Dennism schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:18:
[...]
Dat is inderdaad wat buildzoid zegt, POSCAP's zijn SPCAP's, echter niet iedere SPCAP is een POSCAP (Want POSCAP is panasoic) en geen van de GPU's gebruiken volgens hem POSCAP's, en dat is mijn inziens iets waar een engineer niet mee de fout in zou gaan, maar een marketeer mogelijk wel. En verhaaltjes geschreven door een marketeer hebben voor mij veel minder waarde dan wanneer een engineer van EVGA dit zou duiden.
Ik denk zo dat de PR types met zulke gevoelige zaken, uitgebreid worden ingelicht door de technische staf en dat ze nog even controleren of de essentie van het bericht wel klopt. Immers gooide EVGA eigenlijk Nvidia onder de bus. Dat vinden ze bij Nvidia niet zo leuk.

Recently there has been some discussion about the EVGA GeForce RTX 3080 series.
During our mass production QC testing we discovered a full 6 POSCAPs solution cannot pass the real world applications testing. It took almost a week of R&D effort to find the cause and reduce the POSCAPs to 4 and add 20 MLCC caps prior to shipping production boards, this is why the EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 series was delayed at launch. There were no 6 POSCAP production EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 boards shipped.
But, due to the time crunch, some of the reviewers were sent a pre-production version with 6 POSCAP’s, we are working with those reviewers directly to replace their boards with production versions.
EVGA GeForce RTX 3080 XC3 series with 5 POSCAPs + 10 MLCC solution is matched with the XC3 spec without issues.
Also note that we have updated the product pictures at EVGA.com to reflect the production components that shipped to gamers and enthusiasts since day 1 of product launch. Once you receive the card you can compare for yourself, EVGA stands behind its products!
Die fabrikanten krijgen allemaal een uitgebreide specificatie en EVGA, nota bene een van AIB's die het dichtste bij Nvidia staat, gooit ze hier onder de bus. Ik kan me niet voorstellen dat zoveel AIB's de mist in zijn gegaan en dat het vervolgens niet te herleiden is tot een fout vanuit Nvidia. En zo kom je bij het doomscenario uit.
De vraag hier is vooral of kaarten zoals de TUF of FE ook crashen vanwege dit, of er ook andere factoren spelen. Ik zou ook niet snel naar een PSU wijzen omdat reviewers er echt wel voor zorgen dat ze met goede overkill PSU's werken en reserves hebben liggen. Zeker een bedrijf zoals Corsair zie ik ervoor aan dat ze PSU's aan reviewers geven. Die zie je namelijk te vaak.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.