Karsdorp is natuurlijk een logisch alternatief, maarja De Boer gaf hem geen kans. Overigens was Dumfries de uitblinker bij Oranje dit toernooi dus om hem nou uitgebreid af te kraken vind ik misplaatst. Er zijn wel meer spelers zwak voordat ze zich ontwikkelen tot goed. Dumfries is typisch een speler die vooral wordt beoordeeld op wat hij niet is en kan, in plaats van wat hij wel goed doet.Herax10NL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:25:
[...]
Sorry hoor, maar ik blijf het verbazingwekkend vinden wat iedereen opeens vindt van Dumfries. Voor het EK (oa onder Koeman) was Dumfries geregeld de dissonant. Dumfries is toch gewoon een hele matige back die by far niet het niveau heeft wat Oranje, Inter of zelfs PSV zouden moeten (lees: willen) nastreven.
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat FdB een tactiek bedenkt waarbij een van je slechtste spelers tot een van de belangrijkste schakels in je opstelling wordt gemaakt tijdens dit EK. Oké, hij heeft het goed gedaan tegen Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië, maar laten we nou niet doen alsof dat toplanden zijn. De basistaak van een verdediger is mijns inziens verdedigen. En dat is nou precies waar Dumfries op dit niveau in te kort schiet. Dat hij vervolgens naar voren draaft en in gevaarlijke positie bij het doel komt is leuk meegenomen, maar niet zijn basistaak.
Ik weet het, er zijn weinig alternatieven op zijn positie. Maar dat is juist waar je als trainer rekening mee moet houden in je formatie.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"