Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 10:59
Recentelijk is het recept van Parodontax veranderd. Ik gebruik al jarenlang de Extra Fresh-variant en nu ineens zit er een vieze, zoete smaak aan die daarna ook erg lang blijft hangen. Ik begrijp dat het recept van het origineel ook gewijzigd is, als ik reviews mag geloven. Voor zover ik het kan vinden door de ingrediënten te vergelijken, zijn alle kruiden vervangen door simpelweg 'aroma' en die is, nja, niet bepaald lekker als je graag Parodontax gebruikte. Ik gok dat dit gedaan is om een breder publiek aan te spreken, omdat 'normale' tandpasta ook erg zoet is, maar ik vind het doodzonde.

Hoe dan ook, ik ben dus eigenlijk op zoek naar tandpasta die lijkt op wat Parodontax was, bij voorkeur zo lekker fris als de Extra Fresh variant. Hebben Tweakers hier tips voor?

Ik geef de voorkeur aan een vraag hier op het forum tegenover willekeurige suggesties via googelen, omdat ik waarde hecht aan ervaringen van anderen die de vergelijking kunnen maken.

Edit: zojuist nog even gebeld met GSK om een klacht in te dienen en ze gaven aan dat het inderdaad gewijzigd is en de andere varianten ook.

[ Voor 16% gewijzigd door vickypollard op 07-09-2020 09:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Toevallig gebruik ik ook Parodontax en heb net nieuwe gekocht. Ik vond juist de 'zoute' smaak zo fijn. Had net 2 nieuwe tubes gekocht die ik nog moet aanbreken, maar ben "benieuwd".

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:52

Tijntje

Hello?!

Hier ook een gebruiker die nog voorraad heeft, hoop inderdaad niet dat het nu ziet is geworden.
Is altijd zo fijn dat je na het tanden poetsen gewoon iets kan eten zonder dat het meteen zo raar smaakt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:59
Wij hebben al jaren sensodyne, die is fris maar wat mij betreft niet zoet. Misschien een kanshebber?
(Misschien kan je zo’n reisformaatje kopen van een aantal merken ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
Ik heb de schurft aan alle tandpasta's met SLS (schuimmiddel). Voor mij zijn er maar 2 opties: Parodontax of Zendium.

Zendium Extra Fresh is te doen, heb nu nog een tube Parodontax Extra Fresh staan maar die is bijna op. Hebben ze nu recent weer het recept veranderd (voorheen had je alleen blauw en rood), of is dit al enige tijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:52

Tijntje

Hello?!

Een optie is misschien ook nog ze uit Duitsland te bestellen met Amazon, het is me in het verleden opgevallen dat Paradontax in het buitenland al anders was van smaak dan in Nederland
https://www.amazon.de/s?k=paradontax+zahnpasta

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
_JGC_ schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:57:
Zendium Extra Fresh is te doen, heb nu nog een tube Parodontax Extra Fresh staan maar die is bijna op. Hebben ze nu recent weer het recept veranderd (voorheen had je alleen blauw en rood), of is dit al enige tijd zo?
De smaakwijziging is recent, dus ik denk dat je bij je volgende tube het gaat proeven :)

Ik heb even gekeken naar Zendium en zie daar bijvoorbeeld Xylitol in zitten, een zoetstof. Dat lijkt me dan dus ook een zoete tandpasta?
Tijntje schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:59:
Een optie is misschien ook nog ze uit Duitsland te bestellen met Amazon, het is me in het verleden opgevallen dat Paradontax in het buitenland al anders was van smaak dan in Nederland
Dat is nog een optie. Het is wat lastig achterhalen of daar het recept ook is veranderd, aangezien bij praktisch elke winkel (ook in NL) nog het oude ingrediëntenlijstje staat. Het liefst vind ik natuurlijk een alternatief, aangezien ik ervan uit ga dat het een keertje ophoudt met de oude tubes.
Smobbo schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:49:
Wij hebben al jaren sensodyne, die is fris maar wat mij betreft niet zoet. Misschien een kanshebber?
Sensodyne is volgens mij ook een zoete tandpasta. Dat merk je niet tot je een niet-zoete tandpasta gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe parodontax smaakt, maar ik heb al jaren de lichtblauwe van Prodent, even googlen welke smaak dat is. Fresh Gel blijkbaar. Is blauwe pasta die heel fris is. Ik haat zoete dingen, dit was de minst zoete van de Prodent smaken die ik allemaal geprobeerd heb. De Donkerblauwe mint was ook wel oke.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 11:31
Hier een Zendium gebruiker, volgens mij ken ik de smaak van Parodontax, alleen niet de extra fresh versie. Maar Zendium smaakt wel anders, waarschijnlijk ga je deze ook zoet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
He.. dit viel mij ook al op. Ik gebruikte altijd de gel. Die is helaas niet meer te verkrijgen.

Prodent is geenszins te vergelijken met paradontax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:38

LankHoar

Langharig tuig

vickypollard schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:10:
[...]

De smaakwijziging is recent, dus ik denk dat je bij je volgende tube het gaat proeven :)

Ik heb even gekeken naar Zendium en zie daar bijvoorbeeld Xylitol in zitten, een zoetstof. Dat lijkt me dan dus ook een zoete tandpasta?
Dit is al sinds vorig jaar het geval: Wikipedia: Parodontax
Sensodyne is volgens mij ook een zoete tandpasta. Dat merk je niet tot je een niet-zoete tandpasta gebruikt :P
Oneens. Ik poets voornamelijk met natuurlijke mint tandpasta's, heb o.a. Parodontax in het verleden ook gebruikt (en heb ook een tijd met baking soda gepoetst en een soort kauwtabletten van Lush), en ik vind Sensodyne niet zoet smaken. Ik gebruik de "sensitive & gum" versie zo nu en dan omdat ik bij tijden ernstig gevoelig tandvlees heb, en vind deze absoluut niet zoet smaken. Wanneer ik zo nu en dan bij mijn ouders ben en Prodent gebruik dan vind ik het echt niet te pruimen, dus er zit zeker verschil in imo.

Zojuist even de ingrediënten van Sensodyne sensitive & gum voor je bekeken en ik zie daar zo geen zoetmiddelen tussen staan. Van wat ik mij herinner van poetsen met Parodontax was deze erg zoutig, wellicht dat je daardoor smaakverwarring hebt? ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 09:30
Wij waren jarenlang parodontax gebruikers maar na de receptuurwissel zijn we overgestapt op Dr. Organic Tea Tree Tandpasta
Een lekkere tandpasta, niet zoet en je tanden blijven lang een glad gevoel houden.
Bij Holland & Barret vaak in de aanbieding, tweede gratis.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb de schurft aan alle tandpasta's met SLS (schuimmiddel). Voor mij zijn er maar 2 opties: Parodontax of Zendium.

Je mag Elmex Professional ook bij dat lijstje zetten. Die gebruik ik al zo lang ik leef (ok eerst de kindervariant dan :+). Vrij neutrale smaak, zeker niet zoet. Soort mintsmaakje.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
LankHoar schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:43:
[...]

Dit is al sinds vorig jaar het geval: Wikipedia: Parodontax

[...]

Oneens. Ik poets voornamelijk met natuurlijke mint tandpasta's, heb o.a. Parodontax in het verleden ook gebruikt (en heb ook een tijd met baking soda gepoetst en een soort kauwtabletten van Lush), en ik vind Sensodyne niet zoet smaken. Ik gebruik de "sensitive & gum" versie zo nu en dan omdat ik bij tijden ernstig gevoelig tandvlees heb, en vind deze absoluut niet zoet smaken. Wanneer ik zo nu en dan bij mijn ouders ben en Prodent gebruik dan vind ik het echt niet te pruimen, dus er zit zeker verschil in imo.

Zojuist even de ingrediënten van Sensodyne sensitive & gum voor je bekeken en ik zie daar zo geen zoetmiddelen tussen staan. Van wat ik mij herinner van poetsen met Parodontax was deze erg zoutig, wellicht dat je daardoor smaakverwarring hebt? ;)
toon volledige bericht
Interessant, want dit is de tube die ik vanochtend heb weggegooid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eqMGaTrLoXR7tSlv15uwAeenUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZoq6KZSzYkSQUWOvt6DQTkN.jpg?f=fotoalbum_large

En die tube heb ik echt een maand geleden of zo gewoon bij de AH gekocht. Ik heb ook van anderen op internet gevonden dat zij de smaak recentelijk veranderd vinden en daarnaast heeft GSK dit vanochtend zelf aan de telefoon bevestigd. Wellicht dat die wijziging vorig jaar in een select aantal landen is doorgevoerd of dat we in NL nog heel lang oude productie hebben gehad?

En uiteraard komt die "smaakverwarring" omdat Parodontax zout was, maar dat is niet zozeer smaakverwarring. Andere tandpasta is over het algemeen gewoon ontzettend zoet door de toegevoegde zoet- en smaakstoffen e.d. Dat vind ik dan juist weer de smaakverwarring ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:38

LankHoar

Langharig tuig

vickypollard schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]
En die tube heb ik echt een maand geleden of zo gewoon bij de AH gekocht. Ik heb ook van anderen op internet gevonden dat zij de smaak recentelijk veranderd vinden en daarnaast heeft GSK dit vanochtend zelf aan de telefoon bevestigd. Wellicht dat die wijziging vorig jaar in een select aantal landen is doorgevoerd of dat we in NL nog heel lang oude productie hebben gehad?
Oude voorraad wellicht? Kan me voorstellen dat het even duurt voordat je voorraad op is. Btw, je doet maar een maand met een tube tandpasta?? :X Ik doe maanden met een tube, wellicht zelfs langer dan een half jaar. Je hebt echt maar weinig nodig per keer :) en ja ik poets gewoon 2 keer per dag, soms 3 keer
En uiteraard komt die "smaakverwarring" omdat Parodontax zout was, maar dat is niet zozeer smaakverwarring. Andere tandpasta is over het algemeen gewoon ontzettend zoet door de toegevoegde zoet- en smaakstoffen e.d. Dat vind ik dan juist weer de smaakverwarring ;)
Ik zou zeggen probeer gewoon die Sensodyne eens, ik denk echt niet dat je die zoet gaat vinden. Ik houd absoluut niet van zoetige tandpasta (hoe meer de pepermunt mijn mond uitbrand, hoe fijner, bij wijze van spreken) en vind Sensodyne prima te pruimen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:03
Smobbo schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:49:
Eens, niets zoet aan sensodyne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
LankHoar schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:07:
[...]

Oude voorraad wellicht? Kan me voorstellen dat het even duurt voordat je voorraad op is. Btw, je doet maar een maand met een tube tandpasta?? :X Ik doe maanden met een tube, wellicht zelfs langer dan een half jaar. Je hebt echt maar weinig nodig per keer :) en ja ik poets gewoon 2 keer per dag, soms 3 keer

[...]

Ik zou zeggen probeer gewoon die Sensodyne eens, ik denk echt niet dat je die zoet gaat vinden. Ik houd absoluut niet van zoetige tandpasta (hoe meer de pepermunt mijn mond uitbrand, hoe fijner, bij wijze van spreken) en vind Sensodyne prima te pruimen.
Ik ben niet de enige in huis die tandpasta gebruikt... En de maand was een gok. Ik houd het niet bij. Maar het is zeker niet een jaar geleden ;)

Ik ga Sensodyne op m'n lijstje zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 07-09-2020 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bedankt voor de tip, heb er 10 besteld, hopelijk krijg ik de juiste.

Ik gebruik nu parodontax ultra clean, de enige van de nieuwe serie die ik nog een beetje te pruimen vind.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik poets ook al ja-ren met Paradontax, wel de reguliere (zoute) versie. Ik wissel deze af met Zendium, omdat ik erg vaak last heb van aften. Niet dat het echt veel helpt ofzo, maar toch. Ik had laatst een afte aan de binnenkant van mijn bovenlip gedurende 12 dagen ondanks het gebruik van Parodontax. Maar goed, ik weet sowieso dat Elmex de minst "giftige" tandpasta is.
Die zou je kunnen proberen, want die is ook minder zoet. Ook Zendium smaakt niet zo zoet. Smaakt alsof het aspartaam-zoet is en dit is een vrij milde tandpasta.

Heb de de parodontax "gel" al geprobeerd? Deze is ook een stuk minder scherp dan de normale parodontax en is heel donker roze van kleur. Smaakt ook niet zo heftig zoet als al die andere tandpastaatjes.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:23
Ik gebruik al langere tijd Parodontax Ultra Clean en vind die qua smaak lekker.

Daarmee vergeleken vind ik sensodyne wat zoet/drop achting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37

Honesty

kattenneus!

Jammer, zowel ik als mijn zoon gebruiken de zoute paradontax maar we kopen altijd 1+1 en hebben dus altijd voorraad, dus nog geen smaak verschil kunnen proeven.
Mijn vrouw heeft altijd aquafresh en mijn andere zoontje gebruikt altijd zendium, dus we hebben altijd 3 open tandpastatubes staan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Overigens kan je de Parodontax Original nog steeds wel online krijgen. In de winkels is het vnml extra fresh en ultra clean wat je tegenkomt.

Lijkt er ook op dat die per land verschillen, ik haalde vroeger de boel altijd bij de Op=Op, waren het buitenlandse tubes. Haal je dan een keer 2 tubes in de aanbieding bij een Kruidvat of Etos, smaakt dat ineens weer heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vond deze PDF:
https://www.gaafmondzorg....enbond_Test_tandpasta.pdf

Misschien toch maar eens voor die Dentalux gaan dan. Lekker goedkoop ook :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

Thompson

Beeromaniac

vickypollard schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:10:
[...]

Xylitol is inderdaad een zoetstof, ongeveer dezelfde zoetkracht als kristalsuiker. Echter heeft Xylitol ook daadwerkelijk (meerdere) voordelen voor je gebit. Vervelend natuurlijk als je de smaak van Xylitol vervelend vind maar laat je zeker niet afschrikken als je wel Xylitol ziet in de ingrediënten lijst.
Wellicht vind je dit dan wel een interessante; https://www.wesmyle.nl/
Zonder SLS. Zijn ook echt ideaal voor mee op reis te nemen in tablet vorm.
Vind ze zelf ook stukken beter dan veel andere tandpasta-tabletten. Vaak zie je aan de tabletten gewoon dat het slechte kwaliteit is, niet egaal, veel kapotte tabletten etc. Deze zijn echt verrassend goed!

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 20:04
Ik gebruik al enkele maanden deze en die bevalt mij prima:
https://www.biggreensmile...spx?productid=weledatooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:11

Theo

moederbord

Je hebt van de Lush ook vaste tandpasta; die lijken een beetje op een pilletje qua vorm, en ze lossen in je mond wat op naar tandpasta. Deze zijn niet zo heel zoet. (en niet heel goedkoop)
https://nl.lush.com/products/mondverzorging/dirty

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 23:41
Ik gebruik de Original van Parodontax. In augustus heb ik twee nieuwe tubes gekocht en deze hebben inderdaad een soort zoete smaak gekregen. Niet lekker en geen fris gevoel meer, maar nu een ranzige nasmaak. Ik poets ze nog wel op, maar geen Parodontax meer voor mij. Jammer want het was fijne tandpasta.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik liep hier in januari al tegenaan. Gelukkig toen die leeg was in mijn voorraad nog twee tubes met de lekkere smaak gevonden, maar zodra de tweede daarvan leeg is ga ik ook maar eens een van de suggesties van hier proberen.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
offtopic:
Ik vind dit echt heerlijk he, gewoon tandpasta bespreken op een forum :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:46
Het is met Coca cola al eens gelukt om een receptwijziging terug te laten draaien door acties van ontevreden klanten. Misschien ook eens met Paradontax proberen. Het lijkt me een merk van echte liefhebbers. Ik poets al zeker 35 jaar met Paradontax en vind de nieuwe smaak ook niet te pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:41

4POX

Everybody is wired

Interressant topic. Wij gebruiken hier Sensodyne. Maar dat spul kost 4 dollar per tube. Dus gingen wij zoeken naar een alternatief zonder SLS. Omdat wij slapen met een air conditioner tijdens de eerste uren van de nacht is de lucht in de slaapkamer al vrij droog. Het effect van SLS geeft ons een nog droge (zure) mond tijdens het slapen. Wij zijn nu overgestapt naar "love beauty and planet" (een Unilever hippie merk). Mijn vrouw kan dit goedkoper krijgen dan Sensodyne. Dus ik poets nu met houtskool en sinaasappel smaak.

Probeer maar eens tandpasta zonder SLS te vinden. Het is bijna onmogelijke. Terwijl ik dit stukje type voel ik alweer die droge mond die SLS veroorzaakt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40
vickypollard schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]

Dank voor het onder de aandacht brengen, het was mij nog niet opgevallen. Het kan er wellicht mee te maken hebben dat ik de tandpasta altijd in Duitsland koop? Zojuist jouw tube vergeleken met diegene die ik een maand geleden nog bij de DM in Kranenburg heb gekocht. Maar ik zie geen verschil in de ingrediënten lijst met de tubes die ik heb staan.

Wellicht heb je daar iets aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Taab schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:53:
[...]

Dank voor het onder de aandacht brengen, het was mij nog niet opgevallen. Het kan er wellicht mee te maken hebben dat ik de tandpasta altijd in Duitsland koop? Zojuist jouw tube vergeleken met diegene die ik een maand geleden nog bij de DM in Kranenburg heb gekocht. Maar ik zie geen verschil in de ingrediënten lijst met de tubes die ik heb staan.

Wellicht heb je daar iets aan?
Als die van jou gelijk is qua ingrediënten, zou het kunnen zijn dat in Duitsland nog de oorspronkelijke receptuur wordt verkocht. Maar ik die tot voor kort dus ook nog in Nederland gekocht, dus dat zegt op zich nog niet zoveel. Ik ga er eigenlijk vanuit dat men de receptuur in elk land vervangt, maar dat er nog veel oude productie is. Ik ga hoe dan ook binnenkort toch een keer naar Duitsland, dus ik zal daar eens een blik werpen in de DM of Rossmann.
sOid schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:40:
offtopic:
Haha, het is natuurlijk wel een beetje kneuterig, maar Parodontax is zo specifiek dat ik dacht "laat ik het eens proberen". Blijkbaar is er wel interesse voor zo'n discussie :+
BdK9001 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:38:
Ik liep hier in januari al tegenaan. Gelukkig toen die leeg was in mijn voorraad nog twee tubes met de lekkere smaak gevonden, maar zodra de tweede daarvan leeg is ga ik ook maar eens een van de suggesties van hier proberen.
Ik ga er inderdaad ook een paar proberen. Ik vind die tabletjes eigenlijk ook wel interessant :)

Iedereen tot nu toe bedankt voor de suggesties trouwens. Er is hier denk ik niet één beste antwoord, dus die functie gebruik ik niet. Maar ik heb ook het idee dat men het nog wel interessant vindt hier even over door te gaan!

[ Voor 37% gewijzigd door vickypollard op 07-09-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Ik poets 's ochtends met Sensodyne en 's avonds met Parodontax... Wat een toeval :D

Ik zou echt heel ongelukkig worden van Parodontac met zoetstof :( Weet iemand hoe de nieuwe te herkennen is? Wij kopen vaak in bulk dus ik poets denk ik nog met de oude...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vickypollard
EMP schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:00:
Ik poets 's ochtends met Sensodyne en 's avonds met Parodontax... Wat een toeval :D

Ik zou echt heel ongelukkig worden van Parodontac met zoetstof :( Weet iemand hoe de nieuwe te herkennen is? Wij kopen vaak in bulk dus ik poets denk ik nog met de oude...
De nieuwe heeft geen kruiden meer, maar slechts 'aroma'. De oude had geen 'aroma' in de ingrediëntenlijst, dus als dat er bij jou niet op staat heb je nog de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:34
Ik heb eind juli bij het Kruidvat nog Paradontax whitening gekocht. Ik dacht al waarom smaakt die minder zout dan de reguliere die ik altijd had. Daar blijkt bij nalezen van de ingrediënten dus sacharine in te zitten, dat de zoute smaak van het hoofdingrediënt natriumbicarbonaat wat afvlakt denk ik. Maar verder dus wel de 'oude' ingrediënten (een hele rij kruidenextracten, geen 'aroma' dus). Het leken mij geen hele oude tubes, ik denk dat voorraden bij Kruidvat niet zo lang blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Ik ken een filiaalmanager van een Kruidvat, en volgens haar is het allemaal heel erg lean. Kleine voorraden, vaak herbevoorrading, dus snelle doorloop van producten. Nu weet ik niet of dat zo bij elke vestiging is, maar ik ga er van uit dat de Kruidvat niet de plek is om oude tubes te vinden.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:10

Halfkakkende

Vandring

sOid schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:40:
offtopic:
Vind je echt? Ik vind het persoonlijk nog al onzinnig. Probeer gewoon een van de andere 30 tandpasta's in de winkel, wellicht bevalt een van deze beter. Ik weet dat we in algemene zaken zitten, maar dit heeft wmb geen bal met Tweakers te maken.

MUZIEK!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Halfkakkende schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:17:
[...]

Vind je echt? Ik vind het persoonlijk nog al onzinnig. Probeer gewoon een van de andere 30 tandpasta's in de winkel, wellicht bevalt een van deze beter. Ik weet dat we in algemene zaken zitten, maar dit heeft wmb geen bal met Tweakers te maken.
Ik vind het dubbel :+ Aan de ene kant denk ik inderdaad: waar maak je je druk om, aan de andere kant vind ik het ook weer interessant om te leren over SLS en weet ik veel wat voor andere stoffen in tandpasta's. Juist dat soort gedetailleerde 'nerdinfo' past imo op tweakers.

Maar als ik het goed begrijp zit er in jouw tandpasta dus azijn? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 20:00
Ik gebruik al sinds jaar en dag Elmex Anti-Cariës (oranje), en soms de Professional (paars), als ze in de aanbieding zijn :+ . Mijn vrouw heeft liever de Sensitive (groen), maar die vind ik net wat sterk van smaak. Misschien dat ik enigszins bevooroordeeld bent door gewenning, maar zoals ook anderen hier zeggen, lijkt de Elmex vrij neutraal van smaak.

En er staat dat 'ie aanbevolen wordt door tandartsen!

[ Voor 5% gewijzigd door Iv00w op 07-09-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Waarom eigenlijk, Nederlanders blieven het originele receptuur niet?

[ Voor 80% gewijzigd door pizzacabonara op 07-09-2020 16:59 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Halfkakkende schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:17:
[...]

Als je het onzinnig vindt waarom ga je dan in discussie?

Parodontax heeft echt een eigen smaak ten opzichte van andere tandpasta's.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

-tom-562

Oliesjeik

pizzacabonara schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:57:
Waarom eigenlijk, Nederlanders blieven het originele receptuur niet?
Niet heel raar toch, het is echt ranzig :r

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

-tom-562 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:10:
[...]

Vanuit commercieel perspectief begrijpelijk.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vickypollard
-tom-562 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:10:
[...]

Niet mee eens dus :D

Het is even wennen in het begin, maar daarna heb je wel een tandpasta die niet mierzoet is en waarna niet zo'n vaag zoetig mintsmaakje blijft dooretteren in je mond. Dat zoutige proef je niet meer als je het een paar keer gebruikt hebt.
pizzacabonara schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:12:
[...]

Vanuit commercieel perspectief begrijpelijk.
Ja, maar het is niet alsof Parodontax commercieel aantrekkelijker moest zijn. Daarvoor heeft GSK andere tandpasta's lijkt me. Ze hebben juist een van de selling points van Parodontax weggehaald nu (de smaak door de kruiden en de geclaimde werking daarvan) :+

[ Voor 41% gewijzigd door vickypollard op 07-09-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

vickypollard schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:13:
[...]

Niet mee eens dus :D

Het is even wennen in het begin, maar daarna heb je wel een tandpasta die niet mierzoet is en waarna niet zo'n vaag zoetig mintsmaakje blijft dooretteren in je mond. Dat zoutige proef je niet meer als je het een paar keer gebruikt hebt.
Eens! Kwestie van wennen. Ik vind Parodontax wel een sterke tandpasta, sterke pepermunt (niet zoet). Parodontax is wel ook de enige tandpasta die ik heb gehad waar je een beetje micro-zandkorrel in proeft tussen je tanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik gebruik Paradontax al jaren en nog niets gemerkt van een smaakverandering. Ik gebruik de Ultra Clean. Heb 3/8 nog twee tubes bij bol.com besteld en die ‘smaken’ nog prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:10

Halfkakkende

Vandring

sOid schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:22:
[...]

Ik vind het dubbel :+ Aan de ene kant denk ik inderdaad: waar maak je je druk om, aan de andere kant vind ik het ook weer interessant om te leren over SLS en weet ik veel wat voor andere stoffen in tandpasta's. Juist dat soort gedetailleerde 'nerdinfo' past imo op tweakers.

Maar als ik het goed begrijp zit er in jouw tandpasta dus azijn? ;)
Haha, nee hoor, Prodent masterrace hier, geen azijn daarin ;). Moet wel toegeven dat de smaak hiervan afgelopen jaar ook veranderd is, maar om nou een topic op Tweakers te openen...

Dat gezegd: gister weer bevestigd dat er 0 gaatjes bij zijn gekomen.
pizzacabonara schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:02:
[...]

Als je het onzinnig vindt waarom ga je dan in discussie?

Parodontax heeft echt een eigen smaak ten opzichte van andere tandpasta's.
Omdat ik oprecht vind dat dit forum soms teveel over onnodige dingen gaat. Ik bedoel tandpasta?

Maargoed, dit is vast te off-topic, dus mja, go.

[ Voor 8% gewijzigd door Halfkakkende op 08-09-2020 08:01 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had voor de lol de nieuw gekochte Parodontax Original geopend, die was nog in de originele smaak. Afgelopen weekend gekocht bij de Jumbo.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Vandaag bij Kruidvat nog drie goede tubes gehaald! Er is dus blijkbaar nog steeds wel oude voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

DoubleTweak schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:00:
Ik gebruik de Original van Parodontax. In augustus heb ik twee nieuwe tubes gekocht en deze hebben inderdaad een soort zoete smaak gekregen. Niet lekker en geen fris gevoel meer, maar nu een ranzige nasmaak. Ik poets ze nog wel op, maar geen Parodontax meer voor mij. Jammer want het was fijne tandpasta.
Eens gekeken op mijn verpakking; daar mist nog "aroma" maar staat wel "sacharine" (zoetstof) op. Is er dan naast het vervangen van de kruiden door een aroma ook nog een tussenstap geweest, waarbij dus zoetstof toegevoegd is om Paradontax wellicht toegankelijker te maken?

Of zat er altijd al zoetstof in? Voor mijn idee is de tandpasta namelijk inderdaad minder scherp, maar al een tijdje. Ik weet dat aan mijn eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik heb vandaag op de gok Parodontax Herbal Fresh gekocht, met mint en bergamot. Qua smaak niet zoals de oude Classic, maar zeker niet verkeerd, eerder een frisse Elmex. Nasmaak is prima, vrij neutraal. Niet zo chill als de oude Classic, maar zeker goed genoeg als vervanger, van de week nog maar wat extra tubes scores zolang de 1+1 loopt bij de Appie

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 11:25
Afgelopen weekend bij AH de original gehaald voor €2,50 per tube en die heeft inderdaad ook de zoete smaak. Ik vind hem wel lekker, hopelijk is het positieve effect op tandvlees onveranderd.

• Of-Aaargh
equalrock schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:08:
Afgelopen weekend bij AH de original gehaald voor €2,50 per tube en die heeft inderdaad ook de zoete smaak. Ik vind hem wel lekker, hopelijk is het positieve effect op tandvlees onveranderd.
Ik denk dat 'aroma' niet hetzelfde effect zal hebben als de echte kruidenextracten die er vroeger in zaten.

Maar aan de andere kant... zoals de fabrikant op hun eigen website schreef in de FAQ, ook over de 'oude' Parodontax: "Waarom bevat parodontax tandpasta kruiden? Paradontax tandpasta bevat kruidenextracten die een therapeutische smaak geven". Mooi hoe de marketingafdeling van de chemiereus zo het woord 'therapeutisch' kan gebruiken zonder enige onderbouwing van effectiviteit te hoeven geven ;P.

[ Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 16-09-2020 07:17 ]

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
evdakker schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:15:
[...]

Ik denk dat 'aroma' niet hetzelfde effect zal hebben als de echte kruidenextracten die er vroeger in zaten.

Maar aan de andere kant... zoals de fabrikant op hun eigen website schreef in de FAQ, ook over de 'oude' Parodontax: "Waarom bevat parodontax tandpasta kruiden? Paradontax tandpasta bevat kruidenextracten die een therapeutische smaak geven". Mooi hoe de marketingafdeling van de chemiereus zo het woord 'therapeutisch' kan gebruiken zonder enige onderbouwing van effectiviteit te hoeven geven ;P.
dat komt omdat het wettelijk bepaald is dat, ook al hebben ze een wetenschappelijk bewezen werking, je er alsnog niet over mag publiceren op het internet of op de verpakking :)

on another note, weet iemand een tandpasta die geen munt bevat of of muntsmaak heeft, zonder sorbitol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat zoute is natrium bicarbonaat, nog goedkoper om alleen dat te gebruiken, met een druppel menthol olie en betadine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 20:52
Onbegrijpelijke keuze van GSK. Parodontax onderscheidde zich juist enorm met de zilte smaak. De smaak is nu totaal verpest. Nu maar overgestapt op Weleda Saline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-05 00:27
Ik gebruik ook al jaren Parodontax, de fluoridevrije versie. Ook die is aangepast. Alle kruiden zijn eruit en het is niet meer zout van smaak. Bij een AH nog ergens 2 oude versies gekocht en daarna stap ik ook over. (Bedankt voor de Weleda-tip) Als dit topic een indicatie geeft, dan lijkt me dit niet best voor het merk.

Sowieso gewoon niet slim (vind ik) om datgene waar je je in onderscheidt van andere producten weg te halen uit je ingrediënten en er hele basic, generieke ingrediënten voor in de plaats te zetten. Dan kun je net zo goed Colgate kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:38
Van Rossmann op Kottbusser Damm in Berlijn. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ6FStkcKl--2F9yUxvyIcgpr34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUH3eK9ut7fB8TvpJjy6HOqt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoGeA5t34hz-9GUfYWYYuR6-Aek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07W5qyahzuPrhJ0VePEYHDSD.jpg?f=fotoalbum_tile

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 12:05

Managelorian

“This is the workflow.”

Ook hier een tijdje geleden onaangenaam verrast door de smaak update. Ik stop met Parodontax, maar moet helaas eerst nog 5 (!) van die smerige tubes wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Smaak boeit me niets. Als het maar werkt.

Voor ik paradontax gebruikte regelmatig ontstoken tandvlees. Maar sinds ik het gebruik is dat voorbij.

Wel eens een ander merk weer geprobeerd maar toch al snel weer problemen.

Gaatjes is hier nooit een probleem.

Dus, zolang Paradontax doet wat het moet doen, vind ik het wel prima. Wij gebruiken alle soort en door elkaar trouwens. Gel, mint, normaal, ultra-super-plus-hyper-professional etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Het nadeel van Weleda tandpasta's is wel dat er helaas geen fluoride in zit. Als er één ingrediënt is dat helpt tegen tandbederf is het wel fluoride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

evdakker schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:16:
Het nadeel van Weleda tandpasta's is wel dat er helaas geen fluoride in zit. Als er één ingrediënt is dat helpt tegen tandbederf is het wel fluoride.
Inderdaad. Die valt dus af als alternatief. Ik ga eens bij die "Dr. Organic" meuk kijken. M'n bullshitmeter slaat daar ook hard uit, maar tenminste zit er wel fluoride en geen SLS in. Alleen wel munt, en laat ik dat nou net niet willen. Enfin. we zullen zien (en proeven).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zootallure
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-12-2024
Is toch volksverlakkerij dit!
Ben blij dat ik dit draadje vond want twijfelde al aan mezelf. De zoute smaak is weg.

Dan kun/mag je het niet meer ORIGINAL noemen, oa Echinicea zit er niet meer in.

Jarenlang uitsluitend de Paradontax Original gebruik juist vanwege de smaak. Haal t dan uit de markt. Zal er ook een belletje naar GSK tegenaan gooien.

En dan terug naar de Kruidvat m'n DUOpak tientje terughalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

Ook de 'whitening' versie is nu compleet anders! Ik heb verdorie net gisteren twee verse tubes gehaald. Ipv lichtroze en zoutig, met die typische Parodontax smaak, is deze nu compleet flauw en smakeloos. Het smaakt als een euroknaller tandpasta. Zo vies! Ik dacht dat ik gek werd, of dat ik gewoon twee tubes had uit een foute batch ofzo.... Maar het lijkt dus definitief veranderd te zijn? Shit.

Het is wordt interessant (lees:moeilijk) om weer terug te gaan naar een 'normale' minty tandpasta, als je dit eenmaal gewend bent. Ik weet dat niet Parodontax-gebruikers altijd klagen dat het zo smerig is.... Maar ik vind het echt top.

Ik ga terug naar de Etos en m'n geld terugvragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gilraen op 23-09-2020 13:07 ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
De enige manier om GSK z'n besluit weer terug te laten draaien: het gekochte spul terug naar de winkel en gewoon niet meer kopen. Je krijgt gewoon iets anders dan je verwacht te kopen, dus zelfs aangebroken tubes breng je terug omdat het niet voldoet aan hetgeen je verkocht is.

Heb hier nog 1 halve tube ultraclean staan die nog op kan. De laatste tube extra fresh heb ik al bijna binnenstebuiten gekeerd om het laatste eruit te krijgen. Daarna op zoek naar een andere tandpasta.

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
_Diederik schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:54:
[...]

Bedankt voor de tip, heb er 10 besteld, hopelijk krijg ik de juiste.

Ik gebruik nu parodontax ultra clean, de enige van de nieuwe serie die ik nog een beetje te pruimen vind.
Ben benieuwd of dat Amazonspul nog de ouwe was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op donderdag 24 september 2020 @ 03:13:
[...]

Ben benieuwd of dat Amazonspul nog de ouwe was...
Ik heb ze wel binnen, maar nog niet geprobeerd, eerst even de oude (nieuwe) voorraad opmaken.

Foto van de ingrediënten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2bYXyeZ19NOesANfQPlAg1y78A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SE2dw2aIX3lwPjFmcWzeEZsg.jpg?f=fotoalbum_large

Invoegen doe je zo!

• vickypollard
Dat is de goede nog :)

• _JGC_
Ik stond gisteren bij de plaatselijke Poiesz ook even te kijken, ze hebben daar nog Extra Fresh met alle kruiden er nog in. Niet meegenomen omdat er ook "Aroma" in zat, maar de lijst met ingredienten is hetzelfde (ook de "aroma") als mijn oude tube uit 2018.

Als je snel wilt weten hoe en wat: tandpasta komt met een verloopdatum, is over het algemeen 2-2,5 jaar houdbaar na productie. Als je een tube ziet met verloopdatum 2021 kan je ervanuit gaan dat je de oude versie hebt.

• Compunologist
  • Niet online
sander_dr schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:26:
He.. dit viel mij ook al op. Ik gebruikte altijd de gel. Die is helaas niet meer te verkrijgen.

Prodent is geenszins te vergelijken met paradontax.
Ik sta ook niet bepaald te juichen om de veranderde receptuur. Heb je al een waardige vervanger voor de "gel" variant van Parodontax gevonden?

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
Compunologist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:50:
[...]

Ik sta ook niet bepaald te juichen om de veranderde receptuur. Heb je al een waardige vervanger voor de "gel" variant van Parodontax gevonden?
Helaas niet.. ik gebruik nu maar de reguliere versie.

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb even gekeken naar mijn pasgekochte duopack en daar staat wel op: "Vernieuwde smaak". En toch nog wel: "Original". Wat is het nou, zou je denken.
Het lijstje met ingredienten is wel een stuk korter nu, dat is nu: Sodium Bicarbonate, Aqua, Glycerin, Cocamidopropyl, Betaine, Aroma, Xanthan Gum, Sodium Fluoride, Sodium Saccharin, Cl 77491. Behalve de kruidige dingen is ook de alcohol eruit.
Wat hetzelfde lijkt gebleven, is de bewering: Parodontax heeft een unieke formule en smaak. Na 14 dagen Parodontax te hebben gebruikt, vinden de meeste mensen de unieke smaak lekker. Maar, staat er in de oorspronkelijke versie niet zoiets geschreven maar dan met "de zoute smaak" i.p.v. "de unieke"?

Ik weet geen tandpasta die lijkt op wat Parodontax was. Overdag gebruik ik Weleda Calendula, dat houdt de smaak in de mond een stuk natuurlijker dan bijvoorbeeld Elmex. Maar bij deze tandpasta is het net of deze geabsorbeerd wordt, ik moet wel een paar keer opnieuw tandpasta op de borstel zetten.

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 23:41
Ik heb nu in plaats van Parodontax de Dr. Organic Tea Tree gekocht. Er zit fluoride in en als het goed is weinig meuk. Misschien dat iemand dit kan bevestigen. Mondgevoel is fijn en fris. Misschien een blijvertje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUkGMV0qjXJTDkRpTOj4V-UnPuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlAtSU0NLBP6OeOL1riA4srW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2H3FTc3sug0f0V_BO9fClKDs-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGECfAVn876HrdM1vJdgGOrJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door DoubleTweak op 26-09-2020 14:42 ]

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

• _JGC_
@DoubleTweak Ik zie geen natriumbicarbonaat en wel SLS... voor mij geen optie.
Ik krijg aften van SLS houdende tandpasta's. Daarnaast schuimt dat SLS spul je de bek uit tijdens het poetsen (want schuim betekent dat het schoon wordt denkt men)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:18
Zo ik dacht dat ik de enige was die het zou opmerken maar logisch als je eenmal verknocht ( poets er al sinds 1992 mee) bent aan die zoutige smaak ipv die zoete weiige andere smaken ga je proberen te achterhalen wat er aan de hand is...

Heb even snel het doosje uit de papierbak gehaald om te kijken of ik daar verschil zag want van de tube zelf die eruit komt is niks te zien... en ja hoor "Vernieuwde smaak"
QR code T60010822203 is de oude en T60012482801 de vernieuwde.

WAAROM !!!!...
Heeft iemand ooit een klacht ingediend tegen de oude en is er massaal gevraagd of "voor" gestemd om die unieke smaak te vernieuwen... echt zo jammer dit.... Hij smaat nu net zo smerig als die andere.. dus kan je net zo goed minder gaan betalen voor die bochtige flavour....

"Original" is het nu zeker niet meer..
Vernieuwing is zeker niet altijd een verbetering in sommige gevallen.
Hopelijk, als we veel klachten indienen dan zijn ze genegen om de original terug te draaien... Ze hebben al alternatieve smaken op de markt en laat die dan als keuze voor de mensen en deze voor diegene die als zolang naar tevreden hun tanden poetsen... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6v7EHhai4N05Zvdjohlwyh3Qzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mkVLHJ1577JVOu7iGAlSqgw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfi7SpuZF3pATGy2NKLMREjB8Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bStdJutGp9pEUT9x6pjFqWM3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 15:12
Ha, dat verhaal over smaakontwikkeling en gewenning staat dus nog steeds op de nieuwe dozen?
Wellicht hopen ze dat we er na 11 dagen niet meer moeilijk over doen :+

Ik had trouwens doosjes waar echt geen "vernieuwde smaak" op stond. Wellicht zijn er van de nieuwe receptuur ook verschillende dozen in de omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen van G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Niet het allerbelangrijkste nieuws ooit maar Ik vind het nieuwe recept van Parodontax Original ook verschrikkelijk. Hoe kun je een Original nou veranderen? Je kunt er allerlei smaken en varianten op verzinnen maar er is toch maar één original?!
Het zou wat zijn als Coca Cola zijn originele recept veranderd.

Ik heb per mail contact gehad met GSK en die stellen dat de smaak snel zal wennen. Niet dus!

Ik ben totaal niet handig met computers maar is er geen online petitie in gang te zetten?
Ik denk namelijk dat er best veel gebruikers zijn die de receptuur teruggedraaid wensen te zien naar wat altijd een erg prettige tandpastasmaak was.
En als GSK ergens gevoelig voor zou zijn is het een vracht negatieve recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Jurgen van G schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:07:
...
Het zou wat zijn als Coca Cola zijn originele recept veranderd.
They tried and they failed :+
Jurgen van G schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:07:

Ik heb per mail contact gehad met GSK en die stellen dat de smaak snel zal wennen. Niet dus!

Ik ben totaal niet handig met computers maar is er geen online petitie in gang te zetten?
Ik denk namelijk dat er best veel gebruikers zijn die de receptuur teruggedraaid wensen te zien naar wat altijd een erg prettige tandpastasmaak was.
En als GSK ergens gevoelig voor zou zijn is het een vracht negatieve recensies.
Ik heb zelf ook bij GSK geklaagd, maar ik verwacht er niet teveel van. Ik snap de motivatie echter niet; het is niet alsof ze geen toegankelijke tandpasta hadden. Uiteraard zullen ze zeggen dat ze de smaak "voor ons" "verbeterd" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vriendin kwam gisteren thuis met 3 tubes original, 3 voor 10 euro bij de kruidvat. Mooi dat kruidvat retour accepteert bij een willekeurig filiaal, hoeft ze er niet mee terug naar Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

vhal

ಠ_ಠ

vickypollard schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

They tried and they failed :+

[...]

Ik heb zelf ook bij GSK geklaagd, maar ik verwacht er niet teveel van. Ik snap de motivatie echter niet; het is niet alsof ze geen toegankelijke tandpasta hadden. Uiteraard zullen ze zeggen dat ze de smaak "voor ons" "verbeterd" hebben.
Ws een gevalletje van bezuinigen op de ingrediënten. Een aroma zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan de vorige ingrediënten.

Overigens vind ik Elmex nog wel een alternatief, alleen jammer van de zoetstof maar dit is minder aanwezig dan normale tandpasta zoals die meuk van Colgate/Prodent e.d.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05 14:10
DoubleTweak schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:42:
Ik heb nu in plaats van Parodontax de Dr. Organic Tea Tree gekocht. Er zit fluoride in en als het goed is weinig meuk. Misschien dat iemand dit kan bevestigen. Mondgevoel is fijn en fris. Misschien een blijvertje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb al eerder de Dr. Organic Tea Tree gekocht toen de Parodontax op was. Bij ons valt die niet in de smaak, niet zo lekker korrelig als de Parodontax. Hoewel er geen sodium laureth sulfate in zit, zit er wel een iets minder agressief schuimmiddel in (sodium lauroyl sarcosinate). Dus ik vermoed dat deze ook niet goed gaat bij mensen die aften krijgen van SLS.

De Himalaya Neem & Pomegranate vond ik wel lekker kruidig en niet extreem zoet, maar die is zonder fluoride en valt dus wat mij betreft af.

Ik ben benieuwd of de Jordan Green Clean tandpasta te doen is. Die bevat wel fluoride en géén schuimmiddelen, maar zal wel zoet i.p.v. lekker zout te zijn omdat er stevia in zit. In ieder geval zullen mensen daar geen aften van krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

In zendium zit ook niks van dat alles en zou juist speciaal gemaakt zijn om aften tegen te gaan vanwege het ontbreken van mondslijmvlies irriterende stoffen en enzymen om het speeksel te versterken. Zendium is ook weinig zoet. Schuimt niet en heeft ook gewoon 1400ppm fluoride.

Ik heb mijn hele leven al aften, da's mijn zwakke plek, stress gerelateerd ofzo, maar ik heb het nooit met zendium of parodontax weg gekregen. Het zorgde er ook voor dat ze niet sneller weggingen ofzo. Mijn aften blijven doorgaans tot 2 weken aanhouden. Dus ik ben volledig gekapt met die dure tandpasta's en ik heb nu die van de Lidl (dentalux complex 3) gekocht. Die smaakt ook niet al te stevig en heeft ook niet zo'n scherpe mintsmaak. Heeft 1450ppm fluoride ook.

Je kunt natuurlijk ook altijd oxyfresh mondwater kopen, dat is namelijk niet gebaseerd op alcohol, chloorhexine of peroxide, maar op basis van zink en actieve zuurstof die zwavelvorming (door bacteriën die slechte adem) tegengaat. Het doodt ook bacteriën, omdat mondbacteriën schijnen te houden van een zuurstof-lage omgeving. Overigens niet op een speciale wetenschap gebaseerd ofzo, ik heb het her en der zo vernomen in mijn vroegere zoektocht naar dé tandpasta tegen aften (die er dus niet is).

Edit: wat is eigenlijk het exacte verschil tussen natrium fluoride en aminfluoride (wat in elmex zit)?

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 01-10-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:22
Deathchant schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:03:
In zendium zit ook niks van dat alles en zou juist speciaal gemaakt zijn om aften tegen te gaan vanwege het ontbreken van mondslijmvlies irriterende stoffen en enzymen om het speeksel te versterken. Zendium is ook weinig zoet. Schuimt niet en heeft ook gewoon 1400ppm fluoride.
Grappig, ik heb ook al mijn hele leven last van aften. Als ik naar de orthodontist gong wist ik van tevoren al dat ik de dag erna aften zou krijgen.

Vaan aan huisarts en tandarts gevraagd of ik er iets aan kan doen de afgelopen 15 jaar. Helaas, ze wisten het niet. De laatste jaren poets ik met zendium classic, ik heb wel het gevoel dat de hoeveelheid en frequentie aften daarna flink zijn verminderd. Al kan dat ook aan de leeftijd liggen, maar parandontax maakte eigenlijk geen verschil (deed alleen erg veel pijn geloof ik + vieze smaak zelfs nog na paar weken).

Al geloof ik ook dat aften ook ergens te maken hebben met voeding, maar heb nog niet echt kunnen ontdekken wat daar de invloed van is.

Aften zijn kut. Al die gels en mondspoel dingen kosten een hoop en leveren eigenlijk ook geen oplossing... Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vandaag 3x original met vernieuwde smaak teruggebracht naar de plaatselijke kleine kruidvat en 2x ultra clean en 1x extra fresh met verouderde verpakking achter uit het schap gepeuterd (doen ze daar geen fifo?)
Bij de kassa: "smaak is niet goed, wil andere". Reactie: "oh dit is die zoute, die gebruik ik ook altijd, wat is daar mis mee?". Haar uitgelegd dat ie niet meer zout is want "vernieuwde smaak". Verkoopster: "iew getsie"

Nu dus voor 2 jaar voorraad, tubes gaan hier niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

President schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:20:
[...]

Grappig, ik heb ook al mijn hele leven last van aften. Als ik naar de orthodontist gong wist ik van tevoren al dat ik de dag erna aften zou krijgen.

Vaan aan huisarts en tandarts gevraagd of ik er iets aan kan doen de afgelopen 15 jaar. Helaas, ze wisten het niet. De laatste jaren poets ik met zendium classic, ik heb wel het gevoel dat de hoeveelheid en frequentie aften daarna flink zijn verminderd. Al kan dat ook aan de leeftijd liggen, maar parandontax maakte eigenlijk geen verschil (deed alleen erg veel pijn geloof ik + vieze smaak zelfs nog na paar weken).

Al geloof ik ook dat aften ook ergens te maken hebben met voeding, maar heb nog niet echt kunnen ontdekken wat daar de invloed van is.

Aften zijn kut. Al die gels en mondspoel dingen kosten een hoop en leveren eigenlijk ook geen oplossing... Helaas..
Exact hetzelfde hier :) Ze hebben ooit in het dossier bij mijn tandarts opgenomen (toen ik nog kind was) dat ik waarschijnlijk een latex-allergie had, omdat ik altijd aften had nadat ik bij de tandarts was geweest. Ondanks het gebruik van plastic handschoentjes bij mij, bleef ik ze houden.
De plaatjesbeugel...laat ik daar maar niet over beginnen wat voor ellende dat veroorzaakt heeft :'( Ze hadden met regelmaat de flex erbij moeten halen om de hoekjes en randjes van de plaatjes bij te flexen, omdat ik op een gegeven moment 8 aftes op een rij had op mijn onderlip. Of als ze de stangetjes niet goed afknipten en ik daar met mijn wang in bleef hangen steeds...Gelukkig was dat als kind en niet als volwassene ;)

Ik weet alleen dat je echt niet je mond moet spoelen of poetsen met alcoholhoudende dingen. Alle bacterien dood is ook niet goed, want je moet juist een goeie balans hebben tussen goeie en slechte bacterien. Ook ik heb het antwoord niet gevonden. De reguliere "medicijnen", zoals aciclovir en Pyralvex doen net als zout alleen maar vreselijk pijn (maar daarna kun je tenminste wel even 5 minuten eten), en verkorten de duur van de afte absoluut niet. Aften aan de zijkant van je tong zijn het kutst.

Maar goed, ontopic, ik was niet speciaal gehecht aan de zoute smaak en zanderige textuur van Parodontax, maar ik ben dan ook niet supergevoelig voor een smaakwisseling; van tandpasta verwacht ik dat het ergens wat mintig en zoetig smaakt. Ik heb ook een tijd die Parodontax gel geprobeerd die zo heel donker roze was. Deze was ook een stuk milder van smaak, maar wel nog dat zoutige alleen niet zo heftig. Maar goed, ik heb mijn laatste tubes opgemaakt en ik heb gewoon besloten dat ik geen 3 of 4 euro per tube meer ga uitgeven als het toch niet werkt tegen de aftes. Van plak en gaatjes heb ik gelukkig bijna nooit last. Ik poets zeker een minuut of 6 mijn tanden (OralB) en gebruik van die GUM borsteltjes tussen mijn kiezen.

Waar ik tandpasta op beoordeel zijn:
- fluoridegehalte
- zo min mogelijk gifstoffen (zoals de vroegere ftalaten)
- zo min mogelijk schuimmiddelen (om toch iéts uit te sluiten voor aft-gevoeligheid)

Maar goed, ik heb nu dus gewoon de Dentalux Complex 3 gekocht waar de Prodent Coolmint afviel vanwege de flinke schuiming. Lekker goedkoop ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ben gisteren aan de eerste tube uit mijn Amazon bestelling begonnen, heerlijk! Geen zoetige schuimzooi meer.

Heb er meteen nog 8 besteld (4 halen 3 betalen, maximum aantal is 10) en zodra die binnen zijn bestel ik er weer 8.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 14:39
Gisteravond ging ik me tandenpoetsen. Wat is dit? wat een vieze troep.
Wij gaan opzoek naar een goed alternatief want dit gaat meteen de prullenbak in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
_Diederik schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Ben gisteren aan de eerste tube uit mijn Amazon bestelling begonnen, heerlijk! Geen zoetige schuimzooi meer.
Welke heb jij precies besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Teleluvr schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Welke heb jij precies besteld?
Deze

Heb ook maar even een mail gestuurd naar GSK met een verwijzing naar dit topic.

Zal wel niets uithalen, maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 23% gewijzigd door Diederik op 05-10-2020 10:13 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
_Diederik schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Heb er meteen nog 8 besteld (4 halen 3 betalen, maximum aantal is 10) en zodra die binnen zijn bestel ik er weer 8.
waar zie jij die 4 halen/3 betalen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen van G
  • Laatst online: 26-11-2020
Kunnen we nou niets online beginnen wat aandacht van GSK zou trekken?
Is echt een waardeloze smaak nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

waar zie jij die 4 halen/3 betalen? O-)
Dat zie je pas bij het afrekenen.

Had er eerst 10 besteld, en zag toen de actie, aanpassen naar 12 wou niet (want max 10), dus heb er 8 van gemaakt.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 12:05

Managelorian

“This is the workflow.”

Toch wel bijzonder dat vrijwel niemand hier vindt dat de smaak beter is geworden. Er zijn nu al zoveel mensen in dit topic die aangeven de laatste tubes op te zullen maken om daarna over te stappen op een ander merk, dat je je niet kunt voorstellen dat ze uberhaupt nog klanten zullen houden. De enige klanten die de 'smerige Parodontax' gebruikten geven nu massaal aan dat ze het niet meer willen. Volgens mij blijft er op deze manier niemand over die dit product koopt _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EML
  • Laatst online: 25-12-2020

EML

Goedendag allen, zojuist heb ik een mail gestuurd naar GSK, fabrikant van Parodontax. Het helpt allicht als u ook een email stuurt om uw ongenoegen te uiten?

mailto: nl.consumer-relations@gsk.com

Vriendelijke groet, Eveline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
@President Het zit bij mij echt in de voeding, op vakantie gehad. Verse sinasappels die hoog uit een paar dagen van de boom zijn is het raak. Gelukkig heb ik dat erg weinig. Maar sindsdien weet ik bij een hoge dosis citrusfruit of ananas problemen ga krijgen. Ooit op Google inderdaad gevonden dat dit een bekend probleem is.

Nu ik voor mijn gezondheid op doktersadvies vitamine en mineralen supplementen slik, was het bij de voorgeschreven dosering vitamine C ook weer raak. De dosis gehalveerd en nu gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Kunnen de aften naar een ander draadje? Ik heb inmiddels ook een bericht naar GSK verzonden met een link naar hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

Deathchant schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:03:
In zendium zit ook niks van dat alles en zou juist speciaal gemaakt zijn om aften tegen te gaan vanwege het ontbreken van mondslijmvlies irriterende stoffen en enzymen om het speeksel te versterken.
Ik heb rond m'n 20e opeens last van aften gekregen. Echt van die grote mf'ers die heel lang zaten waardoor ik al die tijd huilend chips zat te eten :P Jaar of wat mee gelopen en geen oplossing voor kunnen vinden, totdat ik las dat Zendium helpt en sindsdien heb ik er nog zelden last van. Heel af en toe als ik bijvoorbeeld op m'n wang bijt ontstaat daar een aft. Dat was echt een uitkomst want bijna altijd pijn bij eten of praten word ik echt strontchagrijnig van.
Deathchant schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:22:
Aften aan de zijkant van je tong zijn het kutst.
De kutste die ik had zaten aan de binnenkant van m'n onderlip, maar dan in de hoeken aan de rand zodat ze de hele tijd over m'n hoektanden schuurden. De allerergste was een enorme aft op m'n huig, elke keer als ik slikte -vooral met eten- verging ik van de pijn. Je weet dan pas hoe vaak per dag je slikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sharky op 05-10-2020 16:09 ]

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
Voor iedereen met aften is er nu een speciaal topic: Het grote: Ik heb aften topic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vickypollard
Awww, m'n topic heeft een kindje gekregen. Ze groeien ook zo snel :'(
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste