Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Zo, uitgespeeld. Had het origineel niet gespeeld. Wel alle andere SoulsBorne games. Het was een geweldige ervaring, maar de boss fights zijn in mijn opinie niet zo memorabel als From's latere werk.

BluePoint mag van mij Bloodborne ook wel remaken/remasteren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

SD5k

>4&X

Anoniem: 1456976 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:07:
Zo, uitgespeeld. Had het origineel niet gespeeld. Wel alle andere SoulsBorne games. Het was een geweldige ervaring, maar de boss fights zijn in mijn opinie niet zo memorabel als From's latere werk.

BluePoint mag van mij Bloodborne ook wel remaken/remasteren....
Bloodborne heeft naar mijn mening alleen een patch nodig: resolutie verhogen, AA toevoegen en een locked 60fps framerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gisteren the Dragon God verslagen en ik denk dat ik daar tot nu toe het meeste ben doodgegaan ;)

Daarna krijg je de mogelijkheid om eigenlijk overal naar toe te warpen, niet alleen de Nexus, maar dus ook naar andere werelden.

Gelijk even de glitch geprobeerd en het werkt maar verpest wel gelijk de hele game. Voor een eerste playthrough dus niet aan te bevelen maar mocht je er dus snel doorheen willen om te levellen, of bepaalde boss souls, items etc te unlocken dan kan het dus.

Maak voor de zekerheid altijd een Save file in de cloud en gebruiken op eigen risico.
(Echt irritant dat je geen Save Files meer op USB kan zetten, want in de cloud kan je er ook maar 1 kwijt die steeds overschreven wordt, wat een cloud dienst 8)7

Voor de grap dus gewarped naar Old Monk,Old Her en Dirty Colosus en in allemaal in 1x neergekregen ;)

Zelf achter gekomen dat ik ook een fout heb gemaakt, als starters item had ik namelijk niet voor de Providential Ring gekozen dus farmen wordt waarschijnlijk echt een hel voor bepaalde upgrade items aangezien deze ook later niet meer te verkrijgen is. Zie tip van @Grumpmeister

[ Voor 28% gewijzigd door Greatsword op 01-12-2020 15:24 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Greatsword schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:10:
Gisteren the Dragon God verslagen en ik denk dat ik daar tot nu toe het meeste ben doodgegaan ;)

Daarna krijg je de mogelijkheid om eigenlijk overal naar toe te warpen en niet alleen meer naar de Nexus, maar dus ook naar andere werelden.

Gelijk even de glitch geprobeerd en het werkt maar verpest wel gelijk de hele game. Voor een eerste playthrough dus niet aan te bevelen maar mocht je er dus snel doorheen willen om te levellen, of bepaalde items etc te unlocken dan kan het dus.

Maak voor de zekerheid altijd een Save file in de cloud en gebruiken op eigen risico.
Voor de grap dus gewarped naar Old Monk,Old Her en Dirty Colosus en in allemaal in 1x neergekregen ;)

Zelf achter gekomen dat ik ook een fout heb gemaakt, als starters item had ik namelijk niet voor de Providential Ring gekozen dus farmen wordt waarschijnlijk echt een hel voor bepaalde upgrade items aangezien deze ook niet later te verkrijgen is.

[YouTube: Demon's Souls Remake - Wrong Warping between Archstones]
Ze zijn erachter gekomen dat de Providential Ring wel verkrijgbaar is later, maar wel wat omslachtig. Je moet een Large Sword of Searching craften uit een +8 scimitar, en die bij Sparkly ruilen. Dan krijg je een Providential Ring ervoor terug. Craften uit een andere item werkt schijnbaar niet, maar veel mensen hebben hiermee nu succes behaald en daarmee ook hun platinums kunnen behalen :)

(zie ook hier: https://www.reddit.com/r/...in_the_providential_ring/)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Grumpmeister Held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yinx84 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:25:
Heb overigens wel het gevoel dat magic niet echt bruikbaar is tegen bosses. Althans, Soul Arrow is dusdanig traag met casten dat je veel te kwetsbaar bent. Tot nu toe alle bosses met m'n zwaard neergeslagen. Voor trash mobs is het wel een veilige en snelle manier. Of mis ik misschien iets?

Heb voor dat ik afsloot gisteren wel Soul Ray en Fire Spray aangeschaft... misschien dat die wel meer geschikt zijn.

Vraag me af of mijn Magic/Strength route wel een goede optie is. Zit er aan te denken om full magic te gaan en STR te laten voor wat het is. Als ik een Crescent of Moon wapen maak kan ik lekker focussen op de Magic stat en kan ik ook gewoon sword/board blijven doen omdat m'n wapen magic dmg doet... dat zou toch prima moeten kunnen?
Ik heb volgens mij alle bazen met alleen Soul Ray afgemaakt. Misschien een paar keer een zwaard gebruikt, maar dat mocht geen naam hebben. De eindbaas heb ik in ieder geval niet eens aangeraakt met een zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Greatsword schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:10:

Zelf achter gekomen dat ik ook een fout heb gemaakt, als starters item had ik namelijk niet voor de Providential Ring gekozen dus farmen wordt waarschijnlijk echt een hel voor bepaalde upgrade items aangezien deze ook later niet meer te verkrijgen is. Zie tip van @Grumpmeister
Wat had je wel gekozen als starters item? :)
Ik weet niet meer precies wat de opties waren, maar de meeste dingen waren consumables dacht ik? Een ring leek mij sowieso waardevolst. Goede keuze achteraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 15:59
Iemand die hem al heeft uitgespeeld en weg wilt doen voor een normale prijs? DM please :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ShininNL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:37:
Iemand die hem al heeft uitgespeeld en weg wilt doen voor een normale prijs? DM please :)
Dan begint het pas, replay waarde NG+++++++++ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
nioz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:04:
[...]

Wat had je wel gekozen als starters item? :)
Ik weet niet meer precies wat de opties waren, maar de meeste dingen waren consumables dacht ik? Een ring leek mij sowieso waardevolst. Goede keuze achteraf :)
Ik elixer 8)7 niet goed over nagedacht. Wou te snel beginnen. Nu bezig met Tempel Knight wil maar niet lukken. Ga vandaag proberen hem te beschieten met de boog op ze hoofd. Wens me geluk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Cursed Weapon i.c.m. Dragon Bone Smasher +1 = 1500 Parry Damage bij de eerste skelletons in Bolataria })
Arme zieltjes...die voelen het in NG+++ volgens mij nog steeds.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 02-12-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
k1978 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:42:
[...]

Ik elixer 8)7 niet goed over nagedacht. Wou te snel beginnen. Nu bezig met Tempel Knight wil maar niet lukken. Ga vandaag proberen hem te beschieten met de boog op ze hoofd. Wens me geluk..
Succes & Geluk! :)

Mijn tactiek voor bosses (en enge enemies) is vaak om de eerste keer heel defensief te spelen: gewoon proberen te overleven en kijken wat zo'n boss ongeveer doet. Dan vervolgens voorzichtig kijken hoe je een beetje damage kan doen (de witte 'soul' die je in de vijanden ziet shinen zijn vaak een goed punt) en vaak vind ik dan ook vanzelf uit hoeveel pijn het doet als ik geraakt word ;).

De eerste keer tegen een boss overleef ik over het algemeen niet, maar vervolgens weet ik wel waar ik ze goed kan raken, en of ik een hit van ze kan hebben. Vooral dat laatste vind ik altijd wel handig om te weten, scheelt weer wat paniek :+

Last resort is voor mij om een video te kijken voor de juiste tactiek (PS+ tips van de activity cards zijn prima). Dat heb ik tot nu toe 1 keer moeten doen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:40
Ik heb nu wel een leuke synergie gevonden tussen sword and board en magic casten.

Heb m'n catalyst en schild in m'n offhand slots equipped, en m'n Crescent (+4 nu) Kilij en Kris in m'n main. Zo kan ik makkelijk switchen van combo zwaard + schild naar Kris + Catalyst. Ik heb veel punten in magic, dus m'n spells doen leuke damage (ook met Ring of Magic Sharpness). Als m'n mana op is of ik moet gangetje-gangetje stukken doen met weinig ruimte dan switch ik graag naar sword en shield. M'n Crescent upgrade zorgt dan ook voor leuke dmg (want schaalt goed met magic) EN ik regen mana zodat ik weer opgeladen ben wanneer ik weer wil casten :)

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 02-12-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:17:
Ik heb nu wel een leuke synergie gevonden tussen sword and board en magic casten.

Heb m'n catalyst en schild in m'n offhand slots equipped, en m'n Crescent (+4 nu) Kilij en Kris in m'n main. Zo kan ik makkelijk switchen van combo zwaard + schild naar Kris + Catalyst. Ik heb veel punten in magic, dus m'n spells doen leuke damage (ook met Ring of Magic Sharpness). Als m'n mana op is of ik moet gangetje-gangetje stukken doen met weinig ruimte dan switch ik graag naar sword en shield. M'n Crescent upgrade zorgt dan ook voor leuke dmg (want schaalt goed met magic) EN ik regen mana zodat ik weer opgeladen ben wanneer ik weer wil casten :)
Haha nice, ik heb exact dezelfde setup, ook met een Crescent Kilij maar dan op +5. Ook de Kris Blade heb ik nu +5, zelfde geldt voor de Crescent Estoc en Moon Winged Spear. Enige wat nog ontbreekt is de Insanity Catalyst, maar die kan ik pas in een volgende NG krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
SD5k schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:31:
[...]

Haha nice, ik heb exact dezelfde setup, ook met een Crescent Kilij maar dan op +5. Ook de Kris Blade heb ik nu +5, zelfde geldt voor de Crescent Estoc en Moon Winged Spear. Enige wat nog ontbreekt is de Insanity Catalyst, maar die kan ik pas in een volgende NG krijgen. :)
Oeeehh, ik wist niet dat je de Kris kon upgraden? Kan dat bij Ed? Wat voor upgrade path heb je met de Kris?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:40:
Oeeehh, ik wist niet dat je de Kris kon upgraden? Kan dat bij Ed? Wat voor upgrade path heb je met de Kris?
Jazeker, en met het upgraden vergroot je de Magic bonus dus ook, anders zou ik het niet eens doen.

Dat kan inderdaad bij Ed in 2-1, je hebt 5 colorless demon souls nodig om hem volledig te upgraden.

Houdt er wel rekening mee dat al deze Magic attack boosts ook zorgen dat je Magic defense wordt verlaagd, er zijn maar weinig vijanden in de game die magic damage doen maar degenen die het hebben one-shotten mij bijna altijd omdat ik Kriss blade + Magic Ring + Monk's Head Wrapping gebruik. :P

[ Voor 26% gewijzigd door SD5k op 02-12-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
SD5k schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:44:
[...]

Jazeker, en met het upgraden vergroot je de Magic bonus dus ook, anders zou ik het niet eens doen.

Dat kan inderdaad bij Ed in 2-1, je hebt 5 colorless demon souls nodig om hem volledig te upgraden.

Houdt er wel rekening mee dat al deze Magic attack boosts ook zorgen dat je Magic defense wordt verlaagd, er zijn maar weinig vijanden in de game die magic damage doen maar degenen die het hebben one-shotten mij bijna altijd omdat ik Kriss blade + Magic Ring + Monk's Head Wrapping gebruik. :P
Even aan het lezen. Daarvoor moet je dus de Red Hot Demon's Soul eerst brengen. Die heb ik, maar hoe geef ik hem aan Ed? Als ik met hem praat krijg ik geen optie om hem te geven ofzo.

Oh, en die colorless souls kun je dus alleen krijgen als je pure black tendency hebt? Dat is een boel werk!

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 02-12-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:23:
[...]

Even aan het lezen. Daarvoor moet je dus de Red Hot Demon's Soul eerst brengen. Die heb ik, maar hoe geef ik hem aan Ed? Als ik met hem praat krijg ik geen optie om hem te geven ofzo.

Oh, en die colorless souls kun je dus alleen krijgen als je pure black tendency hebt? Dat is een boel werk!
Gewoon ‘talk’ blijven kiezen, na een paar keer begint hij wel over die Red Hot Demon’s Soul, dan kun je hem geven.

Ik ben in elke wereld eerst voor Pure White gegaan, als ik dan alles heb gedaan wat ik wil doen gewoon 5-6 keer van een afgrond springen in human form en je zit op Pure Black. Daarnaast zijn er nog een aantal colorless demon’s soul op andere manieren te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Even een vraag zat beetje te klooien in de wereld waar die robot skeletons zitten. Waar in het begin die boom door bliksem wordt getroffen. Sorry weet niet goed hoe je ze allemaal noemt. Maar kwam daar uiteindelijk bij een waar ik iets kon ruilen ofzo? Maar hoorde alleen een stem maar zag niet hoe ik iets moest doen.

Die hele dikke dude ook verslagen en uiteindelijk bij de eindbaas maar dat was kansloos. Toen tempel knight maar weer geprobeerd ook niet.. Ik hou vol..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

k1978 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 06:50:
Even een vraag zat beetje te klooien in de wereld waar die robot skeletons zitten. Waar in het begin die boom door bliksem wordt getroffen. Sorry weet niet goed hoe je ze allemaal noemt. Maar kwam daar uiteindelijk bij een waar ik iets kon ruilen ofzo? Maar hoorde alleen een stem maar zag niet hoe ik iets moest doen.

Die hele dikke dude ook verslagen en uiteindelijk bij de eindbaas maar dat was kansloos. Toen tempel knight maar weer geprobeerd ook niet.. Ik hou vol..
Die plek waar je iets kan ruilen met die stem die je hoort dat is Sparkly the Crow, je kan aan de voet van die boom bepaalde items achterlaten waar je dan een ander item voor terug krijgt, hier meer informatie daarover:
https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Sparkly+the+Crow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

k1978 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 06:50:

Doorzettingsvermogen is inderdaad belangrijk, maar probeer vooral de patronen door te krijgen.

Volg je ook de aanbevolen Game+Progress+Route?

