ArnoldSmiley schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:28:
[...]
Maar dat ik, alle goeie adviezen hier ten spijt, geen meter vooruit kom meer doet wel dat ik ff niet weet hoe nu verder. Hem wegleggen wil ik ook niet, maar pfff....gamen moet ook wel leuk blijven.
Oké dan misschien een rare tip, maar wat ik zelf ook altijd vaak gedaan hebt zijn bewuste "Dead" runs.
Ik zorg er dan voor dat al mijn souls dan netjes zijn besteed aan level-ups en of items zodat de teller gewoon op 0 staat of op een zo laag mogelijk aantal dat het niet uitmaakt mocht je dood gaan.
Het is een illusie dat je een level moet spelen, waarbij je elke vijand verslaat en dan pas aan de eindbaas begint.
Bij een dead run probeer ik dan zo ver mogelijk te komen, zonder dat je vijanden afmaakt (tenzij het echt niet anders kan) je rent dus langs iedereen voorbij, of rolt weg en op een gegeven moment ben je zo ver gepasseerd dat ze niet meer achter je aankomen.
Zo zijn er werkelijk levels waarbij je in principe gewoon rechtstreeks naar een baas toe kan rennen, mits je iedereen ontwijkt.
Vaak is dit handig als je gewoon even de layout van een level wilt begrijpen. Daarnaast is er ook niks ergs aan als je af en toe even een walkthrough/tutorial erbij pakt, zo is FightingCowboy bijvoorbeeld een aanrader die elk level rustig heeft opgenomen.
Ook zijn er speedrunners, die werkelijk heel de game uitspelen binnen een uur. (Om spoilers te voorkomen kijk je dan niet verder dan het level waar je nu bent, maar ook daar kan je heel veel van leren qua strategie e.d)
Vroeger gebruikte ik altijd de "Official Strategy Guides" bij dit soort games, maar tegenwoordig staat alles op Youtube dus maak er gewoon lekker gebruik van, iedereen loopt wel eens ergens vast
Vergeet trouwens niet dat je natuurlijk ook gewoon je gameplay kan opnemen en uploaden naar YouTube, zodat je het weer hier op het forum kan delen voor feedback/tips.
[
Voor 3% gewijzigd door
Greatsword op 17-05-2021 23:09
]