Android Automotive

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 16:41
@frankkie12345 Kan ik hier ook bugs melden over FM?

Want ik heb er eentje gevonden, gisteren wilde ik navi van FM proberen. Maar kende de route toch al en vond het storend dat mijn dashboard leeg bleef (hopelijk laat Google dit gauw los). Toen heb ik de navigatie maar uitgezet, maar de route bleef getoond worden op FM..
Ik heb jammer genoeg geen foto's kunnen nemen.
Maar zal straks kijken of ik het kan herproduceren

Daarnaast werkt FM voor mij echt top, kleine (geluids)melding als er iets aan de hand is. Bedankt voor het uitbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

fyr0 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:46:
@frankkie12345 Kan ik hier ook bugs melden over FM?

Want ik heb er eentje gevonden, gisteren wilde ik navi van FM proberen. Maar kende de route toch al en vond het storend dat mijn dashboard leeg bleef (hopelijk laat Google dit gauw los). Toen heb ik de navigatie maar uitgezet, maar de route bleef getoond worden op FM..
Ik heb jammer genoeg geen foto's kunnen nemen.
Maar zal straks kijken of ik het kan herproduceren

Daarnaast werkt FM voor mij echt top, kleine (geluids)melding als er iets aan de hand is. Bedankt voor het uitbrengen!
Bugs graag melden op het Flitsmeister forum;
Andere plekken kan ik helaas niet meenemen, anders verdwijnt het allemaal op de grote stapel.

Reageren mag onder het volgende bericht:
https://forum.flitsmeiste...omotive-bekende-problemen

Het probleem wat je beschrijft is al bij mij bekend;
Google heeft er ook al gereageerd naar mij toe.
(Ze hebben niet toegezegd of en wanneer ze dat gaan oplossen)
Als je weer een kaart wilt zien op het scherm achter je stuur, Instrument Cluster, dan moet je even de route in Flitsmeister stoppen en een route starten in Google Maps.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 16:41
frankkie12345 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Bugs graag melden op het Flitsmeister forum;
Andere plekken kan ik helaas niet meenemen, anders verdwijnt het allemaal op de grote stapel.

Reageren mag onder het volgende bericht:
https://forum.flitsmeiste...omotive-bekende-problemen

Het probleem wat je beschrijft is al bij mij bekend;
Google heeft er ook al gereageerd naar mij toe.
(Ze hebben niet toegezegd of en wanneer ze dat gaan oplossen)
Als je weer een kaart wilt zien op het scherm achter je stuur, Instrument Cluster, dan moet je even de route in Flitsmeister stoppen en een route starten in Google Maps.
Dank je, zal het daar evt ook nog even melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:43
@frankkie12345 weet je zeker dat het automatisch starten van FM er niet in zit? Heb vandaag zowel de heen- als terugweg flitspaal meldingen gehad en ik heb de app zelf niet geopend.

Het lijkt mij alsof het proces dat je start bij de 1e keer FM openen niet wordt afgesloten. Misschien alleen als je het handmatig afsluit.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05:45
Is er al zicht op een eerste oplossing van het performance issue wat we kunnen proberen?

Reden van de vraag: Ik ben blij met de ontwikkeling, wil dus best blijven betatesten, maar mijn systeem is af en toe zo traag dat het geen doen is.

Met zich op een snelle (poging tot) fix wil ik 'm best laten staan, maar gooi 'm anders er liever af tot er ik een nieuwe (snellere) versie kan proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
mich78 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:44:
Ik ga morgen weer eens testen met Flitsmeister. Van t weekend continue crashen van het hele systeem als FM op de achtergrond aan stond. De dag erna geen internet/gps in de auto. Ik verwacht toeval, maar ik meld het toch maar.

Dank Frankie voor al het goede werk tot nog toe!
Ik had maandag ook geen gps en internet. Zondagavond gaf de app al geen respons, dus waarschijnlijk al eerder een issue geweest. Zou dit dan FM gerelateerd zijn?! Heb geen crashes ervaren overigens.

Vandaag in de garage geweest en is P1.8.2 geïnstalleerd en op de terugweg had ik wel een aantal kraakjes in het geluid (Spotify), maar geen grote performance issues.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:19:
@frankkie12345 weet je zeker dat het automatisch starten van FM er niet in zit? Heb vandaag zowel de heen- als terugweg flitspaal meldingen gehad en ik heb de app zelf niet geopend.

Het lijkt mij alsof het proces dat je start bij de 1e keer FM openen niet wordt afgesloten. Misschien alleen als je het handmatig afsluit.
In mijn zeer gelimiteerde tijd waarin ik kon testen met de auto; (minder dan 48 uur) heb ik er niet op gelet of de FM app blijft draaien tussen verschillende ritten. Wat me wel opviel is dat je de app op geen mogelijkheid kon afsluiten... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Kammika schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:49:
Is er al zicht op een eerste oplossing van het performance issue wat we kunnen proberen?

Reden van de vraag: Ik ben blij met de ontwikkeling, wil dus best blijven betatesten, maar mijn systeem is af en toe zo traag dat het geen doen is.

Met zich op een snelle (poging tot) fix wil ik 'm best laten staan, maar gooi 'm anders er liever af tot er ik een nieuwe (snellere) versie kan proberen...
De app kwam een week geleden uit;
We kunnen wel toveren, maar helaas alleen langzaam toveren.

Zodra er een update is zal ik het laten weten.
Verwacht niet dat de performance is verbeterd binnen de komende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
frankkie12345 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:15:
[...]

In mijn zeer gelimiteerde tijd waarin ik kon testen met de auto; (minder dan 48 uur) heb ik er niet op gelet of de FM app blijft draaien tussen verschillende ritten. Wat me wel opviel is dat je de app op geen mogelijkheid kon afsluiten... O-)
In AAOS kan je apps handmatig geforceerd stoppen. Dan sluit de app ook echt af. Moet je ff het menu voor in. Er zit alleen niet iets in zoals een taakbeheer op je PC/laptop. Als je wil kan ik het eens testen voor je met FM, of de meldingen daarna niet meer doorkomen. Want nu sluit ik FM dus niet geforceerd af maar start het ook niet op als ik weg rij. En meldingen komen weldegelijk binnen. Dus het automatisch starten werkt op deze (of het de juiste manier is of niet laat ik in het midden :)) wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 03-02-2022 10:22 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:21:
[...]
In AAOS kan je apps handmatig geforceerd stoppen. Dan sluit de app ook echt af. Moet je ff het menu voor in. Er zit alleen niet iets in zoals een taakbeheer op je PC/laptop. Als je wil kan ik het eens testen voor je met FM, of de meldingen daarna niet meer doorkomen. Want nu sluit ik FM dus niet geforceerd af maar start het ook niet op als ik weg rij. En meldingen komen weldegelijk binnen. Dus het automatisch starten werkt op deze (of het de juiste manier is of niet laat ik in het midden :)) wel...
Als de Flitsmeister notificatie actief is, draait de service.
Je hoeft niet langs een Flitspaal te rijden om te testen ;-)
Gewoon even kijken tussen de notificaties is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
frankkie12345 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Als tester van beroep dubbelcheck ik graag dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-09 17:04
frankkie12345 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Maar wanneer je hem via die notificatie 'afsluit', blijft 'ie soms alsnog meldingen van flitsers geven. Misschien was het een bug, maar dit was de enige keer dat Flitsmeister in de auto lekker werkte. Het systeem was weer snel, maar er kwamen wel flitsmeldingen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
frankkie12345 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:20:
[...]

De app kwam een week geleden uit;
We kunnen wel toveren, maar helaas alleen langzaam toveren.

Zodra er een update is zal ik het laten weten.
Verwacht niet dat de performance is verbeterd binnen de komende maand.
Helder, was ook niet om jullie op te jagen, meer om de verwachting van de klagende huisgenoten over haperende radio en maps te managen ;)

Erg blij met jullie werk _/-\o_ , dus support het graag. Ik zal weer verder testen als de nieuwe versie er is!

Keep up the good work d:)b !

(PS een feature waarin de applicatie weer helemaal makkelijk afgesloten kan worden is voorlopig ook prima workaround. Weet niet hoe haalbaar dat is...).

[ Voor 10% gewijzigd door Kammika op 03-02-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
[b]Kammika schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:49:

(PS een feature waarin de applicatie weer helemaal makkelijk afgesloten kan worden is voorlopig ook prima workaround. Weet niet hoe haalbaar dat is...).
Dat is AAOS eigen denk ik want ook apps als Spotify en Maps worden niet volledige afgesloten als je het scherm weg klikt. Als je dat wil, of eens een app wil restarten, moet je het handmatig forceren. En dat kan dus gewoon in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 10:28
Kleine update als FM beta tester binnen de P8.

FM een kleine week actief, persoonlijk ben ik er erg blij mee.
Inderdaad de eerder beschreven impact qua performance is vrij heftig, maar wanneer FM in de achtergrond actief is reageert het systeem na 5/10 minuten redelijk.
Merkbaar tijdens het gebruik is dat de Google Assistent minder reageert, ook de andere apps zijn wat minder snel maar niet onbruikbaar
Zou mooi zijn als dit nog op een later termijn aangepast kan worden.

Gezien ik ook een actieve FM smartphone gebruiker ben, mis ik het "voor jou" scherm wel.
De navigatie mis ik zeker niet, de combinatie van Google Maps en FM is meer dan prima.

Overall ben ik een blije gebruiker van FM binnen Android Automotive, zou niet meer zonder willen.

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Dat is AAOS eigen denk ik want ook apps als Spotify en Maps worden niet volledige afgesloten als je het scherm weg klikt. Als je dat wil, of eens een app wil restarten, moet je het handmatig forceren. En dat kan dus gewoon in de auto.
nog niet gevonden. Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:08:
[...]

nog niet gevonden. Hoe werkt dat?
Ik heb de auto niet voor de deur staan maar volgens mij kan dat bij apps en dan op die 3 puntjes klikken van de betreffende apps. Of via de Playstore en dan mijn apps. Staat iets van handmatig afsluiten of geforceerd afsluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 03-02-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Juancho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Dat is AAOS eigen denk ik want ook apps als Spotify en Maps worden niet volledige afgesloten als je het scherm weg klikt.
Dat lijkt me ook helemaal niet wenselijk, los van of het in AAOS mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Koekhapperrr schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Dat lijkt me ook helemaal niet wenselijk, los van of het in AAOS mogelijk is.
Waarom niet? Lijkt mij juist wel wenselijk hoe het nu gaat zodat je dus bijv. Spotify kan luisteren als je Maps open hebt staan. Of dat bepaalde apps snel kunnen openen ipv weer opnieuw moeten opstarten.

Je zou hooguit moeten hebben dat na afsluiten auto alle processen gekilled worden. Want trouwens ook best nu al kan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 03-02-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Weer FM gebruikt vandaag. Bij actieve Flitsmeister herhaaldelijk crashen van t systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb de auto niet voor de deur staan maar volgens mij kan dat bij apps en dan op die 3 puntjes klikken van de betreffende apps. Of via de Playstore en dan mijn apps. Staat iets van handmatig afsluiten of geforceerd afsluiten.
Nergens 3 puntjes kunnen vinden om apps handmatig af te sluiten. Ik heb FM er inmiddels weer afgehaald. En omdat ik toch bezig was heb ik alle niet gebruikte applicaties eraf gehaald (gebruik eigenlijk alleen Maps, EasyPark, Spotify en TuneIn).

Ik moet zeggen.. heb nu een top systeem. zo responsive is de UI nog nooit geweest... dat scheelt echt enorm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Nergens 3 puntjes kunnen vinden om apps handmatig af te sluiten. Ik heb FM er inmiddels weer afgehaald. En omdat ik toch bezig was heb ik alle niet gebruikte applicaties eraf gehaald (gebruik eigenlijk alleen Maps, EasyPark, Spotify en TuneIn).

Ik moet zeggen.. heb nu een top systeem. zo responsive is de UI nog nooit geweest... dat scheelt echt enorm...
Zal vanavond of morgen wel ff een foto maken waar het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Koekhapperrr schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:31:
[...]

Maar wanneer je hem via die notificatie 'afsluit', blijft 'ie soms alsnog meldingen van flitsers geven. Misschien was het een bug, maar dit was de enige keer dat Flitsmeister in de auto lekker werkte. Het systeem was weer snel, maar er kwamen wel flitsmeldingen binnen.
Klinkt als een bug ja.

(Waarschuwing: Speculatie)
Kan te maken hebben met een uitzondelijke situatie die te maken heeft met Android Auto.
In de smartphone app was het noodzakelijk om de Flitsmeister service op de telefoon actief te houden zolang Flitsmeister in gebruik is op Android Auto. En dat blokkeerde het gebruik van de 'afsluiten' knop in de Notificatie zolang het toestel verbonden was met Android Auto, en Flitsmeister geopend was op Android Auto. Aangezien de app nu op een hele grote Android Auto lijkt te draaien, kan de app dus niet afgesloten worden... Moet zeker naar gekeken worden!
(Einde speculatie)

Bedankt voor het doorgeven, we gaan er naar kijken ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Kammika schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:49:
[...]
Helder, was ook niet om jullie op te jagen, meer om de verwachting van de klagende huisgenoten over haperende radio en maps te managen ;)

Erg blij met jullie werk _/-\o_ , dus support het graag. Ik zal weer verder testen als de nieuwe versie er is!
Keep up the good work d:)b !

Dat de app nu niet afgesloten kan worden; Het staat op mijn lijstje van dingen om naar te kijken ;-) !
Kan nog niets beloven, maar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Gevonden.... Instellingen-apps-alle apps-FM-gedwongen afsluiten. @frankkie12345 misschien ook handig voor jou om te weten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVqc6gul1ePKrVjQz2gKKcpbd-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1prns6WAECJAP8sp15oSaCN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bTWGAkazX8JhBvlS2y0zX6Ct7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiZbNO4fuLjkUAcKPm4tJE7f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44
Automotive was voor mij één van de redenen om de nieuwe Renault Megane Electric te kopen. Hij staat nog niet in de showroom (eind maart). De verwachting is dat juni/ juli de eerste auto’s geleverd gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QGcCTJaIVNQd5s2OoiuAG5WKnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g3kL3173DIYvzCYXXZmyqeLf.png?f=user_large

OpenR is het kroonjuweel van het nieuwe interieur van de Megane E-Tech electric, een feature die het volledige gamma boordtechnologie belichaamt dat in de nieuwe generatie elektrische auto’s van Renault is ingebouwd. Het nieuwe OpenR single-screen, dat voor het eerst te zien was in de studiemodellen TreZor (2016), SYMBIOZ (2017) en MORPHOZ (2019), combineert in een omgekeerde ‘L’ het digitale instrumentenpaneel en de multimediadisplay in de middenconsole.

De OpenR-display heeft een bijzonder groot displayoppervlak: 321 cm² voor de 12,3-inch dashboarddisplay (1.920 x 720 pixels, liggend) en 453 cm² voor de 12-inch multimediadisplay (1.250 x 1.562 pixels, staand). De digitale interfacing aan boord meet dus in totaal 774 cm², wat geen enkele andere auto in dit segment evenaart, en ligt meer in lijn met de displays van veel grotere modellen uit het topsegment. Het instapmodel is uitgerust met een 9-inch multimediadisplay (1.250 x 834 pixels, liggend).

De OpenR-display bevat ultramoderne technologie voor een vloeiende en meeslepende ervaring. Onder meer de Qualcomm Snapdragon-processor van de nieuwste generatie met meervoudige 4K-weergavecapaciteiten, geavanceerde connectiviteit met USB-C-poorten en essentiële technologie voor veiligheid aan boord en ADAS (bijvoorbeeld 3D Around View Monitor). Wat de software aan boord betreft, is er het nieuwe OpenR Link-systeem Google built-in, voor een intuïtieve en optimale connectiviteitservaring.

Het ‘instrumentenpaneel’-gedeelte van de OpenR-display biedt plaats aan vier displays voor de bestuurder, afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren:
– besturingsindeling (bedieningspanelen)
– navigatie-indeling (kaarten)
– Zen-indeling (minimalistisch)
– batterij-indeling (laadstatus)

Het spreekt vanzelf dat de display op het dashboard volledig kan worden aangepast. Het bevat vijf widgets (energieverbruik, bandenspanning, afstand, eco-monitor, muziek) en acht kleurenschema’s.

[ Voor 66% gewijzigd door jschoorl2 op 06-02-2022 10:43 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:34

MaxxMark

HT is Tof!

jschoorl2 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:15:

De OpenR-display heeft een bijzonder groot displayoppervlak: 321 cm² voor de 12,3-inch dashboarddisplay (1.920 x 720 pixels, liggend) en 453 cm² voor de 12-inch multimediadisplay (1.250 x 1.562 pixels, staand). De digitale interfacing aan boord meet dus in totaal 774 cm², wat geen enkele andere auto in dit segment evenaart, en ligt meer in lijn met de displays van veel grotere modellen uit het topsegment. Het instapmodel is uitgerust met een 9-inch multimediadisplay (1.250 x 834 pixels, liggend).

Het ‘instrumentenpaneel’-gedeelte van de OpenR-display biedt plaats aan vier displays voor de bestuurder, afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren

Het spreekt vanzelf dat de display op het dashboard volledig kan worden aangepast. Het bevat vijf widgets (energieverbruik, bandenspanning, afstand, eco-monitor, muziek) en acht kleurenschema’s.
Is dat zo? Of is dat een aanname van jou? En heel relevant is of hier gedoeld wordt op het instrumentpaneel (achter je stuur) of het multimediadisplay.

Als ik AAOS ondertussen een beetje begrijp gok ik dat het 'volledig aanpassen' gaat over het entertainment display en niet over het instrumentpaneel.

Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat ze bij Renault dan Polestar / Volvo een poepie laten ruiken zodat zij daar ook meer mee doen.

[ Voor 37% gewijzigd door MaxxMark op 06-02-2022 13:53 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:34

MaxxMark

HT is Tof!

Om eerlijk te zijn maak ik het er niet uit op. Heb beide filmpjes gekeken (met real-time vertaling aan want ik ben geen ster in Frans ;)). Beide filmpjes beschrijven eigenlijk gewoon hoe AAOS werkt, veel is identiek aan wat de Polestar en Volvo's ook doen. Er wordt veel stilgestaan bij Google Maps en bij hoe ze zelf de boel 'geskinned' hebben. Er wordt maar héél kort stilgestaan bij het instrumentenpaneel en het enige wat ze tonen is een (heel) slecht geïmplementeerde Google Maps met de noodzakelijke info er overheen gelegd (op basis daarvan voelt het alsof ze nog een lange weg te gaan hebben). Ze noemen nog wel kort de 'Zen' stand, wat eigenlijk gewoon de minimal stand is, waarbij ze nog wel zeggen dat ze eea (ietsje) anders visualiseren dan andere partijen.

Het laat op mij de indruk achter dat Google nog steeds een hoop touwtjes in handen heeft over wat er wel en niet in het instrumentenpanel mag. Een autofabrikant mag daar op voortborduren en zelf mee aan de slag, maar is blijkbaar erg gelimiteerd.

Ik acht de kans groter dat met de tijd Google meer mogelijkheden gaat bieden aan automakers als ze er zeker van zijn dat de feature geschikt is. Tot die tijd is het denk ik geneuzel in de marge.

Gezien eerdere artikelen over AAOS en hoe de rendering gedaan wordt naar het instrumentenpanel (waarbij critical information altijd real-time gedisplayed moet worden, en overige informatie, zoals GMaps minder prioriteit krijgt, en , naar ik aanneem, het entertainmentpanel de laagste prio krijgt) heb ik wel een klein beetje hoop dat alles wat nu en in de toekomst voor het instrument-panel wordt ontwikkeld dikke kans voor alle AAOS auto's zal gaan werken, ongeacht of het oude hardware is zoals bij de Polestar. Dat denk ik vanuit het idee dat de informatie die hier getoond mag worden bijna eindeloze hoeveelheden optimalisatie en tests zullen hebben gekregen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
@frankkie12345

Mijn ervaringen na een paar weekjes FM testen; de app zelf is top. De indicator die aangeeft waar je rijdt wil nog wel eens knipperen maar de kaart is mooi in details. Wat ik mis is de gemiddelde snelheid die je rijdt in een traject controle en bijvoorbeeld een arcering van je route zodat je kunt zien tot waar die trajectcontrole loopt bijvoorbeeld.

Wat helaas niet goed werkt is de FM software en de samenwerking met AAOS. Alles werkt traag, apps als Spotify crashen zeer regelmatig (gister om de vijf minuten) en Google Assistent is bijna niet meer te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06
JohnDoe77 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:41:
@frankkie12345

Mijn ervaringen na een paar weekjes FM testen; de app zelf is top. De indicator die aangeeft waar je rijdt wil nog wel eens knipperen maar de kaart is mooi in details. Wat ik mis is de gemiddelde snelheid die je rijdt in een traject controle en bijvoorbeeld een arcering van je route zodat je kunt zien tot waar die trajectcontrole loopt bijvoorbeeld.

Wat helaas niet goed werkt is de FM software en de samenwerking met AAOS. Alles werkt traag, apps als Spotify crashen zeer regelmatig (gister om de vijf minuten) en Google Assistent is bijna niet meer te gebruiken.
Klopt ik merk dit ook, sinds FM Beta erop staat gaat alles traag en blijven er zaken hangen erg vervelend. FM doet wel zijn werk en heb het idee dat hij op de achtergrond wel blijft draaien nadat de auto op slot geweest is. Wel merk ik dat heeeel laat pas de piepjes komen dat hij start dus weet niet goed of hij direct al start bij wegrijden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Tsja en dan is de vraag of ik de FM beta laat draaien of hem gewoon via mijn telefoon weer gebruik. Vrijdag op vakantie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
JohnDoe77 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:34:
Tsja en dan is de vraag of ik de FM beta laat draaien of hem gewoon via mijn telefoon weer gebruik. Vrijdag op vakantie…
Ik ben weer teruggegaan naar FM op de telefoon. Staat nog wel geïnstalleerd op de PS2, maar activeer hem niet meer. Wil hem (na een paar updates) in de toekomst nog wel weer gaan gebruiken op de PS2 zelf, als niet mijn muziek elke minuut stopt.

FM op de telefoon automatisch laten activeren bij bluetoothconnectie met de auto (en geforceerd meldingen via telefoonspeaker vanwege gebruik Spotify in de auto) werkt bijna even prettig als ingebouwde FM. Behalve dat je het scherm niet kan zien natuurlijk.

• JohnDoe77
Koekhapperrr schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:11:
[...]

Ik ben weer teruggegaan naar FM op de telefoon. Staat nog wel geïnstalleerd op de PS2, maar activeer hem niet meer. Wil hem (na een paar updates) in de toekomst nog wel weer gaan gebruiken op de PS2 zelf, als niet mijn muziek elke minuut stopt.

FM op de telefoon automatisch laten activeren bij bluetoothconnectie met de auto (en geforceerd meldingen via telefoonspeaker vanwege gebruik Spotify in de auto) werkt bijna even prettig als ingebouwde FM. Behalve dat je het scherm niet kan zien natuurlijk.
Bij mij start de app van FM die in AAOS zit automatisch op. Kun je dat uitzetten zonder de app perse te verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

JohnDoe77 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 04:34:
[...]
Bij mij start de app van FM die in AAOS zit automatisch op. Kun je dat uitzetten zonder de app perse te verwijderen?
Je kan de app gegevens verwijderen, zonder de app zelf te verwijderen.
Ga hiervoor naar de Instellingen app, --> Apps --> Flitsmeister --> Gegevens verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
JohnDoe77 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 04:34:
[...]

Bij mij lukte het door de app gedwongen te stoppen. Vervolgens het middenscherm herstart (lang homeknop inhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
frankkie12345 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Je kan de app gegevens verwijderen, zonder de app zelf te verwijderen.
Ga hiervoor naar de Instellingen app, --> Apps --> Flitsmeister --> Gegevens verwijderen.
Vraagje, kun je iets zeggen over de FM AAOS Roadmap :)? De uitdagingen waar je tegenaan loopt (trage SOC icm beperkingen vanuit Google) lijken mij vrij lastig te overkomen. Gaat hier vanuit FM nog veel development tegenaan gegooid worden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Koekhapperrr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Vraagje, kun je iets zeggen over de FM AAOS Roadmap :)? De uitdagingen waar je tegenaan loopt (trage SOC icm beperkingen vanuit Google) lijken mij vrij lastig te overkomen. Gaat hier vanuit FM nog veel development tegenaan gegooid worden?
Uitdagingen zijn inderdaad:

- Beperkingen op software gebied, van zowel Google als Volvo/Polestar
Vanuit Google mogen we geen activities starten, terwijl dat wel technisch mogelijk is;
Moeten houden aan "UI Templates", via een hacky manier de kaart moeten kunnen tekenen, geen API's voor dingen die allang wel mogelijk zijn in Google Maps / Waze.
Vanuit Polestar/Volvo mogen we geen HeadsUpNotification tonen, terwijl dat technisch mogelijk zou moeten zijn

- Verouderde hardware
De Intel Atom is al 3 jaar oud voordat ie de dealer uit komt rollen;
Hadden ze niet beter een recentere smartphone chip er in kunnen doen? Misschien na kunnen denken over een upgrade-path? Een telefoon vervang je elke 2-3 jaar, de auto moet 8 jaar mee.

- Niet kunnen testen op echte hardware
De app wordt getest op een emulator op een laptop. Deze emulator geeft geen goede representatie van hoe de performance is op de echte auto. Op de emulator loopt het soepel. De laptop is veel sneller dan de auto.
Zelfs als ik een echte auto voor de deur zou hebben staan, kan ik er nog niet heel veel mee. De "retail" auto's zijn volledig dicht getimmerd. Er is geen manier om te kunnen debuggen. Hooguit kan ik via een internal-track in de Google Play Store een test versie er op zetten. Maar dat duurt lang, denk een uur per build, en zonder logging of debugging vrij nutteloos.

Gaat er veel development tegenaan worden gegooid? Nee.
Alleen ik werk eraan, en dat is niet fulltime. Ik werk aan Android Auto / Automotive als het tussendoor kan. De smartphone versie van de app krijgt altijd voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wel jammer dat er zoveel gedoe en gezeur is, metname door Google. Want jullie doen er alles aan en willen toffe dingen maken maar ondertussen kunnen wij als gebruikers alleen een half brakke (niet persoonlijk bedoelt) app gebruiken die het hele systeem zo traag als wat maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Zag dit artikeltje

Wel interessant hoe Gartner tegen AAOS aankijkt. Wordt dan denk ik wel interessant voor app developers:
Trend 2: Digitale reuzen integreren de auto in een holistisch ecosysteemIn 2022 breiden digitale reuzen, zoals Amazon Web Services (AWS), Google, Alibaba of Tencent, hun voetafdruk in voertuigtechnologie voortdurend uit. "Deze technologiebedrijven brengen de auto dichter bij hun respectieve ecosystemen, wat op zijn beurt nieuwe voertuiggerelateerde diensten opent", aldus Pacheco.

Gartner voorspelt dat tegen 2028 70% van de verkochte voertuigen het Android Automotive-besturingssysteem zal gebruiken, tegen minder dan 1% vandaag. "Omdat het moeilijk is om alleen technologie en software te ontwikkelen, kunnen autobedrijven samenwerken met digitale giganten om van software een belangrijke inkomstenbron te maken, of enorme interne middelen opbouwen om dit grotendeels zelf te bereiken", zegt Pacheco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r030949
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04 19:43
Even wat anders.. Wat is er toch aan de hand met die podcasts app? Die komt telkens naar voren op mijn scherm (XC60 Recharge MY2022), op welke regel ik de app ook plaats en of ik m nu achteraan zet of vooraan.

Het is niet mogelijk om de app te verwijderen. Heeft iemand daarvoor een oplossing gevonden?

Ik zit op versie 1.7, is dat misschien verholpen in een nieuwere versie? Dan vind ik het wel een dagje bij de dealer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:12
r030949 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:46:
Even wat anders.. Wat is er toch aan de hand met die podcasts app? Die komt telkens naar voren op mijn scherm (XC60 Recharge MY2022), op welke regel ik de app ook plaats en of ik m nu achteraan zet of vooraan.

Het is niet mogelijk om de app te verwijderen. Heeft iemand daarvoor een oplossing gevonden?

Ik zit op versie 1.7, is dat misschien verholpen in een nieuwere versie? Dan vind ik het wel een dagje bij de dealer waard.
Had ik in de Polestar 2 ook op 1.7, is in de versie van 1.8 en hoger opgelost. Bekende bug. Heel irritant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Is idd vanaf 1.8 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r030949
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04 19:43
Top, dan maak ik direct een afspraak bij de dealer voor een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:12
Gaat dat bij de reguliere Volvo modellen (nog) niet Over The Air?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:32
dnns85 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:15:
Gaat dat bij de reguliere Volvo modellen (nog) niet Over The Air?
Jazeker wel. Versienummers lopen parallel en hebben deels dezelfde inhoud, bijv. wat betreft de
rijhulpsystemen
https://www.volvocars.com...ge-plug-in-hybrid/2021w46

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 13-03-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Waarom ben je zo sceptisch? De beperkingen waar jij nu tegenaan loopt zijn denk ik tijdelijk. Als het systeem helemaal open gaat kan het toch een mooie toekomst tegemoet zien? Afgelopen week een weekje met CarPlay op pad geweest maar daar zitten toch echt hele werelden tussen qua gebruiksgemak: miniatuurscherm met veel afgebroken teksten, telkens weer kabel aansluiten of traag draadloos en een flinke battery drain. Geen integratie met autodata en verwarrende dubbele UI.

[ Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 13-03-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
@JTHZZ waarom verwacht je dat het systeem helemaal open gaat? Heeft Google of een van de autofabrikanten ooit iets van die strekking aangekondigd?

De situatie zal vast nog wel iets beter worden, maar zo open als een telefoon zie ik niet gebeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door guido66 op 13-03-2022 14:51 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
guido66 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:50:
@JTHZZ waarom verwacht je dat het systeem helemaal open gaat? Heeft Google of een van de autofabrikanten ooit iets van die strekking aangekondigd?

De situatie zal vast nog wel iets beter worden, maar zo open als een telefoon zie ik niet gebeuren.
Heb ik ook niet gezien maar ik ben een optimist :)
Ik denk dat dat de belangrijkste succesfactor gaat zijn. Als al die beperkingen erop blijven zitten en ieder automerk zijn eigen dingetje gaat doen dan wordt het wel lastig. Dat is gedeeltelijk met smartphones al het geval met al die bloatware en eigen schillen erom heen maar ik hoop dus dat dat bij AAOS anders zou gaan worden. Er zal nog flink wat tijd overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@JTHZZ Dat denk ik ook, zal voor de volgende auto zijn ;)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 15:54
@frankkie12345 In de tussentijd zijn er een aantal updates geweest aan Flitsmeister voor de Polestar maar kunnen we ook ergens (online) een changelog inzien van gewijzigde zaken in de updates?

Al meer nieuws over een aankomende update?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

We houden niet een aparte changelog bij voor Android Auto(motive).
In de laatste update zaten een paar kleine bugfixes;
- Melding bij begin trajectcontrole kon niet ondersteund scherm starten
- Geen visuele melding bij einde traject controle
- Kaart performance klein beetje verbeterd.

Maar ik weet wel waar iedereen op zit te wachten; En dat is een grote performance verbetering van de Flitsmeister app. Heb gezien dat veel mensen hebben gemerkt dat de app traag draait, en soms zelfs ook de rest van het systeem traag maakt. Het is niet makkelijk om dit probleem op te lossen. En daarom zal het ook niet in één update volledig opgelost zijn. Dat is een doorlopend process.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
frankkie12345 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:47:

Maar ik weet wel waar iedereen op zit te wachten; En dat is een grote performance verbetering van de Flitsmeister app. Heb gezien dat veel mensen hebben gemerkt dat de app traag draait, en soms zelfs ook de rest van het systeem traag maakt. Het is niet makkelijk om dit probleem op te lossen. En daarom zal het ook niet in één update volledig opgelost zijn. Dat is een doorlopend process.
Ik was er 1 van. Heb helaas FM moeten verwijderen. Kreeg bijna geen response meer van het systeem (google ass. erg traag en switchen tussen apps). erg jammer. Hou dit topic in de gaten :) Als er verbeteringen zijn probeer ik het weer !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb helaas FM ook verwijderd vanwege de impact op het systeem. Maar ik houdt het hier in de gaten!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Hoe kunnen wij bijdragen aan verdere optimalisaties? Kunnen we je helpen testen?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023

Tijdens het starten van Flitsmeister is het systeem even traag en niet responsief. Dat duurt denk ik een half minuutje en daarna werkt alles zoals het hoort te werken, gewoon netjes vlot en reageert prima.

In het begin starte flitsmeister automatisch op. Dat is nu helaas niet meer het geval. Nu moet ik elke rit Flitsmeister handmatig aan zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

xsive schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:51:
[...]
Hoe kunnen wij bijdragen aan verdere optimalisaties? Kunnen we je helpen testen?
Er is op het moment niet veel wat jullie kunnen doen om te helpen.
Moet eerst uitzoeken hoe ik "programmeur termen hier" voor elkaar moet krijgen. ;-)
Daarna kan ik een nieuwe build op de store zetten, en dan hoor ik wel of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Is er ondertussen al wat meer info bekend over Android 11 die een veel grotere impact/aanpassing gaat hebben dan al die losse OTA updates? Zou Android 11 niet voor de zomer komen?

@4v4t4r sorry voor het spammen maar ik ben toch benieuwd of je nog iets gehoord had van het Google Maps team :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Heb ik ook niet gezien maar ik ben een optimist :)
Ik denk dat dat de belangrijkste succesfactor gaat zijn. Als al die beperkingen erop blijven zitten en ieder automerk zijn eigen dingetje gaat doen dan wordt het wel lastig. Dat is gedeeltelijk met smartphones al het geval met al die bloatware en eigen schillen erom heen maar ik hoop dus dat dat bij AAOS anders zou gaan worden. Er zal nog flink wat tijd overheen gaan.
ik ben ook optimistisch dat dit een groot ecosysteem gaat worden. Maar ook realistisch dat hier nog de nodige tijd overheen gaat.

Ging in het begin met android auto ook heel traag. Omdat het systeem nog maar op een beperkt aantal auto's beschikbaar was, was het gewoon niet interessant om erop te ontwikkelen. Totdat het beschikbaar was in voldoende auto's en toen ging het hard. Inmiddels 100mio+ gebruikers... en dus ook veel app development en investeringen van Google.

Zal met AAOS niet anders zijn. Zodra er voldoende auto's mee rondrijden wordt het superaantrekkelijk voor zowel app developers als Google om in te gaan investeren...

Daarom ook superblij met @frankkie12345 van FM om hier nu al in te ontwikkelen als early adaptor. Daar moeten we het toch van hebben! Ik ga ook weer meetesten zodra er een mogelijke oplossing voor de performance issues is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:43:
Is er ondertussen al wat meer info bekend over Android 11 die een veel grotere impact/aanpassing gaat hebben dan al die losse OTA updates? Zou Android 11 niet voor de zomer komen?

@4v4t4r sorry voor het spammen maar ik ben toch benieuwd of je nog iets gehoord had van het Google Maps team :).
Nee,ben bang dat ze me zat zijn :) krijg geen reply meer en ben er eerlijk gezegd ook niet meer heel erg mee bezig. ze weten de pijnpunten zelf prima en de eerste must haves zijn al doorgevoerd.

Ik denk dat als we tussenstops makkelijk in en uit kunnen voegen de grote changes wel gedaan zijn. De rest is finetunen en toevoegingen aan kwaliteit (bijv alle opties die ABRP bied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@4v4t4r thanks!

Ik heb nog altijd deze punten op de priolijst staan:

1. Meerdere bestemmingen makkelijker maken
2. Filters voor ALLEEN snelladers
3. Darkmode
4. Mooiere (3D/sataliet?) kaart view

Zijn nog 4 items die wat mij betreft heel hoog op de lijst staan. Vanaf aflevering bijna 1,5 jaar geleden al trouwens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 17-03-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:00:
@4v4t4r thanks!

Ik heb nog altijd deze punten op de priolijst staan:

1. Meerdere bestemmingen makkelijker maken
2. Filters voor ALLEEN snelladers
3. Darkmode
4. Mooiere (3D/sataliet?) kaart view

Zijn nog 4 items die wat mij betreft heel hoog op de lijst staan. Vanaf aflevering bijna 1,5 jaar geleden al trouwens ;)
die snelladers filter is tricky, zeker in landen waar er in bepaalde gebieden alleen max 50kW laders staan. Je zoekt dus een filter waar je zelf kan aanvinken 11,50,150+ oid ? ik vind dit persoonlijk niet een onwijs gemis. Als ik navigeer en op de route een snellader zoek gaat dat eigenlijk altijd goed, en vind ik zelfs de 50kW laders vaak ook wel prima (even aan de lader, wat eten/drinken halen bij pomp en vaak alweer genoeg om thuis te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:34:
[...]

die snelladers filter is tricky, zeker in landen waar er in bepaalde gebieden alleen max 50kW laders staan. Je zoekt dus een filter waar je zelf kan aanvinken 11,50,150+ oid ? ik vind dit persoonlijk niet een onwijs gemis. Als ik navigeer en op de route een snellader zoek gaat dat eigenlijk altijd goed, en vind ik zelfs de 50kW laders vaak ook wel prima (even aan de lader, wat eten/drinken halen bij pomp en vaak alweer genoeg om thuis te komen :)
Vandaar dat ik opteer om dat filtertje iets breder te trekken. Dat je kan kiezen vanaf welke snelheid. In NL wil je denk ik 9 van de 10x alleen maar de 150kW laders zien als je weet dat je moet snelladen. Dat zou al behoorlijk wat niet relevante palen weg halen. Ga je naar het buitenland waar de infrastructuur een stuk minder is kan het je het idd op 50kW zetten zodat je wat meer opties hebt.

Dit alles ook om je rit makkelijker te plannen, juist daar is het super handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Wat zou een goede verdeling zijn dan voor de snelheden?
Is dit wat?
- Normaal 43 kW (en langzamer)
- Snel 43 - 125 kW
- Super snel 125 kW (en hoger)

(Ben zelf geen EV-eigenaar he ;-) ik zeg ook maar wat)

[ Voor 15% gewijzigd door frankkie12345 op 17-03-2022 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
frankkie12345 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:10:
Is dit wat?
- Snel 43 - 125 kW

Ik zou de onderstaande waardes gebruiken. Vooral met het oog op de toekomst.
50 - 100 kW
100 - 175 kW
175 - 350 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

BlacKstaR- schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Ik zou de onderstaande waardes gebruiken. Vooral met het oog op de toekomst.
50 - 100 kW
100 - 175 kW
175 - 350 kW
Ik vond die verdeling van Frankkie juist wel beter.
Dan heb je de randwaardes ook meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Is dit wat?
- Snel 43 - 125 kW

Als je kijkt naar de huidige AAOS autos kunnen die volgens mij max 150kW (XC40 en Polestar 2) of 130kW (Megane) laden. Dus zou je een filtertje kunnen pakken die dat meeneemt. En mochten er autos komen die nog sneller kunnen (en dus ook AAOS hebben) kan je dat weer uitbreiden. Lijkt me niet dat je dit statisch wilt houden maar mee wil gaan met de ontwikkeling.

Gaat mij erom dat je nu vanaf 50kW ziet en daar zit een hele hoop overbodige informatie tussen. Met een simpele slider of vinkje zou je dat al kunnen elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Waar zou voor jou het omslag punt liggen?
Als in, een 50 kW lader vind je te langzaam, vanaf waar is het snel genoeg om "snel" genoemd te mogen worden? In mijn ervaring met de P2 (van maar een weekje) kwam die toch niet vaak boven de 80 kW, ook al kon de lader meer leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik zou 51+ nemen if im honest. Er zijn bar weinig laders met snelheden tussen 50-100 (tenzij gedeeld)

die 80 is wel achterhaald hoor - ik haal tot ~50% 150kW en daarna zak het af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
frankkie12345 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:21:
Als in, een 50 kW lader vind je te langzaam, vanaf waar is het snel genoeg om "snel" genoemd te mogen worden? In mijn ervaring met de P2 (van maar een weekje) kwam die toch niet vaak boven de 80 kW, ook al kon de lader meer leveren.
Sinds de accu voorverwarmd wordt bij invoeren snellader gaat het razend snel in de XC40 maar ook PS2. Binnen no time zit ik op 150kW. Altijd. En ja dat vlakt natuurlijk ook helaas weer redelijk snel af, maar die pieksnelheid is gewoon wat je wil. Als de snelheid dropt onder de 80kW stop ik vaak ook gelijk.

50kW laders pak ik nooit. Dus mijn omslagpunt is gewoon die 150kW+ laders. Dat is echt snelladen wat ik wil voor mijn wagen. En snelladen doe je normaal gesproken als je al vrij laag in % zit. Vul een snellader als bestemming in en je haalt zo de max laadsnelheid nogmaals.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 17-03-2022 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

frankkie12345 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:21:
Als we naar mijn gedrag kijken (en ik weet niet of we dat moeten doen ;) ) dan laat ik alle chargers <65kW links liggen. Waarom 65? Omdat de chargers bij de McDonalds 65kW zijn en daar ben ik niet in geïnteresseerd.(Kijk, als ik een burgertje ga happen, dan is het een ander verhaal natuurlijk, maar dan ben ik niet op zoek naar een charger maar naar troep om te eten).

Ik heb thuis een laadpaal, dus ik gebruik openbare laadpalen alleen op locatie of om thuis te komen.
Dus mijn favoriete opties zouden zijn:
1) geef me een laadpaal op de doel locatie (mag een langzame zijn)
2) geef me een 150kW(+) charger op mijn huidige route, liefst zo ver mogelijk weg op basis van de huidige lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik zou zeggen filter 50 en 50+, meestal is 50+ altijd wel 100+. En de P2 SMSR laadt met 125 max terwijl de DMLR weer met 150 laadt dus er is geen optimaal filter.
Google heeft nu snel (50kW) en zeer snel (50+). Helaas kun je niet specifiek op zeer snel filteren en krijg je snel er automatisch bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ab1Dn5l7oSRJNaCK5HiNycvZz9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9FpV9Ajg00UrGeXVlBd7hlE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door JTHZZ op 19-03-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Is dit wat?
- Snel 43 - 125 kW

zo'n filter voor laadpalen is best tricky. Verschilt ook per land, auto en situatie wat handig is. Dit is iig mijn wereldbeeld als EV gebruiker voor niet EV gebruiker ;-):

basis filters die je imo iig moet kunnen instellen zijn
- stekkertype (CCS, Chademo, etc...). Om te voorkomen dat je laders vindt die je helemaal niet op jouw EV kunt aansluiten
- manier van betalen. Om te voorkomen dat je naar een laders vindt die niet ondersteund worden door jouw betaalkaart (ik zou bv de tesla superchargers willen uitsluiten. Ik kan er wel laden, maar alleen als ik zelf via Tesla app betaal en dus niet verrekenen via de laadpas van mijn leasemaatschappij)

En als je dan op zoek bent, heb ik in de praktijk maar 2 "use cases":
1. Je wilt de auto ergens parkeren, dus je zoekt een plek waar die aan de lader kan
2. Je reisafstand is langer dan je actieradius, dus je zoekt een (of meer) snellader(s) om onderweg bij te laden

Voor de 1e situatie wil je een langzame laadpalen ivm lagere kosten (<22kw)
Voor de 2e situatie zoek je
- een snellader die een zo hoog mogelijk laadsnelheid (dwz tot die snelheid die je auto aankan, daarna maakt het niet uit hoeveel sneller die is),
- die langs de route ligt
- en op een punt op de route waar het voorspelde accupercentage zo laag mogelijk is (vb 10%).

Als er dus iets zou mogen speciferen om in te bouwen in FM vwb laadpalen, zou ik gaan voor
1. Een paar basisfilters (Betaaltype+stekkertype) die zorgen dat je onbruikbare palen kunt uitsluiten
2. Iets waar je met 1 druk op de knop een langzame laadpaal (<22kw) in de buurt van je eindbestemming kunt zoeken
3. Iets waar je met 1 druk op de knop
- (als FM je huidige accupercentage kan uitlezen): een paar opties voor laadpalen kunt ophalen, met vermelding van snelheid van de laadpaal op de plek waar FM voorspelt dat je accupercentage tot ca 10% gedaald is
- (of als FM je huidige accupercentage niet kan uitlezen): de snelladers langs je route kan laten zien met vermelding van de laadsnelheden en hoever het nog rijden is naar die snelladers, zodat je er zelf gemakkelijk 1 kan kiezen.
4 (kers op de taart):
- Als het mogelijk is om dat aan te sturen: Zorgen dat het accupakket wordt verwarmd naar de juiste temperatuur om te gaan snelladen op moment dat je naar een snellader navigeert.
- Of als dat niet mogelijk is: De bestemming delen met Google Maps, (die prepareert nl wel je accupakket als je naar snellader navigeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Kammika schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:45:
[...]

zo'n filter voor laadpalen is best tricky. Verschilt ook per land, auto en situatie wat handig is. Dit is iig mijn wereldbeeld als EV gebruiker voor niet EV gebruiker ;-):

basis filters die je imo iig moet kunnen instellen zijn
- stekkertype (CCS, Chademo, etc...). Om te voorkomen dat je laders vindt die je helemaal niet op jouw EV kunt aansluiten
- manier van betalen. Om te voorkomen dat je naar een laders vindt die niet ondersteund worden door jouw betaalkaart (ik zou bv de tesla superchargers willen uitsluiten. Ik kan er wel laden, maar alleen als ik zelf via Tesla app betaal en dus niet verrekenen via de laadpas van mijn leasemaatschappij)

En als je dan op zoek bent, heb ik in de praktijk maar 2 "use cases":
1. Je wilt de auto ergens parkeren, dus je zoekt een plek waar die aan de lader kan
2. Je reisafstand is langer dan je actieradius, dus je zoekt een (of meer) snellader(s) om onderweg bij te laden

Voor de 1e situatie wil je een langzame laadpalen ivm lagere kosten (<22kw)
Voor de 2e situatie zoek je
- een snellader die een zo hoog mogelijk laadsnelheid (dwz tot die snelheid die je auto aankan, daarna maakt het niet uit hoeveel sneller die is),
- die langs de route ligt
- en op een punt op de route waar het voorspelde accupercentage zo laag mogelijk is (vb 10%).

Als er dus iets zou mogen speciferen om in te bouwen in FM vwb laadpalen, zou ik gaan voor
1. Een paar basisfilters (Betaaltype+stekkertype) die zorgen dat je onbruikbare palen kunt uitsluiten
2. Iets waar je met 1 druk op de knop een langzame laadpaal (<22kw) in de buurt van je eindbestemming kunt zoeken
3. Iets waar je met 1 druk op de knop
- (als FM je huidige accupercentage kan uitlezen): een paar opties voor laadpalen kunt ophalen, met vermelding van snelheid van de laadpaal op de plek waar FM voorspelt dat je accupercentage tot ca 10% gedaald is
- (of als FM je huidige accupercentage niet kan uitlezen): de snelladers langs je route kan laten zien met vermelding van de laadsnelheden en hoever het nog rijden is naar die snelladers, zodat je er zelf gemakkelijk 1 kan kiezen.
4 (kers op de taart):
- Als het mogelijk is om dat aan te sturen: Zorgen dat het accupakket wordt verwarmd naar de juiste temperatuur om te gaan snelladen op moment dat je naar een snellader navigeert.
- Of als dat niet mogelijk is: De bestemming delen met Google Maps, (die prepareert nl wel je accupakket als je naar snellader navigeert)
De filter op type lader zit er al in (type/css)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
4v4t4r schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:00:
[...]

De filter op type lader zit er al in (type/css)
in maps idd, maar niet in FM (vraag kwam van @frankkie12345 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als eerste moet Maps echt die +100kW filter er in rammen. Gister weer ervaren hoe irritant het nu nog steeds is. Je wil SNEL laden, zonder hoeven na te denken waar. Die 50kW palen intereert niemand als je met 150kW kan laden.

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Je hebt EVs op de markt die allemaal hun Max hebben. En dat zijn niet zo heel veel verschillende getallen. Dan kan je toch zo met een slider of dergelijke toevoegen of iig dat je een duidelijk onderscheidt hebt tussen snelladen en alles daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Kammika schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:36:
[...]
in maps idd, maar niet in FM (vraag kwam van @frankkie12345 )
Haha ik betwijfel dat we, op dit moment, hier wat mee kunnen in Flitsmeister.
Voor zover ik weet zijn er inderdaad (nog?) geen API's beschikbaar in AAOS om de batterij alvast voor te bereiden op een laadsessie.
Maar zou een leuke zijn als het kon ;-)

Maar eerst nog maar eens wat andere issues oppaken, die wat meer prio hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat jullie een volwaardige vervanger van/voor Maps (moeten willen) zijn. De integratie tussen FM en Maps zou wel perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:08:
Als eerste moet Maps echt die +100kW filter er in rammen. Gister weer ervaren hoe irritant het nu nog steeds is. Je wil SNEL laden, zonder hoeven na te denken waar. Die 50kW palen intereert niemand als je met 150kW kan laden.

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Je hebt EVs op de markt die allemaal hun Max hebben. En dat zijn niet zo heel veel verschillende getallen. Dan kan je toch zo met een slider of dergelijke toevoegen of iig dat je een duidelijk onderscheidt hebt tussen snelladen en alles daaronder.
Er staat toch gewoon snel of zeer snel bij ? snel is 50kw, zeer snel is super charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Er staat toch gewoon snel of zeer snel bij ? snel is 50kw, zeer snel is super charger
Gaat erom dat ook die tragere palen en laadopties getoond worden of zelfs als laadoptie worden gebruikt. En dat wil je natuurlijk niet als je elders op je route met 150kW kan laden.

Uiteindelijk wil je natuurlijk toe naar een situatie dat Maps je route uitstippelt en en daarin gelijk de snelste laadpalen selecteert op je route. Dus niet 50kW palen terwijl je ook een paar kilometer verderop bij wijze van met 150kW kan laden.

Gewoon 1 druk in het systeem om de route te accepteren en verder niet meer omkijken naar je range en accu % omdat je weet dat alles voor je geregeld is.

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 21-03-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Gaat erom dat ook die tragere palen en laadopties getoond worden of zelfs als laadoptie worden gebruikt. En dat wil je natuurlijk niet als je elders op je route met 150kW kan laden.

Uiteindelijk wil je natuurlijk toe naar een situatie dat Maps je route uitstippelt en en daarin gelijk de snelste laadpalen selecteert op je route. Dus niet 50kW palen terwijl je ook een paar kilometer verderop bij wijze van met 150kW kan laden.

Gewoon 1 druk in het systeem om de route te accepteren en verder niet meer omkijken naar je range en accu % omdat je weet dat alles voor je geregeld is.
nja ik zie het probleem niet zo (voor mijn persoonlijke situatie), google kan niet ruiken wat je precies gaat doen (laden, eten, plasje etc) Ik vind het persoonlijk geen probleem dat ze meerdere opties geven. Ik merk dat als ik een echt lange route plan hij gewoon altijd de "zeer snel" pakt. Ik snap dat je de filter wil, kan me indd best situaties voorstellen dat je gewoon wilt filteren, echter ik druk nu op laadpunten zoeken, hij geeft wat opties en ik kijk toch altijd eerst wat ik zelf fijn vind om te stoppen ( die fastned 300kw met alleen een benzine pomp of die 50kW oude Allego lader met een laplace (ga ik lunchen, dan echt die laatste)

Het lijkt er trouwens een beetje op dat een route met 1 stop hij alle opties geeft. Als ik naar Italie navigeer en oplaadstops toevoeg is alles zeer snel. Weet ook niet waarom ze dat zo doen.

conclusie :) zoveel mensen zoveel wensen, het makkelijkste is als je gewoon wat dingen kan aan of uitvinken wanneer je de route bepaald (zoals bijv met ABRP of chargemap) dus als ze dat gewoon even fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Precies, dat laatste dus! Google moet voor mij niet gaan bepalen of ik wil laden/eten/plasje, dat wil ik zelf doen en op basis daarvan kies ik een filter instelling. Voor mij zal die dan dus 99,9% op 150 en hoger staan. Je wil zelf meer controle, dat is ook de insteek van een beter filter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik heb nog steeds het idee dat hij verschillend plant bij 1 laadstop en bij meerdere. In het laatste geval altijd ‘zeer snel’ laders en in het eerste geval krijg je meerdere opties en moet je goed op snel of zeer snel letten. Ik vind dat GM zich steeds meer tot ABRP-alternatief ontwikkelt maar ik plan mijn trips nog steeds in ABRP en deel dan de laadstops met Google Maps zodat de accu wordt voorverwarmd. Vervolgens bij de laadpaal nog even een nieuwe berekening maken en de volgende laadpaal met GM delen. Werkt voor mij prima maar nog een paar updates en ABRP is misschien niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dit weekend weer gemerkt hoe vervelend het plannen in Maps gewoon is. Had een route aangemaakt met 4 stops, netjes in juiste volgorde zodat je ook je % in kaart hebt over de hele rit incl laadstop. Ik had het hotel (als 3de stop) ingevoerd maar de parkeergarage van het hotel zat om 300m verderop, andere straat. Kwamen we later achter.

Dan moet je dus de gehele route opnieuw in gaan looen voeren. Super, super irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 27-03-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Heb het idee dat FM een beetje in slaap is gevallen bij mij … of dat het CJIB wakker is geworden 😵‍💫.
Heb nu FM weer op de telefoon aangezet en die is toch wel wat actiever met meldingen en de 2 flitsers die mij te pakken hebben gehad staan in de historie van FM in de telefoon app, dus mijn vermoeden is dat de telefoon wel gewaarschuwd had, waar ik nu dus geen enkel signaal van AAOS heb gekregen.
Voorlopig dus FM maar dubbel actief in de auto in de hoop dat het snel beter wordt op AAOS 🙏

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat van die flitsers is ook mijn ervaring.
FM op AAOS waarschuwt nog wel voor incidenten, bijvoorbeeld bij werkzaamheden, maar niet (meer) voor flitsers. Zelfs vaste flitsers bij kruispunten e.d. geven geen aanleiding voor een FM-waarschuwing.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Claude schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:00:
FM op AAOS waarschuwt nog wel voor incidenten, bijvoorbeeld bij werkzaamheden, maar niet (meer) voor flitsers. Zelfs vaste flitsers bij kruispunten e.d. geven geen aanleiding voor een FM-waarschuwing.
Schade tot nu toe: €260 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sorry voor Frank maar ik gebruik FM ook even niet meer via AAOS. Het systeem werd zo traag dat het me begon te irriteren. Wil best bèta testen maar ik heb m'n feedback gegeven en meer valt er voor nu niet te vertellen.

Via Bluetooth en automatische verbinding en afsluiten werkt verder ook prima, komt geen handeling bij kijken en het systeem blijft stabiel. Bovendien heb je zichtbaar in beeld wat er op je huidige weg gebeurt. Dat miste ik vooral enorm, dat schermpje met die smiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:01:
Bovendien heb je zichtbaar in beeld wat er op je huidige weg gebeurt. Dat miste ik vooral enorm, dat schermpje met die smiley.
Dat zal dan het verschil tussen de XC40 en de PS2 zijn …. Bij mij ligt de telefoon op de draadloze lader achterover geheld, dus ik kan met geen mogelijkheid makkelijk/snel zien wat de melding is en nog vervelender: ik kan ook niets melden voor achteropkomend verkeer.

Zal me ook benieuwen hoe dat in AAOS opgelost kan worden als je een andere app dan FM open hebt staan.

[ Voor 9% gewijzigd door P2Hattem op 29-03-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
P2Hattem schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:48:
[...]

Dat zal dan het verschil tussen de XC40 en de PS2 zijn …. Bij mij ligt de telefoon op de draadloze lader achterover geheld, dus ik kan met geen mogelijkheid makkelijk/snel zien wat de melding is en nog vervelender: ik kan ook niets melden voor achteropkomend verkeer.

Zal me ook benieuwen hoe dat in AAOS opgelost kan worden als je een andere app dan FM open hebt staan.
In de P8 past het net, iig met mijn Samsung s21 op de lader. Als je die hele. Aal onderin neerlegt zie je de zaken op je route of huidge weg. Je ziet niet de bovenkant van je scherm zoals notificaties maar dat is alleen maar veiliger. Als of het zo bewust gemaakt is 😁

Enig nadeel is dat FM zoveel energie vreet dat de draadloze lader het niet aan kan. Dus alsnog vaak een stekkertje erin.

Wat je ook kan proberen, maar ik weet niet hoe dat zit in de Polestar is een telefoon houder plaatsen via die aansluiting onder het scherm en dan je telefoon kantelen. Zag laatst een plaatje voorbij komen, dan lijkt het net een extra scherm. Zag er strak uit!

Edit: gevonden. https://tweakers.net/i/SF...nPEvBzs6.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/Rt...w7bmKyXu.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 29-03-2022 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Juancho schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:38:
[...]

In de P8 past het net, iig met mijn Samsung s21 op de lader. Als je die hele. Aal onderin neerlegt zie je de zaken op je route of huidge weg. Je ziet niet de bovenkant van je scherm zoals notificaties maar dat is alleen maar veiliger. Als of het zo bewust gemaakt is 😁

Enig nadeel is dat FM zoveel energie vreet dat de draadloze lader het niet aan kan. Dus alsnog vaak een stekkertje erin.

Wat je ook kan proberen, maar ik weet niet hoe dat zit in de Polestar is een telefoon houder plaatsen via die aansluiting onder het scherm en dan je telefoon kantelen. Zag laatst een plaatje voorbij komen, dan lijkt het net een extra scherm. Zag er strak uit!

Edit: gevonden. https://tweakers.net/i/SF...nPEvBzs6.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/Rt...w7bmKyXu.jpg?f=user_large
Thanks! Ik heb nog geen 3D-print attributen voorbij zien komen voor de Polestar zodat je je telefoon liggend kunt plaatsen. Draadloos laden gaat dan ook niet meer lukken.
We zullen het dus maar even uit moeten zitten totdat FM goed draait op AAOS 🤓.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Weet iemand waar deze app voor is?

Android Auto Receiver

Zoals ik het lees zou je hiermee android auto op AAOS kunnen doen, maar kan helaas niet installeren in mijn XC40

is het iemand wel gelukt deze app te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:45
Kammika schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:06:
Weet iemand waar deze app voor is?

Android Auto Receiver

Zoals ik het lees zou je hiermee android auto op AAOS kunnen doen, maar kan helaas niet installeren in mijn XC40

is het iemand wel gelukt deze app te installeren?
Ook niet beschikbaar op de Polestar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Misschien moet Google in de toekomst AAOS verder open stellen: https://jalopnik.com/the-...uld-send-rippl-1848727044

[ Voor 41% gewijzigd door guido66 op 31-03-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Claude schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:00:
Moest vandaag het systeem weer eens resetten na lange tijd en daarna leek FM op AAOS wat actiever. Veel meldingen liepen parallel tussen de telefoon en de auto, wat ik de laatste tijd dus niet meer had. Ergo, af en toe resetten kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Is er al duidelijkheid wanneer de echte FM versie klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

JohnDoe77 schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:28:
Is er al duidelijkheid wanneer de echte FM versie klaar is?
Nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
Is het niet een idee om de mogelijk te bieden om de app nu in light modus te draaien, dus zonder dat de map op de achtergrond meeloopt. De app neemt teveel capaciteit in op dit moment alles crashed bij mij om de haverklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Weet iemand hoe die nieuwe functie in Maps werkt? Dat je gericht kan zoeken in een gekozen gebied?

Heb even snel de update gedaan en gekeken maar kan er niks van terug vinden... 🤔

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste