Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:50:

Eerste indruk is positief. Ik vind het echt heel heel moeilijk. Veel moeilijker als de diverse gameplay video's laten zien. Daarin worden die simpele vijanden zoooo eenvoudig omgelegd.

Maar goed, ergens brand het verlangen om deze uit te gaan spelen. Heel raar, pas een uurtje of 4 onderweg maar het verhaal boeit me niet eigenlijk, dit is gewoon puur sec knokken voor elke digitale meter.

Sorry als ik een beetje als een aansteller overkom - zoals eerder gezegd behelsde mijn game carriere tot nu enkel tripple AAA adventure games op standje easy. Dit is another level of gaming.

Normaliter was ik al aan het bedenken wat mijn volgende game wordt - dit zou zo maar eens tot minimaal de zomer kunnen gaan duren voor ik hem uit heb 🙈

Houd jullie van tijd tot tijd wel op de hoogte.
toon volledige bericht
Kijk dat is goed om te horen, en als jij eenmaal het aanvalspatroon van je vijand kent, dan ren je ook zo door een level heen.

(Speedrunners gaan niet eens de confrontatie aan met de normale vijanden, maar die ontwijken ze gewoon volledig en trekken gelijk een sprint naar de baas toe. Met die kennis weet je dus dat het niet eens echt nodig is om "iedereen" te verslaan)

Wat ik al zei, dit soort games draaien inderdaad niet om het verhaal, het is pure gameplay, dus geen afleiding maar gewoon lekker "knokken" zoals je dat noemt ;)

Dood gaan is niet erg, als je er maar van leert en analyseert wat er gebeurt is. (Was je te hebberig? Was het een verrassingsaanval, lag het aan de timing?) Soms liep ik gewoon 5 minuten alleen maar te dodgen om te kijken wat een vijand nou allemaal precies deed qua aanval en wat zijn "range" is.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
Greatsword schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:39:
[...]

Parry/Dodge ligt een beetje aan de vijand.

Bijna elke vijand is makkelijk te dodgen, maar dat geld niet voor parry bij elke vijand.

speel het dus op save zou ik zeggen en ga voor Dodge, je kan later altijd nog terug naar een level als je een boss hebt verslagen om parry te oefenen want dat staat er niks op het spel ;)

Er zijn geen save of checkpoints. (Dit is bij Dark Souls wel het geval) maar bij deze game zijn het meer shortcuts die je unlocked waarbij je weer terug bij het begin bent.

Dus als je dan doodgaat hoe je niet de hele level opnieuw te spelen.

Doe gewoon rustig aan, er is niks ergs aan om gewoon weer helemaal naar het begin terug te lopen en opnieuw te beginnen als je zoiets hebt van, dit ga ik niet redden. Baby stapjes ;)
toon volledige bericht
Edit: uitleg van die shortcuts is duidelijk en beantwoorde ook andere vragen 👍

Ik denk dat een behoorlijk leertrajectje wordt. Dit is echt genadeloos man.

Snap nu ook het volgende wat beter: ik begon als 6 jarig ventje met gamen op de Sega in 96. In die periode speelde ik ook bijna geen game uit. Sinds de komst van de PS2 speelde ik opeens wel elke game uit die ik aanraakte. Snap nu wel waarom - DS is zoals ik vroeger ook game op de Sega. Dood, opnieuw 🤷

Maarre, hoe ging dat dan bij jullie eerste Souls game?

Ga zo de PS5 uitzetten. ff mooi geweest voor vandaag, aardige sessie van 3 a 4 uur kunnen doen.

[ Voor 19% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-04-2021 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:30:
[...]

Dat is alweer bijna 10 jaar geleden joh en dat heb ik uitgebreid beschreven, ik weet dus precies wat je meemaakt, dus lees hier mijn verhaal zou ik zeggen ;)

Greatsword in "[Multi] Dark Souls"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:13

Superkiwi

Hoi doei

ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:30:
[...]
Dat was Bloodborne en ging een beetje hetzelfde als bij jou, al had ik me van tevoren niet ingelezen en heb ik op voorhand niks bekeken; een propere blind playthrough dus.
Het eerste stukje heb ik ca 8 uur over gedaan en heb nooit met het idee gespeeld om te stoppen, wetende dat elke keer dat ik dood ging een fout van mij was. Om die reden ook nooit gefrustreerd geraakt oid, wat ik bij andere games wél eens heb. Sterker nog, Bloodborne heeft me een soort van therapeutisch geleerd om elke death te accepteren en dat heeft ook een positief effect gehad op games als bv Battlefield.
Ik wilde de game hoe dan ook doorkrijgen en verder komen. Uiteindelijk de game uitgespeeld met een kleine 178 deaths aan mijn kant. Ik heb wel veel gefarmd om mijn char sterker te maken, wat volgens mij wel hielp.
Al slaan bazen en normale vijanden natuurlijk nog steeds érg hard.
Daarna de game nog twee keer doorgespeeld in ng+ en ng++, zonder vrij veel moeite.
Maar die eerste playthrough....... wat een ervaring.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Mijn eerste uurtjes waren ieder geval wat anders als ik ervan verwacht had. Had gehoopt dat het soepeler zou gaan en dat ik ieder geval boss 1 geslacht zou hebben.

Even goed zitten denken waarom het zo moeizaam ging. Normaliter speel ik games als AC, GoW and vlieg ik er vol in. Heb laatst Andromeda gespeeld. Met een Vaguard profiel was ik ''Front Line Slayer''.

Dat heb ik dus gisteren maar achterwege gelaten.

Er zijn 3 dingen belangrijk denk ik:

1. Moveset tegenstander door krijgen
2. Niet inhalig worden qua damage toebrengen
3. Timing

Puntje 1 en 2 gaan prima. Zo moeilijk is het niet om te zien wat die gastjes doen. 3 x meppen heeft ook echt geen zin merk ik, dus 1 a 2 keer een slag toe brengen en dan ff wegwezen.

Punt 3 is wel echt beroerd bij mij: Mijn timing sucks big time. Ik weet wanneer ik moet hitten, maar raak hem niet, waardoor ik nogmaals op de hitknop druk, die het dan niet meteen weer doet en ik in de knoei kom.
Dit is gewoon een aangeleerde muscle-reflex uit eerdere games: bij GoW een hit missen maakt geen zak uit, omdat je als je gewoon blijft button bashen je uiteindelijk wel iets raakt.

Aangezien level 1-1 toch voor de kat zijn viool is qua souls om te upgraden, ga ik eerst maar eens een paar uur op die brug oefenen hoe ik standaard vijanden met een goede timing schade kan toebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 01:22
Als je met een Royalty build met soul ray al niet de eerste brug overkomt kun je beter stoppen denk ik.
Soul ray one shot die enemies en je kunt ze allemaal makkelijk een voor een pullen. Niks dodgen, rollen, parryen, gewoon walk, cast, walk, cast, repeat :9

Oh, en natuurlijk wel ff lock on doen :O

[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 30-04-2021 15:16 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:14:
Als je met een Royalty build met soul ray al niet de eerste brug overkomt kun je beter stoppen denk ik.
Soul ray one shot die enemies en je kunt ze allemaal makkelijk een voor een pullen. Niks dodgen, rollen, parryen, gewoon walk, cast, walk, cast, repeat :9

Oh, en natuurlijk wel ff lock on doen :O
Bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik kan er geen kut van nee, klopt.
Maar mooi gezegd door Hidetaka Miyazaki 'Idereen kan met de juiste toewijding DS tot een goed einde brengen'

Die brug kom ik inmiddels heus wel over. Wat is soul ray shotten? Die toverspreuk? Ik wil juist de combat leren onder de knie te krijgen in eerste instamtie.

Die soul ray heb ik ook niet continue vol geladen.

Enfin:

* Red Bull koud
* Frituursnacks loaded
* Genoeg cigarillos
* Kids op bed
* Vrouw in bad
* Snel de hond uitlaten en dan een flinks lange stint maken tot een uurtje of 2 a 3 vanacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:43:
[...]
Wat is soul ray shotten? Die toverspreuk? Ik wil juist de combat leren onder de knie te krijgen in eerste instantie
Soul ray shotten is easy mode, gebruikt door mensen die er niks van kunnen en later trots lopen te verkondigen dat ze een From Software game hebben uitgespeeld zonder dat ze ooit een vijand van dichtbij hebben gezien :+

Gewoon lekker op jouw manier blijven spelen en de 'normale' combat onder de knie krijgen d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2021 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:21:
[...]

Soul ray shotten is easy mode, gebruikt door mensen die er niks van kunnen en later trots lopen te verkondigen dat ze een From Software game hebben uitgespeeld zonder dat ze ooit een vijand van dichtbij hebben gezien :+

Gewoon lekker op jouw manier blijven spelen en de 'normale' combat onder de knie krijgen d:)b
Even geprobeerd. Das wel pussy stijl ja 😉, zo kan ik het ook. Dit is dus net waar ik vanaf wilde: simpele gameplay. Zelfde idee als vijanden een vuur inlokken zeg maar 😪😪 In krappe ruimtes is die soul ray voor nu wel ff handig, omdat ik daar echt in de shit kom. In the open gaat het wel beter qua combat.

Gaat sowieso stuk beter al. Gisteren gebruikte ik schild amper; dacht dat je alleen kon parryen. Maar constant geheven schild is ideaal om kamers te betreden. Daarnaast is die lock-functie ook zeer bruikbaar. Ik lock in andere games nooit, altijd overbodige functie.

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 30-04-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ArnoldSmiley Nog een gouden tip, gebruik de screenshot modus om de game als het ware te pauzeren en met de camera als een drone te besturen zodat je ook alvast om het hoekje e.d. kan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:37:
@ArnoldSmiley Nog een gouden tip, gebruik de screenshot modus om de game als het ware te pauzeren en met de camera als een drone te besturen zodat je ook alvast om het hoekje e.d. kan kijken ;)
Thanks, goeie tip. Maar vooralsnog nee - screenshot modus is daar niet voor bedoeld denk ik. Ik leer beter het level kennen als ik verrast wordt zeg maar. The hard way.

Toch krijg ik er wel een beetje de pee in. Kom telkens wel een klein stukje verder, maar dan is het al vrij snel weer van vooraf aan. Eerste stuk kan ik bijna wel dromen 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ArnoldSmiley Nog even doorzetten en dan unlock je de shortcut😏

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:26:
Bingo! Hak net 2 chains door 😃😃 Incl. Cling Ring 💪

Dank voor al je toelichting de afgelopen dagen - door een aantal uitspraken heb je me 'overgehaald' en fuck: ik vind dit tof. Zal nog wel hoop gevloek en getier komen, maar na 10-20 pogingen is dit lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-05-2021 01:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
@ArnoldSmiley goed bezig, hou ons op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
👍😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb afgelopen week de NG uitgespeeld,
spoiler:
wel wat jammer dat je meteen naar NG+ gaat en niet nog even souls kan farmen voordat je weer verder moet :P Maar gelukkig is die eerste boss niet zo'n drama als je fireball nog in je spellslots hebt staan >:)

Ik heb hem op de PS3 ooit wel gespeeld maar toen ben ik halverwege gestopt ofzo, toen trok ik echt de lange laadtijden niet meer. Da's op de PS5 wel anders, gelukkig. Ik heb souls games altijd vooral met sword & shield gespeeld dus was ik nu juist voor de Royalty gegaan om eens met spells te spelen. Soms heel makkelijk, soms volkomen kut, om een enemy heenstappen en ze met een club platmeppen gaat me toch vaak makkelijker af dan een paar keer een spell casten en niet geraakt worden. Maar de afwisseling is wel leuk, magic, boog en af en toe wel zwaard en schild. En als het echt moeilijk wordt is er altijd nog poison cloud, zeker bossfights zijn met spells vaak een stuk eenvoudiger.

Ik ben opnieuw begonnen met een barbarian, dat lucht dan toch wel even op, gewoon simpel alles platmeppen :) Maar de melee met sommige van de bosses zal best lastig worden.

Nou is deze game in principe tough but fair maar in smallere stukjes met hoogteverschillen wordt ik toch wel eens helemaal gestoord van het camerawerk, als die draait en hij maakt mij doorzichtig ben ik de draad soms wel ff kwijt, vooral in 4-1 in en onder die toren. Maargoed. Blijft cool allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-08 09:44
Ik heb deze game zojuist ook maar opgehaald bij de mediamarkt en gelijk maar de eerste stapjes gezet. Valt niet mee met Nioh nog in de vingers, ik zit continu de verkeerde knoppen in te drukken :) Maargoed, dat is even wennen natuurlijk... Spel ziet er schitterend uit op een LG C9. Ik speel wel de performance mode want een lagere framerate dan 60 fps trek ik niet meer zo goed.
Ik heb trouwens de royalty class genomen met van die spells maar dat maakt het wel vrij eenvoudig. Die standaard mobs liggen na 1 of 2 shots al. Morgen maar eens experimenteren met wat anders.
Ik ga me hier wel goed mee vermaken denk ik de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Edit: Zelf wat bedacht.

Ik ben bij Phalanx aaangekomen, en verslagen! Niet verwacht eigenlijk vanavond.

Dat viel niet tegen. Ik vond het moeilijker bij die boss te komen dan hem af te maken als ik eerlijk ben 😃
Had hem neer zonder 'you die' te zien te krijgen.
Ik had dan ook 20 brandbommen op zak, hetgeen niet verwonderlijk is na een x aantal runs door het level😅

Sowieso speelt het nu na een uurtje of 10 allemaal wat makkelijker. Meeste doe ik.met zwaard en schild, die soul ray af en toe. Zonde dat die erop zit eigenlijk, in die context gezien had ik liever als Temple Knight gestart.

Maar zolang ik beetje rustig wandel en goed rondkijk is het wel te doen. Voorzichtigheid is wel geboden.

Maar goed, niet te hard juichen. Is pas 1 level wat ik gecleared heb.

[ Voor 194% gewijzigd door ArnoldSmiley op 02-05-2021 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Joetje079 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:24:
Ik heb deze game zojuist ook maar opgehaald bij de mediamarkt en gelijk maar de eerste stapjes gezet. Valt niet mee met Nioh nog in de vingers, ik zit continu de verkeerde knoppen in te drukken :) Maargoed, dat is even wennen natuurlijk... Spel ziet er schitterend uit op een LG C9. Ik speel wel de performance mode want een lagere framerate dan 60 fps trek ik niet meer zo goed.
Ik heb trouwens de royalty class genomen met van die spells maar dat maakt het wel vrij eenvoudig. Die standaard mobs liggen na 1 of 2 shots al. Morgen maar eens experimenteren met wat anders.
Ik ga me hier wel goed mee vermaken denk ik de komende tijd.
Have fun! Nioh schijnen ook niet bepaald easy games te zijn toch? Succes iedsr geval. Ik vind het echt een hele vette game tot dusver na een avondje of 3 x 4 uur gamen. Erg pittig, maar dat ligt ook aan wat ik normaliter speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Edit: Zelf wat bedacht.

Ik ben bij Phalanx aaangekomen, en verslagen! Niet verwacht eigenlijk vanavond.

Dat viel niet tegen. Ik vond het moeilijker bij die boss te komen dan hem af te maken als ik eerlijk ben 😃
Had hem neer zonder 'you die' te zien te krijgen.
Ik had dan ook 20 brandbommen op zak, hetgeen niet verwonderlijk is na een x aantal runs door het level😅

Sowieso speelt het nu na een uurtje of 10 allemaal wat makkelijker. Meeste doe ik.met zwaard en schild, die soul ray af en toe. Zonde dat die erop zit eigenlijk, in die context gezien had ik liever als Temple Knight gestart.

Maar zolang ik beetje rustig wandel en goed rondkijk is het wel te doen. Voorzichtigheid is wel geboden.

Maar goed, niet te hard juichen. Is pas 1 level wat ik gecleared heb.
Lekker bezig! Ik ga straks ook maar eens die kant op.. ;)
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:29:
[...]

Have fun! Nioh schijnen ook niet bepaald easy games te zijn toch? Succes iedsr geval. Ik vind het echt een hele vette game tot dusver na een avondje of 3 x 4 uur gamen. Erg pittig, maar dat ligt ook aan wat ik normaliter speelde.
Nioh is een ‘Soulslike’ en deze games kunnen inderdaad erg pittig zijn. Net zoals Demon’s Souls draait het in deze games om trial and error ;) Maar mocht je na Demon’s Souls een game uit een soortgelijk genre willen gaan proberen op je PS5 dan kan ik je de Nioh Collection van harte aanbevelen. Speelt echt heerlijk weg, zeker als je een tv hebt die 120 fps ondersteunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
[b]Joetje079 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 06:45:

Nioh is een ‘Soulslike’ en deze games kunnen inderdaad erg pittig zijn. Net zoals Demon’s Souls draait het in deze games om trial and error ;) Maar mocht je na Demon’s Souls een game uit een soortgelijk genre willen gaan proberen op je PS5 dan kan ik je de Nioh Collection van harte aanbevelen. Speelt echt heerlijk weg, zeker als je een tv hebt die 120 fps ondersteunt.
Niet te hard van stapel lopen, maar waar ik 4 dagen geleden nog liep te jammeren dat ik niks te gamen had, liggen er nu meerdere titels in het verschiet: Dark Souls, Bloodborbe, Sekiro, Nioh 🤪🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:26
ArnoldSmiley schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Niet te hard van stapel lopen, maar waar ik 4 dagen geleden nog liep te jammeren dat ik niks te gamen had, liggen er nu meerdere titels in het verschiet: Dark Souls, Bloodborbe, Sekiro, Nioh 🤪🙈
Niet om je te ontmoedigen, maar ik vind bloodborne en met name Sekiro wel van een ander kaliber qua moeilijkheidsgraad. Waar ik bij Demon souls elke baas wel in max 20 min neerhad, heb ik over sommige bazen in Sekiro wel 4 uur gedaan. :+ Je hebt iig een goeie game gekozen om in te stappen. Lekker bezig. Op naar Elden ring. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
ArnoldSmiley schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Sekiro heb ik (nog) niet gespeeld maar de rest van de titels wel en ik vind tot dusver Demon’s Souls wel het makkelijkst(zit nog wel in het begin dus dit kan nog veranderen uiteraard ;)) Normaal zit ik altijd te strugglen bij de eerste levels van een nieuwe game van dit soort maar dit gaat me wel goed af. Het is in ieder geval wel een goede instapper voor nieuwe spelers in dit genre zoals @Ambition88 ook hierboven aanhaalt.

Eerste boss heb ik inmiddels ook neer (Falanx) Ik heb wel het idee dat ik nog de nodige items ‘vergeten’ ben dus ik ga straks nog een keer het level doorlopen en elk hoekje en gaatje uitkammen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joetje079 op 02-05-2021 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:26
Joetje079 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Sekiro heb ik (nog) niet gespeeld maar de rest van de titels wel en ik vind tot dusver Demon’s Souls wel het makkelijkst(zit nog wel in het begin dus dit kan nog veranderen uiteraard ;)) Normaal zit ik altijd te strugglen bij de eerste levels van een nieuwe game van dit soort maar dit gaat me wel goed af. Het is in ieder geval wel een goede instapper voor nieuwe spelers in dit genre zoals @Ambition88 ook hierboven aanhaalt.

Eerste boss heb ik inmiddels ook neer (Falanx) Ik heb wel het idee dat ik nog de nodige items ‘vergeten’ ben dus ik ga straks nog een keer het level doorlopen en elk hoekje en gaatje uitkammen.
Als ik voor mij persoonlijk moet spreken qua moeilijkheidsgraad van de soul games die ik heb gespeeld is het voor mij Sekiro>Bloodborne>Nioh>Demon souls. Sekiro heb ik wel met pijn en moeite uitgespeeld die vond ik eigenlijk net iets tè pittig. Maargoed het is een demon souls topic. :P succes en have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ambition88 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Als ik voor mij persoonlijk moet spreken qua moeilijkheidsgraad van de soul games die ik heb gespeeld is het voor mij Sekiro>Bloodborne>Nioh>Demon souls. Sekiro heb ik wel met pijn en moeite uitgespeeld die vond ik eigenlijk net iets tè pittig. Maargoed het is een demon souls topic. :P succes en have fun!
Zou eigenlijk een subforum moeten komen voor het souls-genre 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Spelende met de Royal class als een beginner: Wat verbeter je aan je build?

Zou zeggen:

1. Vitaliteit
2. Stamina
3. Kracht

Daarnaast, wapens:

Ik moet snel die Rapier lozen. Sateprikker 😪

Level 1-2 wel mooi k*t dat je telkens die hele rotgang over de brug opnieuw moet doen. Ik had eigenlijk gehoopt op iets a la Phalanx, deurtje aan het begin waar je bijna spawned.

Heb er ff genoeg van voor vandaag.

[ Voor 41% gewijzigd door ArnoldSmiley op 02-05-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:43:
[...]

Uitgaande dat je spellcaster blijft:

Magic en intelligence. Magic om vijanden sneller neer te halen. Intelligence om meer spells mee te kunnen nemen en een grotere pool om te casten.

Vitality heb je amper nodig, je moet als range gewoon op afstand blijven. Je kunt er wat insteken, maar zeker niet te veel.
Stamina heb je ook amper nodig als spellcaster.
Strength, nope niet doen.

Wapen: in 4-1 kun je binnen 5-10 minuutjes de Falchion krijgen, die doet het goed bij een magic build, helemaal na wat upgrades.
Verassend advies :D Maar dit is gebaseerd op de ''soul ray shotten strategie''? Vind dat namelijk echt cheesy, op afstand spreuken afvuren.

Ik ga eens op zoek naar de Falchion in 4-1. In 5 a 10 minuutjes zeg je? Ben benieuwd, verwacht eerder uren maar goed. Maar dit is een beter advies dan wat ik zelf bedacht had:

Ik wilde terug naar 1-1 om souls te verzalen en dan die Claymore halen bij de merchant in 1-2. Heb alleen dan wel 6000 souls nodig, beeeeeeeetje veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@ArnoldSmiley Zoals @Verwijderd al zegt zijn alleen Intelligence en Magic echt relevant als je met magic aan de slag wilt. In het begin van NG+ had ik zowel INT als MAG op 40 staan. STR en DEX heb ik zoveel verhoogd dat ik een compound shortbow kon gebruiken. STA een paar punten om wel een beetje weg te kunnen rennen indien nodig, VIT een stukje verhoogd om nog wel met enige regelmaat iets stoms te kunnen doen zonder meteen dood te gaan ;) INT hoeft eigenlijk niet eens zoveel, maar ik wilde gewoon veel spells mee kunnen nemen.

Gear helpt ook. Kris blade voor de + op magic damage en ring of magical sharpness voor hetzelfde. Meestal liep ik met de thief ring en ring of magical sharpness rond, dan kan je goed rondsneaken en dingen opblazen met spells.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Falchion 4-1: makkelijke manier: skeletons negeren, rennen, alles links aanhouden, voila > 1-2 min.
Of Skeletons 7 stuks uit mijn hoofd doden: 5 - 10 min.
Voila zegt ie 7(8)7 7(8)7

Pokke skeletons zijn lastig man en het zijn er veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
😅😅 Terug naar 1-1. Die kan ik dromen inmiddels. Souls scoren en snel beetje levelen voor ik naar 4-1 terugga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49
ArnoldSmiley schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Voila zegt ie 7(8)7 7(8)7

Pokke skeletons zijn lastig man en het zijn er veel
Valt wel mee toch? 5 ofzo? Die 2 op de brug kun je sowieso negeren. De red skeleton niet proberen te verslaan, dat gaat niet lukken. :P Je kunt eventueel nog de Thiefs Ring gebruiken. Dan kun je de skeletons 1 voor 1 naar je toe leiden om ze te verslaan.

Demon's Souls (die je uit bossfights krijgt) trouwens niet gebruiken om in te wisselen voor Souls. Die kun je later gebruiken voor wapens en spells.

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 03-05-2021 10:34 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Gaan we proberen 👍👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Valt wel mee toch? 5 ofzo? Die 2 op de brug kun je sowieso negeren. De red skeleton niet proberen te verslaan, dat gaat niet lukken. :P Je kunt eventueel nog de Thiefs Ring gebruiken. Dan kun je de skeletons 1 voor 1 naar je toe leiden om ze te verslaan.

Demon's Souls (die je uit bossfights krijgt) trouwens niet gebruiken om in te wisselen voor Souls. Die kun je later gebruiken voor wapens en spells.
Die Demon's Souls niet gebruiken had ik inderdaad al begrepen. Dank je.

Kan je misschien wel helpen met wat de bedoeling is van:

Zielen van onbekende held

Zielen van onbekende krijger

Heb er daar respectievelijk 8 en 9 van.

Wat kan ik ermee, heeeel duidelijk is de uitleg die ik vind niet:
Unknown Hero Soul (or Unknown Hero's Soul) is a Soul in Demon's Souls and Demon's Souls Remake. Souls are consumable items categorized as remnants of fallen warriors, consuming souls collects a certain number of souls that is added to the player's stock. Souls are required for players to become stronger in the game by raising their soul level as well as buying and upgrading their equipment.
Als ze inwissel, krijg ik er een berg souls bij ofzo? Dat zou wel ff welkom zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
ArnoldSmiley schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Die Demon's Souls niet gebruiken had ik inderdaad al begrepen. Dank je.

Kan je misschien wel helpen met wat de bedoeling is van:

Zielen van onbekende held

Zielen van onbekende krijger

Heb er daar respectievelijk 8 en 9 van.

Wat kan ik ermee, heeeel duidelijk is de uitleg die ik vind niet:

[...]

Als ze inwissel, krijg ik er een berg souls bij ofzo? Dat zou wel ff welkom zijn
toon volledige bericht
Daar krijg je inderdaad souls voor. 200 en 400 per stuk zo uit m'n hoofd. Je krijgt ook nog andere die meer waard zijn. Die kun je het beste in de Nexus gebruiken, zodat je ze meteen kan gebruiken. (of eventueel in een level bij een shop). Zou zonde zijn om de souls te verliezen omdat je dood gaat in het level.

[ Voor 15% gewijzigd door Raem op 03-05-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Daar krijg je inderdaad souls voor. 200 en 400 per stuk zo uit m'n hoofd. Je krijgt ook nog andere die meer waard zijn. Die kun je het beste in de Nexus gebruiken, zodat je ze meteen kan gebruiken. (of eventueel in een level bij een shop). Zou zonde zijn om de souls te verliezen omdat je dood gaat in het level.
Merci! Ik dacht dat ik ze wellicht ergens anders voor nodig had. Net ff alles geconsumed in de Nexus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
ArnoldSmiley schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Merci! Ik dacht dat ik ze wellicht ergens anders voor nodig had. Net ff alles geconsumed in de Nexus ja.
Op de Demon's Souls wiki pagina kun je trouwens veel informatie vinden over onder andere items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Op de Demon's Souls wiki pagina kun je trouwens veel informatie vinden over onder andere items.
Ja, veel gelezen maar niet altijd even duidelijk.

Ik loop te stoeien met die weapons stats:

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Stats

Ik zou graag die Skeletons uitroeien zodat ik die Crescent Falchion kan oppikken.

To do so, wil ik mijn Bastard Sword uitrusten + Soldier Shield. Beide items geven aan dat ik niet over de juiste stat's beschik om deze te hanteren.

Hoe lees ik af welke stats vereist zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
ArnoldSmiley schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Ja, veel gelezen maar niet altijd even duidelijk.

Ik loop te stoeien met die weapons stats:

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Stats

Ik zou graag die Skeletons uitroeien zodat ik die Crescent Falchion kan oppikken.

To do so, wil ik mijn Bastard Sword uitrusten + Soldier Shield. Beide items geven aan dat ik niet over de juiste stat's beschik om deze te hanteren.

Hoe lees ik af welke stats vereist zijn?
Bij het wapen op vierkantje drukken en dan zie je daar de requirements staan. In het geval van de Bastard Sword heb je 18 strength nodig. https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Bastard+Sword
Ieder wapen kan ook een Attribute Bonus hebben van S t/m E, waarbij S het hoogste is, dan A, B etc. Dit betekent dat hoe hoger jouw level is voor deze stat hoe hoger de bonus is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAn5fEn5qoKoMHNRVivkbkxm9D8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJhjzRJnIrUqipne5D19C0UM.jpg?f=fotoalbum_large
De Crescent Falcion heeft bijvoorbeeld een bonus A op magic. Hoe hoger jouw magic level is, des te hoger wordt de bonus dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Bij het wapen op vierkantje drukken en dan zie je daar de requirements staan. In het geval van de Bastard Sword heb je 18 strength nodig.
Super, dank je wel. Die Bastard Sword laat ik maar achterwege. Vanavond op jacht naar de Falchion.

Nu maar even de baas tevreden gaan stellen en aan de slag voor de zaak thuis O-)

Edit: Wat een bitch ass is die Red Dragon. Ik heb tich keer staan te Soul Rayen.

Nu bij de Tower Knight aangekomen. Flinke jongen man B)

[ Voor 48% gewijzigd door ArnoldSmiley op 03-05-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
ArnoldSmiley schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Nu bij de Tower Knight aangekomen. Flinke jongen man B)
Appeltje eitje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Mwaaa. Scheelt een hoop dat ik die Red Dragon nwer heb weten te halen man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
ArnoldSmiley schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Mwaaa. Scheelt een hoop dat ik die Red Dragon nwer heb weten te halen man.
Dat had ik gisteren ook gedaan ;) Daarna is dat level een stuk beter te doen inderdaad. Trouwens, bij die Tower Knight zal ik eerst even al die archers die vanaf boven op je schieten een kopje kleiner maken, dat scheelt een hoop frustratie.

Ik heb trouwens net dat zwaard opgehaald in 1-4. Had in eerste instantie ook wel moeite met die skeletons met die Rapier als main weapon maar met die Falchion sla ik ze binnen drie klapjes neer :*) Dat scheelt een flinke slok op een borrel! Heb wel aardig wat punten in Magic gestopt dus dat helpt ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
De MF is down 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Joetje079 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:02:
[...]

Dat had ik gisteren ook gedaan ;) Daarna is dat level een stuk beter te doen inderdaad. Trouwens, bij die Tower Knight zal ik eerst even al die archers die vanaf boven op je schieten een kopje kleiner maken, dat scheelt een hoop frustratie.

Ik heb trouwens net dat zwaard opgehaald in 1-4. Had in eerste instantie ook wel moeite met die skeletons met die Rapier als main weapon maar met die Falchion sla ik ze binnen drie klapjes neer :*) Dat scheelt een flinke slok op een borrel! Heb wel aardig wat punten in Magic gestopt dus dat helpt ook wel.
Ga zo op jacht naar die Falchion. Die Tower Knight was niet best met zo'n rotzwaardje. Heb wel een dik zwaard, dat Bastard Sword maar niet genoeg stats.

Heb ook magie wel wat opgekrikt. Maar ergens vind ik magic beetje nepperij: maakt het allemaal wel veeeeeel makkelijker. Volgens mij is de game niet zo bedoeld. Merk het aan mezelf dat in nood situaties ik toch wel snel geneigd ben mijn stafje te trekken.
Anderzijds: heb wel veel met die ellendige rapier geoefend op vijanden. Maar als er 4 tegelijk op je af komen en je bent biiiijjjjjjna waar je zijn wil....

Dalijk maar zwaarvechttraining met die skeletors 😎

Ik vind het wel echt een bazengame. Zoooo anders als ik gewend ben.

Alleen jammer dat het verhaal een beetje lauwtjes is. Verbaasd me: Volgens revieuws was dat een sterk punt. Anderzijds, ben ook maar net bezig en ben te weinig aan het exploren soms nog. Moet ik meer gaan doen, dan maar wat vaker dood, maar wel meer lore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jeeuh. Mijn Falchion is ook in bezit. Tevens dat gebiedje in 1-1 waar die blauwe en rode draak zaten ff geplunderd. Interessante items. Hoop ringen in mijn bezig nu ook 🙈 10 vingers, maar kab er maar 2 dragen. Beeetje jammer 🤪 Beide draken waren nu weg, rood snap ik want die heb ik omgelegd maar die blauwe dan heen is?

[ Voor 21% gewijzigd door ArnoldSmiley op 04-05-2021 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ArnoldSmiley Die blauwe is alvast een BBQ aan het voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
😅😅😅

Als ie van hetzelfde kaliber is als die rode....Kwestie van geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:24
Na Dark Souls Remastered, Dark Souls 3 en Bloodborne te hebben geprobeerd in het verleden, en niet ver te komen, had ik me vorig jaar voorgenomen Demon Souls niet te gaan proberen maar het blijft ergens toch knagen. De setting en sfeer spreken me ontzettend aan en de game ziet er prachtig uit en 60 fps lijkt me fijn spelen. De moeilijkheidsgraad en gebrek aan genoeg doorzettingsvermogen blijft een dingetje. Maar goed, dus toch aan het overwegen om opnieuw een Souls-game te proberen. Nog maar eens wat reacties in dit topic lezen van mensen :9

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik speel overigens Demon's Souls offline - Heb geen PS+ abbo, speel nooit online.

Ik weet dat je met online modus spelers kan vragen je te helpen met bepaalde stukken. Maar dat was ik toch niet van plan, ik speel alles zelf.

In die context heeft het ook weinig zin denk ik wel een PS+ abbo aan te schaffen, of voegt het wel echt iets toe aan de game? Speel zo goed als alles in Soul form, dat invaden van spelers is dus ook niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
WinterBase schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:33:
Na Dark Souls Remastered, Dark Souls 3 en Bloodborne te hebben geprobeerd in het verleden, en niet ver te komen, had ik me vorig jaar voorgenomen Demon Souls niet te gaan proberen maar het blijft ergens toch knagen. De setting en sfeer spreken me ontzettend aan en de game ziet er prachtig uit en 60 fps lijkt me fijn spelen. De moeilijkheidsgraad en gebrek aan genoeg doorzettingsvermogen blijft een dingetje. Maar goed, dus toch aan het overwegen om opnieuw een Souls-game te proberen. Nog maar eens wat reacties in dit topic lezen van mensen :9
Op zich valt het wel mee met dat doorzettingsvermogen denk ik. Ik ben echt helemaal nog niet ver, ik heb 0.0 ervaring met Soul games maar wat ik wel merk is dat de absolute wil er is om hem uit te spelen. Wat echt een hoop scheelt zijn de laadtijden van de PS5: ''You died'' en binnen 2 seconden respawn je weer i.p.v. dat je game minimaal 30 seconden aan het laden is zoals de PS4.
In die context gezien ook groot respect voor mensen die hem op de PS3 destijds uitgespeeld hebben, zeker in acht genomen dat toen echt alles nieuw was voor iedereen.

Edit: Ja, de moeilijkheidsgraad blijft voor mij ook wel een dingetje 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 05-05-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:24
ArnoldSmiley schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:26:
[...]

Op zich valt het wel mee met dat doorzettingsvermogen denk ik. Ik ben echt helemaal nog niet ver, ik heb 0.0 ervaring met Soul games maar wat ik wel merk is dat de absolute wil er is om hem uit te spelen. Wat echt een hoop scheelt zijn de laadtijden van de PS5: ''You died'' en binnen 2 seconden respawn je weer i.p.v. dat je game minimaal 30 seconden aan het laden is zoals de PS4.
In die context gezien ook groot respect voor mensen die hem op de PS3 destijds uitgespeeld hebben, zeker in acht genomen dat toen echt alles nieuw was voor iedereen.

Edit: Ja, de moeilijkheidsgraad blijft voor mij ook wel een dingetje 8)7
Ohja, helemaal vergeten dat de PS5 een stuk sneller is qua laadtijden dan de PS4 (Pro). Vond de laadtijden inderdaad best irritant toen ik BloodBorne speelde (en de framerate). Denk dat ik ‘m vandaag ga bestellen en dan niet direct weer in de verkoop gooi als ik er de eerste speel sessie amper doorheen kom :+

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@WinterBase Ik ben over het algemeen een easy mode gamer en ik vind souls games fantastisch. Qua skills valt het ook echt wel mee, het is meer een oefening in geduld en controle dan dat je ingewikkelde moves a la mortal combat moet gaan instuderen.

Door aandacht te spenderen aan de juiste wapens en upgrades, en af en toe een beetje souls te farmen zodat je net wat hoger level hebt wordt dit best een comfortabele game ervaring.

De frontale aanval werkt zelden, is het belangrijkste om te onthouden. En meer dan 1 tegelijk bevechten is ook een recept voor nog een poging. Een groot deel van de enemies is goed aan te pakken door hun eerste aanval te blokkeren en dan om ze heen te lopen en plat te meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
WinterBase schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Ohja, helemaal vergeten dat de PS5 een stuk sneller is qua laadtijden dan de PS4 (Pro). Vond de laadtijden inderdaad best irritant toen ik BloodBorne speelde (en de framerate). Denk dat ik ‘m vandaag ga bestellen en dan niet direct weer in de verkoop gooi als ik er de eerste speel sessie amper doorheen kom :+
Ik had vorige week donderdagavond mijn allereerste Souls-sessie ooit. Was nogal van me a propos; 1ste level een brug overkomen was al serieus echt lastig.

Inmiddels gaat het wel een beetje, blijft tobben maar dan op een leuke manier. Soms ook niet, gisteravond had ik er om 22.00h echt schijtgenoeg van na 2 uurtjes :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ArnoldSmiley schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Was nogal van me a propos;
Ik las de laatste 3 woorden in het Engels was en ben serieus gaan googelen wat "a propos" betekent _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Ik las de laatste 3 woorden in het Engels was en ben serieus gaan googelen wat "a propos" betekent _O-
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:26:
Die Armored Spider, is die ook te shortcutten? Een ja of nee is voldoende, zoek hem zelf wel. Maar loop nu vooral te zoeken op goed geluk - vraag me af of er uberhaupt is.

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 05-05-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Die Armored Spider, is die ook te shortcutten? Een ja of nee is voldoende, zoek hem zelf wel. Maar loop nu vooral te zoeken op goed geluk - vraag me af of er uberhaupt is.
Ja. (Maar het is wel een grote level) dus zelf als je de shortcut hebt unlocked moet je nog wel een sprintje trekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Maar het is wel een grote level
Exact de reden dat ik het vraag :9

Dat sprintje weet ik wel wat je bedoelt denk ik, mooie cryptische tip.

Vanavond verder. Werk thuis officieel en heb al wat uurtjes gesjoemdeld vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Unlock gevonden, precies waar ik dacht

Briljant level overigens.

En: echt niet moeilijk qua tegenstand, ieder geval niet tot aan Spidey

Edit: Spidey ook prima te doen

[ Voor 36% gewijzigd door ArnoldSmiley op 06-05-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tower of Latria - Prison of Hope

Wat een vet leveldesign is dat dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Ik heb die Red Dragon Soul wel ingewisseld. Dat was geen boss en wilde gewoon weten wat ie opleverde. 10.000 souls erbij is echt heel veel man.

Die Souls uit de bossfights....die heb ik toch niet allemaal.nodig om wat in te wisselen of wel?
Heb 17 bosses dacht, ik kan geen 17 spells of wapens hanteren.

Die Phalanx Soul bijv. Wat kan ik daarmee en is het slim die te houden? Ik loop nu die Skeletons telkens beetje af te maken voor wat Souls maar zet niet echt zoden aan de dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:49:

Die Souls uit de bossfights....die heb ik toch niet allemaal.nodig om wat in te wisselen of wel?
Heb 17 bosses dacht, ik kan geen 17 spells of wapens hanteren.

Die Phalanx Soul bijv. Wat kan ik daarmee en is het slim die te houden? Ik loop nu die Skeletons telkens beetje af te maken voor wat Souls maar zet niet echt zoden aan de dijk
Als je alle Boss Weapons, Miracles en Magic wilt behalen heb je ze wel degelijk nodig.

Het is dus maar net voor wat voor build je gaat en wat je precies wilt unlocken (in je eerste playthrough)

De Lead Demon Soul (van Phalanx Boss) kan je dus uiteindelijk een hele goeie speer van maken.

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Boss+Soul+Weapons

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Demon’s Souls Build Guide: Gloom Knight PvE (Beginner Knight Build for Remake)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 06-05-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:33:
[...]

Als je alle Boss Weapons, Miracles en Magic wilt behalen heb je ze wel degelijk nodig.

Het is dus maar net voor wat voor build je gaat en wat je precies wilt unlocken (in je eerste playthrough)

De Lead Demon Soul (van Phalanx Boss) kan je dus uiteindelijk een hele goeie speer van maken.

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Boss+Soul+Weapons

[YouTube: Demon’s Souls Build Guide: Gloom Knight PvE (Beginner Knight Build for Remake)]
Na, doelstelling in me 1ste playtrough is gewoon maar eens een beetje het spel goed doorkomen.
Voel nu niet zo de drang alles aan spell, weapons etc te unlocken. Heb me handen vol aan levels doorkomen, items vinden, shortcuts vinden. Die speer kan me voor nu wel even gestolen worden. Ene kant wil ik niet teveel lezen op demonwiki, maar goed soms ontkom ik er niet aan. Soul van de Tower Knight en Armored Spider houd ik wel als ik dat zo eens lees.

Liep vanavond trouwens goed vast op die Tower of Latria.

Teruggegaan naar Shrine nog wat. Nu heb ik opeens dat Utchigatana zwaard - besloot Vanguard maar eens te pakken.

Wat is wijsheid: Doorgaan met de Crescent Falchion, souls in magic en intelligence steken of kracht verhogen zodat ik een beter zwaard man hanteren?

Mijn build is idealiter gebalanceerd melee/magic.
Ben alleen bang dat ik met een 50/50 benadering uiteindelijk niet sterk genoeg ben in een bepaalde stijl. Vraag me dus af: wat is slimmer, je echt toeleggen op een bepaalde speelstijl of allround blijven?🤔

Voordeel van allround vind ik dat je met je zwaard lekker te keer kan gaan, red ik het niet dan heb ik altijd nog een goeie spell in die Soul Ray.
Daarnaast: die Katana is qua looks echt 😍

Lastig.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ArnoldSmiley Melee/Magic is op zich een prima build.

Speel zelf meestal een combi van Strength (groot zwaard) Dex (Boog) en wat Magic spells

Leuk wapen dat ik over een tijdje kan aanraden is de Meat Cleaver, daarvoor heb je 26 strength nodig maar dan deel je ook echt flinke klappen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Harde les, die
spoiler:
Jades Hair Speld
waarvan ik dacht dat ie geen zak deed had ik dus wel degelijk nog nodig. Nu kan ik allerlei capriolen gaan uithalen of die Regenerator Ring te bemachtigen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
@ArnoldSmiley Gooi al je punten in magic (en daarna in intelligence, tot minimaal 24). Die crescent falchion scaled zijn strength met de magic stat en doet enorm goede melee (magic) damage. En door de hoge magic stat doen je spells ook nog eens mega veel damage! Als je die falchion ook een paar keer upgrade kun je de hele game ermee doen! Ga maar eens die skelletons in 4-1 met dat zwaard te lijf, als boter door een mes! En ook nog een een goede plek om souls te farmen!

Gecombineerd met een 100% physica shield kun je hier ook melee de game door. Alleen geen heavy armors, maar die heb je ook niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 07-05-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:11:
Harde les, die
spoiler:
Jades Hair Speld
waarvan ik dacht dat ie geen zak deed had ik dus wel degelijk nog nodig. Nu kan ik allerlei capriolen gaan uithalen of die Regenerator Ring te bemachtigen :/
In 4-1 ligt een regenerator ring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Vanavond maar eens op jacht dan. Natuurlijk wel een reuzehandige ring.

Bijft lastig kiezen man welke ring te dragen. Heb sowiesie std. die MP ring om, blijft er maar 1 slot over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Ik gebruikte standaard de Cling ring. Tweede ring wisselde ik meestal af tussen de Thief ring en Regenerator ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:37:

Leuk wapen dat ik over een tijdje kan aanraden is de Meat Cleaver, daarvoor heb je 26 strength nodig maar dan deel je ook echt flinke klappen uit.
Die gebruik ik ook, in één woord fantastisch ding! Heerlijk om dingen daar plat mee te meppen. Ik moet alleen m'n faith nog een beetje ophogen om te zorgen dat ik geen min krijg op de magic damage.

Ik probeer nu de trophy bij dat pijlenkanon in 3-1 te halen maar mijn timing is echt rampzalig dus dat is nog niet aan het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Adjudicator 😒😒😒😒
Echt...wat een bitch. Mijn timing sucks om die tong te ontwijken. En als ie je 1x raakt, raakt ie je bijna gegarandeerd de 2e keer ook omdat ik omval.

Klaar mee ff voor vandaag....shortcut krijg ik niet gevonden hier. Denk wel 15 keer de hele run gedaan 🙄

[ Voor 16% gewijzigd door ArnoldSmiley op 08-05-2021 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Heb hem 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 11:40
Jheroun schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Die gebruik ik ook, in één woord fantastisch ding! Heerlijk om dingen daar plat mee te meppen. Ik moet alleen m'n faith nog een beetje ophogen om te zorgen dat ik geen min krijg op de magic damage.

Ik probeer nu de trophy bij dat pijlenkanon in 3-1 te halen maar mijn timing is echt rampzalig dus dat is nog niet aan het lukken :)
Dat heb ik ook opgegeven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:46:
Adjudicator 😒😒😒😒
Echt...wat een bitch. Mijn timing sucks om die tong te ontwijken. En als ie je 1x raakt, raakt ie je bijna gegarandeerd de 2e keer ook omdat ik omval.

Klaar mee ff voor vandaag....shortcut krijg ik niet gevonden hier. Denk wel 15 keer de hele run gedaan 🙄
Let op het geluid van de vogel, is de tip. En een shortcut is er daar soort van, maar geen vanzelfsprekende, als je die wilt gebruiken is YouTube aan te raden voor instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jheroun schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Let op het geluid van de vogel, is de tip. En een shortcut is er daar soort van, maar geen vanzelfsprekende, als je die wilt gebruiken is YouTube aan te raden voor instructies.
Shortcut opgezocht. Hoe had je die uberhaupt ooit zelf gevonden moeten krijgen man? Hele vage.

Thanks voor de tip. Lets try it again

Edit: binnen 3 minuten heb ik hem neer 😅😅
Voel me enigszins dom 🙈

[ Voor 14% gewijzigd door ArnoldSmiley op 08-05-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Iemand een easy way to kill flamelurker?
Ben al week bezig geef het bijna op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:03:
Nee, ben daar nog niet. Maar voorspelt weinig goeds als ik je zo hoor.

Ik zit nu in die Prison of Hope. Vaag pokkelevel. Ziet er supervet uit, maar geeft me een creepy gevoel, komt geen klap vooruit en kan geen shortcut vinden.
Worstel me er maar doorheen, maar vind dit niks. World 1,2,4 en 5 spelen fijner voor mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Prison of Hopeloos 😒 Groot level lijkt dat man.

Begin me wel ietsjes zorgen te maken. 1ste level van elke Archstone zou de eenvoudigste moeten zijn. 1-1, 2-1, 4-1 waren best wel prima te doen, maar Latria...kom er niet fijn in zeg maar.

Edits: OK. Ballista uitgeschakeld. Als je eenmaal de weg weet rush je naar de boss toe, met paar 2 tegenstandertjes onderweg.

Mijn baas zal wel trots zijn op me ;) Had er zo de pee in gisteravond, dat ik het vanochtend nog een keer geprobeerd heb.

Boss cleared 8) Was geen lastige, veel dekking en ranged attacks gebruikt. Tussendoor beetje ringen wisselen telkens (HP herstel, MP herstel, extra magieschade), mijn grasvoorraden zijn echt bijna op.
Op naar 5-1

Hoop overigens dat ik jullie hier niet verveel met mijn dagelijke updates :X

[ Voor 57% gewijzigd door ArnoldSmiley op 10-05-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:37:
@ArnoldSmiley Melee/Magic is op zich een prima build.

Speel zelf meestal een combi van Strength (groot zwaard) Dex (Boog) en wat Magic spells

Hoe kan je wapens laten maken? De smid in de Nexus kan het niet ieder geval. Ik heb de Soul vn Adjudicator, dus het zou nu moeten kunnen.

[ Voor 192% gewijzigd door ArnoldSmiley op 10-05-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Hoe kan je wapens laten maken? De smid in de Nexus kan het niet ieder geval. Ik heb de Soul vn Adjudicator, dus het zou nu moeten kunnen.
Na de boss Flamelurker krijg je die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ben overigens reuze beniewd waar die
spoiler:
6e kapotte Archstone in the Nexus
voor is

Komen we wel achter gaandeweg uiteraard 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:51:
Ben overigens reuze beniewd waar die
spoiler:
6e kapotte Archstone in the Nexus
voor is

Komen we wel achter gaandeweg uiteraard 😉
Uhhh

spoiler:
Hahaa, helaas niet, of althans er is niks aangekondigd. Stukje historie, de 6th archstone komt uit het originele Demons Souls maar die "level" is destijds nooit afgemaakt.

Het is dus zeker mogelijk dat er in de toekomst nog iets van DLC verschijnt, maar het ligt "gevoelig" omdat het natuurlijk een Remake betreft en ze willen graag alles zo houden als dat het was en niet zomaar nieuwe dingen bij verzinnen.

Ik zou het uiteraard top vinden, maar ik heb het origineel dan ook nooit gespeeld (Dark Souls was mijn eerste souls game) dus vandaar ook geen nostalgische gevoelens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:06:
[...]

Uhhh

spoiler:
Hahaa, helaas niet, of althans er is niks aangekondigd. Stukje historie, de 6th archstone komt uit het originele Demons Souls maar die "level" is destijds nooit afgemaakt.

Het is dus zeker mogelijk dat er in de toekomst nog iets van DLC verschijnt, maar het ligt "gevoelig" omdat het natuurlijk een Remake betreft en ze willen graag alles zo houden als dat het was en niet zomaar nieuwe dingen bij verzinnen.

Ik zou het uiteraard top vinden, maar ik heb het origineel dan ook nooit gespeeld (Dark Souls was mijn eerste souls game) dus vandaar ook geen nostalgische gevoelens ;)
Mm, kon het niet laten je spoiler even te lezen. Was ook te mooi om waar te zijn. Had al zoiets, van OK, er zijn 16 levels, 17 bossen (incl. Vanguard) dus heel erg verrast het me nou ook weer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Vanavond maar eens goed gaan zitten voor 5-1.
Dan heb ik 6 bosses neer, zit ik boven verwachting op 1/3 van de game gok ik. 30 uur op de klok momenteel, met 95 dies.

Toch blijft het getob man die eerste keren in nieuwe levels. Geen idee waar ik heen moet of wat de bedoeling is. 4-1 heb ik echt lopen vloeken op die pokke trappenhuizen in elke hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Gezien jullie comments heb ik er 1 poging aan gewaagd 😅 Ben er wel achter dat er meerdere oplossingen voor alles is vaak.
Al gelukt? Een week 🤪 2-1 is voor mij de volgende na 5-1

[ Voor 31% gewijzigd door ArnoldSmiley op 11-05-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:38:
[...]

_O- Hopelijk komt er een moment dat je denkt WTF is dit? Ik stop er mee!

En dan besluit je toch om door te gaan en lukt het je om verder te komen, daarna ben je waarschijnlijk verkocht en wil je hem uitspelen ook :)

Zet hem op!
Pff. Tijd om hem ff aan de kant te leggen. Heb het gehad met dat geploeter. Gvd 20K en 15K aan Souls verloren vanavond. Gewoon te inhalig, en dat in een level dat ik al completed had. Sowieso laatste dagen niet helemaal dat het lekker loopt. Ik had gehoopt dat geploeter van Gates of Boletaria enigszins achter me te hebben gelaten. 4-1 was echt een crime qua map logica. Had ik die gehad, is 5-1 weer van hetzelfde laken en pak als 1-1. Die route omhoog heb ik nu al zo vaak gedaan 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Gezien jullie comments heb ik er 1 poging aan gewaagd 😅 Ben er wel achter dat er meerdere oplossingen voor alles is vaak.

[...]

Al gelukt? Een week 🤪 2-1 is voor mij de volgende na 5-1
Dit weekend weer proberen. Hopelijk lukt het maar ben bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 16:44

reaL_G

G

Summon iemand erbij.
Dat scheelt al veel.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 05:55:
[...]

Dit weekend weer proberen. Hopelijk lukt het maar ben bang voor.
Troost je, ik kom ook geen klap verder 😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:15
Bij Flamelurker kan je poison cloud cheese doen als je er echt helemaal zat van bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
k1978 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Vanmiddag gelukt. Uiteraard is het ritme de truc maar ook zorgen dat ik enkele rollen maakte hielp. Dus nadat je hoort dat die pijlen komen 1 rol, opstaan, 1 rol. Ik deed volgens mij eerder dubbele rollen, dan kom je wel door de eerste golf maar niet door de tweede. Anyhow. Blij dat die klaar is. Ik ben helemaal niet zo van het jagen op trophies maar hier lijken ze toch best haalbaar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jheroun schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Ik ben helemaal niet zo van het jagen op trophies maar hier lijken ze toch best haalbaar allemaal.
Hahah, platinum vergt behoorlijk wat meer inzet hoor.

Was er 2,5 playthrough mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Greatsword Tuurlijk gaat er veel tijd inzitten, maar het is allemaal te doen. Als ik dan bij andere games zie wat voor absurde dingen je moet doen heb ik er al snel geen zin meer in. Een extra playthrough in demon souls doe ik toch wel :) Volgens mij is het vooral puzzelen op het krijgen van al die ringen en dingen waar je pure black voor nodig hebt, maar dat kan ook komen omdat ik tot nog toe vooral in de buurt van pure white gespeeld heb.

Ik had in het verleden nooit wat met die world tendency gedaan maar dat is wel lollig, kwam vanmiddag ook weer een of andere nieuwe npc tegen die ik eerder niet op die plek had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jheroun schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:15:
@Greatsword Tuurlijk gaat er veel tijd inzitten, maar het is allemaal te doen. Als ik dan bij andere games zie wat voor absurde dingen je moet doen heb ik er al snel geen zin meer in. Een extra playthrough in demon souls doe ik toch wel :) Volgens mij is het vooral puzzelen op het krijgen van al die ringen en dingen waar je pure black voor nodig hebt, maar dat kan ook komen omdat ik tot nog toe vooral in de buurt van pure white gespeeld heb.

Ik had in het verleden nooit wat met die world tendency gedaan maar dat is wel lollig, kwam vanmiddag ook weer een of andere nieuwe npc tegen die ik eerder niet op die plek had gezien.
😲 Het is hier al een hele opgave hem uberhaupt uitgespeeld te krijgen. Loop sinds dinsdag ram en ramvast op 5-1. Ander level gaan doen, 2-2 maar heen en weer switchen werkt voor mij niet. Vanavond terug naar 5-1.

Tips en tricks of ben ik de enige die het niet zo goed kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Waar loop je op vast in 5-1 dan? Ik had persoonlijk met geen enkele map/normal mobs echt moeite. Alleen met een paar bosses .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 16:44

reaL_G

G

Hoe speel je? Magic of melee, ranged of close counter. Lvl? Miss ff paar levels in 4.2 grinden.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:53:
Waar loop je op vast in 5-1 dan? Ik had persoonlijk met geen enkele map/normal mobs echt moeite. Alleen met een paar bosses .....
Die bosses gaan juist wel makkelijk. Maar in 5-1 wordt ik teveel geraakt door vijanden. Ik red het niet tot aan die 1ste fog door.

Ik ben level 50 qua stats. Zou het kunnen dat dat te laag is? Ik heb in 4-1 veel lolen farmen maar ik ben her en der ook echt grote aantallen Souls verloren. 10K hier, 20K daar. Als ik een te laag level heb qua stats dan kan ik het wel blijven proberen maar wordt het wel heel lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-05-2021 20:07 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste