Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:36
Aften kunnen flink wat pijn veroorzaken. Ik heb er zelf geen last van, maar in het topic over de vernieuwde smaak van Paradontax werd er veel gewag van gemaakt. Zoveel dat ik een apart topic heb geopend. Hier kunnen lotgenoten elkaar helpen met tips.

[ Voor 255% gewijzigd door coinman63 op 07-10-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb ze heel af en toe. Lijkt uit het niets te komen wanneer m'n weerstand wat lager is. Pyralvex bij de drogist halen, is rabarberextract, werkt perfect en binnen een paar dagen is de aft weg.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hellige dingen, ik heb er zelf meestal 1 keer per jaar last van, bij mij altijd de lippen of het tandvlees. Geen idee wat de oorzaak is en veel meer dan 'uitzieken' (ie, er niks mee doen) doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

SmurfLink schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:43:
Ik heb ze heel af en toe. Lijkt uit het niets te komen wanneer m'n weerstand wat lager is. Pyralvex bij de drogist halen, is rabarberextract, werkt perfect en binnen een paar dagen is de aft weg.
Dat werkte bij mij nooit zo, behalve dat het een goede manier is om aan je pijngrens te werken. Zendium heeft bij mij wonderen verricht.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:38
Ha, het eerste beetje positieve nieuws nu ik steeds dichter de 40 raak:
Boven de 40 jaar komen aften minder voor.
Vroeger veel gehad, had toen een potje spul met een kwastje wat smerig was en ik erop kon smeren, deed gruwelijk pijn... en ik weet eigenlijk niet of het ook echt werkte :p

Voor mijn gevoel blijven ze zo goed als weg nu ik (al jaren) met Zendium poets. Heel af en toe nog, als ik merkbaar iets beschadig in mijn mond, bv wat scherps of per ongeluk bijten, dan weet ik bijna zeker dat er iets gaat komen, maar nooit meer zo vervelend als vroeger.

Topic eerder moeten lezen:
Dat spul dus

[ Voor 12% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 05-10-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
:+ Ja erg lekker is het niet, maar ik vind het wel meevallen, het deed bij mij niet giga veel pijn, niet meer dan de aft zelf. Het werkt echt heel snel bij mij dus ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:16
Heb ze zelden, wel super irritant. Poets ze dan helemaal kapot met de tandenborstel en met max twee dagen zijn ze dan weg.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 16:18
Ik krijg er denk ik 1 of 2 keer per jaar eentje op m'n tong. Ellendige krengen zijn het die er ook veel te lang over doen om weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nu Evisense, 'aften gel', geen idee of het nu beter werkt dan mijn oude methode.. veel met water spoelen. Met koud water spoelen geeft naar mijn gevoel al stuk minder pijn voor een tijdje, dat gewoon de dag door en meestal is hij met 2-3 dagen max weer weg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 10:48
Aften zijn altijd vervelend.
2x per dag een watje dompelen in Hextril en 5m erop leggen. Gaan ze sneller weg. Voor de stoere heren/dames kan je Hextril ook vervangen door maagzout. Zelfde effect, maar iets pijnlijker 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:42
coinman63 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:29:
Omdat het Paradontax topic vervuild wordt met offtopicverhalen over aften heb ik dit draadje geopend. Ik heb er gelukkig geen last van.

Aften zijn kleine grijswitte plekjes met een rode rand. Ze zitten in de mond. Meestal op 1 of meer van deze plekken:
  • aan de binnenkant van uw wangen
  • op uw lippen
  • onder uw tong
  • op uw tandvlees
  • op uw gehemelte
[Afbeelding]

De aften doen vaak pijn. Tijdens eten en drinken kan de pijn erger worden. Ongeveer 1 op de 5 mensen heeft wel eens aften. Boven de 40 jaar komen aften minder voor.

Heeft u er wel veel last van? Sommige dingen kunnen de pijn erger maken. Probeer of de volgende adviezen u helpen:
  • Eet geen pittig gekruid eten.
  • Eet geen hard eten of eten met scherpe randjes, zoals toast.
  • Kauw voorzichtig.
  • Drink geen zure dranken, zoals frisdranken en sinaasappelsap.
  • Raak de aften niet aan met uw tong, vingers of tandenborstel.
  • Poets uw tanden voorzichtig met een zachte, niet versleten borstel. Dan beschadigt u de aften niet.
  • Een tandenborstel is goed als de haren recht omhoog staan. Als de haren naar de zijkant staan, is de tandenborstel versleten. De haren kunnen dan beschadigingen geven in de mond.
Knip en plakwerk van het eerstje linkje wat ik tegenkom: https://www.thuisarts.nl/aften-0/ik-heb-aften.
Wat is de toegevoegde waarde hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:36
veel last van gehad, de laatste tijd veel minder,
mijn aanstichter was stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
SinergyX schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:54:
Met koud water spoelen geeft naar mijn gevoel al stuk minder pijn voor een tijdje, dat gewoon de dag door en meestal is hij met 2-3 dagen max weer weg.
Koude heeft een verdovend effect wat verklaart dat het voor een tijdje minder pijn doet. Heeft verder niets speciaal met aften te maken.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Ik heb het meestal ook als mijn weerstand laag is. Veel stress of net ziek geweest, of juist ziek worden. Veel vitaminen, listerine en goed flossen helpt. Vaak zitten er toch nog veel bacteriën in je mond en kunnen die ook van invloed zijn op je weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 10:33
Ik weet dat bij de Kruidvat of bij de apotheek je zo n middeltje kan halen met een staafje. Als je daar even mee op de "aften" drukt, dan brandt het opeens heel erg en verga je van de pijn. Maar de rest van de dag heb je er geen last van. Ideaal spul was dat.

Het is echt een vervelend iets. Of het boven je tand ligt, dan krijg je dat het gaat wrijven als je gaat praten. Of onderin de hoek. Met wat eten/drinkenresten begint het ook te branden en een zeurende pijn te geven.
Maar dat spul van de kruitvat/apotheek werkt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Bij mij is het verkeerd bestek :-D als ik goedkoop bestek gebruik (en dus niet van dat zware metalen) dan heb ik het binnen 24u. Stress soms ook maar, 9 van de 10x bestek.

Heeft 15 jaar geduurd voordat ik er achter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik heb eens uit Duitsland een gel gehad tegen aften, weet alleen de naam niet meer helaas. Maar dat verdoofd je gehele mond dus dan doet de aft niet zo zeer.
Iemand een idee welk goedje dit is? Ik ben er zelf nog naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:10
Mondwater. 2 minuten pijn/vloeken. Twee dagen erna weg. Als het kon zou ik ze wegbranden, vreselijke krengen...

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

coinman63 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:29:
Knip en plakwerk voor een Topic Start is niet de bedoeling, zeker niet als er niet aan bronvermelding gedaan wordt. @coinman63, ik wil je verzoeken een degelijke TS te maken, anders gaat dit topic op slot.
Zou je de TS in orde willen maken? Zoveel blauwe tekst staat voor geen meter ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
bones schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:23:
Ik heb eens uit Duitsland een gel gehad tegen aften, weet alleen de naam niet meer helaas. Maar dat verdoofd je gehele mond dus dan doet de aft niet zo zeer.
Iemand een idee welk goedje dit is? Ik ben er zelf nog naar op zoek.
Zal wel vloeibare Lidocaïne zijn. Je kan hier dat krijgen voor baby's die tandjes krijgen, kom even niet op de naam. Maar in vloeistof. Dan met wattenstaafje aanbrengen. Is hele lokale verdoving. Dentinox oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Inmiddels is het weer zover hier. Flinke aft op m’n lip en echt fucking pijnlijk. Zelfs m’n klier onder m’n kaak is er opgezwollen van. Loop de hele dag te zeveren, vandaag met pyralvex begonnen. Hopelijk snel voorbij :’(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:09
De_Bastaard schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:33:
Inmiddels is het weer zover hier. Flinke aft op m’n lip en echt fucking pijnlijk. Zelfs m’n klier onder m’n kaak is er opgezwollen van. Loop de hele dag te zeveren, vandaag met pyralvex begonnen. Hopelijk snel voorbij :’(
Zit het op je lip of toch meer de binnenkant van je lip op het slijmvlies? Als het op je lip zit, is het geen afte, die komen alleen binnen je mond voor en meestal op 1 plek tegelijk.

Zover ik weet zijn er geen medicijnen die aften kunnen voorkomen, enkel middeltjes die de pijn verdoven. Met of zonder die middeltjes zouden aften na enkele dagen weer verdwenen moeten zijn.

Niet iedereen is er even gevoelig voor. Stress en verminderde weerstand zijn belangrijke factoren die aften de kop op laten steken.

Zelf denk ik dat een goede mondhygiëne en voldoende vitamines ook bijdragen aan het verlagen van de kans op aften. Geen last staat niet altijd gelijk aan geen problemen. Vraag eventueel eens aan je tandarts of hij/zij de pockets wil meten bij je. Als dat geen bloeding of andere bijzonderheden geeft, speelt dat dus geen rol. Zelf kun je het ook enigszins testen door met stokers tussen je tanden te gaan. Wanneer dat niet regelmatig (lees nagenoeg dagelijks) gebeurt, zal dat ook ontstekingen en daarmee bloeding van je tandvlees veroorzaken. Het dan dagelijks gebruiken van tandenstokers an sich zal dan niet de oplossing zijn, meestal zal er ook grondig tandsteen verwijderd moeten worden om alles echt gezond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:48
Ik heb er eerder ook veel last van gehad. Voor mij helpt het om met Meridol te poetsen. Daarbij heb ik voor als het toch mis gaat Kamistad liggen. Dat is een zalfje wat verdoofd waardoor je in ieder geval pijnvrij kan eten.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:40

Deathchant

Don't intend. Do!

De_Bastaard schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:33:
Ik ben ermee gestaakt. Ik ben vaak gewoon direct begonnen met aanstippen met Pyralvex toen de afte nog erg klein was, maar ondanks mijn ijzeren discipline om het zovaak mogelijk erop te stippen, groeien mijn aften nog altijd tot volledige grootte uit.
Volgens mij kun je beter lidocaine zalf nemen. Dat verdooft tenminste waardoor je minder last en pijn hebt. Pyralvex maakt het de eerste 10 seconde alleen maar erger.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
LA-384 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:52:
[...]

Zit het op je lip of toch meer de binnenkant van je lip op het slijmvlies? Als het op je lip zit, is het geen afte, die komen alleen binnen je mond voor en meestal op 1 plek tegelijk.

Zover ik weet zijn er geen medicijnen die aften kunnen voorkomen, enkel middeltjes die de pijn verdoven. Met of zonder die middeltjes zouden aften na enkele dagen weer verdwenen moeten zijn.

Niet iedereen is er even gevoelig voor. Stress en verminderde weerstand zijn belangrijke factoren die aften de kop op laten steken.

Zelf denk ik dat een goede mondhygiëne en voldoende vitamines ook bijdragen aan het verlagen van de kans op aften. Geen last staat niet altijd gelijk aan geen problemen. Vraag eventueel eens aan je tandarts of hij/zij de pockets wil meten bij je. Als dat geen bloeding of andere bijzonderheden geeft, speelt dat dus geen rol. Zelf kun je het ook enigszins testen door met stokers tussen je tanden te gaan. Wanneer dat niet regelmatig (lees nagenoeg dagelijks) gebeurt, zal dat ook ontstekingen en daarmee bloeding van je tandvlees veroorzaken. Het dan dagelijks gebruiken van tandenstokers an sich zal dan niet de oplossing zijn, meestal zal er ook grondig tandsteen verwijderd moeten worden om alles echt gezond te krijgen.
Jip op het slijmvlies. Gek genoeg heb ik er elk jaar wel eens last van, al toen ik thuis woonde ook. Mijn moeder ook regelmatig, misschien toch iets erfelijks?

Regelmatig flossen doe ik al, tandvlees is niet geïrriteerd. Wel grote pockets tussen mijn kiezen waar wel eens wat zooi blijft zitten, maar met flossen komt dat er wel uit.

Pyralvex lijkt, behalve me nog meer pijn te geven, nog niet te werken. Vroeger leek het sneller aan te slaan, kan ook mijn perceptie zijn natuurlijk...
Deathchant schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:27:
[...]

Ik ben ermee gestaakt. Ik ben vaak gewoon direct begonnen met aanstippen met Pyralvex toen de afte nog erg klein was, maar ondanks mijn ijzeren discipline om het zovaak mogelijk erop te stippen, groeien mijn aften nog altijd tot volledige grootte uit.
Volgens mij kun je beter lidocaine zalf nemen. Dat verdooft tenminste waardoor je minder last en pijn hebt. Pyralvex maakt het de eerste 10 seconde alleen maar erger.
Waar krijg je die zalf ? Het brandt inderdaad als een malle :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:00:
[...]

Waar krijg je die zalf ? Het brandt inderdaad als een malle :/
Dentinox bij de drogist, met een wattenstaafje aanbrengen.

Bij mij werkte Pyralvex altijd top, ja het deed pijn maar binnen een dag of 2 was de aft weg. Moet eerlijk zeggen dat ik ze al een tijdje niet gehad heb, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Wat bij mij goed helpt is je mond spoelen met waterstofperoxide 4%.
Gewoon bij een drogist een klein flesje kopen en thuis gelijk flink door de mond spoelen. Het verdooft en binnen 48 uur is die weg. In de loop van de eerste dag voel je hem al niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:07

Whaam

Meer beter

Ik lees hier veel dat de aft met allerlei middeltjes met 48 uur weg is, maar is dat normaal zonder middeltjes ook niet ongeveer in die tijd weer genezen? Ik heb regelmatig aften (eens per maand/twee maanden) maar nooit langer dan twee dagen last.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 1214048 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:50:
Wat bij mij goed helpt is je mond spoelen met waterstofperoxide 4%.
Gewoon bij een drogist een klein flesje kopen en thuis gelijk flink door de mond spoelen. Het verdooft en binnen 48 uur is die weg. In de loop van de eerste dag voel je hem al niet meer.
Je maakt wel álle bacterien in je mond kapot en je beschadigt daarmee het mondslijmvlies waardoor je juist vatbaarder bent voor aften...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Whaam schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:20:
Ik lees hier veel dat de aft met allerlei middeltjes met 48 uur weg is, maar is dat normaal zonder middeltjes ook niet ongeveer in die tijd weer genezen? Ik heb regelmatig aften (eens per maand/twee maanden) maar nooit langer dan twee dagen last.
Ik heb er de laatste jaren minder last van volgens mij (nu midden 30) maar heb / had een paar keer paar jaar aften. Het is er (gelukkig) altijd maar 1, weet dat er mensen zijn die er meer tegelijk hebben :X.
Met een beetje geluk (spoelen met waterstofperoxide bijvoorbeeld) zette ze niet echt door en ben ik er na een paar dagen vanaf. Of het spoelen werkelijk effectief helpt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Soms zetten ze door en worden het joekels die zeer pijnlijk zijn, ergste zijn die half in je keel of op je tandvlees. Voel me er vaak ook een paar dagen redelijk verrot bij (beetje griep effect, geen energie, slecht kunnen concentreren). Dat trekt bij maar de pijn is dan nog zeker niet weg, met een beetje pech kun je er 1,5-2 weken last van hebben voordat ze verdwijnen.
De verdovingsmiddelen helpen wel wat (maar aanbrengen is lastig in een nogal vochtige mond), overigens heb ik geen ervaring met Pyralvex. Ga ik zeker proberen.

Mijn ouders hebben er geen last van overigens. Eea komt vooral voor in de periodes dat je afweer zwakker is (herfst / winter).

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 19-11-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 10:33
Nou had er van de week een net in de hoek onder mn tandvlees. Probleem was dat bij het eten en bewegen van mijn mond de aften begon te scheuren.

Kruidnagel heeft hier geholpen met het verdoven, maar ook met het genezen. Schijnt ook nog eens hartstikke gezond te zijn. Gewoon lekker op 1 stuk kriudnagel kauwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:38:
[...]

Je maakt wel álle bacterien in je mond kapot en je beschadigt daarmee het mondslijmvlies waardoor je juist vatbaarder bent voor aften...
Naast dat het afschuwelijk pijn doet :+ Kreeg toen ik voor het eerst aften had dus de directe waarschuwing van de drogiste om dat NIET te doen. Het hielp niet en deed vreselijk pijn. Die gaf me dus juist de tip voor Pyralvex. Ben haar nog steeds dankbaar, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

sus

is druk :+

Pyralvex - wondermiddeltje. Heb af en toe last van een aft en de oudste hier ook. 's Avonds even aanstippen, de volgende dag weg. Echt ideaal.

• De_Bastaard
Bij mij zijn ze dus nooit de volgende dag zomaar opeens weg. Ook niet met pyralvex. Zolang als ik me kan herinneren zitten ze bij mij er zeker een week.

Mijn weerstand zal we even brak geweest zijn. Had flink last van m’n darmen gehad en dat kan van invloed zijn. Vlak daarna kwam die aft.

Vanavond een starten met probiotica, wie weet werkt dat goed. Ik ben er echt helemaal klaar mee in elk geval. Dat ding is inmiddels nu wel volgroeid maar ik gok ~1cm doorsnee :X. Paracetamol of Brufen om het wat te kunnen verdragen. Volgens mij is die vandaag niet meer verder gegroeid dus hopelijk komt het einde in zicht.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:53
Gewoon dichtsschroeien met hete thee die handel, dat doe ik altijd althans :+
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:05:
Mondwater. 2 minuten pijn/vloeken. Twee dagen erna weg. [...]
Dat schijnt ook te helpen tegen corona, dus 2 vliegen in één klap. :9

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafsan
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik gebruik voor veel dingen propolis. Voor aften of kiespijn gebruik ik propolistinctuur: je doet een paar druppels in een glas met wat water of zo in je mond en spoelen maar. Je voelt bijna meteen resultaat.
Voor mij als imker een natuurlijk wondermiddel! De bijen gebruiken het ook onder andere als desinfectiemiddel.
Verkrijgbaar bij imkerwinkels of natuurwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Als ik een afte voel opkomen dan spoel ik altijd (2x daags) met Perio Aid
Normaliter kon ik 2 tot 3 weken last hebben van een afte als ze door bleven groeien. Nu is het na 3 a 4 dagen volledig weg.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Boh man, ik kan al sinds afgelopen zondag nauwelijks eten. Met praten slis ik echt.
Ik heb op de rechter zijkant van mijn tong een behoorlijk diepe, driehoekige aft als gevolg van op mijn tong gebeten te hebben. Net achter het plekje waar ik al een litteken/kuiltje heb van een tongbijt-aft vorig jaar :'(
Het is echt een krater man, niet te geloven.
Ik dacht dat het halverwege deze week wel beter zou worden, maar het wordt alleen maar groter :'(
Nou heb ik niet alleen deze aft, maar ook nog ene onder mijn tong aan de linkerkant daar waar de speekselklier zit. Uiteraard spoel ik elke dag 3x met lauw zoutwater al sinds zondag. Maar nope, is alleen maar groter geworden :N
Ik voel me een beetje ziekjes ervan en ik heb een flinke metaalsmaak in de mond vooral rechts natuurlijk en de uitstraling van de pijn zit in mijn hele mond en ook in mijn nek/hals :'(
Al sinds mijn 4e heb ik last van aften, vooral stress-related, maar zulke aften als deze heb ik al een tijd niet meer gehad. Morgen toch maar eens die Dentinox gaan halen, want dit is niet meer leuk. Ik was nét 4 dagen verlost van een kleine aft aan de linkerkant van mijn tong (op dezelfde bijt-plek) :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 22-01-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:48
Ik kan je Kamistad aanraden. Dat verdoofd en daarmee kan je in ieder geval eten. Onderstaand artikel geeft misschien ook wat tips:

https://nl2.stomatology.b...iyu-instrukciya-cena.html

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 10:00
Ik ben iemand die in het verleden heel veel last van aften gehad heb. Soms meerdere op in één keer. Na een verhuizing rade een tandarts mij paradontax original of sensodyne aan. Het was paradontax geworden.
Voor mij is paradontax echt een wondermiddel gebleken. Echt bijna nooit meer aften.
Nu ze hun formule hebben aangepast ben ik wat meer op onderzoek uitgegaan. Aannemelijk is dat het schuim middel (SLS) aften bij mij kan veroorzaken.
Is de nieuwe formule nog vrij van SLS?
Zendium zou voor veel mensen ook werken.
Ik had laatst sensodyne omdat die in de aanbieding was. Misschien was het toeval maar kreeg in die periode wel weer een pijnlijke aft in mijn mond.
Die pyraflix werkt bij mij niet. Tot nu toe is aften hebben aften uitzitten voor ongeveer 2 weken.
Dat bijenspul propolis ga ik zeker proberen. Ooit weleens gehad van forever living products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:17
Rik85 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:17:
Ik ben iemand die in het verleden heel veel last van aften gehad heb. Soms meerdere op in één keer. Na een verhuizing rade een tandarts mij paradontax original of sensodyne aan. Het was paradontax geworden.
Voor mij is paradontax echt een wondermiddel gebleken. Echt bijna nooit meer aften.
Nu ze hun formule hebben aangepast ben ik wat meer op onderzoek uitgegaan. Aannemelijk is dat het schuim middel (SLS) aften bij mij kan veroorzaken.
Ik had laatst sensodyne omdat die in de aanbieding was. Misschien was het toeval maar kreeg in die periode wel weer een pijnlijke aft in mijn mond.
Die pyraflix werkt bij mij niet. Tot nu toe is aften hebben aften uitzitten voor ongeveer 2 weken.
Dat bijenspul propolis ga ik zeker proberen. Ooit weleens gehad van forever living products.
Kan bijna hetzelfde verhaal typen. Had er ook regelmatig last van, met parodontax beduidend minder vaak. Sinds die vernieuwde formule ben ik in een halve tube alweer 3 aften verder dus echt niet blij mee. Vorige week een van de meest nare ooit gehad, duurde ook een week. Ik heb ook pyralvex staan, maar dat deed deze keer ook helemaal niks. Gisteren een tube Zendium gekocht, ik hoop dat dat helpt. Meen me te herinneren dat dat voorheen niet zo goed leek te werken als parodontax, maar toch maar weer eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:32
Rik85 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:17:
Southern Sun schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Kan bijna hetzelfde verhaal typen. Had er ook regelmatig last van, met parodontax beduidend minder vaak. Sinds die vernieuwde formule ben ik in een halve tube alweer 3 aften verder dus echt niet blij mee. Vorige week een van de meest nare ooit gehad, duurde ook een week. Ik heb ook pyralvex staan, maar dat deed deze keer ook helemaal niks. Gisteren een tube Zendium gekocht, ik hoop dat dat helpt. Meen me te herinneren dat dat voorheen niet zo goed leek te werken als parodontax, maar toch maar weer eens proberen.
Hier staan wel wat vervangers in.
Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu
Pagina: 1