Rubiks schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:35:
Dit bericht kreeg een ik vandaag van gsk:
Bedankt voor uw bericht aan GlaxoSmithKline Consumer Healthcare met betrekking tot Parodontax Original.
Het spijt ons dat u zo lang heeft moeten wachten op een reactie van ons. Wij danken u voor uw geduld.
Bedankt voor uw vraag. De smaak van Parodontax is wat aangepast. Om u een verbeterde gebruikservaring te bieden bevat de huidige samenstelling geen planten extracten. De vernieuwde smaak bevat wel dezelfde hoeveelheid mineraal zout (natriumbicarbonaat). Met als gevolg ook een aanpassing van de roze/bruine kleur die u gewend bent. Ondanks dat het product er anders uit ziet en anders smaakt, is de werking van Parodontax nog helemaal hetzelfde! Na 14 dagen zijn de meeste mensen aan de unieke smaak gewend en vinden ze het lekker.
Let op, niet het hele merk is veranderd: onze varianten Ultra Clean, Herbal Twist, Herbal Fresh, Complete Protection Extra Fresh en Complete Protection Whitening zijn ongewijzigd gebleven. Graag zouden wij willen adviseren om de Ultra Clean te proberen die, binnen het aangepaste assortiment, waarschijnlijk het meest lijkt op wat u gewend bent van de vorige formulering.
Onze oprechte excuses voor eventueel ongemak en bedankt dat u de tijd hebt genomen om contact op te nemen met GSK Consumer Healthcare.
Met vriendelijke groeten,
Sandra
Consumer Relations
GSK Consumer Healthcare" toon volledige bericht
Dat is tenminste wél een normale, in de zin van inhoudelijke, reactie. Dat is dan een pluspunt. Ik kreeg op mijn klacht over hun productvernieuwing, begin okober, eerst deze reactie:
"Bedankt voor uw bericht aan GSK Consumer Healthcare met betrekking tot onze Parodontax Tandpasta.
Ik contacteer u namens GSK Consumer Healthcare i.v.m. de klacht die u ons gemeld heeft. Wij nemen de klachten van onze consumenten zeer serieus en zouden graag de oorzaak van het probleem achterhalen. Mag ik u daarom vriendelijk verzoeken om in een antwoord op deze email ons de volgende gegevens te bezorgen:
...
<diverse vragen ter identificatie van één enkele tube>
...
- Wij zouden graag foto’s van u ontvangen die de aard van de klacht (indien zichtbaar) duidelijk afbeeldt alsook een foto van het lotnummer en de vervaldatum van het product. Deze foto’s helpen onze kwaliteitsafdeling met hun onderzoek.
Wij willen graag uw kwaliteitsklacht confirmeren op het betreffende staal/product om bijgevolg de kwaliteit van onze producten te waarborgen. U kan uw product kosteloos opsturen naar het postadres met antwoordnummer dat u onderaan deze email terugvindt, een postzegel is niet nodig. Gelieve in een bijgevoegde brief uw naam alsook het referentienummer, Case <xxxxxxxx> te vermelden.
Na ontvangst van uw staal/product wordt u gecontacteerd door het Quality Assurance team van GSK Consumer Healthcare. Zij doen vervolgens hun best om zo snel als mogelijk uw klacht af te ronden en u, indien u aangeeft graag feedback te ontvangen, hiervan te voorzien.
Indien u nog verdere vragen of opmerkingen heeft, kan u ons gerust contacteren via onderstaande contactgegevens."
toon volledige bericht
En die totale mis-/ontkenning van mijn klacht over hun productvernieuwing sloeg zó ontzettend nergens op en maakte me zo boos (ik schreef toch zeker niet in het Chinees ofzo!), dat ik geen zin meer had daarop te reageren.
Twee (volle) maanden later ontving ik desondanks nog deze hun vervolgreactie, waarbij ze van zichzelf kennelijk vinden dat ze op enig moment toch ook 'hulp hebben geboden':
Beste <xxxxxx>,
Dankuwel voor het contact opnemen met GSK Consumer Relations en wij hopen dat u tevreden bent met onze hulp.
Om onze services te verbeteren en ervoor te zorgen dat we aan uw verwachtingen voldoen, zouden we u dankbaar zijn als u onze gast tevredenheidsonderzoek online zou kunnen invullen door op de onderstaande link te klikken:
<link>
Nogmaals, wij waarderen het zeer dat u GSK producten heeft gekozen en wij kijken er naar uit om weer van u te horen.
Met vriendelijke groeten,
GSK Consumer Relations Team
Dus zo ik dat al niet was, was ik er toen geheel klaar mee.