Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik denk dat ik World Tendency nu begrijp en door heb maar correct me if im wrong.

Je hebt body form (volledige HP balk) en soul form (gehalveerde HP balk)

Elke archestone staat los van elkaar en begint neutraal. Als je echter dood gaat terwijl je body form bent verschuift je world tendency in die archestone. Als je daarna echter nog een keer in dezelfde wereld dood gaat gebeurt er niks omdat je dus in soul form was.

Als je doodgaat in de Nexus, door bijvoorbeeld naar beneden te springen verlies je wel je bodyform (als je dat bent) en wordt je dus SouL form, maar dit heeft GEEN effect op world tendency omdat de Nexus neutraal terrein is.

Ik denk dus dat het raadzaam is om zoveel mogelijk in Soul form te blijven als je nieuwe werelden/gebieden gaat verkennen omdat doodgaan dan geen impact heeft op World Tendency.

Dus voorbeeld, je begint Bolataria in SouL form, je verslaat de eerste baas en je wordt body form en omdat je een baas verslagen hebt ga je naar +1 world tendency richting wit.

Wil je echter verder in die wereld ga dan eerst naar de Nexus voor zelfmoord zodat je weer in Soul form bent ( je blijft dan +1 in Bolataria omdat de dood niet in die wereld heeft plaatsgevonden.

Richting Black is dus eigenlijk het makkelijkst, doe bijvoorbeeld co-op en help iemand met een baas, dan wordt je zelf weer body form. Als je dan bewust dood gaat in die wereld wordt het steeds donkerder en uiteindelijk zwart ( wat ideaal is voor farming )

Ik hoop dat ik het allemaal goed heb, dus nogmaals corrigeer me waar nodig.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
nee, ben aan het levelen. ga ook eerst de Crescent Falchion+1 halen die zit in 4-1 wereld volgens mij.
Ik ga eerst ff mn stats uppen en looten, ben nu lvl 13 geloof ik.

Op dit moment wordt ik afgeslacht bij de laatste gate voor de boss aangezien de red dragon nog leeft en daar 2 knights staan en veel archers. heb het denk ik 30x geprobeerd.

Dat betekend gewoon dat ik een weak build heb atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:39

SD5k

>4&X

shakespeare schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:35:
[...]

nee, ben aan het levelen. ga ook eerst de Crescent Falchion+1 halen die zit in 4-1 wereld volgens mij.
Ik ga eerst ff mn stats uppen en looten, ben nu lvl 13 geloof ik.

Op dit moment wordt ik afgeslacht bij de laatste gate voor de boss aangezien de red dragon nog leeft en daar 2 knights staan en veel archers. heb het denk ik 30x geprobeerd.

Dat betekend gewoon dat ik een weak build heb atm.
Is dit je allereerste playthrough? Een Magic build met Crescent Falchion maakt het echt een stuk makkelijker namelijk, tot het punt dat je bij sommige bazen denkt "wat is daar moeilijk aan?". Op zich niet erg als je de boel wil verkennen en later nog andere characters/playthroughs gaat doen.

Als je op een punt komt in de game waar je niet voorbij kan komen dan kun je het beste eerst eens bij een andere Archstone gaan kijken en pas als alles heel moeilijk blijkt te zijn eerst wat aan je build doen.

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 23-11-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
SD5k schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:53:
[...]

Is dit je allereerste playthrough? Een Magic build met Crescen Falchion maakt het echt een stuk makkelijker namelijk, tot het punt dat je bij sommige bazen denkt "wat is daar moeilijk aan?". Op zich niet erg als je de boel wil verkennen en later nog andere characters/playthroughs gaat doen.

Als je op een punt komt in de game waar je niet voorbij kan komen dan kun je het beste eerst eens bij een andere Archstone gaan kijken en pas als alles heel moeilijk blijkt te zijn eerst wat aan je build doen.
ja, eerste. ben knight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

De Crescent Falchion scaled met Magic, op zich maakt je starting class niet zoveel uit tenzij je voor een min/max build gaat, maar het is wel belangrijk dat de scaling van je wapen matcht met de stats waarin je investeert.

Ben zelf momenteel lvl 33 en heb de bazen van 1-1,1-2, 2-1, 2-2, 2-3 en 4-1 neer. Heb de game al 2 keer eerder door gespeeld, dus echt nieuw is het allemaal niet, maar de vernieuwde graphics en 60fps maken het waard om nog een aantal keren door te spelen. :)

Het enige wat ik niet helemaal snap is hoe het met de servers werkt, als ik een server binnen de EU kies (bv Frankfurt of Parijs omdat die het dichtste bij zijn) kan ik dan alsnog met spelers die op een andere EU server zitten verbinden? De online activiteit lijkt nog vrij laag namelijk. Ik ben nu 3 keer ge-invade, alledrie de keren door dezelfde speler. :/

[ Voor 46% gewijzigd door SD5k op 23-11-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
SD5k schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:03:
[...]

De Crescent Falchion scaled met Magic, op zich maakt je starting class niet zoveel uit tenzij je voor een min/max build gaat, maar het is wel belangrijk dat de scaling van je wapen matcht met de stats waarin je investeert.
nee snap ik, ik ga hem alleen even gebruiken. gebruik hiernaast de AXE standaard, die ga ik ook uppen nog.
Eerst lvl'en tot soul lvl 20 oid, dan ga ik die tower knight afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 20:22
Heb nu 1-1 vrijgespeeld. Even bij 4-1 een kijkje genomen om te zien of die skeletons een beetje te verslaan zijn. Ben een Royalty en kan de skeletons met mijn magie redelijk verslaan. Maar ik voel me nog niet zelfverzekerd genoeg om verder te gaan dan de archer op de trap. Dus ik denk dat ik eerst even 2-1 ga verkennen.

Ik merk dat ik veel te snel in paniek raak tijdens een melee combat en dan mijn acties ga overhaasten. Ik wil al een attack doen, terwijl de NPC nog moet toeslaan. Dan ben ik onbeschermd en krijg ik een behoorlijke klap te verwerken. Of ik let even niet op mijn stamina en ben opeens midden in een gevecht buiten adem. Ook is het me overkomen dat ik te zwaar beladen was. Dus ik kon niet meer rollen. Daar had de Red Eyed Knight geen boodschap aan. Dat weet ik nu dus ook weer.

De MP heb ik al behoorlijk aangevuld en met de Fragrant Ring wordt deze automatisch hersteld. Ik heb begrepen dat er een wapen in 4-1 te vinden is die hetzelfde effect heeft. Is die ring overbodig als ik dat wapen heb?

En ik heb nu al mijn Souls gespendeerd aan het verbeteren van mijn level. Is dat verstandig? Ik las dat de Boss Souls gebruikt kunnen worden om magic spells of miracles te verkrijgen. Dus die kan ik beter bij me houden voorlopig. De rest heeft geen bijzondere waarde?

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ridicuul schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:09:
Heb nu 1-1 vrijgespeeld. Even bij 4-1 een kijkje genomen om te zien of die skeletons een beetje te verslaan zijn. Ben een Royalty en kan de skeletons met mijn magie redelijk verslaan. Maar ik voel me nog niet zelfverzekerd genoeg om verder te gaan dan de archer op de trap. Dus ik denk dat ik eerst even 2-1 ga verkennen.

Ik merk dat ik veel te snel in paniek raak tijdens een melee combat en dan mijn acties ga overhaasten. Ik wil al een attack doen, terwijl de NPC nog moet toeslaan. Dan ben ik onbeschermd en krijg ik een behoorlijke klap te verwerken. Of ik let even niet op mijn stamina en ben opeens midden in een gevecht buiten adem. Ook is het me overkomen dat ik te zwaar beladen was. Dus ik kon niet meer rollen. Daar had de Red Eyed Knight geen boodschap aan. Dat weet ik nu dus ook weer.

De MP heb ik al behoorlijk aangevuld en met de Fragrant Ring wordt deze automatisch hersteld. Ik heb begrepen dat er een wapen in 4-1 te vinden is die hetzelfde effect heeft. Is die ring overbodig als ik dat wapen heb?

En ik heb nu al mijn Souls gespendeerd aan het verbeteren van mijn level. Is dat verstandig? Ik las dat de Boss Souls gebruikt kunnen worden om magic spells of miracles te verkrijgen. Dus die kan ik beter bij me houden voorlopig. De rest heeft geen bijzondere waarde?
Crescent wapens vullen inderdaad je MP aan, maar volgens mij stackt dat weer met die ring, dus als je beide gebruikt vult het sneller aan.

Boss Souls zou ik inderdaad bewaren, de rest kun je gewoon opmaken, die hebben geen andere waarde dan een bepaald aantal souls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Leuke plek om even wat upgrade materials te farmen is het gebied tussen waar je de baas Phalanx hebt verslagen en het open gebied met de draak.(The Lords path)

Daartussen heb je iets van 5 hoplite enemies (blob met schild en zwaard) die regelmatig Sharpstones en Hardstones laten vallen.

Hiermee kan je dus snel je wapen/boog naar +5 upgraden. Wapens levelen is vaak nog belangrijker dan je eigen level upgraden, heb nu zelf een winged spear op +7 zitten en Compound Bow op +5 (Voor o.a. de red dragon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Greatsword schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:29:
Leuke plek om even wat upgrade materials te farmen is het gebied tussen waar je de baas Phalanx hebt verslagen en het open gebied met de draak.(The Lords path)

Daartussen heb je iets van 5 hoplite enemies (blob met schild en zwaard) die regelmatig Sharpstones en Hardstones laten vallen.

Hiermee kan je dus snel je wapen/boog naar +5 upgraden. Wapens levelen is vaak nog belangrijker dan je eigen level upgraden, heb nu zelf een winged spear op +7 zitten en Compound Bow op +5 (Voor o.a. de red dragon)
ik dacht dat ze maar 1x shards dropten? vaker dus.. even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

shakespeare schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:37:
[...]

ik dacht dat ze maar 1x shards dropten? vaker dus.. even proberen.
Providential ring helpt met drops.

Ik ben nu ook flink aan het farmen.

Zojuist de Claymore gekocht en bezig om str 20 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
FMS schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:49:
[...]

Providential ring helpt met drops.

Ik ben nu ook flink aan het farmen.

Zojuist de Claymore gekocht en bezig om str 20 te halen.
die zit alleen in de deluxe versie die ring ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
shakespeare schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:58:
[...]

die zit alleen in de deluxe versie die ring ?
Nee kon je kiezen als starting gift bij het kiezen van je class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Heb zelf de Crescent Falchion gevonden in 4-1. Met dat wapen, het fire shield van 1-1 en de fire resistance ring daar ben ik weer richting de baas van 2-1 gegaan en nu op m'n tweede poging neergehaald. Ook wat geleveled tussendoor natuurlijk, maar dat was voornamelijk om de strength te behalen om het schild te equippen (22 str nodig). Nu in 3-1 aan het rondlopen, die Mindflayers zijn wel rotzakken maar gaan vrij vlug neer met een backstab.

Zat zelf met Temple Knight als initiële class, waardoor ik eigenlijk altijd al te zwaar ge-equiped was. Heb wat armor afgedaan, vervangen voor ragged spul. Loopt en rolt dan toch een stuk beter :D

Ik denk dat ik alle x-1's eerst ga afronden voordat ik doorga met de x-2's, sowieso leuk om op die manier in wat afwisselende omgevingen te lopen :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42
Zo eindelijk. Heb er nu 4,5 uur in zitten en de eerste baas is dood pfff. Is niet echt goed he. Maar ik hou vol 😄

Kan nu gelukkig levelen. Nog tips ? Ik ben temple knight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
k1978 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:32:
Zo eindelijk. Heb er nu 4,5 uur in zitten en de eerste baas is dood pfff. Is niet echt goed he. Maar ik hou vol 😄

Kijk voornamelijk naar de gear die je wilt gebruiken. Je kan sowieso niet mis gaan met vitality (voor health en item burden) en endurance (voor stamina). Ik heb zelf ook 1-2 punten in de stat die mana geeft gedaan, zodat ik 2 keer de heal van een Temple Knight kan gebruiken.

Zelf had ik dus een groot schild gevonden, maar daarvoor heb je 22 str nodig om het goed te kunnen wielden. Dus daar heb ik toen m'n punten in gestoken. Nu ben ik gebalanceerd tussen vitality en endurance aan het verdelen.

Net de baas van 3-1 verslagen en de volgende archstone geunlocked. Het level is enorm sfeervol, maar het lag me niet echt. Nu eerst maar eens 4-1 of 5-1 in duiken :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Las op diverse fora dat mensen jaren lang aan het farmen waren voor een pure bladestone, schijnt onmogelijk te zijn en alleen in Black tendecy bij een specifieke enemy. Ik was ffe materials aan het farmen dropt er gewoon 1. :) super nice! kan dus bijna mn sharp kilij upgraden naar +5

(kan natuurlijk ook dat de droprate is increased in de remake)

Zit er echt midden in, gebied strippen, farmen, volgende etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 23-11-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Vind trouwens die hall of Fame in nexus ook heel vet. Weet iedergeval dat ik daar nooit in kom 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 22:28
k1978 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:32:

Je kan wereld 1-1 weer doen om souls te farmen, de eindbaas heb je nu verslagen dus je kan zo naar de nexus met behoudt van je souls. Gewoon rondje doen, heb je 3k te pakken of zo. Keertje af gaan en oprapen en je zit op 5k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
X-t-r-e-m-e schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:49:
[...]

Je kan wereld 1-1 weer doen om souls te farmen, de eindbaas heb je nu verslagen dus je kan zo naar de nexus met behoudt van je souls. Gewoon rondje doen, heb je 3k te pakken of zo. Keertje af gaan en oprapen en je zit op 5k ;)
Ja ga ik doen. Eerst ff sterker worden. Moet ik in menselijke vorm gaan of zelfmoord plegen in nexus en in souls vorm??
Ivm world tendency?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik ben nog nooit in menselijke vorm gegaan, was van de trap gevallen in de nexus .... Maar als ik het zo lees beter in soulvorm anders wordt je lastig gevallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zo, mooi geweest voor vandaag. 1-2 afgerond (behalve de optional, volgens mij mis ik daar een goed wapen voor), en 5-1 nog afgerond. Wat een rotlevel is dat zeg, zo makkelijk om dood te vallen en amper shortcuts te unlocken (naar mijn gevoel). Baalde dan ook dat ik de boss tot 10% had voordat ik dood ging, ook amper healing items over op dat moment.

Gelukkig kan je best makkelijk half moon en late moon grass farmen als je 1-2 afgerond hebt. Naar die archstone gaan, stukje terug lopen en de knights afmaken. Rinse en repeat, binnen no-time had ik weer goede stock. Daarna 5-1 ook meteen neergehaald, ging wat makkelijker nu ik wist wat ik moest doen, welk wapen wat meer damage deed en waarom m'n enchant eerder niet werkte :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 15:20
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:04:
Als mensen het eerste uur gameplay zien hoor ik ze vaak zeggen "dit ziet er niet zo heel moeilijk uit, gewoon een beetje hakken en af en toe opzij rollen". Zo ziet het er inderdaad uit ja :+

Ik had verwacht dat dit topic vol zou stromen met ervaringen van verse Souls-maagden, valt een beetje tegen tot nu toe ;)
Ja hoi, verse souls maagd hier :P

Mijn ervaring tot dusver;

spoiler:
Speel als Knight en ik moet zeggen tot en met Phalanx ging het mij ook vrij goed af allemaal. Begon al te denken dat het allemaal wel meevalt met die moeilijkheid. Maar hoogmoed komt voor de val bleek al gauw, na aantal keer dood te zijn gegaan onderweg naar of bij bij de Tower Knight ben ik maar een andere wereld gaan proberen. Ben die miners wereld ingedoken en dat ging wel oke tot ik bij die Armour Spider boss kwam. Ik denk dat ik daar wel 20 keer ben doodgegaan :'(

Op dit punt begon de frustratie en twijfel of dit spel wel voor mij is wel wat toe te slaan moet ik bekennnen -O- Ik wist dat je met je souls kon levelen in de Nexus maar verder had ik ook echt geen idee hoe of wat en waar ik op moest letten. Van een maatje die wel echt een Souls fan is de tip gekregen op mijn equip load te letten en dat deze onder de 50% moet zijn om sneller te kunnen rollen en dat vijanden verschillende zwakheden hebben wat betreft aanvalstype en effect van je wapen.

Met deze kennis de andere werelden voorzichtig wat gaan verkennen. In die werelden vond ik weer wat nieuwe wapens, en vooral fijn wat nieuwe en lichtere gear, dit tezamen met wat extra levels endurance zorgde ervoor dat ik onder die 50% kon blijven zonder half naakt rond te rennen zeg maar :P

Met deze nieuwe gear, wapens en snelheid teruggekeerd naar die verrekte Armour Spider en deze keer kreeg ik hem na 3 pogingen neer. Hierna direct terug gekeerd naar de Tower Knight en ook die ging na 2 pogingen tegen de vlakte *O* :7

Nu zullen dit ongetwijfeld nog vrij makkelijke bosses zijn dus ik zal nog niet te vroeg juichen maar er is iig progressie en na flink wat uren als een kip zonder kop rondgerend te hebben begin ik nu het nu een beetje door te krijgen en de charme van het genre in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SD5k schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:03:
[...]

Het enige wat ik niet helemaal snap is hoe het met de servers werkt, als ik een server binnen de EU kies (bv Frankfurt of Parijs omdat die het dichtste bij zijn) kan ik dan alsnog met spelers die op een andere EU server zitten verbinden? De online activiteit lijkt nog vrij laag namelijk. Ik ben nu 3 keer ge-invade, alledrie de keren door dezelfde speler. :/
Ik verwacht dat het gros van de spelers ook in soul form rond aan het rennen is, waardoor je niet ge-invade kan worden. Tenminste, ik betrap mezelf daar wel op. Zelf gebruik ik dan ook de ring die me 75% health in Soul Form geeft, ipv de 50%.

Vanavond weer wat verder, denk dat ik eens ga kijken hoe ver ik in 4-1 ga komen. Was al wel wat aan het rondrennen, maar ik weet nog niet hoe problematisch de flying enemies gaan worden daar. En aangezien ik nog geen boog heb... Nja, komen we vanzelf wel achter. Wil eigenlijk ook eens kijken of ik de Katana-skeleton af kan maken, ben benieuwd hoeveel souls 'ie geeft (de treasure die 'ie bewaakt had ik al wel geloot). Als het een beetje hetzelfde is als de 1-1 red eyed knight... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 12:41
Greatsword schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:37:
Ik denk dat ik World Tendency nu begrijp en door heb maar correct me if im wrong.

Je hebt body form (volledige HP balk) en soul form (gehalveerde HP balk)

Elke archestone staat los van elkaar en begint neutraal. Als je echter dood gaat terwijl je body form bent verschuift je world tendency in die archestone. Als je daarna echter nog een keer in dezelfde wereld dood gaat gebeurt er niks omdat je dus in soul form was.

Als je doodgaat in de Nexus, door bijvoorbeeld naar beneden te springen verlies je wel je bodyform (als je dat bent) en wordt je dus SouL form, maar dit heeft GEEN effect op world tendency omdat de Nexus neutraal terrein is.

Ik denk dus dat het raadzaam is om zoveel mogelijk in Soul form te blijven als je nieuwe werelden/gebieden gaat verkennen omdat doodgaan dan geen impact heeft op World Tendency.

Dus voorbeeld, je begint Bolataria in SouL form, je verslaat de eerste baas en je wordt body form en omdat je een baas verslagen hebt ga je naar +1 world tendency richting wit.

Wil je echter verder in die wereld ga dan eerst naar de Nexus voor zelfmoord zodat je weer in Soul form bent ( je blijft dan +1 in Bolataria omdat de dood niet in die wereld heeft plaatsgevonden.

Richting Black is dus eigenlijk het makkelijkst, doe bijvoorbeeld co-op en help iemand met een baas, dan wordt je zelf weer body form. Als je dan bewust dood gaat in die wereld wordt het steeds donkerder en uiteindelijk zwart ( wat ideaal is voor farming )

Ik hoop dat ik het allemaal goed heb, dus nogmaals corrigeer me waar nodig.
Klopt helemaal. Als je bijvoorbeeld drie bosses verslaat in een world zonder dood te gaan terwijl je in body form bent, dan heb je al pure white tendency. Pure black kun je altijd halen dus tijdens een playhrough kun je eerst beter mikken op white tendency events in een world.

Er zijn manieren om van pure black naar pure white te gaan. Bijvoorbeeld een named red phantom en een primeval killen (zonder reload anders verdwijnt de primeval en die is maar 1 keer te killen in een black world). Dan ga je van pure black naar white. Nog 1 boss en je bent pure white. Zie http://demonssouls.wikidot.com/world-tendency#toc9 voor meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
GaHard schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 04:02:
[...]

Ja hoi, verse souls maagd hier :P

Mijn ervaring tot dusver;

spoiler:
Speel als Knight en ik moet zeggen tot en met Phalanx ging het mij ook vrij goed af allemaal. Begon al te denken dat het allemaal wel meevalt met die moeilijkheid. Maar hoogmoed komt voor de val bleek al gauw, na aantal keer dood te zijn gegaan onderweg naar of bij bij de Tower Knight ben ik maar een andere wereld gaan proberen. Ben die miners wereld ingedoken en dat ging wel oke tot ik bij die Armour Spider boss kwam. Ik denk dat ik daar wel 20 keer ben doodgegaan :'(

Op dit punt begon de frustratie en twijfel of dit spel wel voor mij is wel wat toe te slaan moet ik bekennnen -O- Ik wist dat je met je souls kon levelen in de Nexus maar verder had ik ook echt geen idee hoe of wat en waar ik op moest letten. Van een maatje die wel echt een Souls fan is de tip gekregen op mijn equip load te letten en dat deze onder de 50% moet zijn om sneller te kunnen rollen en dat vijanden verschillende zwakheden hebben wat betreft aanvalstype en effect van je wapen.

Met deze kennis de andere werelden voorzichtig wat gaan verkennen. In die werelden vond ik weer wat nieuwe wapens, en vooral fijn wat nieuwe en lichtere gear, dit tezamen met wat extra levels endurance zorgde ervoor dat ik onder die 50% kon blijven zonder half naakt rond te rennen zeg maar :P

Met deze nieuwe gear, wapens en snelheid teruggekeerd naar die verrekte Armour Spider en deze keer kreeg ik hem na 3 pogingen neer. Hierna direct terug gekeerd naar de Tower Knight en ook die ging na 2 pogingen tegen de vlakte *O* :7

Nu zullen dit ongetwijfeld nog vrij makkelijke bosses zijn dus ik zal nog niet te vroeg juichen maar er is iig progressie en na flink wat uren als een kip zonder kop rondgerend te hebben begin ik nu het nu een beetje door te krijgen en de charme van het genre in te zien.
Prachtig toch? om die klote boss eindelijk neer te hebben en te merken dat je beter/sterker wordt, beetje bij beetje. Goed bezig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nou, ik heb mijn eerste ervaring met World Tendency Pure Black in Islands Edge (4-1)

Wat een hel!

Er zitten dan ineens extra enemies in die wereld, (rode) Skeletons.

Het verslaan van de baas (Adjudicator) stelde niet veel voor (Bijna zelfde strat als Armored Knight) maar er komen was echt bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Greatsword schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:12:
Nou, ik heb mijn eerste ervaring met World Tendency Pure Black in Islands Edge (4-1)

Wat een hel!

Het verslaan van de baas (Adjudicator) stelde niet veel voor (Bijna zelfde strat als Armored Knight) maar er komen was echt bijna niet te doen.
Tijd om enemies te invaden dus om de wereld terug naar neutraal/white te krijgen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Net een leuke coop sessie gedaan. Netjes hele level compleet gemaakt. Lekke rustig op looptempo, in stijl 8)

Iemand al verschil gemerkt na update?

Edit: mensen melden bugs na de 1.03 update. Ik merkte zelf wat frame rate issues. Hmm...

[ Voor 40% gewijzigd door FMS op 24-11-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 15:18
Greatsword schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:12:

Wat een hel!

Is het voor beginners in wezen het beste om in Souls vorm door de game te gaan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jori040 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:08:
[...]

Is het voor beginners in wezen het beste om in Souls vorm door de game te gaan ?
Ja grotendeels wel, om de werelden en vijanden te leren kennen (dood gaan heeft dan geen impact)
In principe zeg ik dus probeer eerst voor Pure White te gaan.

Dus in soul form een baas verslaan wordt body form +1 White tendency
Doodgaan in de nexus om weer soul form te verkrijgen en daarna lekker doorspelen en herhalen.

Zo zijn er dus zowel in Pure White als Pure Black (en soms daar tussenin) speciale items e.d. die je kan vinden.

zie daarvoor ook de Wiki https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
Voorbeeld Bolataria: https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Gates+of+Boletaria

[ Voor 79% gewijzigd door Greatsword op 24-11-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Ik krijg die tower knight met geen mogelijkheid plat heb een axe +6 doe amper damage op zijn poten. 1 klap en in ben gefinished. Ben lvl 20 intussen veel goot alles ramvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:10:
Ik krijg die tower knight met geen mogelijkheid plat heb een axe +6 doe amper damage op zijn poten. 1 klap en in ben gefinished. Ben lvl 20 intussen veel goot alles ramvol.
spoiler:
Je moet losgaan op zn enkels tot deze allebei shinen als je dan door blijft hakken, valt hij op een gegeven moment om en als je dan zn hoofd aanvalt doe je heel veel dmg. Wat ik je zou adviseren is als eerst naar boven te rennen om alle archers te killen zodat je geen last hebt van de pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Ambition88 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:12:
[...]

spoiler:
Je moet losgaan op zn enkels tot deze allebei shinen als je dan door blijft hakken, valt hij op een gegeven moment om en als je dan zn hoofd aanvalt doe je heel veel dmg. Wat ik je zou adviseren is als eerst naar boven te rennen om alle archers te killen zodat je geen last hebt van de pijlen.
Archers kill ik gelijk maar ik doe nagenoeg geen damage op zn poten met mn axe mischien r2 attack?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:10:
Damage is waarschijnlijk niet het probleem, maar het patroon dat je (nog) niet herkent.

Niet te gretig zijn, 1-2 hits en wegrollen net zo lang totdat hij uiteindelijk omvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nfear
shakespeare schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:14:
[...]

Archers kill ik gelijk maar ik doe nagenoeg geen damage op zn poten met mn axe mischien r2 attack?
Zijn enkels aanvallen doet ook nauwelijks damage, maar als je ze beide genoeg hebt aangevallen valt hij om en kun je zijn hoofd aanvallen voor veel damage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Net de Tower Knight verslagen bij de tweede poging, voelt goed :D.

Ik heb een winged spear +3 gebruikt. Volgens de beschrijving is een spear goed tegen armor, geen idee of dat ook voor bosses geldt, maar het ging stukken beter dan daarvoor met mijn broad sword.

Ik ben in tijden niet zo enthousiast geweest over een spel, echt heerlijk. Jammer dat ik het niet eerder geprobeerd heb om een souls games te spelen door alle 'git gud' verhalen.

Ik ben begonnen als Soldier. Is het noodzakelijk om ook in magic te investeren?

[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 24-11-2020 22:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb vanavond de Vanguard, Adjudicator, Flamelurker en Dragon God verslagen.

Adjudicator had een vrij handige hint toen ik m'n usual strats probeerde wat niet echt leek te werken. Nou vraag ik me nog wel iets af:
spoiler: Strategie op Adjudicator
De hint gaf aan dat de weak spot de vogel op z'n kop was, dus ik heb 'm met pijl en boog doodgemaakt. Maar hij had nog een spot links in z'n maag, zo'n uitstekend stuk metaal. Klopt het dat dit een beetje als de Tower Knight werkt, waarbij je 'm kan vloeren door dat metaal er genoeg in te raggen, zodat je de vogel kan raken? Nu heb ik een achievement erbij omdat 'ie niet plat is gegaan, dus dat geeft het een beetje weg :P

Daarna dus de mijnen weer in gegaan. Uiteindelijk via de lange route bij Flamelurker gekomen (na een keer dood te zijn gegaan via de shortcut, wat ik toen nog niet wist). Eerste try meteen op 1% gekregen voordat ik net iets te greedy was :o . Tweede poging 'm neergehaald. Dit gevecht was wel echt een Monster Hunter gevecht, heerlijk. Ik was helemaal in m'n element (zeker als ik zie dat men hier over het algemeen juist wel moeite mee heeft).

Dragon God was ook een interessante, even een paar pogingen nodig gehad om uit te vogelen hoe alles werkte en daarna ook zonder problemen plat.

Mooie progressie dus! M'n shortsword naar +7 of +8 gebracht, even niet zeker. Nou maar eens kijken welke ik de volgende sessie aan wil pakken, ik neig erna om Swamp of Sorrows in te gaan (na even wat grass te farmen) of toch 3-2 eens te bekijken.
nioz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:43:
Ik ben begonnen als Soldier. Is het noodzakelijk om ook in magic te investeren?
Zelf als Temple Knight heb ik amper wat geinvesteerd, maar het is de moeite wel om 10 Magic te pakken zodat je de Soul Arrow spell kan gebruiken / kopen in de Nexus. Die is een paar keer wel handig geweest, al gebruik ik 'm niet vaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Grumpmeister op 24-11-2020 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scoep
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-04-2023
Wat een toffe game zeg! Al een paar keer op het punt gestaan om het te verkopen, maar iedere keer toch maar weer opstarten om goed te worden haha. De Phalanx neer gekregen na 20 deaths, nu de Tower Knight...

Ik ben begonnen als Knight en merk dat fat rollen heel vervelend is. Heeft het zin om wat armor weg te doen zodat ik sneller kan rollen?
Daarnaast wil ik het liefst 80% melee, 20% magic. Ik heb de eerste 8 soul levels in str gestopt. Iemand tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Scoep schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:12:

Ik ben begonnen als Knight en merk dat fat rollen heel vervelend is. Heeft het zin om wat armor weg te doen zodat ik sneller kan rollen?
Ja, zorg ervoor dat je Equipment Burden onder de 50% blijft zodat je gewoon snel kan rollen/dodgen.

Zelf ook regelmatig geen hoofd/arm/been Armor.

In het algemeen is 3-4 lichte Armor stukken beter dan 1 zware

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Scoep schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:12:
Wat een toffe game zeg! Al een paar keer op het punt gestaan om het te verkopen, maar iedere keer toch maar weer opstarten om goed te worden haha. De Phalanx neer gekregen na 20 deaths, nu de Tower Knight...

Daarnaast wil ik het liefst 80% melee, 20% magic. Ik heb de eerste 8 soul levels in str gestopt. Iemand tips voor me?
Om aan bovenstaande bericht van Greatsword nog toe te voegen, ik heb de zwaardere armor weggedaan voor de Ragged Clothes die je in 1-1 kon vinden. Op zich is de extra damage die je pakt niet heel veel hoger, maar je kan idd wel vlug rollen.

Verder Vitality en Endurance niet negeren. Naast health en stamina geeft dit je ook item burden (gewoon wat je mee kan dragen) en Endurance geeft Equip Burden. Dus je kan later weer zwaardere armor gaan dragen en onder de 50% equip burden blijven.

Momenteel draag ik Leather Armor (als Temple Knight starter), met uitzondering van een bracelet die me 10% extra souls geeft (heeft ook amper defensive properties).

Probeer je gear een beetje rond de 49% equip burden te balanceren. Even je helm af doen en bijv. Gloves vervangen voor Ragged Gloves. Even experimenteren met wat je hebt, maar dan komt het wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
Nice! Dank voor de antwoorden :)

Ik heb nu Souls Arrow geleerd, dat lijkt me wel handig voor sommige gevallen. Moet kunnen toch, een knight met een toverstafje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Wat was de Dragon God toch een eikel. Nu lekker dood. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
Voor iedereen die demon souls als eerste from software game speelt.

In het kader van ps5 vs ps3/ps4 is demon souls vergevingsgezind doordat je maar 4-5 seconde hoeft te wachten per death. Dit maakt voor mij demon souls ps5 de beste uit de gehele reeks. ongeveer 3 uur gespendeerd om bij de boss te komen in 2-1 puur door de bullshit giants die me continu van de brug duwden, cornerde etc. Dankzij de korte loading times ging de 3 uur echt zo voorbij zonder enige vorm van "ik verkoop de game".

Vind demon souls ansich ook de hype waardig (ps3 versie nooit gespeeld). Erg fijne game, goede lore, fijn dat je kan switchen van gebied als je even helemaal klaar bent met een specifieke region.

Al met al erg aan het genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nfear
mxmemx schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:22:
Voor iedereen die demon souls als eerste from software game speelt.

In het kader van ps5 vs ps3/ps4 is demon souls vergevingsgezind doordat je maar 4-5 seconde hoeft te wachten per death. Dit maakt voor mij demon souls ps5 de beste uit de gehele reeks. ongeveer 3 uur gespendeerd om bij de boss te komen in 2-1 puur door de bullshit giants die me continu van de brug duwden, cornerde etc. Dankzij de korte loading times ging de 3 uur echt zo voorbij zonder enige vorm van "ik verkoop de game".

Vind demon souls ansich ook de hype waardig (ps3 versie nooit gespeeld). Erg fijne game, goede lore, fijn dat je kan switchen van gebied als je even helemaal klaar bent met een specifieke region.

Al met al erg aan het genieten.
Ik kan mij geen giants herinneren in 2-1. Waar is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik had The Tower Knight net als de Phalanx in één keer. Ligt niet aan mijn skills hoor haha, Royalty was wel zo makkelijk. Beetje vanaf het balkon schieten op zijn enkels, dodgen en daarna vol op zijn hoofd/lichaam.
Zat wel even zonder mana, maar kon gewoon wachten tot ik weer wat mana had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Hier ook een productief avondje. Langzaam maar zeker door 4-2 aan het lopen gegaan. Best vaak dood gegaan hier totdat ik sommige spawns wel wist te vinden en ook er mee om kon gaan. De baas sloeg nergens op. Daarna ook meteen 4-3 dood gemaakt, waarvan ik van de gimmick al wel wist (vanuit PS3 era).

Uiteindelijk met 3-2 maar een begin gemaakt en tot het punt gegaan dat je een loop gemaakt hebt. Mooi bij de Archstone weer, dus kon er even netjes uit gaan en morgen weer verder. Maar het eerste deel / de eerste loop vond ik vrij makkelijk, waarschijnlijk gaat dat richting de boss wel anders zijn.

Al met al heb ik nu Archstone 2 en 4 dus cleared, 3 is de volgende (en ik verwacht dus al voor een groot deel 3-2 gedaan te hebben nu) en uiteindelijk ga ik 5 doen. Daarna de laatste paar levels van Boletaria.

• mxmemx
Nfear schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:59:
[...]

Ik kan mij geen giants herinneren in 2-1. Waar is dat?
Slechte verwoording. groter dan normale mobs. Ik ben nog niet in de giant area geweest en aan je reactie te horen komen daar nog grotere mobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
mxmemx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:39:
[...]

Slechte verwoording. groter dan normale mobs. Ik ben nog niet in de giant area geweest en aan je reactie te horen komen daar nog grotere mobs.
Ik kan het me ook niet echt voor de geest halen, naar mijn idee wordt 2-1 hier voor verschillende levels gebruikt nu :P

2-1 zoals 'ie meestal gebruikt wordt is Stonefang Tunnel, de mijn die je in gaat waar je in het begin 2 Scale Miners hebt die rotsen naar beneden gooien waar je langs moet voordat het level echt 'begint'. Mijn gut feeling zegt dat jij in dit geval 5-1 bedoelt, de Valley of Defilement. Waar je inderdaad op kleine brug-achtige stukken grotere mobs tegen kan komen, die een flinke knuppel hebben en best wat schade doen. Het is idd even een rot stuk om doorheen te werken :D

• mxmemx
Grumpmeister schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:54:
[...]

Ik kan het me ook niet echt voor de geest halen, naar mijn idee wordt 2-1 hier voor verschillende levels gebruikt nu :P

2-1 zoals 'ie meestal gebruikt wordt is Stonefang Tunnel, de mijn die je in gaat waar je in het begin 2 Scale Miners hebt die rotsen naar beneden gooien waar je langs moet voordat het level echt 'begint'. Mijn gut feeling zegt dat jij in dit geval 5-1 bedoelt, de Valley of Defilement. Waar je inderdaad op kleine brug-achtige stukken grotere mobs tegen kan komen, die een flinke knuppel hebben en best wat schade doen. Het is idd even een rot stuk om doorheen te werken :D
Oh boi, het was mijn tweede area dus heb hem gemixed met de officiele naming. 5-1 is het inderdaad.
Ik ben er gelukkig uiteindelijk doorheen gekomen, los van dat stuk was de rest een eitje eig in die zone.

Anoniem: 1456976

Dood gaan in Soul Form beinvloed je World Tendency niet toch?

• Grumpmeister
mxmemx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:05:
[...]

Oh boi, het was mijn tweede area dus heb hem gemixed met de officiele naming. 5-1 is het inderdaad.
Ik ben er gelukkig uiteindelijk doorheen gekomen, los van dat stuk was de rest een eitje eig in die zone.
Ik vond het een vrij irritante zone zelf, voornamelijk omdat alles zo dicht op elkaar zit, wat verborgen enemies, relatief weinig souls en de plague. De boss was wel prima te doen verder. Kijk ook niet echt uit naar 5-2...
Anoniem: 1456976 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:20:
Dood gaan in Soul Form beinvloed je World Tendency niet toch?
Nee, je kan zoveel je wilt dood gaan in Soul Form :D

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:33
Jeetje, wat een game. Voor het aller eerst begonnen met een Souls game en ik moet zeggen, het is best challenging :9. Ben nu vooral zoekende wat ik qua attributes ga levelen op mijn Wanderer. Volgens mij ben ik niet met de makkelijkste class begonnen in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shakespeare
zo... tower knight plat. spider plat. die fire demon plat... nu die god fire demon. ik moet eerlijk zeggen, de spider heb ik heel sneaky plat gekregen met bow;) en die demon heb ik iemand gesummoned.

nu lvl 35 volgens mij, ik wil die hand of god gaan gebruiken met mijn knight echter moet ik hiervoor nog wat meer gainen.

goede game, beter als dark souls imo.

• mxmemx
shakespeare schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:02:
zo... tower knight plat. spider plat. die fire demon plat... nu die god fire demon. ik moet eerlijk zeggen, de spider heb ik heel sneaky plat gekregen met bow;) en die demon heb ik iemand gesummoned.

nu lvl 35 volgens mij, ik wil die hand of god gaan gebruiken met mijn knight echter moet ik hiervoor nog wat meer gainen.

goede game, beter als dark souls imo.
Eens speelt veel beter dan dark souls en fijn dat je van story kan wisselen met de 5 archstones. Die fire dragon is easy 2 harpoons en je bent klaar

• shakespeare
mxmemx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:52:
[...]

Eens speelt veel beter dan dark souls en fijn dat je van story kan wisselen met de 5 archstones. Die fire dragon is easy 2 harpoons en je bent klaar
harpoons? waar haal je die vandaan? ik ben een knight, ik moet het van de brute force hebben.. heb een axe +6 ofzo

• Grumpmeister
shakespeare schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:41:
[...]

harpoons? waar haal je die vandaan? ik ben een knight, ik moet het van de brute force hebben.. heb een axe +6 ofzo
Kom je nog wel achter ;)

Heb echt zin om vanavond weer verder te gaan, het is me niet vaak overkomen dat een spel me zo grijpt :D . Wil ook, naast de NG+, wat andere classes / builds gaan proberen zodra ik deze playthrough door ben.

• shakespeare
die dragon god.. hoe kom ik voorbij die muurtjes? mijn knight is net niet snel genoeg, ik zie op internet dat ze die op afstand kapot maken. lukt mij niet, ben telkens te laat. heb mijn equipment al gedropped voor speed.

• Grumpmeister
shakespeare schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:02:
die dragon god.. hoe kom ik voorbij die muurtjes? mijn knight is net niet snel genoeg, ik zie op internet dat ze die op afstand kapot maken. lukt mij niet, ben telkens te laat. heb mijn equipment al gedropped voor speed.
Let goed op de Dragon God, desnoods doe je 2 keer over het slopen van een muurtje (ik wil natuurlijk niet te veel spoilen hier).

Worst case, als je de mogelijk hebt, Soul Arrow gebruiken (als Temple Knight heb ik die spell wel erbij genomen). Dan is een muurtje binnen 5 hits ervan kapot terwijl je op een veilige locatie kan blijven staan.

• mxmemx
shakespeare schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:02:
2 handed R2 gebruiken dan hit je ze vaak 1 hit, en je moet toeslaan als die niet naar je kijkt en verstoppen achter de muurtjes

• shakespeare
mxmemx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:44:
[...]

2 handed R2 gebruiken dan hit je ze vaak 1 hit, en je moet toeslaan als die niet naar je kijkt en verstoppen achter de muurtjes
2 handed R2 blijft die te sloom... met een mage was het makkelijker kan je zo op afstand kapot schieten.

• mxmemx
shakespeare schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:04:
[...]

2 handed R2 blijft die te sloom... met een mage was het makkelijker kan je zo op afstand kapot schieten.
Als die weg kijkt heb je tijd zat om een r2 te launchen en daarna weer te verstoppen. Bij mijn run heeft die geen 1x geslagen.

• shakespeare
mxmemx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:13:
[...]

Als die weg kijkt heb je tijd zat om een r2 te launchen en daarna weer te verstoppen. Bij mijn run heeft die geen 1x geslagen.
bij mij niet te doen

Anoniem: 1456976

Kun je geen bow and arrow proberen? Ik heb het zelf met Soul Arrow's gedaan, maar het lijkt me dat pijl en boog ook moet werken.

• shakespeare
heb hem down... moest 1 keer hakken helemaal terug lopen dan weer opnieuw.. wachten en dat 3x. dat is wel een nadeel als je knight class bent imo.. ranged attacks zijn soms wel erg makkelijk. ben nu terug naar 1-4 omdat die fog gelift is. "inner ward".

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:22
Vanavond de Spider boss down, maar daarmee al m'n healing items er doorheen gejaagd. Het spel is nu ineens een stuk lastiger :P Wat is de beste manier om aan meer gras te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yinx84 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:47:
Vanavond de Spider boss down, maar daarmee al m'n healing items er doorheen gejaagd. Het spel is nu ineens een stuk lastiger :P Wat is de beste manier om aan meer gras te komen?
Je kan even farmen op verschillende plekken. Als je na de spiderboss naar links gaat kom je een Fat Official tegen, die kan je even een paar keer doen.

Je kan ook naar The Inner Ward gaan en daar de Blue Knight even een paar keer verslaan.

Beide dicht bij het spawn/warp punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
yinx84 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:47:
Sowieso bij Inner ward ja. Als je daar die 2 blue knights + die archers even een 15 minuten farmed ben je weer stacked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Terug gaan naar 1-1, dan links door de poort, bij mij was hij ineens open. Let op, er spawnen rode skellies, eerst 3 dan 5. Droppen stuk voor stuk healing grass.

Na deze 5 skellies kom je iemand tegen die je niet zomaar verslaat. Be prepared :) Of skip voor nu.

[ Voor 24% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-11-2020 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
Terug gaan naar 1-1, dan links door de poort, bij mij was hij ineens open. Let op, er spawnen rode skellies, eerst 3 dan 5. Droppen stuk voor stuk healing grass.

Na deze 5 skellies kom je iemand tegen die je niet zomaar verslaat. Be prepared :) Of skip voor nu.
Die poort gaat volgens mij open als je Pure White en/of Pure Black World tendency hebt :)

Een andere optie, mocht je al zover zijn, is 4-2. De eerste Reaper doodmaken, teruglopen naar Bilge en daar Half Moon en Late Moon Grass kopen. Paar keer en je hebt een volle stack aan Late Moon Grass iig. Sowieso is het een mooi farmstukje voor Souls ook, 5-6k per Reaper kill en je kan het level binnen enkele seconden weer resetten omdat 'ie vlak bij de archstone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
Welke class hebben jullie gekozen en welke build gaan jullie maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Scoep schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:10:
Diversen, zie ook het YouTube kanaal van Fextralife voor leuke ideeën qua builds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXjk-8zZVLa3EbA1GmM0pOlVqQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EAtTaoKpVMUTrvee5LErYdo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik zit nu toch tegen het einde van m'n eerste playthrough aan. Gisteren goede progressie gemaakt door 3-2, 3-3, 5-2 en 5-3 af te ronden. Dus alleen 1-3+ over. De meeste problemen had ik gisteren toch wel met de bossfight van 3-2, al waren m'n meeste deaths hierbij in een gevecht met zwaartekracht, en niet zo zeer de boss.

5-2 was, qua area, ook goed in lijn met 5-1. De sfeer zit er goed in, maar damn, ik ben blij dat ik eruit ben. 2 deaths in het level zelf gehad. En omdat ik het gevoel had tegen het einde aan te zitten heb ik een paar exploration zaken gelaten voor wat het was. Wel even de shortcut geunlocked, dus ik kan makkelijk terug. Volgens mij is er nog best wat te vinden, voornamelijk bij een pad naar boven voor de 2de fog gate. Daar was ik wel een stuk naar boven gelopen, maar bovenin
spoiler:
zag ik de bol met alle slakken erop, en gezien de hoogte...
. Geen risico genomen, gewoon terug en zorgen dat de shortcut beschikbaar was :P

M'n plan is nog wel om, voordat ik 1-3 echt start, de Red Dragon af ga slachten. Gewoon omdat het kan. O-) . Oh, en ik moet nog wat mensen bevrijden in 3-1. Dat ook dan maar :P
Scoep schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:10:
Momenteel dus Temple Knight met een vrij standaard Sword & Board build. Stats had ik voornamelijk in strength gestoken totdat ik de Purple Flame Shield kon gebruiken en daarna verdeeld in Vitality en Endurance. Hier en daar ook wat punten in Faith (voor tweede Miracle slot), Int (100+ mana) en Magic (tot 10, zodat de apprentice met me wilde praten en ik Soul Arrow kon leren). Nu ben ik vrij gelijk tussen Vit, End en Str aan het delen. Vit zit rond de 30, Endurance op 28-29 en Str op 27 als ik het goed heb.

Maar goed, omdat ik nu tegen het einde van de NG playthrough aan zit, twijfel ik nog een beetje of ik NG+ meteen door wil zetten of een nieuw karakter begin met een andere build. Misschien een Mage deze keer, of Archer, of kijken hoe ver ik kom met een 2H of dual wield. Iets in die trant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik wil een magic/sword and board hybride character maken, dus ik focus op zowel Strength en Magic. Kan iemand goed wapen aanraden? Liefst een one-hander die ik met een schild kan gebruiken. Ik heb een wapen uit 4-1 gevonden die met magic schaalt, maar die kan ik niet upgraden.

Is er een wapen die schaalt met zowel strength en magic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb Ostrava per abuis laten doodgaan in 1.3 ;( Vond hem wel sympathiek.

Iemand nog interesse in coop? Er zijn zo weinig spelers online, in verhouding tot SoulsBorne. Ook niet gek gezien de hoeveelheid ps5 bezitters.

@yinx84 ik heb een str magic build en gebruik de Claymore en Dragon bone smasher.

[ Voor 31% gewijzigd door FMS op 27-11-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
FMS schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:38:
Ik heb Ostrava per abuis laten doodgaan in 1.3 ;( Vond hem wel sympathiek.

Iemand nog interesse in coop? Er zijn zo weinig spelers online, in verhouding tot SoulsBorne. Ook niet gek gezien de hoeveelheid ps5 bezitters.

@yinx84 ik heb een str magic build en gebruik de Claymore en Dragon bone smasher.
Thanks! Welk upgrade path gebruik je? Zit naar Moon te kijken icm Claymore... lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
yinx84 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:22:
Ik wil een magic/sword and board hybride character maken, dus ik focus op zowel Strength en Magic. Kan iemand goed wapen aanraden? Liefst een one-hander die ik met een schild kan gebruiken. Ik heb een wapen uit 4-1 gevonden die met magic schaalt, maar die kan ik niet upgraden.

Is er een wapen die schaalt met zowel strength en magic?
Crescent Falchion kan je upgraden via een andere Blacksmith die je waarschijnlijk nog niet gevonden hebt :P

Je kan verder de meeste weapons op een bepaald punt (+6?) ook wel van standaard wapen naar een Crescent variant omzetten, dus kijk even wat je lekker ligt. Of zet 'm over naar een Moon variant, die scaled met Str en Magic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb even een video gemaakt van een leuke farm spot voor te levelen en wat items te kopen.

4500 per minuut met een merchant ernaast voor Pijlen, en Healing Grass ;)

[YouTube: Demon's Souls Fast Level Up & Grass]

Vandaag Flamelurker in 1x neergekregen en nu kan het feest naar mijn gevoel pas echt beginnen.
Heb gelijk een Lava Bow en Meat Cleaver laten maken en omdat ik Pure White was ook nog eens de Dragon Bone Sword binnen, parry damage van 800!

[ Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 27-11-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Had Heal gekocht in de Nexus, dacht dat ik die met m'n catalyst kon gebruiken... helaas :P klopt het dat er maar twee talisman zijn in totaal? Welke is de makkelijkste om te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Greatsword schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:55:
Ik heb even een video gemaakt van een leuke farm spot voor te levelen en wat items te kopen.

4500 per minuut met een merchant ernaast voor Pijlen, en Healing Grass ;)

[YouTube: Demon's Souls Fast Level Up & Grass]

Vandaag Flamelurker in 1x neergekregen en nu kan het feest naar mijn gevoel pas echt beginnen.
Heb gelijk een Lava Bow en Meat Cleaver laten maken en omdat ik Pure White was ook nog eens de Dragon Bone Sword binnen, parry damage van 800!
Equip hier de bracelet en ring voor extra souls en je zit op 6k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 09:18
Ring of avarice erbij en je krijgt 20% meer souls. Inderdaad een mooi stukje om te farmen.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Heb overigens wel het gevoel dat magic niet echt bruikbaar is tegen bosses. Althans, Soul Arrow is dusdanig traag met casten dat je veel te kwetsbaar bent. Tot nu toe alle bosses met m'n zwaard neergeslagen. Voor trash mobs is het wel een veilige en snelle manier. Of mis ik misschien iets?

Heb voor dat ik afsloot gisteren wel Soul Ray en Fire Spray aangeschaft... misschien dat die wel meer geschikt zijn.

Vraag me af of mijn Magic/Strength route wel een goede optie is. Zit er aan te denken om full magic te gaan en STR te laten voor wat het is. Als ik een Crescent of Moon wapen maak kan ik lekker focussen op de Magic stat en kan ik ook gewoon sword/board blijven doen omdat m'n wapen magic dmg doet... dat zou toch prima moeten kunnen?

[ Voor 34% gewijzigd door yinx84 op 28-11-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
yinx84 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:25:
Heb overigens wel het gevoel dat magic niet echt bruikbaar is tegen bosses. Althans, Soul Arrow is dusdanig traag met casten dat je veel te kwetsbaar bent. Tot nu toe alle bosses met m'n zwaard neergeslagen. Voor trash mobs is het wel een veilige en snelle manier. Of mis ik misschien iets?

Heb voor dat ik afsloot gisteren wel Soul Ray en Fire Spray aangeschaft... misschien dat die wel meer geschikt zijn.

Vraag me af of mijn Magic/Strength route wel een goede optie is. Zit er aan te denken om full magic te gaan en STR te laten voor wat het is. Als ik een Crescent of Moon wapen maak kan ik lekker focussen op de Magic stat en kan ik ook gewoon sword/board blijven doen omdat m'n wapen magic dmg doet... dat zou toch prima moeten kunnen?
Magic is vrij overpowered in Demon's Souls. Om je een indicatie te geven, de speedruns van de game worden als mage gedaan. Voornamelijk Homing Soul Arrow lijkt hier een belangrijk element van te zijn. Voordat Homing Soul Arrow gekregen is, gebruiken ze voornamelijk Flame Toss en na 3-1 Soul Ray (een betere variant van Soul Arrow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yinx84 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:25:
Heb overigens wel het gevoel dat magic niet echt bruikbaar is tegen bosses. Althans, Soul Arrow is dusdanig traag met casten dat je veel te kwetsbaar bent.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken, kijk hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84

Hoe moeilijk is het spel wanneer je een Knight speelt zonder enige magic? Dat klinkt ook wel heel leuk... heb ik in Dark Souls altijd gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Sommige droprates zijn nogsteeds belachelijk, ik probeer 11 moonstone chunks te farmen, heb er nu 2 in een uur. :/

Denk dat ik beter naar NG+ kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yinx84 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:57:
[...]

Hoe moeilijk is het spel wanneer je een Knight speelt zonder enige magic? Dat klinkt ook wel heel leuk... heb ik in Dark Souls altijd gespeeld.
Prima te doen zit nu op 30 Strength en wapens als Meat Cleaver en Dragon Bone Sword zijn echt gruwelijk.

Het duurde ook daar dus wel eventjes voordat ik het idee had dat het een goede build was.

The Lava Bow is ook echt cool voor op afstand, gratis fire Damage;)

Deze eerste playtrough is voor mij echt even alles aanvoelen en kijken wat werkt, daarna kan ik altijd nog voor gemiste trophies en Special builds gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 28-11-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Stomme vraag, maar maakt het nog uit qua spell power of je je catalyst/talisman in rechter of linker hand houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-05 17:40
Zo voor het eerst beginnen met deze game. Heb enkel Bloodborne en Dark Souls 3 gespeeld en die vond ik beiden heel tof. Vooral Bloodborne, toffe ervaring als mijn eerste Soulsborne game en 1 van de tofste PS4 games die ik gespeeld heb. Ben heel benieuwd of ik deze game tof ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zelf net het spel (voor het eerst) uitgespeeld en direct in NG+ Phalanx nog eens verslagen. Ik had de 'fout' gemaakt om 2 levels voordat ik klaar was m'n Shortsword +8, waar ik vrijwel het hele spel heb gedaan, te upgraden naar een Morion Blade. Dus opeens ging ik van een vrij soepel en snel wapen naar een wat lomper zwaard. Speelstijl dus even flink om moeten gooien. 1-3 en 1-4 dus als laatste gedaan, goede afsluiters zo :)

Sowieso erg genoten van de game, dus nu even de twijfel of ik NG+ doorzet of gewoon een nieuw karakter met een compleet andere speelstijl oppak :D
yinx84 schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:16:
Stomme vraag, maar maakt het nog uit qua spell power of je je catalyst/talisman in rechter of linker hand houdt?
Dat maakt niet uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scoep
Tower Knight en Armor Spider eindelijk neer!! Ik snap wel het gevoel wat Demon's Souls geeft, erg fijn als een baas eindelijk neer is :D

Volgende stap is 3-1, alhoewel deze wereld enorm creepy is haha. Die octopussen zijn erg lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ik snap niet wat hier leuk aan is, dan heb je echt niks te doen haha.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
shakespeare schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:05:
[...]

ik snap niet wat hier leuk aan is, dan heb je echt niks te doen haha.....
Mwah, op eerste indruk misschien, maar het is best knap wat 'ie hier klaarspeelt. Hij staat dan ook wel bekend om het spelen van de SoulsBorne games en Souls-likes, en is dus echt een veteraan in de game(s). Om het spel toch wat fris en uitdagend te houden worden dit soort speedruns (en challenge runs) gedaan, maar onderliggend is dan toch de liefde voor het spel en het genre. Want als je niet gemotiveerd bent voor een speedrun, dan is het maar lastig vol te houden kan ik uit ervaring zeggen. En eerlijk is eerlijk, ik word ook voor gek verklaard met mijn speedruns (met goede reden :+ ).

Kijkend naar de specifieke run, naast een paar lastige skips en save & quits, om zo'n tijd neer te zetten moet hij zoveel mogelijk onder de 30% health blijven (vandaar dat hij wat hits pakt) vanwege het gebruik van de Clever Rats Ring. Z'n dodges moeten echt on point zijn, want op dat moment is iedere touch vrijwel zeker je dood. Als je dan z'n Maneaters gevecht ziet...

Hoewel ik initieel ook de neiging had de speedrun ervan te leren, ga ik daar nog even van weg blijven en eerst wat andere playthroughs doen voordat ik het weer ga overwegen. Sommige bazen zijn mogelijk push-overs met de manier van spelen, maar om op zo'n niveau te zitten... Dan moet je het spel al goed kennen (en hij deed dat natuurlijk al, gezien z'n tijden in Demon's Souls voor de PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kwam er te laat achter dat ik voor vette wapens de souls van bazen had moeten bewaren ;( Achja, dan maar verder met een crushing great axe. Zodra ik genoeg greystone heb gefarmed...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Chester schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:54:
Ik kwam er te laat achter dat ik voor vette wapens de souls van bazen had moeten bewaren ;( Achja, dan maar verder met een crushing great axe. Zodra ik genoeg greystone heb gefarmed...
Tja.. dat soort dingen horen bij een eerste playthrough van een souls game, zo viel ik instinctief Eileen the Crow aan in m'n eerste playthrough van Bloodborne. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Vraagje. Ik volg het Crescent upgrade path met m'n main wapen. De hoogste tier van die resource is Pure Darkmoonstone die je blijkbaar maar van 2 Crystal Lizards kunt krijgen. Volgens mij is dat geen gegarandeerde drop, toch? Gecombineerd met het feit dat Crystal Lizards eindig zijn en niet te farmen, bestaat er een kans dat ik de laatste upgrade niet kan doen?

Edit:

Na wat zoeken heb ik de tip gevonden om auto-sync van je save games naar de cloud uit te zetten. Op die manier kun je iedere keer je save game handmatig terug zetten als de Pure Darkmoonstone niet gedropped is. Misschien een beetje lame, maar ik wil met een andere char/build nog een run doen... niet weer met m'n huidige alleen maar om dat wapen van +4 naar +5 te krijgen :P

[ Voor 34% gewijzigd door yinx84 op 01-12-2020 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
yinx84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:02:
Vraagje. Ik volg het Crescent upgrade path met m'n main wapen. De hoogste tier van die resource is Pure Darkmoonstone die je blijkbaar maar van 2 Crystal Lizards kunt krijgen. Volgens mij is dat geen gegarandeerde drop, toch? Gecombineerd met het feit dat Crystal Lizards eindig zijn en niet te farmen, bestaat er een kans dat ik de laatste upgrade niet kan doen?

Edit:

Na wat zoeken heb ik de tip gevonden om auto-sync van je save games naar de cloud uit te zetten. Op die manier kun je iedere keer je save game handmatig terug zetten als de Pure Darkmoonstone niet gedropped is. Misschien een beetje lame, maar ik wil met een andere char/build nog een run doen... niet weer met m'n huidige alleen maar om dat wapen van +4 naar +5 te krijgen :P
Op zich is het toch geen ramp om het wapen pas in NG+ te upgraden? :P

Zelf gisteren een nieuw character begonnen, wil eens echt op dodgen richten en alleen in last resorts een schild gebruiken (wat natuurlijk compleet anders is dan m'n eerste character die een schild had die ong. even groot als het character zelf was). Beetje voor een Rogue stijl gegaan, daggers gebruiken in beide handen (waarbij ik neig naar een Sharp of Fatal variant, op Riposte / Backstabs te bevorderen, misschien van beide 1). Offhand heb ik ook een Catalyst voor Cloak (al weet ik nog niet hoe nuttig die is) en Enchant Weapon, en uiteindelijk wil ik in de offhand een Parrying Dagger hebben. De 'makkelijkste' route ervoor is om World 3 als Pure White te hebben, dus daar ook maar mee begonnen.

Met de kennis die ik had van 3-1 redelijk vlug erdoorheen gejast en meteen 2 achievements meegepakt (de ballista en de boss achievement). 3-2 is de volgende dus, maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje tegen de Maneaters op kijk, zeker met m'n lagere hoeveelheid health vergeleken met m'n vorige playthrough en het feit dat ik niet meer kan blocken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:02:

Edit:

Ik heb het zelf zonder save scummen gedaan, maar wel met de ring die voor extra item discovery zorgt en in Pure Black World Tendency en had uiteindelijk 3 Pure Moonshadestone. Waarvan 2 van de crystal lizards op de plaats van de Storm King bossfight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
SD5k schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb het zelf zonder save scummen gedaan, maar wel met de ring die voor extra item discovery zorgt en in Pure Black World Tendency en had uiteindelijk 3 Pure Moonshadestone. Waarvan 2 van de crystal lizards op de plaats van de Storm King bossfight.
Kun je er niet ééntje komen droppen voor me dan? :'( :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:46:
[...]

Kun je er niet ééntje komen droppen voor me dan? :'( :*)
Haha, nou nee, heb ze allemaal al gebruikt. :P

Volgens mij is de droprate vrij gunstig hoor, zo lang je zorgt dat je wat extra item discovery hebt. Had ook een hoop chunks van die 2 lizards terwijl ik de hoop eigenlijk al opgegeven had.

Van Pure Moonlightstone had ik er maar één omdat ik een paar keer dood ging nadat ik de crystal lizard vlakbij de Old Monk kamer had gekilld, daar stond zo'n rode wizard en ik was wat overmoedig. :/
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste