Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Julio_Ricardo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01-03 12:13
duke99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 01:15:
[...]

Ik gebruik nu zelf wel de WorkOut app maar ik mis heel erg de voice cues tijdens het hardlopen. De tril cues van de WorkOut app merk ik niet of nauwelijks.
Heb je al eens geprobeerd de trilfunctie te wijzigen naar ‘prominent’?

• duke99
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-02 23:48
Julio_Ricardo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de trilfunctie te wijzigen naar ‘prominent’?
Ik snap eerder niet zo goed waarom Apple geen voice cues heeft. Vrijwel álle "run-apps" hebben het.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je bent niet verplicht die van Apple te gebruiken. Ik gebruikte vaak Runkeeper bijvoorbeeld.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Naximuz
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 16:19
Ik ben in overweging om voor het eerst een Apple Watch aan te schaffen. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor sporten (Hardlopen en Fietsen).

Is het mogelijk om Spotify Offline te gebruiken zonder dat mijn telefoon in de buurt is?

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Naximuz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:50:
Ik ben in overweging om voor het eerst een Apple Watch aan te schaffen. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor sporten (Hardlopen en Fietsen).

Is het mogelijk om Spotify Offline te gebruiken zonder dat mijn telefoon in de buurt is?
Nee, dat is niet mogelijk, en wachten tot Spotify dat implementeert lijkt een verloren zaak.

Als dit een belangrijke feature is voor je kun je beter de overstap naar Apple Music maken.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17:22
@Naximuz Ik denk eerder dat providers 4g gaan ondersteunen voor de watch dan dat Spotify van Apple de offline optie mag aanbieden aangezien die dan concurreert met Apple music.

Dus dan zou dit een optie voor jou zijn:
nieuws: Apple Watch-gebruikers kunnen Spotify streamen zonder noodzaak iPhone...

Strava

• TheMaxMan
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16:46
Tinusvolkel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:25:
@Naximuz Ik denk eerder dat providers 4g gaan ondersteunen voor de watch dan dat Spotify van Apple de offline optie mag aanbieden aangezien die dan concurreert met Apple music.
Spotify mag dat van Apple hoor, en er zijn andere apps die het doen.

• 1x3xc-12
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 12:06
Ik vroeg me af heeft iemand geprobeerd om de shell tankpas in de wallet te zetten?? Werkt dat??

• ErikE12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-02 09:40
Ik heb voor de maand februari geen uitdaging gekregen op mijn apple watch. Ik heb wel de speciale uitdaging gekregen. Iemand een idee hoe ik wel de maandelijkse uitdaging krijg. Ik heb niks veranderd aan de instellingen. Ik heb een apple watch 4 met iphone x en beide zijn up to date.
Alvast bedankt.

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:11
ErikE12 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:06:
Ik heb voor de maand februari geen uitdaging gekregen op mijn apple watch. Ik heb wel de speciale uitdaging gekregen. Iemand een idee hoe ik wel de maandelijkse uitdaging krijg. Ik heb niks veranderd aan de instellingen. Ik heb een apple watch 4 met iphone x en beide zijn up to date.
Alvast bedankt.
Even zowel je iPhone als je Watch aan en uit zetten?

©2004

• ErikE12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-02 09:40
hk12nl schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:24:
[...]

Even zowel je iPhone als je Watch aan en uit zetten?
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar werkt helaas niet.

• Davidas
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 01-03 20:51
Iemand ervaring met de app Autosleep, en zo ja, zitten hier nog haken en ogen aan i.c.m. met de ingebouwde slaapfunctie van iOS?

iPhone 11 - Apple Watch Series 6 - Airpods Pro

Davidas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:21:
Iemand ervaring met de app Autosleep, en zo ja, zitten hier nog haken en ogen aan i.c.m. met de ingebouwde slaapfunctie van iOS?
Ik heb de ingebouwde slaapfunctie uitgezet en gebruik alleen AutoSleep. Anders krijg je dubbele data in Health, daar ben ik niet zo happig op.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:47
Tartarus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Ik heb de ingebouwde slaapfunctie uitgezet en gebruik alleen AutoSleep. Anders krijg je dubbele data in Health, daar ben ik niet zo happig op.
Ik gebruik ook autosleep. Hoe kan je sleeptracking van apple uitzetten zodat alleen data van autosleep gebruikt wordt?
wokkelz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:41:
[...]

Ik gebruik ook autosleep. Hoe kan je sleeptracking van apple uitzetten zodat alleen data van autosleep gebruikt wordt?
Open de Klok app op je telefoon en zet Alarm Opties uit bij Slaap/wakker worden.
Doe dit ook in de Watch app op je telefoon.

[Voor 6% gewijzigd door Tartarus op 11-02-2021 15:50]

• wokkelz
Maar dan zal bij health wel de gegevens van autosleep weergeven?
wokkelz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:07:
Maar dan zal bij health wel de gegevens van autosleep weergeven?
Dat is correct.

• wokkelz
Bedankt!! Ik moet zeggen ik heb de watch nu een maan of 2 ben er erg blij mee.
Vooraf was ik bang helemaal leip te worden van alle meldingen enz maar die kan je gewoon per app aan of uitzetten.
Ik vind wakker worden door het trillen van het horloge een super functie (mn partner ook :P). Verder merk ik dat het me aanspoort om ringen vol te maken door te wandelen of iig te bewegen.
Sporten doe ik nu met een externe HR band, is gewoon leuk om bij te houden en herstel in je hartslag te zien.
Kunnen afwisselen van bandjes bevalt me goed en het enorme aantal watchfaces biedt ook de welkome afwissling. De walkie talkie functie is ook top!
Kortom ik heb heel lang getwijfeld om een apple watch te kopen (vanaf de 4 al eigenlijk) en had er al veel eerder 1 moeten aanschaffen!

• Naximuz
Wat maakt de app Autosleep beter dan de standaard app?
Naximuz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:45:
Wat maakt de app Autosleep beter dan de standaard app?
Veel meer inzicht in je slaapkwaliteit en sessie in het algemeen.
De standaard app geeft alleen maar aan hoe laat je naar bed bent geweest en hoe lang je in bed lag.

• Naximuz
Tartarus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Veel meer inzicht in je slaapkwaliteit en sessie in het algemeen.
De standaard app geeft alleen maar aan hoe laat je naar bed bent geweest en hoe lang je in bed lag.
Aah top dank je wel! Dit is dus ook gewoon de beste app hiervoor?
Naximuz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:50:
[...]

Aah top dank je wel! Dit is dus ook gewoon de beste app hiervoor?
Dat is de algemene consensus voor zover ik weet.
Maar nadat ik AutoSleep had gevonden, ben ik ook niet meer bezig geweest met andere slaap apps, dus mijn visie is beperkt.

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:17
Ik vond autosleep een hele fijne app. Vooral smart alarm, waarbij je een window kunt instellen waarbinnen je dmv zachte tikjes langzaam wakker gemaakt wordt.
Alleen doet smart alarm t bij mijn watch vaak niet. Dan stel ik savonds de tijd in waarop ik uiterlijk gewekt wil worden, druk op 'alarm instellen' maar dan blijft ie gewoon op 'uit' staan. Helaas.

Dus ik heb nu een andere app gevonden die datzelfde kan, Die heet 'smart alarm' (hoe verrassend). Ook bij die app kun je een window instellen waarbinnen je wakker worst getikt. Nadeel van die app is dat de kleinste window een half uur is. Het zacht wakker tikken is afhankelijk van de diepte van je slaap, wat dus betekent dat als je aan t begin van die window niet diep slaap, het alarm (het trillen) dan ook vol afgaat. En dan vind ik een half uur te ver van het tijdstip waarop ik uit bed moet.
Maar goed, beter dat dan een alarm wat niet in is te stellen ;)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
Ben een beetje verslaafd aan de medailles die je kunt verdienen door je ringen vol te maken en ik krijg de medailles ook altijd netjes na de gedane inspanning, maar die van Valentijnsdag komt niet binnen. Ik zou 60 minuten moeten trainen. De teller staat nu op 71 minuten, maar nog geen medaille. Terwijl die van een perfecte week al wel binnen is gekomen... Iemand tips?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Tinusvolkel
rimave schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:13:
Ben een beetje verslaafd aan de medailles die je kunt verdienen door je ringen vol te maken en ik krijg de medailles ook altijd netjes na de gedane inspanning, maar die van Valentijnsdag komt niet binnen. Ik zou 60 minuten moeten trainen. De teller staat nu op 71 minuten, maar nog geen medaille. Terwijl die van een perfecte week al wel binnen is gekomen... Iemand tips?
Zal er na middernacht wel bij staan, hier 132 op de teller en ook niks

Strava

• Tomba
  • Registratie: mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Die medailles zijn een beetje buggy is mijn ervaring. De 'eenheids uitdaging' (Bewegingsring 7x achter elkaar halen in februari) kreeg ik al op 1-2 en de 'Bewegingsdoel 400%' is me echt pas 1x gelukt maar heb m desondanks 2x unlocked volgens de app ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• 6129(15)
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 28-02 19:18

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Na lang twijfelen tussen de 6, 5 en SE gisteren toch maar overstag gegaan voor een SE. De 6 zit wat ver in zijn cycle (uitkijkend naar de 7). De 5 amper te vinden aan een goede prijs. De SE is wel een goede optie. Zeker gezien ik van een Series 2 kom. Na 3 jaar dragen is deze niet per se 'op', maar ik vermoed dat de batterij na de zomer echt ramversleten zal zijn.

Ik moet zeggen dat ik heel erg uitkijk waar het naartoe gaat met de Apple Watch. Persoonlijk kijk ik uit naar het moment dat eSIM écht is ingeburged bij de Belgische providers en de apparaten die op dat moment beschikbaar zijn. Duurt volgens mij weer even (2 à 3 jaar) maar dan wil ik wel eens naar een stalen model mét cellular upgraden.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

6129(15) schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:31:
Na lang twijfelen tussen de 6, 5 en SE gisteren toch maar overstag gegaan voor een SE. De 6 zit wat ver in zijn cycle (uitkijkend naar de 7). De 5 amper te vinden aan een goede prijs. De SE is wel een goede optie. Zeker gezien ik van een Series 2 kom. Na 3 jaar dragen is deze niet per se 'op', maar ik vermoed dat de batterij na de zomer echt ramversleten zal zijn.

Ik moet zeggen dat ik heel erg uitkijk waar het naartoe gaat met de Apple Watch. Persoonlijk kijk ik uit naar het moment dat eSIM écht is ingeburged bij de Belgische providers en de apparaten die op dat moment beschikbaar zijn. Duurt volgens mij weer even (2 à 3 jaar) maar dan wil ik wel eens naar een stalen model mét cellular upgraden.
De 6 ver in zijn Cycle? Het is pas februari. Pas over 8 maand is de 7 goed verkrijgbaar...Nu genieten zou ik zeggen anders blijf je aan de gang/innoveren...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:39
Tinusvolkel schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Zal er na middernacht wel bij staan, hier 132 op de teller en ook niks
Ik had hem ook nog niet, op MacRumors stond in de reacties dat je je Apple Watch uit en aan moet zetten.

Dat gedaan en nu heb ik hem wel. Dus tip voor jullie.

• Naximuz
Gebruik nu ook de app Autosleep.

Is het ook mogelijk dat wanneer je ga slapen dat je scherm gewoon uit gaat ipv Always on?
Naximuz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:20:

Is het ook mogelijk dat wanneer je ga slapen dat je scherm gewoon uit gaat ipv Always on?
Daar gebruik je Bedtime voor. Die zet Niet Storen aan en scherm uit.

• wokkelz
Naximuz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:20:

Sinds ik mijn watch had (begin januari) ging dit automatisch bij mij.
Nu heb ik recent sleeptracking van apple zelf uitgezet, sleep/wake up schema. Omdat ik alleen de data van autosleep wil zien. En nu gaat mn watch ook niet automatisch meer 'op donker'. Heel irritant.. Als iemand de oplssing heeft hoo ik het graag! Nu zet ik de cinema modus maar aan..
wokkelz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:18:
[...]

Sinds ik mijn watch had (begin januari) ging dit automatisch bij mij.
Nu heb ik recent sleeptracking van apple zelf uitgezet, sleep/wake up schema. Omdat ik alleen de data van autosleep wil zien. En nu gaat mn watch ook niet automatisch meer 'op donker'. Heel irritant.. Als iemand de oplssing heeft hoo ik het graag! Nu zet ik de cinema modus maar aan..
Ook ik heb sleep tracking uitgezet op mijn iPhone en gebruik uitsluitend AutoSleep daarvoor.
Maar wanneer ik naar bed ga druk ik op de Bedtime icon zodat mijn iPhone en Watch op Niet Storen modus schakelt en mijn horloge niet meer automatisch oplicht wanneer ik met mijn pols beweeg.
S’ochtends zet ik dat weer handmatig uit.
Kleine moeite.

• wokkelz
Bedankt, gaan we dat even proberen vanavond!

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:36
Pino112 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:42:
[...]

[...]

Ik had hem ook nog niet, op MacRumors stond in de reacties dat je je Apple Watch uit en aan moet zetten.

Dat gedaan en nu heb ik hem wel. Dus tip voor jullie.
Dat werkte bij mij ook. En na de reboot had ik op mijn 3 ook eindelijk voldoende ruimte voor de laatste update. Heb de update direct maar even uitgevoerd (doe het normaal gesproken 's nachts), maar OMG wat duurt dat lang zeg. Was meer dan een uur voor de update :o

• Doekie19
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 26-02 22:02
Tartarus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Ook ik heb sleep tracking uitgezet op mijn iPhone en gebruik uitsluitend AutoSleep daarvoor.
Maar wanneer ik naar bed ga druk ik op de Bedtime icon zodat mijn iPhone en Watch op Niet Storen modus schakelt en mijn horloge niet meer automatisch oplicht wanneer ik met mijn pols beweeg.
Kleine moeite.
[Afbeelding]
[Noobmodus] Hoe krijg je die snelkoppelingen daar? [/Noobmodus]

• Side-Kick
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:09

Side-Kick

Timmy!

Doekie19 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:57:
[...]

[Noobmodus] Hoe krijg je die snelkoppelingen daar? [/Noobmodus]
Instellingen > Bedieningspaneel

• Doekie19
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 26-02 22:02
Side-Kick schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Instellingen > Bedieningspaneel
Thanks!

• hk12nl
Voor de S5 en SE bezitters:

Apple brengt watchOS 7.3.1 uit met fix voor oplaadprobleem.
https://www.iculture.nl/nieuws/watchos-7-3-1-beschikbaar/

©2004

• ddZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:04
Tartarus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Kleine moeite.
[Afbeelding]
Maak zelf gebruik van SleepWatch i.c.m mijn Watch.
Ik heb in de app ‘Gezondheid’ een tweetal slaapschema’s gemaakt: op werkdagen en voor dagen dat ik vrij ben. ‘Bedtijd’ gaat daardoor op gezette tijden automatisch aan op iPhone & Watch. Zodra ik de wekker weer uitzet, wordt het op beiden natuurlijk weer opgeheven. Heb er zo geen omkijken meer naar :).

Enigste wat ik nu nog mis, is de optie om - wanneer ‘Bedtijd’ ingaat - de Watch automatisch op stille modus gaat en andersom; dat moet nu nog handmatig. Hopelijk wordt dit ooit nog eens toegevoegd in een toekomstige WatchOS-update. Dan ben ik helemaal een happy camper :)

• Streamert
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-03 18:39
ddZ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb in de app ‘Gezondheid’ een tweetal slaapschema’s gemaakt: op werkdagen en voor dagen dat ik vrij ben. ‘Bedtijd’ gaat daardoor op gezette tijden automatisch aan op iPhone & Watch. Zodra ik de wekker weer uitzet, wordt het op beiden natuurlijk weer opgeheven. Heb er zo geen omkijken meer naar :).

Enigste wat ik nu nog mis, is de optie om - wanneer ‘Bedtijd’ ingaat - de Watch automatisch op stille modus gaat en andersom; dat moet nu nog handmatig. Hopelijk wordt dit ooit nog eens toegevoegd in een toekomstige WatchOS-update. Dan ben ik helemaal een happy camper :)
Met de standaard iOS/WatchOS Slaap app wordt automatisch Niet storen ingeschakeld. De combinatie van AutoSleep/SleepWatch met de standaard Slaap app maakt het dus mogelijk.
ddZ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Gewoon aangeven dat je watch de niet storen van de iPhone moet overnemen.

• Backpacker
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Ik heb een vreemde situatie met de gegevens in de Conditie/Activiteit app op de iPhone 8 en mijn Apple Watch 4. Ik merkte aan het eind van de dag dat mijn watch niet meer gekoppeld was aan mijn iPhone. Ook beide apparaten uit en aanzetten verhielp het niet evenmin als een softreset van de iPhone. Uiteindelijk de watch ontkoppeld en middels een backup weer teruggezet. Nu mist er van de middag wel wat activiteitgegevens maar dat is niet het vreemdste.

Mijn staandoel per dag is normaal 10 keer. Als ik nu naar de conditieapp op de iPhone ga zie ik dat er maar 5 geteld worden terwijl er nu al 7 iig geregisteerd staan. Wat ik ook doe. Ik krijg die 2 er niet bij gerekend. Ook het verlagen van het doel naar 8 heeft het niet verholpen.

Iemand toevallig nog een tip?

Ohw op de watch heb ik maar 5 uur gestaan volgens het grafiekje. De eerste twee uur van de dag ontbreken daar.

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

• Harry_Nak
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 09:35
hk12nl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:46:
Voor de S5 en SE bezitters:

Apple brengt watchOS 7.3.1 uit met fix voor oplaadprobleem.
https://www.iculture.nl/nieuws/watchos-7-3-1-beschikbaar/
Ik krijg deze update niet voor elkaar, hij heeft hooguit 5% gedownload, nu staat er 'onderbroken'.
Ik kan niet op 'hervat downloaden...' drukken, dat doet niks.

Op de telefoon staat bij de update:
"je kunt het downloaden hervatten zodra je verbonden bent met een wifi netwerk"

Wat heb ik geprobeerd:
- Server status Apple gecontroleerd
- Router herstart
-  watch herstart, dan lijkt hij in eerste instantie weer iets te gaan doen, dat stopt daarna.
- Iphone herstart, helpt niet
- ergens op internet staat: bluetooth op watch uit, dan kan je de update annuleren, werkt niet
- hard reset  watch, werkt ook niet
- Iphone uit en dan updaten via alleen de  watch werkt ook niet.

Ik ben verbonden met een wifi netwerk, batterij is meer dan 50% vol, en ligt aan de lader.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen, behalve een echte reset van alle instellingen.

Ik had nog een BETA iOS op mn iphone staan 8)7
(wel profiel eraf, maar dan is de beta er niet af)

[Voor 6% gewijzigd door Harry_Nak op 22-02-2021 02:19]

• -Burner-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-03 17:06
Backpacker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:28:
Ik heb een vreemde situatie met de gegevens in de Conditie/Activiteit app op de iPhone 8 en mijn Apple Watch 4. Ik merkte aan het eind van de dag dat mijn watch niet meer gekoppeld was aan mijn iPhone. Ook beide apparaten uit en aanzetten verhielp het niet evenmin als een softreset van de iPhone. Uiteindelijk de watch ontkoppeld en middels een backup weer teruggezet. Nu mist er van de middag wel wat activiteitgegevens maar dat is niet het vreemdste.

Mijn staandoel per dag is normaal 10 keer. Als ik nu naar de conditieapp op de iPhone ga zie ik dat er maar 5 geteld worden terwijl er nu al 7 iig geregisteerd staan. Wat ik ook doe. Ik krijg die 2 er niet bij gerekend. Ook het verlagen van het doel naar 8 heeft het niet verholpen.

Iemand toevallig nog een tip?

Ohw op de watch heb ik maar 5 uur gestaan volgens het grafiekje. De eerste twee uur van de dag ontbreken daar.

[Afbeelding]
Wijken de gegevens tussen je watch en je iPhone toevallig af? Meestal wordt dat dan weer gesynced aan het einde van de dag. Heb je voor vandaag wel goede gegevens?

• pdavie2311

pdavie2311

Is het mogelijk als je met de Nike Run Club App hardloopt, dat deze automatisch wordt upgeload naar Strava? Wandelen via WorkOut doet dit wel, maar via Nike ook mogelijk?

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
De laatste dagen verbreekt Apple Watch regelmatig de verbinding met iPhone. Ik zie dan in de widget bijvoorbeeld de batterij niet meer van de Apple Watch. Opnieuw opstarten verhelpt het. Meer mensen met dit probleem?

MacBook 12"  iPad Pro 12.9"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• WishmasterNL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:04

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Als ik een foto/plaatje ontvang via Whatsapp krijg ik keurig een notificatie op mijn watch. Echter, de foto blijft wazig en je kan niet eens gokken wat het zou moeten zijn.

Als ik dan een notificatie van bijvoorbeeld NOS met plaatje ontvang, deze scherp is.

Is er een setting die ik gemist heb?

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Harry_Nak
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 09:35
WishmasterNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:42:

Nee, volgens mij is dat normaal, ik heb dat ook bij whatsapp

Edit:
Dat schijn je op te kunnen lossen door de whatsapp foto's toe te voegen aan je 'filmrol', dat moet je ook maar net willen.

[Voor 23% gewijzigd door Harry_Nak op 22-02-2021 11:56]

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:44
WishmasterNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:42:
Als ik een foto/plaatje ontvang via Whatsapp krijg ik keurig een notificatie op mijn watch. Echter, de foto blijft wazig en je kan niet eens gokken wat het zou moeten zijn.

Als ik dan een notificatie van bijvoorbeeld NOS met plaatje ontvang, deze scherp is.

Toen ik Whatsapp nog gebruikte had ik daar een aparte app voor, WatchChat, werkte perfect, kan je ook volwaardige threads lezen en reageren.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Harry_Nak schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Nee, volgens mij is dat normaal, ik heb dat ook bij whatsapp

Edit:
Dat schijn je op te kunnen lossen door de whatsapp foto's toe te voegen aan je 'filmrol', dat moet je ook maar net willen.
Nope. Ik heb per groep aangegeven of foto’s wel of niet worden opgeslagen in filmrol en geen van allen wordt duidelijk scherp weergegeven op mijn Watch.
Dit komt doordat de foto nog niet is gedownload door whatsapp. Pas wanneer je de app op je telefoon opent, wordt de foto gedownload van de whatsapp server. Tot die tijd heb je te doen met een thumbnail.

• hk12nl

Als dit het nieuwe design wordt in september dan wordt het voor mij een instabuy (ipv mijn S5) 😍

Wat vinden jullie?

©2004

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:23
hk12nl schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:06:
[Afbeelding]

Als dit het nieuwe design wordt in september dan wordt het voor mij een instabuy (ipv mijn S5) 😍

Wat vinden jullie?
Als dat het nieuwe design wordt blijven de randen om het scherm even groot. Ik hoop op een groter scherm in een gelijke behuizing.
En de formfactor is een directe ripoff van de Mi Watch Lite :+

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-02 02:01
Ik heb van een familielid een S1 de SS variant gekregen, heb zelf een S4 en heb hier dus niet zoveel aan. Iemand kado doen is mn eerste gedachte. Echter is die batterij best wel dramatisch. Loont het om die batterij nog te vervangen of kan ik 'm beter zelf houden(= voor een grijpstuiver verkopen)?

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:11
pdavie2311 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:43:
Is het mogelijk als je met de Nike Run Club App hardloopt, dat deze automatisch wordt upgeload naar Strava? Wandelen via WorkOut doet dit wel, maar via Nike ook mogelijk?
Nee dat gaat helaas niet.
Misschien dat de app Run Gap het kan doen.

• Volkan1984
  • Laatst online: 14:11
knakker2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:58:
Ik heb van een familielid een S1 de SS variant gekregen, heb zelf een S4 en heb hier dus niet zoveel aan. Iemand kado doen is mn eerste gedachte. Echter is die batterij best wel dramatisch. Loont het om die batterij nog te vervangen of kan ik 'm beter zelf houden(= voor een grijpstuiver verkopen)?
Is het een Series 1 of de eerste generatie? De eerste generatie gaat bijvoorbeeld maar tot watchOS 5 en die kan je niet koppelen aan iOS 14. Dus dan heb je er al niks aan. Een Series 1 draait watchOS 6 en dat is compatibel met iOS 14.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:38
knakker2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:58:
Mijn eerste de nul heb na gebruik door 4 anderen weer retour gekregen en staat op mijn buro in een lader als klok ;-)

Bing

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-02 20:00

Arno

PF5A

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?
Beetke ala de iPhone 12 gedachte lijkt het wel? Ik zal die echt in hand willen zien voordat ik switch. Ben ook een S5 eigenaar nu.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• knakker2
Volkan1984 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Is het een Series 1 of de eerste generatie? De eerste generatie gaat bijvoorbeeld maar tot watchOS 5 en die kan je niet koppelen aan iOS 14. Dus dan heb je er al niks aan. Een Series 1 draait watchOS 6 en dat is compatibel met iOS 14.
De allereerste Apple Watch. Dus de serie 0

Wat is wijsheid om daarmee dan te doen....

• pdavie2311

pdavie2311

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?
Mooi! Ik haal sowieso elk jaar de nieuwe Watch! Gaat mijn SS Series 6 weer de verkoop in.

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?
Ooh best fraai ja, als ze het maar wel regelen dat mijn bandjes collectie gebruikt kan worden, daar zit een vermogen in inmiddels 8)7

Zonder nieuw design hou ik mijn S6 SS overigens. Met een nieuw design stap ik pas weer over maar ik las ergens dat het nieuwe design nog een extra jaartje op zich laat wachten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• xommen
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-02 00:15
Volkan1984 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Een series 0 kun je nog prima aan iOS 14 koppelen hoor, mijn dochter heeft een iPhone 11 met iOS 14 en mijn oude series 0 daaraan gekoppeld. Ik Waarom zou dat niet werken volgens jou?

• Volkan1984
  • Laatst online: 14:11
knakker2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:25:
[...]

De allereerste Apple Watch. Dus de serie 0

Wat is wijsheid om daarmee dan te doen....
Shit! Ik heb dingen verward. Je kan dus wel watchOS 5 koppelen aan iOS 14.. oeps. Maar goed, goed nieuws voor jou dan!

• knakker2
Volkan1984 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:10:
[...]

Shit! Ik heb dingen verward. Je kan dus wel watchOS 5 koppelen aan iOS 14.. oeps. Maar goed, goed nieuws voor jou dan!
In dat geval is er nog iets mee te doen. Stainless steel versie en nog in prima krasloze staat ondanks ie al een aardig wat jaartjes oud is. Kan ik wel iemand mee blij maken :)

• pdavie2311

pdavie2311

Workoutdoors! 2 dingen die mij opvallen:

- Run workoutdoors geeft 7,11 aan, Strava 7,00
- Heb automatisch updaten naar Strava aan staan, maar krijg foutmelding over connectie? Geen inlog Strava of zo?

Een afwijking van 110 meter vind ik best veel, GPS? Voorheen stond de workout gelijk in Strava, nu moet ik dat dus handmatig via de App op de iPhone doen.

Iemand tips, instellingen aanpassen ofzo?
Voor de rest wel tevreden over de App...

Thanx!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb sinds kort op mijn SE dat het groene bolletje met dat witte telefoonsymbooltje erin, altijd getoond wordt op mijn lockscreen/dial. Ook als ik niet aan het bellen ben. Volgens Apple betekent dit dat 'de telefoonapplicatie actief is'. Ik heb de watch al een keer opnieuw opgestart, en toen was het even weg, maar het is weer terug. Is dit normaal? Ik draai watchOS 7,3,1.

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:23
@BeQuietAndDrive Heb je ook al eens de betreffende iPhone herstart?

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:24
pdavie2311 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:19:
Workoutdoors! 2 dingen die mij opvallen:

- Run workoutdoors geeft 7,11 aan, Strava 7,00
- Heb automatisch updaten naar Strava aan staan, maar krijg foutmelding over connectie? Geen inlog Strava of zo?

Een afwijking van 110 meter vind ik best veel, GPS? Voorheen stond de workout gelijk in Strava, nu moet ik dat dus handmatig via de App op de iPhone doen.

Iemand tips, instellingen aanpassen ofzo?
Voor de rest wel tevreden over de App...

Thanx!
Ik ren al best lang met (verschillende) Apple Watches en dit is hoe ik het doe:

- De workout pas starten als je ver van je telefoon bent als je die niet mee neemt. Anders gebruikt hij voor de eerste 2/3 meet momenten je telefoon, moet hij daarna wisselen en dat gaat dus mis. Dus of volledig met telefoon, of zorgen dat je niet verbonden bent.

- Als je niet de standaard workout app gebruikt (wat ik wel aanraad, deze is verre weg het nauwkeurigst) krijgen 'andere' apps zoals Strava pas directe GPS toegang nadat je de app hebt geopend. Wat je dan EIGENLIJK moet doen is -> App openen -> Workout starten -> na 30 seconden stoppen/weg gooien -> nieuwe starten en gaan rennen. Ja, dit is irritant maar.. Daarom raad ik dus de standaard workout app aan, die heeft wel toegang tot de 'latest' locatie als je hem nog niet hebt geopend en je start is daardoor veel nauwkeuriger.

Ik heb het getest naast verschillende Forerunners (dus echt exact dezelfde route rennen) en mijne is 100% nauwkeurig als:

- Ik pas start als ik los gekoppeld ben vanaf m'n telefoon (dus niet meer contact heb met wifi thuis)
- De workout app zelf gebruik.

Edit: Zie ook: https://support.strava.co...tened-activity-recordings

[Voor 3% gewijzigd door ex87 op 01-03-2021 19:08]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
Mijn ervaringen :)
ex87 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:07:
[...]

Ik ren al best lang met (verschillende) Apple Watches en dit is hoe ik het doe:
Hier nu ook een jaartje of 2
- De workout pas starten als je ver van je telefoon bent als je die niet mee neemt. Anders gebruikt hij voor de eerste 2/3 meet momenten je telefoon, moet hij daarna wisselen en dat gaat dus mis. Dus of volledig met telefoon, of zorgen dat je niet verbonden bent.
Heb mijn telefoon altijd bij voor noodgevallen maar om de GPS van de Watch te forceren aangezien die beter bereik heeft dan een iPhone achter bijvoorbeeld een flesje water zet hiervoor dus Bluetooth altijd uit bij instellingen (niet het snel menu)
- Als je niet de standaard workout app gebruikt (wat ik wel aanraad, deze is verre weg het nauwkeurigst) krijgen 'andere' apps zoals Strava pas directe GPS toegang nadat je de app hebt geopend. Wat je dan EIGENLIJK moet doen is -> App openen -> Workout starten -> na 30 seconden stoppen/weg gooien -> nieuwe starten en gaan rennen. Ja, dit is irritant maar.. Daarom raad ik dus de standaard workout app aan, die heeft wel toegang tot de 'latest' locatie als je hem nog niet hebt geopend en je start is daardoor veel nauwkeuriger.
Hier kreeg ik bij de standaard workout app en WorkOutDoors altijd dezelfde afwijking dat hij iets meer km aangaf (dus ook een iets hoger tempo), nadat ik hem dan in Strava corrigeerde gaf hij wel dezelfde afstand aan als van medelopers omdat hij dan de GPS gebruikt voor de afstand ipv de accelerometer. Maar sinds kort loop ik met een Styde footpot gekoppeld aan de Watch en nu zijn de accelero en GPS op een paar meter na gelijk.

30 seconden wachten op GPS hoef ik eigenlijk nooit en zie ook geen onverklaarbare sprongen in het begin van de route, maar misschien pakt hij automatisch al zijn locatie als het geen Bluetooth verbinding meer heeft
Ik heb het getest naast verschillende Forerunners (dus echt exact dezelfde route rennen) en mijne is 100% nauwkeurig als:

- Ik pas start als ik los gekoppeld ben vanaf m'n telefoon (dus niet meer contact heb met wifi thuis)
- De workout app zelf gebruik.

Edit: Zie ook: https://support.strava.co...tened-activity-recordings
WiFi staat hier meestal nog aan en is hier geen probleem, verder gebruik ik dus nu de Stryd app en daarin is de GPS ook goed.

@pdavie2311 welke source gebruik je en misschien kan je daar nog mee spelen

En welke afstand krijg je als je op de correctie knop in Strava drukt? Dus dat je GPS forceert.
(Kan alleen via de website)

[Voor 13% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-03-2021 20:01]

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

RicoK schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:24:
@BeQuietAndDrive Heb je ook al eens de betreffende iPhone herstart?
Bingo, dat was 'm. Dank. Niet aan gedacht, ik herstart de iPhone normaal nooit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:09
BeQuietAndDrive schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Bingo, dat was 'm. Dank. Niet aan gedacht, ik herstart de iPhone normaal nooit.
Soms is het net Windows. :)

Acties:
  • +6Henk 'm!
meesje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Soms is het net Windows. :)
Een uur in de hoek staan jij!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• HSVE
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 16:24
Ik heb sinds kort een apple watch SE. als ik mijn ringen vol maak krijg ik de melding dat ik een ring voltooid heb. nu weet ik dat het ook mogelijk is dat je vuurwerk ringen krijgt.
Moet ik hiervoor mijn watch langer in gebruik hebben? of een x aantal dagen alle ringen voltooien oid? Ik kan hier echt nergens iets over vinden namelijk

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

HSVE schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:25:
Ik heb sinds kort een apple watch SE. als ik mijn ringen vol maak krijg ik de melding dat ik een ring voltooid heb. nu weet ik dat het ook mogelijk is dat je vuurwerk ringen krijgt.
Moet ik hiervoor mijn watch langer in gebruik hebben? of een x aantal dagen alle ringen voltooien oid? Ik kan hier echt nergens iets over vinden namelijk
Je krijgt die 'vuurwerk' ringen wanneer je de laatste ring vol maakt op een dag.

• HSVE
Side-Kick schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Je krijgt die 'vuurwerk' ringen wanneer je de laatste ring vol maakt op een dag.
Hmm dat is gek. ook daarbij krijg ik dat niet. het schijnt dat je per ring zo'n melding krijgt, en inderdaad ook als je alle ringen vol hebt. geen van beide nog gezien helaas.

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

HSVE schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Hmm dat is gek. ook daarbij krijg ik dat niet. het schijnt dat je per ring zo'n melding krijgt, en inderdaad ook als je alle ringen vol hebt. geen van beide nog gezien helaas.
Je kunt de settings nog even controleren:
Iphone > Watch app > Activiteit > Dagelijkse begeleiding en Behaalde doelen aanzetten

• HSVE
Side-Kick schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Je kunt de settings nog even controleren:
Iphone > Watch app > Activiteit > Dagelijkse begeleiding en Behaalde doelen aanzetten
Die staan ook aan. Wellicht dat het toch iets te maken heeft met langer hebben/vaker doelen behalen oid?
In ieder geval thnx voor de moeite! :)

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

HSVE schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Die staan ook aan. Wellicht dat het toch iets te maken heeft met langer hebben/vaker doelen behalen oid?
In ieder geval thnx voor de moeite! :)
Je bent niet de enige die er last van heeft:
https://discussions.apple.com/thread/252009834?page=1
Ik zie zo snel geen oplossing in het topic staan.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:44
HSVE schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:25:
Ik krijg ze soms wel en soms niet, ik heb het idee dat wanneer je een ring volmaakt en wanneer je op exact dat moment op je watch kijkt dat je em krijgt. Maar weet dat ook niet zeker...

Zo heb je op zondag ook een 'rookring' als je een perfecte week haalt met een ring, zag ik afgelopen zondag voor het eerst (en ik heb de watch nu bijna anderhalf jaar en haal de ringen sinds een jaar altijd) :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• HSVE
Side-Kick schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Je bent niet de enige die er last van heeft:
https://discussions.apple.com/thread/252009834?page=1
Ik zie zo snel geen oplossing in het topic staan.
Thnx, ik ga een oplossing die erbij staat proberen!

• HSVE
Kassad schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Ik krijg ze soms wel en soms niet, ik heb het idee dat wanneer je een ring volmaakt en wanneer je op exact dat moment op je watch kijkt dat je em krijgt. Maar weet dat ook niet zeker...

Zo heb je op zondag ook een 'rookring' als je een perfecte week haalt met een ring, zag ik afgelopen zondag voor het eerst (en ik heb de watch nu bijna anderhalf jaar en haal de ringen sinds een jaar altijd) :)
Ja super suf misschien, maar ik wil dit. haha. ik heb nu iets in de settings veranderd dus ik hoop dat het werkt!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
@pdavie2311 ik heb in WorkOutDoors ingesteld dat hij GPS neemt als basis en niet de accelerometer of pedometer. Met de standaard instelling had ik ook een afwijking (ook met verschillende Forerunners vergeleken) van 50-100m op 10km. Met de setting op GPS is het spot on.

Ik verdenk dus de pedometer die niet handmatig te kalibreren is.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:24
Een pedometer gebruiken om de pace uit te rekenenen lijkt me inderdaad ook niet de juiste instelling. Voor zover ik weet gebruiken Garmin's etc daar ook altijd GPS voor, en de workout app zelf ook. Daar zal inderdaad het verschil dan vandaan komen @pdavie2311

Ik zou zelf een pedometer en hardlopen alleen gebruiken voor indoor runs (en ook vaak dan krijg je afwijkingen)

[Voor 18% gewijzigd door ex87 op 02-03-2021 15:51]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True