Android Automotive

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Heb gebruik gemaakt van een Android emulator op mijn iMac.
Texie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Lukt dit ook op een Windows 10 PC?
Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Hij blijft aangeven dat hij niet beschikbaar is voor de Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:31:
Mij lukt het niet om de beta flitsmeister app in de auto te krijgen. Ik heb ooit de “per ongeluk” versie in de auto gekregen via de playstore app ( op mijn iPad). Ik kan die foute versie wel wissen in de auto, maar niet wegkrijgen uit de MyApps in de playstore app. Ik heb mij aangemeld als tester, maar ik krijg de Beta niet in beeld in de auto. . Ik heb me tussendoor weer afgemeld en aangemeld als tester omdat dat kennelijk sommige mensen hielp, maar niet bij mij. In de playstore blijft het bekende kruisje staan bij Volvo, er staat wel Beta, “geïnstalleerd” maar hij komt dus niet in de auto terecht. Mijn gevoel is dat de oude versie in de PlayStore ‘in de weg zit’ maar ik kan daar hem niet wissen.

Ik heb geen Android telefoon, dus moet met de iOS playstore app werken. Iemand een suggestie wat ik nog kan doen?
Ik had ook de oude versie, maar dat is het probleem niet. Bij mij werkte het afmelden bij Flitsmeister (via de link waar je normaal mee aan zou moeten melden). Dan even in de PlayStore refreshen zodat Beta weer weg is. Dan opnieuw aanmelden bij de FM beta, en weer refreshen in de PlayStore. Bij mij stond toen meteen het beschikbaarheid vinkje voor mijn Volvo apparaat aan en kon ik de beta naar de auto pushen (zonder eerst de oude versie te verwijderen).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 12:45
Montalbano schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Bij de “tijdelijke” versie kon je hem laten starten zodra je telefoon Bluetooth verbinding maakt.
Met deze versie heb ik het nog niet geprobeerd maar ik verwacht eigenlijk dat dat met deze versie ook kan.
Ja dat werkte inderdaad prima maar deze versie is echt een stuk kaler en zie nergens een optie om automatisch starten in te stellen. Dus ik denk dat ze dat nog moeten gaan bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 19:35

Rianata

Have you played Atari today?

Vandaag ook 200KM rit met Flitsmeister beta en zonder issues. De audio meldingen bij flitser en wegwerkzaamheden werkten prima (wel even het geluidsniveau tov andere meldingen tweaken). Een visuele melding is er idd niet echt. Wel wordt een notificatie in het notificatie scherm getoond (degene die je van boven naar beneden swiped), maar dat werkt natuurlijk niet prettig onder het rijden. Ik ben wel content en benieuwd of ie bij de volgende rit autoamtisch(ge)start (is) of dat je hem weer moet openen. Zelf hou ik of GMaps open of het overzichtsscherm met de 4 balken met info, dus FM in de achtergrond.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:58
Puur qua flitsinfo maakt het dus weinig uit of je de AAOS app gebruikt of de app via je telefoon en een Bluetooth koppeling.

Je kan (nog) niet melden maar als het blijft zoals nu ga je dat ook niet snel doen denk ik. Gewoon te veel klikken op het scherm omdat er geen handige overlay is. Bovendien ga je de navigatie denk ik ook niet gebruiken want die heeft geen koppeling met je SoC.

Ik heb het vandaag eerst aangeklikt in het scherm dus weet zo niet of de app ook automatisch opstart. Er was iig geen optie voor in het menu. Dus ik hoop maar dat het er in zit. Aan de andere kant... Dan zou je het dus ook niet kunnen uitzetten behalve het geluid op stil.

Kortom nog veel vragen over het gebruik 😁

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 28-01-2022 23:36 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Gisteren FM geïnstalleerd zonder problemen (P2) en morgen een flinke rit. Ben benieuwd!

Complimenten voor deze actie en ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen... ik geef graag mijn feedback.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
Montalbano schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Ik had ook de oude versie, maar dat is het probleem niet. Bij mij werkte het afmelden bij Flitsmeister (via de link waar je normaal mee aan zou moeten melden). Dan even in de PlayStore refreshen zodat Beta weer weg is. Dan opnieuw aanmelden bij de FM beta, en weer refreshen in de PlayStore. Bij mij stond toen meteen het beschikbaarheid vinkje voor mijn Volvo apparaat aan en kon ik de beta naar de auto pushen (zonder eerst de oude versie te verwijderen).
Dank voor je reactie. Je hebt het over een link waar je je normaal mee aan moet melden. Die heb ik niet….. ik heb geen Android telefoon en moet gebruik maken van de playstore app in iOS en/of die op de laptop. Of bedoel je een linkje in de auto zelf? Waar moet ik dat ,inkje vinden? ……

Ik heb wel eens vaker een app in de auto gewist, maar die blijft in de Playstore gewoon als ‘geïnstalleerd’ staan. Dus ook wissen in de auto lost niets op….ik krijg de nieuwe gewoon niet te zien vanuit de auto.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:00
Texie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Lukt dit ook op een Windows 10 PC?
Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Hij blijft aangeven dat hij niet beschikbaar is voor de Volvo.
Ja, ik heb de installatie vanaf mijn pc gestuurd.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Iemand nog een idee om Flitsmeister te installeren in een P8?

Ik heb me eindeloos keren aan een afgemeld.
Ik heb een Android emulator geprobeerd op mijn pc. Toen kon ik hem wel installeren in de emulator, maar de Volvo was nog steeds niet mogelijk.
Als ik in de auto zoek in de Play Store vind ik Flitsmeister ook niet.

ChargePoint en PlugShare zijn wel gelukt.

Hellup!

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 23-09 19:35

Rianata

Have you played Atari today?

Voor diegenen waarbij het niet lukt; hebben jullie deze instructie netjes gevolgd?

https://groups.google.com...aos-testers/c/syeO-kYOsO4

En belangrijke stap nr 1 'Lid worden van de Google Group' hebben jullie ook gedaan?
Om de Flitsmeister app voor Android Automotive te kunnen testen, moet je lid worden van de volgende Google Group:
https://groups.google.com/g/flitsmeister-aaos-testers

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Rianata schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:39:
Vandaag ook 200KM rit met Flitsmeister beta en zonder issues. De audio meldingen bij flitser en wegwerkzaamheden werkten prima (wel even het geluidsniveau tov andere meldingen tweaken). Een visuele melding is er idd niet echt. Wel wordt een notificatie in het notificatie scherm getoond (degene die je van boven naar beneden swiped), maar dat werkt natuurlijk niet prettig onder het rijden. Ik ben wel content en benieuwd of ie bij de volgende rit autoamtisch(ge)start (is) of dat je hem weer moet openen. Zelf hou ik of GMaps open of het overzichtsscherm met de 4 balken met info, dus FM in de achtergrond.
De installatie van de netaversie van FM is na de herhaalde aanmelding als tester gelukt. Probleem is wel, dat na de opening van FM Google Maps op het middenscherm niet meer geopend kan worden. Een route uitstippelen via GM is dus niet meer mogelijk, evenmin als het nagaan, hoeveel SoC nog beschikbaar is voor de volgende etappe of de terugreis. FM lijkt mij vooral geschikt voor mensen, die flitspalen vrezen, niet voor rijders die hechten aan inzicht in de route en de verbruikscijfers. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Je kan gewoon terug naar je home scherm en Maps of wat dan ook weer openen hoor. Gister nog gedaan. Voorlopig is de FM app voor AAOS ook alleen maar bedoelt om op de achtergrond te draaien. Net zoals ik al had met mijn mobiele telefoon.

[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 29-01-2022 12:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09 21:27
Blij met de beta release. Ben benieuwd naar de roadmap voor FM. De kaart en navigatiefunctie gebruik ik eigenlijk zelf nooit. Een lijst met mijn favoriete wegen en huidige weg zou mijn voorkeur hebben. En dan het liefst in een half scherm, met daaronder direct de meld-knoppen. Ook mis ik de configuratieinstellingen, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Ik heb gisteren FM geïnstalleerd in m'n auto. Vandaag zie ik dat er een update beschikbaar is... echter als ik die handmatig start komt hij niet door en blijft "in behandeling" iemand anders hetzelfde?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:31
Een hele zwik (beta)apps geïnstalleerd. Het is een begin, maar echt hoogstaande apps zijn het niet (en daarom natuurlijk beta).

Ik hoop dat de appontwikkelaars/Google de volgende zaken implementeren/toestaan:

- kaart in center screen
- interactieve tiles op het homescreen
- actief gebruik van de data van de auto (SOC, temperatuur etc).

Het is een goede stap vooruit in ieder geval!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGN9xQzJ87pq9u2Yc9zZihGdpKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMFSJRupquxdtxcpM49UfyD5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZpQv63Sv4bfMQHmcz3wnKpVtlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE38zN8EfkwZCPnKpQhr5pZb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b617RGJbhBI0OQCzTOG__ZxQjCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQOTtI6KJDcAr5zEZYZfAHNk.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:08:
[...]

Dank voor je reactie. Je hebt het over een link waar je je normaal mee aan moet melden. Die heb ik niet….. ik heb geen Android telefoon en moet gebruik maken van de playstore app in iOS en/of die op de laptop. Of bedoel je een linkje in de auto zelf? Waar moet ik dat ,inkje vinden? ……

Ik heb wel eens vaker een app in de auto gewist, maar die blijft in de Playstore gewoon als ‘geïnstalleerd’ staan. Dus ook wissen in de auto lost niets op….ik krijg de nieuwe gewoon niet te zien vanuit de auto.
Deze link bedoelde ik: https://play.google.com/apps/testing/nl.flitsmeister

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:28
Gelukt, na enige tijd aan en afmelden is het toch gelukt.
FM wordt gepushed naar m'n P8.

Of het nu aan een update gelegen heeft, het aan of afmelden of geduld is me nog onduidelijk.
Maar ben zo blij als een kind..

Dank voor het delen van alle info.

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

@frankkie12345 Hebben jullie gekeken naar de load de FM genereert op de computer?
Sinds installatie van FM heb ik een trage interface.

Bijv. de route invoeren via voice control zit 2-3 sec meer delay op dan voorheen.
Ook schokt & buffert de TuneIn (Internet Radio) nu meer.

Ik wil niet FM als schuldige aanwijzen, Google heeft onderwater natuurlijk ook de Automotive App Host toegevoegd. Maar het is wel een interessante constatering.

Ik wil binnenkort FM verwijderen om te kijken waar het probleem precies zit, als ik meer weet, zal ik wel feedback leveren.

Overigens verder super happy met FM. Vandaag weer een 250km+ rit gemaakt en hij geeft netjes in een balkje boven weer als er meldingen zijn (incident, stilstaand voertuig, trajectcontrole etc). Superwerk!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
Rianata schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:47:
Voor diegenen waarbij het niet lukt; hebben jullie deze instructie netjes gevolgd?

https://groups.google.com...aos-testers/c/syeO-kYOsO4

En belangrijke stap nr 1 'Lid worden van de Google Group' hebben jullie ook gedaan?

[...]

Dat was het dus. Dank je wel. (y)
https://groups.google.com/g/flitsmeister-aaos-testers

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
Rene schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:09:
Een hele zwik (beta)apps geïnstalleerd. Het is een begin, maar echt hoogstaande apps zijn het niet (en daarom natuurlijk beta).

Ik hoop dat de appontwikkelaars/Google de volgende zaken implementeren/toestaan:

- kaart in center screen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is het je gelukt om ABRP te installeren?
Erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Texie schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Erg benieuwd
ABRP staat al tijden in de play store. Gewoon in de auto zoeken naar “better routeplanner” in de Play store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:42
Texie schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Erg benieuwd
Is een Polestar exclusive, voorlopig. Net zoals de Vivaldi browser.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 29-01-2022 18:44 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
guido66 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Is een Polestar exclusive, voorlopig. Net zoals de Vivaldi browser.
Inderdaad overigens laat ABRP wel zien hoe het kan.

- satellite view
- real-time SOC updates
- real-time verkeer/weerupdates
- beschikbaarheid laders etc. etc.

Als navigatietool was ABRP niet erg geschikt maar na de laatste update werkt het eigenlijk prima.

De troefkaart van Google is dat de map:
A: in het display voor je neus verschijnt en,
B: dat de tile op het homescreen interactief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rene schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Inderdaad overigens laat ABRP wel zien hoe het kan.

- satellite view
- real-time SOC updates
- real-time verkeer/weerupdates
- beschikbaarheid laders etc. etc.

Als navigatietool was ABRP niet erg geschikt maar na de laatste update werkt het eigenlijk prima.

De troefkaart van Google is dat de Maps:
A: de kaart in het display voor je neus verschijnt en,
B: dat de tile op het homescreen interactief is.
Lossen andere dit ook op vergroot dit het gemak aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:30
JackBol schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:10:
@frankkie12345 Hebben jullie gekeken naar de load de FM genereert op de computer?

Bijv. de route invoeren via voice control zit 2-3 sec meer delay op dan voorheen.

Ik wil niet FM als schuldige aanwijzen, Google heeft onderwater natuurlijk ook de Automotive App Host toegevoegd. Maar het is wel een interessante constatering.
Dit is mij vandaag ook opgevallen, meen wel te herinneren dat Frankie zei dat het genereren van de kaart sowieso een beslag legt op de systeem resources. Vandaar dat ook het renderen van de kaart wat choppy gaat.

Verder vandaag al een paar keer “saved by the FM!!” d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@frankkie12345

Overigens verder super happy met FM. Vandaag weer een 250km+ rit gemaakt en hij geeft netjes in een balkje boven weer als er meldingen zijn (incident, stilstaand voertuig, trajectcontrole etc). Superwerk!
Balkje bovenin? Ik heb 3 piepjes van flitspalen gehad maar geen enkele overlay gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 08:29

Ik wil binnenkort FM verwijderen om te kijken waar het probleem precies zit, als ik meer weet, zal ik wel feedback leveren.

Ik heb precies hetzelfde. Niet alleen FM was traag, maar mijn hele interface werkte nog amper. Spotify crasht en kon geen album afbeeldingen laden, google maps kon ik pas instellen aan het eind van de straat en ook achter mijn stuur was alles enorm traag.

Ik zal mijn feedback op het forum delen en ben het helemaal met je eens. Super dat FM beschikbaar is en wordt ontwikkeld voor AAOS. Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Bij mij ook een traag systeem sinds FM.
Wel opvallend dat de "oeps versie" hier geen last van had. Maar het traag worden van het systeem was echt direct na de update van FM naar de officiele beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Hier continue crashen van t hele systeem sinds FM. Ik heb m er nu even afgegooid. Kijken hoe t nu gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heb nu ook alle 3 de beta apps geinstalleerd: FM, Sygic en Plugshare. Installeren ging heel simpel zolang je je maar als beta tester aanmeld (in de playstore op je telefoon). Ff de playstore op je PC vernieuwen en je kan installeren.

Nog geen last van een traag AAOS systeem terwijl FM op de achtergrond draait. Wel vraag ik me af wat de meerwaarde zoals het nu is, is voor de app op AAOS want het doet exact hetzelfde eigenlijk als de automatische start/stop functie via bluetooth. Ben dus erg benieuwd naar wat Frank ons vast nog gaat vertellen over de app en hoe die straks gebruikt moet/kan worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Juancho op 30-01-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24

Hier idem wel in mijn P2 ... tragere interface rondom het opstarten en kraakend geluid bij bv spotify afspelen.

Hier ook ca 200km + gemaakt gisteren - de meldingen stilstaand voertuig ed komen zeker netjes door, via audio en visueel, blij mee! Na verloop van tijd trekt het systeem ook wat bij - minder trage interface (FM draait op de achtergrond) bij navigatie met Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
JTHZZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Die werkt bij mij niet. Krijg geen optie om me aan te melden als tester
Bij mij ook niet. Is het iemand anders al gelukt?
Ik kan me wel aanmelden via de link, maar als ik dan in de Play Store kijk, dan kan ik hem niet installeren voor mijn XC40 P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 14:43
Texie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik kan me wel aanmelden via de link, maar als ik dan in de Play Store kijk, dan kan ik hem niet installeren voor mijn XC40 P8.
Volgens google play zit het beta programma vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
cornholio24 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Hier idem wel in mijn P2 ... tragere interface rondom het opstarten en kraakend geluid bij bv spotify afspelen.
Vandaag ook voor het eerst krakende muziek gehad een of twee keer, weet niet of het aan de beta apps of fm specifiek te herleiden is, maar heb het nog niet eerder gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

guido66 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:28:
Vind het jammer dat Flitsmeister eigenlijk een navigatie app is, en niet een overlay op de standaard Google navigatie. Dit zou het beste van 2 werelden verenigen, maar dit zal Google vast niet toestaan. Ik was gelukkiger met de “per ongeluk” versie die ik tot nu toe had.

Als ik in FM een bestemming in wil voeren, kan dat al rijdend via het toetsenbord, maar druk ik dan op spraak naar tekst, dan vindt Google het te gevaarlijk om dat rijdend te doen… 8)7
Google of Polestar heeft express de Overlay-permissie uit Android Automotive OS gesloopt.
Ze willen geen overlay's. Het was een gelukje dat de oude versie van Flitsmeister het wel had.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:34:
[...]
Mis alleen wel echt een melding, of idd overlay if een simpele notificatie. Of wat ik eigenlijk helemaal mis is dat scherm van de weg waarop je rijdt en alle info als die er is. Met die smiley zeg maar (in de app).

Zou zo fijn zijn als Volvo/Google dat zou toestaan als bijv nieuw te bouwen scherm voor je neus.
Meldingen
Ik had, net als in Android Auto, gezorgd dat de meldingen binnen zouden komen als Head-Up-Notification.
Dat is zo'n notification die tijdelijk bovenaan het scherm zichtbaar is.

Maar Polestar heeft besloten dat ze geen HUN's willen op hun systeem.
(Tot mijn grote ergernis kwam ik daar pas minder dan 48 uur voor de live-gang achter; Volgens de handleiding had het gewoon moeten werken.)

Dit zorgde er dus voor dat melding alleen als audio kwamen, en niet visueel.
Dus heb ik in de versie erna even provisorisch de notificaties vervangen door Toast-Messages.
Die verschijnen gelukkig wel, en ook over andere apps heen. Dit is voor nu even het beste wat ik daaraan kon doen.
(Misschien kunnen we ooit Google/Polestar overtuigen dat er niets mis is HUN's)

Smiley
Om afleiding te voorkomen, heeft Google besloten dat apps zich aan bepaalde UI-templates moeten houden. (Google zal ook alle Android Auto/Automotive apps handmatige reviewen)
https://developer.android.com/training/cars/apps
Deze templates zijn best wel heel erg limiterend in de mogelijkheden die we hebben.
Om die reden is er geen scherm met een Smiley, en geen lijst met meldingen.
We roeien met de riemen die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

JTHZZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:38:
Start FM eigenlijk automatisch ?
Nee.

Misschien wordt dat ooit wel mogelijk in een volgende update; Maar geen beloftes voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 13:20
@frankkie12345
De toasts werken prima, zou iets langer zichtbaar mogen blijven wat mij betreft. Voor nu prima oplossing.

Ik had in de Oops versie ingesteld dat FM automatisch start aan de hand van Bluetooth verbinding met mijn telefoon. Dat werkt nu met de Beta nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Rene schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:09:

- kaart in center screen

- Flitsmeister mag een kaart weergeven in het center-screen; Niet in het Instrument-Cluster-screen.
Ik neem aan dat je dat bedoeld. Ik ga er van uit dat Google dat ooit wel een keer zal toestaan. (Ik kan niet voorspellen wanneer)
Technisch is het uiteraard mogelijk, Google Maps kan het immers wel.

- Voor zover ik weet is er nog geen publieke API voor interactieve tiles.
Ga er vanuit dat we hier ooit in de toekomst toegang toe krijgen. En weet ook niet of dit iets is vanuit Polestar of vanuit Google.

- Gebruik van auto-data is al wel toegestaan volgens mij; Maar daar hebben de meesten apps simpelweg nog niets mee gedaan.
Flitsmeister heeft er in ieder geval nog niets mee gedaan. En ik heb er nog niet echt mee zitten testen/experimenteren.
Die data valt moeizaam te testen via een emulator, en ik heb geen auto tot mijn beschikking.
(En al helemaal geen auto met adb/debugger/side-loading mogelijkheden)

Data die we zouden moeten kunnen opvragen zijn:
- Model: Make, Model, Year (wat voor auto is het)
- EnergyProfile: EV connector type, Fuel type (elekrisch of brandstof, en welke connector of welke brandstof)
- TollCard: Heeft de auto een tol-kaart (alleen "ja of nee")
- EnergyLevel: Battery level, fuel level, range remaining
- Speed: raw speed, display speed (in m/s)
- Milage: odometer (kilometer teller)

Ik heb tot nu toe nog niets verzonnen wat we hier als Flitsmeister mee kunnen; Maar sta open voor ideeen.
(Wat heeft Flitsmeister er aan om te weten uit welk bouwjaar je auto is; Waarom moet Flitsmeister weten of je een benzine of diesel rijd; Je kilometerstand wat moeten we daar mee... etc. Het is gewoon niet relevant voor wat Flitsmeister doet)

Verder zijn er ook een paar sensoren; Deze zijn:
Accelerometer, Gyroscope, Compass en Location.

Hiervan gebruikt Flitsmeister uiteraard alleen de Location.

Er zijn vast genoeg knappen koppen die wel iets nuttigs kunnen doen met al die data ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 13:20
Vraagje aan de andere beta testers. Sinds ik de beta apps heb geïnstalleerd krijg ik regelmatig een geluidssignaal als ik de maximum snelheid met meer dan 10 km overschrijd. Drie piepjes en verder niets. Geen melding op mijn schermen, o.i.d.

Hebben meer mensen daar last van? Het maakt daarbij niet uit of FM aanstaat of Google Maps. Ik eb al in de instellingen gekeken, maar daar kan ik niets vinden.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Nee.

Misschien wordt dat ooit wel mogelijk in een volgende update; Maar geen beloftes voor nu.
Ook geen automatische start bij gebruik van de FM One?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Flitsmeister is de oorzaak, en gedeeltelijk de schuldige.
Ook dit is een probleem waar ik pas minder dan 48 uur voor de live-gang pas echt achter kwam.

1) Het heeft te maken met hoe Flitsmeister de kaart rendert.
De Android Auto/Automotive API geeft de app Surface waarop de kaart moet worden getekend.
Dat is niet hoe kaart-SDK's werken. Die maken hun eigen Surface en wrappen dat in een View.
Android Auto/Automotive ondersteunen geen Views, want je moet je houden aan een UI-template, wat gevuld moet worden met models.
De vertaalslag van een View terug naar een Surface is heel erg zwaar.
Het komt er op neer dat Flitsmeister een View off-screen rendert, daar een screenshot van maakt, en dat op de Surface rendert.

(Heb Google vele maanden geleden al gevraagd om een aanpassing te maken in hun API, zodat we bijvoorbeeld bij hoge uitzondering daar 1 View voor mogen gebruiken; Hier is niets van gekomen helaas)

Hier zoeken we nog een oplossing voor. Er ligt een plan voor een mogelijk oplossing klaar; Maar we moeten nog zien hoeveel het gaat helpen.

2) De computer in een Polestar 2 is traag. Erg traag. HEEL traag.
Werkt met verouderde hardware die 5 jaar geleden al "proven technology" was.
Het draait op een Intel Atom processor.
Tesla maakte hier ook gebruik van, maar is recentelijk overgestapt op een AMD Ryzen, omdat het te traag was.
Hier kunnen we weinig aan doen, je kan de tablet in de auto niet zomaar vervangen.
Hopelijk zetten ze in een komende Polestar een snellere processor.

Helaas kwam ik er pas heel laat achter hoe traag het is, want ik had geen toegang tot een echte auto, alleen tot een emulator op een laptop. Als een app langzaam draait op de emulator, wordt dat altijd afgeschoven op: De emulator is traag.
(Ja, I know, emulators zijn zeker sneller geworden in de jaren, met Intel HAXM, x86 system-images)
Vrijwel altijd, in ieder geval met smartphones, is het zo dat de echte telefoon veel sneller draait dan een emulator.

Conclusie is dat ik niet wist of kon weten hoe traag de performance was voordat het te laat was, en dat ik er op het moment toch niets aan kon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Arie van Dijk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:45:
@frankkie12345
De toasts werken prima, zou iets langer zichtbaar mogen blijven wat mij betreft. Voor nu prima oplossing.

Ik had in de Oops versie ingesteld dat FM automatisch start aan de hand van Bluetooth verbinding met mijn telefoon. Dat werkt nu met de Beta nog steeds.
Toasts kan je meegeven of je ze lang of kort wilt weergeven. De Toasts staan al op "lang".
Ik kan proberen om 2x achter elkaar dezelfde toast weer te geven. Maar ik heb zo'n idee dat Google dat met Android 12 gaat afschieten; Omdat Google toast-spamming zat begint te worden.
( zie ook: https://www.androidpolice...-deceptive-notifications/ )

De AAOS-versie van de Flitsmeister app is onder water nog steeds de Flitsmeister app, alleen is de UI er uit gesloopt. Als je het in de Oops-versie hebt aangezet, dan blijft dat ook zo; Je kan het niet meer uitzetten :+ Omdat je niet bij de UI kan komen om het in te stellen. Als je de app herinstalleert is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

ArnoudN schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:59:
Vraagje aan de andere beta testers. Sinds ik de beta apps heb geïnstalleerd krijg ik regelmatig een geluidssignaal als ik de maximum snelheid met meer dan 10 km overschrijd. Drie piepjes en verder niets. Geen melding op mijn schermen, o.i.d.

Hebben meer mensen daar last van? Het maakt daarbij niet uit of FM aanstaat of Google Maps. Ik eb al in de instellingen gekeken, maar daar kan ik niets vinden.
Heb je hiervoor de Oops-versie van de app gehad? Even app verwijderen en opnieuw installeren zou het moeten verhelpen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Claude schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Ook geen automatische start bij gebruik van de FM One?
Op het moment, nee; Want er is geen mogelijkheid om een FM ONE/TWO te koppelen via de AAOS versie van de app.

(En dat heeft weer te maken met dat we ons aan UI-templates moeten houden, etc etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Heb je hiervoor de Oops-versie van de app gehad? Even app verwijderen en opnieuw installeren zou het moeten verhelpen gok ik.
Nee, die heb ik nooit gehad. Ik heb de auto pas daarna gekregen. Maar ik ga het herinstalleren proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:48:
[...]

- Flitsmeister mag een kaart weergeven in het center-screen; Niet in het Instrument-Cluster-screen.
Ik neem aan dat je dat bedoeld. Ik ga er van uit dat Google dat ooit wel een keer zal toestaan. (Ik kan niet voorspellen wanneer)
Technisch is het uiteraard mogelijk, Google Maps kan het immers wel.

- Voor zover ik weet is er nog geen publieke API voor interactieve tiles.
Ga er vanuit dat we hier ooit in de toekomst toegang toe krijgen. En weet ook niet of dit iets is vanuit Polestar of vanuit Google.

- Gebruik van auto-data is al wel toegestaan volgens mij; Maar daar hebben de meesten apps simpelweg nog niets mee gedaan.
Flitsmeister heeft er in ieder geval nog niets mee gedaan. En ik heb er nog niet echt mee zitten testen/experimenteren.
Die data valt moeizaam te testen via een emulator, en ik heb geen auto tot mijn beschikking.
(En al helemaal geen auto met adb/debugger/side-loading mogelijkheden)

Data die we zouden moeten kunnen opvragen zijn:
- Model: Make, Model, Year (wat voor auto is het)
- EnergyProfile: EV connector type, Fuel type (elekrisch of brandstof, en welke connector of welke brandstof)
- TollCard: Heeft de auto een tol-kaart (alleen "ja of nee")
- EnergyLevel: Battery level, fuel level, range remaining
- Speed: raw speed, display speed (in m/s)
- Milage: odometer (kilometer teller)

Ik heb tot nu toe nog niets verzonnen wat we hier als Flitsmeister mee kunnen; Maar sta open voor ideeen.
(Wat heeft Flitsmeister er aan om te weten uit welk bouwjaar je auto is; Waarom moet Flitsmeister weten of je een benzine of diesel rijd; Je kilometerstand wat moeten we daar mee... etc. Het is gewoon niet relevant voor wat Flitsmeister doet)

Verder zijn er ook een paar sensoren; Deze zijn:
Accelerometer, Gyroscope, Compass en Location.

Hiervan gebruikt Flitsmeister uiteraard alleen de Location.

Er zijn vast genoeg knappen koppen die wel iets nuttigs kunnen doen met al die data ;-) !
Top voor je lange uitleg!! Ik bedoelde inderdaad kaartweergave in de instrument cluster. Het is waarschijnlijk de troefkaart die Google niet snel weg wilt geven. Effectief heeft google een dual-screen en de rest een single screen opzet, daar kunnen jullie als app ontwikkelaars helaas bizar weinig mee doen.

Voor wat betreft de 'car data' zie ik wel 1 use case welke je mee kan nemen. Hier in Noorwegen zijn er ontzettend veel tunnels, sommige wel 15 kilomter lang. Zodra ik een tunnel inrij valt de GPS weg en blijft de auto stilstaan. Hier kunnen jullie de speedsensor (icm met de accelerometer en gyroscoop) gebruiken om de route verder te voorspellen zodat ook de flitsers in een tunnel gemeld worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Rene schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Top voor je lange uitleg!! Ik bedoelde inderdaad kaartweergave in de instrument cluster. Het is waarschijnlijk de troefkaart die Google niet snel weg wilt geven. Effectief heeft google een dual-screen en de rest een single screen opzet, daar kunnen jullie als app ontwikkelaars helaas bizar weinig mee doen.

Voor wat betreft de 'car data' zie ik wel 1 use case welke je mee kan nemen. Hier in Noorwegen zijn er ontzettend veel tunnels, sommige wel 15 kilomter lang. Zodra ik een tunnel inrij valt de GPS weg en blijft de auto stilstaan. Hier kunnen jullie de speedsensor (icm met de accelerometer en gyroscoop) gebruiken om de route verder te voorspellen zodat ook de flitsers in een tunnel gemeld worden :)
Klinkt makkelijker dan gezegd dan gedaan.
Dan moeten we een algoritme gaan ontwikkelen,
dat aan de hand van de sensor input, "fake GPS" input moet generen voor de app.
Niet onmogelijk, maar ook niet makkelijk.

Wellicht dat het er ooit in komt, maar verwacht niet binnenkort O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:15:
Ik weet dat de kaart functie waarde vertegenwoordigd voor FM, maar ik gebruik FM alleen op de achtergrond. Kan je geen toggle maken die de mapview uit schakelt?
Jep, helaas wel :(
Conclusie is dat ik niet wist of kon weten hoe traag de performance was voordat het te laat was, en dat ik er op het moment toch niets aan kon doen...
En daarom zijn wij Beta testers er voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
JackBol schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Ik weet dat de kaart functie waarde vertegenwoordigd voor FM, maar ik gebruik FM alleen op de achtergrond. Kan je geen toggle maken die de mapview uit schakelt?
Meldingen zijn voor mij ook meer dan voldoende. Navigatiefunctie van Google Maps werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

JackBol schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:44:

En daarom zijn wij Beta testers er voor je :)
Als het goed is, stopt de kaart met renderen zodra FM niet meer zichtbaar is op het scherm. Dus als je even het home-screen opent, of bijvoorbeeld een muziek app. Heb gemerkt dat het niet meteen direct er voor zorgt dat het infotainment systeem weer snel wordt. Pas na een paar minuten lijkt het infotainment systeem weer op snelheid te komen. Als of het even moet "bijkomen" of zo.. Eerlijk gezegd weet ik niet precies waar dat aan ligt. Misschien zijn de andere Flitsmeister processen die draaien ook al te veel voor de Polestar.
We draaien meerdere services die verschillende dingen in de gaten houden, misschien valt daarin te snijden, voor dingen die toch niet werken op AAOS. Maar het is lastig te bepalen wat performance aantast en wat niet; Als er geen auto is waarop we kunnen debuggen.

Haha, ben heel blij met jullie als beta-testers! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Als het goed is, stopt de kaart met renderen zodra FM niet meer zichtbaar is op het scherm. Dus als je even het home-screen opent, of bijvoorbeeld een muziek app. Heb gemerkt dat het niet meteen direct er voor zorgt dat het infotainment systeem weer snel wordt. Pas na een paar minuten lijkt het infotainment systeem weer op snelheid te komen.
Ik zal eens in de gaten houden hoe lang de GUI traag blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Texie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Kan het zijn dat je land niet goed staat? Ik heb het ook dat de installeren knop greyed out is en vind Flitsmeister ook niet als ik gewoon in de store zoek. Via een achterliggende link in de code van de installeren knop kreeg ik de melding dat deze app niet beschikbaar was in mijn land.
Hier staat hoe je kan wijzigen, maar dat kan maar 1x per jaar en heeft invloed op je google abonnementen: https://support.google.co...om-een-land-toe-te-voegen

@frankkie12345
Kan het zijn dat jullie flitsmeister alleen maar beschikbaar stellen in de android store van specifieke landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Ruben E schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:12:
[...]
@frankkie12345
Kan het zijn dat jullie flitsmeister alleen maar beschikbaar stellen in de android store van specifieke landen?
Ja dat is zo; we hebben in de store 40 landen/regio's aan staan.
Dit is omdat Flitsmeister alleen ondersteund is in Europa.
Onze dekking: https://www.flitsmeister.nl/dekking
( zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70397362 )

Ik ga niet de 40 landen / regio's overtypen;
Maar het zijn alle landen en regio's in Europa, incl. Turkije.
+ de verenigde staten van Amerika; ookal ondersteunen we dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:42
frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Nee.

Tot nu toe start ie bij mij elke keer als ik instap, te zien door het notificatie streepje boven aan het scherm. Dit komt dus omdat ik de "oeps" versie hiervoor had.

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 31-01-2022 13:21 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Ik ga niet de 40 landen / regio's overtypen;
Maar het zijn alle landen en regio's in Europa, incl. Turkije.
+ de verenigde staten van Amerika; ookal ondersteunen we dat niet.
Er is een truukje waardoor je voor de prijs in india youtube premium kan krijgen, daardoor staat je regio dus op india en betaal je maar een paar euro voor premium. Maar in dat geval krijg je dus niet flitsmeister als installatieoptie. Kans is aanwezig dat anderen hier daardoor tegen dat probleem aanlopen. Ansich is het wel een mooie grote markt om toe te voegen; india ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Meldingen
Ik had, net als in Android Auto, gezorgd dat de meldingen binnen zouden komen als Head-Up-Notification.
Dat is zo'n notification die tijdelijk bovenaan het scherm zichtbaar is.

Maar Polestar heeft besloten dat ze geen HUN's willen op hun systeem.
(Tot mijn grote ergernis kwam ik daar pas minder dan 48 uur voor de live-gang achter; Volgens de handleiding had het gewoon moeten werken.)

Dit zorgde er dus voor dat melding alleen als audio kwamen, en niet visueel.
Dus heb ik in de versie erna even provisorisch de notificaties vervangen door Toast-Messages.
Die verschijnen gelukkig wel, en ook over andere apps heen. Dit is voor nu even het beste wat ik daaraan kon doen.
(Misschien kunnen we ooit Google/Polestar overtuigen dat er niets mis is HUN's)

Smiley
Om afleiding te voorkomen, heeft Google besloten dat apps zich aan bepaalde UI-templates moeten houden. (Google zal ook alle Android Auto/Automotive apps handmatige reviewen)
https://developer.android.com/training/cars/apps
Deze templates zijn best wel heel erg limiterend in de mogelijkheden die we hebben.
Om die reden is er geen scherm met een Smiley, en geen lijst met meldingen.
We roeien met de riemen die we hebben.
1. ik krijg geen bericht als er bijv. een flitspaal aankomt hoor. Alleen via spraak, dus ook geen Toast messages wat jij zegt. Vandaar dat ik me verbaasde over dat mensen dit wel hadden. Ik heb dit vanmorgen nog eens goed bekeken maar bij 3 flitspalen geen enkele overlay/toast (wat is het verschil?) gehad. Alleen via spraak.
2. erg jammer dat dat ene scherm met smiley niet mag, want dat is nou het enige scherm van FM die ik super fijn/prettig/belangrijk vind. Alleen items op de weg waar je op dat moment rijdt. De rest zal me (met alle respect) weinig uitmaken omdat ik voor navigatie toch aangewezen ben op Maps. En alleen een piepje/stem die meldingen aangeeft...dat had ik zonder AAOS app ook met automatisch starten/stoppen op de telefoon.

Dus vat het zeker niet persoonlijk op, en het is allemaal nog beta, maar zoals het nu is + een vertragende werking op het AAOS systeem... je snapt het wel ;). Erg jammer dat jullie geen Polestar of XC40 P8 regelmatig even kunnen lenen om te testen. Denk dat het al veel zou helpen? Ik woon zelf in het oosten en ik zou met liefde mijn auto eens een dagje willen uitlenen, dat is het probleem niet. Maar ik weet niet of jij/jullie wel eens in de buurt zijn. Met onze community PS en P8 rijders is er wellicht altijd wel iemand in een redelijke omgeving die een test kan laten uitvoeren :).

En wat lijkt het me irritant dat Google zo tegenwerkt! Het voelt voor mij iig soms alsof men daar helemaal niet wil dat AAOS een succes wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 31-01-2022 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Ruben E schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:21:
[...]
Er is een truukje waardoor je voor de prijs in india youtube premium kan krijgen, daardoor staat je regio dus op india en betaal je maar een paar euro voor premium. Maar in dat geval krijg je dus niet flitsmeister als installatieoptie. Kans is aanwezig dat anderen hier daardoor tegen dat probleem aanlopen. Ansich is het wel een mooie grote markt om toe te voegen; india ;)
Ik was niet van plan om India toe te voegen.
Maak maar een 2e Google account die wel regio NL heeft :P

(Ik heb om ongeveer dezelfde reden een 2e Google account die regio Duitsland heeft, omdat Android Auto daar eerder beschikbaar was dan in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:44:
[...]

1. ik krijg geen bericht als er bijv. een flitspaal aankomt hoor. Alleen via spraak, dus ook geen Toast messages wat jij zegt. Vandaar dat ik me verbaasde over dat mensen dit wel hadden. Ik heb dit vanmorgen nog eens goed bekeken maar bij 3 flitspalen geen enkele overlay/toast (wat is het verschil?) gehad. Alleen via spraak.
2. erg jammer dat dat ene scherm met smiley niet mag, want dat is nou het enige scherm van FM die ik super fijn/prettig/belangrijk vind. Alleen items op de weg waar je op dat moment rijdt. De rest zal me (met alle respect) weinig uitmaken omdat ik voor navigatie toch aangewezen ben op Maps. En alleen een piepje/stem die meldingen aangeeft...dat had ik zonder AAOS app ook met automatisch starten/stoppen op de telefoon.

Dus vat het zeker niet persoonlijk op, en het is allemaal nog beta, maar zoals het nu is + een vertragende werking op het AAOS systeem... je snapt het wel ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHU1DNvuBV2CQVcBFX6Ut5NtqjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AYNJuGiqHqEl0gukwQ1hDRBE.png?f=user_large

1) Heb even geen beter plaatje beschikbaar, maar de Toast is op de Polestar een oranje balk met tekst bovenaan het scherm; Nog net te zien in dit screenshot.
Die zit er pas in vanaf APK 869; Die pas afgelopen zaterdagochtend 10:15 is vrijgegeven.
(Ja het Google review team loopt een dag of 4 achter, hebben alle Android Apps last van helaas)
Misschien even updaten?

2) Tja, gaat hem voor nu even niet worden; Maar wellicht zijn er dingen te regelen in de toekomst.
Navigatie kan ook met FM hoor ;-) Je bent niet verplicht om Google Maps te gebruiken.

Zodra er meer mogelijk wordt, nieuwe SDK, API's die worden vrijgegeven, gaan we zeker kijken of we verbeteringen kunnen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@frankkie12345 bedankt, ik zal eens kijken of ik de app kan updaten. Kan je dat het beste in de auto zelf doen of gewoon via mobiel/pc?

Wbt navigatie, tja ik ben eerlijk. Zolang jullie geen realtime data hebben of mogen gebruiken van de auto ga ik niet van Maps afwijken. Als Maps namelijk iets wel goed doet is het wel het inschatten van accu percentage. En bovendien loopt alles lekker vlot en zonder hapering. Ik las hierboven dat je aangaf dat de processors van de autos traag zijn, maar Maps draait echt vloeiend. Het navigatiepijltje in FM loopt net niet lekker zeg maar, veel haperen. Dat bezorgt bij mij gelijk al de kriebels zeg maar ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 31-01-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:56:
@frankkie12345 bedankt, ik zal eens kijken of ik de app kan updaten. Kan je dat het beste in de auto zelf doen of gewoon via mobiel/pc?

Wbt navigatie, tja ik ben eerlijk. Zolang jullie geen realtime data hebben of mogen gebruiken van de auto ga ik niet van Maps afwijken. Als Maps namelijk iets wel goed doet is het wel het inschatten van accu percentage.
Je kan de app het beste updaten via de Google Play Store app op de auto zelf

We mogen volgens mij al wel data gebruiken; Maar doen dat nog niet. We hebben geen accu-percentage schattingen in de app. Misschien in de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
[...]

Ook dit is een probleem waar ik pas minder dan 48 uur voor de live-gang pas echt achter kwam.

Wellicht kan er een optie worden gemaakt om de kaart uit te schakelen voor diegenen die alleen de notifications willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
[...]

De Android Auto/Automotive API geeft de app Surface waarop de kaart moet worden getekend.
Dat is niet hoe kaart-SDK's werken. Die maken hun eigen Surface en wrappen dat in een View.
Android Auto/Automotive ondersteunen geen Views, want je moet je houden aan een UI-template, wat gevuld moet worden met models.
De vertaalslag van een View terug naar een Surface is heel erg zwaar.
Het komt er op neer dat Flitsmeister een View off-screen rendert, daar een screenshot van maakt, en dat op de Surface rendert.

(Heb Google vele maanden geleden al gevraagd om een aanpassing te maken in hun API, zodat we bijvoorbeeld bij hoge uitzondering daar 1 View voor mogen gebruiken; Hier is niets van gekomen helaas)

Hier zoeken we nog een oplossing voor. Er ligt een plan voor een mogelijk oplossing klaar; Maar we moeten nog zien hoeveel het gaat helpen.

Tesla maakte hier ook gebruik van, maar is recentelijk overgestapt op een AMD Ryzen, omdat het te traag was.
Hier kunnen we weinig aan doen, je kan de tablet in de auto niet zomaar vervangen.

Helaas kwam ik er pas heel laat achter hoe traag het is, want ik had geen toegang tot een echte auto, alleen tot een emulator op een laptop. Als een app langzaam draait op de emulator, wordt dat altijd afgeschoven op: De emulator is traag.
(Ja, I know, emulators zijn zeker sneller geworden in de jaren, met Intel HAXM, x86 system-images)
Vrijwel altijd, in ieder geval met smartphones, is het zo dat de echte telefoon veel sneller draait dan een emulator.

Wat super hoe je zo open aangeeft waardoor dingen werken, zoals ze nu werken.
Gaat zeker helpen om goede feedback te krijgen uit dit forum (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 12:45
frankkie12345 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Je kan de app het beste updaten via de Google Play Store app op de auto zelf

We mogen volgens mij al wel data gebruiken; Maar doen dat nog niet. We hebben geen accu-percentage schattingen in de app. Misschien in de toekomst.
Ik heb goed nieuws (voor mezelf dan). Na een reset bleek de overlay gewoon nog te werken en de app ook nog automatisch te starten. Dat zit er dus nog in en hij heeft dus inderdaad de settings van de oeps versie overgenomen! Sorry voor de wazige foto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd0F2ePMt7EnZDB4hlVjYGWtDjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHMAmQZ7B6VYEHHC0PY6zpq5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDodZRrkNdUCRxSRq5xtm8Ra5NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zke4E2JtKVZokbjXwvLFaHdS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Heeft Flitsmeister een eigen algoritme ontwikkeld om de route te berekenen, of gebruiken ze die van bijv Google of een andere leverancier?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Maar als ik het goed begrijp staan app/diensten leveranciers niets meer in de weg om apps te maken voor AAOS, zoals bijvoorbeeld yellowbrick, plugsurfing of ABRP voor de volvo zolang ze maar goedgekeurd worden door de ballotagecommissie bij Google? of sla ik een hele hoop stappen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:39
_--[]--__ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Wellicht kan er een optie worden gemaakt om de kaart uit te schakelen voor diegenen die alleen de notifications willen?
+1, ik vind eerlijk gezegd ook GMaps fijner dus een soort 'simple interface' zou top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
De laatste tijd heb ik regelmatig als ik ik de auto radio luister, deze ineens stil is en weer opnieuw aangezet moet worden. Na installatie van Flitsmeister heb ik het de hele tijd, zodra er een ander programma op het hoofdscherm komt (camera, normale Google kaart etc). Je zou bijna denken dat de auto moeite heeft met het draaien van meerdere programma's (wel of niet op de achtergrond)? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
weghorst schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:12:
De laatste tijd heb ik regelmatig als ik ik de auto radio luister, deze ineens stil is en weer opnieuw aangezet moet worden. Na installatie van Flitsmeister heb ik het de hele tijd, zodra er een ander programma op het hoofdscherm komt (camera, normale Google kaart etc). Je zou bijna denken dat de auto moeite heeft met het draaien van meerdere programma's (wel of niet op de achtergrond)? Hebben meer mensen hier last van?
Yep, sinds installatie Flitsmeister stopt de radio (DAB) regelmatig met afspelen (geen verbinding melding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
_--[]--__ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Yep, sinds installatie Flitsmeister stopt de radio (DAB) regelmatig met afspelen (geen verbinding melding).
Thanks, is voor mij een reden om FM er gelijk weer af te gooien en het weer via de telefoon te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 14:43
_--[]--__ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:23:
[...]

ik zou willen dat een DAB radio had om over te klagen dat die het niet goed deed...ik heb alleen FM door chiptekort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

_--[]--__ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Nee, volgens mij niet.
Start de app, open dan een andere app.
(Zoals Spotify of Google Maps)
Zodat Flitsmeister op de achtergrond draait.

Het tonen van een kaart is een vereiste in de documentatie/regels van Google voor Android Auto/Automotive.
Dat valt te zien in de documentatie, die te is lezen op developer.android.com

Als er genoeg mensen gaan klagen bij Google valt er misschien wat te regelen, en passen ze hun regeltjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

JTHZZ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Ik heb goed nieuws (voor mezelf dan). Na een reset bleek de overlay gewoon nog te werken en de app ook nog automatisch te starten. Dat zit er dus nog in en hij heeft dus inderdaad de settings van de oeps versie overgenomen!
Ja, het is de volledige Flitsmeister app, zoals op de smartphone;
Met alleen de smartphone-schermen eruit gesloopt.
Dingen als "overlay" zitten dus onderwater nog wel in de app.

Mogelijk dat we dit in een volgende update wel gaan verwijderen;
Want het is een beetje zonde om een app van bijna 100mb te installeren, als slechts 20mb daarvan daadwerkelijk gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

wiljums schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:13:
Heeft Flitsmeister een eigen algoritme ontwikkeld om de route te berekenen, of gebruiken ze die van bijv Google of een andere leverancier?
Als ik het mij goed herinner;
De voorwaarden Google staan niet toe dat je hun route berekeningen gebruiken om een concurrerende navigatie app te maken. Zelfde geldt voor de kaarten.

Voorheen gebruikten we een route berekeningen service van een extern bedrijf uit Kroatië, genaamd Mireo.
(Zie https://www.mireo.hr/ )

Maar sinds afgelopen september (2021) zijn we volledig over op de route berekening van Be-Mobile
(ons moederbedrijf uit België)
Dit werkt op veel punten beter dan de vorige leverancier. Dus geef vooral de navigatie een kans! :)

En als er iets niet helemaal goed werkt, of er een vreemde route wordt verzonnen, laat het ons weten op het Flitsmeister forum. Met een beetje geluk kunnen onze collega's uit het zuiden hier wat mee ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Laatst online: 18-09 18:10
frankkie12345 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:24:

Als er genoeg mensen gaan klagen bij Google valt er misschien wat te regelen, en passen ze hun regeltjes aan.
Waar kunnen we dat het beste doen?

Want ik heb het idee dat de limitaties die Google oplegt vooral eerder gevaarlijke situaties opleveren dan dat nodig is als ze developer wat meer vrijheid/mogelijkheden geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

over9000 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:57:
Maar als ik het goed begrijp staan app/diensten leveranciers niets meer in de weg om apps te maken voor AAOS, zoals bijvoorbeeld yellowbrick, plugsurfing of ABRP voor de volvo zolang ze maar goedgekeurd worden door de ballotagecommissie bij Google? of sla ik een hele hoop stappen over?
Daar komt het wel op neer ;-)

Maar die apps moeten wel rekening houden met de strenge eisen waar die apps aan moeten voldoen.
Niet alle use-cases zijn mogelijk / toegestaan.
En rekening houden met verschillen tussen AAOS en AAP (Android Auto Platform)

Zo had ik een (in mijn mening) briljant idee, voor een app genaamd "Nav2Contacts";
https://github.com/frankkienl/Nav2Contacts
Die app maakt een lijst van contactpersonen waarvan je adressen hebt, en kan je daar naar toe navigeren met een druk op de knop. De hele reden hiervoor: Google Assistant verstaat veel namen niet, maar met typen/kiezen uit een lijst is dat probleem opgelost.

Anyway; Die app kwam niet door de ballotage commissie voor Android Auto.
Want, het viel niet onder de categorieen: Navigatie, Parkeren of Opladen.
(Een app in de "navigatie" categorie moet daadwerkelijk navigatie aanbieden, niet een adressen lijst zijn)
En later kwam ik er achter dat de app niet werkt op AAOS, simpelweg omdat AAOS geen contact-personen app heeft of ondersteund...

Dus ja.. Je kan niet altijd je app er op krijgen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

weghorst schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:12:
Jep, de hardware is niet krachtig genoeg heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

misteriks schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:40:
[...]
Waar kunnen we dat het beste doen?

Want ik heb het idee dat de limitaties die Google oplegt vooral eerder gevaarlijke situaties opleveren dan dat nodig is als ze developer wat meer vrijheid/mogelijkheden geven.
Je kan Google lastig vallen via hun support / product forum:
https://support.google.com/androidauto/community?hl=en

In mijn mening mogen ze best de technische restricties wat laten vieren.
Want elke Android Auto / Automotive app wordt sowieso alsnog uitgebreid handmatig getest.
Dus misbruik van de API's kan er altijd nog uit worden gevist op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Hi Frank, ergens begrijp ik iets toch nog niet helemaal. Je gaf (op Facebook) aan dat je geen optie om FM automatisch te starten kunt inbouwen, want daar is geen API voor.

Maar hier schrijf je dat de FM Android Automotive app in feite de normale FM app is, maar dan met een andere front-end. Maar omdat de volledige FM code erin zit, werkt het automatisch starten nog gewoon als je dit ooit in de "Oeps" versie hebt geactiveerd. Daarmee geef je toch implicier aan dat die API's er wél zijn?

Ofwel; waarom kun je niet in de Android Automotive front-end dezelfde configuratie opties beschikbaar maken (binnen de juiste UI)? Want het werkt dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
frankkie12345 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Het tonen van een kaart is een vereiste in de documentatie/regels van Google voor Android Auto/Automotive.
Dat valt te zien in de documentatie, die te is lezen op developer.android.com
Wellicht is dit een kwestie van "beding the rules", maar als je in de FM AAOS intereface een configuatie optie maakt om het updaten van de kaart uit te zetten (en als iemand het uitzet, laat je gewoon een statische kaart zien van heel Nederland bijv.) dan voldoe je technisch aan de vereisten, maar maak je dus wel de optie om in autos met een trage chip het updaten van de kaart en daarmee de hoge load stop te zetten. Of denk ik hier te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
[...]
Ik zou niet teveel hopen...

Polestar en Volvo hebben inmiddels tijdens CES 2022 aangekondigd dat in hun volgende auto's de in 2019 door Qualcomm aangekondigde Snapdragon Cockpit Platform Gen 3 chip gaan gebruiken en die chip is gebaseerd op de Snapdragon 820, een chip uit 2016 bekend van o.a. de Google Pixel 1.

Die gaan we naar moderne maatstaven ook niet snel noemen. En ik betwijfel of die materieel sneller gaat zijn dan de Intel Atom uit 2016 - hooguit dat Android wat beter is geoptimaliseerd voor ARM dan voor x86.

Bron:
https://arstechnica.com/c...martphone-like-than-ever/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Koen Crijns schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:29:
Hi Frank, ergens begrijp ik iets toch nog niet helemaal. Je gaf (op Facebook) aan dat je geen optie om FM automatisch te starten kunt inbouwen, want daar is geen API voor.

Maar hier schrijf je dat de FM Android Automotive app in feite de normale FM app is, maar dan met een andere front-end. Maar omdat de volledige FM code erin zit, werkt het automatisch starten nog gewoon als je dit ooit in de "Oeps" versie hebt geactiveerd. Daarmee geef je toch implicier aan dat die API's er wél zijn?

Ofwel; waarom kun je niet in de Android Automotive front-end dezelfde configuratie opties beschikbaar maken (binnen de juiste UI)? Want het werkt dus wel?
Ja precies, technisch gezien werkt het (nog); Maar hebben we geen UI om het aan/uit te zetten.

Maar waar het ook om gaat is dat de manier waarop we dingen doen, niet zo zijn bedoeld op AAOS.
En de "goede manier" daar zijn (nog?) geen API's voor.
We maken een beetje misbruik van dingen die er niet voor bedoeld zijn in de Oeps-versie.
(En als je ergens misbruik van maakt, kan je er vanuit gaan dat in een volgende OS update die functie ineens niet meer bestaat..)

Ben zeker van plan om meer FM instellingen vrij te gaan geven, door daar UI voor toe te voegen aan de app.
Hiervoor heb ik al een request ingediend bij Google, zodat we, mits de auto op de handrem staat;
Meer dan 6 regels UI, en meer dan 5 schermen diep, mogen gaan weergeven.
Google heeft nog niet gereageerd op deze request.
(Bedenk maar hoe weinig opties mogelijk zijn met max 30 zo'n UI elementen)

Het lijkt er trouwens wel op dat we op Polestar (mogelijk ook Volvo, maar dat heb ik nooit kunnen testen) maar liefst 12 UI elementen weer kunnen en mogen geven in Grid-Templates, in plaats van max 6 op Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Koen Crijns schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Wellicht is dit een kwestie van "beding the rules", maar als je in de FM AAOS intereface een configuatie optie maakt om het updaten van de kaart uit te zetten (en als iemand het uitzet, laat je gewoon een statische kaart zien van heel Nederland bijv.) dan voldoe je technisch aan de vereisten, maar maak je dus wel de optie om in autos met een trage chip het updaten van de kaart en daarmee de hoge load stop te zetten. Of denk ik hier te simpel?
Ik denk dat dat te simpel is; De kaart moet alsnog 30FPS gerenderd worden...
We moeten sowieso naar een situatie waarbij de load verlaagd word, hopelijk lost dat het probleem gewoon op.

Het feit dat een Polestar een hogere resolutie, maar lagere density, ten opzichte van een gemiddelde Android Auto helpt ook niet erg zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
frankkie12345 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Ja, het is de volledige Flitsmeister app, zoals op de smartphone;
Met alleen de smartphone-schermen eruit gesloopt.
Dingen als "overlay" zitten dus onderwater nog wel in de app.

Mogelijk dat we dit in een volgende update wel gaan verwijderen;
Want het is een beetje zonde om een app van bijna 100mb te installeren, als slechts 20mb daarvan daadwerkelijk gebruikt kan worden.
Ik ben zelf super blij met de overlay dus ik hoop dat die er in blijft.
Anders graag vooraf een aankondiging ;)
Is er eigenlijk net als bij Android Mobile de mogelijkheid om geen updates toe te laten van een app?
Ik kan die optie in de auto niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

darwusch schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:19:
[...]
Is er eigenlijk net als bij Android Mobile de mogelijkheid om geen updates toe te laten van een app?
Geen idee, you tell me, ik heb geen auto met Google Play Store erop om even te kijken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
frankkie12345 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Geen idee, you tell me, ik heb geen auto met Google Play Store erop om even te kijken ;-)
In de emulator zie ik het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

darwusch schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:21:
[...]
In de emulator zie ik het ook niet ;)
Ah je gaat er vanuit dat de emulator overeen komt met de werkelijke auto.
Gevaarlijke aanname ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
frankkie12345 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Ah je gaat er vanuit dat de emulator overeen komt met de werkelijke auto.
Gevaarlijke aanname ;p
Qua opties en uiterlijk zijn ze hetzelfde bij mij.
Wel merk ik dat het OS zelf soms afwijkt onder de motorkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
darwusch schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Je kan idd alleen maar updaten via de store in de auto zelf. Heb het ook even gechecked op de PC maar je kan vanuit daar niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:02
Bij mij was de eerste versie van de beta in de auto (P2) automatisch geüpdatet naar de andere versie (van afgelopen zaterdag meen ik). Zelf niets voor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Juancho schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Je kan idd alleen maar updaten via de store in de auto zelf. Heb het ook even gechecked op de PC maar je kan vanuit daar niet updaten.
Net andersom, ik wil juist een app (flitsmeister in dit geval) blokkeren van updates.
Dat gaat wel in normale android, niet bij automotive.

Want mocht straks de overlay uit flitsmeister worden gehaald in een update, dan voorkom ik dat graag.

[ Voor 11% gewijzigd door darwusch op 01-02-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
darwusch schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Net andersom, ik wil juist een app (flitsmeister in dit geval) blokkeren van updates.
Dat gaat wel in normale android, niet bij automotive.
Dat kan gewoon, je kunt in de Google Play Store in de auto automatische app updates uitzetten. Dat heb ik voor nu ook gedaan om te voorkomen dat m'n FM "Oeps" versie wordt geüpdate, voordat Frank Google zover heeft om extra functionaliteit in de app in te mogen bouwen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Koen Crijns schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Dat kan gewoon, je kunt in de Google Play Store in de auto automatische app updates uitzetten. Dat heb ik voor nu ook gedaan om te voorkomen dat m'n FM "Oeps" versie wordt geüpdate, voordat Frank Google zover heeft om extra functionaliteit in de app in te mogen bouwen. 😉
Dan blokkeer je alle apps van updates, dat is een optie inderdaad maar dan moet je van alle andere apps dus wel steeds handmatig de updates uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Crijns

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
Correct, maar gezien het beperkte aantal apps en het beperkte aantal updates daarvan is dat niet veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:51
werkt bij mij helaas niet.. ik wacht wel op de officiele versie :)
En besides - ik rij nooit te hard O-) O-)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 19:40
Ruben E schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Bedankt voor deze tip. Dit deed een belletje rinkelen bij mij. Ik heb mij uit de familiegroep laten knikkeren door mijn zwager et voilà: Play store staat gelijk op Nederland en ik kan Flitsmeister op de Volvo installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@frankkie12345 ik zie nu ook de popup of hoe noem je dat als je een flitspaal nadert. Het is echter zo'n klein balkje bovenin het scherm dat het gewoon niet opvalt. Het is dus niet mogelijk om een melding in het scherm te laten invliegen om zo maar te noemen? Dat je het echt duidelijk even ziet, zelfs vanuit een ooghoek? Zag trouwens ook dat je kan aangeven of die flitspaal nog klopt, maar dan moet je dus eerst het scherm omlaag swipen en dan kan je het aangeven. Denk niet dat je dat op die manier zo snel doet eigenlijk. Het wordt anders als je dat bijv. in die popup laat meegaan zodat je direct kan aanklikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:51:
@frankkie12345 ik zie nu ook de popup of hoe noem je dat als je een flitspaal nadert. Het is echter zo'n klein balkje bovenin het scherm dat het gewoon niet opvalt. Het is dus niet mogelijk om een melding in het scherm te laten invliegen om zo maar te noemen? Dat je het echt duidelijk even ziet, zelfs vanuit een ooghoek? Zag trouwens ook dat je kan aangeven of die flitspaal nog klopt, maar dan moet je dus eerst het scherm omlaag swipen en dan kan je het aangeven. Denk niet dat je dat op die manier zo snel doet eigenlijk. Het wordt anders als je dat bijv. in die popup laat meegaan zodat je direct kan aanklikken.
Het balkje bovenin het scherm heet een (Car)Toast.
Zie ook deze link een plaatje:
https://developer.android...opics/ui/notifiers/toasts
Een Toast is een berichtje wat kort wordt weergegeven over alle andere UI elementen heen.
Daarom was dit het beste alternatief wat ik zo snel even kon vinden; Voor wat ik eigenlijk wilde gebruiken.

Wat ik eigenlijk wilde gebruiken is namelijk een Heads-up Notification.
Zie hier voor een plaatje:
https://developer.android...rs/notifications#Heads-up
Deze notificaties worden tijdelijk bovenaan het scherm weer gegeven, kunnen een plaatje bevatten, en ondersteunen interactiviteit. Zoals het beantwoorden van een Ja/Nee vraag. (Handig voor het beoordelen van Flitspaal)

De Heads-up Notification (afkorting: HUN) was ook wat ik origineel had ingebouwd in de app,
en is ook wat wordt gebruikt op Android Auto.
Echter hebben de OEM's (niet Google in dit geval) besloten geen HUN's toe te staan in hun auto's. Deze zouden te afleidend zijn voor de gebruiker.
(En hier kwam ik pas 48 uur voor de deadline achter, dus vergeef mijn in 2 uur afgeraffelde Toast implementatie; En verklaard ook waarom er tot afgelopen zaterdag ochtend helemaal geen zichtbare meldingen waren.)

In conclusie; Ik heb mijn best gedaan, maar kan niet opboksen tegen de willekeur aan limitaties die mij worden opgelegd.
Graag klagen bij Polestar en Volvo ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Best bizar dan @frankkie12345 . Want nu moet je MEER handelingen doen en dus MEER je ogen van de weg als je bijv. een flitser wilt beoordelen. Is toch bizar? Die HUN waar je het over hebt is idd perfect en precies wat je nodig bent in de AAOS om snel en simpel FM te gebruiken.

Trouwens, sinds 1.9 werkt de app ook bijzonder snel. Sneller dan ooit bij mij. Binnen een paar tel is de data binnen en ook het aanzetten van het voorverwarmen start binnen een tel. Lijkt dus veel beter!

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 02-02-2022 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
Ik ga morgen weer eens testen met Flitsmeister. Van t weekend continue crashen van het hele systeem als FM op de achtergrond aan stond. De dag erna geen internet/gps in de auto. Ik verwacht toeval, maar ik meld het toch maar.

Dank Frankie voor al het goede werk tot nog toe!
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste