Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
En het is natuurlijk leuker/beter om je doelen net te hoog in te stellen zodat je er aan moet denken om te bewegen ipv andersomBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:02:
Ja, dan moet ik ze actief per dag gaan aanpassen.. zou kunnen, stel ik weet dat ik vanavond ga hardlopen, dan kan ik hem alvast verdubbelen voor die dag. Moet ik er alleen wel aan denken... thanks.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ja, maar ik ga niet elke dag 90 minuten fietsen (deed ik trouwens pre-corona wel uiteraard). Nu doe ik wel hardlopen erbij, maar niet elke dag. Dus als ik de doelen daarop ga instellen, dan ga ik ze te vaak niet halen.Kassad schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:30:
[...]
En het is natuurlijk leuker/beter om je doelen net te hoog in te stellen zodat je er aan moet denken om te bewegen ipv andersom
Op zich ben ik best tevreden met de huidige doelen. Ik moet er ook echt wel 3x per dag 2km uit met de hond om het te halen, en dan nog een beetje meer, which is fine. Ik had alleen graag gezien dat je 'sportdagen' en 'kantoordagen' of zoiets kon instellen.
Of bv. 610 voor de versie met stalen Milanese band
Ik kies altijd bij het slapen gaan voor de licht uit functie, dan is dat de start van mijn slaap. Einde slaap is wanneer ik mijn iPhone op pak.thekvnz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:03:
Al een aantal maanden gebruik ik Auto Sleep icm iPhone 11 Pro Max. Het horloge draag ik snachts. Het tracken werkt niet goed bij mij. Ik heb regelmatig wanneer ik in de ochtend als ik net wakker ben er bijvoorbeeld 4uur slaap is geregistreerd. Als ik in de middag nog een keer refresh in de app staat er ineens 6uur. Ik heb geen idee hoe dit kan. Beide apparaten al gereset en geüpdatet maar zonder resultaat...
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik ben nu 2 dagen lang op YT aan het kijken wat de voornaamste verschillen zijn tussen de AW 6 en de AW 6 Nike edition.
Alleen ik word er serieus niet veel wijzer op. Enige wat ik begrijp is dat de Nike editie extra functies zou moeten hebben. Is er iemand die in Jip en Janneke taal ( Of mogelijk een heel simpel YT linkje) wil/kan uitleggen waarom iemand voor het een of voor het ander model zou gaan?
Bij voorbaat dank
Standaard de NikeRun App geïnstalleerd, Range van Nike Watchfaces en inderdaad het Nike Bandje..Ook staat het Nike logo op de achterkant van de Watch...Dat zijn de verschillen..Heb 2x de Nike versie gehad...RifatSahin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:52:
Beste heren/dames.
Ik ben nu 2 dagen lang op YT aan het kijken wat de voornaamste verschillen zijn tussen de AW 6 en de AW 6 Nike edition.
Alleen ik word er serieus niet veel wijzer op. Enige wat ik begrijp is dat de Nike editie extra functies zou moeten hebben. Is er iemand die in Jip en Janneke taal ( Of mogelijk een heel simpel YT linkje) wil/kan uitleggen waarom iemand voor het een of voor het ander model zou gaan?
Bij voorbaat dank
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
De wristbands kan ik altijd nog aan komen dus dat is niet echt een “usp” voor mij. Maar dan weet ik in elk geval hoe en wat. Nogmaals dank.
Ik heb zelden tot nooit een “dorst gevoel”. Ik wil mijn vast patroon veranderen. Kijken of ik verschil merk als ik meer water drink.
Nu mijn vraag, wat is een goeie app voor de watch die bijhoudt hoeveel water je drinkt?
En het zou helemaal perfect zijn als ie ook in de gaten heeft als je gesport hebt. Dat je op die dagen meer vocht inneemt.
Alvast bedankt!
Hebben ze zoiets ook voor bier?😂streamnl schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:18:
Ik drink veel te weinig. Dat doe ik eigenlijk al heel mijn leven. Water bedoel ik dan
Ik heb zelden tot nooit een “dorst gevoel”. Ik wil mijn vast patroon veranderen. Kijken of ik verschil merk als ik meer water drink.
Nu mijn vraag, wat is een goeie app voor de watch die bijhoudt hoeveel water je drinkt?
En het zou helemaal perfect zijn als ie ook in de gaten heeft als je gesport hebt. Dat je op die dagen meer vocht inneemt.
Alvast bedankt!
ik ken het niet maar kwam na 1 seconde googlen 'waterminder' tegen en 'Drink Water Reminder N Tracker' en zo zijn er dan vast wel meer...streamnl schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:18:
Ik drink veel te weinig. Dat doe ik eigenlijk al heel mijn leven. Water bedoel ik dan
Alvast bedankt!
Beide had ik zelf al gevonden en bij beide staat er niets in over sport. Tenminste, ik zag het niet staan.datadevil schreef op zondag 6 december 2020 @ 06:44:
[...]
ik ken het niet maar kwam na 1 seconde googlen 'waterminder' tegen en 'Drink Water Reminder N Tracker' en zo zijn er dan vast wel meer...
Vandaar mijn vraag aan jullie wat jullie een goeie app vinden. En het liefst icm sport.
PS
Het zou je sieren als je niet meteen een bericht plaats met “na 1 seconde googelen”. Een gratis tip van mij aan jou.
Andere hier ook last van?
(Edit)
Nogmaals geforceerd herstarten van beide was de trick
[ Voor 22% gewijzigd door Roos79 op 06-12-2020 09:52 ]
Probleempje met de walkie talkie app. Ik probeer mensen toe te voegen die ook een apple watch hebben. Het is maar 1 persoon gelukt mij toe te voegen en de rest staat op dit moment op "uitgenodigde vrienden" (die verder geen melding hebben ontvangen). Iemand een fix hiervoor?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nFBvsFxQaKOBmWPH8AYNbM13.jpg?f=user_large)
Dat lijkt mij onmogelijk eerlijk gezegd. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen/welke denkfout ik maak?
Ik zie hier niets geks aan.Tomba schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:21:
Herkent iemand het volgende? Ik heb een Apple Watch S5 en gebruik die vooral om mijn calorieën verbranding bij te houden. Nu heb ik vandaag 2 wandelingen van bijna een uur gedaan, 1x met vrouw en kind op mijn gemakje en 1x alleen om flink te verbranden. Nou lijkt het erop dat de Watch registreert dat ik bij rustig wandelen (gemiddeld een 4 km/u met veel pauzes, hartslag vrij continu rond de 80-85) veel meer verbrand dan bij stevig doorstappen (gemiddeld bijna 6,5 km/u zonder enige pauze, hartslag gemiddeld 102, piek 115), zie deze screenshot:
[Afbeelding]
Dat lijkt mij onmogelijk eerlijk gezegd. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen/welke denkfout ik maak?
Bij de een heb je minder km gemaakt en lager hartslag, dus heb je ook lagere calorie verbruik.
Bij de ander heb je meer km, hoger hartslag en hoger calorie verbruik.
Dus jij vindt het normaal dat ik veel minder calorieën per km verbrandt als ik veel lager tempo/hartslag heb? Ik vind dat erg vreemd...Tartarus schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:15:
[...]
Ik zie hier niets geks aan.
Bij de een heb je minder km gemaakt en lager hartslag, dus heb je ook lagere calorie verbruik.
Bij de ander heb je meer km, hoger hartslag en hoger calorie verbruik.
Traag, ontspannen lopen; 74 calorieën per kilometer,
Ingespannen, continu hard lopen; 67 calorieën per kilometer
[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 06-12-2020 15:39 ]
En wat zie je als je naar Tussentijden kijkt in beide sessies?Tomba schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:36:
[...]
Dus jij vindt het normaal dat ik veel minder calorieën per km verbrandt als ik veel lager tempo/hartslag heb? Ik vind dat erg vreemd...
Is het niet logischer om je calorieën tegen tijd af te zetten?Tomba schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:36:
[...]
Dus jij vindt het normaal dat ik veel minder calorieën per km verbrandt als ik veel lager tempo/hartslag heb? Ik vind dat erg vreemd...
Volgens mij klopt het precies wat er staat, waar je harder liep heb je ook een hogere hartslag en meer calorieën verbrand, niks geks aan.Tomba schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:21:
Herkent iemand het volgende? Ik heb een Apple Watch S5 en gebruik die vooral om mijn calorieën verbranding bij te houden. Nu heb ik vandaag 2 wandelingen van bijna een uur gedaan, 1x met vrouw en kind op mijn gemakje en 1x alleen om flink te verbranden. Nou lijkt het erop dat de Watch registreert dat ik bij rustig wandelen (gemiddeld een 4 km/u met veel pauzes, hartslag vrij continu rond de 80-85) veel meer verbrand dan bij stevig doorstappen (gemiddeld bijna 6,5 km/u zonder enige pauze, hartslag gemiddeld 102, piek 115), zie deze screenshot:
[Afbeelding]
Omdat doorlopen veel efficiënter is dan slenteren.Tomba schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:36:
[...]
Maar ook, je hebt een uur intensief gelopen en dus meer calorieën verbrand (408) dan toen je net zo lang rustig liep (295).
Lijkt tegenstrijdig maar dat is het niet.
Praktijkvoorbeeld: vergelijk eens een uur fietsen op een racefiets of een uur op een opoe fiets. Jij zegt: ik ga veel sneller op mijn racefiets dus verwacht dat ik meer cal verbrand. Maar als die opoe fiets zwaarder is, kost die fietstocht je juist veel meer energie!
Nog een andere manier om ernaar te kijken: denk je dat 5km fietsen met meewind net zoveel cal verbruikt als 5 km tegenwind? Dat denk ik niet... Dus niet naar km kijken maar naar hartslag en duur (overigens zie je in jouw situatie weinig verschil als je kcal per minuut uitrekent, omdat in beide gevallen je hartslag vrij laag is)
[ Voor 31% gewijzigd door Mickey77 op 06-12-2020 17:22 ]
De een is goed voor de conditie en de ander voor verbranden van calorieën. Het internet zit vol met theorieën over een wandeling en snelwandelen en welke nou beter is voor welk doel.Tomba schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:48:
Ok, thanks voor de sanity check. Mijn conclusie is dat ik niet als een beest hoef te snelwandelen want heeft voor verbranding dus nauwelijks zin
Lijkt me wel.Kassad schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:18:
[...]
Is het niet logischer om je calorieën tegen tijd af te zetten?
Inspanning zorgt alleen voor een hoger calorie-verbruik binnen een bepaalde tijdseenheid.
Inspanning is niet alleen in afstand, dat kan natuurlijk ook statisch zijn, bijv. fitness, krachttraining, etc..
Oftewel, je calorie verbruik kan je volgens mij het beste meten in calorien per tijdseenheid. En is te beinvloeden door inspanning, terug te lezen in hogere hartslag. Waarbij er ook nog eens een optimum bestaat.
edit: had niet de hele conversatie gelezen, ik val in herhaling
[ Voor 5% gewijzigd door daaaan82 op 07-12-2020 10:17 ]
Als ik met dezelfde auto 2x dezelfde afstand afleg in dezelfde tijd, kost dat ook meer benzine/energie.
[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-12-2020 10:35 ]
Het kost ook meer energie, in het voorbeeld dat @Tomba gaf. Alleen niet noodzakelijkerwijs tweemaal zoveel energie (zijn hartslag is ook niet tweemaal zo hoog, ze zijn in beide wandelingen relatief laag). Hoeveel energie iets kost is afhankelijk van heel veel criteria. De belangrijkste zijn toch hartslag en de duur van de inspanning.
Maar hartslag en duur zijn niet het enige twee elementen. Zo verbrand @ex87 bij hardlopen veel minder energie, dan ik verband bij wandelen. Kennelijk is zijn lichaam zoveel fitter dan ik, dan hardlopen met hartslag 140 hem beter af gaat dat mijn lichaam om gaat met wandelen op hartslag 110. Aangezien ik op mijn horloge ook lengte gewicht en leeftijd moest instellen, denk ik dat daar de oorzaak zit. Oftewel: probeer energieverbruik en doelstellingen zoveel mogelijk op jezelf te betrekken, vergelijken is risicovol.
Hoe dan ook denk ik dat als je dit lastig vind om te begrijpen, het denken in termen als autorijden je niet echt gaat helpen. Dat zijn veel te lineaire gedachten (hoewel een auto op hogere snelheid natuurlijk ook meer brandstof verbruikt). Vandaar dat ik in mijn vorige post fietsen als voorbeeld nam, door te praten over twee verschillende fietsen en meewind/tegenwind. Dat lijkt mij handiger om deze materie te begrijpen. Als je de basis eenmaal ziet, dan kun je weer een stap verder kijken (bijvoorbeeld aan het verschil tussen hardlopen op asfalt of zand)
[ Voor 14% gewijzigd door Mickey77 op 07-12-2020 12:49 ]
Voor de transparantie: Ik ben 33, 173 cm en weeg ~ 75kg (met een vet percentage van ~18%) en ik ben inderdaad in een prima conditie (ik ren ~25 km per week met soms uitschieters naar halve marathons etc). Ik voed Apple Health ook behoorlijk wat data door middel van mijn Apple Watch, calorieën (en ander eet gedrag) bij te houden, en een weegschaal die gewicht/vet percentage/spier massa op slaat in Health.Mickey77 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:48:
@BeQuietAndDrive
Het kost ook meer energie, in het voorbeeld dat @Tomba gaf. Alleen niet noodzakelijkerwijs tweemaal zoveel energie (zijn hartslag is ook niet tweemaal zo hoog, ze zijn in beide wandelingen relatief laag). Hoeveel energie iets kost is afhankelijk van heel veel criteria. De belangrijkste zijn toch hartslag en de duur van de inspanning.
Maar hartslag en duur zijn niet het enige twee elementen. Zo verbrand @ex87 bij hardlopen veel minder energie, dan ik verband bij wandelen. Kennelijk is zijn lichaam zoveel fitter dan ik, dan hardlopen met hartslag 140 hem beter af gaat dat mijn lichaam om gaat met wandelen op hartslag 110. Aangezien ik op mijn horloge ook lengte gewicht en leeftijd moest instellen, denk ik dat daar de oorzaak zit. Oftewel: probeer energieverbruik en doelstellingen zoveel mogelijk op jezelf te betrekken, vergelijken is risicovol.
Hoe dan ook denk ik dat als je dit lastig vind om te begrijpen, het denken in termen als autorijden je niet echt gaat helpen. Dat zijn veel te lineaire gedachten (hoewel een auto op hogere snelheid natuurlijk ook meer brandstof verbruikt). Vandaar dat ik in mijn vorige post fietsen als voorbeeld nam, door te praten over twee verschillende fietsen en meewind/tegenwind. Dat lijkt mij handiger om deze materie te begrijpen. Als je de basis eenmaal ziet, dan kun je weer een stap verder kijken (bijvoorbeeld aan het verschil tussen hardlopen op asfalt of zand)
Weet niet in hoeverre Apple dat weer aan de workout app voert natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door ex87 op 07-12-2020 17:46 ]
Voor de rest erg tevreden over het horloge, maar draag hem eigenlijk alleen tijdens het sporten. Daar is hij ook voor gekocht.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Niet om het topic te kapen maar om deze vergelijking even af te sluiten: Ik ben 50 jr, 185cm en 88kg. Om mijn lijf in beweging te krijgen moet ik dus ook meer verbranden. Gisteren 57 min gewandeld, gem. hartslag 118 en dat kostte mij 622 kcal. Vandaag 51 min gezwommen bij gem. hartslag 131 en mijn Garmin geeft 668 kcal.ex87 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:44:
Voor de transparantie: Ik ben 33, 173 cm en weeg ~ 75kg (met een vet percentage van ~18%) en ik ben inderdaad in een prima conditie (ik ren ~25 km per week met soms uitschieters naar halve marathons etc).
Dit zijn waardes die @Tomba en @ex87 wellicht ook graag zouden halen, maar waar ze niet jaloers op zouden moeten zijn. Want zij zijn dus in een betere 'shape' dan ik ben. Anders gezegd: Ik hoop over een jaar bij een uur wandelen ook 'slechts' 300-400 kcal af te lezen, wat zij nu al zien. Congrats!
Ik heb WatchOS 7.1 en iOS 14
Ik krijg een bericht binnen (Whatsapp, mail, tekst) en deze verschijnt op mijn horloge.
Normaliter bleef enkele seconden staan (of tot ik stopte met kijken op mijn horloge).
Nu blijft het bericht pontificaal staan en moet ik op Dismiss drukken om het weg te krijgen.
Vrij irritant, want opvolgende berichten verschijnen vervolgens niet noch kan ik verder iets anders aflezen van mijn horloge.
Unpair, reset etc hebben allemaal niks uitgehaald.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Kwestie van uithuilen en doorgaan denk ik.
Hoesje of protector bewust niet toegepast, dus eigen schuld dikke bult.
WatchOS 7.2 en iOS 14.3 even afwachten zou ik zeggen, komen een dezer dagen uit.YellowCube schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:48:
ik heb last van het feit dat notifications niet verdwijnen van mijn watch.
Ik heb WatchOS 7.1 en iOS 14
Ik krijg een bericht binnen (Whatsapp, mail, tekst) en deze verschijnt op mijn horloge.
Normaliter bleef enkele seconden staan (of tot ik stopte met kijken op mijn horloge).
Nu blijft het bericht pontificaal staan en moet ik op Dismiss drukken om het weg te krijgen.
Vrij irritant, want opvolgende berichten verschijnen vervolgens niet noch kan ik verder iets anders aflezen van mijn horloge.
Unpair, reset etc hebben allemaal niks uitgehaald.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Had ik ook, na 1 maand al. Laten gaan, het is een gebruikersvoorwerpLinkser schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:07:
Nou eerst krassen te pakken, aan de bovenkant twee stuks maar liefst.
Kwestie van uithuilen en doorgaan denk ik.
Hoesje of protector bewust niet toegepast, dus eigen schuld dikke bult.
Precies, zolang je het niet te bond maakt heb je altijd aanspraak op Apple Trade in de toekomst, zo doe ik het zelf ook altijd.Stimulate14 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:47:
[...]
Had ik ook, na 1 maand al. Laten gaan, het is een gebruikersvoorwerp.
Na alles opnieuw installeren, zowel iPhone als Apple Watch, zonder resultaat, dan maar Apple support bellen, die hebben alles nagelopen, ze adviseerden me via dfu een verse installatie van IOS te doen, dus ook dat gedaan via iTunes, maar na een hele klus ook daarmee geen resultaat, ik baalde dus flink, de accu van mijn iPhone bleef maar snel leeglopen. Ik had nu toch alles geprobeerd? Ik had alleen de WiFi nog niet uitgezet op m’n Watch, dus dacht laat ik dat eens proberen en warempel, probleem gevonden. Hoe kan het dan dat mijn accu van de iPhone snel leegloopt terwijl mijn Watch met de router verbonden is? Vreet de wifiverbinding op de watch zoveel stroom, ben in elk geval blij dat ik de boosdoener heb gevonden.danjan2411 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:33:
Is het normaal dat de Apple Watch een aanslag pleegt op de accu van de iPhone, met de Watch gaat de iPhone een stuk minder langer mee, koppel ik de Watch los van de iPhone dan gaat de accu weer lang mee op de iPhone. Heb beiden al naar fabrieksinstellingen geïnstalleerd maar dat bied geen oplossing
Misschien wat jong dacht ik, maar niets blijkt minder waar. Ze hebben het er tegenwoordig al vroeg over en hij sport ook héél graag plus dat hij graag stappen etc. bij houdt. Hij ziet dat waarschijnlijk van mij, maar hij is héél leergierig en wil dat dan ook. Ik zie dit als mogelijk kerstkado. Op internet is er nog weinig te vinden. Misschien ook wel logisch, maar ja...check het even op Tweakers
I don't have dreams, I have goals!!
Waarom niet beginnen met een kleiner en/of goedkoper model? Ik heb geen Apple (ben verzeild geraakt in dit topic door de frontpage) maar ik heb hier op tweakers voor 50 euro een tweedehands Garmin gekocht en daar kun je waarschijnlijk 80% mee van wat de topmodellen kunnen.Redondo1982 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:43:
Ik ben geïnteresseerd in een aankoop van de Apple Watch SE voor mijn zoontje. Zijn er hier mensen die zoiets ook hebben óf overwegen voor een kind van 7/8 jaar? En staat een 40mm dan een beetje om zo’n kleine pols?
Ik ben nu aan het ontdekken welke functies ik het meeste gebruik en welke extra wensen ik heb. Als ik over een half jaar tegen de grens aan loop van dit instapmodel, weet ik precies waar ik op moet letten bij mijn volgende aanschaf en kan ik beter beoordelen welk 'topmodel' het beste bij mij past.
vrienden van mij hebben deze voor hun zoontje gekocht: https://fitbitkopen.nl/fi...r-kinderen-hartslagmeter/Redondo1982 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:43:
Ik ben geïnteresseerd in een aankoop van de Apple Watch SE voor mijn zoontje. Zijn er hier mensen die zoiets ook hebben óf overwegen voor een kind van 7/8 jaar? En staat een 40mm dan een beetje om zo’n kleine pols?
kindvriendelijk, kan je koppelen aan je eigen app, robuust. gevolg is alleen wel dat je jaloers wordt op het aantal stappen dat zo'n jongen per dag zet
[edit] hij is ook 8 trouwens en qua maat staat dit prima
[ Voor 4% gewijzigd door unconnected op 10-12-2020 09:06 ]
Geen ervaring mee overigens.
Dat kan natuurlijk ook, maar we zijn hier erg Apple minded op het gebied van mobile devices en het gemak ervaren we als een enorm pluspunt. Ga je suggestie echter wel meenemen, thanks!Mickey77 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:57:
[...]
Waarom niet beginnen met een kleiner en/of goedkoper model? Ik heb geen Apple (ben verzeild geraakt in dit topic door de frontpage) maar ik heb hier op tweakers voor 50 euro een tweedehands Garmin gekocht en daar kun je waarschijnlijk 80% mee van wat de topmodellen kunnen.
Ik ben nu aan het ontdekken welke functies ik het meeste gebruik en welke extra wensen ik heb. Als ik over een half jaar tegen de grens aan loop van dit instapmodel, weet ik precies waar ik op moet letten bij mijn volgende aanschaf en kan ik beter beoordelen welk 'topmodel' het beste bij mij past.
Ik voel de druk dan ook gelijk haha. Gaaf ding ook wel die Fitbit.unconnected schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:05:
[...]
vrienden van mij hebben deze voor hun zoontje gekocht: https://fitbitkopen.nl/fi...r-kinderen-hartslagmeter/
kindvriendelijk, kan je koppelen aan je eigen app, robuust. gevolg is alleen wel dat je jaloers wordt op het aantal stappen dat zo'n jongen per dag zethaha
[edit] hij is ook 8 trouwens en qua maat staat dit prima
Ja, heb het ook gelezen. Mooie functie!BeQuietAndDrive schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:07:
Wat natuurlijk wel heel fijn is bij een Apple Watch, is het kunnen instellen en beheren van de watch van je kind op je eigen iPhone. Inclusief schooltijden enz: https://support.apple.com...atch/apd54d0a51fb/watchos
Geen ervaring mee overigens.
Ik neig naar Apple doordat ik zelf enorm positief ben over het gebruik van de mobile devices. iPhone, iPad, Apple Watch en Airpods...I love it.
Met kinderen moet je alleen even nadenken over 'hoe lang het heel blijft' denk ik. Op het schoolplein een keer over de kop of tegen een muur en je glas is wel stuk. Of je moet er een grote cover omheen doen van rubber ofzo, dat hebben ze ook bij die fitbit gedaan. Het display ligt 'diep' zeg maar voor de veiligheid. Misschien hebben ze zoiets ook voor de apple watch?Redondo1982 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:22:
[...]
Ik neig naar Apple doordat ik zelf enorm positief ben over het gebruik van de mobile devices. iPhone, iPad, Apple Watch en Airpods...I love it.
Naar school mag hij hem niet om. Het is puur als ie thuis komt en lekker gaat voetballen op de pleintjes en met mij hardloopt. Ik kan er zo'n glas cover opzetten, die zijn perfect. Heb ik vroeger in mijn werk (ging vaak langs muren af) ook gebruikt. Één keer eraf gelaten en direct prijs haha. Iets met karma.unconnected schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:46:
[...]
Met kinderen moet je alleen even nadenken over 'hoe lang het heel blijft' denk ik. Op het schoolplein een keer over de kop of tegen een muur en je glas is wel stuk. Of je moet er een grote cover omheen doen van rubber ofzo, dat hebben ze ook bij die fitbit gedaan. Het display ligt 'diep' zeg maar voor de veiligheid. Misschien hebben ze zoiets ook voor de apple watch?
Overigens is je punt meer dan terecht, want dat was de eerste horde die ik nam. Hierna ben ik pas gaan kijken hoe zoiets staat om zijn polsje.
* Settings > Display > Always On [staat aan]
* Settings > General > Bedside Mode [staat aan]
Is dit misschien afhankelijk van de orientatie van de lader? Ik gebruik een Zens Dual Watch, de display van het het horloge staat dan onder een hoek.
Wanneer ik zit registreert hij nog steeds dat ik sta.
Enig idee hoe ik dit nou juist kan kalibreren.
Waarschijnlijk hou je je arm dan verticaal.RifatSahin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:03:
Vraagje over mijn nieuwe AW 6 Nike.
Wanneer ik zit registreert hij nog steeds dat ik sta.
Enig idee hoe ik dit nou juist kan kalibreren.
Meestal zit ik gewoon in "kantoor- positie"Tinusvolkel schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:15:
[...]
Waarschijnlijk hou je je arm dan verticaal.
spoiler:Zo speel ik ook af en toe vals door m'n arm te laten hagen
Dus achter de pc.
Lol at die spoiler
Ik zou je Watch opnieuw pairen dan, zie ook: https://support.apple.com...atch/apdde4d6f98e/watchosDonstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
[Afbeelding]
Is hier inmiddels al een blijvende oplossing voor?
Regelmatig met het updaten van de watch heb ik dit.
Rebooten van iPhone en watch lost het soms op maar vandaag helaas niet.
[ Voor 88% gewijzigd door Julio_Ricardo op 15-12-2020 11:28 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Davidas op 15-12-2020 11:26 ]
Ja wel eens gedaan, hielp niets helaas.Davidas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:23:
[...]
Ik zou je Watch opnieuw pairen dan, zie ook: https://support.apple.com...atch/apdde4d6f98e/watchos
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Welke Apple Watch heb je?
S6 44mm SS
Inmiddels werkt het overigens wel, aantal keer opnieuw gezocht en ineens werkt het.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De aanhouder wint, WatchOS 7.2 is in batterijopzicht echt een vooruitgang.Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:46:
[...]
S6 44mm SS
Inmiddels werkt het overigens wel, aantal keer opnieuw gezocht en ineens werkt het.
Ze proberen je op een slinkse manier te dwingen om een nieuwer Watch model te kopen.Julio_Ricardo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:23:
Het updaten van een series 3 naar WatchOS 7.2 is weer een crime. Zelfs na een volledige wipe geeft de watch app aan dat er ruimtegebrek is.
Ik zocht nog een mooi kerstcadeau voor mijzelf....Davidas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:30:
[...]
Ze proberen je op een slinkse manier te dwingen om een nieuwer Watch model te kopen.
Maar inderdaad, de laatste updates zijn gewoon kak icm de serie 3. Voor de rest doet mijn horloge precies wat ik wil dat ie doet. En om een horloge te vervangen voor meer geheugen, vind ik eigenlijk onzin...
Een Alta HR voor mijn zoontje van 7 en een Charge 4 voor mijn zoontje van 10. Ze dragen ze dag en nacht. Opladen moet 1x in de zoveel dagen. Lukt soms al tussen uit bed komen en naar school gaan. De stappen die ze zetten, het lijkt er op dat ze hier helemaal geen moeite voor hoeven te doen...
De Alta HR heeft na een jaar wel een wat doffer "scherm", nog prima afleesbaar.
Redondo1982 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:01:
[...]
Naar school mag hij hem niet om. Het is puur als ie thuis komt en lekker gaat voetballen op de pleintjes en met mij hardloopt. Ik kan er zo'n glas cover opzetten, die zijn perfect. Heb ik vroeger in mijn werk (ging vaak langs muren af) ook gebruikt. Één keer eraf gelaten en direct prijs haha. Iets met karma.
Overigens is je punt meer dan terecht, want dat was de eerste horde die ik nam. Hierna ben ik pas gaan kijken hoe zoiets staat om zijn polsje.
Het gaat ze op deze manier nog lukken ook. Ik verwacht volgende generatie wel een nieuwe aan te schaffen.Davidas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:30:
[...]
Ze proberen je op een slinkse manier te dwingen om een nieuwer Watch model te kopen.
Itt veel andere gebruikers vind ik de prestaties van de series 3 echt vooruit gegaan met watchOS 7 tov 6. Alleen het updaten 😒.
Heb een Fitbit Ace 2 gekocht. Hopelijk is het wat...HvRP schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:35:
Hoewel ik ook Apple-minded ben heb ik voor mijn kids 2 fitbits.
Een Alta HR voor mijn zoontje van 7 en een Charge 4 voor mijn zoontje van 10. Ze dragen ze dag en nacht. Opladen moet 1x in de zoveel dagen. Lukt soms al tussen uit bed komen en naar school gaan. De stappen die ze zetten, het lijkt er op dat ze hier helemaal geen moeite voor hoeven te doen...
De Alta HR heeft na een jaar wel een wat doffer "scherm", nog prima afleesbaar.
[...]
Edit:
En hij gaat ookweer retour. Ga toch voor Apple Watch voor de kleine man. Wel stukken duurder, maar het gevoel wint.
[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 15-12-2020 21:55 ]
De hoeveelheid functies zijn echt wel groot. Net Runkeeper geïnstalleerd en Home assistent. Maar zal nog wel even aan het ontdekken zijn
Dat klinkt meer als gebruik dan drain.. het ding staat wel aan natuurlijk, en checkt verbindingen, sensors etc. Ik zou 10-15% niet als drain aanmerken maar goed, ik ben sowieso niet bezig met batterij percentages.DutchLegendX schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:54:
Helaas blijft de batterydrain van 7.1 ook op 7.2 hangen. Ga slapen wanneer ik hem van de lader afhaal en wordt wakker met een 85-90% batterij. Gewoonlijke 8u slaap
Tegenwoordig is dat idd 10-15% op een nacht. Vooral met watchOS6 werd het verbruik hoger.
Ja hier ook, AW5 met autosleep en theaterstand om AO display uit te krijgenAghanim schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:39:
Ik heb op mijn AW SE en AW 6 met Autosleep iedere nacht tussen de 10% - 15% verbruik. Leek me redelijk normaal uitgaande van zo'n 2% per uur (50 uur standby).
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Heb daarom een andere app geinstalleerd: smart alarm. Doet hetzelfde, alleen heeft een window van een half uur, terwijl de smart alarm van autosleep een instelbare window had. Ik vind een window van 30minuten te lang. Maar goed, alles beter dan het trilalarm van de standaard wekker op de watch
Zoals ook in de topic warning staat, is dit topic voor ervaringen. Voor beschikbaarheid en andere verzoeken gerelateerd aan het kopen van een Apple Watch hebben we een ander topic: [Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
[ Voor 48% gewijzigd door Whieee op 18-12-2020 16:12 ]
https://www.ibood.com/ele...e-watch-se-gps-44-mm.htmljoppe113 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:25:
Iemand ervaringen waar ik het beste een se kan bestellen? Ik neig naar bcc maar twijvel wat gezien de problemen bij de pakketjes bezorgers...
Maar denk dat je overal problemen gaat krijgen met pakketjes laten bezorgen voor de kerst.
Edit..Zelfs app verwijderen van IPhone en opnieuw installeren werk niet. Jammer! Gebruik deze best wel veel in de supermarkt..
[ Voor 45% gewijzigd door pdavie2311 op 18-12-2020 16:33 ]
Ik had hetzelfde probleem op zowel mijn Watch 4 als mijn Watch 6. Stocard bleef staan op “laden”.pdavie2311 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:13:
Bij meer mensen waar Stocard niet werkt op de Watch, maar wel op de telefoon?
Edit..Zelfs app verwijderen van IPhone en opnieuw installeren werk niet. Jammer! Gebruik deze best wel veel in de supermarkt..
Dit probleem is door de makers van Stocard opgelost.
Even in de AppStore de app zoeken, app updaten, telefoon en Watch even uitzetten, aanzetten en ff wachten.
Klaar
Nou, hier niet! Maar even probleem gemeldt bij Stocard...Haga schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:44:
[...]
Ik had hetzelfde probleem op zowel mijn Watch 4 als mijn Watch 6. Stocard bleef staan op “laden”.
Dit probleem is door de makers van Stocard opgelost.
Even in de AppStore de app zoeken, app updaten, telefoon en Watch even uitzetten, aanzetten en ff wachten.
Klaar
Toch nog even terugkomend op je probleem.pdavie2311 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:50:
[...]
Nou, hier niet! Maar even probleem gemeldt bij Stocard...
De Stocard-app die je gebruikt heeft versie 8.13.1?
8.14.1Haga schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:04:
[...]
Toch nog even terugkomend op je probleem.
De Stocard-app die je gebruikt heeft versie 8.13.1?
Exact! Dit viel mij ook op. Het is wat het is en ik gebruik hem er niet minder om maar dit is wel de conclusiedeBennie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:04:
Vroegah, in de tijd van watchOS5 op een watch 4, had ik een verbruik van 3-4% in een nacht. Net als nu had ik mn horloge op vliegtuigstand, theater modus en op niet storen, plus autosleep aan.
Tegenwoordig is dat idd 10-15% op een nacht. Vooral met watchOS6 werd het verbruik hoger.
[ Voor 39% gewijzigd door hk12nl op 19-12-2020 08:32 ]
©2004
Straks of morgen zo een film screenprotector erop en dan hopen dat het wat duurzaam is als je nergens tegen stoot of botst, al leek dat wel goed te zitten als ik het demo model inspecteerde ( leek toch alsof de paint niet snel zal chippen of gewoon random af gaat )
Al die hoesjes of tpu hoesjes of whatever vind ik eigenlijk maar bulky en/of lelijk rond zo een watch dus gewoon maar opletten dat ik nergens tegen loop
Wel teleurstellend dat de oplader niet USB-C is. Niet erg consistent van Apple.
Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Dat is juist slim. Nu is hij zeer goed waterdicht en kan je er gewoon mee zwemmen.Wel teleurstellend dat de oplader niet USB-C is. Niet erg consistent van Apple.
(EDIT: oh, wacht je bedoelt niet de Watch, maar puur de kabel.. laat maar

[ Voor 18% gewijzigd door RoRoNL op 20-12-2020 16:39 ]
Maar ik wist niet dat dat scherm zo krasgevoelig was
Dus voor de nieuwe Apple Watch bezitters - ik raad een screenprotector aan!
Elke eerste kras doet pijn, maar ik blijf bij een Apple Watch zónder protector. Doet afbreuk aan het design. En krasjes krijg je ook op normale horloges. Dat hoort er gewoon bij.meridin schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:47:
Dus voor de nieuwe Apple Watch bezitters - ik raad een screenprotector aan!
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik heb nu voor het eerst wel een (doorzichtige) case om mijn iPhone. Gezien de huidige prijzen van deze telefoons (11 pro in dit geval) vond ik dat wel redelijk.THE_BASE schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:03:
[...]
Elke eerste kras doet pijn, maar ik blijf bij een Apple Watch zónder protector. Doet afbreuk aan het design. En krasjes krijg je ook op normale horloges. Dat hoort er gewoon bij.
Voor mijn Apple Watch helemaal niet stil gestaan bij wel of geen protector. Denk dat ik dan een ander horloge had moeten kopen.
Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Ik snap je punt maar ik wil toch ook even de andere kant belichten. Er zijn liquid protectors (ik haal ze van Ali) die je simpel en goed aan kan brengen en echt amper ziet maar toch dat extra stukje bescherming bieden (ook gevoelsmatig). Ik ben geen fan van screenprotectors maar ik kan deze zeker aanbevelen.THE_BASE schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:03:
[...]
Elke eerste kras doet pijn, maar ik blijf bij een Apple Watch zónder protector. Doet afbreuk aan het design. En krasjes krijg je ook op normale horloges. Dat hoort er gewoon bij.
©2004
Link?hk12nl schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:36:
[...]
Ik snap je punt maar ik wil toch ook even de andere kant belichten. Er zijn liquid protectors (ik haal ze van Ali) die je simpel en goed aan kan brengen en echt amper ziet maar toch dat extra stukje bescherming bieden (ook gevoelsmatig). Ik ben geen fan van screenprotectors maar ik kan deze zeker aanbevelen.
Deze zie je haast niet zitten. Topproduct vind ik
In het verlengende daarvan heb ik voor specifieke contacten een bepaalde "Text Tone"(vibratie) en ook die krijg ik niet, alle notificaties zijn hetzelfde op mijn Watch.
En juist dat bevalt mij zo enorm aan mijn AWduke99 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:44:
Sinds ik een Apple Watch heb krijg ik wanneer mijn telefoon in mijn broekzak zit alleen een tril-notificatie op mijn Watch en niet meer op mijn telefoon. Ik kan nergens vinden om dat beiden in te schakelen, iemand een idee?
Dat is de protector van Belkin: https://www.bol.com/nl/p/...se-40mm/9200000131481060/
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires