Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Tartarus schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:40:
Je moet fall detection ook helemaal niet aan willen hebben staan als je nog gezond en actief in beweging bent.
Een vriend van mij heeft een jaar of wat geleden een hele nacht in de berm van een weggetje gelegen. Wat er precies gebeurt is weet hij niet meer, wellicht een hit-and-run o.i.d. maar hij was zwaar onderkoelt tegen de tijd dat ze hem vonden.

Met andere woorden, mijn valdetectie blijft fijn aan.

Sowieso is "ik ben super gezond, want ik sport" nogal een illusie, mijn moeder was ook altijd super gezond totdat ze ineens flauwviel omdat ze acute leukemie kreeg. Gezond en actief is ook geen vrijwaring van een herseninfarct.

Lang verhaal kort, mijn fall detection staat aan en blijft aan. Ik heb hem sinds dat het bestaat maar 1 keer per ongeluk getriggerd toen ik wat grof kluswerk aan het doen was en dan begint het horloge inderdaad als een malle je aandacht te trekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:29
Je moet fall detection ook helemaal niet aan willen hebben staan als je nog gezond en actief in beweging bent.
Aantal weken geleden, in het sneeuw/ijs weekje, alleen op pad en goed onderuit gegaan. Fall detection ging af.
Er was niets aan de hand en ik kon de melding weg klikken maar toch fijn dat het er is wanneer het evt nodig is.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:08
Sorry hoor, maar dit is wel een super domme opmerking.

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:52

Fixer

FP ProMod
Bulligan schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 04:01:
[...]

Niet op die manier nee. Hij is bij mij wel eens getriggerd omdat ik ergens een harde klap tegen gaf, maar toen ging ie idd waarschuwen middels toon en vibratie en dan heb je een x aantal seconden om te reageren.

Wel fijn om te weten dat het werkt. Één van de redenen dat ik mijn vader een Watch heb aangesmeerd, aangezien ie na overlijden van mijn moeder alleen is en niet meer de jongste of lichamelijk gezondste.
Klopt, kan me voorstellen dat hij getriggerd wordt als je een harde klap, stoot of beweging maakt maar zat nu achter mijn pc, rustig te typen (arm op bureau) EN heb vervolgens niets vernomen van de countdown (pieptoon/vibratie).

Moet dan haast wel een bug geweest zijn.

Maar goed, kan dus bevestigen dat de functie perfect functioneert (mits hij juist getriggerd wordt) . Stonden hier precies 14 minuten na de SOS-oproep met 5 a 6 man sterk voor de deur...... :$

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
*snip* HK is een paar deuren verderop

[Voor 74% gewijzigd door Daedalus op 06-03-2021 15:26]

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:24
En hulpdiensten onnodig bezig houden omdat je Watch onterecht een noodoproep heeft geplaatst is wel zo slim?

Er is een reden dat het pas vanaf 55 jaar en ouder automatisch aan staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: januari 2021
  • Nu online
*snip* offtopic

[Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 06-03-2021 15:26]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• meesje
Tartarus schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:17:
En hulpdiensten onnodig bezig houden omdat je Watch onterecht een noodoproep heeft geplaatst is wel zo slim?

Ah goed om te weten dat tot 55 jaar ons niks kan overkomen.

Edit: Wat betreft de reden, Apple gaat er van uit dat een 55 jarige minder actief is waardoor er minder kans is op false positives. Leuk dat Apple mee denkt, maar ieder moet voor zichzelf bepalen of ie deze functie aan of uit zet. Lees: of deze functie voor hem/haar wel/niet regelmatig false positives oplevert.

[Voor 30% gewijzigd door meesje op 06-03-2021 13:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:30
Omdat er dan niks kan gebeuren?
Jij kunt dus niet struikelen, van de trap vallen, onwel worden?
Wat een ontzettend domme instelling. Sorry hoor…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Knoezelbos
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-04 19:45

Knoezelbos

 iPhone 7

Even een vraag.

Mijn vriendin heeft een Apple Watch s5 en een iPhone 12.
Nu wil ze reageren op whatsapp berichten vanuit de watch via quickreply. Berichten die ik bijvoorbeeld stuur komen keurig binnen op haar watch en de beantwoord knop verschijnt ook. Ze kan dan een standaard antwoord sturen of dicteren. Als ze zowel dicteert, een standaard antwoord of een emoji gebruikt stuurt de watch deze niet door. Er komt niks binnen bij de ontvangende partij.
Ik zelf heb een series 6 en een iPhone 12 Pro. Als ik dezelfde handelingen doe kan ik wel op whatsapp berichten antwoorden.
We hebben alle instellingen langs elkaar gelegd en we kunnen niet echt iets vinden wat anders is.
Als we bovenstaande met iMessage doen dan komende de beantwoorde berichten wel door . Dus het moet ergens in de meldingen, whatsapp of andere instellingen zitten.

Kent iemand dit probleem?

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-04 15:00
Ben al een dagje ouder (68) gezond en fit( twee keer in de week badminton en golven etc.) en toch ben ik een paar jaar terug met de gladheid op mijn achterhoofd gevallen met als gevolg een schedelbasisfractuur… Maw het kan iedereen overkomen!

Bing

• Harry_Nak
  • Nu online
Knoezelbos schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:45:
Even een vraag.

Mijn vriendin heeft een Apple Watch s5 en een iPhone 12.
Nu wil ze reageren op whatsapp berichten vanuit de watch via quickreply. Berichten die ik bijvoorbeeld stuur komen keurig binnen op haar watch en de beantwoord knop verschijnt ook. Ze kan dan een standaard antwoord sturen of dicteren. Als ze zowel dicteert, een standaard antwoord of een emoji gebruikt stuurt de watch deze niet door. Er komt niks binnen bij de ontvangende partij.
Ik zelf heb een series 6 en een iPhone 12 Pro. Als ik dezelfde handelingen doe kan ik wel op whatsapp berichten antwoorden.
We hebben alle instellingen langs elkaar gelegd en we kunnen niet echt iets vinden wat anders is.
Als we bovenstaande met iMessage doen dan komende de beantwoorde berichten wel door . Dus het moet ergens in de meldingen, whatsapp of andere instellingen zitten.

Kent iemand dit probleem?
Heb je die  watch ook al een keer uitgezet of een reset gegeven?
Telefoon ook uit/aan.