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 03-12-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er al mensen die items geduped hebben? Zou het graag willen testen met iemand.
Als ik het goed heb begrepen werkt het als volgt:

Ontvanger:
  • Zet server regio + ww (bijvoorbeeld Europe Frankfurt en wachtwoord: Tweakers)
  • In een wereld waar je de baas nog niet hebt verslagen
  • In body form (volledige HP balk)
Gever:
  • Save game opgeslagen in de Cloud
  • Zet dezelfde regio + ww als ontvanger
  • In soul form (gehalveerde HP balk)
  • Gebruik Blue Eye stone om gesummoned te worden door de ontvanger
  • Drop items, wapens die je wilt geven aan de ontvanger (Boss Souls, Ringen en Deluxe Items uitgezonderd)
  • Nadat je alles hebt gedropped ga je naar het PS menu > Instellingen, Cloud Save en Download je die naar je Console, de game wordt dan afgesloten en al je items/weapons zijn er dan nog.
Handig om te checken of je elkaar kan summonen https://demonssouls.wiki....m/Summon+Range+Calculator

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 03-12-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Greatsword schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:36:
[...]

Doorzettingsvermogen is inderdaad belangrijk, maar probeer vooral de patronen door te krijgen.

Volg je ook de aanbevolen Game+Progress+Route?

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
Ik heb het nog niet getest in Demon's Souls maar wel heel vaak gebruikt in DS3, dat werkte exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@SD5k Wil je testen?

Ik heb de Storm King nog niet verslagen dus ik kan je summonnen bij Altar of Storms, je mag droppen wat je wilt als test, maar een Large Sword of Searching zou leuk zijn.

Heb die nu net zelf gemaakt van een Simitair+8 om te ruilen met Sparkly, maar wil hem eigenlijk niet kwijt ;)

Server Eu Frankfurt en ww Tweakers.

Laat maar weten als je tijd hebt, ben Soul Level 68.

PSN naam mag ook via DM.

[ Voor 72% gewijzigd door Greatsword op 03-12-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:52
Ik krijg mijn Character Tendency niet naar Pure White, ondanks het doden van de Black Phantoms in PBWT. iemand die mij wil helpen door te invaden en zonder tegen te stribbelen gedood te worden? Heb PWCT nodig voor een ring die ik wil halen voor de trophy. Uiteraard doe ik graag hetzelfde voor jou. Als je alleen kunt invaden in levels waarin mijn boss nog leeft dan heb ik 1-3 en 1-4 ter beschikking.

Als ik iets kan droppen voor een invader doe ik dat ook graag, heb heel wat chunks en pure Stones die ik niet ga gebruiken deze run. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@easygoingfox stuur me even je PSN via DM

Om jou te kunnen invaden moet ik de Black Eye Stone gebruiken en in Body form zijn toch?

Het kost me dan Stone of Ephemeral Eyes en heeft het dan ook effect op mijn Tendency (World of Charachter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik moet ook eens het PvP verhaal in gaan duiken, al dan niet alleen maar voor de achievements. Ergens maar weinig zin in, aangezien ik voornamelijk een solo player ben. Mogelijk ook maar een keer zo'n trade doen zodat ik iig de achievements heb (en desnoods een keer een Blue Eye Stone gebruiken om iemand te helpen).

Aan de andere kant, hoor er ook wel goede dingen over. Misschien vanavond of dit weekend dan maar :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Dit weekend nog de temple knight proberen. Dit moet toch kunnen met pijl en boog vanaf boven? Lijkt me makkelijkst.

Anders moet ik hulp inschakelen 😄 moet ff uitzoeken hoe dat werkt. Maar dan wil vast iemand mij helpen toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
k1978 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:44:
Dit weekend nog de temple knight proberen. Dit moet toch kunnen met pijl en boog vanaf boven? Lijkt me makkelijkst.

Anders moet ik hulp inschakelen 😄 moet ff uitzoeken hoe dat werkt. Maar dan wil vast iemand mij helpen toch.
Tower Knight kan idd op zo'n manier, weet alleen niet hoe goed hij z'n hoofd weet te beschermen en let op z'n Soul Arrow / Rays. Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar movement is vaak een stuk vlugger zonder de lock-on te gebruiken. Dat maakt het makkelijker om achter 'm te komen, zeker nadat hij z'n shield slam gebruikt. Kan je wss wel een paar hits op z'n benen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Ja inderdaad zonder lock gaat stuk beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:27
Die lock nekte mij ook in de eerste poging. Daarna ben ik gewoon rondjes gaan rennen en een beetje zigzaggen om zijn aanval uit te lokken om vervolgens toe slaan. Een paar keer verkeerd getimed, maar je hebt genoeg tijd om even weg te rennen en weer te healen. Ik denk dat je vooral wilt voorkomen dat hij je in een hoek drijft.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 22:55
Voor de Tower Knight kwam ik er achter dat je het beste achter z'n rechtervoet kan gaan staan. Zijn shield AoE reikt namelijk tot ongeveer daar, dus je hoeft dan maar klein stukje naar achter om het te ontwijken.

Verder lock-on niet gebruiken inderdaad, anders is je camera een extra tegenstander in deze fight.

Tot slot moet je het ritme een beetje te pakken krijgen: wachten tot hij aanvalt, dan toeslaan, dan weer snel achter z'n rechtervoet gaan staan, wachten tot hij aanvalt, etc. Als je low on health bent, moet je je aanval-window gebruiken om te healen en het aanvallen een keertje overslaan, want voor beide heb je vaak geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Bedankt voor de tips jongens 👍 hopelijk kan ik na dit weekend melden dat die neer is.

Vermaak me wel nog steeds. Ook fijn dat je gewoon alle andere velden ook in kan als je beetje zat bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Fucking hell. Old hero down. Blij toe, want die run back is niet fraai met die reapers en skeletons + vliegende roggen die je beschieten op de meest smalle randjes. Tot overmaat van ramp ook nog pure black tendancy dus ook nog wat black phantoms onderweg. Wel leuke bossfight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Het is gelukt tower knight is neer. Nu ging heel soepel. Hij viel alleen keer boven op me en toen kon ik ze hoofd niet vinden. Rustig gebleven en toen had ik hem. Ik ben blij 😄👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 22:28
Was even druk met Sinterklaas en een geslaagde jacht op een 2e ps5 voor mijn broer.
Inmiddels de Adjudicator verslagen en ben aan het einde van 3-1. Heb nu 1-1, 2-1, 4-1 en bijna 3-1 erop zitten.
De Adjudicator heeft me wel 22k souls gekost, ging dood en toen tussentijds op de rit terug ... ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat is deze game toch prachtig, heb hier letterlijk 10 minuten mijn ogen uitgekeken.

Offtopic, het delen van screenshots is echt supper omslachtig. Had op zijn minst auto upload integratie naar instagram, google foto's etc. verwacht.

Nog 5 trophy's te gaan en daar gaat echt de meeste tijd inzitten.

Northern Regalia valt op zich mee, maar alle ringen, mircacles, magic is echt flink puzzelen van wat je nu precies wilt qua boss souls en als je ook nog eens sommige boss weapons wilt i.p.v. een magic of miracle zit je al snel in NG+++ Ook is World en Charachter Tendency een ding, dus platinum heb je echt niet zomaar binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eb-UBfG1O8rtAnYlTlrYVnNGd6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6uyGF6zOj0Zrgc48smwf71Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 05-12-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Dank voor je hulp @Greatsword :) Nog 2 ringen te gaan voor de Trophy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Omdat ik maar weinig online activiteit had ben ik eens geswitcht naar een US East Coast server, en ik had gelijk veel meer activiteit. Nog meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

easygoingfox schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:33:
Dank voor je hulp @Greatsword :) Nog 2 ringen te gaan voor de Trophy!
Graag gedaan.
Grumpmeister schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:25:
Ik moet ook eens het PvP verhaal in gaan duiken, al dan niet alleen maar voor de achievements. Ergens maar weinig zin in, aangezien ik voornamelijk een solo player ben. Mogelijk ook maar een keer zo'n trade doen zodat ik iig de achievements heb (en desnoods een keer een Blue Eye Stone gebruiken om iemand te helpen).

Aan de andere kant, hoor er ook wel goede dingen over. Misschien vanavond of dit weekend dan maar :)
Hier ook voornamelijk Solo hoor, maar iemand even helpen is natuurlijk geen probleem.
Als iemand anders nog hulp nodig heeft laat maar weten, wil zelf ook nog wel een paar dingen klonen ;)
SD5k schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:40:
Omdat ik maar weinig online activiteit had ben ik eens geswitcht naar een US East Coast server, en ik had gelijk veel meer activiteit. Nog meer mensen die ervaring?
Nog niet getest, echt alleen maar privé sessies gedaan met WW en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:04
Heeft iemand toevallig zin om Fool's Idol mee te helpen neerhalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
pipapaulus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:32:
Heeft iemand toevallig zin om Fool's Idol mee te helpen neerhalen? :)
Ja hoor! Alleen... weet je het zeker? Is met afstand een van de makkelijkste bazen en als dit je eerste run is zou ik vooral proberen om zoveel mogelijk zelf te doen.

Als je hulp nodig hebt dan stuur maar even een DM.

[ Voor 7% gewijzigd door easygoingfox op 06-12-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:04
easygoingfox schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:38:
[...]

Ja hoor! Alleen... weet je het zeker? Is met afstand een van de makkelijkste bazen en als dit je eerste run is zou ik vooral proberen om zoveel mogelijk zelf te doen.

Als je hulp nodig hebt dan stuur maar even een DM.
Ja was vooral even benieuwd hoe dat gaat met co-op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
Gisteren mijn PS5 mogen ontvangen, en meteen Demon's Souls geînstalleerd natuurlijk :)

Die graphics zijn wel redelijk fenomenaal! Ik Speel enkel op performance mode; wat is het verschil met fidelity mode?

Beamer eens getest:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6AIs4IGm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Performance mode is 60fps.. fidelity 30fps en iets mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PearlChoco schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:13:
Gisteren mijn PS5 mogen ontvangen, en meteen Demon's Souls geînstalleerd natuurlijk :)

Die graphics zijn wel redelijk fenomenaal! Ik Speel enkel op performance mode; wat is het verschil met fidelity mode?

Beamer eens getest:

[Afbeelding]
Players can choose cinematic mode which offers native 4K with 30 fps, or performance mode offering 4K with 60 fps for “smoother animation”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Dus upscaled 4K als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PearlChoco schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:46:
Dus upscaled 4K als ik het goed begrijp?
Nee, beide is 4K native maar Performance mode op 60fps speelt het lekkerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
Greatsword schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:48:
[...]

Nee, beide is 4K native maar Performance mode op 60fps speelt het lekkerst.
Nope heb het opgezocht ondertussen, Cinematic is 1440p upscaled, Performance is 4K native.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PearlChoco schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:10:
[...]

Nope heb het opgezocht ondertussen, Cinematic is 1440p upscaled, Performance is 4K native.
My bad dan, performance mode speelt voor mij in ieder geval het fijnst en het is echt de mooiste (souls) game die ik ooit gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 22:28
Performance mode is veel en veel beter. Je wilt niet meer terug naar cinematic, beeld verschuift dan heel houterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Nou, ik had gelezen dat Firestorm redelijk OP is... maar ik had de Penetrator letterlijk met èèn cast neer. Dat gaat nergens meer over en ben eigenlijk wel teleurgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
yinx84 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:42:
Fucking hell. Old hero down. Blij toe, want die run back is niet fraai met die reapers en skeletons + vliegende roggen die je beschieten op de meest smalle randjes. Tot overmaat van ramp ook nog pure black tendancy dus ook nog wat black phantoms onderweg. Wel leuke bossfight!
De weg naar de baas toe is echt lastig inderdaad. De baas zelf was erg makkelijk. Poison cloud en idle staan in een hoekje ergens. 🤣

Heb hem platinum gehaald eergisteren, echt toffe game maar niet bijzonder moeilijk als spellcaster.

Met een melee build had ik meer moeite, daar werd het bij flamelurker al erg lastig.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Vraagje, m'n inventory zit nog vol met warrior souls en andere souls. Kan ik deze gewoon opeten om te levelen? Die van eindbazen had ik al begrepen dat je die kan gebruiken om speciale wapens mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
ShininNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:01:
Vraagje, m'n inventory zit nog vol met warrior souls en andere souls. Kan ik deze gewoon opeten om te levelen? Die van eindbazen had ik al begrepen dat je die kan gebruiken om speciale wapens mee te maken.
Even opzoeken wat je er voor kunt krijgen. Soms te gebruiken als upgrade voor een speciaal wapen, soms in te ruilen voor een spell. Soms beide. Als er niets tussen zit wat je gaat gebruiken kun je ze gewoon consumeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ShininNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:01:
https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Souls

Bewaar overigens zelf altijd een zooi van dat soort souls tot ik bij een merchant terecht kom.

Wel zo handig als je wat dingen wilt kopen en net niet genoeg souls hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 07-12-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Ook zojuist aan DS begonnen!

Ziet er mooi uit en loopt heerijk in performance mode. Aangezien ik veel te veel tijd heb doorgebracht met Nioh 2 moest ik wel wat muscle memory afleren n en me weer instellen dat ik vooral de tijd moet nemen met de levels en shield moet gebruiken :D Eerste indruk is zeer goed, wel veel domme fouten en veel deaths hehe maar dat is de enige manier om het te leren. Enige mindere tot nu toe in vergelijking met Dark Souls is dat de heals consumables zijn. Kom nu vaak te kort, maar dat zal verder in de game wel wat beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Gisterenavond net tot bij de eerste baas geraakt. Begin er in te komen :)
Ik blijf me verbazen over de prachtige graphics.
Ik vind het tot nu toe toch niet al te makkelijk: het wwas tot nu toe een zeer lang traject vooraleer ik een shortcut kon open maken, veel langer dan in bv DS3 voor zover ik me herinner. Heb dat traject ook vaak mogen doorlopen :)

Ik merk wel weinig gebruik van de Duals Sense features, of vergis ik me?

Vanavond eens mijn eerste bossfight doen.

[ Voor 8% gewijzigd door PearlChoco op 07-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
PearlChoco schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:52:Ik merk wel weinig gebruik van de Duals Sense features, of vergis ik me?
Het is allemaal wat subtieler dan bij Astro, maar zit er op sommige punten wel mooi in verweven. O.a. bij de draak en zeker op een bepaald stuk in 3-2, dat vind ik geniaal gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
easygoingfox schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:37:
[...]

Het is allemaal wat subtieler dan bij Astro, maar zit er op sommige punten wel mooi in verweven. O.a. bij de draak en zeker op een bepaald stuk in 3-2, dat vind ik geniaal gedaan :)
merkte volgens mij wel wat bij het spannen van een boog ook, geluidseffecten via de controller heb ik wel direct uitgezet, irriteer me er eerder aan dan dat het de sfeer vergroot imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:27
Vildhjarta schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:48:
[...]

merkte volgens mij wel wat bij het spannen van een boog ook, geluidseffecten via de controller heb ik wel direct uitgezet, irriteer me er eerder aan dan dat het de sfeer vergroot imho.
Ik speel met de headset, dus had helemaal geen geluiden via de controller opgemerkt. Het geluid klinkt zoveel beter via de headset dan via mijn soundbar, het maakt de ervaring helemaal af imo.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Zijn er mensen met recente OLED tv's die het spel in HGIG spelen? Lees op meerdere plekken dat DeS HGIG compliant is, maar heb nog geen officiële bron kunnen vinden. Het ziet er in ieder geval waanzinnig uit!

[ Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 07-12-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yinx84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:39:
Zijn er mensen met recente OLED tv's die het spel in HGIG spelen? Lees op meerdere plekken dat DeS HGIG compliant is, maar heb nog geen officiële bron kunnen vinden. Het ziet er in ieder geval waanzinnig uit!
Hier een OLED met HDR en ziet er inderdaad fantastisch uit, verder nog nooit gehoord van HGIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Afgelopen weekend DeS 'uitgespeeld'. Ik heb expres zo min mogelijk gegoogled zodat het echt mijn 'play through' zou zijn. Super vette game, en ben heel blij dat ik het eindelijk aangedurfd heb om een soulsbourne te spelen.

Ik had van te voren wel een video gekeken met wat tips voor n00bs en daar werd gezegd dat je de Demon Souls moest bewaren voor vette upgrades... die heb ik gemist :). Het enige dat ik zag waarvoor ik ze kon gebruiken was magic? Dat heb ik niet gedaan omdat ik ze wilde bewaren voor de coole upgrades :')

Het grootste minpunt van DeS vond ik de moeilijkheidsgraad die na ~60% van de game ineens weg was. Ik weet niet of het aan de volgorde lag van werelden die ik gedaan heb, maar ineens voelde ik me heel erg overpowered (speelde soldier: shield, sword, spear) en gingen bosses bij de eerste poging down zonder dat ik wist wat ik kon verwachten. Daardoor voelt het nu een beetje alsof ik het op 'easy mode' heb gespeeld.

Ik zit daardoor nu een beetje te twijfelen of ik in new game verder zal gaan. Trophies interesseren me eigenlijk niet, en ik heb nu een beetje zitten Googlen, en voor zover ik het begrijp is de game zo goed als hetzelfde, maar kan ik voor een andere World Tendency gaan en dan mogelijk een paar andere NPC's etc zien? Maar als alles iets lastiger is, dan is dat misschien wel tof?
Ga ik nog toffe dingen zien, of is new game echt meer voor de trophies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

nioz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:54:
Afgelopen weekend DeS 'uitgespeeld'. Ik heb expres zo min mogelijk gegoogled zodat het echt mijn 'play through' zou zijn. Super vette game, en ben heel blij dat ik het eindelijk aangedurfd heb om een soulsbourne te spelen.

Ik had van te voren wel een video gekeken met wat tips voor n00bs en daar werd gezegd dat je de Demon Souls moest bewaren voor vette upgrades... die heb ik gemist :). Het enige dat ik zag waarvoor ik ze kon gebruiken was magic? Dat heb ik niet gedaan omdat ik ze wilde bewaren voor de coole upgrades :')

Het grootste minpunt van DeS vond ik de moeilijkheidsgraad die na ~60% van de game ineens weg was. Ik weet niet of het aan de volgorde lag van werelden die ik gedaan heb, maar ineens voelde ik me heel erg overpowered (speelde soldier: shield, sword, spear) en gingen bosses bij de eerste poging down zonder dat ik wist wat ik kon verwachten. Daardoor voelt het nu een beetje alsof ik het op 'easy mode' heb gespeeld.

Ik zit daardoor nu een beetje te twijfelen of ik in new game verder zal gaan. Trophies interesseren me eigenlijk niet, en ik heb nu een beetje zitten Googlen, en voor zover ik het begrijp is de game zo goed als hetzelfde, maar kan ik voor een andere World Tendency gaan en dan mogelijk een paar andere NPC's etc zien? Maar als alles iets lastiger is, dan is dat misschien wel tof?
Semi-off-topic, maar heb je Bloodborne ook gespeeld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Nee (nog ;)) niet gespeeld.

Ik las altijd dat dit soort games frustrerend waren, dus dat leek me niet zo leuk :D Ik zie wel in waarom mensen het als frustrerend kunnen ervaren, maar ik ben een van nature geduldig persoon en dat helpt 100% hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister

New Game+ is ook lastiger, enemies hebben meer health, doen meer damage, etc. Je kan idd je World Tendency naar Pure Black brengen zodat je wat meer black phantoms in de levels hebt zitten.

Melee is niet zo zeer easy mode in de game, dat is de magic route. De Demon Souls die je bewaard zijn idd bruikbaar voor 3 dingen, Magic, Faith/Miracles of Weapon upgrades. Maar om een wapen upgrade te kunnen doen, moet je een voorgaande wapen al wat upgrades gegeven hebben (uitzonderingen daargelaten). Zo moest ik bijv. voor Morion Blade een Shortsword op +8 hebben. En ze moeten bij de 'speciale' blacksmith gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Denk dat ik toch maar voor een New Game+ run ga. Merk dat ik nog niet klaar ben met de game: unresolved issues :'). Zag net op fextralife dat mijn stats ook veel lijken op die van een Soul Samurai build, dus wellicht ga ik bow+katana eens proberen. Lijkt me ook wel leuk om te zien of dat anders speelt.

Zijn die 'boss soul' weapons trouwens beter dan de normale+upgrades? Ik vind het lastig te beoordelen vanaf een wiki pagina met wat stats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
nioz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:00:
Nee (nog ;)) niet gespeeld.

Ik las altijd dat dit soort games frustrerend waren, dus dat leek me niet zo leuk :D Ik zie wel in waarom mensen het als frustrerend kunnen ervaren, maar ik ben een van nature geduldig persoon en dat helpt 100% hier :)
Bloodborne was mijn eerste From Game, na een paar dagen heb ik eerst opgegeven, daarna toch weer begonnen, en ineens viel het kwartje. Sindsdien heb ik voor alle SoulsBorne games de Platinum gehaald en is het mijn favoriete genre. Ook totaal verslaafd aan Nioh 2(wat souls combineert met mijn Japanse folklore fascinatie)

Het dwingt je te leren van je fouten en een level anders te spelen als het niet lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Herkenbaar, ondanks dat ik me echt prima vermaak met de game valt de moeilijkheidsgraad me reuze mee, bazen gaan inderdaad snel neer, maar de game uitspelen is niet het moeilijkst, het gaat eigenlijk vooral om alles er uithalen en unlocken.

Met sommige boss souls kan je wel 3 dingen doen, nieuw krachtig wapen unlocken, een magic spell of miracle.

Wil je dus echt alles gezien en gedaan hebben dan zit je alweer in NG++

Zelf gisteren toevallig bezig geweest met het moeilijkst te verkrijgen armor te bemachtigen, hiervoor moet je 26 coins verzamelen die zich alleen in Pure White en Pure Black voordoen en dan ook nog eens in fractured mode! Er zijn er slechts 13 per playtrough, dus zit nu op de helft.

En ja, sommige (boss) weapons zijn echt cool, paar favorieten: Blueblood, dragon bone, Meat Cleaver, Lava Bow, Large sword of Searching etc. En Large Sword of Moonlight (geen boss weapon, maar is echt een pareltje)

Ik ga dus wel voor platinum, maar meer omdat ik echt alles gezien en gedaan wil hebben.

Aan de ene kant ook wel logisch dat dit de makkelijkste game uit de souls serie is omdat het natuurlijk de eerste was, gaande weg is het echt veel moeilijker geworden. Desalniettemin een fantastische game waar ik nog wel even zoet mee ben.

En misschien haal je er ook wel plezier uit om andere mensen te helpen, op reddit wordt echt veel gepost.
Gaat om samen bazen verslaan, invasions, items klonen etc. https://www.reddit.com/r/...nt&restrict_sr=1&sort=new

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 08-12-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
Gisteren tower knight neer tijdens mijn 1e serieuze poging, was al wel een iets hoger level (22 geloof ik) :) Daarna die armored spider na een poging of 8, ging telkens dood door dat vuur omdat ik niet door had dat je terug kon rennen in die gang. Een van de eerste keren dat ik dat wilde doen bleef ik achter iets haken, dus ik dacht dat dat niet kon vanwege een onzichtbare muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Greatsword schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:19:
[...]

Herkenbaar, ondanks dat ik me echt prima vermaak met de game valt de moeilijkheidsgraad me reuze mee, bazen gaan inderdaad snel neer, maar de game uitspelen is niet het moeilijkst, het gaat eigenlijk vooral om alles er uithalen en unlocken.

Met sommige boss souls kan je wel 3 dingen doen, nieuw krachtig wapen unlocken, een magic spell of miracle.

Wil je dus echt alles gezien en gedaan hebben dan zit je alweer in NG++

Zelf gisteren toevallig bezig geweest met het moeilijkst te verkrijgen armor te bemachtigen, hiervoor moet je 26 coins verzamelen die zich alleen in Pure White en Pure Black voordoen en dan ook nog eens in fractured mode! Er zijn er slechts 13 per playtrough, dus zit nu op de helft.

En ja, sommige (boss) weapons zijn echt cool, paar favorieten: Blueblood, dragon bone, Meat Cleaver, Lava Bow, Large sword of Searching etc. En Large Sword of Moonlight (geen boss weapon, maar is echt een pareltje)

Ik ga dus wel voor platinum, maar meer omdat ik echt alles gezien en gedaan wil hebben.

Aan de ene kant ook wel logisch dat dit de makkelijkste game uit de souls serie is omdat het natuurlijk de eerste was, gaande weg is het echt veel moeilijker geworden. Desalniettemin een fantastische game waar ik nog wel even zoet mee ben.

En misschien haal je er ook wel plezier uit om andere mensen te helpen, op reddit wordt echt veel gepost.
Gaat om samen bazen verslaan, invasions, items klonen etc. https://www.reddit.com/r/...nt&restrict_sr=1&sort=new
Er is ook een dedicated subreddit voor de dingen die je noemt :)

https://www.reddit.com/r/SummonSign/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Gisteren Old Monk downed. Leuk concept!

spoiler:
Wel jammer dat één of andere grapjas een spell gebruikte die m'n armor en wapens naar de klote hielp. Na de eerste poging op de boss moest ik dus 16k souls ophoesten om alles te repareren. M'n souls in de bossroom ophalen was me niet gelukt dankzij die twee Mindflayers op de trap er naar toe (waar ik uiteindelijk meer moeite mee had dan met de encounter zelf :P. Uiteindelijk voor m'n tweede poging even offline gegaan omdat ik geen zin/tijd had om weer datzelfde mee te maken... dan maar geen Monk hoofddeksel deze playthrough :P

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 08-12-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Heb sinds afgelopen zaterdag een PS5 en heb nu een aantal uur zitten in Demon's Souls (3,5 uur ongeveer). Ik heb als class Temple Knight gekozen voor een strenght built. Heb Phalanx verslagen en ben eerst beetje aan het farmen begonnen (Skeletons in Island's Edge) voordat ik echt verder ga.
Ben zelf een Dark Souls fan dus de combat is bekend bij me, maar verder merk ik dat ik best veel dingen anders zijn in Demon's Souls. Heb de originele nooit gespeeld (geen PS3 gehad) dus dit is een compleet nieuwe Souls ervaring voor mij :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:38:
Gisteren Old Monk downed. Leuk concept!

spoiler:
Wel jammer dat één of andere grapjas een spell gebruikte die m'n armor en wapens naar de klote hielp. Na de eerste poging op de boss moest ik dus 16k souls ophoesten om alles te repareren. M'n souls in de bossroom ophalen was me niet gelukt dankzij die twee Mindflayers op de trap er naar toe (waar ik uiteindelijk meer moeite mee had dan met de encounter zelf :P. Uiteindelijk voor m'n tweede poging even offline gegaan omdat ik geen zin/tijd had om weer datzelfde mee te maken... dan maar geen Monk hoofddeksel deze playthrough :P
Geen idee of dit in spoilertags moet maar ik doe het maar omdat jij dat ook hebt gedaan. :P
spoiler:
De Monk Head Wrappings haal door zélf van iemand te winnen als Old Monk, niet andersom, dus je kan hem nogsteeds halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
SD5k schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:17:
[...]

Geen idee of dit in spoilertags moet maar ik doe het maar omdat jij dat ook hebt gedaan. :P
spoiler:
De Monk Head Wrappings haal door zélf van iemand te winnen als Old Monk, niet andersom, dus je kan hem nogsteeds halen.
Thanks! Goed om te weten.
spoiler:
Ik had het in spoiler tags gezet omdat ik zelf blij verrast was door het feit dat je tegen een human player speelt. Zou dat voor andere mensen ook als verrassing gunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
Die laadtijden schelen ook aanzienlijk qua ragen. Weet nog dat ik in 2009/2010 bijna mn ps3 had stukgeslagen elke keer als ik dood ging omdat je bijna een minuut naar een laadscherm zat te staren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
ShininNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:26:
Gisteren tower knight neer tijdens mijn 1e serieuze poging, was al wel een iets hoger level (22 geloof ik) :) Daarna die armored spider na een poging of 8, ging telkens dood door dat vuur omdat ik niet door had dat je terug kon rennen in die gang. Een van de eerste keren dat ik dat wilde doen bleef ik achter iets haken, dus ik dacht dat dat niet kon vanwege een onzichtbare muur :P
Ik heb hem net weer gedaan in mijn new game+. Ik denk dat dit mijn favoriete boss is _/-\o_.
Voor mij is dit de perfecte boss om de core gameplay van DeS mee uit te leggen aan iemand: een eng beest met een duidelijk aanvalspatroon dat je uit kan buiten. En hij is sterk genoeg om je af te straffen als je teveel fouten maakt. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

nioz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:07:
[...]

Ik heb hem net weer gedaan in mijn new game+. Ik denk dat dit mijn favoriete boss is _/-\o_.
Voor mij is dit de perfecte boss om de core gameplay van DeS mee uit te leggen aan iemand: een eng beest met een duidelijk aanvalspatroon dat je uit kan buiten. En hij is sterk genoeg om je af te straffen als je teveel fouten maakt. <3
Ik vind wat dat betreft Flamelurker en Old King Allant typische From Software bazen, die 2 zijn dan meteen mijn favorieten van DeS.

Mijn minst favoriete baas is Ancient Dragon, hij ziet er wel indrukwekkend uit maar ik houd echt niet van die gimmicky bossfights, al kan het zeker erger... Bed of Chaos :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SD5k schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:15:
[...]

Ik vind wat dat betreft Flamelurker en Old King Allant typische From Software bazen, die 2 zijn dan meteen mijn favorieten van DeS.

Mijn minst favoriete baas is Ancient Dragon, hij ziet er wel indrukwekkend uit maar ik houd echt niet van die gimmicky bossfights, al kan het zeker erger... Bed of Chaos :F .
Ja snap ik wel, dat zijn inderdaad ook bosses die in hetzelfde straatje vallen.

Ik vond Flamelurker zelf iets 'chaotischer' en had daardoor iets meer problemen om zijn attacks goed te dodgen. En Old King vond ik te makkelijk om me bij te blijven. De eerste keer direct gehaald. Armored Spider daarentegen had me net in mijn new game+ ook gewoon weer een paar keer te pakken :D Moet wel bekennen dat het ook een beetje aan mijn eigen arrogantie lag, dacht dat ik het klusje wel even zou klaren, maar moest er toch weer even goed voor gaan zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik dacht gisteren Platinum binnen te hebben, miste ik nog 1 magic spell (Soul Sucker)

Mag hiervoor nog even anderhalve playthrough doen omdat je die alleen krijgt als je voor een alternatief einde kiest 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 09-12-2020 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

nioz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:23:
[...]

Ja snap ik wel, dat zijn inderdaad ook bosses die in hetzelfde straatje vallen.

Ik vond Flamelurker zelf iets 'chaotischer' en had daardoor iets meer problemen om zijn attacks goed te dodgen. En Old King vond ik te makkelijk om me bij te blijven. De eerste keer direct gehaald. Armored Spider daarentegen had me net in mijn new game+ ook gewoon weer een paar keer te pakken :D Moet wel bekennen dat het ook een beetje aan mijn eigen arrogantie lag, dacht dat ik het klusje wel even zou klaren, maar moest er toch weer even goed voor gaan zitten :)
Old King Allant kan wel degelijk uitdagend zijn, maar je raakt heel makkelijk overlevelled voordat je bij hem bent, dat overkomt mij ook altijd. Hij heeft wel een coole moveset met behoorlijke tracking. Flamelurker is prima te doen als je z'n moves door hebt, het werkt het beste als je niet te ver van hem weg loopt, op midrange is hij een stuk voorspelbaarder voor mijn gevoel.

Ik ben zelf net begonnen aan m'n 2e character, m'n eerste was magic/dex maar nu ga ik voor een faith/regen build. Blessed Claymore met Regenerator's ring, adjudicator shield en Regeneration miracle. Best wel tof tot nu toe.

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 09-12-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Begonnen aan Fool's Idol, volgens mij wel goed te doen, vanavond weer een poging wagen. Pine Resin maakt verhoogt de damage wel siginificant, zijn die ergens early game al te farmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 13:56
Vildhjarta schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:47:
Begonnen aan Fool's Idol, volgens mij wel goed te doen, vanavond weer een poging wagen. Pine Resin maakt verhoogt de damage wel siginificant, zijn die ergens early game al te farmen?
Droppen die enemy's in 1-1 met flame swords die niet? Weet niet wat de drop rate is, maar volgens mij zijn die aardig te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Henkie_NtA schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:13:
[...]

Droppen die enemy's in 1-1 met flame swords die niet? Weet niet wat de drop rate is, maar volgens mij zijn die aardig te farmen.
Mmm zal vanavond even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vildhjarta schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:21:
[...]

Pine Resin Location: Where to Find Pine Resin
Can be bought from the Dregling Merchant in The Lord's Path for 500 Souls.
Can be bought from the Dregling Merchant in Inner Ward for 500 Souls.

Black Pine Resin Location:
Can be bought from the Filthy Woman for 1,500 Souls.
Rare drop from flame pole Depraved One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Vildhjarta schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:21:
[...]

Pine Resin is idd prima in 1-1 te krijgen, even de 2 buiten de boss area afmaken en in de eerste shortcut net naast dat gebied. Krijg je vaak Resin en/of Fire Bombs. Voor Fool's Idol is het volgens mij Magic damage wat ook best helpt, dus als je Enchant Weapon hebt, komt dat ook mooi uit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Zo armored spider is ook dood. Ben nu 18 uur bezig en vermaak me prima. Doe lekker rustig aan. Ben ook niet heel goed 😉

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En platinum is binnen!

Ook mocht het Penetrator's Armor uiteraard niet ontbreken dus we zijn eindelijk compleet.

Wat een ongelofelijke game, nooit gedacht dat ik zoveel plezier zou halen uit de screenshot implementatie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpJt6foBCP-jJjcMPkRfjwtgx7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Z94OQng2xErBLf4WYHfPiW7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuRnMz0cgpBE1X8r96Jog-2-k1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXEMuBtd2sBitKGMHL2e1iF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rD2OAArDreFl3qWlk6wyLZleo6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYidXifzC1hNhUHYYH8mGNIY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6TSVqIqw4_B-JfpXqERTCt7XlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMVoZKr50GWa6vxxzcenoRbv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 10-12-2020 02:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
SD5k schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:38:
[...]

Old King Allant kan wel degelijk uitdagend zijn, maar je raakt heel makkelijk overlevelled voordat je bij hem bent, dat overkomt mij ook altijd.
Inmiddels heb ik hem ook down en ik ben toch een beetje underwhelmed. Achteraf zou ik willen dat ik Fire Storm nooit had opgepikt, want ik had hem met 3 casts down. Nu had ik er natuurlijk voor kunnen kiezen om mezelf te gimpen en het niet te gebruiken, maar dat is ook niet de oplossing... ik wilde juist m'n character volledig benutten omdat ik veel tijd besteed heb aan het upgraden van m'n wapens en het selecteren van de juiste armor, rings etc. Had gehoopt op een pittige krachtmeting, maar wellicht was ik ook gewoon te ver doorgeschoten met m'n lvl 80.

Al met al vond ik het toch een zeer bijzondere game. Ik ben nog niet klaar met die heerlijke sombere en grimmige wereld... want de atmosfeer is echt fantastisch en ga zeker nog wat videos van VaatiVidya kijken om wat meer van de lore mee te krijgen. Eerst maar Cyberpunk de komende tijd... en over een tijdje maar eens als Knight zonder magic het spel doorlopen :)

Overigens ook zeer te spreken over de kwaliteit van het geheel. Naast de bizarre laadsnelheden ben ik letterlijk niet één bug of crash tegengekomen. We worden echt verwend... ik vrees dat dit met Cyberpunk een koud bad gaat worden als ik de eerste berichten zo lees.

[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 10-12-2020 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

k1978 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:50:
Zo armored spider is ook dood. Ben nu 18 uur bezig en vermaak me prima. Doe lekker rustig aan. Ben ook niet heel goed 😉
Lekker bezig, Armored Spider is ook best wel uitdagend voor nieuwe spelers, kan ik me nog goed herinneren van m'n eerste pogingen op de PS3. Er zijn een paar manieren om hem erg simpel te maken, zelfs als melee speler. Had je bijvoorbeeld al ontdekt dat hij je niet kan raken met z'n vuurballen als je helemaal links tegen de muur van de tunnel blijft? :)
yinx84 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:40:
Inmiddels heb ik hem ook down en ik ben toch een beetje underwhelmed. Achteraf zou ik willen dat ik Fire Storm nooit had opgepikt, want ik had hem met 3 casts down. Nu had ik er natuurlijk voor kunnen kiezen om mezelf te gimpen en het niet te gebruiken, maar dat is ook niet de oplossing... ik wilde juist m'n character volledig benutten omdat ik veel tijd besteed heb aan het upgraden van m'n wapens en het selecteren van de juiste armor, rings etc. Had gehoopt op een pittige krachtmeting, maar wellicht was ik ook gewoon te ver doorgeschoten met m'n lvl 80.

Al met al vond ik het toch een zeer bijzondere game. Ik ben nog niet klaar met die heerlijke sombere en grimmige wereld... want de atmosfeer is echt fantastisch en ga zeker nog wat videos van VaatiVidya kijken om wat meer van de lore mee te krijgen. Eerst maar Cyberpunk de komende tijd... en over een tijdje maar eens als Knight zonder magic het spel doorlopen :)

Overigens ook zeer te spreken over de kwaliteit van het geheel. Naast de bizarre laadsnelheden ben ik letterlijk niet één bug of crash tegengekomen. We worden echt verwend... ik vrees dat dit met Cyberpunk een koud bad gaat worden als ik de eerste berichten zo lees.
Tja, Firestorm... als er één spell OP is is die het wel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
Gisteravond na toch wat scheldpartijen door 5-1 (valley of defilement geloof ik) gekomen. Het stuk naar de boss toe is moeilijker dan de boss zelf, die ging bij de eerste serieuze poging neer. Was daarna wel even klaar met die vieze wereld, dus ga nu even kijken in 4-1 (met die rollende geraamtes) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Grumpmeister schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:31:
[...]

Pine Resin is idd prima in 1-1 te krijgen, even de 2 buiten de boss area afmaken en in de eerste shortcut net naast dat gebied. Krijg je vaak Resin en/of Fire Bombs. Voor Fool's Idol is het volgens mij Magic damage wat ook best helpt, dus als je Enchant Weapon hebt, komt dat ook mooi uit :D
Fool's Idol zonder resin kapotgemaakt met de Crescent Falchion ging ze prima neer, nu veel agressiever gespeeld, ging beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
ShininNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:10:
Gisteravond na toch wat scheldpartijen door 5-1 (valley of defilement geloof ik) gekomen. Het stuk naar de boss toe is moeilijker dan de boss zelf, die ging bij de eerste serieuze poging neer. Was daarna wel even klaar met die vieze wereld, dus ga nu even kijken in 4-1 (met die rollende geraamtes) :D
Ze houden echt van Swamp levels, die developers... die zijn voor mij altijd een doorn in het oog. Flashbacks naar Blight Town en Farron Keep ;(

• Vildhjarta
ShininNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:10:
Dit level vond ik tot nu toe van de -1 levels de lastigste, vooral vlak bij de (ik denk boss) die grote rat op de smalle 'ledge' waar ik maar niet voorbij kom 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 22:55
Vildhjarta schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:13:
[...]

Dit level vond ik tot nu toe van de -1 levels de lastigste, vooral vlak bij de (ik denk boss) die grote rat op de smalle 'ledge' waar ik maar niet voorbij kom 8)7
Klopt, is ook het lastigste -1 gedeelte imo. Ook 5-2 vond ik pittig, zelfs met m'n overpowered wapentjes. Ik kwam er pas later achter dat er een ring is die het rollen door het swamp makkelijker maakt. Sodden Ring heet ie, een tip dus als je nog niet door 5-2 bent geweest.

Ik heb hem gister ook uitgespeeld. Old King Allant vond ik wel eindbaaswaardig, als melee speler. Die leek veel meer op een Dark Souls boss dan de andere bosses tot nu toe.

Daarna ben ik NG+ ingedoken, maar dat valt even vies tegen. Vijanden die ik eerder in 1 hit doodmaakte, heb ik nu 4 hits voor nodig. Flamelurker, een boss die ik first try in NG heb gekilled, kostte me nu vele pogingen omdat hij gewoon veel meer damage doet en ook veel meer health heeft. Mijn halve healing herb voorraad is er doorheen gegaan. Zo gaat die platinum nog net even wat langer duren dan ik had ingeschat.

• ShininNL
Heeft iemand nog een tip voor een goed schild? Loop nu nog met kite shield +3, maar heb ook nog een knight's shield en flame shield. Vind het qua upgraden een beetje onduidelijk welk "pad" nou beter is ook.

• yinx84
ShininNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:29:
Heeft iemand nog een tip voor een goed schild? Loop nu nog met kite shield +3, maar heb ook nog een knight's shield en flame shield. Vind het qua upgraden een beetje onduidelijk welk "pad" nou beter is ook.
Ligt ook een beetje aan je character. Belangrijkste is physical block, die wil je zo dicht mogelijk tegen de 100 aan hebben. Andere resistances zijn minder van belang en meer situational.

Kite shield is een mooi gebalanceerd ding, zelfs voor casters. 100 physical block en toch vrij licht vergeleken met andere shields. In m'n volgende playthrough wil ik zelf eens de Tower Shield icm de zwaarste armor die ik kan vinden. Lekker fat rollen en die klappen incasseren :D

• ShininNL
Haha moet eerlijk bekennen dat ik altijd al met 90% equip load rondloop. Ik krijg die snelle rol i.c.m. die i-frames niet onder de knie, dus trek gewoon het zwaarste armor met de beste stats aan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
Misschien een stomme vraag, maar is er echt geen manier om elkaar te joinen voor Coop als beide in ghost vorm zijn?

Ik weet hoe ik human wordt en wat je er allemaal voor moet doen.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste