Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Vraagje wat jullie zouden doen. Ben begonnen als knight maar dat ging toch vrij lastig. Overgeschakeld naar Royalty, stuk beter. Nu aangekomen bij Tower Knight, paar keer niet gehaald. Merk hoe vaker je dood gaat, je steeds meer goed kan herstellen omdat alle items op zijn.

Hierdoor wordt het moeilijker en moeilijker, hoe pakken jullie zoiets aan? Twijfel er aan om toch niet weer met de soldier of knight te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wackmack schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:29:
Merk hoe vaker je dood gaat, je steeds meer goed kan herstellen omdat alle items op zijn.

Hierdoor wordt het moeilijker en moeilijker, hoe pakken jullie zoiets aan? Twijfel er aan om toch niet weer met de soldier of knight te beginnen.
Dan ga je natuurlijk levelen op een andere locatie of items farmen.

De klasse is allemaal niet zo heel spannend, het gaat om het herkennen van de aanvalspatronen van je vijanden, dat kan even een paar keer duren voordat je het door hebt maar uiteindelijk hebben ze allemaal een moveset, dan weet je precies wat een aanval doet en hoe je moet reageren, dat kan zijn wegrollen, aanvallen, blokken, Parry, etc.

Als je er echt niet uitkomt kan je natuurlijk altijd de boss guides erbij pakken, maar dat zorgt natuurlijk wel voor spoilers, alhoewel ik begrijp dat als je tientallen keren bent doodgegaan dat je toch even wilt weten wat de beste strategie is, worse case kan je uiteraard ook nog hulp inroepen en Co-op doen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Greatsword schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:46:
[...]

Dan ga je natuurlijk levelen op een andere locatie of items farmen.

De klasse is allemaal niet zo heel spannend, het gaat om het herkennen van de aanvalspatronen van je vijanden, dat kan even een paar keer duren voordat je het door hebt maar uiteindelijk hebben ze allemaal een moveset, dan weet je precies wat een aanval doet en hoe je moet reageren, dat kan zijn wegrollen, aanvallen, blokken, Parry, etc.

Als je er echt niet uitkomt kan je natuurlijk altijd de boss guides erbij pakken, maar dat zorgt natuurlijk wel voor spoilers, alhoewel ik begrijp dat als je tientallen keren bent doodgegaan dat je toch even wilt weten wat de beste strategie is, worse case kan je uiteraard ook nog hulp inroepen en Co-op doen.

[YouTube: Tower Knight Guide: Demon's Souls Remake Tower Knight Boss Fight Tips and Tricks]
Goeie tips! Moet het spel echt nog leren kennen. Zoals het farmen op bijvoorbeeld andere plekken. Las net pas, dat je je stenen in kan wisselen zodat je wapen sterker wordt 👊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wackmack schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:21:
[...]

Goeie tips! Moet het spel echt nog leren kennen. Zoals het farmen op bijvoorbeeld andere plekken. Las net pas, dat je je stenen in kan wisselen zodat je wapen sterker wordt 👊
Een "souls" game kan overweldigend zijn voor een beginner, gelukkig zijn er daarom ook Wiki's waarin alles wordt uitgelegd, aanbevolen routes, strategieën etc.

Mocht je dus vastlopen of vragen hebben dan is dat een goede plek om als eerste te kijken.

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

Superkiwi

Hoi doei

Voor elke Souls game staan er ook diverse "10 tips for beginners" video's of iets in die strekking op Youtube,
zeker voor nieuwkomers kunnen die erg handig zijn.
Demon Souls beginner tips

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Greatsword schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:38:
[...]

Een "souls" game kan overweldigend zijn voor een beginner, gelukkig zijn er daarom ook Wiki's waarin alles wordt uitgelegd, aanbevolen routes, strategieën etc.

Mocht je dus vastlopen of vragen hebben dan is dat een goede plek om als eerste te kijken.

Dank! Zag die al eens voorbij komen, zal het nu eens goed lezen. Merk wel, dat even snel 1 of 2 potjes zoals in CoD werkt hier minder goed. De bevrediging is natuurlijk veel groter bij deze game. :9~
dvdkiwi schreef op maandag 25 januari 2021 @ 02:12:
Voor elke Souls game staan er ook diverse "10 tips for beginners" video's of iets in die strekking op Youtube,
zeker voor nieuwkomers kunnen die erg handig zijn.
Demon Souls beginner tips
Thhx! Direct weer even kijken. Op naar eindbaas nummer 2, echter is nog wat levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net weer opnieuw begonnen, direct de eerste baas verslagen. Voor het eerst souls kunnen inleveren en ben nu level 9. Wat magic en intelligent geupgraded.

Nog even mijn schuld en zwaar iets kunnen upgraden. Nu naar de Tower Knight en de spells van de Royalty kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 19:04
Ik ben ook maar aan deze topper begonnen. Nooit gespeeld vroegah en zeer vermaakt met Bloodborne en Sekiro dus helemaal hyped. Eerste boss inmiddels verslagen, die blubberige, zodat ik kon gaan levelen. Island's edge gefarmed voor souls met temple knight:

Soul level 29
23 vitality
17 Endurance
20 strength
16 faith

Heather shield - crushing battle combi ging wel lekker tot ik de Falchion had gevonden, die snijd die skeletons als sushi waardoor het levelen en upgraden nu nog makkelijker gaat worden.

Ik heb nu armour zodat ik onder de 50% zit en lekker snel kan rollen. Ik moet hiervoor wel de helft van mijn gear afdoen dus de zoektocht naar goede light armour is begonnen. Als iemand mij een hint hiervoor wil geven mag dat :D

Iemand anders ook voor een temple knight build gegaan? Ik doe mijn eerste playthrough maar een beetje wat me goed lijkt en bevalt. Aim nu naar 30 vit, 25 str, 20 endurance en magic en faith kom ik niet meer aan.

En ohja waarschijnlijk weet iedereen het al maar vandaag ontdekt dat je die
spoiler: title
rode draak kan doden. Duurde me kwartiertje door iedere keer een hit te geven met een 2 handed sword. +18k souls _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door balarina op 28-01-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:44
Nou fools idol is ook dood. De makkelijkste baas tot nu toe vond ik. Gaan hier heel rustig verder helaas weinig tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

k1978 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:41:
Nou fools idol is ook dood. De makkelijkste baas tot nu toe vond ik. Gaan hier heel rustig verder helaas weinig tijd..
Inderdaad geen moeilijke baas, maar er zit wel een addertje onder het gras.

spoiler:
Je verdient een extra trophy als je de baas verslaat zonder de klonen te hebben geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Greatsword schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Inderdaad geen moeilijke baas, maar er zit wel een addertje onder het gras.

spoiler:
Je verdient een extra trophy als je de baas verslaat zonder de klonen te hebben geraakt
Ja dat addertje ;)

Met stom toeval gehaald. Dat is ook meteen de makkelijkste methode.. Nu zit ik weer volledig in de game. Ben gewoon verder gegaan met level wat daarna komt Upper.... of zoiets. Zal vast niet de juiste volgorde zijn van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Was begon met de Royalty class maar dat werkte toch niet lekker. Je bent zo snel dood. Net weer opnieuw begonnen, dit keer met de knight, wow! Zoveel beter en leuker. Met een beetje geduld gaat het heerlijk. Net in 1 keer het eerste level gehaald.

Nu even inlezen wat ik het beste kan upgraden. Heb nu 7000 souls verzameld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Wackmack schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:55:
Was begon met de Royalty class maar dat werkte toch niet lekker. Je bent zo snel dood. Net weer opnieuw begonnen, dit keer met de knight, wow! Zoveel beter en leuker. Met een beetje geduld gaat het heerlijk. Net in 1 keer het eerste level gehaald.

Nu even inlezen wat ik het beste kan upgraden. Heb nu 7000 souls verzameld.
In het begin altijd strength of vitality bij knight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
k1978 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:01:
[...]

In het begin altijd strength of vitality bij knight.
Dank, zal ik die vanavond even allemaal updaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CohNIWG0fppNuT9cyj1u8WI5IUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFajFVRWU03YlmYlkufpdJzo.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste level gehaald en wil nu upgraden echter als ik op ja klik,gebeurt er niks,iemand dit wel eens gehad?

Edit, vaag, nu lukt het wel.

Ben blijkbaar echt een amateur want ben net denk wel 10+ keer dood gegaan bij leven 1-2. Over de lange brug staan op een gegeven moment 3 boogschutters en een blauwe vijand. Die laatste verneukt het steeds omdat ik niet naar achteren kan ivm de draak. Mijn knecht rollt vrij langzaam waardoor ik de vijand lastig in zijn rug kan steken.

Eindelijk tot de baas geko,helaas na 1/3 eraf gehaald te hebben, dood gegaan. Steeds als ik een koprol maak is mijn energie zo laag dat ik lastig kan slaan.

Edit: we gaan vooruit, al 3 keer tot de baas gekomen maar telkens niet gehaald. Dan maar eens een ander level proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door Wackmack op 08-02-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Probeer nu samen te spelen, coop maar de coop lijkt niet te starten. Vriend mij is level 4 en ik 11.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZhKDnJzxqcs7FL4AS9v0JrmzKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxJx7kfbb6x6hfSzlJ7C0uuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom kan ik de coop niet starten? Ik ben human en mijn vriend is in soul vorm.

Edit: Gelukt! Echter nu heb ik geen stenen meer om naar human terug te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 10-02-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxuSpGdpnRL1JNVboug6gY5Dayg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWKRDdNXVXqomOpfn5XC8fyl.jpg?f=fotoalbum_large

Zie soms bij het level The Lord Path deze twee vijanden staan. Weet iemand waarom ze er soms wel staan en wat zijn het? Met 1 hit was ik al dood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYTgN_3_nvjya2ZT2TMcZeD3Tmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qL79Sal3mv7a65zVB5Z0s2OM.jpg?f=fotoalbum_large

Ben knight ,net klaar met strenght. Waar zouden jullie nu de focus opleggen?

[ Voor 30% gewijzigd door Wackmack op 13-02-2021 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wackmack schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:47:

Zie soms bij het level The Lord Path deze twee vijanden staan. Weet iemand waarom ze er soms wel staan en wat zijn het? Met 1 hit was ik al dood.

Ben knight ,net klaar met strenght. Waar zouden jullie nu de focus opleggen?
Zo te zien ben je te vaak dood gegaan in Human form waardoor je world tendency in die wereld verschoven is richting pure Black.

Hierdoor wordt het steeds moeilijker en krijg je er extra vijanden bij. Het is dus altijd raadzaam om in soulform te spelen.

Zie mijn bericht voor uitleg:

Greatsword in "[PS5] Demon's Souls"

Verder is deze route aan te bevelen https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 13-02-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Greatsword schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Zo te zien ben je te vaak dood gegaan in Human form waardoor je world tendency in die wereld verschoven is richting pure Black.

Hierdoor wordt het steeds moeilijker en krijg je er extra vijanden bij. Het is dus altijd raadzaam om in soulform te spelen.

Zie mijn bericht voor uitleg:

Greatsword in "[PS5] Demon's Souls"

Verder is deze route aan te bevelen https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
Ben eigenlijk niet heel vaak dood gegaan. Donderdag samen gespeeld met een vriend, wel twee keer ja, maar dat is toch niet zoveel? Speel denk ik 99% als soul.

Gisteren heerlijk kunnen farmen en speel nu echt top. Knight icm het wapen Kilji +5.

Zal je tips lezen, dank!

• snuifje86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
Is er iemand die me wil helpen.
Ik zoek iemand die me wil invaden zodat ik mijn character tendency naar wit kan brengen.

Psn: snuifje86

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

snuifje86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:32:
Is er iemand die me wil helpen.
Ik zoek iemand die me wil invaden zodat ik mijn character tendency naar wit kan brengen.

Psn: snuifje86
Je kan beter op Reddit of Discord checken, de community hier is klein of niet zo actief meer.

• snuifje86
Greatsword schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:10:
[...]

Je kan beter op Reddit of Discord checken, de community hier is klein of niet zo actief meer.
Bedankt voor de tip, ik ga kijken.
Kun jij me niet helpen? :)
Ik zit al tegen pure white aan, dus het hoeft echt letterlijk maar 1x O-)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

snuifje86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:17:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga kijken.
Kun jij me niet helpen? :)
Ik zit al tegen pure white aan, dus het hoeft echt letterlijk maar 1x O-)
Had het graag voor je gedaan maar inmiddels heb ik de game en PS5 niet meer ;)

• snuifje86
Het is inmiddels gelukt 👍

[ Voor 90% gewijzigd door snuifje86 op 18-02-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net Tower Shield gehaald, ben level 41, strenght op 29. Lees nergens op de wiki hoe sterk je moet zijn om het shield te gebruiken.

Tweede vraag, je krijgt na iedere boss, souls. Ruilen jullie die direct in of kan je ze ook voor iets anders gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWiqvONQD5Oqp1Dw-oj_0U9Bxso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQ9fReT1H1rpLDB6ONrMKOkW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV8q6cbLJCEI4TxTLnvmHcYGvDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36KvrghLuXKOfIvRJTNAjCvn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wackmack schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:06:
Net Tower Sheldon gehaald, ben level 41, strenght op 29. Lees nergens op de wiki hoe sterk je moet zijn om het shield te gebruiken.

Tweede vraag, je krijgt na iedere boss, souls. Ruilen jullie die direct in of kan je ze ook voor iets anders gebruiken?
Bedoel je de normale souls of de Boss souls? Die 2de zijn namelijk voor Speciale Boss Weapons of Magic Spells/Miracles:

https://darksouls3.wiki.fextralife.com/Boss+Souls

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoIJrj2L5XUaXSx2RiSxDnEAgrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yEYL5Fl48SkywkCjnPket0j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 19-02-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Greatsword schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:13:
[...]

Bedoel je de normale souls of de Boss souls? Die 2de zijn namelijk voor Speciale Boss Weapons of Magic Spells/Miracles

[Afbeelding]
Goeie, dat was het dus. Heb ze bij de eerste bossen allemaal direct ingeruild.

Je hebt dus speciale boss weapons en met deze souls kan je ze dus ruilen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AptBZzV6mRhgioYAmTrD5C3TU4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VB8TadOdDTQOQoJOtf1TKKf4.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruik second change maar het lijkt niks te doen. Start netjes de spell maar vervolgens als ik dood ga, gebeurt er niks, hoe vaag?

Faith is 16... Het zou toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik heb destijds DS1, Ds2, Bloodborne uitgespeeld. Normale enemies heb ik geen enkel probleem mee, maar ik schijt altijd zo in mijn broek van die bosses. DS3 halverwege maar vanwege overgang naar nieuwe generatie nooit afgemaakt. Ik wil DS (PS5) ook graag spelen, maar vraag me af hoe moeilijk de game is, omdat ik het haat dat ik een game niet uit kan spelen ...

dus een paar vraagjes:

1) Hoe moeilijk is de game ivg tot de genoemde games?
2) kun je npc summons meenemen naar Bosses? player summons?
3) kun je fights makkelijker maken door te grinden en dus sterker/meer damage te worden/krijgen?
4) Ik hou van zo'n groot zwaard, maar is er een build die ook ranged erbij heeft (voor bij bosses) ?
5) ik ben meer van het dodgen, dan blocken/parry, is dat een werkbare strategie hier?

[ Voor 13% gewijzigd door -SaveMe- op 26-02-2021 14:47 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

-SaveMe- schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:46:
Ik heb destijds DS1, Ds2, Bloodborne uitgespeeld. Normale enemies heb ik geen enkel probleem mee, maar ik schijt altijd zo in mijn broek van die bosses. DS3 halverwege maar vanwege overgang naar nieuwe generatie nooit afgemaakt. Ik wil DS (PS5) ook graag spelen, maar vraag me af hoe moeilijk de game is, omdat ik het haat dat ik een game niet uit kan spelen ...

dus een paar vraagjes:

3) kun je fights makkelijker maken door te grinden en dus sterker/meer damage te worden/krijgen?
4) Ik hou van zo'n groot zwaard, maar is er een build die ook ranged erbij heeft (voor bij bosses) ?
5) ik ben meer van het dodgen, dan blocken/parry, is dat een werkbare strategie hier?
1) Dit is de makkelijskte Souls game tot nu toe. (Enigszins ook begrijpelijk omdat het de eerste "souls" game was en ze hebben verder daar niet veel aan getweakt.
2) NPC nee, er was wel een boss waarbij je iemand kon summonen als je hem gered had. Players uiteraard wel te summonen.
3) Grinden/Farmen is inderdaad goed mogelijk, voornamelijk weapon materials om ze te upgraden
4) Groot zwaard (Meat Cleaver of DragonBoneSmasher) i.c.m. een (Lava) Bow is the way to go of eventueel Magic spells.
5) Ja geen enkel probleem, heb eerlijk gezegd voor het eerst in een Souls game wel gebruik gemaakt van parry en is af en toe toch wel cool, maar zeker niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 26-02-2021 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Thanks voor de antwoorden! jammer dat er geen summons zijn. Invasions wel toch, maar dan heb je geen reden om die toe te laten als je ook geen summons hebt ...

Magic en Bow, kan dat icm met een Greatsword? Dat zou tof zijn, wat voor build zou je aanraden (globaal)

Dan maar eens kijken of ik de game voor een goede prijs kan scoren, die 75 euro nieuwprijs is echt belachelijk en ook tweedehands willen de meeste de hoofdprijs ...

EDIt,
zie dat je het wat aangepast hebt en mijn vragen nu beter worden beantwoord :)

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 26-02-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Uit onwetendheid heb ik in het begin enkele souls bosses verkocht. Nu kan ik hierdoor de magicspells niet meer kopen zoals de Fire spray, is dit nog terug te draaien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4og7N8W18XO_1ux7lmOLCZzDqSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4JhUZp5DE6IVq20JJGwKoy0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Wackmack op 27-02-2021 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wackmack schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:44:
Uit onwetendheid heb ik in het begin enkele souls bosses verkocht. Nu kan ik hierdoor de magicspells niet meer kopen zoals de Fire spray, is dit nog terug te draaien?
Nee, als je alle spells en Boss Souls weapons wilt unlocken moet je minimaal 3 playthroughs doen.

Het is dus verstandig om goed na te denken welke kant je op wilt en wat je graag allemaal wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Greatsword schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Nee, als je alle spells en Boss Souls weapons wilt unlocken moet je minimaal 3 playthroughs doen.

Het is dus verstandig om goed na te denken welke kant je op wilt en wat je graag allemaal wilt hebben.
Hoe werkt een playthroughs dan? Stel ik wil de Boss soul van Tower King hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wackmack schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Hoe werkt een playthroughs dan? Stel ik wil de Boss soul van Tower King hebben?
Playthrough is game uitspelen, dan kom je dus in NG+ (dan begin je dus weer helemaal opnieuw maar de vijanden/bazen worden steeds moeilijker.

Zie wiki voor meer info https://demonssouls.wiki.fextralife.com/New+Game+Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Greatsword schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:56:
[...]

Playthrough is game uitspelen, dan kom je dus in NG+ (dan begin je dus weer helemaal opnieuw maar de vijanden/bazen worden steeds moeilijker.

Zie wiki voor meer info https://demonssouls.wiki.fextralife.com/New+Game+Plus
Wow! Wat is de game toch uitgebreid. Ben nog wel even bezig! Dank voor het linkje 😚

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:46
Ontiegelijk aan het worstelen met Depraved Chasm en de bos daarvan, maar wat is het tof om uit te vogelen hoe je een boss neer krijgt en de voldoening die dat geeft. Eerste Soulsborne game voor mij maar tot nu toe content mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24

spaceboy

Op grote hoogte

Ik meld me dan ook ein-de-lijk met een PS5 en Demon's Souls. Wat een fantastische game, ook al heb ik 'm destijds op de PS3 gespeeld, dat is ruim lang genoeg geleden om hem weer helemaal opnieuw uit te zoeken.

Vind vooral het geluid heel erg indrukwekkend, ben nog maar net bezig, maar elke keer dat die draak over komt gevlogen zit ik trillend op de bank joh...

Heb toch (weer) 2 vragen (de rest zoek ik zelf uit):
1. Is er een nadeel aan te hoog levellen? (behalve misschien dat je geen matching summons meer krijgt)
2. Hoe weet je ongeveer welk level je moet zijn bij welke archstone? Ik heb alleen de eerste boss nog maar te grazen sinds gisteren en daardoor kan ik elke archstone in en heb bij de verschillende al wel even binnen gekeken, maar er zit toch niet echt een volgorde in?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@spaceboy Levellen is inderdaad niet echt relevant tenzij je PVP gaat doen.

In principe is er een advies qua volgorde https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Waarom is levellen niet relevant? Je kunt toch grinden voor meer damage etc ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

-SaveMe- schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:18:
Waarom is levellen niet relevant? Je kunt toch grinden voor meer damage etc ?
spaceboy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:26:

1. Is er een nadeel aan te hoog levellen? (behalve misschien dat je geen matching summons meer krijgt)
@-SaveMe- Zie context, hij vroeg om een nadeel aan te hoog levellen.

Uiteraard hoe hoger je lever hoe meer damage (hoe makkelijker de game uiteindelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Greatsword schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:22:
[...]

[...]

@-SaveMe- Zie context, hij vroeg om een nadeel aan te hoog levellen.

Uiteraard hoe hoger je lever hoe meer damage (hoe makkelijker de game uiteindelijk is)
Ja precies dit. En ik vind het concept om te summonen ook wel heel gaaf aan het spel, ik wil mezelf niet uit de markt levellen zeg maar.

Grinden is altijd simpel, maar zo heb ik BB en alle Dark Souls een beetje overleefd. Dat wil ik nu eigenlijk beter doen. Bij de eerste bossfight was ik al level 11 (en had ik het idee dat het wel heel makkelijk ging)... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Greatsword schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:31:
@spaceboy Levellen is inderdaad niet echt relevant tenzij je PVP gaat doen.

In principe is er een advies qua volgorde https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
Tja, eigenlijk wil ik dát al niet eens weten. (ik weet dat ze er zijn uiteraard) Vind het ook wel z'n charme hebben om ergens terecht te komen om compleet geslacht te worden om daarna huilend in een hoekje te gaan zitten en weer even een andere route te proberen. :o

Er zo snel mogelijk doorheen bashen is niet wat ik wil, ik heb gisteren ook in een nieuw gebied de fout gemaakt een summon op te roepen, maar dan merk ik gelijk weer dat het gehaast wordt naar de eerstvolgende boss-fight. Dat ga ik dus ook alleen maar doen als ik echt vast zit bij een baas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Gister mijn eerste, blinde playthrough afgerond. Vandaar me nog niet eerder hier gemeld ;)

Erg toffe game, op de ps3 nooit verder dan de Tower Knight gespeeld. Speelde DeS toen na BB maar dat voelde niet lekker aan...

Maar deze, heerlijk!

Maar NG+ is wel echt stuk pittiger dan NG! Vijanden slaan mega hard en bazen one of two shotten je! Iig bij mijn lvl88 STR build.

Toch best een uitdaging ineens. Terwijl in NG de bazen echt makkelijk waren. Nu kom ik niet voorbij de Armoured Spider 😳

Toch maar wat levels farmen denk ik...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Scrisissszzz Nice, ga je ook voor platinum?

De eerste playthough voelt inderdaad als Easy mode aan, daarna begint het pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Greatsword schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:50:
@Scrisissszzz Nice, ga je ook voor platinum?

De eerste playthough voelt inderdaad als Easy mode aan, daarna begint het pas ;)
Ja ga zeker voor de platinum. Meeste trophies heb ik binnen, behalve degene waar je run 2 en 3 voor moet doen.

Ja NG+ is wel even stuk pittiger. Maar goed, komen er wel doorheen. Gelukkig hoeven niet alle gebieden weer naar pure black toe haha...

Alle tendency dingen al gehad behalve black character. Maar die doe ik als laatste.

Had voordat ik aan de game begon gelezen dat je dan het beste offline kon spelen dus dat heb ik gedaan. Dat scheelt met je tendency blijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 14-03-2021 18:51 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Scrisissszzz Nice, veel plezier, dan ben je nog wel even zoet.

Als je dan toch bezig bent met 2-3 playthoughs ga dan ook gelijk voor het Penetrator Set zou ik zeggen. Dat is het moeilijkst verkrijgbare item in de hele game, was er zelf ook wel even mee bezig voordat ik hem had ;)

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Penetrator+Set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Greatsword schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:02:
@Scrisissszzz Nice, veel plezier, dan ben je nog wel even zoet.

Als je dan toch bezig bent met 2-3 playthoughs ga dan ook gelijk voor het Penetrator Set zou ik zeggen. Dat is het moeilijkst verkrijgbare item in de hele game, was er zelf ook wel even mee bezig voordat ik hem had ;)

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Penetrator+Set
Ow dat duurt nog wel even om die te verzamelen haha. Eerst die platinum maar eens scoren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:48
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:46:

dus een paar vraagjes:

Ik heb deze gelezen, en ook de antwoorden.

Ik heb echter nooit Bloodbourne of Demon Souls gespeeld.

Mij lijkt dit best een leuke titel, ik ben echter wel een zeer casual gamer (papa van 2 peuters, 50 uur werk per week), mijn genres zijn GoW, AC-serie etc.

Hoe is de moeilijkheidsgraad in die context gezien? Kan de moeilijkheidsgraad bijgesteld worden naar ''simpel'' bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ArnoldSmiley schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:18:
[...]

Ik heb deze gelezen, en ook de antwoorden.

Ik heb echter nooit Bloodbourne of Demon Souls gespeeld.

Mij lijkt dit best een leuke titel, ik ben echter wel een zeer casual gamer (papa van 2 peuters, 50 uur werk per week), mijn genres zijn GoW, AC-serie etc.

Hoe is de moeilijkheidsgraad in die context gezien? Kan de moeilijkheidsgraad bijgesteld worden naar ''simpel'' bijvoorbeeld?
De moeilijkheidsgraad is niet in te stellen, je kunt hooguit wat levellen om beter te worden, maar de meeste tijd zit in heel veel spelen om de tegenstanders te leren begrijpen. Je gaat dan wel als een mes door warme boter en het gevoel van euforie is groter dan bij AC / GoW, etc. Maar als ik jou zo inschat: links laten liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
spaceboy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:38:
[...]

De moeilijkheidsgraad is niet in te stellen, je kunt hooguit wat levellen om beter te worden, maar de meeste tijd zit in heel veel spelen om de tegenstanders te leren begrijpen. Je gaat dan wel als een mes door warme boter en het gevoel van euforie is groter dan bij AC / GoW, etc. Maar als ik jou zo inschat: links laten liggen. :P
Merci, bevestiging van hetgeen ik zelf ook al dacht. Ben niet zo'n die-hard gamer. Het moet leuk, vermakelijk en lekker weg te spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
Eigenlijk was tot nu toe elke bossfight te doen en tof, maar wat is Maneater rot, zelfs met magic. Gisteren nam de frustratie de overhand en daar wordt de tactiek en kalmte ook niet veel beter van haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
spaceboy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Toch trekt de game me wel op de een of andere manier.

Maarre, zoals ik al aangaf: Ik ben niet zo'n held op de spelcomputer. Al is er geen spel dat ik nooit niet heb uitgespeeld, al is veelal wel op standje makkelijk of normaal.

Kan je mij misschien uitleggen waar de moeilijkheid hem inzit?

Ik heb een boss filmpje bekeken, en met alle respect: Hier is toch niet heeeeeeeeeeeeel veel bijzonder aan, wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:54:
[...]

Toch trekt de game me wel op de een of andere manier.

Maarre, zoals ik al aangaf: Ik ben niet zo'n held op de spelcomputer. Al is er geen spel dat ik nooit niet heb uitgespeeld, al is veelal wel op standje makkelijk of normaal.

Kan je mij misschien uitleggen waar de moeilijkheid hem inzit?

Ik heb een boss filmpje bekeken, en met alle respect: Hier is toch niet heeeeeeeeeeeeel veel bijzonder aan, wel?
Laat ik voorop stellen dat dit de makkelijkste "souls" game is uit de serie omdat het de eerste was en dit een remake is van het origineel.

In principe zijn dit soort games niet moeilijk, maar voornamelijk anders dan dat je gewend bent.
Er is niet echt duidelijkheid van wat je waar moet doen, het is meer van zoek het allemaal zelf maar uit.

Qua pure gameplay is dit dus heerlijk als je geen zin heb in lange dialogen of verhaallijnen die je eindeloos moet doordrukken om verder te kunnen gamen.

De game is vooral meedogenloos. Als je 1 fout maakt, kan je gelijk dood zijn en moet je weer opnieuw beginnen.

Het is dus een kwestie van patronen herkennen. Elke vijand heeft een fixed moveset, als je die eenmaal door hebt stelt het niet zoveel voor.

Het is verstandig om eigenlijk in het begin dus vooral te kijken naar wat doet een vijand precies voor aanval, lekker op afstand blijven en wegrollen.

Belangrijk is vooral dat je rustig te werk gaat, dus niet gierig button mashen, maar subtiel 1 of 2 hits en dan weer even wegrollen is een goed begin.

Als je denkt, daar is een vijand en daar loop je als een kip zonder kop of af (om die wel even af te maken), dan ga je dus opdezelfde plek zonder problemen 10x dood. Dit overkomt dan ook de meeste nieuwelingen omdat ze niet leren van hun eigen fouten en geen moeite willen doen om te leren wat er nu precies gebeurd.

En soms kan je niet anders dan 10x dood gaan (om het volledige aanvalspatroon te herkennen) om dan uiteindelijk bij de 11de keer een baas neer te krijgen.

Door deze leercurve voelt het daarom enorm bevredigend aan als je eindelijk een baas hebt verslagen ;)

Let op: Een souls game kan (eenmaal uitgespeeld) ook je game plezier van andere games bederven. (Omdat ze lang niet zo uitdagend of diepgaand zijn, waardoor het allemaal wat minder aanvoelt)

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 17-03-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dank je wel voor je antwoord, zeer verhelderend!

Ik houd de centjes maar even lekker op zak. Als ik deze game ooit nog eens voor een tientje kan scoren, dan kijk ik dan wel eens.

Klinkt namelijk zoooo tegenstrijdig met hoe ik game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is voor mij ook de eerste souls game, dus het was even afwachten of ik het wel leuk zou vinden. Maar ik vind het echt een hele goede game. Toegegeven, ik ben er niet helemaal blind in gegaan. Heb van te voren opgezocht wat de beste volgorde van levels is, welke stats je het beste kunt levelen afhankelijk van je class, welke wapens etc. Dat maakt het net wat toegankelijker dan wanneer je echt alles zelf helemaal uitvogelt.

Maar dan nog is het nog steeds een uitdagende game. Wat @Greatsword zegt klopt helemaal. Je kunt niet zomaar door een level vliegen. Je moet het rustig aan doen, groepen vijanden proberen te scheiden van elkaar, patronen van vijanden leren. Doodgaan is bijna altijd je eigen schuld.

Die bossfight videos op Youtube zijn ook niet heel representatief. De meeste van die videos zijn gemaakt door spelers die al een optimale build hebben en de baas zo neer hebben. Als beginnende speler gaat je dat niet zo makkelijk lukken. Daarbij vond ik de weg naar een baas soms moeilijker dan de baas zelf.

Mocht je ooit een leuke aanbieding tegenkomen dan zou ik het zeker een kans geven!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ArnoldSmiley schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:54:
[...]
Nu je deze uitspraak gedaan hebt wil ik het je zien spelen ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Nu je deze uitspraak gedaan hebt wil ik het je zien spelen ook :+
Hoor het wel als jouw exemplaar voor een paar tientjes te koop staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Dit is 1 van de weinige echte PS5 games, dus paar tientjes kan je vergeten, wellicht over een jaar op zijn vroegst.

Rond de kerst was hij 40,- nieuw bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Dit is 1 van de weinige echte PS5 games, dus paar tientjes kan je vergeten, wellicht over een jaar op zijn vroegst.

Game wordt blijkbaar veelal als bundel geleverd. Gezien de nichemarkt voor deze games verwacht ik hem binnenkort wel voor een eurootje of 30 via MP te kunnen scoren vanwege een hoop mensen die deze game niet trekt ;)

Nieuw is ie 75 euro, vind ik te gortig

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 18-03-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ArnoldSmiley schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:24:
[...]
Dan moet je een klein beetje geduld hebben, ik ben nog aan het wachten tot de PS5 een beetje normaal leverbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Greatsword schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Denk inderdaad dat dat wel even duurt. Denk alleen ook wél dat ik mijn Demon's Souls verkoop als ik 'm uitgespeeld heb. Ik ga niet voor platinum (ben niet echt een type voor het volgen van guides voor dit soort games) en ik ben nu ongeveer halverwege. Het is wel een ontzettend gaaf sfeervol spel waar weinig mis mee is. Enige wat ik blijf missen is een soort "gevoel" bij welke levels je nog wat aansluiting hebt met de community ivm. summoning. Ik merk dat ik toch best vaak even weer terug wil naar body-form en daarvoor moet ik toch echt iemand helpen... Hoevaak ik ondertussen niet die armored spider te grazen heb genomen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
ik krijg de game als het goed is morgen binnen, overgenomen van een mede tweaker. Ga denk ik beginnen als royalty omdat je dan wat ranged krijgt wat handig kan zijn in het begin. Daarna wel voor shield + wapen denk ik. Kun je met een two hander ook blocken ? ik ben meer van het dodgen dan parryen ...

Waar ik tegenop zie is de world tendency. Als ik het goed begrijp kun je het beste in soul form spelen om de wereld wit te houden anders wordt het steeds moeilijker als je vaak dood gaat. Maar dan kan ik dus geen summons doen bij de bosses. En die heb ik denk ik wel nodig. Normale gameplay kan ik prima handelen, maar ik schijt altijd in mijn broek van die bosses en een summon is dan wel nice ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

-SaveMe- schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:10:
ik krijg de game als het goed is morgen binnen, overgenomen van een mede tweaker. Ga denk ik beginnen als royalty omdat je dan wat ranged krijgt wat handig kan zijn in het begin. Daarna wel voor shield + wapen denk ik. Kun je met een two hander ook blocken ? ik ben meer van het dodgen dan parryen ...

Waar ik tegenop zie is de world tendency. Als ik het goed begrijp kun je het beste in soul form spelen om de wereld wit te houden anders wordt het steeds moeilijker als je vaak dood gaat. Maar dan kan ik dus geen summons doen bij de bosses. En die heb ik denk ik wel nodig. Normale gameplay kan ik prima handelen, maar ik schijt altijd in mijn broek van die bosses en een summon is dan wel nice ...
Interessant. Hopelijk heeft die Tweaker geen leeg doosje verstuurd. :P
Maar ik herken je issue. Ik ben ook zo'n angsthaas die bij 80% van de eindbazen hulp inroept. En ik heb 'm nu 1x doorgespeeld zonder rekening te houden met tendency. Uiteindelijk heb ik qua trophies niet meer dan 35% gehaald, maar ik ga 'm nog wel 'n keer spelen als hij over 2 jaar gratis in PSN+ komt ofzo. Je kunt het spel in elk geval prima door komen zonder belachelijke skills (al ben ik best 1337 vind ik zelf) :D en toch regelmatig summonen. En als je te weinig van die blauwe stenen hebt (om van soul form weer body form te krijgen) kun je ook altijd anderen gaan helpen, dat blijft ook wel lollig altijd (en goed om zo zonder veel risico te oefenen op boss-fights).

Met een two-hander kun je ook blocken (alleen block je dan geen 100% ofcourse). Als echte angsthaas heb ik 100% van het spel trillend achter m'n schild gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb wat tips videos gekeken en de belangrijkste opgeslagen in mijn game app. Heb er zin in en ben er klaar voor, komen ongetwijfeld nog een hoop vragen later :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Mijn 1e uurtjes erop zitten! Wat een sfeer!! Wat een leveldesign.. heerlijk om met zweethandjes ieder hoekje door te zoeken. En dan de 2e rond weet je waar je niet meer naartoe hoeft, dus kun je sneller doorlopen.
Al 2 bosses down in first try (die bol slijm met schildjes en tower knight).

Had ergens gelezen voor royaltie te gaan.. die magic is wel echt OP! Gewoon te makkelijk ooit.
Maar ik maar er graag gebruik van :P

Is magic een valide keuze verder in de game? Of moet ik toch echt gaan kijken naar strength om ook met sword te kunnen vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb ook een begin gemaakt. Ook gekozen voor royalty en magic is idd best lekker en ook weer eens wat anders dan een melee build. Heb de eerste boss ook in 1 try down en ben nu wat aan het rondlopen, en dingen aan het zoeken. Vanavond om te beginnen de red dragon eens killen.

Ik vraag me ook af welke build ik voor ga, puur magic build? Kan natuurlijk altijd wat extra strength levellen om wat minder squishy te zijn en wat dikkere armor/shield te kunnen gebruiken. ik heb overigens mijn catalyst in mijn linker hand (en een shield in 2e slot), zodat ik later kan casten terwijl ik een magic enhancing sword kan equippen in de rechterhand.

Naast puur magic build overweeg ik een hybride build, waarvan je volgens mij twee mogelijkheden hebt, of je gaat voor crescent wapens, die scalen met de magic stat, right? Of je gaat voor normal wapens en gaat voor light(?) buff (die kan niet op crescent wapens). Right?

Is een puur magic build te doen ? Maakt het wel makkelijker qua stats, maar werkt die build ook goed bij bosses? Ligt me wel, dodgen en souls arrows schieten? Of een van de twee hybride build. Doel is gewoon 1x de game uitspelen, NG+ enzo is niet voor mij.

Overigens wel minder: Ik Boletaria kom je een NPC tegen (Ostrava) en die heb ik toen gered en ben verder gegaan. Maar blijkbaar loopt hij het hele level door? Toen ik later bij de Dragons voor het eerst dood ging en opnieuw spawnde, was hij er ook blijkbaar weer en ik hoorde beneden allemaal vechten. Was hij blijkbaar en die is nu dus dood en ik zou hem anders iets verderop in 2e map ook weer tegenkomen, maar nu dus niet. Dat is wel k*t. Komt dit mechanisme vaker voor? Moet je zo'n npc helemaal begeleiden naar een bepaald punt?

Overigens het uitpluizen van de levels vind ik echt fantastisch, wil ik dus ook geen guide voor gebruiken, met dus wel kans dat dingen zoals hierboven aangegeven.

En grafisch ook een pareltje!

Tot slot, hoeveel ring slots krijg je uiteindelijk, weet nu al niet meer welke van de 10 ofzo die ik al heb ik zal equippen. mana regen is natuurlijk een no brainer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

-SaveMe- schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:35:
Tot slot, hoeveel ring slots krijg je uiteindelijk, weet nu al niet meer welke van de 10 ofzo die ik al heb ik zal equippen. mana regen is natuurlijk een no brainer :)
spoiler:
2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Echt, ik dacht en hoopte uiteindelijk 4 ;(

Wat voor build heb jij gespeeld @spaceboy

[ Voor 35% gewijzigd door -SaveMe- op 02-04-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Predje voor zover ik weet is royalty easy mode met magic welke overpowered is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
Ik heb ook als Royalty gespeeld, omdat het mijn eerste soulsborne game is. Op een enkele boss na is het als royalty echt goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

-SaveMe- schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:21:
Echt, ik dacht en hoopte uiteindelijk 4 ;(

Wat voor build heb jij gespeeld @spaceboy
Zoals ik eigenlijk alle Souls (achtige) games heb gedaan: simpel met een single hand zwaard en meestal een schild. Totdat ik goed genoeg ben, dan doe ik 'tzelfde zwaard met 2 handen. :P

Eigenlijk jammer, ik durf het nooit goed aan om magic te gaan doen: dan voel ik me bij voorbaat een looser bij close combat. Misschien dat ik toch DS1/2/3 nog 's ga proberen als compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik ga dan ook maar een magic only build doen, ga ik voor deze build denk ik:

ik heb ook de wooden catalyst en die schijnt beter te zijn dan die silver die je bij de start krijgt ?

@Predje Heb je die tweede baas ook met magic/soul arrow omgelegd ?

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 02-04-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik heb de archers met soul arrow ge-oneshot, daarna met soul arrow op zijn legs geschoten en met sword op zijn hoofd geramd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Predje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:17:
Ik heb de archers met soul arrow ge-oneshot, daarna met soul arrow op zijn legs geschoten en met sword op zijn hoofd geramd :)
ik ben nog niet zover, maar ga eens kijken als het zover ius. ga je ook voor een mage build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Kun je ook equipment verkopen voor souls, or dismantle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb de crescent falchion +1 opgepikt in 4-1. Was ff pittig die blue eyed skellies, magic zijn ze te snel voor, maar melee ging ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 27-05 12:59
Dan mis je wel een trophy :-)

Je hebt niet zoveel last van de archers, lekker laten staan

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
VinnieV schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:31:
[...]

Dan mis je wel een trophy :-)

Je hebt niet zoveel last van de archers, lekker laten staan
Ja.. maar.. ik heb vorige maand The One Reborn gehad in BB en daar moet het wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Uitgespeeld. NG that is. Voor het goede einde gegaan. Vond het vermakelijk, maar wel minder dan Dark Souls / Bloodborne. Ik vind vooral het exploren leuk en de levels zijn hier relatief klein en overzichtelijk, met vaak maar een shortcut te unlocken. Levels in Dark Souls zijn naar mijn indruk wat complexer en leuker.
Normal combat echt totaal geen problemen gehad, wel bij een paar bazen, twee heb ik er gecheesed, voor zover dat een ding is.

Nog even NG+ gestart, maar daar snap ik echt de lol niet van. Ik ken nu de levels helemaal en alles is weer hetzelfde, alleen moeilijker. Weer alle keys en shortcuts vinden. Kan mijn wapens ook niet verder upgraden, en levellen heeft ook minder zin? Nee, niet aan mij besteed. Maar al met al vermakelijke game met mooie graphics. Speelde ook heel soepel. En leuk het eens als een mage te hebben gedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50

SD5k

>4&X

Als mage kun je ook gewoon direct op z'n hoofd casten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Y.Zigrin schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:54:
Ik heb ook als Royalty gespeeld, omdat het mijn eerste soulsborne game is. Op een enkele boss na is het als royalty echt goed te doen!
Das goed om te horen. Ik ben echt bang dat dit te moeilijk is voor mij

Qua exploren enzo, kom je er een beetje makkelijk uit waar je wat moet doen enzo? Ik begreep en zag dat er geen HUD of map is. Zoek je je eigen echt het schompes?

Ik ben echt prototype casual gamer. Games als AC, CP2077, TLOU. Zeg maar de std triple A shit, en dan op standje makkelijk. Met die wolf in Jotunheim in AC Valhalla had ik bijv best al lastig mee. Idem dito voor de boss fights in GoW. Hoe verhoud zich dat met de DS bossfights?

Tot blijft DS mij wel trekken, is een action RPG, genre wat mij wel ligt. Ik zie zo goed als geen stealth meuk.in de game, dus das ook een dikke plus. Ik ben alleen bang 50 euro weg te knallen en met een lastig verkoopbare game te blijven zitten.

Als je dood gaat.....moet je dan echt een compleet level helemaal overnieuw spelen? Hoeveel levels zijn er en hoe groot is een level in tijd uitgedrukt?

Ik lees ook dat de moeilijkheid van FS titels aangedikt wordt waardoor het nieuwkomers ook snel afschrikt. Hoe kijken jullie hier tegsn aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ArnoldSmiley Zie het als een kans om gaming een nieuwe betekenis te geven.

Geen standaard map of NPC's die je vertellen wat je moet doen en waar je naar toe mag of kan.

Het is ultieme vrijheid (na een korte intro) je staat op een kruispunt en jij bepaald welke kant je op gaat, het ene pad is wat moeilijker dan het andere, maar ze hebben allemaal wat met elkaar gemeen.

Ja het is moeilijk, maar dat komt omdat je jaren lang simpele gameplay gewend bent. Welk gevoel heb je nu na het verslaan van een baas of uitspelen van een game? (Waarschijnlijk een opgelucht gevoel, maar niet iets wat je nog heel lang bij blijft)

Zoals ik al vaker in dit topic heb gezegd, draait het om aanvalspatronen van je vijanden herkennen, soms hebben ze 2, 3 of meer vaste aanvallen die ze doen. Het is aan jou om uit te vogelen wanneer je aanvalt, wegrolt of blokt.

Zoals bij elke Souls game, kan je niet als een kip zonder kop op een vijand afrennen en button mashen in de hoop dat ze neergaan. Doe je dat wel, ga je 10x dood op dezelfde plek.

Pas het speeltempo dus aan en in het begin gewoon je vijand leren kennen door steeds weg te rollen of uit de buurt te blijven. Op die manier zie je wat er gebeurd en wat je moet doen. Liever 1 of 2 klappen uitdelen, dan 3 of 4 en dan in 1 klap dood zijn als je het mis hebt.

De game is niet moeilijk verkoopbaar en redelijk waarde vast, dus veel verlies hoef je er niet op te maken als het je toch niet lukt.

Wat ik je wel kan beloven, als je de game serieus een kans geeft, je geduld hebt en leert van je fouten, wordt het waarschijnlijk de beste game ervaring die je ooit hebt gehad. (Althans zo voelde voor mij mijn eerste souls game na ruim 15 jaar gaming.)

Beschik je dus over doorzettingsvermogen en de wil om iets fantastisch te beleven, dan zeg ik ga er voor!

Wil je gewoon standaard gameplay die je al tientallen keren gezien en gedaan hebt, blijf dan bij de games die je nu kent en speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:28:
@ArnoldSmiley Zie het als een kans om gaming een nieuwe betekenis te geven.

Geen standaard map of NPC's die je vertellen wat je moet doen en waar je naar toe mag of kan.

Het is ultieme vrijheid (na een korte intro) je staat op een kruispunt en jij bepaald welke kant je op gaat, het ene pad is wat moeilijker dan het andere, maar ze hebben allemaal wat met elkaar gemeen.

Ja het is moeilijk, maar dat komt omdat je jaren lang simpele gameplay gewend bent. Welk gevoel heb je nu na het verslaan van een baas of uitspelen van een game? (Waarschijnlijk een opgelucht gevoel, maar niet iets wat je nog heel lang bij blijft)

Zoals ik al vaker in dit topic heb gezegd, draait het om aanvalspatronen van je vijanden herkennen, soms hebben ze 2, 3 of meer vaste aanvallen die ze doen. Het is aan jou om uit te vogelen wanneer je aanvalt, wegrolt of blokt.

Zoals bij elke Souls game, kan je niet als een kip zonder kop op een vijand afrennen en button mashen in de hoop dat ze neergaan. Doe je dat wel, ga je 10x dood op dezelfde plek.

Pas het speeltempo dus aan en in het begin gewoon je vijand leren kennen door steeds weg te rollen of uit de buurt te blijven. Op die manier zie je wat er gebeurd en wat je moet doen. Liever 1 of 2 klappen uitdelen, dan 3 of 4 en dan in 1 klap dood zijn als je het mis hebt.

De game is niet moeilijk verkoopbaar en redelijk waarde vast, dus veel verlies hoef je er niet op te maken als het je toch niet lukt.

Wat ik je wel kan beloven, als je de game serieus een kans geeft, je geduld hebt en leert van je fouten, wordt het waarschijnlijk de beste game ervaring die je ooit hebt gehad. (Althans zo voelde voor mij mijn eerste souls game na ruim 15 jaar gaming.)

Beschik je dus over doorzettingsvermogen en de wil om iets fantastisch te beleven, dan zeg ik ga er voor!

Wil je gewoon standaard gameplay die je al tientallen keren gezien en gedaan hebt, blijf dan bij de games die je nu kent en speelt.
Tof uitgebreid antwoord. Dank
Je hebt wel gelijk. Er zijn maar een paar titels die de afgelopen 10 jaar echt e indruk hebben gemaakt. Eigenlijk alleen de games die ik niet wilde verkopen met mijn PS4: HZD en GoW.

TLOU 1 en 2 maybe. Maar dan heb ik het wel gehad ja.

Ik snap je punt hoor: Blijf ik spelen wat ik altijd speel dan blijft elke titel idd doe dit, doe dat. Maar ik ben de laatste beetje vaak op mijn bek gegaan met nieuwe game ervaringen. Aantal stealth games geprobeerd, maar daar ben ik gewoon veeeeels te ongeduldig voor. Gevolg is dat ik met zooi titels zit waarvan ik weet dat ik ze nooit ga uitspelen. Sterker nog, heb de saves games al verwijderd, idem dit voor de applicatie data. Heb hier Dishonored, Prey, Deus Ex, Fall Out 76, TW3 allemaal voor jan met de korte achternaam liggen.

Wat ik zoek in games is vooral een geweldig verhaal. Dat is ook de reden dat ik net zo hard door een game heenvlieg als een goed boek.

Jij geeft aan dat het een fantastische ervaring is: waarom?
Vanwege het feit dat je er heel voldoening uithaalt om dingen zelf uit te vogelen?
Of omdat het verhaal je gaandeweg van je sokken heeft geblazen?
Of omdat je 6 avonden bezig bent geweest met het neerhalen van 1 boss?
En waarom blijven alle Souls titels, en alle andere titels zoals Sekiro, Bloodborne dan ook interessant? See them once, see them all?

Kijk, de wil om iets fantastisch te beleven is er wel. Alleen het doorzettingsvermogen...mwa. Een game die velen bejubelen is bijv. TW3. Ik snap dat oprecht niet: vreselijke langdradige meuk, hele verhalen van NPCs en telkens 299x min of meer hetzelfde doen...neuh, dan haak ik af.

Welk aspect maakt de game experience voor jou zo geweldig? Ik heb het gevoel dat dat vooral in de 'beloning' schuilt, correct me if I'm wrong.

In the end: ga hem denk ik wel halen hoor. Ergens intrigeerd deze titel me enorm. Ken mezelf anderzijds ook goed genoeg om te weten dat ik een game aan de kant gooi zodra het me maar ook beetje tegenstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:03:

Wat ik zoek in games is vooral een geweldig verhaal. Dat is ook de reden dat ik net zo hard door een game heenvlieg als een goed boek.

Jij geeft aan dat het een fantastische ervaring is: waarom?
Vanwege het feit dat je er heel voldoening uithaalt om dingen zelf uit te vogelen?
Of omdat het verhaal je gaandeweg van je sokken heeft geblazen?
Of omdat je 6 avonden bezig bent geweest met het neerhalen van 1 boss?
En waarom blijven alle Souls titels, en alle andere titels zoals Sekiro, Bloodborne dan ook interessant? See them once, see them all?

Kijk, de wil om iets fantastisch te beleven is er wel. Alleen het doorzettingsvermogen...mwa. Een game die velen bejubelen is bijv. TW3. Ik snap dat oprecht niet: vreselijke langdradige meuk, hele verhalen van NPCs en telkens 299x min of meer hetzelfde doen...neuh, dan haak ik af.

Welk aspect maakt de game experience voor jou zo geweldig? Ik heb het gevoel dat dat vooral in de 'beloning' schuilt, correct me if I'm wrong.
Een game met een verhaal is het echt totaal niet, ja het zit er wel in maar is echt filter dun en erg cryptisch, je moet er bijna een woordenboek of wiki bijpakken om het te begrijpen.

De fantastische ervaring zit hem voor mij puur in de gameplay en de replay waarde van zo'n game.

Waar je bij een gemiddelde game een story line hebt die je kunt uitspelen en wat side missions hebt is dat bij Souls games echt andere koek.

Na het uitspelen begint het eigenlijk pas, want vaak moet je meerdere playthroughs gedaan hebben om alles te unlocken. Denk aan speciale wapens, items, magics, miracles, die allemaal weer voor unieke gameplay zorgen. (Het hoeft natuurlijk niet, maar voor mij is zo'n game daarom ook echt elke euro waard omdat er zo veel in zit)

Uiteindelijk is de souls serie natuurlijk een genre op zich, dus als je er 1 hebt gespeeld, dan weet je inderdaad redelijk goed wat je kan verwachten van andere delen of games die zijn geïnspireerd door de "souls" serie. Blijft natuurlijk wel dat het level en monster design elke keer weer fenomenaal is.

Betreft The Witcher 3, dan vond ik echt een draak van een game. Precies wat je zegt, super veel herhaling en ongelooflijk langdradig, op een gegeven ben ik er mee gestopt nadat ik al best ver was en heb de game 2 jaar later nog een kans gegeven maar ook daar niet doorheen gekomen om dezelfde reden. Ondanks dat het een open wereld game was, voelde de vrijheid voor mij echt beperkt. Want juist als je ging exploren en items tegen kwam of sterke vijanden, loonde het niet om ze vroegtijdig te verslaan omdat je de wapens e.d. als nog niet kon gebruiken i.v.m. minimale level vereisten.

Wat dat betreft is DS echt het tegenovergestelde, bijna pure gameplay, geen geouwehoer, slechts een paar sidequests die allemaal uniek zijn.

Zoals je ziet kan ik nog uren over deze game ouwehoeren.

Ik zou zeggen geef het echt een kans, maar speel wel op een dag dat je echt tijd hebt om te gamen. Dit is niet iets wat je even voor een uurtje of 2 wilt "proberen"

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 27-04-2021 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:11:
[...]

Een game met een verhaal is het echt totaal niet, ja het zit er wel in maar is echt filter dun en erg cryptisch, je moet er bijna een woordenboek of wiki bijpakken om het te begrijpen.

De fantastische ervaring zit hem voor mij puur in de gameplay en de replay waarde van zo'n game.

Waar je bij een gemiddelde game een story line hebt die je kunt uitspelen en wat side missions hebt is dat bij Souls games echt andere koek.

Na het uitspelen begint het eigenlijk pas, want vaak moet je meerdere playthroughs gedaan hebben om alles te unlocken. Denk aan speciale wapens, items, magics, miracles, die allemaal weer voor unieke gameplay zorgen. (Het hoeft natuurlijk niet, maar voor mij is zo'n game daarom ook echt elke euro waard omdat er zo veel in zit)

Uiteindelijk is de souls serie natuurlijk een genre op zich, dus als je er 1 hebt gespeeld, dan weet je inderdaad redelijk goed wat je kan verwachten van andere delen of games die zijn geïnspireerd door de "souls" serie. Blijft natuurlijk wel dat het level en monster design elke keer weer fenomenaal is.

Betreft The Witcher 3, dan vond ik echt een draak van een game. Precies wat je zegt, super veel herhaling en ongelooflijk langdradig, op een gegeven ben ik er mee gestopt nadat ik al best ver was en heb de game 2 jaar later nog een kans gegeven maar ook daar niet doorheen gekomen om dezelfde reden. Ondanks dat het een open wereld game was, voelde de vrijheid voor mij echt beperkt. Want juist als je ging exploren en items tegen kwam of sterke vijanden, loonde het niet om ze vroegtijdig te verslaan omdat je de wapens e.d. als nog niet kon gebruiken i.v.m. minimale level vereisten.

Wat dat betreft is DS echt het tegenovergestelde, bijna pure gameplay, geen geouwehoer, slechts een paar sidequests die allemaal uniek zijn.

Ik zou zeggen geef het echt een kans, maar speel wel op een dag dat je echt tijd hebt om te gamen. Dit is niet iets wat je even voor een uurtje of 2 wilt "proberen"
Meld mij vanzelf in dit topic weer als ik hem binnenheb. Eens kijken of ik hem voor een redelijk bedrag via MP op de kop kan tikken (Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:53:
[...]

Meld mij vanzelf in dit topic weer als ik hem binnenheb. Eens kijken of ik hem voor een redelijk bedrag via MP op de kop kan tikken (Y)
Check ook pricewatch: Demon's Souls (remake), PS5 zie ze al voor 4 tientjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:11:
[...]

Ga het vanavond ervaren! 🤗🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:07:
[...]

Ga het vanavond ervaren! 🤗🤗
Veel succes!

Mocht het je te veel worden, zie dan ook de Wiki met een schat aan informatie over werkelijk alles in de game.
Van builds, tot walktrough, strategie enz.

En verder ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/e1/32/8c/e1328cfa21be8f947b582cda4fa25ee9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:42:
[...]

Veel succes!

Mocht het je te veel worden, zie dan ook de Wiki met een schat aan informatie over werkelijk alles in de game.
Van builds, tot walktrough, strategie enz.

En verder ;)

[Afbeelding]
Ja, en anders ben jij de pineut als ik vragen heb 👿 Moest hem van jou namelijk zo nodig proberen 😉

Wat de de doorslag gaf, is je opmerking of ik maar titels wilde blijven spelen die geen indruk achterlaten. Ik klaag een hoop dat er niets te spelen valt, maar probeer ook niets nieuws. Geld is hier het probleem ook niet....heb hem nieuw gehaald voor 65 euro. Eet ik ook geen boterham minder omm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:35:
[...]

Ja, en anders ben jij de pineut als ik vragen heb 👿 Moest hem van jou namelijk zo nodig proberen.

Wat de de doorslag gaf, is je opmerking of ik maar titels wilde blijven spelen die geen indruk achterlaten. Ik klaag een hoop dat er niets te spelen valt, maar probeer ook niets nieuws.
_O- Hopelijk komt er een moment dat je denkt WTF is dit? Ik stop er mee!

En dan besluit je toch om door te gaan en lukt het je om verder te komen, daarna ben je waarschijnlijk verkocht en wil je hem uitspelen ook :)

Zet hem op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:38:
[...]

En dan besluit je toch om door te gaan en lukt het je om verder te komen, daarna ben je waarschijnlijk verkocht en wil je hem uitspelen ook :)

Zet hem op!
Mark my words....om circa 23h heb ik er schijtgenoeg van waarschijnlijk 😅 Ga hem wel doorzetten.

Heb me wel ff ingelezen.

Royal class, met magic.

Level 1-1, 1-2, 2-1, 3-1, 4-1, 5-1 eerst.

Zoveel mogelijk in Soulform spelen.

En als ik heel eerlijk ben maak ik me mwer zorgen om het leveldesign dan om de bosses. Zijn er wel een hoooooop overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:38:
[...]

Zet hem op!
Niet lachen aub, maar ik heb al serieus moeite die brug naar het kasteel over te komen 😯 Combat van zowel mij als de NPC is echt heel ff erg wennen.

Edit: pfff....ok. Ik vind dit echt best wel lastig man. Die standaard gastjes....ik snap hoe je ze omlegt. Geduld, rollen, wachten tot ze hun move maken en dan prikken die hap. Zijn er alleen vrij veel en bij nr zoveel kan je weer opnieuw beginnen.

Wat is beter en makkelijker: dodgen of parry?

Parry is vrij lastig te timen namelijk.

Echte beginnerstips zijn best wel welkom. Ik wist dat het geen walk in the park zou zijn, maar dat ik dat verdomde pokkekasteel al bijna niet inkom had ik ook niet verwacht.

Om de hoeveel meter of minuten krijg ik een nieuw savepunt? Ik kom nu best ver, maar respawn weer helemaal aan het begin.....

[ Voor 44% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-04-2021 21:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik kom hier alleen maar even om @ArnoldSmiley succes te wensen.
Pak ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:57:
[...]

Wat is beter en makkelijker: dodgen of parry?

Parry is vrij lastig te timen namelijk.

Echte beginnerstips zijn best wel welkom. Ik wist dat het geen walk in the park zou zijn, maar dat ik dat verdomde pokkekasteel al bijna niet inkom had ik ook niet verwacht.

Om de hoeveel meter of minuten krijg ik een nieuw savepunt? Ik kom nu best ver, maar respawn weer helemaal aan het begin.....
Parry/Dodge ligt een beetje aan de vijand.

Bijna elke vijand is makkelijk te dodgen, maar dat geld niet voor parry bij elke vijand.

speel het dus op save zou ik zeggen en ga voor Dodge, je kan later altijd nog terug naar een level als je een boss hebt verslagen om parry te oefenen want dat staat er niks op het spel ;)

Er zijn geen save of checkpoints. (Dit is bij Dark Souls wel het geval) maar bij deze game zijn het meer shortcuts die je unlocked waarbij je weer terug bij het begin bent.

Dus als je dan doodgaat hoe je niet de hele level opnieuw te spelen.

Doe gewoon rustig aan, er is niks ergs aan om gewoon weer helemaal naar het begin terug te lopen en opnieuw te beginnen als je zoiets hebt van, dit ga ik niet redden. Baby stapjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:13:
Ik kom hier alleen maar even om @ArnoldSmiley succes te wensen.
Pak ze!
Dat vind ik tof van je!
Ik herinner me je opmerking nog in maart: 'nu wil ik je zien spelen ook' 🙈

[ Voor 34% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-04-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:39:
[...]

Parry/Dodge ligt een beetje aan de vijand.

Bijna elke vijand is makkelijk te dodgen, maar dat geld niet voor parry bij elke vijand.

speel het dus op save zou ik zeggen en ga voor Dodge, je kan later altijd nog terug naar een level als je een boss hebt verslagen om parry te oefenen want dat staat er niks op het spel ;)

Er zijn geen save of checkpoints. (Dit is bij Dark Souls wel het geval) maar bij deze game zijn het meer shortcuts die je unlocked waarbij je weer terug bij het begin bent.

Dus als je dan doodgaat hoe je niet de hele level opnieuw te spelen.

Doe gewoon rustig aan, er is niks ergs aan om gewoon weer helemaal naar het begin terug te lopen en opnieuw te beginnen als je zoiets hebt van, dit ga ik niet redden. Baby stapjes ;)
Komt goed.

Eerste indruk is positief. Ik vind het echt heel heel moeilijk. Veel moeilijker als de diverse gameplay video's laten zien. Daarin worden die simpele vijanden zoooo eenvoudig omgelegd.

Maar goed, ergens brand het verlangen om deze uit te gaan spelen. Heel raar, pas een uurtje of 4 onderweg maar het verhaal boeit me niet eigenlijk, dit is gewoon puur sec knokken voor elke digitale meter.

Sorry als ik een beetje als een aansteller overkom - zoals eerder gezegd behelsde mijn game carriere tot nu enkel tripple AAA adventure games op standje easy. Dit is another level of gaming.

Normaliter was ik al aan het bedenken wat mijn volgende game wordt - dit zou zo maar eens tot minimaal de zomer kunnen gaan duren voor ik hem uit heb 🙈

Houd jullie van tijd tot tijd wel op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:43:
[...]
Dat vind ik tof van je!
Ik herinner me je opmerking nog in maart: 'nu wil ik je zien spelen ook' 🙈
Hahaha, want "hoe moeilijk kan het nou zijn?" toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:06:
[...]

Hahaha, want "hoe moeilijk kan het nou zijn?" toch :P
🙈🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:42
Demon souls vond ik alleen de eerste paar uur echt moeilijk. Als je de 1e baas neer hebt en wat levels kan farmen, is het echt appeltje eitje vergeleken met andere soulsgames. Even doorbijten dus. :)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste