• kwdtje
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:48
Ben benieuwd wanneer ze verkrijgbaar zijn, had de stille hoop dat we ze meteen na de conferentie konden bestellen maar helaas. Dit wordt mijn eerste watch dus ben heel erg benieuwd.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
jodeltje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:03:
[...]

Als je een iets groter scherm wil hebben en sneller wil laden dan de 7, als je liever wat geld bespaard de 6. Ik ben precies een jaar geleden voor de 5 gegaan ipv de 6, vond het de meerprijs niet waard.
Sneller laden zou wel fijn zijn trouwens, dat gaat toch wel wat langzaam op de 5
Wat is er mis met het laden van de AW6? Ik vind dat deze erg snel is opgeladen, bevalt nog perfect dus voor mij geen AW7 :w

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:45
kwdtje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:33:
Ben benieuwd wanneer ze verkrijgbaar zijn, had de stille hoop dat we ze meteen na de conferentie konden bestellen maar helaas. Dit wordt mijn eerste watch dus ben heel erg benieuwd.
Volgens mij kan dat met aw en iPhones eigenlijk nooit altijd pas later.
Meestal de vrijdag erna of de week erop.

• Grifoendor
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 09:39
kwdtje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:33:
Vanaf de 17e te bestellen en 24e worden ze geleverd!

Edit: Zie dat dit alleen de iPhone 13 en iPad mini betreft, AW7 nog niet bekend..

[Voor 10% gewijzigd door Grifoendor op 14-09-2021 23:43]

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:52:
[...]

Wat is er mis met het laden van de AW6? Ik vind dat deze erg snel is opgeladen, bevalt nog perfect dus voor mij geen AW7 :w
Ik laad mijn telefoon en horloge 's avonds op de bank op (van ~20% naar ~80%), de 12 Mini is zo vol maar de Watch5 doet er bijna 2x zo lang over.

• jdiezrequejo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:32
https://9to5mac.com/2021/...ars-apple-watch-series-6/

Zelfde processor in de 7 als in de series 6.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Dikke prima. Heb nog nooit gedacht “was mijn S6 maar sneller”.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Ik heb na een hoop lezen eigenlijk wel een wrang gevoel gekregen bij de 7 en denk dat ik toch niet ga voor deze 7.

/edit
Daar bedoel ik mee dat ik initieel ging voor de nieuwe verwachte uitstraling, nu is het een kopie van de 6 + 1mm scherm. (en snelladen ja...)

Dus ik wacht nog even met bestellen alvorens ik hem in het echt hebt gezien.

[Voor 22% gewijzigd door KRGT op 15-09-2021 09:06]

• Bulligan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-09 22:27
Vond het ook een teleurstelling. Ga nog een jaartje door met mijn series 5, die doet het nog prima.

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik mis ook wel een beetje de visie van Apple waar ze met de AW naartoe willen. Het is nu 'een beetje van alles' en daardoor op veel gebieden 'net niet'. Denk bijvoorbeeld aan sporten, waar Garmin qua functionaliteit ver voorop loopt. Deels te compenseren met apps als WorkOutDoors en anderen maar ik zou dit graag native zien. Ook op het gebied van medisch zijn er nog flinke stappen te zetten als je kijkt naar Whoop, Fitbit en de meer medische software aanbieders. Leuk zo'n respiration rate (hadden concurrenten al) maar wat kun je er als gebruiker mee? Ik ben zelf fan van een combinatie van verschillende data (slaap, HRV, rusthartslag, stress, respiratie, inspanning etc.) om die vervolgens te vertalen in een bruikbare score.

De sensoren zijn echt top of the bill in de AW6. Met het forse marktaandeel dat Apple met de AW heeft kun je de concurrentie echt gruwelijk pijn doen. Maar blijkbaar is die wens er niet?

• X-GeaR
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:18
Ik switch alleen als de LTE-versie naar Nederland komt. Ideaal tijdens het hardlopen. Ik ben geen 20 meer en als er dan iets gebeurt, kan ik altijd iemand bereiken. Ook zou ik vaker zonder telefoon willen lopen en dat kan dan ook.

Als je ziet dat er aparte teksten zijn gemaakt (met visuals) en dus geen kopieen, is er goede hoop:
https://abload.de/img/screenshot2021-09-15amckgi.png
https://abload.de/img/screenshot2021-09-15ac9jl7.png

We zouden dan in Nederland alleen de RVS-versie krijgen (geen titanium). Even afwachten. Mijn contract bij Tele2 zit er bijna op, dus ik kan dan eenvoudig overstappen naar de aanbieder die 4G via Watch aanbiedt.

www.scientias.nl

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Mijn gedachtenspinsels tot nu toe:
  • Starlight kleur moet ik eerst in het echt zien, op de visuals komt het voor mij soms niet iets te roze / rose-goud champagne over. Overige kleuren zijn mooi maar een zilverachtige kleur is mijns inziens de enige kleur die je alle vrijheid geeft qua diversiteit aan bandjes.
  • De Nederlandse site noemt aluminium en staal als de 2 materialen. De Duitse site noemt er 3, inclusief titanium.
  • Gezien bovenstaande ga ik er vanuit dat er wel een 4G versie komt in NL komt.
  • Nieuwe design vind ik mooi, ondanks dat het niet zo extreem gewijzigd is ten opzichte van eerdere "leaks".
  • Nieuwe functionaliteiten zijn er niet of nauwelijks, dat vind ik wel teleurstellend.
  • All day battery (18 uur) liet mij wel schrikken. Die 18 uur zal wel niet de minimale grens zijn, eerder het maximale. Met mijn S4 haal ik de 24 uur.
Al met al ben ik er nog niet over uit, ondanks dat ik eerder zei dat ik sowieso een nieuwe zou halen. Ik hou het de komende tijd even in de gaten, waarbij vooral 4G (en welke providers dit gaan ondersteunen) doorslaggevend zou kunnen zijn. Wat @X-GeaR hierboven ook zegt, vooral handig outdoor tijdens het sporten waar een telefoon vaak maar in de weg zit. Bij geen 4G variant wacht ik sowieso nog een jaar.

En over het design, ik verwacht niet dat volgende jaar de S8 weer een nieuw design gaat krijgen. Ik denk dat de aanpassing van dit jaar nog wel een jaar of 3 mee gaat.

[Voor 5% gewijzigd door ma9ma op 15-09-2021 10:59]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
ma9ma schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:22:
Mijn gedachtenspinsels tot nu toe:
  • Starlight kleur moet ik eerst in het echt zien, op de visuals komt het voor mij soms niet iets te roze / rose-goud over. Overige kleuren zijn mooi maar een zilverachtige kleur is mijns inziens de enige kleur die je alle vrijheid geeft qua diversiteit aan bandjes.
  • De Nederlandse site noemt aluminium en staal als de 2 materialen. De Duitse site noemt er 3, inclusief titanium.
  • Gezien bovenstaande ga ik er vanuit dat er wel een 4G versie komt in NL komt.
  • Nieuwe design vind ik mooi, ondanks dat het niet zo extreem gewijzigd is ten opzichte van eerdere "leaks".
  • Nieuwe functionaliteiten zijn er niet of nauwelijks, dat vind ik wel teleurstellend.
  • All day battery (18 uur) liet mij wel schrikken. Die 18 uur zal wel niet de minimale grens zijn, eerder het maximale. Met mijn S4 haal ik de 24 uur.
Al met al ben ik er nog niet over uit, ondanks dat ik eerder zei dat ik sowieso een nieuwe zou halen. Ik hou het de komende tijd even in de gaten, waarbij vooral 4G (en welke providers dit gaan ondersteunen) doorslaggevend zou kunnen zijn. Wat @X-GeaR hierboven ook zegt, vooral handig outdoor tijdens het sporten waar een telefoon vaak maar in de weg zit. Bij geen 4G variant wacht ik sowieso nog een jaar.

En over het design, ik verwacht niet dat volgende jaar de S8 weer een nieuw design gaat krijgen. Ik denk dat de aanpassing van dit jaar nog wel een jaar of 3 mee gaat.
Die starlight lijkt op sommige plaatjes op zilver en op andere plaatjes weer op een champagne achtige kleur. De midnight lijkt ook niet helemaal zwart. Op sommige plaatjes lijkt het wel heel erg donkerblauw.

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

dcell schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:45:
[...]

Die starlight lijkt op sommige plaatjes op zilver en op andere plaatjes weer op een champagne achtige kleur. De midnight lijkt ook niet helemaal zwart. Op sommige plaatjes lijkt het wel heel erg donkerblauw.
Champagne is inderdaad een betere omschrijving van de kleur. De RVS heeft dan weer wel een zilverkleurige case.

Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:54:
[...]

Dikke prima. Heb nog nooit gedacht “was mijn S6 maar sneller”.
Ik dacht altijd dat met een snellere processor mijn workouts ook sneller gingen :+

©2004

• dcell
  • Nu online
ma9ma schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:54:
[...]

Champagne is inderdaad een betere omschrijving van de kleur. De RVS heeft dan weer wel een zilverkleurige case.
Zo lijkt het op champagne (meest rechtse) maar dat kan ook door mijn scherm komen. Ik bekijk het op een iPad Pro 10.5

dcell schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:50:
[...]

Zo lijkt het op champagne (meest rechtse) maar dat kan ook door mijn scherm komen. Ik bekijk het op een iPad Pro 10.5

[Afbeelding]
Die zwarte rvs is wel mooi hoor :9~

©2004

• timonsl
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 19-09 19:00
Ik heb nog nooit een Apple Watch gehad maar zit al wel tijden op de schopstoel. Was eerlijk gezegd ook bijzonder gecharmeerd van de neppe leaks dus dit is wel enigzins balen. 4G ondersteuning zou daarentegen wel mooi zijn voor tijdens het hardlopen, echter begrijp ik dat je provider dit dus eerst moet ondersteunen? Dan zal ik als Tele2 klant wel weer naast de boot vissen :P.
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:52:
[...]

Die zwarte rvs is wel mooi hoor :9~
Dit is niet de RVS zwarte.
De foto/render hierboven lijkt mij: Titanium. RVS. Titanium.

Edit: Had een S5 titanium overigens. Vond dat in dagelijks gebruik op zicht te veel op een Aluminium variant lijken.

[Voor 24% gewijzigd door Donstil op 15-09-2021 11:59]

Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:57:
[...]

Gvd het zit mij niet mee de laatste 1,5 dag :X

©2004

• dcell
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:57:
[...]

De meest rechtse is toch een aluminium ???

• X-GeaR
dcell schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:59:
[...]

De meest rechtse is toch den aluminium ???
Klopt, het is titanium, RVS, aluminium.

www.scientias.nl

dcell schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:59:
[...]

De meest rechtse is toch den aluminium ???
Daar twijfelde ik aan. Lijkt gezien de volgorde wel het meest logisch alleen de zilver aluminium variant is niet deze tint.

Edit: Maar het zijn natuurlijk wel renders. Dat vertekend altijd wel iets.

[Voor 11% gewijzigd door Donstil op 15-09-2021 12:01]

• dcell
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:00:
[...]

Daar twijfelde ik aan. Lijkt gezien de volgorde wel het meest logisch alleen de zilver aluminium variant is niet deze tint.

Edit: Maar het zijn natuurlijk wel renders. Dat vertekend altijd wel iets.
Van de aluminium is er bij series 7 geen “zilveren”. Officieel heet de nieuwe kleur starlight of sterrenlicht. Op sommige plaatjes lijkt het weer op zilver en op sommige plaatjes weer op een champagne kleur.
dcell schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:03:
[...]

Van de aluminium is er bij series 7 geen “zilveren”. Officieel heet de nieuwe kleur starlight of sterrenlicht. Op sommige plaatjes lijkt het weer op zilver en op sommige plaatjes weer op een champagne kleur.
Ooh zo, dat zou wel verklaren waarom hij net iets afwijkt.

• dcell
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:16:
[...]

Ooh zo, dat zou wel verklaren waarom hij net iets afwijkt.
Ja, alleen is het lastig op een plaatje te zien hoe die afwijkt ten opzichte van de oude zilveren varianten van de aluminium.

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
KPN gaat de Apple Watch ondersteunen!

https://www.rtlnieuws.nl/...pn-t-mobile-vodafone-esim

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Heel gaaf! Ik hoop Vodafone ook nog en anders stap ik over naar kpn.

https://www.iculture.nl/n...tch-4g-nederland-release/

©2004

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:50
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:36:
[...]

Behalve het schermformaat vond ik de AW7 een beetje teleurstellend, maar in een 4G versie heb ik wel interesse. Geeft mij wel een veilig gevoel dat je tijdens het sporten (in mijn geval: hardlopen) altijd bereikbaar bent zonder dat je een iPhone mee hoeft te nemen.

Wat worden we toch verwend. ;) Eerst al Spotify muziek offline en nu ook nog 4G.

• i2Paq
  • Laatst online: 09:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mooi! Mijn baas is net over naar KPN dus dat is precies op tijd :)
meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:42:
[...]

Behalve het schermformaat vond ik de AW7 een beetje teleurstellend, maar in een 4G versie heb ik wel interesse. Geeft mij wel een veilig gevoel dat je tijdens het sporten (in mijn geval: hardlopen) altijd bereikbaar bent zonder dat je een iPhone mee hoeft te nemen.

Wat worden we toch verwend. ;) Eerst al Spotify muziek offline en nu ook nog 4G.
Voor mij idd ook onder andere om deze reden. Of voor even een kleine boodschap naar de winkel..

Wat worden we verwend dit jaar hè 😂

©2004

• meesje
Euh…. Vijf berichten hierboven exact dezelfde link. Hopelijk blijft het hierbij. :)
Nice. Dan is dat ook wel de bevestiging dat de RVS variant weer terug komt naar Nederland.

• meesje
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:46:
[...]

Voor mij idd ook onder andere om deze reden. Of voor even een kleine boodschap naar de winkel..

Wat worden we verwend dit jaar hè 😂
Bij Apple (gerelateerde) produkten/diensten moet je soms best even geduld hebben. :) HomeKit is een ander voorbeeld.

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Let wel, dat een provider de mogelijkheid tot duo-sim moet ondersteunen. Simyo bijvoorbeeld, KPN dochter, ondersteunt geen duo-sim.
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:36:
[...]

Ja? Ik heb zakelijk KPN en Privé Vodafone.
Vodafone is regelmatig beduidend beter naar mijn ervaring.

Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:54:
[...]

Ach voor een jaartje wil ik gerust even overstappen maar ik verwacht dat Vodafone wel volgt, al is dat puur onderbuikgevoel.

©2004

• thaMini
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06:43

thaMini

Tool !!

Dan zal de rest toch zeker wel snel volgen?

be small, act BIG

meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:53:
[...]

Bij Apple (gerelateerde) produkten/diensten moet je soms best even geduld hebben. :) HomeKit is een ander voorbeeld.
Volgend jaar (hopelijk) Nederlandse Siri op de HomePod *O*

©2004

• timonsl
  • Laatst online: 19-09 19:00
Heb me even ingelezen. 5-10 euro per maand extra abonnementskosten puur om een keer te bellen of tijdens het hardlopen spotify te luisteren via 4G? Ik haak af.
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:01:
[...]

Ach voor een jaartje wil ik gerust even overstappen maar ik verwacht dat Vodafone wel volgt, al is dat puur onderbuikgevoel.
Overigens wel “Binnenkort” en “in de nabije toekomst”.
Dat is providers vakjargon voor Ooit :P

• meesje
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:02:
[...]

Volgend jaar (hopelijk) Nederlandse Siri op de HomePod *O*
Hou op! Dat zal wel heel snel zijn. :)
Voor mij zou dat overigens wel een reden zijn om weer een Mini in huis te halen.

• meesje
Ik vind het overigens erg bijzonder dat de AW3 nog in het assortiment zit. Leuk voor de bezitters van deze Watch, maar als ik elke keer de berichten voorbij zag komen wanneer het OS bijgewerkt moest worden, wordt je daar niet vrolijk van.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 10:58
timonsl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:06:
Heb me even ingelezen. 5-10 euro per maand extra abonnementskosten puur om een keer te bellen of tijdens het hardlopen spotify te luisteren via 4G? Ik haak af.
Dit. Snap niet dat men er zó erg op zit te wachten dat ze er maandelijks 5,- of zelfs 10,- extra voor kwijt zijn.

Zeker nu spotify offline ondersteund wordt zie ik de meerwaarde niet. Die enkele keer per week dat ik een uurtje hardloop hoef ik niet perse bereikbaar te zijn.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

iOS 15 is wel vereist voor de Watch 7, had dit nog niet echt opgevangen ergens, maar staat in het klein onderaan de product pagina.
Apple Watch Series 7 vereist iPhone 6s of nieuwer met iOS 15 of hoger.
https://www.apple.com/nl/apple-watch-series-7/

[Voor 10% gewijzigd door KRGT op 15-09-2021 13:21]

DCNY schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:19:
[...]

Dit. Snap niet dat men er zó erg op zit te wachten dat ze er maandelijks 5,- of zelfs 10,- extra voor kwijt zijn.

Zeker nu spotify offline ondersteund wordt zie ik de meerwaarde niet. Die enkele keer per week dat ik een uurtje hardloop hoef ik niet perse bereikbaar te zijn.
Ach ja een ander betaald weer aan de sportschool waar ie nooit heen gaat, heeft een te duur abbo voor iets anders etc.

Ik vind het vooral handig en heb er best 5 of 10 euro voor over. kan ik mooi mijn telefoon thuis laten met fietsen, hardlopen of als ik even buiten de deur ben.

Edit: ik lees trouwens dat het bij onze buurlanden 'gratis' is. Zal wellicht een apart abbo voor komen die een paar euro duurder is?

[Voor 8% gewijzigd door hk12nl op 15-09-2021 13:55]

©2004

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:54:
[...]

Bij mij andersom, Vodafone presteert het slechtst tov KPN en T-Mobile. Sinds ik met een sim terug ben bij Vodafone best wel weer veel robotgesprekken en wegvallende gesprekken. En met de andere twee nog nooit last van gehad. Nadeel bij Vodafone is ook: het ligt altijd aan Apple.

I don't have dreams, I have goals!!

• OneMoreThing
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-09 17:32
Op dcrainmaker.com een mooi overzicht van alle nieuwe features, versies en bijbehorende kleuren.
Redondo1982 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:56:
[...]

Bij mij andersom, Vodafone presteert het slechtst tov KPN en T-Mobile. Sinds ik met een sim terug ben bij Vodafone best wel weer veel robotgesprekken en wegvallende gesprekken. En met de andere twee nog nooit last van gehad. Nadeel bij Vodafone is ook: het ligt altijd aan Apple.
Ooh bellen doe ik eigenlijk niet tot zelden, dus dat weet ik niet echt. Ging vooral om bereik en snelheid netwerk.

meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:19:
Ik vind het overigens erg bijzonder dat de AW3 nog in het assortiment zit. Leuk voor de bezitters van deze Watch, maar als ik elke keer de berichten voorbij zag komen wanneer het OS bijgewerkt moest worden, wordt je daar niet vrolijk van.
Dat is overigens opgelost in WatchOS8.0.

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:28

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Het automatische herkennen van fietsen werkt gelukkig ook met een Watch series 6 :) Na ongeveer een kilometer vroeg mijn Watch vanmorgen of ik aan het fietsen was.

[Voor 32% gewijzigd door robbinonline op 15-09-2021 14:32]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

robbinonline schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:31:
Het automatische herkennen van fietsen werkt gelukkig ook met een Watch series 6 :) Na ongeveer een kilometer vroeg mijn Watch vanmorgen of ik aan het fietsen was.
Vooral het automatisch stoppen en starten lijkt mij top. Al meerdere keren tijdens een rondje wielrennen erachter gekomen dat hij nog op pauze stond terwijl ik al weer was gaan fietsen...

©2004

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:54
Zou je de AW7 met 4G-ondersteuning ook mogen bestellen als je geen mobiel abonnement van KPN bent? Of is het straks KPN-only? Ik hoef de functie niet te gebruiken, dat doe ik nu ook niet. Ik wil gewoon weer een roestvrijstalen Watch. ;)

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:28

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:36:
[...]

Vooral het automatisch stoppen en starten lijkt mij top. Al meerdere keren tijdens een rondje wielrennen erachter gekomen dat hij nog op pauze stond terwijl ik al weer was gaan fietsen...
Dat werkte ook prima. Bij een verkeerslicht ging hij automatische op pauze.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 21-09 18:31
Indien tarief tot 10 eur is dan is het wel een overweging waard voor mij om abonnement te nemen. Dan neem ik echt wel minder mijn telefoon mee. Bijvoorbeeld naar de sportschool of een fietssessie. Hoef je het gewicht van de telefoon niet mee te zeulen.

Als in de verre toekomst de mobiele communicatie niet meer via een traditionele mobiele telefoon gaat. Maar met een device a la apple watch. Waarbij een grote scherm met touchmogelijkheden voor je gezicht geprojecteerd wordt vanuit je watch. Dat zou ideaal zijn :)

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
robbinonline schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:55:
[...]

Dat werkte ook prima. Bij een verkeerslicht ging hij automatische op pauze.
Bij mij ging het verkeerslicht gelijk op groen! _O-

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• X-GeaR
Dennisweb schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:42:
Zou je de AW7 met 4G-ondersteuning ook mogen bestellen als je geen mobiel abonnement van KPN bent? Of is het straks KPN-only? Ik hoef de functie niet te gebruiken, dat doe ik nu ook niet. Ik wil gewoon weer een roestvrijstalen Watch. ;)
Dat verwacht ik wel. Dat is in de landen om ons heen gewoon mogelijk.

www.scientias.nl

Tuurlijk, die dingen zijn niet provider locked.

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
Donstil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:19:
[...]

Ooh bellen doe ik eigenlijk niet tot zelden, dus dat weet ik niet echt. Ging vooral om bereik en snelheid netwerk.
Oh haha, ja dan is er geen vergelijking :+

I don't have dreams, I have goals!!

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 22:07
Vast wel. Ik heb hier in de US een 'unlocked / T-mobile' Apple Watch S6 gekocht met 4G en pas 8 maanden later ergens 4G afgenomen.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Wat is nu de reden dat de watch geen internationale roaming toestaat? Ik vind dat echt heel jammer.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:43
Ik krijg steeds meer het idee dat de 7 zoals nu is gelanceerd plan 'B' is. Al die geruchten in de afgelopen weken / maanden komen ergens vandaan, en 9 van de 10 keer komen ze ook wel uit.

Zo kan ik mij heel goed voorstellen dat gezien de geruchten rondom productieproblemen er toe heeft geleid dat Apple een parallel traject in is gegaan om toch iets te kunnen lanceren dit jaar.

• meesje
renegrunn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:22:
[...]

Ik krijg steeds meer het idee dat de 7 zoals nu is gelanceerd plan 'B' is. Al die geruchten in de afgelopen weken / maanden komen ergens vandaan, en 9 van de 10 keer komen ze ook wel uit.

Zo kan ik mij heel goed voorstellen dat gezien de geruchten rondom productieproblemen er toe heeft geleid dat Apple een parallel traject in is gegaan om toch iets te kunnen lanceren dit jaar.
In ieder geval zaten ze er dit jaar flink naast qua nieuw design. Zelf vind ik de upgrade vrij minimaal. Vnl. een wat groter scherm, maar geen grotere kast. Ze blijven dus bij de vrij kleine form factor, terwijl menig consument een grotere watch zou willen hebben.
Als de wind vanuit een andere richting komt, kan ik er al weer anders over denken. ;) Maar op dit moment hou ik het nog even mijn AW4. Sowieso even aankijken hoe de markt zich ontwikkeld met support voor de 4G versie. Welke providers, kosten?

• renegrunn
meesje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:39:
[...]

In ieder geval zaten ze er dit jaar flink naast qua nieuw design. Zelf vind ik de upgrade vrij minimaal. Vnl. een wat groter scherm, maar geen grotere kast. Ze blijven dus bij de vrij kleine form factor, terwijl menig consument een grotere watch zou willen hebben.
Als de wind vanuit een andere richting komt, kan ik er al weer anders over denken. ;) Maar op dit moment hou ik het nog even mijn AW4. Sowieso even aankijken hoe de markt zich ontwikkeld met support voor de 4G versie. Welke providers, kosten?
Ha! Ik zit er precies andersom in... Heb nu de 44mm en die is voor mijn polsen wel echt max. qua grootte. En de AW7 is weer een hele millimeter groter (zowel de kleine als grote).

Maar ben het met je eens, de upgrade is zo minimaal, dat ik dus daarom denk dat dit niet het oorspronkelijke plan was.

Ik hou mijn AW5 ook nog een jaartje langer.

• meesje
renegrunn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:46:
[...]

Ha! Ik zit er precies andersom in... Heb nu de 44mm en die is voor mijn polsen wel echt max. qua grootte. En de AW7 is weer een hele millimeter groter (zowel de kleine als grote).

Maar ben het met je eens, de upgrade is zo minimaal, dat ik dus daarom denk dat dit niet het oorspronkelijke plan was.

Ik hou mijn AW5 ook nog een jaartje langer.
Ah kijk. ik dacht dat alleen het display (door de dunnere bezels) groter was geworden, maar kennelijk is de kast zelf ook 1 mm gegroeid.

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06:53
Ik heb een S3 en had verwacht dat de S7 mijn opvolger zou worden.
Ook ik vind de update tegenvallen en twijfel nu wat ik wil.

Op de “compare” gedeelte zie ik zelfs niet waarom een SE niet voldoende is. Ik mis nu eigenlijk niets. Hij doet wat ie moet doen. Alleen de opslag is ruk van de S3…

Twijfels twijfels ;)

Meer dan ik dacht...

• meesje
Voor alle verschillen.

Ik ben nieuwsgierig of mijn duo MagSafe charger ook gebruikt maakt van snelladen mbt de Watch. Dat zou mooi zijn.

©2004

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:22
Wel typisch want in overzicht van @meesje is die nieuwe chip 20% sneller dan de SE, maar dat is de 6 ook ten opzichte van de 5, welke op zijn beurt weer dezelfde heeft als de SE.

Forzarthon?

Mr. Freeze schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:53:
[...]

Wel typisch want in overzicht van @meesje is die nieuwe chip 20% sneller dan de SE, maar dat is de 6 ook ten opzichte van de 5, welke op zijn beurt weer dezelfde heeft als de SE.
Dat staat dan ook in het artikel ;)
There is more to an Apple Watch chip than just the CPU, however, and that's where there have apparently been a few changes that have led Apple to brand it with a new name despite offering the same performance. With the larger display on the Series 7, the S7 chip is likely to have been tweaked to continue providing customers with all-day battery life while still powering the larger, more advanced display.

• dcell
  • Nu online
Leuke theorie over de redesign die nooit kwam

YouTube: Why Apple CANCELLED the boxy Apple Watch Series 7 Design

neem het wel met een korretje zout want het blijft gokwerk gebaseerd op geruchten

Voor wie geen 16 min video wil luisteren/kijken :
spoiler:
De redesign zorgde voor productieproblemen dus Apple moest naar plan B overschakelen

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 21-09 18:31
Iemand hier die ervaring heeft met een fitness app? Waarbij hij aangeeft welke apparaten je kan afvinken na gebruik?

• Bulligan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-09 22:27
Mezkeijou schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:41:
Iemand hier die ervaring heeft met een fitness app? Waarbij hij aangeeft welke apparaten je kan afvinken na gebruik?
Ik gebruik Gymaholic. Erg tevreden over. Kost wel geld voor de volledige versie. Maar is in eerste instantie gratis te proberen.
https://www.iculture.nl/n...7-toetsenbord-nederlands/

Zou jammer zijn..

Aangezien de innovaties bij Apple op dit moment minder groot zijn, zou het wel fijn zijn als ze dit soort zaken sneller naar verschillende talen en landen brengen (kuch, Nederlandse Siri op HomePod mini).

©2004

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 14:57

MazeWing

passionate & cynical

dcell schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:58:

neem het wel met een korretje zout want het blijft gokwerk gebaseerd op geruchten

spoiler:
De redesign zorgde voor productieproblemen dus Apple moest naar plan B overschakelen
Het is moeilijk dit soort zaken nog langer serieus te nemen, aangezien men er volledig langs zat. Zelfs enkel uren voor de presentatie was men er heilig van overtuigd dat er een nieuw design zou komen. Dat kwam niet en nu geeft men allemaal redenen aan. Als ze het in eerste instantie al compleet verkeerd hadden, waarom zou het dan nu wel kloppen?

Het lijkt er sterk op dat men veel meer vernieuwing verwacht dan Apple daadwerkelijk gaat presenteren en daarom maar zelf "wensen" tot geruchten gaat maken.
Ook het verdwijnen van de notch zie ik echt nog niet gebeuren de komende jaren. Apple heeft 'm verkleind dit jaar en aangezien het niemand echt stoort en als zeker niet de verkoopcijfers in de weg liggen, is er voor Apple geen enkele reden dit aan te pakken.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• renegrunn
dcell schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:58:

spoiler:
Precies wat ik gisteren ook al zei / dacht:
renegrunn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:22:
[...]

En zat later nog te denken: JUIST omdat de wijzigingen zo minimaal zijn, is het des te vreemder dat de lanceerdatum vooralsnog onbekend is.

• BringerOfStorms
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17-09 21:39
Ik denk dat ik nog lekker een jaartje mijn Series 4 houd, ik zou always on display wel fijn vinden maar ik vind het voor de rest niet een dermate grote verbetering dat ik een vervanging interessant vind. Een nieuw design had me denk ik wel over de streep gehaald :D

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:50
renegrunn schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:00:
[...]

Precies wat ik gisteren ook al zei / dacht:

[...]

En zat later nog te denken: JUIST omdat de wijzigingen zo minimaal zijn, is het des te vreemder dat de lanceerdatum vooralsnog onbekend is.
Exact, het lijkt mij ook te wijzen op een keuze laat in het productieproces (of eerder teruggrijpen naar een design die het in eerste instantie niet had gehaald tijdens ontwikkeling).

Met de globale productieproblemen rond alles wat naar chips ruikt, is het wel nog zo handig dat Apple hier gewoon zijn bestaande SoC in een nieuw jasje kan stoppen. Op vorige investor calls na kwartaalresultaten werd door Apple al telkens gewezen dat ook zij niet immuun zijn voor wat moment op de wereldmarkt gebeurd. Het zou me niet verbazen dat heel wat plannen (ook aan iPhone kant) mede daardoor een jaar naar achteren zijn geschoven.

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-09 13:06

4bit

Onward, to futility!

BringerOfStorms schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:00:
Ik denk dat ik nog lekker een jaartje mijn Series 4 houd, ik zou always on display wel fijn vinden maar ik vind het voor de rest niet een dermate grote verbetering dat ik een vervanging interessant vind. Een nieuw design had me denk ik wel over de streep gehaald :D
Dat always on display vind ik persoonlijk toch niet echt een meerwaarde te bieden.
1. Het blijft toch wel een noemenswaardige impact te hebben op de batterij.
2. Het automatisch aanschakelen doet bij mij toch zijn werk goed.

I'll do what I can, but expect very little.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 14:57

MazeWing

passionate & cynical

Thallyos schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:10:
[...]

Exact, het lijkt mij ook te wijzen op een keuze laat in het productieproces (of eerder teruggrijpen naar een design die het in eerste instantie niet had gehaald tijdens ontwikkeling).

Met de globale productieproblemen rond alles wat naar chips ruikt, is het wel nog zo handig dat Apple hier gewoon zijn bestaande SoC in een nieuw jasje kan stoppen. Op vorige investor calls na kwartaalresultaten werd door Apple al telkens gewezen dat ook zij niet immuun zijn voor wat moment op de wereldmarkt gebeurd. Het zou me niet verbazen dat heel wat plannen (ook aan iPhone kant) mede daardoor een jaar naar achteren zijn geschoven.
Het lijkt me echt stug dat het niet overstappen naar een nieuw design te wijten is aan een tekort aan chips. Er zit een nieuwe soc en ander scherm in de watch 7. Er zit dus al aardig wat nieuws in dat "chips" vereist.

En zolang er nog steeds genoeg mensen een watch kopen en zelfs van 5->6->7 gaan, is een redesign nog helemaal niet nodig. Los van het feit dat een plat horloge met het design van de iphone 12/13 volgens velen ook niet echt mooi was.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

4bit schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:27:
[...]

Dat always on display vind ik persoonlijk toch niet echt een meerwaarde te bieden.
@BringerOfStorms voor mij is de aod wel een enorme meerwaarde. Ik wilde geen S5 aanschaffen maar toen ik dit in de presentatie hoorde heb ik er gelijk 1 aangeschaft. Nog geen moment spijt van gehad :)

©2004

4bit schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:27:
[...]

Hier met Always On Display gewoon makkelijk 1,5 dag. Gaat elke avond aan de lader met 65%.

Ik dacht ook dat ik het niet nodig had en twijfelde vorig jaar tussen een Watch SE of een Series 6, maar ben er uiteindelijk toch wel erg blij mee.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Nee toch... :(

https://www.icreatemagazi...apple-watch-4g-nederland/

Al heeft KPN het wel bevestigd dus vreemd verhaal...

[Voor 63% gewijzigd door hk12nl op 16-09-2021 14:05]

©2004

• OneMoreThing
MazeWing schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:44:
[...]

Er zit dus al aardig wat nieuws in dat "chips" vereist.
Dat valt wel mee/tegen. Afgezien van het grotere scherm, kast en nieuwe kleuren draait het bij de Series 7 met name om software wijzigingen.

Hardware/chips upgrades in het verleden:
Series 2: S2 processor, GPS
Series 3: S3 processor, eSIM
Series 4: S4 processor, 2e gen. heart rate sensor (ECG), W3 wireless chip
Series 5: S5 processor, Always On Display, ambient light sensor, magnetometer (kompas)
Series 6: S6 processor, 3e gen. heart rate sensor, U1 (ultra wideband), blood oxygen sensor, always-on altimeter
Series 7: S7 processor (= getweakte S6) :P

• pdavie2311

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wel jammer als Vodafone dit niet gaat aanbieden. Wil eigenlijk niet naar KPN gezien het feit ik nog een “ oud “ contract heb bij Vodafone en bij KPN dit lang niet voor elkaar krijg. Ook nog eens de combi met Ziggo maakt overstappen lastiger.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

pdavie2311 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:18:
Wel jammer als Vodafone dit niet gaat aanbieden. Wil eigenlijk niet naar KPN gezien het feit ik nog een “ oud “ contract heb bij Vodafone en bij KPN dit lang niet voor elkaar krijg. Ook nog eens de combi met Ziggo maakt overstappen lastiger.
Ik denk toch dat als KPN start, Vodafone niet lang daarna volgt. Je zou zeggen dat kan toch bijna niet anders? Of zal KPN exclusiviteit hebben afgesproken?

Edit: ik begrijp dat Vodafone gezegd heeft dat ze voorlopig de Apple Watch nog niet gaan ondersteunen.

[Voor 9% gewijzigd door hk12nl op 16-09-2021 14:45]

©2004

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Dat maakt het voor mij alleen maar makkelijker. Ik wacht nog wel een jaartje. Al blijft het natuurlijk een rare actie.

• Rhinosaur
  • Niet online
Volgens mij is de S7 gewoon een getweakte versie van de S7 en echt geen nieuwe processor. Voor de rest stoor ik me ook ontzettend dat ze allerlei dingen releasen/aankondigen en dat het leveren op zo een release dan jaren duurt. Nu weer geen Nederlands toetsenbord op de Watch, terwijl ze na jaren eindelijk het Swype toetsenbord hebben voor Nederlands.

• pdavie2311

pdavie2311

Live life to the fullest..

hk12nl schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:20:
[...]

Ik denk toch dat als KPN start, Vodafone niet lang daarna volgt. Je zou zeggen dat kan toch bijna niet anders? Of zal KPN exclusiviteit hebben afgesproken?

Edit: ik begrijp dat Vodafone gezegd heeft dat ze voorlopig de Apple Watch nog niet gaan ondersteunen.
Precies! Jammer toch! Verandert niets aan het feit dat ik toch de SS versie koop, heb ik nu ook. Alleen was E-Sim mooi meegenomen.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Rhinosaur schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:39:
Volgens mij is de S7 gewoon een getweakte versie van de S7 en echt geen nieuwe processor. Voor de rest stoor ik me ook ontzettend dat ze allerlei dingen releasen/aankondigen en dat het leveren op zo een release dan jaren duurt. Nu weer geen Nederlands toetsenbord op de Watch, terwijl ze na jaren eindelijk het Swype toetsenbord hebben voor Nederlands.
Kleine correctie. Maak van de 2e keer dat je S7 zegt, S6.

Maar ik ben het met je eens. En voor mij is er geen reden om over te stappen naar de series 7, ik ben nog zeer tevreden met mijn series 5. Ik had, net als velen hier, meer verwacht en gehoopt.

[Voor 15% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-09-2021 16:20]

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:33
Milanese Loop bandje is niet meer te vinden bij het samenstellen van een AW in de apple store. Dat bandje heeft mijn voorkeur. Wel jammer, mogelijk duidt dit op incompatibiliteit met de AWS7.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 10:38
Paar maanden geleden de apple watch SE gekocht. Voor mij een prima aankoop. Vanmorgen toen ik hem om deed was de batterij op 10%. Dacht nog wat een sukkel, niet op de oplader gelegd. Toen ik thuis kwam van werk erop gelegd, maar er gebeurd niks. Is nou mijn watch kapot of de oplader? Heb ook maar 1 zo’n lader thuis dus kan het wel ok niet testen :-(

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• OneMoreThing
Korkss schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:41:
Paar maanden geleden de apple watch SE gekocht. Voor mij een prima aankoop. Vanmorgen toen ik hem om deed was de batterij op 10%. Dacht nog wat een sukkel, niet op de oplader gelegd. Toen ik thuis kwam van werk erop gelegd, maar er gebeurd niks. Is nou mijn watch kapot of de oplader? Heb ook maar 1 zo’n lader thuis dus kan het wel ok niet testen :-(
Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad met mijn destijds paar maanden oude Series 6. Hij wilde niet meer opladen. Het is een bekend probleem en Apple zal hem kostenloos vervangen. Een reparatieverzoek indienen bij Apple was voldoende. Je krijgt dan een doos opgestuurd om je Watch in terug te sturen en binnen twee dagen had ik een gloednieuwe om mijn pols hangen.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:22
Lasmibalsingh schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:35:
Milanese Loop bandje is niet meer te vinden bij het samenstellen van een AW in de apple store. Dat bandje heeft mijn voorkeur. Wel jammer, mogelijk duidt dit op incompatibiliteit met de AWS7.
Wel mooie bandjes, maar ze verstoren het kompas in je klokje. Toen ik nog een watch gebruikte zonder kompas had ik deze altijd, maar dan wel een nepper.

Maar passen zullen ze vast wel.

[Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-09-2021 17:11]

Forzarthon?

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee