Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 13:46
SD5k schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:02:
[...]

Lekker bezig, Armored Spider is ook best wel uitdagend voor nieuwe spelers, kan ik me nog goed herinneren van m'n eerste pogingen op de PS3. Er zijn een paar manieren om hem erg simpel te maken, zelfs als melee speler. Had je bijvoorbeeld al ontdekt dat hij je niet kan raken met z'n vuurballen als je helemaal links tegen de muur van de tunnel blijft? :)

[...]

Tja, Firestorm... als er één spell OP is is die het wel. :P
Was wel ff lastig maar achterin blijven en sniperen met de boog is de methode voor mij dan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MaFFia schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:08:
Misschien een stomme vraag, maar is er echt geen manier om elkaar te joinen voor Coop als beide in ghost vorm zijn?

Ik weet hoe ik human wordt en wat je er allemaal voor moet doen.
Nee, maar wat is het probleem dan?

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Online

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 14:01
Die bloody invaders waarschijnlijk. Was laatst een boss in coop doen, niet gehaald dus nog een keer proberen. Echter op de weg er naar toe notabene TWEE invaders tegelijk. Wij beiden dood, doei ruim 100.000 souls. Wat een naar volk, blijf lekker in je eigen game of zo :/

[ Voor 3% gewijzigd door ZeroY85 op 12-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
ZeroY85 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:11:
[...]

Die bloody invaders waarschijnlijk. Was laatst een boss in coop doen, niet gehaald dus nog een keer proberen. Echter op de weg er naar toe notabene TWEE invaders tegelijk. Wij beiden dood, doei ruim 100.000 souls. Wat een naar volk, blijf lekker in je eigen game of zo :/
Ja maar dit hoort wel bij soulborne games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 14:01
k1978 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:40:
[...]

Ja maar dit hoort wel bij soulborne games.
Dat klopt en dat weet ik ook maar dat hele moment voelde gewoon heel nasty. De hele tijd geen invaders gezien en juist op dat moment dat ik echt mijn souls terug wilde halen komen er notabene twee tegelijk (wat ik zelf nog nooit had mee gemaakt, altijd 1 tegelijk gehad). Net alsof de game je op dat moment nog even wat harder wil naaien, alsof dat nog niet genoeg gebeurd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
ZeroY85 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:10:
[...]

Dat klopt en dat weet ik ook maar dat hele moment voelde gewoon heel nasty. De hele tijd geen invaders gezien en juist op dat moment dat ik echt mijn souls terug wilde halen komen er notabene twee tegelijk (wat ik zelf nog nooit had mee gemaakt, altijd 1 tegelijk gehad). Net alsof de game je op dat moment nog even wat harder wil naaien, alsof dat nog niet genoeg gebeurd |:(
Hehe begrijp je fustratie. Hoeft van mij ook niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ZeroY85 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:10:
[...]

k1978 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:27:
[...]

Hehe begrijp je fustratie. Hoeft van mij ook niet hoor.
Tsjaa, als je dat echt niet wilt kan je natuurlijk gewoon in offline mode spelen of invaden alleen toestaan met een password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
ik blijf een beetje hangen op dit moment heb de meeste worlds uit behalve die swamps en ritual path bij de the old one ofzo.. heb geen blue stones meer om iemand te summonen. kan geen hardstone chunks vinden en ben totaal door mn stack flowers heen voor die irritante poisons..

hmm.. volgens mij moet ik mijn wapen eerst weer verder upgraden ben +7 ofzo.. loop een beetje vast zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
Dat was ook een beetje mijn punt.
Ik ben bekend met de souls reeks en weet dus ook dat het geen Walk in the park game is.
Maar als je mensen wilt helpen ( vrienden) en die kunnen geen human form meer aannemen wordt het lastig.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

JSchut

.....

shakespeare schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:47:
ik blijf een beetje hangen op dit moment heb de meeste worlds uit behalve die swamps en ritual path bij de the old one ofzo.. heb geen blue stones meer om iemand te summonen. kan geen hardstone chunks vinden en ben totaal door mn stack flowers heen voor die irritante poisons..

hmm.. volgens mij moet ik mijn wapen eerst weer verder upgraden ben +7 ofzo.. loop een beetje vast zo.
Die flowers kun je kopen op een aantal plekken waaronder de prison. 400 souls each dacht ik.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Het gaat best lekker met de bosses nu, Flamelurker, Tower Knight en Leechmonger allemaal plat, Maneater is tot nu toe de meest lastige, krijg hem niet kapot.

Ik dacht ik gooi mijn summon sign voor de deur en probeer wat anderen te helpen om die boss een beetje te oefenen maar vaak wordt je dan gesummoned bij een andere boss als tegenstander van een speler blijkbaar, vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vildhjarta schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:49:
Het gaat best lekker met de bosses nu, Flamelurker, Tower Knight en Leechmonger allemaal plat, Maneater is tot nu toe de meest lastige, krijg hem niet kapot.

Ik dacht ik gooi mijn summon sign voor de deur en probeer wat anderen te helpen om die boss een beetje te oefenen maar vaak wordt je dan gesummoned bij een andere boss als tegenstander van een speler blijkbaar, vaag!
Als je andere wilt helpen moet je in Soul Form zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Greatsword schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:54:
[...]

Als je andere wilt helpen moet je in Soul Form zijn.
Dat was ik ook ;) twee keer kon ik helpen met de Boss en de andere keren ging ik naar een ander level (zo te lezen de volgende boss maar dan als tegenstander van de speler)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb zelf auto update altijd uit staan, maar er is in ieder geval een patch die wat aanpassingen maakt. (1.004.000)

Vooral op het gebied van Multi Player lees ik dat veel mensen niet blij zijn.
  • You can still dupe items by being summoned, dropping, then Save and exiting (you will still have items after your reload)
  • You CAN still summon with blue sign and password, bypassing SL restrictions
  • You CANNOT bypass SL restrictions with black stone invasions, with or without password
  • You CAN bypass SL restrictions with red stone invasions
  • The host NO longer receives souls from black stone invasions, password black stone invasions, and password red stone signs, but you DO receive souls from non password red stone invasions.
  • You no longer lose levels from any kind of red stone signs, or when suiciding (falling off level) during black stone invasions.
  • You no longer lose a level from suicide or falling off during black stone invasions.
  • You no longer lose a level from using white stone to go back to your world from any kind of invasion.
  • You lose all souls you are holding from non password red sign stone summon, if you fall to your death, but not a level as before.
  • You DO NOT lose souls from being killed as a red sign summon.
  • Activity Cards for warping to Archstones now function correctly.
  • Message appraisals now display correctly, the text and numbers no longer overlap.
  • Network setting “Invasion Limit” has been removed.
  • Network setting “Server Selection” now displays the correct latency(ms). The closest server should now show the lowest ping.
  • With “Show Helmet” off in the options, a new crossed out eye icon will show on the helmet in the UI.
  • Golden Coin glitch has been fixed.
  • Ring of Magical Nature would give a free spell slot by attuning a spell with it equipped, attuning a spell and then removing it. This has been fixed.
  • Ring of Longevity would allow rapid health regeneration when quickly equipping and removing it. This has been fixed.
  • Damage numbers now seem to be capped to the enemy’s total health.
  • Some new DualSense sound effects added for item uses such as consuming warrior/hero souls.
  • Players are no longer able to break the standard progression route.
  • As an example; this bug made it possible to load 4-4, then warp to say 5-1 and close the game as soon as 5-1 stops loading. Then, upon opening the game again and killing one's self, it’d warp to 5-4.
  • As originally intended, you can now obtain the Large Sword of Searching from any curved sword, not just from a scimitar.
  • When you reload your current area at an archstone, the menu selection will no longer change to the farthest archstone of that world.
  • for example, reloading 5-2 at the 5-2 archstone will no longer set the selection over 5-3 if you’ve progressed that far. It will instead auto select 5-2 to reload your current area quicker.
  • In the Old Monk PVP encounter, you no longer have to watch the cutscene every time as an invader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Vildhjarta schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:49:

Maneater vond ik wel een beetje gaar: was voor mij vooral proberen en proberen tot je een beetje geluk hebt in 'phase one' en je hem al vrij ver down kan krijgen. Ik had soms dat hij tijdens die eerste phase maar uit de buurt bleef, ranged attacks deed en verder onder de brug liep te clippen... dat helpt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Thijs schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:27:
[...]

Klopt, is ook het lastigste -1 gedeelte imo. Ook 5-2 vond ik pittig, zelfs met m'n overpowered wapentjes. Ik kwam er pas later achter dat er een ring is die het rollen door het swamp makkelijker maakt. Sodden Ring heet ie, een tip dus als je nog niet door 5-2 bent geweest.
Die ring krijg je alleen bij Pure black Tendency toch? 5-2 is wel echt nasty, in vergelijking daarmee is Farron Keep echt een verademing >:)
nioz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:35:
[...]

Maneater vond ik wel een beetje gaar: was voor mij vooral proberen en proberen tot je een beetje geluk hebt in 'phase one' en je hem al vrij ver down kan krijgen. Ik had soms dat hij tijdens die eerste phase maar uit de buurt bleef, ranged attacks deed en verder onder de brug liep te clippen... dat helpt niet ;)
Gelukkig is de weg naar de Foggate niet te erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06
Vildhjarta schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:45:
[...]

Die ring krijg je alleen bij Pure black Tendency toch? 5-2 is wel echt nasty, in vergelijking daarmee is Farron Keep echt een verademing >:)
Ja, maar dat is in area 3. Dus je kan eerst area 3 clearen, daar je Pure White World Tendency dingen doen, dan die area naar Pure Black zetten en de ring pakken.

Met die ring is het ook lekker makkelijk invaden in area 5. >:)

Wat betreft Maneater: ik vond het zelf het makkelijkst om te schuilen achter dat vuur in het midden van het platform. En vervolgens de juiste momenten pakken om aan te vallen. Je kan hem ook cheesen met Thief Ring en Poison Cloud als je wanhopig bent (zie YouTube).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Met het hart kloppend in m'n keel ben ik ook begonnen aan dit avontuur. Ik ben erg van het sneaken en ranged attacks, dus heb gekozen voor de Royalty starting class.

Inmiddels zit ik op SL7 en ben een eindje in 2-1, na 1-1 afgerond te hebben. Heb souls gebruikt voor wat healing items, een schild en het levelen van strength (naar 12 voor het schild), vitality en magic. Is het verstandig om door te levelen of om souls te spenderen aan het upgraden van wapens? Die rapier bevalt me wel in elk geval.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
Pff ik ben hier echt enorm slecht in.
Heb 1-1 afgerond, maar nu loop ik me keer op keer te pletter op de Tower Knight.
Eerst duurde het eeuwig eer ik erbij geraakte (die 2 blue eye knights net voor de ingang waren enorm lastig), en nu geraak ik er redelijk vlotjes bij, maar ik word telkens afgemaakt binnen de korste keren. Ik heb hem in totaal al 10% dmg gedaan ofzo.

Heb een filmpje bekeken en weet min of meer hoe het moet: eerst die archers mollen, en dan tegen zijn voeten slaan. Maar ik ben te traag denk ik.
Is er een makkelijkere manier? Of kan ik beter eens eerst naar een ander gebied gaan, om een beter wapen te pakken? Heb gewoon een simpel sword, +1 geupgrade.

Of misschien is mage makkelijker? :)

Ik vind het een geweldig spel, schitterende gfx, maar als ik hier nog uren mee bezig ben ga ik het toch opgeven denk ik..

[ Voor 7% gewijzigd door PearlChoco op 15-12-2020 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nioz
PearlChoco schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:59:
Pff ik ben hier echt enorm slecht in.
Heb 1-1 afgerond, maar nu loop ik me keer op keer te pletter op de Tower Knight.
Eerst duurde het eeuwig eer ik erbij geraakte (die 2 blue eye knights net voor de ingang waren enorm lastig), en nu geraak ik er redelijk vlotjes bij, maar ik word telkens afgemaakt binnen de korste keren. Ik heb hem in totaal al 10% dmg gedaan ofzo.

Heb een filmpje bekeken en weet min of meer hoe het moet: eerst die archers mollen, en dan tegen zijn voeten slaan. Maar ik ben te traag denk ik.
Is er een makkelijkere manier? Of kan ik beter eens eerst naar een ander gebied gaan, om een beter wapen te pakken? Heb gewoon een simpel sword, +1 geupgrade.

Of misschien is mage makkelijker? :)

Ik vind het een geweldig spel, schitterende gfx, maar als ik hier nog uren mee bezig ben ga ik het toch opgeven denk ik..
Dat je hem nu al makkelijker kan bereiken is natuurlijk al je eerste verdienste en winst :) en no worries, je krijgt hem ook echt wel down :)

Als first time souls speler vond ik zelf shield+spear wel fijn. Ben later in de game iets meer gaan afwisselen met een curved sword die ik in 4-1 gevonden had, maar spear blijft atijd een goede en veilig optie :)

Raak je hem verder wel op de juiste plek op zijn enkels?
Als je al video's hebt gekeken, dan denk ik niet dat ik nog iets kan toevoegen, maar:
spoiler:
Probeer achter hem te blijven, stab/hit zijn enkels en neem afstand. Als je target met R3, dan zie je ook die 'bolletjes' waaraan je kan zien wat je kan targeten. Als je voor hem staat en hij naar je toe komt, ren dan naar hem toe (ren niet langs de kant met schild, dat eindigt nooit goed) en tussen zijn benen door of langs zijn wapen.

Je kan anders ook even 2-1 gaan doen. Al is het maar om even wat anders te spelen, en ondertussen wat te levelen en eventueel je wapen up te graden.

btw. verschillende wapens doen verschillende soorten damage (blunt, piercing, slashing, normal). Als je wat verschillende wapens probeert, dan merk je dat sommige wapens beter zijn tegen bepaalde tegenstanders dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 22:37
Eergisteren ook maneater down na de 2e poging. Heb alleen het idee dat ik een te hoog level heb, want ik ging in human form om hulp te zoeken, maar na 20 minuten heb ik het maar opgegeven en ben ik solo gegaan :D Was rond SL45, weet niet of dat overleveled is al voor dat gedeelte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
nioz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:46:
[...]

Dat je hem nu al makkelijker kan bereiken is natuurlijk al je eerste verdienste en winst :) en no worries, je krijgt hem ook echt wel down :)

Als first time souls speler vond ik zelf shield+spear wel fijn. Ben later in de game iets meer gaan afwisselen met een curved sword die ik in 4-1 gevonden had, maar spear blijft atijd een goede en veilig optie :)

Raak je hem verder wel op de juiste plek op zijn enkels?
Als je al video's hebt gekeken, dan denk ik niet dat ik nog iets kan toevoegen, maar:
spoiler:
Probeer achter hem te blijven, stab/hit zijn enkels en neem afstand. Als je target met R3, dan zie je ook die 'bolletjes' waaraan je kan zien wat je kan targeten. Als je voor hem staat en hij naar je toe komt, ren dan naar hem toe (ren niet langs de kant met schild, dat eindigt nooit goed) en tussen zijn benen door of langs zijn wapen.

Je kan anders ook even 2-1 gaan doen. Al is het maar om even wat anders te spelen, en ondertussen wat te levelen en eventueel je wapen up te graden.

btw. verschillende wapens doen verschillende soorten damage (blunt, piercing, slashing, normal). Als je wat verschillende wapens probeert, dan merk je dat sommige wapens beter zijn tegen bepaalde tegenstanders dan andere.
Bedankt, da's al nuttige info.
Gisterenavond uit wanhoop eens herstart met een mage build, en op een half uurtje tot bij de baas van 1-1 geraakt, zonder ook maar 1 keer de helft van mijn levensbalk kwijt te raken: mage is precies wel iets makkelijker :)
Ga eens zien of ik daarmee vlot tot bij de tower knight geraak.

Ik heb destijds Dark Souls 1 wel goed gespeeld, maar ik had de indruk dat men daar veel kwistiger was met shortcuts en bonfires: je moet echt een énorme afstand afleggen als je telkens opnieuw bij de Tower Knight wil geraken. Een extra tussenstop was welkom geweest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Maneater hier nu ook down ! en Maiden Astraca. Gaat best hard nu ineens. Nu bij de deur van de Penetrator.

Heerlijke game, ben on the side ook met Cyberpunk bezig maar mijn SoulsBorne verslaving trekt me toch elke keer naar Demon's Souls. Denk dat ik bij deze toch ook maar weer ga voor de Platinum, op DS2 na dan alle SoulsBorne Plat.

• JSchut

JSchut

.....

Na een delay van 2 weken (PS5 opgestuurd naar Sony ter vervanging) heb ik Demon's Souls uitgespeeld.

Ik had verwacht dat de game lastiger zou zijn. De meeste bosses gingen op de eerste poging neer. (Behalve Maneater en Spider) Nu zal dat ook wel komen omdat ik alle vorige Souls games gespeeld heb maar goed.

Speelde als 100% melee build zonder enige magic te gebruiken en was in 20 uur klaar. Dacht dat je daar toch wel langer mee bezig zou zijn.

Zeker een mooie game en de moeite waard om door te spelen maar had er denk ik toch wat meer van verwacht qua moeilijkheid en playtime.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

JSchut schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:13:

Ik had verwacht dat de game lastiger zou zijn. De meeste bosses gingen op de eerste poging neer. (Behalve Maneater en Spider) Nu zal dat ook wel komen omdat ik alle vorige Souls games gespeeld heb maar goed.

Speelde als 100% melee build zonder enige magic te gebruiken en was in 20 uur klaar. Dacht dat je daar toch wel langer mee bezig zou zijn.

Zeker een mooie game en de moeite waard om door te spelen maar had er denk ik toch wat meer van verwacht qua moeilijkheid en playtime.
Je moet goed begrijpen dat dit de gameplay grotendeels hetzelfde is gebleven en dit dus eigenlijk de eerste souls game is, vandaar dat hij makkelijker is t.o.v. de latere Dark Souls delen.

De game uitspelen is natuurlijk niet het allermoeilijkste, maar als je er slechts 20 uur in hebt gestoken heb je natuurlijk ook niet het maximale uit gehaald.

Denk aan alle Magic/Mircales unlocken, White en Black World/Charachter Tendency, Het Penetrators Armor.
Kortom je kan er nog makkelijk 60 uur in steken om echt alles gedaan te hebben.

• JSchut

JSchut

.....

Greatsword schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:17:
[...]

Je moet goed begrijpen dat dit de gameplay grotendeels hetzelfde is gebleven en dit dus eigenlijk de eerste souls game is, vandaar dat hij makkelijker is t.o.v. de latere Dark Souls delen.

De game uitspelen is natuurlijk niet het allermoeilijkste, maar als je er slechts 20 uur in hebt gestoken heb je natuurlijk ook niet het maximale uit gehaald.

Denk aan alle Magic/Mircales unlocken, White en Black World/Charachter Tendency, Het Penetrators Armor.
Kortom je kan er nog makkelijk 60 uur in steken om echt alles gedaan te hebben.
Klopt maar het hele magic heeft mij nooit getrokken in Souls games. Speel altijd melee.

Nu snap ik dat ik er meer tijd in kan steken maar ik had gewoon verwacht dat het wat langer zou duren.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het een mooie/goede game. Zeker voor een remake hebben ze puik werk geleverd. Heb er echt plezier van gehad.

• nioz
JSchut schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:13:
Na een delay van 2 weken (PS5 opgestuurd naar Sony ter vervanging) heb ik Demon's Souls uitgespeeld.

Als first-time souls-speler heb ik er ongeveer 30uur over gedaan, ook 100% melee gespeeld. Heb op het laatst soul arrow nog gekocht, maar niet gebruikt :+

New game plus voelt voor mij na de *-1 levels wat moeilijkheid betreft nu wel iets meer zoals ik verwacht had van een souls game, maar dat is voor jou als veteraan misschien ook anders. En dan ligt het natuurlijk ook nog aan je level...

• JSchut

JSchut

.....

nioz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:25:
[...]

Als first-time souls-speler heb ik er ongeveer 30uur over gedaan, ook 100% melee gespeeld. Heb op het laatst soul arrow nog gekocht, maar niet gebruikt :+

New game plus voelt voor mij na de *-1 levels wat moeilijkheid betreft nu wel iets meer zoals ik verwacht had van een souls game, maar dat is voor jou als veteraan misschien ook anders. En dan ligt het natuurlijk ook nog aan je level...
Misschien toch maar een NG+ verder spelen. Had nu even 1-1 gedaan en dat was echt super easy. (Logisch)
Ik weet mijn level niet. Was niet bijster hoog. Ergens in de 60.

Edit: Misschien ook nog maar eens een keer als 100% magic proberen. Kijken of mij dat in Demon's Souls wel bevalt.

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 17-12-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
Ik ben ergens mid 70 nu, denk dat ik de game de eerste keer heb uitgespeeld ergens in de eind-60's.
1-1 kon ik inderdaad ook echt letterlijk doorheen rennen, 2-1 ook. Maar bijv 4-1 was al een stukje lastiger (en daardoor leuker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:33

SD5k

>4&X

JSchut schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:32:
[...]

Misschien toch maar een NG+ verder spelen. Had nu even 1-1 gedaan en dat was echt super easy. (Logisch)
Ik weet mijn level niet. Was niet bijster hoog. Ergens in de 60.

Edit: Misschien ook nog maar eens een keer als 100% magic proberen. Kijken of mij dat in Demon's Souls wel bevalt.
Magic is zeker tof, maar voor de uitdaging moet je het niet doen, tenzij je je bewust in houdt ben je binnen no-time OP.

• Vildhjarta
Gisteren even een foutje, nadat ik Old Hero had verslagen dacht ik, kijk even hoe het volgende level eruit ziet..... oeps beetje dom bezig en 40k Souls weg (hoop dat ik het red ze weer te vinden) had ik gewoon maar even terug gegaan naar the Nexus :P

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Gisteren een erg gave sessie gehad. Ik vond in 1-2 een Winged Spear en dat is echt een heerlijk wapen. Lekker veilig ook, van achter je schildje op afstand snel prikken! Ik las ergens dat de Mirdan Hammer ook een erg goed wapen is, maar vroeg in het spel lastig te vinden. Tijdens mijn tweede uitstapje in 2-1 kreeg ik hem te pakken als rare drop! Wow. De swing van dat wapen is nogal traag, maar misschien went dat nog wel.

Ik sta nu voor de deur van de baas van 1-2, maar ik ben doodsbang haha. Iets van 2200 souls heb ik... de laatste brug terug over durf ik ook niet aan haha. Heb het idee dat heen wel gaat, maar terug net niet.

Wat een spel joh.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jelbo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
Ik vond in 1-2 een Winged Spear en dat is echt een heerlijk wapen. Lekker veilig ook, van achter je schildje op afstand snel prikken!

Tijdens mijn tweede uitstapje in 2-1 kreeg ik hem te pakken als rare drop! Wow. De swing van dat wapen is nogal traag, maar misschien went dat nog wel.
Fijn wapen inderdaad, daar heb ik ook lang mee gedaan en deze kan je relatief snel en makkelijk upgraden als je die Hoplites even farmed.

Het is alleen geen rare drop hoor, die ligt daar gewoon standaard op de brug nadat de draak iedereen verband heeft ;)

I.c.m. een shield is dit een hele veilige speelstijl voor de beginner, mocht je helemaal die kant op willen gaan als build zie dan ook

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 17-12-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Greatsword schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:48:
Het is alleen geen rare drop hoor, die ligt daar gewoon standaard op de brug nadat de draak iedereen verband heeft ;)
Ik had het over de Mirdan Hammer :)

Bedankt voor de guide, de speelstijl ziet er wel goed uit. Al spam ik ook behoorlijk Soul Arrow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
Vildhjarta schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:01:
Gisteren even een foutje, nadat ik Old Hero had verslagen dacht ik, kijk even hoe het volgende level eruit ziet..... oeps beetje dom bezig en 40k Souls weg (hoop dat ik het red ze weer te vinden) had ik gewoon maar even terug gegaan naar the Nexus :P
Gelukkig was die Storm King simpel en alles weer terug en met 120k souls terug naar de Nexus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Gisteren Tower Knight verslagen... nadat ik bij poging 3 en inmiddels ongeveer 6000 souls weer bijna dood was door een shield slam ben ik naar boven gevlucht. Uiteindelijk vond ik boven de ingang een stukje afgebrokkelde muur waarover ik met wat moeite een soul arrow op z'n hoofd kon schieten. Na een tijdje ging hij neer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ik kom niet meer verder ben bij de laatste 2 werelden.. kan op geen enkele manier chunk of hardstone vinden. +8 ben ik met mijn axe.

Ik ga continu kapot bij de old one hiervoor, en bij die lake of sorrow. komen allemaal rode elite enemies ofzo.. ben er eigenlijk wel klaar mee op dit moment. al mijn stone of ephemerald eyes op. heb er nog 1.

Heb dark souls 3 / bloodborne wel uitgespeeld. merk dat ik mijn geduld nu begin te verliezen bij deze game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
shakespeare schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:32:
ik kom niet meer verder ben bij de laatste 2 werelden.. kan op geen enkele manier chunk of hardstone vinden. +8 ben ik met mijn axe.

Ik ga continu kapot bij de old one hiervoor, en bij die lake of sorrow. komen allemaal rode elite enemies ofzo.. ben er eigenlijk wel klaar mee op dit moment. al mijn stone of ephemerald eyes op. heb er nog 1.

Heb dark souls 3 / bloodborne wel uitgespeeld. merk dat ik mijn geduld nu begin te verliezen bij deze game.
Klinkt me een beetje alsof je nu een Pure Black tendency hebt (in Valley of Defilement). Swamp of Sorrows heeft 1 black phantom normaliter die ook te vermijden is (tenzij je de ring wilt die hij 'bewaakt'). Maar gebruik je je Human form zo vaak dan? Want dood gaan terwijl je in human form zit zorgt juist voor deze tendency shift. Vandaar dat ook vaak aangeraden wordt een level te doorspelen als soul-form, met bijv. Cling Ring.

Je Axe op +8 hebben zou ook al genoeg moeten zijn, of je moet eens kijken of een van de boss-weapons die uit de axe gemaakt kan worden misschien de moeite is voor je (mits je de boss souls bewaard hebt).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
Grumpmeister schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:40:
[...]

Klinkt me een beetje alsof je nu een Pure Black tendency hebt (in Valley of Defilement). Swamp of Sorrows heeft 1 black phantom normaliter die ook te vermijden is (tenzij je de ring wilt die hij 'bewaakt'). Maar gebruik je je Human form zo vaak dan? Want dood gaan terwijl je in human form zit zorgt juist voor deze tendency shift. Vandaar dat ook vaak aangeraden wordt een level te doorspelen als soul-form, met bijv. Cling Ring.

Je Axe op +8 hebben zou ook al genoeg moeten zijn, of je moet eens kijken of een van de boss-weapons die uit de axe gemaakt kan worden misschien de moeite is voor je (mits je de boss souls bewaard hebt).
ik kwam niet verder bij een baas en moest die stones gebruiken om iemand te summonen. kwam geen soul sign telkens.. ik laat hem even links liggen voorlopig.

ben ook bezig met cod, spiderman. het moet wel leuk blijven;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Ik heb voorlopig nog geen PS Plus abbo genomen, en speel dus Demon's Souls in singleplayer, tis te zeggen ik krijg dus geen messages of geesten van andere spelers te zien.

Maar sinds gisteren als ik het spel start logt hij wel degelijk in in de game server, en krijg ik opeens wél al die multiplayer stuff te zien. Is dat een foutje of hebben ze de multiplayer gratis gemaakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

PearlChoco schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:33:
Ik heb voorlopig nog geen PS Plus abbo genomen, en speel dus Demon's Souls in singleplayer, tis te zeggen ik krijg dus geen messages of geesten van andere spelers te zien.

Maar sinds gisteren als ik het spel start logt hij wel degelijk in in de game server, en krijg ik opeens wél al die multiplayer stuff te zien. Is dat een foutje of hebben ze de multiplayer gratis gemaakt ofzo?
Volgens mij is het free ps plus weekend. Dat zou het wel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Jup idd, zonet gelezen dat het een PSN free weekend is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PearlChoco
EINDELIJK de Tower Knight neer :)

Wel op een cheesy manier moet ik toegeven: ben herstart als mage, en heb hem traag maar gestaag neergekregen met soul arrows vanop de kantelen...

Anyway, op naar de volgende level!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Ben er nu klaar mee.. heb schijnbaar black world tendency ben bij 4-2 ritual path daar lopen 3 rode demons waarbij ik 500x geprobeerd er langs te komen. Hierna gebruikte ik mijn laatste emerilahd eye en werd gekilled tijdens kijken van inventory. Heb geen stones meer ben er klaar mee niet te doen zo.. ik ben een knight btw.

Zit al meer als anderhalve week vast daar iedere dsg wel poosje geprobeerd. Heb ook geen eyes meer.

Ben er eigenlijk wel klaar mee nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Maar ik baal er wel van speelde bloodborne dark souls allemaal uit maar lijk nu echt muurvast te zitte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

shakespeare schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:02:
Maar ik baal er wel van speelde bloodborne dark souls allemaal uit maar lijk nu echt muurvast te zitte
Wat is je level? Misschien kan iemand je game joinen en je even helpen. Als je die rode gasten dood dan ga je volgens mij weer richting wit.

Weet niet of er een level limiet op het joinen zit maar ik wil je wel helpen hoor. Kun je straks?

Edit: Lees nu dat je geen Stones meer hebt. Weet niet of die ergens te koop zijn. Anders is je enig optie andere mensen invaded en killen. Dan ga je ook terug naar wit.

[ Voor 15% gewijzigd door JSchut op 20-12-2020 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
Als ik het goed heb kan je ook weer naar White Tendency als je black phantom invaders killt. Dat kan je dus gewoon afspreken: iemand invade jou steeds en jij killt hem.

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/World+Tendency

Eventueel kan ik je ook wel helpen, heb hem m'n platinum inmiddels.

Edit: sinds de laatste patch moet je dan wel in level range zitten, dus moet je even aangeven wat je SL is.

[ Voor 15% gewijzigd door Thijs op 20-12-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Thijs schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:09:
Als ik het goed heb kan je ook weer naar White Tendency als je black phantom invaders killt. Dat kan je dus gewoon afspreken: iemand invade jou steeds en jij killt hem.

Ja dat is prima, ik hoef alleen nog lake of sorrow die wereld.. als ik daar die baas kill krijg ik weer een eye stone. Wanneer kan jij? Morgenavond, lukt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Thijs schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:09:

Edit: sinds de laatste patch moet je dan wel in level range zitten, dus moet je even aangeven wat je SL is.
Lvl 50 volgens mij.. ergens in die buurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
shakespeare schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:16:
[...]

Ja dat is prima, ik hoef alleen nog lake of sorrow die wereld.. als ik daar die baas kill krijg ik weer een eye stone. Wanneer kan jij? Morgenavond, lukt dat?
Ja dan kan ik wel (loop v/d avond), alleen ben ik denk ik te hoog level. Ik ben rond 80 (weet niet precies), dus dan moet je minimaal 62 zijn. Als je een stone hebt kan ik wel want daar zit geen restriction op (coop).

Je kan ook proberen de primeval demon te killen, zie 1e anderhalve minuut van deze video:

YouTube: Demon's Souls Primeval Demon 4-2 Location and Pure Black Tendency Event

Die levert een grote shift naar White Tendency op. Hij gebruikt daar Thief Ring en de Cloak spell om niet gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Thijs schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:23:
[...]

Ja dan kan ik wel (loop v/d avond), alleen ben ik denk ik te hoog level. Ik ben rond 80 (weet niet precies), dus dan moet je minimaal 62 zijn. Als je een stone hebt kan ik wel want daar zit geen restriction op (coop).

Je kan ook proberen de primeval demon te killen, zie 1e anderhalve minuut van deze video:

YouTube: Demon's Souls Primeval Demon 4-2 Location and Pure Black Tendency Event

Die levert een grote shift naar White Tendency op. Hij gebruikt daar Thief Ring en de Cloak spell om niet gezien te worden.
die gasten doen alles met range attacks enz... ik zit wat dat betreft met de knight wel te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ben weer verder heb 2 eyes.. heb de laatste wereld klaar. alleen nog ritual path en 1ste wereld. die zijn beide black tendency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

shakespeare schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:09:
[...]

die gasten doen alles met range attacks enz... ik zit wat dat betreft met de knight wel te kloten.
Ik speelde mijn eerste playtrough ook knight maar heb nooit black tendency gehad omdat ik altijd in soul form speelde.

Speel nu als mage en dat maakt de game wel mega veel makkelijker. Loop overal echt zo doorheen.

Ritual pah kun je redelijk eenvoudig weer neutral kregen de eerste keer. Je kunt:
spoiler:
De Primeval demon killen die verborgen zit in het begin van het level achter een illusionary wall.

In 1-3 zit hij een stuk verder. Maar is het ook te doen denk ik.

Daarna zou ik voorlopig geen stenen meer gebruiken zodat je neutral blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
JSchut schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:53:
[...]

Ik speelde mijn eerste playtrough ook knight maar heb nooit black tendency gehad omdat ik altijd in soul form speelde.

Speel nu als mage en dat maakt de game wel mega veel makkelijker. Loop overal echt zo doorheen.

Ritual pah kun je redelijk eenvoudig weer neutral kregen de eerste keer. Je kunt:
spoiler:
De Primeval demon killen die verborgen zit in het begin van het level achter een illusionary wall.

In 1-3 zit hij een stuk verder. Maar is het ook te doen denk ik.

Daarna zou ik voorlopig geen stenen meer gebruiken zodat je neutral blijft.
heb hem net gepakt, ben weer white nu. daar was ik naar op zoek, had me ook niet verdiept in die tendency's. kan weer verder nu denk ik, even the old one verslaan. heb ook bij the inner ward die executioner verslagen net, ben weer iets meer white nu daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
shakespeare schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:27:
[...]

heb hem net gepakt, ben weer white nu. daar was ik naar op zoek, had me ook niet verdiept in die tendency's. kan weer verder nu denk ik, even the old one verslaan. heb ook bij the inner ward die executioner verslagen net, ben weer iets meer white nu daar.
Top. Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het weten.

Wat 'men' normaal doet is zodra je human wordt (bijv. na het verslaan van een baas), direct naar The Nexus gaan en daar zelfmoord plegen. Daar heeft doodgaan in human form geen invloed op je tendencies. Dat is ook iets wat je maar net een keer gelezen moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Thijs schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:17:
[...]

Top. Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het weten.

Wat 'men' normaal doet is zodra je human wordt (bijv. na het verslaan van een baas), direct naar The Nexus gaan en daar zelfmoord plegen. Daar heeft doodgaan in human form geen invloed op je tendencies. Dat is ook iets wat je maar net een keer gelezen moet hebben.
ja heb the old one neer nu.. in 1x. heb alleen 1ste world black nog maar daar kom ik wel uit denk ik.

kan ik die game toch finishen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

shakespeare schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:33:
[...]

ja heb the old one neer nu.. in 1x. heb alleen 1ste world black nog maar daar kom ik wel uit denk ik.

kan ik die game toch finishen ;)
Let op dat zowel World als Charachter Tendency het mogelijk maken dat je toegang hebt tot bepaalde plekken en items in de game.

Voordat je de game uit speelt doen veel mensen daarom nog even een check bij de game progress route voor ieder level om te zien wat ze gemist hebben of wat ze nu eindelijk kunnen doen omdat ze pure white of pure black zijn.

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Daarnaast is het een goed idee om nog even de laatste quest af te ronden omdat het killen van NPC's verder geen effect heeft op NG+ https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Mephistopheles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Volgens mij hele domme vraag maar kom er ff niet uit. Ik veel dingen in me storage gedaan om gewicht te besparen. Maar als ik nu bv de axe weer wil dragen zegt die: Cannot retrieve item. Would be overburdend.

??

Ooh weet al te zwaar beladen natuurlijk 😂 sorry

[ Voor 11% gewijzigd door k1978 op 21-12-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Ben inmiddels bijna bij het einde (The Kings Tower). Heb nooit de originele gespeeld, maar is weer een heerlijke Souls game. Je hebt zeker wat aan de ervaring uit de Dark Souls games, maar zijn er een aantal dingen wel anders (zoals black & white world tendency). Moet wel zeggen dat de bazen een stuk makkelijker zijn. Heb (tot nu toe) alle bazen in 1 of 2x verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
uitgespeeld.. pittige game. vooral met knight moet je alles melee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Michael_1980 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:31:
Ben inmiddels bijna bij het einde (The Kings Tower). Heb nooit de originele gespeeld, maar is weer een heerlijke Souls game. Je hebt zeker wat aan de ervaring uit de Dark Souls games, maar zijn er een aantal dingen wel anders (zoals black & white world tendency). Moet wel zeggen dat de bazen een stuk makkelijker zijn. Heb (tot nu toe) alle bazen in 1 of 2x verslagen.
wat voor class speel jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
shakespeare schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:54:
[...]

wat voor class speel jij dan?
Temple Knight.
Zit nu op level 90.

Vanavond richting de eindbaas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nou de PS5 en Demons Souls zijn zojuist beide verkocht.

Zal waarschijnlijk nog een tijdje duren voordat we iets horen over Elden Ring, maar dat is nu eigenlijk de enige game waar ik echt benieuwd naar ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Greatsword schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:48:
Nou de PS5 en Demons Souls zijn zojuist beide verkocht.

Zal waarschijnlijk nog een tijdje duren voordat we iets horen over Elden Ring, maar dat is nu eigenlijk de enige game waar ik echt benieuwd naar ben ;)
Serieus joh? Waarschijnlijk heb je dit spel wel voor niks of met winst kunnen spelen. Ik heb mijn PS5 ook aangeschaft voor Demon's Souls, maar voor mij blijft hij.

Ik heb hem ook nog lang niet uitgespeeld, ik word nog te vaak in de pan gehakt. Gisteren liep ik nog uiterst voorzichting ergens met m'n schild omhoog op een tegeltje op de vloer waarna het gedaan was :P Toen terug naar die plek, maar het niet overleefd.

[ Voor 3% gewijzigd door jelbo op 22-12-2020 14:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Heb hem voor de tweede keer uitgespeeld. Deze keer als caster. Echt veel makkelijker.
Heb hem ook verkocht (Demon's Souls) De PS5 hou ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Demon's Souls is nu 40 euro bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mooie prijs als je hem nog niet hebt, maar koop hem denk over een half jaar wel opnieuw, hopelijk dan tweedehands voor 2 tientjes of zo ;)

De oude truc werkt trouwens nog steeds als je offline op de originele software versie wilt spelen.

Updates uitschakelen, game verwijderen en opnieuw installeren (duurt wel zo'n 20-30 min) maar dan zou je nog eventueel gebruik kunnen maken van diverse game glitches (voor bijvoorbeeld een extra build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 07:39
Die Valley of Defilement! Jak, wat een smerige bende. Maar wat een sfeer wordt daardoor ook neergezet! Boss ook in eerste poging verslagen in een half-paniek modus waarin ik niet meer wist wat ik deed. Maar wel zo slim om, dankzij de tip 'use fire bombs' die ik bij binnenkomst zag, een fire resin te gebruiken. Burn it all! :D

Dat waren 3-1, 4-1 en 5-1 achter elkaar. Nu eerst met 2-2 weer verder. Die boss schijnt leuk te zijn heb ik gehoord ;)

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
Besteld maar kreeg net bericht dat het 12-15 dagen kan duren voordat die er is...zou eerst bezorgd worden door hunzelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Beatz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:45:
[...]

Besteld maar kreeg net bericht dat het 12-15 dagen kan duren voordat die er is...zou eerst bezorgd worden door hunzelf...
Afhalen in een winkel ging dacht ik sneller. Misschien kun je het nog aanpassen.

On topic: vandaag aan Latria begonnen. Wat een sfeer! Met zweethandjes kijk ik m'n ogen uit. Wel al een keer in een put gevallen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Blijven one of a kind games van fromsoffware de cryptische sfeer is ongeëvenaard. Zit te twijfelen om ook sekeiro te gaan proberen.

Ik vondt hem wel pittig demon souls maar zat ook te lang bij bepaalde punten vast omdat ik niet wist dat ik black tendency had.

Heb ook ds3 en bloodborne uitgespeeld dat scheelt wel, dan ken je het principe een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

shakespeare schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:28:

Ik vondt hem wel pittig demon souls maar zat ook te lang bij bepaalde punten vast omdat ik niet wist dat ik black tendency had.

Heb ook ds3 en bloodborne uitgespeeld dat scheelt wel, dan ken je het principe een beetje.
Als je de game uitspeelt ben je er dan ook gelijk klaar mee?

Valt me op dat veel mensen daarna ook niet echt meer doorgaan terwijl er nog heel veel in de game zit wat ze niet hebben ontdekt of vrijgespeeld.

Extra Magic, Weapons en Miracles die alleen maar te verkrijgen zijn door de game meerdere keren uit te spelen.

En het Penetrators Armor is natuurlijk de ultieme uitdaging.

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
jelbo schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:59:
[...]

Afhalen in een winkel ging dacht ik sneller. Misschien kun je het nog aanpassen.

On topic: vandaag aan Latria begonnen. Wat een sfeer! Met zweethandjes kijk ik m'n ogen uit. Wel al een keer in een put gevallen daardoor.
Nee ze bieden langsbrengen aan (winkels dicht) dus dacht die worden uit de winkel gehaald en gebracht maar blijkbaar niet helemaal geloof ik...maar goed dan weten jullie dat mocht je dit willen proberen....

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:28
Ps5 en dus Demons Souls, ik heb weinig geduld dus een leuke uitdaging tot nu toe.

Ben nu bij de eerst boss en speel als Royalty omdat dat blijkbaar de verkapte easy mode is :+

Maar er is tot nu toe geen woord gelogen aan 'veel doodgaan' 8)7 :o

• SD5k

SD5k

>4&X

Greatsword schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:04:
[...]

Valt me op dat veel mensen daarna ook niet echt meer doorgaan terwijl er nog heel veel in de game zit wat ze niet hebben ontdekt of vrijgespeeld.

Extra Magic, Weapons en Miracles die alleen maar te verkrijgen zijn door de game meerdere keren uit te spelen.

Die Penetrators armor interesseert me niet zo, het is inderdaad een hele uitdaging om die te unlocken. Tenzij je een guide gebruikt om die coins te vinden, dan is het alleen een saaie tijdrovende taak. Verder wel mee eens wat je zegt, ik zou iedereen aanraden om deze game meerdere keren met verschillende huilds uit te spelen.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Gebruiken jullie doorgaans één wapen die je helemaal geüpgrade hebt? Ik heb tot nu toe twee favoriete (Winged Spear en de Mirdan Hammer) en kan niet kiezen. Ze hebben als basis allebei hun eigen voordelen (vooral piercing en blunt), maar ik weet niet of ik binnen één playthriugh genoeg materialen en souls ga vinden om ze allebei flink te upgraden. Zat sowieso te denken aan Moon of Crescent.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jelbo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:05:
ik weet niet of ik binnen één playthriugh genoeg materialen en souls ga vinden om ze allebei flink te upgraden.
Je kan altijd items dupen als je iemand kan vinden die je wilt helpen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49
Beatz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:57:
[...]

Nee ze bieden langsbrengen aan (winkels dicht) dus dacht die worden uit de winkel gehaald en gebracht maar blijkbaar niet helemaal geloof ik...maar goed dan weten jullie dat mocht je dit willen proberen....
Verschilt per filiaal misschien. Ik had hem ook gister besteld rond 12:00 uur en om 14:00 uur was die al bezorgd. Staat nu weer op de normale prijs in de webshop zie ik.
Ga er dit weekend maar eens uitgebreid aan beginnen. Mijn eerste Souls game, dus ik ben benieuwd. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Raem schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:38:
[...]
Mijn eerste Souls game, dus ik ben benieuwd. :P
Als je 99.999 Needles hebt overwonnen moet dit ook wel lukken ;)

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:30
Is er toevallig iemand met een goede boog die Maiden Astrea voor mij kan cheesen? ;) Ik ben lvl 66 trouwens. Laat maar even weten, dan PM ik een ww :)

Oh never mind. Blijkbaar kan je die guy bij haar gewoon van een afstand spammen met vuur en dan gaat hij vanzelf neer.

[ Voor 30% gewijzigd door pipapaulus op 24-12-2020 13:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 22:37
Platinum behaald _/-\o_ Is gelijk mijn eerste platinum ooit op de playstation.

De laatste paar bazen in ng+ gingen in 1 hit neer met firestorm :D

[ Voor 77% gewijzigd door ShininNL op 26-12-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Greatsword schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:04:
[...]

jup dan ben ik er klaar mee, ik speel het 1x uit. ken het verhaal. speel nooit new game plus. ik speel meerdere games en kan me echt niet meer vinden in nog een keer een playthrough. ik vindt demon souls btw veel beter dan dark souls 3. maargoed.. speel het nu ook op een ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:28
Heb ik iets fout gedaan want het is echt irritant:
spoiler:
Op een of andere manier heb ik perongeluk de crestfallen warrior geraakt in de Nexus. Hij blijft mij nu continue aanvallen als ik in de Nexus ben :/ is hier een oplossing voor want het is verrekte irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Beginner vraagjes over 2-2 (The Tunnel City)

spoiler:
Na het overwinnen van de armoured spider ben ik gewoon een random weg in die tunnel level ingelopen. Ben vervolgens via een aantal houten platformen diep afgedaald naar een ondergronds tunnel netwerk, dat aan een lava meer uitkomt. Vandaar ben ik dan een grot ingesprongen met van die zandwormen, en nog een beetje verder kom ik aan het mistgordijn dat duidelijk van de boss is.

Ik heb minstens hier minstens 2 uur over gespeeld, ben nooit doodgegaan, en heb dus zo'n 19.000 zielen (ben ca level 20).
Als ik nu gewoon bij de baas binnen ga is de kans 99% dat ik die 19K zielen kwijt ben. Maar het kan toch niet zijn dat ik telkens >1u moet runnen naar die baas? Is er nergens een shortcut die ik kon openen? Of is er een veel kortere route om hier te raken? En kan ik terug om mijn zielen in de Nexus te droppen en dan terug te keren?

Thanks!
Spel is trouwens echt fantastisch tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Ik ben sinds een paar dagen ook begonnen. Heerlijk spel dit.
Het valt me wel op dat de routes naar de bosses minder shortcuts hebben. Wel jammer dat je steeds een eind moet lopen om weer een poging te doen.
Ben nu met Fool's Idol bezig en het snelle laden is geweldig maar niet zo belangrijk als je nog een flink eind moet lopen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
PearlChoco schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:05:

spoiler:
Na het overwinnen van de armoured spider ben ik gewoon een random weg in die tunnel level ingelopen. Ben vervolgens via een aantal houten platformen diep afgedaald naar een ondergronds tunnel netwerk, dat aan een lava meer uitkomt. Vandaar ben ik dan een grot ingesprongen met van die zandwormen, en nog een beetje verder kom ik aan het mistgordijn dat duidelijk van de boss is.

Ik heb minstens hier minstens 2 uur over gespeeld, ben nooit doodgegaan, en heb dus zo'n 19.000 zielen (ben ca level 20).
Als ik nu gewoon bij de baas binnen ga is de kans 99% dat ik die 19K zielen kwijt ben. Maar het kan toch niet zijn dat ik telkens >1u moet runnen naar die baas? Is er nergens een shortcut die ik kon openen? Of is er een veel kortere route om hier te raken? En kan ik terug om mijn zielen in de Nexus te droppen en dan terug te keren?

Thanks!
je moet je souls opmaken terug gaan naar nexus, in die tunnel city kan je 2 kanten op. die lava kant eindigd nergens naartoe die andere kant krijg je gelijk weer een boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

sarlo schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:47:
Heb ik iets fout gedaan want het is echt irritant:
spoiler:
Op een of andere manier heb ik perongeluk de crestfallen warrior geraakt in de Nexus. Hij blijft mij nu continue aanvallen als ik in de Nexus ben :/ is hier een oplossing voor want het is verrekte irritant...
Dat maakt niet uit, ik zou er gewoon een eind aan maken. Doe jij het niet, dan had hij het uiteindelijk zelf gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

PearlChoco schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:05:

spoiler:

Thanks!
Waarschijnlijk ben je intussen je souls kwijt of heb je die baas al verslagen, maar wat je had kunnen doen was een Archstone Shard gebruiken om terug naar de Nexus te gaan zonder je souls kwijt te raken.

En er is inderdaad een kortere weg naar die baas:

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 28-12-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
SD5k schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:01:
[...]

Waarschijnlijk ben je intussen je souls kwijt of heb je die baas al verslagen, maar wat je had kunnen doen was een Archstone Shard gebruiken om terug naar de Nexus te gaan zonder je souls kwijt te raken.

En er is inderdaad een kortere weg naar die baas:
Ha geweldig, 2 goede tips!!

Nee heb geduldig afgewacht, sta nog altijd voor het mistgordijn.
Die archstone shard komt nu idd goed van pas!
Maar als ik het goed begrijp is het dus wel degelijk onmogelijk om op eigen kracht weer boven te geraken aan het bonfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

PearlChoco schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:26:
[...]

Maar als ik het goed begrijp is het dus wel degelijk onmogelijk om op eigen kracht weer boven te geraken aan het bonfire?
Volgens mij kan dat wel.
spoiler:
Stukje terug en dan met ladders omhoog. Hele tunnels en lava gebied door omhoog en dan met de lift dan ben je weer bij de ontploffende carts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

PearlChoco schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:26:
[...]

Volgens mij kun je inderdaad ook weer helemaal terug lopen, maar dat is de moeite niet waard lijkt me. Ik verdwaal zelf ook altijd in die tunnels dus ik skip ze liever. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Vanavond eens proberen!

Wat een fantastisch spel trouwens. Vreemd dat het niet wat meer media aandacht krijgt.

Voorlopig vind ik Dark Souls (1) nog wel iets beter: de manier waarop die wereld en levels in elkaar verweven zaten is ongeëvenaard. In Demon's Souls staat elke level op zich, en moet je nadien weer terug naar de centrale Nexus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 07:39
Vandaag uitgespeeld. Wat een game zeg! Qua SoulsBorne games een aantal jaren geleden ook Bloodborne uitgespeeld en die was qua sfeer en setting iets beter, maar deze was qua gameplay juist heel erg goed. Had wel even hulp opgeroepen bij de laatste boss, maar die was in principe goed te doen. Het kriebelde wel even om direct met NG+ verder te gaan, maar dat laat ik toch even gaan. Is meer van hetzelfde en weinig nieuws of extra’s volgens mij, dus dan besteed ik mijn zuurverdiende vakantieperiode nog liever aan wat andere games :)

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:57
Inmiddels vanochtend boss nummer 11 verslagen. Level 60 en iets meer dan 14 uur op de teller.
Wederom weer genieten.

Edit:
En de laatste nu ook verslagen en begonnen aan NG+ om wat extra levels e.d. erbij te grinden.

Uiteindelijk een stuk sneller door de game gekomen dan het oorspronkelijke deel op de ps3.
Alles was toen ook nieuw en 10 jaar ervaring blijkt dan toch te helpen.

[ Voor 53% gewijzigd door Henkje.doc op 02-01-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Lynox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:20:
Vandaag uitgespeeld. Wat een game zeg! Qua SoulsBorne games een aantal jaren geleden ook Bloodborne uitgespeeld en die was qua sfeer en setting iets beter, maar deze was qua gameplay juist heel erg goed. Had wel even hulp opgeroepen bij de laatste boss, maar die was in principe goed te doen. Het kriebelde wel even om direct met NG+ verder te gaan, maar dat laat ik toch even gaan. Is meer van hetzelfde en weinig nieuws of extra’s volgens mij, dus dan besteed ik mijn zuurverdiende vakantieperiode nog liever aan wat andere games :)
Je kunt de wereld nog horizontaal omdraaien. Dan voelt het toch een beetje nieuw ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rajackar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Je kunt de wereld nog horizontaal omdraaien. Dan voelt het toch een beetje nieuw ;)
Fractured Mode heet dat en het hele doel daarmee is natuurlijk het verzamelen van 26 Ceramic Coins (13 per playthrough) in Pure Black en Pure White world om hier uiteindelijk de Rusted Key voor te krijgen en het Penetrators Armor mee te unlocken.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 04-01-2021 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 13:58
spoiler:
Umbasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik kom 3 moonlightstone chunks tekort voor mijn Mirdan hammer en ik kan ze niet meer krijgen. Gek genoeg heb ik 4 pure moonlightstones, maar daar heb ik weinig aan. Ik had gehoopt dat smit Ed ze wel in stukjes kon breken :P

Kan ik nou van iemand anders die drie chunks krijgen of ruilen? Ik heb nog geen PlayStation Online en dus ook geen ervaring met Demon's Souls online. Ik heb een hoop andere steentjes in de aanbieding ;)

[ Voor 36% gewijzigd door jelbo op 11-01-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZS0lQv64KV5rfasfRqSMSqfDKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvyxF8YM2vN3VP0Z3mE75zMg.jpg?f=fotoalbum_large

Start Demon Souls voor het eerst op en zie HDR niet beschikbaar. Mijn tv (frame 2020 model) heeft zeker wel HDR. Kijk van alles op Netflix en Disney met HDR. Net nog Cold war met HDR gespeeld.

Iemand een idee hoe dit kan??

Edit: overdrachtssnelheid van 4K video op - 2 gezet en nu wel HDR, vaag!

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 17-01-2021 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
YouTube: DEMON SOULS PS5 Walkthrough Gameplay Part 1 - INTRO (Playstation 5 R...

Ben net gekomen tot min 40 ongeveer, zonder dood te gaan. Ging net toch dood en kan helemaal opnieuw beginnen, ziek! Ga bijna twijfelen of er überhaupt wel een save game in zit 😂😝😊

Heeft een goede video hoe deze game werkt. Mis echt wat uitleg. Nu paar keer eerste level gespeeld maar mis nog wat context.

[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 18-01-2021 21:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste