Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Dit aangezien hier de "harde kern" aanhangers zitten die zit te wachten op feedback over alternatieven.
Hoi Jens, de zending is binnen, dank daarvoor. Ik heb al snel even getest. Ik ga het een paar dagen gebruiken voordat ik uitgebreid laat weten wat ik er van vindt! Maar de frisse kick wordt ik al wel blij van!Greenpaste schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:13:
[...]
Hi Eelco, Dank voor je feedback! Ik ben nu net een aantal maanden live dus ben de eerste echte gebruikers reacties nu aan het ontvangen. Ik heb de feedback rondom de dikte reeds een aantal keer gehoord. Het is een beetje een balanceer act want ik hoor ook soms terug dat men het prettig vind dat het iets dunner is, met name omdat het makkelijk verspreid tijdens het poetsen. Echter de reacties afwegend ben ik nu voornemens om het wat dikker te gaan maken.
De Pepermunt versie ten opzichte van de Plantextract versie heeft denk ik wat meer kick dus het is zeker de moeite waard om te proberen. Aangezien je voorheen al een mooie bestelling van de plantextract had gedaan, krijg je deze van ons om te testen. Ik zal hem naar hetzelfde adres toesturen als hiervoor. Zal over een paar dagen binnen zijn
Op de eerste post met foto zag je ze wat schuin in de doos liggen, we hebben nu ook een nieuwe inlay met betere fixatie, dus de tubes zullen nog beter vast zitten tijdens de verzending.dus de verwachting is dat dit nu beter gaat!
Groetjes Jens van Greenpaste
Mijn boefje is liev!
De meesten die een vervanging voor de Parodontax zoeken zijn juist op zoek naar een tandpasta die kruidig / zoutig is met fluoride. Er zijn voldoende "biologische" merken die fluoride vrije pasta maken, maar juist fluoride zorgt voor sterk glazuur op je tanden.DedSec85 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:52:
Ik gebruik de peppermint (blauwe tube) tandpasta van Dr. Bronner's. Wel even goed zoeken, ze verkopen het bij o.a. bij Douglas. Vrij lichte, niet sterke, smaak en fluoride-vrij![]()
[Afbeelding]
Er is dus ook een sample pakje "mini's" te bestellen zodat het dus geproefd kan worden... nou voor onder de boom dan maar...Greenpaste schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:38:
Mede na persoonlijke frustratie over het veranderen van de oude rode smaak ben ik zelf een tandpasta productie gestart in Nederland. Ik heb de Parodontax smaak niet nagemaakt, maar heb zelf twee zoute tandpasta's ontwikkeld. Eentje met een zoute pepermunt smaak en een andere met een zoute plantextract smaak. [Mbr]spam[/]
We gebruiken geen microplastics, de tandpasta is volledig vegan en is gemaakt met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten. We gebruiken ook Fluoride.
Ben benieuwd of jullie hier net als ik een volwaardige opvolger in zien![]()
gr Jens

Pluspunten:
+ zoute smaak
+ frisse kick nasmaak
+ fluoride
Minderpunten:
- zoetstof sorbitol
- schuimt meer
- waterig
Al met al wordt Greenpaste zoute smaak pepermunt voor nu mijn opvolger van Parodontax Original Fluoride. En dan de echte original, niet de nep-original ;-)
Hopenlijk kom Greenpaste nog met een variant zonder zoetmiddel, wie weet!
(en ja, die dop, met een volle draai niet los, dus inderdaad soms gejongleer en dop kwijt. Eerste wereld problemen)
[ Voor 3% gewijzigd door voorstad op 20-01-2024 17:59 ]
Heb nog iets van 40 tubes paradontax old-style te gaan, maar dan ga ik het zeker proberen!voorstad schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:52:
Ik poets nu een aantal dagen met Greenpaste zoute smaak - pepermunt tandpasta, en ik moet zeggen: dit is de eerste tandpasta waarbij ik niet weer terug wil grijpen naar Paradontax. Het heeft het zoute en de frisse kick die ik zo prettig vind van Paradontax. En met fluoride, voor mij belangrijk.
Dag Eelco,voorstad schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:52:
Ik poets nu een aantal dagen met Greenpaste zoute smaak - pepermunt tandpasta, en ik moet zeggen: dit is de eerste tandpasta waarbij ik niet weer terug wil grijpen naar Paradontax. Het heeft het zoute en de frisse kick die ik zo prettig vind van Paradontax. En met fluoride, voor mij belangrijk. Ook de huisgenoot is enthousiast. Natuurlijk is het niet hetzelfde als Paradontax: de Greenpaste is wat waterig, schuimt jammergenoeg wat meer en heeft ook een wat zoetige nasmaak van de sorbitol.
Pluspunten:
+ zoute smaak
+ frisse kick nasmaak
+ fluoride
Minderpunten:
- zoetstof sorbitol
- schuimt meer
- waterig
Al met al wordt Greenpaste zoute smaak pepermunt voor nu mijn opvolger van Paradontax Original Fluoride. En dan de echte original, niet de nep-original ;-)
Hopenlijk kom Greenpaste nog met een variant zonder zoetmiddel, wie weet!
(en ja, die dop, met een volle draai niet los, dus inderdaad soms gejongleer en dop kwijt. Eerste wereld problemen)
Super mooi om jouw review hier te lezen. Blij dat de Pepermunt Zoute Smaak goed bevalt!
De dikte van de pasta gaan wij snel aan werken
Wordt vervolgd!
Groetjes
Jens van Greenpaste
Tandpasta maker
Prima tubes, en interessante smaken. M’n vrouw miste de paradontax smaak, vandaar de bestelling. Deze vind ze “geïnspireerd door” maar niet helemaal hetzelfde. Vooralsnog is ze tevreden. Happy wife, happy life, haha.
Ik begreep van de maker van Greenpaste dat de nieuwste batches qua samenstelling wat geconcentreerder zijn (dus minder waterig) en daarnaast de smaak nog iets zouter is.
Binnenkort ga ik weer bestellen, dus ben benieuwd.
Ik denk dat ik Greenpaste ga proberen. De "Zoute Smaak Plantenextract" klinkt alsof die het meest op de oude Parodontax zal lijken. @voorstad heb jij die ook geprobeerd, of alleen de "Zoute smaak pepermunt"?
voorstad schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:25:
Ik ben ook over op de Greenpaste zoute smaak - pepermunt (zie hierboven).
Ik heb ze allebei getest, en ben van allebei fan! Zoals ik reeds zei: geen van beiden is exact Paradontax, maar dat is niet erg. Ze zijn allebei goed. Waardige vervangers, voor mij althansSmemi schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:34:
Hier ook aan m'n laatste tube oud recept toe... Heb net tijdens vakantie een probeertube van het nieuwe recept geprobeerd: bah! De zoete smaak, het schuimen en vooral de nasmaak: vreselijk...
Ik denk dat ik Greenpaste ga proberen. De "Zoute Smaak Plantenextract" klinkt alsof die het meest op de oude Parodontax zal lijken. @voorstad heb jij die ook geprobeerd, of alleen de "Zoute smaak pepermunt"?
[...]
@Greenpaste, top werk geleverd, en tof om te zien dat jullie zo snel aan de slag gaan met input uit de community!
Zie: voorstad in "Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu"Smemi schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:34:
voorstad in "Recept Parodontax veranderd: welke soort..."
. @voorstad heb jij die ook geprobeerd, of alleen de "Zoute smaak pepermunt"?
[...]
en
voorstad in "Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu"
(Heb ze dus allebei geprobeerd. Ik ben fan de pepermuntversie)
Ik heb hier een PM vraag over aan Jens gesteld. Sorbitol wordt gebruikt om de smeuïgheid van de pasta in stand te houden. Parodontax had bij langdurig rechtop staan bijvoorbeeld de neiging onderin wat dikker te worden.guillaume schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:09:
Leuk, die Greenpaste, maar waarom zou een zoute tandpasta toch nog een zoetstof (Sorbitol) nodig hebben? Ik heb een behoorlijk heftige rare reactie op veel zoetstoffen, die echt vele uren blijft hangen, dus ik word al bij allerlei voeding gestuurd naar de "minder verstandige" keuzes. Dat dat ook nog bij een tandpasta een factor is, vind ik echt wel storend.
Zelf is mijn reactie op sorbitol redelijk mild. Vooral aspartaam en stevio-meuk blijven zo lang hangen bij mij op een smerige manier.
Ik heb nog een (steeds kleiner) wordend voorraadje, daarna de greenpaste eens proberen, anders wordt het de medicinale parodontax uit Oostenrijk.
Wat betreft naar "minder verstanige" keuzes gedwongen worden: prijs je gelukkig. Er is niets mis met wat suiker, als het maar met mate is (zoals met alles).
Je lichaam reageert op al die zoetstoffen alsof het suiker is, en gaat je bloedsuiker verlagen. Hierdoor wordt je bloedsuiker te laag en ga je snaaien wat nog veel ongezonder is.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
https://www.testberichte....alviagalen_f_p136007.html
Niet helemaal vergelijkbaar met Paradontax qua smaak, maar bij mij is de overgang prima gegaan.
Madaus is de oorspronkelijke maker van Paradontax geloof ik.FastForwardNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:19:
Ik gebruik al een tijdje Madaus Salviagalen F uit Duitsland:
Niet helemaal vergelijkbaar met Paradontax qua smaak, maar bij mij is de overgang prima gegaan.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Klopt helemaalvoorstad schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:25:
Ik ben ook over op de Greenpaste zoute smaak - pepermunt (zie hierboven).
Ik begreep van de maker van Greenpaste dat de nieuwste batches qua samenstelling wat geconcentreerder zijn (dus minder waterig) en daarnaast de smaak nog iets zouter is.
Binnenkort ga ik weer bestellen, dus ben benieuwd.
Tandpasta maker
Die heb ik een keer meegenomen uit de DM in Duitsland, maar die vond ik persoonlijk niet lekker. En leek ook totaal niet op de oude Parodontax.Koenoe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:24:
[...]
Madaus is de oorspronkelijke maker van Paradontax geloof ik.
Wat zijn precies de ingrediënten? Ik kan niks vinden online anders dan promopraatjes, zou je misschien een foto willen maken?FastForwardNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:19:
Ik gebruik al een tijdje Madaus Salviagalen F uit Duitsland:
https://www.sparmedo.de/p...n-med-zahnpasta-03757353/Frieda schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:35:
[...]
Wat zijn precies de ingrediënten? Ik kan niks vinden online anders dan promopraatjes, zou je misschien een foto willen maken?
Waarbij dit de planten extracten zijn voor zover ik kan zien:
Bisabolol
Thymol
Eugenia caryophyllus
Foeniculum vulgare
Mentha piperita
Mentha viridis
Salvia officinalis
Ik en anderen hadden hier deze tandpasta al eerder aangekaart. Het klopt dat het helemaal niet zoals de oude Paradontax smaakt. Zeker niet zoutig en het schuimt ook veel meer. Wel geloof ik dat het goed werkt voor je tandvlees, maar dit kan ook heel goed de kracht van inbeelding zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door Koenoe op 20-02-2024 00:20 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Thanks voor het checken!Koenoe schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:16:
[...]
https://www.sparmedo.de/p...n-med-zahnpasta-03757353/
Waarbij dit de planten extracten zijn voor zover ik kan zien:
Bisabolol
Thymol
Eugenia caryophyllus
Foeniculum vulgare
Mentha piperita
Mentha viridis
Salvia officinalis
Ik en anderen hadden hier deze tandpasta al eerder aangekaart. Het klopt dat het helemaal niet zoals de oude Paradontax smaakt. Zeker niet zoutig en het schuimt ook veel meer. Wel geloof ik dat het goed werkt voor je tandvlees, maar dit kan ook heel goed de kracht van inbeelding zijn.
Hoe het smaakt maakt me niet zoveel uit, ik kan helaas niet tegen sorbitol en andere zoetstoffen (allergisch) dus ik was even benieuwd hoe het bij deze tandpasta nu zit. Ik Google me een ongeluk maar heb het nog niet gevonden!
Ik zal vanavond even voor je kijken.Frieda schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 01:03:
[...]
Thanks voor het checken!ik denk alleen dat dat niet de ingrediënten zijn, maar de actieve werkzame stoffen. Er zal bijvoorbeeld ongetwijfeld alcohol in deze tandpasta zitten om de essentiële oliën te kunnen verwerken, en een stof waar je daadwerkelijk mee kunt poetsen die een pasta vormt zoals bijvoorbeeld glycerine zou kunnen.
Hoe het smaakt maakt me niet zoveel uit, ik kan helaas niet tegen sorbitol en andere zoetstoffen (allergisch) dus ik was even benieuwd hoe het bij deze tandpasta nu zit. Ik Google me een ongeluk maar heb het nog niet gevonden!
De ingredientendeclaraite staat ook op de door @koenoe genoemde site:Frieda schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 01:03:
[...]
Thanks voor het checken!ik denk alleen dat dat niet de ingrediënten zijn, maar de actieve werkzame stoffen. Er zal bijvoorbeeld ongetwijfeld alcohol in deze tandpasta zitten om de essentiële oliën te kunnen verwerken, en een stof waar je daadwerkelijk mee kunt poetsen die een pasta vormt zoals bijvoorbeeld glycerine zou kunnen.
"Die Salviagalen Med Zahncreme besteht aus folgenden Inhaltsstoffen:
Aqua
Dicalcium Phosphate Dihydrate
Glycerin
Sorbitol
Silica
Sodium Lauryl Sulfate
Cellulose Gum
Isopropyl Alcohol
Sodium Cocoyl Isethionate
Methylparaben
Propylparaben
Sodium Saccharin
Bisabolol
Thymol
Eugenia caryophyllus
Foeniculum vulgare
Mentha piperita
Mentha viridis
Salvia officinalis
Aroma
CI 16185
CI 42090"
omg heb ik even met mijn neus gekekenOf-Aaargh schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:20:
[...]
De ingredientendeclaraite staat ook op de door @koenoe genoemde site:
"Die Salviagalen Med Zahncreme besteht aus folgenden Inhaltsstoffen:
Aqua
Dicalcium Phosphate Dihydrate
Glycerin
Sorbitol
Silica
Sodium Lauryl Sulfate
Cellulose Gum
Isopropyl Alcohol
Sodium Cocoyl Isethionate
Methylparaben
Propylparaben
Sodium Saccharin
Bisabolol
Thymol
Eugenia caryophyllus
Foeniculum vulgare
Mentha piperita
Mentha viridis
Salvia officinalis
Aroma
CI 16185
CI 42090"

Nu lagen ze sowieso los in de verpakking (in plaats van geklemd in het karton).
Ik ben wel blij dat ik eerst een sample pack gekocht heb. Ik vind ze erg naar zeep smaken. Enkel de zoute pepermunt vind ik enigszins te doen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zou met deze ingredienten niet meteen erg blij zijn. Het gebruik van parabens in dergelijke produkten is niet onomstreden. Wellicht is tandpasta van Weleda een beter alternatief.
[ Voor 16% gewijzigd door Wim1147 op 21-02-2024 23:46 ]
Weleda zou ik niet doen, daar doet de fabrikant om levensbeschouwelijke redenen geen fluoride in. En laat dat nou juist het meest werkzame ingredient tegen gaatjes zijn.Wim1147 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:40:
[...]
Zou met deze ingredienten niet meteen erg blij zijn. Het gebruik van parabens in dergelijke produkten is niet onomstreden. Wellicht is tandpasta van Weleda een beter alternatief.
Wel blij met Zendium, de enige tandpasta waarvan we geen aften of reacties in de mond krijgen. Laats maar even 20 stuks gehaald toen de bij AH 1,25 euro per stuk waren.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
In de ingredientendeclatatie van Salviagalen Med Zahncreme staat vreemd genoeg geen fluoride vermeld (terwijl het volgens de kartonnen verpakking er wel in zou moeten zitten). Wel staan, naast de parabens ook nog synthetische kleurstoffen, sodium lauryl sulfate (SLS) en sodium saccharine (een sysnthetische zoetstof) vermeld. In het algemeen zouden om gezondheidredenen diethanolamine (DEA), sodium lauryl sulfaat (SLS), Triclosan, titaniumoxide/titaniumdioxide (CL77891/E171) en kunstmatige zoetstoffen vermeden moeten worden. Triclosan wordt amper nog gebruikt in tandpasta, maar synthetische kleurstoffen, synthetische zoetstoffen en SLS nog wel. In dat licht bezien is de tandpasta van Weleda gewoon goed. Moet er dan toch een vorm van fluoride aan zijn toegevoegd, dan zijn de Jordan Clean Green tandpasta of de fluoridehoudende tandpasta van Urtekram goede alternatieven.Of-Aaargh schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:49:
[...]
Weleda zou ik niet doen, daar doet de fabrikant om levensbeschouwelijke redenen geen fluoride in. En laat dat nou juist het meest werkzame ingredient tegen gaatjes zijn.
Resultaten tot nog toe zijn bedroevendRemcoDelft schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:42:
Ik heb mijn laatste tube in gebruik, dus zal er ook aan moeten geloven. Mijn plan is om maar gewoon heel veel verschillende merken te gaan proberen, en ze naast elkaar in de badkamer te zetten. Degene die het eerst leeg is wordt het.
Gisteravond begonnen met OralB Pro-Expert. Een blauwe drap die smaakt naar kauwgomballen van vroeger. Toen ik mijn mond wou spoelen kwam er een bubbel uit mijn mond. Zelfs met Listerine kreeg ik die smaak niet weg, en mijn tanden voelden niet glad aan.
Vanmorgen Colgate Extra Fresh geprobeerd. Dit smaakt precies naar tandpasta van vroeger, een smaak die ik zo snel mogelijk uit mijn mond wil hebben. Opnieuw kwam er een bubbel uit mijn mond bij het spoelen. Gelukkig hielp Listerine wel wat tegen de smaak, en mijn tanden voelen nu in ieder geval glad.
Ik heb nog 5 merken staan, en nog een een restje Parodontax om mezelf er aan te herinneren wat ik bijna de helft van mijn leven heb gebruikt.
Bij de Duitse DM kwam ik een "nieuwe" (dat stond er tenminste op) Parodontax tegen: "Zahnfleisch Active Repair" voor 7 euro per tube. Ik heb het maar laten staan. Straks vind ik het fijn en stoppen ze er weer mee. Hoe raak je decennialange klanten kwijt...
[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 23-02-2024 07:55 ]
Moet je de keuze maken tussen een chemische tandpasta waar wel fluoride aan is toegevoegd of een 'natuurlijke' waar geen fluoride aan is toegevoegd, dan is die chemische tandpaste objectief altijd de betere keuze, als je gezonde tanden wil houden. Ik zou tandpasta waar geen fluoride nooit 'goed' durven noemen. Tenzij je consequent op een andere manier voldoende fluoride binnenkrijgt.Wim1147 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:01:
[...]
In de ingredientendeclatatie van Salviagalen Med Zahncreme staat vreemd genoeg geen fluoride vermeld (terwijl het volgens de kartonnen verpakking er wel in zou moeten zitten). Wel staan, naast de parabens ook nog synthetische kleurstoffen, sodium lauryl sulfate (SLS) en sodium saccharine (een sysnthetische zoetstof) vermeld. In het algemeen zouden om gezondheidredenen diethanolamine (DEA), sodium lauryl sulfaat (SLS), Triclosan, titaniumoxide/titaniumdioxide (CL77891/E171) en kunstmatige zoetstoffen vermeden moeten worden. Triclosan wordt amper nog gebruikt in tandpasta, maar synthetische kleurstoffen, synthetische zoetstoffen en SLS nog wel. In dat licht bezien is de tandpasta van Weleda gewoon goed. Moet er dan toch een vorm van fluoride aan zijn toegevoegd, dan zijn de Jordan Clean Green tandpasta of de fluoridehoudende tandpasta van Urtekram goede alternatieven.
Overigens schijnt er ook Salviagen F te bestaan. Maar daar zit dan bijvoorbeeld weer limoneen in.
Hier ook overgestapt op Zendium. Jammer dat het van Unilever is, maar verder is het een prima tandpasta.THE_BASE schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:08:
Iets heel anders waar wij lichtelijk van ‘schrikken’: Zendium voegt geen kleurstof meer toe. Dus die nieuwe tube tandpasta was geheel onverwachts lichtelijk transparant. En dat is ook even wennen.
Wel blij met Zendium, de enige tandpasta waarvan we geen aften of reacties in de mond krijgen. Laats maar even 20 stuks gehaald toen de bij AH 1,25 euro per stuk waren.
Heb ook Elmex professional sensitive repair geprobeerd, die had mn vriendin gekocht. Die rotzooi doet idd wat de reclame zegt: het laat een smerige laag tandpasta achter die je moeilijk weg kunt spoelen. Doen we niet meer.
Bestaan er nog fluortabletjes? Ik kreeg als kind van die kleine witte tabletjes, uit een roze plastic potje. Plus elk halfjaar een fluorbehandeling (en nee, sinaasappel smaakte nooit naar sinaasappel) bij de tandarts.Of-Aaargh schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:50:
[...]
Tenzij je consequent op een andere manier voldoende fluoride binnenkrijgt.
Voel me nu stokoud omdat Plus er een artikel over heeft:
https://www.plusonline.nl...e-fluortabletjes-gebleven
Moet volgende maand toch weer op controle, zal de tandarts eens vragen naar tabletjes.
De fluoride dient ook minimaal twee minuten in aanraking te komen met je glazuur, vandaar het devies om minimaal twee minuten te poetsen.
De urtekram die hierboven wordt genoemd heb ik al eens geprobeerd, en is vrij waterig en heeft geen lekkere smaak. Deze laat ik staan.
Ah, dat wisten men blijkbaar dus niet toen ik nog een kleine kruimel was, want die tabletjes waren een must. Gelukkig is er heel wat veranderd, want toen haalden ze ook je amandelen eruit als het niet nodig was, werd je uit spelen gestuurd bij de buurkinderen met mazelen/bof/rode hond en mocht je los achterin de stationwagen na een kinderfeestje ;-)woutertjez schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:31:
Het nemen van een fluoride tabletje en direct doorslikken doet meer kwaad dan goed.
Je hebt dus ook de leeftijd bereikt dat alles vroeger beter wasVeertienKaVier schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:52:
[...]
Ah, dat wisten men blijkbaar dus niet toen ik nog een kleine kruimel was, want die tabletjes waren een must. Gelukkig is er heel wat veranderd, want toen haalden ze ook je amandelen eruit als het niet nodig was, werd je uit spelen gestuurd bij de buurkinderen met mazelen/bof/rode hond en mocht je los achterin de stationwagen na een kinderfeestje ;-)

(Op een paar dingen na dan)
* koboy gaat in een hoekje zitten en zich erg oud voelen
En binnenkrijgen van fluoride is nou precies wat niet moet gebeuren. Het moet na het poetsen uitgespuugd. Het is niet zonder reden dat er waarschuwingen staan hierover op de verpakking. Het gebruik van fluoride in tandpasta kan bij inname (zeker bij kinderen) ernstige vergiftigingsklachten veroorzaken. In gebieden in de wereld waar fluoride aan drinkwater wordt toegevoegd wordt een lager IQ verbonden aan het gebruik ervan en is daarom ook niet onomstreden. Wel moet fluoride hechten aan het glazuur van de tanden en kiezen om te beschermen tegen zuren die ontstaan als gevolg van een omzettingsproces van (met name) suikers. Dit is het proces van reminaralisatie. Een andere benadering is dat door het aanpassen van eet- en drinkgedrag er minder suikers worden genuttigd en er zeer geringe maar meer dan voldoende hoeveelheden fluoride op de tanden en kiezen terecht komen. Een overdaad aan fluoride dat aan tanden en kiezen is gehecht kan leiden tot fluorose (een blijvende verkleuring). Misschien dat in de nabije toekomst het gebruik van fluoride in tandpasta volledig kan worden uitgebannen (voor zover dat nu al niet kan) door de introductie van tandpasta met hydroxypartiet.Of-Aaargh schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:50:
[...] Tenzij je consequent op een andere manier voldoende fluoride binnenkrijgt.
We raken offtopic, maar uiteraard is het het met fluoride net als alle andere sporenelementen of supplementen niet gezond als je er grote hoeveelheden van binnenkrijgt. Een punt van aandacht inderdaad, zeker nu overdoseringen van sporenelementen steeds meer gepushed worden door de supplementen-industrie en hun influencers die er goed aan verdienen (Wim Hof, Arie Boomsma etc.).Wim1147 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:01:
[...]
En binnenkrijgen van fluoride is nou precies wat niet moet gebeuren. Het moet na het poetsen uitgespuugd. Het is niet zonder reden dat er waarschuwingen staan hierover op de verpakking. Het gebruik van fluoride in tandpasta kan bij inname (zeker bij kinderen) ernstige vergiftigingsklachten veroorzaken. In gebieden in de wereld waar fluoride aan drinkwater wordt toegevoegd wordt een lager IQ verbonden aan het gebruik ervan en is daarom ook niet onomstreden. Wel moet fluoride hechten aan het glazuur van de tanden en kiezen om te beschermen tegen zuren die ontstaan als gevolg van een omzettingsproces van (met name) suikers. Dit is het proces van reminaralisatie. Een andere benadering is dat door het aanpassen van eet- en drinkgedrag er minder suikers worden genuttigd en er zeer geringe maar meer dan voldoende hoeveelheden fluoride op de tanden en kiezen terecht komen. Een overdaad aan fluoride dat aan tanden en kiezen is gehecht kan leiden tot fluorose (een blijvende verkleuring). Misschien dat in de nabije toekomst het gebruik van fluoride in tandpasta volledig kan worden uitgebannen (voor zover dat nu al niet kan) door de introductie van tandpasta met hydroxypartiet.
Dat met voedingssupplementen is toch wel even anders allemaal dan wat betreft fluoride. Zoals ik het begrijp valt er geen énkel voordeel te behalen met het innemen van fluoride, dus fluoridetabletten zijn per definitie louter schadelijk. Fluoride heeft alleen nut in de mond op het tandglazuur, nergens anders.Of-Aaargh schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:38:
[...]
We raken offtopic, maar uiteraard is het het met fluoride net als alle andere sporenelementen of supplementen niet gezond als je er grote hoeveelheden van binnenkrijgt. Een punt van aandacht inderdaad, zeker nu overdoseringen van sporenelementen steeds meer gepushed worden door de supplementen-industrie en hun influencers die er goed aan verdienen (Wim Hof, Arie Boomsma etc.).
Hi @Of-Aaargh hier heb ik een tussenweg in proberen te vinden met Greenpaste. Ik gebruik zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten, maar gebruik juist ook fluoride in de tandpasta. Persoonlijk vind ik dit het beste van beide werelden.Of-Aaargh schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:50:
[...]
Moet je de keuze maken tussen een chemische tandpasta waar wel fluoride aan is toegevoegd of een 'natuurlijke' waar geen fluoride aan is toegevoegd, dan is die chemische tandpaste objectief altijd de betere keuze, als je gezonde tanden wil houden. Ik zou tandpasta waar geen fluoride nooit 'goed' durven noemen. Tenzij je consequent op een andere manier voldoende fluoride binnenkrijgt.
Overigens schijnt er ook Salviagen F te bestaan. Maar daar zit dan bijvoorbeeld weer limoneen in.
Tandpasta maker
HI @ckkoen Het wordt over het algemeen gebruikt als tegenhanger van fluoride, waarvan je echter fors meer nodig hebt om effectief mee te zijn. Daarnaast is fluoride wetenschappelijk zo goed onderbouwd, dat we ons hier graag aan binden.ckkoen schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:17:
@Greenpaste, hebben jullie toevallig enige plannen met Hydroxyapatiet?
Tandpasta maker
* Geen bek vol schuim!
* De smaak is anders, maar daar wennen we wel aan
* Het poetst wat beter, de tanden lijken schoner
* Eigenlijk geen zoete nasmaak die blijft hangen. Wat bleef hangen was de kruidensmaak. Moet ik wel toegeven dat we voor sorbitol niet heel gevoelig zijn. Aspartaam en die stevio meuk zijn gruwelijk.
Dochterlief is ook tevreden met de kinder versie.....
Momenteel is tandpasta met hydroxyapatiet wel in de handel te vinden, maar gemeengoed is het (nog?) niet. Voor zover mij bekend zijn Splat Professional Biocalcium bio, Splat Professional Sensitive enckkoen schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:17:
@Greenpaste, hebben jullie toevallig enige plannen met Hydroxyapatiet?
Splat Professional UltraComplex bio actieve tandpasta beschikbare fluoridevrije produkten met hydroxyapatiet. Zijn online redelijk goed verkrijgbaar. Verder begrijp ik dat de Smyle Tandpasta Tabletten hydroxyapatiet bevatten (zowel in combinatie met als zonder fluoride) en dat de tandpasta van het merk Dr Brite geen fluoride maar wel hydroxyapatiet bevat. Er is vast meer te vinden op dit gebied.
Ik kreeg ze als kind ook, maar ik moest erop zuigen tot dat ding helemaal opgelost was. Dan was je wel even bezig, en dan kwam het ook wle op de tanden.guillaume schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:42:
Dat met voedingssupplementen is toch wel even anders allemaal dan wat betreft fluoride. Zoals ik het begrijp valt er geen énkel voordeel te behalen met het innemen van fluoride, dus fluoridetabletten zijn per definitie louter schadelijk. Fluoride heeft alleen nut in de mond op het tandglazuur, nergens anders.
Maar goed, er zal een goede reden zijn dat je ze niet(?) meer ziet.
In ander nieuws, hier heeft @Greenpaste ook zijn intrede gedaan. Ik ben meteen zeer te spreken over de zoute smaak met kruiden en de testtube zoute munt valt ook in goede aarde!
Ik heb niets tegen munt, alleen heb ik niks met de vaak overdreven hoeveelheid in de meeste tandpasta's. De Greenpaste versie doet me eerder aan munthee denken dan aan muntkauwgom, en daar ben ik blij mee
Klopt inderdaad. Het is niet zonder reden dat er op de verpakking van tandpasta met fluoride iets vermeld staat als "Niet geschikt voor kinderen jonger dan 6 jaar". Dit heeft direct te maken met het risico op vergiftiging. Oorspronkelijk was de fluoride in tandpasta ook een afvalproduct van kunstmestproductie en de staalindustrie. De meeste mensen krijgen (meer dan) voldoende fluoride binnen wanneer ze dagelijks koffie of thee drinken. Daarnaast zit er relatief veel fluoride in onder meer havermout en visproducten. Er is inmiddels een goed en bewezen alternatief voor het gebruik van fluoride in tandpasta (hydroxiapatiet) maar het is wel een duurder ingredient voor een fabrikant.guillaume schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:42:
[...]
Dat met voedingssupplementen is toch wel even anders allemaal dan wat betreft fluoride. Zoals ik het begrijp valt er geen énkel voordeel te behalen met het innemen van fluoride, dus fluoridetabletten zijn per definitie louter schadelijk. Fluoride heeft alleen nut in de mond op het tandglazuur, nergens anders.
on...zinkoboy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:15:
[...]
Je lichaam reageert op al die zoetstoffen alsof het suiker is, en gaat je bloedsuiker verlagen. Hierdoor wordt je bloedsuiker te laag en ga je snaaien wat nog veel ongezonder is.
https://www.zoetstoffen.n...-je-zoetstoffen-gebruikt/
watskeburt
Het Kenniscentrum Zoetstoffen (KCZ) is een initiatief van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) en de Vereniging voor de Bakkerij- en Zoetwarenindustrie (VBZ).

Omdat ik de rotste niet ben….
Aldus het Voedingscentrum.Hebben zoetstoffen effect op de bloedsuikerspiegel?
Producten met suiker zorgen voor een stijging van het bloedsuikergehalte. Ook stijgt de afgifte van insuline; dit gebeurt om de bloedsuikerspiegel weer in balans te brengen. Na het eten of drinken van producten met zoetstoffen in plaats van suiker, stijgt het bloedsuiker- en insulinegehalte minder.
Hello. Is it me you're looking for?
Wij... van WC-eend......
Het Kenniscentrum Zoetstoffen (KCZ) is een initiatief van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) en de Vereniging voor de Bakkerij- en Zoetwarenindustrie (VBZ).
Edit: zie nu pas de reactie hierboven die dit ook meldt. Maar ik blijf bij mijn standpunt: normaal voedsel (en daar reken ik ook suikerhoudende limonade en frisdrank onder) is met mate genuttigd gezonder dan al dat ultra bewerkte vet- en suikerloze gebeuren.
[ Voor 22% gewijzigd door koboy op 12-03-2024 21:36 ]
De tandpasta is nu steviger en minder waterig, erg fijn! Ik proef geen verschil in zout tussen de eerdere en huidige tubes.
Al met al erg blij met Greenpaste. Hopenlijk komt er ooit nog een zoutere versie met minder/geen zoetstof.
[ Voor 4% gewijzigd door voorstad op 12-04-2024 13:22 ]
Dank voor de mooie feedback! Blij dat de verbeterde formule bevalt.voorstad schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:52:
Ik heb nu de eerste 2 tubes Greenpast met de licht aangepaste 'Zoute smaak met pepermunt' verbruikt.
De tandpasta is nu steviger en minder waterig, erg fijn! Ik proef geen verschil in zout tussen de eerdere en huidige tubes.
Al met al erg blij met Greenpaste. Hopenlijk komt er ooit nog een zoutere versie met minder/geen zoetstof.
De "Zoute Smaak Plantextract" versie is vanaf nu ook over op de nieuwe stevigere formule.
Groet, Jens van Greenpaste
Tandpasta maker
https://dev.drogeriedepot...romed-Zahncreme-pr-074070
:strip_exif()/f/image/Z707Zu94IM5Jk1kKyTwaWxvH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door bonne9 op 20-04-2024 15:55 ]
Oef dat is beter geprijsd dan de NL shop die ik hiervoor gevonden had: https://www.demondzorgzaa...tax-oud-paromed-tandpasta 12 euro per tube. Dat durfde zelfs gsk niet te vragen.
Ik zie ook op facebook positieve ervaringen:bonne9 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:00:
In Duitsland Paromed tandpasta gevonden. Deze komt qua smaak, structuur en ingrediënten heel erg overeen met Parodontax. Heb nog een partij Parodontax liggen maar dit wordt zeker de vervanger!
[Afbeelding]
https://www.facebook.com/...14902836514/?locale=nl_NL
Meteen 5 tubes besteld a 3.99 (EUR 8 bezorgkosten moeten toch een beetje verspreid worden), klinkt veelbelovend!
O, bedankt voor de tip, ik zie dat Rossmann hem in het assortiment heeft.bonne9 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:00:
In Duitsland Paromed tandpasta gevonden. Deze komt qua smaak, structuur en ingrediënten heel erg overeen met Parodontax. Heb nog een partij Parodontax liggen maar dit wordt zeker de vervanger!
<-- vult boodschappenlijst voor eerstkomende tripje naar de buren aan.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Was tot voor kort gewoon leverbaar via Jumbo. Staat momenteel niet meer als variant op de website van Parodontax.G_Dragon schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:55:
Wij gebruiken zelf de Parodontax Fluoride Gel 4x 75ml - Tandpasta van Bol.com en deze kunnen we bijna in geen winkel meer vinden dus hoop dat dit online nog lang op voorraad blijft.
Nee klopt en daar maak ik me serieus zorgen om want deze gel variant is best goed te doen en die vind je bijna nergens meer..Wim1147 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:50:
[...]
Was tot voor kort gewoon leverbaar via Jumbo. Staat momenteel niet meer als variant op de website van Parodontax.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
GLK wil dat soort niet meer, dat is namelijk zó 2019...
Heb even een proef pakketje besteld omdat ik de input van de gebruikers van greenpaste zelf ook wil ondervinden. Laat ik beginnen met een compliment geven voor de inzet van greenpaste zelf om een goed alternatief te creëren.Greenpaste schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:05:
[...]
Dank voor de mooie feedback! Blij dat de verbeterde formule bevalt.
De "Zoute Smaak Plantextract" versie is vanaf nu ook over op de nieuwe stevigere formule.
Groet, Jens van Greenpaste
De bodem van de voorraad oude receptuur komt redelijk inzicht.. en derhalve wordt het tijd om echt te gaan richten op een goed alternatief.
Maaaaarrrr..... de eerste die ik gebruik "limoen pepermunt" is volgens mij gelijk de minst lekkere... (smaak is persoonlijk) en m.i. ook niet het beste alternatief voor de oude paradontax...
en dan heb ik de andere 3 nog niet geproeft...

Beetje het gevoel van mensen die koriander eten en dat ervaren als groene zeep... ( en ik vind koriander lekker) helaas maar goed .. kortom nog 3 andere te gaan en zal mijn ervaring melden...
next:
2. Original pepermunt
3. zoute smaak pepermunt
4. zoute smaak plantextract
Nou totaal genomenCo_2J schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:32:
[...]
next:
2. Original pepermunt
3. zoute smaak pepermunt
4. zoute smaak plantextract
nr. 1. was dus

nr. 2.

nr. 3.

nr. 4.
Ik had hoge verwachting en nogmaals top dat er een alternatief getracht wordt te maken maar ik kijk toch nog even verder...
Ik hoop dat het ontwikkelen doorgaat en dat de toekomst misschien anders is...
we gaan de andere geopperde opties in dit forum nog eens in kaart brengen.
Vier jaar geleden heb ik naar aanleiding van dit topic nog een hele doos van amazon.de besteld, maar daar is het niet meer. Ik zag hierboven nog wat voorbij komen, geloof ik, daar ga ik kijken.
Andere tandpast zonder suiker/zoetstoffen en zonder SLS (en met fluoride) zijn ook van harte aanbevolen. Die Greenpaste ga ik proberen. Net een proefpakketje aangevraagd.
Ik snap gewoon echt niet waarom tandpasta's tegenwoordig mierzoet moeten zijn. Nog minder waarom ze moeten schuimen.
Ik heb al zo veel geprobeerd, maar overal zitten stiekem zoetstoffen en SLS in (die leuke tandpasta tabletjes? Ja vergeet het maar.) Begin een beetje wanhopig te worden dus. We moeten iets, maar dan graag iets wat mijn (en die van mijn kinderen) mond niet tot bloedens toe stuk maakt.
Deze ga ik binnenkort eens proberen! Die Green Paste plantextract misschien ook wel, maar zie er niet meteen een reden toe als Paromed goed is.bonne9 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:00:
[Afbeelding]
Wat zijn je bevindingen?woutertjez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:24:
[...]
Ik zie ook op facebook positieve ervaringen:
https://www.facebook.com/...14902836514/?locale=nl_NL
Meteen 5 tubes besteld a 3.99 (EUR 8 bezorgkosten moeten toch een beetje verspreid worden), klinkt veelbelovend!
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
in Greenpaste zit xylitol en sorbitol, als je daar last van hebt dus beter niet uitproberen... In Paromed zit saccharine als zoetstof.Geekess schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:53:
Ik meld me dus ook maar hier. Wanhopig op zoek naar de oude Parodontax, zonder SLS en zoetstoffen (we reageren allergisch op de eerste, en vinden zoetstoffen echt gruwelijk vies). Ik wil gewoon tandpasta zonder suiker. Zonder zoete smaak. Is dat zo moeilijk?
Vier jaar geleden heb ik naar aanleiding van dit topic nog een hele doos van amazon.de besteld, maar daar is het niet meer. Ik zag hierboven nog wat voorbij komen, geloof ik, daar ga ik kijken.
Andere tandpast zonder suiker/zoetstoffen en zonder SLS (en met fluoride) zijn ook van harte aanbevolen. Die Greenpaste ga ik proberen. Net een proefpakketje aangevraagd.
Ik snap gewoon echt niet waarom tandpasta's tegenwoordig mierzoet moeten zijn. Nog minder waarom ze moeten schuimen.
Ik heb al zo veel geprobeerd, maar overal zitten stiekem zoetstoffen en SLS in (die leuke tandpasta tabletjes? Ja vergeet het maar.) Begin een beetje wanhopig te worden dus. We moeten iets, maar dan graag iets wat mijn (en die van mijn kinderen) mond niet tot bloedens toe stuk maakt.
Gelukkig zijn het de zoetstoffen waar ik redelijk tegen kan, alleen die smaak he.
Ik ga die Paromed bestellen, al ben ik wat huiverig voor dat spul bij een onbekende webshop in Duitsland bestellen.
Ik zie dat Rossmann hem ook heeft, en die zijn niet bepaald onbekend, maar geen idee of die naar Nederland verzenden, en zo ja, tegen welke kosten.Geekess schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:07:
Ik ga die Paromed bestellen, al ben ik wat huiverig voor dat spul bij een onbekende webshop in Duitsland bestellen.
Hier nog een doos Parodontax te gaan (de datum negeren we maar even, zolang de smaak oké is, poetsen we door), maar daarna ga ik de Duitse route maar eens proberen (en eventueel een postadres vlak over de grens 'lenen').
Glycerine smaakt ook zoet. Ik heb een poos geleden Jens van Greenpaste gevraagd naar de sorbitol. Die zit er in om de ingrediënten goed gemengd te houden. Ik vind de zoetheid van de zoute versie ook wel meevallen. In tegenstelling tot de vernieuwde parodontax kon ik er wel aan wennen.Geekess schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:07:
Oh, jammerXylitol snap ik, als alternatief voor fluoride, maar het is zo vies
Voor sorbitol moet toch wat anders gevonden kunnen worden? Glycerine ofzo?
Gelukkig zijn het de zoetstoffen waar ik redelijk tegen kan, alleen die smaak he.
We maken nu eerst het laatste stuk oude parodontax op en gaan dan waarschijnlijk over op deze zoute versie.
Is Xylitol een alternatief voor (de werking van) fluoride?Geekess schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:07:
Oh, jammerXylitol snap ik, als alternatief voor fluoride
Wat mij betreft ben ik klaar met mijn zoektocht naar een vervanger. Paromed is top. Het is nèt geen Parodontax, maar zeker goed genoeg voor mij.
Plantaardige basis, met fluoride en een ziltige smaak.
Als je deze bedoelt:Geekess schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:07:
... al ben ik wat huiverig voor dat spul bij een onbekende webshop in Duitsland bestellen.
dat was een maandje ofzo geleden de enige die ik vinden kon die WEL naar NL verzendt tegen normale kosten (verzending, maar ook de prijs van de tandpasta).
Mijn ervaring, eerste partij €40,-: probleemloos en snel.
[ Voor 10% gewijzigd door marcelbx op 30-07-2024 17:48 ]
Mijn vriendin staat er ook al zo in, na 1 tube Paromed. Geen Parodontax, maar prima te doen.woutertjez schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Wat mij betreft ben ik klaar met mijn zoektocht naar een vervanger. Paromed is top. Het is nèt geen Parodontax, maar zeker goed genoeg voor mij.
...
Zelf nog niet geprobeerd; ik heb nog 1,5 tube Parodontax te gaan ;-).
[ Voor 5% gewijzigd door marcelbx op 30-07-2024 17:41 ]
marcelbx schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:40:
[...]
Zelf nog niet geprobeerd; ik heb nog 1,5 tube Parodontax te gaan ;-).
Heb hem net geprobeerd en ik moet zeggen: dit voelt toch wel vertrouwd! Nu maar hopen dat dit niet uit de roulatie gaatwoutertjez schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Ik had altijd de Extra Fresh variant van Parodontax en die knalde er nog net wat lekkerder in.
[ Voor 9% gewijzigd door vickypollard op 31-07-2024 22:23 ]
Goed dat je het vraagt om verduidelijking.. maarguillaume schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:01:
@Co_2J Misschien heeft 't wat meer zin om per variant aan te geven wát je niet aanstaat en hoe de smaak naar jouw mening verbeterd zou kunnen worden?
Ik vind de smaken gewoon niet lekker.. te zuur, zoet, weeeig ... etc.. per stuk zijn ze specifiek eigen... en prima voor diegene die ze wel lekker vinden.. dat is veel te persoonlijk en om dat uit te lichten heeft geen zin en verbeter punten zijn voor mij niet te halen.
Ik vergelijk tov Paradontax oude recept... als 1 van in die buurt zou komen zou ik het melden en met verbeter punten komen...
Ik zoek dus echt een alternatief wat gewoon in de buurt komt ( ik had de hoop na het lezen van sommigen reacties) maar dat is het niet en dan helaas... voor mij.
Hehe hier ook zoiets. Wel over de datum inmiddels, hoop dat de werking niet al teveel wordt beïnvloed.latka schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:48:
[...]
hier nog 15 tubes. Ik hoop nog steeds dat gsk tot inkeer komt, maar anders wordt het toch een alternatief.
Al wel vaker gemeld, maar ik gebruik Paradontax dus tegen aften, wat de nieuwe formule helaas totaal heeft verpest. Mijn moeder blijkt hetzelfde resultaat te krijgen met de White variant meldde ze tot mijn verbazing. Het is dat ik nog een voorraad heb, maar anders zou ik dat nog proberen.
heb je een linkje naar het juiste soort ? tnxwoutertjez schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Aha. Moet ik morgen dus even langs de Rossmann rijden.woutertjez schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Dat is drie keer zo duur als bij Drogeriedepot. Als je bereid bent dat te betalen, mag je bij mij bestellen.
Ik heb trouwens mijn bestelling binnen van onze Duitse vrienden. De smaak van Paromed is inderdaad in de buurt van Paradontax. Ik vind 'm iets minder fris (minder krachtig), maar nog steeds beter dan gewone munttandpasta. Zoutkristallen lijken wat groter dan Paradontax. Het voelt iets korreliger. En, ik weet niet of het tussen de oren zit, maar het smaakt wat "plantaardiger", in de zin dat je kan proeven dat er planten/kruiden in zitten. Wel lekker en vooralsnog zou ik het zeker aanraden eens te proberen,
[ Voor 23% gewijzigd door Cass Casey op 15-08-2024 16:20 ]
Nö, ik woon zelf in Duitsland maar kwam deze toevallig tegen in m’n zoekresultaten.Cass Casey schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:16:
[...]
Dat is drie keer zo duur als bij Drogeriedepot. Als je bereid bent dat te betalen, mag je bij mij bestellen.
Heb nu nog een kwart tubetje over waarvan ik af en toe een beetje gebruik, vet ver over de datum, maar smaakt nog prima, met hetzelfde frisse resultaat na het poetsen, al is het maar een half erwtje op de tandenborstel.
Die Greenpaste, gatverrr, lijkt wel zeep, glibberig, echt vieze textuur en smaakt totaal niet fris.
Of zout (want ik had zout besteld).
Ik wil Parondontax!
Dus nu Paromed maar eens proberen
Bestelling de deur uit.
signature
Ik hoop dat de zoektocht naar een alternatief voor jou gaat slagen. Succes :)!
Co_2J schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:50:
[...]
Nou totaal genomen
nr. 1. was dus![]()
![]()
nr. 2.![]()
![]()
nr. 3.![]()
![]()
nr. 4.dat is dan - onze smaak beleving - de enige die qua smaak overblijft die gekozen zou worden als er niks anders te krijgen is... Ik zou deze enkel op dit moment helaas niet standaard kiezen.
Ik had hoge verwachting en nogmaals top dat er een alternatief getracht wordt te maken maar ik kijk toch nog even verder...
Ik hoop dat het ontwikkelen doorgaat en dat de toekomst misschien anders is...
we gaan de andere geopperde opties in dit forum nog eens in kaart brengen.
Tandpasta maker
Deze week kwam een zeer gehavend paromed pakketje binnen. Geen idee wat de post ermee gedaan had, maar de doos was opengescheurd. Wonderwel zat de tandpasta er nog in.
Die was behoorlijk goed, zodanig dat ik tandenpoetste en tijdens het poetsen eigenlijk zo goed als vergat dat het geen parodontax was. Hij is iets zoeter, en mist ook weer de nasmaak, maar is heel, heel dichtbij.
Deze ga ik in bulk inslaan voor wanneer dit merk zijn tandpasta ook gaat 'verbeteren'.