Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-07 09:36

snmght

imho dan he

Helemaal top dat Van Gaal er zo in zit. Misschien dan toch iemand die Depay doodleuk laat banken. Zou Depay oprecht goed doen ook denk ik. En dus uiteindelijk ook goed voor een Oranje met Depay.

[Voor 16% gewijzigd door snmght op 03-07-2021 19:07]

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dick Advocaat met V Bronckhorst. Zie zo niets anders. Dick gedraagt zich normaal, en niet zoals V Gaal zich uit. Ten Cate zit lekker daar in de woestijn, en is niet gecharmeerd van huidige KNVB.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@Hackus wordt idd als optie genoemd bij Oranje Zomer.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Quad schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:09:
@Hackus wordt idd als optie genoemd bij Oranje Zomer.
V Bronckhorst zit in de studio op 1
Hij is er klaar voor

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
D-e-n schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:01:
Overigens was de podcast van Voetbal International deze week met die trainer van Fortuna wel treffend op dat vlak. Het ging er over dat je weinig kunt met termen als "inzet" of "strijdlust". Want geen enkele speler zal bewust zijn best niet doen op een EK. Hij gaf ook voorbeelden van spelmomenten waarbij spelers de verkeerde keuzes maakten door bijvoorbeeld niet diep te gaan of hun man los te laten.
Treffend, of in je straatje? Ik weet dat je allergisch bent voor opmerkingen over inzet, maar gemiddeld genomen zijn Nederlanders gewoon verwende slappe zakken met een superioriteitsgevoel.

Het stapje extra, tot op je tandvlees door buffelen, alles uit de kast om tegenstander en scheidsrechter te beïnvloeden, het gif, mentale spelletjes, etc. kijken wij op neer. Dat is niet het schone faire voetbal van balbezit en netjes tikkend aanvallen, dat is voor die andere landen die zogenaamd minder goed kunnen voetballen.

Een Weghorst die het snot voor z'n ogen werkt vinden we maar een domme renner, een Frenkie die bij het terug lopen pas gaat rennen als het te laat is of gewoon te vroeg stopt en z'n man laat lopen zijn we weg van. Sterker nog, het halve team vond het bij de grens van z'n gebruikelijke zone wel best en ging staan kijken hoe de rest het oplost.

Nee, ik vind het niet best. Of dat komt door coaching, door de combinatie van spelers of gewoon een Nederlandse cultuur is die in het oranje kamp leeft weet ik niet. Maar er zijn maar weinig landen die zo matig presteren en er met de pet naar gooien en dan toch denken dat ze gedomineerd hebben en eigenlijk voor de titel hadden moeten strijden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 17:00
Hackus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:09:
Dick Advocaat met V Bronckhorst. Zie zo niets anders. Dick gedraagt zich normaal, en niet zoals V Gaal zich uit. Ten Cate zit lekker daar in de woestijn, en is niet gecharmeerd van huidige KNVB.
Lijkt me ook niet. Denk dat alleen van Gaal, ten Hag, Koeman en Bosz geschikt zijn. De rest zorgt ervoor dat Nederland een slap elftal is, met weinig opties om een wedstrijd te kantelen. Geen inspiratie / visie aanwezig bij de gevestigde orde. Ik denk dat de KNVB aan de bak mag om te vernieuwen, het is te ouderwets.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Luxicon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Lijkt me ook niet. Denk dat alleen van Gaal, ten Hag, Koeman en Bosz geschikt zijn. De rest zorgt ervoor dat Nederland een slap elftal is, met weinig opties om een wedstrijd te kantelen. Geen inspiratie / visie aanwezig bij de gevestigde orde. Ik denk dat de KNVB aan de bak mag om te vernieuwen, het is te ouderwets.
Maar een Bosz en Ten Hag leunen zwaar op een principe wat ze in de ploeg moeten laten slijten. Dat lukt bij een club maar bij een nationaal elftal heb je daar geen tijd voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Luxicon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Ten Hag, lol. Dat is een trainer voor Utrecht of andere middenmoot.
Overrated sinds ie bij Ajax trainer is.
De anderen komen niet, dus zul je toch een coach moeten vinden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Gio zegt kennelijk geen nee als ie gevraagd wordt. Niks vragen dus.

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:29
Hackus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:45:
[...]
Ten Hag, lol. Dat is een trainer voor Utrecht of andere middenmoot.
Overrated sinds ie bij Ajax trainer is.
Hij doet het anders niet slecht bij Ajax. Dan kan je zeggen: “is ook niet gek met die spelers”, maar je moet de boel ook motiveren.

Dat is trouwens ook exact wat het Nederlandse team nodig heeft, een motivator. Voetballen kunnen ze wel, het vuur moet er alleen ingebracht worden.

Ik wil hiermee niet zeggen dat Ten Hag per definitie geschikt zou zijn want het is een clubtrainer, maar een type van Gaal is exact wat dit team nu nodig heeft me dunkt.

Soundcloud

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kaos001 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:03:
[...]

Hij doet het anders niet slecht bij Ajax. Dan kan je zeggen: “is ook niet gek met die spelers”, maar je moet de boel ook motiveren.

Dat is trouwens ook exact wat het Nederlandse team nodig heeft, een motivator. Voetballen kunnen ze wel, het vuur moet er alleen ingebracht worden.

Ik wil hiermee niet zeggen dat Ten Hag per definitie geschikt zou zijn want het is een clubtrainer, maar een type van Gaal is exact wat dit team nu nodig heeft me dunkt.
En wie is dat buitenom V Gaal zelf ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Van Gaal is de enige goede Nederlandse optie, anders moet je over de grens kijken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Exocet schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:45:
Gio zegt kennelijk geen nee als ie gevraagd wordt. Niks vragen dus.
Gio en Dick is misschien wel mooi.

SW-0040-8191-9064

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:29
Hackus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:08:
[...]

En wie is dat buitenom V Gaal zelf ?
Ja goede vraag. Een tweede van Gaal bestaat immers niet. Ik zou het niet weten.

Heb ook het idee dat de KNVB het hier vrij lastig mee heeft. :/

Soundcloud

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11:19
Van Gaal lijkt mij niets. Die man is een legende om wat hij in het verleden gepresteerd heeft, voor hem dus een enorm risico. Zeker ook omdat hij al een tijdje niet meer actief is en al flink op leeftijd is.

Combi Gio/Advocaat. Tja, Advocaat lijkt mij eigenlijk de beste optie. Wat Gio toe moet voegen zie ik niet helemaal.

En anders... Van Wonderen misschien? Heeft nog weinig in de picture gestaan maar lijkt mij eigenlijk de enige die ik niet op voorhand af zou schrijven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luxicon
Ben er bang voor dat het van Bronckhorst wordt, net als eerder de Boer uit noodzaak verkozen werd. Heeft ook vrij weinig bijzonders laten zien op hoger niveau (Europees), vooral slaapverwekkend voetbal / weinig inspiratie.

...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ankona
Van Bronckhorst heeft laten zien totaal geen kijk op het spelletje te hebben. Hij heeft het een paar jaar geprobeerd en dat was bepaald geen succes (ja, het team pakte wel wat successen maar dat was meer ondanks de coach dan dankzij de coach)
Die man moet dat zelf ook niet willen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:34:

En anders... Van Wonderen misschien? Heeft nog weinig in de picture gestaan maar lijkt mij eigenlijk de enige die ik niet op voorhand af zou schrijven.
Op basis waarvan? Het is geen grote naam, nauwelijks zelf international.. En heeft amper als trainer geacteerd. Al zeker niet voor een grote club/onder druk. Nl elftal onder de 17 heb je te dealen met pubers en wat opstandige ouders.. Dat is toch anders dan vedettes en 17 miljoen bondscoaches

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:34:

Klaas Wels zou ook kunnen, die presteerde met TOP nog stukken beter dan Van Wonderen met Go Ahead deed :+

• Ankona
Schildpadje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:24:
[...]

Op basis waarvan? Het is geen grote naam, nauwelijks zelf international.. En heeft amper als trainer geacteerd. Al zeker niet voor een grote club/onder druk. Nl elftal onder de 17 heb je te dealen met pubers en wat opstandige ouders.. Dat is toch anders dan vedettes en 17 miljoen bondscoaches
Ik zeg niet dat het een gegarandeerd succes wordt, ik schrijf hem niet op voorhand af.
Het is van zijn generatie gewoon de enige die ik niet af zou schrijven. Zegt misschien meer over de rest. Van Wonderen heeft als assistent al wel aan oranje geroken en bij Kowet (op een iets ander niveau) wel bewezen het spel te snappen.

alles kan off-topic

• D-e-n
  • Laatst online: 11:39
Gonadan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Treffend, of in je straatje?
Wat denk je zelf? Als iemand hier iets van een uitzending aanhaalt doet hij of zij dat omdat het bevestigt wat hij of zij zelf denkt.
Ik weet dat je allergisch bent voor opmerkingen over inzet, maar gemiddeld genomen zijn Nederlanders gewoon verwende slappe zakken met een superioriteitsgevoel.
Dit soort algemeenheden zeggen dus niks. Ja, je kunt zeggen dat Depay een diva is maar ik hoor bij Inter of Juve of Liverpool toch nooit klachten over de Nederlanders die daar spelen. Dus kennelijk gaat het om de benadering die een team als geheel heeft, niet om de optelsom van elf wel of niet werklustige spelers.

En dat superioriteitsgevoel klopt misschien wel maar dan mogen we ook vooral naar onszelf kijken, naar het voetbal in Nederland als geheel. Want de gemiddelde houding hier op het forum is toch ook iets van "Tsjechië is niks".
Het stapje extra, tot op je tandvlees door buffelen, alles uit de kast om tegenstander en scheidsrechter te beïnvloeden, het gif, mentale spelletjes, etc. kijken wij op neer. Dat is niet het schone faire voetbal van balbezit en netjes tikkend aanvallen, dat is voor die andere landen die zogenaamd minder goed kunnen voetballen.
Maar is dat dus juist niet ook een ding wat de trainer moet meegeven? Is dat niet iets wat ook in de cultuur van trainers, journalisten etc. zit? Als onze bondscoach het alleen maar heeft over "dominant spelen" dan weet je dat die in elk geval niet het goede voorbeeld geeft.
en eigenlijk voor de titel hadden moeten strijden.
Dat is dus de misvatting waar half Nederland last van heeft. We waren een outsider en niet meer dan dat.

[Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 03-07-2021 23:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:02
Ik kijk me afgunst naar Italië. Individueel zijn die spelers niet substantieel beter dan wat wij hebben. Het verschil is dat daar een team staat en bij ons blijft het een serie individuen.

Misschien is het manco in Nederland dus niet de spelers maar de coaches.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 4 juli 2021 @ 07:33:
Ik kijk me afgunst naar Italië. Individueel zijn die spelers niet substantieel beter dan wat wij hebben. Het verschil is dat daar een team staat en bij ons blijft het een serie individuen.

Misschien is het manco in Nederland dus niet de spelers maar de coaches.
Welke spelers van dit Oranje zouden bij de Italianen een basisplek hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
D-e-n schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:42:
Dit soort algemeenheden zeggen dus niks. Ja, je kunt zeggen dat Depay een diva is maar ik hoor bij Inter of Juve of Liverpool toch nooit klachten over de Nederlanders die daar spelen. Dus kennelijk gaat het om de benadering die een team als geheel heeft, niet om de optelsom van elf wel of niet werklustige spelers.
Dat klopt zeker. Ik wacht nog steeds op een bondscoach die puur kijkt hoe de spelers renderen bij hun eigen club en daar probeert een puzzel van te maken door een systeem te vinden waar zoveel mogelijk van de beste spelers een plek hebben die lijkt op waar ze bij hun club zo goed in zijn.
Koeman leek dat wel te proberen, jammer dat we niet zullen weten of hij verschil had gemaakt.
En dat superioriteitsgevoel klopt misschien wel maar dan mogen we ook vooral naar onszelf kijken, naar het voetbal in Nederland als geheel. Want de gemiddelde houding hier op het forum is toch ook iets van "Tsjechië is niks".

[...]

Maar is dat dus juist niet ook een ding wat de trainer moet meegeven? Is dat niet iets wat ook in de cultuur van trainers, journalisten etc. zit? Als onze bondscoach het alleen maar heeft over "dominant spelen" dan weet je dat die in elk geval niet het goede voorbeeld geeft.

[...]

Dat is dus de misvatting waar half Nederland last van heeft. We waren een outsider en niet meer dan dat.
Je kunt dit niet afschuiven op alles behalve de spelers, het zit daar ook, het is een cultuurdingetje. Ook bij kun clubs zijn de Nederlandse spelers zelden die met externe werklust, gif, of alles uit de kast halen. Dan kan je dat echter aanvullen met andere spelers in je team. Je ziet ook Nederlandse clubs zo wat extra pit in het team brengen.

Als de Nederlandse spelers bij elkaar komen mist er op dat vlak wat, ze gaan elkaar dan versterken. Lukt het met een speler niet helemaal dan lijkt eerder een soort handdoek gegooid te worden dan dat er twee tandjes extra inzet op gaan.
Raak je dan niet per ongeluk in een euforische flow die vanzelf die energie geeft dan gaat het als een nachtkaars uit.

Vergeet niet dat we in Nederland vaak vinden dat we best hard werken en het zwaar hebben terwijl bijna iedereen in een gespreid bedje terecht komt met een flink vangnet. Wij weten niet meer wat het is om echt alles op alles te moeten zetten voor je leven.
Niet voor niets zie je spelers die uit een minder milieu komen of altijd op hun tenen hebben moeten lopen er op zo'n moment uit springen. Die zijn wel in staat net dat stapje extra te geven.

We hebben ze wel hoor, spelers die het mede op karakter doen of gif hebben, maar dat vinden we vaak toch net niks met z'n allen. Een Dumfries werd door velen niet serieus genomen, zelfs z'n medespelers lachen om zijn 'stieren'. Weghorst is maar een domme renner, Depay doet het veel mooier. Huntelaar ook maar een valse harker, Van Bommel een vuilak, etc. Alleen Kuyt kon men niet echt omheen omdat hij de absolute top had bereikt, maar nog steeds wordt dat als minder gezien.
Ik ben er van overtuigd dat als je een handvol van die types in je team weet te passen zij op gaan staan als het niet loopt en het op karakter gaan doen. Zij kunnen dan de boel op sleeptouw nemen en gaat de rest er in mee.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat mentaliteit en inzet de heilige graal is, maar het kan je wel redden als je selectie minder goed is of minder draait.
Dat is nu 50% de reden dat bepaalde landen die op papier minder zijn nu gewoon verder komen.
(de andere 50% is een KNVB en bondscoach die nog steeds vanuit een archaïsch ideaal willen werken in plaats van de praktijk als basis nemen)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dr. Strangelove
strafschop schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Welke spelers van dit Oranje zouden bij de Italianen een basisplek hebben?
De hele verdediging is op papier van wereldklasse. En Wijnaldum, Depay en Dumfries zijn in principe ook uitstekende voetballers. Het komt er alleen niet uit op moment.

Italië heeft altijd uitgeblonken in meer dan de sum of its parts te zijn. Oranje juist het tegenovergestelde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:02
Dr. Strangelove schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:57:
[...]

De hele verdediging is op papier van wereldklasse. En Wijnaldum, Depay en Dumfries zijn in principe ook uitstekende voetballers. Het komt er alleen niet uit op moment.

Italië heeft altijd uitgeblonken in meer dan de sum of its parts te zijn. Oranje juist het tegenovergestelde.
Sorry hoor, maar ik blijf het verbazingwekkend vinden wat iedereen opeens vindt van Dumfries. Voor het EK (oa onder Koeman) was Dumfries geregeld de dissonant. Dumfries is toch gewoon een hele matige back die by far niet het niveau heeft wat Oranje, Inter of zelfs PSV zouden moeten (lees: willen) nastreven.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat FdB een tactiek bedenkt waarbij een van je slechtste spelers tot een van de belangrijkste schakels in je opstelling wordt gemaakt tijdens dit EK. Oké, hij heeft het goed gedaan tegen Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië, maar laten we nou niet doen alsof dat toplanden zijn. De basistaak van een verdediger is mijns inziens verdedigen. En dat is nou precies waar Dumfries op dit niveau in te kort schiet. Dat hij vervolgens naar voren draaft en in gevaarlijke positie bij het doel komt is leuk meegenomen, maar niet zijn basistaak.

Ik weet het, er zijn weinig alternatieven op zijn positie. Maar dat is juist waar je als trainer rekening mee moet houden in je formatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dr. Strangelove schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:57:
[...]

De Jong en Blind ook. Maar als er een coach is die ze niet aan het spelen krijgt vanaf dag 1....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Hackus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:40:
[...]

De Jong en Blind ook. Maar als er een coach is die ze niet aan het spelen krijgt vanaf dag 1....
De Jong en Blind zijn typische tactische schoonbroekje spelers. Die renderen als de balans goed is.

Zie een Blind bij Ajax. Zet je er spelers omheen die alles wat beweegt onderuit schoffelen dan werkt het best aardig, staat hij naast een ander schoonbroekje speler (Schuurs) dan ga je helemaal nat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:24
Nice, schoonbroekje speler die kende ik nog niet 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
@Gonadan
Je verhaal klopt deels wel maar het merkwaardige is dat de spelers die dat gif nog wel een beetje hebben hier in Nederland als eerste worden afgebrand. De gemiddelde voetballiefhebber hier wil liever Blind op het middenveld dan De Roon. Sommigen zouden De Vrij of De Ligt nog op de bank zetten omdat een type Blind beter zou zijn in de opbouw. Des te meer reden voor een buitenlandse coach die geen last heeft van dit soort Hollandse discussies.

Voor wat betreft Weghorst ben ik het niet echt met je eens. Dat blijft een beperkte speler, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kuyt. Het feit dat we niks beters hebben voorin blijft de belangrijkste oorzaak dat Oranje niet kan voetballen zoals we in Nederland graag zien.

Overigens blijf ik van mening dat De Boer gewoon tactisch heeft gefaald en beter had moeten inspelen op Tsjechië. Dan was je ook met deze spelers beter voor de dag gekomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoop dat V Dijk weer beschikbaar is voor tegen Noorwegen. @Gonadan Ja, harde werkers als oa Jan Wouters en Stam, zie je niet veel meer in NL elftal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
D-e-n schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:07:
@Gonadan
Je verhaal klopt deels wel maar het merkwaardige is dat de spelers die dat gif nog wel een beetje hebben hier in Nederland als eerste worden afgebrand. De gemiddelde voetballiefhebber hier wil liever Blind op het middenveld dan De Roon. Sommigen zouden De Vrij of De Ligt nog op de bank zetten omdat een type Blind beter zou zijn in de opbouw. Des te meer reden voor een buitenlandse coach die geen last heeft van dit soort Hollandse discussies.
Mensen die Blind als eerste naam voor de verdediging zouden noteren neem ik gewoon niet serieus. ;)
De Roon vs. Blind vind ik wat afhangen van wat je met de rest doet. Speel je echt met vijf achterin dan slaat De Roon er nog bij nergens op, maar speel je eigenlijk met drie achterin dan is Blind ervoor weer een mogelijk risico.
Voor wat betreft Weghorst ben ik het niet echt met je eens. Dat blijft een beperkte speler, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kuyt. Het feit dat we niks beters hebben voorin blijft de belangrijkste oorzaak dat Oranje niet kan voetballen zoals we in Nederland graag zien.
Weghorst is qua techniek inderdaad niet bijzonder, maar dat zegt niet alles. Een Depay die dat zogenaamd wel heeft hebben we ook helemaal niets aan gehad. (gechargeerd)
In die zin kan je je afvragen of je liever alles ophangt aan één begenadigd speler in de hoop dat die daardoor écht gaat renderen, of dat je voor een aantal beperkte spelers gaat die dan wél in hun kracht komen en het misschien onder de streep als collectief wel beter doen.
Overigens blijf ik van mening dat De Boer gewoon tactisch heeft gefaald en beter had moeten inspelen op Tsjechië. Dan was je ook met deze spelers beter voor de dag gekomen.
Die mening deel ik, De Boer is tactisch zeer matig. Maar zoals gezegd, dat is voor mij maar 50% van het probleem. Als de spelers de slappekutteritis overboord hadden gegooid was je ook beter voor de dag gekomen, maar dat zit er blijkbaar niet in.
Ik weiger mee te gaan in de conclusie dat het allemaal alleen maar aan de trainer ligt. Dat is ook weer zo'n voetbalziekte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Herax10NL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Sorry hoor, maar ik blijf het verbazingwekkend vinden wat iedereen opeens vindt van Dumfries. Voor het EK (oa onder Koeman) was Dumfries geregeld de dissonant. Dumfries is toch gewoon een hele matige back die by far niet het niveau heeft wat Oranje, Inter of zelfs PSV zouden moeten (lees: willen) nastreven.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat FdB een tactiek bedenkt waarbij een van je slechtste spelers tot een van de belangrijkste schakels in je opstelling wordt gemaakt tijdens dit EK. Oké, hij heeft het goed gedaan tegen Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië, maar laten we nou niet doen alsof dat toplanden zijn. De basistaak van een verdediger is mijns inziens verdedigen. En dat is nou precies waar Dumfries op dit niveau in te kort schiet. Dat hij vervolgens naar voren draaft en in gevaarlijke positie bij het doel komt is leuk meegenomen, maar niet zijn basistaak.

Ik weet het, er zijn weinig alternatieven op zijn positie. Maar dat is juist waar je als trainer rekening mee moet houden in je formatie.
Karsdorp is natuurlijk een logisch alternatief, maarja De Boer gaf hem geen kans. Overigens was Dumfries de uitblinker bij Oranje dit toernooi dus om hem nou uitgebreid af te kraken vind ik misplaatst. Er zijn wel meer spelers zwak voordat ze zich ontwikkelen tot goed. Dumfries is typisch een speler die vooral wordt beoordeeld op wat hij niet is en kan, in plaats van wat hij wel goed doet.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-07 09:36

snmght

imho dan he

Dumfries hobbelt leuk mee maar doe mij maar tien keer liever een echte klasbak als Veltman.

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
ph4ge schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Karsdorp is natuurlijk een logisch alternatief, maarja De Boer gaf hem geen kans. Overigens was Dumfries de uitblinker bij Oranje dit toernooi dus om hem nou uitgebreid af te kraken vind ik misplaatst. Er zijn wel meer spelers zwak voordat ze zich ontwikkelen tot goed. Dumfries is typisch een speler die vooral wordt beoordeeld op wat hij niet is en kan, in plaats van wat hij wel goed doet.
Maar zeg nou zelf, wat hij wel goed kan is toch ook pure middelmaat? Je noemt zelf al iemand (Karsdorp dus) die, datgene dat Dumfries goed doet, beter doet. Daarnaast ben ik geen fan van Hateboer, maar ook hij doet datgene dat Dumfries goed doet op een betere manier. Wanneer je puur verdedigend kijkt zou ik inderdaad gaan voor Veltman of wellicht Rensch of Timber. Tete vind ik moeilijk inschatten, maar heeft mij persoonlijk ook nog niet weten te overtuigen en vind ik vaak te wisselvallig. Andere rechtsbacks komen er zo niet in mij naar boven, maar wanneer je alternatieven weet hoor ik ze graag ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• D-e-n
@snmght
@Herax10NL
Veltman is toch ook maar een modale international. Hij doet zijn werk meestal maar verder is het geen hoogvlieger.

En leuk al die namen van pure verdedigers. Maar zo speelden we dus nou net niet. Zoals Oranje speelde heb je een back nodig met aanvallende kwaliteiten, deels middenvelder en deels vleugelspeler. En dan kom je op Dumfries, Hateboer en Karsdorp uit. Kies maar zou ik zeggen. Maar ik hoorde de criticasters van Dumfries toch zelden over Karsdorp of Hateboer beginnen.

En dan had ik vooraf voor Karsdorp gekozen. Beter gewend aan het systeem en een betere voorzet. Maar ik kan niet zeggen dat ik dat achteraf nog zeg. Dat zou belachelijk zijn want Dumfries heeft het met zijn kracht, gif en drang naar voren prima gedaan. Dat zijn ook kwaliteiten die die anderen dan misschien weer minder hebben. Er is meer dan techniek alleen.

[Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 05-07-2021 00:43]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:03
De KNVB heeft ook wat steekjes laten vallen in het behouden van spelers. Hoe mooi zou het geweest zijn als je Ziyech en Dest op de rechterflank gehad had in Oranje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 01:22:
De KNVB heeft ook wat steekjes laten vallen in het behouden van spelers. Hoe mooi zou het geweest zijn als je Ziyech en Dest op de rechterflank gehad had in Oranje?
Hoe zouden El Ghazi, Maher en Rekik nu denken over hun keuze voor Oranje?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 10:58
Hackus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:12:
Hoop dat V Dijk weer beschikbaar is voor tegen Noorwegen. @Gonadan Ja, harde werkers als oa Jan Wouters en Stam, zie je niet veel meer in NL elftal.
Jan Wouters was niet alleen een harde werker maar maar ook een technische voetballer dat wordt vaak vergeten vind ik :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:35
snmght schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:44:
Dumfries hobbelt leuk mee maar doe mij maar tien keer liever een echte klasbak als Veltman.
_O-
Hier moet ik echt om lachen, Veltman een klasbak ?
Meer een kaartenbak lijkt me....

Ik denk dat we wel kunnen roepen wie er allemaal in moeten nu maar ik vrees dat het oranje wat we gezien hebben, dat dat onze top ongeveer is.
We hebben gezien wat de wissels brachten op het ek, dat was geen verbetering.
Het zegt al genoeg dat Depay met zijn grilligheid een basis speler is.

Ik had alleen Promes thuis gelaten en El Ghazi meegenomen.

Het is meer de mentaliteit waar het aan schort dan de kwaliteit.
En een betere coach is ook nodig. Geen slapzak als de Boer.

Tegen Tsjechië waren de spelers ook duidelijk vermoeid, dat speelde ook een rol.
Hun lichamen hadden oa moeten acclimatiseren aan de hitte maar ja die achterlijke staf van Oranje zette ze steeds in de verkoeling, amateuristisch gewoon.

[Voor 5% gewijzigd door Harribo op 05-07-2021 09:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:13:
[...]
Ik had alleen Promes thuis gelaten en El Ghazi meegenomen.

Tegen Tsjechië waren de spelers ook duidelijk vermoeid, dat speelde ook een rol.
Hun lichamen hadden oa moeten acclimatiseren aan de hitte maar ja die achterlijke staf van Oranje zette ze steeds in de verkoeling, amateuristisch gewoon.
Welk verschil had El Ghazi gemaakt t.o.v. Promes?

Hoe acclimatiseer aan de hitte in een corona bubbel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Toevallig kwam bij de NOS ook een stukje langs over Andere tijden Sport en dan de aanpak van Michels.
https://nos.nl/artikel/23...oomde-voor-west-duitsland

Het loont vast om de hele aflevering te kijken, maar een citaat uit het artikel:
"Duitsland moet het werk doen, het positiespel is van hun niet zo goed. En dit is ook weer zo mooi: we moeten opportuniteit hebben, niet verliefd zijn op ons positiespel."

Het positiespel moest slechts een middel zijn om "Marco te vinden. Of Ruud, of wie dan ook die diepgaat", zo citeerde De Ruiter destijds de woorden van Michels.

Ook in de aantekeningen? Dat "zij ten koste van alles willen winnen. Dat hebben wij eigenlijk niet."

Wellicht waren het die opmerkingen van Michels, of wellicht waren het de andere sentimenten, maar Oranje stapte met een zelden vertoonde winnaarsmentaliteit het veld op in Hamburg, op die 21ste juni 1988.
Dus niets 4-3-3 en zo lang rondspelen tot de tegenstander in slaap valt, gas erop en gaan!

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:53:
[...]

Jan Wouters was niet alleen een harde werker maar maar ook een technische voetballer dat wordt vaak vergeten vind ik :)
Ik vergeet dat niet, was ook geen sprake van om dit uitdrukkelijk te benoemen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gonadan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:32:
Toevallig kwam bij de NOS ook een stukje langs over Andere tijden Sport en dan de aanpak van Michels.
https://nos.nl/artikel/23...oomde-voor-west-duitsland

Het loont vast om de hele aflevering te kijken, maar een citaat uit het artikel:

[...]

Dus niets 4-3-3 en zo lang rondspelen tot de tegenstander in slaap valt, gas erop en gaan!
Fantastische wedstrijd. Er zat zoveel beleving bij iedereen in toen, het was hard, grotendeels fair maar tegelijk was Nederland ook meedogenloos die wedstrijd en was er vanaf de eerste minuut een attitude van 'we gaan die Duitsers te grazen nemen'. Het ging niet om mooi voetbal (ook al was dat er wel) maar gewoon winnen.

Argentinië in 1998 was ook zo'n wedstrijd. Screw mooi voetbal, we doen wat we moeten doen om ze te pakken. Mooi voetbal was een bijproduct van een scherpe drang om te willen winnen in die wedstrijden, niet een doel op zich.

Maar goed, het is makkelijk om achteraf dergelijke wedstrijden op een bepaalde manier te framen. Zorg maar eens als coach dat je een dergelijke houding in de hoofden kan brengen en dan ook kan faciliteren dat het zich vertaalt naar effectief spel.

We hebben kwalitatief best goede spelers op de meeste posities. Misschien niet de beste maar zeker top-6 van Europa denk ik. Beter dan bijvoorbeeld Engeland. Maar als team zijn we hooguit top-20 op moment en dat is wat telt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
Hackus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:20:
[...]

Ik vergeet dat niet, was ook geen sprake van om dit uitdrukkelijk te benoemen ;)
nee klopt daarom doe ik dat ff _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 12:01
strafschop schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Geen, maar Promes had niks te zoeken bij de selectie, dan kan je beter een speler meenemen die met het oog op de toekomst ook nog wat te bieden heeft. Ik wacht trouwens altijd nog op je verhaal over coëfficiënten waarvan ik niets zou begrijpen in het andere topic. Wellicht dat je nu even tijd hebt om je wijsheid te delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 17:55
Dr. Strangelove schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Fantastische wedstrijd. Er zat zoveel beleving bij iedereen in toen, het was hard, grotendeels fair maar tegelijk was Nederland ook meedogenloos die wedstrijd en was er vanaf de eerste minuut een attitude van 'we gaan die Duitsers te grazen nemen'. Het ging niet om mooi voetbal (ook al was dat er wel) maar gewoon winnen.
Nou zo fair was die wedstrijd niet van Nederland en er speelde toen ook hele andere sentimenten mee dan in de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Tsjechië.. De wedstrijd tegen Duitsland was een bevrijding van 1974 (en voor oudere mensen mogelijk ook nog wat andere historische gebeurtenissen).

Die enorme beuk van van Breukelen zal ik echt nooit vergeten en dan vervolgens de tegenstander nog even verrot schelden ook.. Ik was 11 in 1988, maar die wedstrijd heeft toen iets magisch achtergelaten _/-\o_

Trouwens een schitterende aflevering van Andere Tijden sport gisteren..

[Voor 8% gewijzigd door M@cer op 05-07-2021 10:55]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-07 01:13
strafschop schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Dat zullen we niet weten, wat we wel weten is dat Promes weinig goeds heeft laten zien in al zijn interlands.

Wat betreft acclimatiseren. KNVB wist al vrij lang wat de volgende speelstad zou zijn. Dan zorg je toch dat de hele meute zo snel mogelijk daar is en niet 2 dagen voor de wedstrijd.

PSN: bollsie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D-e-n
Dr. Strangelove schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:43:
[...]

We hebben kwalitatief best goede spelers op de meeste posities. Misschien niet de beste maar zeker top-6 van Europa denk ik. Beter dan bijvoorbeeld Engeland.
Dat laatste dus niet volgens mij. Ja, De Jong is veel beter dan de Engelse middenvelders en ons centrum is ook beter maar kijk eens naar de luxe die de Engelsen voorin hebben als je het afmeet ten opzichte van Oranje. En dat is toch belangrijk voor een elftal want dreiging voorin ontlast je elftal.

Dat is tegelijk ons probleem: we hebben de illusie dat het allemaal mooi moet maar dat kan niet als je een beperkt potentieel voorin hebt. Ons verwachtingsniveau matcht niet met het elftal. Onder Koeman accepteerden we dat: we waren al blij met het succes. Maar gaandeweg zijn we weer gaan denken dat we zo geweldig goed zijn. En dat worden we boos op de spelers maar die zijn ook maar onderdeel van de cultuur zoals die er in Nederland is.

De vergelijking met Nederland-Duitsland uit 1988 is verder ook bezopen. Die groep was aanvallend zoveel en zoveel beter dan wat we nu hebben. We hadden de twee beste aanvallers van Europa in één elftal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Waarom zou ons elftal beter zijn dan Engeland? Waar is dat op gebaseerd dan?

De vergelijking met 1988 gaat over mentaliteit, dat is juist waar de discussie om draait. Ten koste van alles willen winnen, dat zit bij Nederlands standaard gewoon niet in. In die zien was 1988 een uitzondering, en moeten we stoppen met verwachten dat het meer wordt dan een slap zootje. Dat gebeurt echt slechts incidenteel.
Als we het niet vanwege een gouden generatie met mooi voetbal kunnen winnen dan wordt het gewoon niets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:20:
De vergelijking met 1988 gaat over mentaliteit, dat is juist waar de discussie om draait.
Maar die vergelijking is niet eerlijk. Want de groep van 1988 was gewoon zoveel beter dan deze, met uitzondering van wellicht de defensie alhoewel van Tiggelen in mijn ogen altijd onderschat werd. De groep van 1988 was ook gewoon beter dan die van Duitsland.

En het wrange is: juist die groep spelers liet zien dat mentaliteit soms ook maar een momentopname is. Want diezelfde groep liet het in 1990 liggen terwijl ze, op wellicht Gullit na, stuk voor stuk beter waren geworden dan in 1988. Dus "mentaliteit" moet ook getriggerd worden, door omstandigheden, door de tactiek, door de trainer, door van alles.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 24-07 20:58
denk dat we als grootste probleem hebben dat de top 11 een stuk beter is dan de reserves. zelf de top 11 heb je niet op elke positie een echte international in kwaliteit.
Je bent ook in voetbal vaak zo sterk als je zwakste schakel. al kan je die goed verbloemen met een goede tactiek en goed teamwerk.

Achterin hebben we wereldtop. middenveld ook . maar de rest is (nog) geen wereldtop. en op de bank heb je middelmaat zitten.

Een team als Engeland heeft overal wel een top speler staan. Misschien zijn die niet allemaal niveau Nederland, maar ze kunnen zich veroorloven om Grealihj op de bank te hebben.

en een spits van wereldklasse is ook een groot verschil. Mephis zou dat ook moeten zij maar dat kwam nu niet uit de verf. Je ziet dat een Kane ook als die niet scoort een groot belang heeft in het wedstrijdverloop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
D-e-n schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Maar die vergelijking is niet eerlijk. Want de groep van 1988 was gewoon zoveel beter dan deze, met uitzondering van wellicht de defensie alhoewel van Tiggelen in mijn ogen altijd onderschat werd. De groep van 1988 was ook gewoon beter dan die van Duitsland.

En het wrange is: juist die groep spelers liet zien dat mentaliteit soms ook maar een momentopname is. Want diezelfde groep liet het in 1990 liggen terwijl ze, op wellicht Gullit na, stuk voor stuk beter waren geworden dan in 1988. Dus "mentaliteit" moet ook getriggerd worden, door omstandigheden, door de tactiek, door de trainer, door van alles.
Je kunt wel steeds excuses blijven zoeken, maar het feit blijft staan dat je zonder mentaliteit dus nergens komt. Natuurlijk was de huidige groep ook geen kampioen geworden als ze een 'over mijn lijk'-mentaliteit gehad hadden, maar dan was de wedstrijd tegen Tsjechië wel anders geweest.

Dat het in 1990 minder was vind ik wel weer logisch. Het succes is geweest dus men heeft het gevoel goed te zijn. Als je van jezelf vindt dat je beter zou zijn dan zit dat stapje extra er vaak sowieso al niet meer in. Waarvan akte. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
jaydenjarno schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:35:

Achterin hebben we wereldtop. middenveld ook
tja wereldtop ze spelen bij grote clubs en met betere spelers

als je ze allemaal in één elftal stopt ( het Nederlands elftal ) is het gewoon middelmaat niks meer niks minder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 24-07 20:58
bie100 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:54:
[...]

tja wereldtop ze spelen bij grote clubs en met betere spelers

als je ze allemaal in één elftal stopt ( het Nederlands elftal ) is het gewoon middelmaat niks meer niks minder
das dus de rol van de trainer. Je kan allemaal Messi's hebben maar dat maakt geen team. Ze zitten allemaal aan de top wat club en competities betreft.

ik denk ook dat Frank de Boer daar niet goed in is om daar een team van te maken. De rol van een trainer wordt in mijn ogen vaak onderschat. Een goed team neerzetten is niet zomaar gedaan. Helaas zie je dat ook in het bedrijfsleven. een manager is niet altijd goed in het managen van een team.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind Engeland een matig team dat het geluk best veel aan zijn zijde heeft gehad de afgelopen paar jaar. Op het WK hebben ze twee wedstrijden gespeeld tegen een echt goede ploeg en beide keren kansloos verloren en de andere tegenstanders waren vrij zwak en dat waren ook nog eens geen beste wedstrijden. En dit EK was het enigszins geflatteerd 2-0 tegen een matig Duitsland en hebben ze gewoon een lekkere loting. Ik moet nog zien dat ze van Denemarken winnen.

En tot slot, dat matige elftal van ons kon ook van ze winnen met 3-1. Dus nee, ik vind ons spelersmateriaal echt niet structureel minder dan dat van hun. Voorin zijn ze denk ik wel beter, maar achterin zeker niet.

Feit is echter dat zij met dergelijk materiaal resultaten boeken en wij niet. Maar ik blijf positief, ik denk dat onze groep spelers met een betere coach veel meer kan presteren. Al zou een nieuwe Robben of Van Nistelrooij geen verkeerd idee zijn :P

[Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-07-2021 15:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 12:01
Dr. Strangelove schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Ik vind Engeland een matig team dat het geluk best veel aan zijn zijde heeft gehad de afgelopen paar jaar. Op het WK hebben ze twee wedstrijden gespeeld tegen een echt goede ploeg en beide keren kansloos verloren en de andere tegenstanders waren vrij zwak en dat waren ook nog eens geen beste wedstrijden. En dit EK was het enigszins geflatteerd 2-0 tegen een matig Duitsland en hebben ze gewoon een lekkere loting. Ik moet nog zien dat ze van Denemarken winnen.

En tot slot, dat matige elftal van ons kon ook van ze winnen met 3-1. Dus nee, ik vind ons spelersmateriaal echt niet structureel minder dan dat van hun. Voorin zijn ze denk ik wel beter, maar achterin zeker niet.

Feit is echter dat zij met dergelijk materiael resultaten boeken en wij niet. Maar ik blijf positief, ik denk dat onze groep spelers met een betere coach veel meer kan presteren. Al zou een nieuwe Robben of Van Nistelrooij geen verkeerd idee zijn :P
Ik zou Engeland wel zeker beter noemen en als ze dit EK winnen zou me dat ook echt niet verrassen. Ik bedoel, nu is dat misschien makkelijk te zeggen. Maar op welke positie hebben ze nou echt zwakke spelers? Ik vind Engeland echt een vrij sterk team. Ze spelen niet echt heel lekker samen, maar kwaliteiten hebben ze zeker wel zou ik zeggen.

Dat wij een betere verdediging zouden hebben. Tsjah, op papier wel, maar er is geen team in de wereld die een betere verdediging dan ons hebben. In de realiteit maakt onze topper de Ligt even een handsbal en liggen we eruit, dus hoeveel zegt dat....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja, ik zal het niet bestrijden, zij staan in de halve finale, wij niet :P Ben in elk geval hard voor Denemarken deze week :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz

De vergelijking met 1988 gaat over mentaliteit, dat is juist waar de discussie om draait. Ten koste van alles willen winnen, dat zit bij Nederlands standaard gewoon niet in. In die zien was 1988 een uitzondering, en moeten we stoppen met verwachten dat het meer wordt dan een slap zootje. Dat gebeurt echt slechts incidenteel.
Als we het niet vanwege een gouden generatie met mooi voetbal kunnen winnen dan wordt het gewoon niets.
Ik snap de hele mentaliteit discussie niet. Je bent toch professioneel voetballer? Je hebt toch ja gezegd tegen het Nederlands elftal? Het is toch geen schoolreisje? Als je met je vrienden een uitje wil in de zomer dan zeg je toch nee en charter je een vliegtuig naar een warm eiland?

Ik vind het gooien op mentaliteit eerlijk gezegd BS. Kwaliteit, tactiek, plan van aanpak, strategie, diversiteitsbeleid, spelers behouden hebben allemaal invloed. Mentaliteit mag dat absoluut niet zijn. Je gaat toch niet naar een eindtoernooi om vervolgens je niet in te zetten en keihard af te gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
Erapaz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Je gaat toch niet naar een eindtoernooi om vervolgens je niet in te zetten en keihard af te gaan?
Daar geloof ik dan ook geen zak van. En sowieso kun je nooit bewijzen of het wel of niet zo is. Het is toch één groot grijs gebied. Wat je wel kunt doen is aanwijzen waar spelers hun man laten lopen, verkeerd in positie staan of niet diep gaan. Een goede trainer neemt dat ook vooraf en achteraf door met zijn spelers.

In het voorbeeld van Voetbal International wat ik eerder noemde haalde de trainer van Fortuna daarbij onder andere een moment van De Roon aan. Die ging op een bepaald niet diep waar hij in de zestien een kans op scoren had kunnen krijgen als hij dat wel had gedaan. Dan zal het echt niet zo zijn dat hij geen zin had om diep te gaan. Want elke speler wil tenslotte scoren als hij dat kan. Maar dan is het voor een trainer dus wel interessant om te weten waarom hij niet diep ging. Voetbal is ook keuzes maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
D-e-n schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Daar geloof ik dan ook geen zak van. En sowieso kun je nooit bewijzen of het wel of niet zo is. Het is toch één groot grijs gebied. Wat je wel kunt doen is aanwijzen waar spelers hun man laten lopen, verkeerd in positie staan of niet diep gaan. Een goede trainer neemt dat ook vooraf en achteraf door met zijn spelers.

In het voorbeeld van Voetbal International wat ik eerder noemde haalde de trainer van Fortuna daarbij onder andere een moment van De Roon aan. Die ging op een bepaald niet diep waar hij in de zestien een kans op scoren had kunnen krijgen als hij dat wel had gedaan. Dan zal het echt niet zo zijn dat hij geen zin had om diep te gaan. Want elke speler wil tenslotte scoren als hij dat kan. Maar dan is het voor een trainer dus wel interessant om te weten waarom hij niet diep ging. Voetbal is ook keuzes maken.
Ja, inderdaad, daarom snap ik het mentaliteits argument niet. Ik snap bijvoorbeeld wel dat als je een systeem speelt zoals Ajax dat doet, dat je heel veel tijd nodig hebt om alle automatismen in te slijten, en dat je bij blessures dat weer opnieuw moet doen. Daarom was het de afgelopen 2 jaar ook wisselvallig, soms speelden ze echt slecht. Dat was geen motivatie natuurlijk. Zo'n systeem is ook te risicovol om als nationale ploeg te spelen, je traint en speelt veel te weinig samen daarvoor.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Feitelijk kunnen we dan wel stoppen met de discussie want alles is één groot grijs gebied. :P

Als jullie bij de laatste wedstrijd een Nederlands elftal hebben gezien wat ten koste van alles wilde winnen dan trek ik mij terug uit deze discussie. Dan gaan wij nooit op één lijn komen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Gonadan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:04:
Feitelijk kunnen we dan wel stoppen met de discussie want alles is één groot grijs gebied. :P

Als jullie bij de laatste wedstrijd een Nederlands elftal hebben gezien wat ten koste van alles wilde winnen dan trek ik mij terug uit deze discussie. Dan gaan wij nooit op één lijn komen. :)
Het is natuurlijk allemaal koffiedik kijken. De combinatie van de gemiste kans en de rode kaart zullen een mentale tik opgeleverd hebben. Afhankelijk van hoe Promes in de groep ligt en zijn kwaliteiten onderkent worden kan ook de wissel 2 minuten later een volgende tik zijn.

De vraag is dan echter weer wel, wanneer heb jij het idee dat ze ten koste van alles willen winnen? Is dat constant sprinten, elke bal tot in alle verstes afjagen, agresiviteit in het spel om de bal te veroveren, en ga zo maar door?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video
Napo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:14:
De vraag is dan echter weer wel, wanneer heb jij het idee dat ze ten koste van alles willen winnen? Is dat constant sprinten, elke bal tot in alle verstes afjagen, agresiviteit in het spel om de bal te veroveren, en ga zo maar door?
Die uitstraling kan je op vele manieren bereiken. Maar collectief een soort gelatenheid uitstralen en nergens meer een stapjes extra doen of er hard in gaan zorgt in ieder geval wel dat ik het gevoel niet heb. Wellicht zorgde de kaart voor een soort mentale knak, maar een groot deel van de wedstrijd heb ik geen elftal gezien wat er in geloofde en er echt voor ging.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

(jarig!)
Ik dacht ineens aan Morten Olsen, is die nog actief en eventueel beschikbaar als bondscoach voor het NL elftal?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Ramzzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:30:
Ik dacht ineens aan Morten Olsen, is die nog actief en eventueel beschikbaar als bondscoach voor het NL elftal?
Leek mij ook een prima optie, maar als ik het goed begrijp is een buitenlander totaal geen optie.

PVOutput

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it.

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:31:
Ik zou Engeland wel zeker beter noemen en als ze dit EK winnen zou me dat ook echt niet verrassen. Ik bedoel, nu is dat misschien makkelijk te zeggen. Maar op welke positie hebben ze nou echt zwakke spelers?
Keeper, centraal achterin, centraal middenveld. Nederland heeft op elke plek betere spelers daar. En zeker qua keepers wil dat wel wat zeggen.

• Dr. Strangelove
Ik hoop dat Van Gaal ja zegt op voorwaarde dat de KNVB samen met hem werkt aan zijn opvolging na het WK.

Focus moet nu zijn kwalificatie. Maar er moet ook een lange termijn plan komen, liefst met een wat jongere kandidaat dan Louis.

• ph4ge
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:02:
Keeper, centraal achterin, centraal middenveld. Nederland heeft op elke plek betere spelers daar. En zeker qua keepers wil dat wel wat zeggen.
Niet als je de betere keepers thuis laat. :) De keeper van Engeland heeft dit toernooi tenminste een paar ballen gepakt.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:20:
Ik hoop dat Van Gaal ja zegt op voorwaarde dat de KNVB samen met hem werkt aan zijn opvolging na het WK.

Focus moet nu zijn kwalificatie. Maar er moet ook een lange termijn plan komen, liefst met een wat jongere kandidaat dan Louis.
Zo lang als van Gaal er eens wat discipline erin schreeuwt. O-)
Maar ergens wil ik dit niet. Want met van Gaal die de boel weer laat draaien, loop je het reële risico dat we naar Qatar moeten. En dat "feestje" missen, tja ik zou er niet rauwig om zijn...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:04
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Maar ergens wil ik dit niet. Want met van Gaal die de boel weer laat draaien, loop je het reële risico dat we naar Qatar moeten. En dat "feestje" missen, tja ik zou er niet rauwig om zijn...
Als de KNVB slim is gaan ze eens goed kijken in Duitsland. Daar is een soort natuurlijke opvolging, hoewel Loewe er natuurlijk eeuwen zat.

Flick was de assistent bij Lowe, tot ie even bij Bayern ging kijken.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:17

Bossie

PSN = Patje_b_

DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Tja, volgens mij kan de opbouw beter eerder dan later beginnen.

De LvG methode lijkt me precies wat deze groep nodig heeft, want als het merendeel van de spelers zelf invulling aan de speelwijze moet geven lijkt het niet goed te gaan :+

Misschien kan John de Mol de rechten voor Qatar opkopen, zodat ik niet steeds tussen 1/6 hoef te switchen.
Die hebben er dit jaar ondanks Rafael/Marco er toch een bijzonder suffe invulling aan gegeven en moeten misschiens eens kijken naar Forza/MoTD hoe het ook kan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Dat hebben ze hier ook eens bedacht, met Hidding en Blind. Groot succes was dat. Natuurlijke opvolging klinkt leuk, en bij Duitsland heeft 't nu een keer goed uitgepakt. Maar die hadden ook een selectie die overliep van de kwaliteit. De kritiek op Löw is de laatste jaren ook steeds harder.

Nadeel is dat we hier vast blijven houden aan een Nederlander. Kijk eens over de grens. Iemand riep hier al om bijvoorbeeld de bondscoach van Denemarken. Wel iemand die zijn team goed laat spelen, maar 't is ook iemand die z'n spelers heel goed kent. Mooi te zien in dit filmpje: YouTube: Can KASPER HJULMAND recognize his DENMARK players from their baby ph...

Het is gewoon jammer dat we de laatste decennia niet echt meer een topcoach hebben opgeleid. Koeman doet 't leuk, ook in 't buitenland. Voor de rest is 't allemaal nogal twijfelachtig. De Boer, Van Bommel, Cocu, Van Bronckhorst. Het is nog niet geworden wat er van verwacht werd. De Boer en Cocu zijn beide in 't buitenland geweest en zijn daar toch wel door 't ijs gezakt. De Boer wat harder dan Cocu.

Seedorf hoor je helaas nog minder van. Geen idee waar hij nu zit. Lekker thuis op de bank of op vakantie denk ik :+ Ontslagen bij Kameroen is z'n laatste wapenfeit.

• Daggast
  • Registratie: juli 2021
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:33:
Kijk eens over de grens. Iemand riep hier al om bijvoorbeeld de bondscoach van Denemarken
Vd Vaart riep dat ook. Maar waarom zou Hjulmand zijn huidige baan als bondscoach van Denemarken willen inruilen voor die van Oranje?

Of welke andere buitenlandse coach moet het dan wel worden? En kom dan niet met Conte of Zidane..
Bossie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:28:
[...]
De LvG methode lijkt me precies wat deze groep nodig heeft, want als het merendeel van de spelers zelf invulling aan de speelwijze moet geven lijkt het niet goed te gaan :+
Tijden zijn wel een beetje veranderd sinds de vorige keer. In de kwalificatie voor het WK 2014 en ook die van het huidige EURO 2020 werden er twee interlands per break gespeeld. Oftewel voor de eerste wedstrijd zaten altijd drie of vier trainingsdagen.

Tegenwoordig is het drie wedstrijden in negen dagen.

Straks in september

- maandagmiddag melden
- woensdag uitwedstrijd in Noorwegen
- zaterdag thuis tegen Montenegro
- dinsdag thuis tegen Turkije.

Dat is spelen, herstel en reizen.

[Voor 4% gewijzigd door Daggast op 08-07-2021 14:50]

• JanW
Daggast schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:49:
[...]

Vd Vaart riep dat ook. Maar waarom zou Hjulmand zijn huidige baan als bondscoach van Denemarken willen inruilen voor die van Oranje?

Of welke andere buitenlandse coach moet het dan wel worden? En kom dan niet met Conte of Zidane..
Omdat Nederland toch wel wat hoger staat aangeschreven dan Denemarken, beter salaris, betere spelers om mee te werken, meer kans om iets te winnen.

Hoewel, betere spelers. In veel linies is 't verschil niet zo groot tussen de toppers. Alleen hebben we in de breedte wat beters.

[Voor 11% gewijzigd door JanW op 08-07-2021 15:03]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Jammer dat Rijkaard geen trainer meer wil zijn, had die na 98 ook nog wel eens een kans willen geven.
En als ze willen gokken, Fraser, doet het tot nu toe goed bij Ado, Vitesse en Sparta.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daggast
  • Registratie: juli 2021
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Omdat Nederland toch wel wat hoger staat aangeschreven dan Denemarken, beter salaris, betere spelers om mee te werken, meer kans om iets te winnen.

Hoewel, betere spelers. In veel linies is 't verschil niet zo groot tussen de toppers. Alleen hebben we in de breedte wat beters.
Prima, maar dit is geen clubvoetbal. Hjulmand is bondscoach in zijn eigen land. Die gaat zijn contract niet inleveren voor een paar ton meer bij een land waar hij geen verleden heeft. Althans die voorstelling kan ik mij niet maken.

Bovendien kan Denemarken zich al bijna plaatsen in september voor het WK als het deze lijn doortrekt. Zover is Oranje nog lang niet.

• JanW
Daggast schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Prima, maar dit is geen clubvoetbal. Hjulmand is bondscoach in zijn eigen land. Die gaat zijn contract niet inleveren voor een paar ton meer bij een land waar hij geen verleden heeft. Althans die voorstelling kan ik mij niet maken.

Bovendien kan Denemarken zich al bijna plaatsen in september voor het WK als het deze lijn doortrekt. Zover is Oranje nog lang niet.
Verwacht ik ook niet, het is ook maar een suggestie die ik wel snap. Ik heb me ook niet verdiept in de kwalificatie van Denemarken voor 't WK.

En voor een paar ton meer denk ik dat er toch wel genoeg zijn die hun contract inleveren.

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Allemaal vroeger ja... die 1.2m kan de Deense bond ook echt wel betalen. En meer kans om te winnen is wel heel ver gezocht.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Niet als je de betere keepers thuis laat. :) De keeper van Engeland heeft dit toernooi tenminste een paar ballen gepakt.
Steek idem, anders had Tsjechie nog wel wat ruimer gewonnen ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Hebben de mannen bij Oranje Zomer wel gelijk gekregen vorige week. Als ze van Gaal willen moeten ze naar van Gaal toe ipv dat hij naar Zeist gaat.

PVOutput

• DarkFire1985
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:11
Eigenlijk hoop ik stiekem dat vGaal er een potje van maakt zodat we dat hoofdstuk eindelijk eens kunnen afronden.
Iedere keer maar weer dezelfde coaches van circa 70 en ouder, ik snap het vanwege het gebrek aan iets beters maar ik ben er geen fan van

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:52
DarkFire1985 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:31:
Eigenlijk hoop ik stiekem dat vGaal er een potje van maakt zodat we dat hoofdstuk eindelijk eens kunnen afronden.
Iedere keer maar weer dezelfde coaches van circa 70 en ouder, ik snap het vanwege het gebrek aan iets beters maar ik ben er geen fan van
Jawel man. Alleen de persmomenten worden al fantastisch. _/-\o_

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:32
Erapaz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Ja, inderdaad, daarom snap ik het mentaliteits argument niet. Ik snap bijvoorbeeld wel dat als je een systeem speelt zoals Ajax dat doet, dat je heel veel tijd nodig hebt om alle automatismen in te slijten, en dat je bij blessures dat weer opnieuw moet doen. Daarom was het de afgelopen 2 jaar ook wisselvallig, soms speelden ze echt slecht. Dat was geen motivatie natuurlijk. Zo'n systeem is ook te risicovol om als nationale ploeg te spelen, je traint en speelt veel te weinig samen daarvoor.
Ik snap het argument wel, maar daar zit iets meer achter wat je bij Ajax ook wel terug ziet in wedstrijden tegen in elk geval op papier mindere tegenstanders. Voetballen ze tegen AZ of PSV, of Europees goed, spelen ze met hetzelfde team toch een stuk minder tegen ADO bijvoorbeeld.
Is dat motivatie, dat denk ik toch wel. Maar niet als in ' geen zin hebben' of 'niet je best willen doen', maar meer de motivatie / instelling waarmee je start. Is die van 'we moeten 100% zijn om te winnen', of 'we winnen toch wel', maakt een heel verschil.
Waar je in individuele sporten het echt zelf moet doen en veel meer de motivatie ziet om zelf beter te worden, alles eruit te halen en zelfs de kleine foutjes eruit wil halen (bijvoorbeeld Verstappen die nog verbeterpunten heeft voor zichzelf na behalen van pole, of sprinters die ondanks WK te zijn, nog sneller proberen te worden), is dat bij teamsport veel minder. Daar begint het mentaal al vooraf door met elkaar te grappen over ' waar staat de tegenstander op de ranglijst', of te vertellen (of horen alleen al) welke spelers beter zijn onderling.

Als je de verwachting al hebt gemakkelijk te winnen, ga je niet beginnen met het mes tussen de tanden, het is heel moeilijk dat gedurende de wedstrijd om te draaien. Een goed coach/ trainer houdt daar rekening mee en focust juist op de kracht van een tegenstander, om ervoor te waken dat er onderschatting ontstaat..
Eigenlijk moet je als team er altijd het maximale uit willen halen. Nooit beginnen met, we winnen toch wel, maar gaan voor een zo goed mogelijk resultaat. Daar moeten wel alle spelers volop in mee gaan, als er 1 begint met een houding, we zijn er al straalt dat ook af op de rest van de spelers, in die zin dat de menselijke natuur is dat men harder werkt voor iemand die dat andersom ook doet. De eerste 2 keer pak je wellicht het mannetje van iemand die hem maar zo laat lopen op, maar dan ontstaan er al scheuren in het team gevoel.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:17

Bossie

PSN = Patje_b_

DarkFire1985 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:31:
Van Gaal lijkt me niet type om op te geven als het misgaat, als het misgaat dan blijft hij waarschijnlijk nog langer om deel te nemen aan het volgende toernooi.

Die gaat echt niet zijn carrière afsluiten met een miskleun bij Oranje.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum zijn woedend over de plannen van de KNVB om Louis van Gaal aan te stellen als bondscoach van Oranje, zo meldt The Mirror. Volgens de boulevardkrant drongen de twee sterspelers van het Nederlands elftal bij de KNVB aan op de komst van Henk ten Cate. Laatstgenoemde liet via De Telegraaf doorschemeren geen interesse te hebben. Van Dijk heeft de berichtgeving inmiddels op Twitter ontkend.
bron

Verbaasd me niks. In geval van Wijnaldum. Valt me op dat er niet een team staat, maar dat Depay, Malen, Dumfries en Wijnaldum voor hun eigen kliekje spelen.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Wat mij betreft hebben spelers vrij weinig te zeggen over een aanstelling van de coach. Zeker als je al op leeftijd bent.

Het is geen clubvoetbal wat je salaris betaald.

PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:00

Vos

AFCA

Luxicon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:40:
[...]

bron

Verbaasd me niks. In geval van Wijnaldum. Valt me op dat er niet een team staat, maar dat Depay, Malen, Dumfries en Wijnaldum voor hun eigen kliekje spelen.
Van Dijk heeft dit ontkend: https://www.ad.nl/nederla...rhaal-schaam-je~a8467900/

[Voor 14% gewijzigd door Vos op 18-07-2021 11:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010

Gynnad

* * *

Zijn eigen tweet:

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:00
Mooi dat het ontkent wordt, maar er zit ook niks anders op dan het te ontkennen. Helaas wonen we nu wel in een wereld waarin mensen gelijkheid eisen, maar juist discriminatie in de hand werken.

Hoop dan ook dat deze gekheid wegblijft van het voetbal en er alleen naar de kwaliteiten wordt gekeken en niet of iemand zwart of wit of wat dan ook is.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Tja dat heb je met die sensatiekranten in Engeland.
Maar helemaal uit de lucht gegrepen is het niet, want dat speelde ook bij de aanstelling van De Boer wat een Koeman 2.0 moest zijn en geen Van Gaal.
Aangezien dat niet erg goed uitpakte is de tijd van de spelers mee laten beslissen nu wel voorbij.

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-07 22:54
Dus met van Gaal moeten we het WK winnen.

https://m.fcupdate.nl/voe...b-in-een-afrondende-fase/
Louis van Gaal wordt zo goed als zeker de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal.

• Sydney08
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:00
Goed nieuws. In ieder geval iemand met kennis en ervaring aan het roer. d:)b

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Sydney08 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:05:
Goed nieuws. In ieder geval iemand met kennis en ervaring aan het roer. d:)b
Alleen waarom nou weer die Blind erbij? Hoe vaak mag iemand mislukken?

SW-0040-8191-9064

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

ph4ge schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Vriendje van Van Gaal.
Zet dan Fraser fulltime op de 2e plek, als je diversiteit zo belangrijk vindt.
Al denk ik dat Fraser ook een betere coach is dan Blind.

PVOutput

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:02

Shabbaman

Got love?

ph4ge schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Meedoen is belangrijker dan winnen. Duh.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:23:
[...]

Vriendje van Van Gaal.
Zet dan Fraser fulltime op de 2e plek, als je diversiteit zo belangrijk vindt.
Al denk ik dat Fraser ook een betere coach is dan Blind.
Ach hij is maar assistent en die twee hebben nu eenmaal een verleden samen.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-07 23:51

DarkUnreal

Postmaster General

Get in there Louis!

iRacing Profiel

• Lordy79
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:28

Lordy79

Fundamentalist

Ik vind t klasse dat Louis het weer wil doen maar zou m willen vragen wat hem drijft. Hij weet toch dat er geen groep samengesteld kan worden die wereldkampioen kan worden en de 3e plaats die hij al eens heeft gehaald zal al heel moeilijk geëvenaard kunnen worden. Ik hoop dat een journalist dit aan hem vraagt en doorvraagt.

Het is een markant mens en ik verheug me al op de persconferenties.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True