Is een bekend probleem bij alle AW t/m 5 en de SE. De 6 heeft het probleem niet meer. Lees bijvoorbeeld bij dcrainmaker.Dennis_k schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:43:
Meer mensen dit probleem?
Tijdens het hardlopen wordt er met de standaard app nogal afgesneden en verkeerde paden gebruikt.
Dit scheelt nogal in afstand, maar ook in tijd.
Met Google kan ik eigenlijk niets vinden hierover bij een AW 6 SE..
[Afbeelding]
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Hier geen last van met m’n AW4.404error schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:19:
[...]
Is een bekend probleem bij alle AW t/m 5 en de SE. De 6 heeft het probleem niet meer. Lees bijvoorbeeld bij dcrainmaker.
Moet wel zeggen dat ik ook altijd m’n iPhone bij mij draag tijdens het hardlopen.
Dat klopt dan ook, want dan gebruik je de GPS van je iPhone ipv die van de AW. Daarmee kan dat ook een prima oplossing voor het probleem zijn.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Hier geen last van met m’n AW4.
Moet wel zeggen dat ik ook altijd m’n iPhone bij mij draag tijdens het hardlopen.
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Hier zet ik bewust de Bluetooth van m’n iPhone uit om te forceren dat ie de gps van m’n series 4 pakt. Als m’n iPhone in een broekzak achter een flesje water zit dan klopt er niks van de GPS.404error schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Dat klopt dan ook, want dan gebruik je de GPS van je iPhone ipv die van de AW. Daarmee kan dat ook een prima oplossing voor het probleem zijn.
Maar loop nu alweer een tijdje met een Stryd en daarmee is de snelheid en afstand veel nauwkeuriger, als het GPS plaatje ongeveer klopt dan vind ik het prima
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Zonder je telefoon bij je te hebben kan je gewoon betalen met Apple Pay via je Apple Watch.HereIsTom schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:57:
Als ik het goed begrijp dan werkt de Watch niet goed zonder telefoon? Zo kun je o.a. niet betalen als je je telefoon niet bij je hebt.
Oh hoe werkt dat dan? Laatst was ik mijn iPhone vergeten en toen kon ik dus ook niet betalen met Apple Pay.WishmasterNL schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:59:
[...]
Zonder je telefoon bij je te hebben kan je gewoon betalen met Apple Pay via je Apple Watch.
Ook andere functies werken niet als ik mijn telefoon niet bij me heb.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
als je je bank kaart in je apple watch hebt gezet (is een extra handeling) dan kan je 2x op die lange knop drukken en betalen. zit bij mij zelfs mijn mastercard in, superhandig!HereIsTom schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:04:
[...]
Oh hoe werkt dat dan? Laatst was ik mijn iPhone vergeten en toen kon ik dus ook niet betalen met Apple Pay.
Ook andere functies werken niet als ik mijn telefoon niet bij me heb.
Je bedoelt dat de betaalpas in de Watch app die op je telefoon staat moet staan? Dat staat hij hier.unconnected schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:45:
[...]
als je je bank kaart in je apple watch hebt gezet (is een extra handeling) dan kan je 2x op die lange knop drukken en betalen. zit bij mij zelfs mijn mastercard in, superhandig!
Hij staat ook op de Watch in Wallet en Apple Pay.
[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 06-06-2021 12:11 ]
Nah Ik denk dat je dat juist niet goed begrijpt.HereIsTom schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:57:
Als ik het goed begrijp dan werkt de Watch niet goed zonder telefoon? Zo kun je o.a. niet betalen als je je telefoon niet bij je hebt.
De watch kan met een telefoon verbinding misschien meer maar werkt verre van “niet goed” zonder iPhone.
Zo zal de Apple watch verbinden met bekende WiFi netwerken en dan gewoon door functioneren maar zijn er ook een hoop offline zaken mogelijk, Sporten, podcasts (eventueel met offline opgeslagen files) , muziek [small](eventueel met offline opgeslagen files), gezondheids functies, ApplePay etc werken allemaal gewoon door, zelfs als de watch volledig offline is.
In de offline situatie vind de daadwerkelijke synchronisatie dan uiteraard wel pas plaats zodra de watch weer online komt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja dat is naar. Woning gebruiken kan natuurlijk wel maar vind ik minder overzichtelijk voor mijn lampen en schema’s.pdavie2311 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:02:
[...]
Juist! Hoe lang duurt dit nog! Ook nog eens mijn Hue App niet meer op de Watch..Toch jammere dingen mijns inziens..
Overigens heeft de “vernieuwde” Hue app geen Native iOS 14 Widgets

Ik had mijn telefoon ook bij me tijdens het lopen. Maar ik begrijp dat de AW dus niet automatisch je telefoon gps gebruikt.404error schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Dat klopt dan ook, want dan gebruik je de GPS van je iPhone ipv die van de AW. Daarmee kan dat ook een prima oplossing voor het probleem zijn.
Ga eens zoeken in de instellingen
De 6 heeft het ook. Misschien minder maar het is niet compleet weg. DCR heeft ook maar een beperkte test gedaan. Ik heb mijn SE verkocht vanwege dit ‘Mario kart’ effect maar de 6 gaf mijn 10km run als afgerond op exact hetzelfde punt. Garmin en Polar (meerdere apparaten gehad) deden vaak nog 30-50 meter langer over 10km. Import van de AW in Strava heeft dan ook een correctie naar 9.99km.404error schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:19:
[...]
Is een bekend probleem bij alle AW t/m 5 en de SE. De 6 heeft het probleem niet meer. Lees bijvoorbeeld bij dcrainmaker.
Ja als je kaart op de wallet van je watch hebt gezet en je drukt 2x op de lange knop aan de zijkant, krijg je dan niet je pas te zien? Als je hem daarna tegen de betaalautomaat houd hoor je pling en heb je betaald als het goed isHereIsTom schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:09:
[...]
Je bedoelt dat de betaalpas in de Watch app die op je telefoon staat moet staan? Dat staat hij hier.
Hij staat ook op de Watch in Wallet en Apple Pay.
Vorige week bleek de gps fix pas na 1,2 km er te zijn, met mijn huidige tempo was dat ca. 6 minuten na de start. Vanochtend heeft de watch er maar liefst 2,8 km over gedaan. Beide keren ging het om een rondje van totaal 4,8 km. Ik heb hiervoor een Nike sporthorloge gehad, inmiddels niet meer ondersteund dus daarom ben ik op zoek naar iets nieuws. Nu weet ik dat de s2 erg traag is, maar minimaal 6 minuten voor een gps fix, is dat normaal met een Apple Watch? Lijkt mij niet toch?
Enige verschil tussen de twee keren is dat ik vorige week gewoon mijn iPhone ergens neergelegd heb in huis en naar buiten ben gegaan. Dit keer heb ik als tip die ik ergens las, de iPhone in airplane mode gezet, omdat dat de gps fix van de AW zou forceren op de AW zelf (zodat hij niet de GPS locatie van de iPhone afsnoept). Dit lijkt echter een averechts effect te hebben gehad.
Aangezien een dedicated sporthorloge met alle features die ik wil ook richting €250-300 gaat, zie ik een AW SE het meest zitten, maar een betrouwbare en snelle (lees: binnen 30 sec) gps fix vind ik wel een eis. Ik heb geen zin om eenmaal buiten een paar minuten te moeten wachten voordat ik daadwerkelijk kan starten met rennen.
Daarnaast viel me op dat oude hardloopsessies uit 2017 van mij (ja, zo lang ben ik eruit geweest) wel in de Fitness app op mijn iPhone getoond worden, maar de 2 workouts van vorige week en deze week niet. Hij telt ze wel mee in de Activity ring, maar als ik onder de gekoppelde bronnen kijk, waar Strava staat, maar ook mijn iPhone en AW zelf, dan zie ik de 4,8 km van vanochtend onder de AW staan en niet onder Strava. Ook toont hij dus de hele workout niet in de Fitness app. Alle Health/Fitness koppelingen met Strava zijn goedgekeurd, ik heb ze zowel vanuit de Strava app als de Health app uit en weer aan gezet, dat helpt niks.
Heeft iemand hier een tip voor?
Heb je hetzelfde ook met de normale workout app van apple? Ik loop daarmee altijd hard (en op de racefiets) zonder telefoon. Altijd direct gps fix vanaf de voordeur (met de AW s2). Ook met gewoon mijn telefoon nog binnen bereik (aan) binnen op tafel. Achteraf sync ik vervolgens de workout naar strava met healthfit:MooDyBLueS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:46:
Vraagje: ik ben de oude AW s2 van mijn vrouw aan het uitproberen met hardlopen (ik wil mijn iPhone thuislaten) en heb dat nu 2x gedaan met de Strava app. In het kort: ik loop de deur uit, open de Strava app op de AW, kies Outdoor run en gaan.
https://apps.apple.com/nl/app/healthfit/id1202650514
Misschien wat omslachtig, maar werkt al jaren prima
Hij kan background sync volgens mijMooDyBLueS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:24:
@unconnected Hmm, ik ga dat maar eens proberen de volgende keer. Zou wel jammer zijn om elke keer weer een app te moeten gebruiken om vanuit Apple Workouts naar Strava te krijgen, maar als dat de oplossing is vind ik het prima.
Ik sync naar strava door daar de koppeling met de conditie app te maken. Geen extra app voor nodig hoor.unconnected schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:07:
[...]
Heb je hetzelfde ook met de normale workout app van apple? Ik loop daarmee altijd hard (en op de racefiets) zonder telefoon. Altijd direct gps fix vanaf de voordeur (met de AW s2). Ook met gewoon mijn telefoon nog binnen bereik (aan) binnen op tafel. Achteraf sync ik vervolgens de workout naar strava met healthfit:
https://apps.apple.com/nl/app/healthfit/id1202650514
Misschien wat omslachtig, maar werkt al jaren prima
PSN: PcDCch
Zo doe ik het ook idd. De work out app gebruiken voor voetbal, hardlopen en fietsen en dan in de strava app synchroniseren.Mozart schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:10:
[...]
Ik sync naar strava door daar de koppeling met de conditie app te maken. Geen extra app voor nodig hoor.
©2004
Jullie hebben helemaal gelijk, die functie is later aan Strava zelf toegevoegd. Nooit meer naar gekeken omdat ik bang was dat ik dan dubbele records zou krijgen. Scheelt weer een extra app. Zo houden we elkaar scherphk12nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:29:
[...]
Zo doe ik het ook idd. De work out app gebruiken voor voetbal, hardlopen en fietsen en dan in de strava app synchroniseren.
Herken baar hoorunconnected schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:56:
[...]
Jullie hebben helemaal gelijk, die functie is later aan Strava zelf toegevoegd. Nooit meer naar gekeken omdat ik bang was dat ik dan dubbele records zou krijgen. Scheelt weer een extra app. Zo houden we elkaar scherphaha
©2004
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Absoluut ongeschikt. De Apple Watch kan temperaturen van 0-35C aan, dus in de sauna gaat ie hoogstwaarschijnlijk gelijk stuk. Daarnaast is het extreem onverstandig om ook maar iets van metaal wat op je huid zit mee de sauna in te nemen. Ik ben brildrager en zelfs dat dunne metalen pootje in het kunststof pootje wordt gloeiend heet!ralpje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:24:
Ik heb een AW6. Iemand die al eens in een sauna gebruikt? Dat het qua water kan snap ik, maar qua temperatuur? Is het slim om hem af te doen?
ralpje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:24:
Ik heb een AW6. Iemand die al eens in een sauna gebruikt? Dat het qua water kan snap ik, maar qua temperatuur? Is het slim om hem af te doen?
Toevallig vorige week zaterdag een feest gehad bij een kennis in een mega villa (incl zwembad en sauna).MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:43:
[...]
Absoluut ongeschikt. De Apple Watch kan temperaturen van 0-35C aan, dus in de sauna gaat ie hoogstwaarschijnlijk gelijk stuk. Daarnaast is het extreem onverstandig om ook maar iets van metaal wat op je huid zit mee de sauna in te nemen. Ik ben brildrager en zelfs dat dunne metalen pootje in het kunststof pootje wordt gloeiend heet!
Apple Watch Series 6 werkt nog prima na 4 uur (!
ik heb een sauna thuis maar nooit geprobeerdiMode schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:12:
[...]
[...]
Toevallig vorige week zaterdag een feest gehad bij een kennis in een mega villa (incl zwembad en sauna).
Apple Watch Series 6 werkt nog prima na 4 uur (!) sauna
Haha yep, 02:00 in de nacht, behoorlijk onder invloed van de champieTweakerVincent schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:30:
[...]
ik heb een sauna thuis maar nooit geprobeerd. Heb jij echt in een sauna van 95/100 graden met je watch gezeten EN bleef hij werken???

hoe hoog is je hartslag? en bij welke temp? Ben erg benieuwd wat mijn hartslag doet in mijn saunaiMode schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:36:
[...]
Haha yep, 02:00 in de nacht, behoorlijk onder invloed van de champie![]()
Ik kreeg zelfs een melding van een "te hoge hartslag terwijl je niet leek te bewegen". Goed zal het vast niet zijn
, maar hij doet het nog
![]()
Ik heb de RVS watch dus hij wordt op de aanraak wel wat warm maar daar heb je met de keramische achterkant op de huid geen last van.
[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 12-06-2021 00:03 ]
Belangrijke gebruiksinformatie voor Apple Watch
Blootstelling aan vocht De Apple Watch is waterbestendig, maar niet waterdicht. Je kunt de Apple Watch bijvoorbeeld dragen en gebruiken tijdens het sporten (blootstelling aan transpiratievocht is geen probleem), in de regen en wanneer je je handen wast. Als er water op het horloge spat, veeg je het weg met een zachte, pluisvrije doek. Probeer de Apple Watch zo min mogelijk bloot te stellen aan parfum, zeep, oplosmiddelen, was- of schoonmaakmiddelen, zuren of zure voedingsmiddelen, zeepwater, insectenwerende middelen, lotions, zonnebrandmiddelen, olie en haarverf. Volg de instructies in het gedeelte "Reiniging en onderhoud" als de Apple Watch er toch mee in contact komt.
De Apple Watch Series 3, de Apple Watch Series 4, de Apple Watch Series 5, de Apple Watch SE en de Apple Watch Series 6 zijn tot 50 meter diep waterbestendig volgens de ISO-norm 22810:2010. Dit betekent dat deze horloges geschikt zijn voor activiteiten in ondiep water, zoals zwemmen in een zwembad of in zee. De Apple Watch Series 3, de Apple Watch Series 4, de Apple Watch Series 5, de Apple Watch SE en de Apple Watch Series 6 zijn echter niet geschikt voor duiken, waterskiën of andere activiteiten waarbij het horloge in aanraking komt met snelstromend water of diep onder water wordt gehouden.
De waterbestendigheid is niet blijvend en kan na verloop van tijd afnemen. De Apple Watch kan niet opnieuw op waterbestendigheid worden gecontroleerd of opnieuw waterbestendig worden gemaakt. Om te voorkomen dat de waterbestendigheid van de Apple Watch wordt aangetast, moeten de volgende situaties worden voorkomen:
De Apple Watch laten vallen of aan andere schokken blootstellen.
De Apple Watch blootstellen aan zeep of zeepwater, bijvoorbeeld tijdens douchen of baden.
De Apple Watch blootstellen aan parfum, oplosmiddelen, was- of schoonmaakmiddelen, zuren of zure voedingsmiddelen, insectenwerende middelen, lotions, zonnebrandmiddelen, olie of haarverf.
De Apple Watch blootstellen aan water met snelstromend water, bijvoorbeeld tijdens waterskiën.
De Apple Watch in een sauna of stoomcabine dragen.
Niet alle bandjes zijn geschikt voor activiteiten in de buurt van water. De leren en roestvrijstalen bandjes zijn bijvoorbeeld niet waterbestendig en mogen niet worden blootgesteld aan vocht.
+/- 135 bij 90 - 100 graden.TweakerVincent schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:55:
[...]
hoe hoog is je hartslag? en bij welke temp? Ben erg benieuwd wat mijn hartslag doet in mijn sauna
Ik heb een rust hartslag van 45 - 55 (sport veel).
Niks aan de hand, werkt nog primadeBennie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:25:
Sauna zou ik dus niet doen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ooh netjes. Ik heb meestal wel 140-150 in vergelijkbare hitte maar in rust ook wel wat hoger 65-75.iMode schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:49:
[...]
+/- 135 bij 90 - 100 graden.
Omdat ik niet iedereen die gereageerd heeft wil quotendeBennie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:25:
Sauna zou ik dus niet doen.
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik teveel twijfelde. Als het volgens Apple officieel niet mag, kan ik me voorstellen dat het ook nog garantie-issues geeft als het wél onverhoopt fout gaat.
Was inderdaad vooral benieuwd naar wat mijn hartslag doet tijdens een sauna rondje (of opgieting). Zag tijdens de opgieting wel dat de opgieter zelf een AW gebruikte (onder andere om de achtergrondmuziek te regelen). Zal eens aan hem vragen hoe dat bevalt.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ruwe hartslag zegt om eerlijk te zijn niet altijd alles. Ik heb van nature een hogere hardslag dus die van mij is in rust 55-65 maar ik kan ook een stuk hoger dan de meeste mensen. Ik sport elke week wel een keer of 4-6, daarnaast heb ik nog een redelijk actieve levensstijl. Rust is meestal tegen de 55 maar slechte nachten is zit hij tegen de 65.iMode schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:49:
[...]
+/- 135 bij 90 - 100 graden.
Interessant filmpje voor de liefhebber. met wat basis informatie.
Nickname KasPlantje.
Ik ben vooral benieuwd of de huidige bandjes gaan passen. Wellicht wel de sluitingen maar als de kast een stukje groter wordt dan worden sommige solobandjes wellicht ook te groot...robcoenen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:47:
Apple Plans Faster Watch, Future Temperature and Glucose Sensors (Mark Gurman, Bloomberg, 14-6-21)
©2004
Hier helaas nog niet. Gisteren gechecked en zojuist maar staat er nog niet tussen. Heb je iets speciaals gedaan?DCNY schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]
Eindelijk! Was al bekend uiteraard maar ineens kreeg ik de popup: “nu ook te luisteren op Apple Watch” en zie daar de downloadknop
shit nu moet ik weer eens gaan hardlopen
©2004
Hier ook nog niet. Maar fijn om te horen dat deze functionaliteit nu echt uitgerold wordt.DCNY schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]
Eindelijk! Was al bekend uiteraard maar ineens kreeg ik de popup: “nu ook te luisteren op Apple Watch” en zie daar de downloadknop
Nope, niets speciaals. En heb vanmorgen eerder de app geopend om muziek op te zetten / switchen. Ineens kwam er een popup. Even afwachten dus nog.hk12nl schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:24:
[...]
Hier helaas nog niet. Gisteren gechecked en zojuist maar staat er nog niet tussen. Heb je iets speciaals gedaan?
©2004
Dat kon al een tijdje.hk12nl schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:50:
ik kan dus wel al op mijn watch kiezen om muziek af te spelen op de watch...
Ik kijk hier zo naar uit, bij mij is de functie helaas nog niet beschikbaar.DCNY schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
[ Voor 37% gewijzigd door jodeltje op 18-06-2021 20:39 ]
Voldoende schijfruimte, iPhone en Watch aan de oplader etc .... Nieuwe playlist downloaden gaat prima, maar dan opnieuw 50 nummers ipv ze allemaal.
Die druppel vanuit control center is toch niet voor water lock? Dat start hier de “water verwijder app”.jodeltje schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:26:
Als ik vanuit control centre op de druppel van Water Lock druk activeert die niet, er gebeurt niks. Wat doe ik fout? (Hij gaat wel aan als ik een zwem workout start)
Of zijn er twee?
De druppel is het waterslot.Donstil schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Die druppel vanuit control center is toch niet voor water lock? Dat start hier de “water verwijder app”.
Of zijn er twee?
https://support.apple.com/nl-nl/HT205550
Als ik er op klik, gaat ie op slot. Dan moet ik aan de crown draaien om te ontgrendelen.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 19-06-2021 12:32 ]
Ooh die bedoel ik idd. Ik gebruik dat alleen om het water eruit te “drukken” eigenlijk.meesje schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:32:
[...]
De druppel is het waterslot.
https://support.apple.com/nl-nl/HT205550
Als ik er op klik, gaat ie op slot. Dan moet ik aan de crown draaien om te ontgrendelen.
Vooral leuk als je een Bluetooth headset gekoppeld hebt, dan “blaast” hij die schoonDonstil schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:34:
[...]
Ooh die bedoel ik idd. Ik gebruik dat alleen om het water eruit te “drukken” eigenlijk.
Haha echt? Das ook knulligTinusvolkel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:52:
[...]
Vooral leuk als je een Bluetooth headset gekoppeld hebt, dan “blaast” hij die schoon
Zelf het antwoord gevonden: https://support.spotify.c...e/spotify-on-apple-watch/TheMaxMan schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:12:
M'n Apple Watch download slechts 50 nummers per playlist. Een beperking, instelling, of zie ik iets anders over het hoofd?
Voldoende schijfruimte, iPhone en Watch aan de oplader etc .... Nieuwe playlist downloaden gaat prima, maar dan opnieuw 50 nummers ipv ze allemaal.
Wat een nutteloos lage limietNote: There’s a download limit of 50 tracks per playlist.
Iemand een idee? Google/reddit geeft geen resultaten.
Gaat om up to date SE watch en XS MAX iPhone
nvm: na nog een restart werkt het wel
[ Voor 6% gewijzigd door Xecuter NL op 22-06-2021 11:42 ]
Terwijl deze wel vlak bij elkaar liggen.
Soms denk ik dat het ligt dat de iPhone veel overschakelt naar 4G, maar dan zouden deze toch gewoon rechtstreeks (via bluetooth ofzo) moeten maken?
Maar sowieso in het algemeen lijkt er iets aan de hand te zijn, regelmatig dat er opeens terug wifi paswoord gevraagd wordt, of gewoon weigert te verbinden.
I'll do what I can, but expect very little.
Wellicht een overbodige vraag maar heb je watch al eens opnieuw opgestart en/of een force restart gedaan? Dan kan in dit soort situaties nog wel eens de oplossing zijn.4bit schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:25:
Ik lijk de laatste weken wel veel last te hebben dat mijn watch niet verbonden is met mijn iPhone.
Terwijl deze wel vlak bij elkaar liggen.
Soms denk ik dat het ligt dat de iPhone veel overschakelt naar 4G, maar dan zouden deze toch gewoon rechtstreeks (via bluetooth ofzo) moeten maken?
Maar sowieso in het algemeen lijkt er iets aan de hand te zijn, regelmatig dat er opeens terug wifi paswoord gevraagd wordt, of gewoon weigert te verbinden.
©2004
Is een apple watch aanschaf zinvol als je een android smartphone gebruikt?
[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 23-06-2021 13:27 ]
Nee, dat zou ik niet doen. Je kunt een paar dingen met de Apple Watch, maar dat is minimaal. Als je Android hebt, ga voor een Android smart watch.TecTo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:27:
Is een apple watch aanschaf zinvol als je een android smartphone gebruikt?
Vrijwel dagelijks loop ik een ronde en maakt daarbij gebruik van de Workout 'Buiten Wandelen'.
Dit gaat prima, hij houdt alles goed bij. Echter, het stoppen van de Workout gaat niet helemaal zoals het zou moeten gaan. Voorheen kreeg ik bij het stoppen van de Workout altijd een samenvatting / overzicht van de Workout te zien, met onderaan een 'Gereed' knop.
Nu springt hij direct terug naar het 'kies je workout' scherm. Soms lijkt het ook alsof de Workout niet goed is afgesloten en nog bezig is (groen bolletje midden bovenaan het scherm). Ik start dan soms een nieuwe workout voor enkele seconden om deze vervolgens alsnog af te sluiten om de 'actieve Workout' melding weg te krijgen..
Het duurt ook vaak even voordat de Workout zichtbaar is in de Activiteiten-app. Uiteindelijk komt hij daar wel te staan en worden alle gegevens goed meegerekend maar vreemd is het wel.
(heb de AW al eens gerestart maar zonder het gewenste resultaat)
Iemand hier ervaring mee en ideeën hoe op te lossen?
Duidelijk. De aanschaf voor een nieuwe smartphone staat in de planning.don_jorg schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:29:
[...]
Nee, dat zou ik niet doen. Je kunt een paar dingen met de Apple Watch, maar dat is minimaal. Als je Android hebt, ga voor een Android smart watch.
Thuis een iPad, MacBook en iMac maar nog niet e overstap gemaakt naar een iPhone. Wat me tot nu toe heeft tegengehouden is het overzetten van de gegeven enz. van android naar iPhone.
Ik zou daar lekker de tijd voor nemen en het in etappes doen. Koop een iPhone als je Android nog prima functioneel is, pak dan als je tijd hebt even de iPhone om iets om te zetten/in te stellen, pas als alles klaar is je SIM in de iPhone stoppen. Iedereen wil altijd in 1 keer over maar dan is de drempel/klus zo groot.TecTo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:16:
[...]
Duidelijk. De aanschaf voor een nieuwe smartphone staat in de planning.
Thuis een iPad, MacBook en iMac maar nog niet e overstap gemaakt naar een iPhone. Wat me tot nu toe heeft tegengehouden is het overzetten van de gegeven enz. van android naar iPhone.
Maar ik wil wel graag mijn iPhone 15 beta downgraden naar de officiele 14.6. Weet iemand of dat problemen met zich meebrengt, aangezien de versies niet gelijk lopen?
Misschien Ismoothrun?TheMaxMan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:37:
Ik zoek een app die per loopje de beste 1km / 5km / ... tijd kan weergeven. Ik gebruik WorkOutDoors voor te loggen maar die kan zoiets niet weergeven.
Dat gaat niet. WatchOS 8.0 werkt niet op iOS versies lager dan 15.0Pierre_nr1 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:57:
Ik heb de WatsOS 8 beta op mijn Apple Watch geinstalleerd. Pas achteraf besefte ik dat deze niet gedowngrade kan worden naar de officiele release, dom van me maar op zich geen probleem. Het draait goed.
Maar ik wil wel graag mijn iPhone 15 beta downgraden naar de officiele 14.6. Weet iemand of dat problemen met zich meebrengt, aangezien de versies niet gelijk lopen?
Heb je die zelf en/of weet je zeker dat die functie er in zit? Vind het niet meteen terug op hun website of in reviews.
Via “HealthFit” uploaden naar “runalyze” die kan dit.TheMaxMan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:37:
Ik zoek een app die per loopje de beste 1km / 5km / ... tijd kan weergeven. Ik gebruik WorkOutDoors voor te loggen maar die kan zoiets niet weergeven.
Thanks, dat lukt alvast. Met Tempo lukt het ook maar dat is een betalend abonnement. Eigenlijk zou ik het liefste een native app hebben, mag gerust iets kosten zolang het geen abonnement is.Tinusvolkel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:53:
[...]
Via “HealthFit” uploaden naar “runalyze” die kan dit.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Iemand een idee? Heb van het weekend mijn Beta-profiel eraf gegooid maar volgens mij zit ik nog wel op de beta versie van WatchOS (7.6). Wellicht heeft dat er mee te maken?Superhuuper schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:49:
Ik heb sinds kort een probleem met de Workout app op mijn AW4.
Vrijwel dagelijks loop ik een ronde en maakt daarbij gebruik van de Workout 'Buiten Wandelen'.
Dit gaat prima, hij houdt alles goed bij. Echter, het stoppen van de Workout gaat niet helemaal zoals het zou moeten gaan. Voorheen kreeg ik bij het stoppen van de Workout altijd een samenvatting / overzicht van de Workout te zien, met onderaan een 'Gereed' knop.
Nu springt hij direct terug naar het 'kies je workout' scherm. Soms lijkt het ook alsof de Workout niet goed is afgesloten en nog bezig is (groen bolletje midden bovenaan het scherm). Ik start dan soms een nieuwe workout voor enkele seconden om deze vervolgens alsnog af te sluiten om de 'actieve Workout' melding weg te krijgen..
Het duurt ook vaak even voordat de Workout zichtbaar is in de Activiteiten-app. Uiteindelijk komt hij daar wel te staan en worden alle gegevens goed meegerekend maar vreemd is het wel.
(heb de AW al eens gerestart maar zonder het gewenste resultaat)
Iemand hier ervaring mee en ideeën hoe op te lossen?
Ik kreeg een melding dat het mogelijk was, weekje geleden denk ik...pdavie2311 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:04:
Elke dag check in mijn spotify of ik eindelijk muziek op mijn Watch kan zetten, maar jonge, wat duurt dit lang zeg. Ik snap gefaseerde uitrol, maar hoe lang kan het duren.
Heb er net even wat nummers opgezet, en het lijkt prima te werken
Echter... ik denk niet dat ik de functie veel zal gebruiken, aangezien ik eigenlijk ook altijd mijn telefoon wel bij me heb.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik denk dat ik de melding kreeg na een herstart van m’n iPhone, maar dat kan toeval zijn natuurlijk (zolang ze je niet op de uitrol hebben gezet krijg je sowieso geen melding, maar mss als je op de uitrol staat maar de melding nog niet gekregen hebt, dat het helpt?).pdavie2311 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:04:
Elke dag check in mijn spotify of ik eindelijk muziek op mijn Watch kan zetten, maar jonge, wat duurt dit lang zeg. Ik snap gefaseerde uitrol, maar hoe lang kan het duren.
[ Voor 19% gewijzigd door TheMaxMan op 28-06-2021 13:23 ]
Ik kan het je aanraden, als je ook Airpods hebt klinkt het ook een heel stuk beter.pdavie2311 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:00:
Nou, vind het maar een lachertje. Doet me denken aan de tijd dat ik Android had. Ook maar zien wanneer je de update krijgt...Denk dat ik maar een abbo neem op Apple Music, kan ik wel weer zonder iPhone hardlopen.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn……
Ik zou daar nu niet meer aan beginnen.Benny schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:43:
Begint beetje te kriebelen om m’n RVS Silver Series 4 te upgraden. Amazon.de heeft de S6 Graphite en Silver RVS maar met 3 maanden is de Series 7 er al. Alleen zal ik dan naar Duitsland moeten vermoed ik.. of langer wachten en hem op Gravis of Amazon DE bestellen. Aluminium begin ik niet aan. 1x gehad en die was vrij snel kapot. Saffier glas is een must.
Gewoon op Day1 een SS bestellen bij Apple en laten doorsturen via een doorstuur service (Forward2me bijvoorbeeld).
Dat komt omdat Apple niet voldoet aan het GSMA Consumer Model. Zoals gebruikelijk, gebruikt Apple weer een eigen invulling van standaarden. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model, die de Nederlandse providers op dit moment nog niet ondersteunen.Fredlelieveld schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:46:
Weet iemand waarom Vodafone nog steeds geen esim op de Apple Watch ondersteund?
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn……
Overigens ondersteunt Vodafone in het buitenland wel de Apple Watch. Alleen niet in Nederland. Geen enkele Nederlandse provider ondersteunt het op dit moment voor zover ik weet. Daarom kun je ook nog geen cellular Apple Watch kopen in Nederland, omdat je ze toch niet kunt gebruiken. Ik heb er overigens wel een, gekocht bij Amazon.fr. Maar dat is omdat ik een stalen Watch wou, en die komt alleen maar in GPS+cellular vorm.
Het is een kwestie van tijd tot de Nederlandse providers 'om' gaan. Wellicht bij de introductie van de Watch 7. "Nieuw! Nu kun je ook e-sim in je Watch gebruiken!"
Bestellen van de SS op Amazon.de of Amazon.fr is geen enkel probleem. Snelle gratis verzending ook naar Nederland, en Amazon is officieel Apple reseller. Maar ik zou inderdaad even wachten, en de prijzen daar in de gaten houden. Op dit moment kost de 44mm SS 739 euro (of 789 met stalen band). Die prijzen zullen wel meer gaan fluctueren tegen de tijd dat de 7 uit komt. Ik heb in juli vorig jaar de SS 44mm Watch 5 gekocht voor 640 euro bij Amazon.fr. Misschien een alert aanmaken in CamelCamel?Donstil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Ik zou daar nu niet meer aan beginnen.
Gewoon op Day1 een SS bestellen bij Apple en laten doorsturen via een doorstuur service (Forward2me bijvoorbeeld).
Op release heeft Amazon de SS (meestal) niet, dat komt na een aantal weken/maanden pas.Of-Aaargh schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Bestellen van de SS op Amazon.de of Amazon.fr is geen enkel probleem. Snelle gratis verzending ook naar Nederland, en Amazon is officieel Apple reseller. Maar ik zou inderdaad even wachten, en de prijzen daar in de gaten houden. Op dit moment kost de 44mm SS 739 euro (of 789 met stalen band). Die prijzen zullen wel meer gaan fluctueren tegen de tijd dat de 7 uit komt. Ik heb in juli vorig jaar de SS 44mm Watch 5 gekocht voor 640 euro bij Amazon.fr. Misschien een alert aanmaken in CamelCamel?
SS=Stainless Steel. Ofwel een kast van roestvrij staal ipv aluminium waarvan de reguliere Watches gemaakt zijn. En ook is het glas van deze versie veel harder dan het glas van de aluminium versies (saffierglas ipv gehard glas). Het is zeg maar in analogie met de iPhone 12, de Pro versie van de Apple Watch.Djerro123 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:12:
Ik volg dit topic sinds recent, wil een AW kopen als de iPhone 13, MBP 14" en AW7 uitkomt (en koop dan alles in één keer), dus ben wat groen wat dit betreft, maar wat is een "SS" versie? En waarom zijn die zo duur? Ik zie alleen versies van < 500€
Maar: alle Stainless Steel versies zijn ook voorzien van plek voor een e-sim. En omdat dat nog niet werkt in Nederland, heeft Apple besloten dit model niet beschikbaar te maken in Nederland.
Nette prijs, maybe over 2.5 maand met klein verlies verkopen en de S7 halen.
Weet iemand trouwens hoe het zit met display reparatie? Doen ze scherm vervangen ter plekke in de Store? Wordt ie opgestuurd? Ze geven geen vervangende (refurb/remanufactured) meer volgens mij?
🇳🇱
:strip_exif()/f/image/Ed3ZD8U60iWAZypqjCsxvYNZ.jpg?f=fotoalbum_large)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.apple.com/watch/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik wil graag al m’n medailles behouden maar iPhone resetten zonder iCloud kopie
Downloaden lukt mij niet?Rivanov schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:39:
Je kunt de officiële trouwens ook downloaden van de Apple website. Direct in je Watch app.
https://www.apple.com/watch/
Downloaden lukte mij wel, maar installeren niet. Kreeg foutmelding over watch OS versie (wat raar is, want s5 met laatste versie).
Ze zijn heel makkelijk zelf te maken, middels de stripes in de face gallery.
-edit- paar posts hierboven ook al vermeld zie ik net.
[ Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 03-07-2021 19:19 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b8Ubb40VENWxmB7GchyYVd0M.jpg?f=user_large)
Ik heb deze, mooi in lijn met het EK 😋
De App Clips van alle andere landen staan hier trouwens: Want the new international Apple Watch faces? Download them all with these App Clips
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 03-07-2021 20:54 ]
Had deze in gebruik maar heeft niet geholpen:Donstil schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:52:
Ja zijn wel geinig idd. Bandje alleen niet met al dat oranje.
[Afbeelding]
Ik heb deze, mooi in lijn met het EK 😋
De App Clips van alle andere landen staan hier trouwens: Want the new international Apple Watch faces? Download them all with these App Clips
:strip_exif()/f/image/bHdSFrD9npV1LPKPNDJPad1a.jpg?f=fotoalbum_large)
Bing
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires