Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 17:18
_Diederik schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Ben gisteren aan de eerste tube uit mijn Amazon bestelling begonnen, heerlijk! Geen zoetige schuimzooi meer.

Heb er meteen nog 8 besteld (4 halen 3 betalen, maximum aantal is 10) en zodra die binnen zijn bestel ik er weer 8.
Nou stoute schoenen aangetrokken .. Amazon account aangemaakt en hup dan maar 4 besteld... en ja 3 betalen... ga dus blind uit van jouw smaak... hahaha hopelijk is dit dan de oude variant zoals we al lang gewend waren. _/-\o_
Mocht het de juiste zijn.. dan zal het hier druk worden voor deze variant... :9

Ik laat het jullie weten hoe het bevalt...

en trouwens ook ik had al een mail gestuurd naar GSK met de klacht en opmerking dat ze niet heel jovel voor hun trouwe klanten bezig zijn.. en dat als ze een aanpassing doen dit maar in een andere variant moeten stoppen en de original als original moeten laten omdat dus een boel mensen teleurgesteld zijn. Mochten ze reageren laat ik het weten... btw.. mij ingesproken telefoon bericht hebben ze (nog) niet voor terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 15:01
Co_2J schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:53:
[...]

Nou stoute schoenen aangetrokken .. Amazon account aangemaakt en hup dan maar 4 besteld... en ja 3 betalen... ga dus blind uit van jouw smaak... hahaha hopelijk is dit dan de oude variant zoals we al lang gewend waren. _/-\o_

en trouwens ook ik had al een mail gestuurd naar GSK met de klacht en opmerking dat ze niet heel jovel voor hun trouwe klanten bezig zijn.. en dat als ze een aanpassing doen dit maar in een andere variant moeten stoppen en de original als original moeten laten omdat dus een boel mensen teleurgesteld zijn. Mochten ze reageren laat ik het weten... btw.. mij ingesproken telefoon bericht hebben ze (nog) niet voor terug gebeld.
Dan zal de prijs op Amazon binnenkort wel omhoog schieten. :X Ik heb gisteren ook nog snel 8 tubes besteld.

Ik hoop dat Paradontax binnenkort een "nieuw better super original" variant gaat introduceren, dat gewoon het oude recept is. Is de marketingafdeling blij, en wij ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen van G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
ik heb zojuist een link van deze site gestuurd naar GlaxoSmithKline. Wellicht dat het een beetje helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik al jarenlang de Ultra Clean variant en heb nog een voorraad. Zijn de ingrediënten van Ultra Clean ook veranderd, of gaat dit topic alleen over de Extra Fresh variant?

[edit]

Ja dus :/ |:(
zojuist nog even gebeld met GSK om een klacht in te dienen en ze gaven aan dat het inderdaad gewijzigd is en de andere varianten ook.
Hoe is de nieuwe formule te herkennen, is de verpakking veranderd of moet ik de ingrediënten nalezen?

[ Voor 37% gewijzigd door XWB op 06-10-2020 21:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 10:59
Bij Ultra Clean weet ik het eerlijk gezegd niet; ik ben niet bekend met dia variant. Bij de rest valt op dat alle kruiden eruit zijn en dat slechts 'aroma' is overgebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
"vernieuwde smaak" staat er op de verpakkingen. Ook bij de ultra clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Morgen dan maar de Kruidvat/Etos leegplunderen, hopelijk hebben ze nog oude voorraad :+

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vanochtend in de Dirk alle 14 stuks Ultra Clean opgekocht. Weliswaar duurder dan online maar weet ik in elk geval zeker dat ik de oude formule heb.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
_Diederik schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Ben gisteren aan de eerste tube uit mijn Amazon bestelling begonnen, heerlijk! Geen zoetige schuimzooi meer.

Heb er meteen nog 8 besteld (4 halen 3 betalen, maximum aantal is 10) en zodra die binnen zijn bestel ik er weer 8.
Wat ben ik blij met je reactie en dat dit topic bestaat. Wil je een link posten naar de Amazon verkoper? Ik wil er meteen 20 bestellen en het zou zonde zijn om de nieuwe zoete meuk te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zou er bijna een sport van maken om nog zoveel mogelijk oude smaak te scoren :9

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antoinette.k
  • Laatst online: 08-10-2020
Wij zijn ook liefhebbers van de paradontax original.Tot ze de smaak veranderd hebben. Wat een gore nasmaak heeft het nu. Wij zijn naar een alternatief gaan zoeken en zijn uitgekomen bij tandpasta van weleda.andere structuur maar een heerlijke frisse zoute nasmaak. Net als paradontax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Weleda, da's toch die tandpasta zonder fluoride? Lijkt mij dat je juist wel fluoride wil hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dr snuggles schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:03:
[...]

Wat ben ik blij met je reactie en dat dit topic bestaat. Wil je een link posten naar de Amazon verkoper? Ik wil er meteen 20 bestellen en het zou zonde zijn om de nieuwe zoete meuk te ontvangen.
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Alstu

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Deze net binnen, 8 stuks. Volgens de ingredientenlijst inderdaad nog de oude ingredientenlijst.

Hoe lang is de houdbaarheidsdatum van tandpasta eigenlijk? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

vhal

ಠ_ಠ

Waah schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Hoe lang is de houdbaarheidsdatum van tandpasta eigenlijk? O-)
Staat er een 'geopend potje met een getal' op de verpakking, dan mag je uitgaan dat het product langer dan 30 maanden bruikbaar is. Het getal komt overeen met het aantal maanden dat het product houdbaar is na opening.

Staat dit icoon er niet op, dan moet er een houdbaarheidsdatum op staan welke te herkennen aan het zandlopersymbool. Deze producten zijn over het algemeen 25 maanden houdbaar na productiedatum.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
Hmm...het viel me ook op toen ik afgelopen week een nieuwe tube openmaakte (door mijn vriendin geshopt). Even gekeken, "original" staat er op, maar de rare smaak viel me inderdaad flink tegen.

Moet je dan de variant zonder fluoride hebben?

Heb ze ook besteld via die Amazon.de link, 4 besteld, prijs was idd voor 3

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 08-10-2020 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Co_2J
Zo ff de drogist leeg gekocht.... 8)7 ze waren geruime tijd dicht door Corona.. en net weer maandje open.. dus hadden nog een hoop oude variant... O-) euh nu niet meer.... houdbaar tot einde 2022... dus kan komende twee jaar voorruit gelukkig... en dan komen er ook nog 4 via Amazon.... ;-) sorry maar WC rollen hamsteren deed ik niet aan.. Paradontax wel.... pffff koste wel ff wat > € 80,- ... geen aanbieding dit keer...

Hoorde ook dat als ze er nog maar paar hebben ze de nieuwe aangeleverd krijgen en de oude eruit moeten halen. Maw die aanpassing is dan ook radicaal te noemen... er zullen dus enkel nog nieuwe in de winkels liggen en lijkt erop dat GSK ook niet meer van mening gaat veranderen.

Nog steeds geen reactie van GSK. ontvangen.. ik blijf me verbazen... uitstel van executie is het dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQcgRvhnxxMi6BbDckilINXHmV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2SLrbOZ9F9C6XWouqXv38Ge.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
XWB schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:59:
[...]

Twee meer dan ik, je hebt gewonnen 8)
haha ja in een wedstrijd is het leuk.. nu zijn er veel de dupe helaas... we zijn nu dan de gelukkige in dit geval....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Ik zag al wat reacties voorbijkomen van mensen die, volgens mij, hier een profiel voor aangemaakt hebben en dus waarschijnlijk via Google gekomen zijn. Volgens mij heb ik wat losgemaakt en ik ben benieuwd hoe lang dit nog doorgaat :9

[ Voor 11% gewijzigd door vickypollard op 08-10-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dank, meteen het maximale aantal van 10 besteld. Hopelijk zijn ze nog niet door de voorraad heen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Op Tweakers moet het toch mogelijk zijn een tandpasta te tweaken die naar jouw smaak is? Bijvoorbeeld door een Weleda-tube uit te knijpen, daar zout aan toe te voegen, goed schudden en roeren, en dan weer terug in de tube wringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Pen en papier schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:08:
Op Tweakers moet het toch mogelijk zijn een tandpasta te tweaken die naar jouw smaak is? Bijvoorbeeld door een Weleda-tube uit te knijpen, daar zout aan toe te voegen, goed schudden en roeren, en dan weer terug in de tube wringen?
In Weleda-tandpasta is niet het ontbreken van natriumbicarbonaat het probleem, maar het ontbreken van fluoride. Misschien een potje natriumfluoride kopen bij de apotheek, en dan 1200 ppm toevoegen aan de Weleda? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jimfm
  • Laatst online: 11-10-2020
Ik heb chronisch last van aften.
De pijn is af en toe ondragelijk.
Totdat mijn tandarts 8 jaar geleden aanraadde om met Parodontax te poetsen.
Dit veranderde alles: nog steeds wel kleine blaasjes, maar geen pijn meer en ook binnen 3 dagen genezen.

Heb dit merk de wereld ingeprezen.
Zelfs meegegeven aan vrienden uit Texas, die hetzelfde ervaarden. Wat een goed spul.

Toen eind-september: nieuwe zoete smaak in de tube. Wat goor! Dacht dat ik misschien een foute batch had gekocht. Tweede tube geopend: zelfde smaak... toen gaan googlen en vond deze thread...

Maar het werd nog erger. De aften kwamen weer terug... soms joekels van 2 cm. Ik ervaarde weer pijn die ik in 8 jaar tijd niet meer heb gevoeld.

Volgens velen kwam het door de SLS, heb geprobeerd met Zendium of Sensodyne te poetsen... geen verschil.

Was dit weekend toevallig in Duitsland. Heb daar bij een drogist de oude tube gevonden met extracten ipv aromas.

tl:dr
De aften verdwenen binnen 3 dagen, na poetsbeurt oude tube. Heb daarna meerdere filialen van de Rossmann leegeroofd. Genoeg voorraad voor de komende 4 jaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84nXP_Bv0XJwgeUMnP4H_IQWr9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKVZoHz1QzMIpHFB8sYhJ6Az.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:09
Mooi topic dit. Hoe Tweakers nadenken over tandpasta. 1400 ppm fluoride, wel of geen SLS, aroma's of kruiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

President schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:20:
[...]

Grappig, ik heb ook al mijn hele leven last van aften. Als ik naar de orthodontist gong wist ik van tevoren al dat ik de dag erna aften zou krijgen.

Vaan aan huisarts en tandarts gevraagd of ik er iets aan kan doen de afgelopen 15 jaar. Helaas, ze wisten het niet. De laatste jaren poets ik met zendium classic, ik heb wel het gevoel dat de hoeveelheid en frequentie aften daarna flink zijn verminderd. Al kan dat ook aan de leeftijd liggen, maar parandontax maakte eigenlijk geen verschil (deed alleen erg veel pijn geloof ik + vieze smaak zelfs nog na paar weken).

Al geloof ik ook dat aften ook ergens te maken hebben met voeding, maar heb nog niet echt kunnen ontdekken wat daar de invloed van is.

Aften zijn kut. Al die gels en mondspoel dingen kosten een hoop en leveren eigenlijk ook geen oplossing... Helaas..
Ik heb een oplossing van de huisarts die hier redelijk werkt. Slapen met je mond dicht is cruciaal, neusspray gekregen waarmee ik door de neus kan ademen en warempel aftes nagenoeg weg. Ook in tijden van stress.

Paradontax altijd fijn gevonden, maar geen hulpmiddel daartegen. Die Duitse link is voor mij gewoon 4 bestellen en 4 betalen overigens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 224360 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Ik heb een oplossing van de huisarts die hier redelijk werkt. Slapen met je mond dicht is cruciaal, neusspray gekregen waarmee ik door de neus kan ademen en warempel aftes nagenoeg weg. Ook in tijden van stress.
Interessant. Welke neusspray gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Pistachenootje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Interessant. Welke neusspray gebruik je?
Fluticasonpropionaat, geen droge mond bij het wakker worden is geen aftes.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co_2J
Pistachenootje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:43:
Mooi topic dit. Hoe Tweakers nadenken over tandpasta. 1400 ppm fluoride, wel of geen SLS, aroma's of kruiden.
Je gebitje goed tweaken is van essentieel belang tegenwoordig met een mondkapje voor... je zou de hele dag je eigen adem eens moeten ruiken als je met die gore tandpasta zou moeten poetsen.... 8)7 :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 21:13
Co_2J schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:46:
Zo ff de drogist leeg gekocht.... 8)7 ze waren geruime tijd dicht door Corona.. en net weer maandje open.. dus hadden nog een hoop oude variant... O-) euh nu niet meer.... houdbaar tot einde 2022... dus kan komende twee jaar voorruit gelukkig... en dan komen er ook nog 4 via Amazon.... ;-) sorry maar WC rollen hamsteren deed ik niet aan.. Paradontax wel.... pffff koste wel ff wat > € 80,- ... geen aanbieding dit keer...

Hoorde ook dat als ze er nog maar paar hebben ze de nieuwe aangeleverd krijgen en de oude eruit moeten halen. Maw die aanpassing is dan ook radicaal te noemen... er zullen dus enkel nog nieuwe in de winkels liggen en lijkt erop dat GSK ook niet meer van mening gaat veranderen.

Nog steeds geen reactie van GSK. ontvangen.. ik blijf me verbazen... uitstel van executie is het dus

[Afbeelding]
jimfm schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:36:
Ik heb chronisch last van aften.
De pijn is af en toe ondragelijk.
Totdat mijn tandarts 8 jaar geleden aanraadde om met Parodontax te poetsen.
Dit veranderde alles: nog steeds wel kleine blaasjes, maar geen pijn meer en ook binnen 3 dagen genezen.

Heb dit merk de wereld ingeprezen.
Zelfs meegegeven aan vrienden uit Texas, die hetzelfde ervaarden. Wat een goed spul.

Toen eind-september: nieuwe zoete smaak in de tube. Wat goor! Dacht dat ik misschien een foute batch had gekocht. Tweede tube geopend: zelfde smaak... toen gaan googlen en vond deze thread...

Maar het werd nog erger. De aften kwamen weer terug... soms joekels van 2 cm. Ik ervaarde weer pijn die ik in 8 jaar tijd niet meer heb gevoeld.

Volgens velen kwam het door de SLS, heb geprobeerd met Zendium of Sensodyne te poetsen... geen verschil.

Was dit weekend toevallig in Duitsland. Heb daar bij een drogist de oude tube gevonden met extracten ipv aromas.

tl:dr
De aften verdwenen binnen 3 dagen, na poetsbeurt oude tube. Heb daarna meerdere filialen van de Rossmann leegeroofd. Genoeg voorraad voor de komende 4 jaar...

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Iets minder zuur mag wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 11-10-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Off-topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 11-10-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Off-topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 11-10-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Off-topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 11-10-2020 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Het is een topic over tandpasta; laten we het netjes houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
vickypollard schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:10:
Het is een topic over tandpasta; laten we het netjes houden :)
Amen ... nog even voor diegene die het nodig hebben.. je moet de QR code T60010822203.

en als de winkel nieuw wordt bevoorraad dan worden de oude eruit gehaald iov van GSK.. dus haast is geboden en laten liggen is voor niemand een optie...

Ik wens een ieder zoveel als mogelijk tubes toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Off-topic.
On: hopelijk gaat GSK terugkomen op deze beslissing en ook de oude formule weer uitbrengen :*)

[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 11-10-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 23:43

WhiteDog

met zwarte hond

Ik ben dan wel benieuwd welk ingrediënt dan eigenlijk het verschil maakt om die aften niet te krijgen. Misschien is het wel op een andere manier te gebruiken (mondspoeling?) en heb je helemaal geen tandpasta nodig. Heb ook al verhalen gelezen van mensen die zelf tandpasta maken...

Mijn tandarts verafschuwt overigens de zoute smaak van Paradontax. Zelf heb ik er geen problemen mee maar gebruik vaker Elmex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

@WhiteDog Er zit geen speciaal ingrediënt in parodontax tegen aftes. Het is de combi van kruiden die het verzachten en het zout wat slechte bacteriën doodt.
Elmex is een goeie tandpasta trouwens. De tandpasta met de kortste ingrediëntenlijst en de tandpasta die ooit (ergens in 2006 ofzo) door Greenpeace als de tandpasta bekroond werd met geen gifstoffen. Maar dit ging over de zogenaamde "ftalaten", die nu volgens mij ook niet meer in overige tandpasta's zit. Vroeger was het ook zo, althans in scrub douchegel van de grotere winkelketens, dat het scrubben door minuscule plastic korrels gebeurde; geruchten deden de ronde dat dit ook voor tandpasta het geval was als polijstmiddel...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Zucht jammer dat het recept veranderd is, enige tandpasta waar ik echt een schoon tand gevoel had.
Maar goed ze zullen wel 4 cent per tube kunnen besparen zo. Dan maar wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik verbaasde mij ook over de nieuwe smaak (en dus veranderde receptuur). Heel erg jammer, want het nieuwe recept heeft echt een nare bijsmaak die lang blijft hangen. Bovendien vraag ik mij af wat er nu nog bijzonder is aan parodontax nu alle kruiden eruit zijn gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Bertus schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:41:
Toevallig gebruik ik ook Parodontax en heb net nieuwe gekocht. Ik vond juist de 'zoute' smaak zo fijn. Had net 2 nieuwe tubes gekocht die ik nog moet aanbreken, maar ben "benieuwd".
die nieuwe smaken zoet bah!!! de lijst met ingredienten is de helft minder!! ik wil de zouten terug,heb parodontax US n BP gestuurd via FB messenger én ik heb n mailtje gestuurd naar het adres wat op de vrpakking stond (GSK) ik mis de zoute héél erg,het schoon/desinfecterende gevoel mis ik!! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
frennek schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:56:
Ik verbaasde mij ook over de nieuwe smaak (en dus veranderde receptuur). Heel erg jammer, want het nieuwe recept heeft echt een nare bijsmaak die lang blijft hangen. Bovendien vraag ik mij af wat er nu nog bijzonder is aan parodontax nu alle kruiden eruit zijn gehaald..
Juist! ik dus ook........ik zie er wel een staan nu met ''herbs" maar de lijst ingredienten zijn maar iets langer,ik ga deze proberen als de mijne op is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
TRD07 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:43:
[mbr]Off-topic.[/]
On: hopelijk gaat GSK terugkomen op deze beslissing en ook de oude formule weer uitbrengen :*)
Dat heb ik hun gevraagd in n mailtje,dat véle de oude formule missen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rooie60
Co_2J schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:08:
Zo ik dacht dat ik de enige was die het zou opmerken maar logisch als je eenmal verknocht ( poets er al sinds 1992 mee) bent aan die zoutige smaak ipv die zoete weiige andere smaken ga je proberen te achterhalen wat er aan de hand is...

Heb even snel het doosje uit de papierbak gehaald om te kijken of ik daar verschil zag want van de tube zelf die eruit komt is niks te zien... en ja hoor "Vernieuwde smaak"
QR code T60010822203 is de oude en T60012482801 de vernieuwde.

WAAROM !!!!...
Heeft iemand ooit een klacht ingediend tegen de oude en is er massaal gevraagd of "voor" gestemd om die unieke smaak te vernieuwen... echt zo jammer dit.... Hij smaat nu net zo smerig als die andere.. dus kan je net zo goed minder gaan betalen voor die bochtige flavour....

"Original" is het nu zeker niet meer..
Vernieuwing is zeker niet altijd een verbetering in sommige gevallen.
Hopelijk, als we veel klachten indienen dan zijn ze genegen om de original terug te draaien... Ze hebben al alternatieve smaken op de markt en laat die dan als keuze voor de mensen en deze voor diegene die als zolang naar tevreden hun tanden poetsen... [Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Op FB is n site öude parodontax terug" gemopper is daar niet van de lucht,ik heb daar ook al fotos opgezet van de kleur alleen al die bleker s,en gezegd dat iedereen maar moet mailen naar adres op doosje.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orthelius
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-02 14:57
gelukkig ligt het niet aan mij, maar de parodontax die ik laatst met korting bij de AH kocht smaakt zoet en vies
is lichter van kleur en minder korrelig.
zie hier dat de ingredienten inderdaat veranderd zijn,

vroeger:
Sodium Bicarbonate, Sodium Fluoride, Water, Glycerol, Cocamidopropyl Betaine, Rhatany Tincture (Ratanhia), Peppermint Oil (Pepermunt), Cornmint Oil (Akkermunt), Coneflower (Enchinacea), Xanthan Gum, Myrrh Tincture (Mirre), Chamomile Tincture (Kamille), Oil of Sage (Salie), Sodium Saccharin, Iron Oxide.
nu op de website:
De hoofdingrediënten van parodontax Tandpasta zijn natriumbicarbonaat en natriumfluoride. en op de tube staat dat er ook nog cocamideopropyl beataine, aroma en xantan gum in zit

de parodontax gaat bij mij de prullebak in
en ik stap over op splat (ooit eens in de aanbieding bij AH, nooit ergens meer gezien, maar wel op internet)
http://www.dewittetandenwinkel.nl/contents/nl/d220.html of bij https://www.plein.nl/merken/splat/

[ Voor 2% gewijzigd door orthelius op 15-10-2020 01:38 . Reden: link aangevuld ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 11:12
Ik schrok mij rot toen ik gisteravond een nieuwe tube ORIGINAL Paradontax open trok.
Eerste gedachte was: "bedorven".
Toen een klein merkje gezien op de doos (niet op de tube) met "vernieuwde smaak".
De vernieuwde VIEZE smaak bleef een uur in mijn mond hangen, niet weg te spoelen.....

Google -> Tweakers -> Morgen op zoek naar oude voorraad -> 8 tubes bij mijn drogist in het dorp ->
de drogist gewaarschuwd dat binnenkort klanten gaan klagen.....

De 2 "Vernieuwde" tubes tegen mijn principes in de Kliko....

BTW: niet alleen is de smaak "vernieuwd", de ingrediënten zijn ook "vernieuwd"
Vernieuwen is niet altijd beter...... wat een rotspul..... Pfft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
rooie60 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Juist! ik dus ook........ik zie er wel een staan nu met ''herbs" maar de lijst ingredienten zijn maar iets langer,ik ga deze proberen als de mijne op is.......Heb inmiddels HERBAL TWIST geprobeerd,is mintgroen en smaakt niet zout maar wel véél dan die chemische nieuwe smaak,ik mis het zoute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
orthelius schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 01:29:
vroeger:
Sodium Bicarbonate, Sodium Fluoride, Water, Glycerol, Cocamidopropyl Betaine, Rhatany Tincture (Ratanhia), Peppermint Oil (Pepermunt), Cornmint Oil (Akkermunt), Coneflower (Enchinacea), Xanthan Gum, Myrrh Tincture (Mirre), Chamomile Tincture (Kamille), Oil of Sage (Salie), Sodium Saccharin, Iron Oxide.
nu op de website:
De hoofdingrediënten van parodontax Tandpasta zijn natriumbicarbonaat en natriumfluoride. en op de tube staat dat er ook nog cocamideopropyl beataine, aroma en xantan gum in zit
Op zich kun je op basis van die tekst niet zeggen dat er iets is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
GlowMouse schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Op zich kun je op basis van die tekst niet zeggen dat er iets is veranderd.
Nee maar als je de ingredienten van de zoute tubes bekijt en dat vergelijkt met de nieuwe ....zijn ze voor de helft verdwenen! dus zijn er dingen weggelaten.Op de FB site ''geef parodontax oude formule terug"" staan er fotos van..........ik zoek ook n alternatief....
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Co_2J schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:53:
[...]

Op AMAZONE zie ik alleen maar ''complete protection'' van PARODONTAX :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:10

LankHoar

Langharig tuig

Mijn tandpasta was op en door dit topic dacht ik, laat ik eens Paradontax te kopen "nu het nog kan". Helaas blijkt nu dat het al volgens het nieuwe recept is, het smaakte echt anders dan in mijn herinnering en was ook anders van kleur :(

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
rooie60 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Op AMAZONE zie ik alleen maar ''complete protection'' van PARODONTAX :/
Op Amazon verkopen ze nog wel oud recept Parodontax, link

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:24

robhof

Lembongan view

Goed topic! Hier een jaar of 10 Parodontax gel gebruikt. Die variant is sinds de zomer uit de handel. Toen de Extra fresh gekocht en die vonden we prima. Tot de nieuwe tube dus. Hopelijk zijn de Herbal-varianten nog wel te doen. Die maar eens proberem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
robhof schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:07:
Goed topic! Hier een jaar of 10 Parodontax gel gebruikt. Die variant is sinds de zomer uit de handel. Toen de Extra fresh gekocht en die vonden we prima. Tot de nieuwe tube dus. Hopelijk zijn de Herbal-varianten nog wel te doen. Die maar eens proberem.
Zie hier het doel van GSK: verkoopt goed want massaal verschillende smaken proberen om de minst vieze te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Heeft iemand van de melders al een reactie gekregen van GSK?

Ik heb zelf op 5-10 een mail gestuurd en buiten een ontvangstbevestiging, helaas nog geen reactie.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robhof schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:07:
De Gel kun je nog wel online kopen, komt nu uit Tsjechië. Staat vaak vermelding bij 'buitenlandse verpakking'.
(als je aan de grens woont, kun je oa bij DM-Drogerie kijken)

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71WyQiUA-YL._AC_SS350_.jpg
_Diederik schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:29:

Ik heb zelf op 5-10 een mail gestuurd en buiten een ontvangstbevestiging, helaas nog geen reactie.
Nee, lijkt hen weinig te boeien. vieze smaak, duurder..

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 20-10-2020 13:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 12:05

Managelorian

“This is the workflow.”

_Diederik schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:29:

Ook ik heb twee week geleden een mail gestuurd, maar geen inhoudelijke reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna06
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01-2023
Managelorian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Ook ik heb twee week geleden een mail gestuurd, maar geen inhoudelijke reactie gekregen.
Hoppa! Iedereen mailen naar GSK.
Ik heb ook een de deur uit gedaan vandaag. Zal dus ook waarschijnlijk geen reactie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 16:45
Zondag nieuwe original geopend, dacht dat ik Corona had... Smaak anders. Jammer, precies voor de originele smaak had ik deze tandpasta.
Ook maar een mail sturen, gebruik het al 15 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb tandpasta mijn hele leven smerig gevonden, totdat ik op Parodontax overstapte. Die vond ik maar een jaar smerig, daarna was ik er aan gewend.
Maar dat blijkt dus ook nu afgelopen te zijn. Het ging mis toen ze jaren geleden TV-reclames gingen maken: daarbij verdubbelde de prijs, maar met "2e gratis" viel dat ook wel weer mee. Mijn voorraad is nu echter bijna op. Ik kan er met m'n verstand niet bij dat ze groot "Original" op de verpakking durven zetten, terwijl het een heel ander product is. Ik vind het ook een gemiste kans dat mensen die tubes in de kliko gooien, terugbrengen naar de winkel (die het dan hopelijk zelf ook terugstuurt) zou kunnen helpen om duidelijk te maken dat klanten het niet waarderen.

Op https://www.parodontax.nl...n-poetsen-met-parodontax/ staat "parodontax HERBAL TWIST", "NIEUW met kruidenextracten voor een schone en frisse sensatie". Juist die kruidenextracten waren de klassieke rode Parodontax, maar Ginger & Mint klinkt weer veel te hip.

Ik zou graag online een voorraad voor de komende jaren inslaan. De reviews op Bol (https://www.bol.com/nl/p/...ductTitle#product-reviews ) zijn allemaal negatief dus dat wordt hem niet. Bij Kruidvat hetzelfde: https://www.kruidvat.nl/p...ginal-tandpasta/p/2882930.
In Duitsland heb ik het vanwege de andere verpakking nooit durven kopen, omdat ik niet weet of het de juiste is. Deze bijvoorbeeld: https://www.dm.de/parodon...uorid-p5054563037930.html ?

Amazon is nog wel hoopgevend: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item Maar ook daar weet ik niet of ze ondertussen over zijn gestapt op het "nieuwe" Original.

Ik heb er net een "oud" doosje bijgepakt: daar staat heel klein "Original" op. Op de nieuwe tube en doos is dat vele malen groter geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 24-10-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
RemcoDelft schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:36:
Ik heb tandpasta mijn hele leven smerig gevonden, totdat ik op Parodontax overstapte. Die vond ik maar een jaar smerig, daarna was ik er aan gewend.
Maar dat blijkt dus ook nu afgelopen te zijn. Het ging mis toen ze jaren geleden TV-reclames gingen maken: daarbij verdubbelde de prijs, maar met "2e gratis" viel dat ook wel weer mee. Mijn voorraad is nu echter bijna op. Ik kan er met m'n verstand niet bij dat ze groot "Original" op de verpakking durven zetten, terwijl het een heel ander product is. Ik vind het ook een gemiste kans dat mensen die tubes in de kliko gooien, terugbrengen naar de winkel (die het dan hopelijk zelf ook terugstuurt) zou kunnen helpen om duidelijk te maken dat klanten het niet waarderen.

Op https://www.parodontax.nl...n-poetsen-met-parodontax/ staat "parodontax HERBAL TWIST", "NIEUW met kruidenextracten voor een schone en frisse sensatie". Juist die kruidenextracten waren de klassieke rode Parodontax, maar Ginger & Mint klinkt weer veel te hip.

Ik zou graag online een voorraad voor de komende jaren inslaan. De reviews op Bol (https://www.bol.com/nl/p/...ductTitle#product-reviews ) zijn allemaal negatief dus dat wordt hem niet. Bij Kruidvat hetzelfde: https://www.kruidvat.nl/p...ginal-tandpasta/p/2882930.
In Duitsland heb ik het vanwege de andere verpakking nooit durven kopen, omdat ik niet weet of het de juiste is. Deze bijvoorbeeld: https://www.dm.de/parodon...uorid-p5054563037930.html ?

Amazon is nog wel hoopgevend: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item Maar ook daar weet ik niet of ze ondertussen over zijn gestapt op het "nieuwe" Original.

Ik heb er net een "oud" doosje bijgepakt: daar staat heel klein "Original" op. Op de nieuwe tube en doos is dat vele malen groter geworden.
toon volledige bericht
Die ultra clean is ook niet lekker... ( is smaak ik weet het... maar is niet de oude paradontax) je moet echt alle drogisterijen af en opzoek naar die oudere QR code... zie eerder in deze topic... als een drogisterij nieuwe krijgt gaat de oude uit de stelling en is er niks meer. Die van Amazon via Duitsland met fluoride ga ik binnenkort proberen maar de meningen zijn hier ook al gegeven en zijn goed... Dus online NL is geen optie... enkel fysiek nog kans als oude voorraad er nog is.

Ik heb ook gemaild naar GSK op 4-10 maar nog geen reactie.... is bijna 3 weken dus... en ondanks ontvangst bevestiging dat er binnenkort contact opgenomen gaat worden ten spijt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
I.p.v. mailen ga ik ze maandag eens bellen.
https://www.parodontax.nl/contact/:
Als u een negatieve ervaring met of bijwerking van een van onze producten wilt melden, kunt u ons bereiken op 0800-4090005 van maandag t/m vrijdag tussen 09.00-18.00 uur, zodat we u persoonlijk kunnen helpen.

Van dezelfde site: parodontax is een medisch hulpmiddel
Nooit geweten! Of het moet het verkooppraatje zijn.

Edit: volgens het bandje kunnen ze wegens onvoorziene omstandigheden vandaag niet opnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 26-10-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 11:12
Ik lijk wel een Corona-hamsteraar, 8 losse tubes (de echte originele, met de lange ingredienten-lijst) bij mijn lokale drogist gevonden.
En toevallig bij de AH uit een buurtdorp nog 6 losse tubes gevonden.
Volgens de drogist is de houdbaarheids-datum tot 2023 veel te kort gekozen :)
De dubbelpacks van de AH en het Kruidvat waren al van de "vernieuwde originele" receptuur.
Hamsteren, ik lijk wel gek.... noodzaak.
Wellicht worden over 3 jaar wel woekerprijzen geboden voor een tube..... ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Laatst online: 26-06-2023
Ook een mail naar GSK verzonden. Wat een onaangename verrassing. Ik begrijp werkelijk niet hoe je dit als merk kunt doen. Coca Cola en Amstel gaan toch ook niet hun smaak aanpassen? Wat een vreemde beslissing.

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Rolandow schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:02:
Ook een mail naar GSK verzonden. Wat een onaangename verrassing. Ik begrijp werkelijk niet hoe je dit als merk kunt doen. Coca Cola en Amstel gaan toch ook niet hun smaak aanpassen? Wat een vreemde beslissing.
Heb het hier al eerder gepost, maar Coca Cola heeft wel degelijk geprobeerd de smaak aan te passen en dat is een ramp geweest. Dat hebben ze snel teruggedraaid ;) Bij GSK betwijfel ik of ze dat gaan doen. Ze kunnen nu een breder publiek aanspreken en dat betekent meer euro's.

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 28-10-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Laatst online: 26-06-2023
O ja, ik zie het nu. Nou ja, een paar dubbele reacties geeft wel mooi aan hoe zeer het ook bij anderen wat emotie oproept :-) In dit geval lijkt het me wel extra dom; mensen die nu overstappen op een ander merk, zullen er weinig van merken als de smaak wel wordt terug gedraaid. Die klanten ben je mooi kwijt.

Daarnaast heeft het merk al de naam dat het 'smerig' is, voor de mensen die net beginnen. Van dat imago kom je ook niet zo makkelijk af denk ik.

Ik ben heel benieuwd naar de verkoopcijfers na deze actie, maar ik geloof niet dat wij die ooit te zien krijgen :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_MA
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-03 06:01
Ik stuitte toevallig op dit draadje in mijn zoektocht naar wat de hel er is gebeurd met mijn favoriete tandpasta!!!!@! ;)

Nu begrijp ik dat ik niet alleen ben, dat scheelt een hoop. En ik heb een anekdote die ik jullie niet wil onthouden: Een paar maanden geleden dacht ik bij de lokale supermarkt een megadeal te hebben gevonden: Paradontax voor de helft van de prijs. Wel een Poolse verpakking, maar ach. Dus ik sla een stuk of 10 tubes in om er thuis achter te komen dat er witte, generieke ranzige tandpasta inzit. Ik was er van overtuigd dat ik nep-Paradontax in huis had gehaald, dus ben in de pen geklommen en heb GSK gemaild. Ze vroegen om foto’s en na heel veel heen en weer gemail kwamen ze tot de conclusie dat het ging om een echt GSK-product, maar dat de smaak in Polen gewoon anders was. Wat ze er van vonden dat ik die smaak ‘cheap generic flavor’ noemde, weet ik niet...

Ik heb ze gesmeekt dit niet door te voeren in Nederland. Spijtig genoeg zonder resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glasere
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dank je wel voor alle informatie. Ik kwam er vorige week achter nadat ik een nieuwe tube had gepakt. Binnen paar seconde nadat ik de borstel met Parodontax ( regular ) in mijn mond stopte kreeg ik hoofdpijn. Ik kan niet tegen aroma's, nou dat dit recept nu aroma's bevat kwam ik dus snel achter. Misselijk, hoofdpijn: kortom beroerd werd ik ervan. En die 'lucht' en smaak blijft lang hangen. Ik heb getracht met antihistamine het leed te verzachten en nog wat oude tandpasta uit de opengeknipte tube te gebruiken om die andere vieze en hoofdpijn bezorgende tandpasta te verdringen, maar dat lukte niet echt. Het leed was al geschied. Na een slechte nacht was het de volgende ochtend wel gelukkig weer ok. Ik heb gelijk tube bekeken, recept aroma's ( shit ! daar kijk je 's avonds voor het slapen gaan op je vertrouwde tandpasta niet naar...) gezocht op internet en o.a. deze informatie gevonden. Ik heb gelukkig een online winkel gevonden waar er een aanbieding was van 12 stuks voor 35 eur. Ik heb ze ge-emailed met de vraag of deze wel zeker de oude was. ( een andere online winkel gaf netjes in de chat aan dat er net een nieuwe lading was binnengekomen en dat het dus mogelijk net aan het veranderen was ). Ik heb gelijk 2x 12 tubes gekocht. Genoeg voor de komende paar jaar denk ik dan maar zo. Hoelang doe je eigenlijk over 1 tube... nooit op gelet...
Tandpasta is ( klopt wat ik las ) zo'n 25 maanden houdbaar. Maar bederft eigenlijke niet las ik. Verliest alleen zijn 'kracht' .

Ik hoop echt dat Parodontax wakker geschud kan worden door deze berichten en de oude formule weer gaat maken.

Zou ik nou nog eens 24 tubes moeten kopen, voordat alles echt op is?

E.

P.S. Kijk even op Doublef online ;)
https://doublefonline.nl/...ide-tandpasta-75ml-1.html
Ik heb een leuke email wisseling gehad met zeer vriendelijke klantenservice.... en ze hebben nog heel veel op voorraad...

[ Voor 6% gewijzigd door Glasere op 30-10-2020 22:34 . Reden: Extra informatie ]

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Glasere schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:13:
Dank je wel voor alle informatie. Ik kwam er vorige week achter nadat ik een nieuwe tube had gepakt. Binnen paar seconde nadat ik de borstel met Parodontax ( regular ) in mijn mond stopte kreeg ik hoofdpijn. Ik kan niet tegen aroma's, nou dat dit recept nu aroma's bevat kwam ik dus snel achter. Misselijk, hoofdpijn: kortom beroerd werd ik ervan. En die 'lucht' en smaak blijft lang hangen. Ik heb getracht met antihistamine het leed te verzachten en nog wat oude tandpasta uit de opengeknipte tube te gebruiken om die andere vieze en hoofdpijn bezorgende tandpasta te verdringen, maar dat lukte niet echt. Het leed was al geschied. Na een slechte nacht was het de volgende ochtend wel gelukkig weer ok. Ik heb gelijk tube bekeken, recept aroma's ( shit ! daar kijk je 's avonds voor het slapen gaan op je vertrouwde tandpasta niet naar...) gezocht op internet en o.a. deze informatie gevonden. Ik heb gelukkig een online winkel gevonden waar er een aanbieding was van 12 stuks voor 35 eur. Ik heb ze ge-emailed met de vraag of deze wel zeker de oude was. ( een andere online winkel gaf netjes in de chat aan dat er net een nieuwe lading was binnengekomen en dat het dus mogelijk net aan het veranderen was ). Ik heb gelijk 2x 12 tubes gekocht. Genoeg voor de komende paar jaar denk ik dan maar zo. Hoelang doe je eigenlijk over 1 tube... nooit op gelet...
Tandpasta is ( klopt wat ik las ) zo'n 25 maanden houdbaar. Maar bederft eigenlijke niet las ik. Verliest alleen zijn 'kracht' .

Ik hoop echt dat Parodontax wakker geschud kan worden door deze berichten en de oude formule weer gaat maken.

Zou ik nou nog eens 24 tubes moeten kopen, voordat alles echt op is?

E.

P.S. Kijk even op Doublef online ;)
https://doublefonline.nl/...ide-tandpasta-75ml-1.html
Ik heb een leuke email wisseling gehad met zeer vriendelijke klantenservice.... en ze hebben nog heel veel op voorraad...
toon volledige bericht
Zijn dit nog de ouwe formule?

[ Voor 33% gewijzigd door Rubiks op 03-11-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasere
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi Rubiks, jazeker anders had ik hier wel een ander verhaal geschreven toch :) ?!
E.

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Glasere schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:06:
Hoi Rubiks, jazeker anders had ik hier wel een ander verhaal geschreven toch :) ?!
E.
Besteld. Ben benieuwd.
Bedankt voor de tip.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubiks op 31-10-2020 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saturnfreeway
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-04 13:35
Goed om te lezen dat ik me niet heb ingebeeld dat het helaas zo zoet is geworden, blweh. Heb GSK ook maar laten weten dat dit erg jammer is.

Bedankt voor ieders speurwerk naar de oude formule!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:24
Hm ik gebruik nu een jaar of 10 paradontax gel ivm aften die ik anders vaak heb. Los van de smaak waar je aan went gaat het mij vooral om de werking. Hoop dat de 'nieuwe' varianten hier ook aan bijdragen want anders ben ik terug bij af...

Heb ze ook een (zielige) mail gestuurd nu

[ Voor 8% gewijzigd door nldls op 02-11-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbx
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-05 11:00
@ Glasere: veel dank voor deze info! Ik had paar weken ook al veel gezocht, maar geen succes.

Nu deze mensen gebeld, en inderdaad, ze hebben ze nog, lijkt het - een pallet.

'Lijkt', want gevraagd naar de QR-code bleek er bij uitlezen ervan (verpakking maakten ze niet open, en op het doosje staan de letters-cijfers niet) dat de eerste letter geen 'T' maar een 'B' was. Rest wel identiek aan oude type, en ook nergens tekst 'vernieuwde smaak' o.i.d., aldus de medewerker.

Dus ik heb het er ook maar op gewaagd en er 24 besteld. O wat fijn, als het de juiste blijken...

Overigens had ik Glaxo ook gemaild, begin oktober, maar geen (serieuze, inhoudelijke) reactie gehad op deze totaal onbegrijpelijke 'verbetering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
marcelbx schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:17:
@ Glasere: veel dank voor deze info! Ik had paar weken ook al veel gezocht, maar geen succes.

Nu deze mensen gebeld, en inderdaad, ze hebben ze nog, lijkt het - een pallet.

'Lijkt', want gevraagd naar de QR-code bleek er bij uitlezen ervan (verpakking maakten ze niet open, en op het doosje staan de letters-cijfers niet) dat de eerste letter geen 'T' maar een 'B' was. Rest wel identiek aan oude type, en ook nergens tekst 'vernieuwde smaak' o.i.d., aldus de medewerker.

Dus ik heb het er ook maar op gewaagd en er 24 besteld. O wat fijn, als het de juiste blijken...

Overigens had ik Glaxo ook gemaild, begin oktober, maar geen (serieuze, inhoudelijke) reactie gehad op deze totaal onbegrijpelijke 'verbetering'.
Zojuist 2 doosjes van 12 binnen gekregen. Gelijk de verpakking vergeleken met die van de vernieuwde smaak. Deze zijn volgens de verpakking idd het oude recept. Dus vanavond weer poetsen als vanouds 8) :*)

Met dank aan @Glasere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbx
In aanvulling: ja, de goede, 24 stuks!

Overigens:
- Die 'B' in de QR-code blijkt op het lipje van het doosje te staan. Op de tube gewoon 'T'.
- De houdbaarheidsdatum is 04-’23.

Overigens 2: hun aanbieding van de kleine tubes (20 ml) blijkt zelfs nog ietsje voordeliger, waardoor je ook wat flexibeler bent in te bestellen hoeveelheden. Echter is mij niet bekend wat bij die kleine tubes de juiste QR-code (of ander eenvoudig/snel onderscheidend kenmerk t.b.v. magazijn) zou zijn. Wellicht dat iemand zo’n tubetje heeft en dat kan melden.

Natuurlijk slechts uitstel, maar wat ben ik blij dat ik nu een paar jaar de tijd heb dit te verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik heb ook maar eens een bestelling bij bovengenoemde webshop geplaatst. Ik ben benieuwd, morgenavond test-poetsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubiks
Er staat nu ook bij de aanbieding dat het de oude formule is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rubiks schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:32:
Thanks, meteen 24 tubes besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Ik ga ze ook bestellen als ze de oude volume blijken te zijn (Ik wacht eerst de test van een Tweaker af :) )
Maar dadelijk is er geen oude formule meer, wat dan? Is een horrorscenario voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Arjantje72 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:25:
Ik ga ze ook bestellen als ze de oude volume blijken te zijn (Ik wacht eerst de test van een Tweaker af :) )
Maar dadelijk is er geen oude formule meer, wat dan? Is een horrorscenario voor mij...
koop op afstand, terugsturen. Is makkelijk te zien op verpakking
vandaag 2x12 binnen gerkegen, allemaal goede oude formule, wij kunnen voorlopig voort.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Bokkie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:58:
[...]

koop op afstand, terugsturen. Is makkelijk te zien op verpakking
vandaag 2x12 binnen gerkegen, allemaal goede oude formule, wij kunnen voorlopig voort.
Ga ik ook doen,maar na de batches goede oude tandpasta's wat dan? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Arjantje72 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:32:
[...]

Ga ik ook doen,maar na de batches goede oude tandpasta's wat dan? ;(
Hopen dat al die teruggehaalde restpartijen voor 50 cent bij de Action liggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
De prijs stijgt met de vraag lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbx
Ja, èn de prijs verhoogd! Niet dat ik dat niet begrijp, maar: dat maakt de kleine tubetjes nóg interessanter, nu ze daar óók bij gezet hebben dat het de oude zijn.

Want die waren al het goedkoopst, alleen was mij onduidelijk of het de oude waren. Door deze aanvulling wordt het 'hun' fout als het tóch de nieuwe blijkt, en kan er 'dus' gratis worden geretourneerd...

Deze conclusie op basis van mijn gesprek (zie eerdere post), toen ik nog niet doorhad dat de persoon in kwestie letterlijk voor mij was gaan kijken - bij d epallet dus, en niet achter het schermpje.

Enkel T.K., want zelf dus voorzien t/m de houdbaarheidsdatum.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 19:02
Zojuist ook een nieuwe tube geopend, om vervolgens de frustratie die iedereen hier heeft te krijgen.

Mochten mensen op zoek zijn naar een alternatief hiermee poets ik altijd in de ochtend. Iets minder sterk dan paradontax, maar zeker niet chemisch.

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07P6FFFJX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

marcelbx schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:40:
[...]
Ja, èn de prijs verhoogd! Niet dat ik dat niet begrijp, maar: dat maakt de kleine tubetjes nóg interessanter, nu ze daar óók bij gezet hebben dat het de oude zijn.
De prijs verhogen en er dan ook nog bij zetten dat het SALE is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Tsja, dan is Amazon.de nu weer een stuk goedkoper. 29,04 voor 10 tubes inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 21:58
Heeft iemand eigenlijk al een reactie gehad op zijn / haar e-mail van GSK?

Ik namelijk nog niet...Dit weekend maar een tweede e-mail eraan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Nee, en ik denk dat je ook geen reactie hoeft te verwachten. Waarschijnlijk hebben ze heel veel klachten ontvangen via de mail en zullen ze voor deze casus de policy hebben om niet langer hierop te reageren. De eerste mensen in dit topic die mailden kregen wel antwoord, maar naar mijn weten vanaf een bepaald moment niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

evdakker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:47:
Tsja, dan is Amazon.de nu weer een stuk goedkoper. 29,04 voor 10 tubes inclusief verzending.
Heb je daar een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:14
Bedankt voor de tip! Ik dacht ook dat ik gek was geworden.
Heb 6 van die miniverpakkingen besteld. Kom je net boven de E50 dus gratis verzending en kan ik de komende tijd weer door. Die mini's zijn overigens ook goedkoper dan de normale tubes gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
https://www.amazon.de/dp/..._em_r_mt_dp_.1sPFbRDPFXKV
Gratis bezorging boven 29 euro.
Ik heb vorige maand besteld, was nog de originele samenstelling, zonder aroma. Maar ik heb geen idee of en hoe snel ook in Duitsland de receptuur wordt veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:02
Bestel er 8 per keer, dan betaal je nog net iets minder (2,72 per stuk).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik heb ze allemaal stuk voor overgetypt:
Een_echte_oude_uit_eigen_voorraadDuitse_met_FLUORID_in_groenGrote_van_doublefKleine_van_doublef
Sodium_Bicarbonate
Aqua
Glycerin
Alcohol
Cocamidopropyl_Betaine
Mentha_Arvensis_Oil
Mentha_Piperta_Oil
Xanthan_Gum
Echinacea_Purpurea_Flower/Leaf/Stem_Juice
Krameria_Triandra_Extract
Sodium_Fluoride
Chamomilla_Recutita_Extract
Salvia_Officinalis_Oil
Commiphora_Myrrha_Extract
Limonene
Sodium_Benzoate
Sodium_Saccharin
Linalool
Cl_77491
Bevat_natriumfluoride_(1400_ppm_F-)
Sodium_Bicarbonate
Aqua
Glycerin
Alcohol
Cocamidopropyl_Betaine
Mentha_Arvensis_Oil
Mentha_Piperita_Oil
Xantham_Gum
Sodium_Fluoride
Salvia_Officinalis_Oil
Limonene
Sodium_Saccharin
Linalool
Cl_77491
Enhält_Natriumfluorid_(1400_ppm_Fluorid)
Sodium_Bicarbonate
Aqua
Glycerin
Alcohol
Cocamidopropyl_Betaine
Mentha_Arvensis_Oil
Mentha_Piperita_Oil
Xanthan_Gum
Sodium_Fluoride
Salvia_Officinalis_Oil
Limonene
Sodium_Saccharin
Linalool
Cl_77491
Bevat_Natriumfluoride_(1400_ppm_F-)
Sodiuim_Bicarbonate
Aqua
Glycerin
Alcohol
Cocamidopropyl_Betaine
Mentha_Arvensis_Oil
Mentha_Piperita_Oil
Xanthan_Gum
Sodium_Fluoride
Salvia_Officinalis_Oil
Limonene
Sodium_Saccharin
Linalool
Cl_77492
Bevat_natriumfluoride_(1400_ppm_F-)
G0922geen THTE 2023 04EXP 2022 05
Goed! Ruikt naar gedroogde kruidenRuikt meer naar fluoride oftewel normale tandpastaRuikt vreemd, chemisch/verfAcceptabel

Sodium Benzoate (een conserveermiddel, zie https://www.who.int/ipcs/...s/cicad/cicad26_rev_1.pdf) is het enige wat in alle nieuwere versies ontbreekt, toch zien ze er allemaal anders uit en ruiken ze verschillend:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jyQ6zQm/tandpasta-vergelijken.jpg

Ik heb in mijn eigen collectie ook nog een tube gevonden met houdbaarheid 2021 05. De verpakking is exact hetzelfde als de grote tube van doublef, maar de tandpasta ruikt zoals het zou moeten. De kleur is ook hetzelfde als het linker sample. Doublef's grote tube (2e van rechts) is donkerder.

De Duitse tandpasta heeft de donkerste kleur (2e van links).

Ik zal vanavond nog eenmaal test-poetsen met de verflucht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52

BeyondThunder

Lost Lightning

Zo, hier ook ook maar 2 X 12 besteld. 80 euro voor tandpasta....
Maar het is het me waard!
"Geen tandpasta zo fris als Paradontax is"

Ik snap ook werkelijk niet waarom ze de formule hebben veranderd.
Nu smaakt het als eenheidsworst, ze hadden echt iets unieks in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgv2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-11-2024
De 3 maanden een bericht over mijn klacht:

Geachte heer ###l,

Bedankt voor uw bericht aan GlaxoSmithKline Consumer Healthcare met betrekking tot Parodontax Toothpaste.
Het spijt ons dat u zo lang heeft moeten wachten op een reactie van ons. Wij danken u voor uw geduld.

De smaak van Parodontax is wat aangepast om jou een verbeterde gebruikservaring te bieden. Onderzoek laat zien dat de meeste mensen na 14 dagen aan de unieke smaak gewend zijn. We zouden je dus willen aanraden om het product gedurende 14 dagen 2x per dag te gebruiken, en hopen dat je er zo snel aan gewend bent!

Bedankt dat u de tijd hebt genomen om contact op te nemen met GSK Consumer Healthcare. Wij zullen uw feedback doorsturen naar de relevante afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
tgv2 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:28:
Onderzoek laat zien dat de meeste mensen na 14 dagen aan de unieke smaak gewend zijn.
Dat zeiden ze voor het veranderen van de smaak ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
tgv2 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:28:
De 3 maanden een bericht over mijn klacht:

Geachte heer ###l,

Bedankt voor uw bericht aan GlaxoSmithKline Consumer Healthcare met betrekking tot Parodontax Toothpaste.
Het spijt ons dat u zo lang heeft moeten wachten op een reactie van ons. Wij danken u voor uw geduld.

De smaak van Parodontax is wat aangepast om jou een verbeterde gebruikservaring te bieden. Onderzoek laat zien dat de meeste mensen na 14 dagen aan de unieke smaak gewend zijn. We zouden je dus willen aanraden om het product gedurende 14 dagen 2x per dag te gebruiken, en hopen dat je er zo snel aan gewend bent!

Bedankt dat u de tijd hebt genomen om contact op te nemen met GSK Consumer Healthcare. Wij zullen uw feedback doorsturen naar de relevante afdeling.
Met andere woorden wen jij er maar aan.
Poetsen met zeep zal op den duur ook wel wennen. |:(
Dit is de omgekeerde wereld! De consument past zich aan aan de producent. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:14
Bedankt voor de tip. Zonet de bestelling van 24 stuks ontvangen en ik kan bevestigen dat het inderdaad de fijne oude formule is.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste