Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 140.866 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:49:
Na Nederland vs Noorwegen kunnen we de andere landen er flink van langsgeven omdat ze toch naar Qatar gaan!
Dit is de politiek correcte manier om niet te hoeven gaan!!
Yup. In het ergste geval gaan we niet naar dat ruk toernooi.
Geen groot verlies

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:53:
Maar goed dat Bijlow onder de lat stond, anders was het nog veel slechter geweest ... Oh wacht ...
De man die niks fout kan doen, maar dit was niet goed. Maar eigenlijk het hele team, zeker de verdediging, wat Blind deed helemaal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

Han schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:41:
Tijd dat ze die van Dijk er eens naast zetten. Nergens te bekennen bij de twee tegengoals terwijl beide goals centraal in de 16 vielen.
Hij is zo onhandig en traag. Ik snap echt niet waarom die Italianen hem gebruiken. Ontzettend matig.

Net zoals bijna iedereen van ons.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

pro_6or schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:55:
[...]Ik snap echt niet waarom die Italianen hem gebruiken. Ontzettend matig.
Omdat ie in Engeland speelt? :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat was met name Depay slecht zeg. Alles met een hakje proberen, iedere keer balverlies. Blind was ook niet best, maar ja zijn vader is leider dus dan heb je een streepje voor.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

geitenkaas

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:57:
Blind was ook niet best, maar ja zijn vader is leider dus dan heb je een streepje voor.
Blind was niet goed ja, maar die opmerking... Wat sneu :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:48:
Dat je tegen een sterke ploeg een voorsprong weggeeft kan gebeuren, zelfs in vijf minuten. Maar een tegengoal van een halve dwerg als Montenegro moet gewoon een wake-up call zijn die je eenvoudig kan opvangen door even een tandje bij te zetten.

Dat ze dat niet konden vanavond baart me heel veel zorgen voor dinsdag.
En dan ook zelf helemaal niets creëren. Een goede steekpass en een zeer gelukkige strafschop. Anders ga je er dus gewoon met 2-0 af.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Niet gekeken maar speelde Frenkie “tikkie breed” de Jong mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Deruxian schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:04:
Niet gekeken maar speelde Frenkie “tikkie breed” de Jong mee?
Die stond een tijdje in het veld, meedoen is een te groot woord.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54
Bij geen van die types enige vechtlust. Je moet hier toch staan met een withete kop en een attitude dat je je moeder nog opvreet voor je van die Noren verliest?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:05:
Bij geen van die types enige vechtlust. Je moet hier toch staan met een withete kop en een attitude dat je je moeder nog opvreet voor je van die Noren verliest?
Je krijgt vlak voor de wedstrijd te horen dat je je al veilig kan spelen, hoeveel meer gemotiveerd moet je kunnen worden?

Maar zoals ze speelden wilden ze overduidelijk allemaal niet naar Qatar. Nou is daar natuurlijk wel een hoop voor te zeggen, maar doe dat dan met een statement en speel heel die wedstrijd niet ipv iedereens tijd te verdoen.

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:05:
[...]

Die stond een tijdje in het veld, meedoen is een te groot woord.
Speelde weer naar vermogen dus…

Depay evenaart qua goals Robben en Bergkamp lees ik? Pffff ook goals zijn aan inflatie onderhevig.

Vraag me af waar de kinderen van nu posters van hebben? Nog steeds van Robben/Persie/Nistelrooij/ kluivert? Of van “Onze Jongens”😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deruxian schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:09:
[...]Vraag me af waar de kinderen van nu posters van hebben? Nog steeds van Robben/Persie/Nistelrooij/ kluivert? Of van “Onze Jongens”😂
Van tiki-taka naar TikTok, vroeger was alles beter, zelfs de vaccinaties ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
En dan zie je Frankrijk... We hebben echt niets te zoeken op het WK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28
Exocet schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:21:
Maakt helemaal niks uit. Slechts een paar landen zijn het niveau van Frankrijk en met een beetje geluk tref je die pas na de 8ste finale, waarin de vorm van de dag doorslaggevend is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat een onzin. Je wilt dus een WK spelen met een ploeg of zes? Want de meeste landen zullen uiteindelijk niet voor de titel kunnen gaan.

We kunnen er in Nederland kennelijk nog altijd niet aan wennen dat we niet tot het rijtje Frankrijk, Spanje, Brazilië etc horen. We hebben geen Neymar of Mbappe of een dertigkoppige topselectie als die van Spanje. Maar is dat de enige maatstaf? Stop met deze spelers daar op te beoordelen.

Het betekent dat je op een WK niet meer bent dan een outsider die eens een stunt kan uithalen zoals de laatste keer met van Gaal. Dat betekent dat je het, net als zoveel ploegen, moeilijk hebt tegen stugge defensies als die van Montenegro. Maar natuurlijk heb je dan wat te zoeken op een WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

Han schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:57:
[...]

Omdat ie in Engeland speelt? :P
Ah, zijn ze toch wakker geworden. Zwaarst overschatte speler van NL. Al deden er vandaag ook velen anderen een poging toe onze inschatting van hen hoger te laten zijn dan het daadwerkelijk gebodene.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
pro_6or schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:36:
[...]

Ah, zijn ze toch wakker geworden. Zwaarst overschatte speler van NL. Al deden er vandaag ook velen anderen een poging toe onze inschatting van hen hoger te laten zijn dan het daadwerkelijk gebodene.
Ons centrum is het probleem echt niet. Kijk waar iedereen speelt en je ziet het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:57
ElPaco schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:07:
[...]

Je krijgt vlak voor de wedstrijd te horen dat je je al veilig kan spelen
Volgens mij ligt hier exact het probleem. Spel was al niet best omdat ze dachten het wel even op halve kracht te redden. Toen met wat geluk die penalty en nog een 2e goal. Die gasten zaten toen alweer in de auto terug naar het hotel ofzo.

Doodzonde dat je dit nog weggeeft. Gelijk spel tegen Noorwegen is voldoende toch? Maar dat wordt een knap lastige pot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Lordy79

Vastberaden

Zo zie je maar weer dat in deze poule de top drie van elkaar kan winnen. Dus NL, Noorwegen en Turkije zijn aan elkaar gewaagd met daarna nog twee ploegen die punten kunnen pakken.

Dat NL het nog in eigen hand heeft is positief maar het had natuurlijk afgemaakt moeten worden, desnoods op een lelijke manier.

Als Nederland verliest tegen Noorwegen ligt het niet aan Frank of Van Gaal maar aan beide trainers. Voor zover je het natuurlijk aan de trainers kunt wijten.
Ajax gaf een paar jaar geleden in de halve finale CL ook een riante voorsprong weg. Blijkbaar is dat toch nog een onervarenheid die niet weg is want een kwaliteit van een goede ploeg moet ook zijn om een voorsprong vast te houden. Die kwaliteit is onontbeerlijk op een WK.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Kut Met peeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:54:
[...]

Yup. In het ergste geval gaan we niet naar dat ruk toernooi.
Geen groot verlies
Alle spelers lekker vakantie! Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind dat altijd een beetje rare statement, dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat de FIFA ranking bepaalt wie mee mag doen aan het toernooi.

Genoeg toernooien waarin Nederland matig speelde in de kwalificatie en er toch een lekker toernooi uitkwam. Uiteindelijk is voetbal entertainment en emotie en je hoeft niet het toernooi te winnen om als fan het gevoel te hebben je portie gekregen te hebben.

We hebben niet een team dat zich structureel met de top kan meten, eens. Maar wel een team dat op een goede dag waarop alles loopt en het een beetje meezit van de top kan winnen. Dan ben je wel verplicht natuurlijk om je eerste te kwalificeren en dat staat nu wel fors op de tocht weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:57:
Wat was met name Depay slecht zeg. Alles met een hakje proberen, iedere keer balverlies. Blind was ook niet best, maar ja zijn vader is leider dus dan heb je een streepje voor.
Blind was inderdaad drama, hoe kun je zo afwachtend blijven staan bij dat kop"duel". Bijlow heb ik ook bar weinig goeds zien doen overigens.
En ik blijf maar wachten tot de 80m Frenkie een keer opstaat. Vrees dat ik nog lang kan blijven wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:29

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Als ik bondscoach van Noorwegen was zou ik Haaland zelfs met 2 benen in het gips gewoon opstellen tegen Blind . Die komt maar 2 millimeter van de grond als hij wil koppen

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik bondscoach van Nederland was zou ik me kwalificeren en daarna met 11 arbeidsmigranten de groepsfase afwerken, 11 verblijfsvergunningen scoren en 11 keer goed betalen. Dat zal ze leren!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Als ik bondscoach van Nederland was zou ik mij afvragen waarom Blind centraal stond te dekken terwijl er centraal twee lange verdediger horen te staan. Enorm balen dat de Vrij geblesseerd is, dat betekend automatisch dat van Dijk blijft staan. En dat is een drama, die hoort op de bank thuis, kan totaal niet renderen in dit systeem; te traag, te log en loopt overal en nergens, behalve waar hij moet staan. De actie, of juist gebrek aan van Blind was om te janken, dramatisch slecht. Maar hij is de linksback, waar waren de centrale verdedigers? Daarnaast zien er honderd andere zaken die super irritant en slecht zijn, met als toppunt die hakballetjes op zo’n knollenveld, echt, what the fuck. En die Memphis, wat een drama is dat. Kan alleen renderen als het elftal loopt of vanaf 11 meter. Totaal geen dragende speler die individueel het verschil kan maken. En dat is dan de vedette van Oranje. Om te janken. Als ik van Gaal was dan haalde in Brobby op bij Jong Oranje, heb je 10x meer aan dan dat inktpatroon met voetbalschoenen aan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Han schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:06:
Als ik bondscoach van Nederland was zou ik mij afvragen waarom Blind centraal stond te dekken terwijl er centraal twee lange verdediger horen te staan. Enorm balen dat de Vrij geblesseerd is, dat betekend automatisch dat van Dijk blijft staan. En dat is een drama, die hoort op de bank thuis, kan totaal niet renderen in dit systeem; te traag, te log en loopt overal en nergens, behalve waar hij moet staan. De actie, of juist gebrek aan van Blind was om te janken, dramatisch slecht. Maar hij is de linksback, waar waren de centrale verdedigers? Daarnaast zien er honderd andere zaken die super irritant en slecht zijn, met als toppunt die hakballetjes op zo’n knollenveld, echt, what the fuck. En die Memphis, wat een drama is dat. Kan alleen renderen als het elftal loopt of vanaf 11 meter. Totaal geen dragende speler die individueel het verschil kan maken. En dat is dan de vedette van Oranje. Om te janken. Als ik van Gaal was dan haalde in Brobby op bij Jong Oranje, heb je 10x meer aan dan dat inktpatroon met voetbalschoenen aan.
ik vind Brobby ook een echte spits al doet Memphis het niet slecht met zijn doelpunten ( tegen kleine landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28
toolkist schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:42:
[...]

Blind was inderdaad drama, hoe kun je zo afwachtend blijven staan bij dat kop"duel". Bijlow heb ik ook bar weinig goeds zien doen overigens.
En ik blijf maar wachten tot de 80m Frenkie een keer opstaat. Vrees dat ik nog lang kan blijven wachten.
Bijlow pakte in de eerste helft een geweldige bal, en verder laat hij het er makkelijk uit zien maar was hij consequent sterk bij corners enzo, waar zijn voorgangers in de regel bleven staan.

De goals kon hij weinig aan doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mag Van Gaal eigenlijk nog nieuwe spelers oproepen voor dinsdag? Met Blind, Wijnaldum, De Jong, Depay en Van Dijk ga je de oorlog niet winnen, die kan hij maar beter naar huis sturen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ankona schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:43:
Mag Van Gaal eigenlijk nog nieuwe spelers oproepen voor dinsdag? Met Blind, Wijnaldum, De Jong, Depay en Van Dijk ga je de oorlog niet winnen, die kan hij maar beter naar huis sturen.
Maakt niet uit. Dit is waar we het mee moeten doen. We zijn nu eenmaal geen topland als Spanje dat even een blik reserves open trekt. En de situatie met De Jong, Wijnaldum, Klaassen en ook vd Beek maakt het dan natuurlijk niet makkelijker. De eerste zit in crisis bij Barcelona, de tweede wordt gemangeld tussen de sterren bij PSG, de derde is verdrongen door Berghuis en de vierde speelt helemaal niet.

Wat in dat licht bezien dan natuurlijk een foutje is geweest van van Gaal is het op de tribune zetten van De Roon. Het is in Nederland populair om op zo'n a-technische speler af te geven maar juist als je als team niet lekker staat, zoals de laatste 20 minuten, kan zo'n breker heel nuttig zijn. We zijn als Oranje gewoon niet goed genoeg om alles altijd voetballend te kunnen. Daar vergist de gemiddelde kijker zich in en daar vergiste van Gaal zich volgens mij nu ook in. Koeman kreeg wel eens kritiek vanwege het spel maar dat begreep hij dus net wel.

Dat gezeik over van Dijk begint me overigens ook wel te irriteren. Zo slecht was hij niet. Buiten dit forum heb ik ook nergens gelezen dat het centrum nu de oorzaak was. Wel kreeg onder andere Blind er overal van langs. Die zou je kunnen offeren maar dat gaat van Gaal niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
Mijn voorlopige conclusie is dat zowel Noorwegen als Nederland eigenlijk niet naar dat gedrocht van een WK in Qatar willen. En dat begrijp ik ook ergens wel.

Het doet me een beetje denken aan de aflevering The Losing Edge van South Park....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Als ik kijk hoe slecht ze gisteren speelden.... Ik vrees voor Noorwegen nu.

Het grote probleem blijft toch ook de aanvallers. Depay is onze beste spits en die kan al een team niet op sleeptouw nemen.

En dat slappe verdedigen, dat kan echt niet. Lees Frenkie en Blind

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:53:
Maar goed dat Bijlow onder de lat stond, anders was het nog veel slechter geweest ... Oh wacht ...
Pasveer in Oranje? O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
OPSLAGHOND schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:03:
Als ik bondscoach van Nederland was zou ik me kwalificeren en daarna met 11 arbeidsmigranten de groepsfase afwerken, 11 verblijfsvergunningen scoren en 11 keer goed betalen. Dat zal ze leren!
Kijk maar hoe succesvol Zwitserland ermee was op het EK.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
964C2 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:18:
Als ik bondscoach van Noorwegen was zou ik Haaland zelfs met 2 benen in het gips gewoon opstellen tegen Blind . Die komt maar 2 millimeter van de grond als hij wil koppen
Blind zou ten eerste nooit in die situatie moeten komen maar bovenal is hij voor Oranje over the hill. Bij Ajax nemen Martinez en Alvarez zijn taken dikwijls over. Het is nooit een linksback geweest maar zijn vader zal wel weer een duitje in het zakje hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tristan Wins schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:53:
[...]

Blind zou ten eerste nooit in die situatie moeten komen maar bovenal is hij voor Oranje over the hill. Bij Ajax nemen Martinez en Alvarez zijn taken dikwijls over. Het is nooit een linksback geweest maar zijn vader zal wel weer een duitje in het zakje hebben gedaan.
Nepotisme tot en met. Met afstand de zwakste gisteravond.

En dan zat ik meestal nog vooral te foeteren op Wijnaldum (niet gezien) en Memphis (doe nou eens simpel en accuraat).

Danjuma kwam geen man voorbij op links.

Hoge druk van Dumfries - prima, maar niemand die zijn rug dekte.

Al met al een trieste afgang tegen een zwakke tegenstander. Hoe je in minder dan 10 minuten al je eigen glazen ingooit.

Beroerde wissels, daar nog bovenop, en De Vrij geblesseerd.

Lekker uitgangspunt voor een vechtpot tegen de Noren in een leeg stadion.

Pure onderschatting, en overschatting van de eigen vermogens. Geen tandje bij kunnen schakelen omdat juist daar waar het belangrijk was (de pot dicht houden) gigantisch werd gefaald, zeker na de wissel van De Jong.

Wie verzint die ongein? :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tristan Wins schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:53:
[...]

Dat roep ik al aantal jaar.

Je ziet hieraan dat V Gaal de knaapjes ook niet in de juiste richting krijgt, en zijn interview achteraf was ook zielig. Al die praatjes van hem, kun je beter niet doen. WTF we hebben het over Montenegro, niet Italië of Engeland. De Poule waar Nederland in zit zouden ze met twee vingers in de neus moeten winnen.

je moet jagen op 0-3, en als het dan 1-2 wordt, dan moet er 'bij die knaapjes' toch een lichtje gaar branden, dat er iets niet goed gaat zo. btw; De wissels ligt toch echt bij V Gaal

@D-e-n Je vraagt waarom, dat vertel ik hierboven

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 14-11-2021 13:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:18:
[...]
De Poule waar Nederland in zit zouden ze met twee vingers in de neus moeten winnen.
Waarom? We hebben betere spelers maar niet zodanig beter dat we alles makkelijk zouden moeten winnen. We hebben geen Mbappe, Benzema, Messi of Neymar die met een creatieve ingeving een defensie kunnen slopen. En we hebben ook geen Haaland die Noorwegen normaal gesproken wel heeft. De tijden van van Basten, Gullit, Bergkamp, Sneijder, Robben, van Persie ect.. liggen even achter ons.

Het verlies in Turkije was natuurlijk schandalig maar zo'n kut pot tegen Montenegro is niet zo'n zeldzaamheid in het voetbal. Je ziet heel veel landen in de kwalificatie worstelen met de "kleinere" landen, waarom zou dat voor Nederland dan anders zijn? We leiden in Nederland massaal aan zelfoverschatting en zijn soms totaal blind voor de verhoudingen in het moderne voetbal. En het vreemde is dat we dan nog het hardste lopen te mekkeren op een speler die nog af en toe (understatement van het jaar.....) wél scoort.
je moet jagen op 0-3, en als het dan 1-2 wordt, dan moet er 'bij die knaapjes' toch een lichtje gaar branden, dat er iets niet goed gaat zo. btw; De wissels ligt toch echt bij V Gaal
Daar heeft van Gaal te optimistisch gewisseld. Dan denkt hij kennelijk dat onervaren spelers als Gravenberch of Koopmeiners het middenveld wel even kunnen runnen. Niet dus.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 14-11-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:18:
[...]
WTF we hebben het over Montenegro, niet Italië of Engeland.
Hier gaan we in Nederland de mist in, wij moeten tegenwoordig zelfs tegen Cyprus negentig minuten scherp blijven.

Dat onderschatten van landenteams als Montenegro, Letland, Oostenrijk etc. irriteert me mateloos. Ja we hebben meer kwaliteit maar niet dusdanig dat we het kunnen veroorloven lankmoedig te wezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Tristan Wins schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:57:
[...]

Hier gaan we in Nederland de mist in, wij moeten tegenwoordig zelfs tegen Cyprus negentig minuten scherp blijven.

Dat onderschatten van landenteams als Montenegro, Letland, Oostenrijk etc. irriteert me mateloos. Ja we hebben meer kwaliteit maar niet dusdanig dat we het kunnen veroorloven lankmoedig te wezen.
We hebben wel zeker de kwaliteit om die landen te crushen, echter hebben (en heeft Nl dat nooit gehad) de mentaliteit niet om dat ook daadwerkelijk te doen. Lamballen, lui en slordig voetbal, angst om acties (zowel aanvallend als verdedigend) te maken op 1 speler na (al is het rendement verschrikkelijk laag). Geen organisatie, geen lef , geen inzet en dan als icing on the cake een zelfingenomen idioot als trainer die met afstand de beste keus is die wij als nederland hebben... nee laat maar zitten dan WK

Je kunt nog zo'n goede voetballer zijn maar met een mentaliteit van nul kom je nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik vind dat je van Gaal veel te kort doet door hem een idioot te noemen.
Zelfingenomen is ie zeker maar hij is ook een vakman.

Onder druk schijnt t NL elftal het beste te spelen, net als Ajax, en reken maar dat er druk op zit tegen Noorwegen.
Maar ja als t tegen zit dan kun je alsnog verliezen.

Gisteren zat t enorm mee maar toch nog gelijk gespeeld.
Ik geef NL 70pct kans dat ze doorgaat als groepswinnaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Onderschatten ?
Denk na, we stonden 0-2 voor met nog 9 minuten te spelen wordt het 1-2.
Als er meer gejaagd werd, ipv laconiek balletje breed, was dit niet gebeurt.
Denken dat je easy kunt spelen met de tegenstander na 0-2, dat is wat er mis was.
Dat is toch echt te wijten aan mentaliteit van de spelers, en falen van wissels door V Gaal.

Je mag van Noorwegen wel wat anders verwachten, dus we moeten gaan voor winst, en niet gelijkspel. (dat is sowieso al verkeerde mentaliteit)

Je laat je toch geen 2 punten afpakken door fucking Montenegro in 4 minuten tijd..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:23:
Dat gezeik over van Dijk begint me overigens ook wel te irriteren. Zo slecht was hij niet. Buiten dit forum heb ik ook nergens gelezen dat het centrum nu de oorzaak was. Wel kreeg onder andere Blind er overal van langs. Die zou je kunnen offeren maar dat gaat van Gaal niet doen.
Hij bekritiseert zichzelf nota bene kei hard na de wedstrijd. Waarom mogen wij dat dan niet? Verdedigend stond het niet goed vindt ie, dan moet ie als LCV, aanvoerder en 1 van de topspelers z'n bek opendoen en zorgen dat het wel staat. Want reken maar dat bv Dumfries niet naar voren blijft rennen als Van Dijk hem dat verbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Dat dus. Landen als Zwitserland of Kroatië leggen zo'n pot gewoon dood. De coach brengt nog eens een schopper op het middenveld en klaar. Maar wij gaan roepen dat we "moeten blijven voetballen" terwijl we nota bene met een onervaren middenveld spelen inmiddels.

@toolkist
Het is nobel dat van Dijk zichzelf kritisch benadert en natuurlijk mogen anderen dat ook. En ook van Dijk maakt wel eens fouten. Maar sorry, je kunt toch niet zeggen dat het centrum van de defensie ons probleem is? Integendeel.

Nederland heeft met dit elftal echter een structureel probleem waar De Boer in zijn naïviteit praktisch elke keer tegenaan liep en waar van Gaal nu voor het eerst mee te maken heeft. Verwachtingen en realiteit komen daarbij niet overeen, zowel van coach als volgers. We benaderen het spel alsof we Spanje of Duitsland zijn terwijl een groot deel van de groep meer naar Kroatië of Zwitserland zou moeten kijken qua niveau.

[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 15-11-2021 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Grindtegel schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:47:
[...]

We hebben wel zeker de kwaliteit om die landen te crushen, echter hebben (en heeft Nl dat nooit gehad) de mentaliteit niet om dat ook daadwerkelijk te doen. Lamballen, lui en slordig voetbal, angst om acties (zowel aanvallend als verdedigend) te maken op 1 speler na (al is het rendement verschrikkelijk laag). Geen organisatie, geen lef , geen inzet en dan als icing on the cake een zelfingenomen idioot als trainer die met afstand de beste keus is die wij als nederland hebben... nee laat maar zitten dan WK

Je kunt nog zo'n goede voetballer zijn maar met een mentaliteit van nul kom je nergens.
Inderdaad, mentaliteitsprobleem. Typisch een Nederlandse ziekte. Dat hebben we.
Wat jij hierboven omschrijft.
Vooral het slappe verdedigen brrr

Enfin, koppen omhoog, genoeg motivatie dit keer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nederland - Schotland 2003 of Ierland - Nederland 2001, wat gaat het worden?

Wordt sowieso een spannende pot, hoe slecht waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:07:
[...]

Dat dus. Landen als Zwitserland of Kroatië leggen zo'n pot gewoon dood. De coach brengt nog eens een schopper op het middenveld en klaar. Maar wij gaan roepen dat we "moeten blijven voetballen" terwijl we nota bene met een onervaren middenveld spelen inmiddels.

@toolkist
Het is nobel dat van Dijk zichzelf kritisch benadert en natuurlijk mogen anderen dat ook. En ook van Dijk maakt wel eens fouten. Maar sorry, je kunt toch niet zeggen dat het centrum van de defensie ons probleem is? Integendeel.

Nederland heeft met dit elftal echter een structureel probleem waar De Boer in zijn naïviteit praktisch elke keer tegenaan liep en waar van Gaal nu voor het eerst mee te maken heeft. Verwachtingen en realiteit komen daarbij niet overeen, zowel van coach als volgers. We benaderen het spel alsof we Spanje of Duitsland zijn terwijl een groot deel van de groep meer naar Kroatië of Zwitserland zou moeten kijken qua niveau.
Kroatië die stuk beter is dan Nederland vergelijken met Nederland? :?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 10:41
Dr. Strangelove schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:17:
Nederland - Schotland 2003 of Ierland - Nederland 2001, wat gaat het worden?

Wordt sowieso een spannende pot, hoe slecht waarschijnlijk ook.
We gaan hem verliezen...

Nederland constant aan de bal, balverlies op het middenveld waarbij Haaland met een noodgang uitbreekt in de 92e minuut en de bal in de lange hoek schiet.

>:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:27:
[...]

We gaan hem verliezen...

Nederland constant aan de bal, balverlies op het middenveld waarbij Haaland met een noodgang uitbreekt in de 92e minuut en de bal in de lange hoek schiet.

>:)
Knap voor een speler die niet meedoet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 10:41
Exocet schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:30:
[...]

Knap voor een speler die niet meedoet
Doet die niet mee? Dan winnen we gewoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Oei, van Gaal geblesseerd
Bondscoach Louis van Gaal zal bij de cruciale interland tegen Noorwegen dinsdagavond waarschijnlijk niet veel coachend langs de lijn te zien zijn. Althans, niet staand.

De bondscoach maakte zondagavond een ongelukkige val, nadat hij met zijn spelers en staf na de training terug naar het hotel was gefietst. Hij viel daarbij op zijn heup. Een operatie bleek niet nodig, zo bleek na onderzoek in het ziekenhuis. Maar de oefenmeester is wel aangewezen op hulpmiddelen als krukken en een rolstoel.
https://nos.nl/artikel/24...ale-interland-tegen-noren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
ach scheelt hem weer lopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa3zKKC4cj55NW2f5_-0K3g5qgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g6TOfcpW2XojJcLWKjAgZ5dU.webp?f=fotoalbum_large

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:41

TTLCrazy

Listen to Frankie

Daly Blind is verdedigend al jarenlang een drama. In de eredivisie kom je daar nog wel mee weg, CL en interlands zijn een ander verhaal. Zet die man lekker op het middenveld, een pass kan hij nog wel geven en inzicht heeft hij ook wel.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat krijg je er van als je oude baasjes blijft aannemen. Bij de eerste de beste val breken ze een heup.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

TTLCrazy schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:05:
Daly Blind is verdedigend al jarenlang een drama. In de eredivisie kom je daar nog wel mee weg, CL en interlands zijn een ander verhaal. Zet die man lekker op het middenveld, een pass kan hij nog wel geven en inzicht heeft hij ook wel.
Recent speler van de week in de CL toch? Hoe vaak komt Oranje of Ajax echt in de problemen met Daley Blind als linksback?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7TATiHaU_rd7sk2XukiPmceYVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l0T89cANWDs4vjFWbMt6UnBh.png?f=user_large

Dit zijn de 92! passes die De Vrij en Van Dijk elkaar hebben toegespeeld tegen Montenegro. Wie wil je opbouw laten verzorgen van achteruit als De Jong weer eens mandekking heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Hij kan uitstekend op de back positie fungeren zolang het centrum daarop speelt.

Je kunt niet het centrum laten aanvallen of met de bal laten lopen en dan verwachten dat Blind even de taken overneemt achterin.

Of de tactische instructie was slecht of het centrum heeft verzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hoe staat iedereen inmiddels tegenover het WK in Quatar?

Boycotten of gewoon lekker kijken met af en toe stevig meeknikken als er commentaar wordt geleverd op het regime daar met alle mensenrechtenschendingen?

Niet om anderen te veroordelen hoor, merk dat ik het zelf ook “gewoon” weer kijk.

Ach ja, een glas een plas…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Deruxian schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:26:

Boycotten of gewoon lekker kijken met af en toe stevig meeknikken als er commentaar wordt geleverd op het regime daar met alle mensenrechtenschendingen?

Niet om anderen te veroordelen hoor, merk dat ik het zelf ook “gewoon” weer kijk.

grote groep bonden die bang is iets negatiefs te zeggen. Het zal bij af en toe een t shirt dragen blijven.
Wanneer ze er zijn zullen ze te bang zijn om daadwerkelijk iets te zeggen of doen.

Hoop dat we tegen Noorwegen verliezen zodat de kans dat ik per ongelijk kijk vrij klein is.
Die corrupte geldwolven bij de bonden en UEFA en FIFA moeten zich schamen dat ze geen zak gedaan hebben om het WK af te nemen van Qatar.

V Gaal met zijn onzin dat de bond iets zal doen en dat het niet aan hem is etc.
Of dat het aan de politiek is en niet aan de spelers etc om iets te zeggen.
Een bond kan het niet boycotten of ronduit negatief zijn over Qatar en dan wel het team erheen sturen.

edit:
Het is wachten op het WK in Noord Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48

Quad

Doof

Ik zal gewoon kijken, ik wil immers gewoon een pot voetbal zien in een competitie. Mijn mening of het niet afstemmen op de voetbalwedstrijden is geen drol waard, hoe warm die ook is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Heel simpel: wanneer we morgen worden uitgeschakeld: Boycotten

Wanneer we ons plaatsen: gewoon lekker kijken met af en toe stevig meeknikken als er commentaar wordt geleverd op het regime daar met alle mensenrechtenschendingen. Zelfs dat laatste geeneens. Zo hypocriet ben ik niet, ik kijk gewoon Oranje op een eindtoernooi.

Aan de andere kant ben ik mega trots dat Oranje destijds het WK in Rusland heeft geboycot. Echt een punt gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kijk je Ajax wel eens? Mag hopen van niet, anders zou je ze zijn naam wel correct spellen.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 15-11-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
En morgen missen we Bijlow ook nog tegen Noorwegen.

NOS:
Oranje mist doelman Bijlow tegen Noorwegen, Krul opgeroepen
Het Nederlands elftal moet het dinsdagavond in het cruciale WK-kwalificatieduel met Noorwegen doen zonder Justin Bijlow. De eerste doelman van Oranje heeft het trainingskamp vanwege een blessure verlaten. Tim Krul is opgeroepen als zijn vervanger.

Oranje heeft aan een gelijkspel genoeg om het WK van 2022 in Qatar te bereiken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 21:22

OMX2000

By any means necessary...

Maarten_E schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:32:
En morgen missen we Bijlow ook nog tegen Noorwegen.

NOS:
Oranje mist doelman Bijlow tegen Noorwegen, Krul opgeroepen
Het Nederlands elftal moet het dinsdagavond in het cruciale WK-kwalificatieduel met Noorwegen doen zonder Justin Bijlow. De eerste doelman van Oranje heeft het trainingskamp vanwege een blessure verlaten. Tim Krul is opgeroepen als zijn vervanger.

Oranje heeft aan een gelijkspel genoeg om het WK van 2022 in Qatar te bereiken.
Is het bekend hoe ernstig de blessure is?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ze doen nogal vaag. Corona wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 21:22

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:40:
Ze doen nogal vaag. Corona wellicht?
Bijzonder ja. “Niet fit” is bijzonder. Ja Corona, buikgriepje of …?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ja lekker de grabelaar uit de premier League is erbij.
Zal wel Flecken in de basis zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Als je straks in de play-offs zou komen, wordt het een leuk bezet mini toernooi met onder andere Portugal en Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Exocet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:47:
Als je straks in de play-offs zou komen, wordt het een leuk bezet mini toernooi met onder andere Portugal en Italië.
Ja dat viel mij ook al op... Beter nu Noorwegen pakken want die playoffs zijn echt geen kattenpis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Is de loting van de playoffs nog gestuurd? Of krijgen we straks Portugal vs Italië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:57:
Is de loting van de playoffs nog gestuurd? Of krijgen we straks Portugal vs Italië?
Kwalificatie play-offs schema bestaat uit 3 paden van 4 teams
De 12 landen worden verdeeld in 3 paden, waarvan de winnaar zich kwalificeert. Elk pad van 4 landen bestaat uit twee halve finales en een finale.

De playoffs betreffen dus enkele wedstrijden (uit óf thuis) op 24, 25, 28 en 29 maart 2022. De drie winnaars van de paden kwalificeren zich als laatste Europese teams.

De winnaars van de halve finale 1 en 2 spelen tegen elkaar in de finale. Hetzelfde geldt voor de winnaars van de halve finales 3 en 4, en de halve finales 5 en 6. Loting bepaalt welke landen thuisspelend zijn.

Loting Europese play-offs voor WK 2022
De loting voor de Europese play-offs voor het WK 2022 is op 26 november 2021 om 17:00 uur. De trekking vindt plaats in Zürich, Zwitserland, en bepaald welke landen elkaar treffen richting het Wereldkampioenschap in Qatar.

Potindeling van de loting voor de play-off ronde
Zodra bekend is welke 12 landen deelnemen aan de playoffwedstrijden, worden de potten voor de loting ingedeeld.

De 6 beste nummers twee uit de WK-kwalificatie worden in pot 1 geplaatst. Deze landen spelen de halve finale thuis. De andere 6 landen worden in pot 2 geplaatst, en spelen dus uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 16-11-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik mag trouwens hopen dat van Gaal niet kiest voor Flekken op het doel. Deze cruciale wedstrijd is niet het moment om je debuut te maken, kies maar voor ervaring vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb er zin in vanavond!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Niet online
Grindtegel schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:47:
[...]

Dat bedoel ik nou precies. we hebben helemaal niet de kwaliteiten om een tegenstander te 'crushen'. Die gedachtegang zit in ons DNA dus ook bij de spelers. We zijn niet meer het team van weleer, in mijn ogen omdat we onze roots hebben verloochend sinds Bert van Marwijk zijn intrede heeft gedaan. We hebben geen enkele speler die de grote man is in een topcompetitie. Geen enkele! Vergelijk dit team nou met die van 98.
Hackus schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:29:
[...]
Onderschatten ?
Je laat je toch geen 2 punten afpakken door fucking Montenegro in 4 minuten tijd..
Nuff said, je vertelt me dat ik na moet denken om vervolgens mijn betoog te bevestigen. Ze moeten ondanks hun extreme 'kwaliteiten' toch scherp blijven. Sorry hoor, maar ik ben echt een ander Nederlands Elftal gewend. Die konden laks zijn en toch met twee vingers in de neus tegen deze tegenstanders winnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tristan Wins op 16-11-2021 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:25:
Ja lekker de grabelaar uit de premier League is erbij.
Zal wel Flecken in de basis zetten
Krul heb ik ook weinig vertrouwen in. Ik ben trouwens ook geen fan van Cilissen

Van de andere kant, in het algemeen mooi dat we tenminste nu een redelijke keeper met Bijlow hebben.

Edit :
Volgens fcupdate die het weer van het AD heeft, zal Flekken erin staan.
Vermoedelijke opstelling :
Vermoedelijke opstelling Oranje: Flekken; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Blind; Frenkie de Jong, Wijnaldum, Klaassen; Bergwijn, Memphis, Danjuma

Hoop dat hij Flekkeloos keept :p
Als hij er niet in staat, zijn we natuurlijk Flekkenloos.

[ Voor 37% gewijzigd door Harribo op 16-11-2021 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:07:
[...]

Wij brengen Koopmeiners en Gravenberch om een wedstrijd door te leggen... 1 ding is zeker, geen van beide spelers is daar geschikt voor. Wat mij betreft dus onbegrijpelijke wissels van Van Gaal
@toolkist
Ik vond hem zichzelf helemaal niet kritisch benaderen, hij riep alleen 'het stond niet goed'. Ik kreeg niet het idee dat ie zichzelf dat nou echt kwalijk nam. En dat is voor mij achterin het grootste aandachtspunt.
Wie heeft er achterin nou eigenlijk de leiding? Wie zet de poppetjes op z'n plaats defensief gezien? Wie zegt er bijvoorbeeld op een gegeven moment tegen Dumfries 'en nu wil ik je niet meer de middenlijn over zich rennen, de nul houden is nu heilig'. Ik zie het van Dijk structureel niet doen, De Ligt niet, de Vrij niet.. Dan heb je 3 toppers achterin maar niemand die het voor elkaar krijgt om het achterin gewoon goed dicht te zetten. Waar waren die verdedigers toen Blind als een zoutzak bleef staan bij die voorzet? Met 2 verdedigers van 1.90+ verwacht je toch minimaal 1 van de 2 ergens in de buurt van die ene speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:23:
[...]

Ik vond hem zichzelf helemaal niet kritisch benaderen, hij riep alleen 'het stond niet goed'. Ik kreeg niet het idee dat ie zichzelf dat nou echt kwalijk nam. En dat is voor mij achterin het grootste aandachtspunt.
Wie heeft er achterin nou eigenlijk de leiding? Wie zet de poppetjes op z'n plaats defensief gezien? Wie zegt er bijvoorbeeld op een gegeven moment tegen Dumfries 'en nu wil ik je niet meer de middenlijn over zich rennen, de nul houden is nu heilig'. Ik zie het van Dijk structureel niet doen, De Ligt niet, de Vrij niet.. Dan heb je 3 toppers achterin maar niemand die het voor elkaar krijgt om het achterin gewoon goed dicht te zetten. Waar waren die verdedigers toen Blind als een zoutzak bleef staan bij die voorzet? Met 2 verdedigers van 1.90+ verwacht je toch minimaal 1 van de 2 ergens in de buurt van die ene speler...
Is dat niet het moderne voetbal waarin trainers meer dan vroeger bepalen wat er gebeurt?

Dat Blind daar staat hoeft an sich geen probleem zijn. Als hij moet knijpen naar het centrum en daar komt dan ineens die bal dan is die bal voor hem natuurlijk. Dan geldt het excuus "hij kan niet zo goed verdedigen" voor mij niet. Want dan kun je net zo goed Noa Lang daar zetten. Je verwacht van Blind dat hij juist wel verdedigende slimheid toevoegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Exocet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:01:
[...]

Kwalificatie play-offs schema bestaat uit 3 paden van 4 teams
De 12 landen worden verdeeld in 3 paden, waarvan de winnaar zich kwalificeert. Elk pad van 4 landen bestaat uit twee halve finales en een finale.

De playoffs betreffen dus enkele wedstrijden (uit óf thuis) op 24, 25, 28 en 29 maart 2022. De drie winnaars van de paden kwalificeren zich als laatste Europese teams.

De winnaars van de halve finale 1 en 2 spelen tegen elkaar in de finale. Hetzelfde geldt voor de winnaars van de halve finales 3 en 4, en de halve finales 5 en 6. Loting bepaalt welke landen thuisspelend zijn.

Loting Europese play-offs voor WK 2022
De loting voor de Europese play-offs voor het WK 2022 is op 26 november 2021 om 17:00 uur. De trekking vindt plaats in Zürich, Zwitserland, en bepaald welke landen elkaar treffen richting het Wereldkampioenschap in Qatar.

Potindeling van de loting voor de play-off ronde
Zodra bekend is welke 12 landen deelnemen aan de playoffwedstrijden, worden de potten voor de loting ingedeeld.

De 6 beste nummers twee uit de WK-kwalificatie worden in pot 1 geplaatst. Deze landen spelen de halve finale thuis. De andere 6 landen worden in pot 2 geplaatst, en spelen dus uit.
Ik weet niet hoe de beste nummers 2 worden bepaald maar neem aan aantal punten tegen de beste vijf van de poule, dus in de poules met zes deelnemers tegen de dwergen tellen die punten niet mee.

Dan is Portugal met 17 punten zeker een van de beste nummers twee maar heeft Schotland meer punten dan Italië en Rusland evenveel. Wij zouden bij verlies op 14 punten komen en zeker niet een van de beste nummers twee zijn. Dus grote kans dat we dan tegen Portugal of Italïe moeten. En maar afwachten of we überhaupt tweede worden.

Gewoon die Noren pakken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D-e-n schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:46:
[...]

Is dat niet het moderne voetbal waarin trainers meer dan vroeger bepalen wat er gebeurt?

Dat Blind daar staat hoeft an sich geen probleem zijn. Als hij moet knijpen naar het centrum en daar komt dan ineens die bal dan is die bal voor hem natuurlijk. Dan geldt het excuus "hij kan niet zo goed verdedigen" voor mij niet. Want dan kun je net zo goed Noa Lang daar zetten. Je verwacht van Blind dat hij juist wel verdedigende slimheid toevoegt.
Juist dat lijkt te ontbreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:02:
[...]

Ik weet niet hoe de beste nummers 2 worden bepaald maar neem aan aantal punten tegen de beste vijf van de poule, dus in de poules met zes deelnemers tegen de dwergen tellen die punten niet mee.

Dan is Portugal met 17 punten zeker een van de beste nummers twee maar heeft Schotland meer punten dan Italië en Rusland evenveel. Wij zouden bij verlies op 14 punten komen en zeker niet een van de beste nummers twee zijn. Dus grote kans dat we dan tegen Portugal of Italïe moeten. En maar afwachten of we überhaupt tweede worden.

Gewoon die Noren pakken dus...
d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Als we tegen Portugal moeten in de play-offs word ik gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Geen zorgen, als we van Noorwegen verliezen is Portugal het minste probleem ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Harribo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:29:
Volgens fcupdate die het weer van het AD heeft, zal Flekken erin staan.
Volgens de laatste berichten nu kiest van Gaal voor Cillessen;
https://m.fcupdate.nl/voe...jst-vervanger-bijlow-aan/
Jasper Cillessen zal vanavond (dinsdag) het Nederlandse doel verdedigen tegen Noorwegen. Dat weten verschillende media, onder wie Voetbal International en De Telegraaf, enkele uren voor de wedstrijd zeker. Eerder noemde bondscoach Louis van Gaal Mark Flekken nog als zijn eerste keus achter Bijlow, maar daar is hij blijkbaar op teruggekomen.
Ik kan mij wel vinden in die keuze. Flekken nu voor de leeuwen gooien vind ik nog wel wat. Stel je verliest door een blunder van zijn kant, dan beschadig je zo’n jongen behoorlijk. Laat hem straks maar eerst wat oefenpotjes keepen ipv direct het meest cruciale duel van de WK kwalificatie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Poll: Nederland plaatst zich vanavond voor het WK...
Natuurlijk, No problemo...
Natuurlijk niet, Ze zijn niet goed genoeg..
Touwtje...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404008&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik verwacht een lastige wedstrijd die echt alle kanten op kan. Toch de nodige spelers die gemist worden. Goed, Noorwegen mist zijn sterspeler, maar bij Nederland ontbreken meer bepalende spelers. Ook de voorbereiding voor deze wedstrijd was vrij rommelig, ook met het gedoe met Van Gaal en het afvallen van Bijlow.

Zie het nog wel gebeuren dat sommige spelers onbewust op een gelijkspel gaat spelen en er een tweedeling ontstaat zoals tegen Montenegro. Eens kijken hoe Oranje daarmee om zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het team wat het best als team samenspeelt wint. Het wordt niet de wedstrijd van een individu.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

O oh... Matthijs de Ligt aka Mr. Hands komt er weer in.... Prima speler hoor maar ik vrees t ergste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Noorwegen zonder Haaland mag geen probleem zijn. Maar Montenegro ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Die Blind wordt er helemaal uitgelopen zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet hoor...

Mijn onderbuikgevoel is niet goed. Van Gaal die weer coach is met Blind als assisent (is hij ooit succesvol geweest als coach?), veel net-niet spelers, het geflopte EK, twee hoofdtoernooien gemist, en dan natuurlijk de kater van zaterdag tegen notabene Montenegro.

Volgens mij overschatten wij onszelf nog steeds.

Hopelijk heb ik het helemaal mis.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2021 20:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21:39

Vos

AFCA

Agent47 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:34:
Die Blind wordt er helemaal uitgelopen zo
90% van je posts over het NL elftal gaan over Blind lijkt het wel ;) we weten het nu wel toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 16-11-2021 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vos schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:35:
[...]

90% van je posts over het NL elftal gaan over Blind lijkt het wel ;) we weten het nu wel toch?
Hi hi vergeet Memphis niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Wel vertrouwen in Klaassen! Staat altijd goed over het algemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 20:35
Kennen jullie for grap van dat elftal dat naar Qatar ging? O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Jammer zo'n leeg stadion

Maar... Kom op, op naar het wk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben weer wat optimistischer. Onder Van Gaal is er wel een opgaande lijn te zien en een slechte dag kan altijd. Laten we hopen dat we die zaterdag hadden.

Nu de focus weer terug en een herhaling van de pot tegen Turkije.

KOM OP JONGENS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het blijft toch gek zo'n tunnel, Hans Kraay is er al eens tegenop gelopen. Zou mooi zijn als het stadion eens werd opgeknapt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Niet zo negatief vanavond, mag na de wedstrijd weer! Houdt het voor elkaar ook leuk. ;)

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.