Woodsy schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:44:
[...]
Om te beginnen uiteraard gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Een drietal kleine aanvullingen. Misschien voor je NG+ run...

.
+ Voor 2-2 is er wel een shortcut. Je kunt direct na 2-1 twee kanten op. Linksom is de lange route. Maar je kunt ook direct naar rechts en je via de verschillende platformen naar beneden laten vallen. Je komt dan vlakbij Flamelurker uit.
Daar kwam ik veel te laat achter. Overigens is dat naar beneden laten vallen een skill op zich. Matig camera's in combinatie met rare platforms waarop je staat maakt dat een best tricky stukje. Soms sta je met 2 voeten nipt over de rand en je blijf op een platform staan. Daarnaast zijn de controls van Demon Souls niet echt geschikt voor precieze platforming. Een stuk of 10 keer doodvallen, is er niets bij.
Oplossing was vrij simpel geweest: Een spiraal trap naar beneden langs de buitenkant van het gat. Eventueel in de stijl van stijgers. Halverwege zit ook zo'n dark phanthom. Val je van het verkeerde platform naar beneden, dan kun je er al niet meer terugkomen tenzij je weer doodgaat. Vanuit meerdere perspectieven is het huidige design dus totaal niet handig.

+ De volgorde wordt ook grotendeels bepaald door je build. Wanneer je 2-2 voor het einde bewaart heb je geen mogelijkheid om boss- of andere speciale wapens te upgraden. Omdat je de Flamelurker soul aan Blacksmith Ed moet geven hiervoor. Als mage mis je hierdoor de upgrades voor bijv. de Kris Blade en Insanity Catalyst. Niet noodzakelijk, maar wel handig voor sommige bosses.
Mijn wapens bestonden voornamelijk uit:
Soldiers Shield + Rapier voor melee
Soldiers Shield + Silver Catalyst voor magic
Ik heb de combinatie Kriss Blade + Silver Catalyst wel eens geprobeerd. Je merkt dat je magic aanvallen een stuk beter worden. Nadeel is dat je niet meer fatsoenlijk kan shielden zonder meteen damage te nemen. Om je linker en rechter hand te wisselen terwijl een vijand op je afstormt kost vaak net teveel tijd.
De Rapier was vooral een mooi wapen omdat hij licht en snel is. Mobiliteit is redelijk heilig voor mij dus had de Rapier naar level 10 geupgrade. Toen de Crescent Falchion naar +5 geupgrade tegen het einde van het spel. Wat een verschil was dat. Zelfde mobiliteit met ruim 2x zoveel damage. Dat ik dat niet eerder had gedaan.
Qua wapens vind ik Demon Souls erg onoverzichtelijk inclusief de bijbehorende boss souls. Boss Souls kun je vaak voor drie dingen gebruiken:
- Wapen upgrades
- Spell upgrades
- Of consumen voor extra Souls
En even experimenteren zit er niet bij. Als je een spell gekocht hebt met een soul, kun je nooit meer wapens upgraden. Blijkt de spell waardeloos te zijn, dan heb je vette pech. En heb aan het begin ook meerdere keren gekeken of ik de Silver Catalyst of de Kriss kon upgraden maar ik kreeg het niet voor elkaar. Achteraf met wat wiki's gelezen dat je daar bepaalde souls voor nodig had bij de Blacksmith maar erg duidelijk is dat allemaal niet.
+ Als je aangeeft dat 5-x nu al makkelijk was, dan heb je Firestorm niet gemist. Die kun je verdienen via 2-3. Daarmee zijn de bosses in 5-x makkelijk te one-shotten.
Veel plezier met Bloodborne.
Dank, hopelijk is Bloodborne net zo leuk!