• LucasThatsMe
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-01-2021
Oke om ff het topic weer terug te brengen..

Enige kans is nog Coolblue waar ze veels te weinig units hebben en waar je 2 ps5's in je mandje kan gooien, dus alle marktplaats-gozers kunnen weer los gaan.

• Timovdr
  • Laatst online: 09-12-2020
LucasThatsMe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:04:
Oke om ff het topic weer terug te brengen..

Enige kans is nog Coolblue waar ze veels te weinig units hebben en waar je 2 ps5's in je mandje kan gooien, dus alle marktplaats-gozers kunnen weer los gaan.
hoe weet je dat je twee ps5's in je mandje kan doen?

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-01 20:48

ap3nr0ts

hoi

Jumpman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:01:
[...]

Die uitspraak moet je met een korreltje zout nemen.
Oh ja. Ik vergeet altijd dat lollige copy boven inhoud gaat bij Coolblue. Beter dan vierkant, etc. :P

Heel benieuwd of iemand de komende week het aantal los peutert. Niet dat het veel uitmaakt met verschillende app-groepen met mensen met refresh-trackertjes.

Edit: als het lukt en ik er 2 in een mandje kan doen, gooi ik die tweede wel meteen op V&A. Snel genoeg te zien of de eerste die reageert hier heeft lopen posten of niet. :) Die 500 kan ik wel ff happen.

[ Voor 19% gewijzigd door ap3nr0ts op 13-11-2020 00:07 ]

• Thomvz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-01 14:13
Wat maakt t uit hoeveel ps5s CB binnenkrijgt? Meer dan je best kan je niet doen toch?

"Better to be a Warrior in a Garden than a Gardener in a War"

• LucasThatsMe
Timovdr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:05:
[...]

hoe weet je dat je twee ps5's in je mandje kan doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgdkx_eXQVsVsIa6FCLFeWXAMds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kpb86PVJmTh6r4iizzEJL64k.png?f=fotoalbum_large

Geen idee hoe je een tweet kan mentionen dus eh dit wordt m maar

[ Voor 6% gewijzigd door LucasThatsMe op 13-11-2020 00:11 ]

• Timovdr
dan heb je toch alleen maar minder kans op een ps5.

• Thomvz
LucasThatsMe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:10:
[...]

[Afbeelding]

Geen idee hoe je een tweet kan mentionen dus eh dit wordt m maar
Best rare manier toch ? Lijkt me juist dat je er dan voor zorgt dat er minder mensen een ps5 kunnen halen en meer mensen met 2 ps5s zitten...

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

7 november hè. Toen kwam hij nog stipt om 12 uur op de 18e online, en hadden ze daar nog niet de thermostaat twee dagen uit kunnen zetten door de hitte van de servers die de Xbox-launch veroorzaakte. Het is net de Amerikaanse verkiezingen! Altijd updates, nooit echt substantieel nieuws.

• LucasThatsMe
Thomvz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:12:
[...]

Best rare manier toch ? Lijkt me juist dat je er dan voor zorgt dat er minder mensen een ps5 kunnen halen en meer mensen met 2 ps5s zitten...
Heel deze ps5 launch is raar, had zoizo verwacht dat er veel meer units gemaakt zouden zijn, ook om natuurlijk de gemiddelde ouders(die niet 24/7 tweakers checken) te helpen om een kadotje voor onder de kerstboom te krijgen

Maarja we doen het er maar mee

• Thomvz
LucasThatsMe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:15:
[...]

Heel deze ps5 launch is raar, had zoizo verwacht dat er veel meer units gemaakt zouden zijn, ook om natuurlijk de gemiddelde ouders(die niet 24/7 tweakers checken) te helpen om een kadotje voor onder de kerstboom te krijgen

T zelfde verhaal als de RTX 3000 serie...

2020 I guess :)

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@Arunia Het was allang klaar, haha. Maar je zegt niks raars hoor.

En ik denk dat die schaarste echt door corona komt joh. Je zag het bij de Switch eerder dit jaar, sportspullen, en al die productieprocessen zijn daar vast niet zomaar op aangepast. Tijdelijk opschalen is kennelijk moeilijker of minder rendabel dan je zou denken.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-02 18:15
[...]

Komt gewoon door dat we in een rare tijd leven. De fabrieken hebben niet op volle krachten kunnen draaien.
Helaas zie je dat bij meer producten. COVID19 is de schuldige.

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-02 22:08
[...]

Dan heb je de vorige pre orders niet meegemaakt ;)

Toen ik 14 was had ik ontzettend lang gespaard om de PS3 te kopen en had het geluk om het bij een Intertoys te kopen in een klein dorp (pre order, werden 5 PS3 geleverd).

Dat werkt (helaas) nu niet meer. Sony had al gezegd dat in de eerste 12uur meer orders waren dan in de eerste 12 weken van de PS4.

De kans op een ps5 is gewoon klein. En het enige wat je moet hopen, is geluk en de retailers in de gaten houden.

• Timovdr
kan je bij ccolblue eigenlijk van tevoren credit card informatie invoeren?

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-12-2025
Vandaag zegt BOL weer tegen iemand dat de kans zeker aanwezig is dat ze daar ook nog voor de launch aanwezig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCw7s0Hor0EzFOBCpeDtz0P_yoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tf8UCbXtPDb2UDt34HOxY1NK.jpg?f=user_large

• Chrisjeeeh94
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
Kiadjo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:27:
Vandaag zegt BOL weer tegen iemand dat de kans zeker aanwezig is dat ze daar ook nog voor de launch aanwezig zijn.

[Afbeelding]
Dat geeft de strijder moed!

• Evertt
Waarom doet Coolblue niet een loting tegen betaling?

• Thomvz
Kiadjo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:27:

[Afbeelding]
Misschien mensen valse hoop geven? Hoop t niet voor de mensen natuurlijk, maar t geeft mensen een goed gevoel dat er "een kans is" dat er een ps5 te koop gaat zijn op of voor de dag van release... :)

• Wulfric92
Timovdr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:26:
kan je bij ccolblue eigenlijk van tevoren credit card informatie invoeren?
Niet vervelend bedoeld, maar als je via een creditcard een PS5 wilt kopen. Moet je dat niet doen.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:08
Wulfric92 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:41:
[...]

Niet vervelend bedoeld, maar als je via een creditcard een PS5 wilt kopen. Moet je dat niet doen.
Niet zo raar doen, met creditcard betalen wil niet zeggen dat je op de pof leeft hoor.

Verzekerd/sneller dan al het andere/ overal geaccepteerd/ met 1 druk op de knop betalen ipv Rabo/ing of wat dan ook kastje./spaaracties?

• Timovdr
[...]

Ik koop bijna nooit met creditcard, maar omdat je denk ik geen tijd hebt om de ing erbij te pakken is creditcard een betere optie.

• Wulfric92
Timovdr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:56:
[...]

Ik koop bijna nooit met creditcard, maar omdat je denk ik geen tijd hebt om de ing erbij te pakken is creditcard een betere optie.
Oke maar je order is al gereserveerd op het moment dat je naar de betaal pagina gaat :) Als je maar de betaling binnen redelijke tijd afhandelt ;)

• Timovdr
Wulfric92 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:59:
[...]

Oke maar je order is al gereserveerd op het moment dat je naar de betaal pagina gaat :) Als je maar de betaling binnen redelijke tijd afhandelt ;)
OK, wist ik niet.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-02 15:29
Thomvz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:17:
[...]

T zelfde verhaal als de RTX 3000 serie...

2020 I guess :)
Niet per se 2020. Was ook de vorige console generatie zo. Men wil cutting edge hardware natuurlijk. En "toevallig" is er dit najaar nieuwe cutting edge hardware mogelijk, omdat het 7nm productieprocede beschikbaar is. Hierdoor worden chips kleiner, waardoor er meer transistors (en dus meer berekeningen) in dezelfde chip passen, en bovendien worden ze ook nog eens energiezuiniger en zijn hogere kloksnelheden mogelijk.

De Slim-consoles worden mogelijk als we straks naar een nog kleiner procédé gaan, over een paar jaartjes. En dan zullen Sony en Microsoft 'toevallig' ook gelijk lanceren, samen met nieuwe videokaarten... Enzovoort :P

7nm high-performance is waar Nvidia vol bovenop zit met RTX 3000. En AMD komt niet voor niks precies nu met Ryzen 5000 en Radeon 6000. En komen Xbox en Playstation met nieuwe consoles.

En jawel: van alle producten zijn tekorten. Uiteindelijk moeten ze de chipmachines (je weet wel, die ons Nederlandse ASML ontwikkelt!) - gewoon delen. Uiteindelijk zal de productie verbeteren, maar er zijn nu nog weinig machines, en die (extreem dure) machines zijn niet in 1x gereed.
Zal nog wel even zo blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 13-11-2020 01:05 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:30
Heb die van mij ook gewoon met creditcard gereserveerd bij Bol. Als hij dan om wat voor reden toch niet op tijd wordt geleverd heb ik in ieder geval nog niet betaald.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 09:47
BekSide schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:47:
[...]

Niet zo raar doen, met creditcard betalen wil niet zeggen dat je op de pof leeft hoor.

Verzekerd/sneller dan al het andere/ overal geaccepteerd/ met 1 druk op de knop betalen ipv Rabo/ing of wat dan ook kastje./spaaracties?
Plus dat bol pas afschrijft na verzending.

Ik vind het sowieso een raar iets om te betalen via bijv ideal voor iets waarvan je maar moet hopen dat je het krijgt.

• ellarbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-02-2021
Bol.com gaat waarschijnlijk nieuwe voorraad krijgen voor de release, Bol.com is toch echt competent(kuch kuch coolblue) dus ik geloof ze wel.

• MrFriendly
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:12
Steven030 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:57:
[...]

Had je eerder geen mail gehad afgelopen dinsdag?
Nee, bij het plaatsen van mijn pre-order hadden ze ook alleen om mijn telefoonnummer gevraagd. Ze gaven toen al aan dat ik eerst een telefoontje of sms’je zou ontvangen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
[...]

Juist wel, aangezien je verzekerd bent dan. Mocht Bol failliet gaan of niet kunnen leveren en het geld niet willen terugstorten, dan kan dit via de CC maatschappij alsnog. Heeft me dit jaar al een paar keer geholpen ivm bedrijven die hun dienst niet leveren en ook niet wilden terugstorten.
Dus events, preorders en dure dingen die je kwijt kan raken altijd met CC betalen.

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-01 18:59
ellarbo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:06:
Bol.com gaat waarschijnlijk nieuwe voorraad krijgen voor de release, Bol.com is toch echt competent(kuch kuch coolblue) dus ik geloof ze wel.
Wat mij ook erg opvalt is dat Sony in Nederland alleen echt zaken lijkt te doen met Bol, Mediamarkt en mogelijk ook met Nedgame en Gamemania. De rest krijgt heel weinig of bijvoorbeeld de lokale gameshop krijgt helemaal niets.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Pardon? Niet vervelend bedoeld, maar juist elke grote aankoop doe je met creditcard. Het is eerder dom om dat niet te doen.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:45
Ik ga het woensdag proberen maar als ik de berichtgeving zo hoor van Coolblue krijgen ze hooguit enkele tientallen exemplaren ipv 1000 of meer.

BCC verwacht ik niet anders.

We kunnen boos zijn, maar ik ben voornamelijk teleurgesteld in Sony. Launch je console dan nog even niet als je niet genoeg hebt.

Ik ga er voor het gemak van uit dat ik in 2020 geen ps5 zal bemachtigen. Opzich geen probleem , vermaak me nog wel even met mijn PS4.

wijze woorden

• -Mike84-
Valandil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:37:
Ik ga het woensdag proberen maar als ik de berichtgeving zo hoor van Coolblue krijgen ze hooguit enkele tientallen exemplaren ipv 1000 of meer.

We kunnen boos zijn, maar ik ben voornamelijk teleurgesteld in Sony. Launch je console dan nog even niet als je niet genoeg hebt.

Ik ga er voor het gemak van uit dat ik in 2020 geen ps5 zal bemachtigen. Opzich geen probleem , vermaak me nog wel even met mijn PS4.
Denk dat je vanaf nu tot de launch nog de meeste kans maakt bij Bol of mogelijk Mediamarkt online.
Als Bol mogelijk extra voorraad krijgt bij/voor de launch gaat Mediamarkt dat zeker ook krijgen.

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

[...]

Waarom moet je dat niet doen? Leg mij dat eens uit?

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

ellarbo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:06:
Waarop is dat in hemelsnaam op gebaseerd? Een tweet? Weet je hoeveel klantenservice medewerkers langs elkaar af praten, als je 10x iets vraagt krijgt je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden.

[ Voor 21% gewijzigd door Niek_1981 op 13-11-2020 07:47 ]

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:58
Valandil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:37:

Wie zegt dat ze niet genoeg hebben?
Met alle respect, maar je weet goed hoe het werkt zo rond de feestdagen.
Inmiddels wil iedereen een console. En dan ga je niet je concurent vrij spel geven en zelf je eigen console uitstellen omdat je er niet genoeg hebt om aan ALLE vraag te voldoen.

Edit: overigens werkt het niet alleen zo rond de feestdagen. als in mei de release was geweest had je hetzelfde gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Swaxie op 13-11-2020 07:53 ]

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:48
[...]

Ik koop juist heel veel met mijn creditcard! Bevalt super goed, aankoopverzekering etc. Ik betaal hem gewoon iedere maand helemaal af, niks aan de hand dus.

• -Mike84-
Swaxie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:47:
[...]

Wie zegt dat ze niet genoeg hebben?
Met alle respect, maar je weet goed hoe het werkt zo rond de feestdagen.
Inmiddels wil iedereen een console. En dan ga je niet je concurent vrij spel geven en zelf je eigen console uitstellen omdat je er niet genoeg hebt om aan ALLE vraag te voldoen.
Blijft ook wel raar als je kijkt naar de omzetcijfers van 2019 en eerder is Coolblue ook gewoon een grote speler op de Nederlandse markt. Waarom zal Sony Bol en Mediamarkt dan veel meer geven dan Coolblue?

• Swaxie
-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:56:
[...]

Blijft ook wel raar als je kijkt naar de omzetcijfers van 2019 en eerder is Coolblue ook gewoon een grote speler op de Nederlandse markt. Waarom zal Sony Bol en Mediamarkt dan veel meer geven dan Coolblue?
Ik had het niet over de cijfers van de winkels. maar gewoon over de console opzich.

Waarom dat Sony die keuze maakt weet ik niet.
Je kan naar omzetcijfers kijken, maar kijk je dan naar de omzetcijfers van de categorie "gaming" of naar de gehele omzet van een bedrijf dat jaar?
Ik denk dat Bol en MM een groter aandeel in de categorie Gaming hebben dan coolblue(maar dat is nergens op gebaseerd dus pin me er niet op vast;))

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik kan me niet herinneren dat ik zoveel problemen had met de PS4. Was gewoon een random dag dat ik dacht laten we hem pre orderen en hem gewoon met release binnen kreeg.

Collega daar in tegen heeft een jaar moeten wachten zegt hij. Hij was al vergeten dat hij er 1 had besteld.
Ik hoop toch echt dat we niet die kant op gaan. Wachten okay, maar een jaar...

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:52

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Geef me geen hoop, had het net opgegeven! Bol miss dan toch...

• -Mike84-
Swaxie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:01:
[...]

Ik had het niet over de cijfers van de winkels. maar gewoon over de console opzich.

Waarom dat Sony die keuze maakt weet ik niet.
Je kan naar omzetcijfers kijken, maar kijk je dan naar de omzetcijfers van de categorie "gaming" of naar de gehele omzet van een bedrijf dat jaar?
Ik denk dat Bol en MM een groter aandeel in de categorie Gaming hebben dan coolblue(maar dat is nergens op gebaseerd dus pin me er niet op vast;))
Dat je het over de console zelf had, had ik door ;)
Maar ik heb puur gekeken naar de omzet cijfers van de drie bedrijven zelf, en niet naar de consoles/games verkopen. Alle drie hebben ze wel veel aandacht voor gaming door van alles te verkopen daarvan.

Enige wat ik kan bedenken is dat Mediamarkt en Bol meer krijgen doordat Mediamarkt in heel Europa zit en Bol mogelijk door Ahold.

Maar inderdaad je weet het niet. We gaan het zien volgende week :)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
ryanator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:14:
Alleen rest voorraad van de eerste batch en annuleringen. Dat zal woensdag ochtend kunnen gebeuren. Dat gaan ze niet groots aankondigen.

• Swaxie
-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:22:
[...]

Dat je het over de console zelf had, had ik door ;)
Maar ik heb puur gekeken naar de omzet cijfers van de drie bedrijven zelf, en niet naar de consoles/games verkopen. Alle drie hebben ze wel veel aandacht voor gaming door van alles te verkopen daarvan.

Enige wat ik kan bedenken is dat Mediamarkt en Bol meer krijgen doordat Mediamarkt in heel Europa zit en Bol mogelijk door Ahold.

Maar inderdaad je weet het niet. We gaan het zien volgende week :)
Overigens zou ik het ook wel interessant vinden om te weten waarom Bol en MM wel en CB bijvoorbeeld niet hoor.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:24:
[...]

Alleen rest voorraad van de eerste batch en annuleringen. Dat zal woensdag ochtend kunnen gebeuren. Dat gaan ze niet groots aankondigen.
Goed genoeg voor mij!

• -Mike84-
Desutoroiya schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:12:
Ik kan me niet herinneren dat ik zoveel problemen had met de PS4. Was gewoon een random dag dat ik dacht laten we hem pre orderen en hem gewoon met release binnen kreeg.

Collega daar in tegen heeft een jaar moeten wachten zegt hij. Hij was al vergeten dat hij er 1 had besteld.
Het verschil zit hem denk ik dat wij nu in een pandemie zitten en voor mij gevoel meer scalpers actief zijn in deze tijd.

En een jaar wachten? denk het niet maar niemand weet dat.

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-01 17:04
Vraagje: Ik heb er momenteel 1 besteld via bol.com, nou wil ik er graag nog 1 bijbestellen om als cadeau te geven, ik neem aan dat het niet op hetzelfde account besteld kan worden (indien er weer voorraad is). Maar is het dan wel mogelijk om via een ander account die hetzelfde adres geregistreerd heeft te bestellen? Heb namelijk een privé account en een zakelijk account.

• Evertt
Heb liever Bol.com of MM dan Coolblue.
Coolblue loopt jaren achter de feiten en ze zeggen overal verstand van te hebben.

Voor betaling van de ps5 is gewoon een credit card handig wegens de aankoop verzekering en anders via PayPal. Ik zal zo iets niet met Ideal betalen.

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:13
Dat kortzichtig gedoe over dat Sony meer moet leveren.

"Ze zeggen" dat ze al meer consoles leveren dan bij de launch van de PS4.
Vergeet niet dat er wereldwijd ongeveer 120 miljoen PS4 zijn verkocht.
Ze kunnen niet op de release dag 50 miljoen stuks klaar hebben liggen omdat iedereen graag een PS5 wil.
Het blauwe kamp heeft een enorme groei gemaakt t.o.v het groene kamp.

Daarnaast hebben we te maken met een wereldwijde pandemie. Bedrijven gingen gedeeltelijk dicht en de resources werden schaars om bepaalde componenten te kunnen produceren. Vind het knap van Microsoft en Sony dat ze in deze tijd nog zoveel consoles hebben kunnen maken.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Hopen dat niet iedereen voor een zogenaamde neef nog een ps5 wilt bestellen...

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:13
timetje100 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:28:
Vraagje: Ik heb er momenteel 1 besteld via bol.com, nou wil ik er graag nog 1 bijbestellen om als cadeau te geven, ik neem aan dat het niet op hetzelfde account besteld kan worden (indien er weer voorraad is). Maar is het dan wel mogelijk om via een ander account die hetzelfde adres geregistreerd heeft te bestellen? Heb namelijk een privé account en een zakelijk account.
Bij studentenhuizen wonen toch ook verschillende mensen op 1 adres.
Denk eerder dat ze naar het account kijken.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• -Mike84-
Swaxie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:27:
[...]

Overigens zou ik het ook wel interessant vinden om te weten waarom Bol en MM wel en CB bijvoorbeeld niet hoor.
Inderdaad, dat heb ik ook.
Dat is ook de reden dat ik denk dat Bol en MM gewoon meer toezeggingen krijgen vanuit Sony. Maar het kan ook zijn dat CB gewoon verstoppertje speelt en een soort hype wilt creëren en meer krijgen dan ze zeggen. Zie de opmerking die er nu staat bij de PS5 consoles.

• -Mike84-
King Dingeling schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:28:

Ze kunnen niet op de release dag 50 miljoen stuks klaar hebben liggen omdat iedereen graag een PS5 wil.

Daarnaast hebben we te maken met een wereldwijde pandemie. Bedrijven gingen gedeeltelijk dicht en de resources werden schaars om bepaalde componenten te kunnen produceren. Vind het knap van Microsoft en Sony dat ze in deze tijd nog zoveel consoles hebben kunnen maken.
Helemaal mee eens.
Ze hebben alleen pech dat de vraag naar nieuwe consoles groter is dan ooit.

• -Mike84-
ryanator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:14:
Hoop is altijd goed. Maar realistisch gezien moet je er van uit gaan dat er niets meer komt. Dan kan het alleen maar meevallen.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:40:
[...]

Hoop is altijd goed. Maar realistisch gezien moet je er van uit gaan dat er niets meer komt. Dan kan het alleen maar meevallen.
True. Het zou enkel mooi meegenomen zijn als ze wat krijgen.

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 09:46

Aid

Desutoroiya schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:12:

Ik zou zeggen neem het ps4 pre-order topic door :-). Het was toen der tijd ook niet al te best. [PS4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48
@timetje100 Mijn vrouw en ik hebben beide een Bol account en dat gaat gewoon goed.

• -Mike84-
ryanator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:42:
[...]

True. Het zou enkel mooi meegenomen zijn als ze wat krijgen.
Erge is dat ik geluk had op 17 september in de middag bij Bol. Maar heb hem later geannuleerd 8)7
Op het moment van annuleren had ik zo iets van, dit komt volgend jaar wel en investeer wel in mijn andere grote hobby.

Heb er nu eigenlijk wel spijt van...... shit happens.
Maar wie weet :)

• gambler85
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
Coolblue heeft 1 goede afdeling en dat is Marketing/Reclame. Maar volgens mij is Coolblue amper game georiënteerd als je het vergelijkt met BOL en MM dus dat er andere aantallen worden vrijgegeven door Sony zou ik vrij logisch vinden.

Naar mijn idee is BOL de enige die het tot nu toe strak op de rit heeft, nog niet kunnen betrappen op slechte communicatie. Verder heb ik deze week een bevestigingsmail gehad die hier op het forum ook al meermalen is voorbij gekomen.

Maargoed, ben door alles pas opgelucht als hij de 19e daadwerkelijk in huis staat :p

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
gambler85 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:00:
Coolblue heeft 1 goede afdeling en dat is Marketing/Reclame. Maar volgens mij is Coolblue amper game georiënteerd als je het vergelijkt met BOL en MM dus dat er andere aantallen worden vrijgegeven door Sony zou ik vrij logisch vinden.

Naar mijn idee is BOL de enige die het tot nu toe strak op de rit heeft, nog niet kunnen betrappen op slechte communicatie. Verder heb ik deze week een bevestigingsmail gehad die hier op het forum ook al meermalen is voorbij gekomen.

Maargoed, ben door alles pas opgelucht als hij de 19e daadwerkelijk in huis staat :p
Als ik ergens een ps5 zou willen bestellen dan is het bij bol.com, veruit de beste!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08-2025
-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:50:
[...]

Erge is dat ik geluk had op 17 september in de middag bij Bol. Maar heb hem later geannuleerd 8)7
Op het moment van annuleren had ik zo iets van, dit komt volgend jaar wel en investeer wel in mijn andere grote hobby.

Heb er nu eigenlijk wel spijt van...... shit happens.
Maar wie weet :)
Dat is dus in ieder geval één annulering die mogelijk voor de launch nog online komt. Je brengt ons weer eem beetje hoop 😂

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-02 23:33
gambler85 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:00:

CB is een farce, ze hebben alleen heel irritante zogenaamde leuke reclames maar voor de rest is het gewoon gebakken lucht.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Bol verkoopt NU xbox series X met leverdatum 9 december. Dusss wellicht binnenkort ps5, maar wel ook in december?

[ Voor 13% gewijzigd door ryanator op 13-11-2020 09:10 ]

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 08:40
King Dingeling schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:28:

Amen! _/-\o_

PSN-ID: ThaDwizzle

• -Mike84-
Talkan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:07:
[...]

Dat is dus in ieder geval één annulering die mogelijk voor de launch nog online komt. Je brengt ons weer eem beetje hoop 😂
Haha.
Ik gun het iedereen, maar ben zelf ook weer op jacht :)

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-11-2025
ryanator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:08:
Bol verkoopt NU xbox series X met leverdatum 9 december. Dusss wellicht binnenkort ps5, maar wel ook in december?
Nou als het aan Sony ligt wel:

Voorraad Kerst
Echter vind ik het een niets zeggend artikel

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• -Mike84-
ryanator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:08:
Denk dat de kans vrij groot is dat er voor de kerst nog iets gaat komen.
Zo is het altijd gegaan met consoles releases eind van het jaar.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:14:
[...]

Denk dat de kans vrij groot is dat er voor de kerst nog iets gaat komen.
Zo is het altijd gegaan met consoles releases eind van het jaar.
Had stiekem gehoopt dat bol nog voorraad zou hebben die dezelfde week geleverd zou worden. Maarja maandje wachten ook prima

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Weet iemand of Bol ook zulke mails uitgooit (Van Pre-order nu) in het weekend? Of hoef ik maandag pas constant de mail te checken

• -Mike84-
ryanator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:15:
[...]

Had stiekem gehoopt dat bol nog voorraad zou hebben die dezelfde week geleverd zou worden. Maarja maandje wachten ook prima
Iedereen denk ik haha.
Maar wie weet volgende week.

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

Bij lopende PS5 bestellingen op Amazon.de staat nu "ontvang dit item op donderdag" ipv "ontvang dit item op 19 november".

nb: ik weet dat dit een automatisch systeem is die het aanpast van datum naar dag zodra je dichtbij genoeg komt, maar het staat wel leuk :9

[ Voor 5% gewijzigd door cronixx op 13-11-2020 09:26 ]

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-02 10:22
cronixx schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:23:
Bij Amazon.de staat nu "ontvang dit item op donderdag" ipv "ontvang dit item op 19 november".

nb: ik weet dat dit een automatisch systeem is die het aanpast van datum naar dag zodra je dichtbij genoeg komt, maar het staat wel leuk :9
Je liet me even denken dat er nieuwe voorraad was 8)7

• cronixx

cronixx

krieuw

mr.JamesBond schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:25:
[...]

Je liet me even denken dat er nieuwe voorraad was 8)7
Excuus, wat niet de bedoeling.. heb m'n zin even aangepast.

• cronixx

cronixx

krieuw

@wehkam pre-order mensen: nog steeds 2 weken?

• CharlieRay
  • Laatst online: 26-12-2021
cronixx schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:27:
@wehkam pre-order mensen: nog steeds 2 weken?
Yes, give it another day or two ;)

• collossus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06-2025
Iemand die van Saturn Duitsland al iets heeft gehoord? Of over afhalen in MM bij online bestellen?

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Ik vind het belangrijker dat ik de console voor kerst heb dan dat ik hem op dag 1 heb, dus als ik hem met een tweede levering nog weet te krijgen en die voor eind december valt ben ik ook blij. Ben dan een week vrij, fijn om nieuwe games te kunnen spelen (en TLoU2 opnieuw te kunnen spelen).

Vandaag krijg ik trouwens Spider-Man: MM binnen. Past niet door de brievenbus, ging dus even kijken waarom: is dat pakketje 1 kg zwaar en 50 cm lang? Bijzonder, gouden hoes of zo. :D

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
Celeone schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:32:
Ik vind het belangrijker dat ik de console voor kerst heb dan dat ik hem op dag 1 heb, dus als ik hem met een tweede levering nog weet te krijgen en die voor eind december valt ben ik ook blij. Ben dan een week vrij, fijn om nieuwe games te kunnen spelen (en TLoU2 opnieuw te kunnen spelen).

Vandaag krijg ik trouwens Spider-Man: MM binnen. Past niet door de brievenbus, ging dus even kijken waarom: is dat pakketje 1 kg zwaar en 50 cm lang? Bijzonder, gouden hoes of zo. :D
Hier ultimate edition maar die ging gewoon door de brievenbus (zo groot als elk spel). Heb je er niet wat anders bij besteld toevallig?

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• cronixx

cronixx

krieuw

Celeone schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:32:

Heb ultimate edition, wel zelf opgehaald @ Nedgame filiaal, maar was niet meer dan een disc in een standaard hoesje.

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Kadardar schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:33:
[...]

Hier ultimate edition maar die ging gewoon door de brievenbus (zo groot als elk spel). Heb je er niet wat anders bij besteld toevallig?
Ik heb ook de Ultimate Edition gekocht, niets erbij besteld! Heb het nog gecontroleerd, maar nee. Ze zullen er vast reclameboekjes bij hebben gegooid of zo. Edit: bij Game Mania besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Celeone op 13-11-2020 09:36 ]

Verwijderd

Hebben jullie zelf ook door dat je rondjes aan het rennen bent? Iedere dag dezelfde reacties/irritaties/vragen en argumenten waarom iets niet klopt.
Best indrukwekkend om te zien. ;)

• cronixx

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:36:
Hebben jullie zelf ook door dat je rondjes aan het rennen bent? Iedere dag dezelfde reacties/irritaties/vragen en argumenten waarom iets niet klopt.
Best indrukwekkend om te zien. ;)
Nog maar 6 dagen joh... :9

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 17:48
De headset is te koop bij de bcc.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een normale pre-order bij bol waarvan de eerste artikelen (Controller, Headset en Oplaadstation) gisteren al netjes zijn geleverd.

Wel voel ik de pijn van mensen die elke keer naast het net vissen om een ps5 te bemachtigen.

Aan de andere kant denk ik ook, ach ja.. die PS4 kan ook nog wel 3 maandjes door want laat ik eerlijk zijn. ik moet zoeken naar een launch game die ik ECHT interessant vind.. Uiteraard ga ik Spiderman halenl, maar ik heb Spiderman al op de PS4 tot het einde gespeeld.

Ik zit vooral te wachten op een killer (J)rpg waar ik lekker mee kan knallen.. dus nu is voor mij Cyberpunk de echte eerste game waar ik op zit te wachten.

• Kadardar
Celeone schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:35:
[...]

Ik heb ook de Ultimate Edition gekocht, niets erbij besteld! Heb het nog gecontroleerd, maar nee. Ze zullen er vast reclameboekjes bij hebben gegooid of zo. Edit: bij Game Mania besteld.
Ja misschien reclame of de game enveloppen/doosjes waren op dus hebben ze maar wat groters gepakt.

Ik zou het je echt niet durven zeggen. Er is geen reden voor iig als het alleen om het spelletje gaat.

• Kadardar
Alcmaria schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:41:
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een normale pre-order bij bol waarvan de eerste artikelen (Controller, Headset en Oplaadstation) gisteren al netjes zijn geleverd.

Wel voel ik de pijn van mensen die elke keer naast het net vissen om een ps5 te bemachtigen.

Aan de andere kant denk ik ook, ach ja.. die PS4 kan ook nog wel 3 maandjes door want laat ik eerlijk zijn. ik moet zoeken naar een launch game die ik ECHT interessant vind.. Uiteraard ga ik Spiderman halenl, maar ik heb Spiderman al op de PS4 tot het einde gespeeld.

Ik zit vooral te wachten op een killer (J)rpg waar ik lekker mee kan knallen.. dus nu is voor mij Cyberpunk de echte eerste game waar ik op zit te wachten.
Yakuza like a dragon bekeken? Leuke JRPG eerlijk gezegd.

• CharlieRay
  • Laatst online: 26-12-2021
Dank!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:44
Da’s wel heel optimistisch gedacht IMHO. Wie geen pre-order heeft zal nog weken wanhopig ergens een proberen vast te krijgen. Maar zelfs van pre-orders is het nu al duidelijk dat er een hoop gaan uit de boot vallen. Je ziet dat de meeste retailers nu pas echt zicht hebben op wat ze gaan kunnen uitleveren en dat is duidelijk minder dan het aantal pre-orders dat ze aangenomen hebben.
Ik schat mijn kansen op launchday elke dag lager in met mijn MM preorder.

• ajaxkoen93
  • Laatst online: 06-02-2021
Ik weet niet of het al vermeld is door iemand, maar dit geeft Coolblue momenteel aan op hun verkooppagina.
We hebben de definitieve voorraad aan Playstation 5 doorgekregen. Helaas staat 'ie op veel meer verlanglijstjes dan er voorraad beschikbaar is. Per 1000 geïnteresseerden krijgen we ongeveer 1 Playstation. We kunnen dus bijna niemand blij maken met een nieuwe Playstation 5, daar balen we enorm van. Daarom hebben we onze Madrileense aandeelhouder gevraagd of hij ons kan helpen.

Bellen of koekjes brengen naar onze klantenservice of winkels heeft geen zin. Zij kunnen je niet meer vertellen dan hierboven staat. Ook kunnen ze geen bestelling voor je plaatsen.
Houd volgende week deze pagina in de gaten voor meer informatie.
Met andere woorden, mensen die nog opzoek zijn, weinig tot geen kans.

[ Voor 5% gewijzigd door ajaxkoen93 op 13-11-2020 09:55 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:34
@ajaxkoen93 yep is al vermeld sinds gister.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ajaxkoen93
  • Laatst online: 06-02-2021
Ah oke heb de pagina zoekfunctie nog gebruikt maar kon niets vinden... Bij deze nogmaals geplaatst dus..

• cronixx

cronixx

krieuw

Twixie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:52:
[...]

Da’s wel heel optimistisch gedacht IMHO. Wie geen pre-order heeft zal nog weken wanhopig ergens een proberen vast te krijgen. Maar zelfs van pre-orders is het nu al duidelijk dat er een hoop gaan uit de boot vallen. Je ziet dat de meeste retailers nu pas echt zicht hebben op wat ze gaan kunnen uitleveren en dat is duidelijk minder dan het aantal pre-orders dat ze aangenomen hebben.
Ik schat mijn kansen op launchday elke dag lager in met mijn MM preorder.
True, maar over 6 dagen gaan er iig een aantal uitgeleverd worden en zijn er zekerheden (ook zeker weten dat je hem de 19e niet hebt, is een zekerheid) dus denk dat het gesprek hier dan sowieso wel wat veranderd.

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 08:29
Ik begrijp echt heel goed dat veel mensen nu op de hypetrain zitten en zwaar teleurgesteld zijn dat ze niet meteen op launchday over een PS5 beschikken. Van de andere kant, op dit moment bestaat er voor zowel de PS5 als de XboxSX nog geen fatsoenlijke line-up aan games. Het beste wat je nu kunt krijgen is een handjevol games die wat beter geoptimaliseerd zijn voor de PS5, en natuurlijk je PS4-catalog. Wellicht biedt die gedachte nog wat troost :9 .

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Giel1 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:57:
Ik begrijp echt heel goed dat veel mensen nu op de hypetrain zitten en zwaar teleurgesteld zijn dat ze niet meteen op launchday over een PS5 beschikken. Van de andere kant, op dit moment bestaat er voor zowel de PS5 als de XboxSX nog geen fatsoenlijke line-up aan games. Het beste wat je nu kunt krijgen is een handjevol games die wat beter geoptimaliseerd zijn voor de PS5, en natuurlijk je PS4-catalog. Wellicht biedt die gedachte nog wat troost :9 .
Ervan uitgaande dat men een ps4 heeft :')

• Twixie
ajaxkoen93 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:53:
Ik weet niet of het al vermeld is door iemand
Hoe zou je dat toch kunnen achterhalen zonder heel het topic te moeten lezen.... Hint1. scroll helemaal naar boven. Hint2: ‘Zoek in het forum’. Hint3: ‘dit topic’

Maar waar CB die 1 op 1000 haalt is me een raadsel want ze deden geen pre-orders en weten dus ook niet hoeveel geïnteresseerden er zijn. Ik denk niet dat ze onder normale omstandigheden 100.000 units zouden verkopen, dus hebben ze er effectief een pak minder dan 100 ? Diegenen die beweerden dat ze er 1000+1000 kregen zijn in elk geval stil geworden.

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-01 16:25
Giel1 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:57:
Ik heb zelf ps4 overgeslagen. Dus voor mij zijn al die ps4 games eigenlijk nieuw. Daarnaast kun je best wel even zoet zijn met Spiderman/Demons Souls/Assassins (er van uitgaande dat je niet 15uur per dag speelt :+ )

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• WOD
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-03-2024

WOD

Ik vind de paniek hier soms wel wat grote vormen aannemen.

Ik heb een toezegging van Mediamarkt, via telefoontje ergens in oktober, dat ik bij de eerste levering zit met mijn in-store pre-order (plek 26 ofzo). Ik vertrouw erop dat dit gewoon goed gaat komen - ondanks alle ‘de zus van mijn vrouw heeft een vriend bij MM die zei dat ze maar 5 exemplaren krijgen!’-verhalen hier 😂

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

ryanator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:59:
[...]

Ervan uitgaande dat men een ps4 heeft :')
die kan je voor relatief weinig centjes tweedehands kopen nu.. van dat kan je altijd beter een generatie achter lopen..

Dan ben je NET zo verbluft door de voortgang in graphics (ps3<>ps4) en je koopt 100 games voor 30 euro op een ebay lot sale.

• Twixie
ajaxkoen93 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:56:
[...]
Ah oke heb de pagina zoekfunctie nog gebruikt maar kon niets vinden... Bij deze nogmaals geplaatst dus..
Als ik zoek op ‘Madrileense’ zie ik het direct :p

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Alcmaria schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:01:
[...]

die kan je voor relatief weinig centjes tweedehands kopen nu.. van dat kan je altijd beter een generatie achter lopen..

Dan ben je NET zo verbluft door de voortgang in graphics (ps3<>ps4) en je koopt 100 games voor 30 euro op een ebay lot sale.
Ik wacht wel gewoon op de ps5. Kan beter geen outdated console gaan kopen nu.
Pagina: 1 ... 101 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord