Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

eehbiertje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:14:
Zit hier hetzelfde met de turkse vpn en de xbox live codes..

eerder werkte dit perfect en zonder al teveel poespas.
meerdere vpn's geprobeerd maar hij blijft aangeven regio locked
het account staat ook al op de turkse locatie maar ik blijf hangen op het feit dat deze code in een andere regio gekocht is.

nu 3 jaar aan live codes liggen waar ik niets mee kan. en de support van website X is niet zo snel -_-'
UrbanVPN extentie in Chrome al geprobeerd? Werkt bij mij altijd met Turkse codes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:02

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

eehbiertje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:14:
Zit hier hetzelfde met de turkse vpn en de xbox live codes..

eerder werkte dit perfect en zonder al teveel poespas.
meerdere vpn's geprobeerd maar hij blijft aangeven regio locked
het account staat ook al op de turkse locatie maar ik blijf hangen op het feit dat deze code in een andere regio gekocht is.

nu 3 jaar aan live codes liggen waar ik niets mee kan. en de support van website X is niet zo snel -_-'
Browser in prive mode naast vpn al geprobeerd?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 08:28
Elias2020 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:27:
[...]

UrbanVPN extentie in Chrome al geprobeerd? Werkt bij mij altijd met Turkse codes…
urbanvpn / windscribe / hola / ufo vpn / diverse vpns op de telefoon, incognito niet incognito
kom ook netjes op de turkse site uit als ik er heen surf.

soms gaat het door en ziet hij het product.. maar na toevoegen klikken krijg ik weer dezelfde melding.
contact gehad met microsoft support die zeggen dat regio op NL staat (maar alles staat op turkije ingesteld ook)

enige wat ik kan bedenken wat fout gaat is dat het komt omdat ik nog 0.01 usd op mijn account heb staan..
(ooit via redditgifts xbox kaarten gekregen)

zie bijgevoegde foto voor meer info

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41PoUh-oCm7dAdtHjVmEKBM9Ltw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JiKbVBKGgL84oCVl9FgXKEm2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door eehbiertje op 22-02-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Kan je het eens zonder vpn proberen, maar dan zoals voorgesteld in TheVMaster in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 2" ?

Ben zelf nog altijd skeptisch of de bewering van TheVMaster klopt, maar zelf testen kan ik pas over 3 jaar doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Krimglas schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:05:
[...]

Kan je het eens zonder vpn proberen, maar dan zoals voorgesteld in TheVMaster in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 2" ?

Ben zelf nog altijd skeptisch of de bewering van TheVMaster klopt, maar zelf testen kan ik pas over 3 jaar doen :)
Wat ik dus begrijp is dat hij het via de windows store heeft gedaan (deze ook al op Turks gehad + vpn en zonder) staat ingesteld op Turkije zie de prijzen en dergelijke maar blijf dezelfde melding krijgen.. Via de xbox ook al geprobeerd maar helaas ook niet. Twijfel ook aan het 48 uur idee van je locatie omzetten.. Maar zit niets anders op denk ik.. De website reageert niet 😅 dus denk dat ik ze maar bel morgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:32
Tommy-D schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:32:
Heel eerlijk, ben wel teleurgesteld in dat hele gamepass gebeuren.. te veel simpele games, zo van “er moet toch IETS in komen” of van die rare Japanse stijl spellen, dat trekt me echt totaal niet. Die recente Hot Wheels was in mijn ogen ook niet de moeite waard, al ben ik wel wat verpest door Forza. Stiekem gehoopt dat Hot Wheels een beetje aan zou voelen zoals de Hot Wheels expansion van Forza, maar nee.
Ik wacht met smart op goede games. Misschien later dit jaar, ik mag het toch in ieder geval hopen!

Ja, dit is mijn persoonlijke mening, misschien dat anderen er anders over denken. Maar voor mij persoonlijk is GamePass voor nu niet erg interessant meer.. het is dat Forza er in zit, en games als Tinykin en High on Life vond ik wel weer tof.
Dat komt vooral omdat Microsoft echt veel te weinig first party knallers weet te releasen. Volgens mij is er in 2022 helemaal geen Triple A klapper uitgekomen uit de stal van Microsoft.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tommy-D schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:32:
Heel eerlijk, ben wel teleurgesteld in dat hele gamepass gebeuren.. te veel simpele games, zo van “er moet toch IETS in komen” of van die rare Japanse stijl spellen, dat trekt me echt totaal niet. Die recente Hot Wheels was in mijn ogen ook niet de moeite waard, al ben ik wel wat verpest door Forza. Stiekem gehoopt dat Hot Wheels een beetje aan zou voelen zoals de Hot Wheels expansion van Forza, maar nee.
Ik wacht met smart op goede games. Misschien later dit jaar, ik mag het toch in ieder geval hopen!

Ja, dit is mijn persoonlijke mening, misschien dat anderen er anders over denken. Maar voor mij persoonlijk is GamePass voor nu niet erg interessant meer.. het is dat Forza er in zit, en games als Tinykin en High on Life vond ik wel weer tof.
Echt joh, dat staat echt haaks op mijn ervaring eigenlijk.
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat het niet allemaal Tripple-A games zijn.

Afgelopen jaar had ik bijvoorbeeld Tunic en Somerville als fijn voorbeeld en dit jaar al Citties skyline en Atomic Heart. Games die ik zonder gamepass nooit gekocht zou hebben en nu voor een klein bedrag (ik heb voor 3 jaar 90,- betaald) toch kan proberen en super vermakelijk blijken te zijn.

Als daar dan in de toekomst games van de Xbox studios bij komen zodra die op stoom zijn dan kan het alleen nog maar beter worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 13:20

Meneer iCy

swarma

Had dat ooit ook een keer, maar met een game qua claimen. Heb toen de betaalde vpn van het werk gebruikt en toen ging het goed. Heb zelf ook nog een minescuul beetje amerikaanse dollar op mijn account staan.

Met alle gratis vpn oplossing kreeg ik het niet aan de praat.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 22:21
Ik kon zojuist een 3mnd GPU (EU) code niet inwisselen.
Foutmelding op de xbox (ongeldige lettercombinaties die nooit in codes voorkomen) en poging 2 via de pc: "TokenDescriptionGet-TooManyRequests".

Gechat met de chatbot inzake het inwisselen van een code. Uiteraard krijg je eerst de dezelfde onzinsuggesties die ook op de website staan, zoals regiogebonden codes, ongeldige lettercombinaties etc.) Maar daarna wordt je gevraagd de code in te geven en wordt deze gecontroleerd. Daarna kun je de code alsnog proberen in te wisselen door op Ja te klikken.
En dan gebeurt er niets... en wordt dezelfde vraag gesteld "Inwisselen Ja/Nee".
Vermoedelijk is er sprake menselijke tussenkomst en het eventjes kan duren voordat je antwoord krijgt. Al wordt dat niet meegedeeld.
Na vijf minuten ontving ik een reactie dat de code alsnog was toegevoegd aan mijn account.

Het lijkt er op dat Microsoft druk bezig is in de backend om de diverse trucs om goedkopere codes aan een account toe te voegen moeilijker te maken.
Codes aanschaffen en deze op een later moment te verzilveren lijkt mij geen goede strategie meer.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• ErwinJ
  • Laatst online: 07:51
Ik denk dat MS dit wel nog even toelaat.
Zodra de overname met Activision is afgerond zal het wel afgelopen zijn dan kunnen ze nog beter de prijs rechtvaardigen.
Ze hebben op dit moment gewoon veel abonnees nodig, en wat ik mij afvraag hoeveel mensen gebruiken daadwerkelijke deze truc.
Om mij heen zijn er nog altijd veel mensen die dit niet weten, en of dit werkt in alle andere landen dat weten we ook niet zeker.
Dus kan ook zo zijn dat MS denkt die paar gekke Hollanders prima stoort ons niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
Ik heb zojuist na een PS5 ervaring de Series X aangeschaft. Als ik het goed begrijp kan ik dus straks een Xbox Live Gold code aanschaffen voor goedkoper via een keysite en vervolgens de abonnement voor 1 euro upgraden naar gamepass ultimate voor de gehele resterende periode? Werkt dit nog of is er tegenwoordig een andere constructie hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

On_E

Housemusic

Werkt nog steeds, maximaal 3 jaar Gold.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

zoarakrzs schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:51:
Ik heb zojuist na een PS5 ervaring de Series X aangeschaft. Als ik het goed begrijp kan ik dus straks een Xbox Live Gold code aanschaffen voor goedkoper via een keysite en vervolgens de abonnement voor 1 euro upgraden naar gamepass ultimate voor de gehele resterende periode? Werkt dit nog of is er tegenwoordig een andere constructie hiervoor?
Ga naar redeem.microsoft.com en login met je Xbox-account

Verzilver de drie ontvangen codes en maak daarbij GEEN gebruik van de actie voor een gratis maand. Je kan maximaal 3 jaar vooruitbetalen, waardoor je de laatste code voor het derde jaar niet kan gebruiken.

Ga naar de Nederlandse Ultimate Game Pass-website om je Xbox Live Gold-abonnement om te zetten voor slechts €1. Dit bedrag is eenmalig en daarna kun je voor de komende 36 maanden genieten van het Game Pass Ultimate-aanbod. Het omzetten is mogelijk via de app, Xbox of via de website. Website voor het om te zetten is https://click.linksynergy...L%2Flive%2Fgold%2Fupgrade

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 24-02-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
Linksquest schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:19:
[...]

Ga naar redeem.microsoft.com en login met je Xbox-account

Verzilver de drie ontvangen codes en maak daarbij GEEN gebruik van de actie voor een gratis maand. Je kan maximaal 3 jaar vooruitbetalen, waardoor je de laatste code voor het derde jaar niet kan gebruiken.

Ga naar de Nederlandse Ultimate Game Pass-website om je Xbox Live Gold-abonnement om te zetten voor slechts €1. Dit bedrag is eenmalig en daarna kun je voor de komende 36 maanden genieten van het Game Pass Ultimate-aanbod. Het omzetten is mogelijk via de app, Xbox of via de website. Website voor het om te zetten is https://click.linksynergy...L%2Flive%2Fgold%2Fupgrade
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eehbiertje
Oke na een paar dagen aankloten om de turkse codes werkend te krijgen en zowat alle gratis vpn's geprobeerd te hebben.
Kwam een kennis met een ingeving.

Tor Browser met Turkije only exit node..
waar ik eerder continu de melding kreeg dat de code in een andere regio gekocht was.
kon ik ze nu gewoon invullen en verzilveren.

dus weer 3 jaar Xbox live / ultimate voor 90 euro :D
wees er dus op verdacht dat het allemaal wat minder makkelijk gemaakt is.

*volgend dillema is het omzetten naar ultimate zonder Turkse cc of turkcell... Virtuele cc wordt niet geaccepteerd ivm niet dezelfde regio 😑 en nl betaalgegevens kun je niet invoeren

[ Voor 17% gewijzigd door eehbiertje op 25-02-2023 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
eehbiertje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:36:
Oke na een paar dagen aankloten om de turkse codes werkend te krijgen en zowat alle gratis vpn's geprobeerd te hebben.
Kwam een kennis met een ingeving.

Tor Browser met Turkije only exit node..
waar ik eerder continu de melding kreeg dat de code in een andere regio gekocht was.
kon ik ze nu gewoon invullen en verzilveren.

dus weer 3 jaar Xbox live / ultimate voor 90 euro :D
wees er dus op verdacht dat het allemaal wat minder makkelijk gemaakt is.

*volgend dillema is het omzetten naar ultimate zonder Turkse cc of turkcell... Virtuele cc wordt niet geaccepteerd ivm niet dezelfde regio 😑 en nl betaalgegevens kun je niet invoeren
Ik heb eerder mijn Turkse Live Gold gewoon met NL of EU Ultimate kunnen upgraden (met NL adres dus). Heb daar destijds deze code voor gebrukt: https://www.kinguin.net/c...s-10-cd-key-non-stackable

Die waren toen echter 50 cent, nu 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Zal het eens proberen voor 2 euro is het geen probleem. Maar denk dat het bij mij de fout in gegaan is met de Turkse store (dus je account op Turkije zetten)

*edit
de key werkt helaas niet hetzelfde probleem met "gekocht in andere regio"
en wat ik lees op een andere key website is dat je alsnog je gegevens moet invullen voor de subscription

*edit 2
Via de microsoft store die op turk stond geprobeerd.
daar pakt hij hem wel op de "virtuele cc" _/-\o_ mailtje gekregen dat het omgezet is.
na het invoeren kwam er wel een error in beeld.

maar de microsoft pagina geeft nu netjes aan.

Xbox Game Pass Ultimate
Volgende rekening op 25 februari 2026 ₺44,99

[ Voor 49% gewijzigd door eehbiertje op 25-02-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe zit het met de PC games in Gforce Now? Betekend dit dat we een Microsoft manier van inloggen krijgen in Gforce Now (zoals er is voor Steam, Epic, Ubisoft?). Want dat zou ik wel tof vinden, op XCloud vind ik het vervelend dat ik niet met toetsenbord en muis kan spelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:23
Mijn GamePass Ultimate verloopt in april. Wat was nu ook alweer de juiste manier om te verlengen? Eerst laten verlopen en dan met 3 jaar verlengen en weer voor € 1,- upgraden?
Het is alweer 3 jaar geleden dus weet het niet meer precies. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
ijna. Het is geen 1E maar de maandprijs van gamepass. Die 1E is alleen voor de allereerste maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:09
Rivanov schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:48:
Mijn GamePass Ultimate verloopt in april. Wat was nu ook alweer de juiste manier om te verlengen? Eerst laten verlopen en dan met 3 jaar verlengen en weer voor € 1,- upgraden?
Alles staat gewoon (al 3 jaar lang) in de openingspost :p.
Geef je Gold codes in voordat je je abonneert op Game Pass Ultimate. Je codes inwisselen terwijl je al Game Pass Ultimate hebt, zal ervoor zorgen dat je slechts 4 maand Ultimate krijgt voor je code voor 12 maand Gold.
Je moet dus eerst je huidige GPU laten aflopen.
Deze methode staat totaal los van het feit of je al eerder Gamepass gehad hebt. Dat laatste bepaalt enkel of je €1 of €12.99 zult betalen voor je nieuwe maand, waaraan de gehele Gold periode dan toegevoegd wordt.
Je zal nu dus €12.99 betalen, geen €1.

[ Voor 40% gewijzigd door Twixie op 25-02-2023 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:42:
[...]

[...]

[...]

toon volledige bericht
Of eventueel upgraden met een Game Pass Ultimate-code. Codes voor een maand zijn mogelijk goedkoper te krijgen, of bijvoorbeeld met Microsoft Rewards punten.
Die GPU-code moet overigens wel voor dezelfde regio zijn als de Xbox Live Gold-codes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
Zojuist via Kinguin Xbox Live Gold gekocht voor een jaar, maar de code blijkt gebruikt te zijn. Heb een dispute gestart, maar kan dus tot 12 uur duren tot de verkoper reageert. Iemand ervaring hiermee en hoelang en op wat voor manier dit wordt opgelost gewoonlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-05 15:02
Had ik vorige week ook, duurde uiteindelijk 3 dagen voordat het opgelost is. Na ongeveer 11 uur en 59 minuten kreeg ik enkel een bericht dat mijn bericht in behandeling werd genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
RobNemoo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:07:
Had ik vorige week ook, duurde uiteindelijk 3 dagen voordat het opgelost is. Na ongeveer 11 uur en 59 minuten kreeg ik enkel een bericht dat mijn bericht in behandeling werd genomen.
Hmmm, goed dat het in ieder geval is opgelost. Wordt even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heeft iemand het 'trucje' recent nog gedaan? En wat is de uitkomst van de conversie? Ik zie namelijk net het volgende op de website van Microsoft

Klik voor screenshot

Wilde net 2-3 kaarten met 12 maanden Live Gold kopen om zo die goedkope upgrade naar GPU te doen, maar nu lijkt het alsof dat niet meer 1-op-1 wordt overgezet. Iemand die uitsluitsel kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinnedje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:06:
Heeft iemand het 'trucje' recent nog gedaan? En wat is de uitkomst van de conversie? Ik zie namelijk net het volgende op de website van Microsoft

Klik voor screenshot

Wilde net 2-3 kaarten met 12 maanden Live Gold kopen om zo die goedkope upgrade naar GPU te doen, maar nu lijkt het alsof dat niet meer 1-op-1 wordt overgezet. Iemand die uitsluitsel kan geven?
Die conversie gaat over als je al GPU hebt, die truc is voor als je op dat moment geen lopend abonnement hebt.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:21:
[...]

Die conversie gaat over als je al GPU hebt, die truc is voor als je op dat moment geen lopend abonnement hebt.
Net codes gekocht (EU, wilde niet het risico lopen dat ze niet zouden werken en geen zin in gedoe) - codes geactiveerd in account - daarna upgrade van een euro naar GPU tot maart 2026. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Ik val in herhaling, maar dat staat allemaal in de openingspost uitgelegd. De topic warning is precies niet duidelijk genoeg :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:34

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rivanov schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:48:
Ik heb toen 12 van die 3 maanden kaarten gekocht en kreeg bij het verzilveren van 3 maanden de optie om doorlopende betaling aan te zetten waardoor je een maand extra kreeg waardoor één 3 maanden kaart een 4 maanden kaart werd. Uiteindelijk had ik 9 kaarten verzilverd en zat ik aan het maximum van 36 maanden. Wel elke keer de automatische betaling weer uitzetten alvorens je de volgende kaart verzilvert.

Gevonden:

MRE-Inc in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"

en even verder lezen....

MRE-Inc in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 02-03-2023 08:15 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:31
Twixie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:42:
[...]

[...]

[...]

toon volledige bericht
Hoe lang zal deze methode nog blijven werken? Mijn GPU abonnement verloopt pas 29-10-2023 namelijk.
Is daar al iets over bekend?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-05 23:58

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Bas Post schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Hoe lang zal deze methode nog blijven werken? Mijn GPU abonnement verloopt pas 29-10-2023 namelijk.
Nee

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Bas Post schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:38:
[...]
Werkt ondertussen al bijna 3 jaar zo, dus de kans dat het in oktober nog altijd zal lukken lijkt me groter dan dat het dan niet meer zal lukken. Sowieso kun je momenteel niets anders doen dan wachten tot je abonnement verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:30

3raser

⚜️ Premium member

Ik wilde graag Cloudgaming uitproberen op mijn Nvidia Shield TV 2015 dus ik heb voor 1 euro het maandabonnement van Game Pass Ultimate aangeschaft. Ik heb via sideloading de laatste versie van de Xbox Game Pass android app op de Shield geïnstalleerd (gedownload via APK mirror). Ter informatie: Mijn Shield is bedraad (Gbit) aangesloten op het netwerk die vervolgens via een 500Mbit glasvezel verbinding is verbonden met het internet. Latency zou bij mij geen probleem mogen spelen.

Mijn eerste ervaring is dat de app prima start op de Shield maar dat hij niet volledig compatible is met de controller. Zo kon ik de zoekfunctie niet gebruiken omdat het onscreen keyboard niet werd bediend. Die invoer moest ik dan weer met mijn afstandsbediening doen. Maar goed, dat zijn kleinigheden die te overkomen zijn.
Mijn eerste game-sessie was Forza 5. Tijdens de intro van het spel viel me gelijk iets op. Het beeld lijkt bij sommige nieuwe scenes te worden "opgebouwd" in meerdere lagen die duidelijk zichtbaar over elkaar heen vallen. Heel irritant om te zien. En hoewel het aantal frames nauwelijks lijkt af te nemen lijkt er dus wel een soort vreemde manier van kwaliteitsopbouw te spelen. Snel wisselende beelden gaven ook artifacts. Over de beeldkwaliteit ben ik dan ook niet erg te spreken. Maar nog erger was de input-lag. Een duidelijk merkbare vertraging die aanvoelde als iets van 200 tot 300ms.

Maar goed, misschien ligt dit aan het spel en is Forza iets teveel van het goede. Dus ik speelde daarna een spelletje Paw Patrol Grand Prix. Dat leek prima te doen hoewel ik ook hier wel eens problemen had. Zo bevroor het scherm op een gegeven moment terwijl het spel overduidelijk hoorbaar verder ging. Dit werd opgelost door even het menu te laden en weer terug te schakelen. De algemene beeldkwaliteit was in dit spel ook niet heel denderend. Er lijkt een sterke compressie te worden gebruikt. Alsof ik soms naar jpeg afbeeldingen kijken van van die brokkelige randen rondom letters.

Ik vraag me nu dus af, zijn dit herkenbare problemen voor mensen die via een Shield gamen? Kan ik ergens misschien iets configureren om bepaalde problemen te voorkomen? Ik vind de huidige kwaliteit/gebruiksgemak namelijk niet voldoende om er het volledige maandbedrag voor uit te geven. Android TV ondersteuning vanuit Microsoft zou al veel kunnen schelen denk ik. Maar daar hoeven we nog niet op te rekenen zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door 3raser op 03-03-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@3raser
Ik heb het niet zelf op de shield gebruikt maar speel wel soms Forza horizon 5 via streaming op de steam deck (in de Edge browser). Dat gaat prima en heeft nauwelijks merkbare vertraging (ook op glasvezel maar bij mij ook via WiFi). Toen de game nieuw was was die vertraging er wel (toen op pc) en zwabberde ik over de weg alsof ik straal bezopen was (omdat je steeds net iets te laat stopt met sturen door de vertraging). Dat is dus aan de kant van de dienst enorm verbeterd. Ik heb dus geen tip voor je hoe het te verbeteren op de shield maar dát het aan de kant van de shield gezocht moet worden en niet inherent aan de dienst is lijkt mij wel duidelijk.

Wat beeldkwaliteit betreft... Ik ben niet zo'n pixelpeeper en ben dus niet de beste persoon om dit te beoordelen. Dat opbouwen in lagen herken ik niet... Wat ik bij de steam deck wel echt merk is dat de kleuren allemaal wat gedempt zijn (muted). Het scherm van dat ding is al niet het meest briljante ooit (vooral niet als je normaal naar oled schermen kijkt) maar bij gamepass streaming wordt het echt een naargeestige boel (gelukkig kun je met een decky plugin de kleuren wel weer wat bijstellen).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Laatste week heb ik wat problemen, en dan meer met vertraging en haperende gameplay, op zowel de mobiel, laptop en Xbox Series X, en voornamelijk met Forza Horizon 5, nog iemand hier last van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:20
Hierbij bevestig ik dat de truuk van Gold naar GPU nog steeds werkt. Tot 8/3/2026 kan ik gebruik maken van GPU, na jaren te veel betaald te hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 17:07
Via Kinguin kun je dit bestellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsaGrq0rrwe8sQ4QOogxwo3ESYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N36c5kl7h5tvG2HJlKphOoTp.png?f=user_large

Heeft er iemand ervaring mee of deze toch met een VPN te activeren is...? En zo ja, hoe...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfj
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-03 10:45

xfj

Sinds donderdag werkt mijn Game Pass Ultimate niet meer. Op de Xbox website en Microsoft website staat er nog steeds een actief abonnement voor Game Pass Ultimate, maar in de apps niet meer. Alleen dat ik Game Pass Ultimate kan kopen, wat natuurlijk niet werkt omdat ik al een abonnement heb.

Edit 12/03: werkt nu ook weer bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door xfj op 12-03-2023 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xfj schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:55:
Sinds donderdag werkt mijn Game Pass Ultimate niet meer. Op de Xbox website en Microsoft website staat er nog steeds een actief abonnement voor Game Pass Ultimate, maar in de apps niet meer. Alleen dat ik Game Pass Ultimate kan kopen, wat natuurlijk niet werkt omdat ik al een abonnement heb.
Bij mij is dit ook zo denk ik. GamePass games starten niet meer, normale wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
tploumen schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:27:

[Afbeelding]

Heeft er iemand ervaring mee of deze toch met een VPN te activeren is...? En zo ja, hoe...?
Ik heb zelf alleen ervaring met de EU versie. En die werken prima. Kosten nu iets van 2 euro.

Je moet alleen wel elke keer een abonnement afsluiten(en daarna weer opzeggen).

/Edit @Donstil @xfj bij mij werken de GPU games wel gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 11-03-2023 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:24:
[...]
Ah vergeten te posten hier (andere topic wel) maar leek even een tijdelijk hik te zijn ofz want alles werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 17:07
loki504 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Ik heb zelf alleen ervaring met de EU versie. En die werken prima. Kosten nu iets van 2 euro.

Je moet alleen wel elke keer een abonnement afsluiten(en daarna weer opzeggen).

Klopt, prijs EU versie is flink aan het stijgen de laatste maand. Vandaar dat ik de niet EU versie zou willen gebruiken. Echter kan dit door een VPN te gebruiken...? Iemand ervaring hiermee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-05 20:17
tploumen schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:27:

[Afbeelding]

Ik gebruik proton vpn.(verbinden met America, en activeer de code in windows store)

Werkt perfect voor mij, ik doe dit elke maand trouwens.( niet vergeten achteraf je abonnement verlenging uit te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfj
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-03 10:45

xfj

Donstil schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:58:
[...]

Ah vergeten te posten hier (andere topic wel) maar leek even een tijdelijk hik te zijn ofz want alles werkt weer :)
Bij mij nog niet. Ik gebruik de website maar om te controleren of het alweer werkt, alle apps zeggen hetzelfde maar duren een stuk langer om te laden. Deze foutmelding verschijnt als je drukt op dat "GAME PASS ULTIMATE KOPEN".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9o_nqQhMVOUNgj5w80RXZxbdz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fmdgjsEUL3jlVadFM2eF9KLa.png?f=fotoalbum_large

Edit 12/03: werkt nu ook weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Weet niet of ik het juist begrepen heb.. Maar het gerucht gaat dat als de Activision / blizzard deal rond is. Dan is het afgelopen met de xbox live conversie. Voor nu is het al wat moeilijker gemaakt met grijze markt codes (Brazilië Turkije enz) maar dan zou het helemaal over moeten zijn..

Maar aan de andere kant er zwerven nog vele xbox live codes rond dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
eehbiertje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:49:
Weet niet of ik het juist begrepen heb.. Maar het gerucht gaat dat als de Activision / blizzard deal rond is. Dan is het afgelopen met de xbox live conversie. Voor nu is het al wat moeilijker gemaakt met grijze markt codes (Brazilië Turkije enz) maar dan zou het helemaal over moeten zijn..

Maar aan de andere kant er zwerven nog vele xbox live codes rond dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen 🤔
Ze kunnen natuurlijk prima het omzetten van Live naar Game Pass onmogelijk maken, maar als dat interessant was geweest, dan hadden ze dat járen geleden al gedaan. Ik verwacht niet dat er snel verandering zal komen in deze truc.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Iemand enig idee hoe laat valheim op GPU komt? Ik zie hem nog niet op de lijst staan😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:01
loki504 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:26:
Iemand enig idee hoe laat valheim op GPU komt? Ik zie hem nog niet op de lijst staan😟
Normaal is het 19:00 uur. dus als die er vandaag op komt is het denk ik gewoon 19:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ruudox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Normaal is het 19:00 uur. dus als die er vandaag op komt is het denk ik gewoon 19:00 uur.
Thx nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:57
Ik lees ineens onderstaand nieuwsbericht... :-(

https://www.ign.com/artic...-game-pass-ultimate-trial

Dat terwijl mijn (3-jarig) GP Ultimate account komende 12 april afloop en ik (uiteraard) van plan was om ook nu weer de methode toe te passen waarmee je je lopende Xbox live abonnement 1-op-1 kon omzetten naar GP Ultimate. Iemand die al heeft uitgeprobeerd of die optie er überhaupt nog is? ;)

En ja, ik ben ervan op de hoogte dat je het omzetten voor € 1,- maar eenmalig kon toepassen, maar ik begreep dat je voor € 12,99 (of iets in die richting) het ook voor een 2e keer kon toepassen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 13:37
Rossi46 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:40:

Dat terwijl mijn (3-jarig) GP Ultimate account komende 12 april afloop en ik (uiteraard) van plan was om ook nu weer de methode toe te passen waarmee je je lopende Xbox live abonnement 1-op-1 kon omzetten naar GP Ultimate. Iemand die al heeft uitgeprobeerd of die optie er überhaupt nog is? ;)

En ja, ik ben ervan op de hoogte dat je het omzetten voor € 1,- maar eenmalig kon toepassen, maar ik begreep dat je voor € 12,99 (of iets in die richting) het ook voor een 2e keer kon toepassen.
Dat werkt gewoon nog steeds. Het enige wat Microsoft heeft geschrapt is de proefperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Rossi46 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:40:

Het enige wat dit betekent is dat het omzetten van Xbox Live Gold naar Xbox Game Pass Ultimate €12 duurder is geworden (altijd €12,99, ook de eerste keer).

Dat ze dit wel doen, maar de truc van het omzetten zelf nog steeds laten bestaan, geeft denk ik wel aan dat ze liever mensen hebben die voor een schijntje Game Pass Ultimate hebben, dan dat ze heel veel klanten mislopen, maar wel de volle mep ervoor vangen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Via Eneba 3 x 12 maanden Gold Europa aangeschaft voor € 135,- in totaal.
Volgende week verloopt m'n abonnement, dus kan dan weer verlengen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Laatst online: 11:22
Heb ik iets fout gedaan bij 'de Live naar Ultimate truuk'? Ik heb 12 maanden Live redeemed (voor ~€50), vervolgens mijn abonnement geüpgraded naar Ultimate, maar het lijkt erop alsof ik nu €12,99 maandelijks gefactureerd zal worden daarvoor. Uiteindelijk betaal ik dan voor 1 jaar ~ €200 - wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Boyangles schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:50:
Heb ik iets fout gedaan bij 'de Live naar Ultimate truuk'? Ik heb 12 maanden Live redeemed (voor ~€50), vervolgens mijn abonnement geüpgraded naar Ultimate, maar het lijkt erop alsof ik nu €12,99 maandelijks gefactureerd zal worden daarvoor. Uiteindelijk betaal ik dan voor 1 jaar ~ €200 - wat doe ik verkeerd?
Wat staat er als einddatum voor je abonnement nu?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Laatst online: 11:22
Gunner schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Wat staat er als einddatum voor je abonnement nu?
Zowel op account.microsoft.com als op de Xbox gekeken: er staat geen einddatum. Terwijl ik dit schrijf, zie ik op mijn Ultimate subscription dat de next charge 1 mei 2024 is...Opgelost :+

Het was verwarrend tijdens het afsluiten, omdat het lijkt alsof de €12,99 monthly recurring is, maar die is dus jaarlijks.

Dank voor het wijzen in de juiste richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Boyangles schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:58:
[...]

Zowel op account.microsoft.com als op de Xbox gekeken: er staat geen einddatum. Terwijl ik dit schrijf, zie ik op mijn Ultimate subscription dat de next charge 1 mei 2024 is...Opgelost :+

Het was verwarrend tijdens het afsluiten, omdat het lijkt alsof de €12,99 monthly recurring is, maar die is dus jaarlijks.

Graag gedaan. De 12.99 is niet vreemd namelijk want wat daar staat is dat er na het aflopen van je abonnement een billing gaat plaatsvinden van 12.99 , omdat dat het normale tarief is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
[...]

€12,99 jaarlijks? Hoe kom je daar bij?

Vanaf 1 mei 2024 ga je maandelijks €12,99 betalen, tenzij je voor die tijd annuleert, of vouchers invult waardoor je 'Next charge'-datum verder naar achteren zal schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
[...]
Om @Gunner te vervolledigen: ja, die €12.99 is effectief wel maandelijks, en is de normale prijs. Die gaat echter pas in nadat je geconverteerde Live periode afgelopen is. Het beste zet je nu dus direct je automatic renewal uit, en zet in je agenda dat je dan in mei volgend jaar eerst GPU laat aflopen (want geen renewal meer), zodat je daarna dan weer dezelfde Live Gold truuk kunt toepassen.

EDIT: voor alle duidelijkheid: met die Live truuk, betaal je sowieso ook telkens voor de eerste maand GPU aan de gangbare prijs (€12.99 tenzij je nog nooit abonnee was, dan is het eenmalig €1). Je Live periode wordt dan aan die eerste maand toegevoegd. Dus die €12.99 is niet voor een jaar, dat jaar heb je door de conversie van je jaartje Live.

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 30-03-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Twixie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Om @Gunner te vervolledigen: ja, die €12.99 is effectief wel maandelijks, en is de normale prijs. Die gaat echter pas in nadat je geconverteerde Live periode afgelopen is. Het beste zet je nu dus direct je automatic renewal uit, en zet in je agenda dat je dan in mei volgend jaar eerst GPU laat aflopen (want geen renewal meer), zodat je daarna dan weer dezelfde Live Gold truuk kunt toepassen.

EDIT: voor alle duidelijkheid: met die Live truuk, betaal je sowieso ook telkens voor de eerste maand GPU aan de gangbare prijs (€12.99 tenzij je nog nooit abonnee was, dan is het eenmalig €1). Je Live periode wordt dan aan die eerste maand toegevoegd. Dus die €12.99 is niet voor een jaar, dat jaar heb je door de conversie van je jaartje Live.
Die eenmalige prijs van €1 is sinds kort afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Thanks! Vroeg me al af waarom @Boyangles het had over €12.99 terwijl uit zijn verhaal leek alsof het de allereerste keer is dat hij GPU neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 20:12
Mijn Ultimate loopt af 24December 2024.
Kan ik er weer een jaar bijkopen via bovenstaande methodes?
Of moet ik wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cr0kie schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:42:
Of moet ik wachten?
Die methode werkt alleen als je geen actief GPU hebt.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 07:51
Cr0kie schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:42:
Of moet ik wachten?
Met alle respect.
Lees toch eerst eens het forum...
Deze vraag is ondertussen wel 1000x voorbij gekomen net als de stappen hoe je het moet doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Weer voorzien tot 5 april 2026!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
ErwinJ schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:03:
[...]
Lees toch eerst eens het forum...
@Cr0kie moet zelfs het forum niet lezen, enkel de openingspost. Staat ook gewoon in de Topic Warning hieronder. Maar ja, niemand leest dat natuurlijk :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 20:12
Twixie schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:02:
[...]

@Cr0kie moet zelfs het forum niet lezen, enkel de openingspost. Staat ook gewoon in de Topic Warning hieronder. Maar ja, niemand leest dat natuurlijk :p.
Nou daar kon ik het antwoord niet volledig vinden, want je kunt non-stackable codes kopen en stackable.
Net een jaar bijgekocht via turkije en kunnen redeemen. (Even verduidelijken; een ultimate game pass voor 12 maanden) Dus nu niet tot december 24 maar 25 ultimate voor een lager bedrag. (12 maanden net omgerekend 67 euro betaald)

[ Voor 5% gewijzigd door Cr0kie op 05-04-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 23:24

MWD

Hoi Tweakers,

Ik zit met een probleempje waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Het zit zo: Ik wilde gisteren Game Pass Ultimate afsluiten voor mijn Xbox Series X die al jaren op US locatie staat ingesteld. Aangezien ik nog US dollars op mijn account heb staan én in het verleden met een VPN Xbox Live Gold heb kunnen redeemen dacht ik dat dit weer zou kunnen. Dus Xbox Live Gold 12 months US kaart gehaald bij Live Kaarten.nl en wilde deze vervolgens redeemen (met VPN op US én locatie op Xbox.com op US)....maar kreeg keer op keer de volgende melding:

Pick a different way to pay
This payment option is no longer valid. Pick another way to pay, or contact your payment provider.
PUR-InvalidPaymentInstrument

Na herhaaldelijk contact met MS chat en Live kaarten zijn we er nog niet uit gekomen. Ik heb in eerste instantie niks veranderd aan mijn Payment options maar heb dit na deze meldingen verwijderd en Paypal weer toegevoegd. MS chat weet het niet en gokt het op het feit dat ik fysiek in NL zit maar een code van US probeer te redeemen. Nu las ik ergens dat dit jaar de beveiliging is aangescherpt bij MS en dat je bij activeren van abonnementen een geldig betaalmiddel (CC/Paypal) uit diezelfde regio nodig hebt.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of weet een oplossing? Alle hulp is welkom....en anders als ik er niet uit ga komen verkoop ik mijn US code aan iemand hier voor een leuk prijsje :)

Alvast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door MWD op 06-04-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:34
MWD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:10:
Hoi Tweakers,

Het zit zo: Ik wilde gisteren Game Pass Ultimate afsluiten voor mijn Xbox Series X die al jaren op US locatie staat ingesteld. Aangezien ik nog US dollars op mijn account heb staan én in het verleden met een VPN Xbox Live Gold heb kunnen redeemen dacht ik dat dit weer zou kunnen. Dus Xbox Live Gold 12 months US kaart gehaald bij Live Kaarten.nl en wilde deze vervolgens redeemen (met VPN op US én locatie op Xbox.com op US)....maar kreeg keer op keer de volgende melding:

This payment option is no longer valid. Pick another way to pay, or contact your payment provider.

Na herhaaldelijk contact met MS chat en Live kaarten zijn we er nog niet uit gekomen. Ik heb in eerste instantie niks veranderd aan mijn Payment options maar heb dit na deze meldingen verwijderd en Paypal weer toegevoegd. MS chat weet het niet en gokt het op het feit dat ik fysiek in NL zit maar een code van US probeer te redeemen. Nu las ik ergens dat dit jaar de beveiliging is aangescherpt bij MS en dat je bij activeren van abonnementen een geldig betaalmiddel (CC/Paypal) uit diezelfde regio nodig hebt.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of weet een oplossing? Alle hulp is welkom....en anders als ik er niet uit ga komen verkoop ik mijn US code aan iemand hier voor een leuk prijsje :)

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Heb je de code proberen te activeren zonder betaalmiddel aan je account gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

Exactor it schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:56:
[...]

Heb je de code proberen te activeren zonder betaalmiddel aan je account gekoppeld?
Ja, ook geprobeerd. Krijg dan dezelfde melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Hoi Tweakers,

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Ik heb even lopen zoeken voor je, en bij wat mensen nagevraagd, wat ik begrepen heb is uit veiligheid besloten dat er een geld betaalmethode gekoppeld moet zijn, dit kan Paypal zijn, maar ook een Credit Card. Waarom ze dit hebben gedaan geen idee, maar je noemde het zelf ook al dat deze uit de zelfde regio moet zijn. Nu kreeg ik van iemand een tip, en ik durf niet met 100% zekerheid te zegge dat het werkt, dat is om een prepaid creditcard toe te voegen van Amerika. Nogmaals ik weet niet of dit werkt, maar een andere optie heb ik (nog) niet gevonden voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWD

MWD

Linksquest schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:36:
[...]

Ik heb even lopen zoeken voor je, en bij wat mensen nagevraagd, wat ik begrepen heb is uit veiligheid besloten dat er een geld betaalmethode gekoppeld moet zijn, dit kan Paypal zijn, maar ook een Credit Card. Waarom ze dit hebben gedaan geen idee, maar je noemde het zelf ook al dat deze uit de zelfde regio moet zijn. Nu kreeg ik van iemand een tip, en ik durf niet met 100% zekerheid te zegge dat het werkt, dat is om een prepaid creditcard toe te voegen van Amerika. Nogmaals ik weet niet of dit werkt, maar een andere optie heb ik (nog) niet gevonden voor je.
Hier was ik al bang voor. In ieder geval bedankt voor het uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
Hoi Tweakers,

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Beste,
ik redeem nog steeds codes van Amerika.
Mijn microsoft (xbox) account staat gewoon op mijn thuis land (Belgie) ,
en mijn betaling ook paypal (Belgie).
Dan pas zet ik mijn vpn op America en redeem ik de code vanuit de microsoft store (bij mij in windows).
Misschien helpt die voor jou.

Edit: Je kunt gewoon paypal aanmaken en koppelen aan je bankrekening mocht je dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

Triple Stars schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:49:
[...]

Beste,
Dan pas zet ik mijn vpn op America en redeem ik de code vanuit de microsoft store (bij mij in windows).

Edit: Je kunt gewoon paypal aanmaken en koppelen aan je bankrekening mocht je dit niet hebben.
Dat heb ik allemaal al een keer geprobeerd. Die codes die jij wel kan redeemen, zijn dat codes van Xbox Live Gold / Game Pass of Gift Cards? Volgens mij werkt het met Gift Cards makkelijker en heb je geen back-up payment nodig in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
MWD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:18:
[...]

Dat heb ik allemaal al een keer geprobeerd. Die codes die jij wel kan redeemen, zijn dat codes van Xbox Live Gold / Game Pass of Gift Cards? Volgens mij werkt het met Gift Cards makkelijker en heb je geen back-up payment nodig in je profiel.
Gold / gamepass cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

En deze codes heb je dit jaar nog geredeemed? Ik lees her en der dat er sinds dit jaar weer extra beveiligingsupdate is gedaan door MS waardoor je verplicht bent een CC of Paypal uit de regio van je code te hebben. Ik heb gisteren Paypal toegevoegd (Paypal zonder tegoed maar wel gekoppeld aan bank) maar ook geen succes... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

MWD schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:50:
[...]

En deze codes heb je dit jaar nog geredeemed? Ik lees her en der dat er sinds dit jaar weer extra beveiligingsupdate is gedaan door MS waardoor je verplicht bent een CC of Paypal uit de regio van je code te hebben. Ik heb gisteren Paypal toegevoegd (Paypal zonder tegoed maar wel gekoppeld aan bank) maar ook geen succes... 8)7 |:(
Heb je al eens een andere VPN geprobeerd? Sommige worden herkend en geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

Elias2020 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:39:
[...]

Heb je al eens een andere VPN geprobeerd? Sommige worden herkend en geblokt.
Ja zeker, Tunnelbear, Urban VPN en NordVPN geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58

TheVMaster

Moderator WOS
Triple Stars schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:49:
[...]

Beste,

Als je codes redeemed in de Microsoft Store app op Windows dan is die VPN overbodig he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

TheVMaster schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:26:
[...]

Als je codes redeemed in de Microsoft Store app op Windows dan is die VPN overbodig he :-)
Alleen voor codes van giftcards toch? Game codes werken bij mij niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

d.bakker84 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:00:
[...]

Alleen voor codes van giftcards toch? Game codes werken bij mij niet op die manier.
Wat een gedoe allemaal joh, afgelopen verlengen ging het toch veel gemakkelijker bij mij. Na veel zoeken in fora, bellen en chatten met MS en zelf uitproberen kom ik er nog steeds niet uit. Nu zit ik er toch aan te denken om maar helemaal over te gaan op NL regio..dan maar iets meer betalen. Iemand interesse in een US Gold 12 maanden code voor een leuk prijsje?

[ Voor 9% gewijzigd door MWD op 07-04-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
d.bakker84 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:00:
[...]

Ow sorry, game codes verzilver ik gewoon in de browser zonder VPN. Je moet alleen even zorgen dat je in de browser dus wel in de betreffende store zit (waar je het tegoed hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

TheVMaster schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:51:
[...]

Ow sorry, game codes verzilver ik gewoon in de browser zonder VPN. Je moet alleen even zorgen dat je in de browser dus wel in de betreffende store zit (waar je het tegoed hebt).
Je bedoelt nu dus dat je een game koopt met tegoed. Dat is niet een game code. Een game code van een game van een bepaald land kan je niet zonder VPN claimen. Of begrijp ik verkeerd wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
MWD schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:53:
[...]

Ja zeker, Tunnelbear, Urban VPN en NordVPN geprobeerd.
Ik gebruik Proton VPN

2 weken geleden nog een usa gamepass card ultimate redeemed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
TheVMaster schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:26:
[...]

Nee, toch niet.
Store moet ingelogd zijn in het land van de huidige code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Triple Stars schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:27:
[...]

Nee, toch niet.
Store moet ingelogd zijn in het land van de huidige code.
Raar, je kunt gewoon onderaan (als je ingelogd bent op je xbox account in de browser) het land selecteren en dan moet je (in mijn geval) in het Portugees even door de stappen heen klikken. nog nooit een VPN nodig gehad, echt niet.. We hebben het over twee verschillende dingen blijkbaar. Ik koop alleen tegoed in een ander land om daar vervolgens via de Xbox store een game mee te betalen. Jij hebt het (blijkbaar) over een code waarmee je direct een game kunt kopen. Blijkbaar is dat nog voordeliger en dus ook ‘iets’ ingewikkelder.

Al vraag ik mij af of je die code ook niet gewoon zou kunnen redeemen via de Microsoft Store (waarbij je de regio op hetzelfde land hebt gezet). Snap dan niet heel goed wat die VPN zou toevoegen, aangezien je bij het redeemen (in de MS Store App) ook al ziet dat je Xbox Account aangeeft dat je een aankoop doet uit dat betreffende land.

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2023 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
d.bakker84 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:04:
[...]

Je bedoelt nu dus dat je een game koopt met tegoed. Dat is niet een game code. Een game code van een game van een bepaald land kan je niet zonder VPN claimen. Of begrijp ik verkeerd wat je bedoelt?
Ooohw, wacht. Hoezo zou je een game code ‘voor een bepaald land’ willen kopen? Heb is toch veel makkelijker om tegoed (uit datzelfde land) te gebruiken? Of is een game code (voor dat bepaalde land) nog veel goedkoper, of hebben we het over een paar euri wat je daar nog extra mee kunt besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
TheVMaster schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:41:
[...]

Raar, je kunt gewoon onderaan (als je ingelogd bent op je xbox account in de browser) het land selecteren en dan moet je (in mijn geval) in het Portugees even door de stappen heen klikken. nog nooit een VPN nodig gehad, echt niet.. We hebben het over twee verschillende dingen blijkbaar. Ik koop alleen tegoed in een ander land om daar vervolgens via de Xbox store een game mee te betalen. Jij hebt het (blijkbaar) over een code waarmee je direct een game kunt kopen. Blijkbaar is dat nog voordeliger en dus ook ‘iets’ ingewikkelder.

Al vraag ik mij af of je die code ook niet gewoon zou kunnen redeemen via de Microsoft Store (waarbij je de regio op hetzelfde land hebt gezet). Snap dan niet heel goed wat die VPN zou toevoegen, aangezien je bij het redeemen (in de MS Store App) ook al ziet dat je Xbox Account aangeeft dat je een aankoop doet uit dat betreffende land.
Wij hebben het over de gold en gamepass codes.
De store moet, bij mij toch op het betreffende land staan, anders pakt hij hem niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Triple Stars op 07-04-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Triple Stars schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:19:
[...]

Wij hebben het over de gold en gamepass codes.
De store moet, bij mij toch op het betreffende land staan, anders pakt hij hem niet aan.
Tuurlijk en dat is dus heel simpel (in Windows), gewoon de regio van Windows zelf (in de instellingen) even tijdelijk op het betreffende land zetten. De Microsoft Store app zal vervolgens verversen en dan heb je dus de Store van dat betreffende land. Zo simpel is het en ik kan me bijna niet voorstellen dat het voor het verzilveren van Gold codes (of tegoed) wel werkt en voor game codes ineens niet. x :z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 22:21
Een (regiogebonden) tegoed (giftcard), abonnement (Xbox Live/Game Pass) of een spelcode zijn drie verschillende producten en het inwisselen gaat per producttype anders en ook het apparaat waarop je ze probeert in te wisselen (xbox console [MS Store app], pc [MS website/MS Store app], of telefoon speelt een rol.

Spelcodes geven over het algemeen de meeste problemen, deze blijken soms toch regiogebonden te zijn dat ze niet ingewisseld kunnen worden op een account dat gekoppeld is aan een andere regio.

Soms lost een VPN-verbinding dit op, of een tijdelijke verhuizing van een account naar een andere regio (zonder VPN-verbinding), soms is zowel een VPN-verbinding en een verhuizing naar een andere regio noodzakelijk.
Het blijft m.i. trial-and-error.
Wellicht is het ook een kwestie van geduld: eerst je account verhuizen en vervolgens een dag wachten met het inwisselen van een code om de Microsoft/Xbox systemen de tijd te geven om de accountgegevens te synchroniseren. Helaas ben ik zelf niet zo geduldig.

Bekende foutmeldingen zijn o.a.
  • code wordt niet herkend: ongeldige lettercombinaties die nooit in codes voorkomen (meestal via Xbox console; code is uiteraard correct [vermoedelijke oorzaak een regiomismatch]; inwisselen op een ander apparaat)
  • "TokenDescriptionGet-TooManyRequests" (meestal op PC; vaak al bij een tweede poging.)
Van deze foutmeldingen niets aantrekken en het later op een andere wijze nogmaals proberen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Exact, dit is het complete correcte verhaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

TheVMaster schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:42:
[...]

Ooohw, wacht. Hoezo zou je een game code ‘voor een bepaald land’ willen kopen? Heb is toch veel makkelijker om tegoed (uit datzelfde land) te gebruiken? Of is een game code (voor dat bepaalde land) nog veel goedkoper, of hebben we het over een paar euri wat je daar nog extra mee kunt besparen?
Omdat er soms hele goedkope gamecodes van een ander land te koop zijn. En nee, ik doe dat niet, omdat het me veel te veel gedoe is en niet zo veel goedkoper is. Maar jouw reactie suggereerde dat dat dus allemaal heel makkelijk gaat, wat niet zo is, daarom ging ik er wel even op in zodat mensen dit niet verkeerd begrijpen en zo hun geld uitgeven aan een code die ze niet (makkelijk) kunnen redeemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
d.bakker84 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:35:
[...]

Omdat er soms hele goedkope gamecodes van een ander land te koop zijn. En nee, ik doe dat niet, omdat het me veel te veel gedoe is en niet zo veel goedkoper is. Maar jouw reactie suggereerde dat dat dus allemaal heel makkelijk gaat, wat niet zo is, daarom ging ik er wel even op in zodat mensen dit niet verkeerd begrijpen en zo hun geld uitgeven aan een code die ze niet (makkelijk) kunnen redeemen :)
Duidelijk. Ik koop ook nooit goedkope gamecodes, maar altijd gift cards. Niet bewust overigens, maar ik heb het sowieso niet zo op met die vaak wat ‘vage’ manieren om aan die game codes te komen. Op de een of andere manier heb ik geen zin in dat ‘gedoe’, voor dat kleine beetje meer korting dat je dan zou kunnen krijgen.

Maar goed, blijkbaar is het verzilveren van een (goedkope) game code dus ingewikkelder dan alle andere codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

TheVMaster schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:35:
[...]

Tuurlijk en dat is dus heel simpel (in Windows), gewoon de regio van Windows zelf (in de instellingen) even tijdelijk op het betreffende land zetten. De Microsoft Store app zal vervolgens verversen en dan heb je dus de Store van dat betreffende land. Zo simpel is het en ik kan me bijna niet voorstellen dat het voor het verzilveren van Gold codes (of tegoed) wel werkt en voor game codes ineens niet. x :z
Dus als ik jou mag geloven moet het heel simpel zijn (was het voor mij vroeger ook!) om een Gold code te activeren. Wat kan ik nog meer proberen om die US Gold code te activeren? Ik heb al meerdere VPN's gebruikt, Paypal en CC gekoppeld, alles staat op US regio (behalve de payment opties uiteraard), op Xbox console en PC geprobeerd. Hoe heb jij alles ingesteld? Ik kan dat dan misschien proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MWD schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:46:
[...]

Dus als ik jou mag geloven moet het heel simpel zijn (was het voor mij vroeger ook!) om een Gold code te activeren. Wat kan ik nog meer proberen om die US Gold code te activeren? Ik heb al meerdere VPN's gebruikt, Paypal en CC gekoppeld, alles staat op US regio (behalve de payment opties uiteraard), op Xbox console en PC geprobeerd. Hoe heb jij alles ingesteld? Ik kan dat dan misschien proberen.
Ik heb 'gewoon' NL Xbox Gold Codes, maar als ik gift cards verzilver dan kan dat dus gewoon op mijn Nederlandse Windows machine waarbij ik de regio op (in jouw geval) US zet. Geen VPN en mijn Xbox account is ook gewoon een Nederlands account. Maar geen idee of dat ook kan met US Gold codes btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

TheVMaster schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:39:
[...]

Ik heb 'gewoon' NL Xbox Gold Codes, maar als ik gift cards verzilver dan kan dat dus gewoon op mijn Nederlandse Windows machine waarbij ik de regio op (in jouw geval) US zet. Geen VPN en mijn Xbox account is ook gewoon een Nederlands account. Maar geen idee of dat ook kan met US Gold codes btw.
De Gift cards heb ik inderdaad ook (vorig jaar) gemakkelijk kunnen redeemen door alleen de regio te veranderen op de website of Xbox. Abonnementen zijn blijkbaar lastiger en is me tot op heden nog niet gelukt. Ik heb van een NL Xbox medewerker het advies gekregen om na 25 pogingen (met verschillende instellingen) toch maar even na het weekend pas weer de code proberen te redeemen anders kans op een ban 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MWD schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:55:
[...]

De Gift cards heb ik inderdaad ook (vorig jaar) gemakkelijk kunnen redeemen door alleen de regio te veranderen op de website of Xbox. Abonnementen zijn blijkbaar lastiger en is me tot op heden nog niet gelukt. Ik heb van een NL Xbox medewerker het advies gekregen om na 25 pogingen (met verschillende instellingen) toch maar even na het weekend pas weer de code proberen te redeemen anders kans op een ban 8)7
Ik zou die code verkopen en gewoon goedkoop proberen NL codes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

TheVMaster schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:56:
[...]

Ik zou die code verkopen en gewoon goedkoop proberen NL codes te kopen.
Ja dat probeer ik nu ook maar. En al ben ik meer kwijt voor NL codes, gemak dient inderdaad de mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-05 19:58
MWD schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:31:
[...]

Ja dat probeer ik nu ook maar. En al ben ik meer kwijt voor NL codes, gemak dient inderdaad de mens
Je zou nog kunnen proberen te activeren met de TOR browser met een USA exit node. Ik had een Turkse key laatst gekocht en deze kon ik niet met een vpn verzilveren. Met de TOR browser en een Turkse exit node werkte het wel.
Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)