These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dit begint triester te worden dan de uitschakeling op het EK zelf.
Ajax werd kampioen in 1989/90 met omgerekend 68 punten.LZ86 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:09:
[...]
Minste aantal punten voor een kampioen? Het team van Frank de Boer. Alleen dat eerste jaar waarin ie een 20 punten achterstand goed maakte was oprecht knap.
Frank de Boer werd kampioen met
17 - 41 punten
34 - 76
34 - 76
34 - 71
2001/02 Ajax 73 punten Ronald Koeman
2006/07 PSV 75 punten
2007/08 PSV 72 punten
In 2020/21 was 73 punten genoeg voor de titel..
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 30-06-2021 09:25 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Maar nu lijkt het erop alsof het alleen de schuld van Frank de Boer is dat we eruit liggen, terwijl het in de basis toch echt komt door de wanprestatie, inclusief waardeloze inzet van enkele spelers, op het veld.JanW schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:21:
Afzeiktopic?? Waar dan? Zo te zien wordt er gewoon kritiek gegeven, die meer dan terecht is.
Beter de twee loskoppelen. Een routinier neerzetten voor de korte termijn en tegelijk de tijd nemen om aan de toekomst te bouwen met oog op EK 24 en WK 26.
Ik hoop echt dat ze deze route gaan bewandelen want alsjeblieft niet nog een oud-speler die gisteren zijn trainerspapieren heeft gedownload van www.hoewordikcoach.nl.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2021 09:40 ]
Frank de Boer heeft 58% van al zijn wedstrijden als hoofdcoach gewonnen.Martinusz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:24:
Gisteren bij de Snor en Co kwamen de cijfers van Frank de Boer voorbij van zijn trainersresultaten, dat kwam ongeveer uit op 50% winst per club en dus ook NL elftal waar hij coach is geweest. Is nu niet echt heel denderend.
Ronald Koeman staat op 55%.
Wat vind jij een acceptabel percentage?
Probleem is dat we die man al hadden met Koeman, maar toen kwam Barca.Dr. Strangelove schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:35:
Ik vind het niet zo'n slecht plan om Van Gaal nu aan te stellen tot en met het WK. Ben eigenlijk voorstander van een wat jongere coach die je met de intentie om hem 4-5 jaar te laten zitten neerzet zodat er wat gebouwd kan worden maar de kandidaten daarvoor zijn moeilijk te vinden of niet beschikbaar in de periode die je nu hebt tot september. Bovendien loop je het risico dat je kwalificatie mist en je meteen een hoop onrust hebt, kan je dat hele plan mogelijk meteen in de prullenbak gooien.
Beter de twee loskoppelen. Een routinier neerzetten voor de korte termijn en tegelijk de tijd nemen om aan de toekomst te bouwen met oog op EK 24 en WK 26.
Je zal zien, op het moment dat je een coach aanstelt voor de lange termijn en hij het goed doet, is ie zo weggekaapt. Nu v Gaal tot na het WK zou ik nog wel kunnen begrijpen. Maar je moet je afvragen of je dat wel moet willen, die man is en blijft knettergek
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 30-06-2021 09:43 ]
Ik lees anders ook genoeg klachten over een Depay en de Ligt.toolkist schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Maar nu lijkt het erop alsof het alleen de schuld van Frank de Boer is dat we eruit liggen, terwijl het in de basis toch echt komt door de wanprestatie, inclusief waardeloze inzet van enkele spelers, op het veld.
de Boer is verantwoordelijk, dus wordt ie verantwoordelijk gehouden, dus natuurlijk zal hij de meeste kritiek te verduren krijgen.
Kan je m alles helemaal aanrekenen? Wellicht, maar feit blijft dat die beste man de baan uberhaupt nooit had mogen krijgen. En daar mag de KNVB wel voor boeten. Je zou denken dat ze na de sof met Blind wel beter wisten.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 30-06-2021 09:42 ]
Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan vind maar het is wel iets dat je moet uitsluiten nu.
Logisch toch? Clausules zijn heel normaal.Dr. Strangelove schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:42:
Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan vind
Dat het nu nadelig heeft uitgepakt voor het team is een andere kwestie.
Ze zal vast voetbalverstand hebben, maar dat gaat niet werken he.
[ Voor 39% gewijzigd door kaos001 op 30-06-2021 09:46 ]
Precies. De Boer is gewoon een middelmatige trainer, net als 95%+ van alle trainers. Die presteren gewoon wat de groep doet. Top trainers halen meer uit een groep, maar die zijn op 1 hand te tellen. (En Koeman behoorde daar zeker niet toe! Voor wie die illusie had.)toolkist schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Maar nu lijkt het erop alsof het alleen de schuld van Frank de Boer is dat we eruit liggen, terwijl het in de basis toch echt komt door de wanprestatie, inclusief waardeloze inzet van enkele spelers, op het veld.
Voor Frank zetten we nu gewoon weer een ander neer, die misschien wat leuker praat of zijn haar zit beter, of heeft een veel beter verleden met een andere Nederlandse club. Maar er verandert niks. Misschien dat hij beter kan opschieten met speler A of speler B... maar we schieten er niks mee op.
Lekker trainers afschieten en de problemen behouden.

Ik zie de KNVB namelijk geen toptrainer wegkopen. Als de KNVB nog blijft bestaan natuurlijk.
Tuurlijk, maar dan zijn het meestal clausules in de trant van 'voor zoveel centjes mag jij weg'.kaos001 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:44:
[...]
Logisch toch? Clausules zijn heel normaal.
Nu was het 'jij mag gratis weg als je bij Barcelona aan de slag kan'. Dat was wel een heel groot risico want je weet van tevoren dat als de dingen gaan zoals je als KNVB wil, nl. goede resultaten, dat de kans dat die clausule in werking treedt groter wordt.
De FC Barcelona heeft tussen de 4 en 5 miljoen euro betaald voor het afkopen van het contract van Koeman bij de KNVB.Dr. Strangelove schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:58:
[...]
Tuurlijk, maar dan zijn het meestal clausules in de trant van 'voor zoveel centjes mag jij weg'.
Nu was het 'jij mag gratis weg als je bij Barcelona aan de slag kan'. Dat was wel een heel groot risico want je weet van tevoren dat als de dingen gaan zoals je als KNVB wil, nl. goede resultaten, dat de kans dat die clausule in werking treedt groter wordt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dan zouden ze genoeg centjes moeten hebben voor een topcoach toch?strafschop schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:00:
[...]
De FC Barcelona heeft tussen de 4 en 5 miljoen euro betaald voor het afkopen van het contract van Koeman bij de KNVB.
Het is de norm maar niet ideaal maar overigens een gevolg van de vergoedingen bij een Nationaal elftal en de ambitities die een gemiddelde geschikte trainer heeft. Realiteit was waarschijnlijk zo dat Koeman zonder die clausule wellicht geeneens zou komen en dan heb je eigenlijk twee opties; De clausule accepteren en het risico daarop inschatten of doorschakelen naar een andere trainer.kaos001 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:44:
[...]
Logisch toch? Clausules zijn heel normaal.
Mijn voorkeur zou het doorschakelen zijn naar een andere trainer maar ook daar moet je weer de vraag stellen, gaat deze zonder een soortgelijke clausule aan de slag en is het risico dan kleiner of groter bij Koeman.
De pool van geschikte trainers die ook nog eens bondscoach willen zijn is klein.
Dat komt mede door incapabele KNVB. FdB was ook niet geschikt, dat zei iedereen ook gelijk.JT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:56:
[...]
Dank voor je diskwalificatie van mijn mening
Op basis van die redenatie hadden ze hem niet aan moeten nemen. Dat hebben ze wel gedaan en hij heeft alles moeten doen in kort tijdsbestek. Als je iemand aanneemt dan moet je diegene ook een zuivere kans geven vind ik maar dat wordt nu onmogelijk gemaakt omdat iedereen z'n gal moet spuien.
Ik ben er bijna zeker van als er 1-4-3-3 werd gespeeld, dat het heel anders was gelopen. Dat is toch echt aan FdB te wijten.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Koeman heeft hier net zo goed schuld aan, welke trainer vertrekt er nu nog geen jaar voor het EK?
[ Voor 20% gewijzigd door GrooV op 30-06-2021 10:49 ]
Die wordt bondscoach van de Engelse vrouwen voor een (voor het vrouwenvoetbal) enorm salaris.
Bij Ajax idem, en was van hem niet de uitspraak dat ie (iig als clubcoach) maximaal een jaar of 2-3 ergens de boel "leeg wilde wringen" en dan weer naar een volgende job wilde?GrooV schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:48:
Koeman hoeft echt niet terug te komen, heeft zelf het NL elftal in de steek gelaten. Zodra er een Spaanse trein komt springt hij er op, dat heeft ie toen ook bij PSV gedaan en dat zal hij vaker doen.
Koeman heeft hier net zo goed schuld aan, welke trainer vertrekt er nu nog geen jaar voor het EK?
Er was aanvankelijk al eerder interesse vanuit Barca toen hij bondscoach was. Dat aanbod heeft hij nog geweigerd. En hij heeft altijd al aangegeven om ooit Barca te willen trainen. Ik vond het jammer dat hij ging maar het voelt ook weer niet als verraad ofzo.GrooV schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:48:
Koeman hoeft echt niet terug te komen, heeft zelf het NL elftal in de steek gelaten. Zodra er een Spaanse trein komt springt hij er op, dat heeft ie toen ook bij PSV gedaan en dat zal hij vaker doen.
Ik denk dat dit in casus Depay zeker had geholpen. Nu was Depay de grote naam, maar van Dijk is toch wel een tikkie groter (ook letterlijksnmght schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:52:
[...]
Ik ben benieuwd of we in dit opzicht niet wel Van Dijk gemist hebben. Had de echte captain dit ook laten gebeuren? Ik vind Wijnaldum te bescheiden en veel te vriendelijk overkomen om captain te zijn die iemand op zijn nummer zet.
Afhankelijk van het type trainer is er vaak een houdbaarheidstermijn, er zijn bijzonder weinig trainers die zo lang als een Wenger of Furgeson bij een club zitten terwijl dat mijns inziens de stabielere factor zou moeten zijn. Niet heel erg maar daar moet je als club terdegen bewust van zijn. Zo ook een Advocaat zonder focus op jeugd en voornamelijk korte termijn winst.toolkist schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:00:
[...]
Bij Ajax idem, en was van hem niet de uitspraak dat ie (iig als clubcoach) maximaal een jaar of 2-3 ergens de boel "leeg wilde wringen" en dan weer naar een volgende job wilde?
De uitspraak is wellicht niet handig maar wel realiteit
Met van Dijk was onze defensie gewoon een heel stuk sterker geweest, ondanks dat de Vrij en de Ligt gewoon nog steeds topverdedigers bij grote Italiaanse ploegen zijn natuurlijk.autje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:03:
[...]
Ik denk dat dit in casus Depay zeker had geholpen. Nu was Depay de grote naam, maar van Dijk is toch wel een tikkie groter (ook letterlijk).
Die 5-3-2 werkte niet. Die Noord-Macedoniers liepen er een paar keer fluitend doorheen en dan heb je de mazzel dat ze op de paal schieten of het buitenspel is maar het oogde heel broos.
Met 4-3-3 heb je veel minder twijfels bij de centrale verdedigers wie welke man moet pakken. Heb het idee dat ze dit pas een paar dagen van tevoren een beetje geoefend hebben.
Voor de nieuwe bondscoach moet je iemand voor de lange termijn halen, kijk naar een Joachim Low of Fernando Santos die al jaren voor de groep hebben gestaan en met succes ook.
Henk ten Cate geen optie, Hans van Breukelen is pleite bij de KNVB dus die hoeft hij ook niet meer tegen het lijf te lopen
Dan trek je, als groep toch je bek open?Hackus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Dat komt mede door incapabele KNVB. FdB was ook niet geschikt, dat zei iedereen ook gelijk.
Ik ben er bijna zeker van als er 1-4-3-3 werd gespeeld, dat het heel anders was gelopen. Dat is toch echt aan FdB te wijten.
Snap ik idd ook al nietautje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:35:
Waar komt die roep om Henk ten Cate toch vandaan? Wat heeft die de laatste 10+ jaar gepresteerd?
Vooralsnog heeft hij met Sparta de hoogste eindklassering bereikt sinds 1985. We werden in het seizoen 95/96 6e onder leiding van ten Cateautje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:35:
Waar komt die roep om Henk ten Cate toch vandaan? Wat heeft die de laatste 10+ jaar gepresteerd?
Wikipedia: Sparta Rotterdam in het seizoen 1995/96
Hij is nu trainer in de VAE, niet een hoog niveau maar wel nog altijd actief. Van Breukelen had hem wat beloofd paar jaar terug...
25 jaar geleden...Vlassie1980 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:04:
[...]
Vooralsnog heeft hij met Sparta de hoogste eindklassering bereikt sinds 1985. We werden in het seizoen 95/96 6e onder leiding van ten Cate
Wikipedia: Sparta Rotterdam in het seizoen 1995/96
- De man straalt overwicht uit en geeft je gigantisch op je flikker als je niet je taken uitvoert. Het is een kopie van Van Gaal
- Heeft grote successen behaald met NAC, Vitesse, Sparta en Barcelona. Huh maar Rijkaard was toch trainer bij Barca? Dat klopt, maar het tactisch brein achter dat alles was Ten Cate en niet Rijkaard.
- Hij is al 2 x eerder gevraagd, maar door een stel bobo's binnen de KNVB (waaronder v Breukelen) buitenspel gezet, want die 2 zijn geen vrienden en V Breukelen was wel vrienden met Blind en De Boer.
Niet waar, hij is kampioen geworden van de Gouden Gids Divisie met HeraclesCryptoNL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:38: Tevens heeft Bosz nog nooit een prijs gewonnen, ook wel knap eigenlijk
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het zou me niks verbazen als ze voor Clarence Seedorf gaan vanwege diversiteit.Herax10NL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:36:
Ik begrijp ook niet waarom men (lees: veel media) zo moeilijk doet over een buitenlandse trainer. Mijns inziens zijn de Nederlandse trainers die al goed genoeg zijn (Bosz, Ten Hag bijv.) allemaal 'bezet'. En om nou een b-trainer voor de groep te zetten lijkt me ook geen goed idee. Ik word zelf wel enthousiast van Conte, Zidane zie ik niet naar Nederland komen. Die zal wel voor Frankrijk kiezen, wat ook begrijpelijk is. Ik vond de suggestie van Rafael van der Vaart gisteravond ook wel een goede. Waarom niet proberen om die coach van de Denen los te krijgen.
Weg
KNVB hoeft Joachim Löw niet te bellen als opvolger De Boer
De afzwaaiende Duitse bondscoach Joachim Löw wil niet de nieuwe trainer van Oranje worden. ‘Nee, daar ben ik op dit moment zeker niet in geïnteresseerd’, zei hij op zijn afsluitende persconferentie. ‘Nederland heeft veel goede trainers, die het voetbal goed kennen. Het Nederlands elftal heeft zich goed ontwikkeld, maar is helaas een beetje vroeg uit het toernooi verdwenen.’
Löw werd genoemd als van de mogelijke buitenlandse kandidaten die de KNVB zou kunnen benaderen. Directeur Nico-Jan Hoogma zei gisteren dat hij ‘een chef en een baas’ wil en dat hij ook buiten Nederland zou kijken.
Wat Löw wel gaat doen, is nog niet bekend. Hij stopt niet, maar wil wel eerst tot rust komen nadat hij vijftien jaar aan het hoofd van de Mannschaft heeft gestaan. ‘Een emotionele pauze is voor mij belangrijk.’
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Had niet verwacht dat hij zou willen, hij heeft net jaren in die achtbaan doorgebracht dus waarom zou hij overstappen op iets vergelijkbaars?
Aan de andere kant, het is niet ongebruikelijk om afhoudend te doen in de media tot je getekend hebt (tenzij je Van Gaal heet natuurlijk)
alles kan off-topic
Het Nederlands elftal is geen groots voetballand meer en het salaris houdt ook niet over.
Dat is helemaal niet realistisch.
Als Van Gaal wil is dat meteen één van de betere trainers in het interlandvoetbal, een land als Engeland doet het ook niet met een grote naam.
Bevriende journalisten. Die weer een makkelijke input voor stukjes hebben zodra hij coach is.autje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:35:
Met 433 kan je gewoon dominant zijn en verdedigend ook alles perfect op orde hebben mits je positiespel goed is. En wat er allemaal doorkomt en al deels is ademt 433.
Noem die 3 aanvallers eerst.AMARONE schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:04:
Het is wel belangrijk om nu een goede basis neer te zetten, qua spelers komen er gewoon weer goede door en dat zou zonde zijn als ze het weer vernaggelen. Eigenlijk wat frank al heeft gedaan met zijn rare 532 opstelling.
Met 433 kan je gewoon dominant zijn en verdedigend ook alles perfect op orde hebben mits je positiespel goed is. En wat er allemaal doorkomt en al deels is ademt 433.
Weg
Die kan er geen klote van. Maar de namen heb ik niet 1,2,3
Normaal zou je malen, depay, xxx zeggen.
Maar er komt vast wel wat door uit de jeugd, verdediging en middenveld staat wel voor de komende jaren.
Babel hoort niet in het NL elftal.
Ten Cate is een goede coach, maar heeft nooit een topclub gehad.Dat zegt verder niets over zijn capaciteiten als trainer.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Die andere 2 horen er natuurlijk ook gewoon niet bij. Zelfde als De Rhoon, heb je helemaal niets aan als je wil groeien als team.Hackus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:17:
[...]
Babel hoort niet in het NL elftal.
Ten Cate is een goede coach, maar heeft nooit een topclub gehad.Dat zegt verder niets over zijn capaciteiten als trainer.
Frank de boer zijn angst kwam weer naar boven, exact de reden waarom Ajax tegen De Graafschap toen niet kon winnen... Verdedigend wisselen. Wat een verschil met zijn eerste seizoen en in de jeugd, alsof er kortsluiting is geweest in zijn hoofd na 3x kampioen.
Ben je nou echt serieus? Dat aanval is misschien wel het slechtste Oranje aanval van de laatste 50 jaar. Dan weet je wel zeker dat je niet gaat plaatsen voor het WK.
Promes hoort imo niet eens in de selectie van het Nederlandse elftal aangezien hij daarvoor kwaliteiten tekort komt. Babel moet je niet meer aan beginnen gezien zijn leeftijd en spelers als Berghuis, Malen en Bergwijn zijn veel beter. Weghorst vind ik echt een lompe spits. Leuk als invaller maar geen basismateriaal.
[ Voor 16% gewijzigd door Xavi94 op 30-06-2021 20:26 ]
Weg
In ieder geval tactisch sterk en ook iemand die zegt waar het op staat, zowel tegen pers als spelers.
Verder dus eens met @CryptoNL
Bij de spelers staat hij er blijkbaar ook goed op
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=376661
En hij gaat hopelijk gewoon 433 spelen
[ Voor 52% gewijzigd door FreakNL op 30-06-2021 20:53 ]
Moet je een topclub hebben gecoached om het NL elftal te coachen? Persoonlijk vind ik van niet en zou ik bv een Henk Fräser wel zien zitten, heeft tactisch inzicht en reken maar dat ook die zogenaamde vedetten gaan luisteren naar hem want hij accepteert dat diva gedrag niet. Oh en Ten Cate was natuurlijk wel assistent bij Barcelona onder Rijkaard waar hij volgens velen de tacticus was. Maar goed, dat is natuurlijk inmiddels ook al weer een 15 jaar geleden.Hackus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:17:
[...]
edit: en lol @ mensen die denken dat kurk serieus was met zijn voorgestelde voorhoede.
[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 30-06-2021 21:17 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De enige reden dat hij het toen niet werd maar de Boer was het vieze spel van van Breukelen want de spelers wilden hem inderdaad en ook hij wilde.FreakNL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:44:
Ik denk dat Ten Cate een prima keuze zou zijn.
In ieder geval tactisch sterk en ook iemand die zegt waar het op staat, zowel tegen pers als spelers.
edit: blijkbaar was dat gedoe met Ten Cate in 2017 net voor de aanstelling van Advocaat, tijd gaat snel. Maar goed, alsnog wilden de spelers bij het opstappen van Koeman hem als coach voor zover ik weet.
[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 01-07-2021 21:10 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Denk dat hij inderdaad wel een goeie attitude heeft. Wat betreft dat tactisch sterk, dat vind ik wat lastiger. Hij zit nu alweer een jaar of 5 in de zandbak? Ik vraag me af of dat niet zijn effect heeft gehad.FreakNL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:44:
Ik denk dat Ten Cate een prima keuze zou zijn.
Dat anti voetbal van hem gaat in NL ook nooit geaccepteerd worden.Xavi94 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:35:
Het verbaasd mij heel erg dat de naam Conte wordt genoemd. De kans dat hij Oranje wil trainen is nagenoeg nihil. Die kan veel beter krijgen.
Daarbij vraag ik me af of degenen die dat soort namen noemen uberhaupt enig idee hebben hoeveel die coaches nu verdienen.
Een Conte verdiende bij Inter waarschijnlijk een keer of 5 meer dan ie ooit bij Oranje gaat krijgen.
Zidane toen ie bij Real zat waarschijnlijk nog heel veel meer
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dit is dan weer een beetje,,De optie moest vandaag worden gelicht, maar we zijn het er allebei over eens dat het nu niet het moment is’’, zegt Lodeweges. ,,Om vast te leggen dat een nieuwe coach per se met mij moet werken, dat is niet logisch. Dat vindt de KNVB en dat vind ik zelf ook.’’

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 01-07-2021 18:16 ]
Het is net als bij een club waar een speler weggaat, je hoort alleen bekende namen als vervanger. Maar je hoopt toch dat de KNVB scouting heeft en ook jonge/onbekende namen met potentieel op een lijstje heeft. Dat hebben ze uiteraard niet.toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:16:
[...]
Dat anti voetbal van hem gaat in NL ook nooit geaccepteerd worden.
Daarbij vraag ik me af of degenen die dat soort namen noemen uberhaupt enig idee hebben hoeveel die coaches nu verdienen.
Een Conte verdiende bij Inter waarschijnlijk een keer of 5 meer dan ie ooit bij Oranje gaat krijgen.
Zidane toen ie bij Real zat waarschijnlijk nog heel veel meer
Denk dat ze dat lijstje vast wel hebben, maar dat het probleem daarmee is, dat als dat zou mislukken dan krijgen ze meteen weer een hele bak kritiek waarom ze voor een onervaren trainer met een niet-bewezen track record gaan. In principe kan ik me dan ook wel voorstellen dat ze vooral voor de bekendere namen gaan. Het is gewoon lastig om het goed te doen als KNVB zijnde in deze.PolarBear schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:43:
[...]
Het is net als bij een club waar een speler weggaat, je hoort alleen bekende namen als vervanger. Maar je hoopt toch dat de KNVB scouting heeft en ook jonge/onbekende namen met potentieel op een lijstje heeft. Dat hebben ze uiteraard niet.
https://nos.nl/artikel/23...eredeld-stelletje-sterren
Niet dat ik van Gaal ongelijk geef. Het zijn een stelletje veredelde sterren die het vertikte zich als team te gedragen en te spelen. Je wil eigenlijk ook precies iemand zoals van Gaal hebben die dit niet pikt. Maar blijkbaar wenste de veredelde sterren dit niet een paar jaar geleden. En toen kregen we Frank de Boer...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Desondanks heb je een hork als hij wel nodig om het hele team duidelijk te maken dat ze geen enkele reden hebben om naast hun schoenen te lopen. Zoveel aansprekende palmares heeft deze selectie niet behaald op interationaal of clubniveau.
Maar goed, misschien denkt Van Gaal aan de club spelers die hij in 2001 de berm in coachte.
Het is ook geen nee van hem. Dit is wel de manier om meteen aan iedereen duidelijk te maken hoe hij over ze denkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2021 16:14 ]
Dat vraag ik me ook af. Je bent er als trainer toch een beetje uit, uit het topvoetbal.Snowdog schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:23:
[...]
Denk dat hij inderdaad wel een goeie attitude heeft. Wat betreft dat tactisch sterk, dat vind ik wat lastiger. Hij zit nu alweer een jaar of 5 in de zandbak? Ik vraag me af of dat niet zijn effect heeft gehad.
Daar meer dan vijf jaar bivakkeren is ook wel een signaal dat je het als trainer wel best vindt zo. Het is het signaal wat ook Sneijder aangaf toen hij in de zandbak ging ballen: uitbuiken en zakken vullen. Dat mag natuurlijk maar dan ben je geen logische kandidaat voor Oranje meer.
Ik heb verder niks tegen die man maar ik snap die push voor Ten Cate dus ook niet zo. Het lijkt me vooral pure armoe. We weten niks beters maar willen uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel geen buitenlander. Dus dan Ten Cate maar.
Eens. Spelers als De Jong, Wijnaldum, De Ligt of De Vrij staan nu niet bekend om hun diva gedrag. Misschien hebben we juist te weinig van dit soort spelers.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:12:
Beetje flauwe opmerking. Dat geldt misschien voor Depay en een paar anderen maar niet voor een groot deel van deze jonge selectie.
Overigens was de podcast van Voetbal International deze week met die trainer van Fortuna wel treffend op dat vlak. Het ging er over dat je weinig kunt met termen als "inzet" of "strijdlust". Want geen enkele speler zal bewust zijn best niet doen op een EK. Hij gaf ook voorbeelden van spelmomenten waarbij spelers de verkeerde keuzes maakten door bijvoorbeeld niet diep te gaan of hun man los te laten.
[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 03-07-2021 17:09 ]
Het laat het niveau van de KNVB zien dat je luistert naar spelers... Alsof die spelers per se opgeroepen moeten worden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:48:
Ten Cate geeft er ook geen zin in. Die is blijkbaar nog steeds boos over dat hij in 2017 is gepasseerd. Verder is Louis van Gaal ook weer eens subtiel.
https://nos.nl/artikel/23...eredeld-stelletje-sterren
Niet dat ik van Gaal ongelijk geef. Het zijn een stelletje veredelde sterren die het vertikte zich als team te gedragen en te spelen. Je wil eigenlijk ook precies iemand zoals van Gaal hebben die dit niet pikt. Maar blijkbaar wenste de veredelde sterren dit niet een paar jaar geleden. En toen kregen we Frank de Boer...
Overigens laat Ten Cate zich ook wel kennen als ie nog steeds op excuses wacht terwijl de verantwoordelijke allang weg is (wat ie dan ook nog eens zogenaamd betreurt)
Een goed deel niet nee, maar voor de meeste gold wel dat ze niet als team speelde, maar als individuen. En dat is iets dat je onder van Gaal in 2014 echt niet zag.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:12:
Beetje flauwe opmerking. Dat geldt misschien voor Depay en een paar anderen maar niet voor een groot deel van deze jonge selectie.
Desondanks heb je een hork als hij wel nodig om het hele team duidelijk te maken dat ze geen enkele reden hebben om naast hun schoenen te lopen. Zoveel aansprekende palmares heeft deze selectie niet behaald op interationaal of clubniveau.
Maar goed, misschien denkt Van Gaal aan de club spelers die hij in 2001 de berm in coachte.
Het is ook geen nee van hem. Dit is wel de manier om meteen aan iedereen duidelijk te maken hoe hij over ze denkt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar dat heeft dus met de coach te maken. Die moet duidelijk maken wanneer hij verwacht dat spelers diep gaan of terug zakken. Als de ene helft wat anders doet dan de andere heb je al een probleemDaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:27:
[...]
Een goed deel niet nee, maar voor de meeste gold wel dat ze niet als team speelde, maar als individuen. En dat is iets dat je onder van Gaal in 2014 echt niet zag.
[ Voor 16% gewijzigd door snmght op 03-07-2021 19:07 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
V Bronckhorst zit in de studio op 1
Hij is er klaar voor
Treffend, of in je straatje? Ik weet dat je allergisch bent voor opmerkingen over inzet, maar gemiddeld genomen zijn Nederlanders gewoon verwende slappe zakken met een superioriteitsgevoel.D-e-n schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:01:
Overigens was de podcast van Voetbal International deze week met die trainer van Fortuna wel treffend op dat vlak. Het ging er over dat je weinig kunt met termen als "inzet" of "strijdlust". Want geen enkele speler zal bewust zijn best niet doen op een EK. Hij gaf ook voorbeelden van spelmomenten waarbij spelers de verkeerde keuzes maakten door bijvoorbeeld niet diep te gaan of hun man los te laten.
Het stapje extra, tot op je tandvlees door buffelen, alles uit de kast om tegenstander en scheidsrechter te beïnvloeden, het gif, mentale spelletjes, etc. kijken wij op neer. Dat is niet het schone faire voetbal van balbezit en netjes tikkend aanvallen, dat is voor die andere landen die zogenaamd minder goed kunnen voetballen.
Een Weghorst die het snot voor z'n ogen werkt vinden we maar een domme renner, een Frenkie die bij het terug lopen pas gaat rennen als het te laat is of gewoon te vroeg stopt en z'n man laat lopen zijn we weg van. Sterker nog, het halve team vond het bij de grens van z'n gebruikelijke zone wel best en ging staan kijken hoe de rest het oplost.
Nee, ik vind het niet best. Of dat komt door coaching, door de combinatie van spelers of gewoon een Nederlandse cultuur is die in het oranje kamp leeft weet ik niet. Maar er zijn maar weinig landen die zo matig presteren en er met de pet naar gooien en dan toch denken dat ze gedomineerd hebben en eigenlijk voor de titel hadden moeten strijden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lijkt me ook niet. Denk dat alleen van Gaal, ten Hag, Koeman en Bosz geschikt zijn. De rest zorgt ervoor dat Nederland een slap elftal is, met weinig opties om een wedstrijd te kantelen. Geen inspiratie / visie aanwezig bij de gevestigde orde. Ik denk dat de KNVB aan de bak mag om te vernieuwen, het is te ouderwets.Hackus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:09:
Dick Advocaat met V Bronckhorst. Zie zo niets anders. Dick gedraagt zich normaal, en niet zoals V Gaal zich uit. Ten Cate zit lekker daar in de woestijn, en is niet gecharmeerd van huidige KNVB.
...
Maar een Bosz en Ten Hag leunen zwaar op een principe wat ze in de ploeg moeten laten slijten. Dat lukt bij een club maar bij een nationaal elftal heb je daar geen tijd voor.Luxicon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:32:
[...]
Lijkt me ook niet. Denk dat alleen van Gaal, ten Hag, Koeman en Bosz geschikt zijn. De rest zorgt ervoor dat Nederland een slap elftal is, met weinig opties om een wedstrijd te kantelen. Geen inspiratie / visie aanwezig bij de gevestigde orde. Ik denk dat de KNVB aan de bak mag om te vernieuwen, het is te ouderwets.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ten Hag, lol. Dat is een trainer voor Utrecht of andere middenmoot.Luxicon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:32:
[...]
Lijkt me ook niet. Denk dat alleen van Gaal, ten Hag, Koeman en Bosz geschikt zijn. De rest zorgt ervoor dat Nederland een slap elftal is, met weinig opties om een wedstrijd te kantelen. Geen inspiratie / visie aanwezig bij de gevestigde orde. Ik denk dat de KNVB aan de bak mag om te vernieuwen, het is te ouderwets.
Overrated sinds ie bij Ajax trainer is.
De anderen komen niet, dus zul je toch een coach moeten vinden.
Hij doet het anders niet slecht bij Ajax. Dan kan je zeggen: “is ook niet gek met die spelers”, maar je moet de boel ook motiveren.Hackus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:45:
[...]
Ten Hag, lol. Dat is een trainer voor Utrecht of andere middenmoot.
Overrated sinds ie bij Ajax trainer is.
Dat is trouwens ook exact wat het Nederlandse team nodig heeft, een motivator. Voetballen kunnen ze wel, het vuur moet er alleen ingebracht worden.
Ik wil hiermee niet zeggen dat Ten Hag per definitie geschikt zou zijn want het is een clubtrainer, maar een type van Gaal is exact wat dit team nu nodig heeft me dunkt.
En wie is dat buitenom V Gaal zelf ?kaos001 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:03:
[...]
Hij doet het anders niet slecht bij Ajax. Dan kan je zeggen: “is ook niet gek met die spelers”, maar je moet de boel ook motiveren.
Dat is trouwens ook exact wat het Nederlandse team nodig heeft, een motivator. Voetballen kunnen ze wel, het vuur moet er alleen ingebracht worden.
Ik wil hiermee niet zeggen dat Ten Hag per definitie geschikt zou zijn want het is een clubtrainer, maar een type van Gaal is exact wat dit team nu nodig heeft me dunkt.
Gio en Dick is misschien wel mooi.Exocet schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:45:
Gio zegt kennelijk geen nee als ie gevraagd wordt. Niks vragen dus.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja goede vraag. Een tweede van Gaal bestaat immers niet. Ik zou het niet weten.
Heb ook het idee dat de KNVB het hier vrij lastig mee heeft.

Combi Gio/Advocaat. Tja, Advocaat lijkt mij eigenlijk de beste optie. Wat Gio toe moet voegen zie ik niet helemaal.
En anders... Van Wonderen misschien? Heeft nog weinig in de picture gestaan maar lijkt mij eigenlijk de enige die ik niet op voorhand af zou schrijven.
alles kan off-topic
...
Die man moet dat zelf ook niet willen.
alles kan off-topic
Verwijderd
Op basis waarvan? Het is geen grote naam, nauwelijks zelf international.. En heeft amper als trainer geacteerd. Al zeker niet voor een grote club/onder druk. Nl elftal onder de 17 heb je te dealen met pubers en wat opstandige ouders.. Dat is toch anders dan vedettes en 17 miljoen bondscoachesAnkona schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:34:
En anders... Van Wonderen misschien? Heeft nog weinig in de picture gestaan maar lijkt mij eigenlijk de enige die ik niet op voorhand af zou schrijven.
Klaas Wels zou ook kunnen, die presteerde met TOP nog stukken beter dan Van Wonderen met Go Ahead deedAnkona schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:34:
Ik zeg niet dat het een gegarandeerd succes wordt, ik schrijf hem niet op voorhand af.Verwijderd schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:24:
[...]
Op basis waarvan? Het is geen grote naam, nauwelijks zelf international.. En heeft amper als trainer geacteerd. Al zeker niet voor een grote club/onder druk. Nl elftal onder de 17 heb je te dealen met pubers en wat opstandige ouders.. Dat is toch anders dan vedettes en 17 miljoen bondscoaches
Het is van zijn generatie gewoon de enige die ik niet af zou schrijven. Zegt misschien meer over de rest. Van Wonderen heeft als assistent al wel aan oranje geroken en bij Kowet (op een iets ander niveau) wel bewezen het spel te snappen.
alles kan off-topic
Wat denk je zelf? Als iemand hier iets van een uitzending aanhaalt doet hij of zij dat omdat het bevestigt wat hij of zij zelf denkt.
Dit soort algemeenheden zeggen dus niks. Ja, je kunt zeggen dat Depay een diva is maar ik hoor bij Inter of Juve of Liverpool toch nooit klachten over de Nederlanders die daar spelen. Dus kennelijk gaat het om de benadering die een team als geheel heeft, niet om de optelsom van elf wel of niet werklustige spelers.Ik weet dat je allergisch bent voor opmerkingen over inzet, maar gemiddeld genomen zijn Nederlanders gewoon verwende slappe zakken met een superioriteitsgevoel.
En dat superioriteitsgevoel klopt misschien wel maar dan mogen we ook vooral naar onszelf kijken, naar het voetbal in Nederland als geheel. Want de gemiddelde houding hier op het forum is toch ook iets van "Tsjechië is niks".
Maar is dat dus juist niet ook een ding wat de trainer moet meegeven? Is dat niet iets wat ook in de cultuur van trainers, journalisten etc. zit? Als onze bondscoach het alleen maar heeft over "dominant spelen" dan weet je dat die in elk geval niet het goede voorbeeld geeft.Het stapje extra, tot op je tandvlees door buffelen, alles uit de kast om tegenstander en scheidsrechter te beïnvloeden, het gif, mentale spelletjes, etc. kijken wij op neer. Dat is niet het schone faire voetbal van balbezit en netjes tikkend aanvallen, dat is voor die andere landen die zogenaamd minder goed kunnen voetballen.
Dat is dus de misvatting waar half Nederland last van heeft. We waren een outsider en niet meer dan dat.en eigenlijk voor de titel hadden moeten strijden.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 03-07-2021 23:42 ]
Misschien is het manco in Nederland dus niet de spelers maar de coaches.
Welke spelers van dit Oranje zouden bij de Italianen een basisplek hebben?Dr. Strangelove schreef op zondag 4 juli 2021 @ 07:33:
Ik kijk me afgunst naar Italië. Individueel zijn die spelers niet substantieel beter dan wat wij hebben. Het verschil is dat daar een team staat en bij ons blijft het een serie individuen.
Misschien is het manco in Nederland dus niet de spelers maar de coaches.
Dat klopt zeker. Ik wacht nog steeds op een bondscoach die puur kijkt hoe de spelers renderen bij hun eigen club en daar probeert een puzzel van te maken door een systeem te vinden waar zoveel mogelijk van de beste spelers een plek hebben die lijkt op waar ze bij hun club zo goed in zijn.D-e-n schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:42:
Dit soort algemeenheden zeggen dus niks. Ja, je kunt zeggen dat Depay een diva is maar ik hoor bij Inter of Juve of Liverpool toch nooit klachten over de Nederlanders die daar spelen. Dus kennelijk gaat het om de benadering die een team als geheel heeft, niet om de optelsom van elf wel of niet werklustige spelers.
Koeman leek dat wel te proberen, jammer dat we niet zullen weten of hij verschil had gemaakt.
Je kunt dit niet afschuiven op alles behalve de spelers, het zit daar ook, het is een cultuurdingetje. Ook bij kun clubs zijn de Nederlandse spelers zelden die met externe werklust, gif, of alles uit de kast halen. Dan kan je dat echter aanvullen met andere spelers in je team. Je ziet ook Nederlandse clubs zo wat extra pit in het team brengen.En dat superioriteitsgevoel klopt misschien wel maar dan mogen we ook vooral naar onszelf kijken, naar het voetbal in Nederland als geheel. Want de gemiddelde houding hier op het forum is toch ook iets van "Tsjechië is niks".
[...]
Maar is dat dus juist niet ook een ding wat de trainer moet meegeven? Is dat niet iets wat ook in de cultuur van trainers, journalisten etc. zit? Als onze bondscoach het alleen maar heeft over "dominant spelen" dan weet je dat die in elk geval niet het goede voorbeeld geeft.
[...]
Dat is dus de misvatting waar half Nederland last van heeft. We waren een outsider en niet meer dan dat.
Als de Nederlandse spelers bij elkaar komen mist er op dat vlak wat, ze gaan elkaar dan versterken. Lukt het met een speler niet helemaal dan lijkt eerder een soort handdoek gegooid te worden dan dat er twee tandjes extra inzet op gaan.
Raak je dan niet per ongeluk in een euforische flow die vanzelf die energie geeft dan gaat het als een nachtkaars uit.
Vergeet niet dat we in Nederland vaak vinden dat we best hard werken en het zwaar hebben terwijl bijna iedereen in een gespreid bedje terecht komt met een flink vangnet. Wij weten niet meer wat het is om echt alles op alles te moeten zetten voor je leven.
Niet voor niets zie je spelers die uit een minder milieu komen of altijd op hun tenen hebben moeten lopen er op zo'n moment uit springen. Die zijn wel in staat net dat stapje extra te geven.
We hebben ze wel hoor, spelers die het mede op karakter doen of gif hebben, maar dat vinden we vaak toch net niks met z'n allen. Een Dumfries werd door velen niet serieus genomen, zelfs z'n medespelers lachen om zijn 'stieren'. Weghorst is maar een domme renner, Depay doet het veel mooier. Huntelaar ook maar een valse harker, Van Bommel een vuilak, etc. Alleen Kuyt kon men niet echt omheen omdat hij de absolute top had bereikt, maar nog steeds wordt dat als minder gezien.
Ik ben er van overtuigd dat als je een handvol van die types in je team weet te passen zij op gaan staan als het niet loopt en het op karakter gaan doen. Zij kunnen dan de boel op sleeptouw nemen en gaat de rest er in mee.
Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat mentaliteit en inzet de heilige graal is, maar het kan je wel redden als je selectie minder goed is of minder draait.
Dat is nu 50% de reden dat bepaalde landen die op papier minder zijn nu gewoon verder komen.
(de andere 50% is een KNVB en bondscoach die nog steeds vanuit een archaïsch ideaal willen werken in plaats van de praktijk als basis nemen)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De hele verdediging is op papier van wereldklasse. En Wijnaldum, Depay en Dumfries zijn in principe ook uitstekende voetballers. Het komt er alleen niet uit op moment.strafschop schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:51:
[...]
Welke spelers van dit Oranje zouden bij de Italianen een basisplek hebben?
Italië heeft altijd uitgeblonken in meer dan de sum of its parts te zijn. Oranje juist het tegenovergestelde.
Sorry hoor, maar ik blijf het verbazingwekkend vinden wat iedereen opeens vindt van Dumfries. Voor het EK (oa onder Koeman) was Dumfries geregeld de dissonant. Dumfries is toch gewoon een hele matige back die by far niet het niveau heeft wat Oranje, Inter of zelfs PSV zouden moeten (lees: willen) nastreven.Dr. Strangelove schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:57:
[...]
De hele verdediging is op papier van wereldklasse. En Wijnaldum, Depay en Dumfries zijn in principe ook uitstekende voetballers. Het komt er alleen niet uit op moment.
Italië heeft altijd uitgeblonken in meer dan de sum of its parts te zijn. Oranje juist het tegenovergestelde.
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat FdB een tactiek bedenkt waarbij een van je slechtste spelers tot een van de belangrijkste schakels in je opstelling wordt gemaakt tijdens dit EK. Oké, hij heeft het goed gedaan tegen Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië, maar laten we nou niet doen alsof dat toplanden zijn. De basistaak van een verdediger is mijns inziens verdedigen. En dat is nou precies waar Dumfries op dit niveau in te kort schiet. Dat hij vervolgens naar voren draaft en in gevaarlijke positie bij het doel komt is leuk meegenomen, maar niet zijn basistaak.
Ik weet het, er zijn weinig alternatieven op zijn positie. Maar dat is juist waar je als trainer rekening mee moet houden in je formatie.
De Jong en Blind ook. Maar als er een coach is die ze niet aan het spelen krijgt vanaf dag 1....Dr. Strangelove schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:57:
[...]
De hele verdediging is op papier van wereldklasse. En Wijnaldum, Depay en Dumfries zijn in principe ook uitstekende voetballers. Het komt er alleen niet uit op moment.
De Jong en Blind zijn typische tactische schoonbroekje spelers. Die renderen als de balans goed is.Hackus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:40:
[...]
De Jong en Blind ook. Maar als er een coach is die ze niet aan het spelen krijgt vanaf dag 1....
Zie een Blind bij Ajax. Zet je er spelers omheen die alles wat beweegt onderuit schoffelen dan werkt het best aardig, staat hij naast een ander schoonbroekje speler (Schuurs) dan ga je helemaal nat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je verhaal klopt deels wel maar het merkwaardige is dat de spelers die dat gif nog wel een beetje hebben hier in Nederland als eerste worden afgebrand. De gemiddelde voetballiefhebber hier wil liever Blind op het middenveld dan De Roon. Sommigen zouden De Vrij of De Ligt nog op de bank zetten omdat een type Blind beter zou zijn in de opbouw. Des te meer reden voor een buitenlandse coach die geen last heeft van dit soort Hollandse discussies.
Voor wat betreft Weghorst ben ik het niet echt met je eens. Dat blijft een beperkte speler, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kuyt. Het feit dat we niks beters hebben voorin blijft de belangrijkste oorzaak dat Oranje niet kan voetballen zoals we in Nederland graag zien.
Overigens blijf ik van mening dat De Boer gewoon tactisch heeft gefaald en beter had moeten inspelen op Tsjechië. Dan was je ook met deze spelers beter voor de dag gekomen.
Mensen die Blind als eerste naam voor de verdediging zouden noteren neem ik gewoon niet serieus.D-e-n schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:07:
@Gonadan
Je verhaal klopt deels wel maar het merkwaardige is dat de spelers die dat gif nog wel een beetje hebben hier in Nederland als eerste worden afgebrand. De gemiddelde voetballiefhebber hier wil liever Blind op het middenveld dan De Roon. Sommigen zouden De Vrij of De Ligt nog op de bank zetten omdat een type Blind beter zou zijn in de opbouw. Des te meer reden voor een buitenlandse coach die geen last heeft van dit soort Hollandse discussies.
De Roon vs. Blind vind ik wat afhangen van wat je met de rest doet. Speel je echt met vijf achterin dan slaat De Roon er nog bij nergens op, maar speel je eigenlijk met drie achterin dan is Blind ervoor weer een mogelijk risico.
Weghorst is qua techniek inderdaad niet bijzonder, maar dat zegt niet alles. Een Depay die dat zogenaamd wel heeft hebben we ook helemaal niets aan gehad. (gechargeerd)Voor wat betreft Weghorst ben ik het niet echt met je eens. Dat blijft een beperkte speler, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kuyt. Het feit dat we niks beters hebben voorin blijft de belangrijkste oorzaak dat Oranje niet kan voetballen zoals we in Nederland graag zien.
In die zin kan je je afvragen of je liever alles ophangt aan één begenadigd speler in de hoop dat die daardoor écht gaat renderen, of dat je voor een aantal beperkte spelers gaat die dan wél in hun kracht komen en het misschien onder de streep als collectief wel beter doen.
Die mening deel ik, De Boer is tactisch zeer matig. Maar zoals gezegd, dat is voor mij maar 50% van het probleem. Als de spelers de slappekutteritis overboord hadden gegooid was je ook beter voor de dag gekomen, maar dat zit er blijkbaar niet in.Overigens blijf ik van mening dat De Boer gewoon tactisch heeft gefaald en beter had moeten inspelen op Tsjechië. Dan was je ook met deze spelers beter voor de dag gekomen.
Ik weiger mee te gaan in de conclusie dat het allemaal alleen maar aan de trainer ligt. Dat is ook weer zo'n voetbalziekte.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.