Ik heb hier een PM vraag over aan Jens gesteld. Sorbitol wordt gebruikt om de smeuïgheid van de pasta in stand te houden. Parodontax had bij langdurig rechtop staan bijvoorbeeld de neiging onderin wat dikker te worden.guillaume schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:09:
Leuk, die Greenpaste, maar waarom zou een zoute tandpasta toch nog een zoetstof (Sorbitol) nodig hebben? Ik heb een behoorlijk heftige rare reactie op veel zoetstoffen, die echt vele uren blijft hangen, dus ik word al bij allerlei voeding gestuurd naar de "minder verstandige" keuzes. Dat dat ook nog bij een tandpasta een factor is, vind ik echt wel storend.
Zelf is mijn reactie op sorbitol redelijk mild. Vooral aspartaam en stevio-meuk blijven zo lang hangen bij mij op een smerige manier.
Ik heb nog een (steeds kleiner) wordend voorraadje, daarna de greenpaste eens proberen, anders wordt het de medicinale parodontax uit Oostenrijk.
Wat betreft naar "minder verstanige" keuzes gedwongen worden: prijs je gelukkig. Er is niets mis met wat suiker, als het maar met mate is (zoals met alles).
Je lichaam reageert op al die zoetstoffen alsof het suiker is, en gaat je bloedsuiker verlagen. Hierdoor wordt je bloedsuiker te laag en ga je snaaien wat nog veel ongezonder is.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!