Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:36
Xanthine schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:57:
Ik weet dat het niet de bedoeling is, maar iemand die een Apple Watch met cellular heeft en de Iphone thuis laat liggen? Ik gebruik het enkel om af en toe een sms te sturen en bellen doe ik nu ook al met de Watch. Ik heb nu de gewone AW3 zonder cellular, dus vraag me af of mijn idee haalbaar is. (ik haat de afleiding van een gsm en hoe het de gewente is om je gsm te bekijken als je ergens 5 min staat te wachten).
Ik heb een cellular maar dat wordt in NL nog door geen enkele provider ondersteund.
Dus bellen/SMS zonder telefoon kan niet in NL
Hoe dat in België is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
TR1969 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb een cellular maar dat wordt in NL nog door geen enkele provider ondersteund.
Dus bellen/SMS zonder telefoon kan niet in NL
Hoe dat in België is weet ik niet.
In belgie is er (sinds nog niet zolang) 1 provider die het aanbied namelijk Telenet. Als je bij hun een GSM abbo hebt kan je zonder extra kosten je AW activeren wat wel mooi is.

Ik snap ook dat het iets minder vrijheid heeft dan een Iphone op zak hebben, maar als ik iemand kan bellen in nood en via maps de weg kan zoeken (met Siri) zie ik wel een manier om van deze sociale verplichting af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:12:
Waarvoor wordt de Apple Watch hier het meest gebruikt? Mijn beoogd gebruik:

-Strava (hardlopen en fietsen) > realtime hartslagmeting is daarbij belangrijk
-Whatsapp meldingen
-Apple Pay via Rabobank
-Navigatie tijdens het fietsen van A naar B
-Sleeptracking
-Snel even kijken of er een bui aan komt
-Horloge
-Bedienen Spotify die speelt vanaf telefoon (dat kan neem ik aan)

Nog meer tips?
  • Sporten
  • Apple pay
  • Tijd registratie werk
  • MFA - al moet de Microsoft Authenticator app wel zonder face id kunnen starten wat weer minder is vanuit security oogpunt
Ik ben overigens nog op zoek naar een goede hardloop app waar mee ik kan instellen/aangeven:
  • Totale afstand: 3.5km
  • 200m normaal lopen
  • Signaal krijgen
  • 200m hardlopen
  • Signaal krijgen
  • 200m normaal lopen
  • Signaal krijgen
  • 200m hardlopen
etc tot de 3.5km voltooid zijn.

Heb zelf al naar de Nike Run app en Adidas apps gekeken, maar dan moet je weer accounts aanmaken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 18:57
.

[ Voor 98% gewijzigd door paulkokkie op 23-07-2021 08:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:28
MRE-Inc schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Ik ben overigens nog op zoek naar een goede hardloop app waar mee ik kan instellen/aangeven:
  • Totale afstand: 3.5km
  • 200m normaal lopen
  • Signaal krijgen
  • 200m hardlopen
  • Signaal krijgen
  • 200m normaal lopen
  • Signaal krijgen
  • 200m hardlopen
etc tot de 3.5km voltooid zijn.

Heb zelf al naar de Nike Run app en Adidas apps gekeken, maar dan moet je weer accounts aanmaken.
Mijn vrouw gebruikt hiervoor de app WorkOutDoors, daarin kun je intervals aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

OneMoreThing schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Mijn vrouw gebruikt hiervoor de app WorkOutDoors, daarin kun je intervals aanmaken.
Ligt het aan mij of is er geen trial/probeer versie en mag je meteen 7 euro aftikken. Aan de screenshots te zien, is deze app veel te uitgebreid voor wat ik wil. Bedankt iig voor de suggestie.

Kwam er verder achter dat sinds ik een AW heb, de conditie app wel op mijn iPhone staat, maar er geen widget is, terwijl ik wel zie dat die er is. Uit nood mijn iPhone maar op US gezet en toen kreeg ik de Conditie widget wel. Nu staat mijn iPhone weer op NL en heb ik de widget nog steeds. Is dit een bug of was het eerder een kwestie van je iPhone rebooten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
MRE-Inc schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Ligt het aan mij of is er geen trial/probeer versie en mag je meteen 7 euro aftikken. Aan de screenshots te zien, is deze app veel te uitgebreid voor wat ik wil. Bedankt iig voor de suggestie.

Kwam er verder achter dat sinds ik een AW heb, de conditie app wel op mijn iPhone staat, maar er geen widget is, terwijl ik wel zie dat die er is. Uit nood mijn iPhone maar op US gezet en toen kreeg ik de Conditie widget wel. Nu staat mijn iPhone weer op NL en heb ik de widget nog steeds. Is dit een bug of was het eerder een kwestie van je iPhone rebooten ?
ik denk dat laatste :) het is wel een fijne app, ik ben er serieus meer door gaan bewegen (ik moet en zal die ringen vol :))

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Kassad schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:59:
[...]

ik denk dat laatste :) het is wel een fijne app, ik ben er serieus meer door gaan bewegen (ik moet en zal die ringen vol :))
Ik hoef ze niet per se vol te krijgen, maar gisteravond na mijn krachttraining zag ik dat de Bewegen ring bijna vol was, dus nog maar even op de loopband gaan staan om die vol te krijgen. :)

Voor krachttraining gebruik ik Reps and Sets en voor fietsen/hardlopen de ingebouwde activiteiten app op de AW, maar kwam deze ook nog tegen:

https://silotrainer.com/

Ziet er wel clean uit, maar ook direct weer 2 euro aftikken zonder optie om te proberen en ik kan dus niet ziet of ik ook intervallen kan aanmaken op basis van gelopen meters.

Ik wil tijdens mijn vakantie wanneer ik geen sportschool in de buurt heb, hardlopen maar dan met intervallen op basis van gelopen meters zoals ik al eerder vermeld had. Een andere app is Intervals Pro, die wel een gratis versie heeft, maar voor de Premium features moet je ook weer 9,99 euro betalen. Dan krijg ik dus ook weer 100 opties extra, terwijl ik er maar 1 wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
MRE-Inc schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Ik hoef ze niet per se vol te krijgen, maar gisteravond na mijn krachttraining zag ik dat de Bewegen ring bijna vol was, dus nog maar even op de loopband gaan staan om die vol te krijgen. :)

Voor krachttraining gebruik ik Reps and Sets en voor fietsen/hardlopen de ingebouwde activiteiten app op de AW, maar kwam deze ook nog tegen:

Ziet er wel clean uit, maar ook direct weer 2 euro aftikken zonder optie om te proberen en ik kan dus niet ziet of ik ook intervallen kan aanmaken op basis van gelopen meters.

Ik wil tijdens mijn vakantie wanneer ik geen sportschool in de buurt heb, hardlopen maar dan met intervallen op basis van gelopen meters zoals ik al eerder vermeld had. Een andere app is Intervals Pro, die wel een gratis versie heeft, maar voor de Premium features moet je ook weer 9,99 euro betalen. Dan krijg ik dus ook weer 100 opties extra, terwijl ik er maar 1 wil.
Meestal kan je het aankoopbedrag binnen 2 weken terug vragen bij apple, dus je kan wel wat testen.

Verder werkt denk ik elke interval app precies andersom, dus je geeft de warming, aantal intervallen met bijbehorende tijden of afstanden op en dan nog een cooling down op. en dan komt er vanzelf een afstand uitrollen.

Dus jij moet dan even met het aantal intervallen spelen om op de gewenste afstand uit te komen wat mij ook niet zo'n groot probleem lijkt, verder kan je er ook gewoon 1tje aanmaken met veels te veel intervals en dan handmatig stoppen als je klaar bent met lopen.

Hier trouwens ook fan van de workoutdoors app, ook qua navigeren en customizen is hij ideaal.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:55
MRE-Inc schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Een app waar je alleen die functie vind zal je niet vinden. Voor een ontwikkelaar zou dat ook niet de moeite zijn om maar 1 functie uit te brengen.
En helaas zijn er veel apps betalend op de Apple Watch.
Dus er zijn 2 opties, 1: je koopt het gewoon, voor 2 euro kan je niet sukkelen of 2: je maakt zelf een app met alleen die functie.

[ Voor 14% gewijzigd door AppleFan2007 op 23-07-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:19

404error

Page Not Found

Ismoothrun is in basis gratis en werkt goed!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Tinusvolkel Dank. Ik heb een paar apps gekocht in het verleden maar ben daar tevreden over dus geen ervaring met terugvragen.

Ik heb Intervals Pro nog eens nader bekeken en je krijgt daar 1 workout gratis. Die heb ik nu aangepast. Ik had zelf een nieuwe workout aangemaakt en die was ook zichtbaar op mijn AW maar als ik dan op de AW de start knop indrukte, dan werkte de app niet omdat je dan Premium moet kopen voor 10 euro.

Intervals Pro doet dus wel wat ik wil. Ik heb nu binnen de workout 1 High Intensity interval en 1 Low intensity interval aangemaakt welke allebei op basis zijn van afstand 0.20km. Je kan idd ook tijd kiezen indien gewenst. Deze 2 intervallen kun je dan in een set van 9 zetten zodat ik op 3,6km totaal uitkom.

@AppleFan2007 Klopt, vaak komt zoiets voort uit iemand die iets zelf nodig heeft en dat dan in een app verwerkt. Tzt krijg je verzoeken om optie a en b en c er ook nog in te bouwen en 2 jaar later is het dan een volwaardige app waar dan een prijskaartje aanhangt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Saninl

OneMoreThing schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:43:
[...]

WorkOutDoors is echt dé must have app voor hardlopende/wandelende Apple Watch bezitters! Zo ongelofelijk veel mogelijkheden als het gaat om intervallen/looproutes (onverharde wegen op kaart, breadcrumb-run, etc). Het is echt een hele prettig app, en ik heb er geen aandelen in. Het is de duurste app die ik ook heb gekocht, maar ook een van de enige apps die ik 5-sterren heb gegeven in de appstore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
https://www.amazon.nl/dp/B08J6TDHH9?th=1

249,- bij Amazon nu.. SE grijs/wit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:05
Ja workoutdoor is in mijn ogen een must have app en die 7 euro zeker waard.

Niet allen voor sporten.
Als ik als tourist in een stad ben ga ik naar routeyou.com zoek daar een leuke stadswandeling uit export gpx naar workoutdoors en heerlijk een stad ontdekken.
Even snel naar je watch kijken waar je naar toe moet werkt zoveel makkelijker en minder “indringend “ dan op je telefoon naar een route kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
Saninl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:25:
[...]
WorkOutDoors is echt dé must have app voor hardlopende/wandelende Apple Watch bezitters! Zo ongelofelijk veel mogelijkheden als het gaat om intervallen/looproutes (onverharde wegen op kaart, breadcrumb-run, etc). Het is echt een hele prettig app, en ik heb er geen aandelen in. Het is de duurste app die ik ook heb gekocht, maar ook een van de enige apps die ik 5-sterren heb gegeven in de appstore ;)
Helemaal met je eens! Ik gebruik hem ook veel, alleen niet voor intervallen. Ik vind het ook geen probleem om te betalen voor een app die kwalitatief goed is en voor mij van toegevoegde waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 16:25
Daarbovenop, de ontwikkelaar van WorkOutDoors is aanwezig op MacRumors (en r/AppleWatch) en reageert meestal binnen de 24u 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Mijn AppleWatch heeft gevoel voor humor... Zit je net een grote boodschap te doen; AppleWatch: "It's time to stand up' !!!! Nou misschien nog even niet, thanks :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OneMoreThing
Vildhjarta schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:58:
Mijn AppleWatch heeft gevoel voor humor... Zit je net een grote boodschap te doen; AppleWatch: "It's time to stand up' !!!! Nou misschien nog even niet, thanks :D
Dat is dan wel een hele grote boodschap want die melding krijg je pas na 50 minuten zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
Mijn Apple Watch kan er ook wat van. Die complimenteert mij regelmatig met dat ik qua bewegen en activiteit zo goed bezig ben…terwijl ik onderweg naar de voordeur ben om de pizza aan te nemen die door Thuisbezorgd is gebracht of in een kroeg pils zit te drinken. Of dat je tijdens een treinreis de blauwe ring (voor minstens 12 uur lang elke minuut even te staan), terwijl ik in de trein gewoon een zitplaats heb.

De AI in het ding is nog niet helemaal perfect, zullen we maar zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 23-07-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

rclahsen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Mijn Apple Watch kan er ook wat van. Die complimenteert mij regelmatig met dat ik qua bewegen en activiteit zo goed bezig ben…terwijl ik onderweg naar de voordeur ben om de pizza aan te nemen die door Thuisbezorgd is gebracht of in een kroeg pils zit te drinken. Of dat je tijdens een treinreis de blauwe ring (voor minstens 12 uur lang elke minuut even te staan), terwijl ik in de trein gewoon een zitplaats heb.

De AI in het ding is nog niet helemaal perfect, zullen we maar zeggen.
Ik behaal zojuist mijn maandelijkse uitdaging voor een wandelafstand. Terwijl ik lui op de bank hang :+ 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43

Aiii

何これ

rclahsen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:16:
[...]
(voor minstens 12 uur lang elke minuut even te staan)
Poh, dat is best lang staan zeg. Geen wonder dat je die blauwe ring vol hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
OneMoreThing schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Dat is dan wel een hele grote boodschap want die melding krijg je pas na 50 minuten zitten :P
Volgens mij registreert ie de wandeling van mijn Buro naar de wc dan niet haha. Hij riep het letterlijk na 1,5 minuut 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Irritant: tijdens het sporten (Strong-app, blij mee) gaat de watch fijn behaalde doelen notificaties dwars door mijn beeld duwen, waardoor ik weer terug naar de Strong-app moet wisselen..handig als je net je planks wilt timen :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 13:45
2Dutch schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:49:
Irritant: tijdens het sporten (Strong-app, blij mee) gaat de watch fijn behaalde doelen notificaties dwars door mijn beeld duwen, waardoor ik weer terug naar de Strong-app moet wisselen..handig als je net je planks wilt timen :+
Do not disturb modus een idee? :) Strong is een geniale krachttraining app inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Infidel666 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:12:
Do not disturb modus een idee? :) Strong is een geniale krachttraining app inderdaad!
Gebruik ik verder nooit maar zie hier HET scenario idd :+ Strong bevalt me uitermate prima, lifetime gehaald. Voor foon en watch perfecto, zelfs half kapot nog te bedienen. De user half kapot van sporten dan he ;)

Wel bijzonder dat de Watch niet ziet dat er een sport-app snort maar er vrolijk doorheen loopt te tetteren met niet-kritieke meldingen. Mis ik misschien een smart-optie zoals op de foon straks komt met iOS 15? Hevelt hopelijk over op watch :)

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 24-07-2021 17:02 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Hier een n00b vraag. Ik heb vandaag mijn AW SE binnen gekregen. Ik wil zo naar bed, maar moet hij niet vergrendeld worden 's nachts? Ik heb overal al gezocht, maar kan het nergens vinden. In de gebruiksaanwijzing staat dat er een lockknopje moet staan als je naar boven swiped, maar die staat er niet tussen. Kun je hem alleen locken met een pincode? Ik bedoel. ik wil niet 's nachts per ongeluk iemand bellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
touchie75 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:59:
Hier een n00b vraag. Ik heb vandaag mijn AW SE binnen gekregen. Ik wil zo naar bed, maar moet hij niet vergrendeld worden 's nachts? Ik heb overal al gezocht, maar kan het nergens vinden. In de gebruiksaanwijzing staat dat er een lockknopje moet staan als je naar boven swiped, maar die staat er niet tussen. Kun je hem alleen locken met een pincode? Ik bedoel. ik wil niet 's nachts per ongeluk iemand bellen ofzo.
Gaat geheel vanzelf. Vanaf het moment dat je hem af doet, registreert hij dit feilloos. Als je hem om doet, zal je hem dan weer moeten ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
RoRoNL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:27:
[...]

Gaat geheel vanzelf. Vanaf het moment dat je hem af doet, registreert hij dit feilloos. Als je hem om doet, zal je hem dan weer moeten ontgrendelen.
Ik wil hem 's nachts omhouden, vandaar mijn vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
touchie75 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:28:
[...]

Ik wil hem 's nachts omhouden, vandaar mijn vraag
Oh zo. Dan klik je op het icoontje met het bed, voltooi je eenmalig die slaapconfiguratie en klaar. Dan is hij, bij gebruik van slaapmodus, ook donker en kan hij niet per ongeluk worden geactiveerd.
Zie https://support.apple.com...atch/apd830528336/watchos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

touchie75 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:59:
Zelf zet ik de AW op niet storen (maantje) als ik m om houd tijdens slapen, iemand per ongeluk bellen zal niet gebeuren, daarvoor is meer nodig dan een ongelukkige aanraking.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Mr. Freeze schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Zelf zet ik de AW op niet storen (maantje) als ik m om houd tijdens slapen, iemand per ongeluk bellen zal niet gebeuren, daarvoor is meer nodig dan een ongelukkige aanraking.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de hulpdiensten worden gebeld door een verkeerde beweging.
Daarvoor is er niet veel voor nodig, maar voor iemand anders te bellen is de kans kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Ik werd steeds wakker gemaakt doordat de aw zei dat ik moest gaan staan haha
vannacht maar t icoontje bed inschakelen. Ik krijg dan geen configuratie maar hij gaat gelijk met t maantje aan.Zal hem f aanpassen.
Thnx vd antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja maar die meldingen kan sowieso wel wat machine learning in.
Ik krijg die melding ook geregeld als ik net 10 minuten in de auto zit maar daarvoor 2 uur in een bos gelopen heb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Donstil schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Ik krijg die melding ook geregeld als ik net 10 minuten in de auto zit maar daarvoor 2 uur in een bos gelopen heb.
Als je de auto-modus instelt op je telefoon zal deze melding achterwege blijven, sowieso een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Als je de auto-modus instelt op je telefoon zal deze melding achterwege blijven, sowieso een goed idee.
Ja ik had in mijn privé auto nog geen CarPlay tot een weekje geleden. Nu gaat de auto stand er standaard op.

Maar dat onderdrukt natuurlijk alleen de melding. Het algoritme erachter is nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 13:45
Donstil schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Dan gaat er sowieso iets niet goed met de registratie bij jou - de melding hoort om XX:50 te komen als je dat hele uur nog nergens een minuut achter elkaar hebt gestaan. Als jij tot XX:40 driftig aan 't wandelen was, hoort hij dat uur dus allang afgevinkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Infidel666 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Dan gaat er sowieso iets niet goed met de registratie bij jou - de melding hoort om XX:50 te komen als je dat hele uur nog nergens een minuut achter elkaar hebt gestaan. Als jij tot XX:40 driftig aan 't wandelen was, hoort hij dat uur dus allang afgevinkt te hebben.
Ja vreemd, is al jaren zo overigens. Ooit eens op gezocht maar leek toen niet alleen te zijn.

Maar goed heb de meldingen (mede daardoor) inmiddels uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
Het kan te maken hebben met hoe je je handen houdt tijdens het lopen. De sta indicator let nml niet op of je staat maar of je arm met de watch in verticale stand is. Als je je hand een minuut recht naar beneden houdt dan telt dat als ‘staan’.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
foutje in verkeerde topic geplaatst met dank aan @i2Paq

[ Voor 179% gewijzigd door TecTo op 26-07-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

TecTo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:35:
Vandaag het Nike bandje binnen.
je zit in het verkeerde topic: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag een aw se en heb het idee dat hij mijn iphone ook leegtrekt? Mijn accu is rap op 50% terwijl ik normaal een dag makkelijk kan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

touchie75 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:45:
Ik heb sinds zaterdag een aw se en heb het idee dat hij mijn iphone ook leegtrekt? Mijn accu is rap op 50% terwijl ik normaal een dag makkelijk kan halen.
Misschien omdat je hem net hebt? zelf heb ik al een AW vanaf series 0, 2015? Maar ervaar eigenlijk geen hoog batterijverbruik. Waar ik wel even op zou letten dat apps die geen toegevoegde waarde voor jou hebben die op de watch staan, om die te verwijderen middels de watch app op je telefoon, net zoals de meldingen die je wel of niet wilt ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
touchie75 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:45:
Dat zou niet mogen, op zich is het wel logisch dat er iets meer verbruik is dan normaal. Je Apple Watch staat dan ook voortdurend in verbinding met je iPhone. Dit wordt dan wel gedeeltelijk gecompenseerd doordat je normaal je iPhone minder snel zult nemen voor notificaties.
Hoe snel is rap, spreken we hier over 1 uur, 5 uur of iets anders?

Allereerst zou ik eens kijken of je iOS 14.7 hebt geïnstalleerd, sommige ondervinden problemen met iOS 14.6.
Ook je iPhone en Apple Watch heropstarten kan het probleem verhelpen.
Indien deze tips geen of weinig effect hebben kan je de Apple Watch eens resetten en opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Thn vd snelle antwoorden :)
AW was leeg en nu lijkt t langzamer te gaan. Gisteren was de iphone tegen 15u 50% dus zeg maar 6uur tijd. Even kijken wat hij vandaag doet. Hij staat nu op 85% vanaf 9:45 vanaf de lader. Wel met mail updates, whatsapp, bellen en spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zondag was ik ineens bijna al mijn medailles kwijt.
Na een reboot was een gedeelte terug maar helaas nog verre van alles, ik heb toen een restore van mijn Apple Watch gedaan en een back-up terug gezet.

Op dat moment waren alle medailles weg en was ik ready om al huilend de handdoek in de ring te gooien.
Na een nachtje zijn nu echter toch 75% van de medailles terug en mis ik nog maar een kleine selectie.

Nu mis ik voornamelijk de "<x aantal> beweginsdoelen" medailles, iemand nog enig idee of ik daarvan een sync o.i.d. kan forceren? Want ik zou nu op 712 dagen zitten volgens de app maar was juist al hard richting de 1750 aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Donstil schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:11:
Na een reboot was een gedeelte terug maar helaas nog verre van alles, ik heb toen een restore van mijn Apple Watch gedaan en een back-up terug gezet.

Op dat moment waren alle medailles weg en was ik ready om al huilend de handdoek in de ring te gooien.
Na een nachtje zijn nu echter toch 75% van de medailles terug en mis ik nog maar een kleine selectie.

Nu mis ik voornamelijk de "<x aantal> beweginsdoelen" medailles, iemand nog enig idee of ik daarvan een sync o.i.d. kan forceren? Want ik zou nu op 712 dagen zitten volgens de app maar was juist al hard richting de 1750 aan het gaan.
2 jaar terug hetzelfde voorgehad, helaas heb ik die medailles nooit terug gezien en ook de ringen van september 2018 tot januari 2019 waren weg.
Ik sta nog steeds voor een raadsel hoe het gebeurt is.

Ook vanuit iCloud kon ik niets terugkrijgen ondanks dat alles van gezondheid daar naar toe wordt gesynchroniseerd.
Door te zoeken naar oplossing kwam ik op niets nuttig, op het forum van Apple was er iemand met ene gelijkaardig probleem maar die kreeg zijn data terug door even te wachten.
Op hoop van zegen dat je je medailles terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:34
Donstil schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:11:
Ook reeds gehad maar kwam doordat ik mijn vorige apple watch modellen verwijderd had uit de apparaten lijst gezondheid :(

[ Voor 4% gewijzigd door tuxken op 27-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:41:
[...]

2 jaar terug hetzelfde voorgehad, helaas heb ik die medailles nooit terug gezien en ook de ringen van september 2018 tot januari 2019 waren weg.
Ik sta nog steeds voor een raadsel hoe het gebeurt is.

Ook vanuit iCloud kon ik niets terugkrijgen ondanks dat alles van gezondheid daar naar toe wordt gesynchroniseerd.
Door te zoeken naar oplossing kwam ik op niets nuttig, op het forum van Apple was er iemand met ene gelijkaardig probleem maar die kreeg zijn data terug door even te wachten.
Op hoop van zegen dat je je medailles terugkrijgt.
Aah ja dat heb ik ook gevonden idd, iets met 72 uur kwam ik een aantal keer tegen.
Die zijn nog niet voorbij dus dat kleine beetje hoop is er nog wel.

Het vreemde bij mij is echter wel dat als ik door de kalender ga ik ruim meer volledige maanden zie dan de 712 dagen die nu afgevinkt zijn.

Ook heb ik medailles die je niet kunt halen als 712 dagen zou kloppen (perfecte maanden, etc).

Vreemd verhaal idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

touchie75 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:53:
Thn vd snelle antwoorden :)
AW was leeg en nu lijkt t langzamer te gaan. Gisteren was de iphone tegen 15u 50% dus zeg maar 6uur tijd. Even kijken wat hij vandaag doet. Hij staat nu op 85% vanaf 9:45 vanaf de lader. Wel met mail updates, whatsapp, bellen en spelletje.
Ik zou ook eens kijken naar de background sync van sommige apps, of dat echt nodig is.

Wat anderen ook al gezegd hebben kan het helpen beide apparaten eens helemaal leeg te trekken zodat deze uitschakelen. Dan weer volledig laden en opstarten.
Bij mij hielp dat in de meeste gevallen, zeker na een iOS en WatchOS update.

[ Voor 0% gewijzigd door i2Paq op 28-07-2021 12:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Gebruiken jullie de Apple Watch ook om je slaap te tracken? Met AutoSleep kon ik dat aardig doen maar merk dat deze de laatste tijd er vaak naast zit met tijd. Zo slaap ik bijvoorbeeld 7uur en geeft AutoSleep er maar 4 aan. Ik wil eens een andere slaap tracker app gaan gebruiken maar de meeste hebben niet de automatische functie van het meten van je slaap. Hebben jullie nog wat tips of adviezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:29
thekvnz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:42:
Gebruiken jullie de Apple Watch ook om je slaap te tracken? Met AutoSleep kon ik dat aardig doen maar merk dat deze de laatste tijd er vaak naast zit met tijd. Zo slaap ik bijvoorbeeld 7uur en geeft AutoSleep er maar 4 aan. Ik wil eens een andere slaap tracker app gaan gebruiken maar de meeste hebben niet de automatische functie van het meten van je slaap. Hebben jullie nog wat tips of adviezen?
Ja. Ik gebruik Autosleep.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:38
thekvnz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:42:
Hier ook groot fan van autosleep. Zeer fijne en correcte app. Als je problemen ondervind dan zou je kunnen proberen hem aan te passen, soort van calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:30
Ik wil een SS series 7 aanschaffen zodra deze wordt aangekondigd. Aangezien deze niet zal worden verkocht in Nederland ben ik op zoek naar tips en ervaringen hoe ik hieraan zou kunnen komen. Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Y451N schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:57:
Ik wil een SS series 7 aanschaffen zodra deze wordt aangekondigd. Aangezien deze niet zal worden verkocht in Nederland ben ik op zoek naar tips en ervaringen hoe ik hieraan zou kunnen komen. Alvast bedankt..
Apple Store Duitsland of t.z.t. via Amazon.de beschikbaar. Mijne had ik ook via Amazon besteld. Zullen hier vast nog meer mensen zijn die andere mogelijkheden hebben, maar Amazon was voor mij snel en goedkoop ook nog. :P

[ Voor 13% gewijzigd door MysticX op 30-07-2021 20:00 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
MysticX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Apple Store Duitsland of t.z.t. via Amazon.de beschikbaar. Mijne had ik ook via Amazon besteld. Zullen hier vast nog meer mensen zijn die andere mogelijkheden hebben, maar Amazon was voor mij snel en goedkoop ook nog. :P
Thanks! Had jij hem ook toevallig gelijk na de release besteld? En hoelang is de levertijd ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Y451N schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:02:
[...]

Thanks! Had jij hem ook toevallig gelijk na de release besteld? En hoelang is de levertijd ongeveer?
Niet gelijk na release, pas 3-4 maanden later voor de SS model. De normale versie met cellular had ik wel direct na release besteld en was op release dag geleverd. Ik praat dan wel over een 1.5 jaar geleden met de series 5. Ben zelf ook van plan om de series 7 aan te schaffen, kan haast niet wachten. Zit nu zonder watch :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
MysticX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Niet gelijk na release, pas 3-4 maanden later voor de SS model. De normale versie met cellular had ik wel direct na release besteld en was op release dag geleverd. Ik praat dan wel over een 1.5 jaar geleden met de series 5. Ben zelf ook van plan om de series 7 aan te schaffen, kan haast niet wachten. Zit nu zonder watch :P
Haha, hopen dat ze snel na de aankondiging beschikbaar zijn. Voor welke kleur ga jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Y451N schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Haha, hopen dat ze snel na de aankondiging beschikbaar zijn. Voor welke kleur ga jij?
Mijn vorige was de Series 5 Space Black, maar aangezien mijn iPhone dit keer zilver is, ga ik dit keer ook voor een zilveren SS Watch. Uiteraard betaal je daar meer voor, maar zelf vind ik het gewoon een veel mooiere plaatje dan zo'n standaard sport watch :P

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y451N
MysticX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Mijn vorige was de Series 5 Space Black, maar aangezien mijn iPhone dit keer zilver is, ga ik dit keer ook voor een zilveren SS Watch. Uiteraard betaal je daar meer voor, maar zelf vind ik het gewoon een veel mooiere plaatje dan zo'n standaard sport watch :P
Zilver let's go! Ook mijn keus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Mocht de 7 een ander uiterlijk krijgen dan stap ik van een 6 Space black naar een 7 SS :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Y451N
schumi1986 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:17:
Mocht de 7 een ander uiterlijk krijgen dan stap ik van een 6 Space black naar een 7 SS :)
Hoop dat dat wel het geval is na al die rumours :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een S6 SS, draag hem de laatste tijd niet meer zo heel fanatiek maar een S7 redesign zou ik wel weer kopen denk ik.

Als de S7 toch geen redesign wordt (die geruchten gaan nu weer begreep ik) dan wacht ik een jaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
In september koop ik mij sowieso een series 7, na 3 jaar is de series 4 wel aan vervanging toe.
Ik verkies toch het simpele aluminium, in roestvrij staal zie ik er het voordeel niet van in. Alleen al de vingerafdrukken die je er op achterlaat vind ik vervelend waardoor ik de prijs ervan het al zeker niet waard vind.
Ik geef dan liever extra geld aan de cellular versie.
Maar iedereen zijn zin, ik kan wel begrijpen dat anderen er wel iets in zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik hou niet van de stappen teller look van de aluminium variant. Dat is voor mij alleen al reden genoeg om voor de SS te gaan.

SS heeft standaard al cellular, das mooi mee genomen mocht dat ooit eens geactiveerd gaan worden hier.

Edit: Ooh en wat ik ook echt haat met een passie. Van die leren bandjes met buckles eraan van (fake) RVS op een aluminium watch, dat vloekt zo vreselijk met de aluminium variant.

Edit2: dit dus: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no2cHXMvRQoy6IqPynVHILVbR8U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wp8fNDow8ygvxMqvmgN9UOuu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dNN7NCqZL734MPcxNOf-mC1LeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZHbyKsGP98Od7i62zSvi9hA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu2ev4xrkSjFxDjIsLBWz3NISN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1gKARxI0yCGiKEcbJ5u6uUx.jpg?f=fotoalbum_large

Echt smaakloos.

[ Voor 83% gewijzigd door Donstil op 30-07-2021 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fake RVS en imitatieleer zijn beiden walgelijk. Een combinatie is dat al helemaal.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
AppleFan2007 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:26:
In september koop ik mij sowieso een series 7, na 3 jaar is de series 4 wel aan vervanging toe.
Ik verkies toch het simpele aluminium, in roestvrij staal zie ik er het voordeel niet van in. Alleen al de vingerafdrukken die je er op achterlaat vind ik vervelend waardoor ik de prijs ervan het al zeker niet waard vind.
Ik geef dan liever extra geld aan de cellular versie.
Maar iedereen zijn zin, ik kan wel begrijpen dat anderen er wel iets in zien.
Op alle vier SS modellen die ik heb gehad, heb ik nog nooit vingerafdrukken gezien. Behalve op het scherm maar daar zie je ze op een aluminium Watch ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Volkan1984 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:31:
[...]

Op alle vier SS modellen die ik heb gehad, heb ik nog nooit vingerafdrukken gezien. Behalve op het scherm maar daar zie je ze op een aluminium Watch ook.
Precies, hier net zo! Totaal geen vingervlekken op mijn 3e SS alweer...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Wat iemand mooi vindt of niet mag diegene helemaal zelf weten toch? Om een keuze van iemand voor een alu watch als smakeloos te typeren is nogal iets.

Wat ik me al langer afvraag is waarom Apple die SS editie niet gewoon in Nederland verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:47:
Wat iemand mooi vindt of niet mag diegene helemaal zelf weten toch? Om een keuze van iemand voor een alu watch als smakeloos te typeren is nogal iets.

Wat ik me al langer afvraag is waarom Apple die SS editie niet gewoon in Nederland verkoopt.
Volgens mij vond ie vooral de combi van alu en rvs smakeloos O-)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Tinusvolkel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Ja, maar als iemand dat toch wel graag wilt? Mijn keuze is het ook niet, maar hoef je toch niet wereldkundig te maken?

Edit: mijn volgende watch is misschien ook wel de alu versie, maar dan wel met een mooi zomers kleurtje erbij, spreekt mij echt wel aan. Nu een rode s6, maar die combineert alleen mooi met rode bandjes. (Logischerwijs)

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 16:25
Mr. Freeze schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Ja, maar als iemand dat toch wel graag wilt? Mijn keuze is het ook niet, maar hoef je toch niet wereldkundig te maken?
Niet akkoord. Dit is een Apple Watch topic. Waarom zou het niet over de uitvoeringen en combinaties mogen gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door TheMaxMan op 31-07-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:44
TheMaxMan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Niet akkoord. Dit is een Apple Watch topic. Waarom zou het niet over de uitvoeringen en combinaties mogen gaan?
Dat je iets niet mooi vindt, moet je inderdaad wel in dit topic kunnen zeggen. Alhoewel het weinig te maken heeft met discussie of ervaringen. Maar het gebruik van het woord ‘walgelijk’ vind ik niet in dit topic thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Zie geen reden om dat niet te doen eigenlijk. Mensen die iets wel mooi vinden doen het toch ook. Juist goed om alle twee de geluiden te horen/lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat iemand mooi vindt of niet mag diegene helemaal zelf weten toch?
Gelukkig wel :)

Omdat de SS altijd voorzien is van 4G en dat wordt hier helaas nog steeds niet ondersteund

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 31-07-2021 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Tinusvolkel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Dat is mijns inziens ook niet om aan te gluren.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
Ik ben aan het kijken naar een watch band die goed past bij een zilveren SS. Welke is jullie favoriet op de milanese loop na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Y451N schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:35:
Ik ben aan het kijken naar een watch band die goed past bij een zilveren SS. Welke is jullie favoriet op de milanese loop na?
Ik vind persoonlijk alle leren Apple bandjes goed staan met de SS. Leather buckles in het bijzonder maar die maken ze helaas niet meer. Als goeie tweede ook de leather loops.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
Nu ik mijn Apple Watch 3 weken in bezit heb, heb ik denk ik wel de grootste ervaring nu gehad om het te delen. Ik heb de afgelopen weken een notitie bijgehouden met alle pro's en cons die ik tegen kwam. Een aantal zullen misschien duaal klinken, zeker in relatie tot de andere ervaringposts.

Ter context: ik ben in één keer overgestapt van Android + Galaxy Watch + Surface laptop naar iPhone 12 Pro, AW Series 6, AirPods Pro en een MacBook Pro M1/16GB/512GB. Ik heb voor de andere producten ook bijgehouden wat ik er van vond en plaats een soortgelijk bericht in de desbetreffende draadjes:Voor degene die willen weten waarom ik naar Apple ben overgestapt, dat valt in deze post te lezen:

Djerro123 in "Overstappen van Windows en Android naar Apple"
tl;dr
Ik ben echt heel tevreden eigenlijk over de Apple Watch. Hiervoor had ik enkele maanden de Galaxy Watch en dan is dit toch wel echt een verademing op verschillende fronten. Uiteraard is de integratie tussen mobiel, laptop en Watch echt veel beter. Maar ook gewoon hoe die zit op mijn pols, en het rechthoekige scherm. Ik kan iedereen dit aanraden!
De pro's
Zoals ik aangaf ben ik vrij tevreden over de Watch. Een aantal punten schieten er zeker uit, ook met name vergeleken met de Galaxy Watch die ik hiervoor had.
  • Het scherm is echt super responsief en gewoon algeheel heel mooi. Zwart ziet eruit als zwart, vegen gaat makkelijk, alom veel plezier van elke keer als ik ernaar kijk.
  • De Watch heeft echt een goede vorm en zit (veel) prettiger om mijn arm dan de GW3.
  • Je kan je MBP ermee ontgrendelen. Dit is echt een heerlijke feature die ik niet wist dat ik miste in mijn leven maar waar ik nu al van zou balen als het mij zou worden afgenomen. Echt alleen deze feature is de hoge prijs al waard voor mij.
  • Super makkelijk in te stellen, maar dat is ook onderdeel van de Apple 'it just works' filosofie. Ik was echt in minuten up and running.
  • Je kan er mee betalen door Apple Pay, hoewel dat best onhandig is zo om je pols. Gebruik dus altijd mijn telefoon. Maar was laatst hardlopen zonder telefoon en dan is het toch handig dat je ook hiermee kan betalen :)
  • De trillingen zijn echt perfect. Hard, zacht, echt top gewoon. Heel handig bij bijvoorbeeld hardlopen (wisselen van interval) of belangrijke notificaties.
De con's
Er zijn ook wel wat nadelen aan de Apple Watch, ook ten aanzien van (voor mij) zijn voorganger de Galaxy Watch.
  • Soms antwoord Siri op horloge in plaats van je telefoon. Als je dan iemand wilt bellen dan gaat dat niet automatisch naar m’n AirPods maar gaat dat op het horloge. Het is een beetje onduidelijk wanneer mijn horloge gaat luisteren, wanneer mijn iPhone en wanneer mijn laptop.
  • Apple sport apps vallen wat tegen, had er meer van verwacht. Zo kan je niet gewoon een interval hardloop programma doen. Je krijgt wel de Nike Run app (zelfs een beetje door je strot geduwd, ik wil die app helemaal niet), maar die is ook echt wel beperkt.
  • Batterij duur is niet je van het. Ik haal meestal tot 50-55 SoC over, dus ga nu eens proberen twee dagen met ’s nachts niet op de oplader (maar wel af). EDIT: dan red je einde dag niet, drain ‘s nachts is ongeveer 15%. Je moet hem dus wel elke dag opladen. De oplader ligt naast mijn bed dus dat is niet zo'n groot probleem, en ik slaap liever toch niet met mijn horloge. De GW ging overigens 3 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Donstil schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:37:
Ooh en wat ik ook echt haat met een passie. Van die leren bandjes met buckles eraan van (fake) RVS op een aluminium watch, dat vloekt zo vreselijk met de aluminium variant.

Echt smaakloos.
Smaken verschillen dus :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cujMJlHG5bQvRZRgeywuHKoHaIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P7tGvR1LVu1lzxh1lBvUtITX.webp?f=fotoalbum_large

Persoonlijk vindt ik deze RVS adapters de mooiste die er zijn, ook aan een aluminium watch. De mijne zijn compleet gesloten, geen gaatje te zien. Helemaal als de buckle ook in RVS is.
Geen fake RVS en de mogelijkheid om normale bandjes aan je Apple Watch te gebruiken ipv. die lelijke non-Apple bandjes met nog lelijkere adapters.

Zelf vindt ik geen enkele origineel Apple bandje mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 01-08-2021 16:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Djerro123 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:36:
Je kan er mee betalen door Apple Pay, hoewel dat best onhandig is zo om je pols. Gebruik dus altijd mijn telefoon.
Wist je al dat je niet perse het scherm bij de betaalterminal hoeft te houden maar het ook al voldoende is om de onderkant van het bandje tegen de betaalterminal te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:57
i2Paq schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Smaken verschillen dus :D

[Afbeelding]

Persoonlijk vindt ik deze RVS adapters de mooiste die er zijn, ook aan een aluminium watch. De mijne zijn compleet gesloten, geen gaatje te zien. Helemaal als de buckle ook in RVS is.
Geen fake RVS en de mogelijkheid om normale bandjes aan je Apple Watch te gebruiken ipv. die lelijke non-Apple bandjes met nog lelijkere adapters.

Zelf vindt ik geen enkele origineel Apple bandje mooi.
Waar heb je deze gekocht?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
De discussie over bandjes mag in [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
*knip*

Zie hierboven.

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 02-08-2021 11:02 ]

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:38
schumi1986 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:16:
[...]

Wist je al dat je niet perse het scherm bij de betaalterminal hoeft te houden maar het ook al voldoende is om de onderkant van het bandje tegen de betaalterminal te houden?
Helaas werkt dit niet altijd goed bij mij, maar daarentegen kun je je pols ook gewoon aan de zijkant van de terminal houden, dit werkt vrijwel altijd. Je hoeft niet je pols in een rare positie te manoeuvreren om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 20:59
Ik weet niet of er hier al eens aandacht aan is besteed, maar ik heb een issue met het unlocken van mijn AW4.

Met iOS 14.7.1 werd de bug verholpen dat gebruikers van een iPhone met TouchID niet meer hun AW konden unlocken, maar potverdorie nu heb ik die issue met FaceID met mijn iPhone 11 Pro Max. Mijn iOS staat op 14.7.1 en watchOS op 7.6.1. Als ik mijn iPhone ontgrendel, blijft het blauwe slotje in beeld op mijn AW gevolgd door het invoerveld voor de unlockcode. Na enkele malen opnieuw te proberen wordt op een gegeven moment mijn AW wel unlocked m.b.v. FaceID. Maar in de tussentijd had ik wel al meerdere malen de unlockcode kunnen ingeven.

Komt dit iemand bekend voor? Een Google Search leverde geen hits op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 07:25

John

🚀

Ik overweeg de aankomende generatie mijn series 4 te upgraden en voor de SS versie te gaan. Ik heb nu het alu model en is mijn go-to watch om mee te sporten.

Zijn hier ook AW dragers die sporten met een SS versie? Ik heb horror foto's gezien van aardige krassen en met sporten ben ik er niet echt voorzichtig mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:44
@RicoK Ik maak het niet op uit je bericht, maar heb je al geprobeerd om zowel je iPhone als AW opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
RicoK schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:32:
Ik weet niet of er hier al eens aandacht aan is besteed, maar ik heb een issue met het unlocken van mijn AW4.

Met iOS 14.7.1 werd de bug verholpen dat gebruikers van een iPhone met TouchID niet meer hun AW konden unlocken, maar potverdorie nu heb ik die issue met FaceID met mijn iPhone 11 Pro Max. Mijn iOS staat op 14.7.1 en watchOS op 7.6.1. Als ik mijn iPhone ontgrendel, blijft het blauwe slotje in beeld op mijn AW gevolgd door het invoerveld voor de unlockcode. Na enkele malen opnieuw te proberen wordt op een gegeven moment mijn AW wel unlocked m.b.v. FaceID. Maar in de tussentijd had ik wel al meerdere malen de unlockcode kunnen ingeven.

Komt dit iemand bekend voor? Een Google Search leverde geen hits op.
Ik had hier ook last van (iPhone 11 met iOS15 en Series 6 met WatchOS 8.). Na reboot van de watch heb ik dit kunnen oplossen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje en @Davidas Bedankt voor jullie berichten.

Ik heb zojuist de iPhone en de AW gereboot. Wel apart, omdat ik en nog nooit eerder een AW heb hoeven rebooten, maar ook dat een AW of welk xOS device dan ook natuurlijk na elke update wordt gereboot ;).

In ieder geval unlockte de AW 'al' bij de tweede poging. We gaan er dus op vooruit. Zal eens gaan zien wat deze morgen ochtend gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Vanmorgen, ik doe mijn AW tijdens de nacht altijd af, unlockte deze weer bij de 2e poging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

John schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:34:
Ik overweeg de aankomende generatie mijn series 4 te upgraden en voor de SS versie te gaan. Ik heb nu het alu model en is mijn go-to watch om mee te sporten.

Zijn hier ook AW dragers die sporten met een SS versie? Ik heb horror foto's gezien van aardige krassen en met sporten ben ik er niet echt voorzichtig mee :+
Hoe ziet je huidige watch eruit nu? De SS zal dezelfde dingen meemaken als je huidige watch, alleen minder snel krassen. En ja, als een mountainbiker een ongelukkige val maakt dan zal dat vast foto’s opleveren waar jij het over hebt. Alles kan kapot natuurlijk, maar je kan bijvoorbeeld ook een zweetbandje over je horloge heen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:56:
Vanmorgen, ik doe mijn AW tijdens de nacht altijd af, unlockte deze weer bij de 2e poging :(
Ik merk ook dat dat unlocken wat minder gaat sinds de laatste update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hulliee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Ik merk ook dat dat unlocken wat minder gaat sinds de laatste update...
Eerst zag je ook een melding op je iPhone dat je Apple Watch was unlocked, maar die is sinds 2 updates ook weg.
Moet je steeds op je Watch kijken of het slotje weg is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Hulliee @i2Paq Bedankt voor jullie reacties! 'Fijn' te lezen dat ik hierin/-mee niet de enige ben.

Ja, het is irritant. Vanmorgen kreeg ik bij de 2e unlockpoging wel de melding 'AW ontgrendeld' te zien op mijn iPhone en verdween het blauwe slotje op mijn AW. Maar, zoals gezegd, bij de tweede poging pas. Ofwel het handmatig unlocken gaat sneller. Dit moet niet de bedoeling zijn.

Welke AW en iPhone hebben jullie? Ik heb de AW4 met een iPhone 11 Pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb een AW4 en een iPhone 12 Pro, sinds 2 weken. Daarvoor had ik een iPhone 11 Pro en daarmee het zelfde "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
i2Paq schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:40:
Ik heb een AW4 en een iPhone 12 Pro, sinds 2 weken. Daarvoor had ik een iPhone 11 Pro en daarmee het zelfde "probleem".
Ik heb het probleem sinds mijn recente (3 of 4 dagen geleden ofzo) update naar watchOS 7.6.1. Daarvoor verliep het unlocken vlot en probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AW5 en iPhone 12 Pro. Ik merk dat wanneer mijn AW om doe, deze voorheen ontgrendeld werd als ik mijn iPhone ontgrendelde, dat dit nu niet meer gelijk werkt. Soms 2, 3, 4x iPhone ontgrendelen voordat m'n AW ook mee ontgrendelt.

Edit: ontgrendelen van m'n MBP werkt wel gewoon. Is niet iets met Bluetooth lijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulliee op 03-08-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Ik ervaar de laatste dagen dat het opladen erg traag gaat, binnen één uur percentage van 13 naar 28 procent.. |:(

Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires