Juancho schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:56:
[...]
Misschien ligt het aan mij hoor, maar... Playstore = Google toch? Hoe kan het zijn dat Polestar wel diverse apps er door krijgt. Die gaan immers toch ook via de Google Playstore?
Blijft iets vaags...
Ik vind het niet zo vaag maar wel een onlogische keuze.
Google laat op dit moment alleen media en navigatieapps toe in de Playstore. Deze komen dan voor alle auto’s beschikbaar. Voorbeeld Audiowagon om muziek op USB Sticks af te spelen.
Daarnaast accepteert Google ook andersoortige apps in zijn play store maar alleen als die door de autofabrikant worden gereleased. Deze komen dan echter via een filter op de play store alleen voor het betreffende automerk beschikbaar.
Dus Polestar kan gewoon zeggen: ik wil een webbrowser Vivaldi releasen en dan komt deze in de playstore maar wel met een filter wie hem kan downloaden dus alleen Polestars.
Maar als jij zelf een browser schrijft dan wordt hij door Google gereject omdat ze alleen media en navigatieapps toelaten op dit moment
Zie hieronder het ABRP voorbeeld uit de play store:
1. Polestar Performance AB is degene die de app releaset en dus niet de maker van ABRP
2. Je ziet dat hij voor mijn apparaat (Polestar Polestar) beschikbaar is. Dat is dat filter.
https://play.google.com/s...r.abrp.production.android
[
Voor 39% gewijzigd door
JTHZZ op 28-12-2021 15:46
]