Android Automotive

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-06 22:58
Juancho schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:30:
[...]

Is er niet voor AAOS. Schijnt wel op de lijst van nieuwe items te staan. Maarja, daar staan nog veel meer punten op zoals darkmode als keuze. Dat felle licht op een schemerige ochtend doet pijn aan je ogen 😁
Helderheid van het scherm wordt in de P2 automatisch geregeld. Heb niet jouw ervaring. Ik vind de kaart al een stuk ‘darker’ dan standaard op je smartphone door de vele grijstinten.

Maar even terug naar de vraag: sat view is recent bevestigd door Polestar/Google in hun gezamenlijke facebooksessie, helaas zonder tijdslijn.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 21-11-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14
In de XC40 heb je een licht scherm voor overdag (alleen springt die daar erg vroeg op) waar je niks mee kan en donder scherm die je met een draai knop kan aanpassen.

Maar echt de keuze om altijd de darkmode te hebben is er niet. En die mis ik wel echt want die bak licht is echt heel vervelend.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 21-11-2021 14:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik miste eigenlijk wat instellingen (bijv: de grote van het gebied van gecachte maps) en vandaar dat de volgende vraag bij mij op kwam: Zijn er instellingen die je in google account, op je telefoon of pc kan instellen die van invloed zijn op je voertuig met android automotive maar niet zelf in de auto in te stellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
nepkenny schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:33:
Ik miste eigenlijk wat instellingen (bijv: de grote van het gebied van gecachte maps) en vandaar dat de volgende vraag bij mij op kwam: Zijn er instellingen die je in google account, op je telefoon of pc kan instellen die van invloed zijn op je voertuig met android automotive maar niet zelf in de auto in te stellen zijn?
Bedoel je puur voor Google Maps of echt AAOS breedt? Als het gaat om het eerste... Eigenlijk kan je niks in de auto doen wat je niet op je telefoon/pc kan doen. Op je telefoon kan je bijv makkelijk bestemmingen plaatsen en schuiven. In de auto niet, zo statisch als wat. Op je pc kan je namen aanpassen van bijv favorieten. In de auto niet. Op je telefoon of pc kan je routes maken en opslaan. In de auto niet. Ik zou dus niet weten wat je in de auto wel kan maar niet op een telefoon of pc.

Wat dat betreft hoop ik dat AAOS nog wel veel en veel flexibeler gaat worden. Maargoed, dit is de eerste versie van AAOS dus het kan misschien even duren voor de van AAOS een volwaardig, stabiel en flexibel besturingssysteem hebben gemaakt.

Het is overigens ook deels al een heel fijn en snel system hoor. Ik zou niet snel iets anders willen (ben wel altijd nog benieuwd naar het systeem van Mercedes) en voor mij was AAOS ook 1 van de reden om voor de XC40 te gaan. Maar na een jaar hadden de meeste AAOS rijders denk ik wel iets meer ontwikkeling verwacht.

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 21-11-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:18:
@frankkie12345 bedankt voor je info! Ik ging er ook al een beetje vanuit dat het een losse app zou worden die gelukkig wel op de achtergrond blijft draaien en dus meldingen doorgeeft. Het zou alleen extra prettig zijn om het ook in een klein schermpje constant zichtbaar te hebben.

Het is overigens denk ik geen kwestie van niet kunnen maar niet willen van Volvo/Polestar. Want de nieuwe Megane die ook op AAOS draait kan het dus wel en krijgt het volgens mij ook wat ik zo zag uit de video's. Hierboven had ik eens wat screenshots geplaatst. Wist je dat al? Polestar zelf geeft aan dat het iets is voor de nieuwe generatie modellen. Die zullen dan wel een groter scherm krijgen.
Ik heb hem er al een paar maanden opstaan. Als ik in de auto stap en Bluetooth verbinding komt tot stand, start FM automatisch. Ik kijk verder niet op de map daarvan, maar krijg wel de audio waarschuwingen. Zou top zijn als die ook met een pop-up kunnen komen zoals op de telefoon. Maar het is zo al fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-06 19:47
JackBol schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:27:
[...]
Audio
- Multizone audio
- Audio Focus (spraak instructies tijdens een telefoongesprek)
Multizone audio …. Dan kunnen de passagiers achter eindelijk ook meegenieten van de muziek :P !?

Edit: met setBalanceTowardRight en setFadeTowardFront zou dat toch mogelijk moeten zijn in de Polestar.

[ Voor 14% gewijzigd door P2Hattem op 27-11-2021 18:13 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

P2Hattem schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:59:
[...]

Multizone audio …. Dan kunnen de passagiers achter eindelijk ook meegenieten van de muziek :P !?

Edit: met setBalanceTowardRight en setFadeTowardFront zou dat toch mogelijk moeten zijn in de Polestar.
Het idee is dat je per zone andere muziek kan spelen. Dat de achter passagiers een eigen scherm hebben en zelf hun eigen audio stream kunnen starten, onafhankelijk van de audiostream voor. Ik zie me niet voor hoe dat gaat werken zonder horendol te worden, maar het is in ieder geval technisch mogelijk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JackBol schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:40:
[...]

Het idee is dat je per zone andere muziek kan spelen. Dat de achter passagiers een eigen scherm hebben en zelf hun eigen audio stream kunnen starten, onafhankelijk van de audiostream voor. Ik zie me niet voor hoe dat gaat werken zonder horendol te worden, maar het is in ieder geval technisch mogelijk.
En hoe willen ze dat doen met het huidige audio systeem? Dat werkt namelijk absoluut voor geen meter als je achterin zit. Met dolby (verplicht!!) aan hoor je achter nog iets. Maar daar is alles mee gezegd.

Volvo en HK zullen dan toch echt iets aan het bar slechte functioneren van het audio systrme moeten doen.

Uiteraard is het geluid wel prima als je voorin zit, zeker met dolby uit of minimaal aan. Maarja, dan heb je weer klagende achter passagiers... 🤔 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Juancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:11:
[...]

En hoe willen ze dat doen met het huidige audio systeem? Dat werkt namelijk absoluut voor geen meter als je achterin zit. Met dolby (verplicht!!) aan hoor je achter nog iets. Maar daar is alles mee gezegd.

Volvo en HK zullen dan toch echt iets aan het bar slechte functioneren van het audio systrme moeten doen.

Uiteraard is het geluid wel prima als je voorin zit, zeker met dolby uit of minimaal aan. Maarja, dan heb je weer klagende achter passagiers... 🤔 😁
Dat is kort gezegd niet het probleem van de Android automotive developers. Die hebben enkel de technische functionaliteit gecreëerd om meerdere audio streams parallel te starten en naar verschillende output devices te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat snap ik maar ik mag toch hopen dat er wel lijntjes liggen tussen Volvo/HK/AAOS. Zeker gezien de beide Volvos de eerste auto's mrt AAOS waren. Daar is heel specifiek dat audio systeem voor gemaakt.

Maar idd het kan zijn AAOS iets ontwikkelt en doorvoert. Dan zal Volvo samen met HK toch wel actie moeten ondernemen lijkt me...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Juancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:12:
Dat snap ik maar ik mag toch hopen dat er wel lijntjes liggen tussen Volvo/HK/AAOS. Zeker gezien de beide Volvos de eerste auto's mrt AAOS waren. Daar is heel specifiek dat audio systeem voor gemaakt.
Die AAOS ontwikkelaars hebben niets te maken met de implementatie in de auto. Het is gewoon een operating system met een media player. AAOS wordt beschikbaar gesteld aan Volvo en daarmee is de samenwerking zo ongeveer voorbij.

Volvo heeft geen enkele speciale positie bij AAOS. Ze ontwikkelen inmiddels voor een stuk of 12 auto-brands.
Maar idd het kan zijn AAOS iets ontwikkelt en doorvoert. Dan zal Volvo samen met HK toch wel actie moeten ondernemen lijkt me...
Als het crappy is, zou Volvo zich verantwoordelijk moeten voelen om het te fixen. Maar je hoeft echt niet te verwachten dat elke verbetering in AAOS doorgevoerd gaat worden richting de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:20

MaxxMark

HT is Tof!

Ik gok dat MZ in deze betekent dat een 2e hardwarematige audio uitgang bruikbaar wordt en toe te wijzen is aan een andere zone. Als een car amplifier van HK al multi zone ondersteunt denk ik niet dat deze amps support hebben (want waarom zouden ze?) voor dynamisch toewijzen van speaker outputs aan een zone.

Met die gedachte verwacht ik niet dat MZ toegepast kan worden. Maar ik laat me graag verrassen natuurlijk

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MaxxMark schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:15:
Ik gok dat MZ in deze betekent dat een 2e hardwarematige audio uitgang bruikbaar wordt en toe te wijzen is aan een andere zone. Als een car amplifier van HK al multi zone ondersteunt denk ik niet dat deze amps support hebben (want waarom zouden ze?) voor dynamisch toewijzen van speaker outputs aan een zone.

Met die gedachte verwacht ik niet dat MZ toegepast kan worden. Maar ik laat me graag verrassen natuurlijk
Op de AAOS developer site is een 20min filmpje dat de technische implementatie beschrijft als je nieuwsgierig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 13:31
In mijn vorige auto gebruikte ik CarPlay in combinatie met Google maps en werd na een ritje altijd de locatie van mijn geparkeerde auto weergegeven. Nu ik Google maps in de polestar 2 gebruik zie ik geen geparkeerde auto meer op mijn telefoon. Hebben jullie enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen?

In iOS zie ik de optie in de settings van Google maps, maar in de auto niet.. zou top zijn als ik op mijn telefoon de locatie van mijn auto kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryNL schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:25:
In mijn vorige auto gebruikte ik CarPlay in combinatie met Google maps en werd na een ritje altijd de locatie van mijn geparkeerde auto weergegeven. Nu ik Google maps in de polestar 2 gebruik zie ik geen geparkeerde auto meer op mijn telefoon. Hebben jullie enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen?

In iOS zie ik de optie in de settings van Google maps, maar in de auto niet.. zou top zijn als ik op mijn telefoon de locatie van mijn auto kan terugvinden.
Dit zit sowieso niet in AAOS en zit ook nog niet in de app van Polestar volgens mij. Net als de XC40 overigens, locatie van je auto is nog niet mogelijk via de app. Of dat nog komt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:05

Dit ligt volgens mij aan je bluetooth verbinding, google maps op je telefoon ziet dat je verbonden bent met een auto. Als de verbinding wordt verbroken onthoudt hij de locatie.
Is je telefoon met de auto verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
fyr0 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:46:
[...]

Dit ligt volgens mij aan je bluetooth verbinding, google maps op je telefoon ziet dat je verbonden bent met een auto. Als de verbinding wordt verbroken onthoudt hij de locatie.
Is je telefoon met de auto verbonden?
Ja, mijn telefoon is verbonden met de auto, maar omdat ik geen gebruik maak van Google maps op mijn telefoon wordt de auto dus niet opgeslagen. Jammer, hopelijk komt dit snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023

En als je in apple maps/kaarten kijkt zie je daar je geparkeerde auto? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
nepkenny schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:36:
[...]

En als je in apple maps/kaarten kijkt zie je daar je geparkeerde auto? 😉
:Y :Y :Y ……. Daar wel! Thanks en prima voor nu *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Werkt dat ook op Android telefoons eigenlijk? Aangezien die functionaliteit nog steeds niet in de VOC app zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:39

Rianata

Have you played Atari today?

Juancho schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:09:
Werkt dat ook op Android telefoons eigenlijk? Aangezien die functionaliteit nog steeds niet in de VOC app zit...
Even goed lezen; Apple Maps...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Claude ik zet je link hier even neer, past die het beste 😉

YouTube: Introduction to TomTom IndiGO - the future of the in-vehicle experience

Begrijp alleen nog niet helemaal hoe je dit moet zien. Als toevoeging op AAOS of als losse app van TomTom waar je bijv voor moet gaan betalen? Of iets waar bijv een merk als Volvo een schil van kan maken?

[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 30-11-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:39

Rianata

Have you played Atari today?

Juancho schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:46:
@Claude ik zet je link hier even neer, past die het beste 😉

YouTube: Introduction to TomTom IndiGO - the future of the in-vehicle experience

Begrijp alleen nog niet helemaal hoe je dit moet zien. Als toevoeging op AAOS of als losse app van TomTom waar je bijv voor moet gaan betalen? Of iets waar bijv een merk als Volvo een schil van kan maken?
Ik denk dat je het moet zien als een soort launcher zoals je deze ook op Android toestellen wel hebt, die dan een frontend vormt voor TomTom diensten, waaronder dus navigatie standaard TomTom is ipv Google Maps.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aha dat zou wel tof zijn, mits gratis natuurlijk of een paar euro (wat een Android launcher ook kost 😁). Ik zag al dingen als splitscreen (muziek onder in je navigatie zichtbaar) en andere dingen op het scherm voor je neus. Iets waarvan Volvo al gezegd heeft dat er niks aan veranderd wordt.

Ben benieuwd! Zou een mooie ontwikkeling zijn! Ligt er natuurlijk wel aan wat er buiten TomTom om allemaal in zit want qua navigatie in Maps gewoon top. Ze moeten alleen nog steeds die irritante miskleunen fixen...

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 30-11-2021 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Nee, dit is niet de keuze van de eindgebruiker, dit kun je straks niet in je eigen auto installeren. Het is gewoon een software laag die het makkelijker moet maken voor autofabrikanten om een gebruikersinterface te ontwikkelen.

Dus dan heb je straks kans op bugs van Android, van TomTom en van de autofabrikant. Ik denk wel dat TomTom beter is in software als Volvo en Polestar, maar als eindgebruiker zul je vast niet je bugs bij TomTom kunnen melden, dat zal vast via de fabrikant gaan.

Hoe dan ook: meer systemen is meer concurrentie en dat is altijd goed om de ontwikkelingen te stimuleren. Maar van geen invloed voor onze huidige auto’s.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:42

frankkie12345

Android Developer (FM)

Zoals ik het interpreteer, TomTom heeft een versie van AAOS gemaakt, zonder Google integratie.

- Google Assistant vervangen met Amazon Alexa
- Google Maps vervangen met TomTom AmiGO

Voor AAOS app ontwikkelaars kan dit een goed iets zijn.
Meer auto's die AAOS gaan draaien, omdat het makkelijker voor automerken wordt om AAOS te integreren met de auto. Ook als dat automerk liever de data-hongerige Google buiten de deur houd.

Wel moeten app ontwikkelaars dan rekening houden met het ontbreken van Google Services.
(Zoals nu al het geval is met Amazon Fire devices, Huawei devices, en andere vaak goedkopere devices)
Zo zal de Google Play Store ontbreken, dus rekening houden met een andere store, en ander betaalsysteem. En misschien ook andere API's voor de layout, aangezien de CarLib API in de host closed-source zijn.

Spannend in ieder geval!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah dat lijkt me dan meer iets voor merken die vanaf de grond af aan kiezen voor dat systeem en niet het AAOS systeem dat nu door Volvo en Polestar gebruikt wordt. Dan is het voor mij iig niet zo interessant denk ik, zeker niet omdat ik niet van plan ben om extra te betalen voor TomTom zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
Hoe gebruiken jullie FlitsMeister nu? Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt helemaal lekker.. en om nou een zuignap in mijn raam te gaan doen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Ik loop tegen het volgende aan:

Als ik een automation op mijn iphone aanmaak moet ik altijd op 'run' drukken als ik vertrek en de telefoon met bluetooth wordt verbonden. Helemaal automatisch is dit niet en kan dan net zo goed de app openen.
De notificaties zie ik niet / hoor ik niet als ik muziek aan heb staan, maar door mijn apple watch om te doen krijg ik de notificaties wel te zien.

De automatisch start functie van FM werkt goed, maar ik stoor me aan de blauwe status links bovenin die er permanent staat zodra FM op de achtergrond draait. Als ik FM helemaal sluit, wordt deze niet meer automatisch gestart.

Ik heb nagedacht over een Flitsmeister ONE / TWO, maar als carplay 2022 beschikbaar is... is dit ook zonde.

Ervaren jullie hetzelfde of zie ik een handige manier over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
barryNL schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:11:
Hoe gebruiken jullie FlitsMeister nu? Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt helemaal lekker.. en om nou een zuignap in mijn raam te gaan doen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Ik loop tegen het volgende aan:

Als ik een automation op mijn iphone aanmaak moet ik altijd op 'run' drukken als ik vertrek en de telefoon met bluetooth wordt verbonden. Helemaal automatisch is dit niet en kan dan net zo goed de app openen.
De notificaties zie ik niet / hoor ik niet als ik muziek aan heb staan, maar door mijn apple watch om te doen krijg ik de notificaties wel te zien.

De automatisch start functie van FM werkt goed, maar ik stoor me aan de blauwe status links bovenin die er permanent staat zodra FM op de achtergrond draait. Als ik FM helemaal sluit, wordt deze niet meer automatisch gestart.

Ik heb nagedacht over een Flitsmeister ONE / TWO, maar als carplay 2022 beschikbaar is... is dit ook zonde.

Ervaren jullie hetzelfde of zie ik een handige manier over het hoofd?
Hoewel het NOG niks met AAOS te maken heeft (die app komt pas volgend jaar helaas)...ik gebruik FM nu zo: Via de telefoon en bluetooth. De app start automatisch op als er verbinding met de Volvo is en geeft netjes piepjes en spraak weer als er iets is. De app sluit ook automatisch weer af als de verbinding met de Volvo verbroken is.

Ideaal dus en je hebt er geen omkijken naar. Gister nog 2x gered bij mobiele flitsers! Wel is het jammer dat je het niet ziet in een scherm en ook kan je zelf niks doorgeven. Het automatisch opstarten/afsluiten kan je overigens in de FM app zelf instellen.

Als ik jou was zou ik dit ook lekker doen tot de AAOS FM app uit is, dat duurt volgens mij echt niet zo heel lang meer toch @frankkie12345 ? Paar maanden? Q1/Q2 2022? Als ik overigens geen AAOS zou hebben in de auto zou ik denk ik ook die FM TWO aanschaffen als los apparaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryNL
Juancho schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:15:
[...]

Hoewel het NOG niks met AAOS te maken heeft (die app komt pas volgend jaar helaas)...ik gebruik FM nu zo: Via de telefoon en bluetooth. De app start automatisch op als er verbinding met de Volvo is en geeft netjes piepjes en spraak weer als er iets is. De app sluit ook automatisch weer af als de verbinding met de Volvo verbroken is.

Ideaal dus en je hebt er geen omkijken naar. Gister nog 2x gered bij mobiele flitsers! Wel is het jammer dat je het niet ziet in een scherm en ook kan je zelf niks doorgeven. Het automatisch opstarten/afsluiten kan je overigens in de FM app zelf instellen.

Als ik jou was zou ik dit ook lekker doen tot de AAOS FM app uit is, dat duurt volgens mij echt niet zo heel lang meer toch @frankkie12345 ? Paar maanden? Q1/Q2 2022? Als ik overigens geen AAOS zou hebben in de auto zou ik denk ik ook die FM TWO aanschaffen als los apparaatje.
Met je eens dat dit niets te maken heeft met AAOS :)... AAOS versie van FM gaat het wel allemaal oplossen inderdaad ... haha.

Thanks voor je reactie! Helaas werkt het bij mij niet automatisch, dit is een iOS beperking .. ik zal het ermee moeten doen tot de AAOS versie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoezo is dat een IOS beperking dan? Die setting zit namelijk in de FM app zelf. Daar kan je dat soort van automatiseren. En als dat echt niet werkt, is er voor IOS niet één of andere app waar je zelf rules kan aanmaken? Zoals Bixby bij Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryNL
Juancho schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:25:
Hoezo is dat een IOS beperking dan? Die setting zit namelijk in de FM app zelf. Daar kan je dat soort van automatiseren. En als dat echt niet werkt, is er voor IOS niet één of andere app waar je zelf rules kan aanmaken? Zoals Bixby bij Android?
Er is een automation app voor iOS, maar de automation voor bluetooth vereist altijd een handmatige actie helaas. Geen idee waarom dit is.

In de FM app van iOS zit ook de functie die jij noemt niet :-(.. Ik heb m gezien en over gelezen op internet, maar in iOS ontbreekt deze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fyr0
Ik maak gebruik van de FM One, al 2 jaar in gebruik. Laatst voor het eerst de batterij moeten vervangen. Maar alles heerlijk automatisch ingesteld.

Die paar tientjes die het kostte allang terug verdiend ;)

En je steunt een mooi initiatief ook nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook een (bijna) tevreden gebruiker van FM One. Alleen het automatisch afsluiten werkt 8 van de 10 keer niet. Dan kom ik er na uren achter, dat de applicatie nog steeds op de achtergrond stroom vreet (iPhone).
Mijn Feature Request om bij stilstand van de auto even (langer) op het kruisje te drukken, zodat de App dan wordt afgesloten, heeft het (nog) niet gehaald.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@gerrit105 hier even verder, aangezien Google Maps over AAOS gaat en niet puur gericht op de Polestar ;). Bovendien willen we allemaal graag weten wanneer Google Maps voor AAOS nou eens gaat aanpakken! Meerdere stops is nog steeds een drama. Al vanaf de start ook veelvuldig doorgegeven maar er wordt niets mee gedaan.

@4v4t4r heb jij toevallig nog een update hierover via je contacten? Of kan je het eens navragen? Waarom kan je niet gewoon net zoals op je telefoon meerdere bestemmingen invoeren en die ook gewoon ordenen via het touchscreen. ... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Dat lijkt me gewoon een veiligheidsdingetje. Kan me voorstellen dat het ongewenst is om tijdens het rijden zaken over je scherm te moeten gaan slepen om je tussenstops opnieuw te ordenen. Tesla heeft tot heel kort geleden nooit überhaupt tussenstops als feature gehad.

En alleen bij stilstand bepaalde features mogelijk te maken is volgens mij ook niet makkelijk te implementeren.

[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 08-12-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Geloof ik zelf niet in eigenlijk. Je kiest voor een touchscreen in de auto en als je bijv. iets wilt zoeken op spotify.. kan kan je ook tikken en zoeken. Ben je nog meer en langer afgeleid dan even een vakje verplaatsen.

Daarnaast kan je soortgelijke dingen al doen in het systeem, oa je tegels herplaatsen. Ook kan je in maps gewoon typen, waarbij je wederom je ogen van de weg hebt. dus nee, met een veiligheids lijkt mij het absoluut niet te zijn. Gewoon iets waar ze niet over na gedacht hebben. Net zoals die vreselijk slechte laadvoorstellen waar ze pas maanden later iets op verzinnen. Jawel... een simpel filtertje...

En waarom is stilstaand lastig te implementeren? Dat zit er nu ook al in he. Bepaalde apps worden bijv. afgeschermd en kan je niet openen als je rijdt. Of een functie werkt niet als je rijdt. En die data moet toch ergens vandaag komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 08-12-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54
Juancho schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:42:
@gerrit105 hier even verder, aangezien Google Maps over AAOS gaat en niet puur gericht op de Polestar ;). Bovendien willen we allemaal graag weten wanneer Google Maps voor AAOS nou eens gaat aanpakken! Meerdere stops is nog steeds een drama. Al vanaf de start ook veelvuldig doorgegeven maar er wordt niets mee gedaan.

@4v4t4r heb jij toevallig nog een update hierover via je contacten? Of kan je het eens navragen? Waarom kan je niet gewoon net zoals op je telefoon meerdere bestemmingen invoeren en die ook gewoon ordenen via het touchscreen. ... |:( 8)7
Kan je voor mij in het engels even een goede omschrijving geven van je wens ?
Gaat het om dat je bijv kan slepen van bestemmingen ? ( Bijv Van A naar B naar C naar D) en dat je D bijv naar 2e positie kan brengen ? of uberhaupt meerdere bestemmingen achter elkaar ?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:03:
[...]

Gaat het om dat je bijv kan slepen van bestemmingen ? ( Bijv Van A naar B naar C naar D) en dat je D bijv naar 2e positie kan brengen ? of uberhaupt meerdere bestemmingen achter elkaar ?
Zal ik vanavond doen voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

4v4t4r schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:03:
[...]

"The ability to plan a multi-hop route, where additional waypoints can be entered by voice or on-screen keyboard. The system should offer a capability to re-arrange the intermediate hops and end-destination with drag and drop gestures in the on-screen display."

En als we dan toch bezig zijn:

"The ability to schedule charging stops in a multi-hop route, with real time destination SoC updates when re-shuffling the the intermediate hops, end-destination and charging stops."

En nog iets:

"The ability to select a fast charging stop further down the route (not just in the actual, immediate vicinity). E.g. to plan a fast charging stop when the car is at a certain percentage (e.g. 40, 30, 20, 10, etc) configurable with a real-time slider."

[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 08-12-2021 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
JackBol schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:19:
[...]

"The ability to plan a multi-hop route, where additional waypoints can be entered by voice or on-screen keyboard. The system should offer a capability to re-arrange the intermediate hops and end-destination with drag and drop gestures in the on-screen display."

En als we dan toch bezig zijn:

"The ability to schedule charging stops in a multi-hop route, with real time destination SoC updates when re-shuffling the the intermediate hops, end-destination and charging stops."

En nog iets:

"The ability to select a fast charging stop further down the route (not just in the actual, immediate vicinity). E.g. to plan a fast charging stop when the car is at a certain percentage (e.g. 40, 30, 20, 10, etc) configurable with a real-time slider."
doorgezet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bedankt mannen! Die functionaliteit moet 3cht op de schop. Ik vind het sowieso vreemd dst dit ooit is goedgekeurd voor AAOS Google Maps. Als iemand ff proef gereden had van dat team was het ze echt wel opgevallen hoe vreselijk omslachtig en dus onveilig het is 😁🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Gevonden via het Duitse Polestar forum: https://play.google.com/s...droid.embedded.projection

Lijkt de eerste aanzet tot Android Auto in AAOS auto’s.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Tja volgens mij is dat niet echt de bedoeling toch? AAOS moet juist AA vervangen... ;) :)
En ja, ik snap dat daar nog veel voor moet gebeuren, oa de appstore is nog altijd bijzonder leeg. Dus dat mensen AA nog missen, dat snap ik dan weer wel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Jep, de template host app wordt binnenkort publiekelijk gemaakt. En dan kunnen Android Auto apps geport worden naar Automotive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryNL
frankkie12345 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:05:
Jep, de template host app wordt binnenkort publiekelijk gemaakt. En dan kunnen Android Auto apps geport worden naar Automotive.
Is dit waar Flitsmeister op wacht om de app in Automotive store te krijgen? :D O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

barryNL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:42:
[...]
Is dit waar Flitsmeister op wacht om de app in Automotive store te krijgen? :D O+
ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:49
Wanneer worden flitsers zichtbaar in Google Maps in Android automotive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:07
Davy_Rx schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:07:
Wanneer worden flitsers zichtbaar in Google Maps in Android automotive?
Dat zijn ze al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik zie ze zelden en geen aankondiging als ik er langs rij (P* 2)

Kan niet wachten op de geïntegreerde FM app.

Via de telefoon / BT krijg ik hem toch niet lekker ingeregeld qua meldingen.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
cornholio24 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:24:
[...]

Ik zie ze zelden en geen aankondiging als ik er langs rij (P* 2)

Kan niet wachten op de geïntegreerde FM app.

Via de telefoon / BT krijg ik hem toch niet lekker ingeregeld qua meldingen.
Je ziet alleen vaste flitspalen, dus niet de mobiele zoals wel in FM app. Daarnaast krijg je idd ook geen melding in geluid of bericht. Je moet ze dus maar net hebben gezien in het scherm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Voor zover ik weet, krijgt Google Maps zijn flitser informatie van Waze. En omdat er zo weinig Waze gebruikers zijn; (of in ieder geval Waze gebruikers die daadwerkelijk flitsers melden), zie je zo weinig flitsers in Google Maps. En vaak als je een flitser ziet in Google Maps, is deze in werkelijkheid al meer dan een uur weg. Niet betrouwbaar dus.

(Ja ik ben bevooroordeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar wat is dan de logische verklaring dat Google met de data van Waze werkt?

Overigens heb ik nog nooit tijdelijke flitsers in maps gezien die FM op de achtergrond wel geeft.

Dus volgens mij, maar ik weet het ook niet, heeft Maps gewoon de vaste flitspalen in het systeem gezet met een update en thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Juancho schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:32:
[...]

Je ziet alleen vaste flitspalen, dus niet de mobiele zoals wel in FM app. Daarnaast krijg je idd ook geen melding in geluid of bericht. Je moet ze dus maar net hebben gezien in het scherm.
Zou het kunnen dat dit enkel in Nederland is? Afgelopen weekend zag ik er 1 in Maastricht. Op weg naar mijn werk in België staan er maar daarvan wordt er geen enkele weergegeven in Maps. Ook niet als ik de route ingeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:32:
Dit lijkt me de reden, namelijk dat Waze sinds 2013 in de Google familie zit:
https://techcrunch.com/20...ion-and-mapping-business/

En vervolgens:
https://www.nu.nl/apps/35...rt-waze-info-in-maps.html

In die context ook interessant:
https://androidworld.nl/n...-af-was-zonder-google/amp

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 17-12-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Juancho schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:32:
[...]

De flitsers in maps zijn verre van accuraat maar het zijn echt niet alleen de vaste opstellingen. Gisteren zag ik tijdens het rijden op de A6 (Almere richting Joure) bij Bant een melding van een mobiele flitser op een plek waar ze die daar wel vaker neerzetten (net achter de bosjes). De flitser stond er echter al niet meer.

Omdat je daarnaast ook geen waarschuwingen krijgt en de flitser alleen zichtbaar is als je het maps op het grote scherm actief hebt heeft het m.i. niet veel nut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infinito
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 16:45
Sinds gisteren is er een browser beschikbaar voor Android Automotive.
Gaat om de Vivaldi Browser: https://play.google.com/s...valdi.browser&hl=nl&gl=US

Deze werkt onder andere op de Polestar met versie 1.8.
De volgende websites heb ik getest:

- Disney+ werkt (via desktop weergave)
- Ziggo go (horizon TV) werkt
- NLZiet werkt (via desktop weergave)
- Plex werkt
Netflix lijkt te werken totdat je wilt afspelen. Dan komt er een error. Er schijnen gesprekken te worden gevoerd tussen Vivaldi en Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij is dit niet perse een AAOS app maar puur gemaakt door/voor Polestar 2. Het is zo jammer dat het geen zogenoemde vrije playstore is waarbij apps met goedkeuring in de store komen en beschikbaar zijn voor alle autos met AAOS. Dat zagen we eerder al met ABRP voor Polestar en nu weer met deze browser. Niet geschikt voor de XC40, wel voor Polestar.

Erg jammer en tegenvallend tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
Infinito schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:39:
Sinds gisteren is er een browser beschikbaar voor Android Automotive.
Gaat om de Vivaldi Browser: https://play.google.com/s...valdi.browser&hl=nl&gl=US

Deze werkt onder andere op de Polestar met versie 1.8.
De volgende websites heb ik getest:

- Disney+ werkt (via desktop weergave)
- Ziggo go (horizon TV) werkt
- NLZiet werkt (via desktop weergave)
- Plex werkt
Netflix lijkt te werken totdat je wilt afspelen. Dan komt er een error. Er schijnen gesprekken te worden gevoerd tussen Vivaldi en Netflix.
Oh bedankt voor het testen! Kan er wat gekeken worden voor als er weer langere reizen worden gemaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
@frankkie12345 Als jullie een browserversie van FM maken kan de polestar tijdens het rijden audio meldingen geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:21:
Volgens mij is dit niet perse een AAOS app maar puur gemaakt door/voor Polestar 2. Het is zo jammer dat het geen zogenoemde vrije playstore is waarbij apps met goedkeuring in de store komen en beschikbaar zijn voor alle autos met AAOS. Dat zagen we eerder al met ABRP voor Polestar en nu weer met deze browser. Niet geschikt voor de XC40, wel voor Polestar.

Erg jammer en tegenvallend tot nu toe.
De vrije playstore is er wel maar Google laat er om onbegrijpelijke redenen op dit moment alleen media en navigatieapps toe. Zie bijv Audiowagon wat wel degelijk voor alle auto’s beschikbaar is gekomen. Maar zolang Google dit volhoudt zijn we dus afhankelijk van de fabrikanten om andersoortige apps te releasen. Ik ben al blij dat die mogelijkheid bestaat, anders hadden we niet eens Easypark, ABRP en nu dus de Vivaldi browser gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

_--[]--__ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:47:
@frankkie12345 Als jullie een browserversie van FM maken kan de polestar tijdens het rijden audio meldingen geven :-)
Er bestaat al een browser versie van FM;
Deze ondersteund echter niet het melden.
https://tesla.flitsmeister.nl/

Succes ;p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Infinito
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 16:45
Gisteren wat lopen zoeken in de settings van de nieuwe browser. Tot heden nog geen bug gevonden om bijvoorbeeld bestanden te downloaden (apk's etc)

Mocht iemand anders het eens willen bekijken:
chrome://chrome-urls toont alle bekende setting pagina's binnen de browser app.
vilvadi://flags toont diverse flag settings die je kan aanpassen in de browser.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLuKQaQRl2OW3dCqWiJmw1kfCiI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DezHoziWW1yhs8CbWsL4ZsWv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP1mLe8J16xF59ZFZa70R9mTY5w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKMEGXEnOhgFl2sAw1YoSwyj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB85cXoZQkCi9NOb2FYdEB8liAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L99hbhsDMyGGXog8J2czoRWC.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag eens gekeken of Google Stadia werkt.. In eerste opzicht lijkt alles mooi te laden.
Na insteken van mijn Gamesir G4s controller met USB dongel, begint er van alles te springen in beeld en lijkt het alsof de Polestar deze enigszins herkent, maar er blijkt geen input te zijn binnen Stadia.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19Ac-YTMvi5SVBiOrF2ApO-ut-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEE8t3SVLvS4yTshuYlnAm3Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Infinito op 23-12-2021 12:32 ]

• barryNL
frankkie12345 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:51:
[...]

Er bestaat al een browser versie van FM;
Deze ondersteund echter niet het melden.
https://tesla.flitsmeister.nl/

Succes ;p
heeft iemand dit al getest in de polestar?

Wat bedoel je met melden @frankkie12345 ? Dat je geen feedback kunt geven op ontvangen signalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Melden van flitsers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
barryNL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:34:
[...]

heeft iemand dit al getest in de polestar?

Wat bedoel je met melden @frankkie12345 ? Dat je geen feedback kunt geven op ontvangen signalen?
Werkt niet omdat de browser afsluit tijdens het rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Davy_Rx schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:09:
[...]

Werkt niet omdat de browser afsluit tijdens het rijden
Heb je dat getest of is het een aanname? Volgens eerdere info zou audio namelijk door blijven spelen tijdens het rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
_--[]--__ schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:37:
[...]
Heb je dat getest of is het een aanname? Volgens eerdere info zou audio namelijk door blijven spelen tijdens het rijden
Getest. Bij de videoplayer is het idd zo dat audio door blijft spelen. Ik heb alleszins geen meldingen gekregen van Flitsmeister gedurende de rit maar misschien waren er ook geen. 😊 (al zou me dat verbazen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:50:
[...]

De vrije playstore is er wel maar Google laat er om onbegrijpelijke redenen op dit moment alleen media en navigatieapps toe. Zie bijv Audiowagon wat wel degelijk voor alle auto’s beschikbaar is gekomen. Maar zolang Google dit volhoudt zijn we dus afhankelijk van de fabrikanten om andersoortige apps te releasen. Ik ben al blij dat die mogelijkheid bestaat, anders hadden we niet eens Easypark, ABRP en nu dus de Vivaldi browser gehad.
Misschien ligt het aan mij hoor, maar... Playstore = Google toch? Hoe kan het zijn dat Polestar wel diverse apps er door krijgt. Die gaan immers toch ook via de Google Playstore?

Blijft iets vaags...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:56:
[...]

Misschien ligt het aan mij hoor, maar... Playstore = Google toch? Hoe kan het zijn dat Polestar wel diverse apps er door krijgt. Die gaan immers toch ook via de Google Playstore?

Blijft iets vaags...
Ik vind het niet zo vaag maar wel een onlogische keuze.
Google laat op dit moment alleen media en navigatieapps toe in de Playstore. Deze komen dan voor alle auto’s beschikbaar. Voorbeeld Audiowagon om muziek op USB Sticks af te spelen.
Daarnaast accepteert Google ook andersoortige apps in zijn play store maar alleen als die door de autofabrikant worden gereleased. Deze komen dan echter via een filter op de play store alleen voor het betreffende automerk beschikbaar.
Dus Polestar kan gewoon zeggen: ik wil een webbrowser Vivaldi releasen en dan komt deze in de playstore maar wel met een filter wie hem kan downloaden dus alleen Polestars.
Maar als jij zelf een browser schrijft dan wordt hij door Google gereject omdat ze alleen media en navigatieapps toelaten op dit moment

Zie hieronder het ABRP voorbeeld uit de play store:
1. Polestar Performance AB is degene die de app releaset en dus niet de maker van ABRP
2. Je ziet dat hij voor mijn apparaat (Polestar Polestar) beschikbaar is. Dat is dat filter.
https://play.google.com/s...r.abrp.production.android
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naQTiENyK0gSFGUWMesdGJW1P9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7MMUUHAHAQrsBuqW7lMyhnW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door JTHZZ op 28-12-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gaat er mij om dat Google dingen tegenhoudt maar dat bepaalde apps alsnog de playstore halen voor een bepaald merk. In dit geval gaat het nog veel om de vergelijking Volvo vs Polestars omdat dat nou eenmaal de autos zijn met AAOS.

In dat kader noemde ik ook dat het niet echt een open playstore is. Of het nu bij Google, de automerken of app bouwers ligt... er zitten blijkbaar beperkingen aan en dat vind ik jammer. Het is dus niet dat er een app uitkomt, wordt in de playstore gezet en alle systemen met AAOS kunnen die app gebruiken.

Persoonlijk ging ik er een jaar geleden vanuit dat dit wel de insteek was van het nieuwe systeem. Dat maakt het dubbel zo jammer want a. er zit sowieso amper ontwikkeling in en b. die paar bruikbare apps die er wel zijn...zijn alleen voor Polestar.

AAOS is dus tot nu toe behoorlijk tegenvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Eens met jou Juancho.. Die belachelijke app met carsounds.. waarom die wel is toegelaten, mij een raadsel.

Must haves:
- Waze / Flitsmeister
- Videodiensten wanneer je stil staat
- E-mail / whattsapp etc. kunnen lezen, of notificatie van email als je stilstaat (bij laden bv)

Daarbij.. je kan zeggen van Tesla wat je wil.. de auto's zitten minder goed in elkaar, maar het entertainment stuk is wel voor elkaar. Spelletjes spelen op het scherm, karaoke, etc etc. Als je dan toch op Android draait.. dan moet dit toch een makkie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

mich78 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:10:
Daarbij.. je kan zeggen van Tesla wat je wil.. de auto's zitten minder goed in elkaar, maar het entertainment stuk is wel voor elkaar. Spelletjes spelen op het scherm, karaoke, etc etc. Als je dan toch op Android draait.. dan moet dit toch een makkie zijn?
Een bedrijf dat al meer dan 10 jaar in-house software voor auto's ontwikkelt vergelijken met een bedrijf dat dit net 1.5 3.5 jaar doet... O-)

[ Voor 2% gewijzigd door MaxxMark op 29-12-2021 09:54 . Reden: correctie aangezien het over Google (android automotive) gaat en niet specifiek over Volvo/Polestar ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
mich78 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:10:
Eens met jou Juancho.. Die belachelijke app met carsounds.. waarom die wel is toegelaten, mij een raadsel.

Must haves:
- Waze / Flitsmeister
- Videodiensten wanneer je stil staat
- E-mail / whattsapp etc. kunnen lezen, of notificatie van email als je stilstaat (bij laden bv)

Ja het is onbegrijpelijk waarom Google zo restrictief is en alleen media apps toelaat. Daarmee zijn we afhankelijk van Polestar of Volvo voor andere apps en die kunnen natuurlijk nooit zoveel voor elkaar krijgen als een heel ecosysteem van app developers.
Nou mis ik allerlei games of lichtshows niet bepaald maar jouw lijstje hierboven zou ik ook willen. Het scheelt al dat er nu een webbrowser is voor de P2 (videodiensten werken behalve Netflix maar die komt eraan) en dat ik de foutje-bedankt Flitsmeister nog heb oOo
Maar zolang Google zo restrictief is zou Volvo gewoon samen met Polestar moeten optrekken qua apps. Zou in mijn bedrijf niet kunnen dat die niet samenwerken…

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 29-12-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

JTHZZ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:58:
[...]

Ja het is onbegrijpelijk waarom Google zo restrictief is en alleen media apps toelaat. Daarmee zijn we afhankelijk van Polestar of Volvo voor andere apps en die kunnen natuurlijk nooit zoveel voor elkaar krijgen als een heel ecosysteem van app developers.
Nou mis ik allerlei games of lichtshows niet bepaald maar jouw lijstje hierboven zou ik ook willen. Het scheelt al dat er nu een webbrowser is voor de P2 (videodiensten werken behalve Netflix maar die komt eraan) en dat ik de foutje-bedankt Flitsmeister nog heb oOo
Maar zolang Google zo restrictief is zou Volvo gewoon samen met Polestar moeten optrekken qua apps. Zou in mijn bedrijf niet kunnen dat die niet samenwerken…
Het kan juist de reden zijn voor een moederbedrijf om te differentiëren. Wil je meer de traditionelere, praktischere auto, dan ben je bij de Volvo XC40 in alle opzichten beter af. Wil je meer een start-up achtige, experimentele auto, dan ga je voor de Polestar 2.
Zo heb ik zelf ook de Polestar 2 gekozen. Bij de XC40 was wat mij betreft merkbaar minder in te stellen en minder moderne interface.

Maar wat niet is, kan nog komen. Maar kan me voorstellen dat Volvo het pas toepast als het echt vlekkeloos werkt.

Ben benieuwd met de Renault Mégane hoeveel generieke development dit gaat brengen.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hier toevallig nog wat van gehoord? Ik las net dat er wel een update voor Maps aan komt. Leuke toevoeging, maar qua meerwaarde zou het 10x beter zijn als ze eens meerdere bestemmingen fatsoenlijk gaan bouwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Hier toevallig nog wat van gehoord? Ik las net dat er wel een update voor Maps aan komt. Leuke toevoeging, maar qua meerwaarde zou het 10x beter zijn als ze eens meerdere bestemmingen fatsoenlijk gaan bouwen. :)
nee helaas niets - nu is de kerst periode natuurlijk niet de beste om feedback te krijgen.
Ik zal eens een reminder sturen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mij lijkt de feature "The ability to see a negative SoC instead of an absolute minimum of 0%" ook wel erg gewenst trouwens. Kan me bijna niet voorstellen dat dat verzoek er nog niet ligt (zo niet, bij deze ;)). Zeker gezien het ook veelvuldig in de Official Polestar Community group op Facebook wordt genoemd.

Tesla heeft het ook standaard, en het sluipt er zo snel in dat als je dan weer in een AAOS auto stapt het opeens weer schrikken is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Lijkt mij ook wel handig als je staat te laden en je eindbestemming staat nog op 0%. Dan is het altijd spannend om te zien wanneer er eindelijk 1% staat zodat je weet dat het aftellen begonnen is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
https://www.autovisie.nl/nieuws/youtube-flitsmeister-volvo/

@frankkie12345 jullie hebben het alsnog snel geregeld dan! Ik dacht dat het pas ergens in Q2 ofzo beschikbaar kwam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:54:
https://www.autovisie.nl/nieuws/youtube-flitsmeister-volvo/

@frankkie12345 jullie hebben het alsnog snel geregeld dan! Ik dacht dat het pas ergens in Q2 ofzo beschikbaar kwam?
Zoals je overal kan lezen, heeft Google nog geen datum genoemd. Slechts "binnenkort".
Maare, verwacht dit kwartaal inderdaad, niet Q2 ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door frankkie12345 op 06-01-2022 16:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
frankkie12345 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Zoals je overal kan lezen, heeft Google nog geen datum genoemd. Slechts "binnenkort".
Maare, verwacht dit kwartaal inderdaad, niet Q2 ;-)
Nou ik mijn link staat dat het er NU al zou moeten zijn ;). Maar dat leek me al stug haha
Flitsmeister
Maar dat is niet het enige. Ook de geliefde app Flitsmeister is nu beschikbaar in diezelfde applicatiewinkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Ah even overheen gelezen.
Andere versies van hetzelfde artikel zeggen wel binnenkort.
https://androidworld.nl/a...outube-android-automotive
https://www.androidplanet...roid-automotive-ces-2022/
https://blog.google/products/android/ces2022-androidforcars/

En, ik kan je natuurlijk als Flitsmeister medewerker melden dat de AAOS versie nog niet live is gezet ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

frankkie12345 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:23:
Ah even overheen gelezen.
Andere versies van hetzelfde artikel zeggen wel binnenkort.
https://androidworld.nl/a...outube-android-automotive
https://www.androidplanet...roid-automotive-ces-2022/
https://blog.google/products/android/ces2022-androidforcars/

En, ik kan je natuurlijk als Flitsmeister medewerker melden dat de AAOS versie nog niet live is gezet ;-)
Dagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Maanden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Voel je vrij om een bericht naar keuze een 👍 te geven 😎

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Non
Disclosure
Agreement

Ik zeg niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
wie heeft er dan trouwens ervaring met Sygic GPS Navigation? Had er nog nooit van gehoord maar is dat een serieuze vervanger van Maps of niet echt? Ik zag op fotos iig al iets dat ik erg mis in Maps, namelijk POI (eerst volgende parkeerplek/laadstop/restaurant etc). En ook een 3de weergave? Aan de andere kant ben ik benieuwd of ze ook zo goed werken met voorspelling qua accu % want dat doet Maps wel geweldig goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 06-01-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:19:
wie heeft er dan trouwens ervaring met Sygic GPS Navigation? Had er nog nooit van gehoord maar is dat een serieuze vervanger van Maps of niet echt? Ik zag op fotos iig al iets dat ik erg mis in Maps, namelijk POI (eerst volgende parkeerplek/laadstop/restaurant etc). En ook een 3de weergave? Aan de andere kant ben ik benieuwd of ze ook zo goed werken met voorspelling qua accu % want dat doet Maps wel geweldig goed.
Ik heb het op mijn telefoon geïnstalleerd en de EV mode aangezet. Vervolgens geprobeerd een lange rit met laadstops te plannen maar niet gelukt omdat de app elke keer na een tijdje rekenen crashte.. dus dat maakt alvast geen goede indruk. Daarnaast zitten er allerlei betaalfeatures in.
De kaarten vind ik wel mooi maar ook de GM kaarten zijn op je telefoon anders qua lay-out dan in de auto dus dat zegt niet veel.
Een ander nadeel is dat hij alleen offline kaarten heeft dus geen idee hoe actueel die zijn. Het superfijne aan Google Maps is dat de kaarten altijd actueel zijn, want online.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 06-01-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14:34
Juancho schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:32:

Overigens heb ik nog nooit tijdelijke flitsers in maps gezien die FM op de achtergrond wel geeft.

Dus volgens mij, maar ik weet het ook niet, heeft Maps gewoon de vaste flitspalen in het systeem gezet met een update en thats it.
Nee, mobiele flitsers staan ook in Maps. Afgelopen dinsdag stond er een flitser tussen Almere en Lelystad in maps en die stond er live ook. Nou rij ik sinds ik electrisch rij ook amper meer te hard om stroom te besparen, dus de noodzaak is er ook iets minder :)

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ArnoudN schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Nee, mobiele flitsers staan ook in Maps. Afgelopen dinsdag stond er een flitser tussen Almere en Lelystad in maps en die stond er live ook. Nou rij ik sinds ik electrisch rij ook amper meer te hard om stroom te besparen, dus de noodzaak is er ook iets minder :)
Vreemd... ik heb nu al een paar keer gehad dat FM een piepje gaf omdat er een mobiele flitser stond terwijl die niet in Maps stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Vreemd... ik heb nu al een paar keer gehad dat FM een piepje gaf omdat er een mobiele flitser stond terwijl die niet in Maps stond.
Dat heeft @frankkie12345 toch al eens uitgelegd? Maps gebruikt Waze voor mobiele flitsers en daar worden in vergelijking met FM maar bar weinig mobiele flitsers gemeld. Er is nog steeds geen publieke database waar de politie netjes zijn mobiele flitsers aanmeldt helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 07-01-2022 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
https://www.reuters.com/m...kers-vehicles-2022-01-05/
Tegenslagje voor AAOS: Stellantis (Peugeot, Fiat, Opel, Citroën e.a.) besluit om toch in zee te gaan met Amazon voor hun auto’s, terwijl ze eerder zeiden naar AAOS te gaan.
Maar gelukkig nog genoeg AAOS merken over: Volvo, General Motors, Renault-Nissan-Mitsubishi, Ford, Honda. Enkele al vanaf volgend jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 16-01-2022 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

JTHZZ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:01:
https://www.reuters.com/m...kers-vehicles-2022-01-05/
Tegenslagje voor AAOS: Stellantis (Peugeot, Fiat, Opel, Citroën e.a.) besluit om toch in zee te gaan met Amazon voor hun auto’s, terwijl ze eerder zeiden naar AAOS te gaan.
Maar gelukkig nog genoeg AAOS merken over: Volvo, General Motors, Renault-Nissan-Mitsubishi, Ford, Honda. Enkele al vanaf volgend jaar.
Als je je met AAOS al zorgen maakt over privacy... Ik zou er niet aan moeten denken om met Amazon in zee te gaan hiermee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Als reactie op de berichten van JTHZZ en JackBol;

Meer auto's met AAOS kan een goed iets zijn. Meer interesse van klanten, meer interesse bij app developers.

Maar fragmentie kan irritant worden voor de app developers. 3 versies van de app bijhouden...

1) Smartphone + Android Auto
2) AAOS met Google services (Google maps, assistant, voice actions, etc.)
3) AAOS zonder Google services. (Amazon Alexa, TomTom Maps, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

frankkie12345 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:19:
Als reactie op de berichten van JTHZZ en JackBol;

Meer auto's met AAOS kan een goed iets zijn. Meer interesse van klanten, meer interesse bij app developers.

Maar fragmentie kan irritant worden voor de app developers. 3 versies van de app bijhouden...

1) Smartphone + Android Auto
2) AAOS met Google services (Google maps, assistant, voice actions, etc.)
3) AAOS zonder Google services. (Amazon Alexa, TomTom Maps, etc)
Amazon zal wel iets moeten gaan doen met de Google services. Zonder dat ecosysteem kunnen ze denk ik de inhaalslag op de markt niet maken.

Kijk naar de historie, Microsoft begon aan Android zonder de play store en die hebben de stekker eruit getrokken.

En nu Huawei de play store ook niet meer kan gebruiken zijn ze ook van het toneel verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-06 13:30
Aardig artikel over de hardware waar AAOS op gaat draaien in de Polestar 3.
En een klein beetje over de UI.
https://arstechnica.com/c...martphone-like-than-ever/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Niet alleen Polestar maar ook de toekomstige nieuwe modellen van Volvo. Je ziet daar ook hetzelfde scherm, ook in de witte kleur. Net wat groter, splitscreen or multi screen. En een kleiner display voor je neus. Lijkt erg op dat witte scherm van de ionic 5 als ik het zo zie.

Maargoed, voor de huidige Polestar en volcos dus niet aan de orde 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:47
Ik was een van de gelukkige die de normale android versie van flitsmeister heb kunnen downloaden. De laatste tijd krijg ik geen melding bij flitspalen of mobiele flitsers. Ik heb de instellingen gecontroleerd en kan niks vinden. Ik krijg vandaag wel een melding m.b.t. stilstaande voertuig. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste