De PS5 doos (wit met afbeeldingen, wat je normaal op het rek in de winkel zou zien) zit in een 'anonieme' kartonnen sleeve (bruin), maar die is wel exact even groot als de PS5 doos. Zat er strak rond, en niet wat je vaak bij amazon ziet, een grotere doos met nog wat demping (voor transport) met daarin de PS5 doos.
Gezien het een erg gewild item is, vermoed ik dat een aantal koeriers wel heel goed zullen weten wat ze in handen hebben (gewicht, afmeting). Maar goed, misschien heb ik op dat gebied wel te weinig vertrouwen in de mensheid, en iets te veel paranoia (mijn ps5 is goed en wel aangekomen overigens)
kpnsvn schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:30:
Ik had ook een invitation link ontvangen, maar was me compleet ontgaan. PSN zit ook op oud emailadres die ik amper gebruik. Ben dus het misgelopen, maar moet je nu je opnieuw weer inschrijven voor de ‘draw’?
Idem hier, PSN zit wel op mijn normaal adres, maar is via rules altijd gearchiveerd. Had even geen zin om m'n rules te tweaken. Ik zocht dus af en toe handmatig op de zoekterm 'playstation' om te zien of ik nieuws had, en zo heb ik dus ook mijn eerste invite gemist. Balen
Vorige woensdag kreeg ik dan m'n tweede invite, net zoals vele tweakers hier. Ik heb de indruk (gezien het aantal berichten sinds woensdag in dit topic) dat het sony direct programma nu wel op stoom komt, en dat er grote batches worden uitgezonden. Blijkbaar kon je zelfs nog aan ps5's komen na het sluiten van de queue, en ook als je niet was uitgenodigd met de link die hier soms gepost wordt.
Maar om dus te antwoorden, nee, je hoeft je niet opnieuw in te schrijven. Dat inschrijven werkte ook weer heel erg vaag (zoals de meeste forms en buttons op de sony websites), dus ik zou er afblijven. Blijkbaar wordt je dus opnieuw uitgeloot als er nog geen ps5 op je account is besteld.
En heb je dan driemaal een console kunnen kopen? Ik dacht dat het gelimiteerd was op 1 per gebruiker.
Zelf heb ik me ingeschreven in januari (ongeveer).
Eerste uitnodiging begin juli (een van die sessies die niet werkte door een probleem bij sony zelf).
Tweede uitnodiging vorige week dus
Nog even samenvatten:
- Donderdag in de queue rond 10:40
- anderhalve minuut moeten wachten
- bestelling geplaatst, zonder probleem betaald (met creditcard, en doorverwijzing naar je bank voor verificatie) (*)
- vrijdag rond 12.00 geleverd (was niet thuis, dus naar ophaalpunt gebracht)
- zaterdag afgehaald bij ophaalpunt
- zondag uitgepakt
(*) Ik denk sowieso dat een creditcard het beste werkt. Sony is als internationaal bedrijf het meest vertrouwd met dat soort betalingen/forms/plug-ins en zal dat ook het best hebben uitgewerkt. Ik ben ook nooit uitgelogd geweest tijdens die pop-up, of heb me nooit opnieuw moeten inloggen. Hele zaakje duurde letterlijk nog geen minuut. Ik krijg de indruk dat de betalingsproblemen vooral komen door directe afschrijvingen of iDeal of zo.
Heel erg blij dus dat ik eindelijk een ps5 heb! Ik blijf het een apparte manier vinden van aankopen doen, en tech kopen. Voelt een beetje 'wrang' dat ze het zo ophypen en verpakken als een 'exclusieve uitnodiging'. Ze zouden na twee jaar nu onderhands wel hun productie op peil moeten hebben om iedereen te bedienen uit een fysieke winkel. Maar het is wat het is, en de ps5 staat nu naast de tv.
Wat is 'ie groot, en "lelijk" wil ik het niet noemen, maar best wel "apart"
Ik hoef nu ook dit topic niet meer te volgen en zwaai dus af, mijn PS5 is binnen

Op naar het PS5 topic