MetalSonic schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:17:
Gamepass nog duurder, het is jammer maar het maakt voor mij persoonlijk weinig uit. Gamepass is een systeem dat voor mij niet zo goed werkt. Ik heb ineens teveel games om uit te kiezen, in tegenstelling tot veel anderen word ik daar wat nerveus van. Zoveel gave games die ik ineens tot mijn beschikking heb. In verband met werk, privé en andere hobbies naast games heb ik btw niet ineens meer tijd tot mijn beschikking.
Wat voor mij het grootste minpunt is met Gamepass want ik heb het geprobeerd is dat als ik een spel speel en er is iets in dat spel dat ik iets minder leuk vind ik geneigd ben snel te denken dat het tijd wordt voor het volgende spel. Het is eigenlijk het totaal tegenovergestelde van vroeger ten tijde van de de Super Nintendo. Ik kocht voor veel geld een game en ook toen waren er dingen die ik niet leuk vond maar ik accepteerde ze en ik ging door. En vaak bleek zo'n game uiteindelijk toch gaaf. Ik had niet dat ik een spel speelde en ik 50+ andere games in mijn ooghoek had die zeiden "je kan mij ook spelen".
Dit is mijn beleving, er zullen zat mensen zijn die hier wel goed mee om kunnen gaan. De ironie is dat ik dit dus totaal niet heb met bijvoorbeeld een streamingdienst zoals Netflix. Daar heb ik veel films en series om uit te kiezen maar daar geniet ik van elke serie en film die ik kijk. Daar is het niet zo dat als ik een serie kijk ik last heb van de series die ik nog niet heb gezien.
Achja uiteindelijk maakt het ook weinig uit. Zoals ik denk de meesten hier heb ik vooral weinig tijd (relatief) als ik een spel zie dat mij echt leuk lijkt zelfs als het op een andere console is die ik nog niet heb dan kan ik het kopen en ervan genieten.
Zo sta ik er ook in. Vroeger speelde ik games uit. Met GP hop ik van de ene naar de andere game, als ik überhaupt al tijd heb/de tijd neem om te gamen.
Juist door de grote keuze, zijn er nog maar weinig games waar ik helemaal in opga en dus ben ik zelden geneigd om tijd te maken voor games, waar ik eerder een hele dag op school (later werk) uitkeek naar de avond waarin ik weer verder kon gaan met die ene game waar ik voor gespaard had.
Ik heb vandaag Ultimate omgezet naar Essential, maar dat is het ook niet helemaal voor mij. Er zitten wat games bij die de kinderen spelen, maar dat is het dan ook. Ik had liever verschillende tiers gezien die je de mogelijkheid geven om maandelijks een aantal games te lenen. De goedkoopste tier geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld 1 tot 3 games per maand te lenen en de duurste is dan Ultimate zonder limiet.
Ik heb heel lang in het kamp gezeten dat de XSX juist om GP boven de PS5 verkoos. Vorig jaar toch een PS5 onder de kerstboom gelegd en PS Plus Premium heb ik het afgelopen jaar o.b.v. aanbod als een betere insentive ervaren dan GP. Een wat kleiner aanbod, maar doorgaans betere games.
Hoe dan ook, volgend jaar spelen we allemaal GTA6, dus dan zullen er nog wel veel meer abo's worden opgezegd.