Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02:47
Dioscuri schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:55:
Helaas, het is over met de pret! De conversie wordt aangepast, dus het is als het goed is (heb het zelf niet getest) niet meer mogelijk om 36 maanden Live over te zetten naar 36 maanden Gamepass Ultimate. De ratio is gewijzigd waardoor 36 maanden Live nu 24 maanden Ultimate wordt.

Alsnog prima, ik ben ergens zelfs wel blij dat ze dit gefaseerd lijken af te bouwen. Je weet dat het ooit verdwijnt, dus dan maar beter zo.

Linkje naar één van de bronnen.
Dus je kan ook niet 54 maanden xbox live omzetten naar 3 jaar ultimate ?

Is er sowieso een max van 36 maanden gold of kan dat hoger? Ik herinner mij niet meer welke zijde de limiterende factor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 13:36
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:30:
[...]

Is er sowieso een max van 36 maanden gold of kan dat hoger? Ik herinner mij niet meer welke zijde de limiterende factor was.
36 maanden gold is de limiet idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:30:
[...]

Jep, zoals @Schweino al zegt is 36 maanden altijd het maximum geweest. Heb je 37 maanden Gold kun je het dus niet omzetten. Dat was ook altijd opletten bij de 1 jaar Xbox Live kaarten, omdat je dan een 13e maand gratis kon activeren. Die moest je negeren zodat je uiteindelijk in totaal op 36 maanden uitkomt.

Kortom: De truc werkt nog precies zoals omschreven in dit topic, maar je krijgt er 2 jaar Gamepass Ultimate voor terug ipv 3 jaar. Verder is de prijs van een maand ook gestegen van 13 naar 15 euro, die je eenmalig moet betalen voor de omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:12
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Exactor it op 07-07-2023 20:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schweino
Dioscuri schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:49:
[...]

Jep, zoals @Schweino al zegt is 36 maanden altijd het maximum geweest. Heb je 37 maanden Gold kun je het dus niet omzetten. Dat was ook altijd opletten bij de 1 jaar Xbox Live kaarten, omdat je dan een 13e maand gratis kon activeren. Die moest je negeren zodat je uiteindelijk in totaal op 36 maanden uitkomt.

Kortom: De truc werkt nog precies zoals omschreven in dit topic, maar je krijgt er 2 jaar Gamepass Ultimate voor terug ipv 3 jaar. Verder is de prijs van een maand ook gestegen van 13 naar 15 euro, die je eenmalig moet betalen voor de omzetting.
In het verleden kreeg je ook 1 maand extra als je een 3 maanden Gold code invoerde en auto-renewal aan zette. Zo heb ik vorig jaar met 9x3 maanden + 9x gratis 1 maand extra heel goedkoop aan 36 maanden Gold kunnen komen. Daarna met een 1 maand key voor game pass ultimate voor een euro of 2 omgezet naar 37 maanden game pass ultimate (om een of andere reden werd de maand game pass er bij opgeteld). Ik was in totaal nog geen 50 euro kwijt voor 37 maanden ultimate.

Mocht dit zo nog steeds werken en de 3 maanden Gold codes weer eens flink in de aanbieding zijn dan is dit een goedkope manier om nu met de nieuwe conversiemethode aan 2 jaar game pass te komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
De 1 euro upgrade is weer terug

https://www.xbox.com/nl-NL/live/gold/upgrade

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYsTi53MCzya2fPtgUuZrNkHo80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mQdokpEpfc3JiMDOKlhqgKNS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 19:32
Ik heb mijn xbox x nu een week 2dehands gekocht.

Heb fifa en andere aa games gedownload (gratis).
Betekent dit dat je 1 maand ultimate gratis krijgt voor nieuwe gebruikers?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C00P schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:59:
Ik heb mijn xbox x nu een week 2dehands gekocht.

Heb fifa en andere aa games gedownload (gratis).
Betekent dit dat je 1 maand ultimate gratis krijgt voor nieuwe gebruikers?
Downloaden kan altijd, kun je ze ook starten? Je krijgt normaal niet automatisch een maand gratis nee. Zelfs als er een actie is dan moet je altijd nog akkoord gaan met betalen na die eerste maand.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Als je geen actieve Game Pass Ultimate hebt en je wilt verlengen via Turkije met een Credit Card: ik heb net 2 jaar Game Pass Ultimate toegevoegd voor €71.16 (verloopt op 10 augustus 2025). Ondanks een jaar minder (36 maanden Xbox Live Gold > 24 maanden Game Pass Ultimate) is dat nog steeds een mooie prijs.
  • Koop 3x 12 maanden Xbox Live Gold bij TURGAME voor €70.16 (3x €22,78 + €1,82 payment fee). Kies bij de checkout de optie 'Credit or debit card - IYZI' en klik op 'Pay with Credit/Bank Card'.
  • Maak een VPN verbinding met Turkije en open een incognito venster in je browser.
  • Ga naar Xbox.com, inloggen en voer 3x de codes in via redeem.microsoft.com.
  • Log voor de zekerheid uit op Xbox.com, sluit alle openstaande browser vensters en verbreek de VPN verbinding.
  • Ga naar Xbox.com, inloggen, ga naar de €1 upgrade pagina en volg de stappen. Voordat je definitief akkoord geeft krijg je als het goed is ook een pagina met wat informatie en ter check de einddatum van je Game Pass Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
@thecrownl

dank voor de uitleg 👍
Dat is net geen 3 euro per maand, voor mij, occasionele gamer best te doen.
De volle mep ga ik nooit betalen

Mogelijk wil microsoft kijken hoeveel mensen er af haken?
Net als bij Netflix, mensen die zelden Netflix kijken willen wel nog 3 euro per maand betalen(accountsharing) , maar de volle mep zouden veel mensen afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
Maar schieten we daar nog wel iets mee op? Of interpreteer ik onderstaand nieuwsberichtje niet correct? :?

https://www.standard.co.u...count-trick-b1092995.html

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:11
Rossi46 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Maar schieten we daar nog wel iets mee op? Of interpreteer ik onderstaand nieuwsberichtje niet correct? :?

https://www.standard.co.u...count-trick-b1092995.html
Hij gaf dat toch al aan, dat hij 36 maanden om heeft gezet naar 24 maanden?

Overigens, kan je waarschijnlijk nu ook 48 maanden omzetten naar 32 maanden als je weer zo lang mogelijk wil verlengen. Want je kan toch maximaal 36 maanden verlengen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Torgo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:03:
[...]

Hij gaf dat toch al aan, dat hij 36 maanden om heeft gezet naar 24 maanden?

Overigens, kan je waarschijnlijk nu ook 48 maanden omzetten naar 32 maanden als je weer zo lang mogelijk wil verlengen. Want je kan toch maximaal 36 maanden verlengen?
Dat gaat niet werken, want je kunt maar maximaal 36 maanden Xbox Live Gold actief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-06 14:56
De conversie is nog verder aangepast lijkt het :X . Een half uurtje geleden via Turgame XBOX live gold gekocht en met 3 keys 36 maanden Xbox Live Gold > 12 maanden Game Pass Ultimate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:47
Folex schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:08:
De conversie is nog verder aangepast lijkt het :X . Een half uurtje geleden via Turgame XBOX live gold gekocht en met 3 keys 36 maanden Xbox Live Gold > 12 maanden Game Pass Ultimate.
Is dit niet de conversierate die je kreeg als je jouw game pass ultimate abonnement niet laat aflopen, maar een lopend abonnement probeert te verlengen via die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kwam net dit tegen, best jammer.
Microsoft heeft de sluiting aangekondigd van de Xbox Game Pass Friends & Family-functie in landen waar deze eerder was gelanceerd om te testen.

https://gagadget.com/nl/2...en-waar-deze-eerder-was-/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Linksquest schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:14:
Kwam net dit tegen, best jammer.

[...]
Oh, dat is wel jammer :/ Had gehoopt dat dit uit zou komen, gezien ik samen met mijn 3 kinderen dan 1 abo kan delen. Nu heb ik er 2 lopen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Caelorum schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Is dit niet de conversierate die je kreeg als je jouw game pass ultimate abonnement niet laat aflopen, maar een lopend abonnement probeert te verlengen via die weg?
We gaan het vanavond meemaken, dan ga ik gewoon maar weer - zoals 'vroeger' - 36mnd Xbox Live toevoegen en converteren naar GP Ultimate. Mijn GP subscription is al een paar maanden afgelopen, dus daar zal het niet aan liggen.

Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:55
Rossi46 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:31:
[...]

We gaan het vanavond meemaken, dan ga ik gewoon maar weer - zoals 'vroeger' - 36mnd Xbox Live toevoegen en converteren naar GP Ultimate. Mijn GP subscription is al een paar maanden afgelopen, dus daar zal het niet aan liggen.

Fingers crossed...
Dit worden 2 jaar gpu volgens de nieuwe conversie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Darow schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:48:
[...]
@Folex gaf 1 jaar aan, dat is waar de "we zullen het zien" op doelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Darow schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:48:
[...]

Hierbij de bevestiging dat inderdaad klopt. Bij mij is zojuist 3 jaar Xbox Live Gold omgezet in 2 jaar GP Ultimate (+ één extra maand die je aankoopt bij het omzetten van Live naar GP Ultimate).

Naja, alsnog een prima deal natuurlijk :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 15:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Onderstaande stond in mijn twitter tijdlijn, geen idee of het klopt....maar gezien hoe XBL de laatste jaren qua gratis games nauwelijks wat voorstelt, zou het niet eens onmogelijk kunnen zijn dat Microsoft het originele Xbox Live de nek omdraait.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F1MwgeuXgAAkNUd.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door MRE-Inc op 17-07-2023 07:33 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MRE-Inc schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:14:
Onderstaande stond in mijn twitter tijdlijn, geen idee of het klopt....maar gezien hoe XBL de laatste jaren qua gratis games nauwelijks wat voorstelt, zou het niet eens onmogelijk kunnen zijn dat Microsoft het originele Xbox Live de nek omdraait.

[Embed]

[Afbeelding]
Klinkt opzich wel logisch. Sony hanteert inmiddels ongeveer hetzelfde systeem, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:38:
[...]

Klinkt opzich wel logisch. Sony hanteert inmiddels ongeveer hetzelfde systeem, toch?
Niet echt. Sony heeft imho de naamgeving verwarrender gemaakt, maar ps plus essential is de nieuwe naam voor het oude plus abonnement zonder een gamepass-achtige library, dus eigenlijk gewoon exact hetzelfde als het altijd was. Ze hebben wel die instant collection of zo gehad als je een ps5 en actief plus abonnement had maar dat is al een tijdje weg, was puur een lokkertje om mensen al over te laten stappen naar de 5 ook al waren er nog niet veel nieuwe games.

Psn plus Essential zitten maandelijks ook nog best leuke games bij terwijl ik aan Xbox zijde nog maar zelden de moeite neem om de games te claimen. Zie https://gamerant.com/play...lus-free-games-added-all/

Op zich maakt het niet zoveel uit zolang je gamepass hebt, dan mis je die gwg games niet. Of die core library genoeg gaat zijn om mensen te overtuigen? Geen idee... Hangt er ook vanaf of ze die af en toe aan blijven vullen of dat op kan tegen wat je aan ps zijde kan krijgen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie wijziging, helemaal omdat je voor hetzelfde geld nu meer krijgt!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:57:
Dat gaat misschien op als je nu alleen Live Gold hebt, maar als je toch al Game Pass Ultimate abonnee was, ga je per augustus meer betalen en krijg je daar vanaf september minder voor terug, want geen extra Games with Gold meer.
Ja, de meesten vonden Games with Gold niks meer, maar soms zaten er nog best leuke games tussen. En waarschijnlijk worden dit soort games nu gewoon aan GPU toegevoegd en merk je het ontbreken van 2 extra games per maand helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnS72 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:10:
[...]

Dat gaat misschien op als je nu alleen Live Gold hebt, maar als je toch al Game Pass Ultimate abonnee was, ga je per augustus extra betalen en krijg je daar vanaf september minder voor terug, want geen extra Games with Gold meer.
Ja, de meesten vonden Games with Gold niks meer, maar soms zaten er nog best leuke games tussen. En waarschijnlijk worden dit soort games nu gewoon aan GPU toegevoegd en merk je het ontbreken van 2 extra games per maand helemaal niet...
Ja klopt, gelukkig heb ik nog tot 2025 Gamepass Ultimate dus zien we tegen die tijd wel weer..
Sinds de Games With Gold van 4 naar 2 zijn gegaan was het ook niet zoveel meer om heel eerlijk te zijn, dan vind ik deze nieuwe optie een veel betere deal voor mensen die maandelijks betalen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:23
Lijkt me anders een behoorlijke prijsverhoging voor degene die alleen online willen gamen. Van €6,99 naar €9,99 per maand.

edit: nvm, ik zie dat er voor US andere prijzen gelden dan hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 17-07-2023 08:51 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Raem schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:41:
[...]

Lijkt me anders een behoorlijke prijsverhoging voor degene die alleen online willen gamen. Van €6,99 naar €9,99 per maand.

edit: nvm, ik zie dat er voor US andere prijzen gelden dan hier.
Sowieso zal het gros per jaar betalen, toch? Ik betaalde gisteren €41 voor een 12 maanden kaartje Xbox Live Golf 12 mnd EU. Als je daar dan straks ook nog een beperkte selectie aan GP games bij krijgt, dan vind ik het wel erg netjes eigenlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Toch is de naam Xbox Live wel iets dat bij elke Xbox Gamer of wat van de naam gehoord heeft wel bekend is, maar ik snap dat ze beide service naar 1 naam willen veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-06 10:37
Ik snap niet helemaal waarom ze alles onder Game Pass hangen. Want nu wek je de intentie dat je ook gratis games gaat krijgen als bij de rest en moet je in discussies weer specificeren dat het gaat om console/ultimate om wel alles eruit te halen. Want "heb je wel game pass" is straks niet genoeg meer.

Xbox Live was gewoon prima voor de online diensten. GamePass voor de rest met de gratis games en niet alleen die 25 stokoude titels.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompoundOregon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07-2023
Tot zover mijn ervaring met gamepass is eigenlijks goed,

Ik heb helaas wel minder fijne ervaring met de cloud gaming

Input delay etc

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Als je ultimate abbo binnen nu en een jaar afloopt en je dus geen gebruik kan maken van de 'voordelige' upgrade.

Bij het toevoegen van een Live Gold kaart aan een lopend ultimate abbo geld de volgende conversie:
3 maanden live gold wordt omgezet naar 52 dagen ultimate
6 maanden live gold wordt omgezet naar 80 dagen ultimate

je kan voor 8 euro al 3 maanden live kaartjes kopen, dus dat is op dit moment het voordeligste om je ultimate af te toppen let wel op je resttijd en hoeveel dagen je omzet ivm de max van 365 dagen 36 maanden / 3 jaar op een lopend abbo

DIT IS DUS BIJ EEN NOG LOPEND GAME PASS ULTIMATE ABBO

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bokkie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:40:
Als je ultimate abbo binnen nu en een jaar afloopt en je dus geen gebruik kan maken van de 'voordelige' upgrade.

Bij het toevoegen van een Live Gold kaart aan een lopend ultimate abbo geld de volgende conversie:

je kan voor 8 euro al 3 maanden live kaartjes kopen, dus dat is op dit moment het voordeligste om je ultimate af te toppen let wel op je resttijd en hoeveel dagen je omzet ivm de max van 365 dagen op een lopend abbo

Goeie tip, zal er thuis nog wel even naar gaan kijken want ik kan die van mij weer met 9 Maanden verlengen (dat is 273 dagen). Ik zie bij Livekaarten dat je 6 maanden al kan krijgen voor €19,49

Edit: Waar word 12 maanden live gold nu naar omgezet? :D

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 17-07-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:23
Xbox Live Gold wordt Gamepass Core
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass/core

Uit de FAQ op die pagina
Kan ik nog steeds een Xbox Live Gold-code inwisselen?
Ja! Wissel je code in op redeem.microsoft.com, dan krijg je de voordelen van Game Pass Core wanneer deze beschikbaar is.
Hiermee lijkt het erop dat de conversie van Xbox Gold naar Game Pass Ultimate ten einde komt?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

G_Dragon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:54:
[...]

Goeie tip, zal er thuis nog wel even naar gaan kijken want ik kan die van mij weer met 9 Maanden verlengen (dat is 273 dagen). Ik zie bij Livekaarten dat je 6 maanden al kan krijgen voor €19,49

Edit: Waar word 12 maanden live gold nu naar omgezet? :D
12 maanden zal denk ik minder rendabel zijn dan 6 maanden zelfs.
Ik had geen zin om dat te testen :P de 6 en 3 maanden heb ik beide zelf getest.

Mijn ultimate verliep eerst op 7 maar 2024, maar heb deze nu verlengt met deze methode naar 8 Juli 2026 voor nog geen 130 euro in totaal :P prima prijs zo.

@hieronder die 3:2 conversie is als je GEEN ENKELE lopende abbo hebt en je de 3 jaar live pakt en omzet

en ja die 3 en 6 maanden conversie klopt want ik heb ze beide zelf getest zoals ik hierboven aangeef :)

De conversie is anders omdat je al een lopend duurder abbo gebruikt en daar "tegoed" bij gooit van een goedkoper abbo

[ Voor 19% gewijzigd door Bokkie op 17-07-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 16:57

je kan voor 8 euro al 3 maanden live kaartjes kopen, dus dat is op dit moment het voordeligste om je ultimate af te toppen let wel op je resttijd en hoeveel dagen je omzet ivm de max van 365 dagen op een lopend abbo

Klopt het wel dat 3 maanden meer per maand oplevert dan 6 maanden? Ik kwam ergens anders tegen dat de conversie nu 3:2 is, maar ik weet niet of dat ook geldt op lopende GP Ultimate abonnementen.

Ik moet me hier wel even in gaan verdiepen, want mijn GP loopt volgend jaar al af, en de conversie truc voor drie jaar zal dan niet meer beschikbaar zijn.
Xbox Live Gold and PC Game Pass conversion ratio: Any remaining time will convert to Xbox Game Pass Ultimate time at a ratio of 3:2 and be rounded up to the next full day. For example, 90 days remaining of Xbox Live Gold or PC Game Pass will convert to 60 days of Xbox Game Pass Ultimate time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
let wel op je resttijd en hoeveel dagen je omzet ivm de max van 365 dagen op een lopend abbo
Volgens mij bedoel je hiermee dat je huidige abo nog max. 1 jaar mag lopen om extra kaartjes te kúnnen toevoegen? Dacht eerst dat je bedoelde dat je een lopende abo maar met één extra jaar kan verlengen, maar zie in je andere post dat je van maart 2024 naar juli 2026 bent gegaan. Even checkvraag, maar open deur denk ik: Je kan hem aftoppen tot maximaal 3 jaar vanaf de huidige datum?

Mijn abo verloopt ook in maart 2024, dus interessante deal! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 15:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bron: XBOX Wire
ANNOUNCEMENTS
Introducing Xbox Game Pass Core, Coming This September

by Jerret West, CVP, Gaming Marketing
Jul 17, 2023 @ 6:00am

Summary
  • Xbox Live Gold is becoming Xbox Game Pass Core starting September 14.
  • New select collection of games with Xbox Game Pass Core.
Today, we’re continuing our commitment to give players more choice and value by introducing Xbox Game Pass Core, launching on September 14. Game Pass Core is the evolution of Xbox Live Gold. Game Pass Core will give players access to our advanced multiplayer network, a select collection of over 25 games to play with friends around the world, and exclusive member deals, all for $9.99 USD per month or $59.99 USD per year.

For over twenty years, Xbox players have been connecting via Xbox Live to compete, cooperate, and experience the world’s biggest online multiplayer games. In 2017, we introduced Xbox Game Pass which provided a curated library of games. Game Pass Core brings online play together with Game Pass in a new offering for gamers around the world.

Game Pass Core logo
With this evolution, we’re saying farewell to Games with Gold. We wanted to use this opportunity to re-imagine how to include content with this subscription. We found that the answer to the most compelling catalog was to leverage select titles from our Xbox Game Pass catalog.

Our launch collection of more than 25 titles from Xbox Game Studios, Bethesda, and our content partners will offer something for everyone to play on their Xbox Series X|S and Xbox One consoles. Today we’re confirming the following titles for launch*, with more to be announced in advance of September 14. New titles will be added 2-3 times a year.

Among Us
Descenders
Dishonored 2
Doom Eternal
Fable Anniversary
Fallout 4
Fallout 76
Forza Horizon 4
Gears 5
Grounded
Halo 5: Guardians
Halo Wars 2
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Human Fall Flat
Inside
Ori & The Will of the Wisps
Psychonauts 2
State of Decay 2
The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited
*Game library may vary over time and by country.

Game Pass Core SKU Chart
For current Xbox Live Gold members:

On September 14, Xbox Live Gold members will automatically become Game Pass Core members, with no change in pricing, and have immediate access to a new library of over 25 high-quality games.
Member deals & discounts will also be part of Xbox Game Pass Core.
Games with Gold will come to an end on September 1.
Players can continue to access any Xbox One games they previously redeemed through Games with Gold if they remain a Game Pass Core or Game Pass Ultimate member.
Regardless of subscription status, any Xbox 360 titles redeemed via Games with Gold in the past will be kept in a player’s library.
Thank you to everyone who has been with us since the early days, joined along the way with friends, and now with us in Xbox Game Pass. I’m proud and humbled by the stories we hear about online teammates becoming real-life friends after years playing, or even marriages whose initial spark was ignited in a pre-match lobby. We can’t wait to hear more from the community when it launches on September 14, and we’ll see you online!

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Dioscuri schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:09:
[...]

Volgens mij bedoel je hiermee dat je huidige abo nog max. 1 jaar mag lopen om extra kaartjes te kúnnen toevoegen? Dacht eerst dat je bedoelde dat je een lopende abo maar met één extra jaar kan verlengen, maar zie in je andere post dat je van maart 2024 naar juli 2026 bent gegaan. Even checkvraag, maar open deur denk ik: Je kan hem aftoppen tot maximaal 3 jaar vanaf de huidige datum?

Mijn abo verloopt ook in maart 2024, dus interessante deal! :)
nee sorry voor verwarring, werkt altijd maar als je nog 2 jaar hebt kan je het ook doen inderdaad

Je kan inderdaad ongeacht je hduige looptijd aftoppen tot 3 jaar met deze methode, wilde 36 maanden typen, maar ging fout

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 17-07-2023 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDfQaL2lP73Z1nO7VPim6VY0SYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jJbtASkLt2rAL82YVi3MUDlL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:00

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Bokkie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:36:
[...]

12 maanden zal denk ik minder rendabel zijn dan 6 maanden zelfs.
Ik had geen zin om dat te testen :P de 6 en 3 maanden heb ik beide zelf getest.

Mijn ultimate verliep eerst op 7 maar 2024, maar heb deze nu verlengt met deze methode naar 8 Juli 2026 voor nog geen 130 euro in totaal :P prima prijs zo.

@hieronder die 3:2 conversie is als je GEEN ENKELE lopende abbo hebt en je de 3 jaar live pakt en omzet

en ja die 3 en 6 maanden conversie klopt want ik heb ze beide zelf getest zoals ik hierboven aangeef :)

De conversie is anders omdat je al een lopend duurder abbo gebruikt en daar "tegoed" bij gooit van een goedkoper abbo
Ik heb de 12 maanden getest, je krijgt dan 4 keer 3 maanden toegestuurd, waardoor dit de goedkoopste optie is :)

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

thealterego1 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Ik heb de 12 maanden getest, je krijgt dan 4 keer 3 maanden toegestuurd, waardoor dit de goedkoopste optie is :)
Dat kan verschillen per verkoper, of je inderdaad 4x3 maanden krijgt, als je alsnog 1x12 code krijgt dan niet, dus is een beetje gokken denk ik

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Hoeveel Ultimate je krijgt voor een Xbox Live Gold-code bij een actief GPU-abonnement, is gebaseerd op de adviesprijs van die code. Voor 1 maand krijg je in principe de meeste dagen, maar 3 maanden codes zijn bij aanbieders van codes meestal in verhouding het goedkoopst te krijgen en daardoor het meest gunstig.

Sommige aanbieders van codes werken alleen met codes van 3 maanden, dus als je 12 maanden koopt krijg je 4 codes. Maar als je bij een gewone winkel (bol, Media Markt, Game Mania, AH, Primera, etc.) een abonnement van 12 maanden haalt, krijg je echt maar 1 code.

Voor een echte "12 maanden Gold" krijg je 4 maanden Ultimate, zeg 120 dagen. Terwijl je voor 4x 3 maanden 200 dagen toevoegt.
1 maand Gold20 dagen Ultimate
3 maanden Gold50 dagen Ultimate (1+ maand)
6 maanden Gold79 dagen Ultimate (2+ maanden)
12 maanden Gold4 maanden Ultimate
De conversietabel met alle inwisselmogelijkheden (inclusief Game Pass en PC Game Pass) is overigens te vinden op https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass onderaan bij de veelgestelde vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-06 12:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

MRE-Inc schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:14:

[Embed]

[Afbeelding]
Ik zou haast van Ultimate naar Core gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Die truck waardoor je gold kunt omzetten naar Ultimate is waarom ik een xbox heb gekocht en dat is wel slim van microsoft.

Heeft Playstation ook zo een bepaalde trucks? Ik heb me er nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zo te zien zijn de bing rewards ook aangepast. Daar staat momenteel geen Xbox Game Pass al dan niet met Ultimate meer bij. Wel zie ik ineens bol.com, ikea, vvv bon en meer naast roblox, amazon en overwatch. Dus er is wel wat veranderd. Naja hopelijk per september weer ultimate erbij, want ik kan hem alweer gratis verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toch nog maar even snel opwaarderen denk ik. Ultimate loopt nu tot april 2025. Dus 450 dagen erbij plussen is 9 maal een 3 maanden kaart. Komen nog meer dan genoeg leuke games aan de komende jaren, zeker met de Activision overname aanstaande. Nu nog even voordeligste verkoper vinden :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:29
XeNoBiTe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:49:
Toch nog maar even snel opwaarderen denk ik. Ultimate loopt nu tot april 2025. Dus 450 dagen erbij plussen is 9 maal een 3 maanden kaart. Komen nog meer dan genoeg leuke games aan de komende jaren, zeker met de Activision overname aanstaande. Nu nog even voordeligste verkoper vinden :-).
Je kan toch niet een lopende ultimate abbo opwaarderen tot max ? Die moet eerst zijn afgelopen voordat je opnieuw de 2 jaar truuk kan toepassen.

In september bestaat er geen live gold meer dus ik vraag me af of deze truuk dan überhaupt nog werkt.
Die van mij loopt volgend jaar af, zou wel balen als het tegen die tijd niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Akemi schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:31:
[...]

Je kan toch niet een lopende ultimate abbo opwaarderen tot max ? Die moet eerst zijn afgelopen voordat je opnieuw de 2 jaar truuk kan toepassen.

In september bestaat er geen live gold meer dus ik vraag me af of deze truuk dan überhaupt nog werkt.
Die van mij loopt volgend jaar af, zou wel balen als het tegen die tijd niet meer werkt.
Heb ik vorig jaar april ook gedaan het upgraden. Kost(te) natuurlijk wat meer dan de volledige schone drie jaar truc, maar desalniettemin interessanter dan volle mep. In dit geval ongeveer 8x9=75 euro voor 15 maanden= 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
XeNoBiTe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Heb ik vorig jaar april ook gedaan het upgraden. Kost(te) natuurlijk wat meer dan de volledige schone drie jaar truc, maar desalniettemin interessanter dan volle mep. In dit geval ongeveer 8x9=75 euro voor 15 maanden= 5 euro per maand.
Ja maar dat kan toch niet als je abbo nog loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Akemi schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Ja maar dat kan toch niet als je abbo nog loopt?
Als je niet de 1-euro truc toepast maar gewoon normaal de kaarten inwisselt, dan kan het nog steeds. Je converteert dan gold naar ultimate in bepaalde verhouding, wat nog steeds goedkoper kan zijn als je die dingen ergens goedkoop kunt halen. Zeker nu de prijzen zijn gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedDragon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:43
Mijn Gamepass ultimate abo verloopt 23 juli. Wat raden jullie aan? Op dat moment gewoon 3x1 jaar gold kopen/verzilveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Foster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-06 15:18
Voor de mensen met een GPU-abo die pas (kort) na 14 september afloopt: is er een mogelijkheid om dit vroeger - laat ons bv. zeggen begin september - stop te zetten? En dan nog een (allerlaatste?) keer Gold te converteren naar GPU? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
BlackEyedDragon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:13:
Mijn Gamepass ultimate abo verloopt 23 juli. Wat raden jullie aan? Op dat moment gewoon 3x1 jaar gold kopen/verzilveren?
Zo heb ik het een paar dagen geleden wel gedaan. 3x 1 jaar aangeschaft via instant-gaming.com voor 41 euro/stuk en daarna nog voor 13,99 omzetten naar 2 jaar Ultimate (+1 maand extra door het omzetten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
BlackEyedDragon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:13:
In het verleden was 9x3 maanden Gold de goedkoopste optie. Bij elke 3 maanden kreeg je 1 maand gratis als je automatisch verlengen aanzette. Als dat nog steeds het geval is, dan is dat de goedkoopste optie om aan 36 maanden Gold te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Rossi46 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:04:
[...]

Zo heb ik het een paar dagen geleden wel gedaan. 3x 1 jaar aangeschaft via instant-gaming.com voor 41 euro/stuk en daarna nog voor 13,99 omzetten naar 2 jaar Ultimate (+1 maand extra door het omzetten).
Door een maandcode ultimate online te kopen voor een euro of 5 had je nog 9 euro extra kunnen besparen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
C00P schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:41:
Die truck waardoor je gold kunt omzetten naar Ultimate is waarom ik een xbox heb gekocht en dat is wel slim van microsoft.

Heeft Playstation ook zo een bepaalde trucks? Ik heb me er nooit in verdiept.
Ja, dat kan ook op de PlayStation maar is wel een stuk duurder: je kan PlayStation plus essential stapelen tot een onbeperkt aantal jaren. Daarna converteren naar een hogere tier kost je max 100 euro voor extra of 150 euro voor premium, ongeacht het aantal jaar essential dat je hebt. Ik weet niet bij hoeveel jaar deze max bedragen gelden maar bij mij was dit zo bij 7 en bij 6 jaar essential.

Hoe meer jaar je stapelt, hoe voordeliger het per maand is. Bijvoorbeeld bij 10 jaar (uitgaande van de aanbiedingsprijs voor essential ).

10x45 euro voor essential - 450 euro
Upgrade naar premium - 150 euro

Totaal - 600 euro voor 10 jaar premium.

Dat is dus 60 euro per jaar of 5 euro per maand.

Zit je gebakken tot en met de PlayStation 7 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Schweino op 18-07-2023 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Even geprobeerd met drie maanden code en conversie (50 dagen) klopt op bestaand/lopend Ultimate account:

Uw code inwisselen
Als u uw Xbox Live Gold prepaid 3 maanden-code inwisselt, wordt automatisch omgezet in een kortere duur van Xbox Game Pass Ultimate en wordt dit toegevoegd aan uw huidig Xbox Game Pass Ultimate-account. Zie informatie over omzetting. Als u deze code inwisselt, stemt u in met de omzetting. Alle omzettingen van lidmaatschappen zijn definitief en omzettingsverhoudingen kunnen voor toekomstige codeomzettingen veranderen. Als u ervoor kiest nu niet in te wisselen, kunt u uw code behouden en deze vóór de eventuele vervaldatum inwisselen.
Uw bestaande abonnement op Xbox Game Pass Ultimate loopt af op 05/04/2025
Nadat deze code is ingewisseld, eindigt uw abonnement op Xbox Game Pass Ultimate op 26/05/2025

Edit: kan er weer tot en met mei 2026 tegenaan met inruil van negen (3 months gold) kaarten! 💪🏼

[ Voor 5% gewijzigd door XeNoBiTe op 18-07-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallogallo
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb net 2 jaar Live Gold aangeschaft om over te zetten naar Ultimate. Maar als ik probeer te upgraden geeft hij aan dat ik 1,5 jaar Game Pass Ultimate ga krijgen. Ik dacht dat het een 1:1 conversie zou zijn omdat ik geen huidig Game Pass abonnement heb (had ik wel in 2022). Heb ik iets verkeerd gedaan of hebben ze het veranderd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:24
hallogallo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:12:
Ik heb net 2 jaar Live Gold aangeschaft om over te zetten naar Ultimate. Maar als ik probeer te upgraden geeft hij aan dat ik 1,5 jaar Game Pass Ultimate ga krijgen. Ik dacht dat het een 1:1 conversie zou zijn omdat ik geen huidig Game Pass abonnement heb (had ik wel in 2022). Heb ik iets verkeerd gedaan of hebben ze het veranderd?
1 op 1 conversie bestaat niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 20:39
Zojuist met een lopend Game Pass Ulti abo tot ergens september 2023 ook de verlengingen uitgevoerd via Xbox Live cards. Dank voor de tip van de 3maanden = 50 dagen conversie. Het is gelukt om tot 07-2026 game pass ultimate te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Felzura schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:11:
Zojuist met een lopend Game Pass Ulti abo tot ergens september 2023 ook de verlengingen uitgevoerd via Xbox Live cards. Dank voor de tip van de 3maanden = 50 dagen conversie. Het is gelukt om tot 07-2026 game pass ultimate te verlengen.
Wat is eigenlijk het maximum wat je kunt verlengen op een bestaand abonnement?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
@Exocet Tot 36 maanden voor uit:: huidige datum + 36 maanden
Dus voor een lopend abonnement: datum vandaag + 36 maanden -/- einddatum van het lopende abonnement.
Rekenen met datums kan hier

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caphex
  • Laatst online: 25-06 23:38
caphex schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:23:
Mijn 3 jarige gamepass liep 1 juli af.

Vandaag (4 juli 2023) weer 36 maanden XBOX LIVE GOLD toegevoegd aan mijn account en daarna de upgrade gedaan naar Gamepass Ultimate met behoud van de 36 maanden.

Het werkt dus ook vandaag nog steeds om relatief goedkoop 3 jaar lang GamePass Ultimate te krijgen. Het zou me echter niet verbazen dat ze deze methode beëindigen op het moment dat de prijzen ook omhoog gaan er 1 augustus.
Jeetje, ik zie dat ik ook echt net op tijd was met omzetten van Gold naar GPU, ik had dus letterlijk geen dag later moeten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Major Foster schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:39:
Voor de mensen met een GPU-abo die pas (kort) na 14 september afloopt: is er een mogelijkheid om dit vroeger - laat ons bv. zeggen begin september - stop te zetten? En dan nog een (allerlaatste?) keer Gold te converteren naar GPU? Iemand hier ervaring mee?
Ik zit in dezelfde situatie en vroeg me dit ook af. In de FAQ van Microsoft kan ik alleen vinden dat je abonnement doorloopt tot einde datum. Ik offer echter met alle liefde een maandje op als ik dan weer 2 jaar voordelig kan verlengen. Weet jij hier al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
VanRoyal schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie en vroeg me dit ook af. In de FAQ van Microsoft kan ik alleen vinden dat je abonnement doorloopt tot einde datum. Ik offer echter met alle liefde een maandje op als ik dan weer 2 jaar voordelig kan verlengen. Weet jij hier al meer over?
Dat is toch niet nodig? Ik heb nergens gelezen dat er gestopt gaat worden met de 3:2 conversie van Gold (straks Core) naar Ultimate.

Of heb ik die informatie gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Dat is toch niet nodig? Ik heb nergens gelezen dat er gestopt gaat worden met de 3:2 conversie van Gold (straks Core) naar Ultimate.

Ik ga er een beetje vanuit dat wanneer Gold overgaat naar Core die hele conversie truc ook stopt. Daarom ben ik dat liever voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major Foster
VanRoyal schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Ik heb uiteindelijk geopteerd om gewoon mijn actief abo te verlengen met 3 maanden Gold-kaartjes. Sinds het afschaffen van de 1/1 conversie is het verschil uiteindelijk ook een stuk kleiner geworden.
Schweino schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Ik ga hier toch wel een beetje vanuit (of tenminste een nieuwe nerf), maar kan natuurlijk mis zijn. Er is hier inderdaad nog niet officieel over gecommuniceerd door Microsoft.

Het enige wat we weten is dat in september Gold naar Core zal worden omgezet. Of Core dan nog naar Ultimate kan worden omgezet (én bovendien aan dezelfde 3/2 ratio) is nog niet bevestigd. Beter voorzorgen nemen dus!

[ Voor 9% gewijzigd door Major Foster op 24-07-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Major Foster schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:02:
[...]

Ik heb uiteindelijk geopteerd om gewoon mijn actief abo te verlengen met 3 maanden Gold-kaartjes. Sinds het afschaffen van de 1/1 conversie is het verschil uiteindelijk ook een stuk kleiner geworden.

[...]

Ik ga hier toch wel een beetje vanuit (of tenminste een nieuwe nerf), maar kan natuurlijk mis zijn. Er is hier inderdaad nog niet officieel over gecommuniceerd door Microsoft.
Ik heb op de 21ste nog drie jaar live geconverteerd naar 2 jaar gpu dus het gaat nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Foster
oef! schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Ik heb op de 21ste nog drie jaar live geconverteerd naar 2 jaar gpu dus het gaat nog steeds goed.
Voor september verandert er vooralsnog niets, dus logisch dat alles nog goed gelukt is bij jou 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
Major Foster schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Voor september verandert er vooralsnog niets, dus logisch dat alles nog goed gelukt is bij jou 👍
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat Microsoft nu de conversie ratio aanpast en over anderhalve maand nog een keer.

Ik zie de aanpassing nu (van Gold naar Ultimate) als een wijziging ter voorbereiding op de nieuwe indeling en ga er dan ook van uit dat vwb omzetten van Core naar Ultimate exact dezelfde "wisselkoers" gebruikt gaat worden.

Maar goed, ook ik heb geen glazen bol dus we gaan het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Foster
Schweino schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:40:
[...]

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat Microsoft nu de conversie ratio aanpast en over anderhalve maand nog een keer.
Tja, in principe kunnen ze bij de launch in september gewoon zeggen dat Core niet omgezet kan worden naar Ultimate. En aangezien Gold dan gestopt is met bestaan, is het ‘achterpoortje’ volledig gedicht. Ik neem liever dat risico niet, maar zoals je zelf zegt: door het uitblijven van officiële communicatie blijft het voorlopig gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
ariekanari schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:31:
@Exocet Tot 36 maanden voor uit:: huidige datum + 36 maanden
Dus voor een lopend abonnement: datum vandaag + 36 maanden -/- einddatum van het lopende abonnement.
Rekenen met datums kan hier
Stel dat ik mijn lopende abonnement wil verlengen met de 3 maand kaarten. Hoe zorg ik er dan voor dat ik het maximale eruit haal?

Mijn huidige abonnement loopt tot 28 september 2023. Stel dat ik nu 21 kaarten van 3 maanden koop, dat is 21 x 50 dagen = 1050 dagen, oftewel bijna 3 jaar. Als ik die vandaag inwissel, loopt mijn abonnement dan door tot 28-9-2023 + 1050 dagen? Of gaat dat niet werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
@VanRoyal Volgens mij werkt dat prima.

Het is een lopend abonnement en elke toevoeging wordt via een vaste verhouding omgezet en daarom zou ik persoonlijk niet ineens 21 kaarten tegelijk aanschaffen.
Ik zou het opbouwen, door bijvoorbeeld eerst 5 (5 heb ik willekeurig gekozen) kaarten te kopen en deze toevoegen aan een account.
En vervolgens de einddatum onder Abonnementen controleren en narekenen met een datumcalculator. Daar zal als het goed is niet veel verschil tussen zitten.

Ik weet niet of er een dagelijkse limiet zit op het inwisselen van codes (21 stuks is klinkt als veel). M.i. kun je het beter over meerdere dagen spreiden.
De conversieverhouding zal wel een paar maanden ongewijzigd blijven.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 12:28
Werkt de 1 op 1 conversie nog als je nu geen gamepass (of live) actief hebt? Of is dat ook veranderd naar 3 jaar gold = 2 jaar ultimate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 14:07
SantinoNL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:52:
Werkt de 1 op 1 conversie nog als je nu geen gamepass (of live) actief hebt? Of is dat ook veranderd naar 3 jaar gold = 2 jaar ultimate?
Is ook 3 jaar gold = 2 jaar ultimate. Afgelopen twee weken twee mensen geholpen met dit en bij beide kregen we 2 jaar ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 12:28
wjsiebes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Is ook 3 jaar gold = 2 jaar ultimate. Afgelopen twee weken twee mensen geholpen met dit en bij beide kregen we 2 jaar ultimate.
Helder, thanks.

Werkt het om daarna nog een jaar live toe te voegen (voor 8 maanden GPU?). Dus eerst die conversie doen van 3 jaar gold omzetten naar GPU en vervolgens nog een 12 maanden code toevoegen, zodat je uiteindelijk 32 maanden GPU hebt? Die laatste 8 maanden zijn dan minder goedkoop, maar nog altijd goedkoper dan het huidige maandbedrag en wat het waarschijnlijk gaat worden in september? Is 2 jaar en 8 maanden wat je er nu ongeveer maximaal kunt uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 23:50
Ik ben wel benieuwd of de Xbox live gild truc blijft werken met Xbox gamepass core. Eigenlijk is het immers gewoon een rebranding met wat extra games.

Dus als ook daar goedkope keys voor komen dan zou het principe hetzelfde moeten blijven. Toch?

Ahhh ik lees nu dat ze er een jaar vanaf snoepen voor de conversie. Overigens is dat volgens mij nog altijd stuk goedkoper dan maandelijks?

[ Voor 22% gewijzigd door FrankoNL op 27-07-2023 13:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 20:50

je kan voor 8 euro al 3 maanden live kaartjes kopen, dus dat is op dit moment het voordeligste om je ultimate af te toppen let wel op je resttijd en hoeveel dagen je omzet ivm de max van 365 dagen 36 maanden / 3 jaar op een lopend abbo

Bedankt nog voor deze tip, super! Net via Eneba 20 Live Gold kaarten van 3 maanden gehaald en daarmee mijn Game Pass Ultimate kunnen verlengen tot 11 juli 2026 (liep half september dit jaar af). Omgerekend ongeveer €4,30 per maand voor GPU op deze manier, topdeal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
ACDSL schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:30:
[...]

Bedankt nog voor deze tip, super! Net via Eneba 20 Live Gold kaarten van 3 maanden gehaald en daarmee mijn Game Pass Ultimate kunnen verlengen tot 11 juli 2026 (liep half september dit jaar af). Omgerekend ongeveer €4,30 per maand voor GPU op deze manier, topdeal!
Ik heb net exact hetzelfde gedaan. Met de code 'SummerGold' op Eneba kwam ik op € 141,04 voor 20 kaarten, oftewel 51,48 per jaar / 4,29 per maand net als jij. Dat is nog net iets voordeliger dan de 3:2 omzetting voor accounts waar nog geen GPU op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
VanRoyal schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Ik heb net exact hetzelfde gedaan. Met de code 'SummerGold' op Eneba kwam ik op € 141,04 voor 20 kaarten, oftewel 51,48 per jaar / 4,29 per maand net als jij. Dat is nog net iets voordeliger dan de 3:2 omzetting voor accounts waar nog geen GPU op zit.
Hoe is dat voordeliger dan? Voor de 3:2 omzetting heb je 12 kaarten van 3 maanden nodig voor 2 jaar GPU en nog 7 kaarten extra om GPU af te toppen naar 3 jaar = 19 kaarten in totaal. Daar bovenop nog een paar euro voor een GPU maandabonnement om GPU te activeren.

Als je 3 jaar GPU wil aftoppen tegen het einde van je abonnement aan heb je 21 kaarten van 3 maanden Gold nodig.

Het scheelt idd niet veel maar de 3:2 methode is m.i. altijd goedkoper. Zeker wanneer je 12 maand kaarten voor Gold koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:19:
[...]

Hoe is dat voordeliger dan? Voor de 3:2 omzetting heb je 12 kaarten van 3 maanden nodig voor 2 jaar GPU en nog 7 kaarten extra om GPU af te toppen naar 3 jaar = 19 kaarten in totaal. Daar bovenop nog een paar euro voor een GPU maandabonnement om GPU te activeren.

Als je 3 jaar GPU wil aftoppen tegen het einde van je abonnement aan heb je 21 kaarten van 3 maanden Gold nodig.

Het scheelt idd niet veel maar de 3:2 methode is m.i. altijd goedkoper. Zeker wanneer je 12 maand kaarten voor Gold koopt.
Zo had ik hem nog niet bekeken :) Ik ging uit van 2 jaar verlengen tegen 3x een 12 maanden kaart van 42 euro per stuk. Dan heb je 2 jaar GPU voor 126 euro, oftewel 5,25 per maand. Maar door de kaarten slim in te kopen kan het inderdaad nog iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 13:11
Ik heb dus 3 jaar geleden ook Gold omgeruild voor GPU, nu verloopt die van mijn half september dit jaar en gezien de berichtgeving dat live gold eruit gaat wilde ik dan maar mijn huidige account met GPU aftoppen om dan in ieder geval nog 2 jaar te hebben. Hij verloopt 26 September. Nu denk ik dat ik niet de brazilliaanse truc wil uithalen (vind ik toch wat risicovol, dan maar wat meer betalen.), maar hoeveel kaarten heb ik nu dan nodig van 12 maanden? 12 maanden wordt omgezet naar 4 maanden volgens mij. Dan heb je dus 6 kaarten nodig? A 45 euro tik dat aardig aan.

Of rekening ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
jimmy87 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:58:
Ik heb dus 3 jaar geleden ook Gold omgeruild voor GPU, nu verloopt die van mijn half september dit jaar en gezien de berichtgeving dat live gold eruit gaat wilde ik dan maar mijn huidige account met GPU aftoppen om dan in ieder geval nog 2 jaar te hebben. Hij verloopt 26 September. Nu denk ik dat ik niet de brazilliaanse truc wil uithalen (vind ik toch wat risicovol, dan maar wat meer betalen.), maar hoeveel kaarten heb ik nu dan nodig van 12 maanden? 12 maanden wordt omgezet naar 4 maanden volgens mij. Dan heb je dus 6 kaarten nodig? A 45 euro tik dat aardig aan.

Waarom denk je dat 12 maanden om zou zetten tot 4 maanden? Hierboven zie ik voornamelijk 3:2 genoemd worden, dus 3 jaar (36 maanden) Gold wordt 2 jaar (24 maanden) GPU.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
Hahn schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:02:
[...]

Waarom denk je dat 12 maanden om zou zetten tot 4 maanden? Hierboven zie ik voornamelijk 3:2 genoemd worden, dus 3 jaar (36 maanden) Gold wordt 2 jaar (24 maanden) GPU.
Ik heb een lopend GPU account op het moment ;) Maar tegen de tijd dat die is verlopen bestaat Gold niet meer.

Ik haalde dat hier vandaan:
https://www.resetera.com/...io-instead-of-1-1.739215/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
jimmy87 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:58:

Je rekent verkeerd. De voordeligste optie is om 3-maand kaarten om te zetten. 3 maanden wordt omgezet in 50 dagen, dus voor ongeveer 3 jaar heb je 21 kaarten nodig. Ik heb zelf bij Eneba met de code in mijn post hierboven 2x10 kaarten gekocht, dat is i.v.m. de 'servicekosten' het voordeligste. Meer kaarten in één bestelling gaat niet en de servicekosten voor 1 losse kaart zijn iets onvoordeliger dan wanneer je er 10 koopt, scheelt toch weer een euro ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door VanRoyal op 31-07-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
VanRoyal schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:52:
[...]

Je rekent verkeerd. De voordeligste optie is om 3-maand kaarten om te zetten. 3 maanden wordt omgezet in 50 dagen, dus voor ongeveer 3 jaar heb je 21 kaarten nodig. Ik heb zelf bij Eneba met de code in mijn post hierboven 2x10 kaarten gekocht, dat is i.v.m. de 'servicekosten' het voordeligste. Meer kaarten in één bestelling gaat niet en de servicekosten voor 1 losse kaart zijn iets onvoordeliger dan wanneer je er 10 koopt, scheelt toch weer een euro ;-)
Ah dus 3 maanden is veel voordeliger als 12 maanden kaarten. Al werkt jou code hier niet, misschien omdat jij de brazillie versie gekocht hebt?

Deze code kan niet gebruikt worden met een van de items in uw winkelmandje

Ik heb dan wel de NL kaarten van 3 maanden.

Edit:
Ja dus, als ik de globale pak dan werkt die code wel, die had jij ook misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door jimmy87 op 31-07-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ja, ik had inderdaad de GLOBAL kaarten, die waren het voordeligste. Nu wel weer 30 cent duurder dan paar dagen geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
VanRoyal schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:02:
Ja, ik had inderdaad de GLOBAL kaarten, die waren het voordeligste. Nu wel weer 30 cent duurder dan paar dagen geleden.
Heb er eerst 10 besteld om te proberen, heb er nu 3 geactiveerd en heb nu ultimate tot januari 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
VanRoyal schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Ook van mijn kant een bevestiging hiervan. Op het moment iets duurder (totaal 147 euro voor 20 kaarten). Ik kwam vreemd genoeg uit op 512 dagen per 10 kaarten na het claimen, dus het is niet consequent 52 dagen per 3 maanden kaart.
Niet zo goed als de oude 1:1 deal, maar heel vergelijkbaar met de 3:2 deal en dat met een lopend abo. Mooi geregeld!

Dank voor de code en @Bokkie voor de originele tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:07
Ik heb zojuist ook 4 x 3 maanden Xbox Live Gold omgezet naar Gamepass Ultimate met een lopend abo.
Mijn abo liep eerst tot 14-7-25 en loopt nu tot 7-2-26.

Ik heb 33,04 euro betaald en heb dus mijn abo verlengd met pakweg 7 maanden.
Dat komt neer op ongeveer 4,72 per maand.
Nog steeds een prima deal dus :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik had zelf ook verlengd tot maart 2025. Ik twijfel nog of ik verder verlengd of het wel zie tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Hier ook verlengd tot de max. Zelfs nog kaarten over. Dus kan daarna ook nog verlengen. Zien wel tot wanneer dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:31
Ik twijfel nu, Mijn XBGPU verloopt in september, maar met alle veranderingen weet ik nu even niet wat wijsheid is. Mijn idee was het te laten verlopen en daarna weer voor drie jaar te verlengen via een buitenlandse aanbieder. Hoewel ik niet zeker ben of dit nog kan nu het veranderd. Maar ik lees ook over minimaal 6 maanden tussenpose? Met Forza 7 en Starfield ga ik dat niet redden...Maar nu lees ik weer nieuwe berichten over 24 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
De mijne is verlengd tot 2025 nu, en die verliep in september. Ik heb dan ook nog maar 10 kaarten gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadouber
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 14:56
Door alle positieve reacties hier ook bij Eneba mijn Ultimate kunnen plussen t/m Juni 2026! :) Eerst moest ik alleen even bijkomen van een hartverzakking toen mijn rekening geblokkeerd bleek te zijn bij het willen afrekenen, hadden ze de transactie als frauduleus gemarkeerd :')

Maar eind goed al goed, we kunnen er weer tegenaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn Game pass ultimate abonnement loopt tot 25-12-2025. Is het interessant om nog aan te vullen naar juli 2026, zo ja, hoe werkt dat tegenwoordig? Ik weet dat het omzetten alleen kon met een verlopen game pass abonnement, dus hoe doen jullie dit met een abonnement dat nog loopt?

Edit: ik heb even een aantal posts terug gelezen, het is gelukt. Voor 28 euro mijn abonnement afgetopt tot eind juli 2026. Niet duur, 4 euro per maand. Jammer dat je maximaal 3 jaar aan tegoed kunt hebben. Maar wellicht dat GPU cards voordelig aan te komen zijn in de toekomst.

Ik kan nog 1 card invoeren in de laatste week van xbox gold. Even een reminder zetten. :P

[ Voor 40% gewijzigd door darkdesign op 02-08-2023 14:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 16:24

Thnx voor de tip. Aangezien er geen gold meer is vanaf september vond ik het zonde dat mijn ultimate maar tot maart 2025 liep. En het is niet zeker dat het andere trucje nog werkt na 1 september. Ben blij dat ik deze manier las.

Zojuist dus ff op deze manier verlengd naar augustus 2026 voor 60,54. 9 kaarten van 3 maanden gekocht op eneba met de kortingscode summergold 7,64 korting.
Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)