Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, dat komt door Apple inderdaad. Als het in de app zou zitten dan eist Apple 30% van de omzet van gamepass voor alle users van die app 8)7
Tenzij bv de EU daar eens een stokje voor steekt zal game streaming op iOS alleen via de browser kunnen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Finraziel schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:45:
Yup, dat komt door Apple inderdaad. Als het in de app zou zitten dan eist Apple 30% van de omzet van gamepass voor alle users van die app 8)7
Tenzij bv de EU daar eens een stokje voor steekt zal game streaming op iOS alleen via de browser kunnen.
Alle mensen die een abonnement via de app afsluiten, ja. Zie bijv. Spotify die alle abonnementen afgesloten via Apple heeft stopgezet en mensen heeft laten switchen van betaalmethode. Het is momenteel onmogelijk een Spotify abonnement af te sluiten op iOS via de app, maar de app zelf is nog prima bruikbaar.

Ik vermoed dat in het geval van gamepass er toch ook op afstand code wordt ingelezen. En dat is iets wat niet mag van Apple. Je mag geen interpreter/runtime leveren in een app waardoor de werking van de app anders kan worden in de toekomst na toelating in de appstore.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 20-12-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Caelorum schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:06:
[...]

Alle mensen die een abonnement via de app afsluiten, ja. Zie bijv. Spotify die alle abonnementen afgesloten via Apple heeft stopgezet en mensen heeft laten switchen van betaalmethode. Het is momenteel onmogelijk een Spotify abonnement af te sluiten op iOS via de app, maar de app zelf is nog prima bruikbaar.

Ik vermoed dat in het geval van gamepass er toch ook op afstand code wordt ingelezen. En dat is iets wat niet mag van Apple. Je mag geen interpreter/runtime leveren in een app waardoor de werking van de app anders kan worden in de toekomst na toelating in de appstore.
Volgens mij was het dit inderdaad. Apple ziet elke game die van GP gestreamed zou worden als een losse app, die dus allemaal de certificering bij Apple door zouden moeten.

Voelt een beetje alsof Apple elke Youtube video wil beoordelen voor je ze op je iphone mag bekijken :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-09 07:35
Katseviool schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:58:
[...]

Thanks! :) Net hetzelfde gedaan. Nog twee aanvullende tips voor de mensen na ons:
  • Ik had geen VPN provider maar je kunt via Chrome eenvoudig https://www.urban-vpn.com/ gebruiken. Heb je ook geen registratie voor nodig.
  • Verder heb ik bij Eneba ook een GPU EU maand key gekocht voor €2.61 i.p.v. €14,99 via Microsoft zelf. Totaal ben je dan €100.25 voor 25 maanden GPU kwijt.
Ik twijfelde de laatste tijd wel over continueren GPU maar voor €4 p/m vind ik het wel prima :+
Ik kan hier niet stapelen (waarschuwing was niet meer dan 13 maanden, maar blijkbaar heb je dus 13 ipv 12 maanden met 1 code). , dus ik heb nu 1 jaar code over. Zou ik die volgend jaar nog kunnen gebruiken? (redeemen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-10 18:22
Heeft er iemand nog een korting code voor de site , Eneba ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
Triple Stars schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:51:
Heeft er iemand nog een korting code voor de site , Eneba ?
Volgens mij staan hier altijd goede codes. Is ook al eerder in het topic gedeeld:

https://gg.deals/vouchers/eneba/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
Schweino schreef op maandag 18 december 2023 @ 00:32:
[...]

Doorklikken idd en dan krijg je de melding dat het wordt omgezet
Dank nog! Gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Hey. Mijn kids hebben een Xbox Series S en ik heb mijn oude account ge-revived (gametag). Ik heb een gratis Game Pass van 3 maanden erbij gekregen en die meteen geactiveerd.

Ik wil erna liever niet €14.99 per maand betalen. Begrijp ik het goed dat je na de 3 maanden de via de Game Pass geinstalleerde games ook meteen niet meer kunt spelen?

Ik zie in mijn abo nu 2 opties:

1) Turn off recurring billing
2) Cancel subscription

Ik lees over goedkope manieren om Game Pass Ultimate te behouden, bv via een maandelijkse code. Ik neem aan dat ik in dat geval dus voor Cancel Subscription moet gaan en dat mijn account dan automatisch op het einde van de 3 maanden afloopt? En dat ik daarna dus zo'n maandelijke pass kan activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 22:46
GustavSan schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:49:
Hey. Mijn kids hebben een Xbox Series S en ik heb mijn oude account ge-revived (gametag). Ik heb een gratis Game Pass van 3 maanden erbij gekregen en die meteen geactiveerd.

Ik wil erna liever niet €14.99 per maand betalen. Begrijp ik het goed dat je na de 3 maanden de via de Game Pass geinstalleerde games ook meteen niet meer kunt spelen?

Ik zie in mijn abo nu 2 opties:

1) Turn off recurring billing
2) Cancel subscription

Ik lees over goedkope manieren om Game Pass Ultimate te behouden, bv via een maandelijkse code. Ik neem aan dat ik in dat geval dus voor Cancel Subscription moet gaan en dat mijn account dan automatisch op het einde van de 3 maanden afloopt? En dat ik daarna dus zo'n maandelijke pass kan activeren?
Ja, klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:09
GustavSan schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:49:Cancel Subscription moet gaan en dat mijn account dan automatisch op het einde van de 3 maanden afloopt? En dat ik daarna dus zo'n maandelijke pass kan activeren?
Nee, je moet alleen terugkerende facturering uitschakelen i.p.v. "cancellen" en het abonnement per direct stopzetten.

Op https://account.microsoft.com/services?lang=nl-NL
zie je tot welke datum het lopende Game Pass abonnement afloopt (Abonnement verloopt op).
Als onder de einddatum "Terugkerende facturering uitschakelen" staat de automatische verlenging van het abonnement aan en zal rond deze datum tegen de geldende maandprijs automatisch worden verlengd.

Dit wil je niet dus, dus automatisch verlengen stopzetten door op "Terugkerende facturering uitschakelen" te klikken en te bevestigen.
Automatische verlening staat uit als er "Terugkerende facturering inschakelen" onder de einddatum staat.

Eén dag na deze einddatum kun je weer een nieuw en goedkoper abonnement aangaan met de trucs en tips in dit Game Pass topic.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Misschien een vraag die hier niet thuishoort, maar ik probeer het maar toch. Ik heb via Gamepass Immortals Fenyx Rising gespeeld met veel plezier op de Xbox Series X. De DLC wilde ik aanschaffen, maar het liefst niet de volle prijs uiteraard. Via Kinguin heb ik een Uplay code gekocht, maar die blijkt alleen voor de PC te werken (ondanks dat er een Xbox logo bijstond). Is er een andere manier om de DLC te kopen voor minder dan 40 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
mat.hi.as schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:50:
Misschien een vraag die hier niet thuishoort, maar ik probeer het maar toch. Ik heb via Gamepass Immortals Fenyx Rising gespeeld met veel plezier op de Xbox Series X. De DLC wilde ik aanschaffen, maar het liefst niet de volle prijs uiteraard. Via Kinguin heb ik een Uplay code gekocht, maar die blijkt alleen voor de PC te werken (ondanks dat er een Xbox logo bijstond). Is er een andere manier om de DLC te kopen voor minder dan 40 euro?
https://www.xbox.com/nl-n...gold-edition/9p7m6crc96j0

15 euro in de NL xbox store.

Of voor een paar euro goedkoper via de Noorse site: https://www.xbox-now.com/...ising-gold-edition?page=2

Op keysites nog goedkoper (5 euro) als je met VPN aan de slag wil: https://www.kinguin.net/c...ne-xbox-series-x-s-cd-key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Schweino schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:35:
[...]

https://www.xbox.com/nl-n...gold-edition/9p7m6crc96j0

15 euro in de NL xbox store.

Of voor een paar euro goedkoper via de Noorse site: https://www.xbox-now.com/...ising-gold-edition?page=2

Op keysites nog goedkoper (5 euro) als je met VPN aan de slag wil: https://www.kinguin.net/c...ne-xbox-series-x-s-cd-key
Oh wat dom, ik heb alleen naar de uitbreiding zelf gekeken, niet naar de volledige versie an sich. Thanks, dit moet verder wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
Ik heb de laatste 9 maanden niets op Game Pass gespeeld, maar het aanbod aan nieuwe top games lijkt wel minder te zijn geworden. Ik heb voor nu toegevoegd aan Play Later: Lies of P, Wo Long(?), Ghostwire, Deathloop, Planet of Lana, Bramble, Cocoon, AOE4 en Jusant.

Nog andere nieuwe must plays?

Voorkeur voor kortere games. Ik ben niet zo geínteresseerd in 50 uur+ filler sandbox games à la Assassins Creed, Starfield en Far Cry.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 27-12-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je je Gamepass Ultimate ook kan aanvullen met de Gamepass Core?
Weet dat het andersom wel kan.

Zonder dat ik eerst mn abbo af moet laten lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-10 22:14

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Fuujii schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:31:
Ik heb de laatste 9 maanden niets op Game Pass gespeeld, maar het aanbod aan nieuwe top games lijkt wel minder te zijn geworden. Ik heb voor nu toegevoegd aan Play Later: Lies of P, Wo Long(?), Ghostwire, Deathloop, Planet of Lana, Bramble, Cocoon, AOE4 en Jusant.

Nog andere nieuwe must plays?

Voorkeur voor kortere games. Ik ben niet zo geínteresseerd in 50 uur+ filler sandbox games à la Assassins Creed, Starfield en Far Cry.
Zojuist Bramble, the mountain king uitgespeeld. Begon een beetje traag, maar na het eerste uur kon ik niet meer stoppen. Vier uurtjes over gedaan. Dikke tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:09:
Weet iemand of je je Gamepass Ultimate ook kan aanvullen met de Gamepass Core?
Weet dat het andersom wel kan.

Zonder dat ik eerst mn abbo af moet laten lopen?
Ja, zie hier:
https://support.xbox.com/...ox-game-pass-ultimate-faq
En klik op de vraag "with Xbox game pass ultimate, can I still redeem codes for...", daar staat core er bij in de conversie lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja dat doe ik elke 50 dagen. Heb een paar maanden geleden een zooi 3 maanden kaartjes op eneba gekocht voor een euro of 5 de stuk. Daar krijg ik dus steeds 50 dagen Ultimate voor.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thessalo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 09:50
Beste medetweakers,

Ik ben zelf geen (helemaal geen) gamer maar ik wil iemand een periode gamen op Xbox cloud cadeau doen. Ik ervaar de info erover elders op internet als - voorzichtig gezegd - complex, met de site van MS als dieptepunt. De inleiding hierboven aan het topic lijkt me wat verouderd, daarom zou ik blij zijn met voor leken begrijpelijke info. Dankbaaar, zelfs, heel dankbaar.. _/-\o_

1.Welke passen/abo's heb ik nodig om iets van 1-3 maanden cadeau te geven, waarmee iemand meteen aan de slag kan?
- (ik hoor van alles over een basisabonnement waarop dan een ultimatepass moet zetten)

2. Moet/kan ik daarvoor buiten MS om terecht (MS is mij te nieuwsgierig, Ik wil gewoon iets kopen en geven en niet onnodig tig privacygegevens achterlaten).en zo ja waar kan ik dan legaal terecht?

3. Ik zie trouwens Flightsimulator op het lijstje van MS staan. Hierboven bij de intro niet. Heeft iemand ervaring met de cloudversie ervan?

Zoals gezegd, ik zou erg dankbaar zijn voor behulpzame info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Thessalo schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:14:
Beste medetweakers,

Ik ben zelf geen (helemaal geen) gamer maar ik wil iemand een periode gamen op Xbox cloud cadeau doen. Ik ervaar de info erover elders op internet als - voorzichtig gezegd - complex, met de site van MS als dieptepunt. De inleiding hierboven aan het topic lijkt me wat verouderd, daarom zou ik blij zijn met voor leken begrijpelijke info. Dankbaaar, zelfs, heel dankbaar.. _/-\o_

1.Welke passen/abo's heb ik nodig om iets van 1-3 maanden cadeau te geven, waarmee iemand meteen aan de slag kan?
- (ik hoor van alles over een basisabonnement waarop dan een ultimatepass moet zetten)

2. Moet/kan ik daarvoor buiten MS om terecht (MS is mij te nieuwsgierig, Ik wil gewoon iets kopen en geven en niet onnodig tig privacygegevens achterlaten).en zo ja waar kan ik dan legaal terecht?

3. Ik zie trouwens Flightsimulator op het lijstje van MS staan. Hierboven bij de intro niet. Heeft iemand ervaring met de cloudversie ervan?

Zoals gezegd, ik zou erg dankbaar zijn voor behulpzame info.
Je kan gewoon 1 of 3 maanden Gamepass Ultimate geven (daar zit XCloud in). Die kan je kopen waar je wil, zie b.v. de Pricewatch:
product: Microsoft Xbox Game Pass Ultimate

Al dat ingewikkelde gedoe is voor mensen die door omzetten van de basis (Gamepass Core) wat goedkoper uit zijn.

edit:
Dat waren punt 1 en 2 van je vraag, met FS heb ik geen ervaring.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:56

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@Thessalo Ik zal je proberen verder te helpen.

1. Ik ga er even vanuit dat je Cloud Gaming wilt gebruiken, dat werkt alleen met een Ultimate abonnement, maar kan wel op bijna elk apparaat gebruikt worden. Ik meen op Apple dat het alleen via een browser kan en niet via een app.

2. Je kunt pre-paid kaartjes bijna overal wel kopen, je hebt goedkope omwegen via een VPN, of je komt hem bij zo iets als Livekaarten. Wel moet je een Microsoft account hebben om Cloud Gaming te kunnen gebrukken. Via Redeem Code van Xbox kun je de pre-paid code inwisselen.

3. Ik heb Flightsimulator via de telefoon even gespeeld, speeld niet verkeerd. Moet wel zeggen dat ik op een Wifi 6 speelde met Giganet in huis.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thessalo
Goedemorgen (..) Exar en Linksquest,

Precies de antwoorden waar ik op hoopte. Dank!

Het is dus eigenlijk zo simpel als het moet zijn, maar ik wilde het ook kunnen uitleggen aan degene die het krijgt en dat (b)leek me steeds lastiger door alle tips & tricks (en overigens niet in de laatste plaats door de MS-site zelf...). Het schiet natuurlijk ook niet op als je eigen laatste ervaring bestaat uit de intro-casette met "bricks" op een Sinclair Spectrum..

In ieder geval hartelijk dank voor het wegblazen van de stofwolken. Ik ga iemand vermoedelijk heel blij en verrast maken.

Thes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Je hebt een aantal game sites met codes, eneba vind ik het fijnst. Daar is 3 maanden ultimate een 10tje goedkoper dan op de pricewatch : https://www.eneba.com/nl/...urce=google-ads&utm_term=

En die is voor de regio ‘global’, dus kan zonder ‘vage truuks’ geactiveerd worden. Die eneba is veilig (ondersteunt Paypal en geloof ook iDeal), gebruik het continu voor spelletjes en verlengen van mijn gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thessalo
Dag Sewer,

Dank! Ik vermoed dat degene voor wie het is zeker aan de slag gaat met deze tip!

Thes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:21:
Ja dat doe ik elke 50 dagen. Heb een paar maanden geleden een zooi 3 maanden kaartjes op eneba gekocht voor een euro of 5 de stuk. Daar krijg ik dus steeds 50 dagen Ultimate voor.
Koop je dan 3 Maanden Xbox Live Gold of Xbox Gamepass Core? Want op de oude manier zou ik het blijven aanvullen met Xbox Live gold :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Koop je dan 3 Maanden Xbox Live Gold of Xbox Gamepass Core? Want op de oude manier zou ik het blijven aanvullen met Xbox Live gold :P
Core blijkbaar volgens mijn library bij Eneba, ik dacht dat het Gold was dus misschien ook gewoon omgezet. Maar in principe zijn dat dezelfde kaarten geloof ik.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 06:05:
[...]

Core blijkbaar volgens mijn library bij Eneba, ik dacht dat het Gold was dus misschien ook gewoon omgezet. Maar in principe zijn dat dezelfde kaarten geloof ik.
Dank je ! Ik heb gisteren nog 4 maand erbij opgegooid voor geen €25 (2x 3 Maanden Xbox Gamepass Core).
Alleen had ik bij mijn actief abonnement eerst Turkse kaarten gekocht, maar die wouden niet redeemen omdat ik al een lopende abonnement had in een andere regio. Dus geld teruggevraagd en die met global gehaald en dat werkte prima!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:37
Vorige week vrijdag voor 115 incl fee deze gekocht via Kinguin.

Xbox Game Pass Ultimate – 12 Month Subscription (Xbox One/ Windows 10) Xbox Live Key EUROPE

In 1x klaar voor een jaar.

Wilde eigenlijk via Eneba kopen daar was hij 105, maar ze hadden storing bij checkout, dan maar 10tje duurder, nog steeds een mooie prijs voor een jaar ultimate dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:16
Supershiva schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:45:
Vorige week vrijdag voor 115 incl fee deze gekocht via Kinguin.

Xbox Game Pass Ultimate – 12 Month Subscription (Xbox One/ Windows 10) Xbox Live Key EUROPE

In 1x klaar voor een jaar.

Wilde eigenlijk via Eneba kopen daar was hij 105, maar ze hadden storing bij checkout, dan maar 10tje duurder, nog steeds een mooie prijs voor een jaar ultimate dacht ik zo.
Mooi dat je tevreden bent, maar er zijn echt manieren om met iets meer dan je nu betaald hebt meerdere jaren te krijgen, zoek maar eens in dit forum ;) dan zijn je komende jaren nog voordeliger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
Ht87 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Mooi dat je tevreden bent, maar er zijn echt manieren om met iets meer dan je nu betaald hebt meerdere jaren te krijgen, zoek maar eens in dit forum ;) dan zijn je komende jaren nog voordeliger!
Tnx voor je tip!

Gedoe met VPN's en kaarten uit andere regio's kopen of sprokkelen van andere abo kaartjes en dan weer inwisselen voor gamepass ultimate maanden is wat ik de afgelopen pagina's ben tegen gekomen, klinkt allemaal erg vermoeiend...

In 1x een jaar kopen vond ik lekker laagdrempelig.

Normaliter betaalt je 15x12 = 180 voor een jaar Ultimate.
Nu heb ik 115 betaald, ik ben blij met m'n besparing van 65 piek voor een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Supershiva schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:33:
[...]

Tnx voor je tip!

Gedoe met VPN's en kaarten uit andere regio's kopen of sprokkelen van andere abo kaartjes en dan weer inwisselen voor gamepass ultimate maanden is wat ik de afgelopen pagina's ben tegen gekomen, klinkt allemaal erg vermoeiend...

In 1x een jaar kopen vond ik lekker laagdrempelig.

Normaliter betaalt je 15x12 = 180 voor een jaar Ultimate.
Nu heb ik 115 betaald, ik ben blij met m'n besparing van 65 piek voor een jaar :)
Klopt hoor. Ik ben ook niet zo van de vpn’s. Maar core omzetten in ultimate is wel een stuk eenvoudiger en voordeliger, die core (voorheen Xbox live) kaartjes kun je vaak voor een prikkie kopen op diverse sites. 3 maanden core wordt ongeveer 50 dagen ultimate. Zo kun je heel voordelig uitpakken met weinig moeite (totdat Xbox dit gaat stoppen uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Ik doe hetzelfde, https://www.eneba.com/nl/...s-core-3-month-key-europe is een euro of 13 tegenwoordig voor die 50 dagen (en regio europa, geen gedoe). Zeven van die kaartjes (90 euro) in https://account.microsoft.com/billing/redeem toevoegen is bijna een jaar extra gamepass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
sewer schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:55:
Ik doe hetzelfde, https://www.eneba.com/nl/...s-core-3-month-key-europe is een euro of 13 tegenwoordig voor die 50 dagen (en regio europa, geen gedoe). Zeven van die kaartjes (90 euro) in https://account.microsoft.com/billing/redeem toevoegen is bijna een jaar extra gamepass :)
Had ik toch nog 25 extra kunnen besparen... :9

Kan ik dat nu als nog doen? Ik heb 12 maanden Ultimate EU gekocht, kan ik daar dan 7 van die 3 maanden Core EU kaartjes bovenop gooien en dan zet MS het zelf om in Ultimate maanden (rekening houdende met de conversie)

[ Voor 6% gewijzigd door Supershiva op 30-01-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
Supershiva schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:02:
[...]

Had ik toch nog 25 extra kunnen besparen... :9

Kan ik dat nu als nog doen? Ik heb 12 maanden Ultimate EU gekocht, kan ik daar dan 7 van die 3 maanden Core EU kaartjes bovenop gooien en dan zet MS het zelf om in Ultimate maanden (rekening houdende met de conversie)
Klopt! Je kunt tot 3 jaar vanaf de datum van vandaag stacken. Dus nog 2 jaar voor jou extra zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 30-01-2024 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
Ik heb sinds kort dus weer een xbox series x.
Jaren terug xbox one x gehad met abo.
Toen had je dat je iedere maand 3 gratis games kreeg (ik meen Games met Gold of zo) maar die moest je dan wel "kopen" voor de maand om was anders greep je mis.

Is dat nog steeds zo met deze Ultimate pas of zijn ze van dit concept afgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Dat hebben ze 5 maanden geleden afgeschaft. https://www.purexbox.com/...-to-download-these-titles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Ik ben nieuw in de 'XBOX-scene', omdat we een Xbox Series X voor mijn zoontje hebben besteld. Ik wil graag de Game pass Ultimate voor hem kopen en activeren. Als ik op de site van Eneba kijk zie ik een Europe en Netherlands Game Pass staan. Maakt dat nog verschil behalve de prijs? Netherlands 12 maanden is €48,81 en Europe 12 maanden is €45,49. Idee is om voor 2 jaar Core te bestellen en een Ultimate kaartje erachteraan om alles om te zetten naar Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:55:
Ja dat zijn mooie prijzen, alleen was ik voor mijn volledige 3 jaar toen €120 kwijt. Jammer dat kaartjes uit Turkije en Argentinië niet meer werken op een al actief abonnement omdat die buiten de regio vallen waarin het lopend abonnement is. Hier kwam ik helaas op de harde manier achter en heb een kaartje voor niks gekocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 19:34
Is er al een timeline bekend voor wanneer de Activion Blizzard games in Gamepass komen eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kleinelievewolff schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:56:
Is er al een timeline bekend voor wanneer de Activion Blizzard games in Gamepass komen eigenlijk?
Nee ik heb er helaas nog geen nieuws over gehoord :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

MazeWing

The plot thickens...

G_Dragon schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:50:
[...]

Ja dat zijn mooie prijzen, alleen was ik voor mijn volledige 3 jaar toen €120 kwijt. Jammer dat kaartjes uit Turkije en Argentinië niet meer werken op een al actief abonnement omdat die buiten de regio vallen waarin het lopend abonnement is. Hier kwam ik helaas op de harde manier achter en heb een kaartje voor niks gekocht :P
Dan moet ik over 2 jaar eens goed kijken (wat dan nog werkt) aangezien ik vorig jaar 3 jaar gamepass ultimate had gekocht via turkse xbox live gold kaartjes en dat omgezet. Uiteindelijk iets van €76 betaald voor 3 jaar. Echt absurd goedkoop als je ziet wat het normaal kost.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Dan moet ik over 2 jaar eens goed kijken (wat dan nog werkt) aangezien ik vorig jaar 3 jaar gamepass ultimate had gekocht via turkse xbox live gold kaartjes en dat omgezet. Uiteindelijk iets van €76 betaald voor 3 jaar. Echt absurd goedkoop als je ziet wat het normaal kost.
Dat was helemaal een mooie prijs, ik heb zelf laatst nog 4 maand erbij opgegooid voor nog geen €25. Ik deel het bedrag gelukkig ook met mijn bonus vader dus het kost uiteindelijk amper wat op deze manier :P

De goedkopere manier is inderdaad om het eerst af te laten lopen, maar ik heb altijd wel een tabblad open staan in Chrome waar ik elke dag de prijs even bekijk van die kaartjes en ze vaak voor de bodemprijs koop.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 02-02-2024 00:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:14
Hoi, nieuw hier..

ook bij mij verloopt de 3 jaar GPU die ik destijds (ik dacht via Argentinië of Brazilië ofzo) had gekocht. Ik zit nu hier te kijken wat mijn voordeligste optie is.

Begrijp ik goed dat ik het beste mijn huidige abonnement kan laten verlopen? Moet ik daarna een nieuw XBOX account aanmaken of kan ik mijn huidige blijven gebruiken?

Dankbaar voor advies!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Piepertie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:34:
Hoi, nieuw hier..

ook bij mij verloopt de 3 jaar GPU die ik destijds (ik dacht via Argentinië of Brazilië ofzo) had gekocht. Ik zit nu hier te kijken wat mijn voordeligste optie is.

Begrijp ik goed dat ik het beste mijn huidige abonnement kan laten verlopen? Moet ik daarna een nieuw XBOX account aanmaken of kan ik mijn huidige blijven gebruiken?

Dankbaar voor advies!
Ik lees even mee, maar uit mijn eigen ervaring weet ik het volgende (koop namelijk ook spellen via Eneba en heb het Gamepass trucje nu al 2 keer gedaan):

Laat je abonnement verlopen en blijf hetzelfde account gewoon gebruiken, koop via Livekaarten of Eneba Turkse 12 maanden Gamepass Core kaarten en zet deze op je acount via redeem.microsoft.com. Maar zet eerst een VPN aan naar Turkije en ga dan pas redeem.microsoft.com via een nieuwe incognito tabblad in Google Chrome om vervolgens in te loggen en daarna te redeemen, als het goed is moet deze manier gewoon goed gaan en als je dan onder je account ook daadwerkelijk 3 jaar Xbox Gamepass Core ziet staan.

Dan pas ga je het omzetten naar Gamepass Ultimate, waardoor je een aantal maanden zal verliezen. Hiervoor krijg je netjes een waarschuwing waarin staat wat de nieuwe eind datum word en of je het zeker weet dat je dit ook wil omzetten, daarna kan je de maanden die je hebt verloren weer aanvullen met 6 maanden Xbox Gamepass Core kaartjes (waarvan dan volgens mij dan ongeveer 3 maanden overblijft).

Als ik het mis heb hoor ik dit natuurlijk graag van andere gebruikers, maar dit is wat ik zover even snel uit mijn hoofd weet te typen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Thnx! Ik durfde niet te vragen of alle stappen nog hetzelfde waren (want 'zoek zelf even terug in de posts') maar ik ben blij met je uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piepertie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:51:
Thnx! Ik durfde niet te vragen of alle stappen nog hetzelfde waren (want 'zoek zelf even terug in de posts') maar ik ben blij met je uitgebreide reactie!
Geen dank, mijn advies is wel even te wachten op nog wat andere Tweakers die mij misschien nog zullen gaan corrigeren of juist zullen bevestigen dat ik gelijk heb, want ik zou het gewoon ontzettend jammer vinden dat je er geld in gaat steken terwijl ik iets fout heb of dat er iets veranderd is wat mij ook nog niet bekend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
G_Dragon schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Geen dank, mijn advies is wel even te wachten op nog wat andere Tweakers die mij misschien nog zullen gaan corrigeren of juist zullen bevestigen dat ik gelijk heb, want ik zou het gewoon ontzettend jammer vinden dat je er geld in gaat steken terwijl ik iets fout heb of dat er iets veranderd is wat mij ook nog niet bekend is.
Momenteel is de 12 months Europe goedkoper dan de Turkey op Eneba. Werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:36
Ik heb bij aanschaf 3 maanden Game Pass cadeau gekregen.
Deze verloopt volgende maand.

Kan ik nu al via Eneba 3 maanden Core kopen en die eraan toevoegen?
En wordt er dan automatisch Ultimate van gemaakt, Of hoe kan ik deze dan omzetten naar Ultimate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
RvD86 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:19:
Ik heb bij aanschaf 3 maanden Game Pass cadeau gekregen.
Deze verloopt volgende maand.

Kan ik nu al via Eneba 3 maanden Core kopen en die eraan toevoegen?
En wordt er dan automatisch Ultimate van gemaakt, Of hoe kan ik deze dan omzetten naar Ultimate?
Je kunt 3 maanden core kopen, die worden dan omgezet naar zo’n 50 dagen ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Ht87 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Je kunt 3 maanden core kopen, die worden dan omgezet naar zo’n 50 dagen ultimate.
En dat omzetten gaat dan gewoon automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
RvD86 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:22:
[...]

En dat omzetten gaat dan gewoon automatisch?
Ja als je ze toevoegt aan je bestaande account krijg je de melding dat deze worden omgezet. Gaat inderdaad vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Ht87 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:24:
[...]

Ja als je ze toevoegt aan je bestaande account krijg je de melding dat deze worden omgezet. Gaat inderdaad vanzelf.
Top, Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
GilbertvH schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:04:
[...]

En die kun je gewoon zonder VPN redeemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GilbertvH schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:04:
[...]

Daarin moet ik je gelijk geven! Maar via Argentinië is nog goedkoper, weet niet of deze ook kunnen met VPN?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzmP7U4BveIpvhNlooBEOqOB5qI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKF1dcLhQ03OotalRiriaWPD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 02-02-2024 18:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:41
G_Dragon schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Ik lees even mee, maar uit mijn eigen ervaring weet ik het volgende (koop namelijk ook spellen via Eneba en heb het Gamepass trucje nu al 2 keer gedaan):

Laat je abonnement verlopen en blijf hetzelfde account gewoon gebruiken, koop via Livekaarten of Eneba Turkse 12 maanden Gamepass Core kaarten en zet deze op je acount via redeem.microsoft.com. Maar zet eerst een VPN aan naar Turkije en ga dan pas redeem.microsoft.com via een nieuwe incognito tabblad in Google Chrome om vervolgens in te loggen en daarna te redeemen, als het goed is moet deze manier gewoon goed gaan en als je dan onder je account ook daadwerkelijk 3 jaar Xbox Gamepass Core ziet staan.

Dan pas ga je het omzetten naar Gamepass Ultimate, waardoor je een aantal maanden zal verliezen. Hiervoor krijg je netjes een waarschuwing waarin staat wat de nieuwe eind datum word en of je het zeker weet dat je dit ook wil omzetten, daarna kan je de maanden die je hebt verloren weer aanvullen met 6 maanden Xbox Gamepass Core kaartjes (waarvan dan volgens mij dan ongeveer 3 maanden overblijft).

Als ik het mis heb hoor ik dit natuurlijk graag van andere gebruikers, maar dit is wat ik zover even snel uit mijn hoofd weet te typen :D
Jowww, volgens mij klopt dit niet meer. Vroeger kon dit wel, nu lukt dat niet meer zo makkelijk. Je krijgt namelijk een foutmelding zodra je wil redeemen, ook via VPN. Heb het laatst met een vriend geprobeerd en met pijn en moeite iemand van MS customer support moeten overtuigen om je regio te switchen. Dit is dus echt een beetje gevaarlijk en op eigen risico. Het is maar net wie je helpt bij MS customer support en of ze je willen helpen van regio te switchen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Jowww, volgens mij klopt dit niet meer. Vroeger kon dit wel, nu lukt dat niet meer zo makkelijk. Je krijgt namelijk een foutmelding zodra je wil redeemen, ook via VPN. Heb het laatst met een vriend geprobeerd en met pijn en moeite iemand van MS customer support moeten overtuigen om je regio te switchen. Dit is dus echt een beetje gevaarlijk en op eigen risico. Het is maar net wie je helpt bij MS customer support en of ze je willen helpen van regio te switchen...
Ik heb gisteren nog twee keer 6 maanden Xbox Core kaartjes gekocht en erop gezet via een Turkse VPN nadat ik mijn vorige bericht heb gepost, wat vervelend om te horen dat het bij jou niet meer werkt.

Een maat van mij gaat aankomende maand ergens een Xbox halen (zou maar zo morgen al kunnen zijn), daarvoor ga ik het ook weer proberen, mocht dit dan wel bij mij lukken dan laat ik het weten.

Hij heeft al een Xbox gekocht..

Volgens mij zijn hier toch wel mensen actief in het topic die dit afgelopen weken nog hebben gedaan en antwoord op onze vraag kunnen geven en jou kunnen uitleggen waarom het je niet is gelukt? :)

Kwam deze nog tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSFcDNnggJt9e-bFFXngByMSKro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rUZr4jH4zlTunMjClK6qJpvi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 03-02-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:15
G_Dragon schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Ik heb gisteren nog twee keer 6 maanden Xbox Core kaartjes gekocht en erop gezet via een Turkse VPN nadat ik mijn vorige bericht heb gepost, wat vervelend om te horen dat het bij jou niet meer werkt.

Een maat van mij gaat aankomende maand ergens een Xbox halen (zou maar zo morgen al kunnen zijn), daarvoor ga ik het ook weer proberen, mocht dit dan wel bij mij lukken dan laat ik het weten.

Hij heeft al een Xbox gekocht..

Volgens mij zijn hier toch wel mensen actief in het topic die dit afgelopen weken nog hebben gedaan en antwoord op onze vraag kunnen geven en jou kunnen uitleggen waarom het je niet is gelukt? :)

Kwam deze nog tegen:

[Afbeelding]
De maandkaarten hebben dus de beste conversie: Je krijgt 2/3 van de tijdsduur van het kaartje.
En bijvoorbeeld bij een jaarkaart krijg je slechts 1/3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
zetje01 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 00:39:
[...]

De maandkaarten hebben dus de beste conversie: Je krijgt 2/3 van de tijdsduur van het kaartje.
Klopt, maar vaak waren de driemaanden kaartjes veel goedkoper te krijgen en dus de beste keus. Al heb ik t idee dat t nu wat dichter bij elkaar ligt sinds de Xbox live gegaan is naar gamepass core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33
zetje01 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 00:39:
[...]

Mijn ultimate verloopt over 7 dagen.
Ik snap de conversie zoals aangegeven op de lijst een paar post hierboven.
Maar zijn de maandkaarten dan bijvoorbeeld wel op te stapelen. Dus bij 12 maandkaarten krijg ik 8 maanden?
En bij 4 kaarten van 3 maanden krijg je dus 200 dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:15
Gekkehuus schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Mijn ultimate verloopt over 7 dagen.
Ik snap de conversie zoals aangegeven op de lijst een paar post hierboven.
Maar zijn de maandkaarten dan bijvoorbeeld wel op te stapelen. Dus bij 12 maandkaarten krijg ik 8 maanden?
En bij 4 kaarten van 3 maanden krijg je dus 200 dagen?
Stapelen moet gewoon kunnen; ik doe al jaren niet anders, ééns in de zoveel maanden.
(en dan, gemiddeld, betaal ik zo'n 6-7 euro per maand. Vinnik goeie deal.)

Overigens, vlak hierboven las ik ergens, dat het nóg voordeliger kan zijn om je GamePass te laten verlopen en dan opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
[...]

Games kopen uit een andere regio, dan je lopende Gamepass regio lukt dus ook niet meer?

Heb net een jaar gamepass ultimate EU geactiveerd.

Kan nu dus geen games meer uit Turkije, Argentinië oid kopen en activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Supershiva schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Games kopen uit een andere regio, dan je lopende Gamepass regio lukt dus ook niet meer?

Heb net een jaar gamepass ultimate EU geactiveerd.

Kan nu dus geen games meer uit Turkije, Argentinië oid kopen en activeren?
Ik heb gisteren nog een aantal spellen gekocht uit argentinie en turkije! Ook bij gamepass werkte dit gisteren nog prima voor een maat van me die net zijn eerste Xbox Series X had gekocht :)

Alleen wou hij eerst een maandje proberen

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 04-02-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
G_Dragon schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb gisteren nog een aantal spellen gekocht uit argentinie en turkije! Ook bij gamepass werkte dit gisteren nog prima voor een maat van me die net zijn eerste Xbox Series X had gekocht :)

Alleen wou hij eerst een maandje proberen
Hoe betaal je die spellen uit Argentinië en Turkije? Middels m’n creditcard?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Supershiva schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:36:
[...]

Hoe betaal je die spellen uit Argentinië en Turkije? Middels m’n creditcard?
Gewoon met mijn ING bank? :p Als je bij Eneba of Live Kaarten gewoon iets uitzoekt en in je winkelmandje doet zijn er veel betaalmogelijkheden beschikbaar waaronder ook ideal. Ik doe 99% via Eneba, vooral spellen haal ik daar veel, gisteren zoals ik al zei nog voor een maat van mij even 1 maand Xbox Game Pass Ultimate gehaald via Turkije en na die maand gaan we kijken waar hij het goedkoopste uit is.

Zelf heb ik mijn lopende Xbox Game Pass Ultimate nog verlengt naar Januari 2026 met 3x een 6 maanden Xbox Game Pass Ultimate kaartje, waarvan 2 uit Argentinië en 1 uit Turkije kwamen. Ik maak gebruik van de app Urban VPN op mijn Android mobiel, kwamen er gisteren achter dat als je Iphone hebt dat de app amper landen open heeft voor de gratis versie. Maar bij android heb je wel echt alle landen die je nodig hebt in de gratis versie :)

Hopelijk heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Omzetten naar Ultimate hoeft alleen als je wilt cloudgamen of ook op de PC wilt spelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piepertie schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:31:
Omzetten naar Ultimate hoeft alleen als je wilt cloudgamen of ook op de PC wilt spelen toch?
Wat omzetten? Want meestal converteert men gold of core en daar zitten de gamepass games nog niet in. Maar als je de basis console variant van gamepass bedoelt dan mis je geloof ik alleen de EA play games nog die wel ook in ultimate zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Volgens mij mis je ook een groot gedeelte van de library van de games. Bij core een stuk of 20 games en bij ultimate zo’n 200 als ik me de reclame goed herinner ;)
Core is de oude Xbox live met i.p.v. gratis games maandelijks te claimen waren nu die 20 speelbare games gekomen .

[ Voor 27% gewijzigd door Ht87 op 05-02-2024 10:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Klopt, alleen is het 36 games tov 400+ games (het is ook wel wat meer dan EA play).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Ik zie het nu ja, als je erop googled is het niet overal even duidelijk wat het verschil is tussen Core en Ultimate. Ik heb nu 3 mnd Core omgezet naar 50 dagen Ultimate. Wel jammer dat het zo'n groot verschil is met 3 jaar terug qua prijs. Scheelt nog steeds de helft, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja ik was vergeten dat je tegenwoordig bij core inderdaad ook een kleine collectie games krijgt... Ik had in mijn hoofd dat het gewoon het oude gold was.
Maar je hebt er tussenin ook nog gamepass console (al is hij een beetje verstopt op de site). Die kost standaard 10,99 per maand en biedt volgens mij alle games uit gamepass zelf maar níet EA play en ook online play zit er niet standaard bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sewer Gefeliciteerd met je verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
G_Dragon schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:45:
[...]

de xbox core truuk is minder aantrekkelijk geworden omdat de 12 maanden codes flink in prijs zijn gestegen de laatste maanden. Het voordeligste is nu om elke maand een niet-stapelbare game pass ultimate code te kopen voor een euro of 2, bijvoorbeeld https://www.kinguin.net/c...=654394ad7d84260001a08436

Als je toch wil stapelen en daarna je 2 jaar ultimate verder wil aanvullen kan je dat overigens het beste doen met 3 maanden core kaartjes ipv 6 maanden, De 3 maanden conversie is het meest gunstig (52 dagen ultimate voor 3 maanden core).

/edit: Ik zie dat de 3 maanden kaartjes ook flink duurder zijn geworden en daardoor de conversie van 1 maand kaarten wellicht iets voordeliger is als je wil stapelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 05-02-2024 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:02
Schweino schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:48:
[...]

Het voordeligste is nu om elke maand een niet-stapelbare game pass ultimate code te kopen voor een euro of 2, bijvoorbeeld https://www.kinguin.net/c...=654394ad7d84260001a08436
Ik heb een code gekocht, maar is voor US. Gegokt en verloren, ik wil niet klooien met mijn regio's.
Als er iemand de maandcode voor US regio wil hebben, stuur maar een bericht.

*edit; heb nu 5x 3 month Core gekocht en die omgezet. Ruim 75 euro met een verlenging tot eind oktober voelt niet meer als een goede deal. Althans niet zoals de deal ooit was...

*edit2; code is vergeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Siedo op 13-02-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Siedo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb een code gekocht, maar is voor US. Gegokt en verloren, ik wil niet klooien met mijn regio's.
Als er iemand de maandcode voor US regio wil hebben, stuur maar een bericht.

*edit; heb nu 5x 3 month Core gekocht en die omgezet. Ruim 75 euro met een verlenging tot eind oktober voelt niet meer als een goede deal. Althans niet zoals de deal ooit was...
Je hoeft niet te klooien met regio's.... 10 seconden een VPN opzetten en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
Schweino schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Je hoeft niet te klooien met regio's.... 10 seconden een VPN opzetten en je bent klaar
Daar ben ik niet in thuis. De bijna drie euro beschouw ik als leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 16:58
Wat is de ratio als je verlengt als je abbo is afgelopen eigenlijk?
Als je abbo loopt is dat 50 dagen bij een 3mnd core pass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
ErwinJ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:35:
Wat is de ratio als je verlengt als je abbo is afgelopen eigenlijk?
Als je abbo loopt is dat 50 dagen bij een 3mnd core pass.
3:2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
Dank je wel voor het antwoord.
Dan wacht ik nog een paar dagen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twv6aRFa7R5CJULf5R1GqmfO-3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhjtKQ6VmdUXAV4iC45pXNon.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Lekker, ben zelf ook wel blij met de service, en word al helemaal blij dat Diablo 4 eraan komt volgende maand, wilde de game al kopen, maar kan me die euro's weer sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 22:41
Heb Diablo al een keer uitgespeeld en daarna weer verkocht. Er zit zoveel content in, dat ik wel zin heb om hem weer op te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk gebruiken niet al die 34 miljoen die goedkope manier :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 22:41
G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:24:
Haha, die 34 miljoen is ook alweer genuanceerd. Blijkt dat alle oude live abonnementen hier ook inzitten. Dan valt het aantal wel een beetje tegen vind ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:24:
Ik denk dat ze dan alsnog een mooi resultaat hebben. Stel ze vangen gemiddeld 3 euro per abonnee per maand dan is dat nog steeds ruim 1,2 miljard euro per jaar.

En game pass prikkelt ook om spellen te kopen, althans zo werkt dat bij mij. Ik heb genoeg spellen gekocht die in gamepass zitten/zaten of heb uitbreidingen gekocht voor die spellen. Dus ik denk dat er ook nog flink wat spin-off inkomsten zijn voor Microsoft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 09:44

bennierex

Pilot_Z

[...]

Bij mij net gelukt. Via livekaarten.nl 3x 12mnd Gamepass Core (Brazilië) voor €37,95/stuk gekocht. Ge-redeemed via VPN en daarna Ultimate opnieuw geactiveerd voor €14,99 (wellicht kan dat laatste goedkoper).
25 maanden voor €129 uiteindelijk.

Mijn eerdere Ultimate abbo was wel al een paar dagen verlopen, dan krijg je dus 3:2 conversie na opnieuw activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
bennierex schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:55:
[...]

Goede deal. Dan heb ik het onlangs verkeerd aangepakt. Ik had mijn Ultimate niet laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bij mij net gelukt. Via livekaarten.nl 3x 12mnd Gamepass Core (Brazilië) voor €37,95/stuk gekocht. Ge-redeemed via VPN en daarna Ultimate opnieuw geactiveerd voor €14,99 (wellicht kan dat laatste goedkoper).

Mijn eerdere Ultimate abbo was wel al een paar dagen verlopen, dan krijg je dus 3:2 conversie na opnieuw activeren.
En als ik het nu goed begrijp is de enigste manier om die 25 maanden nu omhoog te krijgen om 3 maanden GamePass Core of 6 maanden GamePass Core te kopen? :) Ga je dat nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

@G_Dragon ik denk dat ik even zo laat. Nu mijn abbo weer loopt gaat volgens mij de 3:1 verhouding weer gelden?
Heb overigens niet durven proberen om bijv 4x 12 maanden eerst te redeemen en dan om te zetten. Was me onduidelijk of de 36mnd max geldt voor of na de omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Op dit moment best een leuke deal als je abbo is afgelopen en dan omzetten.

https://www.eneba.com/nl/...nths-xbox-live-key-europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:41
[...]

Nice!! Even een kleine vraag hierover:

Welke VPN heb je gebruikt?

Hoe verliep deze stap:
redeemen via de webbrowser met VPN aan dan? Ook een incognitotabblad?

Welke webadres heb je gebruikt om ulitmate opnieuw te activeren en te converseren? Dit zijn echt de cruciale stappen :)

Ik moet in maart hem ook verlengen, wil er weer 3 jaar tegenaan gooien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

@JDL15 Ik gebruik NordVPN, voor de zekerheid via icognito gedaan, maar is denk ik niet nodig. https://redeem.microsoft.com daar inloggen met je Microsoft account, code invoeren (iedere code apart, kan niet in 1x). Dan via normale browsersessie zonder VPN via https://account.microsoft.com mijn GPU opnieuw geactiveerd. Kreeg toen een pop-up dat de resterende tijd (Core) op mijn account zou worden omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErwinJ schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:09:
Op dit moment best een leuke deal als je abbo is afgelopen en dan omzetten.

https://www.eneba.com/nl/...nths-xbox-live-key-europe
Via Brazilië is het € 34,67 dat scheelt behoorlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:01:
[...]

Via Brazilië is het € 34,67 dat scheelt behoorlijk :)
Nou voor die 8,-...ga ik niet zo moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErwinJ schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:21:
[...]

Nou voor die 8,-...ga ik niet zo moeilijk doen :)
Is toch weer €32 bespaard voor wat? Even een vpn aanzetten, dat kost ja geen moeite :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:22:
[...]

Is toch weer €32 bespaard voor wat? Even een vpn aanzetten, dat kost ja geen moeite :p
Ik weet niet hoe het nu is, maar in het verleden is het vaker gebeurd dat mensen ineens vage regio foutmeldingen kregen ook al deden ze precies hetzelfde als anderen... Dus, moeite, misschien niet, afhankelijk van hoe bekend je met VPN's bent, maar het blijft een risico. Ik begin zelf niet meer aan die regio trucen in ieder geval, 1 keer een paar uur met MS chat support aan de lijn hangen hopend dat ze het voor me oplossen en ik niet gewoon mijn geld kwijt was was genoeg voor me. Voor wie het risico wel wil lopen is het prima natuurlijk, moet iedereen zelf weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Ik weet niet hoe het nu is, maar in het verleden is het vaker gebeurd dat mensen ineens vage regio foutmeldingen kregen ook al deden ze precies hetzelfde als anderen... Dus, moeite, misschien niet, afhankelijk van hoe bekend je met VPN's bent, maar het blijft een risico. Ik begin zelf niet meer aan die regio trucen in ieder geval, 1 keer een paar uur met MS chat support aan de lijn hangen hopend dat ze het voor me oplossen en ik niet gewoon mijn geld kwijt was was genoeg voor me. Voor wie het risico wel wil lopen is het prima natuurlijk, moet iedereen zelf weten...
Ja als je een keer zo'n mindere ervaring hebt meegemaakt snap ik het wel, zelf gelukkig nog nooit gehad en als ik gewoon de stappen volg die ik altijd volg op mijn mobiel werkt het altijd. Maar via de Laptop gaf het wel wat problemen dus om die reden blijf ik het mooi via de mobiel doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErwinJ
Finraziel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Dit dus.
Het eventuele gezeik wat kan gebeuren is mij geen 8,- of 32,- waard. Voor wat ik nu betaal vind ik het al goedkoop voor wat je krijgt en het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
ErwinJ schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:31:
[...]

Dit dus.
Het eventuele gezeik wat kan gebeuren is mij geen 8,- of 32,- waard. Voor wat ik nu betaal vind ik het al goedkoop voor wat je krijgt en het meer dan waard.
Nouja als je via de bekende truc 2 jaar ultimate afsluit scheelt dat al gauw 100/150 euro met de “normale” manier van het abbo afsluiten.
Pagina: 1 ... 39 ... 51 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)