@
ArnoldSmiley Zie het als een kans om gaming een nieuwe betekenis te geven.
Geen standaard map of NPC's die je vertellen wat je moet doen en waar je naar toe mag of kan.
Het is ultieme vrijheid (na een korte intro) je staat op een kruispunt en jij bepaald welke kant je op gaat, het ene pad is wat moeilijker dan het andere, maar ze hebben allemaal wat met elkaar gemeen.
Ja het is moeilijk, maar dat komt omdat je jaren lang simpele gameplay gewend bent. Welk gevoel heb je nu na het verslaan van een baas of uitspelen van een game? (Waarschijnlijk een opgelucht gevoel, maar niet iets wat je nog heel lang bij blijft)
Zoals ik al vaker in dit topic heb gezegd, draait het om aanvalspatronen van je vijanden herkennen, soms hebben ze 2, 3 of meer vaste aanvallen die ze doen. Het is aan jou om uit te vogelen wanneer je aanvalt, wegrolt of blokt.
Zoals bij elke Souls game, kan je niet als een kip zonder kop op een vijand afrennen en button mashen in de hoop dat ze neergaan. Doe je dat wel, ga je 10x dood op dezelfde plek.
Pas het speeltempo dus aan en in het begin gewoon je vijand leren kennen door steeds weg te rollen of uit de buurt te blijven. Op die manier zie je wat er gebeurd en wat je moet doen. Liever 1 of 2 klappen uitdelen, dan 3 of 4 en dan in 1 klap dood zijn als je het mis hebt.
De game is niet moeilijk verkoopbaar en redelijk waarde vast, dus veel verlies hoef je er niet op te maken als het je toch niet lukt.
Wat ik je wel kan beloven, als je de game serieus een kans geeft, je geduld hebt en leert van je fouten, wordt het waarschijnlijk de beste game ervaring die je ooit hebt gehad. (Althans zo voelde voor mij mijn eerste souls game na ruim 15 jaar gaming.)
Beschik je dus over doorzettingsvermogen en de wil om iets fantastisch te beleven, dan zeg ik ga er voor!
Wil je gewoon standaard gameplay die je al tientallen keren gezien en gedaan hebt, blijf dan bij de games die je nu kent en speelt.