Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:10:
@VanRoyal Waar haal jij dan die kaarten weg? Want ik zit bij livekaarten.nl op €208,95 voor 21 3 Maanden Xbox Live kaarten.
https://www.eneba.com/us/...onth-xbox-live-key-global

Zal nog wat aan servicekosten bijkomen, maar dan zit je denk ik zo rond de 7 euro per kaart. Wellicht nog wat korting met een van de kortingscodes uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:41
VanRoyal schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

https://www.eneba.com/us/...onth-xbox-live-key-global

Zal nog wat aan servicekosten bijkomen, maar dan zit je denk ik zo rond de 7 euro per kaart. Wellicht nog wat korting met een van de kortingscodes uit dit topic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Awv9uP8fj2hZxfjO5yRFt9VhLX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxcHV8XzZ6WivYGbYY0fulwt.jpg?f=fotoalbum_large

Even snel gekeken op de mobiel, maar dit is een mooie prijs!

[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 21-08-2023 11:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
tc982 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:14:
Ik heb juist wat 3 maand kaarten gekocht en nu zit ik aan de limiet dat ik kan extenden 😱

[Afbeelding]

Er is dus een limiet in België van 36 maanden
[Afbeelding]
Komt van deze site: Microsoft Support Site

Nu heb ik dus nog 4 keer 3 maand liggen, dat zal dan per 3 maanden toevoegen worden. Gelukkig expiren die niet. Maar ik ben wel even goed nu :)

[Afbeelding]
Ja je mag maar Maximaal 3 jaar! :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:42
VanRoyal schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:36:
[...]

3x12 maanden levert tegenwoordig nog maar 2 jaar GPU op, de conversie is niet meer 1:1 maar 3:2. Je hebt dus feitelijk 2 opties:

1) Wachten tot het abonnement afloopt. Dan koop je 3x een 12-month Gold, dat zet je om naar 2 jaar GPU. Vervolgens koop je nog 7 keer een 3-month Gold kaart voor 350 dagen extra, dan kom je dus op bijna 3 jaar. Dit kost bij elkaar (3 x €42) + (7 x €7) + € 15 = € 190 voor 3 jaar GPU, oftewel € 5,28 per maand. Dit zou je nog wat goedkoper kunnen maken door alleen maar met 3-month kaarten te werken.

2) Nu verlengen met de 3-month Gold kaarten. 21 kaarten levert je 1050 dagen op. Dit kost bij elkaar 21 * € 7 = € 147 voor 3 jaar GPU, oftewel € 4,08 per maand.

Mijn persoonlijke mening is dat je wel gek zou zijn om niet voor optie 2 te gaan. Het is namelijk niet duidelijk wat er gebeurt met de conversie als Gold wordt vervangen door Game Pass Core én het is goedkoper dan optie 1.
Zou het dan niet beter zijn om 1 maand ultimate te kopen. En dan gewoon 21 kaarten te spenderen van +/-7€?

Dan ben je met https://www.eneba.com/nl/...-non-stackable-key-europe voor uw eerste maand in orde (opgelet, geen geldend gamepass abonnement meer hebben).
Al lijkt er ook een versie te zijn die die eis niet heeft, indien je schrik hebt dat het niet pakt voor 1 euro meer :
En kun je die 2de truuk toepassen om het abonnement te verlengen.

In plaats van dat je dan 190€ betaalt omdat uw abonnement was afgelopen, ben je dan beter af met +/-157€. Op voorwaarde dat je dan wel de 3 maand xbox live werkwijze gebruikt en geen 12 maand xbox gold versie. Doordat inruildagen hiervoor voorlopig nog het beste zijn.

In een andere faq was ik namelijk tegengekomen dat de 3 maand 52 dagen gaf, en iets hoger lijkt het dat men dat heeft aangepast naar maar 50 dagen. Niets dat hen tegenhoudt om dit in de toekomst weer te verlagen.

[ Voor 3% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 21-08-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:28
Ik zou er persoonlijk maar vanuit gaan dat alle beleidswijzigingen van Microsoft omtrent Gamepass de laatste tijd maar één doel dienen, om zo snel mogelijk al deze trucs niet meer mogelijk te maken. Het is een trend die in veel abbonementsdiensten te zien is, of het nou om account sharing gaat of regio voordelen. Ik hou er rekening mee dat na 1 september er het volle pond moet worden bijbetaald passend bij het product wat je kiest. En de komende jaren voorspel ik een stijgend tarief, zeker als de Activision catalogus wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Whaam schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

20 maal 3-month kaartjes? Dat is 60 maanden totaal, 5 jaar vooruit. En dat werkte? Ik meende dat 3 jaar de max was :o dat scheelt nogal
Conversie ratio is 3 maanden/50 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
VanRoyal schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:36:
[...]

3x12 maanden levert tegenwoordig nog maar 2 jaar GPU op, de conversie is niet meer 1:1 maar 3:2. Je hebt dus feitelijk 2 opties:

1) Wachten tot het abonnement afloopt. Dan koop je 3x een 12-month Gold, dat zet je om naar 2 jaar GPU. Vervolgens koop je nog 7 keer een 3-month Gold kaart voor 350 dagen extra, dan kom je dus op bijna 3 jaar. Dit kost bij elkaar (3 x €42) + (7 x €7) + € 15 = € 190 voor 3 jaar GPU, oftewel € 5,28 per maand. Dit zou je nog wat goedkoper kunnen maken door alleen maar met 3-month kaarten te werken.

2) Nu verlengen met de 3-month Gold kaarten. 21 kaarten levert je 1050 dagen op. Dit kost bij elkaar 21 * € 7 = € 147 voor 3 jaar GPU, oftewel € 4,08 per maand.

Mijn persoonlijke mening is dat je wel gek zou zijn om niet voor optie 2 te gaan. Het is namelijk niet duidelijk wat er gebeurt met de conversie als Gold wordt vervangen door Game Pass Core én het is goedkoper dan optie 1.
Je berekening klopt niet, 12 maanden (Turks) Gold kost maar 22 euro, Daarnaast betaal je ook geen 15 euro voor de omzetting maar slechts een paar euro voor een Game Pass maandabonnement via diverse sites.

Methode 1 resulteert hiermee in een maandbedrag van zo'n 3,30 euro en is daarmee veruit de goedkoopste optie. Ik ben hierbij uitgegaan van de 7 euro per 3 maanden gold die je noemde, maar als je de optie die ik hier beneden noem neemt (5,50 per 3 maanden gold) dan kom je zelfs uit op 3,05 euro per maand.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je Game Pass Ultimate niet te maxxen naar 36 maanden en genoegen te nemen met de 24 maanden die je krijgt na de conversie van 36 maanden Turks gold. Dan kost het je nog maar 2,75 per maand.

[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 22-08-2023 00:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Schweino
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]

Even snel gekeken op de mobiel, maar dit is een mooie prijs!
De prijs is nu zelfs 6,29 -> https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global.

En met behulp van deze voucher bespaar je nog eens 8% -> https://gg.deals/vouchers/eneba/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttmK6sDHjovfqvJtFwaVo_J5I6k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvIw9bvfVq330abUXOXlVNpj.png?f=user_large

Via cashbackXL krijg je nog eens 5% korting op je Eneba aankoop -> https://www.cashbackxl.nl/webshops/eneba

Daarmee kom je dus uit op 5,50 euro voor 3 maanden Gold / 52 dagen Ultimate. Dan zit je op ongeveer 3,17 euro per maand voor Ultimate.

Tip: Koop Eneba tegoed op becharge.nl en dan betaal je geen transactiekosten bij Eneba als je vanuit je wallet betaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Schweino op 22-08-2023 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:41
Mijn abbo loopt oktober afg dus ik kan vlak daarvoor gewoon aftoppen naar weer +/- 3 jaar met 3mnd gold kaartjes e n hoef dus niet persee te wachten tot mijn bestaande abbo afloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Schweino schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:56:
[...]

De prijs is nu zelfs 6,29 -> https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global.

En met behulp van deze voucher bespaar je nog eens 8% -> https://gg.deals/vouchers/eneba/

[Afbeelding]

Via cashbackXL krijg je nog eens 5% korting op je Eneba aankoop -> https://www.cashbackxl.nl/webshops/eneba

Daarmee kom je dus uit op 5,50 euro voor 3 maanden Gold / 52 dagen Ultimate. Dan zit je op ongeveer 3,17 euro per maand voor Ultimate.

Tip: Koop Eneba tegoed op becharge.nl en dan betaal je geen transactiekosten bij Eneba als je vanuit je wallet betaalt.
toon volledige bericht
Oh dank je wel! Dat is echt helemaal super goedkoop, hopelijk werkt het morgen ook nog met deze prijs want dan gaan we het upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04:11
Palindrome schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 03:35:
Mijn abbo loopt oktober afg dus ik kan vlak daarvoor gewoon aftoppen naar weer +/- 3 jaar met 3mnd gold kaartjes e n hoef dus niet persee te wachten tot mijn bestaande abbo afloopt ?
Dan is t mogelijk wijzer om voor september al te gaan opwaarderen met 3-maanden kaartjes. Na september is nog onduidelijk wat de conversierate gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Schweino schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:11:
[...]

Je berekening klopt niet, 12 maanden (Turks) Gold kost maar 22 euro, Daarnaast betaal je ook geen 15 euro voor de omzetting maar slechts een paar euro voor een Game Pass maandabonnement via diverse sites.

Methode 1 resulteert hiermee in een maandbedrag van zo'n 3,30 euro en is daarmee veruit de goedkoopste optie. Ik ben hierbij uitgegaan van de 7 euro per 3 maanden gold die je noemde, maar als je de optie die ik hier beneden noem neemt (5,50 per 3 maanden gold) dan kom je zelfs uit op 3,05 euro per maand.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je Game Pass Ultimate niet te maxxen naar 36 maanden en genoegen te nemen met de 24 maanden die je krijgt na de conversie van 36 maanden Turks gold. Dan kost het je nog maar 2,75 per maand.
Ik ben in mijn berekening niet uitgegaan van Turkse kaarten maar Global kaarten, dus de berekening klopt prima, we gebruiken alleen andere uitgangspunten. Uiteraard zijn er allemaal mogelijkheden om het nog goedkoper te maken. Goede tips dus!

Wat betreft dat Eneba tegoed, dat lijkt leuk, maar is echt een wassen neus. Je kunt (via iDeal) maximaal 50 euro per keer opwaarderen. Daar komt dan € 3,53 'transactional fee' bij. Dan is het verschil met een 'service fee' op een bestelling marginaal. <-- dit ging over tegoed rechtstreeks op Eneba opwaarderen, ik zie dat jij het hebt over becharge.nl, dus never mind.

[ Voor 4% gewijzigd door VanRoyal op 22-08-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
JimmyNL schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:48:
Ik zou er persoonlijk maar vanuit gaan dat alle beleidswijzigingen van Microsoft omtrent Gamepass de laatste tijd maar één doel dienen, om zo snel mogelijk al deze trucs niet meer mogelijk te maken. Het is een trend die in veel abbonementsdiensten te zien is, of het nou om account sharing gaat of regio voordelen. Ik hou er rekening mee dat na 1 september er het volle pond moet worden bijbetaald passend bij het product wat je kiest. En de komende jaren voorspel ik een stijgend tarief, zeker als de Activision catalogus wordt toegevoegd.
Dat gaat uiteraard gebeuren. Mijn GPU loopt op 4 oktober af zie ik en ik vind t wel best eigenlijk. Starfield en Forza wil ik nog wel spelen dit jaar. Maar ik ga geen blind een jaar (of meer) GPU meer aanschaffen. Af en toe zal ik eens een maandje halen of de games maar gewoon los kopen die ik wil spelen. GPU bevalt me niet goed genoeg merk ik.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Laatst online: 08-05 13:28
JimmyNL schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:48:
Ze zullen vast e.e.a. aanpassen om te zorgen dat dergelijke "truukjes" niet meer mogelijk zijn.
Maar bijbetalen lijkt mij niet, en betwijfel of dat überhaupt wettelijk mag. Als je een abonnement hebt afgesloten voor de komende drie jaar, en betaald is, kunnen ze je niet ineens om bijbetaling vragen.
Hulleman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Dat gaat uiteraard gebeuren. Mijn GPU loopt op 4 oktober af zie ik en ik vind t wel best eigenlijk. Starfield en Forza wil ik nog wel spelen dit jaar. Maar ik ga geen blind een jaar (of meer) GPU meer aanschaffen. Af en toe zal ik eens een maandje halen of de games maar gewoon los kopen die ik wil spelen. GPU bevalt me niet goed genoeg merk ik.
Uiteraard moet een ieder voor zichzelf deze afweging maken. Maar voor wat het (zeker momenteel nog) kost, kun je voor minder dan € 5 / maand GPU nemen, dat is nog geen € 60 / jaar.
Één of twee games per jaar, en je hebt het er al uit t.o.v. games aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Powder Toastman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Ze zullen vast e.e.a. aanpassen om te zorgen dat dergelijke "truukjes" niet meer mogelijk zijn.
Maar bijbetalen lijkt mij niet, en betwijfel of dat überhaupt wettelijk mag. Als je een abonnement hebt afgesloten voor de komende drie jaar, en betaald is, kunnen ze je niet ineens om bijbetaling vragen.

[...]

Uiteraard moet een ieder voor zichzelf deze afweging maken. Maar voor wat het (zeker momenteel nog) kost, kun je voor minder dan € 5 / maand GPU nemen, dat is nog geen € 60 / jaar.
Één of twee games per jaar, en je hebt het er al uit t.o.v. games aanschaffen.
Het is zeker een goede deal, maar ik gebruik het gewoon te weinig. Ik heb ook nog PS+ Extra die een gelijkwaardig game aanbod heeft van third party games. Dan koop ik liever de first party games voor de xbox of neem eens een maandje GPU om de game te spelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:28
Nee ik bedoel eigenlijk ook niet bijbetalen als bestaande abonnee voor de tijd die je al vast hebt staan maar meer dat als er straks prijsstijgingen komen en je bent nog niet langdurig verlengd dat direct tot een hogere maandprijs zal leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:32
Ht87 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:12:
[...]

Dan is t mogelijk wijzer om voor september al te gaan opwaarderen met 3-maanden kaartjes. Na september is nog onduidelijk wat de conversierate gaat worden.
Niet alleen dat, maar worden Xbox Live Gold kaarten na 14 september niet omgezet naar Gamepass Core? Of heb ik dat eerder verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dioscuri schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:51:
[...]

Niet alleen dat, maar worden Xbox Live Gold kaarten na 14 september niet omgezet naar Gamepass Core? Of heb ik dat eerder verkeerd begrepen?
Zo begrijp ik het ook. En ik ga er dan ook van uit dat er voor core exact dezelfde conversie ratio gebruikt gaat worden als nu voor Gold. Oftewel: 3:2 als je geen actief game pass abonnement hebt.

We gaan het zien, ik heb nu een GPU abonnement tot februari 2026 en nog een 12 maanden Gold code liggen (uit 2016). Ik ben benieuwd tegen welke conversie ratio ik die om kan gaan wisselen in 2026 (dan is de code 10 jaar oud :). )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 08:58
Ik heb er ook maar weer even een paar tientjes tegenaan gegooid en
voor 34,10 5x3 maanden gekocht hier:
eneba

Beetje kortingscode hier:
https://gg.deals/vouchers/eneba/

Redeemen hier:
Redeem a gift card or code to your Microsoft account - Microsoft Support

Tot juni 2026 zit ik weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-05 23:50
Gamepass werkt hier meer dan prima op de PC. Nergens last van. Werkt allemaal optimaal en ideaal. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Timothy3000 op 23-08-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:57:
Gamepass werkt hier meer dan prima op de PC. Nergens last van. Werkt allemaal optimaal en ideaal. :)
Probeer eens vanuit verkenner/windows die gamefolders te deleten? Of als je op een tweede SSD de games installeert, naar die windows programs folder te navigeren? Je hebt nergens rechten op.

Als je op uninstall klikt in de xbox interface, gebeurt (gebeurde) het dat hij de hard disk ruimte niet vrij geeft (optimised delivery of zo?) omdat windows beslist dat je die ruimte vast nog niet nodig hebt.

Twee jaar geleden was het een rommeltje in elk geval. Bugs bij het downloaden en installeren van games (niet starten, blijven hangen op 0%), updates die niet binnen kwamen (volledige game uninstallen en weer 80GB binnenhalen + de update) en bij uninstallen de ruimte niet vrijgeven (en in die protected folders kon je niet in)

Een eerste indruk maak je een keer. Heb me twee maal kort (enkele maanden) geabonneerd. Op een frissen en cleane windows install, en de launcher was de slechtste game launcher die ik al had gebruikt. Minder nog dan die van EA of ubisoft. Exit, wipe, en dan kom je er niet meer op. Heb de weinige games die ik via windows store had ook opnieuw gekocht in steam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-05 23:50
Amos_x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:04:
[...]
Probeer eens vanuit verkenner/windows die gamefolders te deleten? Of als je op een tweede SSD de games installeert, naar die windows programs folder te navigeren? Je hebt nergens rechten op.

Als je op uninstall klikt in de xbox interface, gebeurt (gebeurde) het dat hij de hard disk ruimte niet vrij geeft (optimised delivery of zo?) omdat windows beslist dat je die ruimte vast nog niet nodig hebt.
Zijn niet echt dingen waar ik me aan kan storen. :) Kan me voorstellen dat als je het wel boeit het ergerlijk kan zijn.

Games installeren ook moeiteloos, nooit bugs oid gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Schweino schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:56:
[...]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Bedankt voor alle tips!!
Heb mijn collega @drawing_a.k hierdoor kunnen helpen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JZ7wzjY4OZmySkaFiaUZp3500c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWabLzgPezTprCsCdEAjofOh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
@Schweino Hoe werkt het met die Premium Upgrade van Starfield? Heb hem besteld maar geen key omdat het een pre-order is, maar dit hebben we juist besteld om op 1-9-2023 te spelen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danno88
  • Laatst online: 07-05 09:44
Bedankt iedereen voor de tips!

Mijne liep in september af, nu ff upgrade gegeven tot Augustus 2025.

Super makkelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
G_Dragon schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:59:
@Schweino Hoe werkt het met die Premium Upgrade van Starfield? Heb hem besteld maar geen key omdat het een pre-order is, maar dit hebben we juist besteld om op 1-9-2023 te spelen......
Geen idee hoe het met pre-orders op Eneba werkt, daar heb ik geen ervaring mee.

De starfield premium upgrade kan je overigens ook rechtstreeks, zonder VPN, op de IJslandse xbox store kopen voor ongeveer 20 euro (indien je game pass hebt):

https://www.xbox.com/is-I...9WW7SRN3KFNS?ranMID=46131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Schweino schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Geen idee hoe het met pre-orders op Eneba werkt, daar heb ik geen ervaring mee.

De starfield premium upgrade kan je overigens ook rechtstreeks, zonder VPN, op de IJslandse xbox store kopen voor ongeveer 20 euro (indien je game pass hebt):

https://www.xbox.com/is-I...9WW7SRN3KFNS?ranMID=46131
Ja klopt, alleen ben niet in het bezit van een creditcard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:52
Bedankt voor de tips in het topic. Ook weer tot juli 2026 onder de pannen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
Prijsdrop!! Voor wie nog wil verlengen,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNTkM2k10L61eE2LGo5RPIfKoNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tvdsPDqIRZd2GYKuOcKrn3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Zeg, is er ook een topic waarin geinige xbox gamepass games besproken worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
zetje01 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:00:
Zeg, is er ook een topic waarin geinige xbox gamepass games besproken worden?
Uh goeie! Dacht dat dit topic hiervoor ook was en anders kan je nog altijd een kijkje nemen in het [XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 2

[ Voor 48% gewijzigd door G_Dragon op 26-08-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Werkt bij jullie die €5 kortingscode nog wel? Want bij mij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Lastpost. schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:18:
Bedankt voor de tips in het topic. Ook weer tot juli 2026 onder de pannen.
Ik zou er als ik jou was nu nog een halen met deze lage prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 09:38
G_Dragon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:15:
Werkt bij jullie die €5 kortingscode nog wel? Want bij mij niet meer
Deze werkt wel nog :GGD8nrpon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Hier niet? :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5dNAiRKXDyum6RzXib67Byd8cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvHkJKaRv03nMuS5TtKOWcdv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
G_Dragon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:51:
[...]

Huh vreemd , wat doe ik dan fout?
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Want wat ik ook doe, hij blijft het volgende zeggen. Zelfs wanneer ik uitgelogd ben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjuoTI1fZ211HaYpWu3zQVMaJY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9PJdH7rMikJsmgwPmed0UPe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
G_Dragon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:51:
[...]

Huh vreemd , wat doe ik dan fout?
Misschien geldt die code enkel bij een minimum bestel bedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
zetje01 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:55:
[...]

Misschien geldt die code enkel bij een minimum bestel bedrag?
Nee de code werkt bij mij ook als ik er 1 koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Daarom vind ik het ook zo vreemd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
G_Dragon schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 00:01:
Probeer op een ander apparaat, misschien werkt het dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

zetje01 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:30:
Ik heb er ook maar weer even een paar tientjes tegenaan gegooid en
voor 34,10 5x3 maanden gekocht hier:
eneba

Beetje kortingscode hier:
https://gg.deals/vouchers/eneba/

Redeemen hier:
Redeem a gift card or code to your Microsoft account - Microsoft Support

Tot juni 2026 zit ik weer goed.
Bedankt voor de tip. Toch ook maar verlengd. Voor €3,24/maand kan ik het gewoon niet laten liggen (20x3 maanden = €116,54). Nu weer tot september 2026 een Game Pass Ultimate abonnement.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
G_Dragon schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 00:01:
Het is een referral code, je moet doorklikken vanaf de oorspronkelijke site: https://gg.deals/vouchers/eneba/

Zonder de referral link werkt de code niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:55
Zojuist mijn GPU ook verlengd met Gold live 3 maanden, echt koopje op dit moment! 5,3€ met korting.

Thanks om dit topic up to date te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
Schweino schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 01:41:
[...]

Het is een referral code, je moet doorklikken vanaf de oorspronkelijke site: https://gg.deals/vouchers/eneba/

Zonder de referral link werkt de code niet
Je hoeft niet op die link te klikken,werkt ook zo.Code is nu : GGDnsxjeo die andere code werkt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:22
Dank voor dit topic, mijn Ultimate mooi kunnen verlengen tot juli 2026 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mharnk.nl
  • Laatst online: 21:43
Bedankt iedereen in dit topic!
Mijn GPU zou 21 septermber 2023 verlopen, nu verlengd tot 13 juli 2026 voor €125,76 (20x 3 maand Gold).
Super blij mee 😊👍

Gamertag WalnutCartoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:51
Ik heb het gister avond kunnen verlengen met behulp van 20 kaarten 3 maanden gold.

Het ging bij mij niet helemaal soepel.. Had de tip gebruikt om via becharge eneba valuta te kopen, maar als je in 1x 120 euro wil kopen (2x 50 en 1x 20) moet je een verificatie proces door met ID bewijs e.d. waar ik geen zin in had.

Ik heb dus met 3 verschillende transacteis de 120 kunnen kopen. Vervolgens ingevoerd in Eneba. Vervolgens de 3 maanden gold kopen met behulp van https://gg.deals/vouchers/eneba/.

Daar is het met 1x gelukt om 10 kaarten tegelijk te kopen. maar daarna niet meer (allemaal transacties mislukt. Ik heb toen wat lopen klooien met losse kaarten, soms 2 a 3 in 1x. Die gingen soms wel door, soms niet.

Kortingscode werkte bij de meeste wel, maar had soms ook opeens dat de korting niet werkte (code invalid). Dan hielp het (soms) om het winkelmandje leeg te gooien en opnieuw te vullen, maar dat was ook niet altijd zo.

Het was een avond vullend programma, maar ik heb uiteindelijk t/m 25 augusts 2026 kunnen verlengen voor 110 euro :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05 16:20
Meer mensen met dit probleem? Ik krijg bij het redeemen van mijn eneba codes de foutmelding:
This code wasn't found–try re-entering it. If the code is damaged, contact the seller. Invalid characters are A, E, I, O, U, L, S, 0, 1 and 5. Get more info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:08:
Meer mensen met dit probleem? Ik krijg bij het redeemen van mijn eneba codes de foutmelding:

[...]
Ja ik ook gehad, bij mij hielp het om de redeem pagina opnieuw op te starten en moest toen volgens mij ook opnieuw inloggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 29-08-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
Ik zie nu dat ik de foutmelding de eerste keer niet krijg (maar ik krijg ook geen succes-bericht, en er verandert niets aan de eindtijd van m'n GPU abo). Tweede keer krijg ik deze melding wel. Na reload hetzelfde (eerste niet, dan wel)

*edit* andere browser werkt wel

[ Voor 16% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 29-08-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:08:

[...]
Ik had dit probleem in mijn browser die ads blokkeert. In een “kaal” Chrome venster werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:19:
Ik zie nu dat ik de foutmelding de eerste keer niet krijg (maar ik krijg ook geen succes-bericht, en er verandert niets aan de eindtijd van m'n GPU abo). Tweede keer krijg ik deze melding wel. Na reload hetzelfde (eerste niet, dan wel)

*edit* andere browser werkt wel
Ik ga bij Google Chrome altijd in een incognito tabblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
Yup dat was het :) bedankt. Ik ben ook weer tot 2026 onder de pannen.

Toch maar een refund aangevraagd voor mijn Starfield Premium pre-order, en voor dit geld 3 jaar GPU gekocht op deze manier. Wel een week langer wachten tot ik kan spelen, helaas ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 29-08-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 22:28

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Ik heb net 3 jaar opgewaardeerd op een bestaande GPU die tot november liep, dat mag gewoon. Zonder gezeur

Radical Birds

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:11
Alle credits naar degene die het hier als eerste meldde. Weer mooi een tijdje kunnen verlengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-05 09:53
Mijn GPU loopt op 25-10 af.
Is het idd gewoon een kwestie van 12 x 3 maanden xbox live gold kopen en optoppen?
Hoe kan ik het verlengen met die codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
BertVK schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:33:
Is het idd gewoon een kwestie van 12 x 3 maanden xbox live gold kopen en optoppen?
ben ik ook nog wel benieuwd naar. Van mij verloopt ergens in oktober en twijfel of ik wel ga verlengen. Maar het is nog mogelijk om na 1 sept xbox live abo's te verzilveren en om te zetten naar GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
BertVK schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:33:
Je hebt wat meer kaarten nodig, de conversierate is zo’n 50 dagen gpu voor 3 maanden Xbox live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik ben ook een noob wat dit betreft (main console is de PS5 en heb GamePass gekocht voor 3 jaar toen ik de XSS kocht 3 jaar geleden). Loopt in november af. Ik kan echter alleen 10 kaarten kopen van 3 maanden Xbox Live Gold, totaal 82.40 euro minus 6.59 korting via gg.deals.

Zodra ik de codes heb, wordt het dan automatisch omgezet in een verlening van mijn Game Pass abonnement? Want op basis van de comment van @Ht87 verwacht ik meer kaarten te moeten kopen, alleen hoeveel? De exacte duur maakt niet uit, zolang ik maar weer een jaar of 2 extra GamePass heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Orangelights23 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:59:
Ik ben ook een noob wat dit betreft (main console is de PS5 en heb GamePass gekocht voor 3 jaar toen ik de XSS kocht 3 jaar geleden). Loopt in november af. Ik kan echter alleen 10 kaarten kopen van 3 maanden Xbox Live Gold, totaal 82.40 euro minus 6.59 korting via gg.deals.

Zodra ik de codes heb, wordt het dan automatisch omgezet in een verlening van mijn Game Pass abonnement? Want op basis van de comment van @Ht87 verwacht ik meer kaarten te moeten kopen, alleen hoeveel? De exacte duur maakt niet uit, zolang ik maar weer een jaar of 2 extra GamePass heb.
Met 15 3-maand kaarten heb je dan iets meer dan twee jaar GPU erbij.

2 * 365 / 50 = 14.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
Hmm, probeer net mijn laatste xbox live gold card te verzilveren. De einddatum van mijn GPU zou daarmee van 23-8-2026 naar 14-10-2026 gaan.
Ik krijg vervolgens de volgende melding:

"u hebt de limiet bereikt voor de mate waarin u een abonnement kunt uitbreiden"

Oorspronkelijk liep mijn GPU t/m 25-10-2023. Als ik daar 36 maanden bij optel, kom ik op 25-10-2026. Dan zou die laatste verzilvering toch gewoon moeten kunnen?

Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
BertVK schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:50:
Hmm, probeer net mijn laatste xbox live gold card te verzilveren. De einddatum van mijn GPU zou daarmee van 23-8-2026 naar 14-10-2026 gaan.
Ik krijg vervolgens de volgende melding:

"u hebt de limiet bereikt voor de mate waarin u een abonnement kunt uitbreiden"

Oorspronkelijk liep mijn GPU t/m 25-10-2023. Als ik daar 36 maanden bij optel, kom ik op 25-10-2026. Dan zou die laatste verzilvering toch gewoon moeten kunnen?

Of mis ik iets?
Denkw dat je met de laatste 3-maanden kaart over de 25 oktober komt? Misschien met een 1 maand kaartje proberen?
Edit: oh wacht, ik las verkeerd. Je kunt volgens mij niet over de 3 jaar na de datum van vandaag heen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ht87 op 29-08-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertVK
Ht87 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Denkw dat je met de laatste 3-maanden kaart over de 25 oktober komt? Misschien met een 1 maand kaartje proberen?
Edit: oh wacht, ik las verkeerd. Je kunt volgens mij niet over de 3 jaar na de datum van vandaag heen.
Ah, dat zal het zijn, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MontyPython
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
Dit klinkt interessant! Ik heb nu al een game pass abonnement, betekent dat ik gewoon Xbox Live Gold kaarten kan kopen en dan wordt gamepass verlengd? Dus 1 maand Xbox live Gold staat gelijk aan 50 dagen Gamepass (of welk abonnement daar dan ook bijhoort, ben niet zo bekend met de termen)?

Ik kan er ook maar 10 kopen trouwens, niet de hoeveelheden die ik hier zie. Via Eneba is dat, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Laatst online: 08-05 09:17
MontyPython schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:25:
Dit klinkt interessant! Ik heb nu al een game pass abonnement, betekent dat ik gewoon Xbox Live Gold kaarten kan kopen en dan wordt gamepass verlengd? Dus 1 maand Xbox live Gold staat gelijk aan 50 dagen Gamepass (of welk abonnement daar dan ook bijhoort, ben niet zo bekend met de termen)?

Ik kan er ook maar 10 kopen trouwens, niet de hoeveelheden die ik hier zie. Via Eneba is dat, klopt dat?
Het is 3 maanden live gold naar 50 dagen. Je kunt gewoon meerdere keren 10 kaartjes aanschaffen bij eneba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Ht87 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Je kunt idd max. verlengen tot 3 jaar vanaf nu, dus max. tot 29 augustus 2026. Er zit wel een kleine tolerantie in, toen ik het een paar weken geleden doen, was 3 jaar + 3 dagen wel mogelijk (kwam toevallig zo uit).

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aangezien er zoveel vragen zijn over het verlengen van een Game Pass Ultimate-abonnement (GPU) door middel van goedkoop Xbox Live Gold-kaarten (XBLG) in te wisselen hier een stap voor stap gids.

Stap 1: Koop Eneba waardenbonnen (optioneel)
Bij Eneba rekenen ze transactiekosten (bij mij was dat ongeveer €4 op een bestelling van €54). Om dit te omzeilen kun je Eneba waardebonnen kopen op sites als beCHARGE. Als je dit te veel moeite vindt, kun je gelijk door naar stap 2.

Stap 2: Koop XBLG kaarten
Op sites als Eneba.com kun je goedkoop XBLG kaarten kopen. Let op: de kaarten komen uit verschillende regio's en hebben verschillende prijzen. Global, Europe of Nederlandse kaarten kunnen door een Nederlands Xbox-account zonder VPN ingewisseld worden. Kaarten uit andere regio's kunnen nóg goedkoper zijn, maar zorg dat je dan een VPN (bijvoorbeeld de gratis UrbanVPN extensie) gebruikt bij het inwisselen (VPN naar hetzelfde regio als de kaart). Waar voorheen 1 maand XBLG automatisch 1 maand GPU werd, zijn de verhoudingen nu anders. Hoe korter de XBLG kaart, hoe voordeliger de verhouding. De meest voorkomende kaarten:

1 maand XBLG = 20 dagen GPU (1,5)
3 maanden XBLG = 50 dagen GPU (1,82)
6 maanden XBLG = 79 dagen GPU (2,30)
12 maanden XBLG = 4 maanden GPU (3,00)
24 maanden XBLG = 8 maanden GPU (3,00)

1 maand XBLG levert je dus verhoudingsgewijs het langst GPU op. Maar het kan zijn dat 3 x 1 maand XBLG duurder is dan 1 kaart met 3 maanden XBLG. Reken voor jezelf uit welke kaart het voordeligst is. De prijzen op sites als Eneba fluctueren per dag.

Koop je 10 x 3 maanden XBLG dan krijg je dus 500 dagen GPU. Goed om te weten: bij Eneba je kunt maximaal 10 codes per bestelling kopen, maar je kunt meerdere bestellingen doen. Bij Eneba krijg je een bevestigingsemail met daarin een link naar één of meerdere codes.

Stap 3: Zoek naar kortingscodes voor Eneba (optioneel)
Sites als GG Deals hebben vaak kortingscodes voor sites Eneba. Vul deze in voordat je de bestelling plaatst en je krijgt een klein beetje extra voordeel (5-10%).

Stap 4: Wissel de codes in
Ga naar https://account.microsoft.com/billing/redeem, log in met je Xbox-account en wissel de codes een voor een in. Gebruik een incognito (Chrome) venster omdat plugins als Ad-Blocker de site van Microsoft onbruikbaar kunnen maken. Elke keer als je een code invult geeft Microsoft aan tot wanneer je nieuwe GPU-abonnement loopt. Herhaal deze stap tot al je codes op zijn.

Goed om te weten: je kunt een GPU abonnement niet langer dan 3 jaar verlengen. Rekenvoorbeeld: je GPU abonnement loopt eind deze week af en je wilt maximaal verlengen, dan heb je 21 x “3 maanden XBLG” kaarten nodig. 3 jaar = 1095 dagen / 50 dagen = 21,9. Naar beneden afrondend heb je dus 21 x een “3 maanden XBLG kaart” nodig.

Stap 5: Cashback voor nog meer voordeel (optioneel)
Bij sites als Cashback XXL kun je 5% terugkrijgen van je aankoop bij Eneba. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar voel je vrij om het te proberen.

Geen actief GPU abonnement?
Dan werkt dit nog steeds. Schaf de XBLG kaarten aan, wissel ze in en neem één maand Game Pass Ultimate. Je XBLA maanden worden dan met een 3:2 verhouding omgezet naar GPU maanden. Omdat je maximaal 3 jaar kan activeren, krijg je 2 jaar GPU. Als je toch 3 jaar GPU wilt, zul je alsnog 7 x "3 maanden XBLA" kaarten moeten kopen.

--

Als er meer vragen zijn dan update ik deze post met de antwoorden. Laat het me weten als er onjuistheden in staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Mog op 30-08-2023 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:01:
Aangezien er zoveel vragen zijn over het verlengen van een Game Pass Ultimate-abonnement (GPU) door middel van goedkoop Xbox Live Gold-kaarten (XBLG) in te wisselen hier een stap voor stap gids.

Stap 1: Koop XBLG kaarten
Op sites als Eneba.com kun je goedkoop XBLG kaarten kopen. Waar voorheen 1 maand XBLG automatisch 1 maand GPU werd, zijn de verhoudingen nu anders. Hoe korter de XBLG kaart, hoe voordeliger de verhouding. De meest voorkomende kaarten:

1 maand XBLG levert je dus verhoudingsgewijs het langst GPU op. Maar het kan zijn dat 3 x 1 maand XBLG duurder is dan 1 kaart met 3 maanden XBLG. Reken voor jezelf uit welke kaart het voordeligst is. De prijzen op sites als Eneba fluctueren per dag.

Koop je 10 x 3 maanden XBLG dan krijg je dus 500 dagen GPU. Goed om te weten: bij Eneba je kunt maximaal 10 codes per bestelling kopen, maar je kunt meerdere bestellingen doen. Bij Eneba krijg je een bevestigingsemail met daarin een link naar één of meerdere codes.

Stap 2: Zoek naar kortingscodes voor Eneba (optioneel)
Sites als GG Deals hebben vaak kortingscodes voor sites Eneba. Vul deze in voordat je de bestelling plaatst en je krijgt een klein beetje extra voordeel (5-10%).

Stap 3: Wissel de codes in
Ga naar https://account.microsoft.com/billing/redeem, log in met je Xbox-account en wissel de codes een voor een in. Gebruik een incognito (Chrome) venster omdat plugins als Ad-Blocker de site van Microsoft onbruikbaar kunnen maken. Elke keer als je een code invult geeft Microsoft aan tot wanneer je nieuwe GPU-abonnement loopt. Herhaal deze stap tot al je codes op zijn.

Goed om te weten: je kunt een GPU abonnement niet langer dan 3 jaar verlengen. Rekenvoorbeeld: je GPU abonnement loopt eind deze week af en je wilt maximaal verlengen, dan heb je 21 x “3 maanden XBLG” kaarten nodig. 3 jaar = 1095 dagen / 50 dagen = 21,9. Naar beneden afrondend heb je dus 21 x een “3 maanden XBLG kaart” nodig.

Wat ik niet zeker weet: deze truc werkt sowieso met een lopend GPU abonnement. Ik weet alleen niet of het ook werkt als je nu geen actief GPU abonnement hebt. Misschien kan iemand dat uitvinden.

Als er meer vragen zijn dan update ik deze post met de antwoorden. Laat het me weten als er onjuistheden in staan.
toon volledige bericht
Met als belangrijke aanvulling hierop (want dat zal ook niet iedereen weten), koop buitenlandse kaarten!
Het kan regelmatig voor een fractie van de Nederlandse prijs.

Tips genoeg hier in het topic hoe dat te regelen..

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:51

Stap 1: Koop XBLG kaarten
Op sites als Eneba.com kun je goedkoop XBLG kaarten kopen. Waar voorheen 1 maand XBLG automatisch 1 maand GPU werd, zijn de verhoudingen nu anders. Hoe korter de XBLG kaart, hoe voordeliger de verhouding. De meest voorkomende kaarten:

Stap 2: Zoek naar kortingscodes voor Eneba (optioneel)

Stap 3: Wissel de codes in

Wat ik niet zeker weet: deze truc werkt sowieso met een lopend GPU abonnement. Ik weet alleen niet of het ook werkt als je nu geen actief GPU abonnement hebt. Misschien kan iemand dat uitvinden.

toon volledige bericht
Zo heb ik het idd ook gedaan. Misschien extra tip om toe te voegen (die ik hier uit het topic heb gehaald: Koop bij becharge Eneba cards, daarmee omzeil je weer transactiekosten die je anders bij Eneba moet betalen. :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:21
Ik heb t/m juni 2025 GPU via deze manier. Kan ik deze nu nog snel gaan aanvullen met 1 jaartje door een paar 3 month gold cards te kopen?

In bovenstaande quote lijkt het nog een twijfel. Heeft iemand het recent nog geprobeerd?

[ Voor 41% gewijzigd door michaelw1998 op 29-08-2023 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:04:
[...]

Met als belangrijke aanvulling hierop (want dat zal ook niet iedereen weten), koop buitenlandse kaarten!
Het kan regelmatig voor een fractie van de Nederlandse prijs.

Tips genoeg hier in het topic hoe dat te regelen..
Goede! Toegevoegd. Je kunt bij Eneba filteren op Europe of Global kaarten.
Melantrix schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:04:
[...]

Zo heb ik het idd ook gedaan. Misschien extra tip om toe te voegen (die ik hier uit het topic heb gehaald: Koop bij becharge Eneba cards, daarmee omzeil je weer transactiekosten die je anders bij Eneba moet betalen. :)
Goede! Als extra stap toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

michaelw1998 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:11:
Ik heb t/m juni 2025 GPU via deze manier. Kan ik deze nu nog snel gaan aanvullen met 1 jaartje door een paar 3 month gold cards te kopen?

In bovenstaande quote lijkt het nog een twijfel. Heeft iemand het recent nog geprobeerd?
Ja, je hebt een lopend GPU abonnement. Dan kan je sowieso aanvullen tot maximaal 3 jaar (28 augustus 2026).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:17:
[...]

Goede! Toegevoegd. Je kunt bij Eneba filteren op Europe of Global kaarten.
Ik doelde eigenlijk op bijvoorbeeld Brazilië. Global kaarten zijn duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Ik doelde eigenlijk op bijvoorbeeld Brazilië. Global kaarten zijn duurder.
Kun je die wel inwisselen met een Nederlands Xbox account? Dan pas ik de tekst aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41

Bij Eneba rekenen ze transactiekosten (bij mij was dat ongeveer €4 op een bestelling van €54). Om dit te omzeilen kun je Eneba waardebonnen kopen op sites als beCHARGE. Als je dit te veel moeite vindt, kun je gelijk door naar stap 2.

Op sites als Eneba.com kun je goedkoop XBLG kaarten kopen. Let op dat je Global of Europe kaarten koopt, deze zijn doorgaans een stuk goedkoper dan Nederlandse kaarten. Global of Europe kaarten kunnen evengoed bij een Nederlands Xbox account ingewisseld worden. Waar voorheen 1 maand XBLG automatisch 1 maand GPU werd, zijn de verhoudingen nu anders. Hoe korter de XBLG kaart, hoe voordeliger de verhouding. De meest voorkomende kaarten:

toon volledige bericht
Mogelijke extra: Via cashbackxl.com krijg je volgens mij 5% cashback bij Eneba.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:23:
[...]

Kun je die wel inwisselen met een Nederlands Xbox account? Dan pas ik de tekst aan.
Ja dat kan, je moet (verschillend) per regio alleen wel een VPN maken naar die regio voor je de kaart kunt activeren.

Maar daar is al voldoende over geschreven in dit topic dus dat kan haast geen struikelblok zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Mog schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:23:
[...]

Ja! Ik gebruik bij voorkeur de gratis UrbanVPN in Chrome (als plug-in of als standalone programma), deze heeft zowel Argentinië als Turkije.
Je kunt dan bijvoorbeeld (slightly offtopic) ook Argentijnse gamekeys inwisselen die je bij Eneba of Gamivo kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

rscheper schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Mogelijke extra: Via cashbackxl.com krijg je volgens mij 5% cashback bij Eneba.
De site laadt bij mij niet goed. Krijg allemaal translation errors en de zoekmachine geeft 0 resultaten op "Eneba".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MontyPython
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
Mog schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

De site laadt bij mij niet goed. Krijg allemaal translation errors en de zoekmachine geeft 0 resultaten op "Eneba".
Net gecheckt en bij mij werkt het wel. Hier de CashbackXL pagina van Eneba: https://www.cashbackxl.nl/webshops/eneba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
@Mog in je overzicht staat dat een 3 maanden kaart wordt omgezet in 50 dagen GPU.
ik heb net 2 x 10 kaarten gekocht via Eneba en bij mij werden ze allemaal omgezet in 53 dagen GPU.
Of was die 50 plus minus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
BertVK schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:37:
@Mog in je overzicht staat dat een 3 maanden kaart wordt omgezet in 50 dagen GPU.
ik heb net 2 x 10 kaarten gekocht via Eneba en bij mij werden ze allemaal omgezet in 53 dagen GPU.
Ja gek genoeg zit daar verschil in, ik had pas 52 dagen bijvoorbeeld. Geen idee hoe dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:22
Mijn GPU zojuist geupdate naar 25 augustus 2026. Veel meer zit er op dit moment niet geloof ik?

Edit: het gaat hier ook over ervaringen met GPU toch? Inclusief Cloudgamen?

Ik maak daar namelijk redelijk wat gebruik van als bezitter van een Xbox One S. Werkt wat mij betreft hel goed om bepaalde spellen te spelen die niet op de One draaien of om niet eerst te hoeven installeren. De laatste tijd sta ik wel steeds vaker in de wacht voordat ik kan spelen. Moet ik een minuur of 3-5 wachten voordat de game laadt. Meer Tweakers deze ervaring?

[ Voor 70% gewijzigd door bazzemans op 29-08-2023 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-05 22:21

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Op sites als Eneba.com kun je goedkoop XBLG kaarten kopen. Let op: de kaarten komen uit verschillende regio's en hebben verschillende prijzen. Global, Europe of Nederlandse kaarten kunnen door een Nederlands Xbox-account zonder VPN ingewisseld worden. Kaarten uit andere regio's kunnen nóg goedkoper zijn, maar zorg dat je dan een VPN (bijvoorbeeld de gratis UrbanVPN extensie) gebruikt bij het inwisselen (VPN naar hetzelfde regio als de kaart). Waar voorheen 1 maand XBLG automatisch 1 maand GPU werd, zijn de verhoudingen nu anders. Hoe korter de XBLG kaart, hoe voordeliger de verhouding. De meest voorkomende kaarten:

toon volledige bericht
Bedankt voor de duidelijke post. Ik kan er weer tegenaan tot augustus 2026 :)

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06
Vandaag proberen up te graden middels een 3 maanden kaart. Bij het redeemen werd de kaart geaccepteerd en de site gaf aan dat de verlenging tot 29 augustus 2026 zou zijn (precies 3 jaar dus). Toen ik op confirm klikte, kwam ik uiteindelijk weer op het account scherm en bleek mijn subscriptie echter nog steeds op de oude datum van 7 juli 2026 te staan. Verder geen foutmelding of niks. En als ik opnieuw probeer te redeemen dan staat er dat de kaart al geredeemed is. Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door theonlymarco83 op 29-08-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BertVK schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:37:
50 dagen is wat Microsoft officieel aangeeft, in de praktijk is het idd een paar dagen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Dit werkt ook als je geen actief Game Pass abonnement hebt. Sterker nog: Je krijgt dan zelfs een betere conversie. Namelijk 3:2. Oftewel, 3 maanden gold wordt 2 maanden GPU, 12 maanden gold wordt 8 maanden GPU.

Dit is daarmee de voordeligste manier om aan GPU te komen. Je koopt bijvoorbeeld 3x12 maanden Gold uit Turkije (22 euro per 12 maanden). Daarna upgrade je naar GPU voor een paar euro via een GPU maandkaart, Daarmee krijg je dus 2 jaar GPU voor iets meer dan 70 euro wat ongeveer 3 euro per maand is.

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 30-08-2023 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Schweino schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 00:31:
[...]

Dit werkt ook als je geen actief Game Pass abonnement hebt. Sterker nog: Je krijgt dan zelfs een betere conversie. Namelijk 3:2. Oftewel, 3 maanden gold wordt 2 maanden GPU, 12 maanden gold wordt 8 maanden GPU.

Dit is daarmee de voordeligste manier om aan GPU te komen. Je koopt bijvoorbeeld 3x12 maanden Gold uit Turkije (22 euro per 12 maanden). Daarna upgrade je naar GPU voor een paar euro via een GPU maandkaart, Daarmee krijg je dus 2 jaar GPU voor iets meer dan 70 euro wat ongeveer 3 euro per maand is.
3:2 is ook als je al wel een actief gpu hebt toch? Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ht87 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:52:
[...]

3:2 is ook als je al wel een actief gpu hebt toch? Of begrijp ik je verkeerd?
3:2 alleen als je voor maandabonnementen kiest. Langere kaarten hebben ongunstigere verhoudingen.

Ik begrijp dat als je geen GPU abonnement hebt, je 3 jaar kaarten kan kopen voor de 3:2 verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

toon volledige bericht
Wat een duidelijke handleiding! _/-\o_
Zelf ging ik altijd naar redeem.xbox.com toe om de codes in te voeren.
Ik heb inmiddels 6 vrienden hiermee geholpen vorige week, hun vertrouwden mij dan met hun inloggegevens.

Zulke handleidingen zoals deze van mij en nu deze van jou zijn mooi voor de TS, alleen is het jammer dat het na 1 September allemaal anders gaat worden doordat Xbox Live Gold verdwijnt. Ben wel heel erg benieuwd hoelang het gaat duren voordat iemand weer een nieuwe goedkope manier heeft gevonden die wij dan over 2 jaar pas gaan gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Toch ook maar overstag gegaan. De prijzen op eneba stijgen wat tov gisteren zie ik. Nu voor € 71 500 dagen (10x3mnd global) gekocht. Kon niet meer dan 10 kaarten ineens kopen. Voor € 4 en een beetje pm GPU. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Mog schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:12:
[...]

3:2 alleen als je voor maandabonnementen kiest. Langere kaarten hebben ongunstigere verhoudingen.

Ik begrijp dat als je geen GPU abonnement hebt, je 3 jaar kaarten kan kopen voor de 3:2 verhouding.
Ik zou geen jaarkaarten kopen, die zijn in verhouding hoger in prijs. Je bent het goedkoopst uit met 3-maanden kaartjes (via de genoemde sites in dit topic). Tenzij je geen zin hebt om veel kaarten om te zetten natuurlijk (tijd=geld :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06
theonlymarco83 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:37:
Vandaag proberen up te graden middels een 3 maanden kaart. Bij het redeemen werd de kaart geaccepteerd en de site gaf aan dat de verlenging tot 29 augustus 2026 zou zijn (precies 3 jaar dus). Toen ik op confirm klikte, kwam ik uiteindelijk weer op het account scherm en bleek mijn subscriptie echter nog steeds op de oude datum van 7 juli 2026 te staan. Verder geen foutmelding of niks. En als ik opnieuw probeer te redeemen dan staat er dat de kaart al geredeemed is. Iemand een idee?
Nachtje wachten en niks doen hielp blijkbaar; in de backend toch goed geregistreerd door MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Zeg, zijn er nog geinige nieuwe kleine games op xbox gamepass bijgekomen de laatste tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Laatst online: 23:12
zetje01 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:05:
Zeg, zijn er nog geinige nieuwe kleine games op xbox gamepass bijgekomen de laatste tijd?
Ben ik ook benieuwd naar. Helaas gaat het in dit topic voornamelijk om zo goedkoop mogelijk game-pass aanschaffen en vallen berichten over welke pareltjes en gedrochten er te spelen zijn helemaal weg. Wat mij betreft mag dit topic in twee delen gesplitst. Een over aanschaf (ik snap dat dit voor velen interessant is) en een ander over welke spellen er te spelen zijn. Of ben ik hier de enige in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 12:04
Ja. Sea of Stars.
Geïnspireerd op de 16 bit games van vroeger.
Speelt lekker weg vind ik :)

Krijgt ook lovende reviews.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Firewatch vind ik echt een aanrader mits je van het genre houdt, en je de game de vorige keer op GP niet gespeeld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@MontyPython en @Schweino: Gids aangepast met jullie info over de cashback en geen actief GPU abonnement

Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)