Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acroynum
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-06 10:19
- Oof, aan de toon van de statement zou ik bijna een curses anger management aanbieden.

Kan het anderzijds wel begrijpen, mensen maken je naam/ product kapot wegens een paar speculaties.
Maar alsnog met een gestrekt been erin vliegen is misschien ook niet gewenst :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarQraven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2021
Ik lees hier geen gestrekt been in tbh. Ze sommen gewoon de misconcepties die er in de community rondgaan op en weerleggen ze. Daar zijn verder weinig doekjes om te winden: onjuist is onjuist.

Ik heb het hierbij niet over jou @Acroynum maar het lijkt me dat als dit tekstje aanstootgevend is, dat meer zegt over hoe de lezer zelf in deze hele situatie staat dan over Gigabyte.

[ Voor 6% gewijzigd door DarQraven op 29-09-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 09:40
William/Ax3 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:58:
Update msi:

[...]

Hier staat nog wat meer onder andere ook asus:
https://videocardz.com/ne...0-crash-to-desktop-issues

[...]

Lijkt er gewoon op dat het idd drivers waren. En dat iedere fabrikant/model gewoon een andere "best" layout heeft door de design van de hele kaart zoals ook nvidia heeft aangegeven.
Al met al een storm in een glas water.
toon volledige bericht
Tsjonge, hoe moet ik als simpele tweaker hier nu nog een touw aan vastknopen.
Het hele verhaal verandert per dag.

Dat het een storm in een glas water was, daar was ik al van overtuigd. Maar het verhaal dat MSI toch de capacitors aangepast had maakte dat ik even wou wachten. En nu???

LOST :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen, kijk naar de praktijk testen.

Ik vind Gigabyte's statement assertief waar het moet zijn, ze staan achter hun bestaand ontwerp. Volgens mij niet zonder reden, want ik lees weinig over problemen met die kaarten.

MSI doet m.i. meer aan paniek voetbal, aangezien de entree-level MSI kaarten al niet bovenaan het wensenlijstje stonden van enkele review roundups.

Wat @Sissors over marktwaarde van kaarten kan ik mij wel in vinden.. als je graag de laatste MHz overklok ruimte wilt hebben zijn MLCC caps door Der8bauer bewezen iets verder door te klokken. Die kaarten zijn misschien iets meer gewild in de markt. Maar binnen standaard GPU boost zouden er geen problemen mogen zijn, met alle kaarten natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 29-09-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

killerbee1958 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:18:
[...]

Tsjonge, hoe moet ik als simpele tweaker hier nu nog een touw aan vastknopen.
Het hele verhaal verandert per dag.

Dat het een storm in een glas water was, daar was ik al van overtuigd. Maar het verhaal dat MSI toch de capacitors aangepast had maakte dat ik even wou wachten. En nu???

LOST :(
Blijkbaar heeft de driverupdate de acute crashes op zijn minst deels opgelost.

Dat betekent echter niet dat het een storm in een glas water was/is. Het feit dat veel fabrikanten toch aanpassingen aan de capacitorconfiguratie hebben gedaan geeft voor mij aan dat dat dus zeker niet optimaal was en bijvoorbeeld mogelijk later alsnog voor problemen had kunnen zorgen.

Er zijn een hoop zaken (VRM's, firmware, capacitors, chip, driver etc) die allemaal goed moeten samenwerken om de kaart a) goed te laten werken en b) duurzaam goed te laten werken.

Het heeft er (meer dan) alle schijn van dat er te weinig tijd gereserveerd is om dit goed uit te werken alsmede te testen en daarom deze chaos is ontstaan.

Deze hele launch is in ieder geval een schoolvoorbeeld van hoe het allemaal niet moet. Tenminste als je de eindgebruiker serieus neemt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07 17:58
Effe stomme vraag, als de software van Nvidia de kaart toch naar +-2ghz tikt wat maakt het dan nog uit welke kaart je scored. Bedoel OC kaartjes hebben zo toch helemaal geen zin. Wat maakt het uit als de basis 1.7 of 1.8 is als het toch naar 2 gaat....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 12:40

William/Ax3

We are Starstuff

Edit sorry had nog niet gezien dat het inmiddels ook al gepost was.
Artikel waar hij ook heen verwijst
https://www.pcworld.com/a...-drivers-clock-speed.html

Ben nog aan het kijken maar kennelijk crashen de evga 6 popcap pre productie kaarten ook niet meer met de driver update. DUS lijkt gewoon echt de driver! 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door William/Ax3 op 29-09-2020 19:04 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

tattooboy1985

YouTube: RTX 3080 - Capacitors or Simply SOFTWARE??? mensen zet dit is uit in windows ? schijnt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Als je de andere reacties leest / kijkt lijkt het vooral met de nieuwe driver te maken te hebben

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:44
Help!!!! schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:35:
[...]

Blijkbaar heeft de driverupdate de acute crashes op zijn minst deels opgelost.

Dat betekent echter niet dat het een storm in een glas water was/is. Het feit dat veel fabrikanten toch aanpassingen aan de capacitorconfiguratie hebben gedaan geeft voor mij aan dat dat dus zeker niet optimaal was en bijvoorbeeld mogelijk later alsnog voor problemen had kunnen zorgen.

Er zijn een hoop zaken (VRM's, firmware, capacitors, chip, driver etc) die allemaal goed moeten samenwerken om de kaart a) goed te laten werken en b) duurzaam goed te laten werken.

Het heeft er (meer dan) alle schijn van dat er te weinig tijd gereserveerd is om dit goed uit te werken alsmede te testen en daarom deze chaos is ontstaan.

Deze hele launch is in ieder geval een schoolvoorbeeld van hoe het allemaal niet moet. Tenminste als je de eindgebruiker serieus neemt.
Fabrikanten hadden geen game ready driver om mee te testen vanwege nvidia's paranoïde stelling daardoor hebben de fabrikanten gebouwd naar referenties die nvidia maakt.

Daarnaast kan gpuboost ook de kaart laten crashen als op de hoogste clock de spanning niet goed meeloopt.

Dus 0.01 volt kan het verschil geven van 100mhz.
Dit zie je ook bij het overclocken van de deze kaarten met 0.1 extra spanning trek je er makkelijk 200mhz extra uit maar loop je dan tegen gigantische powerdraw aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
William/Ax3 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:58:
[...]

Edit sorry had nog niet gezien dat het inmiddels ook al gepost was.
Artikel waar hij ook heen verwijst
https://www.pcworld.com/a...-drivers-clock-speed.html

Ben nog aan het kijken maar kennelijk crashen de evga 6 popcap pre productie kaarten ook niet meer met de driver update. DUS lijkt gewoon echt de driver! 8)7
Het zal een combinatie zijn. Als door mindere caps de voedingsspanning iets verder inzakt bij transients, worden de timing marges in de chip iets kleiner, wat net het stapje te ver kan zijn. Tussen een boost clock van 2GHz, and 2.02GHz, zit een timing verschil van 5ps, dat is blijkbaar net iets te ver (en dat laat direct zien hoe klein de marges zijn in timing bij zo'n GPU, ze zitten binnen paar picoseconde van hun timing limieten).

Dus in de drivers hebben ze of gezorgd dat de timing marges weer wat groter zijn (door andere v/f curves), of misschien ook gezorgd dat er wat minder agressief met bijvoorbeeld de klok gespeeld wordt, waardoor er minder pieken in stroom door capaciteiten hoeven te worden opgevangen, en de spanning stabieler is.

• computerjunky
  • Laatst online: 19:08
Bschnitz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:38:
Effe stomme vraag, als de software van Nvidia de kaart toch naar +-2ghz tikt wat maakt het dan nog uit welke kaart je scored. Bedoel OC kaartjes hebben zo toch helemaal geen zin. Wat maakt het uit als de basis 1.7 of 1.8 is als het toch naar 2 gaat....
Kaarten koop je als je weet wat je doen meer op design en koeler kwaliteit dan op frequentie. Ze overclocken zichzelf allemaal behoorlijk dus voor de clock hoef je het idd niet te doen.

Een betere koeler kan een betere frequentie als resultaat hebben.

En wat betreft de statement van gigabyte. Ja leuk maar zij gebruiken de betere 470 caps er zijn er bij die de 370 of lager gebruikt hebben.
En het is toch al we bewezen dat betere caps betere resultaten geeft.
Dat een driver het oplost is mooi meegenomen maar onder de streep was je design problematisch al is dat mede door de schuld van nvidia...

En industry leading cooling? Sorry maar er waren verschillende fabrikanten met minder foei lelijke koeler designs met een hap er uit die ook nog eens beter koelde.

Ach ja blij dat het opgelost lijkt. Zo even alle reviewers bezoeken voor meer data want ik had daar gisteren geen tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 08:56
Zo te zien is iedereen gerustgesteld en zijn de problemen opgelost?!

Gezien de radio stilte... :)

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atn.esser
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2024
TrainedFTW schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:30:

TrainedFTW schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:30:

Met mijn inno3d 3080 lijkt alles wel opgelost te zijn. Ik had in seizoen 6 van warzone nog wat crashes maar dat lag volgens mij meer aan warzone dan aan de 3080 :p. Ik heb nog een 50mhz under-clock staan. Dat is meer omdat ik een week zonder crashes wil draaien voordat ik hem stock zet (en ik heb nog een 1700x dus merk daar weinig van :P). Ik speelde in het begin met case open omdat de max temp 78 was. Paar dagen terug wat case fans erbij gedaan en nu is de max temp 68 graden met de case gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:10

OMD

computerjunky schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:55:
[...]

Kaarten koop je als je weet wat je doen meer op design en koeler kwaliteit dan op frequentie. Ze overclocken zichzelf allemaal behoorlijk dus voor de clock hoef je het idd niet te doen.

Een betere koeler kan een betere frequentie als resultaat hebben.
Kleine kanttekening.

Dit is natuurlijk niet echt meer vanaf deze generatie. De FE haalt bij sommige mensen stock ook 2000-2050mhz terwijl de duurdere kaarten met custom cooling niet eens de 2ghz halen. Silicon lottery is eigenlijk het enige wat telt, er is geen binning (misschien de Kingpin).

Uiteraard heb je wel iets als sustained clock speeds bij x temperatuur. Een Strix cooler zorgt ervoor dat de kaart bijvoorbeeld op 71 graden blijft t.o.v. de FE. Dit is dan weer een stap hoger in clock speeds. Ik geloof dat hij bij 76 graden weer een tree lager gaat maar nogmaals, er zijn zat mensen waarbij de FE boven de 2ghz zit met alles stock.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een goede samenvatting van het geheel, waarbij vooral de conclusie is dat teveel tech youtubers gewoon blind verhalen volgen, en veel te veel mensen die tech youtubers, die vaak een totaal gebrek aan daadwerkelijke technische kennis hebben, blind volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 20:36
En wat betreft de statement van gigabyte. Ja leuk maar zij gebruiken de betere 470 caps er zijn er bij die de 370 of lager gebruikt hebben.
En het is toch al we bewezen dat betere caps betere resultaten geeft.
Dat een driver het oplost is mooi meegenomen maar onder de streep was je design problematisch al is dat mede door de schuld van nvidia...
Vrijwel alle kaarten op de markt zitten 200~300mhz boven de gegarandeerde boost clocks van 1710mhz. Alles daarboven is dus bonus. Betere caps geeft een beter overclock resultaat ja, dat het bosot algoritme misschien net een stap te ver ging, of nou ja meer te abrupt wat nu in een driver update gefixed is zonder verlaging van boost clocks zegt genoeg toch. De kaarten voldeden aan de eisen.
En industry leading cooling? Sorry maar er waren verschillende fabrikanten met minder foei lelijke koeler designs met een hap er uit die ook nog eens beter koelde.
De FE kaarten waren juist relatief stabieler, ook zijn het de enige kaarten op de EVGA XC3 na die voldoen aan 2 slot ATX specs (ook qua card height) oftewel passen deze in krappere systemen. Tuurlijk koelen semi 3 slot varianten beter want ze zijn lettelrijk groter, hoger en dieper. De EVGA XC3 is in 1 klap een stuk meer vergelijkbaar qua koeling met de FE maar heeft dan iets lagere temps maar wel hogere case temps omdat de FE variant meer warme lucht de kast weet uit te krijgen.
Ach ja blij dat het opgelost lijkt. Zo even alle reviewers bezoeken voor meer data want ik had daar gisteren geen tijd voor.
Eerste signalen die verified zijn laten gelukkig eenduidig boost gedrag en verbruik zien (in sommige gevallen minder verbuik) en dus geen verlaging van boost clocks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 12:40

William/Ax3

We are Starstuff

Igor heeft ook weer het e.e.a getest ook met psu's die het kennelijk teveel werd met de oude drivers:

https://www.igorslab.de/e...-power-supplies-analysis/
Conclusion and summary

Let’s look at it this way: The somewhat too optimistic specifications of the power delivery via Boost and the Clock rate have mercilessly, though certainly not intended, revealed the not quite so optimal board layouts or the cheaper component selection. In addition, there was the unexpected and very annoying shutdown of power supply units that were actually sufficiently dimensioned, whose only fault was that they wanted to protect themselves and the connected hardware much too quickly.

The fact that the telemetry can now be influenced almost losslessly by means of a simple driver in such a way that all the consequences of the hasty load changes and the resulting peaks can be eliminated or at least very strongly mitigated in one go is pleasing, but at the same time it raises new questions as to why all of this wasn’t tested earlier. And as far as the question of MLCC vs. polymer caps is concerned: it is the appropriate mix of both that makes such a graphics card safer, at least for borderline areas.

It runs now with the new drivers as expected, also a fact.

[ Voor 27% gewijzigd door William/Ax3 op 01-10-2020 19:33 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRickkert
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Even offtopic, heeft er iemand ervaring met de gigabyte kaarten? Hoe waren de connector pins voor hun, hoorde daar slechte dingen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:29
NM was toch off topic

[ Voor 103% gewijzigd door AtlAntA op 08-10-2020 09:18 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4rKy21
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-05 14:20
Hier ook een eigenaar van een MSI RTX 3080 Gaming X Trio maar ik krijg nog wel steeds crashings maar dat is eigelijk alleen bij 1 spel en dat is metro exodus onder dx12, op dx11 loopt het als een zonnetje wel zonde eigelijk want rtx ziet er gigantisch mooi uit in exodus. Ik probeer nog meer games kijken of het dan nog steeds crashed, als die wel stable zijn dan ga ik er gewoon vanuit dat het aan metro exodus ligt in combinatie met dx12..

[ Voor 25% gewijzigd door D4rKy21 op 21-01-2021 08:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 15:55
Dit had ik ook bij Metro Exodus in combinatie met RTX en dus DX12. Iedere keer op de exact dezelfde plekken. Eerste bij het verkrijgen van de verrekijker op de kraan, daarna tijdens een groot gevecht in de woestijn en nog weer later bij een ambush in het derde deel.
Tijdelijk omschakelen naar RTX uit hielp bij mij maar na de derde crash was ik er wel klaar mee en ben ik verder gegaan op DX11. Hierna geen crashes meer gehad!
Met 3090 trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 19:08
Dx11 vs dx12 op een niet rtx kaart hier gaf al problemen. Ik denk dat die game gewoon niet helemaal lekker is op bepaalde momenten en dat het niets te maken heeft met de transistors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-06 12:41
Hallo allen!

ik ben sinds een maand in het bezit van een zelfgebouwde PC met de Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme 10G ingebouwd.

Nu heb ik zelf weinig verstand van hoe een pc werkt. Het bouwen was erg leuk en ik moet zeggen dat ik mij met de jacht naar onderdelen ook wel heb vermaakt.

Tot gisteren crashten diverse spellen na enkele minuten tot 3 kwartier. Er was niet echt een vaste tijd op te zetten. De spellen die crashten: AC Valhalla, AC Odyssey en Cyberpunk.

Na wat googelen kwam ik er achter via reddit en dit topic dat het terug draaien van de "GPU boost" in Aorus engine zou kunnen helpen. Daar de GPU temp niet boven de 60°C komt lijkt mij hier ook geen probleem te zitten.
Nu heb ik gisteravond de hele avond Cyberpunk kunnen spelen zonder een crash!
Boost staat nu 99 MHz lager op 1806.

Nu zie ik dat dit topic al een poosje stil is door de driver update (ja, ik heb ook de nieuwste, V 461.40)

Betekent dit dat ik een kaart heb die defect is of zijn er nog meer mensen die nog steeds problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:43
Kero1234 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:23:
Hallo allen!

ik ben sinds een maand in het bezit van een zelfgebouwde PC met de Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme 10G ingebouwd.

Nu heb ik zelf weinig verstand van hoe een pc werkt. Het bouwen was erg leuk en ik moet zeggen dat ik mij met de jacht naar onderdelen ook wel heb vermaakt.

Tot gisteren crashten diverse spellen na enkele minuten tot 3 kwartier. Er was niet echt een vaste tijd op te zetten. De spellen die crashten: AC Valhalla, AC Odyssey en Cyberpunk.

Na wat googelen kwam ik er achter via reddit en dit topic dat het terug draaien van de "GPU boost" in Aorus engine zou kunnen helpen. Daar de GPU temp niet boven de 60°C komt lijkt mij hier ook geen probleem te zitten.
Nu heb ik gisteravond de hele avond Cyberpunk kunnen spelen zonder een crash!
Boost staat nu 99 MHz lager op 1806.

Nu zie ik dat dit topic al een poosje stil is door de driver update (ja, ik heb ook de nieuwste, V 461.40)

Betekent dit dat ik een kaart heb die defect is of zijn er nog meer mensen die nog steeds problemen ervaren?
toon volledige bericht
Wat is de temperatuur van je RAM? Tmax junction memory temp in HWiNFO.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
Koldur schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:26:
[...]

Wat is de temperatuur van je RAM? Tmax junction memory temp in HWiNFO.
Bedankt dat je ook even de tag naam van de temperatuur er bij zet.
Op 1800 is dat 92 graden en op 1900 is dat 94. Maar uiteraard is het spel nog niet gecrashed op het moment dat je bezig bent met data verzamelen! :/

Wat een temperatuur zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:43
Kero1234 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Bedankt dat je ook even de tag naam van de temperatuur er bij zet.
Op 1800 is dat 92 graden en op 1900 is dat 94. Maar uiteraard is het spel nog niet gecrashed op het moment dat je bezig bent met data verzamelen! :/

Wat een temperatuur zeg..
Het is warm, maar ruim binnen de spec. Throttled "pas" op 110°
Denk niet dat dit jouw probleem is. Als dit wel het geval is, kan het openen van je kast (zijpaneel eraf) soms wonderen doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
Koldur schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:50:
[...]

Het is warm, maar ruim binnen de spec. Throttled "pas" op 110°
Denk niet dat dit jouw probleem is. Als dit wel het geval is, kan het openen van je kast (zijpaneel eraf) soms wonderen doen.
Bedankt voor het mee denken! Ben benieuwd wat dan wel het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
Voor de mensen die hier ook problemen mee hebben:
Ik heb in de Aorus Engine de gpu boost van1905 MHz naar 1855MHz gehaald.
Alles draait nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpian
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-03-2022
Ik had deze twee crashes met mijn MSI RTX 3080 Gaming X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4N10kYK9bz5fG8P_sVz51on-74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVPq7Dh6PkYn4uiSwRQ2asqL.jpg?f=fotoalbum_large

En deze crash 2 dagen terug =

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fmHeUKlB4-M]

Helaas gebeurd dit bij mijn eerste build PC.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste