Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 17:18
Cass Casey schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:05:
[...]

Zojuist ontvangen. Streepjescode 5 054563 037930. Ingrediënten o.a. Echinacea, krameria en chamomile. Geen melding op verpakking van nieuwe smaak oid. Niet geproefd, maar ik ga er vanuit dat het de oude smaak is.
Ik heb hier dan nog een Duitse tube met QR code T60011201103.... ben benieuwd of gelijk...
maar als de extracten erop staan.. is het OK m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sssensss schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:53:
Nu bij Radar op NPO1 een stukje over Parodontax.
Ook gisteravond bij Editie NL hoorde ik via via

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellendek
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
Je kan bij Bol. com nog de oude "zoute" formule bestellen via drogisterij Amino. Heb contact gehad met deze drogisterij en zij verzekeren mij ervan dat dit nog absoluut de "oude" formule is met "zoute" smaak! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:46
Ellendek schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:33:
Je kan bij Bol. com nog de oude "zoute" formule bestellen via drogisterij Amino. Heb contact gehad met deze drogisterij en zij verzekeren mij ervan dat dit nog absoluut de "oude" formule is met "zoute" smaak! ;)
Ik kan 'm niet vinden, alleen de Herbal Fresh variant. Was daarvan het recept nou niet veranderd? Misschien die maar eens proberen. Nu toevallig in de bonus bij AH, 3 tubes voor 10 euro.
Ik zie trouwens dat de FAQs op de site zijn aangepast nav alle klachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMaid89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
evdakker schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:41:
[...]
Recent consumentenonderzoek heeft uitgewezen dat een groot deel van de mensen die nieuw zijn binnen het merk parodontax de voorkeur geeft aan de smaak wanneer de kruidensmaakstoffen worden verwijderd.
8)7 Nogal wiedes. Wat een omgekeerde redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 15:01
Recent consumentenonderzoek heeft uitgewezen dat een groot deel van de mensen die nieuw zijn binnen het merk parodontax de voorkeur geeft aan de smaak wanneer de kruidensmaakstoffen worden verwijderd.
Zouden ze al die proefpersonen ook echt meer dan 15 dagen de tijd hebben gegeven? 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTooobsbx1t2zsAfEWrU8FwgEHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BFJW4jq7L0ZT2yFUM8iEek6L.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:29

Amphiebietje

In de blubber

Ik mag hopen dat GSK niet op dezelfde wijze hun andere onderzoeken voor hun producten doen, want geen controlegroep gebruiken is natuurlijk een recept voor een ongeluk op een gegeven moment.

Nou ja, misschien dat de Brexit hen de das omdoet, zodat ze voor een prikkie kunnen worden opgekocht door een bedrijf dat wel om vaste klanten geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

[...]
Zojuist ontvangen. Streepjescode 5 054563 037930. Ingrediënten o.a. Echinacea, krameria en chamomile. Geen melding op verpakking van nieuwe smaak oid. Niet geproefd, maar ik ga er vanuit dat het de oude smaak is.
ook zojuist ontvangen, meteen mezelf op een zoute bek getrakteerd, heel prettig.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 17:47
Vroeger (>40 jaar)gebruikte ik Weleda Saline tandpasta
Daarna ook Paradontax , Voelde behoorlijk identiek en even goed
Nu weer terug naar de Saline. die blijft onveranderd. :)

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
[...]

Goed om te horen. Bestel ik er toch nog tien bij. Had er nog een paar liggen, maar dan kan ik voorlopig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
Miss_80 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:23:
[...]

Goed om te horen. Bestel ik er toch nog tien bij. Had er nog een paar liggen, maar dan kan ik voorlopig door.
Lukt het jou nog? Ik krijg nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4wZINrZ7wpkglXibCIIuwKDM7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bhos7dCwFChNaup2gSbWFOM8.jpg?f=fotoalbum_large

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:35
Als ik zo lees is ultra clean niet veranderd maar ik dacht altijd dat deze ook met kruiden was en niet met aroma. Ik heb een tube hiervan en bij ingrediënten staat aroma.

Was dat altijd zo geweest? Ik heb helaas geen oude tube meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ja, mijn bestelling is er door. Kreeg tenminste een bevestiging (was om 12.21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Oh geinig, wist niet dat hier een topic over was. Gebruik ook alweer een hele tijd parodontax en ben ook echt niet blij met de verandering. Heb nogal eens last van aften en dat leek met parodontax beduidend minder. Niet echt goed te onderbouwen, maar de lagere frequentie viel me zeker op. Nu halverwege de eerste tube met de nieuwe formule en merk alweer toename, ben net weer af van een van de grootste aft ooit dus moet weer op zoek naar alternatieven. Eerst dit topic maar eens uitpluizen.

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 05-02-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Laatst online: 19-10-2022
Via Amazon DE heb ik vandaag 9 tubes ontvangen met de oude smaak (meteen getest uiteraard, en goed bevonden).
Opvallend is dat er op die tubes geen uiterste houdbaarheidsdatum staat. Ik vraag me dan ook af of er überhaupt bestandmiddelen in zitten die 'bederven' of in werking minder worden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Melotte schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:34:
Via Amazon DE heb ik vandaag 9 tubes ontvangen met de oude smaak (meteen getest uiteraard, en goed bevonden).
Opvallend is dat er op die tubes geen uiterste houdbaarheidsdatum staat. Ik vraag me dan ook af of er überhaupt bestandmiddelen in zitten die 'bederven' of in werking minder worden. Iemand enig idee?
Welke heb jij besteld? De fluoride variant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Co_2J schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:00:
[...]

even het draadje terug lezen... daar staan allerlei alternatieven vermeld.... met of zonder fluor of wel of geen gelijkende smaak of bestanddelen....etc.
Da's altijd leuk op tweakers. "Lees draadje ff terug" .. vervolgens kun je tientallen pagina's (ok hier nu 13) terug gaan zoeken wat de alternatieven zijn. Ipv. dat dat even sticky gemaakt wordt ergens ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Laatst online: 19-10-2022
Olep schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:09:
[...]

Welke heb jij besteld? De fluoride variant?
Inderdaad, de fluoridevariant. Hij smaakt volgens mij niet/nauwelijks anders dan die zonder fluor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Die van Amazon heb ik woensdagavond ook besteld, 8 tubes. Gisteravond ontvangen en inderdaad nog de oude versie. Tegen de tijd dat ik dáár doorheen ben (ik ben de enige in huis die het gebruikt, mijn vrouw haat Parodontax en het is niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar :P) zien we wel weer hoe de wereld eruit ziet. Misschien is GSK tegen die tijd tot bezinning gekomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
Loader schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:52:
Als ik zo lees is ultra clean niet veranderd maar ik dacht altijd dat deze ook met kruiden was en niet met aroma. Ik heb een tube hiervan en bij ingrediënten staat aroma.

Was dat altijd zo geweest? Ik heb helaas geen oude tube meer.
De Ultra Clean is al jaren met aroma zonder kruiden. Ik heb 'm hier ook (oude tube nog), weet niet of ze die smaak inmiddels ook vernieuwd hebben.
"Aroma" is nogal generiek voor een smaakstof, er zijn zoveel verschillende smaakstoffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:56
ISaFeeliN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Da's altijd leuk op tweakers. "Lees draadje ff terug" .. vervolgens kun je tientallen pagina's (ok hier nu 13) terug gaan zoeken wat de alternatieven zijn. Ipv. dat dat even sticky gemaakt wordt ergens ..
Ik zou zeggen, doe je best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Het kan de moeite lonen gewoon naar de lokale supermarkt te gaan. Bij mijn gewoonlijke supermarkt hadden ze nog een heel schap vol met de oude, ingrediënten op zowel tube als doosje vermelden nog alle kruiden, niks over vernieuwde smaak vermeld, houdbaarheidsdatum t/m 2023. Codes op verpakking komen overeen met eerder in topic genoemde codes voor tubes met oude smaak.. Dat was in regio Haaglanden...

Direct maar 2 tubes meegenomen, later van de week nog wat meer kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Amphiebietje op 06-02-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
Melotte schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:27:
[...]

Inderdaad, de fluoridevariant. Hij smaakt volgens mij niet/nauwelijks anders dan die zonder fluor.
Top, bedankt. Heb de fluoride en extra fris variant gekocht. Beide oude formule, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 10:00
Ook ik ben gewend aan de smaak van de oude paradontax maar voor mij was is de werking tegen aften de reden van gebruik. Nu ze de formule aanpassen (goedkoper maakproces) ben ik benieuwd of het nog steeds weerstand gaat bieden tegen mijn aften.
Is paradontax nog steeds (SLS) vrij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Laat dat.
Trollen mag je nog steeds ergens anders doen, op Tweakers is dat niet toegestaan.

[ Voor 152% gewijzigd door Ardana op 07-02-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 12:05

Managelorian

“This is the workflow.”

Rik85 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:26:
Is paradontax nog steeds (SLS) vrij?
Nope, het nieuwe recept bevat SLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Zaterdag opgehaald bij afhaal punt van Amazon... 10 doosjes.. niet geheel netjes aangekomen in omdoos deze was wat gescheurd en eigen doosjes gedeukt etc.. maar he... er zitten van die plastic tubes in... niet belangrijk..

Wat wel belangrijk is zijn de juiste ingrediënten van de tube... gelukt dus en nog de juiste... toch weer zo 8-10 maanden voorraad extra... streepjes code 5 054563 037930 /QR code B60011201104 / 02921KWA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-lnC30KMqFBBMuHAZkKSQaGyzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJQrSesO3y2RYNujJs0vfXnE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdtYBXwB0HMAxi4yvAa6NuqWeTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/003Jt5a9W03cckA1nvUDdHo3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IA2_1BNqeve8AwtbIv57o6mnlF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCC6i9UiY6bBAR23WBUpULvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
guz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:04:
[...]

ook zojuist ontvangen, meteen mezelf op een zoute bek getrakteerd, heel prettig.
HAHAHA... "mezelf op een zoute bek getrakteerd" _/-\o_ .... briljant...

ja dat is het juist omschreven.... je zelf trakteren :)F *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
evdakker schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:41:
[...]

Ik kan 'm niet vinden, alleen de Herbal Fresh variant. Was daarvan het recept nou niet veranderd? Misschien die maar eens proberen. Nu toevallig in de bonus bij AH, 3 tubes voor 10 euro.
Die FAQ... tenen krommend echt... heb het echt 2x gelezen.. het staat er echt... om te huilen....

Wat is er in 2020 aangepast in de formulering?
In 2020 hebben we een kleine update van deze formuleringen toegepast door kruidensmaakstoffen te verwijderen die eerder voor smaakdoeleinden waren opgenomen. Dit heeft betrekking op de formulering van de varianten Original, Whitening, Extra Fresh en No Fluoride en volgde op consumentenonderzoek waaruit bleek dat veel consumenten de smaak van parodontax verkiezen wanneer deze smaakstoffen worden verwijderd. De rest van de klinisch bewezen formulering blijft ongewijzigd.

Wat een klinklare nonsens 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
ISaFeeliN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:12:
[...]

IMHO:
Moeten nu toch al tijdje om 21:00 uur binnen zijn.. heb je nog een uurtje voor het slapen gaan... en dan lees je nog heleboel verschillende nuttige info van iedereen die ervaringen hebben en delen... want voor de een is de ene en voor de ander is andere weer net doorslag gevend.

Dus ja even pen en papier erbij en lezen en struinen... dan heb je nog wat plezier gehad in de zoektocht.. je steekt er nog wat van op en je deelt daarna je eigen ervaringen... die hapklare brokken die iedereen wilt is niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
Co_2J schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:06:
Zaterdag opgehaald bij afhaal punt van Amazon... 10 doosjes.. niet geheel netjes aangekomen in omdoos deze was wat gescheurd en eigen doosjes gedeukt etc.. maar he... er zitten van die plastic tubes in... niet belangrijk..

Wat wel belangrijk is zijn de juiste ingrediënten van de tube... gelukt dus en nog de juiste... toch weer zo 8-10 maanden voorraad extra... streepjes code 5 054563 037930 /QR code B60011201104 / 02921KWA

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet jij toevallig of die limiet van 10 stuks bestellen lang blijft staan? Of was dit de eerste keer voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Die limiet op 10 tubes is al een hele tijd (heb ondertussen 3 batches laten komen). Had ik ook al in November. Denk dat ze het standaard zo hebben ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind het wel goed, dat limiet. Want veel mensen zijn niet solidair en gaan meteen hamsteren zodat ze zelf genoeg hebben.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:56
@vickypollard
Ik kreeg toevallig deze mail binnen van drogisterij.net, misschien hebben je er wat aan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0xOsRPnsrDUPWfsm_MOIZXqHaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IcHKXEsoPUw8ziKPAQhgiiIM.jpg?f=user_large

https://www.drogisterij.n...extra-fresh-3830029294626

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co_2J
Olep schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 01:13:
[...]

Weet jij toevallig of die limiet van 10 stuks bestellen lang blijft staan? Of was dit de eerste keer voor jou?
ik heb zelf geen limiet ervaren... dit was de tweede keer.. ik bestelde er een paar toen zag ik 5 bestellen 1 gratis...
maar ik wilde op € 29,- uitkomen om de verzendkosten te voorkomen... en dat waren er dus 10....
Hiervoor had ik een soort van aanbieding 4 halen 3 betalen... dat was mijn eerste test.

Dus geen restricties aan aantallen... maar ik zou het deze dagen wel begrijpen door alle aandacht en toeloop..
Ik denk dat NL die Duitsers aan het leegkopen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

akerssies schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:29:
@vickypollard
Ik kreeg toevallig deze mail binnen van drogisterij.net, misschien hebben je er wat aan :)

[Afbeelding]

https://www.drogisterij.n...extra-fresh-3830029294626
tijdelijk uitverkocht :'(

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulderd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-04-2023
Amphiebietje schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:34:
Het kan de moeite lonen gewoon naar de lokale supermarkt te gaan. Bij mijn gewoonlijke supermarkt hadden ze nog een heel schap vol met de oude, ingrediënten op zowel tube als doosje vermelden nog alle kruiden, niks over vernieuwde smaak vermeld, houdbaarheidsdatum t/m 2023. Codes op verpakking komen overeen met eerder in topic genoemde codes voor tubes met oude smaak.. Dat was in regio Haaglanden...

Direct maar 2 tubes meegenomen, later van de week nog wat meer kopen.
Waar heb je ze gekocht dan, Amphiebietje? Ik zoek al maanden naar oude tubes in Den Haag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 02:04
Ook de amazon.de link gevolgd met de groene fluor tekst. Duimen dat t de oude is.

Of blijft het recept voor de Duitse markt hetzelfde en hoef ik niet te duimen?

[ Voor 34% gewijzigd door boostie op 10-02-2021 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LOL. Paradontax is op Facebook aan het adverteren, Mensen kunnen reageren. Reacties zijn vrij unaniem vernietigend, met kansloze pogingen van Paradontax webcare om je naar een emailadres te wijzen dat niet bestaat (tik/copypastefout zo te zien, geen kwade opzet) of een telefoonnummer dat niet/onvoldoende bemand wordt. Helpt niet bepaald :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
dion_b schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:31:
LOL. Paradontax is op Facebook aan het adverteren, Mensen kunnen reageren. Reacties zijn vrij unaniem vernietigend, met kansloze pogingen van Paradontax webcare om je naar een emailadres te wijzen dat niet bestaat (tik/copypastefout zo te zien, geen kwade opzet) of een telefoonnummer dat niet/onvoldoende bemand wordt. Helpt niet bepaald :+
Charme offensief is begonnen... na jaren niet gezien te hebben.. zag ik gister ook ineens reclame op de TV... pfff tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3FR
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2021
Afgelopen weekend heb ik hét alternatief gevonden voor Paradontax. _/-\o_
Ik was een fanatiek gebruiker van de Paradontax zonder fluoride.

Ik griste bij de drogist een tube "AJONA STOMATICUM" mee.
Een piepklein rood tubetje met witte letters.

Het tandpastaconcentraat op basis van basische zouten:

De eerste keer een erwtgrootte uitgedrukt, maar dit is écht te veel.
Rijstkorrelgrootte is meer dan genoeg!

Na drie dagen voelen mijn tanden weer als na een poetsbeurt met het vroegere Paradontax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

mulderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 01:15:
[...]

Waar heb je ze gekocht dan, Amphiebietje? Ik zoek al maanden naar oude tubes in Den Haag...
Gewoon bij de Hoogvliet in Rijswijk.

• Co_2J
Krijg net een mailje van Amazon.de.... heb daar een account ipv NL

Hallo,

Volgens onze gegevens hebt u bestellingen van amazon.de laten bezorgen bij DPD Pickup - .

We nemen contact met u op om te laten weten dat dit adres vanaf 22 februari 2021 niet langer beschikbaar is als Amazon-afhaalpunt. Dit betekent dat u geen Amazon-pakketten meer naar dit adres kunt verzenden en dat de locatie wordt verwijderd uit uw Amazon-adresboek.

In plaats daarvan zijn er Amazon-afhaalpunten beschikbaar wanneer u op amazon.nl bestelt voor bezorging naar Nederland. We hebben gezocht naar alternatieve locaties in de buurt van die winkel en hebben drie Post NL-afhaalpunten bij u in de buurt gevonden die u kunt gebruiken. Klik op onderstaande links en log in als u deze aanbevolen adressen aan uw Amazon-adresboek wilt toevoegen:

M.a.w.... vanuit de DE zal zodirect m.i. niet meer besteld kunnen worden en enkel via NL... tja... en dat willen we juist niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 13:29
Ik heb Paradontax altijd zeer ranzig gevonden, dus ben eigenlijk wel blij met de nieuwe smaak.

Smaak is iets persoonlijks maar ik snap de fabrikant wel, het is en blijft een commercieel bedrijf en die wil gewoon zoveel mogelijk verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 12:05

Managelorian

“This is the workflow.”

@Bones: ik denk dat de overheersende gedachte in dit topic juist is dat de fabrikant een hele trouwe user base had die nu wegvalt. Anders: door de smaak zoeter en commerciëler te maken zouden de verkopen mogelijk juist kunnen dalen, want de huidige user base valt weg en de nieuwe smaak moet concurreren met een veel groter aanbod in de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Precies, Paradontax gaat nu niet meer opvallen tussen de Elmexen, Prodents, Colgates en Oral B's. En dan moet het ook nog eens concurreren met hun eigen Aquafresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Co_2J schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:33:
Krijg net een mailje van Amazon.de.... heb daar een account ipv NL

Hallo,

Volgens onze gegevens hebt u bestellingen van amazon.de laten bezorgen bij DPD Pickup - .

We nemen contact met u op om te laten weten dat dit adres vanaf 22 februari 2021 niet langer beschikbaar is als Amazon-afhaalpunt. Dit betekent dat u geen Amazon-pakketten meer naar dit adres kunt verzenden en dat de locatie wordt verwijderd uit uw Amazon-adresboek.

In plaats daarvan zijn er Amazon-afhaalpunten beschikbaar wanneer u op amazon.nl bestelt voor bezorging naar Nederland. We hebben gezocht naar alternatieve locaties in de buurt van die winkel en hebben drie Post NL-afhaalpunten bij u in de buurt gevonden die u kunt gebruiken. Klik op onderstaande links en log in als u deze aanbevolen adressen aan uw Amazon-adresboek wilt toevoegen:

M.a.w.... vanuit de DE zal zodirect m.i. niet meer besteld kunnen worden en enkel via NL... tja... en dat willen we juist niet!!
Kun je nog wel thuis laten bezorgen? (Ik heb een bestelling staan die 1-3 geleverd zou moeten worden)
bones schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 06:33:
Ik heb Paradontax altijd zeer ranzig gevonden, dus ben eigenlijk wel blij met de nieuwe smaak.

Smaak is iets persoonlijks maar ik snap de fabrikant wel, het is en blijft een commercieel bedrijf en die wil gewoon zoveel mogelijk verkopen.
Met tientallen keuzes aan niet Paradontax waar wél SLS in zit en geen etherische oliën lijkt me niet dat je dan voor Paradontax gaat kiezen toch ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 19-02-2021 08:58 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesmurf
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09-2022
Klachtenmailtje verstuurd naar nl.consumer-relations@gsk.com
In het vroegere gamma was er voor ieder wel een geschikte smaak te vinden. Sinds de nieuwe receptuur - zonder kruidenextracten en met extra veel schuimmiddelen - heeft geen enkele Parodontax tandpasta nog een meerwaarde tov. andere merken. Zo verknoeien ze gewoon hun eigen omzet.

Individueel is zo een klacht voor GSK natuurlijk van geen belang. Maar als de klachtenstroom aanhoudt moet er daar toch ooit eens een iets slimmere manager lucht van krijgen.

Hopelijk vallen ook de verkoopcijfers snel en stevig terug, en kan GSK de fout inzien van deze ongevraagde en ongewenste aanpassing.

De Duitse Amazon brengt gelukkig nog redding. Eergisteren besteld, zonet geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW8UgGd4vfRDt4lLH6adeVQutT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhaFzPd2XJVhXQlck1qo7xzm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Laatst online: 31-05 18:00
Nou wat leuk om te lezen. Ik snapte er ook al helemaal niets meer van. Dacht eerst dat het aan mij lag. Probleem met veel alternatieven is het ontbreken van Fluor. Meridol is nog wel ok. Maar goed niet dat heerlijke zoutige. Dus ik heb net maar 24 tubes van de oude besteld bij https://drogisterijarmino...ing-12x75ml-oude-formule/. Dan kan ik iig even vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Kogel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:16:
Nou wat leuk om te lezen. Ik snapte er ook al helemaal niets meer van. Dacht eerst dat het aan mij lag. Probleem met veel alternatieven is het ontbreken van Fluor. Meridol is nog wel ok. Maar goed niet dat heerlijke zoutige. Dus ik heb net maar 24 tubes van de oude besteld bij https://drogisterijarmino...ing-12x75ml-oude-formule/. Dan kan ik iig even vooruit
6,25 euro per tube, dan is amazon.de bijna de helft goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

koboy

Heb een idee voor een icon

Of-Aaargh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Zijn ze daar nog leverbaar, of is dat ook al de nieuwe? Amazon zet de ingrediënten er niet bij....
Iemand hier die recent besteld heeft?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

koboy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Zijn ze daar nog leverbaar, of is dat ook al de nieuwe? Amazon zet de ingrediënten er niet bij....
Ik heb 4 dagen geleden 5 Fluor tubes binnen gekregen met de oude ingrediënten van Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Of-Aaargh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Ik lig niet echt wakker van 1 cent of zo per poetsbeurt meer. En dat gaat dit topic ook niet over. Het gaat over de samenstelling van de tandpasta

[ Voor 39% gewijzigd door Kogel op 03-03-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Net 24 tubes ontvangen van het oude recept. Meteen mijn tanden gaan poetsen. Wat een verschil met de nieuwe. Ik kan weer even vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aprinsen
  • Laatst online: 30-05 09:45
koboy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Ik heb zojuist bestelling van Amazon.de binnen gehad. Ik had de Extra Fresh besteld en dit is, volgens mij, nog met de originele ingrediënten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaFp-6DK333GXp0G9cEcaPs2Kx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRe4klINk856HwSIUEATW6bQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
aprinsen schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Ik heb zojuist bestelling van Amazon.de binnen gehad. Ik had de Extra Fresh besteld en dit is, volgens mij, nog met de originele ingrediënten.

[Afbeelding]
Ja dat zijn de oude ingredienten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Afgelopen weekend de bestelling binnen gekregen oude smaak fluoride versie.

Wanneer Duitsland ook de nieuwe smaak krijgt laat ik in elk geval een negatieve review achter.

Het viel mij op dat de Duitse tubes uit een andere fabriek lijken te komen. Er staat geen houdbaarheidsdatum (alleen een batch nummer) op de doos en ook niet in het dichtgeknepen platte kantje van de tube.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
koboy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:16:
Afgelopen weekend de bestelling binnen gekregen oude smaak fluoride versie.

Wanneer Duitsland ook de nieuwe smaak krijgt laat ik in elk geval een negatieve review achter.

Het viel mij op dat de Duitse tubes uit een andere fabriek lijken te komen. Er staat geen houdbaarheidsdatum (alleen een batch nummer) op de doos en ook niet in het dichtgeknepen platte kantje van de tube.
Ik denk dat dat juist het hele verhaal is. GSK zal wel per fabriek overschakelen op de nieuwe lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58
Waar vind ik de original op Amazon.de?

De enige die ik kan vinden is een franse 2 pack waar de ingredienten niet op de pagina staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

joon schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:34:
Waar vind ik de original op Amazon.de?

De enige die ik kan vinden is een franse 2 pack waar de ingredienten niet op de pagina staat.
Deze had ik 2 weken geleden....
https://www.amazon.de/Par...64595&sprefix=paro&sr=8-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co_2J
@koboy & @joon die original is de groene "flurorid" in DE inderdaad ......

Nou ik bestel toch nog maar keer 8 tubes... zit ik voor net 29,- zonder verzendkosten precies weer met een ruimer aangevulde kast dan wat ik afgelopen periode heb gebruikt..... Ik gok het nog een keer voor 3,63 per tube
Poetsen hier met 4 personen in het gezin ermee... zie een tube per 2-3 weken verdwijnen.... en als ik dus de berichten interpreteer dan zou het per GSK fabriek omgaan en zal dit toch ook echt een keer het opvolgende recept worden...
Ik bericht hier wel of het nog steeds het juiste recept was... anders wordt het een Marktplaatsje...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvantrier
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-03-2021
Co_2J schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:36:
@koboy & @joon die original is de groene "flurorid" in DE inderdaad ......

Nou ik bestel toch nog maar keer 8 tubes... zit ik voor net 29,- zonder verzendkosten precies weer met een ruimer aangevulde kast dan wat ik afgelopen periode heb gebruikt..... Ik gok het nog een keer voor 3,63 per tube
Poetsen hier met 4 personen in het gezin ermee... zie een tube per 2-3 weken verdwijnen.... en als ik dus de berichten interpreteer dan zou het per GSK fabriek omgaan en zal dit toch ook echt een keer het opvolgende recept worden...
Ik bericht hier wel of het nog steeds het juiste recept was... anders wordt het een Marktplaatsje...;-)
Verstandige keuze...ik heb net de tubes binnen gehad die ik met de link van Koboy heb gekocht....dat zijn de juiste!!

Dus deel deze link:

https://www.amazon.de/Par...64595&sprefix=paro&sr=8-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Bij deze bevestigd ... net weer binnen gehad voor de derde keer wederom via Amazon.de besteld.. en zijn gelukkig nog steeds de goede...

tussen de voorraad zat nog 1 tube toevallig dat we die pakte.... dus van die verschrikkelijk nieuwe variant.. het is echt niet te doen.... die geven we maar weg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toch ook maar geprobeerd en net 20 tubes besteld bij de hierboven genoemde link bij Amazon.
En de prijs is nog eens helemaal top.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8c4TKVc/Screenshot-2021-03-23-221359.png
Heb hier een tube liggen met de nieuwe formule en ik ben niet onder de indruk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 08:05
Dankjewel voor de tip. Ook zojuist 20 extra besteld en gebruik gemaakt van de 4 halen 3 betalen aktie bij Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:22
Net ook maar een bestelling van 20 tubes uit Duitsland besteld. Laten we hopen dat het nog steeds de oude formule is.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 16:09
Hartelijk bedankt, ook 20 tubes besteld. Ik hoop inderdaad ook vurig dat het nog de oude receptuur betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik heb mijn 20 tubes vandaag ontvangen, en het zijn de goede.
Ik kan voorlopig wel vooruit. Ik ben ben enige die het hier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:02
Heeft iemand wellicht ook ergens al de Whitening-variant besteld met het oude receptuur? Ik heb voor de zekerheid al 8 tubes laten komen via https://www.amazon.de/Par...64595&sprefix=paro&sr=8-4 - waarvoor dank - en ik kan bevestigen dat dit nog altijd de oude formule is. Ik gebruik echter al jaren de Whitening (niet Complete Protection) en vind daarvan de smaak toch wel een stuk prettiger dan de Fluoridvariant: bij Whitening merk je niet dat er nog dat typische fluorsmaakje achterblijft, terwijl er evenveel fluor in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaume op 26-03-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:42
Even ter check want uit alle posts lijkt niet helemaal eenduidig te komen hoe die Duitse variant overeenkomt met onze oude varianten, want ik lees:
Duitse fluor (groen) = orginal NL oud
Duitse fluor (groen = fluoride NL oud

Welke is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Crabro schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:38:
Even ter check want uit alle posts lijkt niet helemaal eenduidig te komen hoe die Duitse variant overeenkomt met onze oude varianten, want ik lees:

Welke is het nu?
Volgens mij is 't geen van beide, máár ik heb al een hele tijd de "original NL oud" niet meer gehad (had de Whitening al een tijd). Zoals ik de "original NL oud" herinner was die lichtrood en ondoorzichtig, terwijl deze Duitse Fluor wat donkerder "perzik" van kleur is en dus een vrij duidelijke fluoride-nasmaak heeft. De "fluoride NL oud" was volgens mij echt heel donker en semitransparant gel-achtig (en best wel smerig ;) ), dat is deze Duitse ook zeker niet.

[ Voor 11% gewijzigd door guillaume op 26-03-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Crabro schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:38:

Welke is het nu?
Vandaag mijn 20 tubes uit de link hierboven ontvangen via amazon.de. Daarnaast had ik ook nog gewoon de original uit nederland liggen. Na een korte test komen de smaken wel iets overeen, maar de duitse tandenpasta heeft naar mijn idee toch wel een stuk meer "tandenpasta" nasmaak dan de original uit Nederland. Verder bevalt hij wel gewoon, maar het is dus echt wel een stukje minder zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Uhmmie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Vandaag mijn 20 tubes uit de link hierboven ontvangen via amazon.de. Daarnaast had ik ook nog gewoon de original uit nederland liggen. Na een korte test komen de smaken wel iets overeen, maar de duitse tandenpasta heeft naar mijn idee toch wel een stuk meer "tandenpasta" nasmaak dan de original uit Nederland. Verder bevalt hij wel gewoon, maar het is dus echt wel een stukje minder zout.
Precies, het is wel winst, maar het is niet hetzelfde. Ik weet niet of het meer "tandpastasmaak" is, in mijn beleving meer fluoridesmaak, maar nog steeds stukken beter dan die "zoete zooi" van andere merken... en de nieuwe formule.

Daarom ben ik dus benieuws of mensen ook in Duitsland de Whitening hebben aangeschaft en of die wél meer (of liever helemaal) overeenkomt met het originele receptuur uit Nederlandse winkels.

[ Voor 5% gewijzigd door guillaume op 26-03-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
guillaume schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Precies, het is wel winst, maar het is niet hetzelfde. Ik weet niet of het meer "tandpastasmaak" is, in mijn beleving meer fluoridesmaak, maar nog steeds stukken beter dan die "zoete zooi" van andere merken... en de nieuwe formule.

Daarom ben ik dus benieuws of mensen ook in Duitsland de Whitening hebben aangeschaft en of die wél meer (of liever helemaal) overeenkomt met het originele receptuur uit Nederlandse winkels.
Ik durf ook niet te zeggen, waar het smaak verschil in zit, maar er is weldegelijk een smaak verschil, welke hem vooral in de nasmaak zit.

Zelf was ik geen fan van de whitening versie. Ik had altijd het gevoel dat mijn tanden weer sneller vies voelde, vandaar dat ik die dus ook niet besteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 06:09
Vrijdag de normale versie uit de bovenstaande links besteld en gisteren binnen, nog steeds oude recept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 22:53
Ik had begin 2020 12 tubes fluoridevrije variant gekocht. Laatste is net op, ik poets al jaren mee.
Nu kom ik erachter dat ze het recept hebben veranderd......why the hell! Iemand een linkje waar ik de oude fluoridevrije variant kan kopen, Amazon schijnt het niet te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jay47 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 02:29:
Ik had begin 2020 12 tubes fluoridevrije variant gekocht. Laatste is net op, ik poets al jaren mee.
Nu kom ik erachter dat ze het recept hebben veranderd......why the hell! Iemand een linkje waar ik de oude fluoridevrije variant kan kopen, Amazon schijnt het niet te hebben.
Lees even dit topic:
Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Jay47 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 02:29:
Amazon heeft het wel, maar alleen via resellers met verzendkosten, dus ruim 7 1/2 euro per stuk.
(Zoeken op parodonrax fluoridfrei)

Open deur zou zijn om te zeggen: probeer iets van weleda want daar zit nooit fluoride in en ga als het weer kan inslaan in Duitsland.

Om je echt verder te helpen: kijk hier eens:
https://www.duitse-intern...c-zahnpasta-04791843-75ml
Heb goede ervaringen met deze winkel voor baby/peuter geneesmiddelen (darmkrampjes en reisziekte) die hier in Nederland niet verkocht worden, en de verzendkosten zijn schappelijk (6 euro en boven de 100 euro gratis). Betalen kan met iDeal.

Zou ze wel even bellen/mailen om te controleren of het de oude variant met kruidenextracten is. Laat het resultaat daarvan dan ook hier weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 22:53
Dank voor de suggesties 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 01-06 17:35
Net geklaagd bij GSK en ook maar besteld. Hopelijk krijg ik de goede binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
Ik heb net ook maar een stel van de Extra Frisch-variant gekocht en vergeleken met de Fluor-variant die ik al binnen had, zijn het dezelfde ingrediënten, met alleen een onbekend "Aroma" erbij. Is dus ook niet de nieuwe formule 👍 Ik kreeg nog 10% korting (in plaats van het eerdere 4 bestellen, 3 betalen), maar dat zie ik nu niet meer terug.

[ Voor 25% gewijzigd door guillaume op 02-04-2021 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 14:49
Hier ook balen toen we erachter kwamen dat de receptuur veranderde. Op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam zitten twee drogisten die de originele versie nog verkopen. Zolang de voorraad strekt, maar het einde lijkt vooralsnog niet in zicht :)
Dus, mocht je geen zin in bestellen oid hebben, of snel tubes in huis willen, doe ermee wat je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 01-06 17:35
10 tubes via amazon besteld uit Duitsland en ja het is het oude recept. Een dikke vinger naar GSK nederland dus (totdat GSK Duitsland ook over gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Err, omgerekend is dat €3,43 per gewone tube van 75ml (excl. verzendkosten). Mega-aanbieding? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 13-04-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
De oude formule kost natuurlijk pas zoveel sinds er een run op is/door schaarste. En €1,94 / 15% korting, dan zal ik wel een andere definitie van "mega-aanbieding" bezigen :P

Maar zoals ik hier eerder al heb aangegeven, die Duitse varianten zijn niet gelijk aan de oude formule van hier in Nederland, dus er valt wel wat voor te zeggen om dan voor die aanbieding te gaan hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-06 17:38
Mocht je in Offenburg zijn...bij de DM liggen deze in het schap. 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAQjpvVlG4ZGgUyLZsp8-q8K7kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJ7X7ubnLwFQD7rjalxR5UmP.jpg?f=fotoalbum_large

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netgirl
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb via AH appie de Weleda tandpasta gekocht. De Salina-soort is al een hele verbetering tov de vernieuwde parodontax. Ook heb ik van Weleda de kruidenvariant besteld, die ga ik eerdaags ook proberen. Prijs is wellicht wat hoger maar ik vond die paro ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
netgirl schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:52:
Ik heb via AH appie de Weleda tandpasta gekocht. De Salina-soort is al een hele verbetering tov de vernieuwde parodontax. Ook heb ik van Weleda de kruidenvariant besteld, die ga ik eerdaags ook proberen. Prijs is wellicht wat hoger maar ik vond die paro ook niet goedkoop.
Het vervelende is dat deze tandpasta geen fluoride bevat. En als er één ontwikkeling is geweest die het aantal gaatjes in tanden enorm heeft omlaaggebracht, is dat het gebruik van fluoride(tandpasta). Voor mij is Weleda tandpasta dan ook een no-go, want ik heb geen zin om apart fluoridetabletjes te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Net de extra fresh besteld. Woensdag waarschijnlijk binnen. Ik hoop dat het echt de oude weer is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 27-05 10:27
Telesmurf schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:30:
Individueel is zo een klacht voor GSK natuurlijk van geen belang. Maar als de klachtenstroom aanhoudt moet er daar toch ooit eens een iets slimmere manager lucht van krijgen.
Ze weten het wel hoor. Een vriend van me werkt als manager op die afdeling en het is gewoon een weloverwogen beslissing geweest. Er zijn een hoop testpanels overheen gegaan en ze schatten in dat het aantal 'nieuwe' klanten groter is, dan het aantal mensen dat 'vertrekt'.

Daarnaast is wat er vooral veranderd is de hoeveelheid kruiden. Dat is minder en het is nu goedkoper te produceren.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Misschien een beetje off topic maar wel goed om te weten waarom ( o.a.) de tandpasta en dus ook de Paradontax varianten daar ( Duitsland dus) zoveel malen goedkoper is dan bij de NL drogisten/ supermarkten....
Je kan er echt 2 of 3 van bestellen voor de prijs die je in NL er voor betaald....

https://www.npo3.nl/keuri...rde/15-04-2021/KN_1725007

Uiteindelijk zullen we, wat @Hydra al aangeeft, toch aan het kortste end gaan trekken.
De beslissing is genomen door de reus GSK en de verkoopkanalen zullen wel mee moeten gaan....
Wij handje vol "klagende" oud gediende die weglopen nemen de producenten, en dus GSK in deze, op de koop toe ... uiteindelijk zal men de omzet weer terug halen/ krijgen om de prijzen kunstmatig te verhogen en hoog te houden.
Kijk ook nog maar eens naar de inhoudt van een tube... tegenwoordig zo'n 75ml.... dit was vroeger , misschien wel 10-15 jaar geleden, ook gewoon 100ml... en dat was dus toen al een 25% prijsverhoging door er minder in te stoppen, waar je uiteindelijk niks meer van zegt of merkt omdat het allemaal zo is geworden... en dus gewoon moet kopen.

Jammer maar de realiteit.... dus zolang onze Duitse buren goedkoper zijn en zij het oude recept in huis hebben is dat het juiste verkoopkanaal

[ Voor 5% gewijzigd door Co_2J op 18-04-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
Hydra schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:49:
[...]

Ze weten het wel hoor. Een vriend van me werkt als manager op die afdeling en het is gewoon een weloverwogen beslissing geweest. Er zijn een hoop testpanels overheen gegaan en ze schatten in dat het aantal 'nieuwe' klanten groter is, dan het aantal mensen dat 'vertrekt'.

Daarnaast is wat er vooral veranderd is de hoeveelheid kruiden. Dat is minder en het is nu goedkoper te produceren.
Vergeet de toegevoegde steviomeuk niet, de meest irritante zoetstof die er bestaat: is sowieso al by far de smerigste en blijft nog uren "doorzeuren" in je mond, precies wat je niet wilt met een tandpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 12:51
Voor mijn tandvlees problemen (die jaren wegbleven met Paradontax) ben ik nu overgestapt naar MERIDOL en ik moet zeggen dat die ook te pruimen is vanuit het Elmex concern.
Nu bij Bol 3 stuks voor 2,60 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Helaas is Meridol ook wel vrij standaard tandpasta met de hoofdingrediënten water, sorbitol en silica (net als zijn vrijwel gelijke broertje Elmex). Geen SLS, dus da's wel fijn. Maar juist natriumbicarbonaat, wat Paradontax ander (s)maakt :*) zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 21:15
Hydra schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:49:
[...]

Tsja wel overwogen door de afdeling "marketing" door dat onder het label "original" te doen, ipv eerst uit te proberen met een nieuwe versie "zoete-schuimende-meuk-voor-niet-parodontax-liefhebbers" of iets dergelijks ?

En kennelijk dus vooral voor de centen, achja op korte termijn zullen ze aardig verdienen door het aanvullen van de leegte met de nieuwe versie door het inslaan van de oude versies, op de lange termijn wens ik het ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:46:
Tsja wel overwogen door de afdeling "marketing" door dat onder het label "original" te doen, ipv eerst uit te proberen met een nieuwe versie "zoete-schuimende-meuk-voor-niet-parodontax-liefhebbers" of iets dergelijks?
Het is gewoon uitgebreid getest met panels gebruikers enzo; het is geen wilde "op hoop van zegen" gok van ze. Jammer voor ons inderdaad.

Dit staat er op de site overigens:
In 2020 hebben we een kleine update van deze formuleringen toegepast door kruidensmaakstoffen te verwijderen die eerder voor smaakdoeleinden waren opgenomen. Dit heeft betrekking op de formulering van de varianten Original, Whitening, Extra Fresh en No Fluoride en volgde op consumentenonderzoek waaruit bleek dat veel consumenten de smaak van parodontax verkiezen wanneer deze smaakstoffen worden verwijderd. De rest van de klinisch bewezen formulering blijft ongewijzigd.
Die kruiden die verwijderd zijn, waren eigenlijk het duurste ingredient en deden eigenlijk niet zoveel. De hoeveelheid natriumbicarbonaat erin is gewoon gelijk gebleven.

Voor GSK is het dus een win-win-win: productiekosten lager, meer mensen die het niet meteen smerig vinden, en de werking is eigenlijk hetzelfde gebleven (oftewel die kruiden waren eigenlijk best wel BS). Oftewel meng een zak bicarb met water en je hebt, afgezien van de fluoride (kan je pilletjes voor kopen), dezelfde werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:51:
[...]
Het is gewoon uitgebreid getest met panels gebruikers enzo; het is geen wilde "op hoop van zegen" gok van ze. Jammer voor ons inderdaad.

Dit staat er op de site overigens:
[...]

Die kruiden die verwijderd zijn, waren eigenlijk het duurste ingredient en deden eigenlijk niet zoveel. De hoeveelheid natriumbicarbonaat erin is gewoon gelijk gebleven.

Voor GSK is het dus een win-win-win: productiekosten lager, meer mensen die het niet meteen smerig vinden, en de werking is eigenlijk hetzelfde gebleven (oftewel die kruiden waren eigenlijk best wel BS). Oftewel meng een zak bicarb met water en je hebt, afgezien van de fluoride (kan je pilletjes voor kopen), dezelfde werking.
Dan zullen ze er wel een bak geld tegen aan moeten gooien aan marketing om er nu wel een "normale doorsnee tandpasta" van het merk te maken. Misschien mijn beperkte blik, maar ik zie zo 123 niemand van een "normale" en doorgaans ook goedkopere tandpasta en die daar te vreden en gewend mee zijn, vrijwillig en spontaan overstappen op parodontax, omdat het min of meer hetzelfde gaat bieden met een duurder product. Wellicht dat ze hopen dat er een hoop blijven "want er is toch geen alternatief" en als ze er aan gewend zijn doen ze het er wel mee, een beetje zoals TWS doet met het opkopen van hosters en dan de prijs ver-tig-voudigen. Als 50% blijft dan zijn ze al spekkoper, althans voor de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:08:
Dan zullen ze er wel een bak geld tegen aan moeten gooien aan marketing om er nu wel een "normale doorsnee tandpasta" van het merk te maken. Misschien mijn beperkte blik, maar ik zie zo 123 niemand van een "normale" en doorgaans ook goedkopere tandpasta en die daar te vreden en gewend mee zijn, vrijwillig en spontaan overstappen op parodontax, omdat het min of meer hetzelfde gaat bieden met een duurder product. Wellicht dat ze hopen dat er een hoop blijven "want er is toch geen alternatief" en als ze er aan gewend zijn doen ze het er wel mee, een beetje zoals TWS doet met het opkopen van hosters en dan de prijs ver-tig-voudigen. Als 50% blijft dan zijn ze al spekkoper, althans voor de korte termijn.
Ik hoop dat je gelijk hebt (of een original-original versie uit gaan brengen) maar ik vrees 't ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:16:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt (of een original-original versie uit gaan brengen) maar ik vrees 't ergste.
Ik denk dat ze daar voor te diep in het konijnen-hol zitten, kunnen nog net de kont zien en daar moeten we het maar mee doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbdj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-06 10:39
wbdj schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:04:
Leuk draadje. Veel lotgenoten zie ik; gedeelde smart is halve smart!
Net GSK gemaild dat deze move ze trouwe klanten gaat kosten.
Ik zal de genoemde alternatieven gaan proberen. Deze parodontax niet meer in ieder geval (na meer dan 30 jaar gebruik).
Gr, Willem
Update: Ben over naar Weleda Saline tandpasta. Zeer tevreden over (Net als sommige parodontax versies zonder fluoride, maar volgens mijn tandarts is fluoride vooral van belang tijdens de tandgroei, niet als volwassene.)
Mijn klacht bij GSK over wijzigen parodontax receptuur ging eerst van kastje naar muur maar nu willen ze mijn medisch dossier en huisarts weten om mij verder te kunnen 'helpen'. Daar gaat niets goeds van komen. Ik poets wel lekker verder met Weleda Saline.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste