Nooit eerder een Souls game gespeeld, na 35 uur had ik de game eindelijk uitgespeeld. Pittig op sommige punten, maar uiteindelijk ging het wel. Begonnen met ng+, maar dat is nog tien keer moeilijker. Echt niet te doen sommige bosses. Wat ik alleen niet snap, ik heb voornamelijk een strength build (vit 35, endurance 40, strength 40, dexterity 20) met een Dragon Bone Smasher en Quality Kilji, maar qua tijd voor enemies killen gaat de Kilji net zo snel, zo niet sneller dan de smasher, terwijl ik nog nauwelijks dexterity heb voor de Kilji en behoorlijk wat strength voor de smasher. Doe ik iets fout of...?
Kan ik je helaas niet mee helpen.
Ook 1ste Souls game hier. Moet 5-2 5-3 1-3 en 1-4 nog.
Swamp of Sorrow ððð Heel die Archstone 5 vind ik 3x niks.
Ben maar 1-3 gaan doen. Mooi scheisse dat ik sommige Fat Official kleding heb weggedaan ð
Mis ik iets aan haar?
Ook 1ste Souls game hier. Moet 5-2 5-3 1-3 en 1-4 nog.
Swamp of Sorrow ððð Heel die Archstone 5 vind ik 3x niks.
Ben maar 1-3 gaan doen. Mooi scheisse dat ik sommige Fat Official kleding heb weggedaan ð
Mis ik iets aan haar?
[ Voor 27% gewijzigd door ArnoldSmiley op 25-05-2021 22:18 ]
Verbaasd me enigszin dat je gelijk hebt.reaL_G schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:02:
[...]
Oke ongeveer de helft.
1.4 is leuk. De rest zou easie moeten zijn.
Dus Platinum poging?
3-2 & 3-3 waren goed te doen. Inmiddels leg ik net Penetrator in 1 poging binnen 2 minuten neer. OK, had Bjorr aan me zijde maar dat wist ik van tevoren ook niet. Had meer last van die Red Eyes voor Penetrator.
De moeilijkheid van Demon's Souls valt me hoe verder ik in de game kom eigenlijk wel mee.
Het begin was echt taai man. Geen flauw idee hoe en wat en die brug naar het Boleterian Palace in 1-1 was echt al een horde te ver. Verder vond ik Adjudicator ff lastig, en liep ik een week lang gigantisch vast op 5-1.
Ik moet nu nog 5-2, 5-3 en 1-4 ð
In 1-4 heb ik echt zin in. Die Boletarian Palace Archstone vind ik echt geweldig mooi. Speelt ook lekker. Samen met Tower of Latria voor mij de leukste Archstones.
Maar goed: Lijkt er gewoon op dat ik hem ga uitspelen. Ik heb vooraf echt zoveel lopen wikken en wegen of ik deze game moest halen. Maar ik vind hem echt geweldig ðð
Spells. Maar eh, hoe bedoel je weggedaan? Als je iets niet nodig hebt of het te zwaar wordt kan je het gewoon naar storage sturen, ik heb nog nooit iets weggedaan in dit spel. Dus van sommige wapens en schilden heb ik er inmiddels 3 of 4ArnoldSmiley schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:15:
Mis ik iets aan haar?
Ik ben zo'n iemand met autistische trekjes ðĪŠ In het begin had ik zoveel zooi aan outfits dat ik alleen de leuke en nuttige heb bewaard om het 'lekker overzichtelijk' te houden.Jheroun schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:20:
[...]
Spells. Maar eh, hoe bedoel je weggedaan? Als je iets niet nodig hebt of het te zwaar wordt kan je het gewoon naar storage sturen, ik heb nog nooit iets weggedaan in dit spel. Dus van sommige wapens en schilden heb ik er inmiddels 3 of 4
Van die Fat Official heb ik gloves, hat en leggs nog.
Ik weet dat ik het torso stuk in 2-2 heb verkregen, maar droppen ze die nog een keer denk je?
Ik heb daarentegen meer de trekjes om alles maar dan ook alles te bewaren. Da's in souls games de handigere afwijkingArnoldSmiley schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:26:
[...]
Ik ben zo'n iemand met autistische trekjes ðĪŠ In het begin had ik zoveel zooi aan outfits dat ik alleen de leuke en nuttige heb bewaard om het 'lekker overzichtelijk' te houden.
Van die Fat Official heb ik gloves, hat en leggs nog.
Ik weet dat ik het torso stuk in 2-2 heb verkregen, maar droppen ze die nog een keer denk je?
Volgens mij kunnen die officials die dingen gewoon droppen, dus dat moet farmbaar zijn. Ik meen gelezen te hebben dat die hat het lastigste is maar die heb je dus nog.
Tot 6x toe die Fat Official gedaan bij 2-2 aan het begin. Tevergeefs.
Andere vraag: Ostrava kwam ik in 1-2 en 1-3 niet meer tegen nadat ik hem geholpen heb.
Wat nu? Volgens mij is hij wel een belangrijke NPC voor de lore?
Andere vraag: Ostrava kwam ik in 1-2 en 1-3 niet meer tegen nadat ik hem geholpen heb.
Dan ben je hem kwijt en moet je wachten tot NG+, helaas hetzelfde in m'n huidige playthrough waar ik hem niet op tijd heb gered in 1-2.ArnoldSmiley schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:22:
Ik wordt echt schijtziek van die hele 5 Archstone. Ik kom gewoon niet langs die Giant Depraved One voor the fog door in 5-2.
5-1 was al ruk, 5-2 vind ik nog erger.
1 drop per Playtough lees ikJheroun schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:58:
[...]
Ik heb daarentegen meer de trekjes om alles maar dan ook alles te bewaren. Da's in souls games de handigere afwijking
Volgens mij kunnen die officials die dingen gewoon droppen, dus dat moet farmbaar zijn. Ik meen gelezen te hebben dat die hat het lastigste is maar die heb je dus nog.
Scheisse. Die Yuria heeft spells die ik wil hebben - Ik wil Firestorm hebben, volgens mij zijn die Giant Depraved Ones weak tegen Fire. Aangezien ik mijn Lavabow ook al vertieft heb door die Armored Spider Souls ergens anders voor te gebruiken
Shit. Niet handig, dit soort stommiteiten worden wel genadeloos afgestraft
5-1 vind ik nog wel makkelijk, maar 5-2 is inderdaad helemaal ruk met dat moeras waar je niet kan rollen.
Moedigt trouwens wel ng+ aan. In m'n eerste playthrough had ik de meeste boss souls gebruikt voor souls om te levelen en nu ben ik bezig met wapens/spells welke ik echt wil.
Moedigt trouwens wel ng+ aan. In m'n eerste playthrough had ik de meeste boss souls gebruikt voor souls om te levelen en nu ben ik bezig met wapens/spells welke ik echt wil.
Ja, en zonder rollen en krachtige boog is die Giant Depraved One op dat eiland voor die fog door echt een bitch. Hij knuppelt me af alsof ik een klein zeehondje ben
Stop ermee, weer aan de slag voor de baas. Probeer het vanavond wel weer.

Stop ermee, weer aan de slag voor de baas. Probeer het vanavond wel weer.
[ Voor 14% gewijzigd door ArnoldSmiley op 26-05-2021 11:20 ]
Daarvoor is de Sodden Ring gemaakt. Dan kan je gewoon zonder problemen er door heen.Spectre schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:14:
5-2 is inderdaad helemaal ruk met dat moeras waar je niet kan rollen.
Upper Latria 3 - 2. Requires Pure Black World Tendency.
https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Sodden+Ring
ââĶThere is nothing either good or bad, but thinking makes it soâĶâ
Goeie tip. Ik heb tot dusver die World Tendency enigzins genegeerd, alleen even uitvogelen hoe ik dan Pure Black krijg. Tot dusver die tendency enigzins genegeerd.Greatsword schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Daarvoor is de Sodden Ring gemaakt. Dan kan je gewoon zonder problemen er door heen.
En ook uitvogelen waar die Prisoner Horde zich bevind
Ah die had ik nog niet gevonden. Heb deze playthrough alleen nog world 1 en 4 pure white en pure black helemaal gedaan. De andere moet ik nog doen.Greatsword schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Daarvoor is de Sodden Ring gemaakt. Dan kan je gewoon zonder problemen er door heen.
@Spectre @ArnoldSmiley Die giants kan je met de thief ring, een boog en geduld ook aanpakken. Die eerste op dat eilandje kan je overigens ook langs sneaken, met thief ring en ring of regeneration (of cling ring) en adjudicator shield hou je het goed uit met poison.
Mijn boog doet amper damage, ook niet met fire arrows.Jheroun schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:49:
@Spectre @ArnoldSmiley Die giants kan je met de thief ring, een boog en geduld ook aanpakken. Die eerste op dat eilandje kan je overigens ook langs sneaken, met thief ring en ring of regeneration (of cling ring) en adjudicator shield hou je het goed uit met poison.
Heb sowieso thief & regeneration ring om in dit level. En dan de Poison Spell erop loslaten bedoel je?
Maar goed, zoals je zegt: De eerste, vermoed dat er nog wel meer komen helaas dus daar moet ik ook een oplossing voor vinden.
Even zitten kijken: Als ik aan het begin van Upper Latria paar keer doodga in Body Form, dan moet ik PBWT krijgen toch?Greatsword schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Dus: Emeral Stone, body form, van brug springen en repeat?
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:59:
De moeilijkheid van Demon's Souls valt me hoe verder ik in de game kom eigenlijk wel mee.
Haha, heerlijk dit. Ik had precies hetzelfde gevoel tot ik in 5-2 kwam.ArnoldSmiley schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
Ik wordt echt schijtziek van die hele 5 Archstone. Ik kom gewoon niet langs die Giant Depraved One voor the fog door in 5-2.
Doorzetten, uiteindelijk lukt het!
Je bent waarschijnlijk te ver weg, light arrows werken dan stukken beter, White bow helpt dan ook. En ik zei ook niet dat het snel zou gaan, wel veiligArnoldSmiley schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:56:
[...]
Mijn boog doet amper damage, ook niet met fire arrows.
Nee, in die swamp krijg je poison op je, maar daar heb je niet zoveel last van met regeneration Gear, en dan kan je om dingen heen sneaken.Heb sowieso thief & regeneration ring om in dit level. En dan de Poison Spell erop loslaten bedoel je?
Klopt, let wel op waar je aan begint. Pure Black maakt het level nog veel moeilijker (extra vijanden etc).ArnoldSmiley schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:57:
[...]
Even zitten kijken: Als ik aan het begin van Upper Latria paar keer doodga in Body Form, dan moet ik PBWT krijgen toch?
Dus: Emeral Stone, body form, van brug springen en repeat?
Daarentegen staan er natuurlijk ook leuke dingen tegenover zoals extra items e.d.
Pure black nu, zag inderdaad al ergens een black phantom. Maar die verdraaide ring krijg ik niet gevonden man. Ook niet als ik die Prison Horde afmaak.Greatsword schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:14:
[...]
Klopt, let wel op waar je aan begint. Pure Black maakt het level nog veel moeilijker (extra vijanden etc).
Daarentegen staan er natuurlijk ook leuke dingen tegenover zoals extra items e.d.
Het beeld is veel te donker, zie bijna niks man ook daar
Ja, ik had dat bij 5-1 ook al. Vind er echt 3x niks aan die hele verdomde Archstone. Kom geen meter vooruitRaem schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:02:
[...]
[...]
Haha, heerlijk dit. Ik had precies hetzelfde gevoel tot ik in 5-2 kwam.
Doorzetten, uiteindelijk lukt het!
Eerlijk gezegd snap ik de moeilijkheid van 5-1 en 5-2 niet. Met mijn royalty build ben ik daar zo doorheen gelopen. Nul keer dood gegaan. Die giants zijn met sloom en met een paar flame toss zijn ze neer en je kunt ze 1 voor 1 triggeren. Thief ring kan daarbij handig zijn. Maar verder heb ik zelfs niet die ring die je laat dodgen in de swamp gebruikt ....
GamiQ, de game notes app met game maps!
Tja....ieder zijn struggle. Ik had bijvoorbeeld niet zoveel moeilijkheden met Flamelurker, anderen wel.-SaveMe- schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:54:
Eerlijk gezegd snap ik de moeilijkheid van 5-1 en 5-2 niet. Met mijn royalty build ben ik daar zo doorheen gelopen. Nul keer dood gegaan. Die giants zijn met sloom en met een paar flame toss zijn ze neer en je kunt ze 1 voor 1 triggeren. Thief ring kan daarbij handig zijn. Maar verder heb ik zelfs niet die ring die je laat dodgen in de swamp gebruikt ....
Voor mij zijn level 5-1 en 5-2 onoverzichtelijk qua map, donker qua beeld, zie amper iets wat verder is als een paar meter, vijanden die ik lastig vind, dat moeras waar je niet in vooruit komt.
Ben niet de enige als ik zo eens her en der wat google.
Keep at it, je komt er wel doorheen ...
Ongetwijfeld 
Maar er is nog geen game geweest waarin euforie en frustatie zo extreem afwisselden.
Maar er is nog geen game geweest waarin euforie en frustatie zo extreem afwisselden.
Ik denk dat dat het verschil is, overal lees en zie ik dat magic build vele malen makkelijker is dan puur melee, wat ik doe.-SaveMe- schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:54:
Ik wist niet dat dit topic nog actief was. Speel zelf niet super vaak, zit nog maar op 20 uur maar ben al een paar maanden bezig. Ben zelf ook Royalty dus leun ook zwaar op magic. Je merkt dat de klasse bepaalde zaken moeilijker/makkelijker maakt. Zo vond ik 3-1 Tower of Latria een draak van een level. Naast dat ik totaal geen richtingsgevoel had in dat level, waren de vijanden (voornamelijk de Mind Flayers) echt verschrikkelijk rot om langsheen te komen. Combinatie van laag HP (relatief gezien, omdat ik level 14 ben qua HP maar level 40 qua magic) zorgden ervoor dat de stun+opeten een instakill was en de long range spells idem dito. Ook de baas van 3-1 net wat te vaak aan dood gegaan ondanks dat die te boeken staat als makelijk.
Na de 3-1 baas kreeg je de soul ray en toen is het spel echt 2 tandjes makkelijker geworden. 3-2 Upper Latria heb ik ondanks dat die retelang is, in ÃĐÃĐn keer uitgespeeld zonder dood te gaan. Gargoyles waren makkelijk te verslaan met soul ray en de Maneater baas wordt als "lastig" bestempeld in guides. Daar ben ik maar 2x dood gegaan.
3-3 The Ivory Tower was qua baas makkelijk. Alleen de smalle trappen met Mind Flayers
Heb nu afgerond:
1-1 + 1-2
2-1
3-1 t/m 3-3 (dus helemaal klaar)
Ga denk ik beginnen met wereld 4 of even kijken hoe ik kan starten met 2-2.
Na de 3-1 baas kreeg je de soul ray en toen is het spel echt 2 tandjes makkelijker geworden. 3-2 Upper Latria heb ik ondanks dat die retelang is, in ÃĐÃĐn keer uitgespeeld zonder dood te gaan. Gargoyles waren makkelijk te verslaan met soul ray en de Maneater baas wordt als "lastig" bestempeld in guides. Daar ben ik maar 2x dood gegaan.
3-3 The Ivory Tower was qua baas makkelijk. Alleen de smalle trappen met Mind Flayers

Heb nu afgerond:
1-1 + 1-2
2-1
Ik heb demon souls al vanaf eerste dag. Speel heerlijk rustig zit nu op 36 uur totaal geloof ik. Enige nadeel als je weer tijd niet gespeeld hebt je weer in moet komen. Maar vind het nog steeds erg vermakelijk en voor de rest is er voor mij toch niks interssant qua games.
Gaan rustig door tot het einde ððŧ
Gaan rustig door tot het einde ððŧ
[ Voor 7% gewijzigd door k1978 op 26-05-2021 14:37 ]
Ik raad je dan returnal aan.ArnoldSmiley schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:08:
Ongetwijfeld
GiTS
Prison of Latria echt briljant. Me helemaal de pestpokke zoeken naar de juiste route. Die Mindflayers waren pain in the ass ja.Robkazoe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:54:
Ik wist niet dat dit topic nog actief was. Speel zelf niet super vaak, zit nog maar op 20 uur maar ben al een paar maanden bezig. Ben zelf ook Royalty dus leun ook zwaar op magic. Je merkt dat de klasse bepaalde zaken moeilijker/makkelijker maakt. Zo vond ik 3-1 Tower of Latria een draak van een level. Naast dat ik totaal geen richtingsgevoel had in dat level, waren de vijanden (voornamelijk de Mind Flayers) echt verschrikkelijk rot om langsheen te komen. Combinatie van laag HP (relatief gezien, omdat ik level 14 ben qua HP maar level 40 qua magic) zorgden ervoor dat de stun+opeten een instakill was en de long range spells idem dito. Ook de baas van 3-1 net wat te vaak aan dood gegaan ondanks dat die te boeken staat als makelijk.
3-3 The Ivory Tower was qua baas makkelijk. Alleen de smalle trappen met Mind Flayers![]()
Heb nu afgerond:
1-1 + 1-2
2-1
3-2 ging stukken makkelijker, duurde alleen zooooo lang voordat ik doorhad hoe ik naar beneden moest.
Got it. Die had ik nooit zelf gevonden. Staat ook op geen enkele map ðēGreatsword schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Die brug in 5-2....das een shortcut hoop ik die blijvend is. Met die Sodden Ring en Tief Ring erlangs gesneaked 2x. Is wel goed met die dudes. Brug neer, tetug en op naar de bos ð
Edit: Dirty Colossus gone. Die boss fights stellen steeds minder voor. Of ik ben te sterk met de Crecent Falchion 5+?
Blij dat 5-2 erop zit. Hoop loot ff laten slingeren. Komt wel, vind dat moeras niks ð
Dank u allen weer
Edit: Dirty Colossus gone. Die boss fights stellen steeds minder voor. Of ik ben te sterk met de Crecent Falchion 5+?
Blij dat 5-2 erop zit. Hoop loot ff laten slingeren. Komt wel, vind dat moeras niks ð
Dank u allen weer
[ Voor 34% gewijzigd door ArnoldSmiley op 26-05-2021 22:46 ]
Ja, ik loop hier dagelijks te spammen. Sorry mensen ðRobkazoe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:54:
3-3 The Ivory Tower was qua baas makkelijk. Alleen de smalle trappen met Mind Flayers![]()
Heb nu afgerond:
1-1 + 1-2
2-1
Iemand die weet of die Fat Officials een 2e keer Armor Items droppen? Heb er beetje de pee in, Fire Storm lijkt me reuzehandigArnoldSmiley schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:22:
ja kunnen gewoon meerdere keren droppen.ArnoldSmiley schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:00:
[...]
Iemand die weet of die Fat Officials een 2e keer Armor Items droppen? Heb er beetje de pee in, Fire Storm lijkt me reuzehandig
officials genoeg. 2.1 2.2 1.4 1.3
GiTS
10 x die in 2.2 geprobeerd, dropped geen Armor meer tot dusver. Als ik beetje internet zoek, dan lees ik her en der dat het eenmalige drops zijn.reaL_G schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:13:
[...]
ja kunnen gewoon meerdere keren droppen.
officials genoeg. 2.1 2.2 1.4 1.3
wat heb je nog nodig dan?ArnoldSmiley schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:37:
[...]
10 x die in 2.2 geprobeerd, dropped geen Armor meer tot dusver. Als ik beetje internet zoek, dan lees ik her en der dat het eenmalige drops zijn.
GiTS
Die kan je gewoon opnieuw krijgen.
Penetrator archstone doorlopen.
Heb gewoon meerdere dezelfde items gekregen
Desnoods kan je altijd een vriend vragen te droppen.
Penetrator archstone doorlopen.
Heb gewoon meerdere dezelfde items gekregen
Desnoods kan je altijd een vriend vragen te droppen.
GiTS
Uit-ge-speeld!
Wie had dat ooit verwacht - ik niet. Het was een groot bijna 70 uur durend avontuur. Veel moeilijke momenten...de allereerste avond op die pokkebrug voor Boletaria Palace, level 5-1 en 5-2, Adjudicator....maar man, wat een toffe dikke vette game!
Dank aan iedereen die me geholpen heeft met tips.
@reaL_G @Greatsword @Superkiwi @Jheroun @-SaveMe- en de rest: Tof dat jullie dagelijks op mijn posts reageerde Tot voor kort was ik simpel casual gamertje die door de AC's heen rausde. Dit was echter wel een hele nieuwe beleving van gamen en bracht me terug naar de cartridge tijd. De euforie na level 3-1 man man, of na de Armored Spider. Echt genoten en ook mezelf wel versteld doen staan. Bijna 400 x You Died gezien....nooit onterecht overigens.
Wel mis ik 1 ding: Wat heeft King Allant nu precies gedaan dat die de Oude ontwaakte? Ik heb flarden opgevangen, ben bamg dat ik wat gemist heb of is het verhaal zo flinterdun?
Daarnaast: Ik heb Ostrava gemist en hiteindelijk helaas niet de Mausoleum key gehad. Jammer
Wie had dat ooit verwacht - ik niet. Het was een groot bijna 70 uur durend avontuur. Veel moeilijke momenten...de allereerste avond op die pokkebrug voor Boletaria Palace, level 5-1 en 5-2, Adjudicator....maar man, wat een toffe dikke vette game!
@reaL_G @Greatsword @Superkiwi @Jheroun @-SaveMe- en de rest: Tof dat jullie dagelijks op mijn posts reageerde Tot voor kort was ik simpel casual gamertje die door de AC's heen rausde. Dit was echter wel een hele nieuwe beleving van gamen en bracht me terug naar de cartridge tijd. De euforie na level 3-1 man man, of na de Armored Spider. Echt genoten en ook mezelf wel versteld doen staan. Bijna 400 x You Died gezien....nooit onterecht overigens.
AmenGreatsword schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:28:
@ArnoldSmiley Zie het als een kans om gaming een nieuwe betekenis te geven.
Geen standaard map of NPC's die je vertellen wat je moet doen en waar je naar toe mag of kan.
Het is ultieme vrijheid (na een korte intro) je staat op een kruispunt en jij bepaald welke kant je op gaat, het ene pad is wat moeilijker dan het andere, maar ze hebben allemaal wat met elkaar gemeen.
Ja het is moeilijk, maar dat komt omdat je jaren lang simpele gameplay gewend bent. Welk gevoel heb je nu na het verslaan van een baas of uitspelen van een game? (Waarschijnlijk een opgelucht gevoel, maar niet iets wat je nog heel lang bij blijft)
Zoals ik al vaker in dit topic heb gezegd, draait het om aanvalspatronen van je vijanden herkennen, soms hebben ze 2, 3 of meer vaste aanvallen die ze doen. Het is aan jou om uit te vogelen wanneer je aanvalt, wegrolt of blokt.
Zoals bij elke Souls game, kan je niet als een kip zonder kop op een vijand afrennen en button mashen in de hoop dat ze neergaan. Doe je dat wel, ga je 10x dood op dezelfde plek.
Pas het speeltempo dus aan en in het begin gewoon je vijand leren kennen door steeds weg te rollen of uit de buurt te blijven. Op die manier zie je wat er gebeurd en wat je moet doen. Liever 1 of 2 klappen uitdelen, dan 3 of 4 en dan in 1 klap dood zijn als je het mis hebt.
De game is niet moeilijk verkoopbaar en redelijk waarde vast, dus veel verlies hoef je er niet op te maken als het je toch niet lukt.
Wat ik je wel kan beloven, als je de game serieus een kans geeft, je geduld hebt en leert van je fouten, wordt het waarschijnlijk de beste game ervaring die je ooit hebt gehad. (Althans zo voelde voor mij mijn eerste souls game na ruim 15 jaar gaming.)
Beschik je dus over doorzettingsvermogen en de wil om iets fantastisch te beleven, dan zeg ik ga er voor!
Wil je gewoon standaard gameplay die je al tientallen keren gezien en gedaan hebt, blijf dan bij de games die je nu kent en speelt.
Wel mis ik 1 ding: Wat heeft King Allant nu precies gedaan dat die de Oude ontwaakte? Ik heb flarden opgevangen, ben bamg dat ik wat gemist heb of is het verhaal zo flinterdun?
Daarnaast: Ik heb Ostrava gemist en hiteindelijk helaas niet de Mausoleum key gehad. Jammer
@ArnoldSmiley Gefeliciteerd, ik ben trots op je! 
Leuk om te zien dat je er echt voor bent gegaan. 70 uur geÃŊnvesteerd en dan te bedenken dat je nog lang niet alles gedaan en gezien hebt.
Je kan er dus nog zoveel uren insteken als dat je zelf wilt, denk aan het behalen van alle wapens voor andere speelstijlen, extra Magic, Miracles en ga zo maar door.
NG+ is gelijk een stuk pittiger, dus een eventuele andere build kan natuurlijk ook nog. Aangezien je nu de routes e.d. kent ga je daar een stuk sneller door heen als de eerste keren.
Qua verhaal is het allemaal inderdaad echt filterdun, check beter even Youtube of de Wiki's voor uitleg.
Wat ik wel weet
Eerst maar even genieten van de overwinning zou ik zeggen en dan lekker nadenken wat je wilt gaan doen. Alles er uit halen wat er in zit, of lekker aan een nieuwe (souls) avontuur beginnen.
Ben benieuwd wat je keuze zal worden
Leuk om te zien dat je er echt voor bent gegaan. 70 uur geÃŊnvesteerd en dan te bedenken dat je nog lang niet alles gedaan en gezien hebt.
Je kan er dus nog zoveel uren insteken als dat je zelf wilt, denk aan het behalen van alle wapens voor andere speelstijlen, extra Magic, Miracles en ga zo maar door.
NG+ is gelijk een stuk pittiger, dus een eventuele andere build kan natuurlijk ook nog. Aangezien je nu de routes e.d. kent ga je daar een stuk sneller door heen als de eerste keren.
Qua verhaal is het allemaal inderdaad echt filterdun, check beter even Youtube of de Wiki's voor uitleg.
Wat ik wel weet
spoiler:
is dat er meerdere eindes zijn waarbij ieder einde ook zo zijn eigen beloning/item heeft.
Eerst maar even genieten van de overwinning zou ik zeggen en dan lekker nadenken wat je wilt gaan doen. Alles er uit halen wat er in zit, of lekker aan een nieuwe (souls) avontuur beginnen.
Dank je. Ik ben er ook wel trots op ja. Eigenlijk heel raar, is maar een game maar toch. Vereiste wel ff doorzettingsvermogen namelijk. Zeker in het begin.Greatsword schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:29:
@ArnoldSmiley Gefeliciteerd, ik ben trots op je!
Wat ik wel weetspoiler:is dat er meerdere eindes zijn waarbij ieder einde ook zo zijn eigen beloning/item heeft.
Geen idee nog of ik direct voor een 2e run ga, of dat ik aan Dark Souls ga beginnen. Hoor je wel t.z.t, ff 3 weken flink gamen laten indalen. Was tof, maar ook lange avonden. Tower of Latria doe je niet ff in 45 minuten - althans, ik niet ð
Maar fijn nogmaals dat je de tijd hebt genomen om toe te lichten waarom dit een bijzondere game is ð.
Netjes gedaan Arnold!
Leuk om jou vanaf het begin af aan al zo enthousiast bezig te zien, vol met de tandjes erin en niet meer loslaten
Heb je nu de smaak te pakken en ga je een andere From game proberen of neem je even 'rust'? In het eerste geval wil ik van harte Bloodborne aanbevelen, toch wel een van de beste uit se serie imo (naast Sekiro maar die game heeft zo een ontzettend andere speelstijl dat je dat eigenlijk geen Souls game kunt noemen).
Hoe dan ook; gg!!
Leuk om jou vanaf het begin af aan al zo enthousiast bezig te zien, vol met de tandjes erin en niet meer loslaten
Heb je nu de smaak te pakken en ga je een andere From game proberen of neem je even 'rust'? In het eerste geval wil ik van harte Bloodborne aanbevelen, toch wel een van de beste uit se serie imo (naast Sekiro maar die game heeft zo een ontzettend andere speelstijl dat je dat eigenlijk geen Souls game kunt noemen).
Hoe dan ook; gg!!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
You should see me nowSuperkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Nu je deze uitspraak gedaan hebt wil ik het je zien spelen ook
[ Voor 9% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-05-2021 07:47 ]
Denk dat de enige manier is om een FromSoftware game to een goed einde te brengen: er vol enthousiasme in vast te bijten. Verstand of 0 v.w.b doodgaan/opnieuw beginnen en gaan. Ik denk dat het ergens ook een geluk is geweest dat ik op avond 1 nog niet in de gaten had dat ik die Soul Ray op zak had. Ik heb die brug echt een keertje of 20 a 25x gedaan om de combat onder de knie te krijgen.Superkiwi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:21:
Netjes gedaan Arnold!
Ik heb inderdaad de smaak te pakken voor de overige titels van FromSoftware. Voor nu blijft de PS5 ff paar dagen uit. In 3 weken tijd 70 uur gestopt in Demon's Sousl, wat voor mij best veel is in korte tijd.
Twijfel of ik er direct een 2e Playtrough achteraan gooi - denk het niet. Game ligt nog te vers in het geheugen, en heb nooit echt de drive om Platinum te halen. Wat voor mij een goede reden voor een 2e run zou zijn, is de verhalen achter de missende NPC's achterhalen (bijv. Ostrava, Yuria).
Ik heb de Dark Souls trilogie en Bloodborne hier reeds liggen. Ik twijfel welke als eerste: Ik neig naar Dark Souls 1, puur en alleen dat ik bang ben als ik met Bloodborne begin dat de voorgaande Souls-games een teruggang zijn in gameplay zeg maar omdat deze ouder zijn als Bloodborne.
Natuurlijk ga ik dat al merken t.o.v. Demon's Souls, maar ik neig naar spelen op volgorde van chronologische verschijning.

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-05-2021 07:57 ]
Vriend, nu je al die voldoening heb gekregen, dan je het net zo goed de platinum afronden.ArnoldSmiley schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:59:
Uit-ge-speeld!
@reaL_G @Greatsword @Superkiwi @Jheroun @-SaveMe- en de rest: Tof dat jullie dagelijks op mijn posts reageerde Tot voor kort was ik simpel casual gamertje die door de AC's heen rausde. Dit was echter wel een hele nieuwe beleving van gamen en bracht me terug naar de console tijd. De euforie na level 3-1 man man, of na de Armored Spider. Echt genoten en ook mezelf wel versteld doen staan. Bijna 400 x You Died gezien....nooit onterecht overigens.
[...]
Amen
of nwe playtrough zonder easymode ON.
Welk einde heb je gekozen?
de game is nog niet ten einde, er zijn nog genoeg dingen die wel moet proberen.
NG+
Invaden van ander Werelden (PVP).
Andere mensen helpen Coop.
Bp npc`s/ White Black World Tendency events.
Ik loop nu heel de serie gewoon opnieuw af.
ben nu zelf bezig met DS1 remasterd, en de delen erop gaan volgen als er niks bijzonders is om te spelen.
GiTS
spoiler:
The Old One back to sleep
Je bedoelt zonder magic? Toch heb ik redelijk veel zonder magic nog gedaan, in zoverre je daar van kan spreken als je een Crescent Falchion hanteert. De damage ermee is magic, maar het is wel melee-style.reaL_G schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:37:
[...]
Vriend, nu je al die voldoening heb gekregen, dan je het net zo goed de platinum afronden.
of nwe playtrough zonder easymode ON.
.
Er is inderdaad nog genoeg te doen ja.reaL_G schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:37:
[...]
de game is nog niet ten einde, er zijn nog genoeg dingen die wel moet proberen.
NG+
Invaden van ander Werelden (PVP).
Andere mensen helpen Coop.
Bp npc`s/ White Black World Tendency events.
De BP NPC's en de White Black WT events hebben mijn interesse. PVP en COOP, mwah.
Weet het nog niet wat ik ga doen, kans is groot dat ik een NG+ ga doen hoor. Maar laat hem een paar dagen uit. Ding heeft hier overuren staan maken
Heb ik reeds gedaan. Wat mij verbaasd, is dat ik hele verhalen & uitleg vind over King Allant.Greatsword schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:29:
Mij is het vanuit de game echt een raadsel waarom en hoe ie de Old One nu ontwaakt heeft. Persoonlijk had ik het leuk gevonden als het verhaal ietsje pietsje meer details had bevat. Hoe komen die mensen die dit op YouTube en Wiki plaatsen dan aan al die info? Pure speculatie?
[ Voor 8% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-05-2021 12:56 ]
Ik mis de dagelijkse posts van @ArnoldSmiley

Ik wilde vanochtend ook al typen dat het een beetje stilletjes wordt hier
Ben er nog niet uit - Afgelopen dagen eerst mijn achtergevel van de woning vervangen. Koppie is leeg, wellicht dat ik een2e run ga opstarten vanavond.
Heb er ff over nagedacht. Om direct een 2e Demon's Souls run te doen....mm nee. Ik ken de levels nu, ken de bazen en kan ze aan. Er komt sowieso ooit een 2e playtrough: dit is de eerste game ooit waar ik na het het uitspelen niet direct gamedata en save files van de PS afgegooid heb. Nu gelijk een 2e PT voelt voor mij als een film de volgende dag nog een keer kijken.
Ik heb enorm genoten maar ik wil voor nu een nieuw avontuur gaan. Daarom ga ik de nieuwe Ratchet and Clank spelen.
Geintje.
Ik ben verkocht aan Demons Souls en sta te popelen om aan Dark Souls 1 te beginnen.
Dus mocht je me echt missen: zoek ff het DS1 topic op ð
Tof, veel plezier.ArnoldSmiley schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:43:
Ik ben verkocht aan Demons Souls en sta te popelen om aan Dark Souls 1 te beginnen.
Dus mocht je me echt missen: zoek ff het DS1 topic op ð
Die game is voor mij te lang geleden om je op weg te helpen, maar met de Wiki https://darksouls.wiki.fextralife.com/Dark+Souls+Wiki en YouTube kom je natuurlijk heel ver.
Ik lees je progressie en frustratie wel in [Multi] Dark Souls
Dark Souls is qua level design echt stukken beter dan DS. Exploration is daar nog veel toffer! Veel plezier!
Plezier ver te zoeken. In Demons had ik het net lekker voor elkaar. Beetje lekker zwaard en schild, mooi effectief armortje om....dit is trowback naar 4 weken geleden.-SaveMe- schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:24:
Dark Souls is qua level design echt stukken beter dan DS. Exploration is daar nog veel toffer! Veel plezier!
Had die Wiki al laaaang geraadpleegd na je Demons Wiki page linkGreatsword schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:54:
[...]
Tof, veel plezier.
Die game is voor mij te lang geleden om je op weg te helpen, maar met de Wiki https://darksouls.wiki.fextralife.com/Dark+Souls+Wiki en YouTube kom je natuurlijk heel ver.
Ik lees je progressie en frustratie wel in [Multi] Dark Souls
Mm vaag. Dat DeS qua graphics enzo veel beter is als DS1 dat snapik. Maar de hele gameplay van DeS is beter lijkt het op het eerste gezicht. Menu van DS1 zeer beknopt. Kan bijvoorbeeld nergens mij equip.burden enzo vinden.
Daarnaast...game inhoudelijk heb je bij DeS die WT, heb je bij Dark Souls niet.
Hoe is magic in Dark Souls t.o.v. DeS? Ik vond magic/melee echt een fijne speelwijze.
Hoe is magic in Dark Souls t.o.v. DeS? Ik vond magic/melee echt een fijne speelwijze.
Je had ng+ moeten proberen, is wel een graadje lastiger. Meer bp enemies, 40,% meer health voor enemies.ArnoldSmiley schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:47:
Mm vaag. Dat DeS qua graphics enzo veel beter is als DS1 dat snapik. Maar de hele gameplay van DeS is beter lijkt het op het eerste gezicht. Menu van DS1 zeer beknopt. Kan bijvoorbeeld nergens mij equip.burden enzo vinden.
Staat gewoon bij je stats. Tabje
Menu is net zo uitgebreid.
Alleen heb je 3 fases ipv 2.
Tot 25 is fast tot 50 is normal en daarboven is slow.
Je hebt een andere vorm van tendency. Ivn clans joinen. Je kan je sins expellen voor geld.
Demon speelt gewoon soepel, hier kom je achter als je dark1 speelt. Na een paar uur ben je het wel gewend.
Maar mechanics magic etc soortgelijk.
Maar verwacht geen easy mode als in demon.
(snel goede wapen vinden/upgraden is er ook wel).
Upgraden vergt wat meer inzet.
En weapon stats zijn wat meer extremer.
Vanaf firelink shrine.
Gast je bent nu toch een veteraan.
Dat spel zou 2 vingers in de neus moeten zijn,
In ieder geval zou je de mechanics nu makkelijk moeten begrijpen.
Plat vraagt wel wat meer effort. Min 2.5 playtroughs
GiTS
Veteraan zegt ie ð Dark Souls 2 vingers in de neus ð ðreaL_G schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:20:
[...]
Je had ng+ moeten proberen, is wel een graadje lastiger. Meer bp enemies, 40,% meer health voor enemies.
Staat gewoon bij je stats. Tabje
Menu is net zo uitgebreid.
Alleen heb je 3 fases ipv 2.
Tot 25 is fast tot 50 is normal en daarboven is slow.
Je hebt een andere vorm van tendency. Ivn clans joinen. Je kan je sins expellen voor geld.
Demon speelt gewoon soepel, hier kom je achter als je dark1 speelt. Na een paar uur ben je het wel gewend.
Maar mechanics magic etc soortgelijk.
Maar verwacht geen easy mode als in demon.
(snel goede wapen vinden/upgraden is er ook wel).
Upgraden vergt wat meer inzet.
En weapon stats zijn wat meer extremer.
Vanaf firelink shrine.
Gast je bent nu toch een veteraan.
Dat spel zou 2 vingers in de neus moeten zijn,
In ieder geval zou je de mechanics nu makkelijk moeten begrijpen.
Plat vraagt wel wat meer effort. Min 2.5 playtroughs
Mijn progressie gaat wel veel sneller als bin Demons Souls. Mechanics sneller onder de knie. En idd, no easy mode. Nu gebruikte ik die al niet heeeeeel veel i DeS, maar toch.
Ik heb maandje dark 1 niet meer opgestart.ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:48:
[...]
Veteraan zegt ie ð Dark Souls 2 vingers in de neus ð ð
Mijn progressie gaat wel veel sneller als bin Demons Souls. Mechanics sneller onder de knie. En idd, no easy mode. Nu gebruikte ik die al niet heeeeeel veel i DeS, maar toch.
Moest nog 2 werelden dacht ik.
Ga binnenkort maar ff afmaken.
Tip:
Die big skeleton dropt wel een aardige weapon,
In de graveyard bij firelink shrine.
Maar je luck stat moet erg erg hoog zijn voor de drop en wil je er levend wegkomen. Pfff
Soorten magic is hier wel uitgebreider.
maar veel beperkter in gebruik.
Superveel minibosses.
Ben je al voorbij de dikke en de dunne?
GiTS
Nee man...net die Taurus Demon verslagen.reaL_G schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:27:
[...]
Ik heb maandje dark 1 niet meer opgestart.
Moest nog 2 werelden dacht ik.
Ga binnenkort maar ff afmaken.
Tip:
Die big skeleton dropt wel een aardige weapon,
In de graveyard bij firelink shrine.
Maar je luck stat moet erg erg hoog zijn voor de drop en wil je er levend wegkomen. Pfff
Soorten magic is hier wel uitgebreider.
maar veel beperkter in gebruik.
Superveel minibosses.
Ben je al voorbij de dikke en de dunne?
Ik wil dat Claymore zwaard nu op die brug voor die Red Dragon. Snap alleen geen kloot ervan hoe ik die shortcut unlock naar Parisch
Gewoon lopen voor je leven. Bij de draak.ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:55:
[...]
Nee man...net die Taurus Demon verslagen.
Ik wil dat Claymore zwaard nu op die brug voor die Red Dragon. Snap alleen geen kloot ervan hoe ik die shortcut unlock naar Parisch
Shortcut voor undead parish is veel veel verder in de lvl. Ik denk dat je undead burg bedoelt. Je eerste bonfire?
De toren welke je omhoog bent gegaan voor de taurus demon heeft een leuke miniboss op de onderste floor.
Er is ook een knight net voor die trappen voor die toren. Zo laag mogelijk in undead burg.
Probeer ze zou ik zeggen.
Geeft een beetje feel voor wat er gaat komen.
[ Voor 25% gewijzigd door reaL_G op 03-06-2021 22:16 ]
GiTS
Shortcut direct naar die brug ja. Die miniboss gevonden, is pittig man. En die Knight ook al tegengekomen.reaL_G schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:12:
[...]
Gewoon lopen voor je leven. Bij de draak.
Shortcut voor undead parish is veel veel verder in de lvl. Ik denk dat je undead burg bedoelt. Je eerste bonfire?
De toren welke je omhoog bent gegaan voor de taurus demon heeft een leuke miniboss op de onderste floor.
Er is ook een knight net voor die trappen voor die toren. Zo laag mogelijk in undead burg.
Probeer ze zou ik zeggen.
Geeft een beetje feel voor wat er gaat komen.
Dat jij dat gewoon zo ff weet man uit je kop ðð
Ik speel als Pyromancer. Ik wil een meleen build met snelle wapens als de Utchigatana gaan maken. Dan levelen in Vit, End, sowieso, maar ook volop in Dex en Att. Of zit ik er dan naast? Ik ben beetje bamg dat ik zuurverdiende punten in verkeerde meuk stop.
Speel op dit moment met een Axe + Heatshield en Pyro op R2. Ga zo die Axe wisselen met de Claymore denk ik
Zulke dingen blijven hangen als je te vaak dood gaat.ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:44:
[...]
Shortcut direct naar die brug ja. Die miniboss gevonden, is pittig man. En die Knight ook al tegengekomen.
Dat jij dat gewoon zo ff weet man uit je kop ðð
Ik speel als Pyromancer. Ik wil een meleen build met snelle wapens als de Utchigatana gaan maken. Dan levelen in Vit, End, sowieso, maar ook volop in Dex en Att. Of zit ik er dan naast? Ik ben beetje bamg dat ik zuurverdiende punten in verkeerde meuk stop.
Speel op dit moment met een Axe + Heatshield en Pyro op R2. Ga zo die Axe wisselen met de Claymore denk ik
Gebruik magic beperkt. Chaos versies van pyro en wat soularrows en soulmass.
Hou het wel bij mij murakamo tot ik chaos blade heb.
Falchion en Uchigatana zijn hier ook wel redelijk maar alleen goede upgradepath duurt lang.
Scaling voor melee weapons is dex en str stat
Scaling voor magic is intel en faith stat
Maar zoals ik al zei. Ps5 is maand niet aan geweest.
GiTS
Mijn eerste rondje was met een Royalty, daarna meteen als Barbarian opnieuw begonnen. Gebruik meestal de meat cleaver of een sticky compound longbow.
Ik moet alleen de einboss(es) nog maar wil eerst alle andere content doen en proberen de trophies allemaal te halen. Nu zit ik dus vooral met world en character tendency te puzzelen. Begrijp ik nou goed dat ik character tendency eigenlijk alleen kan sturen door invaders te verslaan? Maar als ze mij dan neermeppen wordt de world tendency zwarter, maar heeft dat ook invloed op character tendency?
Of is het makkelijker om met NG+ verder te gaan en daarin de character tendency verder naar wit te brengen?
Wellicht is mijn tendency ineens wit als ik de phantom van Garl Vinland neer heb, daar werkt de meatcleaver niet op en zelfs met zo'n fire buff is het lastig omdat hij A)veel HP heeft B)zichzelf healt C)Ook hard mept. Ik denk dat ik dit de lastigste combat uit de game vind, maar dat komt vooral omdat ik helemaal geen magic heb. Met een paar goede flame spells is hij zo neer denk ik. Misschien moet ik maar gewoon een paarhonderd fire arrows kopen
Ik moet alleen de einboss(es) nog maar wil eerst alle andere content doen en proberen de trophies allemaal te halen. Nu zit ik dus vooral met world en character tendency te puzzelen. Begrijp ik nou goed dat ik character tendency eigenlijk alleen kan sturen door invaders te verslaan? Maar als ze mij dan neermeppen wordt de world tendency zwarter, maar heeft dat ook invloed op character tendency?
Of is het makkelijker om met NG+ verder te gaan en daarin de character tendency verder naar wit te brengen?
Wellicht is mijn tendency ineens wit als ik de phantom van Garl Vinland neer heb, daar werkt de meatcleaver niet op en zelfs met zo'n fire buff is het lastig omdat hij A)veel HP heeft B)zichzelf healt C)Ook hard mept. Ik denk dat ik dit de lastigste combat uit de game vind, maar dat komt vooral omdat ik helemaal geen magic heb. Met een paar goede flame spells is hij zo neer denk ik. Misschien moet ik maar gewoon een paarhonderd fire arrows kopen
World en karakter tendency staan los van elkaar.Jheroun schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:33:
Mijn eerste rondje was met een Royalty, daarna meteen als Barbarian opnieuw begonnen. Gebruik meestal de meat cleaver of een sticky compound longbow.
World tendency is makkelijk te veranderen.
Blauwe stenen consumen en zelfmoord plegen.
Spec bp en prime-evil demon kills.
Karakter van wit naar zwart kan snel, maar terug naar wit is wat lastiger. Dat is de speciale BP in elke wereld killen per run. Als je niet per ongeluk geen normale npc heb gekild heb je met 5 spec bp kills genoeg voor pure wit, anders ben je zomaar 2 playtroughs verder.
Online is het te boosten
Garl heeft geen invloed op tendency.
Zn zusje wel in 5.2 wel.
Als je voor trophys gaat.
Zorg dat je pure wit bent op karakter en de friend ring hebt/krijgt . Daarna maakt het niet uit.
[ Voor 5% gewijzigd door reaL_G op 04-06-2021 14:34 ]
GiTS
Weet je, of heb je een linkje, welke die speciale BP zijn? Ik ben aan het googelen en vind van alles over BP en tendencies maar niet welke die 5 speciale nou zijn.reaL_G schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:31:
[...]
Karakter van wit naar zwart kan snel, maar terug naar wit is wat lastiger. Dat is de speciale BP in elke wereld killen per run. Als je niet per ongeluk geen normale npc heb gekild heb je met 5 spec bp kills genoeg voor pure wit, anders ben je zomaar 2 playtroughs verder.
Online is het te boosten
Garl heeft geen invloed op tendency.
Zn zusje wel in 5.2 wel.
Als je voor trophys gaat.
Zorg dat je pure wit bent op karakter en de friend ring hebt/krijgt . Daarna maakt het niet uit.
Het gaat me inderdaad om die friend ring momenteel.
En wat betreft de world tendencies is het rare dat ik in 5-1 wel die trap op ben geweest om dat wapen te halen maar dat die wereld nu niet meer pure White is. geen idee wie ik heb beledigd waardoor dat is gebeurd.
@Jheroun Neem deze door.
http://demonssouls.wikidot.com/character-tendency
http://demonssouls.wikidot.com/character-tendency
[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 04-06-2021 19:35 ]
Zijn genoeg wiki'sJheroun schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:20:
[...]
Weet je, of heb je een linkje, welke die speciale BP zijn? Ik ben aan het googelen en vind van alles over BP en tendencies maar niet welke die 5 speciale nou zijn.
Het gaat me inderdaad om die friend ring momenteel.
En wat betreft de world tendencies is het rare dat ik in 5-1 wel die trap op ben geweest om dat wapen te halen maar dat die wereld nu niet meer pure White is. geen idee wie ik heb beledigd waardoor dat is gebeurd.
Deze gebruik ik
https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Demons+Souls+Wiki
Wereld tendency is niet belangrijk voor die ene ring.
Kill een boss demon en de world shift naar wit.
Kill een prime evil demon en dan nog een boss en je wereld is wit.
Kill een bp en prime-evil demon en wereld is wit.
Let op wit niet altijd gelijk puur wit.
De speciale bp hebben ook een verschijning in witte wereld shiften world tendency.
Char tendency is instant
World tendency shift pas na archstone gebruik.
Maak je wereld puur zwart!!
Dan spawnt de bp, kill ze dan, maar kill daarna gelijk in dezelfde level de prime-evil demon dan gaat de wereld ook 75% naar wit toe (gebruik geen archstone tussen de kills van bp en prime-evil)
Gates of Boletaria - Executioner Miralda
The Tunnel City - Scirvir, the Wanderer
Prison of Hope - Lord Rydell
The Ivory Tower - Defeat Old Monk in Online Mode (counts as Black Phantom PK)
Island's Edge - Satsuki
Swamp of Sorrows - Selen Vinland
In uiterste geval kan iemand als bp invaden en als je hem kilt shift je character ook
GiTS
Zit een beetje vast in Tunnel City. Heb de hele zooi nu wel geloot, moet alleen de eindbaas nog. Als fragiele royality/magiÃŦr best pittig. Heb hem nu drie keer gedaan maar allemaal vrij snel dood gegaan. Nog weinig geÃŊnvesteerd in mijn HP (magic ondertussen op 50, intelligence op 20).
Grootste ergernis is eigenlijk nog de shortcut naar de baas toe. Dat naar beneden vallen in die diepe grot. De camera werkt amper mee, het is donker waardoor je geen hol ziet. En het is hoog genoeg om je te pletter laten vallen. Is hier een slim ezelsbruggetje voor te verzinnen ofzo?
Grootste ergernis is eigenlijk nog de shortcut naar de baas toe. Dat naar beneden vallen in die diepe grot. De camera werkt amper mee, het is donker waardoor je geen hol ziet. En het is hoog genoeg om je te pletter laten vallen. Is hier een slim ezelsbruggetje voor te verzinnen ofzo?
Bedoel je dit stuk?Robkazoe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:42:
Zit een beetje vast in Tunnel City. Heb de hele zooi nu wel geloot, moet alleen de eindbaas nog. Als fragiele royality/magiÃŦr best pittig. Heb hem nu drie keer gedaan maar allemaal vrij snel dood gegaan. Nog weinig geÃŊnvesteerd in mijn HP (magic ondertussen op 50, intelligence op 20).
Dat is echt een kwestie van een minuutje rollen.
@Greatsword @reaL_G Dank, ik geloof dat ik het snap. Dus om die ring te krijgen moet ik ofwel invaders killen (met risico of shift in world tendency als ik dood ga). Ofwel de werelden naar pure black halen zodat ik die special bps krijg.
Dan ga ik eerst even checken of ik nog iets moet doen met White world tendencies voordat ik dit pad op ga.
Dan ga ik eerst even checken of ik nog iets moet doen met White world tendencies voordat ik dit pad op ga.
Gebruik fotomode om te kijken waar je kan vallenRobkazoe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:42:
GiTS
Idd mensen kunnen je alleen invaden als je human form hebt. Maar ik weet niet of je wereld shift.Jheroun schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:16:
@Greatsword @reaL_G Dank, ik geloof dat ik het snap. Dus om die ring te krijgen moet ik ofwel invaders killen (met risico of shift in world tendency als ik dood ga). Ofwel de werelden naar pure black halen zodat ik die special bps krijg.
Ik zelfs gelezen dat als je veel pvp online speelt je wereld zich settelt op gemiddelde van de servers.
Ik heb het niet meegemaakt.
Als je een rode steen hebt (end game keuze).
Kan je met een friend via password boosten naar wit.
Ben wel bereid om je te helpen, echter alleen als je zelf de rode steen hebt.
GiTS
Ik mis het DeS topic.
Kennen jullie vast wel, dat je het ff helemaal gehad hebt met die FromSoftware meuk.
Ik vind DS1 echt veeeel moeilijker man als Demons, qua bosses dan althans. De levels gaan we me wel beter af. Raar eigenlijk. Elke baas is tot nu gekloot en gedoe. Carpa Demon, 3e boss, DeS uitgespeeld dan denk ik: zoooo lastig kan ie toch niet zijn?
Nou heb ik ook geen ene fluit aan magic op zak. Speel als Pyromancer, maar die vlamballen zijn ook een joke. Ik drink bijna me biertje leeg voordat meneer eindelijk eens gecast heeft ð
Ben er ff klaar mee. 19.30h begonnen, de route naar de boss kan ik wel dromen. Is kort maar desalnietemin lastig en tot slot begeeft me zwaard het net en kan ik terug naar een ander Bonfiire voor een fix van mijn Drake Sword.
Kennen jullie vast wel, dat je het ff helemaal gehad hebt met die FromSoftware meuk.
Ik vind DS1 echt veeeel moeilijker man als Demons, qua bosses dan althans. De levels gaan we me wel beter af. Raar eigenlijk. Elke baas is tot nu gekloot en gedoe. Carpa Demon, 3e boss, DeS uitgespeeld dan denk ik: zoooo lastig kan ie toch niet zijn?
Nou heb ik ook geen ene fluit aan magic op zak. Speel als Pyromancer, maar die vlamballen zijn ook een joke. Ik drink bijna me biertje leeg voordat meneer eindelijk eens gecast heeft ð
Ben er ff klaar mee. 19.30h begonnen, de route naar de boss kan ik wel dromen. Is kort maar desalnietemin lastig en tot slot begeeft me zwaard het net en kan ik terug naar een ander Bonfiire voor een fix van mijn Drake Sword.
[ Voor 20% gewijzigd door ArnoldSmiley op 06-06-2021 22:41 ]
Tunnelcity is toch Flamelurker? Die vond ik juist erg fijn. Tunnel door rechtsaf, beetje afdalen en tada.Robkazoe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:42:
Nou 5 a 6 keer afdalen slaat je geheugen het wel op, paar keer oefenen nog en je staat oog in oog met een vam de tofste bosses vond ik
Welke Boss?ArnoldSmiley schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:38:
Ik mis het DeS topic.
GiTS
Carpa Demon, met die 2 honden erbij

Hmm, die vond ik wel meevallen. Gebruik die trap aan de zijkant.
Is een side Boss. Geeft toegang andere level.
Drake sword vind ik maar mehh
Je kan ook nog altijd de main path volgen.
Undead parish complete?
Heb je al op het dak gevochten?
Undead parish complete?
GiTS
- I know, side boss voor entry Dark nog watreaL_G schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:44:
Hmm, die vond ik wel meevallen. Gebruik die trap aan de zijkant.
Undead parish complete?
- Drake Sword meh, maar wat is het alternatief op dit moment in de game?
- Undead Parish complete, de bel is geluid, shortcuts naar Firelink Shrine en Undead Brigde geopend.
Ik zit ook met dat levellen te kutten:
Ik gooi nu alles op VIT en END. Beiden SL 20. Maar er komt een moment dat ik DEX en STR ook nodig ga hebben, die dan veel lsatiger te levellen zijn. Hoe deed jij dat levellen?
Ik vind dat echt verdraaid lastig te beslissen, zeker gezien het aantal te verzamelen Souls echt laag is nog in de beginlevels.
Kijk, bij DeS gooide ik alles op Magic, logisch met die Crecent meuk. Maar nu ben ik het spoor ff bijster.
Voor melee. Weapons Dex en strArnoldSmiley schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:53:
[...]
- I know, side boss voor entry Dark nog wat
- Drake Sword meh, maar wat is het alternatief op dit moment in de game?
- Undead Parish complete, de bel is geluid, shortcuts naar Firelink Shrine en Undead Brigde geopend.
Ik zit ook met dat levellen te kutten:
Ik gooi nu alles op VIT en END. Beiden SL 20. Maar er komt een moment dat ik DEX en STR ook nodig ga hebben, die dan veel lsatiger te levellen zijn. Hoe deed jij dat levellen?
Ik vind dat echt verdraaid lastig te beslissen, zeker gezien het aantal te verzamelen Souls echt laag is nog in de beginlevels.
Kijk, bij DeS gooide ik alles op Magic, logisch met die Crecent meuk. Maar nu ben ik het spoor ff bijster.
Voor magic etc mag en intell
Heb echt veel gegrind bv darkroot bassin/garden.
Bij de toren onderste lvl bij de smith in parish.
En dan verder tot de 1 bonfire.
En dan vanaf daar.
Je heb wel die seal nodig.
Als je te vaak dood gaat, andere wereld zoeken.
Heb je masterkey?
GiTS
Heb een masterkey als gift gekozen ja.reaL_G schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:05:
[...]
Voor melee. Weapons Dex en str
Voor magic etc mag en intell
Heb echt veel gegrind bv darkroot bassin/garden.
Bij de toren onderste lvl bij de smith in parish.
En dan verder tot de 1 bonfire.
En dan vanaf daar.
Je heb wel die seal nodig.
Als je te vaak dood gaat, andere wereld zoeken.
Heb je masterkey?
Zal vanavond eens bij Darkroot Bassin/Gardin gaan grinden, dat is achter Titanite Demon in Parish, weet ik te vinden. Ga even kijken welke seal je bedoelt, heb geen flauw benul namelijk.
En andere wereld zoeken....Is een optie. Anderzijds, de route die ik probeer te volgens is al een beginners route
Bij firelink heb je met de masterkey wel paar opties. (Niet perse makkelijker).ArnoldSmiley schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:27:
[...]
Heb een masterkey als gift gekozen ja.
Zal vanavond eens bij Darkroot Bassin/Gardin gaan grinden, dat is achter Titanite Demon in Parish, weet ik te vinden. Ga even kijken welke seal je bedoelt, heb geen flauw benul namelijk.
En andere wereld zoeken....Is een optie. Anderzijds, de route die ik probeer te volgens is al een beginners routeMaar heeft inderdaad ook geen zin keer op keer dood te gaan. Anderzijds, ik moet wel Carpa Demon voorbij om Depths en Blighttown te unlocken
Blighttown zit daarbij dark basin ook, en nog wel meer.
Zoek naar trappen aan de zijkant bij de bonfire.
Je kan ook verplaatsen met die crow.
GiTS
Zoooo die NG+ is wel ff een behoorlijke difficulty stijging zeg haha. Wordt door alles ge'oneshot' Wel echt significant moelijker in vergelijking met de andere souls games en Bloodborne.
En dan zijn erbij die gewoon NG+6 zitten ofzoVildhjarta schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:24:
Zoooo die NG+ is wel ff een behoorlijke difficulty stijging zeg haha. Wordt door alles ge'oneshot' Wel echt significant moelijker in vergelijking met de andere souls games en Bloodborne.

Ik moet echt gaan grinden voor wat extra levels ben ik bang (SL 80 ongeveer nu)ArnoldSmiley schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:36:
[...]
En dan zijn erbij die gewoon NG+6 zitten ofzo
SuccesVildhjarta schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:28:
[...]
Ik moet echt gaan grinden voor wat extra levels ben ik bang (SL 80 ongeveer nu)
@ArnoldSmiley @reaL_G Mag de discussie over Dark Souls dan wellicht ook in het bijpassende topic? Dan heb ik ook wat aan jullie informatie als ik die game weer eens opstart en kan het hier gewoon over Demon's Souls gaan
Ik dacht een hoop interessante nieuwe avonturen te kunnen lezen maar het ging over de verkeerde game
Ik dacht een hoop interessante nieuwe avonturen te kunnen lezen maar het ging over de verkeerde game

Ik ben verdwenen van dit topic.Jheroun schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:23:
@ArnoldSmiley @reaL_G Mag de discussie over Dark Souls dan wellicht ook in het bijpassende topic? Dan heb ik ook wat aan jullie informatie als ik die game weer eens opstart en kan het hier gewoon over Demon's Souls gaan![]()
Ik dacht een hoop interessante nieuwe avonturen te kunnen lezen maar het ging over de verkeerde game![]()
Mocht iemand white character willen boosten,
Ben ik beschikbaar.
GiTS
Sorry, dwaalden af en was offtopic ðJheroun schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:23:
@ArnoldSmiley @reaL_G Mag de discussie over Dark Souls dan wellicht ook in het bijpassende topic? Dan heb ik ook wat aan jullie informatie als ik die game weer eens opstart en kan het hier gewoon over Demon's Souls gaan![]()
Ik dacht een hoop interessante nieuwe avonturen te kunnen lezen maar het ging over de verkeerde game![]()
.
[ Voor 98% gewijzigd door ArnoldSmiley op 07-06-2021 19:25 ]
Is er een maximum per run van de chunks voor wapenupgrades? Ik ben nog steeds dingen aan het ontdekken en af en toe een beetje grinden voordat ik de laatste boss ga doen. Ik ben denk ik al 10 x stonefang tunnel en tunnel city doorgelopen op zoek naar spiderstone shards en chunks en dragonstone shards en chunks maar ik mis er nog steeds een paar om mijn boog en mijn zwaard van +4 naar +5 te halen. Niet bepaald een halszaak en in NG+ vind ik ze weer snel genoeg maar zit er per run een maximum op ofzo of zit ik in een unlucky streak? Ik krijg ze echt niet meer gevonden.
Edit
[ Voor 162% gewijzigd door ArnoldSmiley op 22-06-2021 15:41 ]
Hele tijd niet meer gespeeld. Maar nu in 1 poging bij old hero gekomen en hij is neer.
Dit is wel 1 van de makkelijkste bosses in de souls serie zeg.
Dit is wel 1 van de makkelijkste bosses in de souls serie zeg.
@k1978 Dat geldt voor best een hoop bosses, als je eenmaal weet hoe je het aan moet pakken
OkÃĐ hehe dat zal best.Jheroun schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:46:
@k1978 Dat geldt voor best een hoop bosses, als je eenmaal weet hoe je het aan moet pakken
Maar heb nog nooit een boss verslagen zonder zelf geraakt te worden. Is natuurlijk wel dat je zelf steeds beter wordt in deze games.
We gaan rustig verder ð