Verwijderd

spijkerhoofd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:35:
Wat ik raar vind is dat MM, GM en Bol wel van te voren wisten hoeveel ze krijgen, maar Coolblue en BCC niet? 8)7
Dat wisten ze niet. Ze hadden een indicatie, net zoals Coolblue die had. Ze weten pas sinds kort écht hoeveel ze gaan krijgen, vandaar dat de bevestigingen er ook pas recent uit zijn gegaan.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Hoezo weten BCC en Coolblue niet hoeveel ze krijgen of zelfs niets en mediamarkt, Amazon en Wehkamp het dan wel? Zijn dat Europees gezien grotere spelers of zo? Wehkamp lijkt me niet toch. Raak wel wat meer nerveus of mijn amazon order nog goed gaat..

Oeps.. Was al gevraagd. Tweakers niet alle nieuwe berichten geladen.
Wat ik raar vind is dat MM, GM en Bol wel van te voren wisten hoeveel ze krijgen, maar Coolblue en BCC niet? 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Kyhfin op 12-11-2020 20:45 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:38
Kyhfin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:43:
Hoezo weten BCC en Coolblue niet hoeveel ze krijgen of zelfs niets en mediamarkt, Amazon en Wehkamp het dan wel? Zijn dat Europees gezien grotere spelers of zo? Wehkamp lijkt me niet toch. Raak wel wat meer nerveus of mijn amazon order nog goed gaat..
Amazon levert meestal wel maar niet op release.

• Kyhfin
giantgiantus schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:44:
[...]

Amazon levert meestal wel maar niet op release.
Ja, maar ik heb gewoon een leverdatum van 19 november er bij staan. Dat zou dan raar zijn, dus dat is ook geen reden. Misschien weten zij de aantallen wel

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:09

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Teleurstellende bedoeling dit. Coolblue gaat 100% binnen een fractie van een seconde uitverkopen en dat was het dan.

2021.. soony

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

Kyhfin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:47:
[...]

Ja, maar ik heb gewoon een leverdatum van 19 november er bij staan. Dat zou dan raar zijn, dus dat is ook geen reden. Misschien weten zij de aantallen wel
Amazon.de (onder andere) had een tweede pre-order ronde met levering op launchday.
Het lijkt me sterk dat zij een tweede ronde initiëren als ze niet iets van leveringsinformatie zouden hebben.
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo raar. Als ik aan Games kopen denk dan is dat veel eerder Bol of Mediamarkt (niet online, maar binnenlopen). Coolblue komt eigenlijk niet in mij op als Game leverancier.

Nu ken ik de cijfers natuurlijk niet maar het zou mij niet verbazen als Bol en MM veel meer games verkopen dan CoolBlue.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

[...]

Ik heb anders best wel vaak bij Amazon.de/co.uk/es/fr dat ze niet leveren op de afgesproken datum maar een dagje of twee later.

Zou mij niet verbazen als Amazon.de/co.uk/es/fr niet op launch hier leveren.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:10
Donstil schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:48:
[...]

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo raar. Als ik aan Games kopen denk dan is dat veel eerder Bol of Mediamarkt (niet online, maar binnenlopen). Coolblue komt eigenlijk niet in mij op als Game leverancier.

Nu ken ik de cijfers natuurlijk niet maar het zou mij niet verbazen als Bol en MM veel meer games verkopen dan CoolBlue.
Daar zit wel een kern van waarheid in want ik zie idd Coolblue niet als een gameshop, BCC nog minder.
spijkerhoofd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:51:
[...]

Daar zit wel een kern van waarheid in want ik zie idd Coolblue niet als een gameshop, BCC nog minder.
Ja BCC ook idd, dat is voor mij echt Wasmachines en tv's ofz.

En het DHL punt dan, want dat is de enige reden waarom ik daar wel eens binnen ben (alleen overigens, want verder zie ik er nooit klanten).

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Het zal me dan benieuwen of Bol.com wel kan leveren... Iedere partij ontvang (veel) minder dan vooraf gedacht of beloofd door Sony.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 08:21

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik zal vast wel ergens in 2022 een PS5 kunnen bemachtigen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-02 15:29
BCC is toch onderdeel van Wehkamp?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Kyhfin
Donstil schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:50:
[...]

Ik heb anders best wel vaak bij Amazon.de/co.uk/es/fr dat ze niet leveren op de afgesproken datum maar een dagje of twee later.

Zou mij niet verbazen als Amazon.de/co.uk/es/fr niet op launch hier leveren.
Oh zo. Ondanks dat ik volgende week vrijdag vrij hebt boeit het me niet heel erg als ze paar dagen later zijn. Dan ben ik al blij dat ik hem nog redelijk snel heb..

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:53
Richh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:55:
BCC is toch onderdeel van Wehkamp?
Nee, Wehkamp heeft alle elektronica uit besteed aan BCC. Oftewel BCC levert alles met een stekker wat Wehkamp verkoopt zeg maar.

• cronixx

cronixx

krieuw

Zhero10 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:55:
Het zal me dan benieuwen of Bol.com wel kan leveren... Iedere partij ontvang (veel) minder dan vooraf gedacht of beloofd door Sony.
Bol.com heeft deze week al lang en breed gecommuniceerd naar de mensen met pre-order dat zij hem gaan ontvangen.

• jellesteeg
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09-2021
Rickpm1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:41:
[...]

Haha probeer te ontspannen en blijf relativeren, de release van de PS4 was ook gekkenhuis en de distributie werd in december / januari al stukken beter. Door corona en meer populariteit anno 2020 verwacht ik dat je daar nu 1/2 maanden bij moet doen. Er zijn nog weinig exclusives die je niet kunt spelen op de huidige hardware.
Ik kan me weinig herinneren van die launch met de PS4 destijds, maar weet wel dat het een shitshow was. Het geeft me hoop wat jij dus zegt: rond december/januari werd de distributie stukken beter.

• Richh
Appie_1988 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:56:
[...]

Nee, Wehkamp heeft alle elektronica uit besteed aan BCC. Oftewel BCC levert alles met een stekker wat Wehkamp verkoopt zeg maar.
Maar er waren toch wel Wehkamp pre-orders? Hoe zit dat dan :P

• cronixx

cronixx

krieuw

Richh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:57:
[...]

Maar er waren toch wel Wehkamp pre-orders? Hoe zit dat dan :P
Over de Wehkamp pre-orders gesproken... staat er nog steeds "2 weken" bij de mensen, of is dit al aangepast?

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-02 19:29
cronixx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:58:
[...]

Over de Wehkamp pre-orders gesproken... staat er nog steeds "2 weken" bij de mensen, of is dit al aangepast?
2 weken hiero

• Appie_1988
  • Laatst online: 13:53
Goede vraag. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien heeft BCC daardoor niks omdat Wehkamp alles al verkocht heeft.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
cronixx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:56:
[...]

Bol.com heeft deze week al lang en breed gecommuniceerd naar de mensen met pre-order dat zij hem gaan ontvangen.
Ja als mensen nu nog vragen hebben over hun pre-order bij bol.com moet je wel echt onder een steen hebben gelegen zeg |:( |:( |:(

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
cronixx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:56:
[...]

Ik weet het, ik heb dezelfde mail (gelukkig) ook ontvangen. Maar andere partijen hebben helaas ook al veel gecommuniceerd wat later toch niet bleek te kloppen. Door Sony afgegeven beloftes blijken geen garantie. Hopelijk heeft Bol ze gewoon al klaar liggen in het magazijn ;).

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12-2025

RawChild

PSN: Rawchild

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:43:
[...]

Dat wisten ze niet. Ze hadden een indicatie, net zoals Coolblue die had. Ze weten pas sinds kort écht hoeveel ze gaan krijgen, vandaar dat de bevestigingen er ook pas recent uit zijn gegaan.
Als dat zo is dan kan “mijn” media markt die mij maanden terug blij maakte met goed nieuws hier in theorie op terug moeten komen. Ik ga morgen even polsen in de winkel..

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:38
[...]

Mijn ervaring is vaak 1 of 2 dagen later. Snap dat ook niet.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-02 18:15
Wat mij opvalt is dat bijvoorbeeld Informatique, Alternate en andere computer winkels geen PlayStation 5 hebben. Misschien komt dat nog wel.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-02 21:18

H.Boss

Hugo Boss

Zhero10 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:59:
[...]

Ik weet het, ik heb dezelfde mail (gelukkig) ook ontvangen. Maar andere partijen hebben helaas ook al veel gecommuniceerd wat later toch niet bleek te kloppen. Door Sony afgegeven beloftes blijken geen garantie. Hopelijk heeft Bol ze gewoon al klaar liggen in het magazijn ;).
Nou bol.com is de enige die heel strak en zakelijk is geweest. Pre order dag alles uitverkocht, communicatie op de site uitverkocht/niet leverbaar en afgelopen maandag bericht met nog 10 dagen wachten etc.

Verder heb ik niks van bol.com gehoord.

Bij andere webshops alleen chaos!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• pokle312
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:03:
Wat mij opvalt is dat bijvoorbeeld Informatique, Alternate en andere computer winkels geen PlayStation 5 hebben. Misschien komt dat nog wel.
Vertrouw mij, die hebben hun handen vol aan de 3080 en 3070 video kaarten en straks ook de AMD video kaarten

• ellarbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-02-2021
swa100 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:41:
[...]

Thanks. Waar heb je dat patroon ontdekt? In dit topic?
Een tweaker heeft een spreadsheet gemaakt met elke filiaal en hun pre orders.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Besef even dat er naast Coolblue (haha) gewoon geen kansen zijn op een PS5 deze maand.

• silverfox83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
Kwam op het Belgische avondnieuws een topic over de Xbox en PlayStation, met als afsluiter dat alle consoles uitverkocht zijn tot februari...

• cronixx

cronixx

krieuw

silverfox83 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:12:
Kwam op het Belgische avondnieuws een topic over de Xbox en PlayStation, met als afsluiter dat alle consoles uitverkocht zijn tot februari...
Dan ken jij mijn Madrileense vriend nog niet...

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06-2025
ryanator schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:10:
Besef even dat er naast Coolblue (haha) gewoon geen kansen zijn op een PS5 deze maand.
Marktpl..... Ach, laat maar haha.

Je hebt gelijk denk ik :(

• jellesteeg
ryanator schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:10:
Haha, zo ongelooflijk jammer. Dit is gewoon geen grap: ik had de donderdagochtend toen de Bol-preoders online gingen om 08:00 de trein moeten hebben. In die trein had ik dan de preorder wel meegekregen en kunnen bestellen. Maar deze man versliep zich en werd pas om 09:30 wakker.

Vervolgens overigens ook de Media Markt en andere preoders misgelopen. Daarna de vrijdagochtend vanaf 06:00 klaar gezeten voor Intertoys, maar ook dat mislukte. Dus ja, mijn hoop voor woensdag bij Coolblue is echt enorm klein. En mijn elfde positie op de lijst bij Intertoys zal ook niets uithalen.

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-01 16:38
ellarbo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:30:
Coolblue ga ik niet eens proberen nu. 1 console per 1000 klanten? Dat gaat letterlijk onmogelijk worden, net als de xbox. Die 50 consoles gaan gwn echt naar medewerkers hoor, al zeggen ze zelf van niet. Heb zoveel spijt dit ik niet gewoon optijd was in September. En🖕sony, lekker Amerika voortrekken.
Je weet wel dat ze in de VS ook net zo goed tekorten qua PS5s hebben he?

• dzyleung
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-01 15:56
jellesteeg schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:13:
[...]

Haha, zo ongelooflijk jammer. Dit is gewoon geen grap: ik had de donderdagochtend toen de Bol-preoders online gingen om 08:00 de trein moeten hebben. In die trein had ik dan de preorder wel meegekregen en kunnen bestellen. Maar deze man versliep zich en werd pas om 09:30 wakker.

Vervolgens overigens ook de Media Markt en andere preoders misgelopen. Daarna de vrijdagochtend vanaf 06:00 klaar gezeten voor Intertoys, maar ook dat mislukte. Dus ja, mijn hoop voor woensdag bij Coolblue is echt enorm klein. En mijn elfde positie op de lijst bij Intertoys zal ook niets uithalen.
Ik heb precies dit hahahaha, heel het intertoys en verslapen verhaal 1 op 1

• jellesteeg
silverfox83 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:12:
Vind dit zelf wel aandoenlijk. Het 'grote' nieuws blijft nog zo enorm achter de entertainment van games. Lijkt soms vergeten te worden hoe groot het is.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-01 20:32
Evertt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:03:
Op consoles zit nagenoeg geen marge dus je voldoende volume in games pompen om er iets aan te verdienen, daar gaan dat soort zaken niet meer tussen de gevestigde namen komen.

• pokle312
  • Niet online
cronixx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:13:
[...]

Dan ken jij mijn Madrileense vriend nog niet...
Ken trouwens ook nog een mattie uit de Noordpool, schijnt ook aandeelhouder te zijn bij coolblue.

• jellesteeg
dzyleung schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:14:
[...]

Ik heb precies dit hahahaha, heel het intertoys en verslapen verhaal 1 op 1
Eerlijk is eerlijk: het voelt ontzettend prettig dat ik niet de enige ben, haha.

• JK90
  • Laatst online: 11:54
jellesteeg schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:13:
[...]

Pff zuur man, ik zat wel in de trein maar mijn internet viel weg bij het afrekenen (dus automatisch geannuleerd). Daarna lukte het gelukkig wel, maar je kunt je de stress voorstellen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjvuhV2erN6yaQh1JM7Y2ENlM-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RSzUMS4fLOsbWfNS87OWtK6Y.png?f=fotoalbum_large

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:10
Ben ik trouwens de enige die met de Madrileense aandeelhouder aan Sergio Ramos dacht? :+

• dzyleung
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-01 15:56
Op zich, ik lees op internet dat er nog wat problemen zijn op launch en er zijn niet heeel veel goede games nog op de PS5 dus ik kan wel accepteren als ik het niet op launch kan halen. Tuurlijk hoe eerder hoe leuker;)

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Is er al iets bekend hoe en welk tijdstip je woensdag alsnog (met kleine kans) mogelijke een ps5 kan bemachtigen bij coolblue?

• cronixx

cronixx

krieuw

spijkerhoofd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:21:
Ben ik trouwens de enige die met de Madrileense aandeelhouder aan Sergio Ramos dacht? :+
De Record International met een record aantal PS5 voor Nederland.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ben gelukkig niet de enige die zich verslapen heeft tijdens de Bol pre orders. Ik wist ook niet van MM pre orders af tot dat ik het zag en dacht bij mezelf: nahh zullen vast 300+ mensen al op de lijst staan. En omdat de launch toen nog zo ver weg was.. Achja leermomentje.

Ik ga het uiteraard tegen beter weten in proberen bij CB maargoed hey. Dat is de loterij! Kans is 1 op de 1000 dat hij woensdag valt!

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Ik hoop in ieder geval dat Coolblue ervoor zorgt dat mensen maximaal 1 PlayStation per account kunnen afrekenen. Dat houdt dan tenminste de scalpers een beetje tegen. Ze zeiden eerst dat er geen maximum zou zijn, maar als ze nu nadenken over hoe ze het koopproces zo soepel mogelijk kunnen laten verlopen...

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Celeone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:24:
Ik hoop in ieder geval dat Coolblue ervoor zorgt dat mensen maximaal 1 PlayStation per account kunnen afrekenen. Dat houdt dan tenminste de scalpers een beetje tegen. Ze zeiden eerst dat er geen maximum zou zijn, maar als ze nu nadenken over hoe ze het koopproces zo soepel mogelijk kunnen laten verlopen...
Zo soepel mogelijk: intern verdelen die 100 ps5's.

• Richh
Spurlie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:23:
Is er al iets bekend hoe en welk tijdstip je woensdag alsnog (met kleine kans) mogelijke een ps5 kan bemachtigen bij coolblue?
Ik zou de helpdesk eens vragen :P

https://www.coolblue.nl/product/865866/playstation-5.html

• Evertt
ryanator schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:24:
Ben gelukkig niet de enige die zich verslapen heeft tijdens de Bol pre orders. Ik wist ook niet van MM pre orders af tot dat ik het zag en dacht bij mezelf: nahh zullen vast 300+ mensen al op de lijst staan. En omdat de launch toen nog zo ver weg was.. Achja leermomentje.

Ik ga het uiteraard tegen beter weten in proberen bij CB maargoed hey. Dat is de loterij! Kans is 1 op de 1000 dat hij woensdag valt!
Ik wist het helaas ook niet het ging allemaal zo snel. En Sony had naar mij idee wat beter kunnen communiceren.

• jellesteeg
JK90 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:20:
[...]

Pff zuur man, ik zat wel in de trein maar mijn internet viel weg bij het afrekenen (dus automatisch geannuleerd). Daarna lukte het gelukkig wel, maar je kunt je de stress voorstellen...

[Afbeelding]
Haha ja, die stress kan ik en ik denk iedereen zich wel voorstellen. Have fun!

• Djores
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2025
Spurlie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:23:
Was eerst rond het middaguur, maar is sindsdien gewijzigd. We weten het op het moment niet .

Your guess is as good as mine.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Wie weet voor de kerst!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Was wel ff leuk avontuur dit PS5 jagen trouwens. Moeten we vaker doen.

• CharlieRay
  • Laatst online: 26-12-2021
cronixx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:58:
[...]

Same!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:48
ryanator schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:33:
Was wel ff leuk avontuur dit PS5 jagen trouwens. Moeten we vaker doen.
Over een paar jaar met de PS6 mag je weer los :)

• pokle312
  • Niet online
Exxus schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:53:
[...]

Over een paar jaar met de PS6 mag je weer los :)
Maak daar gerust 7 jaar van

• cronixx

cronixx

krieuw

Hmm dat is dan weer minder hoopvol...

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Wel grappig dat iedereen heel boos doet op (web) winkels terwijl Sony de grootste faal haas is door zo weinig units op de markt te brengen

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03
Je bent altijd van harte om hier te gamen zowel op de ps5, xbox series X en de Nintendo Switch. Voor ieder wat wils :) Woon wel in de buurt van Leiden :9

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:02:
[...]

Je bent altijd van harte om hier te gamen zowel op de ps5, xbox series X en de Nintendo Switch. Voor ieder wat wils :) Woon wel in de buurt van Leiden :9
Hahah klinkt goed :p
Dat is nog zeer vlakbij ook

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Hopen op Tweakers die dubbel hebben! Wie weet

• MrFriendly
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:12
Ter info.

Gisteren door MM The Wall (Utrecht) gebeld met een bevestiging, vandaag mail er achteraan ontvangen. Op 17 juli een pre-order in de winkel geplaatst, stond op de 22ste plek.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

JDdeV1992 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:18:
Hoewel ik zelf nooit meerdere schaarse producten zou kopen om deze met winst door te verkopen ben ik wel van mening dat wij zelf met zijn alle hier een markt voor creëren.

Als we met zijn alle niet 100 euro extra betalen aan die lui dan stopt dat opkopen ook wel...

Ik zet mijn pijlen op Coolblue en BCC volgende week. Lukt het niet? Jammer dan! Ik ga zeker niet meer geld betalen aan iemand die er meerdere heeft kunnen kopen...

Iets met geduld en een schone zaak... maar goed dat zal een generatieverschil zijn.
Bcc zal niks hebben

• Santiago2019
  • Laatst online: 04-01-2022
Heb ik nog iets interessants gemist vandaag?

• pokle312
  • Niet online
Ik denk dat het nog niet het einde is hoor.
Wie weet volgende week gaat er nog wat open bij mediamarkt?
bol.com op dag of voor de dag van release?
Misschien Intertoys nog met een comeback??
Hou het maar allemaal goed in de gaten volgende week.

• cronixx

cronixx

krieuw

Santiago2019 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:23:
Nope.

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08-2025
Santiago2019 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:23:
BCC gaat waarschijnlijk geen nieuwe voorraad krijgen voor 19 november. Coolblue is nog onbekend hoe/wat/wanneer ze nou de PS5's online gooien, maar ze hebben zelf al aangegeven dat dit er veel te weinig zullen zijn om aan ieders wens te kunnen voldoen.

• Chrisjeeeh94
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
Talkan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:25:
[...]

BCC gaat waarschijnlijk geen nieuwe voorraad krijgen voor 19 november. Coolblue is nog onbekend hoe/wat/wanneer ze nou de PS5's online gooien, maar ze hebben zelf al aangegeven dat dit er veel te weinig zullen zijn om aan ieders wens te kunnen voldoen.
Wellicht hebben we nog geluk met de Madrileense aandeelhouder :9

• RomeoOscarBravo
  • Laatst online: 02-02 15:35
JDdeV1992 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:25:
[...]

Meest recente berichten van BCC zelf zijn anders. Ze hebben geen pre order proces en verkopen hun voorraad op de 19 zelf.

[...]

Mwah eindeloze discussie denk. Kip en Ei verhaal. Niemand kan mij dwingen om meer te betalen voor iets, die keus maak ik altijd nog zelf. En zo is dat voor iedereen.
Helemaal eens. Maar hierdoor kunnen veel mensen niet dit jaar genieten van de langverwachte nieuwe console, maar volgend jaar ergens pas, terwijl ze op internet allerlei mensen het al wel zien doen. Tenzij ze zich natuurlijk wel laten dwingen om "te veel" te betalen.

Ik vind het fijn dat ik hier op het forum ook veel mensen wel elkaar heb zien helpen met een pre-order van het een of ander. Ik zal het hierbij laten. Dit is inderdaad niet waar het topic voor bedoeld is.

• laurens700
Kreeg net 10 euro tegoed van Bol, omdat ze de Playstation camera vandaag niet hebben kunnen leveren. Nette services van Bol. Duimpje omhoog voor ze.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• RomeoOscarBravo
  • Laatst online: 02-02 15:35
laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:31:
Kreeg net 10 euro tegoed van Bol, omdat ze de Playstation camera vandaag niet hebben kunnen leveren. Nette services van Bol. Duimpje omhoog voor ze.
Heb je daar iets voor moeten doen? Ik heb hetzelfde met de media remote die vertraagd is.

• laurens700
RomeoOscarBravo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:32:
[...]

Heb je daar iets voor moeten doen? Ik heb hetzelfde met de media remote die vertraagd is.
Heb er wel extra voor betaal (3 euro) omdat ze binnen dezelfde dag konden leveren. Via de chat aangegeven dat deze vertraagd is, dus die gene zei dat ik een tegoedbon kreeg.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vond het vorige maand al klote met Bol en MM die ineens de verkoop begonnen, en Intertoys die eruit lag. Maar het kan nog erger als ik de berichten van BCC en CoolBlue lees... wat een puinhoop overal :{

Snap trouwens niet dat leveranciers gelijk over februari/maart spreken als het over een tweede batch gaat. Je zou toch zeggen dat die fabrieken nu 24/7 draaien en die zo snel mogelijk (in kleinere batches) verspreid worden.

edit: tnx, foutje

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Batch*

• Richh
Tom schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:39:
Snap trouwens niet dat leveranciers gelijk over februari/maart spreken als het over een tweede badge gaat. Je zou toch zeggen dat die fabrieken nu 24/7 draaien en die zo snel mogelijk (in kleinere badges) verspreid worden.
Dat worden ze echt wel, echter de wereld is groter dan Nederland ;)

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Pas een volgende batch in 2021 is ook volledig uit de lucht gegrepen, gebaseerd op niks en extreem ongeloofwaardig en vergezocht. Op dit moment produceert Sony natuurlijk miljoenen PS5’s die echt wel de winkels bereiken voor de kerst. Ook in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 12-11-2020 22:42 ]

• pokle312
  • Niet online
joblamie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:41:
Pas een volgende batch in 2021 is ook volledig uit de lucht gegrepen, gebaseerd op niks en extreem ongeloofwaardig en vergezocht. Op dit moment produceert Sony natuurlijk miljoenen PS5’s die echt wel de winkels bereiken voor de kerst.
Het idee van 2021 is gebaseerd op Nedgame trouwens, dat is hoe het idee hier terecht kwam.
Voor de duidelijkheid Nedgame is klein in vergelijking met bol, mediamarkt en coolblue...
Toen mensen 2021 zagen staan bij één site ging iedereen opeens uit van 2021 bij elke webshop 8)7

Conclusie: wil je echt pas in 2021 een console, bestel dan bij Nedgame... zoniet hou vooral alle andere sites in de gaten!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Richh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:41:
[...]

Dat worden ze echt wel, echter de wereld is groter dan Nederland ;)
Natuurlijk, maar het klinkt ongeloofwaardig dat er tot februari helemaal niets deze kant op komt.

• Richh
Tom schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:45:
[...]

Natuurlijk, maar het klinkt ongeloofwaardig dat er tot februari helemaal niets deze kant op komt.
Zoals boven jouw post staat: dat zou dan enkel over Nedgame gaan :P het kan ook best zijn dat zij zoveel pre-orders hebben dat ze pas in 2021 weer verwachten aan mensen te leveren die nu inschrijven.

• Evertt
Begin 2021 is gewoon een richtlijn. Daarmee doe je geen teleurstelling zeker als het eerder wordt geleverd.

Na 19 november zal waarschijnlijk meer bekend worden over de 2de levering.

• laurens700
En ga in de whatsappgroep, telefoon 24 uur/7 in je hand en betalingen gereed hebben.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:22
pokle312 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:44:
[...]

wil je echt pas in 2021 een console, bestel dan bij Nedgame
tja pas!! over anderhalve maand zitten we al in 2021 die paar weekjes gaan zo voorbij

• jellesteeg
laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:46:
En ga in de whatsappgroep, telefoon 24 uur/7 in je hand en betalingen gereed hebben.
Heb je daar nog een linkje voor? Kon er straks namelijk niet in en kan nu de link niet meer vinden.

• Chrisjeeeh94
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
Ik kan me vaag nog iets herinneren bij de PS4, dat MM per 2 weken een nieuwe levering ontving. Iemand die dit kan bevestigen? Lijkt me dan ook dat dit een streefdoel voor de PS5 zal zijn..

• laurens700
jellesteeg schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:47:
[...]

Heb je daar nog een linkje voor? Kon er straks namelijk niet in en kan nu de link niet meer vinden.
sorry die heb ik niet. Ik ben er namelijk uitgegaan om andere een plekje te gunnen.

• pokle312
  • Niet online
bie100 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:47:
[...]

tja pas!! over anderhalve maand zitten we al in 2021 die paar weekjes gaan zo voorbij
Overigens bedoel ik niet dat het opeens een vet pot wordt na de release.
Het zal weer sites in de gaten houden op random tijden die open gaan en zo snel mogelijk bestellen.

Echt normale voorraad zal idd pas 2021 zijn.

• jellesteeg
laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:50:
[...]

sorry die heb ik niet. Ik ben er namelijk uitgegaan om andere een plekje te gunnen.
Heb 'm intussen gevonden, maar is nog steeds vol helaas. Gelukkig is er nog een ander al zitten daar wel een stuk minder mensen in.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
MrFriendly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:11:
Ter info.

Gisteren door MM The Wall (Utrecht) gebeld met een bevestiging, vandaag mail er achteraan ontvangen. Op 17 juli een pre-order in de winkel geplaatst, stond op de 22ste plek.
Had je eerder geen mail gehad afgelopen dinsdag?

• Evertt
Ik denk stiekem dit jaar nog. De digitale versie is nog te bestellen de disc versie helaas niet. Maar laat even je e-mail achter.
Heb dit zelf ook gedaan op Nedgame.nl en kreeg een mailtje dat hij beschikbaar was na aantal minuten was het uitverkocht.

• CharlieRay
  • Laatst online: 26-12-2021
cronixx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:55:
[...]

Hmm dat is dan weer minder hoopvol...
Neuh, Xbox forum vertelt mij dat de pre-order van 2 weken naar 3-5 dagen (met nog 4-5 dagen te gaan tot levering) sprong als status. De komende dagen zal het dus wel eens wijzigen.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11-2025
Blijkbaar (aldus Reddit) is de reden dat ze in de VS zo snel uitverkopen niet alleen door normale mensen maar ook omdat er bots gebruikt worden om te bestellen.

• cronixx

cronixx

krieuw

CharlieRay schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:11:
[...]

Neuh, Xbox forum vertelt mij dat de pre-order van 2 weken naar 3-5 dagen (met nog 4-5 dagen te gaan tot levering) sprong als status. De komende dagen zal het dus wel eens wijzigen.
Ahh oke, gelukkig voor de Wehkamp bestellers.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-02 23:33
CB:
We hebben de definitieve voorraad aan Playstation 5 doorgekregen. Helaas staat 'ie op veel meer verlanglijstjes dan er voorraad beschikbaar is. Per 1000 geïnteresseerden krijgen we ongeveer 1 Playstation. We kunnen dus bijna niemand blij maken met een nieuwe Playstation 5, daar balen we enorm van. Daarom hebben we onze Madrileense aandeelhouder gevraagd of hij ons kan helpen.

Bellen of koekjes brengen naar onze klantenservice of winkels heeft geen zin. Zij kunnen je niet meer vertellen dan hierboven staat. Ook kunnen ze geen bestelling voor je plaatsen
.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

BaRF

bijna kerst

ben benieuwd van hoeveel verlanglijstjes ze uitgaan

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• pokle312
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:22:
CB:
We hebben de definitieve voorraad aan Playstation 5 doorgekregen. Helaas staat 'ie op veel meer verlanglijstjes dan er voorraad beschikbaar is. Per 1000 geïnteresseerden krijgen we ongeveer 1 Playstation. We kunnen dus bijna niemand blij maken met een nieuwe Playstation 5, daar balen we enorm van. Daarom hebben we onze Madrileense aandeelhouder gevraagd of hij ons kan helpen.

Bellen of koekjes brengen naar onze klantenservice of winkels heeft geen zin. Zij kunnen je niet meer vertellen dan hierboven staat. Ook kunnen ze geen bestelling voor je plaatsen
.
Alweer die madrileense aandeelhouder!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:17
je kan zeggen wat je wil maar coolblue blijft bij zijn woord zeggen 100 keer hetzelfde

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
We kunnen het ook nog zo zien: degenen zonder pre-order krijgen later nog dat 'cadeautjes'-gevoel als de PS5 er eenmaal is. Beetje als een hele toffe serie die je een ander aanraadt en dat je dan eigenlijk stiekem een beetje jaloers bent omdat diegene het voor het eerst kan ervaren en jij niet meer. :D

Of dat vertel ik mezelf maar voor het geval dit jaar niet meer lukt.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02
ap3nr0ts schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:46:
Die @Jedi Geub is duidelijk aan het trollen joh. Gewoon negeren en dit topic blijven gebruiken voor voorpret of voor anderen vast stress. Je gaat hem toch niet van gedachten veranderen, ook al heb je hier de meerderheid in je hoek. :)

Hoeveel geïnteresseerden zou CB eigenlijk geteld hebben? Straks zijn het er maar 10.000, haha. Dat is echt huilen met de pet op dan voor ze.
Die uitspraak moet je met een korreltje zout nemen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Mike.Litoris
  • Laatst online: 09-01-2024
Momenteel op Reddit.

“Get the lube

Alright guys 5 more minutes until we get fucked again lol. Damn bots.”
Pagina: 1 ... 100 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord