Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 17:35
Houdbaarheid is ook maar een suggestie. Een maandje of 2 extra maakt niet zoveel uit voor cosmetische producten.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 01-04-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:42

koboy

Heb een idee voor een icon

Mijn Duitse tubes staat helemaal geen datum op, en op een Nederlandse (whitening) die ik heb liggen staat nergens THT of TGT op, alleen "EXP" met een datum. Die datum lijkt er alleen maar op te zitten om de consument in de war te brengen.
Daarnaast zit er zo veel zout in parodontax dat dat echt niet bederft. Ik zou het lekker zelf opmaken, zeker gezien het originele recept niet meer gemaakt wordt en alleen maar in restpartijen te koop is bij doubleF.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 01-04-2022 23:08 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 12:09
Ah sorry! Ik wist niet dat iets weggeven niet mocht in dit topic :X

Misschien krijg ik ze wel op en gaan ze inderdaad niet zo snel over datum als erop staat. Ik heb alleen ook nog een aantal grote tubes en gebruik niet zoveel per keer, dus zag al helemaal voor me dat ik over een tijdje een stapel tubes over heb die niet meer goed zijn 8)7

Alhoewel... Een tube over datum met origineel recept zal waarschijnlijk alsnog beter smaken dan het nieuwe recept _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 19:58
Nou voor mij lijkt het toch echt tijd om een alternatief te gaan zoeken, wat een gedoe met al die soorten tandpasta tegenwoordig..

Gebruik nu Vitis maar dat vind ik eigenlijk ook niets.. alle keuzes die ik maak zijn een compromis op wat parodontax was -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

joon schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:03:
Nou voor mij lijkt het toch echt tijd om een alternatief te gaan zoeken, wat een gedoe met al die soorten tandpasta tegenwoordig..

Gebruik nu Vitis maar dat vind ik eigenlijk ook niets.. alle keuzes die ik maak zijn een compromis op wat parodontax was -O-
DoubleF heeft deze nog steeds:
woutertjez in "Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu"
Hier te vinden en met code DOUBLEF5 nog 5% extra korting.

Ik heb 11x12 mini besteld :+
Daarna is het wel over met de pret :X Arrogante eikels bij GSK |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 19-06-2022 14:15 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:47
Ik ben sindskort over op Zendium Extra Fresh. Is even wennen, maar zoveel beter dan Parodontax tegenwoordig. Jammer dat ik daarmee Unilever sponsor, maar GSK ga ik niet vrijwillig sponsoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
_JGC_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:29:
Ik ben sindskort over op Zendium Extra Fresh. Is even wennen, maar zoveel beter dan Parodontax tegenwoordig. Jammer dat ik daarmee Unilever sponsor, maar GSK ga ik niet vrijwillig sponsoren.
Op welke manier beter dan? Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Olep schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Op welke manier beter dan? Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een alternatief.
Parodontax heb je om de smaak en geen SLS. Nu ze de smaak overhoop hebben gehaald en allerlei kunstmatige aroma's hebben toegevoegd ben ik gaan zoeken naar een andere tandpasta zonder SLS en met fluoride.
Zendium voldoet daaraan, schuimt je niet de bek uit en is na even wennen wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik gebruik Paradontax omdat het voor een groot deel bestaat uit natriumbicarbonaat. Wat mijn tandvlees erg prettig vindt. Er zijn maar weinig fluoridehoudende alternatieven die dat ook hebben. Zendium in elk geval niet. In zendium zit net als in de meeste tandpasta's Hydrated Silica (kiezelzuur) als vulmiddel ipv natriumbicarbonaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloHello
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Goedemorgen,
ik wil jullie er ook even op wijzen dat er een nieuw ingrediënt is toegevoegd bij de 'vernieuwde' smaak. Dit is Titanium dioxide. Radar heeft hier ook al een artikel over gemaakt, zelf wist ik dit niet. Hoezo stop je dit in tandpasta?? Verder kun je nog allerlei onderzoeken nalezen op internet. Bij inademing veroorzaakt deze stof longkanker. Over inname via de slijmvliezen is nog te weinig bekent en hier moet meer onderzoek naar gedaan worden. Eeeuuuhhhmmm dank je maar dat wacht ik niet af!
Misschien is dit al eens genoemd maar er waren zoveel berichten dat ik niet alles gelezen heb...maar hopelijk hebben jullie hier iets aan.

https://www.google.com/am...een-omstreden-ingredient/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HelloHello schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:27:
Goedemorgen,
ik wil jullie er ook even op wijzen dat er een nieuw ingrediënt is toegevoegd bij de 'vernieuwde' smaak. Dit is Titanium dioxide. Radar heeft hier ook al een artikel over gemaakt, zelf wist ik dit niet. Hoezo stop je dit in tandpasta?? Verder kun je nog allerlei onderzoeken nalezen op internet. Bij inademing veroorzaakt deze stof longkanker. Over inname via de slijmvliezen is nog te weinig bekent en hier moet meer onderzoek naar gedaan worden. Eeeuuuhhhmmm dank je maar dat wacht ik niet af!
Misschien is dit al eens genoemd maar er waren zoveel berichten dat ik niet alles gelezen heb...maar hopelijk hebben jullie hier iets aan.

https://www.google.com/am...een-omstreden-ingredient/
Beetje alarmistisch, maar wel apart dat GSK een ingrediënt toevoegt waarvan ze weten dat het toch weer uitgefaseerd gaat worden 8)7

*aait doos van 20 tubes oude Parodontax in de badkamer*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:02
@HelloHello Titanium dioxide zat ook al in de producten met oude smaak, in ieder geval in de Whitening-variant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7lMUmXbMNNGPhcag1ZiiLHbg40=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/artzkHwhGpcOFFuVSN3xoYEz.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door guillaume op 30-07-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloHello
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
@TMDC heel bijzonder hè...hahaha aai jij maar lekker je doos! Ik heb bij Double F online net voor heuuul veel geld mini tubes Paradontax oude formule besteld! Heerlijk!
@guillaume dat wist ik niet! Maar ik gebruikte alleen de original. Als ik die onderzoeken lees word ik er wel erg verdrietig van. Onze gezondheid is blijkbaar niet zo heel belangrijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HelloHello schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:02:
@guillaume dat wist ik niet! Maar ik gebruikte alleen de original. Als ik die onderzoeken lees word ik er wel erg verdrietig van. Onze gezondheid is blijkbaar niet zo heel belangrijk
Ik zou de toxicologische gegevens van al die natuurlijke oliën die er in zitten dan ook maar niet opzoeken als ik jou was ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Vandaag oude formule in Beverwijk gekocht. Duo pack voor € 5. :*) oOo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiki123
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09-2022
nu toch door mijn voorrad ECHTE parodontax heen, balen balen balen.. zelfs de partijwinkels hebben nu niks meer en zelf de mini tubes zijn bijna niet meer te krijgen. Misschien toch de tocht naar Beverwijk maken, nu deze ik thread gevonden heb. Ik las de berichten en maak hieruit op geen echt alternatief dus. Lijkt er bijna op dat je het zelf moet gaan (laten) maken. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelbx
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-05 11:00
Nou, met de wanhoop wel, en dan heb ik nog behoorlijke voorraad. Mijn vriendin net zo.

Maar inderdaad: zelfmaken (maar ja, geen fluoride? Dat wil ik per se wél), of nieuwe productie, door een partij.

Dat laatste opperde iemand een jaar ofzo geleden op dit draadje ook al, om wellicht zelf productiemogelijkheid te gaan onderzoeken.

Ik hoop inmiddels dat er op enig moment inderdaad weer 'een producent' zal komen om deze nu braakliggende 'smaakhoek' in te invullen en typ deze bijdrage slechts om dat idee, als het ergens leeft, te voeden.

[ Voor 28% gewijzigd door marcelbx op 13-09-2022 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:20

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Ten eerste: dank voor dit topic, zo heb ik een tijdje geleden ook wat dozen bij DoubleF kunnen bestellen, waarvan de laatste nu is aangebroken, dus het einde is in zicht. Nooit gedacht dat tandpasta de Heilige Graal zou worden.

Ik moet me eens verdiepen in zelf maken (altijd wel bicarbonaat in huis, en de meeste van die kruiden tieren welig in mijn tuin en die van de buren), of hopen dat een andere producent in dit gat springt. Of natuurlijk Tweakers Tandpasta crowdfunden.

Binnenkort ook maar andere (kruiden)tandpasta's kijken en die op smaak testen (in de Duitse Bioladen staat een half schap, daar moet toch iets redelijks tussen zitten). Die zijn weliswaar zonder fluor, want in die reformhoek is dat ook de bron van alle kwaad, terwijl het in mijn kinderjaren bijna als wondermiddel gold: ik kreeg als kind elk halfjaar een fluorbehandeling, bijten in zo'n bitje met smurrie die naar fruit zou moeten smaken, maar gewoon goor was. En je had van die roze potjes met kleine fluortabletjes, volgens mij zijn alle jarenzeventigkoters daarmee volgegooid. Bestaan die nog?

Ik moet volgende week toch op controle en zal de tandarts eens naar de huidige fluoropties vragen. Ik had hem al eerder op de hoogte gesteld van de Parodontax-Paniek, maar als niet-liefhebber snapte hij niet wat er zo geniaal aan de smaak en structuur van de Oude is. 'Als je maar goed poetst'. Ja, snap ik, maar ik moet niet over mijn nek gaan van mijn tandpasta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

Tijntje

Hello?!

Ben zelf overgestapt op Weleda, is wel zonder Fluor, maar verder heel vergelijkbaar met Paradontax
https://www.amazon.de/-/e...s-Cariaries/dp/B0013NP9FE

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Goed om te weten, dank je. Ook met een zoute smaak, zie ik, dat klinkt veelbelovend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:02
Is ook in Nederland te koop onder de naam WELEDA Saline

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Voor degenen die Parodontax kochten vanwege parodontitis (en niet vanwege de smaak :P ): Meridol zou een optie kunnen zijn. Volgens de Duitse Stiftung Warentest helpt dat ertegen. Meridol was daar ook beste uit de test.

[ Voor 7% gewijzigd door Fireshade op 15-09-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:10
Ik heb nog 7 tubes over van 75 ml. Gaat dat spul nog over datum..? Hmm

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

banaliteit schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:38:
Ik heb nog 7 tubes over van 75 ml. Gaat dat spul nog over datum..? Hmm
Hier ook, maar koel en donker bewaard, dus die gaan we gewoon opmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hier ook over datum maar volgens mij is dat onzin. Ik poets er vrolijk mee door ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Tomba op 17-09-2022 13:28 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• guillaume
Op de tubes (en verpakking) van de Parodontax die ik uit Duitsland heb laten komen via die Amazon-deals uit dit topic (overigens niet helemaal dezelfde smaken als de oude Parodontax hier in Nederland) staat zelfs helemaal geen houdbaarheidsdatum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• esan2000
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Hallo iedereen,

Ik zag ze bij DoubleFOnline.nl weer te koop staan, heb ze gebeld en ze hebben weer een partij opgekocht! Ze hebben de Original & Extra Fresh Oude Formule. Logisch dat ze in prijs duurder zijn geworden, want de leverancier heeft ook natuurlijk de prijs verdubbeld.

Heb gelijk 5 dozen besteld! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:29
esan2000 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:12:
Hallo iedereen,

Ik zag ze bij DoubleFOnline.nl weer te koop staan, heb ze gebeld en ze hebben weer een partij opgekocht! Ze hebben de Original & Extra Fresh Oude Formule. Logisch dat ze in prijs duurder zijn geworden, want de leverancier heeft ook natuurlijk de prijs verdubbeld.

Heb gelijk 5 dozen besteld! :)
Hmm zie net dat ik nog maar 2 tubes heb, toch maar extra bestellen dan. Wel pijn in de portemonnee, maar beter dan pijn in de mond door aften die ik sinds terugkeer bij de oude formule nauwelijks meer heb.
Code DOUBLEF5 werkt blijkbaar ook nog :)

[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 30-11-2022 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Code Sinterklaas10 levert 10% korting op de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Ook weer 2 dozen besteld (met 10% korting).
Kan ik weer ruim 2 jaar vooruit.
(Houdbaarheid tot 4/2023) dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 17:18
had nog 20 tubes.... toch maar doosje bijgekocht...
pfff znd korting 7,50 p tube... met de korting valt het toch nog enigzins mee.. 6,75
In augustus '21 nog 5,75 betaald per tube....

We geven de inflatie maar de schuld... nood breekt wet hé... moet er wat voor hebben

GSK geeft geen krimp meer... we hebben het toch nog beetje weten te verlengen de verplichte overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik vrees dat het de schaarste is, die handelaars die nog oude voorraden hebben de kans geeft de prijs op te drijven. Ik kocht tot voor een tijd geleden ook bij DoubleF nog wel eens de oude formule, toen ze nog normale winkelprijzen (of lager) hanteerden. Maar nu hebben ze blijkbaar ontdekt dat ze kunnen vragen wat ze willen, het verkoopt toch wel. Ik ga echt niet de dubbele prijs betalen voor tubes die niet eens meer zo lang houdbaar zijn. En dan durven ze het nog een aanbieding te noemen ook. Ik krijg eerlijk gezegd van dit scalpen een beetje een vieze smaak in mijn mond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esan2000
Het is ook wel logisch (denk ik) dat er een prijsverhoging is, want handelaren zijn zeker niet dom, dus die gaan hun prijzen verdubbelen of zelfs meer. Dan een klant als Double F moet het wel inkopen voor een hoge prijs en ook met inflatie, kunnen handelaren kosten dekken op deze producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Wat hou ik toch van dit topic, meteen weer een voorraad besteld, want die begon te slinken! Dank voor de tip.

Wel een rib uit het lijf, maar niets gaat boven de oude formule. Nadat ik me laatst wederom bij de tandarts had beklaagd over de schofterige actie van GSK gaf die me een paar proefmonsters van andere merken mee die volgens hem goed smaakten, maar nee. Weer zo'n goor chemisch smaakje, gatverdamme.

Telt dit nu ook meteen als noodpakket voor rampen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
Wat zegt een houdsbaarheids datum bij dit soort producten ? Ik ben iemand die daar wel
een beetje op let eigenlijk. Maar wellicht zit er rek in ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Kan op zich geen kwaad, het kan alleen zijn dat bepaalde ingrediënten na die datum minder werkzaam zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esan2000
Heel eerlijk, na de houdbaarheidsdatum kan je het nog gebruiken, want tandartsen zeggen zelf: op tandpasta moet eigenlijk geen houdbaarheidsdatum opstaan. Nu zie je bij heel veel andere merken tandpasta's de logo ''na de opening 12m houdbaar'' en dat is beter, want als je de seal er niet van af haalt, kan je het nog bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
Oke, met 12 tubes doe ik ruim 2 jaar denk ik :) Dus eens kijken of ik niet ergens iets minder kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:46
VeertienKaVier schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:28:
Wat hou ik toch van dit topic, meteen weer een voorraad besteld, want die begon te slinken! Dank voor de tip.

Wel een rib uit het lijf, maar niets gaat boven de oude formule. Nadat ik me laatst wederom bij de tandarts had beklaagd over de schofterige actie van GSK gaf die me een paar proefmonsters van andere merken mee die volgens hem goed smaakten, maar nee. Weer zo'n goor chemisch smaakje, gatverdamme.

Telt dit nu ook meteen als noodpakket voor rampen? ;-)
Heb ook vandaag een doos met 12 stuks binnengekregen. Ik had nog maar 2 originele tubes liggen en was wat aan het experimenteren. Enige alternatief tot nu toe voor mij is Weleda Salina. Helaas zonder fluoride, maar geen geschuim en lekker zoutig.

Desalniettemin erg blij met de nieuwe voorraad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 21:36
Co_2J schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Hey Simnek, heb je die al eens geprobeerd dan en wat is de "smaakverhouding" naar de originele Paradontax....
Want ook deze is via Amazon.de te bestellen

Salviagalen® F Madaus

enkel is wel een beetje ( 8)7 ) duurder en ook nog ruime verzendkosten... dus voordat ik die eens als optie ga bestellen ... geeft een smaakervaring van een kenner hopelijk een duidelijker beeld dan enkel de verwijzing naar de originele fabrikant en zijn huidige product.
Het is niet zo zoutig en het schuimt meer. Echter wat betreft smaak en reactie van het tandvlees is het inderdaad een goede vervanger voor de oude Paradontax. Gewoon te verkrijgen over de grens bij de locale DM.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esan2000
Je kan ze ook per stuk kopen, per 12 is een voordeelverpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
esan2000 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:34:
Je kan ze ook per stuk kopen, per 12 is een voordeelverpakking
Ik zie bij DoubleF alleen de 12-stuks oude formule. per stuk is nieuwe formule. Trouwens ik zou het geen voordeelverpakking durven noemen, met 7,50 per tube terwijl de winkelprijs altijd onder de 5 euro lag, met regelmatig 1+1 acties bij supermarkt en drogisterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esan2000
Maar je praat over minimaal 4 jaar terug en toen was ook alles goedkoper. Er is sprake van inflatie, producten worden eenmaal duurder door grondstoffen en de oude formule heb ik nog niet ergens anders gezien. Het lijkt me logisch dat een leverancier dan ze prijzen verdubbeld of zelfs verdriedubbeld. Die 1+1 actie was er wel, maar kan je nu de oude formule 1+1 vinden? Je kan ook zeggen van gas/elektra was vroeger ook veel goedkoper, maar ja andere tijden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:07
Bij ons in de drogisterij liggen er nu 2 varianten van hetzelfde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pT0BPPQ6lrYYryXjtsr5oeCOOlM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kleZEyFGL5YipicNEAZRs3Gl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UG0zu5PByIzDwvgY_Z-dFCW3M4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbiBs1LEslj2fowLuPIeJ5MQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ_Fg2tfWeaIE0tFU1L6YvUcP2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCIkuzhHzQ6eHtGBzzGVKONl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bha145qat0POHDP97yKWK5MpEW8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGWfJZQtfKSBwpXYeFBL2Ehd.jpg?f=fotoalbum_tile

Zit hier daadwerkelijk nog de oude variant bij of zijn dit beide vage recepten? Heb nog een tube zoutigere tandpasta en dat bevalt me veel beter dan de zoete soorten :+
Kostten beide 3,45€/tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:45
@vrilly Ingrediënten zijn hetzelfde, lijkt me een nieuwe verpakking. De oude had andere ingrediënten, bijvoorbeeld Mentha Piperita Oil.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 05-12-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esan2000
@vrilly Volgens is dat niet de oude smaak, want complete protection & ultra clean hadden nooit een oude smaak. Die werden geïntroduceerd toen de nieuwe smaak op de markt kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• latka
Net 36 tubes oude formule bij DoubleF besteld. Nu 65 euro per 12 (~5,40 per tube). Nog steeds houdbaar tot 4/2023, maar dat geloof ik wel. Ik denk dat dit de laatste keer is dat ik de oude smaak ga vinden. Met zo'n voorraad moet ik in ieder geval 2 jaar vooruit kunnen (er zijn hier meer gebruikers). Dan maar kijken wat er in dit topic als suggestie naar voren is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
latka schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:10:
Net 36 tubes oude formule bij DoubleF besteld. Nu 65 euro per 12 (~5,40 per tube). Nog steeds houdbaar tot 4/2023, maar dat geloof ik wel. Ik denk dat dit de laatste keer is dat ik de oude smaak ga vinden. Met zo'n voorraad moet ik in ieder geval 2 jaar vooruit kunnen (er zijn hier meer gebruikers). Dan maar kijken wat er in dit topic als suggestie naar voren is gekomen.
Doe je goed... had er nog in nov '22 € 80,95 voor 12st betaald incl. een kortiing... ... 6,75 pst.
Ook nog een aanvulling op de liggende ... als uitstel van "excecutie"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonne9
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:59
Voor degene die nog opzoek zijn naar de classic fluoride vrij in de oude smaak, deze wordt in Oostenrijk nog verkocht via de apotheek als Parodontax Med. Via https://www.valsona.at/parodontax-med-zahncreme is deze te bestellen en wordt verstuurd naar NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:14
Co_2J schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Doe je goed... had er nog in nov '22 € 80,95 voor 12st betaald incl. een kortiing... ... 6,75 pst.
Ook nog een aanvulling op de liggende ... als uitstel van "excecutie"
In november 2020 heb ik bij doublef 80 euro voor 24 stuks betaald. De goede oude tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casteko
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-05 15:22
iemand ervaring met Elgydium als mogelijke vervanger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co_2J
casteko schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:20:
iemand ervaring met Elgydium als mogelijke vervanger?
Nou nee.. maar bedoel je deze?

Heb je er zelf 1 gekocht / geprobeerd.. of werd je op deze geattendeerd door iemand ?
De tekst en ingredienten ziet er redelijk aantrekkelijk uit... enkel geen fluoride zo te zien.. en ook aroma's
Ben benieuwd naar de smaak...

https://www.pazzox.nl/nl/...pasta-a-plak-tube-75ml-1/

Deze tandpasta bevat een zuiverend bestanddeel, chloorhexidine digluconaat, dat met het oog op een optimale dagelijkse hygiëne werd gecombineerd met calciumcarbonaat dat een polijstende werking heeft. De milde schurende formule zorgt voor efficiënt poetsen zonder het glazuur aan te tasten. Bovendien geeft Elgydium Anti-plak een heerlijk fris gevoel tijdens het poetsen.

Klinisch bewezen doeltreffendheid: 93% minder tandplak na 3 weken*.
Samenstelling
INGREDIENTS: WATER (AQUA), CALCIUM CARBONAAT, GLYCERINE, GEHYDRATEERD SILICIUM DIOXIDE, AROMA, CARRAGEEN, LAURYL GLUCOSIDE, NATRIUM METHYL CACAOYL TAURAAT, CELLULOSE GOM, CHLOORHEXIDINE DIGLUCONAAT, LIMONEEN, NATRIUM PROPIONAAT, NATRIUM SACCHARINE.

om even er naast te zetten zie :
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64569156

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• latka
Doublef online heeft ze nog steeds: 12 tubes voor 55 euro. Wel met datum 4/2023 maar dat was al eerder in dit topic behandeld (dit was geen advertentie maar een headsup voor mensen die nog zoeken naar een alternatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:13
De Etos in Zwijndrecht heeft nog een partij met de oude smaak liggen. €5.15 p/st.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
latka schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:25:
Doublef online heeft ze nog steeds: 12 tubes voor 55 euro. Wel met datum 4/2023 maar dat was al eerder in dit topic behandeld (dit was geen advertentie maar een headsup voor mensen die nog zoeken naar een alternatief)
Tnx... laatste keer dat ik keek was het half 80,- ofzo.. dat vond ik te gortig...
55,- voor 12 toch nog even gedaan.. doen hier tubetje per 2-3 weken... dat komt wel op!.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
latka schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:25:
Ik wacht nog een week, wellicht dat ze bij Doublef na de verloopdatum wat minder duur verkocht worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bij DoubleF nu ook echt uitverkocht. Is er iemand die een goed fluoridehoudend alternatief gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Cocytus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:44:
Bij DoubleF nu ook echt uitverkocht. Is er iemand die een goed fluoridehoudend alternatief gevonden heeft?
Parodontax med uit Oostenrijk laten komen. Zie de post van bonne9 1 pagina terug

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
koboy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:48:
[...]

Parodontax med uit Oostenrijk laten komen. Zie de post van bonne9 1 pagina terug
Zou je ons willen laten weten hoe die is als je het geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Was van plan wat tubes mee te nemen van vakantie, maar ben nog niet bij een apotheek geweest. Maar even 1 opzoeken voor maandagochtend als we terug gaan.
Wat ik begreep was dit nog het oude recept....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
koboy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:48:
[...]

Die bevat geen fluoride, helaas. :-( Zie hier.

[ Voor 15% gewijzigd door Cocytus op 24-06-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Cocytus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:41:
[...]

Die bevat geen fluoride, helaas. :-( Zie hier.
Dank je! Had hier al naar gezocht. Scheelt een stop maandag, eerst op zoek dan naar een simpel mondwater met alleen fluoride. Heb ook nog een stapel mini-tubes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik weet niet of mensen het hier nog hebben gechecked, maar het recept van Parodontax is weer veranderd.
Het smaakt een stuk zouter (en minder zoet) dan voorheen. De tandpasta ziet er ook veel lichter uit. Waarschijnlijk teveel klachten gehad over die misselijkmakende zoetheid eerst.
Ik heb het geprobeerd, en ik vond het wel okee eigenlijk. Zoals voorheen met soda en fluoride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Fireshade schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:13:
Ik weet niet of mensen het hier nog hebben gechecked, maar het recept van Parodontax is weer veranderd.
Het smaakt een stuk zouter (en minder zoet) dan voorheen. De tandpasta ziet er ook veel lichter uit. Waarschijnlijk teveel klachten gehad over die misselijkmakende zoetheid eerst.
Ik heb het geprobeerd, en ik vond het wel okee eigenlijk. Zoals voorheen met soda en fluoride.
Zou het kunnen dat je een oude tube ergens te pakken hebt gekregen per ongeluk? Op de website staat namelijk niets over een veranderd recept, en de ingrediënten staan daar nog vol zoetstof en kleurstof: Sodium Bicarbonate, Aqua, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Aroma, Xanthan Gum, Sodium Fluoride, Sodium Saccharin, Steviol Glycosides, Limonene, Cl 77491

Kun je dit vergelijken met de ingrediënten op de tube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbx
Goh, dat verbaast mij zeer.

Benieuwd of ze daarvan op hun site dan ook weer een mooie 'marketingkletspraat'-uitleg geven. Ikzelf ben nu te lui om die voor mij deprimerende GSK-omgeving weer te bezoeken - ik denk totdat mijn huidige voorraad op zijn eind gaat raken... ;-)

Wel zeer dank voor je bericht!

[ Voor 9% gewijzigd door marcelbx op 14-08-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbx
.

[ Voor 102% gewijzigd door marcelbx op 14-08-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

koboy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Zou het kunnen dat je een oude tube ergens te pakken hebt gekregen per ongeluk? Op de website staat namelijk niets over een veranderd recept, en de ingrediënten staan daar nog vol zoetstof en kleurstof: Sodium Bicarbonate, Aqua, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Aroma, Xanthan Gum, Sodium Fluoride, Sodium Saccharin, Steviol Glycosides, Limonene, Cl 77491

Kun je dit vergelijken met de ingrediënten op de tube?
Nee, geen oude tube (helaas). Gekocht in een landelijke 'drogist' met zeer korte voorraden (Kruidvat).
Toen GSK de eerste keer van recept veranderde, werd dat ook niet vermeld, en stond er vrolijk "Original" op de verpakking. Smerige truuk :(
Er zit nu ook gewoon zoetstof in, maar het proeft veel minder zoet, de zoute smaak overheerst.
Er zit ook kleurstof in, want het is een lichte tint rozig, maar lang niet zo donker als het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Fireshade schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Nee, geen oude tube (helaas). Gekocht in een landelijke 'drogist' met zeer korte voorraden (Kruidvat).
Toen GSK de eerste keer van recept veranderde, werd dat ook niet vermeld, en stond er vrolijk "Original" op de verpakking. Smerige truuk :(
Er zit nu ook gewoon zoetstof in, maar het proeft veel minder zoet, de zoute smaak overheerst.
Er zit ook kleurstof in, want het is een lichte tint rozig, maar lang niet zo donker als het origineel.
Thanks!
Als mijn voorraad mini's op is maar eens proberen dan. Vrees wel het ergste, want de frisdrank van tegenwoordig met half suiker, half zoetstof vind ik ook niet te zuipen. Het nep zoet blijft bij mij in de mond plakken :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guillaume
koboy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:52:
Als mijn voorraad mini's op is maar eens proberen dan. Vrees wel het ergste
Ik verwacht ook niet veel, maar het zou misschien wel fijn zijn als @Fireshade een fotootje van de lijst van ingrediënten kan plaatsen, dan hebben we een wat meer concreet idee.
koboy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:52:
, want de frisdrank van tegenwoordig met half suiker, half zoetstof vind ik ook niet te zuipen. Het nep zoet blijft bij mij in de mond plakken :(
Pfft, ik heb echt precies hetzelfde. Bij sommige zoetstoffen (aspartaam en steviolglycoside in het bijzonder) is het gewoon alsof er vanaf m'n gehemelte tot voor in m'n keel een laagje wordt gedeponeerd met zeurende semi-zoete smaak. Die smaak is nauwelijks weg te spoelen met water "vervangende" suikerhoudende drank en ik zit er dan soms tot wel 12 uur mee. Echt een misselijkmakende smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Op verzoek :)
Originele ingredientenlijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZBjZWUWk_RnKkLRbPkpFDCoOBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4S8N45N3stfVj9cgqwYXJ6G.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe recente ingredientenlijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54h0DnYBGg5vBf1Sfguf4s6Y-RE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mWhL2jrYFxY4u6TIJAWTW9xB.jpg?f=user_large
Kleurstof is gelijkgebleven CI 77491 (ijzeroxide).
Er is steviolglycoside toegevoegd, en alcohol en kruiden zijn eruitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

guillaume schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:32:
[...]

Ik verwacht ook niet veel, maar het zou misschien wel fijn zijn als @Fireshade een fotootje van de lijst van ingrediënten kan plaatsen, dan hebben we een wat meer concreet idee.

[...]

Pfft, ik heb echt precies hetzelfde. Bij sommige zoetstoffen (aspartaam en steviolglycoside in het bijzonder) is het gewoon alsof er vanaf m'n gehemelte tot voor in m'n keel een laagje wordt gedeponeerd met zeurende semi-zoete smaak. Die smaak is nauwelijks weg te spoelen met water "vervangende" suikerhoudende drank en ik zit er dan soms tot wel 12 uur mee. Echt een misselijkmakende smaak.
Bij mij is het niet zo extreem gelukkig en blijft het tot een half uurtje in de mond beperkt.
Ik bedenk me net dat je het met (zo vol mogelijke) melk of yoghurt wel eens erg zou kunnen krijgen (net als rode peper). Kan het niet proberen omdat ik dat niet in huis heb met 3 melk intoleranten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Dankjewel @Fireshade. Nou, steviolglycoside, dan weet ik dat ik er iig niks aan heb :P
koboy schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:44:
[...]

Bij mij is het niet zo extreem gelukkig en blijft het tot een half uurtje in de mond beperkt.
Ik bedenk me net dat je het met (zo vol mogelijke) melk of yoghurt wel eens erg zou kunnen krijgen (net als rode peper). Kan het niet proberen omdat ik dat niet in huis heb met 3 melk intoleranten hier.
Wel eens geprobeerd, hielp in ieder geval niet volledig, beter dan gewoon water, niet per se beter dan bijv. aanmaaklimonade met gewone suiker. Gelukkig duurt 't ook heus niet altijd 12 uur en zit 't inmiddels al vrij lang in m'n systeem dat ik automatisch even kijk op verpakking bij alles, maar bijv. op een terras is het altijd een beetje Russisch roulette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

guillaume schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:14:
Dankjewel @Fireshade. Nou, steviolglycoside, dan weet ik dat ik er iig niks aan heb :P

[...]

Wel eens geprobeerd, hielp in ieder geval niet volledig, beter dan gewoon water, niet per se beter dan bijv. aanmaaklimonade met gewone suiker. Gelukkig duurt 't ook heus niet altijd 12 uur en zit 't inmiddels al vrij lang in m'n systeem dat ik automatisch even kijk op verpakking bij alles, maar bijv. op een terras is het altijd een beetje Russisch roulette.
Ach ja, ken het verpakkingen lezen.... Maar toch afgelopen maanden 2x flink gevloekt op de AH. Eerst gaan ze melk stoppen in de huismerk pure hagelslag (de enige in de supermarkt verkrijgbare zonder melk), daarna zonder waarschuwing ineens de huismerk cola half zoetstof.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 10:59
Ben gisteren ook weer verrast door een huismerkcola (g'woon). Niet opgelet... Ik zei nog tegen mijn vriendin "ik vind hem minder lekker dan die van Jumbo, het smaakt een beetje naar Cola Light." En ja hoor, zoetstof... Niks is meer veilig voor de zoetstofmaffia. Ik weiger producten met zoetstof te kopen (als ik het weet)

[ Voor 19% gewijzigd door vickypollard op 26-08-2023 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutertjez
  • Laatst online: 08:55
Net besteld bij koopjesdrogisterij: Urtekram natuurlijke tandpasta met fluoride.

Ik ben benieuwd! Zou het een waardige opvolger zijn voor de door ons zo geliefde oude Parodontax?

https://www.koopjesdrogis...fluoride-75ml-902782.html

Ingrediënten zien er goed uit:
Ingredients: Calcium Carbonate, Aqua, Xylitol, Glycerin**, Aloe Barbadensis Leaf Extract*, Hydrated Silica, Commiphora Myrrha Gum Oil, Mentha Arvensis Oil*, Mentha Piperita Oil*, Mentha Viridis Leaf Oil*, Menthol*, Magnolia Officinalis Bark Extract, Sodium Fluoride, Xanthan Gum, Aroma, Limonene (* = ingredient from organic farming, ** = made using organic ingredients)

[ Voor 42% gewijzigd door woutertjez op 09-10-2023 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:55
woutertjez schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:53:
Net besteld bij koopjesdrogisterij: Urtekram natuurlijke tandpasta met fluoride.

Ik ben benieuwd! Zou het een waardige opvolger zijn voor de door ons zo geliefde oude Parodontax?

Ingredients: Calcium Carbonate, Aqua, Xylitol, Glycerin**, Aloe Barbadensis Leaf Extract*, Hydrated Silica, Commiphora Myrrha Gum Oil, Mentha Arvensis Oil*, Mentha Piperita Oil*, Mentha Viridis Leaf Oil*, Menthol*, Magnolia Officinalis Bark Extract, Sodium Fluoride, Xanthan Gum, Aroma, Limonene (* = ingredient from organic farming, ** = made using organic ingredients)
Ben benieuwd. Zoek ook nog steeds naar een vervanger. Gebruik nu Weleda, maar ben daar niet helemaal van overtuigd.

Overigens is het hier iets goedkoper nog: https://www.deonlinedrogi...int-fluoride-p-67116.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
woutertjez schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:53:

Nou ben inderdaad dan benieuwd naar jouw ervaring... heb nog wat oude tubes.. maar kan, als ik er tegenaanloop wel alvast 1 kopen een keer.. en proberen of als alternatief doorkan...

voor het gemak en zoeken online... gebruik de EAN code: 5765228837931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:51
En? Bevalt die Urtekram?

Hier ook al van alles geprobeerd maar behalve de Weleda Saline komt niks in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutertjez
nodog schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:42:
En? Bevalt die Urtekram?

Hier ook al van alles geprobeerd maar behalve de Weleda Saline komt niks in de buurt.
Helaas helaas, de Urtekram voldoet niet aan verwachtingen. De smaak is ietwat zoetig (waarschijnlijk door de Xylitol), en dus niet de ziltige smaak van de originele parodontax. Maar wat ik nog minder vind, is dat de tandpasta vrij "waterig" is. Ik heb bijna het gevoel dat ik geen tandpasta op m'n tandenborstel heb gedaan, en ben toch niet echt zuinig met de hoeveelheid.

Wel teleurgesteld, want ik was positief over de ingredienten.

Ik neem aan dat de Weleda Saline geen fluoride heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
woutertjez schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Ik neem aan dat de Weleda Saline geen fluoride heeft?
Klopt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Mijn voorraad begint ook bijna de bodem te zien. Nog steeds geen fatsoenlijk alternatief.

:S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33

Sebastiaan

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Interessant, maar waarom met sorbitol? Ben ook benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Helaas zonder fluoride, een no-go als je geen cariës wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
Of-Aaargh schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:38:
[...]

Helaas zonder fluoride, een no-go als je geen cariës wil.
Er zit gewoon Sodium Fluoride in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
latka schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Er zit gewoon Sodium Fluoride in...
Ah mijn fout, ik keek er in de vroege ochtend gewoon overheen in de ingredientendeclaratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Nou ja als alle reviews authentiek zijn en als de smaak en de uitwerking van deze tov
de ingredienten etc in de oude formule dan ook overeen komen.. dan is zou het een goed parodontax alternatief zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen.. ik zal ze ook even proberen... moeten toch wat straks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
voorstad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:48:
[...]

Interessant, maar waarom met sorbitol? Ben ook benieuwd naar ervaringen!
Dat vraag ik mij ook af. Als je dan toch een zoetstof gebruikt, doe dan direct Xylitol, aangezien dat ook bijdraagt aan vermindering van gaatjes. Xylitol schijnt wel een stuk duurder te zijn dan Sorbitol, maar gezien de verkoopprijs, lijkt me dat eigenlijk een no-brainer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• voorstad
Ik heb de gok gewaagd.

Mijn eerste indruk: van alle "zoute" tandpasta's is dit een variant die veel meer in de buurt komt van Paradontax. Zeker niet slecht. En mét fluoride (vind ik een plusplunt).

Naast de originele (ja, ik heb nog een heel kleine voorraad) is het verschil toch wel dat Paradontax nog een slagje minder zoet en vooral die pittige frisheid heeft. Greenpaste komt net wat zoeter en net minder verfrissend door. Misschien had ik toch ook een tube van de Zoute Smaak Pepermunt Tandpasta variant moeten mee laten komen.

Maar al met al, geen slechte opvolger bij gebrek aan het origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvgzkCUfrCmj8_MHnlufR0edhCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OP7IyIYdg6rK2GCH1KuN2C8J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
voorstad schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:26:
Ik heb de gok gewaagd.

Mijn eerste indruk: van alle "zoute" tandpasta's is dit een variant die veel meer in de buurt komt van Paradontax. Zeker niet slecht. En mét fluoride (vind ik een plusplunt).

Naast de originele (ja, ik heb nog een heel kleine voorraad) is het verschil toch wel dat Paradontax nog een slagje minder zoet en vooral die pittige frisheid heeft. Greenpaste komt net wat zoeter en net minder verfrissend door. Misschien had ik toch ook een tube van de Zoute Smaak Pepermunt Tandpasta variant moeten mee laten komen.

Hoe zit het met de "waterigheid"? Las in een review dat het wellicht niet zo geconcentreerd zou zijn als Parodontax. De Urtekram die ik net heb aangeschaft is veel te waterig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
woutertjez schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:03:
[...]

Hoe zit het met de "waterigheid"? Las in een review dat het wellicht niet zo geconcentreerd zou zijn als Parodontax. De Urtekram die ik net heb aangeschaft is veel te waterig.
Ja, hij is wel een stuk wateriger dan de Paradontax. Die is steviger en geconcentreerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Co_2J
voorstad schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:26:
Ik heb de gok gewaagd.

[Afbeelding]
Nou ja OK denk dat we wel kunnen concluderen dat alle alternatieven het niet gaan redden bij het echte originele....
maar goed als de voorraad straks op is... is een alternatief hebben wat in de buurt komt qua smaak etc dan het best haalbare... De zoektocht blijft natuurlijk naar de 100% maar op dit moment die ene of twee is 't dan... altijd beter dan die mierzoete melige colgate/prodent achtige _/-\o_

Blij met jullie onderzoekers en info in deze gekke wereld.. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greenpaste
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-12-2024

Greenpaste

www.greenpaste.nl

Mede na persoonlijke frustratie over het veranderen van de oude rode smaak ben ik zelf een tandpasta productie gestart in Nederland. Ik heb de Parodontax smaak niet nagemaakt, maar heb zelf twee zoute tandpasta's ontwikkeld. Eentje met een zoute pepermunt smaak en een andere met een zoute plantextract smaak. spam

We gebruiken geen microplastics, de tandpasta is volledig vegan en is gemaakt met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten. We gebruiken ook Fluoride.

Ben benieuwd of jullie hier net als ik een volwaardige opvolger in zien :)

gr Jens

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 28-11-2023 13:23 ]

Tandpasta maker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
Greenpaste schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:38:
Mede na persoonlijke frustratie over het veranderen van de oude rode smaak ben ik zelf een tandpasta productie gestart in Nederland. Ik heb de Parodontax smaak niet nagemaakt, maar heb zelf twee zoute tandpasta's ontwikkeld. Eentje met een zoute pepermunt smaak en een andere met een zoute plantextract smaak. Na jaren van voorbereiding nu enkele maanden actief en te koop op mijn website <knip> Spam.

We gebruiken geen microplastics, de tandpasta is volledig vegan en is gemaakt met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten. We gebruiken ook Fluoride.

gr Jens van Greenpaste
Hoi Jens. Mooi dat je dit gedaan hebt en ook hier reageert.

Ik wilde net een update plaatsen op mijn bevindingen na een paar weken poetsen. In mijn eerste euforie was ik best blij met de plantenextract versie, maar in tweede instantie ben ik toch wat minder enthousiast: de tandpasta is erg dun en ook als ik veel gebruik per poetsbeurt, mis ik de pittig frisse kick van Paradontax. De Greenpaste blijft toch wat zoetig melig en weinig zoutig hangen. Bij Paradontax heb ik vrij lang nog het frisse gevoel, bij de Greenpaste verdwijnt dat snel.

Zou het zin hebben om de pepermuntversie toch nog te proberen?

[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 29-08-2024 16:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koboy

koboy

Greenpaste schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:38:
Mede na persoonlijke frustratie over het veranderen van de oude rode smaak ben ik zelf een tandpasta productie gestart in Nederland. Ik heb de Parodontax smaak niet nagemaakt, maar heb zelf twee zoute tandpasta's ontwikkeld. Eentje met een zoute pepermunt smaak en een andere met een zoute plantextract smaak. Na jaren van voorbereiding nu enkele maanden actief en te koop op mijn website <knip> Spam.

gr Jens van Greenpaste
Hoi Jens,

Mooi initiatief om een product als alternatief voor de oude parodontax te ontwikkelen. Breekpunt voor mij persoonlijk is de toegevoegde zoetstof. Ideetje voor een volgende soort?

[ Voor 1% gewijzigd door Ardana op 29-08-2024 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:56

LankHoar

Langharig tuig

Eens met @koboy wat betreft zoetstoffen. Ook heb ik geen behoefte aan Fluoride, dus helaas valt het voor mij af :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:45
Hi Jens,

Goed initiatief! Ik heb de greenpaste inmiddels 2 weken in gebruik. Op zich ben ik redelijk tevreden. Als suggestie voor verbetering zou ik kijken of de zoetigheid eruit gehaald kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greenpaste

Greenpaste

www.greenpaste.nl

voorstad schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:32:
[...]

Hoi Jens. Mooi dat je dit gedaan hebt en ook hier reageert.

Ik wilde net een update plaatsen op mijn bevindingen na een paar weken poetsen. In mijn eerste euforie was ik best blij met de plantenextract versie, maar in tweede instantie ben ik toch wat minder enthousiast: de tandpasta is erg dun en ook als ik veel gebruik per poetsbeurt, mis ik de pittig frisse kick van Paradontax. De Greenpaste blijft toch wat zoetig melig en weinig zoutig hangen. Bij Paradontax heb ik vrij lang nog het frisse gevoel, bij de Greenpaste verdwijnt dat snel.

Zou het zin hebben om de pepermuntversie toch nog te proberen?
Hi Eelco, Dank voor je feedback! Ik ben nu net een aantal maanden live dus ben de eerste echte gebruikers reacties nu aan het ontvangen. Ik heb de feedback rondom de dikte reeds een aantal keer gehoord. Het is een beetje een balanceer act want ik hoor ook soms terug dat men het prettig vind dat het iets dunner is, met name omdat het makkelijk verspreid tijdens het poetsen. Echter de reacties afwegend ben ik nu voornemens om het wat dikker te gaan maken.

De Pepermunt versie ten opzichte van de Plantextract versie heeft denk ik wat meer kick dus het is zeker de moeite waard om te proberen. Aangezien je voorheen al een mooie bestelling van de plantextract had gedaan, krijg je deze van ons om te testen. Ik zal hem naar hetzelfde adres toesturen als hiervoor. Zal over een paar dagen binnen zijn :)

Op de eerste post met foto zag je ze wat schuin in de doos liggen, we hebben nu ook een nieuwe inlay met betere fixatie, dus de tubes zullen nog beter vast zitten tijdens de verzending.dus de verwachting is dat dit nu beter gaat!

Groetjes Jens van Greenpaste

Tandpasta maker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greenpaste

Greenpaste

www.greenpaste.nl

hutch schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:31:
Hi Jens,

Goed initiatief! Ik heb de greenpaste inmiddels 2 weken in gebruik. Op zich ben ik redelijk tevreden. Als suggestie voor verbetering zou ik kijken of de zoetigheid eruit gehaald kan worden.
Hi Diederik,

Dank voor je feedback, erg leuk dat je met Greenpaste aan het poetsen bent! Voorlopig kunnen we de sorbitol er nog niet uithalen, dit zou namelijk een significante verandering zijn wat betekent dat we alle laboratoriumtesten opnieuw zouden moeten doen alvorens we goedkeuring hebben om de nieuwe versie op de markt op te brengen. Dat kunnen we in deze opstartfase nog niet doen helaas. Maar de feedback wordt gewaardeerd en houd ik bij. Er zal ongetwijfeld een 2.0 versie in de toekomst komen :)

Tandpasta maker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greenpaste

Greenpaste

www.greenpaste.nl

koboy schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:43:
[...]

Hoi Jens,

Mooi initiatief om een product als alternatief voor de oude parodontax te ontwikkelen. Breekpunt voor mij persoonlijk is de toegevoegde zoetstof. Ideetje voor een volgende soort?
Helaas, maar dank voor de feedback :) Zeker een idee voor de volgende versie!

Tandpasta maker

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste