Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
In de Apple Watch app ga je naar instellingen voor ontgrendelen en daar kan je hem aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:29
Apple Watch app openen op je iPhone en vervolgens ga je naar Toegangscode - Ontgrendel met iPhone

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Tartarus @Davidas Ja dat heb ik aan staan, maar krijg je dan een melding op je telefoon als je de watch omdoet?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:23

Aiii

何これ

HereIsTom schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:51:
@Tartarus @Davidas Ja dat heb ik aan staan, maar krijg je dan een melding op je telefoon als je de watch omdoet?
Nee, het betekent gewoon dat als je je horloge om hebt, en deze locked is, hij mee unlocked als je je telefoon unlocked met face ID of je code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ok duidelijk, dank jullie weer!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-07 13:23
Davidas schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Eenvoudige code uitschakelen. 😉
Ja, als ik daar dus op druk vraagt ie om de eenvoudige code te wijzigen... dus die blijft groen...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 16:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik wil graag dat mijn watch helemaal geen notificatie meer laat zien als mijn iPhone overgaat. Heb sounds en haptics al uit, maar krijg nog steeds de notificatie in het schermpje. Iemand enig idee hoe ik daar helemaal van af kom?

Zoektocht op internet levert op: op iPhone naar de Watch app, dan Phone, dan alles uit zetten, notifications maar ook ringtone en haptic. Helaas krijg ik dan nog steeds de popup met opneem en ophang knop op mijn watch als ik gebeld wordt. Is het gewoon niet mogelijk? 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 16:13
R4NCOR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:10:
Ik wil graag dat mijn watch helemaal geen notificatie meer laat zien als mijn iPhone overgaat. Heb sounds en haptics al uit, maar krijg nog steeds de notificatie in het schermpje. Iemand enig idee hoe ik daar helemaal van af kom?

Zoektocht op internet levert op: op iPhone naar de Watch app, dan Phone, dan alles uit zetten, notifications maar ook ringtone en haptic. Helaas krijg ik dan nog steeds de popup met opneem en ophang knop op mijn watch als ik gebeld wordt. Is het gewoon niet mogelijk? 🙁
Op de watch app op je Iphone naar berichtgeving en daar alles uitzetten? :)

Edit: aah je bedoeld het overgaan van je telefoon en niet alle notificaties. Ik dacht dat dit niet mogelijk was om het uit te zetten...

[ Voor 9% gewijzigd door hk12nl op 12-01-2021 08:24 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-07 18:42
R4NCOR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:10:

Zelf heb ik geen Apple Watch, maar ik had een soortgelijk probleem dat mijn iPad ook overging als ik op mijn iPhone werd gebeld.

Dit heb ik uit kunnen schakelen in de instellingen van mijn iPhone bij mobiel netwerk -> bel via andere apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mochten er mensen zijn met een Jailbreak op hun iPhone en bijvoorbeeld op iOS 13.5 zitten dan is er een tweak Legizmo waarmee je als nog kan pairen.

Eenmalig 6,5 maar wat mij betreft waard https://www.patreon.com/lunotech11

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-07 20:51
Ook net overstag gegaan voor de Apple Watch, vooral om hartslag, snelheid en routes te volgen tijdens het lopen. Wat raden jullie aan voor .gpx files te volgen? Ben Rungo & Workoutdoors tegen gekomen, maar mss zijn er nog andere die ik zeker moet uitproberen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
TheMaxMan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:37:
Ook net overstag gegaan voor de Apple Watch, vooral om hartslag, snelheid en routes te volgen tijdens het lopen. Wat raden jullie aan voor .gpx files te volgen? Ben Rungo & Workoutdoors tegen gekomen, maar mss zijn er nog andere die ik zeker moet uitproberen?
Ik zelf ben ook sinds kort overgestap op een AW.
Heb Workoutdoors gekocht en ben er best wel tevreden mee.
GPX import en lopen maar.
Wat nog niet werkt is directions, een signaal krijgen wanneer je af moet slaan.
De ontwikkelaar schijnt er wel mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, 1 dag 'plezier' gehad van de Apple Watch app op m'n iPhone
De app wil niet meer starten. Splash scherm verschijnt heel even en verdwijnt daarna meteen. Ben zo te zien niet de enige......

Helaas lijkt de enige oplossing een hele reset (naar nieuwe installatie) van de iPhone, dan backup terugzetten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:15
ZeRoC00L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:06:
Nou, 1 dag 'plezier' gehad van de Apple Watch app op m'n iPhone
De app wil niet meer starten. Splash scherm verschijnt heel even en verdwijnt daarna meteen. Ben zo te zien niet de enige......

Helaas lijkt de enige oplossing een hele reset (naar nieuwe installatie) van de iPhone, dan backup terugzetten.
half uurtje werk dus niet zo spannend toch? ben wel benieuwd of het werkt trouwens.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMaxMan
Andre_J schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Ik zelf ben ook sinds kort overgestap op een AW.
Heb Workoutdoors gekocht en ben er best wel tevreden mee.
GPX import en lopen maar.
Wat nog niet werkt is directions, een signaal krijgen wanneer je af moet slaan.
De ontwikkelaar schijnt er wel mee bezig te zijn.
Dank je voor de feedback, hierdoor (en de duimpjes die anderen je gegeven hebben) heb ik 'm 'm gekocht, is uiteindelijk geen geld voor de features die je krijgt vergeleken met de features die verscholen zitten achter abonnementen in andere apps als Strava.

Heb op RouteYou een .gpx file gemaakt van 11 km en geïmporteerd in WorkOutDoors, zo meteen eens gaan lopen en zien wat het geeft.

EDIT: heel leuke app dus! Die signalisatie voor het afslaan zou leuk zijn, maar uiteindelijk is het maar een kleintje om eens te kijken wanneer ik twijfel op een kruispunt.

[ Voor 12% gewijzigd door TheMaxMan op 13-01-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 16:13
Die slaap tracker blijft wel een beetje gaar. Deze week heb ik gemiddeld 6 uur en 38 minuten in bed gelegen en 8 uur en 27 minuten geslapen volgens mijn AW6. Veel geslaapwandeld blijkbaar..

[ Voor 8% gewijzigd door sheepdog op 13-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
Mijn vriendin en ik hebben beiden een AW6. Vandaag na de lunch een half uurtje gewandeld, beiden met de workout app aan. Toen we terugkwamen was mijn gemiddelde hartslag ~10 slagen p/m lager dan van mijn vriendin en ik had ook minder stappen gezet (vriendin is kleiner dan ik). Echter had mijn AW een groot gedeelte van de wandeling wel meegeteld als bewegingsminuten en de AW van mijn vriendin had slechts enkele minuten geregistreerd. Iemand enig idee hoe dit kan? We hebben afgesproken dat we beiden elke dag onze rondjes volmaken, maar dit is natuurlijk beetje frustrerend voor haar.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:39
Een kleine maand geleden maakte ik de afweging tussen een FitBit Charge 4 of een Apple Watch SE, met als voornaamste doel fitter te worden en mijn hardlooprondjes te tracken zonder mijn iPhone mee te hoeven slepen. Eerste indruk van de FitBit was goed, zat lekker en niet opzichtig, en genoeg keus aan bandjes om er ook leuk uit te zien zo mu en dan. Maar, de gps bleek waardeloos! Het duurde minuten om de gps-ontvangst goed te krijgen, en soms tijdens het rondje werd die spontaan verbroken. Kortom, het ding is op weg terug en wordt ingeruild voor een Apple Watch 6..
Ben benieuwd, niet alleen naar het apparaat zelf, maar hopelijk motiveert het me behalve om meer te bewegen, om ook om weer aan de slag te gaan met de Watch SDK 😃.
Meer mensen hier die al wat wat Watch-appjes gebouwd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:01:
Mijn vriendin en ik hebben beiden een AW6. Vandaag na de lunch een half uurtje gewandeld, beiden met de workout app aan. Toen we terugkwamen was mijn gemiddelde hartslag ~10 slagen p/m lager dan van mijn vriendin en ik had ook minder stappen gezet (vriendin is kleiner dan ik). Echter had mijn AW een groot gedeelte van de wandeling wel meegeteld als bewegingsminuten en de AW van mijn vriendin had slechts enkele minuten geregistreerd. Iemand enig idee hoe dit kan? We hebben afgesproken dat we beiden elke dag onze rondjes volmaken, maar dit is natuurlijk beetje frustrerend voor haar.
Zeer waarschijnlijk is jouw vriendin een stuk fitter. ;)

Daardoor stijgt haar hartslag tijdens de workout minder t.o.v. haar hartslag in rust.

En worden er minder minuten geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Haga schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:10:
[...]

Zeer waarschijnlijk is jouw vriendin een stuk fitter. ;)

Daardoor stijgt haar hartslag tijdens de workout minder t.o.v. haar hartslag in rust.

En worden er minder minuten geregistreerd.
Dat was nou net het vreemde. Mijn gemiddelde hartslag was 9x, van m’n vriendin 10x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 16:02

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gethijsem schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:10:
Een kleine maand geleden maakte ik de afweging tussen een FitBit Charge 4 of een Apple Watch SE, met als voornaamste doel fitter te worden en mijn hardlooprondjes te tracken zonder mijn iPhone mee te hoeven slepen. Eerste indruk van de FitBit was goed, zat lekker en niet opzichtig, en genoeg keus aan bandjes om er ook leuk uit te zien zo mu en dan. Maar, de gps bleek waardeloos! Het duurde minuten om de gps-ontvangst goed te krijgen, en soms tijdens het rondje werd die spontaan verbroken. Kortom, het ding is op weg terug en wordt ingeruild voor een Apple Watch 6..
Ben benieuwd, niet alleen naar het apparaat zelf, maar hopelijk motiveert het me behalve om meer te bewegen, om ook om weer aan de slag te gaan met de Watch SDK 😃.
Meer mensen hier die al wat wat Watch-appjes gebouwd hebben?
Ja, daar ga je niet achter komen. Ik heb het hier ook al eens gepost. Ruim 2u wandelen in bos met vrouw (ca 9 km). Haar hartslag gemiddeld 10 hoger dan de mijne (mijn conditie is ook beter). Bewegingsringen op beide watches vergelijkbaar. Toch zegt workout '+21 minuten' bij haar en bij mij 108 minuten erbij. Leg maar uit.

Het gekke is, als we samen met de hond wandelen (meestal half uurtje) gaat het wel redelijk gelijk op.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-01-2021 19:27 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Vraagje:
ik heb onlangs mijn apple watch opnieuw moeten installeren omdat deze gekoppeld zat aan mijn oude iphone dit stuk is.

Sinds die tijd werkt de theatermodus eigenlijk niet meer goed.
Bij appjes gaat evengoed gewoon het scherm aan.

iemand dit wel eens meegemaakt?

---Edit---
een 2de restart lijkt t verholpen te hebben

[ Voor 9% gewijzigd door dongilles op 14-01-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Ja, daar ga je niet achter komen. Ik heb het hier ook al eens gepost. Ruim 2u wandelen in bos met vrouw (ca 9 km). Haar hartslag gemiddeld 10 hoger dan de mijne (mijn conditie is ook beter). Bewegingsringen op beide watches vergelijkbaar. Toch zegt workout '+21 minuten' bij haar en bij mij 108 minuten erbij. Leg maar uit.

Het gekke is, als we samen met de hond wandelen (meestal half uurtje) gaat het wel redelijk gelijk op.
Ja irritant. Misschien maar keer opnieuw kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZvy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-06 11:10
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Gaat het hier niet over het verschil tov de hartslag in rust?
Indien de natuurlijke hartslag in rust van je vrouw reeds hoger ligt dan die van jou, kan het dus best zijn dat dat ze minder workout minuten verzamelt.

Het lijkt me een plausibele verklaring, en ik ben er zelf eigenlijk benieuwd naar :) . Mijn vrouw gebruikt geen Apple watch dus ik kan het zelf niet controleren.

Verder ook nog dit (https://discussions.apple.com/thread/7908523) gevonden, misschien heeft ze niet de juiste health data ingegeven? Of moet ze inderdaad hercalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MoZvy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Gaat het hier niet over het verschil tov de hartslag in rust?
Indien de natuurlijke hartslag in rust van je vrouw reeds hoger ligt dan die van jou, kan het dus best zijn dat dat ze minder workout minuten verzamelt.

Het lijkt me een plausibele verklaring, en ik ben er zelf eigenlijk benieuwd naar :) . Mijn vrouw gebruikt geen Apple watch dus ik kan het zelf niet controleren.

Verder ook nog dit (https://discussions.apple.com/thread/7908523) gevonden, misschien heeft ze niet de juiste health data ingegeven? Of moet ze inderdaad hercalibreren.
Dat zou misschien kunnen, hoewel het dan wel gek is dat de bewegingsring wel vol liep. Mijn hartslag in rust is inderdaad aan de lage kant (58/59). Van mijn vrouw zou ik het eens moeten controleren ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:00
Mijn favoriete app OOIT - dat ding is echt briljant.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
iamerwin schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Na m’n eerste loopje eergisteren een custom layout gemaakt en vandaag gebruikt (6km aan lage hartslag gelopen) en kan het meer en meer appreciëren.

Volgende keer de training/intervalfunctie testen. Kan je er eigenlijk volledige loopschema’s mee importeren of op voorhand opstellen (vb. de klassieke start to run)?

[ Voor 12% gewijzigd door TheMaxMan op 15-01-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
TheMaxMan schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Na m’n eerste loopje eergisteren een custom layout gemaakt en vandaag gebruikt (6km aan lage hartslag gelopen) en kan het meer en meer appreciëren.

Volgende keer de training/intervalfunctie testen. Kan je er eigenlijk volledige loopschema’s mee importeren of op voorhand opstellen (vb. de klassieke start to run)?
Het intervalschema werkt ook perfect, je kan hem (ofja haar) mooi laten aftellen als je moet beginnen of bijna klaar bent, ook noemt ze op hoeveel intervals je al gehad hebt en of het de laatste is.

Verder werkt routes met GPX ook perfect, mis alleen nog meldingen voor het afslaan maar dat komt eraan volgens @Andre_J

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om mijn training cirkel vol te krijgen.
- apple watch series 6
- laatste ios op watch en iphone 12 pro
- watch en iphone zijn gerestart, alle instellingen zijn actief (privacy, locatie enz.)

Vandaag een uur gewandeld, maar training cirkel is voor maar 3 min volgemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buVCZ5WNATikF3CCdds0_EhcVhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpTL3cofx4HhGYTgM9k7UOlP.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 11:46
SC4RF4C3 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:31:
Wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om mijn training cirkel vol te krijgen.
- apple watch series 6
- watch en iphone zijn gerestart, alle instellingen zijn actief (privacy, locatie enz.)

[Afbeelding]

Iemand een oplossing?
Vrouwlief had dit ook een paar meer, toen stond bluetooth uit op haar watch. Op de watch naar instellingen en dan Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Signs schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Vrouwlief had dit ook een paar meer, toen stond bluetooth uit op haar watch. Op de watch naar instellingen en dan Bluetooth.
Bluetooth staat aan, alles wordt ook geregistreerd, alleen wordt de training cirkel niet vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 09:45

ddZ

SC4RF4C3 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Bluetooth staat aan, alles wordt ook geregistreerd, alleen wordt de training cirkel niet vol.
Ik had het laatst ook; toen bleek de Watch op mijn pols verschoven zijn (bandje met magneetjes). Andere oplossing zou zijn om je Watch opnieuw te pairen: hielp in ieder geval bij de Watch van mijn vrouw. Zij had precies hetzelfde probleem als jij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
- apple watch series 6

[Afbeelding]

Iemand een oplossing?
Een paar opmerkingen:

- heb je in één uur slechts 4,19 km gelopen?

Dat is niet echt snel.

- Hoe hoog was je gemiddelde hartslag tijdens het wandelen?

Als je hartslag niet genoeg stijgt t.o.v. je rusthartslag, worden de minuten niet geregistreerd.

Tip:

Doe morgen dezelfde route nogmaals. Maar dan in een (duidelijk) hoger tempo. ;)

Eens kijken hoeveel minuten er dan geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Haga schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Een paar opmerkingen:

- heb je in één uur slechts 4,19 km gelopen?

Dat is niet echt snel.

- Hoe hoog was je gemiddelde hartslag tijdens het wandelen?

Als je hartslag niet genoeg stijgt t.o.v. je rusthartslag, worden de minuten niet geregistreerd.

Tip:

Doe morgen dezelfde route nogmaals. Maar dan in een (duidelijk) hoger tempo. ;)

Eens kijken hoeveel minuten er dan geregistreerd worden.
Was idd in een rustige tempo wandelen. Mijn hartslag zit dan rond de 105. Zou dit de reden kunnen zijn??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
SC4RF4C3 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Was idd in een rustige tempo wandelen. Mijn hartslag zit dan rond de 105. Zou dit de reden kunnen zijn??
Ik heb het zelf ook, als ik een rondje van een uur rustig wandel dan is mijn 30 min workout ring ook niet vol.
Je zal echt moeten doorstappen en je hartslag omhoog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
wokkelz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Ik heb het zelf ook, als ik een rondje van een uur rustig wandel dan is mijn 30 min workout ring ook niet vol.
Je zal echt moeten doorstappen en je hartslag omhoog krijgen.
Duidelijk, toch wel jammer dat er naar je hartslag wordt gekeken bij het wandelen ipv aantal minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SC4RF4C3 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:44:
[...]

Duidelijk, toch wel jammer dat er naar je hartslag wordt gekeken bij het wandelen ipv aantal minuten.
Maar je doet toch een work-out? Dan is het de bedoeling dat een inspanning levert en je hartslag omhoog gaat. Juist mooi dat je watch niets registreert als je geen inspanning levert. :)

Anders moet je een gps tracker app installeren. Die logt je minuten en afstand.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulliee op 16-01-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben hier juist wel blij mee, als ik stevige wandeling maak registreert hij een workout, maar als ik op mn elektrische fiets zit ziet de watch terecht geen workout. Heb een keer onderweg de ondersteuning uitgezet en na een aantal minuten *ping* ‘u bent een workout gestart’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Niet mee eens, buiten wandelen is een workout ofwel training waar je bewust voor kan kiezen met je specifieke doelen geselecteerd. Als je niet wilt dat hij je op een elektrische fiets registreert dan kies je gewoon niet om een workout te starten. Er zijn topsporters met een lage hartslag bijv. die zullen niet zo snel een hoge hartslag krijgen met buiten wandelen activiteit, ik snap best dat bij andere activiteiten een hoger hartslag een middel is om te bepalen of je echt aan het trainen bent maar voor wandelen hadden ze de hartslag criteria best wel anders kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tja wat is definitie van een Work-Out? Voor mij iets waar je je voor inspant, dus moeite doet, dus een hogere hartslag hebt.
Wandelen is wandelen, ga je tempo maken, wordt het een Work-Out..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 17:25
SC4RF4C3 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:44:
[...]

Mijn vrouw had dit ook en stelt sindsdien een 'open doel' in, dat lijkt dan wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
jodeltje schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:09:
Ik ben hier juist wel blij mee, als ik stevige wandeling maak registreert hij een workout, maar als ik op mn elektrische fiets zit ziet de watch terecht geen workout. Heb een keer onderweg de ondersteuning uitgezet en na een aantal minuten *ping* ‘u bent een workout gestart’.
Wat voor workout was hij gestart? Fietsen registreert hij niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Het intervalschema werkt ook perfect, je kan hem (ofja haar) mooi laten aftellen als je moet beginnen of bijna klaar bent, ook noemt ze op hoeveel intervals je al gehad hebt en of het de laatste is.

Verder werkt routes met GPX ook perfect, mis alleen nog meldingen voor het afslaan maar dat komt eraan volgens @Andre_J
Inderdaad een top app, behalve de GPX functie vind ik. Laatst een trailrun ingeladen en dan mis je echt de navigatie/aanwijzingen en ik had steeds het probleem dat mijn positie niet meer op de kaart te zien was, omdat ik buiten dat deel op de kaart liep en dat bewoog blijkbaar niet automatisch mee.

Maar los daarvan heb je voor 6€ een Garmin waardig alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Aghanim schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:05:
[...]

Inderdaad een top app, behalve de GPX functie vind ik. Laatst een trailrun ingeladen en dan mis je echt de navigatie/aanwijzingen en ik had steeds het probleem dat mijn positie niet meer op de kaart te zien was, omdat ik buiten dat deel op de kaart liep en dat bewoog blijkbaar niet automatisch mee.

Maar los daarvan heb je voor 6€ een Garmin waardig alternatief.
Je kan zelf extra kaarten makkelijk naar de watch downloaden en en door op het windroos icoontje te tikken zet ie je mooi weer in het midden.

Maar idd navigatie aanwijzingen zouden makkelijker zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnrn5vhgjITwh-G60FqHbBjWu2g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IgHOUmaZGldKCLnUtagLLCPu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pxhvdwJK_LYwZSvQJ-NIGyU27c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZyDUgNqdlcCtZvYCjnDkPumI.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 17-01-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Als je goed door loopt met wandelen gaat je hartslag echt wel omhoog hoor en registreert hij het als Workout.

Het gaat uiteindelijk om het verschil in rust en bij activiteit qua hartslag.

Als tijdens mijn werk in de pauze even een rondje loop van ca 30 minuten dan registreert hij ook ongeveer die tijd als workout met een hartslag tussen de 80 en 90. Als ik met de kinderen 30 min ga lopen (slenteren) dan krijg ik er amper minuten bij maar dan blijft mij hartslag ook ‘gewoon’ dus dat vind ik best logisch.

Wat mij betreft werkt het dan ook prima.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 11:46
[...]

Ziet er inderdaad goed maar ook vooral uitgebreid uit!
Ik gebruik iSmoothRun, daar kun je ook aardig wat instellen maar volgens mij wint WorkOutDoors hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
datadevil schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:04:
[...]

Mijn vrouw had dit ook en stelt sindsdien een 'open doel' in, dat lijkt dan wel te werken.
Bedankt voor de tip, zal dit proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
datadevil schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:04:
[...]

Als je de workout “anders” selecteert tellen alle minuten wel inderdaad. Net even getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
- apple watch series 6

[Afbeelding]

Iemand een oplossing?
Had je de “buiten wandelen” workout gestart? Ik merk dat de registratie dan optimaler is, dan wandelen zonder het starten van de workout app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 21:49

EgoPro

Time is an illusion.

- apple watch series 6

[Afbeelding]

Iemand een oplossing?
Even het kaartje bekijken, de kleur van de lijn geeft aan of je hartslag hoog genoeg is volgens mij. Anders een “other” workout starten elke minuut is een exercise minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 14:46
SC4RF4C3 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 02:07:
Niet mee eens, buiten wandelen is een workout ofwel training waar je bewust voor kan kiezen met je specifieke doelen geselecteerd. Als je niet wilt dat hij je op een elektrische fiets registreert dan kies je gewoon niet om een workout te starten. Er zijn topsporters met een lage hartslag bijv. die zullen niet zo snel een hoge hartslag krijgen met buiten wandelen activiteit, ik snap best dat bij andere activiteiten een hoger hartslag een middel is om te bepalen of je echt aan het trainen bent maar voor wandelen hadden ze de hartslag criteria best wel anders kunnen aanpakken.
Het gaat ook niet om 'hoge' hartslag maar de delta van laag naar hoog. Mijn rust hartslag ligt rond de ~45 (wat vrij laag is volgens mij) maar als ik buiten loop met mijn vrouw op een fatsoenlijk tempo (11 min per km) dan gaat mijn hartslag naar ~100 en, telt het gewoon als actieve minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-02 17:12
Signs schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik iSmoothRun, daar kun je ook aardig wat instellen maar volgens mij wint WorkOutDoors hierin.
Ik kan dit beamen. Na jaren ismoothrun gebruikt te hebben vorig jaar overgestapt op workoutdoors. Hier kan je echt heel veel meer instellen. Zowel visueel als qua audiofeedback heb je legio meer mogelijkheden. En indien nodig kan je ook navigeren met een kaart op een vooraf ingegeven route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 11:20
Signs schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Ik heb ze ook allebei gebruikt en gebruik momenteel eigenlijk alleen nog maar Workoutdoors.
Customschermen met hardlopen en bv de kaart als eerste scherm bij hiking.
Zelf ben ik overgestapt nadat ik af en toe gps issue's had met iSmoothrun en daar heb ik tot nu toe geen last van gehad bij Workoudoors (jaar in gebruik).
Wat wel een voordeeltje kan zijn van iSmoothrun is dat er de mogelijkheid is (of was) om een extern scherm (Wahoo Rflkt) te koppelen voor het fietsen.
Persoonlijk vind het wel jammer dat zij nu een duur abonnementsysteem (iSmoothrun Pro) hebben geïntroduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 09:30
duke99 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:49:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001789345830.html

Deze zijn nu onderweg zodra ze binnen zijn zal ik wel laten weten of het wat is :)
Ik weet dat het eigenlijk niet in dit topic thuishoort maar ik had beloofd nog even iets te laten horen dus ik hoop dat het door de vingers wordt gezien.

Bandjes binnen gekregen (rood, zwart en geel). Zacht siliconen voelt goed aan, kleuren kloppen en de maat is perfect. Ik heb zelf nog nooit een "echte" solo loop in mijn handen gehad maar kwalitatief ziet en voelt het goed. Meteen 3 anderen kleuren en 4 nylon bandjes besteld. Ik kan wel even voort, denk ik zo O-)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

©2004

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HereIsTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:05
Mijn samsung watch heeft het opgegeven naar een x aantal jaar.

Nu zit ik toch weer te kijken voor een apple watch 6 dit omdat het ook een stuk mooier loopt met een Iphone.

Nu lees ik verschillende dingen over de batterij wat zijn jullie ervaringen hiermee?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:20
sten123 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:03:

Nu zit ik toch weer te kijken voor een apple watch 6 dit omdat het ook een stuk mooier loopt met een Iphone.

Nu lees ik verschillende dingen over de batterij wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Heb mijn Series 6 nu twee weken (daarvoor 5 jaar een Series 0 gedragen) en batterijduur bevalt prima.

Vandaag 7:30 van de lader, 35 minuten workout op de Watch en hij staat as we speak op 62%. Always on display staat aan.

Over time wordt de batterij natuurlijk wat minder dus dan zal het wat krapper worden maar met elke nacht opladen haal ik het makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46

Ik ben pakketbezorger, dus ben de hele dag aan het bewegen. Op die dagen haal ik 46% in 23 uurtjes.
Op dagen dat ik vrij ben, ben ik relatief sedentair en haal ik met gemak 68% in 23 uurtjes.

Batterijverbruik heeft met meer dingen te maken dan dat ding alleen maar om je pols te hebben, daarom is de vraag zeer ingewikkeld te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Wat @Tartarus zegt. Niet teveel over de batterij nadenken en lekker aanschaffen en genieten. Hij gaat ruim een volle dag mee dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
hk12nl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Wat @Tartarus zegt. Niet teveel over de batterij nadenken en lekker aanschaffen en genieten. Hij gaat ruim een volle dag mee dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :)
En hij is tijdens je wasbeurt ‘s morgen ook weer snel opgeladen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
Nog een vraagje voor de kenners ivm batterijduur: als je een wijzerplaat gebruikt met enkel de klok, veronderstel ik dat dit minder batterij verbruikt dan eentje waar je constant je hartslag en omgevingsvolume toont omdat dat veel meer gegevens zijn die constant ipv periodiek worden uitgelezen.

Hoe zit het er mee wanneer zo’n wijzerplaat “klaar” zit om naar toe te swipen? Worden die gegevens constant uitgelezen of gebeurt dat pas wanneer je er naar toe swipet?

[ Voor 6% gewijzigd door TheMaxMan op 22-01-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
TheMaxMan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:25:

Worden die gegevens constant uitgelezen of gebeurt dat pas wanneer je er naar toe swipet?
Welke gegevens en apps constant worden uitgelezen bepaal je zelf.

Gewoon aan/uit zetten in “ververs op achtergrond”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
TheMaxMan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:25:
Nog een vraagje voor de kenners ivm batterijduur: als je een wijzerplaat gebruikt met enkel de klok, veronderstel ik dat dit minder batterij verbruikt dan eentje waar je constant je hartslag en omgevingsvolume toont omdat dat veel meer gegevens zijn die constant ipv periodiek worden uitgelezen.

Hoe zit het er mee wanneer zo’n wijzerplaat “klaar” zit om naar toe te swipen? Worden die gegevens constant uitgelezen of gebeurt dat pas wanneer je er naar toe swipet?
Volgens mij worden die ververst om de zoveel tijd. Het exacte antwoord hierop weet ik niet. Als je bv een foto op de achtergrond doet met veel kleur dan kan je dit eventueel wel in je batterijduur merken heb ik gelezen. Zelf geen ervaring mee. :)

Maar even over de batterij; focus je hier niet teveel op en gebruik hem lekker (moet je mij horen, ik heb mij er ook lang druk over gemaakt zoals eerder in de topic te lezen is :+ ). Het is zonde als je bepaalde functies uitzet om maar batterij te sparen terwijl je hiervoor de complete ervaring van het horloge mist. Tuurlijk kan je genoeg dingen uitzetten en zeker als je bepaalde dingen helemaal niet gebruikt. Maar in wilde dit even als tip vermelden :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMaxMan
Haga schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Welke gegevens en apps constant worden uitgelezen bepaal je zelf.

Gewoon aan/uit zetten in “ververs op achtergrond”
hk12nl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Volgens mij worden die ververst om de zoveel tijd. Het exacte antwoord hierop weet ik niet. Als je bv een foto op de achtergrond doet met veel kleur dan kan je dit eventueel wel in je batterijduur merken heb ik gelezen. Zelf geen ervaring mee. :)
Net even een simpel testje gedaan met het omgevingsgeluid: wanneer ik swipe naar de andere wijzerplaat zie ik eerst de "oude" waarde nog effe hangen. Ik ga er dus van uit dat deze niet constant wordt ververst zoals jullie ook zeggen.
hk12nl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:38:
[...]Maar even over de batterij; focus je hier niet teveel op en gebruik hem lekker (moet je mij horen, ik heb mij er ook lang druk over gemaakt zoals eerder in de topic te lezen is :+ ). Het is zonde als je bepaalde functies uitzet om maar batterij te sparen terwijl je hiervoor de complete ervaring van het horloge mist. Tuurlijk kan je genoeg dingen uitzetten en zeker als je bepaalde dingen helemaal niet gebruikt. Maar in wilde dit even als tip vermelden :)
I hear you! Het is voor data die ik hooguit 1 keer in de week 5 minuten wil bekijken, zoals bijvoorbeeld de decibelmeter. Voor zoiets voel ik mij niet beperkt in m'n ervaring door effe de app te openen ipv 2 of 3 wijzerplaten verder te swipen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheMaxMan op 22-01-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
AW 4.

Ik heb een aantal apps welke weg moeten. Ik krijg ze echter niet uninstalled.
-De knoppen zijn in de AWapp ‘greyed out’
-herstarten telefoon/watch niet geholpen
-komt geen X-je wanneer ik het via de watch probeer
-uninstalllen op telefoon lukt, maar het blijft in de watch staan

Wat is het dat ik niet zie waarmee het we lukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 09:51
knakker2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:00:
AW 4.

Ik heb een aantal apps welke weg moeten. Ik krijg ze echter niet uninstalled.
-De knoppen zijn in de AWapp ‘greyed out’
-herstarten telefoon/watch niet geholpen
-komt geen X-je wanneer ik het via de watch probeer
-uninstalllen op telefoon lukt, maar het blijft in de watch staan

Wat is het dat ik niet zie waarmee het we lukt ?
Het klinkt heel suf, maar het unpair/pair proces wat apple altijd voorschrijft werkte voor dit probleem bij mij wel. Ik kon geen apps meer installeren (bleef draaien en er kwam niets bij) en verwijderen ging ook niet meer. Was in die mode gekomen na het overgaan van mijn oude iphone naar de nieuwe. Loskoppelen en opnieuw koppelen kostte wat tijd maar daarna werkte alles wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:39
[...]

Ik heb net deze week mijn Watch 6 binnen gekregen en zojuist deze app gekocht op aanraden van jullie. Nu meteen even testen met een rondje rennen door de duinen en over strand. Mijn Fitbit Charge 4 verloor daar steeds zijn gps, en is daarom retour gegaan, dus ik ben benieuwd hoe mijn nieuwe klokje en deze app het gaan doen :9

-Dit ging perfect :) En ik zie nu tot mijn groot genoegen dat er ook schermen zijn voor skate- / longboarden, met o.a. snelheidsmeter en hoogteverschillen, in tegenstelling tot Strava en Fitbit. Ik denk dat ik, mijn watch en deze app dikke maatjes gaan worden _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Gethijsem op 24-01-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:04
Zit in de AWSE nu de zelfde processor als die in de AW5 zit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 11:20
Albert020 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:40:
Zit in de AWSE nu de zelfde processor als die in de AW5 zit ?
Ja.

https://www.apple.com/nl/watch/compare/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:01
Ok, heel andere orde.

Sinds mijn Palm en Nokia tijd hou ik ervan om een beetje te McGyveren. Nu had ik bedacht om mijn AW2 voor navigatie op de motor te gebruiken. Ik heb Sygic op mijn iPhone 11 Pro. De iPhone op het stuur van de motor is een slecht idee: de camera stabilisatie gaat stuk van de trillingen. Ik heb tegenwoordig een AW5, maar heb de AW2 nog liggen. Ik zie twee uitdagingen:

- Een bevestiging waarbij de AW continu van stroom wordt voorzien.
- Scherm continu aan

Kent iemand dit soort oplossingen ? Kan me voorstellen dat dit ook interessant is als fietscomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
Aaargh, ging net een uur rennen voor m'n ASR punten. Wil rond 58 minuten even kijken hoever ik ben dus tik op m'n watch. Watch registreert een swipe, zweetdruppel stopt de run, geen manier meer om te hervatten dus 100 punten kwijt. Normaal nooit last met zweethanden, maar toch wat beter opletten voortaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Misschien een domme vraag, maar wat zijn ASR punten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
sheepdog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:54:
Aaargh, ging net een uur rennen voor m'n ASR punten. Wil rond 58 minuten even kijken hoever ik ben dus tik op m'n watch. Watch registreert een swipe, zweetdruppel stopt de run, geen manier meer om te hervatten dus 100 punten kwijt. Normaal nooit last met zweethanden, maar toch wat beter opletten voortaan..
Dan start je toch gewoon nog een run?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
BeQuietAndDrive schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:35:
Misschien een domme vraag, maar wat zijn ASR punten?
ASR Vitality bedoel ik, verdien ik m’n Watch bijna helemaal mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
Kassad schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Dan start je toch gewoon nog een run?
Volgens mij kijkt Vitality naar je grootste activiteit op een dag. Dus dan had ik weer een uur kunnen rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, nooit van gehoord maar het klinkt als een goed initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
coenox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:35:
Ok, heel andere orde.

Sinds mijn Palm en Nokia tijd hou ik ervan om een beetje te McGyveren. Nu had ik bedacht om mijn AW2 voor navigatie op de motor te gebruiken. Ik heb Sygic op mijn iPhone 11 Pro. De iPhone op het stuur van de motor is een slecht idee: de camera stabilisatie gaat stuk van de trillingen. Ik heb tegenwoordig een AW5, maar heb de AW2 nog liggen. Ik zie twee uitdagingen:

- Een bevestiging waarbij de AW continu van stroom wordt voorzien.
- Scherm continu aan

Kent iemand dit soort oplossingen ? Kan me voorstellen dat dit ook interessant is als fietscomputer.
Goed idee, ik volg. Heb nadat mijn watch 0 is afgedragen door mijn vrouw, dochter en zoon hem weer terug en staat nu constant aan de lader op mijn buro als klok.....

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:01
bing69 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:30:
[...]

Goed idee, ik volg. Heb nadat mijn watch 0 is afgedragen door mijn vrouw, dochter en zoon hem weer terug en staat nu constant aan de lader op mijn buro als klok.....
Ik zie wel bevestigingsmogelijkheden, maar niet met voeding:

http://velomounts.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:04
Mijn keuze is gevallen op de AWSE 40mm Space Grey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Heb net 7.3 geïnstalleerd, maar deze wijzerplaat zit er bij mijn versie 5 niet tussen. Is dit alleen voor de 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 17:19

Side-Kick

Timmy!

iamerwin schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Heb net 7.3 geïnstalleerd, maar deze wijzerplaat zit er bij mijn versie 5 niet tussen. Is dit alleen voor de 6?
Je zou toch zeggen dat alle Watch generaties die 7.3 ondersteunen ook de nieuwe wijzerplaat hebben. De SE van mij heeft hem in ieder geval wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
@iamerwin Ik kreeg hem pas toen de IOS op m'n iPhone ook up-to-date was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
iamerwin schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Bij mij deed hij het eerst ook niet. Nu wel. Dus het klopt wat @Tinusvolkel zegt.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Tinusvolkel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:30:
@iamerwin Ik kreeg hem pas toen de IOS op m'n iPhone ook up-to-date was.
Aha, gaan we dat ook eens doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Ik moet wel zeggen dat de batterij (en vooral het trage opladen) bij de AWSE me na 2 weken al flink irriteerde. Toen de AW6 gekocht omdat deze een stuk sneller oplaadt en nu is het prima te doen door iedere dag bij het douchen 20 min te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een SE 44mm en gebruik hem behoorlijk. Ik laad hem om de andere nacht op, en dan zit er vaak nog zo'n 15-20% in. Hoe lang gaat de accu van de 6 mee dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
Aghanim schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Ik moet wel zeggen dat de batterij (en vooral het trage opladen) bij de AWSE me na 2 weken al flink irriteerde. Toen de AW6 gekocht omdat deze een stuk sneller oplaadt en nu is het prima te doen door iedere dag bij het douchen 20 min te laden.
20 minuten? Dan zit die van mij nog niet vol. Duurt een uurtje, misschien iets minder.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:25:
Ik heb een SE 44mm en gebruik hem behoorlijk. Ik laad hem om de andere nacht op, en dan zit er vaak nog zo'n 15-20% in. Hoe lang gaat de accu van de 6 mee dan?
Volgens mij op papier ongeveer even lang. Mijn SE had een irritante drain, althans dat gevoel had ik, waardoor ik vaak moest laden. De 6 laadt een stuk sneller dan de SE, daar zit het verschil.

@duke99 Nee na 20 min is het horloge zeker niet vol. Maar in een klein halfuurtje laad je er toch behoorlijk wat bij is mijn ervaring,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:20
Weet iemand hoe en vooral wanneer je Watch je cardioconditie bepaald? Wat ik gevonden heb is dat dit alleen gebeurd bij een wandeling of hardloopactiviteit buiten. Alleen nu maak ik bij het hardlopen gebruik van de Strava app. En dan pakt hij het niet, moet ik dan altijd gebruik maken van de Workout app? Of moet ik het op een of andere manier koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 16:52
Mocht er iemand op het punt staan een AW aan te schaffen

amac.nl geeft korting van €20,- op de AW6.
Mocht je een ING rekening hebben kan je via de rentepunten nog een paar euro korting krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wadam schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:56:
Weet iemand hoe en vooral wanneer je Watch je cardioconditie bepaald? Wat ik gevonden heb is dat dit alleen gebeurd bij een wandeling of hardloopactiviteit buiten. Alleen nu maak ik bij het hardlopen gebruik van de Strava app. En dan pakt hij het niet, moet ik dan altijd gebruik maken van de Workout app? Of moet ik het op een of andere manier koppelen?
Waarom maak je gebruik van de Strava app? Wat doet Strava wat je met WorkOut niet kan doen? (Serieuze vraag)

Vanuit WorkOut kan je je run uploaden naar Strava. Eventueel naderhand als je na je run niet meteen verbinding hebt met je gsm.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Doekie19 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:48:
Mocht er iemand op het punt staan een AW aan te schaffen

amac.nl geeft korting van €20,- op de AW6.
Mocht je een ING rekening hebben kan je via de rentepunten nog een paar euro korting krijgen
En kijk vooral in de VA, er stonden er gisteren 16 te koop, nieuw en alle onder de €400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:19
Wadam schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:56:
Als je via de strava-app geen hartslagmeter gekoppeld hebt zal hij dus je hartslag niet kunnen bepalen. Zonder die gegevens kan je cardio-conditie niet bepaald worden. Denk dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
thunder68 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Als je via de strava-app geen hartslagmeter gekoppeld hebt zal hij dus je hartslag niet kunnen bepalen. Zonder die gegevens kan je cardio-conditie niet bepaald worden. Denk dat het daar aan ligt.
Ik verwacht dat hij de apple watch strava app bedoeld en die gebruikt neem ik aan de optische hartslagsensor.
@Wadam heb je strava toestemming gegeven dat hij naar de conditie app van apple zelf mag schrijven? want ik log veel via workoutdoors en daarbij neemt hij wel de bekeringen wel mee maar blijven helaas wel alweer een tijd hangen op precies 60 dus heb er niet heel veel vertrouwen in.

Voor een realistischer beeld kan je beter via healtfit je workouts door laten sturen naar runalyze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:20
Tinusvolkel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Ik verwacht dat hij de apple watch strava app bedoeld en die gebruikt neem ik aan de optische hartslagsensor.
@Wadam heb je strava toestemming gegeven dat hij naar de conditie app van apple zelf mag schrijven? want ik log veel via workoutdoors en daarbij neemt hij wel de bekeringen wel mee maar blijven helaas wel alweer een tijd hangen op precies 60 dus heb er niet heel veel vertrouwen in.

Voor een realistischer beeld kan je beter via healtfit je workouts door laten sturen naar runalyze.
Dank je. Heb inderdaad Strava toestemming gegeven en gebruikt de Watch app, alleen dit werkt niet. Om terug te komen op een eerdere vraag, nee ik heb niet bewust gekozen voor de app. Liet eerst vanuit Garmin Connect (Vivoactive en Garmin 520) alles naar Strava lopen, omdat ik die interface wat fijner vindt. Maar ga het nu wel eens proberen met de standaard Workout app. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die het wel voor elkaar krijgen om met een andere (Watch) app de cardio conditie te laten bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Wadam schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:46:
[...]

Dank je. Heb inderdaad Strava toestemming gegeven en gebruikt de Watch app, alleen dit werkt niet. Om terug te komen op een eerdere vraag, nee ik heb niet bewust gekozen voor de app. Liet eerst vanuit Garmin Connect (Vivoactive en Garmin 520) alles naar Strava lopen, omdat ik die interface wat fijner vindt. Maar ga het nu wel eens proberen met de standaard Workout app. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die het wel voor elkaar krijgen om met een andere (Watch) app de cardio conditie te laten bepalen.
Met workoutdoors (is sowieso een aanrader om mee te sporten) lukt het wel. Strava heb ik geen toestemming gegeven om te schrijven anders ben ik bang dat alle activiteiten er dubbel in komen staan aangezien ik ze met healthfit (ook een aanrader als je naar meerdere platformen wil syncen) sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Zijn er laatste tijd al eens goeie deals voor een SS series 5 gepasseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
streamnl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:00:
[...]

Waarom maak je gebruik van de Strava app? Wat doet Strava wat je met WorkOut niet kan doen? (Serieuze vraag)
Ik gebruik nu zelf wel de WorkOut app maar ik mis heel erg de voice cues tijdens het hardlopen. De tril cues van de WorkOut app merk ik niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11
Hyloba schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:59:
Zijn er laatste tijd al eens goeie deals voor een SS series 5 gepasseerd?
De prijs op Amazon.fr (officieel reseller) voor de SS 44mm versie inclusief milanese band is nu rond de 600 euro, of 530 euro voor de gouden versie versie met sportband.
Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires