Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Waarom stopt Microsoft niet gewoon met Game Pass en/of Xbox?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:24:
Waarom stopt Microsoft niet gewoon met Game Pass en/of Xbox?
De beste deal in de gamewereld wordt iets duurder, en jouw reactie is 'waarom stoppen ze er niet helemaal mee?!' :?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Hahn schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:44:
[...]

De beste deal in de gamewereld wordt iets duurder, en jouw reactie is 'waarom stoppen ze er niet helemaal mee?!' :?
Nee, het wordt AANZIENLIJK duurder mede door onzin zoals Fortnite v-bucks en Ubisoft zooi. De premium tier laat heel duidelijk “day one” weg dus als je spellen op release wil spelen mag je de veel te dure ultimate nemen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:15
[...]

50% duurder is niet iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
En ik ben bang dat er genoeg Fortnite spelers zijn dus voor hun is het juist 3 euro per maand goedkoper zo... (12 euro per maand vs de 9 euro verhoging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Het gaat van $20 naar $30. $20 was al veel geld voor wat je kreeg. Tenzij je een Xbox-only gamer bent. 50% extra wordt de doodsteek van Game Pass. $360 per jaar!! Dat zijn 5 nieuwe games full price.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik was ook altijd groot fan van Game Pass, maar merk dat ik het laatste half jaar eigenlijk geen spel uit het aanbod meer gespeeld heb.
Merk daarnaast dat ik voorheen ook regelmatig spellen speelde omdat ze nou eenmaal op game pass staan, voorheen was dat leuk want speel je eens wat anders dan je normaal zou spelen.
Echter met het huidige aanbod in spellen (die niet in game pass zitten) is de backlog zo gegroeid dat de spellen in game pass mij eigenlijk ten koste gaan van de tijd die ik ook zou kunnen steken in gekochte spellen.
Ga mijn abonnement dus waarschijnlijk ook niet meer verlengen.
Het zijn andere tijden dan pak hem beet twee - drie jaar geleden.
En dan met de flinke prijsverhoging ga ik waarschijnlijk gewoon weer de spellen kopen die ik echt wil spelen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:13
Wat is de beste manier om nog even te verlengen als ik nog een lopend abo heb tot Mei volgend jaar? Paar kaartjes 3 maanden core?

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 01-10-2025 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Dat staat er niet maar oke :)

Verder blijft het voor mijn persoonlijke ervaring nog steeds een no brainer voor ultimate. Voor mensen die een stuk minder games spelen is ultimate wel aardig aan de prijs.
Je moet wel heel veel spelen wil het nog rendabel zijn. 2-3 maanden Game Pass Ultimate is nu gewoon 1 AAA spel (afhankelijk van de prijs dus €60-90.

En dan te bedenken dat ik 2,5 jaar geleden voor de prijs van 3 maanden Game Pass Ultimate (via VPN methode) gewoon 3 jaar Game Pass had...

Ik zie echt niet in hoe dit ook succesvol kan zijn met deze prijzen. De groei was er qua Game Pass al uit en dus moeten ze het nu hebben van de prijsverhoging. Gezien de zeer lauwe ontvangst van Black Ops 7 lijkt de eerste grote tegenslag al hun kant op te komen. Dat maar weinig mensen Game Pass Ultimate (want dat is de enige waar dit in zit) gaan pakken voor die prijs. PS Plus Extra lijkt op deze manier met de seconde een betere deal te worden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ook de lijst die ze publiceren en met vol trots aankondigen.... :F

Ultimate – Available Today
  • Hogwarts Legacy (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed II (PC)
  • Assassin’s Creed III Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag: Freedom Cry (PC)
  • Assassin’s Creed Brotherhood (PC)
  • Assassin’s Creed Chronicles: China (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: India (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: Russia (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Liberation HD (PC)
  • Assassin’s Creed Revelations (PC)
  • Assassin’s Creed Rogue Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Syndicate (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed The Ezio Collection (Cloud and Console)
  • Assassin’s Creed Unity (Cloud, PC, and Console)
  • Child of Light (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry Primal (Cloud, PC, and Console)
  • Hungry Shark World (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly Madness (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly 2024 (Cloud, PC, and Console)
  • OddBallers (Cloud, PC, and Console)
  • Prince of Persia The Lost Crown (Cloud, PC, and Console)
  • Rabbids Invasion: The Interactive TV Show (Cloud and Console)
  • Rabbids: Party of Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Rayman Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Risk Urban Assault (Cloud and Console)
  • Scott Pilgrim vs. The World: The Game (Cloud, PC, and Console)
  • Skull and Bones (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • South Park: The Stick of Truth (Cloud, PC, and Console)
  • Starlink: Battle for Atlas (Cloud, PC, and Console)
  • Steep (Cloud, PC, and Console)
  • The Crew 2 (Cloud, PC, and Console)
  • The Settlers: New Allies (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s The Division (Cloud, PC, and Console)
  • Trackmania Turbo (Cloud, PC, and Console)
  • Transference (Cloud and Console)
  • Trials Fusion (Cloud, PC, and Console)
  • Trials of the Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Trials Rising (Cloud, PC, and Console)
  • Uno (Cloud, PC, and Console)
  • Valiant Hearts: The Great War (Cloud, PC, and Console)
  • Watch_Dogs (Cloud, PC, and Console)
  • Wheel of Fortune (Cloud and Console)
  • Zombi (Cloud, PC, and Console)
Premium – Available Today (also in Ultimate)
  • 9 Kings (Game Preview) (PC)
  • Abiotic Factor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Against the Storm (Cloud, PC, and Console)
  • Age of Empires: Definitive Edition (PC)
  • Age of Empires III: Definitive Edition (PC)
  • Age of Mythology: Retold (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Ara: History Untold (PC)
  • Arx Fatalis (PC)
  • Back to the Dawn (Cloud, PC, and Console)
  • Battletech (PC)
  • Blacksmith Master (Game Preview) (PC)
  • Cataclismo (PC)
  • Cities: Skylines II (PC)
  • Crime Scene Cleaner (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Deep Rock Galactic: Survivor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Diablo (PC)
  • Diablo IV (PC and Console)
  • An Elder Scrolls Legends: Battlespire (PC)
  • The Elder Scrolls Adventures: Redguard (PC)
  • Fallout (PC)
  • Fallout 2 (PC)
  • Fallout: Tactics (PC)
  • Football Manager 2024 (PC)
  • Frostpunk 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Halo: Spartan Strike (PC)
  • Manor Lords (Game Preview) (PC)
  • Minami Lane (Cloud, PC, and Console)
  • Minecraft: Java Edition (PC)
  • Mullet Madjack (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • My Friendly Neighborhood (Cloud, PC, and Console)
  • One Lonely Outpost (Cloud, PC, and Console)
  • Quake 4 (PC)
  • Quake III Arena (PC)
  • Return to Castle Wolfenstein (PC)
  • Rise of Nations: Extended Edition (PC)
  • Senua’s Saga: Hellblade 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Sworn (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Terra Invicta (Game Preview) (PC)
  • Volcano Princess (Cloud, PC, and Console)
  • Warcraft I: Remastered (PC)
  • Warcraft II: Remastered (PC)
  • Warcraft III: Reforged (PC)
  • Wolfenstein 3D (PC)
Essential – Available Today (also in Ultimate and Premium)
  • Cities: Skylines Remastered (Cloud and Xbox Series X|S)
  • Disney Dreamlight Valley (Cloud, PC, and Console)
  • Hades (Cloud, PC, and Console)
  • Warhammer 40,000 Darktide (Cloud, PC, and Console)
Hoezo oude meuk! En het kan aan mij liggen maar was bovenstaande lijst niet al grotendeels beschikbaar via Game Pass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Laatst online: 13:06
Ik ben ook wel benieuwd wat nu nog de beste strategie is, ik heb nog een abbo tm juni 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat je gewoon een rekensommetje moet gaan maken. Spendeer jij voor meer dan €324 aan games op jaarbasis dan is het het waard. Indien dit niet het geval is dan zou ik echt eens naar alternatieven gaan kijken. Niet alleen qua software maar ook qua hardware (lees: andere console en/of PC).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:54
Er staat wel een hoop meer op gamepass dan een jaar of drie terug. En spellen zijn duurder geworden.

Dit is nog steeds per maand goedkoper dan een digitale krant + zaterdag papiereneditie (voor kwaliteitskranten), de vrijwillige ouderbijdrage van de school van mijn kinderen, twee kaartjes voor de bioscoop, een Nederlandstalig boek. Iedereen moet zelf weten wat hij dingen waard vindt, maar een beetje perspectief is ook op zijn plaats bij termen als 'echt absurd duur'.

Verder, ga ik niet verlengen in december als het afloopt. Vind het te duur voor wat het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magenof
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-10 08:35
Fortnite crew gaat enkel beschikbaar zijn in USA denk ik, staat ook niet in de lijst van voordelen hier in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
MazeWing schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:33:
Ik denk dat je gewoon een rekensommetje moet gaan maken. Spendeer jij voor meer dan €324 aan games op jaarbasis dan is het het waard. Indien dit niet het geval is dan zou ik echt eens naar alternatieven gaan kijken. Niet alleen qua software maar ook qua hardware (lees: andere console en/of PC).
Nou dan nog steeds niet bij mij. Zeker wel dat ik meer spendeer per jaar aan games, maar ik koop vaak alsnog de games die op GP staan op Steam gezien ik dat platform veel fijner vind en de game dan ook over een paar jaar nog kan spelen zonder abo.

Daar naast komen gewoon heel veel games niet of later op GP zoals bv BF6 en Anno 117. De series X gaat hier iig wel de deur uit. Dat is wel een zekerheidje nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 03-10 15:15
justifire schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:11:
Ik was ook altijd groot fan van Game Pass, maar merk dat ik het laatste half jaar eigenlijk geen spel uit het aanbod meer gespeeld heb.
Merk daarnaast dat ik voorheen ook regelmatig spellen speelde omdat ze nou eenmaal op game pass staan, voorheen was dat leuk want speel je eens wat anders dan je normaal zou spelen.
Echter met het huidige aanbod in spellen (die niet in game pass zitten) is de backlog zo gegroeid dat de spellen in game pass mij eigenlijk ten koste gaan van de tijd die ik ook zou kunnen steken in gekochte spellen.
Ga mijn abonnement dus waarschijnlijk ook niet meer verlengen.
Het zijn andere tijden dan pak hem beet twee - drie jaar geleden.
En dan met de flinke prijsverhoging ga ik waarschijnlijk gewoon weer de spellen kopen die ik echt wil spelen.
Ik was bij de vorige prijsverhoging al afgehaakt en heb gamepass 1 maand aangezet bij de release van Clair Obscur en Indiana Jones, toen ik daar binnen een week of 2 mee klaar was had ik ook de "drang" om nog snel spellen uit gamepass te spelen. Dat begon aan te voelen als werk met een deadline.

Mijn interesse in Xbox was altijd heel hoog maar de laatste 2 jaar is dat tot een dieptepunt gezonken. Het enige waar ik nog interesse in heb is de net aangekondigde Forza Horizon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Exactor it schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:34:
Er staat wel een hoop meer op gamepass dan een jaar of drie terug. En spellen zijn duurder geworden.

Dit is nog steeds per maand goedkoper dan een digitale krant + zaterdag papiereneditie (voor kwaliteitskranten), de vrijwillige ouderbijdrage van de school van mijn kinderen, twee kaartjes voor de bioscoop, een Nederlandstalig boek. Iedereen moet zelf weten wat hij dingen waard vindt, maar een beetje perspectief is ook op zijn plaats bij termen als 'echt absurd duur'.

Verder, ga ik niet verlengen in december als het afloopt. Vind het te duur voor wat het is. :)
€324 per jaar voor Game Pass Ultimate is echt absurd duur! Als het nu allemaal knallers waren dan was het nog tot daar aan toe maar dat is niet het geval. Een groot deel van de spellen die er nu op staan zijn al wat ouders en zijn, zeker in sales, stukken goedkoper te verkrijgen. Day one releases betreffen ook vaak indie games die wederom veel goedkoper (lees: €10-20) te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poeh dat is inderdaad wel echt een fikse verhoging zeg... Microsoft hamert in dat artikel flink op nog meer games, maar daar heb je toch helemaal niks aan als je niet zo'n mega gamer bent dat je ook zoveel games speelt? Er zit en komt nu al te veel in gamepass om aan toe te komen voor mij, zelfs als ik exclusief gamepass zou spelen. Helemaal aangezien het voor mij niet het enige platform is zal het het echt niet meer waard zijn. Zelfs een maandje abonnement nemen om even een nieuwe game te spelen wordt dan twijfelachtig want ik ben sowieso lang niet altijd binnen een maand klaar met een game, maar 30 dollar of €27 vind ik ook best wel veel voor in principe een game huren om te spelen. Dan wacht ik liever een jaartje en betaal dat om de game gewoon in bezit te hebben (even los van de bezit vs licentie discussie).
Als Microsoft dan minder in de sale gaat doen of zelfs minder los verkopen uiteindelijk... Ok, voor jullie nog steeds 10 anderen. Jammer van sommige franchises maar de concurrentie is nog steeds enorm in de game markt en dan speel ik wel wat anders.

Ik vraag me af of ze zichzelf hiermee niet heel hard de markt uit prijzen... Het voelt ook dom zo vlak voor de release van de Xbox Ally. Voor mij is dit in ieder geval een argument tegen dat ding want met die prijzen is dat een voordeel van Windows wat weg valt. Dan kan ik beter gewoon op Steam kopen en wachten op een steam deck 2 (het schijnt sowieso dat we in '27 ongeveer echt grote sprongen gaan zien in apu's/handhelds en dat kan ik nog wel uitzingen).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

€324 per jaar voor Game Pass Ultimate is echt absurd duur! Als het nu allemaal knallers waren dan was het nog tot daar aan toe maar dat is niet het geval. Een groot deel van de spellen die er nu op staan zijn al wat ouders en zijn, zeker in sales, stukken goedkoper te verkrijgen. Day one releases betreffen ook vaak indie games die wederom veel goedkoper (lees: €10-20) te koop zijn.
Een Ferrari is absurd duur voor iemand die geen rijbewijs heeft.

Wat duur is, is volledig subjectief voor de gebruiker. Maar het is natuurlijk lekker om even te kunnen schoppen!

Net even gekeken naar de waarde van games die ik dit jaar op day one zou hebben gekocht, maar dat niet hoefde vanwege het feit dat ze in Gamepass zijn uitgekomen.

Dat is een waarde van om en nabij 660 euro. En dan hebben we nog maar drie kwartalen gehad met de nodige games nog in het vooruitzicht en laat onverlet dat ik ook nog andere games heb gespeeld die ik niet perse zou hebben gekocht, maar waar ik wel het nodige plezier aan heb beleefd.

Dus nee, 324 euro is niet absurd duur. Het is echter geen logische keuze als je met het kopen van games uiteindelijk in een jaar goedkoper of niet veel duurder uit bent. Dat is voor een ieder persoonlijk. Verder hecht ik persoonlijk zeer weinig waarde aan het “in bezit” hebben van een game. Dat is dan ook voor mijzelf geen voor of nadeel ten opzichte van een abbo service.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 19:00 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:37:
[...]

Nou dan nog steeds niet bij mij. Zeker wel dat ik meer spendeer per jaar aan games, maar ik koop vaak alsnog de games die op GP staan op Steam gezien ik dat platform veel fijner vind en de game dan ook over een paar jaar nog kan spelen zonder abo.

Daar naast komen gewoon heel veel games niet of later op GP zoals bv BF6 en Anno 117. De series X gaat hier iig wel de deur uit. Dat is wel een zekerheidje nu.
Inderdaad, je kunt het niet zo makkelijk stellen... Als je met gamepass iets goedkoper uit bent per jaar is dat nog steeds geen goede deal want als je de games had gekocht, dan zitten ze permanent in je library. In gamepass kunnen ze altijd weer verdwijnen, maar ook als het je later financieel wat minder gaat en je zou je abonnement stoppen ben je alles kwijt. Had je de games gekocht dan kun je er voor kiezen om gewoon een tijdje je oude games te blijven spelen.
Een abonnementsdienst moet daarom significant goedkoper zijn en dat gaat het nu voor weinig mensen nog zijn (even los van eventuele trucs nog).

Ok er is ook nog de premium tier, maar als je toch al moet wachten voor games in de collectie komen dan kun je ook wachten op sales dus ik weet niet of die vergelijking veel beter er uit gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:08:
[...]

Het gaat van $20 naar $30. $20 was al veel geld voor wat je kreeg. Tenzij je een Xbox-only gamer bent. 50% extra wordt de doodsteek van Game Pass. $360 per jaar!! Dat zijn 5 nieuwe games full price.
20$ was niet veel geld en 30$ nog steeds niet, voor wat je ervoor krijgt.

Je geeft het zelf al aan: het kost even veel als 5 nieuwe full price games. En daar krijg je dus toegang tot 75 (!) day one games per jaar voor. En nog een paar honderd andere games. Uiteraard lang niet allemaal full price, maar zelfs al is het 50% duurder, blijft het een goede deal.

Het is hooguit van een geweldige deal afgezakt naar een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:54:
[...]

Je geeft het zelf al aan: het kost even veel als 5 nieuwe full price games. En daar krijg je dus 75 (!) day one games per jaar voor. En nog een paar honderd andere games. Uiteraard lang niet allemaal full price, maar zelfs al is het 50% duurder, blijft het een goede deal.

Je krijgt echt geen 75 games... Je krijgt de mogelijkheid ze te spelen. De overgrote meerderheid van gamers speelt maar een handjevol van die games. Als je het dan ook nog beperkt tot games die je echt graag meteen bij release wil spelen...
Je hebt helemaal niks aan toegang tot meer games dan je werkelijk aan toe komt om te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
€30 p/m is teveel, dat is een 33% inflatie.
jammer maar dan stopt het voor mij

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Finraziel schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:56:
[...]

Je krijgt echt geen 75 games... Je krijgt de mogelijkheid ze te spelen. De overgrote meerderheid van gamers speelt maar een handjevol van die games. Als je het dan ook nog beperkt tot games die je echt graag meteen bij release wil spelen...
Je hebt helemaal niks aan toegang tot meer games dan je werkelijk aan toe komt om te spelen.
Speciaal voor jou heb ik 'toegang tot' erbij gezet in m'n vorige post, ook al snapte je dondersgoed dat ik dat bedoelde :>

Maar uiteraard, als je sowieso maar 5 games per jaar speelt, dan kan je ze nu misschien beter los kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 01-10-2025 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@uchiha tijntje ik ben het wel met je eens qua kosten. Duur is relatief en voor de een is het te duur en voor de ander (zoals jij) is het prima. Toch denk ik wel dat dit echt zorgelijk is voor Xbox als platform. Ze zijn niet meer in retail aanwezig en zetten volledig in op gamepass en aan de reacties op internet te zien valt deze prijsverhoging erg slecht. Het zou zonde zijn als Xbox en gamepass verdwijnt en voor mijn gevoel zijn we daar hard naar toe op weg.

Zou gamepass met een gelimiteerd aantal uur per maand niet goed zijn. Bv een goedkoper abo van 30 of 50 uur per maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:52:
[...]

Een Ferrari is absurd duur voor iemand die geen rijbewijs heeft.

Wat duur is, is volledig subjectief voor de gebruiker. Maar het is natuurlijk lekker om even te kunnen schoppen!

Net even gekeken naar de waarde van games die ik dit jaar op day one zou hebben gekocht, maar dat niet hoefde vanwege het feit dat ze in Gamepass zijn uitgekomen.

Dat is een waarde van om en nabij 660 euro. En dan hebben we nog maar drie kwartalen gehad met de nodige games nog in het vooruitzicht en laat onverlet dat ik ook nog andere games heb gespeeld die ik niet perse zou hebben gekocht, maar waar ik wel het nodige plezier aan heb beleefd.

Dus nee, 324 euro is niet absurd duur. Het is echter geen logische keuze als je met het kopen van games uiteindelijk in een jaar goedkoper of niet veel duurder uit bent. Dat is voor een ieder persoonlijk. Verder hecht ik persoonlijk zeer weinig waarde aan het “in bezit” hebben van een game. Dat is dan ook voor mijzelf geen voor of nadeel ten opzichte van een abbo service.
Dat is ook wel een erg makkelijke vergelijking hoor...
En tuurlijk Microsoft mag doen wat ze willen en wij zijn vrij om het niet af te nemen. Voor jou begrijp ik ook dat het nog steeds een aantrekkelijk aanbod is. Maar ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat jij in de top 1% zit van gamers, en dan tel ik al alleen mensen die zichzelf wel zo identificeren, als we kijken naar hoeveel games jij speelt. En dat bedoel ik overigens ook echt niet negatief hè, ik vind dat hartstikke cool... Maar ik denk dat er niet zo'n grote addressable market is aan gamers die net zoveel waarde uit het abonnement halen als jij. Dus dan vraag ik me af of dit een succes kan worden of dat dit toch het begin van het einde is voor Microsoft. We zullen wel geen cijfers te horen krijgen maar als hierdoor straks het aantal abonnementen juist flink terug gaat lopen ipv verder te groeien dan vraag ik me af wanneer ze er toch de stekker uit gaan trekken.
En dat is denk ik ook waarom mensen boos worden... Niet omdat ze vinden dat ze ergens recht op hebben maar dat ze bang zijn dat Microsoft hier iets kapot maakt wat we niet meer terug zullen zien. Niet dat ik echt bang ben voor een games markt crash of zo wat sommige mensen wel eens roepen, games gaan echt nergens naar toe en worden altijd wel weer gemaakt... Maar wat er met die enorme reus die Microsoft met al hun aankopen gemaakt heeft gaat gebeuren durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Je geeft het zelf al aan: het kost even veel als 5 nieuwe full price games. En daar krijg je dus toegang tot 75 (!) day one games per jaar voor. En nog een paar honderd andere games. Uiteraard lang niet allemaal full price, maar zelfs al is het 50% duurder, blijft het een goede deal.

Al bieden ze 600 games aan per jaar. Het blijft een "eten wat de pot schaft model" en toevallig is mijn smaak vaak wat anders dan wat MS denkt dat ik wil eten op dat moment. De games die mij elke keer pakken zijn games die ik totaal niet aan zie komen van indies en AA studio's. Dus dan maakt zo'n prijsverhoging het ineens een kansloze deal voor mij.

En misschien is het wel mijn smaak, maar heb ik er gewoon geen zin in op dat moment en blijkt de game alweer van de service verdwenen als ik er wel zin in heb. Misschien gaan ze meer games korter aanbieden zoals bij Borderlands 3 en GTA V (1 tot 3 maanden?)

Je kan echt veel beter aanleren om de hype te negeren en een jaar achter release aan te gaan spelen. Dan heb je de patches en de betere prijs. Natuurlijk niet voor je favo multiplayer game die juist leuk is als die populair is, maar voor de rest kan je makkelijk achter de grote horde aan spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 01-10-2025 19:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 17:47
Ter info: Heb even gekeken of kaarten van discount sites (Eneba e.d.) nog werken. Net voor 36 euro 3 maand ultimate toegevoegd. Geeft ook gewoon precies 3 maand extra abonnement. Die codes werken dus nog gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MazeWing schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Dan zou ik je afraden geld te betalen voor de dienst. Je vindt het immers absurd duur. Ik zou zeggen, koop de spellen die je wilt spelen op het platform waarop je ze wil spelen voor het bedrag dat je uit wil geven. Veel plezier!

Voor de lol nog een voorbeeld: ik zwem makkelijk tien keer per maand wat baantjes. Een tienbadenkaart kost 68 euro. Dat was vroeger echt veel goedkoper. Echt absurd gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 01-10-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hahn schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:02:
[...]

Speciaal voor jou heb ik 'toegang tot' erbij gezet in m'n vorige post, ook al snapte je dondersgoed dat ik dat bedoelde :>

Maar uiteraard, als je sowieso maar 5 games per jaar speelt, dan kan je ze nu misschien beter los kopen.
Ik bedoelde niet om pietluttig te doen over de woorden maar om aan te geven dat het steeds maar groter worden van het aanbod niet een op een schaalt met wat het waard is. Je kunt op een gegeven moment niet meer alles spelen en dan heb je dus niet zoveel aan nog meer aanbod. Dat is mijn punt.
En dan gaat het niet alleen om maar 5 games per jaar spelen maar ook of je zoveel games per se meteen bij release wil spelen. Want als je ook nog een backlog hebt en in een sale regelmatig wat koopjes oppikt dan kun je heel veel gamen en toch niet aan genoeg nieuwe releases toekomen om dit nog interessant te maken.
Gamepass was heel lang ook een aanbod wat mensen die niet per se alles op release hoeven te spelen toch nieuwe games te laten spelen. Die groep raken ze nu voor een goed deel weer kwijt denk ik.
En uiteindelijk moet iedereen zelf bepalen of het het nog waard is, maar ik heb Xbox altijd een warm hart toegedragen en zou het erg jammer vinden als, nadat de console eigenlijk gewoon al ten dode opgeschreven lijkt te zijn, gamepass straks ook die afgerond in glijdt. Als het aantal abonnees nu alleen maar gaat zakken dan blijft Microsoft niet onbeperkt aan dat paard trekken maar kappen ze er straks gewoon mee en dat zou ik heel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Finraziel schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:10:
[...]

Dat is ook wel een erg makkelijke vergelijking hoor...
En tuurlijk Microsoft mag doen wat ze willen en wij zijn vrij om het niet af te nemen. Voor jou begrijp ik ook dat het nog steeds een aantrekkelijk aanbod is. Maar ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat jij in de top 1% zit van gamers, en dan tel ik al alleen mensen die zichzelf wel zo identificeren, als we kijken naar hoeveel games jij speelt. En dat bedoel ik overigens ook echt niet negatief hè, ik vind dat hartstikke cool... Maar ik denk dat er niet zo'n grote addressable market is aan gamers die net zoveel waarde uit het abonnement halen als jij. Dus dan vraag ik me af of dit een succes kan worden of dat dit toch het begin van het einde is voor Microsoft. We zullen wel geen cijfers te horen krijgen maar als hierdoor straks het aantal abonnementen juist flink terug gaat lopen ipv verder te groeien dan vraag ik me af wanneer ze er toch de stekker uit gaan trekken.
En dat is denk ik ook waarom mensen boos worden... Niet omdat ze vinden dat ze ergens recht op hebben maar dat ze bang zijn dat Microsoft hier iets kapot maakt wat we niet meer terug zullen zien. Niet dat ik echt bang ben voor een games markt crash of zo wat sommige mensen wel eens roepen, games gaan echt nergens naar toe en worden altijd wel weer gemaakt... Maar wat er met die enorme reus die Microsoft met al hun aankopen gemaakt heeft gaat gebeuren durf ik niet te zeggen...
Dit is wel mijn gevoel. Ik heb het gevoel dat het einde van ms nabij is in de gamewereld en dat vind ik jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Jammer dat ze er verplicht die Ubisoft + Fortnite zooi ingooien (al kan Ubisoft best tof zijn). Het zou tof zijn als je een abbo had waar dat niet in zat maar wel alle games van Ultimate zou hebben.

Twijfel of ik nog ga verlengen, of gewoon weer losse games ga kopen. En dan waarschijnlijk ook oudere games die al in de budgetbak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Alles is te relativeren. Je krijgt voor 27 euro ook geen hoofdgerecht meer in een restaurant dus dan de hele maand de nieuwste games gamen is inderdaad niet duur. Nu krijg je fortnite en Ubisoft opgedrongen, je moet eraan meebetalen.. Zelfde geintje deed de Pathé ook: je kan vanaf nu met je bioscoop abonnement films thuis met korting huren. Alleen betaalde je die eigen korting gewoon door een hogere maandprijs te vragen..

Bovendien heb ik ook nog PS+ en NSO, dan tikt het allemaal wel aan. Ja, premium kan je doen en dan kan je maximaal een jaar later de nieuwste releases alsnog spelen, maar ook dat abonnement kost gewoon geld per maand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
En persoonlijk heb ik er ook niet zo'n moeite mee games te 'huren' via Gamepass. Games als de nieuwe Mafia (45 euro) of James Bond (69 euro) vind ik persoonlijk niet waard. Dat zijn prima games voor een keer op Gamepass. Een wisselend aanbod is dus welkom. Je moet alleen tactisch kijken welke games je speelt. Powerwash simulator kost 30 euro en kan je urenlang plezier bezorgen. Forza en CoD hebben voor velen een hoge replaywaarde maar daardoor spendeer je dus minder tijd aan nieuwe games, dan is los kopen wellicht slimmer. Wil je gewoon altijd toegang hebben tot de nieuwste games, dan is Ultimate een prima (wel prijzig door fortnite en Ubisoft nu) alternatief. Ook als je het vergelijkt met maandelijks een topgame ala 50 euro kopen. Dan is alles wat je extra krijgt mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
giantgiantus schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:18:
[...]

Dit is wel mijn gevoel. Ik heb het gevoel dat het einde van ms nabij is in de gamewereld en dat vind ik jammer!
Dat denk ik niet. Ze bezitten bizar veel studios en rechten en hebben ook recent wee hardware uitgebracht. Wel zijn ze een games uitgever geworden door crossplatform te gaan. Ook blijft het een Amerikaans bedrijf dus ze kunnen gewoon als een game al 80% af is de stekker uit de studio trekken, zonder reden. Dus je krijgt studios die niet veel meer durven te experimenteren of buiten de lijntjes kleuren of zoals Blizzard en Rare eindeloos inzetten op 1 game met jarenlang content season passes etc. Wat uiteindelijk gamen ook weer duurder maakt doordat het nooit af is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 04-10 19:07

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb net 12 maanden core gekocht voor €48,48 (inclusief transactie kosten), afgerond 3,5 maanden ultimate gekregen. Dat komt uit op €13,86.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCsLd6DsPnhLDrq2dec0Esjk-I8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gddB7ziNscb1LpT0J8ZQdHVd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAJT6BJpagpVczsmC3CvIWIqBdU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5diLVBrScAQAzAmFQk0AmMjI.png?f=fotoalbum_tile

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Zit ook een stuk winstmaximalisatie in. De fanatieke fifa/cod/fortnite speler kijkt niet op een paar euro als ie al die ongein krijgt. De mensen die rewardspunten halen a 2 euro per uur doen dat wel. Ik zou liever diensten verkopen aan de eerste groep dan de tweede. En daartussenin zit ook allerlei mensen met eigen argumenten om wel of niet de dienst af te nemen. Ik denk dat het te duur is geprijsd en dat ze een flinke terugval in omzet gaan zien, maar we zullen zien. Dit soort dingen zei ik ook toen CoD afstapte van betaalde mappack en skins introduceerden. Ze printen nog steeds geld in CoD HQ (eigendom van de sukkels die gamepass kapot maken :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10 22:38
Je kunt er helaas niks aan doen, maar iedereen wist dit toch al? Vroeg of laat moest de verhoging komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Amaze86 op 01-10-2025 19:53 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Microsoft haat hun klanten echt he.. eerst de consoles insane de markt uitprijzen en nu deze achterlijke bedragen voor gamepass.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:13
Mensen vergeten dat je bij Gamepass de games niet van jou zijn, maar dat je ze alleen tijdelijk huurt. Dat vind ik wel een dingetje.

Ik vermoed dat deze verhoging op lange termijn de doodsteek van Xbox gaat worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:36:
Ik heb net 12 maanden core gekocht voor €48,48 (inclusief transactie kosten), afgerond 3,5 maanden ultimate gekregen. Dat komt uit op €13,86.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb gewoon 2 x 3 maanden gamepass ultimate (netherlands) gekocht via Eneba. Dat was 74,72 dus 12,45 per maand, maar ik kreeg ook weer een maandje extra door de terugkerende facturatie aan te zetten (en gelijk weer uitgezet) dus weer tot 28-12 2026 onder de pannen. Dat zal dan wel het einde zijn van mijn releatie met GP, maar nog even uitstel dus :P

Edit : Deze dus voor de liefhebbers :

https://www.eneba.com/nl/...xbox-live-key-netherlands (en dan niet de eerste optie pakken en AKS5 voor 5% extra korting)

10,67 p/m dus

Edit : was de kortingscode vergeten te melden

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 01-10-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Als je gamepass helemaal uitspeelt dan is het inderdaad nog steeds een goede deal. Ik heb daar geen tijd voor en speel echt maar een paar games. Ik vind het prima om GPU voor een tientje per maand blind door te laten lopen zonder dat ik uberhaupt iets speel voor maanden. Met dit soort bedragen niet. Sterker nog, voor drie tientjes per maand zou ik het zelfs niet zomaar voor 1 game afsluiten om dat op day one te kunnen spelen.

Dan maar games op day one op schijfje kopen op de PS5 en die weer verpatsen. Speel ik ook de meeste games op day one voor een prikkie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Ik ben nu 6 jaar lid van GPU. Dat zijn (met de nieuwe tarieven) 30 games. Ik stop nu met GPU en ik heb niets meer. Ik heb liever die 30 games. Bovendien zijn het 30 full priced games. Realistischer is 40-50 games met indies en sales erbij.

Als je alleen een Xbox bezit is Game Pass een goede deal. Als je ook een PC, PS5 of Switch bezit wordt het al heel snel minder. De echt grote krakers zijn op de andere platforms te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:56:
[...]
Als je alleen een Xbox bezit is Game Pass een goede deal. Als je ook een PC, PS5 of Switch bezit wordt het al heel snel minder. De echt grote krakers zijn op de andere platforms te vinden.
En je moet je tijd dan verdelen over de platformen. Dat is wel iets waar ik tegen aan loop in het gebruik van Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Ondanks dat ik een Xbox X heb met disc drive heb ik 0 fysieke games. Zonder game pass voelt de console dan ook een beetje doelloos aan. Fysieke spellen zijn amper meer te krijgen. En met de Xbox store koop je ook gewoon nog een licentie voor een game, die ze kunnen delisten via de uitgever, dus lastiger opnieuw te downloaden. Sowieso moet je tegenwoordig toch steeds alles opnieuw installeren omdat je gemiddeld maar 8 full games kwijt kan op je console hdd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Hulleman schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:09:
[...]

En je moet je tijd dan verdelen over de platformen. Dat is wel iets waar ik tegen aan loop in het gebruik van Ultimate.
Hier ook. En de Switch krijgt de komende maanden ook nog nieuwe games. Je moet dan echt gewoon afspreken: ik speel nu game A op console X uit. Maar ondertussen staat je andere console dan stof te happen. Of je moet bijvoorbeeld 3 uur per dag gamen en elke console 1 uurtje weten te spelen... Wat mij niet lukt want daarnaast heb ik ook nog andere hobby's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:46
Pwoahh...deze prijzen zijn voor mij als casual gamer niet leuk meer.

Denk dat ik maar af en toe een game ga kopen in de sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:21
Die prijzen maken het (inderdaad) wel steeds onaantrekkelijker als casual gamer. Ik maakte vooral nog gebruik van cloud gaming, wat voor mij (bij een stabiele verbinding) goed genoeg werkt. De optie om eigen games te streamen is daarbij heel aantrekkelijk. Als mijn abonnement afloopt, eind 2026, ga ik opnieuw bekijken wat voor mij op dat moment de juiste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:15
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:56:
[...]

Ik ben nu 6 jaar lid van GPU. Dat zijn (met de nieuwe tarieven) 30 games. Ik stop nu met GPU en ik heb niets meer. Ik heb liever die 30 games.
Maar dan had je toch uberhaupt geen Game Pass moeten afsluiten? (6 jaar lang!). Dat je de games niet in bezit hebt is inherent aan een abonnement service en dat wist je op het moment dat je het afsloot.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Beakzz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:53:
[...]

Ik heb gewoon 2 x 3 maanden gamepass ultimate (netherlands) gekocht via Eneba. Dat was 74,72 dus 12,45 per maand, maar ik kreeg ook weer een maandje extra door de terugkerende facturatie aan te zetten (en gelijk weer uitgezet) dus weer tot 28-12 2026 onder de pannen. Dat zal dan wel het einde zijn van mijn releatie met GP, maar nog even uitstel dus :P

Edit : Deze dus voor de liefhebbers :

https://www.eneba.com/nl/...xbox-live-key-netherlands (en dan niet de eerste optie pakken en AKS5 voor 5% extra korting)

10,67 p/m dus

Edit : was de kortingscode vergeten te melden
Dat had ook gekund inderdaad, ben ik nu €1,50 duurder uit geweest per maand, maar nog altijd goedkoper dan via Microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Raem schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

Maar dan had je toch uberhaupt geen Game Pass moeten afsluiten? (6 jaar lang!). Dat je de games niet in bezit hebt is inherent aan een abonnement service en dat wist je op het moment dat je het afsloot.
Ik heb gebruik gemaakt van die acties waardoor het 4-6 euro per maand was. Met dat in het achterhoofd vond ik het een prima compromis. Ik heb het over mensen die $30/maand gaan betalen. Het loopt flink op na een langere periode van laat zeggen 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb nog wat bijgekocht, zit nu tot 2 juni 2028

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwWQlQ31uwgjT-rpFWXYG_zrwXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ldla4fcKUt9RFdatDv1sOcyZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:58
26,99? Gaat dat ook invloed hebben op de Core truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kun je stacken als je al een abo hebt of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
MazeWing schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:19:
Ook de lijst die ze publiceren en met vol trots aankondigen.... :F

Ultimate – Available Today
  • Assassin’s Creed II (PC)
  • Assassin’s Creed III Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed IV Black Flag: Freedom Cry (PC)
  • Assassin’s Creed Brotherhood (PC)
  • Assassin’s Creed Chronicles: China (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: India (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Chronicles: Russia (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Liberation HD (PC)
  • Assassin’s Creed Revelations (PC)
  • Assassin’s Creed Rogue Remastered (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed Syndicate (Cloud, PC, and Console)
  • Assassin’s Creed The Ezio Collection (Cloud and Console)
  • Assassin’s Creed Unity (Cloud, PC, and Console)
  • Child of Light (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry 3 Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Far Cry Primal (Cloud, PC, and Console)
  • Hungry Shark World (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly Madness (Cloud, PC, and Console)
  • Monopoly 2024 (Cloud, PC, and Console)
  • OddBallers (Cloud, PC, and Console)
  • Prince of Persia The Lost Crown (Cloud, PC, and Console)
  • Rabbids Invasion: The Interactive TV Show (Cloud and Console)
  • Rabbids: Party of Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Rayman Legends (Cloud, PC, and Console)
  • Risk Urban Assault (Cloud and Console)
  • Scott Pilgrim vs. The World: The Game (Cloud, PC, and Console)
  • Skull and Bones (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • South Park: The Stick of Truth (Cloud, PC, and Console)
  • Starlink: Battle for Atlas (Cloud, PC, and Console)
  • Steep (Cloud, PC, and Console)
  • The Crew 2 (Cloud, PC, and Console)
  • The Settlers: New Allies (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction (Cloud, PC, and Console)
  • Tom Clancy’s The Division (Cloud, PC, and Console)
  • Trackmania Turbo (Cloud, PC, and Console)
  • Transference (Cloud and Console)
  • Trials Fusion (Cloud, PC, and Console)
  • Trials of the Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
  • Trials Rising (Cloud, PC, and Console)
  • Uno (Cloud, PC, and Console)
  • Valiant Hearts: The Great War (Cloud, PC, and Console)
  • Watch_Dogs (Cloud, PC, and Console)
  • Wheel of Fortune (Cloud and Console)
  • Zombi (Cloud, PC, and Console)
Premium – Available Today (also in Ultimate)
  • 9 Kings (Game Preview) (PC)
  • Abiotic Factor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Against the Storm (Cloud, PC, and Console)
  • Age of Empires: Definitive Edition (PC)
  • Age of Empires III: Definitive Edition (PC)
  • Age of Mythology: Retold (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Ara: History Untold (PC)
  • Arx Fatalis (PC)
  • Back to the Dawn (Cloud, PC, and Console)
  • Battletech (PC)
  • Blacksmith Master (Game Preview) (PC)
  • Cataclismo (PC)
  • Cities: Skylines II (PC)
  • Crime Scene Cleaner (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Deep Rock Galactic: Survivor (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Diablo (PC)
  • Diablo IV (PC and Console)
  • An Elder Scrolls Legends: Battlespire (PC)
  • The Elder Scrolls Adventures: Redguard (PC)
  • Fallout (PC)
  • Fallout 2 (PC)
  • Fallout: Tactics (PC)
  • Football Manager 2024 (PC)
  • Frostpunk 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Halo: Spartan Strike (PC)
  • Manor Lords (Game Preview) (PC)
  • Minami Lane (Cloud, PC, and Console)
  • Minecraft: Java Edition (PC)
  • Mullet Madjack (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • My Friendly Neighborhood (Cloud, PC, and Console)
  • One Lonely Outpost (Cloud, PC, and Console)
  • Quake 4 (PC)
  • Quake III Arena (PC)
  • Return to Castle Wolfenstein (PC)
  • Rise of Nations: Extended Edition (PC)
  • Senua’s Saga: Hellblade 2 (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Sworn (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
  • Terra Invicta (Game Preview) (PC)
  • Volcano Princess (Cloud, PC, and Console)
  • Warcraft I: Remastered (PC)
  • Warcraft II: Remastered (PC)
  • Warcraft III: Reforged (PC)
  • Wolfenstein 3D (PC)
Essential – Available Today (also in Ultimate and Premium)
  • Cities: Skylines Remastered (Cloud and Xbox Series X|S)
  • Disney Dreamlight Valley (Cloud, PC, and Console)
  • Hades (Cloud, PC, and Console)
  • Warhammer 40,000 Darktide (Cloud, PC, and Console)
Hoezo oude meuk! En het kan aan mij liggen maar was bovenstaande lijst niet al grotendeels beschikbaar via Game Pass?
Ouder betekent niet minder. Ik vind dit heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:38
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Dat staat er niet maar oke :)

Verder blijft het voor mijn persoonlijke ervaring nog steeds een no brainer voor ultimate. Voor mensen die een stuk minder games spelen is ultimate wel aardig aan de prijs.
Voor 648.- in 2 jaar tijd kan je anders aardig wat games kopen en ook nog bezitten. Zeker een hardcore Indie gamer zoals jij ;)

Het topic waar de gekste omwegen besproken mochten worden om voor een appel en ei aan gamepass te komen heeft ook niet geholpen om de prijs enigzins normaal te houden.

Gamepass heeft het platform erg weinig goeds gebracht. Maar nogsteeds zit een handvol in de ontkenningsfase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:55
Pittige prijsstijging, nu heeft onze zoon wel Fortnite Crew dus hopelijk komt dat in Nederland ook in de tier. 😂

Ik mag überhaupt nog niet klagen, Series X bij release gehaald en heb nog Ultimate tot de zomer van 2027 en betaal al die tijd een paar euro per maand. Maar voor dergelijke maandbedragen vrees ik voor hen dat het dan ook einde verhaal is en ik wel weer een paar games koop af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Timothy3000 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:03:
Kun je stacken als je al een abo hebt of werkt dat niet?
Ik heb begrepen dat nog steeds tot 3 jaar kan, vriend van me had geen game pass meer, heeft meteen 3 jaar gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Volgens mij haal je meer plezier uit het trollen op fora dan uit gamen. Dus ik gun je dit pleziertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:15
Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

Ik heb gebruik gemaakt van die acties waardoor het 4-6 euro per maand was. Met dat in het achterhoofd vond ik het een prima compromis. Ik heb het over mensen die $30/maand gaan betalen. Het loopt flink op na een langere periode van laat zeggen 6 jaar.
Ja oke, dat is dan de afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Een hoop mensen vinden het echt niet erg om niks in hun bezit te hebben en het via een abonnement te huren.

Ik ben al 12 jaar lid van Netflix, maar ben er echt niet rouwig om dat ik een flinke dvd/bluray collectie ben misgelopen op het moment dat ik het stopzet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33
Trials rising, nice :) Paar jaar geleden vrij veel gespeeld op stadia, was toen ook vrij ver voor mijn gevoel, nog maar weer eens oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 10:24
Wat is de huidige conversie ratio? Als ik 12 maanden Gamepass Core koop. Hoeveel Gamepass Ultimate is dat op dit moment?

En wat is voor nu nog even snel een goede manier om Gamepass Ultimate te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-10 17:45
nickdw7 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:36:
Wat is de huidige conversie ratio? Als ik 12 maanden Gamepass Core koop. Hoeveel Gamepass Ultimate is dat op dit moment?

En wat is voor nu nog even snel een goede manier om Gamepass Ultimate te verlengen?
Dat vraag ik me ook af.
Eigenlijk vraag ik me dat altijd wel af.
... en dan lees ik de 30 laatste reacties terug en vind minstens 3 methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor mij stopt het hier ook. Had hem toevallig een paar dagen terug stopgezet omdat ik nauwelijks op de Xbox game, en op PC toch veelal via Steam. Het moest er natuurlijk van komen dat de prijs omhoog zou schieten. Het was eerder natuurlijk veel te goedkoop, zeker via VPN’s. Ik vind het dan ook niet direct een te hoge prijs (wel voor hoe weinig ik er gebruik van maak) maar ben wel goed klaar met dat werkelijk álles tegenwoordig een abonnement moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

afgerond 3,5 maanden, in mijn vorig bericht had ik het namelijk al gedeeld met 2x 6 maanden kaartjes.

Dit was voor de aankoop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UC7bYSNbnVFrUT8__n-fzAmLUIc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gddB7ziNscb1LpT0J8ZQdHVd.png?f=user_large

En dit na de aankoop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m03parn66-HwstN1-JqsluotpQg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5diLVBrScAQAzAmFQk0AmMjI.png?f=user_large

Ik heb direct erna weer 1 jaar core gepakt, en toen had ik dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwWQlQ31uwgjT-rpFWXYG_zrwXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ldla4fcKUt9RFdatDv1sOcyZ.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Linksquest op 01-10-2025 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zijn oude games maar toch het spelen waard, Valiant Hearts the Great War , South Park stick of truth en Child of Light en Trials Fusion en Rising zitten nu in de toegevoegde games in GP.

Ook Prince of Persia, the lost crown is toegevoegd. Wel een prima instap voor een metroidvania.

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-10 10:17

Op Microsoft staat dat 12 maanden core 91 dagen ultimate is als je al Ultimate hebt.

Op een andere site las ik dat als je de conversie truuk doet zonder abonnement je 6 maanden ultimate krijgt.

Heeft iemand toevallig getest of India codes nog werken? Dat heb ik vorig jaar september nog gedaan. Dat zou nu ±€7,50/maand kosten.
Zelfs die prijs is voor mij bijna niet te rechtvaardigen met hoe weinig ik game pass gebruik.

Ik vind de prijsstijging overigens ook bizar. Ik denk dat ze zich echt in de voet schieten want zie campagnes gaande om massaal op te zeggen, de opzeg site was zelfs overbelast vandaag

[ Voor 5% gewijzigd door Rogers op 02-10-2025 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:10:
Volgens mij haal je meer plezier uit het trollen op fora dan uit gamen. Dus ik gun je dit pleziertje.
Nee hoor! Het valt me gewoon op hoe enorm positief je bent op praktisch alles wat Xbox doet. Terwijl heel de wereld moord en brand schreeuwt zit jij het voor een groot deel weer goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 22:52

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:27:
[...]

Nee hoor! Het valt me gewoon op hoe enorm positief je bent op praktisch alles wat Xbox doet. Terwijl heel de wereld moord en brand schreeuwt zit jij het voor een groot deel weer goed te praten.
Volgens mij geeft je ook gewoon aan dat het niet voor iedereen een even aantrekkelijk model (meer) is. Voor gamers als @uchiha tijntje kan de prijs nog wel een keer over de kop, en is het nog steeds rendabel :+

Ik moet binnenkort eens kijken, ik vind GP echt wel tof, maar die 27 euro/maand haal ik er niet meer uit. Misschien maar een stapje terug doen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:27:
[...]

Heel de wereld schreeuwt moord en brand? Het gaat om een prijs van een abbo service…
Dit soort kreten laten zien dat je gewoon niet serieus bent.

Succes met het zoeken naar het volgende meme plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:58:
[...]

Heel de wereld schreeuwt moord en brand? Het gaat om een prijs van een abbo service…

Je weet precies in welke context ik “de wereld schreeuwt moord en brand” bedoel…

Geniet van je Xbox en game pass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:07:
[...]

Je weet precies in welke context ik “de wereld schreeuwt moord en brand” bedoel…

Geniet van je Xbox en game pass!
Ah dus ik moet naast zinloze memes bekijken ook nog eens zelf je posts in de juiste context plaatsen.

Ik geniet van games. Moeten meer mensen eens doen. Goed alternatief voor trollen op het internet.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-10-2025 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:17:
[...]

Ah dus ik moet naast zinloze memes bekijken ook nog eens zelf je posts in de juiste context plaatsen.

Ik geniet van games. Moeten meer mensen eens doen. Goed alternatief voor trollen op het internet.
Kennelijk is de massale kritiek rondom deze verhoging (en de staat van Xbox in het algemeen) je niet opgevallen. Logisch ook want je bent te druk met gamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:24:
[...]

Kennelijk is de massale kritiek rondom deze verhoging (en de staat van Xbox in het algemeen) je niet opgevallen. Logisch ook want je bent te druk met gamen....
Oh die kritiek is me wel opgevallen. Hoe ontkom je eraan want de wereld staat in vuur en brand en ik spendeer graag mijn tijd aan het volgen van klagende gamers op social media…

Wat me nog niet is opgevallen, is je toegevoegde waarde in dit topic. Hopelijk komt dat nog voordat Xbox omvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:58:
[...]

De algemene tendens is nu echt wel dat mensen Gamepass opzeggen omdat het te duur wordt. Een Series S is in Amerika ondertussen net zo duur is als een Playstation 5, XBOX prijst zichzelf de markt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:32:
[...]

Oh die kritiek is me wel opgevallen. Hoe ontkom je eraan want de wereld staat in vuur en brand en ik spendeer graag mijn tijd aan het volgen van klagende gamers op social media…

Wat me nog niet is opgevallen, is je toegevoegde waarde in dit topic. Hopelijk komt dat nog voordat Xbox omvalt.
Wat mij juist WEL is opgevallen is dat je praktisch alles goed praat rondom Xbox. Terechte kritiek wuif je weg onder het mom van: "ik heb wel wat beters te doen zoals gamen" en iedere prijsverhoging (of het nu de console zelf is of game pass) wordt weer grotendeels goedgepraat onder het mom van: "voor mij is het de prijs meer dan waard".

Ik ben echt benieuwd wat je gaat den als Xbox ten onder gaat en er geen nieuwe consoles meer uitkomen. Ga je dan over op de PlayStation of stop je dan maar met gamen in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:36:
[...]

Wat mij juist WEL is opgevallen is dat je praktisch alles goed praat rondom Xbox. Terechte kritiek wuif je weg onder het mom van: "ik heb wel wat beters te doen zoals gamen" en iedere prijsverhoging (of het nu de console zelf is of game pass) wordt weer grotendeels goedgepraat onder het mom van: "voor mij is het de prijs meer dan waard".

Ik ben echt benieuwd wat je gaat den als Xbox ten onder gaat en er geen nieuwe consoles meer uitkomen. Ga je dan over op de PlayStation of stop je dan maar met gamen in het algemeen?
Kijk eens gewoon naar je post historie hier en doe niet zo sneu schijnheilig. Je bent een virtuele aasgier die hier opduikt als er negatief nieuws te melden is. Als je daar je plezier uit haalt… maar doe niet alsof je serieus bezorgt bent over de staat van Xbox of de gaming markt in het algemeen. :) Als je diezelfde kritische houding nu zou hanteren voor consoles die je wel in bezit hebt zou ik je nog misschien iets van serieus kunnen nemen en een normaal gesprek mee kunnen voeren. Daarom stop ik daar ook mee. Ik moet nu snel aan het werk om die absurde prijsverhoging terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:33:
[...]
De algemene tendens is nu echt wel dat mensen Gamepass opzeggen omdat het te duur wordt. Een Series S is in Amerika ondertussen net zo duur is als een Playstation 5, XBOX prijst zichzelf de markt uit.
Ik snap al die zorgen. En ik zou ze liever ook niet zien. Wat goed is voor mijn portemonnee heeft vaak ook mijn voorkeur.

Maar uiteindelijk gaat het voor MS onder aan de streep om het resultaat voor het bedrijf en voor ons om het in perspectief te kunnen plaatsen. Want we zijn hier al zo vaak geweest.

Toen de mogelijkheden voor meerdere jaren stapelen van GP voor een paar euro onmogelijk werd gemaakt, was de “algemene tendens” ook dat Gamepass direct om zou vallen doordat heel veel mensen nooit zouden verlengen. Hetzelfde bij een toenmalige prijsverhoging en nu ook weer bij deze en vast ook weer bij de volgende verandering.

We zullen de gevolgen zien bij de kwartaalcijfers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:45:
[...]

Kijk eens gewoon naar je post historie hier en doe niet zo sneu schijnheilig. Je bent een virtuele aasgier die hier opduikt als er negatief nieuws te melden is. Als je daar je plezier uit haalt… maar doe niet alsof je serieus bezorgt bent over de staat van Xbox of de gaming markt in het algemeen. :) Als je diezelfde kritische houding nu zou hanteren voor consoles die je wel in bezit hebt zou ik je nog misschien iets van serieus kunnen nemen en een normaal gesprek mee kunnen voeren. Daarom stop ik daar ook mee. Ik moet nu snel aan het werk om die absurde prijsverhoging terug te verdienen.
Toen ik nog een Xbox Series X had (tot een paar maanden geleden) gaf ik ook af en toe een kritische noot over de console zelf en het gebrek aan exclusives of spellen die uiteindelijk tegenvielen (Starfield, Hellblade 2, etc.) en steevast waren wij het compleet niet eens met elkaar en werd mijn kritiek door jou weggewuifd met kul argumenten.

En nu ben ik klaar om met jou in discussie te gaan. We zijn het pertinent oneens met elkaar op zo'n beetje alle vlakken rondom de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:38
Exocet schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:33:
[...]

Het gaat al jaren over de eindeloos diepe zakken van MS. Gamepass is de toekomst etc. etc. Het was vooral lachen omdat het voor een appel en een ei via allerlei omwegen te verkrijgen was. Maakt niet uit, Eindeloos diepe zakken.

De kwaliteit van games vloog achteruit. De staat van het platform is zorgelijk. Nu de cadeautjes op zijn, moeten we betalen. Vrijwel iedereen rent naar de uitgang. Wanbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:13:
[...]

Het gaat al jaren over de eindeloos diepe zakken van MS. Gamepass is de toekomst etc. etc. Het was vooral lachen omdat het voor een appel en een ei via allerlei omwegen te verkrijgen was. Maakt niet uit, Eindeloos diepe zakken.

De kwaliteit van games vloog achteruit. De staat van het platform is zorgelijk. Nu de cadeautjes op zijn, moeten we betalen. Vrijwel iedereen rent naar de uitgang. Wanbeleid.
Het ironische was nog wel dat Phil Spencer enkele uren voor de prijsverhogingen mooi verkondigde hoe winstgevend Game Pass inmiddels is en dat het goed is voor creators.

Ik be echt benieuwd wat Microsoft gaat doen over een paar jaar als de nieuwe generatie consoles is aangebroken. Ik zie echt niet in hoe iemand met gezond verstand nog honderden euro’s gaat betalen voor een Xbox console. Streaming is nog steeds ondermaats en heeft veel haken en ogen en Game Pass is onbeschikbaar op andere consoles. Je hebt dus een fatsoenlijke PC nodig of moet tevreden zijn met streaming.

De enige mogelijkheid die dan overblijft is dat je een “gratis” console in bruikleen krijgt zolang je Game Pass (ultimate) hebt. Maar dan zal de prijs ook wel weer substantieel gaan stijgen.

In andere woorden: ik zie niet in hoe de ingeslagen weg op lange termijn houdbaar is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Xbox console lease je dan via Game Pass.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Rivanov schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:25:
Xbox console lease je dan via Game Pass.
Zoiets ja. Alhoewel ik me afvraag honeypot de prijs dan gaat worden als er console van €500 over de X termijn uitgesmeerd moet worden. Daarnaast zit je met afschrijving en logistiek.

500/36 maanden = 13,88 euro. Maar ik neem aan dat de prijs inclusief overhead veel hoger zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rogers schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 01:48:
[...]

Ik vind de prijsstijging overigens ook bizar. Ik denk dat ze zich echt in de voet schieten want zie campagnes gaande om massaal op te zeggen, de opzeg site was zelfs overbelast vandaag
De berichten op oa X van het officiele GamePass account, Xbox account etc, krijgen idd veel commentaar. Is niet echt heel goed binnen gekomen die prijsverhoging.

De website om op te zeggen, was gisteren ook niet te benaderen ivm de drukte :D

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 02-10-2025 08:43 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mijn GamePass Ultimate loopt nog tot 4 april 2026.
Maar goed bekijken wat ik daarna ga doen. M'n Series X staat denk ik al 5 maanden stof te happen. :{

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:30
Linksquest schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:42:
[...]

afgerond 3,5 maanden, in mijn vorig bericht had ik het namelijk al gedeeld met 2x 6 maanden kaartjes.

Dit was voor de aankoop

[Afbeelding]

En dit na de aankoop

[Afbeelding]

Ik heb direct erna weer 1 jaar core gepakt, en toen had ik dit

[Afbeelding]
Lijkt bij mij toch anders te zijn. Ik heb net één kaart van 12 maanden core gebruikt, en daar kreeg ik precies 92 dagen Ultimate voor (van 30-10-2026 tot 30-1-2027. Het kaartje kostte me 42, euro, dus ik heb nu 14 euro per maand betaald. De kaartjes waar @Beakzz het over had lijken al duurder te zijn nu.

Mocht iemand nog een betere deal vinden dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:22:
[...]

Ik zie echt niet in hoe iemand met gezond verstand nog honderden euro’s gaat betalen voor een Xbox console. Streaming is nog steeds ondermaats en heeft veel haken en ogen en Game Pass is onbeschikbaar op andere consoles.
De nieuwe generatie consoles zal qua prijsstelling vrijwel gelijk aan elkaar zijn. Denk niet dat de nieuwe Xbox 200€ duurder gaat zijn als de nieuwe Playstation. En ja ik weet dat ze dat met de Xbox One wel hadden gedaan, maar daar kreeg je nog zo'n kinect ding bij.

Tevens is het ook zo dat alle games die op Gamepass staan, ook gewoon los te koop zijn. Je bent dus niet verplicht om maandelijks naast de aanschaf van een Xbox, 27,99€ af te tikken. Voor mij zal het dan de prijs van een Xbox zijn en als game de nieuwe Battlefield, want dat is bijna het enige wat ik speel. Verder is het een kwestie van voorkeur voor mij.

En laten we vooral niet doen alsof Sony zo'n lief bedrijf is voor gamers. Het is dat ze nog enige concurrentie hebben van Microsoft anders mocht je voor hun nieuwe 1st party games gewoon over de 100€ betalen en was de PS5 of opvolger ervan ook nog even wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Even snel gekeken: 13,60 per maand direct Ultimate verlengen is het goedkoopst. Je kan nog via mydealz een ander pad vinden en dan kan het voor 10 euro per maand uit, maar moet je huidige abonnement verlopen zijn. De 12.000 punten Reward is ook niet meer verkrijgbaar dus 9780 voor 10 euro cadeaukaart is het nu. Dan krijg je met geluk maximaal 15 euro per maand korting (op 27 euro) als je alle punten verzameld via MS Rewards en GPU lid bent en blijft. Wat een doolhof. Goedkoper dan 10 euro per maand gaat niet lukken dus. En natuurlijk stijgen de codes ook in prijs mee straks.

Net even gekeken wat games permanent via de Xbox store kopen kosten, maar dat is niet aantrekkelijk..

[ Voor 18% gewijzigd door Deezers op 02-10-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:01:
[...]

De nieuwe generatie consoles zal qua prijsstelling vrijwel gelijk aan elkaar zijn. Denk niet dat de nieuwe Xbox 200€ duurder gaat zijn als de nieuwe Playstation. En ja ik weet dat ze dat met de Xbox One wel hadden gedaan, maar daar kreeg je nog zo'n kinect ding bij.

Tevens is het ook zo dat alle games die op Gamepass staan, ook gewoon los te koop zijn. Je bent dus niet verplicht om maandelijks naast de aanschaf van een Xbox, 27,99€ af te tikken. Voor mij zal het dan de prijs van een Xbox zijn en als game de nieuwe Battlefield, want dat is bijna het enige wat ik speel. Verder is het een kwestie van voorkeur voor mij.

En laten we vooral niet doen alsof Sony zo'n lief bedrijf is voor gamers. Het is dat ze nog enige concurrentie hebben van Microsoft anders mocht je voor hun nieuwe 1st party games gewoon over de 100€ betalen en was de PS5 of opvolger ervan ook nog even wat duurder.
Ga je BF6 spelen of blijf je bij deel 5 icm Breakthrough :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:25:
[...]

Ga je BF6 spelen of blijf je bij deel 5 icm Breakthrough :)
Heb BF6 in pre-order staan, dus ga het proberen. Bevalt het niet, dan ga ik terug naar BF5, maar speel daar nu ook weer Conquest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 22:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben wel geschrokken van de prijsverhoging moet ik zeggen.

Ben het oneens dat op het prijspeil van 27 euro het dan meteen een slechte deal is, want de games die bijvoorbeeld het afgelopen half jaar zijn uitgekomen zijn echt wel prima geweest. Nog los van alle third party games.

Voor mijn gevoel schuift de grens alleen op wanneer het een goede deal is voor iemand. Ik merk dat ik de afgelopen twee jaar te weinig heb gegamed op de xbox (heb ook nog een game pc), en dat ik dan geneigd ben om gewoon een spel aan te schaffen op steam.

Daarnaast zit 18 euro voor mij nog in de pricerange dat ik het gewoon laat lopen. Ik bekijk het dan vanuit het perspectief van andere streamingdiensten die ook in die prijsrange zitten. Ik denk dat heel veel mensen een prijskaartje van 27 euro per maand veel meer gaan afwegen. Dus standaard opzeggen en het dan uiteindelijk voor een korte periode afsluiten als er iets uitkomt wat interessant is (call of duty bijv.).

Weet niet of Microsoft hier slim aan doet. Ik denk dat 21 euro per maand makkelijker geslikt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 11:26
Ik schrok ook wel van de prijs. Dat deed ik eigenlijk de vorige keer al. Ik vind 27 euro per maand te veel, maar dat is persoonlijk. Dan koop ik wel gewoon games (in de sale). Ik zie dat op Livecards, Eneba, etc. de prijs nog wel acceptabel is. Zonder trucjes, stacken, VPN, etc. betaal je ongeveer zo'n 13 euro per maand. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Oeps. Ik heb perongeluk 30 maanden Gamepass Core gekocht + maand ultimate.

Terwijl ik al een actieve subscription heb... Da's niet zo slim. Iemand die ik blij kan maken met 30 maanden core + maand gamepass ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33
Als je op je actieve subscription niet al vooruit gekocht hebt tot in 2028, dan kun je die Core/Ultimate toch zelf toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
nickdw7 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:53:
Oeps. Ik heb perongeluk 30 maanden Gamepass Core gekocht + maand ultimate.

Terwijl ik al een actieve subscription heb... Da's niet zo slim. Iemand die ik blij kan maken met 30 maanden core + maand gamepass ultimate?
Even afwachten tot je abonnement verlopen is en dan inwisselen. Codes vervallen niet.

Hoeveel heb je betaald?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gamepass polariseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Deezers schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:57:
[...]

Even afwachten tot je abonnement verlopen is en dan inwisselen. Codes vervallen niet.

Hoeveel heb je betaald?
Is dat zo? Want de conversion veranderd wel elke keer. Dus tegen die tijd is het wellicht nóg minder?

30 Maanden Core + Maand Ultimate (zou 12 maanden ultimate moeten zijn dus) voor 155 euro. Via Gamivo.

Heb 3 codes: 12 maanden core (2 keer) en 6 maanden core (1 keer)

Heb een subscription tot oktober 2027, dus zou 'm zelf ook kunnen toepassen dus?

[ Voor 14% gewijzigd door nickdw7 op 02-10-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
nickdw7 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:17:
[...]

Is dat zo? Want de conversion veranderd wel elke keer. Dus tegen die tijd is het wellicht nóg minder?

30 Maanden Core + Maand Ultimate (zou 12 maanden ultimate moeten zijn dus) voor 155 euro. Via Gamivo.

Heb 3 codes: 12 maanden core (2 keer) en 6 maanden core (1 keer)

Heb een subscription tot oktober 2027, dus zou 'm zelf ook kunnen toepassen dus?
Je kan hem inderdaad dan toepassen, met de kans op een (nog) slechtere conversie tegen die tijd als Microsoft doorgaat met prijsverhogingen. Wil je zekerheid? Dan kan je ze nu alvast inwisselen en de overige codes bewaren tegen die tijd. In jouw geval kan je nog maximaal 1 jaar Ultimate toevoegen. 12 maanden core levert 91 dagen Ultimate op als je al lid bent van Ultimate. Dus als je alle codes inwisselt zou je volgens mij rond de 240 dagen Ultimate krijgen. 180 dagen voor 2x 12 core en 1x 30 dagen 6 maanden core en 1 maand GPU.

[ Voor 16% gewijzigd door Deezers op 02-10-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 17:12

Licko

ZVDK

Mijne loopt 26 oktober af ik had altijd ultimate via de goedkope route. Maar ik game steeds minder en had de intentie om Battlefield weer eens op te pakken en straks GTA. Overige games boeit me niets.

Ik begrijp dat ik voor online gamen ook een goedkopere variant van Gamepass kan nemen, kun je dan ook nog zo'n conversie toepassen? Is het laten verlopen van mijn huidige abo dan gunstiger of juist nu al verlengen?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Pagina: 1 ... 48 ... 50 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)