• Knoezelbos
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-04 19:45

Knoezelbos

 iPhone 7

Harry_Nak schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Heb je die  watch ook al een keer uitgezet of een reset gegeven?
Telefoon ook uit/aan.
Jazeker. Zelfs een keer losgekoppeld en opnieuw gekoppeld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Tartarus schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:17:

Sorry, maar wat een onnozele opmerking weer.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
*snip* commentaar op moderaties mag via DM, niet in dit topic

[Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 06-03-2021 21:47]

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:02
Fixer schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 02:44:

Keek net op mijn telefoon en zie inderdaad dat er een oproep naar 112 gedaan is..... 8)7

Betekend dus dat die Fall Detection foutief getriggerd is maar heb ook niets gehoord of vernomen dat de SOS-oproep gedaan is. Volgens de documentatie zou er een harde toon afgespeeld moeten worden en zou de AW moeten tikken/vibreren.

Iemand dit al eens meegemaakt? Heb die functie dus eerst maar ff uitgezet..... :-(
Stond hij op stil en heb je trillen gemist of had je misschien de niet storen aan staan (dan trilt hij dacht ik wel nog bij die oproep)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:52

Fixer

FP ProMod
Roos79 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Stond hij op stil en heb je trillen gemist of had je misschien de niet storen aan staan (dan trilt hij dacht ik wel nog bij die oproep)
Nee, geluid, WiFi waren ingeschakeld en kan me nauwelijks voorstellen dat ik het trillen gemist heb (zat achter de PC, met de armen die op het bureau rustten,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Nu online
Knoezelbos schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Jazeker. Zelfs een keer losgekoppeld en opnieuw gekoppeld.
Wat een vaag probleem, je zou hem haast eens koppelen aan een andere telefoon.
Dus de 6 aan de iPhone 12 en de 5 aan de iPhone 12pro, kijken of het probleem mee verhuist.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Update 7.3.2 beschikbaar.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Justevo
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:46
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn calendar gesynced op m'n SE.

Heb al gerestart, gereset, opnieuw gepaired, icloud > calendar uit en aan gezet, resync data in de Watch app.. niks helpt. Iemand enig idee?

Andere apps zoals contacts syncen wel.

[Voor 9% gewijzigd door Justevo op 11-03-2021 17:15]

Justevo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:05:
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn calendar gesynced op m'n SE.

Heb al gerestart, gereset, opnieuw gepaired, icloud > calendar uit en aan gezet, resync data in de Watch app.. niks helpt. Iemand enig idee?

Andere apps zoals contacts syncen wel.
Staan de agenda's wel aan? Dwz: je kan kiezen om je Watch af te laten wijken van je iPhone qua welke agenda's ie toont. Dan synchroniseert ie weliswaar de data, maar toont hij het niet.

Oh en nog ff spuit-11en: valdetectie inschakelen is een no-brainer. Super nuttig, slim om aan te hebben staan en in het extreem zeldzame geval dat ie een false-positive geeft heb je het zo geannuleerd. :) Een ICE-profiel (Apple noemt het "Medisch ID") invullen in de Gezondheid-app (Tik op je profielfoto rechtsbovenin -> Medisch ID) is ook zoiets dat slim en handig is om te doen. Kunnen in geval van nood hulpdiensten meteen zien wie je bent, wat eventuele mankementen zijn, medicijngebruik, etc en je kan evt instellen dat bij nood een bepaalde groep mensen een berichtje krijgt met je huidige locatie. Toppie.

[Voor 35% gewijzigd door WhatsappHack op 11-03-2021 18:25]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Justevo
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:46
WhatsappHack schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:22:
[...]

Staan de agenda's wel aan? Dwz: je kan kiezen om je Watch af te laten wijken van je iPhone qua welke agenda's ie toont. Dan synchroniseert ie weliswaar de data, maar toont hij het niet.

Oh en nog ff spuit-11en: valdetectie inschakelen is een no-brainer. Super nuttig, slim om aan te hebben staan en in het extreem zeldzame geval dat ie een false-positive geeft heb je het zo geannuleerd. :) Een ICE-profiel (Apple noemt het "Medisch ID") invullen in de Gezondheid-app (Tik op je profielfoto rechtsbovenin -> Medisch ID) is ook zoiets dat slim en handig is om te doen. Kunnen in geval van nood hulpdiensten meteen zien wie je bent, wat eventuele mankementen zijn, medicijngebruik, etc en je kan evt instellen dat bij nood een bepaalde groep mensen een berichtje krijgt met je huidige locatie. Toppie.
Ja heb ook de agenda's geselecteerd, ook een paar aan en uit gezet etc..na een paar uur nog steeds niks.

[Voor 3% gewijzigd door Justevo op 11-03-2021 21:21]

• koentjek
  • Laatst online: 30-03 15:39
Sinds een paar dagen doet mijn sta-ring vreemd. Om de zoveel tijd lijkt het alsof mijn Apple Watch niet door heeft dat ik 'm wel draag. Zoals in het screenshot te zien is heb ik wel mijn lunchwandeling geregistreerd, maar mijn sta-ring blijft achter. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Google heeft tot nu toe geen antwoorden opgeleverd.

• Shattering
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
Waarschijnlijk is het hier al een keer gevraagd geweest, maar ik kon het niet direct vinden. Ik wil m'n huidige Apple Watch Series 5 vervangen door een nieuwe Series 6 met cellular. Ik vroeg me alleen af wat de mogelijkheden met betrekking tot het eSim abonnement zijn aangezien de enige aanbieder in België momenteel Telenet is.

Als ik op vakantie ga neem ik meestal een eSim met een globale provider. Ik vroeg me af of dit ook mogelijk was op de Apple Watch? Iemand ervaring hiermee?

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:11
Shattering schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:32:
Waarschijnlijk is het hier al een keer gevraagd geweest, maar ik kon het niet direct vinden. Ik wil m'n huidige Apple Watch Series 5 vervangen door een nieuwe Series 6 met cellular. Ik vroeg me alleen af wat de mogelijkheden met betrekking tot het eSim abonnement zijn aangezien de enige aanbieder in België momenteel Telenet is.

Als ik op vakantie ga neem ik meestal een eSim met een globale provider. Ik vroeg me af of dit ook mogelijk was op de Apple Watch? Iemand ervaring hiermee?
Voor zover ik begrijp moet zowel het abonnement en sim van de iPhone als het abonnement en sim van de watch van dezelfde provider zijn. Ik weet niet of dat een combinatie-abonnement moet zijn. Ten tweede moet je tijdens het configureren in het land van de aanbieder zijn. En ten derde werkt roaming met een apple watch niet. Ik weet niet welke globale provider je op het oog had? Als die geen Apple watch abonnement aanbieden houdt het al op. En roaming is met zo'n abonnement juist de bedoeling, dus dat lijken me onverenigbare zaken.
Maar goed, in Nederland is het allemaal nog theorie, omdat hier nog geen abonnementen voor de combinatie telefoon-Watch worden aangeboden.

https://support.apple.com/nl-nl/HT207578

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:07
@Of-Aaargh heeft inderdaad gelijk: Dat kan niet, je kan geen SIM van een andere provider activeren op je Apple Watch, je moet echt het zelfde nummer gebruiken op beide apparaten. De enige uitzondering is bij Apple Watch Family Setup, dan kan je vanaf jouw iPhone standalone de Apple Watch van bv je kind instellen en dat kan dan wel een losse SIM zijn.

Dus tl;dr: Moet exact hetzelfde abonnement zijn als je iPhone en nee, je kan niet alleen wisselen op je horloge.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Iriish91
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 13:11
Hi allemaal,

Sinds gister heb ik de Apple Watch SE en ik heb een vraag over de stappenteller.

Voor mijn gevoel telt de gezondheidapp de stappen dubbel, namelijk van de iPhone zelf en de watch. (Ik zou zelf denken dat alleen de watch gegevens voldoende zijn omdat je die de hele dag om hebt.. )
Klopt het dat de stappen nu (een soort van) dubbel geteld worden of wordt dit op een of andere manier gesynchroniseerd.

:)

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Iriish91 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:42:
Hi allemaal,

Sinds gister heb ik de Apple Watch SE en ik heb een vraag over de stappenteller.

Voor mijn gevoel telt de gezondheidapp de stappen dubbel, namelijk van de iPhone zelf en de watch. (Ik zou zelf denken dat alleen de watch gegevens voldoende zijn omdat je die de hele dag om hebt.. )
Klopt het dat de stappen nu (een soort van) dubbel geteld worden of wordt dit op een of andere manier gesynchroniseerd.
[Afbeelding]

Dat had ik in het begin ook, toen ik mijn watch net had. Ik heb toen mijn iPhone als bron voor stappen tellen uitgezet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Iriish91
Oké! Hoe kan ik dat doen?

• Iriish91
Kassad schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Dat had ik in het begin ook, toen ik mijn watch net had. Ik heb toen mijn iPhone als bron voor stappen tellen uitgezet.
Hoe kun je dit doen?

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:14
Misschien meerdere manieren maar ik heb het opgelost door bij iphone instellingen > privacy > beweging en conditie > uitschakelen

• Kassad
Instellingen, gezondheid, bronnen, naar beneden scrollen naar apparaten. Dan iPhone kiezen en verwijderen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• henri8096
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:08

henri8096

BIM is not a software!

Iriish91 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:42:
Hi allemaal,

[Afbeelding]

Ik heb het even bekeken bij mijzelf.
Als ik alle bronnen bij elkaar optel (iPhone 12 Pro + Apple Watch S6) dan kom ik op 907 stappen uit deze ochtend.
Op het overzicht geeft health 735 stappen aan. En dat is precies het aantal stappen van alleen de watch.
Dus als ik het zo bekijk, dan heeft apple de dubbeling hiervan al ondervangen.
(leek me ook al niet waarschijnlijk dat ze zoiets overduidelijks over het hoofd zouden zien)

edit:

Ook wel interessant om te kijken wat die doet als je een stukje gaat lopen met alleen de watch en daarna alleen de iphone. (dus meer of er ook op een slimme manier naar gekeken wordt)

[Voor 7% gewijzigd door henri8096 op 19-03-2021 07:46]

--iRacing Profiel-- --Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:29
henri8096 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:29:
[...]

Ik heb het even bekeken bij mijzelf.
Als ik alle bronnen bij elkaar optel (iPhone 12 Pro + Apple Watch S6) dan kom ik op 907 stappen uit deze ochtend.
Op het overzicht geeft health 735 stappen aan. En dat is precies het aantal stappen van alleen de watch.
Dus als ik het zo bekijk, dan heeft apple de dubbeling hiervan al ondervangen.
(leek me ook al niet waarschijnlijk dat ze zoiets overduidelijks over het hoofd zouden zien)

edit:

Ook wel interessant om te kijken wat die doet als je een stukje gaat lopen met alleen de watch en daarna alleen de iphone. (dus meer of er ook op een slimme manier naar gekeken wordt)
Apple Health telt inderdaad dingen bij elkaar op, met de gene die bovenaan als bron staat als leidend. Als je dus de Apple Watch bovenaan zet zie je altijd alleen de stappen van de Apple Watch, behalve de momenten dat je niet met de Watch loopt maar alleen met de telefoon, dan telt hij die er weer bij. Werkt eigenlijk best geniaal :P

Zie ook discussie hier: https://www.reddit.com/r/..._to_get_them_accurate_on/

• Iriish91
Oke bedankt voor de reacties, dus eigenlijk hoef ik niets uit te zoeken/aan te passen..

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:02
Ik vond t ook al raar dat zoiets niet vanzelf goed zou gaan. Heb sinds kort een watch 6 en verbaas me erover hoe naadloos deze samenwerkt met de iPhone.

• meesje
Ik was net kaarten aan het schudden. Kennelijk 20 sec. lang. ;) Maar kreeg opeens de melding ‘klaar’ op het scherm van mijn AW4. Deze dacht dat ik mijn handen aan het wassen was. Deze geluiden zag toch echt wel verschillend.

• RicoK
  • Laatst online: 23:12
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:44:
Ik was net kaarten aan het schudden. Kennelijk 20 sec. lang. ;) Maar kreeg opeens de melding ‘klaar’ op het scherm van mijn AW4. Deze dacht dat ik mijn handen aan het wassen was. Deze geluiden zag toch echt wel verschillend.
Hahaha, en dan ben je echt (soms) je handen aan het wassen en dan geeft de handenwasmelding (ook op een AW4) weer geen sjoege..... :/

• Kassad
RicoK schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Hahaha, en dan ben je echt (soms) je handen aan het wassen en dan geeft de handenwasmelding (ook op een AW4) weer geen sjoege..... :/
Ik merk regelmatig dat de AW pas na 10 seconden oid merkt dat ik handen aan het wassen ben. Dan trekt-ie wel de tijd er vanaf dat ik al aan het handenwassen af overigens.

• meesje
Kassad schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Ik merk regelmatig dat de AW pas na 10 seconden oid merkt dat ik handen aan het wassen ben. Dan trekt-ie wel de tijd er vanaf dat ik al aan het handenwassen af overigens.
Hetzelfde is mijn ervaring met het starten van een workout. De AW komt er wat later mee, maar rekent wel vanaf het begin.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
meesje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Hetzelfde is mijn ervaring met het starten van een workout. De AW komt er wat later mee, maar rekent wel vanaf het begin.
Soms met lopen buiten begint ie pas met workout als ik al 2 km gelopen heb haha

• DutchLegendX
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:40
Albert020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Bij mij geeft die in principe altijd een melding als ik 10 minuten onderweg ben. Of ik nou aan het fietsen/wandelen/hardlopen ben.

• Albert020
DutchLegendX schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Bij mij geeft die in principe altijd een melding als ik 10 minuten onderweg ben. Of ik nou aan het fietsen/wandelen/hardlopen ben.
Hier dus ook, waar zet ik dat uit.... ?

[Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 22-03-2021 12:51]

• Kassad
Albert020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Hier dus ook, waar zet ik dat uit.... ?
instellingen, workout, herinneringen om te starten

• Kassad
Albert020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:52:
[...]

ja da's geen bug, dat is een feature :)

• Albert020
Kassad schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:43:
[...]

instellingen, workout, herinneringen om te starten
Die stond bij mij al uit....
Kassad schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:43:
[...]

ja da's geen bug, dat is een feature :)
Lekkere feature dan, die eerste 2 km telt ie niet eens mee !

[Voor 35% gewijzigd door Albert020 op 22-03-2021 15:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
Albert020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Die stond bij mij al uit....

[...]

Lekkere feature dan, die eerste 2 km telt ie niet eens mee !
Jawel, telt-ie wel mee, alleen de gps data is er niet voor die workout maar de afstand, calorieën, minuten tellen gewoon mee.

• Granaatappel
  • Laatst online: 19-04 22:09
Even een vraag.. hoe lang gaat jullie Watch ongeveer mee? De mijne is na normaal gebruik vaak na 13 uur, 20 of minder procent nog over van de 100%. Heb zelf de iWatch 5. Heb het idee dat mijn accuduur nu wel minder wordt. Meer mensen met zulke ervaringen?

• unconnected
Granaatappel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:26:
Even een vraag.. hoe lang gaat jullie Watch ongeveer mee? De mijne is na normaal gebruik vaak na 13 uur, 20 of minder procent nog over van de 100%. Heb zelf de iWatch 5. Heb het idee dat mijn accuduur nu wel minder wordt. Meer mensen met zulke ervaringen?
Apple Watch 2 uit december 2016: nog steeds 2 dagen :P (met iedere dag 2 workouts van een half uur)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
Voor we weer een paar weken batterij niveau zitten te vergelijken:

- batterij gebruik is persoonsafhankelijk, als je de watch veel (<--subjectief begrip!) gebruikt dan gaat-ie sneller leeg.
- ja batterijen gaan minder lang mee als ze ouder worden dus bij gelijkblijvend gebruik zal de batterij minder lang meegaan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:24
Granaatappel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:26:
Ja sorry hoor, maar als je een iwatch hebt, zit je hier in het verkeerde draadje.
Je hebt rond de 300-400 voor dat ding neergeteld en je weet niet hoe het heet? Sorry, maar daar kan ik geen begrip voor tonen.

Om je vraag ook maar inhoudelijk te beantwoorden, ik doe makkelijk 36 uur op een volle batterij met mijn Apple Watch Series 6 44mm.
Want ja, ook de afmeting van je horloge heeft invloed op de batterijduur.

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Kassad schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:36:
Voor we weer een paar weken batterij niveau zitten te vergelijken:

- batterij gebruik is persoonsafhankelijk, als je de watch veel (<--subjectief begrip!) gebruikt dan gaat-ie sneller leeg.
- ja batterijen gaan minder lang mee als ze ouder worden dus bij gelijkblijvend gebruik zal de batterij minder lang meegaan
Daarbij heeft de Apple Watch gewoon een "battery health" indicatie in de settings op het horloge zodat je kunt controleren hoeveel "verlies" je hebt t.o.v. een nieuwe batterij

• Albert020
Aiii schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Daarbij heeft de Apple Watch gewoon een "battery health" indicatie in de settings op het horloge zodat je kunt controleren hoeveel "verlies" je hebt t.o.v. een nieuwe batterij
Raar, mijn AWSE is 2 maanden oud en nu al 99% ?

[Voor 21% gewijzigd door Albert020 op 23-03-2021 11:37]

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:36
Mijn AW3 is 3 jaar oud en ik heb nog steeds 99% maximum capaciteit :*)
Leg hem wel iedere nacht netjes op de lader.

• ddZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Albert020 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Raar, mijn AWSE is 2 maanden oud en nu al 99% ?
[Afbeelding]
Shit happens; mijn Series 6 is 6 maanden oud en zit op 94%, het exemplaar van mijn vrouw (november 2020) zit op nog steeds op 100%. En zoals al eerder wordt gezegd: hangt heel erg af persoonlijk gebruik..

• Iriish91
Ik heb nog een andere vraag, hoe kun je instellen dat workouts via je watch (bijv. wandelen open doel) gesynchroniseerd worden met activiteit.. Bij mij is dat niet gekoppeld en zo krijg ik dus nooit die ring vol haha.. Ik begrijp van vriendin dat dit normaal gesproken vanzelf gaat, maar bij mij dus niet? Iemand een idee?

• Kassad
Iriish91 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:11:
Ik heb nog een andere vraag, hoe kun je instellen dat workouts via je watch (bijv. wandelen open doel) gesynchroniseerd worden met activiteit.. Bij mij is dat niet gekoppeld en zo krijg ik dus nooit die ring vol haha.. Ik begrijp van vriendin dat dit normaal gesproken vanzelf gaat, maar bij mij dus niet? Iemand een idee?
Dan doe je niet goed genoeg je best :) de watch registreert je beweging, hartslag en stappen en baseert daarop je actieve minuten en gebruikte calorieën.
Als ik naar mijn werk fiets zet ik altijd de workout aan, als ik het rustig aan doe ‘krijg’ ik de minuten niet, telt niet als inspanning :)

Edit, ik bedenk me net, je moet ook in de Gezondheid app je lichaamsmaten invoeren, lengte, gewicht. Heb je dat gedaan?

[Voor 7% gewijzigd door Kassad op 23-03-2021 20:52]

• Iriish91
Kassad schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Dan doe je niet goed genoeg je best :) de watch registreert je beweging, hartslag en stappen en baseert daarop je actieve minuten en gebruikte calorieën.
Als ik naar mijn werk fiets zet ik altijd de workout aan, als ik het rustig aan doe ‘krijg’ ik de minuten niet, telt niet als inspanning :)

Edit, ik bedenk me net, je moet ook in de Gezondheid app je lichaamsmaten invoeren, lengte, gewicht. Heb je dat gedaan?
Ik heb het gecheckt en gegevens staan gewoon in de gezondheidsapp.. Oke, wel vreemd want ik liep echt wel door, 20 minuten.. En in de activiteit app staat het ook gewoon als workout vermeld, alleen niet in die 'ring' .. Naja het is ook geen ramp hoor, bedankt voor de reactie!

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:48
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe iPhone en heb m’n watch er aan gekoppeld.

Nu zie ik in m’n activiteiten app op m’n telefoon dat ie sinds die tijd niks heeft bijgehouden.

Wel op de watch maar niet op m’n nieuwe telefoon.

Iemand een tip om dit weer te syncen?
Heb verschillende dingen die ik op Google kan vinden al geprobeerd.
Heb enkel m’n watch echt ontkoppelen en opnieuw aansluiten nog niet geprobeerd maar ben bang dat ie dan alles reset en ik m’n progressie van de afgelopen weken echt kwijt ben.

Iemand tips?

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Kassad
Iriish91 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Ik heb het gecheckt en gegevens staan gewoon in de gezondheidsapp.. Oke, wel vreemd want ik liep echt wel door, 20 minuten.. En in de activiteit app staat het ook gewoon als workout vermeld, alleen niet in die 'ring' .. Naja het is ook geen ramp hoor, bedankt voor de reactie!
Dan zou je nog kunnen proberen de watch opnieuw te calibreren, misschien zit het daar verkeerd:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204516

• Iriish91
Kassad schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 06:36:
[...]

Dan zou je nog kunnen proberen de watch opnieuw te calibreren, misschien zit het daar verkeerd:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204516
Thanks, dat ga ik even proberen!

• Hyloba
  • Laatst online: 18-04 07:48
Iemand een idee hier of er apps bestaan die jouw health tracking gegevens gebruiken om er meer uit te halen dan de apple health app? Ik zou graag meer inzichten krijgen hierin, vergelijken met anderen, gebruiken om mijn prestaties te verbeteren maar ik mis dit bij apple health. Fitbit en garmin zouden hierin beter zijn, maar ik heb die zelf nog nooit getest.

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Hyloba schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:34:
Iemand een idee hier of er apps bestaan die jouw health tracking gegevens gebruiken om er meer uit te halen dan de apple health app? Ik zou graag meer inzichten krijgen hierin, vergelijken met anderen, gebruiken om mijn prestaties te verbeteren maar ik mis dit bij apple health. Fitbit en garmin zouden hierin beter zijn, maar ik heb die zelf nog nooit getest.
Activiteiten met bv Healthfit of door gebruik van Workoutdoors synchroniseren met Strava.
In een een aantal browsers kun je dan gebruik maken van Strava Elevate, een plugin die je vrijwel alle features heeft van Strava premium.
Workoutdoors is een van de meest uitgebreide sportapps voor de Apple Watch.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik heb wederom last van een drain, gemiddeld genomen zo'n 3 tot 4 procent per uur zonder dat ik iets specifieks met de AW doe (workout of een app of iets dergelijks). Dit had ik op de AW SE al en omdat die zo langzaam oplaadt ben ik overgestapt naar een AW6. De drain was toen weg, maar ik merk de laatste weken dat ik weer iedere dag moet laden om ook nog een workout te kunnen doen. Eerder deed ik een kleine 2 dagen met 1 lading en nu is het ongeveer 30 uur. AOD is uit.

Het lijkt een patroon te zijn, onafhankelijk van welke AW, firmware en gekoppelde telefoon (heb de 8 vervangen voor een XS) en daarom heb ik ook geen idee wat ik nu kan doen om het te stoppen. Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om steeds een complete reset van de AW te doen.

Ben ik de enige die hier regelmatig last van heeft?

• RicoK
  • Laatst online: 23:12
@XeNeRgY Of jij de enige bent die hier regelmatig last van hebt, weet ik niet, maar in ieder geval heb ik er (gelukkig) geen last van. Ik heb al weer enige tijd de AW4 thans in combinatie met een iPhone 11 Pro Max. Ik doe (ook) niet zo erg veel bijzonders met de AW. Hierdoor behaal ik bijna de 2 dagen op een acculading. Als ik hem 's ochtends van de lader haal is deze de avond op de volgende dag ergens tussen de 30 en de 10% een en ander afhankelijk van wat ik er mee heb gedaan en hoe laat het wordt ;)

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:24
@XeNeRgY toevallig geen nieuwe app geïnstalleerd die voor de drain verantwoordelijk is? Dus misschien om te testen alle apps die ja kan deïnstalleren eraf gooien.

Strava

• XeNeRgY
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:39:
@XeNeRgY toevallig geen nieuwe app geïnstalleerd die voor de drain verantwoordelijk is? Dus misschien om te testen alle apps die ja kan deïnstalleren eraf gooien.
Nee helemaal niks. Ik gebruik mijn AW echt alleen om activiteiten te tracken en te kijken hoe laat het is. WorkOutDoors is de enige app die ik er op gezet heb. Wat ik in elk geval wel kan doen is alle (Apple) apps die ik sowieso niet gebruik eens verwijderen.

• TheMaxMan
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:00
XeNeRgY schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Nee helemaal niks. Ik gebruik mijn AW echt alleen om activiteiten te tracken en te kijken hoe laat het is. WorkOutDoors is de enige app die ik er op gezet heb. Wat ik in elk geval wel kan doen is alle (Apple) apps die ik sowieso niet gebruik eens verwijderen.
Probeer eens Instellingen -> Algemeen -> Ververs apps op achtergrond uit te schakelen?

[Voor 3% gewijzigd door TheMaxMan op 25-03-2021 11:50]

• XeNeRgY
  • Niet online
TheMaxMan schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Probeer eens Instellingen -> Algemeen -> Ververs apps op achtergrond uit te schakelen?
Ga ik proberen! Lijkt me in elk geval geen kwaad te kunnen aangezien ik niet zo veel apps gebruik. Hopelijk helpt het.

• hk12nl
  • Laatst online: 20:57
XeNeRgY schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:00:
Ik heb wederom last van een drain, gemiddeld genomen zo'n 3 tot 4 procent per uur zonder dat ik iets specifieks met de AW doe (workout of een app of iets dergelijks). Dit had ik op de AW SE al en omdat die zo langzaam oplaadt ben ik overgestapt naar een AW6. De drain was toen weg, maar ik merk de laatste weken dat ik weer iedere dag moet laden om ook nog een workout te kunnen doen. Eerder deed ik een kleine 2 dagen met 1 lading en nu is het ongeveer 30 uur.

Het lijkt een patroon te zijn, onafhankelijk van welke AW, firmware en gekoppelde telefoon (heb de 8 vervangen voor een XS) en daarom heb ik ook geen idee wat ik nu kan doen om het te stoppen. Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om steeds een complete reset van de AW te doen.

Ben ik de enige die hier regelmatig last van heeft?
Bij mij is de ervaring dat gemiddeld 3% per uur met het AOD aan normaal is (S5). :)

©2004

• XeNeRgY
  • Niet online
hk12nl schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Bij mij is de ervaring dat gemiddeld 3% per uur met het AOD aan normaal is (S5). :)
Scherp, ik had moeten aangeven dat ik AOD uit heb staan (juist om batterij te sparen).

• hk12nl
XeNeRgY schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Scherp, ik had moeten aangeven dat ik AOD uit heb staan (juist om batterij te sparen).
Dan weet ik niet wat 'normaal' is :)

©2004

• XeNeRgY
  • Niet online
hk12nl schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Dan weet ik niet wat 'normaal' is :)
Normaliter lukt het om ongeveer 45 - 50 uur op 1 lading te doen. Daar zit ik nu toch wel 25% onder.

• TheMaxMan
Hier zo’n 2% per uur door de dag, 10-15% per uur tijdens het lopen, 1% per uur tijdens bedschema.

AOD uit, ververs apps op achtergrond uit.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:07
Ik heb een S6 (met LTE) en raak:
- 2% per uur kwijt als ik niks doe
- 10% per uur kwijt als ik hardloop (muziek via AirPods, geen telefoon bij me)
- 5/6% per uur kwijt als ik wandel (telefoon bij me, geen muziek)
AOD staat aan.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• hk12nl
XeNeRgY schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Normaliter lukt het om ongeveer 45 - 50 uur op 1 lading te doen. Daar zit ik nu toch wel 25% onder.
Heb je de watch ook al eens uit en aan gezet nu dit speelt? Of een softherstart?

©2004

• Kassad
Oh heerlijk, deze discussie nog een keer :)
die hebben we een paar maanden geleden ook gehad toch? Was de conclusie toen niet “het is gebruiksafhankelijk, apparaten lopen leeg als je ze gebruikt en het tempo laat zich niet vergelijken”?

Niet om vervelend te doen maar gewoon even vooruit lopen op deze discussie. Laadt dat ding toch gewoon elke nacht op en je bent er klaar mee :)

• TheMaxMan
Kassad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:44:
die hebben we een paar maanden geleden ook gehad toch? Was de conclusie toen niet “het is gebruiksafhankelijk, apparaten lopen leeg als je ze gebruikt en het tempo laat zich niet vergelijken”?

Niet om vervelend te doen maar gewoon even vooruit lopen op deze discussie. Laadt dat ding toch gewoon elke nacht op en je bent er klaar mee :)
Bwa, ik vond het wel leuk om eens te zien hoe snel/traag de batterij leeg loopt. Toen ik doorhad dat hij langer mee ging dan een dag, ben ik hem beginnen gebruiken als wekker (alsof iemand op je pols tikt 😍 ipv steeds hetzelfde wekkergeluid), dus ik laad hem op tijdens het douchen. Zo gaat ie steeds van ongeveer 25% naar 75% en kom ik de dag weer gemakkelijk door.

• XeNeRgY
  • Niet online

Leuk dat die oplossing voor jou werkt, maar ik track mijn slaap met de AW. Dus in de nacht opladen gaat niet. Ik heb er ook geen moeite mee dat een apparaat leegloopt maar wel dat het gedrag op onverklaarbare wijze compleet verandert. Dus ja, dan wil ik graag kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 14:31

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Misschien een eigen topic openen waarin iedereen naar hartenlust kan discussiëren over zijn/haar batterijgedrag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
Wellicht is hier ook iemand die zijn Watch dag en nacht om heeft en een overstap heeft gemaakt van de S5 naar de S6? Ik ben benieuwd of de snellaadfunctie hierbij echt een toevoeging is. Verder vind ik de verschillen minimaal maar wellicht kan mij dit over de streep trekken om mijn S5 in de verkoop te gooien (heb nog garantie tot oktober bij Apple dus wellicht zorgt dat voor een betere verkoopprijs) en dan een Series 6 te nemen.

Kijk ik in oktober wel weer wat Apple te bieden heeft. Ik bedoel je moet toch wat in deze pandemie :)

Iemand die zijn ervaring kan delen?

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:40:
Wellicht is hier ook iemand die zijn Watch dag en nacht om heeft en een overstap heeft gemaakt van de S5 naar de S6? Ik ben benieuwd of de snellaadfunctie hierbij echt een toevoeging is. Verder vind ik de verschillen minimaal maar wellicht kan mij dit over de streep trekken om mijn S5 in de verkoop te gooien (heb nog garantie tot oktober bij Apple dus wellicht zorgt dat voor een betere verkoopprijs) en dan een Series 6 te nemen.

Kijk ik in oktober wel weer wat Apple te bieden heeft. Ik bedoel je moet toch wat in deze pandemie :)

Iemand die zijn ervaring kan delen?
Ik heb van een S5 naar een S6 geüpgraded maar snel laden is niet een feature waarvan ik zou zeggen “doe de upgrade”.

Ik laad hem tijdens het douchen meestal even op en dat is dan voldoende voor de dag + nacht tot de volgende douche beurt maar dat was het hiervoor eigenlijk ook altijd al. Niet echt iets noemenswaardigs te melden daar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:46:
[...]

Ik heb van een S5 naar een S6 geüpgraded maar snel laden is niet een feature waarvan ik zou zeggen “doe de upgrade”.

Ik laad hem tijdens het douchen meestal even op en dat is dan voldoende voor de dag + nacht tot de volgende douche beurt maar dat was het hiervoor eigenlijk ook altijd al. Niet echt iets noemenswaardigs te melden daar.
Thx voor je reactie. Het is voor mijn gevoel ook te weinig om up te graden maar meer een mooie bijkomstigheid. Jammer dat je van het snelladen dan weinig werkt .

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheMaxMan
hk12nl schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:09:
[...]

Thx voor je reactie. Het is voor mijn gevoel ook te weinig om up te graden maar meer een mooie bijkomstigheid. Jammer dat je van het snelladen dan weinig werkt .
Het verschil in snelheid van laden is zo'n 20%, da's leuk meegenomen maar verwaarloosbaar en zeker geen reden om te upgraden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 22:13
XeNeRgY schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Leuk dat die oplossing voor jou werkt, maar ik track mijn slaap met de AW. Dus in de nacht opladen gaat niet. Ik heb er ook geen moeite mee dat een apparaat leegloopt maar wel dat het gedrag op onverklaarbare wijze compleet verandert. Dus ja, dan wil ik graag kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen.
Ik heb AOD ook maar eens uitgezet, waar ik voorheen zo'n 36 uur kon doen met een volle accu, is dit nu ongeveer 60 uur. Always On is geen must voor mij dus ben erg blij dat dit zo veel scheelt. _/-\o_

iPhone 11 - Apple Watch Series 6 - Airpods Pro

• Hyloba
  • Laatst online: 18-04 07:48
Ik vind het vervelend dat wanneer ik vergeet mijn code in te geven, of wanneer mijn watch even mijn pols niet heeft aangeraakt, dat hij helemaal niets meer van hartslag meet. Zo ga ik soms uren zonder hartslag meten zonder dat ik het weet.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:53
Vraagje

Ik ga mijn AW doorverkopen, van wat ik kan vinden moet ik die dan verwijderen uit mijn account via de Watch app op mijn foon om activation lock te verwijderen ( op ! duwen bij verbonden watches en dan mijn Apple ID wachtwoord ingeven voor activation lock te verwijderen en dan zou die zichzelf ook terug naar factory settings zetten. )

Nu heb ik dit gedaan en komt het scherm te staan dat ik hem in de buurt van een iPhone moet houden om te verbinden ( dus dezelfde message alsof die uit de doos komt ) dus neem aan dat die ook terug naar factory settings is ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:01
Katmi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:13:
Vraagje

Ik ga mijn AW doorverkopen, van wat ik kan vinden moet ik die dan verwijderen uit mijn account via de Watch app op mijn foon om activation lock te verwijderen ( op ! duwen bij verbonden watches en dan mijn Apple ID wachtwoord ingeven voor activation lock te verwijderen en dan zou die zichzelf ook terug naar factory settings zetten. )

Nu heb ik dit gedaan en komt het scherm te staan dat ik hem in de buurt van een iPhone moet houden om te verbinden ( dus dezelfde message alsof die uit de doos komt ) dus neem aan dat die ook terug naar factory settings is ?
Ja, helemaal goed :-)

• VirinR
  • Laatst online: 21:13
Ik heb gisteren een paar keer gefietst en het viel mij op dat mijn AW4 voor relatief lange tijd geen hartslag oppikt terwijl dit tijdens een work-out met Ring Fit Adventure geen probleem is (deze work-out registreer ik als fitnessgamen in de workout-app).

Nu fiets ik vaak maar 15 minuten maar dat betekent dat er voor 2-3 minuten geen hartslag wordt geregistreerd wat ik toch een groot deel vind. Ik weet ook van mijzelf dat mijn hartslag tijdens het fietsen niet consistent is tijdens die 15 minuten, zo was ik één keer na 7 minuten van 80 naar 170 spm. In de foto hieronder is de hartslag linksonder van Ring Fit Adventure en vaak doe ik dat 30 minuten maar dan zijn er veel meer metingen.
Hebben jullie een idee hoe dit komt?

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:38
VirinR schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:10:
Ik heb gisteren een paar keer gefietst en het viel mij op dat mijn AW4 voor relatief lange tijd geen hartslag oppikt terwijl dit tijdens een work-out met Ring Fit Adventure geen probleem is (deze work-out registreer ik als fitnessgamen in de workout-app).

Nu fiets ik vaak maar 15 minuten maar dat betekent dat er voor 2-3 minuten geen hartslag wordt geregistreerd wat ik toch een groot deel vind. Ik weet ook van mijzelf dat mijn hartslag tijdens het fietsen niet consistent is tijdens die 15 minuten, zo was ik één keer na 7 minuten van 80 naar 170 spm. In de foto hieronder is de hartslag linksonder van Ring Fit Adventure en vaak doe ik dat 30 minuten maar dan zijn er veel meer metingen.
Hebben jullie een idee hoe dit komt?

[Afbeelding]
Geen idee maar ik heb er met mijn AW4 ook last van tijdens het hardlopen. Dit is ondertussen zo vervelend dat ik overweeg om een hardloopband bij te kopen omdat dit echt niet werkt.

Nickname KasPlantje.

• unconnected
GerGio schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:57:
[...]

Geen idee maar ik heb er met mijn AW4 ook last van tijdens het hardlopen. Dit is ondertussen zo vervelend dat ik overweeg om een hardloopband bij te kopen omdat dit echt niet werkt.
met hardlopen en op de fiets doe ik dus altijd mijn bandje een tikkie strakker. met de mountainbike doet hij het altijd wel prima, maar met de racefiets stuiter je op die harde bandjes net teveel denk om een betrouwbare meeting te krijgen :/

• Tinusvolkel
@GerGio Door het koudere weer liggen schijnbaar bij sommige (waaronder ik) de aders dieper in de arm en zijn vernauwder, dus slechter meetbaar. Hier heb ik te vaak tijdens het sporten dat de apple watch niks meet dus daarom doe ik nu altijd een hartslagband om. Deze band pakt snelle wisselingen in de hartslag ook veel eerder op wat dan weer een beter beeld geeft in bijvoorbeeld een intervaltraining.
Het strakker doen wat @unconnected zegt hielp bij mij ook ooit.

Strava

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-04 20:46
Begin Maart heb ik een gratis Series 3 gekregen(winactie) , het horloge draait op WatchOS 6.2.6. Nu wil ik het overwegen om over te stappen naar WatchOS 7, is dit een beetje te doen met de Series 3? Ik kan me herinneren dat OS 7 voor veel problemen heeft gezorgd op de Series 3(OS 7 niet te installeren wegens te weinig vrije geheugen) Hoe is dit nu? Als ik het nu installeren, gaat het dan gewoon vlekkeloos of adviseren jullie om om WatchOS 6 te blijven?

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:36
Gewoon updaten. Waarschijnlijk heeft de jouwe het ruimte probleem nog niet en mijn 3 jaar oude watch heb ik recent na een herstart ook naar de meest recente versie kunnen updaten.

• VirinR
  • Laatst online: 21:13
Tinusvolkel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:13:
@GerGio Door het koudere weer liggen schijnbaar bij sommige (waaronder ik) de aders dieper in de arm en zijn vernauwder, dus slechter meetbaar. Hier heb ik te vaak tijdens het sporten dat de apple watch niks meet dus daarom doe ik nu altijd een hartslagband om. Deze band pakt snelle wisselingen in de hartslag ook veel eerder op wat dan weer een beter beeld geeft in bijvoorbeeld een intervaltraining.
Het strakker doen wat @unconnected zegt hielp bij mij ook ooit.
Dat van het koude weer heb ik nog niet aan gedacht. Ik heb inderdaad gefietst toen het heel hard hagelde en sneeuwde en de temperatuur was ook erg laag terwijl ik Ring Fit Adventure altijd thuis doe.

Overigens heb ik het probleem vaak niet, alleen dinsdag gebeurde het vaker dan normaal. Ik zal idd de tip van @unconnected proberen als ik weer naar mijn werk ga.

• Shattering
Ik ben sinds kort terug aan het rennen (lange afstanden) en was op zoek naar een goed sporthorloge. Ik heb een Apple Watch Series 5, maar ik merkte dat ik heel veel functionaliteit miste.

Je kan op een Apple Watch bijvoorbeeld geen intervaltraining plannen die meldingen geeft als je harder/trager moet rennen. Ik heb dit uiteindelijk kunnen oplossen met een (top!!) App, namelijk WorkOutDoors - dus dat issue is opgelost!

Een ander issue wat ik had was dat mijn hartslag niet altijd accuraat was (tijdens het rennen)... maar dat is nu éénmaal een algemeen probleem bij alle optische hartslagsensors. Dus niet zozeer een Apple Watch probleem - dit heb ik opgelost door een borstband via Bluetooth te koppen.

Mijn laatste probleem is dat ik graag muziek luister tijdens het rennen, het liefst zonder mijn iPhone mee te nemen. Helaas kan dit niet met mijn Apple Watch zonder cellular. Ik dacht dit gemakkelijk te kunnen oplossen door een Apple Watch met cellular te kopen maar ik geconstateerd dat ik hier op een ander probleem ga 'stuiten'.

Het blijkt niet mogelijk om 2 gekoppelde Bluetooth apparaten tegelijk te koppelen/gebruiken. Ik zou dus (1) mijn Powerbeats Pro en (2) mijn borstband willen koppelen via Bluetooth en tegelijk geburiken. Als ik dit nu test merk ik telkens één van de twee apparaten 'niet verbonden' is.

Weet iemand of ik dit 'probleem' kan oplossen? Een sporthorloge die dit alles ondersteund is misschien wel de way to go voor me, maar ik ben ook heel tevreden van m'n series 5 dus ik wil hier niet van af :).

Bedankt!

• Tinusvolkel
Shattering schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:01:
Ik ben sinds kort terug aan het rennen (lange afstanden) en was op zoek naar een goed sporthorloge. Ik heb een Apple Watch Series 5, maar ik merkte dat ik heel veel functionaliteit miste.

Je kan op een Apple Watch bijvoorbeeld geen intervaltraining plannen die meldingen geeft als je harder/trager moet rennen. Ik heb dit uiteindelijk kunnen oplossen met een (top!!) App, namelijk WorkOutDoors - dus dat issue is opgelost!

Een ander issue wat ik had was dat mijn hartslag niet altijd accuraat was (tijdens het rennen)... maar dat is nu éénmaal een algemeen probleem bij alle optische hartslagsensors. Dus niet zozeer een Apple Watch probleem - dit heb ik opgelost door een borstband via Bluetooth te koppen.

Mijn laatste probleem is dat ik graag muziek luister tijdens het rennen, het liefst zonder mijn iPhone mee te nemen. Helaas kan dit niet met mijn Apple Watch zonder cellular. Ik dacht dit gemakkelijk te kunnen oplossen door een Apple Watch met cellular te kopen maar ik geconstateerd dat ik hier op een ander probleem ga 'stuiten'.

Het blijkt niet mogelijk om 2 gekoppelde Bluetooth apparaten tegelijk te koppelen/gebruiken. Ik zou dus (1) mijn Powerbeats Pro en (2) mijn borstband willen koppelen via Bluetooth en tegelijk geburiken. Als ik dit nu test merk ik telkens één van de twee apparaten 'niet verbonden' is.

Weet iemand of ik dit 'probleem' kan oplossen? Een sporthorloge die dit alles ondersteund is misschien wel de way to go voor me, maar ik ben ook heel tevreden van m'n series 5 dus ik wil hier niet van af :).

Bedankt!
Hier exact dezelfde stappen doorlopen :)
Maar ik gebruik hier 3 bluetooth devices tegelijkertijd, en dit werkt prima. Heb een Stryd footpod, Aftershokz aeropex headset en een 4iiii hartslagband. En connecten allemaal tegelijktijdig zonder gekke hickups ofzo.

Dus wat je wil moet gewoon mogelijk zijn, maar waarom het niet werkt weet ik ook niet.
PS ik heb wel de bluetooth connectie met de iphone uit staan (bluetooth iphone uit) ivm forceren van de watch GPS waar nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor is.

Maar zo te lezen loop je al zonder iPhone dus dan zou dit het ook niet kunnen zijn.

Strava

• Shattering
Tinusvolkel schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:13:
[...]

Hier exact dezelfde stappen doorlopen :)
Maar ik gebruik hier 3 bluetooth devices tegelijkertijd, en dit werkt prima. Heb een Stryd footpod, Aftershokz aeropex headset en een 4iiii hartslagband. En connecten allemaal tegelijktijdig zonder gekke hickups ofzo.

Dus wat je wil moet gewoon mogelijk zijn, maar waarom het niet werkt weet ik ook niet.
PS ik heb wel de bluetooth connectie met de iphone uit staan (bluetooth iphone uit) ivm forceren van de watch GPS waar nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor is.

Maar zo te lezen loop je al zonder iPhone dus dan zou dit het ook niet kunnen zijn.
Momenteel loop ik nog steeds met mijn iPhone (meestal), dus dat ga ik later vandaag zeker een keer proberen! Toch al blij om te horen dat het WEL werkt bij iemand :) . Het het gevoel dat de Apple Watch en bluetooth maar 'meh' is.

• BoerFrits
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-04 22:03
Als ik nu een Apple Watch met 4g ondersteuning koop hoe groot zal de kans zijn dat deze niet ondersteund wordt door de nederlandse providers als die Apple Wacht gaan ondersteunen?

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:42

Meen van wel.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True