Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 140.901 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Snowdog schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:49:
[...]

Zekers, maar denk dat v Persie in zijn beste tijd wel echt een echte wereldtopper was en Huntelaar was wat mij betreft toch echt een niveautje lager. Nog steeds een enorm goeie voetballer maar niet absolute wereldtop. Zou hem toch onder spelers als v Persie en v Nistelrooij (bv, aangezien die wat meer vergelijkbaar is) plaatsen. Denk dat dat een beetje het punt was.
Dat klopt, Van Persie heeft een hoger niveau behaald. Maar niet 100x ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavi94
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-06-2022
Vos schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:57:
[...]

Dat klopt, Van Persie heeft een hoger niveau behaald. Maar niet 100x ;)
Met 100x was ik natuurlijk niet echt serieus. Ik dacht dat wel duidelijk was. Mijn punt is dat ik van Persie een veel betere voetballer vindt. Huntelaar is een pure afmaker en heeft het geweldig gedaan bij Schalke. Maar het was nooit een wereldtopper die van Persie wel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Mark31 schreef op zondag 5 september 2021 @ 08:46:
[...]

Blind is inderdaad als linksback gewend om wat dieper te staan bij Ajax met Tadic voor hem.
Tadic is goed in de kleine ruimte dus dat is prima.
Gakpo heeft ruimte nodig en is niet goed in de kleine ruimte dus dan is de wisselwerking tussen die 2 niet goed.
Betekend niet dat 1 van de 2 slecht is, maar ze zijn niet complimentair aan elkaar, waar Tadic en Blind dat bijvoorbeeld wel zijn omdat Tadic niet snel is, maar wel goed functioneert in de kleine ruimtes.
Daarom vind ik de hype van Gakpo te groot , als je ziet dat als hij die ruimtes niet heeft niet functioneert ben je geen top top speler
Bergwijn kwam erin en was veel gevaarlijker met bal , in de kleine ruimte.
De hype van Gakpo is niet te groot, in het spel van PSV rendeert die erg goed. Max komt ook en staat ook niet de hele tijd linksbuiten de ruimtes klein te maken wat Blind wel doet.
De ene speler is de andere niet, jij vind spelers alleen goed die in de kleine ruimte kunnen spelen? Verschillende teams voetballen een ander spel, maar feit is (en blijft) dat ook bij Ajax een Tadic het gemakkelijker heeft als een speler er overheen komt op er staat. Tadic redt zich goed in de kleine ruimte maar is wel veel sterker wanneer hij meer ruimte heeft.
Ruimte creëren is een kwaliteit van een opkomende back, en dat kan Blind gewoon niet belopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:31

Lordy79

Vastberaden

Typhone schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:12:
Ohjee Depay is weer de grote man nadat we van freaking Montenegro hebben gewonnen.
Hij was gisteren de relatieve grote man. In het land der blinden is eenoog koning.
Maar volgens mij ben jij gefrustreerd omdat Nederland domweg geen top 10 land meer is qua voetballers en misschien zelfs geen top 15.
Noorwegen was echt niet slechter dan Nederland en tegen de Turken moet ik het ook nog zien.

Ik denk dat van Gaal natuurlijk een wereldtitel wil maar realistisch genoeg is om te hopen dat 'we' kwalificeren en daarna de groepsfase doorkomen. Meer moet je denk ik niet verwachten maar wel op hopen.
Het is jammer dat Van Gaal niet is ingestapt toen Koeman stopte. Dan had je op het EK misschien verder gekomen gezien de road to the final. Op een WK zijn er (nog) veel meer grotere voetballanden dan Nederland dus nog minder kans om een prijs te pakken.

Zelf zou ik het leuk vinden als we het WK halen omdat het voor mij persoonlijk dan veel leuker is om naar te kijken. Maar voor het NL voetbal zou het goed zijn omdat een aantal spelers dan toernooi ervaring opdoen en een aantal spelers zich dan in de kijker kunnen spelen van grote clubs en dat is goed voor het NL voetbal. Ik denk dat van Gaal ook aangaf dat hij de job mede accepteerde omdat hij zoveel aan het Nederlands voetbal te danken heeft.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
jbdeiman schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:08:
[...]

De hype van Gakpo is niet te groot, in het spel van PSV rendeert die erg goed. Max komt ook en staat ook niet de hele tijd linksbuiten de ruimtes klein te maken wat Blind wel doet.
De ene speler is de andere niet, jij vind spelers alleen goed die in de kleine ruimte kunnen spelen? Verschillende teams voetballen een ander spel, maar feit is (en blijft) dat ook bij Ajax een Tadic het gemakkelijker heeft als een speler er overheen komt op er staat. Tadic redt zich goed in de kleine ruimte maar is wel veel sterker wanneer hij meer ruimte heeft.
Ruimte creëren is een kwaliteit van een opkomende back, en dat kan Blind gewoon niet belopen.
Dus wat ik al zei, Gakpo is geen top top.
In de kleine ruimte is zeer belangrijk op hoog niveau.
Gakpo rendeert bij PSV omdat hij daar veel ruimtes krijgt, terwijl de echte topspelers ook excellereren in de kleine ruimtes.
Dat mis ik bij Gakpo, dus extreme hype.
Over Tadic bijvoorbeeld, die is super sterk in combinaties in de 16 van de tegenstanders.
Daar is hij het sterkste, en dat is in de kleine ruimtes.
Spelers zoals Gakpo zien er spectaculairder uit, maar zijn niet per definitie beter .

[ Voor 10% gewijzigd door Mark31 op 05-09-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:56
Mark31 schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:03:
[...]

Dus wat ik al zei, Gakpo is geen top top.
In de kleine ruimte is zeer belangrijk op hoog niveau.
Gakpo rendeert bij PSV omdat hij daar veel ruimtes krijgt, terwijl de echte topspelers ook excellereren in de kleine ruimtes.
Dat mis ik bij Gakpo, dus extreme hype.
Over Tadic bijvoorbeeld, die is super sterk in combinaties in de 16 van de tegenstanders.
Daar is hij het sterkste, en dat is in de kleine ruimtes.
Spelers zoals Gakpo zien er spectaculairder uit, maar zijn niet per definitie beter .
Maar de assist van Gakpo op Depay gister is dus het type spel waar hij niet sterk in is? :p sorry, grapje, dat was natuurlijk een goede actie, maar hij is beter met meer ruimte.

Gelukkig is hij nog jong, dus genoeg kansen om te groeien. Itt Ihattaren lijkt hij zijn kansen wel te pakken.

Ik denk dat wat we nu hebben niet direct wereldtop is, maar we zijn wel uit een dip aan het komen. Er zijn veel jonge jongens met de potentie om tot toppers uit te groeien. En men vergeet wel eens dat je niet 11 sterspelers nodig hebt, je hebt een team nodig met als het even kan 1 of 2 toppers die het verschil kunnen maken.

Als je dan kijkt naar nu, we hebben Gakpo, F de Jong, de Ligt, Malacia, Wijndal, Dumfries, Bijlow, Koopmeijners, etc, etc die nog jong zijn en die echt nog wel gaan groeien. Ik ben heel benieuwd hoe het NL elftal er over zeg 6 jaar uitziet.

6 jaar geleden hadden we amper aanstormend talent, daarom hebben we nu een kwaliteitsprobleem.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
na de wedstrijd nog ff naar van de vaart geluisterd maar die vond zijn eigen vroeger ook wel goed volgens mij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

Lordy79 schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:17:
[...]

Maar volgens mij ben jij gefrustreerd omdat Nederland domweg geen top 10 land meer is qua voetballers en misschien zelfs geen top 15.
Noorwegen was echt niet slechter dan Nederland en tegen de Turken moet ik het ook nog zien.
Ik geef om voetbal maar de laatste jaren is Oranje een soort troetelkindje geworden (carnaval++) waar ik niet meer warm of koud van word. Ik denk nog steeds dat we wereldklasse spelers hebben maar dat 90% van die spelers alleen maar geld verdienen in het buitenland en tevreden zijn met een rol op de bank.

Zolang dat fenomeen blijft worden we geen top 10 land, geen top 15 land en met moeite een top 20 land. En het is best apart dat geen enkele verslaggever daar ooit kritische vragen over stelt. Maar een Depay die er weer twee inlegt tegen Montenegro daar buitelen ze over elkaar om open deuren in te trappen.

Over de verdediging worden ook geen kritische vragen gesteld. Sinds we “wereldverdedigers” centraal achterin hebben is het gatenkaas en komt Oranje zeer regelmatig op achterstand. Dat de spitsen van Montenegro niks kunnen is een ander verhaal maar ik heb daar niks over gehoord gisteren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavi94
Typhone schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:43:
[...]

Ik geef om voetbal maar de laatste jaren is Oranje een soort troetelkindje geworden (carnaval++) waar ik niet meer warm of koud van word. Ik denk nog steeds dat we wereldklasse spelers hebben maar dat 90% van die spelers alleen maar geld verdienen in het buitenland en tevreden zijn met een rol op de bank.
Over welke wereldklasse spelers heb jij het dan over die alleen geld willen verdienen en tevreden zijn met een rol op de bank? Alle wereldklasse spelers spelen gewoon meestal bij hun clubs en zijn echt niet tevreden met rol op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verslaggevers en analisten weten ondertussen ook dat als je kritisch bent richting Van Gaal en/of enkele selectiespelers dat het heel snel heel erg vervelend kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-09-2021 13:55 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

Xavi94 schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:51:
[...]

Over welke wereldklasse spelers heb jij het dan over die alleen geld willen verdienen en tevreden zijn met een rol op de bank? Alle wereldklasse spelers spelen gewoon meestal bij hun clubs en zijn echt niet tevreden met rol op de bank.
Noem zo’n beetje alle transfers maar eens van de laatste paar jaren. Hele bekende: Donny van de Beek. Staan er ook nog wat te spelen in Italië bij goede clubs en in de PL en Championship zit er van alles op de bank. Maakt mij niet wijs dat die spelers collectief slechter zijn dan een Denemarken, Oostenrijk, Oekraïne enz… maar toch zijn ze dat in het Oranje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:58:
[...]

Noem zo’n beetje alle transfers maar eens van de laatste paar jaren. Hele bekende: Donny van de Beek.
Sinds wanneer is Donny van de Beek uberhaupt een wereldklasse speler geweest?

Met alle respect voor Donny van de Beek maar dat is niet het niveau wat ik als wereldklasse zou bestempelen en juist met die bestempeling wordt het inderdaad een carnaval++. Het is zeer zeker een bruikbare speler voor het Nederlands elftal alsmede voor menig club in de nationale/Europese competitie maar daar houdt het ook wel een beetje bij op. Het is (nog) geen Frenkie de Jong of Wijnaldum die bewijst/bewezen hebben mee te kunnen in het buitenland.

[ Voor 42% gewijzigd door Napo op 05-09-2021 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavi94
Typhone schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:58:
[...]

Noem zo’n beetje alle transfers maar eens van de laatste paar jaren. Hele bekende: Donny van de Beek. Staan er ook nog wat te spelen in Italië bij goede clubs en in de PL en Championship zit er van alles op de bank. Maakt mij niet wijs dat die spelers collectief slechter zijn dan een Denemarken, Oostenrijk, Oekraïne enz… maar toch zijn ze dat in het Oranje.
Donny van de Beek is geen speler van wereldklasse. Enige spelers van wereldklasse zijn Frenkie de Jong, Memphis Depay, Virgil van Dijk, Stefan de Vrij, Gini Wijnaldum en Mathijs de Ligt.

Sneijder en van der Vaart zaten bij Real Madrid ook vaak op de bank. Die risico loop je nou eenmaal als je als jonge speler kiest voor de beste clubs ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Typhone schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:43:
[...]

Op Virgil van Dijk en Frankie de Jong na denk ik niet dat we wereldspelers hebben.
En op van Dijk na dus geen kaliber zoals Robben, Van Persie en Sneijder. Frenkie is daar nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
Het is nogal typisch dat in de tijd dat Nederland een lichting geweldige aanvallers had (2000-2015) onze verdediging een gatenkaas was, en net op het moment dat de verdediging ergens op begint te lijken (Van Dijk, De Ligt, De Vrij) de talentenaanvoer qua aanvallers stokt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Xavi94 schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:44:
[...]

Donny van de Beek is geen speler van wereldklasse. Enige spelers van wereldklasse zijn Frenkie de Jong, Memphis Depay, Virgil van Dijk, Stefan de Vrij, Gini Wijnaldum en Mathijs de Ligt.
Die vermeende wereldklasse van Memphis en Wijnaldum zie ik anders zelden tot nooit in Oranje. Dat is ontzettend jammer. Ondertussen staat meneer wel weer m’n zijn vingers in z’n oren als ie scoort tegen Montenegro. Jammer.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
Hmmm van wereldklasse zou ik toch verwachten dat je kwaliteiten zo goed zijn, dat je samen met andere goede spelers toch vrij gauw aardig kunt spelen met elkaar. Ik vind wat er getoond wordt daar toch niet echt van getuigen, weinig enigszins snelle combinaties. Alles is vrij traag, komt niet aan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:00:
Hmmm van wereldklasse zou ik toch verwachten dat je kwaliteiten zo goed zijn, dat je samen met andere goede spelers toch vrij gauw aardig kunt spelen met elkaar. Ik vind wat er getoond wordt daar toch niet echt van getuigen, weinig enigszins snelle combinaties. Alles is vrij traag, komt niet aan etc.
Ligt natuurlijk aan de definitie van een wereldklasse speler. Een speler die zich bij de beste 5(?) spelers op zijn positie mag benoemen is dat voor mij maar dat maakt het nog niet dat die speler in ieder systeem optimaal rendeert.

Dat blijft altijd het lastige in een nationaal elftal. Niet ingespeeld en wellicht een ander systeem dan ze gewend zijn, het resultaat is daarmee ook direct wat minder dan je zou hopen. Op techniek zou een hoop al prima moeten zijn overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:22:
[...]

Die vermeende wereldklasse van Memphis en Wijnaldum zie ik anders zelden tot nooit in Oranje. Dat is ontzettend jammer. Ondertussen staat meneer wel weer m’n zijn vingers in z’n oren als ie scoort tegen Montenegro. Jammer.
Er is geen alternatief voor Memphis, misschien Babel?

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Ik ook niet. En hij scoort nu, maar goed ik denk dat hij dat beter op het EK had kunnen doen. Tegen Montenegro kan mijn oma ook nog wel scoren (gechargeerd gezegd natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavi94
[...]

Als het gaat over de speler Memphis dan zijn veel mensen niet meer objectief omdat ze een enorme hekel hebben aan de persoon Memphis.

Nogmaals: als je 19 doelpunten in twee jaar maakt bij Oranje dan laat je echt wel iets zien van wereldklasse niveau. Spelers als Lukaku en Suarez zijn voetballend gezien matig maar scoren wel enorm veel. Zijn dat geen wereldklasse spelers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Xavi94 schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:39:
[...]

Als het gaat over de speler Memphis dan zijn veel mensen niet meer objectief omdat ze een enorme hekel hebben aan de persoon Memphis.

Nogmaals: als je 19 doelpunten in twee jaar maakt bij Oranje dan laat je echt wel iets zien van wereldklasse niveau. Spelers als Lukaku en Suarez zijn voetballend gezien matig maar scoren wel enorm veel. Zijn dat geen wereldklasse spelers?
Zoals vaker genoemd hier; tegen laagvliegers. En voetballend is het pover. Maar als je alleen naar statistiekjes wilt blijven kijken; be my guest ;)

Memphis mag de veters van Suarez niet strikken. Die voegt altijd wat toe.

Vleminckx werd trouwens ook topscorer in de Eredivisie tegen de kleintjes.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 05-09-2021 22:45 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
ephymerous schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:45:
[...]
Zoals vaker genoemd hier; tegen laagvliegers. En voetballend is het pover. Maar als je alleen naar statistiekjes wilt blijven kijken; be my guest ;)
Ik doe graag mee met statistiekjes.

Memphis maakte er 20 in de Liga 1 en eindigde als (gedeeld) 2e in de topscorerslijst achter Mbappé.

Memphis maakte in de CL 2019-2020 6 doelpunten en was gedeeld 4e achter Lewandovski, Haaland en Gnabry in de topscorerslijst. (2x tegen Leipzig, 1x tegen Zenit, 2x tegen Benfica en 1x tegen Juventus).

Memphis heeft aardige statistieken en is dusdanig belangrijk voor Oranje dat als hij goed speelt NL ook wint en als hij slecht speelt NL verliest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tjeezus, nog steeds bezig over Depay? De post was eerder dan de TR, other way around is beter

[ Voor 46% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2021 11:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Bulletdodger schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:22:
[...]

Ik ook niet. En hij scoort nu, maar goed ik denk dat hij dat beter op het EK had kunnen doen. Tegen Montenegro kan mijn oma ook nog wel scoren (gechargeerd gezegd natuurlijk)
Nouja, volgens mij vlieg je er op het EK gewoon uit door de Ligt die weer eens een "ongelukkig momentje" beleeft (een echte magneet op dat gebied). Vreemd genoeg zie ik hem niet terug komen in het lijstje van @ephymerous .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Xavi94 schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:39:
[...]Als het gaat over de speler Memphis dan zijn veel mensen niet meer objectief omdat ze een enorme hekel hebben aan de persoon Memphis.
Al zou hij dagelijks baby flamingo's welke levend zijn gekookt als ontbijt eten, het zal me een zorg zijn.
Het gaat er hier om wat hij op het veld doet bij Oranje.
Het gaat hier over voetbal en qua voetballend vermogen is hij (zeker als international) nog geeneens een subtopper, maar dat leg ik hieronder even uit.
Nogmaals: als je 19 doelpunten in twee jaar maakt bij Oranje dan laat je echt wel iets zien van wereldklasse niveau.
Hij maakte geen 19 doelpunten in twee jaar bij Oranje?

In drie jaar (van 6 september 2018 (Nederland vs Peru: 2 - 1 (2x)) tot 4 september 2021 (Nederland vs Montenegro: 4 - 0 (2x)) had hij er net iets meer: 21!
In twee jaar scoorde hij 14 doelpunten in 23 wedstrijden.
In drie jaar scoorde hij 21 doelpunten in 30 wedstrijden (3 wedstrijden niet gespeeld).

Van die 21 doelpunten scoorde hij er 5 (23% van de 21) in oefenwedstrijden:
  • 2x tegen Peru op 6 september 2018 * Nederland vs Peru: 2 - 1
  • 2x tegen Schotland op 2 juni 2021 * Nederland vs Schotland: 2 - 2
  • 1x tegen Georgië op 6 juni 2021 * Nederland vs Georgië: 3 - 0
Van de overige 16 doelpunten scoorde hij er 11 (52% van de 21) tegen voetbaldwergen (kijk naar de uitslagen en FIFA-rankings):
  • 2x tegen Montenegro (# 67/210) op 4 september 2021 * Nederland vs Montenegro: 4 - 0
  • 2x tegen Gibraltar (# 194/210) op 30 maart 2021 * Gibraltar vs Nederland: 0 - 7
  • 2x tegen Noord Ierland (# 51/210) op 10 oktober 2019 * Nederland vs Noord Ierland: 3 - 1
  • 2x tegen Wit Rusland (# 89/210) op 21 maart 2019 * Nederland vs Wit Rusland: 4 - 0
  • 1x tegen Noord Macedonië (# 72/210) op 21 juni 2021 * Noord Macedonië vs Nederland: 0 - 3
  • 1x tegen Bosnië en Herzegovina (# 58/210) op 15 november 2020 * Nederland vs Bosnië en Herzegovina: 3 - 1
  • 1x tegen Estland (# 110/210) op 9 september 2019 * Estland vs Nederland: 0 - 4
Van de overige 5 doelpunten scoorde hij er nog 3 (14% van de 21) (die dus niet al eerder zijn genoemd) in de Nations League (oftewel de Europa Cup III van landen);
  • 1x tegen Polen op 18 november 2020 * Polen vs Nederland: 1 - 2
  • 1x tegen Duitsland op 13 oktober 2020 * Nederland vs Duitsland: 3 - 0
  • 1x tegen Frankrijk op 16 november 2018 * Nederland vs Frankrijk: 2 - 0
Dan blijven er nog 2 doelpunten over (10% van de 21) verdeeld over 2 wedstrijden waarvan Nederland er ook nog eentje verloor;
  • 1x tegen Duitsland op 24 maart 2019 (WK kwalificatie) * Nederland vs Duitsland: 2 - 3
  • 1x tegen Oostenrijk op 17 juni 2021 (EK 2/3 poulefase) * Nederland vs Oostenrijk: 2 - 0
Slechts 4 van de 21 (19%) waren beslissend voor een overwinning. Klinkt nog best goed, maar deze 4 goals werden gemaakt in 2 wedstrijden en 1 wedstrijd daarvan was een oefenwedstrijd (vandaag exact 3 jaar geleden) op 6 september 2018 * Nederland vs Peru: 2 - 1. De andere wedstrijd was tegen voetbaldwerg Noord Ierland op 10 oktober 2019 * Nederland vs Noord Ierland 3 - 1.
Spelers als Lukaku en Suarez zijn voetballend gezien matig maar scoren wel enorm veel. Zijn dat geen wereldklasse spelers?
Dat zijn beide wél wereldspelers, dat laten de prijzenkasten van beide heren dan ook zien.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
OPSLAGHOND schreef op maandag 6 september 2021 @ 03:29:
[...]

Al zou hij dagelijks baby flamingo's welke levend zijn gekookt als ontbijt eten, het zal me een zorg zijn.
Het gaat hier over voetbal en qua voetballend vermogen is hij (zeker als international) nog geeneens een subtopper, maar dat leg ik hieronder even uit.

[...]

In drie jaar (van 6 september 2018 (Nederland vs Peru: 2 - 1 (2x)) tot 4 september 2021 (Nederland vs Montenegro: 4 - 0 (2x)) had hij er net iets meer: 21!
In drie jaar scoorde hij 21 doelpunten in 30 wedstrijden (3 wedstrijden niet gespeeld).

Van de overige 16 doelpunten scoorde hij er 11 (52% van de 21) tegen voetbaldwergen (kijk naar de uitslagen en FIFA-rankings):
  • 2x tegen Montenegro (# 67/210) op 4 september 2021 * Nederland vs Montenegro: 4 - 0
  • 2x tegen Gibraltar (# 194/210) op 30 maart 2021 * Gibraltar vs Nederland: 0 - 7
  • 2x tegen Noord Ierland (# 51/210) op 10 oktober 2019 * Nederland vs Noord Ierland: 3 - 1
  • 2x tegen Wit Rusland (# 89/210) op 21 maart 2019 * Nederland vs Wit Rusland: 4 - 0
  • 1x tegen Noord Macedonië (# 72/210) op 21 juni 2021 * Noord Macedonië vs Nederland: 0 - 3
  • 1x tegen Bosnië en Herzegovina (# 58/210) op 15 november 2020 * Nederland vs Bosnië en Herzegovina: 3 - 1
  • 1x tegen Estland (# 110/210) op 9 september 2019 * Estland vs Nederland: 0 - 4
Van de overige 5 doelpunten scoorde hij er nog 3 (14% van de 21) (die dus niet al eerder zijn genoemd) in de Nations League (oftewel de Europa Cup III van landen);
Dan blijven er nog 2 doelpunten over (10% van de 21) verdeeld over 2 wedstrijden waarvan Nederland er ook nog eentje verloor;
  • 1x tegen Duitsland op 24 maart 2019 (WK kwalificatie) * Nederland vs Duitsland: 2 - 3
  • 1x tegen Oostenrijk op 17 juni 2021 (EK 2/3 poulefase) * Nederland vs Oostenrijk: 2 - 0
Slechts 4 van de 21 (19%) waren beslissend voor een overwinning. Klinkt nog best goed, maar deze 4 goals werden gemaakt in 2 wedstrijden en 1 wedstrijd daarvan was een oefenwedstrijd (vandaag exact 3 jaar geleden) op 6 september 2018 * Nederland vs Peru: 2 - 1. De andere wedstrijd was tegen voetbaldwerg Noord Ierland op 10 oktober 2019 * Nederland vs Noord Ierland 3 - 1.

[...]

Dat zijn beide wél wereldspelers, dat laten de prijzenkasten van beide heren dan ook zien.
Ik snap best wat je zegt, maar de klasse van Memphis is niet dat hij altijd scoort, hij heeft ook veel assists. Neem die eens mee in deze statistieken en dan zie je hoe belangrijk hij is in het spel van oranje.
Memphis is momenteel (in mijn ogen) terecht onmisbaar bij oranje, maar het is in mijn ogen geen echte spits, een flinke afmaker of een aanspeelpunt van waaruit je verder kan voetballen.

Memphis betitelen als Wereldtopper is in mijn ogen niet terecht, dat ben ik wel met je eens, maar dat is gewoon omdat je m te vaak niet ziet (hij is te vaak onzichtbaar daarvoor). Al ligt dat in mijn ogen niet alleen aan hem, maar ook wat er om hem heen speelt.
Je ziet wel aan alles dat hij gemakkelijk scoort en veel in zich heeft, het is alleen een ander type dan we gewend zijn als spits.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Depay laat bij vlagen hele leuke dingen zien maar draagt het team totaal niet. Bij sommige acties is hij de held, vaak is hij ook gewoon een blok aan het been van het team omdat hij alles maar opeist en de rest niet laat voetballen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Geen fan van Memphis maar ja, hij scoort in elk geval regelmatig en wat zet je er voor in de plaats? Het is niet of we nou veel beter op de bank hebben zitten volgens mij.

Memphis is symbolisch voor dit Oranje: Stijgt zo nu en dan boven zichzelf uit maar door de bank genomen middelmaat en mist structurele klasse om tot de top gerekend te worden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17 doelpunten in 26 interlands

Israel 1x
Letland 4x
Slovenie 1x
Bosnie 2x
Hongarije 1x
Andorra 2x
Spanje 1x
Zweden 2x
Albanie 1x
San Marino 2x

Wie is het en is het een goeie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Gakpo geblesseerd, dat is wel een tegenvaller. Deed het goed en kan ook nog beter worden.
Ik zou Bergwijn daar dan neer zetten.
Gewoon spelers met een actie die een man voorbij kunnen én durven.
Het is soms al teveel tiki taka

Ake er ook niet bij maar dat kan ik ook nog zien als een meevaller.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 06-09-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:08:

Letland 4x

Wie is het en is het een goeie of niet?
Is er uberhaupt een Nederlandse speler geweest die vier keer heeft weten te scoren tegen Letland?

Overigens Lewandowski maar wat je daar mee zeggen is niet evident.

[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 06-09-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Slecht nieuws, Blind gewoon weer terug in de basis.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
gambieter schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:55:
[Twitter]
Slecht nieuws, Blind gewoon weer terug in de basis.
Gakpo staat niet voor hem he, dus dan hoeft hij minder mee te sjokken :P

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 6 september 2021 @ 03:29:
[...]

[...]

[...]

Een paar grafieken zouden je betoog nog mooier maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Napo schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:17:
[...]

Ligt natuurlijk aan de definitie van een wereldklasse speler. Een speler die zich bij de beste 5(?) spelers op zijn positie mag benoemen is dat voor mij maar dat maakt het nog niet dat die speler in ieder systeem optimaal rendeert.
Ik weet dat als ik C. Ronaldo noem een van de allerbesten van deze generatie pak maar dat is dus een speler die een heel team oppakt en desnoods zelf de kar alleen trekt.
Maar één van de kwaliteiten van een voetballer is inderdaad ook flexibel zijn met het inpassen in een systeem en daar zijn de Oranje spelers niet de besten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

-zelfknip-

[ Voor 96% gewijzigd door Lordy79 op 06-09-2021 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Terranova schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:16:
[...]

Betere voetballer ja, maar betere voetballer in Oranje nee? Van Persie heeft hetzelfde wat Depay nu heeft. Goeie voetballer bij z'n clubs, slecht in Oranje maar scoort wel.
Maar fijn ook dat je het weer op een clubvoorkeur wil gooien, verklaart je eerdere posts ook wel
Als het geen clubvoorkeur is dan is het toch wel een hele grote blinde vlek voor spelers die wellicht wat minder op het netvlies zitten omdat ze niet bij het eigen cluppie hebben gespeeld. Ik kan dit soort opmerkingen van @OPSLAGHOND in elk geval niet serieus nemen.

Huntelaar was een hele goede doelpuntenmaker maar niet meer dan dat. Nu we alleen Depay hebben zou hij absoluut meer interlands spelen maar in zijn tijd had je nu eenmaal veel meer aanvallende kwaliteit. Van Persie was een completere spits met superieure technische vaardigheden. In zijn periode bij Oranje heeft hij zich vooral ondergeschikt gemaakt aan Sneijder en Robben die daardoor meer vaker hun eigen actie konden maken. Ik vergelijk het met Gullit in 1988. Die was in dat toernooi zogenaamd ook "minder in vorm" maar hij stelde wel van Basten in staat om te shinen.

"Goede voetballer bij zijn clubs" is verder een denigrerende opmerking, alsof we het over een simpele eredivisie voetballer hebben voor wie Oranje te hoog gegrepen is. Als jij kunt schitteren bij Man Utd (van Persie) of bijvoorbeeld AC Milan (Seedorf) dan zou je dat ook moeten kunnen doen bij Oranje. Maar bij Oranje heb je soms nu eenmaal te maken met andere spelers waardoor je je wat aan moet passen. Maar dat ligt dan niet aan de speler maar aan de manier van spelen.

Vergeet ook niet dat het kan veranderen, afhankelijk van hoe de trainer de ploeg neerzet. Ik volg het voetbal nu al een tijdje en de discussie "hij kan het alleen bij zijn club" heb ik al bij zoveel spelers langs zien komen. Van Nistelrooy, Kluivert, Bergkamp, v Bommel, van Persie, Seedorf: allemaal hebben ze een korte of lange periode gehad waarbij een deel van de volgers het idiote idee had dat zo'n speler niet in Oranje zou kunnen excelleren.

En Depay slecht in Oranje? Ja, het EK was slecht. Maar als van Gaal en Koeman daar in hun periode anders over denken ben ik toch eerder geneigd daar naar te luisteren dan naar een paar tweakers.
jbdeiman schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:34:
[...]

Memphis betitelen als Wereldtopper is in mijn ogen niet terecht,
Is dat de discussie dan? Termen als "wereldtopper" zijn ook maar loze termen, net zoals "topclub". Het is duidelijk dat Memphis geen Ronaldo, Messi of Mbappe is en ook geen Robben, Bergkamp of Van Basten. Maar die zijn er momenteel niet. Maar dat lijkt me nog geen reden om een beperkte speler als Weghorst op te stellen terwijl je een veel betere speler (Memphis) hebt.

Als Memphis kut speelt speelt hij kut en dat zeggen we dan ook gewoon. Maar de discussie over zijn basisplaats snap ik echt totaal niet want met al zijn wispelturigheid is er geen enkele Oranje aanvaller die op dit moment in de buurt komt qua rendement.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 06-09-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
D-e-n schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:08:
[...]
[...]

Is dat de discussie dan? Termen als "wereldtopper" zijn ook maar loze termen, net zoals "topclub". Het is duidelijk dat Memphis geen Ronaldo, Messi of Mbappe is en ook geen Robben, Bergkamp of Van Basten. Maar die zijn er momenteel niet. Maar dat lijkt me nog geen reden om een beperkte speler als Weghorst op te stellen terwijl je een veel betere speler (Memphis) hebt.

Als Memphis kut speelt speelt hij kut en dat zeggen we dan ook gewoon. Maar de discussie over zijn basisplaats snap ik echt totaal niet want met al zijn wispelturigheid is er geen enkele Oranje aanvaller die op dit moment in de buurt komt qua rendement.
Dat leek wel de discussie te zijn, want er worden statistieken bijgepakt en daarbij benoemd dat hij 'dus geen wereldtopper is' terwijl een ander juist aangeeft hoe goed hij het doet. Memphis kan het in mijn ogen bij velen ook helemaal niet goed doen, maar volgens mij zeg ik in mijn post ook (en ik quote mezelf):
Memphis is momenteel (in mijn ogen) terecht onmisbaar bij oranje, maar het is in mijn ogen geen echte spits, een flinke afmaker of een aanspeelpunt van waaruit je verder kan voetballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 00:46:
[...]

Nouja, volgens mij vlieg je er op het EK gewoon uit door de Ligt die weer eens een "ongelukkig momentje" beleeft (een echte magneet op dat gebied). Vreemd genoeg zie ik hem niet terug komen in het lijstje van @ephymerous .
Wat is daar vreemd aan? Het gaat niet over de Ligt en de Ligt wordt ook niet in de media weggezet als de belangrijkste speler.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Je hebt er helemaal geen verstand van". The story of this topic, de laatste paar dagen zeker :+

(het is een toneelstukje, ik weet het)

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 06-09-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
[...]

Wat is daar vreemd aan? Het gaat niet over de Ligt en de Ligt wordt ook niet in de media weggezet als de belangrijkste speler.
Nee, maar het ging over spelers van wereldklasse en er stond een lijstje van 6 spelers met ook de Ligt en dan pak je daar Memphis en Wijnaldum eruit, maar de Ligt krijgt geen eervolle vermelding en Memphis zou dan de oorzaak zijn van een mislukt EK. Ik vind het enigszins apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

D-e-n schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:08:
[...]

Het is duidelijk dat Memphis geen Ronaldo, Messi of Mbappe is en ook geen Robben, Bergkamp of Van Basten.
Op Ek1988 na was Van Basten ook niet heel erg sterk in Oranje... Maar de beste van de wereld bij zijn club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:32:
[...]

Stadionverbod voor het leven aub.
Ook voor de ouders/begeleiders/voogd etc.
https://jeugdjournaal.nl/...-leeft-maar-een-keer.html

YOLO dus.
Nu is het één jongetje en blijft alles onschuldig, maar het kan onveilige situaties opleveren. Daarom zijn hier regels voor. Deze zullen voor dit specifieke geval bekeken moeten worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrkU_Cy5eF8up5iPbIPz4MvuR_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TJIhvdCQui6J66ghNrZ4aOgN.png?f=user_large
(uit de KNVB standaardvoorwaarden).

Van mij hoeft Amin geen levenslang stadionverbod te krijgen maar geen straf uitdelen vind ik vreemd. Als een volwassen man het doe krijgt die gegarandeerd een stadionverbod.

Deze reactie van Memphis:
Je weet dat het niet hoort. Maar als hij dan daar is, dan maak ik een foto.
Ben benieuwd of hij er ook zo in zit als ik midden in de nacht in zijn woonkamer sta, het hoort niet maar ja ben er toch. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
jbdeiman schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
[...]

Dat leek wel de discussie te zijn, want er worden statistieken bijgepakt en daarbij benoemd dat hij 'dus geen wereldtopper is' terwijl een ander juist aangeeft hoe goed hij het doet. Memphis kan het in mijn ogen bij velen ook helemaal niet goed doen, maar volgens mij zeg ik in mijn post ook (en ik quote mezelf):
Wie onmisbaar is moet je eruit trappen. Een team kan niet afhankelijk zijn van onmisbare personen, dan ben je veel te kwetsbaar.
Een topper voegt iets toe maar is niet onmisbaar.

Ik denk dat Depay het talent heeft om zeker van meerwaarde te zijn. Zijn mentaliteit heeft echter wel wat bijzondere zwakke plekken. Een Koeman heeft hem eronder en kan hem nuttig maken, andere trainers duidelijk een stuk minder waardoor hij een discussie blijft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:51
Lordy79 schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:43:
[...]

Op Ek1988 na was Van Basten ook niet heel erg sterk in Oranje... Maar de beste van de wereld bij zijn club.
De carrière van van Basten was dan ook heel kort.

Na het EK kwam de sof van het WK van 1990. En die sof lag aan een heleboel maar niet zozeer aan van Basten. Dat elftal hing als los zand aan elkaar maar van Basten was in die periode echt in bloedvorm. Maar in je eentje kun je ook niks.

EK 1992 is er volgens mij gewoon goed gespeeld. Ik herinner met een pot tegen (dacht ik) Rusland die weliswaar niet gewonnen werd maar waar de pers lyrisch was over van Basten. En tegen de Denen vlogen we er gewoon ongelukkig uit.
Ankona schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:50:
[...]

Wie onmisbaar is moet je eruit trappen
Dus jij had Messi zoveel jaar geleden al uit het eerste van Barcelona getrapt?

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 06-09-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
gambieter schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:32:
[Twitter]
"Je hebt er helemaal geen verstand van". The story of this topic, de laatste paar dagen zeker :+

Ben ik met Van Gaal eens. Als je met opkomende backs speelt die eigenlijk ook vleugelaanvallers zijn, twee spitsen en drie man druk vanuit het middenveld dan kun je heel aanvallend spelen met veel meer snelheid dan statisch 4-3-3. Bij 4-3-3 kun je ook het middenveld controlerend houden en eigenlijk gewoon de bus parkeren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
gambieter schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:32:
[Twitter]

Dat zei De Boer ook al geloof ik, en toch zat ik weer te knikkebollen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:55:
Dat zei De Boer ook al geloof ik, en toch zat ik weer te knikkebollen.
Bij De Boer zal dat toch tegen zijn spiegelbeeld zijn geweest? "Je hebt er geen verstand van".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
D-e-n schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:51:

[...]

Dus jij had Messi zoveel jaar geleden al uit het eerste van Barcelona getrapt?
Messi was niet onmisbaar. Barca had de luxe dat ze met 10 man (met diverse echte toppers) konden spelen en Messi als extraatje constant dreigend rond konden laten lopen.

(Messi is ook maar een zeer beperkte voetballer, hij heeft alleen het geluk dat die paar dingen die hij wel kan gelijk ook fenomenaal zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Ankona schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:58:
[...]

Messi was niet onmisbaar. Barca had de luxe dat ze met 10 man (met diverse echte toppers) konden spelen en Messi als extraatje constant dreigend rond konden laten lopen.

(Messi is ook maar een zeer beperkte voetballer, hij heeft alleen het geluk dat die paar dingen die hij wel kan gelijk ook fenomenaal zijn)
Wow. En dit op de maandagmiddag al. Mijn week kan niet meer stuk. Bedankt.

Messi een zeer beperkte voetballer.

[ Voor 3% gewijzigd door VDS91 op 06-09-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Ankona schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:50:
[...]

Wie onmisbaar is moet je eruit trappen. Een team kan niet afhankelijk zijn van onmisbare personen, dan ben je veel te kwetsbaar.
Een topper voegt iets toe maar is niet onmisbaar.

Ik denk dat Depay het talent heeft om zeker van meerwaarde te zijn. Zijn mentaliteit heeft echter wel wat bijzondere zwakke plekken. Een Koeman heeft hem eronder en kan hem nuttig maken, andere trainers duidelijk een stuk minder waardoor hij een discussie blijft.
Met onmisbaar wordt natuurlijk bedoeld dat er momenteel niemand is die zo'n rol beter in kan vullen (mij persoonlijke mening) dan hij. Natuurlijk kan hij er ook uit en speel je dan een heel ander spelletje, maar daar wordt het niet beter van.
Onmisbaar is in dit geval dat je er niet beter van wordt als je hem niet meer uitnodigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:42:
[...]

Nee, maar het ging over spelers van wereldklasse en er stond een lijstje van 6 spelers met ook de Ligt en dan pak je daar Memphis en Wijnaldum eruit, maar de Ligt krijgt geen eervolle vermelding en Memphis zou dan de oorzaak zijn van een mislukt EK. Ik vind het enigszins apart.
Op de Ligt mag je van mij terecht kritiek leveren. Die is in Oranje ook niet altijd even goed. Weet je wat apart zou zijn… als ik ‘m met nietszeggende statistieken zou blijven verdedigen ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:30:
[...]

Op de Ligt mag je van mij terecht kritiek leveren. Die is in Oranje ook niet altijd even goed. Weet je wat apart zou zijn… als ik ‘m met nietszeggende statistieken zou blijven verdedigen ;)
Achjah, ik heb niks tegen de Ligt, maar die eeuwige kritiek op Memphis is soms gewoon om moe van te worden, zeker als andere spelers vrijwel geen kritiek krijgen en het ook regelmatig af laten weten ondanks hun "status". Maar goed, genoeg over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:02:
[...]

Achjah, ik heb niks tegen de Ligt, maar die eeuwige kritiek op Memphis is soms gewoon om moe van te worden, zeker als andere spelers vrijwel geen kritiek krijgen en het ook regelmatig af laten weten ondanks hun "status". Maar goed, genoeg over gezegd.
Verschil is dat die spelers zich niet als een diva gedragen op het veld, of elke bal opeisen.
Iets met hoge bomen vangen veel wind, hoofd boven het maaiveld uitsteken, etc ;)

Wat mij betreft weinig/geen kritiek overigens, want hij ramt er ook ballen in die een ander ver naast zou schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Messi zeer beperkt? Ik kan er nog inkomen dat je hem op bepaalde vlakken minder sterk vindt, maar zeer beperkt lijkt mij een onterechte overdrijving. Een aanvaller met snelheid (ok, minder geworden naar mate hij ouder geworden is), uitstekende techniek, balvast, uitstekend schot (zowel uit doodspel moment als normaal spel), creatief. Als dat zeer beperkt is dan weet ik niet zo goed wat 95% van de rest van de voetballers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavi94
ephymerous schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:30:
[...]

Een spits die veel doelpunten maakt is inderdaad een nietszeggend statistiek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Xavi94 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:01:
[...]

Een spits die veel doelpunten maakt is inderdaad een nietszeggend statistiek..
Dat is inderdaad een nietszeggende statistiek als je er niet bij zet dat hij meerdere kansrijke onnodig omzeep helpt. Echt veeeel meer dan nodig.

Doelpunten zijn sowieso wel vaker "nietszeggend", als een spits altijd alle penalties neemt dan is zijn de statistieken al een stuk hoger dan ze eigenlijk moeten zijn. Daarom moet je nooit naar alleen 1 statistiek kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:05
[...]

Kennelijk bevind ik me in dezelfde categorie voetballers als Messi.. :*)

Ben ik toch altijd een miskend talent geweest. oOo

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Malfunctions schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:33:
[...]

Kennelijk bevind ik me in dezelfde categorie voetballers als Messi.. :*)

Ben ik toch altijd een miskend talent geweest. oOo
Ik was (ben) fenomenaal in slecht zijn, telt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
[...]

_O- Een team met middelmaat is dus beter dan een team met Messi. Rrrright

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 07-09-2021 10:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb genoeg gelezen over de statistieken van Memphis (of Messi) en of ie wel een topper is. Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen. Move on ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2021 11:05 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
418O2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:31:
[...]

_O- Een team met middelmaat is dus beter dan een team met Messi. Rrrright
Mooi dat jij jezelf leuk vindt, maar wat heeft die opmerking te maken met mijn opmerking die jij quote?

alles kan off-topic

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
"De selfie die de dertienjarige Amin zaterdagavond nam met Memphis Depay tijdens Nederland-Montenegro (4-0) blijft niet zonder gevolgen. De Telegraaf meldt dinsdag dat de KNVB de jongen heeft laten weten dat hij een stadionverbod krijgt opgelegd van vijf jaar. Daarnaast moet hij een boete van 100 euro betalen. Normaal gesproken geldt voor een dergelijke actie een boete van 450 euro, maar de KNVB heeft in dit geval gekeken naar de leeftijd van de veldbestormer."

Heel goed! Korte metten mee maken, belachelijk dat dit zoveel positieve aandacht heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
remco112 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:04:
"De selfie die de dertienjarige Amin zaterdagavond nam met Memphis Depay tijdens Nederland-Montenegro (4-0) blijft niet zonder gevolgen. De Telegraaf meldt dinsdag dat de KNVB de jongen heeft laten weten dat hij een stadionverbod krijgt opgelegd van vijf jaar. Daarnaast moet hij een boete van 100 euro betalen. Normaal gesproken geldt voor een dergelijke actie een boete van 450 euro, maar de KNVB heeft in dit geval gekeken naar de leeftijd van de veldbestormer."

Heel goed! Korte metten mee maken, belachelijk dat dit zoveel positieve aandacht heeft gekregen.
Terecht, alleen jammer dat een stadion verbod voorderest niet zo goed gehandhaafd kan worden in Nederland, maar dat is een andere discussie.

Ik hoop dat de knvb ook de spelers erop gewezen heeft dat dit echt niet de bedoeling is. En voortaan niet aan meewerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En hoezo die boete omlaag? Aangezien ze er nog meerdere keren op tv over kwamen vertellen leken ze er nog trots op te zijn ook, gewoon binnen de regels zo hard mogelijk afstraffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:45
Inderdaad, wat mij betreft had die boete gewoon € 450,- mogen blijven. Desnoods naar de ouders, als verantwoordelijken voor het kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:27:
En hoezo die boete omlaag? Aangezien ze er nog meerdere keren op tv over kwamen vertellen leken ze er nog trots op te zijn ook, gewoon binnen de regels zo hard mogelijk afstraffen.
Een lagere straf voor een minderjarige is op zich nog wle te begrijpen. De impact van €100,- lijk mij voor dertienjarige groot genoeg dat hij daar de volgende keer toch wat langer over nadenkt. Differntiatie in straffen is niet heel uniek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Bondscoach Bert Konterman van Oranje Onder 19 jaar heeft vijf voetballers uit zijn selectie naar huis gestuurd. Volgens de voetbalbond KNVB omdat ze het coronaprotocol zouden hebben overtreden. Het gaat om Mimeirhel Benita (Feyenoord), Ar'jany Martha, Naci Ünüvar, Rio Hillen (allen Ajax) en Xavi Simons (Paris Saint-Germain).

[...]

"Ze hebben de bubbel van het team doorbroken en zijn daarom teruggestuurd naar hun clubs", aldus een woordvoerder van de KNVB. "Om besmetting binnen de nationale teams tegen te gaan, worden er protocollen aangehouden om spelers en staf te beschermen. Er wordt een zogenoemde 'voetbalbubbel' gecreëerd en ook wordt er getest. Zo is de kans op besmettingen binnen een team het kleinst. De KNVB heeft een verantwoordelijkheid naar clubs en spelers om alles zo coronaproof mogelijk te organiseren"
Terechte keuze om dat zo te doen. Liever wat te strak er op zitten dan dat je achteraf stukje bij beetje het protocol teniet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
ParaDroid2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:39:
Inderdaad, wat mij betreft had die boete gewoon € 450,- mogen blijven. Desnoods naar de ouders, als verantwoordelijken voor het kind.
ik vind 450 euro voor een volwassene behoorlijk laag. Dat schrikt niet genoeg af, het zou op zijn minst 2000 moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:47:
[...]

Terechte keuze om dat zo te doen. Liever wat te strak er op zitten dan dat je achteraf stukje bij beetje het protocol teniet doet.
Alleen als je dan de details leest...
2 jongens nodigen 2 meiden uit op de kamer, draaien harde muziek.
Die 3 anderen (Unuvar, Hillen, Simons) gaan kijken wat er aan de hand is en draaien daarna om en gaan terug naar eigen kamer.
Rijkelijk streng dan om die 3 even hard te bestraffen als de 2 die de aanstichters zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:07:
[...]

Die 3 anderen (Unuvar, Hillen, Simons) gaan kijken wat er aan de hand is en draaien daarna om en gaan terug naar eigen kamer.
Rijkelijk streng dan om die 3 even hard te bestraffen als de 2 die de aanstichters zijn.
Als ze in de kamer zijn geweest - al is het maar kort - dan is het lastig vast te stellen hoe lang ze er zijn geweest en of ze dus direct weer terug zijn gegaan. Als het puur dat was dan is het inderdaad redelijk zwaar om de andere drie ook weg te sturen, kan je het niet vaststellen is één lijn wellicht gemakkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
KingKoning schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:01:
[...]

ik vind 450 euro voor een volwassene behoorlijk laag. Dat schrikt niet genoeg af, het zou op zijn minst 2000 moeten zijn.
Blijkbaar is de combinatie van geldboete en stadionverbod afdoende om mensen af te schrikken om het veld te betreden. De pakkans is overigens ook bijzonder hoog wat daarbij meehelpt.

Misschien mis ik nieuwsberichten maar hoe vaak per jaar zie je iemand buiten de toegestaane perosnen een voetbalveld betreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Napo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:37:
[...]

Misschien mis ik nieuwsberichten maar hoe vaak per jaar zie je iemand buiten de toegestaane perosnen een voetbalveld betreden?
Weinig volgens mij maar daarom moeten we dat zo houden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:40:
[...]

Een lagere straf voor een minderjarige is op zich nog wle te begrijpen. De impact van €100,- lijk mij voor dertienjarige groot genoeg dat hij daar de volgende keer toch wat langer over nadenkt. Differntiatie in straffen is niet heel uniek.
Om mijzelf maar te quoten, een aanvulling:
Duur en kosten van een stadionverbod
De termijn van een stadionverbod wordt bepaald op basis van de Richtlijn termijn stadionverbod. Indien we op grond van de standaardvoorwaarden een stadionverbod opleggen met een termijn van ten minste twaalf maanden, zullen we tevens een boete opleggen:
  • voor personen in de leeftijdscategorie van 12 tot 16 jaar bedraagt de geldboete € 100,-.
  • voor personen in de leeftijdscategorie van 16 tot 18 jaar bedraagt de geldboete € 250,-.
  • voor personen vanaf 18 jaar bedraagt de geldboete € 450,-.
Bijzonder dat de KNVB dat zo brengt (Normaal gesproken geldt voor een dergelijke actie een boete van 450 euro, maar de KNVB heeft in dit geval gekeken naar de leeftijd van de veldbestormer). De pagina is er al langer, dit is business-as-usual en niet een uitzondering voor dit incident

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:37:
[...]

Blijkbaar is de combinatie van geldboete en stadionverbod afdoende om mensen af te schrikken om het veld te betreden. De pakkans is overigens ook bijzonder hoog wat daarbij meehelpt.

Kan ook zijn omdat de clubs zelf veel hogere straffen hanteren. Was dit bij een wedstrijd van PSV gebeurd, dan had ie een boete van 15k kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De antwoorden zijn grappig. Turkse users met een Fenerbahce speler, mensen zonder voetbalverstand die denken dat Thierry Henry beter was dan Cruijff :p

(en nee, dit is niet een uitnodiging om weer zo'n Depay gedoe te beginnen ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 07-09-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:50

snmght

imho dan he

ParaDroid2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:39:
Juist voor de ouders want die hebben hem nog net niet gechallenged. In plaats van te zeggen dat je zoiets niet in je hoofd moet halen kwamen ze niet verder dan het licht uitdagende 'dat durf je toch niet'.

Ik weet niet hoe het met deze knul zit maar de jonge snmght reageert op die vijf woorden al gauw met 'challenge accepted'. :+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
remco112 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:04:

Eens. Het leverde mooie tv op en Depay de-escaleerde het prima. Echter, dit is ook een uitnodiging voor heel veel anderen omdat je blijkbaar zo makkelijk het veld op mag om een selfie te maken. Dit kun je niet gedogen zonder dat het tot een onhoudbare situatie gaat leiden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:59:
[Twitter]
De antwoorden zijn grappig. Turkse users met een Fenerbahce speler, mensen zonder voetbalverstand die denken dat Thierry Henry beter was dan Cruijff :p

(en nee, dit is niet een uitnodiging om weer zo'n Depay gedoe te beginnen ;) )
Spelers uit verschillende tijden zijn sowieso bijzonder lastig te vergelijken. Het type spel dat destijds gespeeld werd is zo verschillend met de hedendaagse wedstrijden. In dat perspectief is Cruijff ook maar een heel beperkte speler

Ikzelf heb ook wel eens met nummer 14 gespeeld dus de hele poll is natuurlijk overbodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ankona schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:31:
[...]

Eens. Het leverde mooie tv op en Depay de-escaleerde het prima. Echter, dit is ook een uitnodiging voor heel veel anderen omdat je blijkbaar zo makkelijk het veld op mag om een selfie te maken. Dit kun je niet gedogen zonder dat het tot een onhoudbare situatie gaat leiden.
Op de radio hadden ze het over meerdere veldbetreders. Heb zelf niks gezien maar hij was dus niet de enige?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
DoeEensGek schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:36:
[...]

Op de radio hadden ze het over meerdere veldbetreders. Heb zelf niks gezien maar hij was dus niet de enige?
Tijdens de wedstrijd was hij de enige. Na de wedstrijd (halve minuut na het laatste fluitsignaal) kwamen er nog een man of 5 het veld op gerend.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:07:
[...]

Eens, maar als de Corona bubbel zo belangrijk is dan is het logisch ze ook naar huis te sturen. Wel met een ander argument want zij zijn immers ook -tegen wil en dank- buiten de bubbel geweest.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Napo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:35:
Spelers uit verschillende tijden zijn sowieso bijzonder lastig te vergelijken. Het type spel dat destijds gespeeld werd is zo verschillend met de hedendaagse wedstrijden. In dat perspectief is Cruijff ook maar een heel beperkte speler

Ikzelf heb ook wel eens met nummer 14 gespeeld dus de hele poll is natuurlijk overbodig :+
Heeft Ankona je account gehacked? :p

Je kunt in de tijdperken wel zien wie de speciale figuren waren. In de 50s Di Stefano en Puskas, 60s-begin 70s Pele & Eusebio, in de 70s Cruijf & Beckenbauer, 80s en begin 90s Maradona, eind 90s en begin 20s Zidane, de laatste 15 jaar Messi & CR7. Dan heb je nog heel veel speciale spelers daar net onder (van Gullit en Van Basten tot Maldini en allerlei Brazilianen), maar je kunt wel kijken naar wat Ballon d'Ors, Europacups, Wereldcups etc.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 07-09-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
gambieter schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:11:
[...]

Heeft Ankona je account gehacked? :p

Je kunt in de tijdperken wel zien wie de speciale figuren waren. In de 50s Di Stefano en Puskas, 60s-begin 70s Pele & Eusebio, in de 70s Cruijf & Beckenbauer, 80s en begin 90s Maradona, eind 90s en begin 20s Zidane, de laatste 15 jaar Messi & CR7. Dan heb je nog heel veel speciale spelers daar net onder (van Gullit en Van Basten tot Maldini en allerlei Brazilianen), maar je kunt wel kijken naar wat Ballon d'Ors, Europacups, Wereldcups etc.
YouTube staat vol met specials over dit kaliber (en net daaronder) spelers. Daar kan ik uren naar kijken :)

Wat was de xG van Cruijff? :o

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een goede graadmeter is als er iets internationaal naar je vernoemd is. De Wikipedia: Cruyff Turn.

Nu had Henry natuurlijk een handje "geholpen" tegen Ierland, maar de Hand is al vergeven aan Diego in 1986 :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remco112
Opstelling Oranje: Bijlow; Dumfries, De Vrij, Van Dijk, Blind; Klaassen, F. de Jong, Wijnaldum; Berghuis, Memphis, Bergwijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:39:
[...]

YouTube staat vol met specials over dit kaliber (en net daaronder) spelers. Daar kan ik uren naar kijken :)

Wat was de xG van Cruijff? :o
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DYmTEtaXUAEsJ63?format=jpg

Peak Goalimpact dan ;)
#nuttelozestats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
En ook opstelling Turkije Uğurcan Çakır; Kaan Ayhan, Demiral, Söyüncü, Mert Müldür; Kökcü, Okay Yokuşlu; Ünder, Çalhanoglu, Karamann; Yilmaz net als van dijk is ook yılmaz terug.

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Napo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:32:
[Afbeelding]

Peak Goalimpact dan ;)
#nuttelozestats
Het mooiste seizoen van Cruijff, 1983-1984. Toen Ajax hem vertelde "je bent te oud, lul", en hij als de perfecte wraak naar aartsrivaal Feyenoord ging en ze aan het kampioenschap hielp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
gambieter schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:45:
[...]

Het mooiste seizoen van Cruijff, 1983-1984. Toen Ajax hem vertelde "je bent te oud, lul", en hij als de perfecte wraak naar aartsrivaal Feyenoord ging en ze aan het kampioenschap hielp :p
+ de beker :)

Was wel echt de ultieme wraak ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Joh in je eentje het veld op das niks. Nee gelijk met zijn 4en!

[Streamable: https://streamable.com/uaukjo]https://streamable.com/uaukjo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
New Yorker schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:34:
En ook opstelling Turkije Uğurcan Çakır; Kaan Ayhan, Demiral, Söyüncü, Mert Müldür; Kökcü, Okay Yokuşlu; Ünder, Çalhanoglu, Karamann; Yilmaz net als van dijk is ook yılmaz terug.
BOEH BOEH BOEH!
;) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
TUUT TUUT TUUT bedoel je volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Snowdog schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:13:
[...]

TUUT TUUT TUUT bedoel je volgens mij
Ik ben van een oudere generatie geloof ik....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
Harribo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:13:
[...]

Bij mij vliegt-ie ook over het hoofd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
En Bergwijn dan op links... Och zo fijn als een coach logische dingen doet...

Ben benieuwd, makkelijk gaat het niet worden denk ik

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 07-09-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Harribo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:13:
[...]

Haha, denk dat we van dezelfde generatie zijn, maar ik begreep de BOEH BOEH BOEH niet echt, dat een cheer voor de beste man?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Snowdog schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:15:
[...]

Haha, denk dat we van dezelfde generatie zijn, maar ik begreep de BOEH BOEH BOEH niet echt, dat een cheer voor de beste man?
Uitjouwen. Zo van boeeeee. Slecht, ga weg! Zoiets
Als tegenstander het veld op komt en zo.
In Turkije fluiten ze dan

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 07-09-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Weer blind, zucht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.