Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 09:49
wbdj schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:44:
[...]

Update: Ben over naar Weleda Saline tandpasta. Zeer tevreden over (Net als sommige parodontax versies zonder fluoride, maar volgens mijn tandarts is fluoride vooral van belang tijdens de tandgroei, niet als volwassene.)
Mijn klacht bij GSK over wijzigen parodontax receptuur ging eerst van kastje naar muur maar nu willen ze mijn medisch dossier en huisarts weten om mij verder te kunnen 'helpen'. Daar gaat niets goeds van komen. Ik poets wel lekker verder met Weleda Saline.
Da hell? Dat gaat wel een beetje ver om je "van dienst te kunnen zijn" :P Alsof ze ineens met een tailored oplossing kunnen komen als jij je hele medisch dossier naar Henk van de klantenservice opstuurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21
[...]
Mijn klacht bij GSK over wijzigen parodontax receptuur ging eerst van kastje naar muur maar nu willen ze mijn medisch dossier en huisarts weten om mij verder te kunnen 'helpen'. Daar gaat niets goeds van komen. Ik poets wel lekker verder met Weleda Saline.
Mijn klacht werd afgepoeierd met: dikke doei we hebben onderzoek gedaan en we geven geen medisch advies voor alternatieven... Ik zou van deze vraag een nieuwe klacht maken en die indienen: GSK heeft niets te zoeken in jouw medische achtergrond om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00
[...]

Update: Ben over naar Weleda Saline tandpasta. Zeer tevreden over (Net als sommige parodontax versies zonder fluoride, maar volgens mijn tandarts is fluoride vooral van belang tijdens de tandgroei, niet als volwassene.)
Ik denk dat je je tandarts verkeerd begrepen hebt, of je tandarts volgt niet de richtlijnen van het Ivoren Kruis. Het klopt inderdaad dat fluoride tijdens de tandgroei heel belangrijk is, vandaar ook de extra fluoridespoelingen bij kinderen, naast het twee maal daags met een fluoridetandpasta poetsen.
Maar ook bij volwassenen helpt fluoride ook om het tandglazuur te versterken. Als een tandarts adviseert om geen fluoride te gebruiken, is dat echt een slecht advies. Maar er zullen net als gewone artsen misschien ook wel tandartsen zijn die niet-wetenschappelijk bewezen adviezen geven.
Los van de ontbrekende fluoride lijkt mij Weleda wel een goed alternatief voor de oude Paradontax. Daarom is het jammer dat Weleda om ideologische/religieuze redenen nooit met een tandpasta met fluoride zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Net 10x de fluoridevrije variant van Amazon binnen gehad (De fluoride variant was er niet van amazon zelf)
https://www.amazon.de/Par...dp/B07DX32Z8C/?th=1&psc=1

Aanbieding 5 halen, 4 betalen.

Is nog de oude smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Dat gaat hen niks aan, en is mogelijk ook nog eens tegen de Nederlandse dan wel Europese privacywetgeving.

Ik zou daar ronduit melding van maken bij de autoriteit persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaceopa
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik weet dat de topic in principe een beetje dood is maar ik wil toch ook nog ff zeiken, had blijkbaar tot voor kort genoeg oude tubes om nog niets te merken van deze achterlijke verandering maar heb nu gisteren voor het eerst een 'vernieuwde smaak' geopend. Werkelijk onbruikbaar!

Ik ga zeker ook klagen maar aangezien dit dus al vrij lang bezig is en er nog geen terugkeer is geweest naar het oude recept vrees ik voor het ergste :'(

Heb de andere tube (was 1+1) teruggebracht en ga deze versie in ieder geval nooit meer kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaceopa
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik kan wel janken, opende gisteravond een tube met 'vernieuwde smaak' :(

De original uit Duitsland is dus blijkbaar ook nog weer anders dan de oude original van hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• latka
Jaceopa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:57:
Ik kan wel janken, opende gisteravond een tube met 'vernieuwde smaak' :(

De original uit Duitsland is dus blijkbaar ook nog weer anders dan de oude original van hier?
Ik heb geen oude NL tubes om te vergelijken, maar het lijkt genoeg op de oude smaak wat mij betreft. In ieder geval beter dan dat spul wat ze in NL verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-04 23:06
Tube van de nieuwe formule geprobeerd. Ik krijg altijd aften van de meeste tandpasta's. Ook van de nieuwe formule krijg ik geen aften. Zit nog steeds geen sls in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vandaag 13 tubes Parodontax Tandpasta Fluoride (Oude Smaak) ontvangen. Besteld bij Stuntpakker.nl voor 3.99 per tube. Gratis verzending vanaf 49 euro. Tubes zijn nog tot 5-2023 bruikbaar.

Kan ik weer een jaartje vooruit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Yoghoo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:06:
Vandaag 13 tubes Parodontax Tandpasta Fluoride (Oude Smaak) ontvangen. Besteld bij Stuntpakker.nl voor 3.99 per tube. Gratis verzending vanaf 49 euro. Tubes zijn nog tot 5-2023 bruikbaar.

Kan ik weer een jaartje vooruit. :P
Bruikbaar tot 2023? Dat vind ik eigenlijk wel vreemd! Ik heb expliciet nog gekeken of er een houdbaarheidsdatum stond op de oude tubes: niks (alleen max. 12 maanden na openen). Toen keek ik op de uit Duitsland gekomen tubes met oude formule: niks. Maar op die ene tube met nieuwe formule stond wél een houdbaarheidsdatum (op het uiteinde van de tube).

Edit: Shit, ben ik hier zomaar een beetje desinformatie aan 't verspreiden: heb nog een oude Nederlandse tube gevonden, die heeft inderdaad wél een expiry date opgedrukt. De Duitse varianten allemaal niet.

[ Voor 15% gewijzigd door guillaume op 06-05-2021 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Niet online
guillaume schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Bruikbaar tot 2023? Dat vind ik eigenlijk wel vreemd! Ik heb expliciet nog gekeken of er een houdbaarheidsdatum stond op de oude tubes: niks. Toen keek ik op de uit Duitsland gekomen tubes met oude formule: niks. Maar op die ene tube met nieuwe formule stond wél een houdbaarheidsdatum (op het uiteinde van de tube).
Stond niet op de tube maar op de box (aan de onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Bedoel je een grote box met meerdere tubes, of de kartonnen verpakking om 1 (of 2) tube(s)? Daar staat bij mij ook niets op bij de Duitse varianten (van de Nederlandse heb ik geen doosje meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Niet online
guillaume schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:39:
Bedoel je een grote box met meerdere tubes, of de kartonnen verpakking om 1 (of 2) tube(s)? Daar staat bij mij ook niets op bij de Duitse varianten (van de Nederlandse heb ik geen doosje meer).
Ik bedoel de kartonnen verpakking om 1 tube. Taal is bij mij Nederlands en Frans btw.

Alle tandpasta's hebben een datum waarna de effectiviteit minder wordt. Dus ook op de Duitse producten moet het ergens aangegeven zijn. Is niet erg duidelijk trouwens want de datum is erin gedrukt en niet geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Hmz, in zowel de tubes als de kartonnen verpakkingen van de Duitse varianten zijn alleen codes zoals 02301KWC en 10031KWB gedrukt. Lijkt me gewoon een serienummer en niets met een datum, toch?

Edit: Shit, was ik hier zomaar een beetje desinformatie aan 't verspreiden: heb nog een oude Nederlandse tube gevonden, die heeft inderdaad wél een expiry date opgedrukt. De Duitse varianten allemaal niet.

[ Voor 41% gewijzigd door guillaume op 06-05-2021 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLoe
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:39
Wij zijn overgestapt op Himalaya tandpasta, 100% natuurlijke ingrediënten De 'Complete Care' en 'Neem & Pomegranate' bevatten 500ppm natuurlijke fluor. Uiteraard anders dan oude Paradontax, maar wel lekker schoon, aanrader. https://www.himalayaprodu...te-care-kruidentandpasta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-04 15:33
Vandaag Fluoridevrij oude smaak binnen gekregen maar twijfel of het echt de oude is.
Eentje open gemaakt, smaakt wel zoutig maar wel weer sterke mint smaak. Smaakt de nieuwe fluoridevrij echt zoet of nog steeds een beetje zoutig, weet iemand dit?
Winkel verzekerd mij dat ik de oude smaak gekregen heb maar ik twijfel aangezien de achterkant anders is.
Achterkant die ik heb is van de nieuwe smaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC4TJmBBi-65BcUGbDyEzLNBQkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZEqEm003dQsXJhTJr2e35cC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jay47 op 07-05-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-04 15:33
.

[ Voor 188% gewijzigd door Jay47 op 07-05-2021 15:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guillaume
Nou, vooruit, ik heb de puzzel gelegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDLUcwk3ssorg9myzwz3oY13Rno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmQZ7JsXqlw9TVG19C2SQwe2.jpg?f=fotoalbum_large

- Doorgestreepte: komen voor in alle drie de varianten
- Geel: in NL-oud en DE-"nieuw", niet in NL-nieuw
- Paars: in NL-oud en NL-nieuw, niet in DE-"nieuw"
- Rood: boosdoeners NL-nieuw
- CI 77491 (Red dye (Iron trioxide) zit in NL-nieuw en DE-"nieuw"

Zoals je ziet zijn het alleen niet precies dezelfde varianten (Whitening vs. Complete Protection Whitening vs. Fluor)

[ Voor 25% gewijzigd door guillaume op 07-05-2021 18:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:22
Ik zag een tijdje geleden dat er veel werd gereageerd op dit topic. Nu kwam ik tijdens het wekelijkse rondje rechtspraak lezen de volgende beslissing van de Reclame Code Commissie tegen: RCC beslissing.

Interessant leesvoer voor mensen die zich niet kunnen vinden in de gewijzigde smaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36

Jrz

––––––––––––

guillaume schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:34:
Nou, vooruit, ik heb de puzzel gelegd:
Steviol, stevia, zoetstof. Niet lekker.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
citomaster schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:02:
Ik zag een tijdje geleden dat er veel werd gereageerd op dit topic. Nu kwam ik tijdens het wekelijkse rondje rechtspraak lezen de volgende beslissing van de Reclame Code Commissie tegen: RCC beslissing.

Interessant leesvoer voor mensen die zich niet kunnen vinden in de gewijzigde smaak. ;)
Dit is toch wel straf:
Deze kruidenextracten werden alleen als smaakstof gebruikt. De smaakverandering en het vervangen van de kruidenextracten zijn dus één en hetzelfde. Verder zijn geen wijzigingen aan het product doorgevoerd. Daarnaast is GSK het oneens met het oordeel van de Commissie dat de kruidenextracten kenmerkend waren voor de tandpasta.

Ze zijn dus totaal vergeten dat hun tandpasta gevuld was met mineraalzouten en kruidenextracten die zijn ontwikkeld om tandplak te verwijderen...

Kern van het geschil is of tegen deze achtergrond de mededeling “Vernieuwde smaak” voor de gemiddelde consument voldoende duidelijk maakt in welk opzicht de huidige ‘Original’ afwijkt van de vorige.
Een kleine zoektocht langs reviews op verschillende webshops zou dit toch duidelijk maken! En dat "Vernieuwde smaak" stond er eerst niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 20:20
citomaster schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:02:

Heerlijk leesvoer en prima uitkomst... alleen bottemline er gebeurt verder geen ruk meer door GSK... die laten het zo wat het is.. en de "Original" gebruikers in de kou laten staan....
Schandelijk maar de werkelijkheid... jammer en dus voor een hoop op zoek naar een alternatief... en dan niet van GSK hopelijk....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downunder
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik ben er superlaat bij, maar ik heb een goed excuus.

Ik woon al jarenlang in Australië, en het enige wat ik mijn ouders steevast telkens op de post laat doen, is (lach maar) een doos vol 5 à 10 tubes Parodontax tandpasta. Hier verkopen ze namelijk alleen maar van die zoete mint-meuk (en verscheidene "fluoridevrije" tandpasta's, die heb ik niet geprobeerd). De post doet er erg lang over, ongeveer een maand, en m'n vorige bestelling was bijna een jaar geleden, dus dit hele debacle was me ontgaan.

Onlangs was mijn voorraad Parodontax alweer op voordat de nieuwe zending binnen was, dus toen die wel deze week verscheen, was ik erg opgelucht om na een aantal weken mint-meuk weer te kunnen overstappen op de oude vertrouwde. Imagine my verdriet toen ik de eerste tube opentrok, en een soort zoete dropsmaak proefde, en een uur later nog met droge, zoete bek zat! Bah. Gelijk een mailtje naar de GSK "consumer relations" gedaan, onder het mom dat ze zonder feedback ook niet zullen weten dat men het niets vindt. Maar ja! Wat nu, is de vraag. Ik zou haast zeggen dat het tijd is dat ik leer hoe om tandpasta te fabriceren en het vervolgens probeer te verkopen aan alle gedesillusioneerde fans van Parodontax. Misschien Daropontax noemen, of zoiets.

Ik heb verder niets toe te voegen aan deze discussie, maar wilde even m'n hart luchten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasere
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Update op eerdere geschreven antwoord. Doublef online heeft weer extra oude formule ingekocht. Was snel ( na mijn post :) ) uitverkocht... maar er is weer nieuw "oude formule" binnen heb ik gezien...
Je kan zelfs een hele doos kopen tegen een gereduceerde prijs...
https://doublefonline.nl/...esh-tandpasta-75ml-1.html
https://doublefonline.nl/...ide-tandpasta-75ml-1.html

Edwin

[ Voor 17% gewijzigd door Glasere op 10-07-2021 15:25 . Reden: andere smaken ]

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasere
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Update: doublefonline heeft weer nieuwe voorraada OUDE FORMULE.... jeeh... Van die oude werd ik misselijk / hoofdpijn.... dus iedereen kan lekker voorraad aanleggen voor de komende jaren... ik heb inmiddels voor 4 jaar ( hoop ik ... )

( teven gepost in Glasere in "Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu" : hier past hij beter ... )

https://doublefonline.nl/...esh-tandpasta-75ml-1.html
of

en zo...

[ Voor 15% gewijzigd door Glasere op 10-07-2021 15:24 ]

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Maar de original ( oude formule) aldaar betaal je voor 12 tubes 70,- voor.. !!! dat is 5,83 p/ st pff

Bij amazon.de betaal je voor 12x 47,38 incl verzending... dat is 3,87 p/st.
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B07RYYG2X1

laatste keer maart 2021 besteld... dus hoop dat het recept aldaar nog wel de oude is...
heeft iemand het nog recent daar gekocht... hoor het graag. ga ik nog keer nabestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Co_2J schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:35:
Maar de original ( oude formule) aldaar betaal je voor 12 tubes 70,- voor.. !!! dat is 5,83 p/ st pff

laatste keer maart 2021 besteld... dus hoop dat het recept aldaar nog wel de oude is...
heeft iemand het nog recent daar gekocht... hoor het graag. ga ik nog keer nabestellen.
Ik zie dat de Extra Fresh wel €45 voor 12 is: https://doublefonline.nl/...esh-tandpasta-75ml-1.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Misschien een tip voor de originele-Parodontax gebruikers:
Prodent heeft nu ook een tandpasta met baking soda, net zoals de originele Parodontax:
https://www.prodent.nl/ta...soda-rozemarijn-munt.html
En in navolging van Parodontax ook een mix aan natuurlijke kruiden :P
Maar hij is wel gezoet met sacharine zoals de meeste andere tandpasta's. Ik vind het een beetje een vieze nasmaak (net zoals de nieuwe zoete Parodontax), maar het bevat tenminste de actieve ingredienten baking soda + fluoride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J

Heeft iemand nog recentelijk via Amazon besteld en was de ontvangen tubes nog volgens het oude recept...?
Ben benieuwd nl. en ga ik nog X bestellen.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platinum008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-08-2021
Weleda saline. In parodontax zit een stof die is irriterend voor je mond.die stof heet sodium lauryl sulfaat.prikt erg na het poetsen op je tandvlees.niet goed dus.ik dacht al wat schuimt het nu ineens.terwijl parodontax nooit schuimde.je wordt belazerd waar je bij staat.zo een vent van dat nieuwe bedrijf zegt dat natuurlijk niet,die denken alleen maar aan het geld.want de prijs is ook niet veranderd.virige week nog heb ik tandsteen laten verwijderen.dat kon het dus niet zijn.nu west ik wat het is wat zo irriteerde in mijn mond.niet te geloven joh.je komt et vanzelf achter als je maar goed op de tube kijkt.
Staat duidelijk bij ingrediënten sodium lauryl sulfaat.dan kijk je op internet wat deze stof kan doen met je lichaam.niet. veel goeds dus.en zo gaat dat ook met ons voedsel zitten ook allemaal slechte e nummers in.zelfs in multivitaminen.denk je goede vitaminen te kopen voor je lichaam.kom je ook bedrogen uit.zitten ook nog steeds slechte zoetstoffen in en andere stoffen die niet goed voor je zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Ik wilde hem ook bestellen maar bij de recensies schrijft iemand (op 23 juli) dat bij zijn tweede bestelling de nieuwe "verbeterde" 8)7 smaak werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Platinum008 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:19:
Weleda saline. In parodontax zit een stof die is irriterend voor je mond.die stof heet sodium lauryl sulfaat.prikt erg na het poetsen op je tandvlees.niet goed dus.ik dacht al wat schuimt het nu ineens.terwijl parodontax nooit schuimde.je wordt belazerd waar je bij staat.zo een vent van dat nieuwe bedrijf zegt dat natuurlijk niet,die denken alleen maar aan het geld.want de prijs is ook niet veranderd.virige week nog heb ik tandsteen laten verwijderen.dat kon het dus niet zijn.nu west ik wat het is wat zo irriteerde in mijn mond.niet te geloven joh.je komt et vanzelf achter als je maar goed op de tube kijkt.
Staat duidelijk bij ingrediënten sodium lauryl sulfaat.dan kijk je op internet wat deze stof kan doen met je lichaam.niet. veel goeds dus.en zo gaat dat ook met ons voedsel zitten ook allemaal slechte e nummers in.zelfs in multivitaminen.denk je goede vitaminen te kopen voor je lichaam.kom je ook bedrogen uit.zitten ook nog steeds slechte zoetstoffen in en andere stoffen die niet goed voor je zijn.
Goed verhaal lekker kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Platinum008 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:19:
In Paradontax zit en zat geen SLS. Dat is (ook nu nog) een van de grote verschillen met andere tandpasta's. Er zit natriumbicarbonaat in als hoofdingrediënt.

Weleda is een no-go, want er zit geen fluoride in. Als er iets is geweest dat tandbederf in de 20e eeuw enorm heeft teruggebracht is het toegevoegde fluoride in tandpasta. Maar goed, jij wil vast ook geen fluoride gebruiken. Want daarover vind je ook de wildste verhalen op internet.
En er zitten in Weleda ook chemicaliën die je niet in Paradontax vindt: limoneen en linalool. Ook niet best als je op internet kijkt. Sowieso beruchte allergenen. Het kan ook zijn dat je tandvlees daardoor gaat irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Of-Aaargh De complete protection tandpasta's van Parodontax bevatten SLS. De andere smaken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
_JGC_ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:06:
@Of-Aaargh De complete protection tandpasta's van Parodontax bevatten SLS. De andere smaken niet.
Ah ik wist niet dat er ook een variant bestond met SLS. In elk geval de standaard en Whitening versies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Compunologist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Ik wilde hem ook bestellen maar bij de recensies schrijft iemand (op 23 juli) dat bij zijn tweede bestelling de nieuwe "verbeterde" 8)7 smaak werd geleverd.
Bij stuntpakker.nl zijn ze nog. Daar heb ik laatst nog een paar extra besteld. Worden ze alleen ook langzaam duurder zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Of-Aaargh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

In Paradontax zit en zat geen SLS. Dat is (ook nu nog) een van de grote verschillen met andere tandpasta's. Er zit natriumbicarbonaat in als hoofdingrediënt.

Weleda is een no-go, want er zit geen fluoride in. Als er iets is geweest dat tandbederf in de 20e eeuw enorm heeft teruggebracht is het toegevoegde fluoride in tandpasta. Maar goed, jij wil vast ook geen fluoride gebruiken. Want daarover vind je ook de wildste verhalen op internet.
En er zitten in Weleda ook chemicaliën die je niet in Paradontax vindt: limoneen en linalool. Ook niet best als je op internet kijkt. Sowieso beruchte allergenen. Het kan ook zijn dat je tandvlees daardoor gaat irriteren.
Allebei je statements over Parodontax kloppen niet:

1. Er zit wel degelijk SLS in sinds de nieuwe formule (mogelijk alleen in de Complete Protection dan).
2. Er zit wel degelijk limoneen in sinds altijd en linalool zit er alleen sinds de nieuwe formule niet meer in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDLUcwk3ssorg9myzwz3oY13Rno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmQZ7JsXqlw9TVG19C2SQwe2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door guillaume op 01-08-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 03:20

HSG

Elk tandpasta is goed zolang er maar voldoende fluor in zit. Ik vind het nogal raar om €5,- neer te leggen voor tandpasta terwijl een tube van 30 cent het net zo goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HSG schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:12:
Elk tandpasta is goed zolang er maar voldoende fluor in zit. Ik vind het nogal raar om €5,- neer te leggen voor tandpasta terwijl een tube van 30 cent het net zo goed doet.
Dat is helaas niet mijn ervaring, heb nog geen enkele andere tandpasta gevonden dan de parodontax original (de oude versie) die helpt tegen bloedend tandvlees waar ik geen ontstekingen in mijn mond van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Frieda schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Dat is helaas niet mijn ervaring, heb nog geen enkele andere tandpasta gevonden dan de parodontax original (de oude versie) die helpt tegen bloedend tandvlees waar ik geen ontstekingen in mijn mond van krijg.
Heb jij een allergie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
HSG schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:18:
[...]
Jep, daarom vermijd ik SLS, sorbitol en xylitol. Nog geen vervanger voor de parodontax kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HSG schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:18:
[...]
Sommige mensen (waaronder ik) zijn gevoelig voor SLS en krijgen er aften van. SLS wordt als schuimmiddel in veel tandpasta gebruikt.

Verder heb je natuurlijk gelijk als je zegt dat het gaat om mechanische verwijdering van tandplak + fluoride, dat kan tandpasta van de Lidl ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Frieda schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Jep, daarom vermijd ik SLS, sorbitol en xylitol. Nog geen vervanger voor de parodontax kunnen vinden helaas.
TMDC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Sommige mensen (waaronder ik) zijn gevoelig voor SLS en krijgen er aften van. SLS wordt als schuimmiddel in veel tandpasta gebruikt.

Verder heb je natuurlijk gelijk als je zegt dat het gaat om mechanische verwijdering van tandplak + fluoride, dat kan tandpasta van de Lidl ook wel.
Is het dan niet handig om je tandarts te vragen naar een alternatief als je vertrouwde tandpasta niet meer te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HSG schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:33:
Is het dan niet handig om je tandarts te vragen naar een alternatief als je vertrouwde tandpasta niet meer te verkrijgen is?
Ik heb voor 2+ jaar in voorraad, maar wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Frieda schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Zendium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

TMDC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Ik heb voor 2+ jaar in voorraad, maar wat is je punt precies?
Dat die een keer op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
HSG schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

[...]

Mijn tandarts had geen tips, behalve de oude formule kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Bevat xylitol of sorbitol of allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berner
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01 09:10
Ik wil nog de oude formule, parodontax original, bestellen.

Heb deze zelf 2 x besteld via amazon, via deze link : https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Vroeger was er een beperking van het aantal stuks dat je kon bestellen .... , denk max 9.
Nu kan ik er 20 (!) bestellen ... en het valt me ook op dat de levertijd 1 maand duurt! Nu bestellen is levering 3 a 4 september, wat vroeger helemaal niet zo was.

Heeft iemand nog recent deze tandpasta besteld via deze link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:40
Berner schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:29:

Heb deze zelf 2 x besteld via amazon, via deze link : https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Vroeger was er een beperking van het aantal stuks dat je kon bestellen .... , denk max 9.
Nu kan ik er 20 (!) bestellen ... en het valt me ook op dat de levertijd 1 maand duurt! Nu bestellen is levering 3 a 4 september, wat vroeger helemaal niet zo was.

Ik vrees dat je pech gaat hebben als je naar de laatste reviews kijkt op de url die je hebt gepost:

Reviewed in Germany on 23 July 2021
Style Name: FluorideVerified Purchase
I bought this toothpaste in the drugstore as usual a few days ago. I was brushing my teeth with it and thinking whether I was brushing my teeth with children's soap or cheap sweet perfume! Unfortunately, I only noticed afterwards that the recipe was completely changed and was also advertised with “improved taste”! I thought it was a bad joke. I'm so glad that the original version was delivered here with herbs and no sweet cheap aroma!

Edit: On the second order, a few days later, they were shipped with the new recipe. Without natural content, cheap flavors and sweeteners. 5 stars would be for the original, 1 star for the new recipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
ja zie je... ook daar gaat het dan inmiddels niet meer goed komen... en zullen ze daar ook nog wel klachten krijgen.. maar het gaat niet veranderen.. we zijn gedoemd een alternatief te kiezen... boehoee.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Nou ik heb dan toch nog maar even bij onderstaand besteld... niet Amazon.. dat gok ik dan niet meer.. maar even de iets duurdere... die adverteerd met oud receptuur...

deze link is is bij 12 stuks dus 5,41...

Ik heb er 10x los besteld voor 5,75 ...als niet goed ... hup gaat weer terug... anders heb ik toch weer zo'n 7 mnd extra voorraad met 4 poetsende in huis.... :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berner
Co_2J schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:42:
Nou ik heb dan toch nog maar even bij onderstaand besteld... niet Amazon.. dat gok ik dan niet meer.. maar even de iets duurdere... die adverteerd met oud receptuur...

Ik heb er 10x los besteld voor 5,75 ...als niet goed ... hup gaat weer terug... anders heb ik toch weer zo'n 7 mnd extra voorraad met 4 poetsende in huis.... :9 _/-\o_
Heb je de ingrediënten al kunnen checken van de tandpasta die je gekocht hebt via doublef ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berner
jagroep schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:17:
[...]

Ik vrees dat je pech gaat hebben als je naar de laatste reviews kijkt op de url die je hebt gepost:

Reviewed in Germany on 23 July 2021
Style Name: FluorideVerified Purchase
I bought this toothpaste in the drugstore as usual a few days ago. I was brushing my teeth with it and thinking whether I was brushing my teeth with children's soap or cheap sweet perfume! Unfortunately, I only noticed afterwards that the recipe was completely changed and was also advertised with “improved taste”! I thought it was a bad joke. I'm so glad that the original version was delivered here with herbs and no sweet cheap aroma!

Edit: On the second order, a few days later, they were shipped with the new recipe. Without natural content, cheap flavors and sweeteners. 5 stars would be for the original, 1 star for the new recipe.
En sinds vandaag zie ik geen mogelijkheid meer om de oude te bestellen via amazon :'(
Hoe jammer!!

[ Voor 13% gewijzigd door Berner op 11-08-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Co_2J schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:42:

Leuk verdienen voor doublef! Tegen welke prijs zou de fabrikant begrijpen dat klanten bereid zijn heel veel te betalen voor het echte recept? Misschien willen ze het recept en de rechten wel verkopen, ik zie wel wat in een crowdfunding :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesmurf
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09-2022
Hydra schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:49:
[...]

Ze weten het wel hoor. Een vriend van me werkt als manager op die afdeling en het is gewoon een weloverwogen beslissing geweest. Er zijn een hoop testpanels overheen gegaan en ze schatten in dat het aantal 'nieuwe' klanten groter is, dan het aantal mensen dat 'vertrekt'.
Het blijft onbegrijpelijk waarom ze niet gewoon met een extra variant komen om op een nieuwe doelgroep te mikken. Dat zou veel duidelijker zijn voor zij die wel eens iets nieuws willen proberen, en GSK behoudt tegelijk de bestaande gebruikers die tevreden zijn met het oude recept.
Nu bekomen ze alleen maar veel verwarring en negatieve kritieken, beide lijken me niet bepaald het doel van een geslaagde marketing.
Daarnaast is wat er vooral veranderd is de hoeveelheid kruiden. Dat is minder en het is nu goedkoper te produceren.
Hier zit wellicht nog het meeste waarheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Berner schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Heb je de ingrediënten al kunnen checken van de tandpasta die je gekocht hebt via doublef ?
Ja het zijn nog de juiste oude formule netjes geleverd in een omdoos... dus wel ff waard om weer paar maande te rekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
RemcoDelft schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Leuk verdienen voor doublef! Tegen welke prijs zou de fabrikant begrijpen dat klanten bereid zijn heel veel te betalen voor het echte recept? Misschien willen ze het recept en de rechten wel verkopen, ik zie wel wat in een crowdfunding :*)
yep 2x zo duur als toen bij Amazon.. en evt. een mooie aanbieding bij de drogist... dan heb je als ondernemer wat geïnvesteerd in risico.. en mag je wat verdienen.... ja.. nood breekt wet ...
iets levensvreugde rekkende investering wetende dat 't uitstel van executie is... mag wat meer kosten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berner
Co_2J schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:15:
[...]

Ja het zijn nog de juiste oude formule netjes geleverd in een omdoos... dus wel ff waard om weer paar maande te rekken
Fijn om te horen!

Ik blijf het wel wat duur vinden voor onze zo geliefde tandpasta :-(

Ik ga dan toch op zoek moeten naar een andere tandpasta, JAMMER GENOEG.
Meer dan 5 euro voor tandpasta vind ik toch wat te veel van het goede!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
Berner schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Fijn om te horen!

Ik blijf het wel wat duur vinden voor onze zo geliefde tandpasta :-(

Ik ga dan toch op zoek moeten naar een andere tandpasta, JAMMER GENOEG.
Meer dan 5 euro voor tandpasta vind ik toch wat te veel van het goede!
Vind ik ook hoor, maar ja, als je bedenkt hoe lang ik met een tube doe (5 maanden) en dat vergelijk met een speciaalbiertje van dezelfde prijs (10-20 minuten), tjah... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 16:03

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Toch ook maar een 12 pack bij doublef besteld. Oude voorraad was op en die nieuwe is echt niet te doen… hopelijk inderdaad echt de oude formule, ik zal bevestigen hier…

Edit: Doosje binnen, allemaal inderdaad de oude goeie formule O+

[ Voor 16% gewijzigd door R4NCOR op 26-08-2021 22:45 . Reden: Bevestiging toegevoegd ]

• Berner
guillaume schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Vind ik ook hoor, maar ja, als je bedenkt hoe lang ik met een tube doe (5 maanden) en dat vergelijk met een speciaalbiertje van dezelfde prijs (10-20 minuten), tjah... :P
Oeps, ik doe helemaal niet zo lang met 1 tube parodontax. Geen idee hoe lang, maar zeker geen 5 maanden.
Ik gebruik dus duidelijk te veel tandpasta per keer :)

• Berner
Ik ben gisteren nog eens naar de tandarts geweest en haar gevraagd welk alternatief ze me aanraad in plaats van onze zo geliefde parodontax original.
Ze zei dat parodontax echt een heel goede tandpasta is, en zeker bij dit merk te blijven.

Ik heb alvast een staaltje meegekregen van de " Extra fresh complete protection " , kijken hoe die bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Extra Fresh Complete Protection is vooral heel veel schuimmiddel.

Ik heb nu de Ultra Clean, de oude formule, maar als ik naar de ingredienten kijk is dat al redelijk richting de nieuwe Original (licht zoete smaak en aroma in ingredientlijst). Ik had hiervoor de Extra Fresh oude formule maar die zijn op. Vind de smaak van Ultra Clean niet denderend.

Binnenkort maar over naar Zendium. Als ik dan toch moet wennen aan een nieuwe smaak dan maar eentje waar GSK niet beter van wordt. Ik ga een bedrijf dat zo met z'n klanten omgaat niet spekken door oude voorraad op te kopen.

• RemcoDelft
R4NCOR schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:50:
Toch ook maar een 12 pack bij doublef besteld. Oude voorraad was op en die nieuwe is echt niet te doen… hopelijk inderdaad echt de oude formule, ik zal bevestigen hier…

Edit: Doosje binnen, allemaal inderdaad de oude goeie formule O+
Nog steeds THT 12-2023?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 16:03

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ja, dat wel. 12 tubes is wel veel tot die datum, maarja.

• guillaume
Ik snap dat nog steeds niet: bij de tubes die ik uit Duitsland heb, staat nérgens een THT-datum op. Ik vraag me überhaupt af of je daar al teveel aandacht aan moet besteden bij tandpasta (en bij heel veel andere producten ook, ze zetten het vaak op om zich juridisch in te dekken en/of omdat het moet voor zover ik weet).

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Berner schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:29:

Ik zie dat je kunt kiezen voor de oude variant. De reviews gaan over de nieuwe variant. Iemand al de oude variant besteld via Amazon?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cil20
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-09-2021
Ongelooflijk.. 24 tubes 'oude formule' Paradontax kunnen bemachtigen.. gewoon bij een Spar in Italië. Mijn man had per ongeluk, uit gewoonte, Paradontax gehaald en ik was verbaasd de oude ingrediënten op de tube en op de verpakking te zien. Meteen uitgeprobeerd ter controle en daarna terug naar de winkel en alles opgekocht.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Misschien toch ook maar eens de voorraad uitbreiden. Na de nieuwe formule en een uitstap naar zendium had ik veel aften. Nu halverwege de tweede tube parodontax van Amazon en sindsdien geen last meer dus ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Update: Duitse Amazon heeft inderdaad nog de oude Paradontax, maar zonder Fluor. Dus maar weer 10 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
dr snuggles schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:30:
Update: Duitse Amazon heeft inderdaad nog de oude Paradontax, maar zonder Fluor. Dus maar weer 10 besteld.
Welke variant heb je besteld dan? Original?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
We hebben hier nu een tube parodontax no fluoride(nieuw recept) welke echt extreem raar chemisch smaakt. Zo erg zelfs dat we er misselijk van worden. Hebben meer mensen dit probleem, of zou het toevallig een foute batch zijn oid.

Ik weet hoe het nieuwe recept smaakt, dit is echt wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

martijn.s schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:29:
We hebben hier nu een tube parodontax no fluoride(nieuw recept) welke echt extreem raar chemisch smaakt. Zo erg zelfs dat we er misselijk van worden. Hebben meer mensen dit probleem, of zou het toevallig een foute batch zijn oid.

Ik weet hoe het nieuwe recept smaakt, dit is echt wat anders.
Dit klinkt als of er schoonmaakmiddel doorheen zit. Foute boel dus, en een batch die teruggeroepen moet worden. GSK bellen, als die "onbereikbaar" zijn de Voedsel en Waren Autoriteit (misschien deze wel zowiezo....).
Aangezien jullie er misselijk van werden is duidelijk dat er een gezondheidsrisico is.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Laatst online: 16:28
koboy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
[...]

Dit klinkt als of er schoonmaakmiddel doorheen zit. Foute boel dus, en een batch die teruggeroepen moet worden. GSK bellen, als die "onbereikbaar" zijn de Voedsel en Waren Autoriteit (misschien deze wel zowiezo....).
Aangezien jullie er misselijk van werden is duidelijk dat er een gezondheidsrisico is.
GSK heb ik meteen gemaild, voedsel en waren autoriteit ga ik zo proberen te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

En GSK is nu zelfs bezig de nieuwe smaak te verkloten: https://radar.avrotros.nl...een-omstreden-ingredient/
Het gaat hier niet om de no-fluoride, dus de tube van de reacties hierboven is waarschijnlijk een productie fout

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
Heeft iemand een antwoord nummer van GSK? Ik wil graag een serie nieuwe-smaak tubes die ik -per ongeluk- heb liggen retourneren met een vriendelijke briefje dat het vieze troep is. Kan alleen een postbus adres vinden, maar ik ga niet betalen voor het terugsturen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
latka schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:46:
Heeft iemand een antwoord nummer van GSK? Ik wil graag een serie nieuwe-smaak tubes die ik -per ongeluk- heb liggen retourneren met een vriendelijke briefje dat het vieze troep is. Kan alleen een postbus adres vinden, maar ik ga niet betalen voor het terugsturen natuurlijk.
Dacht dat ze in Zeist zaten... maar op hun site staat....
GlaxoSmithKline BV
Van Asch van Wijckstraat 55H
Amersfoort
3811 LP
Tel: 033-208 1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Co_2J schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:19:
[...]

Dacht dat ze in Zeist zaten... maar op hun site staat....
GlaxoSmithKline BV
Van Asch van Wijckstraat 55H
Amersfoort
3811 LP
Tel: 033-208 1100
Of kijk eens op antwoordnummer.nl

Ze hebben er 3 als je zoekt op "glaxo", maar ook de mededeling dat misbruik wordt gestraft en je IP in beeld. Om die reden zelf even opzoeken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04 15:02
Doordat ik bij aanbiedingen altijd al ruimschoots inkocht, kwam ik er recent pas achter dat die nieuwe smaak dus inderdaad niet te pruimen is, hoewel het na twee weken wel enigszins ging wennen.

Dankzij dit topic via Doublef 12 tubes oude formule kunnen bestellen. Wel wat duurder dan normaal in de winkel, maar niet exorbitant en tenminste de oude smaak. Gezien hoe lang ik normaliter met een tube doe zit ik de komende jaren wel weer goed. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Wouterkaas schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:09:
Doordat ik bij aanbiedingen altijd al ruimschoots inkocht, kwam ik er recent pas achter dat die nieuwe smaak dus inderdaad niet te pruimen is, hoewel het na twee weken wel enigszins ging wennen.

Dankzij dit topic via Doublef 12 tubes oude formule kunnen bestellen. Wel wat duurder dan normaal in de winkel, maar niet exorbitant en tenminste de oude smaak. Gezien hoe lang ik normaliter met een tube doe zit ik de komende jaren wel weer goed. :D
Ik dus toevallig gisteren ook een set van 12 tubes gekocht. Zojuist binnengekomen.
First things first. Alles laten vallen, tube uitpakken en proeven.

Zalig!! Originele smaak. En die heerlijke frisheid nu weer in m’n mond.

Andere tubes meteen weggegooid. Troep is het die zogenaamde verbeterde smaak. Blegh.

signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
sparcle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Ik dus toevallig gisteren ook een set van 12 tubes gekocht. Zojuist binnengekomen.
First things first. Alles laten vallen, tube uitpakken en proeven.

Zalig!! Originele smaak. En die heerlijke frisheid nu weer in m’n mond.

Andere tubes meteen weggegooid. Troep is het die zogenaamde verbeterde smaak. Blegh.
Waarom weggooien? Terugsturen naar de fabrikant omdat je ontevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Wouterkaas schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:09:

Denk dat ik ook nog maar eens m'n voorraad ga aanvullen. Heb nog een tube of 6 liggen, maar ben toch bang voor het moment dat ze een keer op zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

Tijntje

Hello?!

Zelf overgestapt op Weleda
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0013NP9FE

Bevalt goed is helaas niet te krijgen met fluoride.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woutertjez
  • Laatst online: 21-03 09:50
Doublef heeft de kleine tubes voor een spotprijs. 12 x 20ml voor maar €4,50. Meteen maar vier van die pakken ingekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagroep
Thanks. Wat een superprijs. Snel Besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Weet niet of je er wat aan hebt. Maar kwa tandpasta en mondwater is oxyfresh wat mij betreft nummer 1. Echt goed zonder fluoride en natuurlijke ingredienten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Figo112 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:14:
Weet niet of je er wat aan hebt. Maar kwa tandpasta en mondwater is oxyfresh wat mij betreft nummer 1. Echt goed zonder fluoride en natuurlijke ingredienten.
Tandpasta zonder fluoride is echt een no-go. Als er een ding is dat de gezondheid van tanden in de laatste eeuw met sprongen heeft verbeterd is het de toevoeging van fluoride in tandpasta.
Gelukkig is er ook Oxifresh met fluoride. Maar... daar zit dan weer SLS in. Ook niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Of-Aaargh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Tandpasta zonder fluoride is echt een no-go. Als er een ding is dat de gezondheid van tanden in de laatste eeuw met sprongen heeft verbeterd is het de toevoeging van fluoride in tandpasta.
Gelukkig is er ook Oxifresh met fluoride. Maar... daar zit dan weer SLS in. Ook niet best.
Flouride is een neurotoxische stof die in bepaalde hoeveelheden grote sschade aan de gezondheid kunnen brengen. Ik zeg niet dat je met beetje tandenpoetsen die hoeveelheden zal bereiken maar er is een reden waarom het zo gekwalicifeerd is. Dan heb ik liever dat ik alternatieven die naar mijn mening net zo goed werken zoals xytol die veilig zijn ook op hogere concentraties. Ik heb gelukkig nooit gaatjes of of andere issues met mijn tanden dus voor mij werkt het heel goed. Geen sls geen flouride.
Liever geen neurotoxische stoffen in mijn tandpasta:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6923889/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Figo112 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Flouride is een neurotoxische stof die in bepaalde hoeveelheden grote sschade aan de gezondheid kunnen brengen. Ik zeg niet dat je met beetje tandenpoetsen die hoeveelheden zal bereiken maar er is een reden waarom het zo gekwalicifeerd is. Dan heb ik liever dat ik alternatieven die naar mijn mening net zo goed werken zoals xytol die veilig zijn ook op hogere concentraties. Ik heb gelukkig nooit gaatjes of of andere issues met mijn tanden dus voor mij werkt het heel goed. Geen sls geen flouride.
Liever geen neurotoxische stoffen in mijn tandpasta:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6923889/
Dat artikel gaat over fluoride in drink- en grondwater. Het is inderdaad bekend dat fluoride in grote hoeveelheden schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Dat is waarom in de meeste landen geen fluoride aan het drinkwater wordt toegevoegd. Van de kleine hoeveelheden die we binnenkrijgen met tandenpoetsen is in de decennia dat het gedaan wordt nog nooit een nadelig effect aangetoond.
Overigens is het ook wel degelijk onverstandig E967 (xylitol) in grotere hoeveelheden binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Of-Aaargh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Dat artikel gaat over fluoride in drink- en grondwater. Het is inderdaad bekend dat fluoride in grote hoeveelheden schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Dat is waarom in de meeste landen geen fluoride aan het drinkwater wordt toegevoegd. Van de kleine hoeveelheden die we binnenkrijgen met tandenpoetsen is in de decennia dat het gedaan wordt nog nooit een nadelig effect aangetoond.
Overigens is het ook wel degelijk onverstandig E967 (xylitol) in grotere hoeveelheden binnen te krijgen.
Sorry maar enige bijwerking die van xytol is aangeveven dat het laxerend werkt. Fluoride op lange termijn in kleine hoeveelheden is nog niet zeker of het allemaal goed gaat, met name bij kinderen is nog niet genoeg onderzocht en zelfs een relatie met hersen ontwikkeling zoals in dit onderzoek ook aangegeven is.
https://www.hsph.harvard....ns-health-grandjean-choi/

Flouride hoort indezelfde rijtje als lood in water en daarme ga je ook niet je tanden poetsen foch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Figo112 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Sorry maar enige bijwerking die van xytol is aangeveven dat het laxerend werkt. Fluoride op lange termijn in kleine hoeveelheden is nog niet zeker of het allemaal goed gaat, met name bij kinderen is nog niet genoeg onderzocht en zelfs een relatie met hersen ontwikkeling zoals in dit onderzoek ook aangegeven is.
https://www.hsph.harvard....ns-health-grandjean-choi/

Flouride hoort indezelfde rijtje als lood in water en daarme ga je ook niet je tanden poetsen foch?
We gaan offtopic, maar wederom, ook deze link gaat over onderzoeken naar fluoride in (drink)water, toegevoegd of van nature. Er is nog nooit schade vermoed of aangetoond door het in zeer kleine hoeveelheden binnenkrijgen van fluoride zoals dat in de meeste landen gaat, via tandpasta, spoelen of applicatie bij de tandarts.
De vergelijking met lood is een beetje raar. Ik weet dat er kringen zijn die fluoride op deze manier afwijzen. Ik gun ieder hun geloof, hoor. Als jij tevreden bent over je fluoride- en loodvrije tandpasta, prima! Gelukkig is er in Nederland geen fluorideplicht (en ook geen fluorideverbod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Of-Aaargh schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:26:
[...]

We gaan offtopic, maar wederom, ook deze link gaat over onderzoeken naar fluoride in (drink)water, toegevoegd of van nature. Er is nog nooit schade vermoed of aangetoond door het in zeer kleine hoeveelheden binnenkrijgen van fluoride zoals dat in de meeste landen gaat, via tandpasta, spoelen of applicatie bij de tandarts.
De vergelijking met lood is een beetje raar. Ik weet dat er kringen zijn die fluoride op deze manier afwijzen. Ik gun ieder hun geloof, hoor. Als jij tevreden bent over je fluoride- en loodvrije tandpasta, prima! Gelukkig is er in Nederland geen fluorideplicht (en ook geen fluorideverbod).
Die vergelijking met lood is gewoon in het artikel die ik eerder heb gedeeld. Probleem is dat er geen grondig onderzoek is gedaan naar minimale inname op lange termijn na tandenpoetsen, wel geven deze onderzoeken aan dat kleine kinderen grotere risico lopen op meer inname na inslikken. Je ziet dat zulke onderzoeken gewoon erg traag zijn. Zo was teflon ook altijd safe maar nu zie je na meer dan 50jaar toch dat men de schadelijke effecten zien en nu een algeheel verbod willen invoeren. Een stof die als neurotoxisch bestempeld is naar mijn mening ook in kleine hoeveelheden vooral bij kindrren nogo omdat lange termijn effect niet duidelijk is. Maargoed inderdaad ieder zijn geloof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:06
Hier bij de Dirk in Maarssen(broek) de groene variant met ‘plantaardige’ ingrediënten. 2 stuks voor € 4,50. Komen zo te zien uit het buitenland, zit een losse sticker op met NL instructies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9wjk-2NU2i6UxxRWCw76T9tkfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoR6m9x9DzaN8cxdhnrOWbRs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLS4X9qaZAJsmfsRHg0BHD5SXcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VneGmhDtsIsCWvyvw3oUiNW7.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door ElGrandoNeuso op 19-01-2022 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:09

chrisros

I turn coffee into code

woutertjez schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:29:
Doublef heeft de kleine tubes voor een spotprijs. 12 x 20ml voor maar €4,50. Meteen maar vier van die pakken ingekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E2fjEQo8ILwmOaxyfNLZQgq6EE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBemd5w6jrDcEIIdwtA13ay9.jpg?f=fotoalbum_large

woutertjez! Mijn dank is groot, zojuist 8x 12 mini-tubes mogen ontvangen. Mn vriendin keek mij wel een beetje raar aan toen ik d'r vertelde dat ik 96 Madurodam-size tubetjes had aangeschaft van haar geliefde tandpasta. Echter veranderde alle verbazing naar blijdschap toen de oude-vertrouwde smaak bevestigd werd!

Voor mensen die nog twijfelde, bij doubleF is de oude formule dus ook echt de oude formule.

[ Voor 22% gewijzigd door chrisros op 26-01-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagroep
chrisros schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:01:
[...]

[Afbeelding]

woutertjez! Mijn dank is groot, zojuist 8x 12 mini-tubes mogen ontvangen. Mn vriendin keek mij wel een beetje raar aan toen ik d'r vertelde dat ik 96 Madurodam-size tubetjes had aangeschaft van haar geliefde tandpasta. Echter veranderde alle verbazing naar blijdschap toen de oude-vertrouwde smaak bevestigd werd!

Voor mensen die nog twijfelde, bij doubleF is de oude formule dus ook echt de oude formule.
Er staat overigens wel een vervaldatum op van 2022/09 bij de laatste mini's van DoubleF. Desalniettemin ben ik er ook erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zojuist van amazon.de helaas de 'vernieuwde' smaak aka waardeloze versie ontvangen (Fluor). Dus ook in Duitsland zijn we helaas klaar...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:05
Graag dit via VAO forum doen.

[ Voor 103% gewijzigd door Ardana op 01-04-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Das 3 tubes tandpasta (20x12=240ml, normaal is 75ml dus 3,2 tubes)
Dat lukt niet in een half jaar tijd? :9

[ Voor 41% gewijzigd door Ardana op 01-04-2022 23:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste