iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Enig idee hoe het met garantie zit bij Amazon Frankrijk/Duitsland? 1e jaar kan je bij Apple terecht maar 2e jaar gaat via de verkoper volgens mij?Of-Aaargh schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Bestellen van de SS op Amazon.de of Amazon.fr is geen enkel probleem. Snelle gratis verzending ook naar Nederland, en Amazon is officieel Apple reseller. Maar ik zou inderdaad even wachten, en de prijzen daar in de gaten houden. Op dit moment kost de 44mm SS 739 euro (of 789 met stalen band). Die prijzen zullen wel meer gaan fluctueren tegen de tijd dat de 7 uit komt. Ik heb in juli vorig jaar de SS 44mm Watch 5 gekocht voor 640 euro bij Amazon.fr. Misschien een alert aanmaken in CamelCamel?
Aanmelden binnen je Amazon portaal. Label printen. Opsturen.Benny schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:59:
[...]
Enig idee hoe het met garantie zit bij Amazon Frankrijk/Duitsland? 1e jaar kan je bij Apple terecht maar 2e jaar gaat via de verkoper volgens mij?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij kun je ook in het 1e jaar niet terecht bij Apple Nederland.Benny schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:59:
[...]
Enig idee hoe het met garantie zit bij Amazon Frankrijk/Duitsland? 1e jaar kan je bij Apple terecht maar 2e jaar gaat via de verkoper volgens mij?
Je hebt nl een device dat niet in Nederland verkocht wordt.
Ik denk dat het geen probleem is. AirPods Pro gekocht in Saturn in Duitsland, onder garantie omgewisseld bij de Apple helpdesk in een Coolblue in België.Haga schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:13:
[...]
Volgens mij kun je ook in het 1e jaar niet terecht bij Apple Nederland.
Je hebt nl een device dat niet in Nederland verkocht wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door TheMaxMan op 07-07-2021 09:58 ]
Dit komt omdat de AirPods Pro overal verkrijgbaar zijn.TheMaxMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:57:
[...]
Ik denk dat het geen probleem is. AirPods Pro gekocht in Saturn in Duitsland, onder garantie omgewisseld bij de Apple helpdesk in een Coolblue in België.
Wat @Haga zegt klopt. Omdat deze versie hier niet verkrijgbaar is hebben ze geen onderdelen om hier de garantie te verlenen. Wellicht is het iemand wel een keer gelukt maar wat ik in de meeste gevallen gehoord heb is dat het niet mogelijk is.
©2004
Yes! Voorheen wel (vrijwel) dagelijks gedaan, maar de laatste paar keer niet.hk12nl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:36:
[...]
Mis app even afsluiten? Had ik gedaan en kreeg toen de melding maar dat kan ook toeval zijn..
Dat wordt vanavond even een kort rondje hardlopen (5 km).
Recentelijk ook nog afscheid genomen van mijn HomePod Mini’s. Dus de noodzaak voor Apple Music is nu met offline muziek op de AW nihil.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 07-07-2021 14:45 ]
meesje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:41:
[...]
Yes! Voorheen wel (vrijwel) dagelijks gedaan, maar de laatste paar keer niet.
Dat wordt vanavond even een kort rondje hardlopen (5 km).
Recentelijk ook nog afscheid genomen van mijn HomePod Mini’s. Dus de noodzaak voor Apple Music is nu met offline muziek op de AW nihil.
Vanwaar de mini’s weggedaan? Apple TV als hub?
Ik heb de mini als goedkope oplossing als hub en zeer makkelijk voor spraakcommando’s voor lichten en scenes
©2004
Ik heb inderdaad al een Apple TV als hub. Verder zie onderstaande reactie (uit het HomePod topic).hk12nl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:04:
[...]
![]()
Vanwaar de mini’s weggedaan? Apple TV als hub?
Ik heb de mini als goedkope oplossing als hub en zeer makkelijk voor spraakcommando’s voor lichten en scenes![]()
meesje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:38:
Na 3,5/4 maand toch afscheid genomen van mijn twee HomePod Mini’s. Ik gebruikte deze te weinig en ook nog steeds minder. Eigenlijk alleen maar om mijn lampen aan/uit te zetten. Maar dat deed ik net zo makkelijk even via mijn iPad/iPhone of Hue tap. Voor muziek gebruik ik Spotify i.c.m. een AirPort Express aangesloten op mijn receiver.
Ik bleef een gadget gevoel houden. Ben je in gesprek/tijdens het eten/ergens mee bezig, om dan de lampen te bedienen via Siri voelde niet als passend. Je moet opeens stoppen met converseren. Een druk op een knop van de Hue Tap of even snel via de iPhone voelt dan veel natuurlijker.
Bovenstaande staat overigens los van de HomePod Mini. Bij Google of Alexa hou je natuurlijk hetzelfde. Ik ben kennelijk (nog) niet toe aan voice control.
In ieder geval leuk om geprobeerd te hebben en 5 euro verlies per Mini is ook nog wel te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 09-07-2021 11:26 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nu had ik deze eigenlijk specifiek gekocht voor mijn IWatch 6, maar het cirkeltje blijft maar draaien.
De app zou ervoor geschikt zijn, maar het lukt niet.
Meer mensen dit probleem met de App?
Volgens mij staan er meerdere app's met die naam in de store, welke gebruik je?038Robijno schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:20:
Ik heb de app ‘speedometer’ aangeschaft, ruim 2 euro om zonder reclame te gaan gebruiken.
Nu had ik deze eigenlijk specifiek gekocht voor mijn IWatch 6, maar het cirkeltje blijft maar draaien.
TR1969 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:38:
[...]
Volgens mij staan er meerdere app's met die naam in de store, welke gebruik je?
:strip_exif()/f/image/bQKPj38C2myXHsWx88gcWaMK.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze..
Ontzettend duur?? Overdrijven is ook een vak. Kwaliteit kost wat hè.pina schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:17:
de nieuwe bandjes voor het EK/OS zijn best wel knap. Maar zo ontzettend duur natuurlijk, iemand toevallig soortgelijke zien langskomen bij de witte merken? Vreemd dat niemand ze voordien al heeft gemaakt, gezien het een kwestie van kleuraanpassingen is.
Bedankt voor deze reactie, was niet op de hoogte van deze bandjes. Meteen die van NL besteld en komt morgen binnenVolkan1984 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:17:
[...]
Ontzettend duur?? Overdrijven is ook een vak. Kwaliteit kost wat hè.
Haha ok. Veel plezier ermee. Ik vind die van Nieuw-Zeeland erg mooi.schumi1986 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:03:
[...]
Bedankt voor deze reactie, was niet op de hoogte van deze bandjes. Meteen die van NL besteld en komt morgen binnen
Nieuw-Zeeland zou mij dan ook het meest aanspreken.
Even voor je getest met de gratis versie. Werkt prima op mijn AW5, beta firmware.038Robijno schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:20:
Ik heb de app ‘speedometer’ aangeschaft, ruim 2 euro om zonder reclame te gaan gebruiken.
Belgische bandje is precies Spaans - amper zwart. Vind het Duitse dan mooier qua kleuren, maar ja. Zal bij kijken blijven, denk ik
Nouja, kwaliteit valt ook wel mee. Bij mijn rode series 6 had ik een rode geweven bandje gekozen. Deze is zo snel vuil dat ik deze al na een paar weken niet meer om wilde. Zal de geweven versies nooit meer kopen, dan maar die sportbandjes met gaatjes erin, die blijven wel mooi.Volkan1984 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:17:
[...]
XBL gamertag StayingPow3r
Ik verbaas mij over de kwaliteit, ik heb de zwarte geweven versie de afgelopen 2.5 jaar 23/7 omgehad en begint nu pas een klein beetje kapot te gaan. Verder zie je bij een zwart bandje natuurlijk wel de vuiligheid minder goed zitten.Mr. Freeze schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:13:
[...]
Nouja, kwaliteit valt ook wel mee. Bij mijn rode series 6 had ik een rode geweven bandje gekozen. Deze is zo snel vuil dat ik deze al na een paar weken niet meer om wilde. Zal de geweven versies nooit meer kopen, dan maar die sportbandjes met gaatjes erin, die blijven wel mooi.
:strip_exif()/f/image/fcaNwXo4xiTRaytuLuvqTOGG.jpg?f=fotoalbum_large)
Is vies worden een indicatie van kwaliteit? Je kunt het altijd schoonmaken. Ik heb het over slijtage.Mr. Freeze schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:13:
[...]
Nouja, kwaliteit valt ook wel mee. Bij mijn rode series 6 had ik een rode geweven bandje gekozen. Deze is zo snel vuil dat ik deze al na een paar weken niet meer om wilde. Zal de geweven versies nooit meer kopen, dan maar die sportbandjes met gaatjes erin, die blijven wel mooi.
Af en toe even een keertje in de wasmachine doet wonderenMr. Freeze schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:13:
[...]
Echt wel gedaan natuurlijk :-)TR1969 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Af en toe even een keertje in de wasmachine doet wonderen
Opvallen ga ik met dit bandje wel doen, redelijk heftig kleurtje maar wel leuk voor Voetbal,Koningsdag,OS etc.schumi1986 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:03:
[...]
Bedankt voor deze reactie, was niet op de hoogte van deze bandjes. Meteen die van NL besteld en komt morgen binnen
Pic’s or it didn’t happen
:strip_exif()/f/image/J8eYGxBbczKDIwx6aJp9yTQ8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MkZVRtSn55qfbq0wTqScmBwz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 10-07-2021 16:55 ]
Ik heb enkele third party bandjes gekocht en als ik hem naast de officiële zet, zijn ze identiek om kwaliteit. Heb ze beiden toch al een tijdje. Dus ja, als ik die andere kan kopen aan 20 euro, dan is 50 euro duurkoop. Zeker als er enige meerwaarde de knappe kleurencombinaties zijnVolkan1984 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:17:
[...]
Identiek? Ik geloof er niets van. En er zijn vele mensen online die jouw bewering ook tegenspreken. Daarnaast heb ik zelf ook nepbandjes gezien en ik vond zelf de kwaliteit verre van “identiek” aan origineel.pina schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Ik heb enkele third party bandjes gekocht en als ik hem naast de officiële zet, zijn ze identiek om kwaliteit. Heb ze beiden toch al een tijdje. Dus ja, als ik die andere kan kopen aan 20 euro, dan is 50 euro duurkoop. Zeker als er enige meerwaarde de knappe kleurencombinaties zijn
Als je dan voor Apple producten gaat, waarom dan niet ook gewoon voor originele bandjes? Dat is toch ook onderdeel van de productervaring? Maar goed, we dwalen wellicht te ver af.
Misschien is wel persoonlijke voorkeur, voor sommigen is het bandje het geld wel waard, voor anderen niet. Jij ziet het verschil wel, hij/zij niet. Wat maakt het uit?Volkan1984 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Identiek? Ik geloof er niets van. En er zijn vele mensen online die jouw bewering ook tegenspreken. Daarnaast heb ik zelf ook nepbandjes gezien en ik vond zelf de kwaliteit verre van “identiek” aan origineel.
Als je dan voor Apple producten gaat, waarom dan niet ook gewoon voor originele bandjes? Dat is toch ook onderdeel van de productervaring? Maar goed, we dwalen wellicht te ver af.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dit “gesprek” begon met een bewering waar ik het niet mee eens ben. Daar reageerde ik op en vervolgens reageert iemand daar weer op. Is dat niet het idee van een forum?Kassad schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:19:
[...]
Misschien is wel persoonlijke voorkeur, voor sommigen is het bandje het geld wel waard, voor anderen niet. Jij ziet het verschil wel, hij/zij niet. Wat maakt het uit?
Ik reageer hier op:Volkan1984 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:00:
[...]
Dit “gesprek” begon met een bewering waar ik het niet mee eens ben. Daar reageerde ik op en vervolgens reageert iemand daar weer op. Is dat niet het idee van een forum?
Wat maakt het uit dat er online mensen zijn die iets vinden, dat doet niets met de mening van Pina. Vandaar mijn reactieIdentiek? Ik geloof er niets van. En er zijn vele mensen online die jouw bewering ook tegenspreken.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Deze week overgestapt op een iPhone 12 pro max en vandaag een Apple Watch 6 gekocht. Koppelen enz. geen probleem
Waar ik echter niet uitkom is de zgn ingebouwde standaard apps verwijderen.
Je moet de te verwijderen app ingerukt houden tot ze beginnen te bewegen en zou je een kruisje moeten zien en daar even op tikken. Echter bij de voor mij nutteloze apps (zoals aandelen enz..) zie ik geen kruisje en verwijderen lukt niet.
Omdat ik hooguit tien apps gebruik vind ik het app scherm veel te vol en chaotisch.
Is het mogelijk om ingebouwde apps te verwijderen of is er een manier op een scherm te configureren waar de meest gebruikt apps worden getoond?
Dat kan op de manier die je zelf beschrijft. Je kunt niet alle stock-apps verwijderen inderdaad, maar sommigen ook wel. Verder kun je op je iPhone in de Apple Watch app instellen welke apps je uberhaupt wil zien op de watch, maar dat geldt vooral voor de niet-Apple apps. Je kunt daar ook de volgorde verslepen, dat is wat overzichtelijker dan op het horloge.TecTo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:46:
Is het mogelijk om ingebouwde apps te verwijderen of is er een manier op een scherm te configureren waar de meest gebruikt apps worden getoond?
Bedankt voor de snelle reactie. Heb ze nu in lijst vorm en dat is wat duidelijker. En sommige die ik uit kan zetten uitgezet.PhilipsFan schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:13:
[...]
Dat kan op de manier die je zelf beschrijft. Je kunt niet alle stock-apps verwijderen inderdaad, maar sommigen ook wel. Verder kun je op je iPhone in de Apple Watch app instellen welke apps je uberhaupt wil zien op de watch, maar dat geldt vooral voor de niet-Apple apps. Je kunt daar ook de volgorde verslepen, dat is wat overzichtelijker dan op het horloge.
Een doosje waar ik die bandjes in kan gooien kan ik ook makkelijk vinden maar ben dus opzoek naar een mooie/unieke oplossing
Iemand suggesties?
von Holzhausen Portfolio voor Watch-bandjesschumi1986 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:58:
Mijn Apple bandjes beginnen zich zo langzamerhand op te stapelen en ben nu opzoek naar een leuke manier om de bandjes bij elkaar te hangen/leggen.
Een doosje waar ik die bandjes in kan gooien kan ik ook makkelijk vinden maar ben dus opzoek naar een mooie/unieke oplossing
Iemand suggesties?
https://store.apple.com/nl/xc/product/HNMV2ZM/A ?
Elke standaard horlogedoos zou werken. Let op de scharnieren en de sluiting. De doos zelf is vaak prima, vaak wel erg goedkoop PU papierleer om wat spaan/mdf heengeplakt als je onder de 50 euro kijkt. Maar een nette klink, bijvoorbeeld met drukknop is veel fijner dan een lullig klinkje waar je mee moet friemelen. Zeg ook nee tegen doosjes die een kwetsbaar lint gebruiken, om het deksel niet om te laten klappen.schumi1986 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:58:
Mijn Apple bandjes beginnen zich zo langzamerhand op te stapelen en ben nu opzoek naar een leuke manier om de bandjes bij elkaar te hangen/leggen.
Iemand suggesties?
[ Voor 6% gewijzigd door We.are.cake op 12-07-2021 22:12 ]
https://a.aliexpress.com/_voJ6NFschumi1986 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:58:
Iemand suggesties?
Deze gebruik ik. Makkelijk mee te nemen ook.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bijkomende vraag: synchroniseert de iPhone zich met een NTP server of met de tijd die de provider doorgeeft? Dat scheelt hem soms 1-2 seconden (die voor mij belangrijk zijn).
Als dat zo belangrijk is, dan zorg je toch voor ntp-server in je netwerk en laat je al je devices hier gebruik van maken?Alberic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:04:
Een vraagje voor de gelukkige bezitters van een Apple watch: wordt de tijd gesynchroniseerd met een NTP-server via wifi, of neemt die de tijd van de iPhone over?
Bijkomende vraag: synchroniseert de iPhone zich met een NTP server of met de tijd die de provider doorgeeft? Dat scheelt hem soms 1-2 seconden (die voor mij belangrijk zijn).
De Apple Watch neemt de tijd van de iPhone over.Alberic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:04:
Een vraagje voor de gelukkige bezitters van een Apple watch: wordt de tijd gesynchroniseerd met een NTP-server via wifi, of neemt die de tijd van de iPhone over?
Paar vragen:
- SE vs Series 6: komt dit verschil inderdaad neer op een O2 sensor, hartritmemeting, snelladen, en Always On Display (alle vier wel een feature voor de 6, niet voor de SE)?
- Ik heb ooit een Fitbit Charge 2 gehad en dat beviel me goed, maar ik droeg 'm 's nachts amper, omdat de groene ledjes aan de onderkant (tegen m'n pols) aan gingen bij beweging, en dat stoorde me in bed. Is dat ook zo bij de Apple Watch, of kan deze helemaal donker (scherm én onderkant) blijven in slaapmodus?
- Als een iPhone app standaard offline te gebruiken is, is dan de bijbehorende Watch app altijd ook offline (zonder iPhone) te gebruiken? Ik denk hierbij specifiek aan de Strong app, die ik gebruik voor gewichtheffen.
Ik heb ongeveer de helft van dit topic doorgelezen, maar specifiek zoeken op SE is lastig ("per se" gooit roet in 't eten
- dat heb je precies goedInfidel666 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:36:
Ik kijk al een paar jaar af en toe zijdelings naar smartwatches, maar ik wilde er altijd eentje waardoor ik m'n telefoon meer thuis kon laten, en daarbij was cellular altijd een harde eis ivm omstandigheden. Die zijn nu veranderd, waardoor die eis voor mij is komen te vervallen. En nu de Apple Watch ook offline Spotify playback ondersteunt, is dat opeens een kandidaat geworden!
Paar vragen:
- SE vs Series 6: komt dit verschil inderdaad neer op een O2 sensor, hartritmemeting, snelladen, en Always On Display (alle vier wel een feature voor de 6, niet voor de SE)?
- Ik heb ooit een Fitbit Charge 2 gehad en dat beviel me goed, maar ik droeg 'm 's nachts amper, omdat de groene ledjes aan de onderkant (tegen m'n pols) aan gingen bij beweging, en dat stoorde me in bed. Is dat ook zo bij de Apple Watch, of kan deze helemaal donker (scherm én onderkant) blijven in slaapmodus?
- Als een iPhone app standaard offline te gebruiken is, is dan de bijbehorende Watch app altijd ook offline (zonder iPhone) te gebruiken? Ik denk hierbij specifiek aan de Strong app, die ik gebruik voor gewichtheffen.
Ik heb ongeveer de helft van dit topic doorgelezen, maar specifiek zoeken op SE is lastig ("per se" gooit roet in 't eten). Excuus als deze vragen al dan niet recent al beantwoord zijn!
- ik had met een charge 4 precies hetzelfde probleem, met de Apple Watch geen enkel probleem
- weet ik niet zeker maar tot nog toe registreert m'n Watch alles zonder iPhone in de buurt, die dan thuis ligt. Maar ik ken de Strong app niet
Verschil tussen SE en 6 is wat groter dan hetgeen je opnoemt.Infidel666 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:36:
Ik kijk al een paar jaar af en toe zijdelings naar smartwatches, maar ik wilde er altijd eentje waardoor ik m'n telefoon meer thuis kon laten, en daarbij was cellular altijd een harde eis ivm omstandigheden. Die zijn nu veranderd, waardoor die eis voor mij is komen te vervallen. En nu de Apple Watch ook offline Spotify playback ondersteunt, is dat opeens een kandidaat geworden!
Paar vragen:
Ik heb ongeveer de helft van dit topic doorgelezen, maar specifiek zoeken op SE is lastig ("per se" gooit roet in 't eten). Excuus als deze vragen al dan niet recent al beantwoord zijn!
De SE heeft de processor van de 5 en loopt dus een jaar achter op die van de 6
Hierdoor zullen de upgrades van watchOS eerder stoppen dan die van de 6.
De crown draaien?TecTo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:53:
Neem soms een gesprek aan met de Apple watch 6 maar dan staat het geluid redelijk hard. Kan niet echt een optie vinden om het geluid zachter te zetten.
Bedankt voor de reactie. Ga het uitproberen. Want als je de optie geluid voelen/horen in de watch of via iPhone instelt dan gaan de meldingen ook zachter.
Edit; Klasse het werkt via de crown. Ben nog een rookie op watch iPhone gebied
[ Voor 12% gewijzigd door TecTo op 14-07-2021 22:05 ]
40 mm: 239 euro
44 mm: 265 euro
Doe er je voordeel mee
Heb de blauwe welke goed past bij mijn blauwe iPhone 12.
Heb echter wel een vraag. Ik heb een watch face waarin oa de workouts Complicatie op staat. Deze watchface gebruik ik echter alleen als ik in de sportschool ben zodat ik snel een workout kan starten. Als ik niet in de sportschool ben, heb ik de watchface zoals in de afbeelding.
In de opdrachten app heb ik op mijn iPhone een automatisering gemaakt die, zodra mijn iPhone verbinding maakt met het wifi netwerk van de sportschool, de watchface met de workout complicatie op de watch activeert. De AW heeft ook verbinding met het wifi netwerk van de sportschool. Eigenlijk wil ik tijdens het sporten gewoon mijn iPhone thuis laten. Ik vraag me dus af of de automatisering ook werkt zonder iPhone. Dus dat die automatisering ook werkt op de AW zonder iPhone in de buurt. Dus de AW connect op de sportschool met het wifi netwerk van de sportschool en wijzigt dan de watch face naar die met de workouts complication.

XBL: MRE Inc
Ik zou zeggen zet je telefoon op vliegtuigstand voordat je aankomt bij de sportschool en probeer het uit. In principe moet dit hetzelfde resultaat geven. Check wel of Bluetooth en andere dingen uitstaan van je telefoon.MRE-Inc schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:17:
Eigenlijk wil ik tijdens het sporten gewoon mijn iPhone thuis laten. Ik vraag me dus af of de automatisering ook werkt zonder iPhone. Dus dat die automatisering ook werkt op de AW zonder iPhone in de buurt. Dus de AW connect op de sportschool met het wifi netwerk van de sportschool en wijzigt dan de watch face naar die met de workouts complication.
[Afbeelding]
Bij mij werkte dit automatisch schakelen tussen wijzerplaten niet echt. Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.MRE-Inc schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:17:
Ook een Apple Watch 6 gekocht. Erg blij mee. Vooral voor het sporten. Ga 5x per week naar de sportschool en doe verschillende workouts. Erg leuk om alles op je iPhone bij te kunnen houden en terug te lezen.
Heb echter wel een vraag. Ik heb een watch face waarin oa de workouts Complicatie op staat. Deze watchface gebruik ik echter alleen als ik in de sportschool ben zodat ik snel een workout kan starten. Als ik niet in de sportschool ben, heb ik de watchface zoals in de afbeelding.
In de opdrachten app heb ik op mijn iPhone een automatisering gemaakt die, zodra mijn iPhone verbinding maakt met het wifi netwerk van de sportschool, de watchface met de workout complicatie op de watch activeert. De AW heeft ook verbinding met het wifi netwerk van de sportschool. Eigenlijk wil ik tijdens het sporten gewoon mijn iPhone thuis laten. Ik vraag me dus af of de automatisering ook werkt zonder iPhone. Dus dat die automatisering ook werkt op de AW zonder iPhone in de buurt. Dus de AW connect op de sportschool met het wifi netwerk van de sportschool en wijzigt dan de watch face naar die met de workouts complication.
[Afbeelding]
Ga het vanavond testen. Als ik de automatisering op mijn iPhone open en dan op het Play knopje druk om te testen, dan zie ik dat de watchface verandert op mijn AW. Nu nog kijken of dat vanavond ook zo is als ik zonder iPhone naar de sportschool ga en de AW verbinding maakt met het wifi netwerk daar.Volkan1984 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:05:
[...]
Bij mij werkte dit automatisch schakelen tussen wijzerplaten niet echt. Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.
Gaaf! Waar heb jij de watch face uit jouw afbeelding vandaan gehaald?MRE-Inc schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:17:
Ook een Apple Watch 6 gekocht. Erg blij mee. Vooral voor het sporten. Ga 5x per week naar de sportschool en doe verschillende workouts. Erg leuk om alles op je iPhone bij te kunnen houden en terug te lezen.
[Afbeelding]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-15-wallpapers-downloaden/
Als je zoekt op IOS15 wallpaper kom je genoeg sites tegen. Ik heb hem nu op mijn iPhone en AW.
Je kan ook de app Buddywatch op je iPhone zetten, daar zit die watchface ook in en kun je hem direct naar je AW zetten.
Edit: binnen!
:strip_exif()/f/image/5tje8D2E5WBJBLPViIzCdAq0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pSVvq5Jk9IsDAJw9MBE8ygD2.jpg?f=fotoalbum_large)

[ Voor 71% gewijzigd door Infidel666 op 16-07-2021 16:52 ]
Veel plezier er mee! Toen ik die van mij kocht heb ik mijzelf wel afgevraagd of het nou echt toegevoegde waarde had. Nu ga ik niet meer zonder horloge de deur uit!Infidel666 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:53:
De SE is binnen!Tot nu toe vet blij mee, nu maar eens gaan klooien met watchfaces.
M'n oneloop bandje komt als het goed is vandaag ook nog binnen.
Edit: binnen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meestal is dit nadat ik met de Faces aan het klooien ben geweest.
Kan dan wel de Crown en de zijknop en van links naar rechts vegen.
Beetje vreemd.
Wat bedoel je? Wanneer wil je het scherm van boven naar beneden en v.v. bewegen?paulkokkie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:59:
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat ik soms niet het scherm van boven naar beneden en van onder naar boven kan bewegen?
Wanneer ik bv de druppel wil activeren of een binnengekomen berichtje wil lezen dan veeg ik omlaag of omhoog.Volkan1984 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:37:
[...]
Wat bedoel je? Wanneer wil je het scherm van boven naar beneden en v.v. bewegen?
[ Voor 4% gewijzigd door paulkokkie op 18-07-2021 08:21 ]
Berichtje lezen veeg je omlaag en het menu krijg je te zien als je omhoog veegt. Maar wel eerst even op het scherm tappen om wakker te maken.paulkokkie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:18:
[...]
Wanneer ik bv de druppel wil activeren of een binnengekomen berichtje wil lezen dan veeg ik omlaag of omhoog.
Of bedoel je iets anders?
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-07-2021 10:21 ]
Als je de druppel aan hebt staan is dat niet mogelijk. Anders is het best aannemelijk dat er iets hardwarematig defect is.Volkan1984 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:37:
[...]
Wat bedoel je? Wanneer wil je het scherm van boven naar beneden en v.v. bewegen?
Dat is precies wat ik bedoel, maar regelmatig doet ie dat gewoonweg niet.Maar het vreemde is dat ik dan wel een andere Face kan selecteren door naar links te vegen.Mr. Freeze schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:21:
[...]
Berichtje lezen veeg je omlaag en het menu krijg je te zien als je omhoog veegt. Maar wel eerst even op het scherm tappen om wakker te maken.
Of bedoel je iets anders?
Die druppel was een voorbeeld, ook als ik bv slaap wil inschakelen kan ik er niet bij.Davidas schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:27:
[...]
Als je de druppel aan hebt staan is dat niet mogelijk. Anders is het best aannemelijk dat er iets hardwarematig defect is.
Welke watch heb je eigenlijk? Als hij al wat ouder is, heb je al een herstel geprobeerd?paulkokkie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:01:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel, maar regelmatig doet ie dat gewoonweg niet.Maar het vreemde is dat ik dan wel een andere Face kan selecteren door naar links te vegen.
Series 6, nu anderhalve week oud.Mr. Freeze schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:33:
[...]
Welke watch heb je eigenlijk? Als hij al wat ouder is, heb je al een herstel geprobeerd?
Scroll je met je duim of met een wijsvinger? Raar maar waar, bij mij doet ie het soms ook haperend of slecht met mijn duim. Komt bij mij denk ik door de screen protector die ik er op heb gezet ivm het aantal krassen in mijn scherm. Ik heb overigens een 5.
[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 18-07-2021 14:20 ]
Normaal gesproken met mn wijsvinger, zal eens met mn duim proberen.Bulligan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:02:
[...]
Scroll je met je duim of met een wijsvinger? Raar maar waar, bij mij doet ie het soms ook haperend of slecht met mijn duim. Komt bij mij denk ik door de screen protector die ik er op heb gezet ivm het aantal krassen in mijn scherm. Ik heb overigens een 5.
Even op de crown drukken helpt soms.
Kwam van een Garmin Fenix 6X met een accuduur van +- een maand en was huiverig voor de overstap naar de AW6 voor het elke dag opladen maar dat stoort mij achteraf helemaal niet. Bij de Fenix moest ik telkens de lader zoeken omdat ik deze zo weinig gebruikte
Ok, bedankt voor de info. Wist ik allang. Of heb je mij per ongeluk geciteerd?Davidas schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:27:
[...]
Als je de druppel aan hebt staan is dat niet mogelijk. Anders is het best aannemelijk dat er iets hardwarematig defect is.
Hier dezelfde ervaring. Nooit een smartwatch gehad en draag verder helemaal niks aan polsen en vingers qua sierraden, maar denk dat ik niet meer zonder kan. En idd Apple pay via de AW is erg fijn.schumi1986 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:56:
Ik gebruik mijn AW6 nu zo’n 3 maanden en ik denk niet dat ik ooit nog zonder kan. Het altijd en overal kunnen betalen met het horloge is echt heel erg handig.
Kwam van een Garmin Fenix 6X met een accuduur van +- een maand en was huiverig voor de overstap naar de AW6 voor het elke dag opladen maar dat stoort mij achteraf helemaal niet. Bij de Fenix moest ik telkens de lader zoeken omdat ik deze zo weinig gebruikte
Moet me alleen nog over de drempel zetten om mijn secrid met pasjes niet meer mee te nemen.
Probleem is dat daar ook mijn rijbewijs is zit en je tegenwoordig verplicht bent om een ID kaart bij je te dragen. Ik heb in Stocard (ook voor AW) en Pass4Wallet op de iPhone mijn rijbewijs gescant zodat deze in de wallet app en Stocard app op de AW zichtbaar is inclusief QR code zodat deze met een smartphone van een boa/agent uitgelezen kan worden, maar ik weet niet in hoeverre dat geldig is. Niet dat ik dagelijks staande wordt gehouden om mijn ID te laten zien, maar het weerhoudt me er van om zonder pasjes de deur uit te gaan.
Verder gisteravond nog even die kalibratie uitgevoerd door minimaal 20 minuten te wandelen met alleen de AW om. Merkte dat in de sportschool de loopband 3,5km aan gaf als afstand die ik gelopen had en de AW 3.92km. Ook het aantal calorieën kwam niet overeen. Hoop dat het nu wat dichter bij elkaar ligt.
[ Voor 31% gewijzigd door Alekz87 op 20-07-2021 09:30 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Heb je info over de bug?Alekz87 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:29:
iOS 14.7.1 is alweer onderweg ivm bug op de Apple Watch.
PSN: PcDCch
Je kan je Watch niet meer unlocken met je iphone en moet dus de code intikken op de watch.
Echter gaat dat niet als je een alfanumerieke code hebt.
https://www.iculture.nl/nieuws/bug-ios-14-7-apple-watch/
Hmm geen last van deze bug op 14.7. Hoefde geen code in te tikken vandaag na unlocken iPhoneTinusvolkel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:01:
[...]
Je kan je Watch niet meer unlocken met je iphone en moet dus de code intikken op de watch.
Echter gaat dat niet als je een alfanumerieke code hebt.
https://www.iculture.nl/nieuws/bug-ios-14-7-apple-watch/
Edit: ik lees net op iCulture dat de bug icm TouchId kan voorkomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 20-07-2021 12:43 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Bard1982 op 21-07-2021 13:34 ]
Watch series 1 tot 4 werden er grote technische stappen gemaakt en loonde het echt wel te wachten op een nieuwere versie. Nu vind ik die stappen een stuk kleiner en zou ik persoonlijk voor deze aanbieding gaan.Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:12:
Gebruik sinds kort weer iPhone na jarenlang Android op mijn telefoon gehad te hebben icm Samsung Galaxy Watch Active (1e gen.). Benieuwd of ik kan wachten tot de lancering van de Apple Watch 7 / eventueel nieuwe SE of mezelf toch niet kan bedwingen om nu alvast een AW in de aanbieding op te pikken. Een rode 6 raap je nu bij Amazon op voor 329...
Haha, dat was precies het zetje dat ik nodig had. BesteldPeaceNlove schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:34:
[...]
Watch series 1 tot 4 werden er grote technische stappen gemaakt en loonde het echt wel te wachten op een nieuwere versie. Nu vind ik die stappen een stuk kleiner en zou ik persoonlijk voor deze aanbieding gaan.
Bij Belsimpel ook, overigens. Ik heb daar nog over getwijfeld (de rode S6 is al een tijdje onder de 350euro), maar ik zag me zo'n rode kast niet makkelijk combineren met andere bandjes. Als dat je niet boeit, zou ik er zeker voor gaan.Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:12:
Gebruik sinds kort weer iPhone na jarenlang Android icm Samsung Galaxy Watch Active (1e gen.). Benieuwd of ik kan wachten tot de lancering van de Apple Watch 7 / eventueel nieuwe SE of mezelf toch niet kan bedwingen om nu alvast een AW in de aanbieding op te pikken. Een rode 6 raap je nu bij Amazon op voor 329...

Afgaand op de Rumors staat er iig. budget klaar voor de 7
Het schijnt dat bij Series 7 de form factor verandert. Als je dat belangrijk vindt, kun je overwegen te wachten.Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:36:
[...]
Haha, dat was precies het zetje dat ik nodig had. Besteld
Nou vind ik de renders met afgeplatte zijkanten prachtig ogen, maar het lijkt me dan weer oncomfortabel om te dragen. Ik kan me niet voorstellen dat het echt zo extreem wordt, eigenlijk. Maar dan nog, als je nu een S6 koopt voor 330e, draai je daar nooit enorm veel verlies op als je 'm tegen die tijd weer wilt verkopen (en zelf een S7 haalt).meesje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Het schijnt dat bij Series 7 de form factor verandert. Als je dat belangrijk vindt, kun je overwegen te wachten.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
-Strava (hardlopen en fietsen) > realtime hartslagmeting is daarbij belangrijk
-Whatsapp meldingen
-Apple Pay via Rabobank
-Navigatie tijdens het fietsen van A naar B
-Sleeptracking
-Snel even kijken of er een bui aan komt
-Horloge
-Bedienen Spotify die speelt vanaf telefoon (dat kan neem ik aan)
Nog meer tips?
Sporten (niet strava)Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:12:
Waarvoor wordt de Apple Watch hier het meest gebruikt? Mijn beoogd gebruik:
-Whatsapp meldingen
-Apple Pay via Rabobank
-Sleeptracking
-Horloge
Nog meer tips?
Activiteitsringen
Net nog: kookwekker
Telefoneren icm AirPods (via wifi)
Nieuwsberichten (NOS)
Kompas
[ Voor 8% gewijzigd door Hulliee op 21-07-2021 18:46 ]
Ik gebruik mijn Watch voor:Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:12:
Nog meer tips?
- kijken hoe laat het is;
- betalen (zeker in mondkapjestijd)
- ontgrendelen iPhone (FaceID, in mondkapjestijd)
- timers (in WatchOS 8 kun je eindelijk meerdere timers instellen)
- activity rings
- zo nu en dan: navigeren te voet via Apple Maps (op je watch kijken is fijner dan de hele tijd met je iPhone in je klauwen lopen).
[ Voor 13% gewijzigd door rclahsen op 21-07-2021 18:58 ]
Ik gebruik hem voornamelijk als notificatie filter.Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:12:
Waarvoor wordt de Apple Watch hier het meest gebruikt?
Op de iPhone heb ik tegenwoordig bijna alle notificaties uit, voor de notificaties die wel doorkomen gebruik ik dan de watch ok te kijken of ik er direct wat mee moet of dat het later kan.
Edit: Ooh en ik zet wel eens een timer.
Maar eigenlijk alles wat hem smart maakt (Sporten, zaken bedienen, Siri, etc) gebruik ik niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 21-07-2021 19:05 ]
Veel voor apple pay, veel voor MFA van werk, veel voor notificaties van whatsapp/teams tijdens teams videocalls met m'n telefoon, hartslag/conditie (ben inmiddels al 7mnd herstellende van corona), horloge natuurlijk, weersverwachting, nos headlines, Spotify, en mijn meest verrassende liefde: de NS app.Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:12:
-Whatsapp meldingen
-Apple Pay via Rabobank
-Sleeptracking
-Horloge
Nog meer tips?
Als je een reis opslaat op je telefoon (kan dagen in 't voren), kun je the day of die reis "starten" vanaf je watch. Dan krijg je een ronde timer in beeld die aftelt tot de vertrektijd, met daarbij het vertrekspoor. Eenmaal in de trein komt er een minireisplanning tevoorschijn die je precies vertelt hoe laat je aankomt en hoe je dan moet overstappen. Eindeloos veel prettiger dan op je telefoon, zeker met je handen vol of een boekje lezend in de trein.
Oh en veel voor timers, reminders, en het bedienen van de smart lights in huis. Hopelijk op termijn ook in de sportschool om m'n lifts te loggen met de Strong app, maar het duurt nog wel even voordat ik dat fysiek weer aan kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Infidel666 op 21-07-2021 22:17 ]
Ik gebruik het het meeste voor:Bard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:12:
-Whatsapp meldingen
-Apple Pay via Rabobank
-Sleeptracking
-Horloge
Nog meer tips?
- Tijd
- Meldingen
- Ontgrendelen van mn Macbook/iMac
- Sporten (Workoutdoors/Stryd)
- Timer zetten
- Apple Pay
- Stocard (Klantenkaarten)
Apple PayBard1982 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:12:
-Whatsapp meldingen
-Apple Pay via Rabobank
-Sleeptracking
-Horloge
Nog meer tips?
Ontgrendelen MacBook
Sleeptracking
Ringen
Notificaties
Hardlopen
Gezondheid
Siri
-Nieuw design met smallere bezels
-Langere accuduur / snellere chip
-Lichaamstemperatuur sensor
-Bloeddruk sensor
Prijs gaat naar 449 euro voor de 40 mm bij introductie. (20 euro meer dan de 6).
Wellicht krijgt de SE ook een upgrade met de chip uit de 6. Die blijft 299.
Ik denk niet dat de prijs gaat stijgen, verder lijken het me wel realistische voorspellingen.Bard1982 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:16:
Mijn glazen bol voor de Apple Watch 7:
-Nieuw design met smallere bezels
-Langere accuduur / snellere chip
-Lichaamstemperatuur sensor
-Bloeddruk sensor
Prijs gaat naar 449 euro voor de 40 mm bij introductie. (20 euro meer dan de 6).
Wellicht krijgt de SE ook een upgrade met de chip uit de 6. Die blijft 299.
Een glucose meter zal nog niet voor dit jaar zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires