Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:10
Ben er inmiddels doorheen. Achteraf eigenlijk inderdaad een van de makkelijkere Souls games. Vooral de bazen vielen me een beetje tegen qua moeilijkheid. Wel een prachtig spel qua graphics en uitdagende routes naar de bosses toe. Nu braaf wachten op Elden Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bazziek schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:02:
Ben er inmiddels doorheen. Achteraf eigenlijk inderdaad een van de makkelijkere Souls games. Vooral de bazen vielen me een beetje tegen qua moeilijkheid. Wel een prachtig spel qua graphics en uitdagende routes naar de bosses toe. Nu braaf wachten op Elden Ring.
Wat is "doorheen"? Uitgespeeld? Platinum? Penetrator Set?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Greatsword schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:12:
[...]

Wat is "doorheen"? Uitgespeeld? Platinum? Penetrator Set?
Uitgespeeld. Ben niet zo van de trophies en nog een run doe ik nooit graag direct er achter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bazziek schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:13:
[...]

Uitgespeeld. Ben niet zo van de trophies en nog een run doe ik nooit graag direct er achter aan.
Oke nice, uitspelen is natuurlijk maar 1/3 van de game.

Je hebt nog lang niet alles gezien en gedaan en Elden Ring is nog dik 2,5 week verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Greatsword schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:16:
[...]

Oke nice, uitspelen is natuurlijk maar 1/3 van de game.

Je hebt nog lang niet alles gezien en gedaan en Elden Ring is nog dik 2,5 week verder ;)
Haha ja dat klopt. Komt ook allemaal wel een keer, maar niet direct nu. Nu nog even verder met een bloodborne run to Elden Ring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19
Bazziek schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:02:
Op new game+ wordt je echt weer de moeder gepakt door het spel. Dacht aardig krachtig te zijn. Ik ging met 150K souls naar newgame+. Souls natuurlijk niet te gebruiken, dus ff easypeasy level 1-1 door. Dacht ik dan.... ging me toch vaak dood op de meest achterlijke manieren. Weg 150k souls... toen werd ik wel even droevig. Lvl 3-1 is op new game+ ook erg taai met die inktviskop tovenaartjes....

Toen was ik er wel ff klaar mee. Ik las wel dat NG+ 1 één van de lastigste playthroughs is. Wil niet weten hoe vervelend maneater op NG+1 wel niet is 8)7

Heb de game verkocht, maar begint wel weer wat te kriebelen voor nog een playthrough.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 08-02-2022 13:26 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:56
Heb de game vanavond ook uitgespeeld. Ik had een royal build met bij de laatste baas: dicht bij 30 vitality, 50 magic, dicht bij 30 intelligence.

De volgorde van de game vind ik wel redelijk bepalend voor hoe moeilijk het spel is. Mijn volgorde was:
- 1-1 tm 1-3
- 2-1
- 3 in zijn geheel
- 4 in zijn geheel
- 1-4
- 5 in zijn geheel
- 2-2 en 2-3

2-2 vond ik een erg pittig level aan het begin. De weg naar de boss was erg lang en de Flamelurker is echt pittig als een low level mage. Daarna aan wereld 3 begonnen en dat was echt hel. De inktvis mannen zijn echt mega lastig. Te ver weg en je krijgt magic over je heen, te dicht bij en mijn fragiele mage wordt opgegeten en is meteen dood. Ook hier weer een lange weg van startpunt naar de boss van 3-1. Fools idol was ook niet bepaald mijn favoriet dus 3-1 vaker gezien dan mij lief is.

3-2 was dan weer heel makkelijk met mijn mage build. De gargoyles waren ondertussen 1 of 2 hits met magic en dood. Ben daar tot de boss geen enkele keer doodgegaan, was ik erg blij mee. Maneater is notoir moeilijk, die had ik met wat mazzel verslagen.

4-1 is lang maar niet super moeilijk. 4-2 had ik veel moeite mee en samen met 2-2 was dat de reden dat ik het spel heel lang niet meer aangeraakt had. Reapers zijn k*t, vliegende roggen met kristallen pijlen zijn k*t en die robot skeletten zijn ook echt mega k*t voor een fragiele mage. Dat in combinatie met een heel lang level zonder echte shortcuts, pure frustratie. De baas zelf had ik in drie keer dood maar voordat je daar bent.

Na 4-2 ging het eigenlijk wel redelijk makkelijk. Misschien zelfs te makkelijk. Old King Allant: 1x gehaald, flamelurker (waar ik voorheen helemaal vast zat): 1x gehaald, storm king: 1x gehaald, alle bazen van wereld 5: 1x gehaald. De Old King heb ik zelfs zonder magic gedood vanwege de vele close combat.

Balans blijft daardoor wel een beetje een lastig verhaal. Aan het begin: erg moeilijk. Aan het einde: net te makkelijk.

Binnenkort maar eens aan Bloodborne beginnen en dan met een melee build. Magic maakt dingen toch net iets te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:09
Robkazoe schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:25:
Heb de game vanavond ook uitgespeeld. Ik had een royal build met bij de laatste baas: dicht bij 30 vitality, 50 magic, dicht bij 30 intelligence.

De volgorde van de game vind ik wel redelijk bepalend voor hoe moeilijk het spel is. Mijn volgorde was:
- 1-1 tm 1-3
- 2-1
- 3 in zijn geheel
- 4 in zijn geheel
- 1-4
- 5 in zijn geheel
- 2-2 en 2-3

2-2 vond ik een erg pittig level aan het begin. De weg naar de boss was erg lang en de Flamelurker is echt pittig als een low level mage. Daarna aan wereld 3 begonnen en dat was echt hel. De inktvis mannen zijn echt mega lastig. Te ver weg en je krijgt magic over je heen, te dicht bij en mijn fragiele mage wordt opgegeten en is meteen dood. Ook hier weer een lange weg van startpunt naar de boss van 3-1. Fools idol was ook niet bepaald mijn favoriet dus 3-1 vaker gezien dan mij lief is.

3-2 was dan weer heel makkelijk met mijn mage build. De gargoyles waren ondertussen 1 of 2 hits met magic en dood. Ben daar tot de boss geen enkele keer doodgegaan, was ik erg blij mee. Maneater is notoir moeilijk, die had ik met wat mazzel verslagen.

4-1 is lang maar niet super moeilijk. 4-2 had ik veel moeite mee en samen met 2-2 was dat de reden dat ik het spel heel lang niet meer aangeraakt had. Reapers zijn k*t, vliegende roggen met kristallen pijlen zijn k*t en die robot skeletten zijn ook echt mega k*t voor een fragiele mage. Dat in combinatie met een heel lang level zonder echte shortcuts, pure frustratie. De baas zelf had ik in drie keer dood maar voordat je daar bent.

Na 4-2 ging het eigenlijk wel redelijk makkelijk. Misschien zelfs te makkelijk. Old King Allant: 1x gehaald, flamelurker (waar ik voorheen helemaal vast zat): 1x gehaald, storm king: 1x gehaald, alle bazen van wereld 5: 1x gehaald. De Old King heb ik zelfs zonder magic gedood vanwege de vele close combat.

Balans blijft daardoor wel een beetje een lastig verhaal. Aan het begin: erg moeilijk. Aan het einde: net te makkelijk.

Binnenkort maar eens aan Bloodborne beginnen en dan met een melee build. Magic maakt dingen toch net iets te makkelijk.
Om te beginnen uiteraard gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Een drietal kleine aanvullingen. Misschien voor je NG+ run... :).

+ Voor 2-2 is er wel een shortcut. Je kunt direct na 2-1 twee kanten op. Linksom is de lange route. Maar je kunt ook direct naar rechts en je via de verschillende platformen naar beneden laten vallen. Je komt dan vlakbij Flamelurker uit.
+ De volgorde wordt ook grotendeels bepaald door je build. Wanneer je 2-2 voor het einde bewaart heb je geen mogelijkheid om boss- of andere speciale wapens te upgraden. Omdat je de Flamelurker soul aan Blacksmith Ed moet geven hiervoor. Als mage mis je hierdoor de upgrades voor bijv. de Kris Blade en Insanity Catalyst. Niet noodzakelijk, maar wel handig voor sommige bosses.
+ Als je aangeeft dat 5-x nu al makkelijk was, dan heb je Firestorm niet gemist. Die kun je verdienen via 2-3. Daarmee zijn de bosses in 5-x makkelijk te one-shotten.

Veel plezier met Bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:56
Woodsy schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:44:
[...]

Om te beginnen uiteraard gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Een drietal kleine aanvullingen. Misschien voor je NG+ run... :).

+ Voor 2-2 is er wel een shortcut. Je kunt direct na 2-1 twee kanten op. Linksom is de lange route. Maar je kunt ook direct naar rechts en je via de verschillende platformen naar beneden laten vallen. Je komt dan vlakbij Flamelurker uit.
Daar kwam ik veel te laat achter. Overigens is dat naar beneden laten vallen een skill op zich. Matig camera's in combinatie met rare platforms waarop je staat maakt dat een best tricky stukje. Soms sta je met 2 voeten nipt over de rand en je blijf op een platform staan. Daarnaast zijn de controls van Demon Souls niet echt geschikt voor precieze platforming. Een stuk of 10 keer doodvallen, is er niets bij.

Oplossing was vrij simpel geweest: Een spiraal trap naar beneden langs de buitenkant van het gat. Eventueel in de stijl van stijgers. Halverwege zit ook zo'n dark phanthom. Val je van het verkeerde platform naar beneden, dan kun je er al niet meer terugkomen tenzij je weer doodgaat. Vanuit meerdere perspectieven is het huidige design dus totaal niet handig. :P
+ De volgorde wordt ook grotendeels bepaald door je build. Wanneer je 2-2 voor het einde bewaart heb je geen mogelijkheid om boss- of andere speciale wapens te upgraden. Omdat je de Flamelurker soul aan Blacksmith Ed moet geven hiervoor. Als mage mis je hierdoor de upgrades voor bijv. de Kris Blade en Insanity Catalyst. Niet noodzakelijk, maar wel handig voor sommige bosses.
Mijn wapens bestonden voornamelijk uit:
Soldiers Shield + Rapier voor melee
Soldiers Shield + Silver Catalyst voor magic

Ik heb de combinatie Kriss Blade + Silver Catalyst wel eens geprobeerd. Je merkt dat je magic aanvallen een stuk beter worden. Nadeel is dat je niet meer fatsoenlijk kan shielden zonder meteen damage te nemen. Om je linker en rechter hand te wisselen terwijl een vijand op je afstormt kost vaak net teveel tijd.

De Rapier was vooral een mooi wapen omdat hij licht en snel is. Mobiliteit is redelijk heilig voor mij dus had de Rapier naar level 10 geupgrade. Toen de Crescent Falchion naar +5 geupgrade tegen het einde van het spel. Wat een verschil was dat. Zelfde mobiliteit met ruim 2x zoveel damage. Dat ik dat niet eerder had gedaan.

Qua wapens vind ik Demon Souls erg onoverzichtelijk inclusief de bijbehorende boss souls. Boss Souls kun je vaak voor drie dingen gebruiken:
- Wapen upgrades
- Spell upgrades
- Of consumen voor extra Souls
En even experimenteren zit er niet bij. Als je een spell gekocht hebt met een soul, kun je nooit meer wapens upgraden. Blijkt de spell waardeloos te zijn, dan heb je vette pech. En heb aan het begin ook meerdere keren gekeken of ik de Silver Catalyst of de Kriss kon upgraden maar ik kreeg het niet voor elkaar. Achteraf met wat wiki's gelezen dat je daar bepaalde souls voor nodig had bij de Blacksmith maar erg duidelijk is dat allemaal niet.
+ Als je aangeeft dat 5-x nu al makkelijk was, dan heb je Firestorm niet gemist. Die kun je verdienen via 2-3. Daarmee zijn de bosses in 5-x makkelijk te one-shotten.

Veel plezier met Bloodborne.
Dank, hopelijk is Bloodborne net zo leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 11:14
Oh, een demons soul remake topic. Ik ben een beetje laat van de partij, maar ik hoor toch graag even jullie advies.

Ik ben dit jaar begonnen met Elden ring, daarna Blood borne en op dit moment al meerdere keren dark souls 3 uitgespeeld. Ik ben helemaal verslaafd aan deze games geworden. Nu zoek ik een volgende slachtoffer, maar kan niet echt kiezen. Dark souls remastered, demons soul? If wellicht Sekiro? Nu neig ik naar demons souls. En ik zag dat deze 45 euro is (in de aanbieding) in de PlayStation store. Ga ik hier spijt van krijgen? Of kan ik beter dark souls remastered doen?

Hoe speelt demons souls vergeleken met bijvoorbeeld dark souls 3? Het is een remaster van 2009, voelt de gameplay niet “verouderd” aan? Las dat weight burden een gedoe is? Hoe ervaren jullie dit? :)

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@erickov Welkom bij de Club;)

Van Demon’s Souls ga je zeker geen spijt krijgen. Fysiek waarschijnlijk nog wel een stuk goedkoper te krijgen maar ieder zijn ding.

Als ik nu de keuze had zou ik deze dus eerst spelen, alleen al voor het grafische aspect.

Git Gud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
erickov schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:09:
Nu neig ik naar demons souls. En ik zag dat deze 45 euro is (in de aanbieding) in de PlayStation store. Ga ik hier spijt van krijgen? Of kan ik beter dark souls remastered doen?

Hoe speelt demons souls vergeleken met bijvoorbeeld dark souls 3? Het is een remaster van 2009, voelt de gameplay niet “verouderd” aan? Las dat weight burden een gedoe is? Hoe ervaren jullie dit? :)
Demon's Souls remake zit ook 'gratis in PS+ extra'. Als je al PS+ hebt kun je voor (denk ik) hetzelfde geld je PS+ upgraden naar Extra en heb je meteen heel veel extra games ter beschikking.

DS remake was mn eerste souls game. De weight burden heb ik nooit als vervelend ervaren, maar beperkt je behoorlijk in wat je mee kan nemen. Naast mn gear had ik vooral grass bij me om te healen. Voor de rest alles naar stockpile Thomas sturen. Wat nog vervelender is, is dat bij Demons souls je geen flasks hebt om je HP/FP aan te vullen die steeds aangevuld worden bij een bonfire. Je moet grass (HP) en old spice (FP) farmen en als je daar door heen bent, heb je dus geen healing items meer en moet je dat blijven farmen. Kan best frustrerend zijn. Daarnaast moet je nog letten op je eigen tendency, world tendency en of je in souls form speelt of niet. Zitten toch best wat taaie gameplay mechanics in Demon's Souls die From Software daarna heeft laten varen.

Verder een prachtig uitziende game die na Dark Souls 3 en Elden Ring niet de moeilijkste is. Qua levels zijn Boletaria (alle levels), Prison of Hope (alle levels) en Islands edge wel mn favoriete levels in de Souls games die ik gespeeld heb.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:36

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb deze game nu ongeveer anderhalf jaar in de kast liggen dus het werd eens tijd om eraan te beginnen :)

Potverdikkie was is dit een partijtje moeilijk :/
Ik ben begonnen als Magician (reden: nog nooit als magiër een Soulsgame gespeeld) en werd door de eerste (tutorial?) boss met één klap vermorzeld waarna ik in the Nexus aankwam. Vanuit daar de eerste tombstone aangeraakt en me met veel pijn en moeite, mede omdat mijn health gehalveerd was, door het begingebied heengeworsteld. Gelukkig houdt de game geen deathcounter bij :P
De eerste baas (Palanx) was met wat vuurpotten en vuurmagic redelijk eenvoudig neer en mijn health balkje werd weer hersteld.
Niet wetende wat ik met mijn zojuist verworven souls aanmoest (kan ik uberhaupt al levellen?) ben ik de kasteelmuur opgerend waar ik er al snel achter kwam dat ik de draak het werk voor me moest laten doen. Gevolg: weer een gehalveerde health bar.
Bij het laatste stuk van de kasteelmuur was enig kunst- en vliegwerk nodig om voorbij de archers en blue knights te komen. De ene keer dat dat lukte zat er niks anders op dan gelijk door de fog heen te rennen, waarachter een gi-gan-tisch grote baas (Tower Knight) op me stond te wachten, omringd door een leger aan kruisboogpoppetjes. In een poging die poppetjes eerst neer te halen helaas zelf het loodje gelegd en na enkele vergeefse pogingen om de boss arena nogmaals te bereiken de handdoek voor vandaag maar even in de ring gegooid.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:31
Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:14:
Ik heb deze game nu ongeveer anderhalf jaar in de kast liggen dus het werd eens tijd om eraan te beginnen :)

Ik ben begonnen als Magician en werd door de eerste (tutorial?) boss met één klap vermorzeld waarna ik in the Nexus aankwam. Vanuit daar de eerste tombstone aangeraakt en me met veel pijn en moeite, mede omdat mijn health gehalveerd was, door het begingebied heengeworsteld. Gelukkig houdt de game geen deathcounter bij :P
De eerste baas (Palanx) was met wat vuurpotten en vuurmagic redelijk eenvoudig neer en mijn health baljje werd weer hersteld.
Niet wetende wat ik met mijn zojuist verworven souls aanmoest (kan ik uberhaupt al levellen?) ben ik de kasteelmuur opgerend waar ik er al snel achter kwam dat ik de draak het werk voor me moest laten doen. Gevolg: weer een gehalveerde health bar.
Bij het laatste stuk van de kasteelmuur was enig kunst- en vliegwerk nodig om voorbij de archers en blue knights te komen. De ene keer dat dat lukte zat er niks anders op dan gelijk door de fog heen te rennen, waarachter een gi-gan-tisch grote baas (Tower Knight) op me stond te wachten, omringd door een leger aan kruisboogpoppetjes. In een poging die poppetjes eerst neer te halen helaas zelf het loodje gelegd en na enkele vergeefse pogingen om de boss arena nogmaals te bereiken de handdoek vandaag maar even in de ring gegooid.
Die tutorial baas is te verslaan, maar niet door beginners.
Dus dat scheelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als ik je vertel dat ik Bloodborne, Dark Souls III, Sekiro en Elden Ring platinum heb gespeeld, tel ik dan nog als beginner? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:35
Gelukkig houdt de game geen deathcounter bij :P
Jawel hoor. :P Kun je geloof ik ergens in de Nexus terugvinden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:28:
Als ik je vertel dat ik Bloodborne, Dark Souls III, Sekiro en Elden Ring platinum heb gespeeld, tel ik dan nog als beginner? :P
Misschien niet, maar die baas verslaan is niet de bedoeling. Ik denk dat 99% hem niet haalt bij de 1e playthrough. #madeupstatistics

Even een tip mocht je deze ook willen platten: speel altijd in "soul form". Als je dood gaat in human form in een wereld verpest je je tendency. Je kan veilig terug naar soul form door jezelf te pletter te gooien in de Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik had 'm al over de helft, had alleen niet verwacht dat hij me met 1 mep zou doden. Maar het blijft FromSoftware dus ergens verbaasde het me ook niet echt.

Ik zal je tip meenemen, bedankt :)
Misschien dat ik dan beter overnieuw kan beginnen want ik ben al ontelbare keren doodgegaan in de wereld. Ook vraag ik me af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt om als Magician te spelen, het vraagt een speelstijl die ik niet gewend ben. Maar goed, we komen er wel weer doorheen, het duurt alleen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 14:28
Heb de game geïnstalleerd staan, maar nog niet aan begonnen. Eens kijken of ditwat voor mij is, volgens mij is het best een trage game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:31
Superkiwi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 00:14:
Ik had 'm al over de helft, had alleen niet verwacht dat hij me met 1 mep zou doden. Maar het blijft FromSoftware dus ergens verbaasde het me ook niet echt.

Ik zal je tip meenemen, bedankt :)
Misschien dat ik dan beter overnieuw kan beginnen want ik ben al ontelbare keren doodgegaan in de wereld. Ook vraag ik me af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt om als Magician te spelen, het vraagt een speelstijl die ik niet gewend ben. Maar goed, we komen er wel weer doorheen, het duurt alleen even.
Als je niet verwacht had dat je in één klap daar dood zou gaan, dan ben je wel een noob. :+ Grapje natuurlijk!

Wat ik heb begrepen (moet eerlijk zeggen dat ik de originele DS wel een eind heb gespeeld, maar deze dan weer niet. Iets met weinig tijd), is dat een magier uiteindelijk de makkelijkere manier van spelen is door de spreuken.

Die draak op de brug heb ik in het origineel bij het eerste torentje met heel veel pijlen heel langzaam afgeschoten.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 26-09-2023 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nu is mijn probleem dat ik het eerste stuk tot aan Palanx al enkele keren overnieuw heb gedaan en de verdiende souls, inclusief de souls van de baas, verloren heb zien gaan. Dat zijn er toch al gauw minstens 5000 en dat is vroeg in de game best wel wat levels waard.
Ik loop dus als een ongeleveld poppetje over die kasteelmuur richting Tower Knight. Nu ik weet waar ik moet levellen ga ik eerst maar een beetje farmen om wat extra levels erbij te pompen.

Ik zal hier sporadisch wel wat van mijn avonturen delen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman

Ik ben begonnen als Magician (reden: nog nooit als magiër een Soulsgame gespeeld) en werd door de eerste (tutorial?) boss met één klap vermorzeld waarna ik in the Nexus aankwam. Vanuit daar de eerste tombstone aangeraakt en me met veel pijn en moeite, mede omdat mijn health gehalveerd was, door het begingebied heengeworsteld. Gelukkig houdt de game geen deathcounter bij :P
De eerste baas (Palanx) was met wat vuurpotten en vuurmagic redelijk eenvoudig neer en mijn health balkje werd weer hersteld.
Bij het laatste stuk van de kasteelmuur was enig kunst- en vliegwerk nodig om voorbij de archers en blue knights te komen. De ene keer dat dat lukte zat er niks anders op dan gelijk door de fog heen te rennen, waarachter een gi-gan-tisch grote baas (Tower Knight) op me stond te wachten, omringd door een leger aan kruisboogpoppetjes. In een poging die poppetjes eerst neer te halen helaas zelf het loodje gelegd en na enkele vergeefse pogingen om de boss arena nogmaals te bereiken de handdoek voor vandaag maar even in de ring gegooid.
Demon's souls heeft een aantal mechanics die de game extra pittig maken, die From Software daarna heeft laten varen.
1) souls form en world tendencies
2) harvesten van hp items (grass)
3) geen tussentijdse saves mogelijk (bonfires/graces etc)

Volgens mij kun je de souls pas verzilveren zodra je de eerste boss Phalanx neer hebt. Terug gaan naar de Nexus en met de maiden in black praten. Het is de bedoeling dat de allereerste boss je in de tutorial meteen sloopt. Je kunt em verslaan, maar dan wordt je alsnog door wat anders gesloopt.

Souls form en world tendency wordt helemaal niet uitgelegd in de game, maar heeft echt énorme impact. Ik leg het uit in een spoiler. Kun je het lezen als je wil. Tip, ik zou het wel doen om de game dragelijk te houden :P
spoiler:
Als je in normal/physical form in een wereld loopt, heb je je volledige healthbar. Als je dood gaat in die form, dan verandert de wereld beetje bij beetje naar black (of dark?) tendency. Zodra de wereld volledig black tendency is wordt het level nog veel moeilijker gemaakt doordat er ineens allerlei black phantoms (rode vijanden) aanwezig zijn. Om dat te voorkomen kun je in de nexus naar boven lopen en jezelf eerst te pletter gooien, zodat je altijd in souls form speelt. De nexus heeft geen invloed op world tendency. World tendency kun je per wereld inzien in, ik dacht het pauzemenu. Je kunt een ring dragen (ik dacht cling ring) die je extra HP geeft in souls form. Wel een must have. Nog een voordeel van souls form is volgens mij dat je niet geinvade kan worden. Als je bepaalde bosses en genoeg black phantoms verslaat kan een wereld (weer) naar white tendency schuiven. Als een wereld volledig white tendency is, worden bepaalde paden begaanbaar, waardoor je nieuwe delen van de wereld kunt verkennen voor goede loot!

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dank voor je uitgebreide post d:)b
Je spoiler laat ik nog even ongelezen, ik ga voorlopig eerst blind op pad zonder (voor)kennis, dat geeft een From game toch net wat meer charme vind ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:23:
Dank voor je uitgebreide post d:)b
Je spoiler laat ik nog even ongelezen, ik ga voorlopig eerst blind op pad zonder (voor)kennis, dat geeft een From game toch net wat meer charme vind ik :)
Zeker waar. Enige puntje is wel dat world tendency en impact van Souls Form nergens echt uitgelegd wordt, terwijl dat echt game breaking kan worden :P

Ik heb de eerste playthrough gedaan als Royalty. Ook een spellcaster en daar wordt de game een stuk makkelijker van. Op een gegeven moment ging het me best goed af, totdat ik NG+ ging doen... Na de eindbaas kun je dus ook niet direct je souls inleveren, want eerst Phalanx weer slopen. Dacht, dat ga ik ff doen. Easy peasy. 150K souls op zak en werd me toch een partijtje kapot gesloopt..... Weg souls....

Iets steilere NG curve dan ik van Elden Ring gewend was.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Tower Knight en de Armored Spider zijn dood.
Na de spin heb ik het volgende deel van het level grotendeels doorlopen en mijn eerste encounter met Flamelurker gehad. Mijn magic is veel te snel op en ik had de Water Veil spell niet attuned dus dat was niet echt een succes. Ik had 'm wel voor driekwart dood dus het zal niet heel veel extra effort kosten. Het enige wat me zorgen baart is dat ik de weg vanaf de bonfire niet meer kan vinden, er zijn zó veel tunnels :D

Depraved Chasm ook geprobeerd maar dat was geen succes. Ook daar één keer de baas gevonden en ook die run naar de baas is weer een lange en ongewikkelde.

Daarna Prison of Hope. Nog zo'n doolhof. Mijn 8.000 souls liggen ergens op 1F, nu weer voor de 5e keer gaan uitzoeken hoe ik ook weer daar beneden kwam :/

Qua build heb ik nog niet echt items gevonden die een boost geven aan mijn magician, behalve een Kris Blade maar die kan ik nog niet upgraden.

[ Voor 111% gewijzigd door Superkiwi op 02-10-2023 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mijn eerste poging op Flamelurker vandaag...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nODmVRLIvX6nOHieVhBS7N6fiG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZOJpwZ5ckWVO6xsoqUVJDbw.jpg?f=fotoalbum_large
Ik hoefde alleen nog maar op z'n teen te spugen, dan was ie dood :X

Poging later was ie gelukkig wel neer. Inmiddels ook al iemand anders geholpen deze baas te verslaan waardoor wereld 2 nu white tendency heeft. Even het eerste deel en de tunnels doorlopen maar ik zie zo snel geen verschil.

Ondertussen weer aan het wachten op een nieuwe oproep :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7Sly4P7sx3nEAnBq2hn-NGDCDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuDpYXRw0qtAMETj09IJhFp1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:51:
Tower Knight en de Armored Spider zijn dood.
Na de spin heb ik het volgende deel van het level grotendeels doorlopen en mijn eerste encounter met Flamelurker gehad. Mijn magic is veel te snel op en ik had de Water Veil spell niet attuned dus dat was niet echt een succes. Ik had 'm wel voor driekwart dood dus het zal niet heel veel extra effort kosten. Het enige wat me zorgen baart is dat ik de weg vanaf de bonfire niet meer kan vinden, er zijn zó veel tunnels :D

Depraved Chasm ook geprobeerd maar dat was geen succes. Ook daar één keer de baas gevonden en ook die run naar de baas is weer een lange en ongewikkelde.

Daarna Prison of Hope. Nog zo'n doolhof. Mijn 8.000 souls liggen ergens op 1F, nu weer voor de 5e keer gaan uitzoeken hoe ik ook weer daar beneden kwam :/

Qua build heb ik nog niet echt items gevonden die een boost geven aan mijn magician, behalve een Kris Blade maar die kan ik nog niet upgraden.
De lvls's zijn echt een pain in the ass soms. Kris Blade is voor zover ik weet het enige wapen wat je magic damage boost. Er zijn uiteraard wel meer items die dat doen.

Tip voor een zwaard voor een magician build is de
spoiler:
crescent falchion. Die heeft een A scaling op magic. Kun je vinden in Islands Edge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh daar ben ik nog niet, ik ga die zeker even onthouden! Mijn short sword is nu +8 of +9 dus ik kan er wel mee uit de voeten voor nu.

De levels zijn inderdaad best een drama, de runs naar de bos zijn vaak lang en relatief gevaarlijk. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat je in souls vorm niemand kunt summonen.

Gisteren nog iemand geholpen met Flamelurker. Die kerel was waarschijnlijk zó bang dat ie zich de hele tijd achter een pilaar heeft verstopt. Het kwam erop neer dat ik die baas zo ongeveer solo heb verslagen; slechts heel af en toe hoorde ik hem een pijl afschieten :P

[YouTube: Flamelurker co-op?]

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 05-10-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:17:
Oh daar ben ik nog niet, ik ga die zeker even onthouden! Mijn short sword is nu +8 of +9 dus ik kan er wel mee uit de voeten voor nu.

De levels zijn inderdaad best een drama, de runs naar de bos zijn vaak lang en relatief gevaarlijk. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat je in souls vorm niemand kunt summonen.

Gisteren nog iemand geholpen met Flamelurker. Die kerel was waarschijnlijk zó bang dat ie zich de hele tijd achter een pilaar heeft verstopt. Het kwam erop neer dat ik die baas zo ongeveer solo heb verslagen; slechts heel af en toe hoorde ik hem een pijl afschieten :P

[YouTube: Flamelurker co-op?]
haha lol. Islands edge (4-1) kun je vrij snel doen. Lage moeilijkheidsgraad heeft dat level. Al is het alleen maar om even dat zwaard op te pikken en je leven makkelijker te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dammit, ik heb de soul van de Old Demon Monk gebruikt om de Insanity Catalyst te maken. Dat was een fout; de 50% mp loss vind ik het achteraf gezien niet waard. Misschien in ng+ als mijn intelligence richting de 50-60 gaat wel. Hij is wel fantastisch om snel black phantoms en daarmee souls te farmen bij de Monk bonfire.

Anyhow, gisteren lekkere progressie gemaakt. De boss van Prison of Hope (tot 3 keer toe omdat ik die npc had laten leven) verslagen, daarna gelijk doorgegaan naar Upper Latria en de dubbele gargoyle boss verslagen en tot slot Demon Monk aangepakt.
Ook zelf nog een invade gedaan voor de Monk Head Wrappings dus mijn magic damage heeft nu nóg een extra boost.
Het speelt best lekker als magician moet ik zeggen, heel wat anders dan de standaard zwaard+schild.

@Hulleman 4-1 wordt mijn volgende uitje denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Superkiwi op 20-10-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mijn magic build neemt enge vormen aan :D
Gisteren kwam ik Old Hero tegen, die wist waarschijnlijk niet eens wat hem overkwam:
[YouTube: Demon's Souls - Old Hero vs Firestorm - Oneshot]

We zijn bijna aan het einde. Alleen 5-2 (Swamp of Sorrow) en het gebied daarna nog. Daar zie ik een beetje tegenop omdat swamp areas in elke Souls game gewoon k#t zijn. Maar goed, met een poison resistant outfit, 2 poison resistance ringen, voldoende Lotus en de Cure miracle komen we daar ook wel weer doorheen.

In de eerste 4 werelden alle white world tendenacy events gedaan dus dat loopt ook allemaal soepeltjes.
Mijn hak-op-de-tak volgorde:
1-1, 1-2
2-1, 2-2
3-1, 3-2, 3-3
2-3
5-1
1-3
4-1
1-4
4-2, 4-3
5-2, 5-3

*edit
Uitgespeeld! Swamp of Sorrow viel echt reuze mee, daar was ik zo doorheen. De shortcut daar is ook echt nuttig. Het kleine gebied daarna, met die plague, vond ik vele malen erger.
Alle ringen op eentje na binnen, daar moet ik nog even white character tendency voor halen.
Gelijk ng+ ingestapt (heerlijk in human form!) en de eerste 3 bosses alweer neer.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 23-10-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:16
Ben begonnen met dit spel maar geloof niet dat ik het snap haha

Ben vanuit de Nexus naar de eerste wereld gegaan. Best ver. Van alles gekilled etc. Maar als ik dood ga moet ik alles weer opnieuw doen. Dat is normaal dacht ik maar.het level is erg groot en je gaat altijd wel.ergens.dood.
Heb de dragons al gezien, maar doe ik iets mis?
Hoe kom ik hier voorbij en kan in naar een nieuw level?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@gupfishy je doet niks verkeerd :)
Zodra je de eindbaas van dit level (= Palanx) hebt afgemaakt ontstaat er op die plek een nieuw savepunt en kun je door naar level 1-2 (je zit nu in 1-1). Dat level komt dan ook beschikbaar in de Nexus.

Wat je ook kunt doen is via de Nexus naar wereld 2, 3, 4 of 5 gaan en daar de eerste levels proberen. Op welke volgorde je dat doet is helemaal aan jou maar het komt altijd op hetzelfde neer: je moet de baas van het eerste level in een wereld omleggen om door te kunnen naar het tweede level.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 16-03-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Vergeet niet dat er ook shortcuts zijn die je kan openzetten. In 1-1 zit er zo een. Dan kan je ongeveer de 1e helft v/h level skippen als je doodgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:16
Heb die shortcut gevonden. Maar ben gewoon te slecht hierin. Kom niet bij een eerste baas. Dus oefenen. Ben nu met de sabel en dat gaat beter. Maar eigenlijk eerste keer een soort souls game. Dus lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Je eerste souls game is altijd het moeilijkste, logisch dat je er moeite mee hebt. Gewoon doorzetten, leren van je fouten en je zult zien dat je steeds beter wordt. Succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
Een PS5 gekocht en deze game is de eerste nieuwe game die ik speel. Ik heb Dark Souls 1 en 3 uitgespeeld, 2 ook behalve de DLC (gebeurt vast nog eens). Elden Ring en Bloodborne ook.

De game is daarom niet perse moeilijk, ondanks een aantal deaths, maar wel wennen omdat mechanics anders zijn - in en buiten combat. Grote groepen zijn bijv. veel pittiger dan in Elden Ring omdat Poise niet echt bestaat en je dus vaak je klap niet kan geven. Prima, pas ik me wel aan.

Geweldig om zo'n gedetailleerde en sfeervolle wereld te verkennen - de eerste paar uur waren dan ook een genot. Ook gelijk 8000 souls verloren als een echte pro. Even boos, daarna opgelucht omdat ik toen zonder risico nog wat kon verkennen.

Het enige wat me verwart is dat je gelijk 5 werelden kunt betreden - ik ga gewoon zonder spoilers verkennen wat kan en lukt en zie wel. Maar al met al een prachtige remake en voor mij perfecte start van een nieuwe console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 13:04
gupfishy schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:37:
Heb die shortcut gevonden. Maar ben gewoon te slecht hierin. Kom niet bij een eerste baas. Dus oefenen. Ben nu met de sabel en dat gaat beter. Maar eigenlijk eerste keer een soort souls game. Dus lastig
Mijn eerste Souls game was ook deze. Kon er geen kloot van, maar uiteindelijk best goed geworden.

De eerste avond.....dat bruggetje over naar het kasteel was een drama. Echt tig pogingen nodig gehad 😂😂😂

Ik mis deze game enorm. Tijd voor een PS5 weer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Nu je deze uitspraak gedaan hebt wil ik het je zien spelen ook :+
Here we go again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Echt bizar. Hoe kan ik de eerste keer zoooooo veel moeite hebben gehad met deze game?

Loop nu in 1 poging naar de shortcut in Boletaria 😂😂😂
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste