Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 140.932 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat een slechte wedstrijd, en dan ook nog als veldspeler lekker bewust met je hand aan de bal zitten (ook al nam hij wel meteen zijn verantwoordelijk, siert hem).

Passes kwamen niet aan, geen winnaarsmentaliteit.

Tijd voor een fatsoenlijke trainer, en het interesseert mij niet eens of het een buitenlandse trainer is. Als hij/zij maar goed is.

Bij de KNVB mogen ze ook weleens na gaan denken wat ze aan het doen zijn.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:55:
[...]

En een voorhoede met alleen eredivisie spelers: zegt dat eigenlijk al niet genoeg? Geeft dat niet het gebrek aan niveau aan?
Kkluivert en Bergwijn zijn een beetje van de radar sinds ze in het buitenland spelen. De Jong en Weghorst zijn m.i. niet geschikt als basisspelers. Wat hou je dan over?
En als de rest van het team staat, dan deze aanval sterk genoeg om de bal met enige regelmaat tegen het net te tikken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Wijnaldum en Depay hebben laten zien dat we ze nooit meer in hetzelfde rijtje mogen scharen als Van Persie, Robben en Sneijder. Dat waren namelijk wel mannen die opstonden als het misging. De twee 'vedetten' van het elftal lieten het totaal afweten.

Verder had Van Basten helemaal gelijk over De Ligt, die is volgens mij zó gebrainwasht door het Italiaanse verdedigen met als gevolg dat hij niet meer geschikt is om met ruimte in zijn rug te spelen. De Ligt hoofdverantwoordelijk voor deze uitschakeling.

Verder is het tenenkrommend dat we een 38 jarige keeper op goal hebben staan, voegen Van Aanholt en de Roon niets toe en heeft die kluns van een de Boer aangetoond dat het met de wissel Promes voor Malen de allerslechtste coach aller tijden is. KNVB grijp in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:40:
@CryptoNL
Ik ben helemaal voor een buitenlandse trainer. Buiten Ten Hag zie ik ook geen uitgesproken kandidaat namelijk.
Als de Boer wordt geloosd of de eer aan zichzelf houdt, zie ik Dick Advocaat nog wel eens een contract voor 1.5 jaar tekenen.

Zelfs plaatsing voor Qatar zie ik somber in trouwens, als de beste spelers (de Ligt, Depay, Blind, Wijnaldum, de Jong) niet thuis geven.

Wat Depay in Barcelona te zoeken heeft snap ik ook steeds minder, of Koeman is een wonder coach die hem wel effectief kan maken, om te beginnen alleen de bal passen naar een speler van je eigen team.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Kkluivert en Bergwijn zijn een beetje van de radar sinds ze in het buitenland spelen. De Jong en Weghorst zijn m.i. niet geschikt als basisspelers. Wat hou je dan over?
En als de rest van het team staat, dan deze aanval sterk genoeg om de bal met enige regelmaat tegen het net te tikken.
Bergwijn zie ik af en toe bij Tottenham spelen, maar dat is helemaal niets. Nog een voorbeeld van een slechte carriere keuze.

Laten we hopen dat Brobbey de goeie keuze gemaakt heeft en niet voor Ghana kiest. Joshua Zirkzee lijkt naar de serie A te gaan (Parma, verhuur).

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 28-06-2021 08:14 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:39:
Willen we wat bekers gaan winnen, dan zou ik juist heel snel stoppen met enkel gebruik te maken van Nederlandse trainers. Wat dacht je van een Bielsa of een Guardiola bij NL?
Guardiola? Grappig, dan moeten we miljarden uit gaan geven om spelers vroegtijdig te laten naturaliseren? Die gast kan helemaal niks als ie niet de spelers bij zijn speelstijl kan kopen.

Bielsa heeft een dermate specifieke speelstijl, die slijt je er niet even in als bondscoach van NL. En ik denk ook dat er meerdere spelers zijn die daar niet in mee willen maar die wel veel beter zijn dan de alternatieven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
VDS91 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:07:
Wijnaldum en Depay hebben laten zien dat we ze nooit meer in hetzelfde rijtje mogen scharen als Van Persie, Robben en Sneijder. Dat waren namelijk wel mannen die opstonden als het misging. De twee 'vedetten' van het elftal lieten het totaal afweten.

Verder had Van Basten helemaal gelijk over De Ligt, die is volgens mij zó gebrainwasht door het Italiaanse verdedigen met als gevolg dat hij niet meer geschikt is om met ruimte in zijn rug te spelen. De Ligt hoofdverantwoordelijk voor deze uitschakeling.

Verder is het tenenkrommend dat we een 38 jarige keeper op goal hebben staan, voegen Van Aanholt en de Roon niets toe en heeft die kluns van een de Boer aangetoond dat het met de wissel Promes voor Malen de allerslechtste coach aller tijden is. KNVB grijp in.
De Ligt was een beetje dom met zijn handbal verdediging. Maar tot dat moment was hij niet de speler die negatief opviel. Het hele team lag al op de slachtbank, na de rode kaart hadden de Tsjechen het makkelijker met afmaken.

Ik blijf erbij dat vooral Depay schuldig is aan het compleet niet functioneren van het hele team. Alles opeisen en verprutsen, dat gaat ook in de hoofden van de andere spelers zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:46:
Sneijder wilde niet laag beginnen. :+

Tja ik kan ook niet bedenken wie het wel goed zou op pakken. Ja Koeman maar ja
Dirk Kuijt idem.. Mooi koppel :+
Dan hoeven we in ieder geval niet naar Qatar, ik ben voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

KleineJoop schreef op maandag 28 juni 2021 @ 02:14:
[...]

Wat betreft het WK. Ik zou als speler uit principe al niet gaan. Die gasten zijn allemaal financieel onafhankelijk. Maar goed het maakt hen niets uit blijkbaar, anders ging je niet. Als ze er maar goed uitzien op Instagram. Lege hulzen. Ik hoop in in ieder geval dat NL er niet bij gaat zijn. Spandoeken en statements zijn nutteloos.
Mee eens, je zag het al aan Wijnaldum, die al terugkrabbelde vorige week. Maar vanuit zijn luie stoel kon hij via twitter wel een statement maken, maar nu zou hij niet van het veld stappen. Slappe hap dus.

Van hem hoef je met betrekking op Qatar volgend jaar ook niets te verwachten, want de eigenaar van zijn nieuwe club komt uit dat land. Don't bite the hand that feeds you zeg maar.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12
Wijnaldum en Depay hebben laten zien dat we ze nooit meer in hetzelfde rijtje mogen scharen als Van Persie, Robben en Sneijder.
Dacht iemand dat dan? Wijnaldum is een speler die andere spelers in een team nodig heeft, net zoals een vd Beek een Ziyech nodig had. Maar juist die beslissende "Ziyech" hebben we niet in Oranje.

En dan kan iedereen vallen over Depay maar om in zijn plaats dan nog mindere eredivisiespelers op te stellen gaat geen steek veranderen. We zullen als land terug moeten maar de insteek die er ook onder Koeman was: we zijn niet zo goed maar we maken er 't beste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je 2 centrale verdedigers hebt die de hele competitie lang niet verdedigen dmv het uitstappen wat we in NL zo graag doen... Moet je ze daar dan toch toe gaan dwingen tijdens die 5 interlands per seizoen, of moet je je aanpassen op de kracht van die 2 verdedigers?
Want wat van Basten roept klinkt leuk, uiteindelijk kunnen ze in Italië wel verdedigen en in NL vooral naïef aanvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik hoorde gisteren voor het slapen gaan dat er bewust was gekozen om op het laatste moment naar Budapest te vliegen om zo min mogelijk tijd in de hitte te hoeven door brengen. Dit klinkt mij als heel onlogisch in de oren, je zou toch juist maximaal de tijd willen nemen om je aan te passen aan het klimaat? In Baku had je dezelfde omstandigheden getroffen. De Tsjechen vlogen nog iets later in, maar kwamen wel uit dezelfde weersomstandigheden. Zou dat een reden zijn waarom een aantal spelers zo loom leken?

Persoonlijk zou ik een reis maar achter de rug willen hebben en zo lang mogelijk willen wennen aan de omstandigheden. Ik weet ook uit ervaring dat het echt wennen in als je uit een vliegtuig stapt in een heel ander klimaat dan toen je vertrok. Nu was de reis an sich niet zo waar, maar de omstandigheden waren dat wel.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Met de conditie die die gasten hebben zou dat geen ruk uit moeten mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
ph4ge schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:44:
Ik hoorde gisteren voor het slapen gaan dat er bewust was gekozen om op het laatste moment naar Budapest te vliegen om zo min mogelijk tijd in de hitte te hoeven door brengen. Dit klinkt mij als heel onlogisch in de oren, je zou toch juist maximaal de tijd willen nemen om je aan te passen aan het klimaat? In Baku had je dezelfde omstandigheden getroffen. De Tsjechen vlogen nog iets later in, maar kwamen wel uit dezelfde weersomstandigheden. Zou dat een reden zijn waarom een aantal spelers zo loom leken?

Persoonlijk zou ik een reis maar achter de rug willen hebben en zo lang mogelijk willen wennen aan de omstandigheden. Ik weet ook uit ervaring dat het echt wennen in als je uit een vliegtuig stapt in een heel ander klimaat dan toen je vertrok. Nu was de reis an sich niet zo waar, maar de omstandigheden waren dat wel.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Eens met jouw inschatting. Je zou zeggen dat de ervaren (oud)spelers wel weten wat het beste werkt. Maar persoonlijk zou ik liever ook eerder aankomen om daarna te acclimatiseren.

Als hardloper weet ik wel dat de eerste (paar) runs in warm weer even wat zwaarder zijn. Na een paar dagen in de warmte worden de runs weer als vanouds qua gevoel en prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29

MazeWing

The plot thickens...

loekf2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:09:
[...]Als de Boer wordt geloosd of de eer aan zichzelf houdt, zie ik Dick Advocaat nog wel eens een contract voor 1.5 jaar tekenen.
Als ik de Boer z’n uitspraken van de laatste tijd bekijk dan denk ik dat ie 0,0 zelfinzicht heeft. Die man vond het spel in de eerste 3 wedstrijden oprecht goed en dacht serieus dat we mogelijk kampioen zouden worden. 7(8)7

Op momenten dat iedereen het tenenkrommend slecht vindt, geeft de Boer aan dat we goed gespeeld hebben. Als we compleet overlopen worden dan heeft hij een elftal gezien dat het bij momenten moeilijk had, maar toch een aantal mooie kansen wist te creëren. En als hij een Memphis en Wijnaldum ziet, denkt hij dat hij Messi en Ronaldo in 1 team heeft…

Die man moet echt door de KNVB ontslagen worden, want zelf zal hij dit nooit doen.

En Advocaat weeeeeer als coach? Alsjeblieft niet. Die man is te koop voor geld, maar had al lang met pensioen moeten gaan. Ten Hag is de enige serieuze optie.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nog steeds een kater omdat er niet naar de mogelijkheden gepresteerd is, we hebben nu een coach nodig die het sterkste team op gaat stellen en niet de beste 11 individuen, duidelijk dat dat de Boer niet is. En als het niet loopt moet je ingrijpen en aanpassen, niet wachten tot het te laat is. Depay en Wijnaldum zaten totaal niet in de wedstrijd, dan haal je ze eraf of je doet omzettingen zodat ze wel functioneren, niets doen is dan geen optie.

Ik blijf erbij dat dit zelfs met 10 man niet kansloos had hoeven zijn, maar zowel op de bank als in het veld hadden ze geen idee wat te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door forzav op 28-06-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 18-09 16:12
toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:49:
Met de conditie die die gasten hebben zou dat geen ruk uit moeten mogen maken.
Dat geloof ik niet. Ongeacht hoe goed je conditie is, 10% minder is 10% minder. Het heeft denk ik ook meer invloed op je explosiviteit dan je conditie.

Zoals de Boer ook al zei, het gaat om de details. Als je niet topfit bent omdat je niet helemaal gewend bent aan de omstandigheden dan is dat een belangrijk detail.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 28-06-2021 09:01 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
Hopelijk beginnen ze bij de KNVB met het ontslaan van De Boer. Ik was bereid 'm het voordeel van de twijfel te geven, maar het is gewoon nog steeds niks. Onbegrijpelijke keuzes, tactische blunders, vreemde wissels. Helaas. Totaal ongeschikt.

Een coach die wat harder is, lijkt me waar behoefte aan is. Iemand die de vedettes van 't elftal aan durft te pakken. Daar schort 't aan. Iemand die in de rust een keer tegen Depay kan zeggen dat ie speelt als een krant en eens moet spelen op balbezit, ipv blind passen naar niks. Tegen De Jong kan zeggen dat ie bezig moet zijn met zichzelf i.p.v. de scheids lastig te vallen.

Of dat een Nederlander is of niet, voorkeur van mij gaat uit naar een Nederlander, maar ik kan zo niemand geschikt bedenken. Van Bronckhorst of Cocu is wat mij betreft 't zelfde als De Boer, daar ga je dus niet mee op vooruit. Qua Nederlandse coaches vind ik Ten Hag een serieuze optie, de rest wat rond loopt en wil niet echt. Bosz is vooral kamikaze voetbal en heeft tijd nodig om z'n systeem erin te slijten, en is ook niet beschikbaar.

En hopelijk gaat er bij de KNVB ook eens wat veranderen. Want het is al jaren armoe troef. Koeman had 't redelijk voor elkaar, maar had ook 't nodig geluk aan z'n kont hangen. Niet erg, want met dat geluk is Duitsland verslagen o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sowieso wordt het eens tijd voor een jongere (bonds)coach, al die oude allang uitgerangeerde over het paard getilde mannetjes kun je niets meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 14:49
Ankona schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:14:
[...]

De Ligt was een beetje dom met zijn handbal verdediging. Maar tot dat moment was hij niet de speler die negatief opviel. Het hele team lag al op de slachtbank, na de rode kaart hadden de Tsjechen het makkelijker met afmaken.

Ik blijf erbij dat vooral Depay schuldig is aan het compleet niet functioneren van het hele team. Alles opeisen en verprutsen, dat gaat ook in de hoofden van de andere spelers zitten.
Moet je dan niet gewoon De Boer de schuld geven? Hij moet er voor zorgen dat Depay niet alles op hoeft te eisen. Probleem dat Depay in die situatie komt omdat op het middenveld de bezetting ondermaats is. Een Wijnaldum brengt in balbezit aanvallend weinig. Geen speler die eens lekker tussen de linies het spel kan voortzetten, waardoor Depay zich genoodzaakt voelt dit te doen.

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Wat heb ik gisteren een afgrijselijk slecht Oranje gezien zeg, misschien wel de slechtste wedstrijd ooit.

Ik had na de 3e groepswedstrijd nog wat hoop voor Depay, die tegen Noord-Macedonië met afstand zijn beste wedstrijd speelde. Maar hij heeft niets van die wedstrijd meegenomen, gewoon niets. Nou is NM natuurlijk nog een maatje kleiner dan Tsjechië, maar kom op. Hoe kan je als superster, al dan niet zelfverklaard, nou ZO WEINIG brengen in zo'n belangrijke wedstrijd. Hij heeft 1 nuttige actie gedaan: het hakje op Malen wat tot de 1-0 had moeten leiden. Dan had de wereld er wellicht wat anders uitgezien nu, maar dat neemt niet weg dat je als bepalende speler gewoon veel meer moet brengen. Er gaat sowieso gewoon geen bezieling van uit, ik vind hem vaak zo hulpeloos rond lopen. Hoe is het mogelijk dat hij zo slecht zijn medespelers weet te bereiken.

Wijnaldum speelde in de groepsfase over het algemeen degelijk, maar zakte gisteren natuurlijk gigantisch door het ijs. Totaal onzichtbaar. Ook 1 van de dragende spelers die dan in zo'n belangrijke wedstrijd niet thuis geeft. Onbegrijpelijk.

De Jong veel te weinig bepalend. Ik ben enorm fan van hem en hij heeft zeker in de groepsfase wel goed gespeeld, maar ook hij is blijkbaar niet in staat om een elftal bij de hand te nemen als het moet. Althans nog niet, want ik hoop dat de komende ~10 jaar Oranje om hem gaat draaien. Enige kans voor ons om nog eens wat voor te stellen internationaal.

De Ligt zeer ongelukkig en onnodige rode kaart. Is nog steeds jong, maar heeft al veel wedstrijden op topniveau in zijn benen en dus mag je best kritisch zijn op hem. Gelukkig is hij dat zelf ook en hij weet dat het beter moet en kan. Doodzonde dat ook hij door het ijs zakt op zo'n bepalend moment.

En dan Malen, tja. Zeer terecht dat hij in de basis stond ipv Weghorst. Malen heeft 2 kansen gehad om bepalend te zijn voor Oranje en laat die liggen. In de 1e minuut die voorzet op de VOLLEDIG vrijstaande Dumfries. Die voorzet vliegt gewoon een meter of 3(!!) over Dumfries heen. Is die bal goed, dan staan we na 1 minuut al met 1-0 voor en speel je een totaal andere wedstrijd.
Het 2e moment was natuurlijk die 1op1 met de keeper van Tsjechië. Zo'n bal MOET er in natuurlijk. En dan zo opzichtig falen met zo'n voorspelbare kapbeweging. Kap dan naar links, dat verwacht de keeper al veel minder. Onbegrijpelijk slecht in de afronding. En dat leidt ook indirect natuurlijk de rode kaart in, dus dubbel kut.

Malen is wel de toekomst qua aanval van Oranje, dus ik hoop echt dat hij nog stappen gaat maken in zijn efficiency. Want daar schort het bij hem echt aan, hij heeft te veel kansen nodig. Dat valt me bij PSV ook altijd op.

Dumfries was een heeeel klein lichtpuntje. Die stak er iig genoeg energie in en kwam een paar keer goed door. Echter, dan zie je ook gelijk weer de beperking van hem. Want bruikbare voorzetten afleveren, ho maar. Constant tegen een Tsjechisch been aanschieten, hoe krijg je het voor elkaar.

Tenslotte De Boer. Als hij slim is stapt hij op. De Boer is gewoon geen goede coach. Als Ajacied geef je hem altijd wat meer credit omdat hij natuurlijk 4x op rij Ajax kampioen maakte na een lange periode van droogte. Maar zijn trainerscarrière na Ajax is één grote sof. Tactisch is hij gewoon heel erg zwak. Wisselbeleid van gisteren was dra-ma-tisch. Promes heeft NIETS te zoeken in dit Oranje en al helemaal niet voor Malen als je met 10 man staat. En dan met zo'n bs uitleg komen, dat Malen leeg was. Daar was niets van te zien hoor Frank. Haal dan Wijnaldum en Depay er af, fuck zogenaamde statussen. En breng Klaassen en Berghuis ofzo. Maar dat durft hij niet, de 'sterren' moeten blijven staan.

Ten Cate zou een mooie opvolger zijn, maar ik denk dat de KNVB hem niet blieft. Altijd die smerige politiek bij de KNVB. Verder is er geen enkele beschikbare Nederlandse coach momenteel die het beter zou doen dan De Boer. KNVB: KIJK EENS NAAR HET BUITENLAND. Gooi het eens over een andere boeg en zorg er nou eens voor dat we een toernooiploeg worden ipv er maar altijd en eeuwig in de knock out fase uitvliegen.

Maar dit is allemaal wishful thinking. Mijn voorspelling is dat De Boer blijft en dat Depay gewoon 1e keus blijft, want hij is onze ster. Eén voordeel: WK kwalificatie gaat hem dan niet worden en Oranje zal er in Qatar niet bij zijn. Dat maakt het boycotten van dat toernooi wel een stuk makkelijker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
De KNVB moet eens buiten de over het paard getilde Nederlandse coaches kijken. Ondertussen krijg ik braakneigingen van die saaie Advocaat, De Boer, Cocu, Koeman etc.

Kijk eens naar een Bielsa, Löw of Sampaoli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor mij was Dumfries dé speler van Oranje dit tournooi, een echte vechter. De rest van het elftal had t vooral ''gezellig'' met elkaar en bezig met diverse randzaken. Nul vechtlust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
VDS91 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:16:
De KNVB moet eens buiten de over het paard getilde Nederlandse coaches kijken. Ondertussen krijg ik braakneigingen van die saaie Advocaat, De Boer, Cocu etc.

Kijk eens naar een Bielsa, Löw of Sampaoli.
Daarom respect voor de Belgen dat ze die Martinez binnen gehaald hebben en dat die wilde (zelfs met een monument als Henry als assistent).

Nuno Espírito Santo is nog vrij trouwens, was coach van Wolverhampton.

Ik zou het echt niet weten wie bondscoach zou moeten worden als De Boer opstapt/geloosd wordt. Ten Cate is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:06

ko9

loekf2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Daarom respect voor de Belgen dat ze die Martinez binnen gehaald hebben en dat die wilde (zelfs met een monument als Henry als assistent).

Ik zou het echt niet weten wie bondscoach zou moeten worden als De Boer opstapt/geloosd wordt. Ten Cate is ook niets.
Zou Martinez zelf niet een goede zijn voo NL? Hij heeft het bij België aardig goed neergezet, en daar is het einde van de gouden generatie wel een beetje in zicht. Of zou hij het daar nog 1,5 jaar willen doortrekken tot WK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dat gaat hem niet worden, dan kan hij geen Portugezen opstellen :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wat mij gisteren vooral opviel is dat het 2x Blind is die het tegendoelpunt niet voorkomt. Hij laat zijn tegenstander lopen bij de 0-1 die vervolgens scoort, bij de 0-2 verliest hij het duel.
FdB exit wat mij betreft overigens... 5-3-2 tegen een team dat met 1 spits speelt.... Ongelofelijk. Al vind ik de wissel Malen-Promes helemaal erg....

Qua aanwas voorin zitten we als NL inderdaad niet goed, ook op het middenveld valt er nog weinig te genieten helaas. Aanvallend Brobby zie ik niet gebeuren; die kiest nu voor een onzeker buitenlands avontuur. (maar goed met Malen-Depay heb je in potentie wel een gouden duo) Qua keepers zie ik het ook donker in. We moeten het dan in de toekomst van Bijlow/Drommel hebben denk ik? Zorgenpuntje dus...
Dat gezegd hebbende zie ik de toekomst wel zitten maar dan moet er 'gewoon' 4-4-2 of 4-3-3 gespeeld worden en een coach met daadwerkelijk een plan komen. Echt zonde dat Koeman weer eens een trein voorbij zag komen, die had zich eigenlijk onsterfelijk kunnen maken dit EK.

code:
1
2
3
4
5
Bijlow(?)
Dumfries-De Ligt-Van Dijk-???
Frenkie-Blind
Wijnaldum-???
Depay-Malen

moet toch wat mee te doen zijn. We missen creativiteit op het middenveld, kan Gravenbergh als AMF spelen naast Wijnaldum wellicht?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Dat gaat hem niet worden, dan kan hij geen Portugezen opstellen :P
Ehh... Bruno Martens Indi, moet genoeg zijn toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:55
Ik citeer uit een stuk nieuws de woorden van de Deense coach Hjulmand :
"Hjulmand lijkt bij de ploeg van Frank de Boer een bepaalde intensiteit te missen"

En zo is het. Dat komt ook door de Boer, die is veel te lief.
En daarbij leken de spelers gisteren ook erg vermoeid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:19
Ik zou wel eens willen zien wat een gerenommeerde buitenlandse coach uit dit Oranje weet te halen. Van mij mag men van het idee afstappen dat het perse een Nederlandse coach zou moeten zijn. In het hockey werkt dat ook uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 17:33
Voor de VI pro mensen: Pieter Zwart heeft weer een goed stuk geschreven over Oranje en de onbenullige tactische keuzen.

Het meest typerende vond ik wel dat Denemarken - Walen een vergelijkbare situatie had waarbij Wales Denemarken dwong de lange bal te hanteren. Hjulmand pareerde dat in de 13e (!) minuut door zijn centrale verdediger in te schuiven.

Dat had met Blind natuurlijk een hele simpele zet zijn geweest, die heeft bij Ajax zijn beste wedstrijden voor de verdediging gespeeld.

Daarnaast kwamen 7 van de 38 lange ballen van Stekelenburg aan.....nadat Wout Weghorst inviel 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:30:
"Hjulmand lijkt bij de ploeg van Frank de Boer een bepaalde intensiteit te missen"

De spelers missen intensiteit, dat komt toch niet door de coach?
Ik ben ook geen fan van de Boer (die wissel....!!!) maar gisteren lag toch echt bij de spelers, wat een wanprestatie. Alleen Dumfries, Malen en de Jong haalden nog enigzins hun niveau, maar met name bij Malen is dat helaas nog niet voldoende om beslissend te zijn. De pass op Dumfries en de 1 op 1 waren gewoon niet goed genoeg. In potentie wel je beste aanvaller voor de toekomst, maar hij moet wel de stap maken naar een killer en niet meer denken dat je nog wel 10 kansen krijgt net als bij PSV.

Hopelijk heet deze journalist het bij het juiste eind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online

Helemaal dat, ze waren niet bereid (of konden niet) de benodigde energie en arbeid erin te steken. Memphis ging ieder duel uit de weg en deed alleen mee als hij de bal aan de voet had. Geen enkele keer zat hij een verdediger kort op de huid of blokte een bal van achteruit.
Er zat gewoon totaal geen gif en noodzaak in, niemand die uitdeelde om de ploeg op scherp te zetten, we missen echt een (goede) klootzak in dit elftal en die hebben we in NL ook gewoonweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Deze spelers van het NL elftal hebben nog nooit intensiteit getoond, dat heeft geen reet met de Boer te maken.
Het zijn op een enkeling na allemaal mooi weer voetballers.
Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:28:
Wat mij gisteren vooral opviel is dat het 2x Blind is die het tegendoelpunt niet voorkomt. Hij laat zijn tegenstander lopen bij de 0-1 die vervolgens scoort, bij de 0-2 verliest hij het duel.
FdB exit wat mij betreft overigens... 5-3-2 tegen een team dat met 1 spits speelt.... Ongelofelijk. Al vind ik de wissel Malen-Promes helemaal erg....

Qua aanwas voorin zitten we als NL inderdaad niet goed, ook op het middenveld valt er nog weinig te genieten helaas. Aanvallend Brobby zie ik niet gebeuren; die kiest nu voor een onzeker buitenlands avontuur. (maar goed met Malen-Depay heb je in potentie wel een gouden duo) Qua keepers zie ik het ook donker in. We moeten het dan in de toekomst van Bijlow/Drommel hebben denk ik? Zorgenpuntje dus...
Dat gezegd hebbende zie ik de toekomst wel zitten maar dan moet er 'gewoon' 4-4-2 of 4-3-3 gespeeld worden en een coach met daadwerkelijk een plan komen. Echt zonde dat Koeman weer eens een trein voorbij zag komen, die had zich eigenlijk onsterfelijk kunnen maken dit EK.

code:
1
2
3
4
5
Bijlow(?)
Dumfries-De Ligt-Van Dijk-???
Frenkie-Blind
Wijnaldum-???
Depay-Malen

moet toch wat mee te doen zijn. We missen creativiteit op het middenveld, kan Gravenbergh als AMF spelen naast Wijnaldum wellicht?
Ik zou persoonlijk afscheid nemen van Blind als international (als ie dat niet al zelf doet, verwacht ik wel). Hij wordt er niet sneller op en een wedstrijd lang buffelen lukt hem ook niet meer. Die kan dan lekker af gaan bouwen bij Ajax.
Wijndal op linksback, daar zit voldoende potentie in. Gravenberch naar de plek van Blind, de ??? naast Wijnaldum mag van mij gewoon een spits zijn. Hopen dat Gakpo doorpakt, dat Kluivert en Brobbey bij RB Leipzig gaan spelen en dan ga je Qatar gewoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Exocet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Oók door de coach. Dit Oranje heeft een wat meer dominante coach nodig waarvoor ze harder gaan rennen.

En gisteren leken veel echt sloom en vermoeid. Dan wordt het ook moeilijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 28-06-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 17:19
forzav schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:37:
[...]

Helemaal dat, ze waren niet bereid (of konden niet) de benodigde energie en arbeid erin te steken. Memphis ging ieder duel uit de weg en deed alleen mee als hij de bal aan de voet had. Geen enkele keer zat hij een verdediger kort op de huid of blokte een bal van achteruit.
Er zat gewoon totaal geen gif en noodzaak in, niemand die uitdeelde om de ploeg op scherp te zetten, we missen echt een (goede) klootzak in dit elftal en die hebben we in NL ook gewoonweg niet.
Ja, een Nigel de Jong, Khalid Boulahrouz of wat verder terug een Edje Davids of Wesley Sneijder had niet misstaan. Iemand die even de beuk erin gooit, als signaal wanneer dat nodig is. Ik zou niet weten wie die rol op zich kan nemen bij de huidige selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
forzav schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:37:
[...]

Dat was onder Koeman niet, dat was onder van Gaal niet, dus dat kun je de Boer niet kwalijk nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
Bij de 1e goal was het ook Wijnaldum he die het kopduel gewoon niet aangaat, waardoor die kans ontstaat. Dus niet helemaal Blind zijn schuld. Bij de 2e goal lag Oranje al op de knieën en lag het achterin natuurlijk helemaal open en was het weer Wijnaldum die achter de feiten aanliep waardoor ook Blind te laat kwam om die spits af te stoppen.
Qua keepers zie ik het ook donker in. We moeten het dan in de toekomst van Bijlow/Drommel hebben denk ik? Zorgenpuntje dus...
Keepers is onze minste zorgen. Als je zo slecht speelt als gisteren maakt het geen reet uit welke keeper er op doel staat. Cilessen/Bijlow/Drommel/Bizot is prima voor de komende jaren. Ok, het is geen Van der Sar niveau of de Stekelenburg van 2010, maar het voldoet prima.

Het probleem van Oranje ligt echt niet bij de keepers hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Dat was onder Koeman niet, dat was onder van Gaal niet, dus dat kun je de Boer niet kwalijk nemen.
Dat was dus onder die coaches wél het geval. Daar hadden de spelers een lichte angst voor.
Dat hebben Nederlanders in Oranje nodig. Dat slappe zit wat in onze cultuur.
Ik geloof dat het Petrovic? was die dat uitlegde.

Kan je nog verliezen en vermoeid zijn natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 28-06-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Dat was dus onder die coaches wél het geval. Daar hadden de spelers een lichte angst voor.
Dat hebben Nederlanders in Oranje nodig.
Kan je nog verliezen en vermoeid zijn natuurlijk.
Dan heb jij duidelijk andere wedstrijden dan ik gezien.
Een NL elftal (met deze spelers) wat keihard werkt als het niet loopt, ik kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gezien heb.
Dan ga je toch echt terug naar vorige generaties, met types als Ron Vlaar enzo.

en Petrovic _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

KillaZ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:33:
Voor de VI pro mensen: Pieter Zwart heeft weer een goed stuk geschreven over Oranje en de onbenullige tactische keuzen.

[…]
Tx voor de tip, echt spijker en kop
[…]
Deze uitschakeling kwam tot stand na een wedstrijd waarin Nederland geen moment het spel gespeeld heeft waarin het sterk is. Op het zoeken naar Malen in de diepte na deed het Nederlands elftal precies wat Tsjechië wilde: lange ballen spelen, spelhervattingen weggeven en in man-tegen-man-duels komen. Na de rode kaart loste De Boer met het wisselen van Malen het belangrijkste probleem van Tsjechië op, waardoor zonder angst met opportunistisch spel de zestien van Oranje bestookt kon worden. Dat de bondscoach niet in staat was om na afloop zelf die analyse te maken, roept sterk de vraag op of hij wel de juiste man op de juiste plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Dan heb jij duidelijk andere wedstrijden dan ik gezien.
Een NL elftal (met deze spelers) wat keihard werkt als het niet loopt, ik kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gezien heb.
Dan ga je toch echt terug naar vorige generaties, met types als Ron Vlaar enzo.
Kijk jij de wedstrijd nog maar even na. 1 of 2 spelers van Tsjechië die 5 Nederlandse verdedigers in de luren legden en dat gebeurde meerdere malen. Dat op een klein stuk veld.
Ik heb werkelijk niemand gezien behalve de cv's en Dumfries die er echt in kleunde.
Ook niet scherp en vaak te laat.

Ik weet niet of het petrovic was.
Ik weet wel dat degene overal gespeeld had in de wereld en hem het op viel dat Nederlanders er niet zo voor vechten als dat men dat in andere landen gewend was geweest.
Dat had te maken met de cultuur : hier is het goed leven, hier worden veel dingen voor je geregeld, je hoeft niet te vechten voor je basis behoeften of andere dingen.
Ik geloof wel dat hier een kern van waarheid in zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 28-06-2021 09:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

KNVB kennende:

We ontslaan Frank de Boer.

Nieuwe trainer: Ronald de Boer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Ik zou persoonlijk afscheid nemen van Blind als international (als ie dat niet al zelf doet, verwacht ik wel). Hij wordt er niet sneller op en een wedstrijd lang buffelen lukt hem ook niet meer. Die kan dan lekker af gaan bouwen bij Ajax.
Wijndal op linksback, daar zit voldoende potentie in. Gravenberch naar de plek van Blind, de ??? naast Wijnaldum mag van mij gewoon een spits zijn. Hopen dat Gakpo doorpakt, dat Kluivert en Brobbey bij RB Leipzig gaan spelen en dan ga je Qatar gewoon halen.
Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van Blind maar dan niet als CV. Zijn passes zijn (in potentie met snelle diepgaande spelers…) dodelijk. Verdedigend is ie altijd al zwakjes geweest.
Wijndal vond ik echt waardeloos spelen dit EK, die heeft nog erg veel te groeien. Gakpo achter de spitsen naast Wijnaldum is inderdaad (met zijn geweldige schot, balvastheid en diepgang) eigenlijk wel een heel goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
[...]

HTC is de beste keus als het een Nederlander moet zijn. Uitstekend gedaan bij Ajax, NAC, Barca (waar HIJ de tacticus was en niet Rijkaard).

Low
Wenger
Guardiola
Zidane
Bielsa

Keuze genoeg.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mr_Size schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Keepers is onze minste zorgen. Als je zo slecht speelt als gisteren maakt het geen reet uit welke keeper er op doel staat. Cilessen/Bijlow/Drommel/Bizot is prima voor de komende jaren. Ok, het is geen Van der Sar niveau of de Stekelenburg van 2010, maar het voldoet prima.

Het probleem van Oranje ligt echt niet bij de keepers hoor :)
Door van der Sar en eerder van Breukelen ben ik misschien te verwend geweest. Cilissen ben ik geen fan van en de 3 jongelingen die je noemt zijn ook geen wereldtoppers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Door van der Sar en eerder van Breukelen ben ik misschien te verwend geweest. Cilissen ben ik geen fan van en de 3 jongelingen die je noemt zijn ook geen wereldtoppers.
Cilissen wel sneu. Dat corona was natuurlijk gewoon een excuus van De Boer, zie andere landen. Qua keepers komt het wel goed met mannen als Bijlow, Gorter en Scherpen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Exocet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Ik ben ook geen fan van de Boer (die wissel....!!!) maar gisteren lag toch echt bij de spelers, wat een wanprestatie. Alleen Dumfries, Malen en de Jong haalden nog enigzins hun niveau, maar met name bij Malen is dat helaas nog niet voldoende om beslissend te zijn. De pass op Dumfries en de 1 op 1 waren gewoon niet goed genoeg. In potentie wel je beste aanvaller voor de toekomst, maar hij moet wel de stap maken naar een killer en niet meer denken dat je nog wel 10 kansen krijgt net als bij PSV.

Hopelijk heet deze journalist het bij het juiste eind
[Twitter]
De coach is de regisseur, die is voor alles eindverantwoordelijk.
Natuurlijk mag je van de spelers individueel inzet verwachten. Het is echter wel aan de coach om ze scherp te houden en bij falen te passeren. Verder moet de coach het neerzetten op een manier waar de spelers vertrouwen in krijgen en lekker gaan spelen. Als een team niet loopt dan heeft de coach het verkeerd neergezet. Dat een Dumfries (als enige en dan nog wel als een van de mindere spelers van de selectie) dan alsnog zijn longen uit zijn lijf loopt om te proberen er wat van te maken is te prijzen. Dat een Depay en Wijnaldum niet brengen wat je van ze zou verwachten is kwalijk, het is nog kwalijker dat een coach dat niet inziet en ze laat staan om te blijven falen.

Een Koeman wist Depay wel op zijn plek te zetten en te laten functioneren. De Boer wordt waarschijnlijk ook door de spelers niet erg serieus genomen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Cilissen wel sneu. Dat corona was natuurlijk gewoon een excuus van De Boer, zie andere landen. Qua keepers komt het wel goed met mannen als Bijlow, Gorter en Scherpen.
Gorter en Scherpen? Laat die eerst maar eens wat wedstrijden spelen voor we zoiets gaan roepen ;)
Voorlopig zullen we t met Bijlow-Drommel en Bizot moeten doen en die vind ik geen van drieën potentieel wereldtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Gorter en Scherpen? Laat die eerst maar eens wat wedstrijden spelen voor we zoiets gaan roepen ;)
Voorlopig zullen we t met Bijlow-Drommel en Bizot moeten doen en die vind ik geen van drieën potentieel wereldtop.
Bijlow heeft de potentie. Drommel kan er geen klote van.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Ik vind een keeper niet de belangrijkste speler.
We hebben het niet verloren mi omdat Stekelenburg nu matig keepte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Harribo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:57:
Klopt. Je hebt verloren door de juiste spelers niet te selecteren die in vorm waren + het systeem. Waarom zat El Ghazi er niet bij? 8)7 Een van de beste buitenspelers afgelopen seizoen in de Premier League KOEKOEK.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Harribo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:57:
Dat is ook weer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Klopt. Je hebt verloren door de juiste spelers niet te selecteren die in vorm waren + het systeem. Waarom zat El Ghazi er niet bij? 8)7 Een van de beste buitenspelers afgelopen seizoen in de Premier League KOEKOEK.
Omdat Quincy mee moest, logisch toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Omdat Quincy mee moest, logisch toch :X
Quincy is het probleem niet. Die is multi inzetbaar. Wat moeten we met Luuk de Jong?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:06

Vos

AFCA

Bij de tweede moet hij kiezen en is hij te laat. Er lopen volgens mij wel drie Tsjechen vrij. Dat was een vrij collectief falen.

Bij de eerste dekken hij en Frenkie lucht inderdaad. Die Tsjech loopt richting goal, zij blijven staan.

Totaal amateurisme die tegengoals.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 28-06-2021 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Quincy is het probleem niet. Die is multi inzetbaar. Wat moeten we met Luuk de Jong?
Quincy speelde 2x en beide keren waardeloos…. En nee die is het probleem niet want da tis FdB; die neemt hem namelijk mee ipv El Ghazi…
LdJ is geen buitenspeler maar een spits. En wat doe je daarmee? Opstellen ipv Weghorst ;) Als er nou iemand geschikt was voor het spel van gisteren was het Luuk. (Helaas is hij geblesseerd afgevallen voor hij minuten kon maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Van Breukelen was ook geen topper, was er een die net als Zoet een beetje met de top mee huppelde en toen Schrijvers met pensioen ging tijdelijk het stokje over kon nemen. Zijn voordeel is alleen dat net toen hij daar stond Oranje zijn enige prijs gepakt heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Quincy speelde 2x en beide keren waardeloos…. En nee die is het probleem niet want da tis FdB; die neemt hem namelijk mee ipv El Ghazi…
LdJ is geen buitenspeler maar een spits. En wat doe je daarmee? Opstellen ipv Weghorst ;) Als er nou iemand geschikt was voor het spel van gisteren was het Luuk. (Helaas is hij geblesseerd afgevallen voor hij minuten kon maken)
Luuk de Jong is als spits totaal ongeschikt. Weghorst is vele malen beter, niet in dit systeem overigens, maar dat zijn ze beide niet.

Dat Promes waardeloos speelde dat is zo, maar alsnog kun je hem op 3 posities kwijt, namelijk VVR, MR en AMR. Dus je had zowel Promes als El Ghazi mee kunnen nemen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ankona schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Van Breukelen was ook geen topper, was er een die net als Zoet een beetje met de top mee huppelde en toen Schrijvers met pensioen ging tijdelijk het stokje over kon nemen. Zijn voordeel is alleen dat net toen hij daar stond Oranje zijn enige prijs gepakt heeft.
Van Breukelen was zeker wel een topper, een echte puntenpakker. Kijk EK88 of EC1 1988 maar eens terug. Als hij al geen topper is denk ik dat we in Nederland nog nooit een topkeeper hebben gehad ;)
6x kampioen, 3 bekers, Europa Cup 1, EK88. Je kan het in ieder geval slechter doen en dan nog zijn persoonlijke titels;
Dutch Goalkeeper of the Year (4): 1987, 1988, 1991, 1992.
UEFA European Championship Team of the Tournament: 1988
IFFHS World's Best Goalkeeper: Silver ball 1988
IFFHS World's Best Goalkeeper: Bronze ball 1992

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Tja, heel verrassend dat de Boer een slechte coach is? Dat wisten alle mensen die een beetje voetbal volgen toch allang?

Het was eerder een half wonder dat de groepsfase aardig ging. Als in de groepsfase een tegenstander van formaat had gezeten was het NL elftal al eerder afgegaan hoor. Wellicht dat het wat zand in de ogen heeft gestrooid.

Er zit echt wel toekomst in het NL elftal, maar dat hangt wel af van de ontwikkeling van enkele bepalende spelers verder (Malen, Gravenberch) evenals het ontbreken van achterlijke fouten zoals de Ligt ze nog wel eens maakt. Evenals de wil van de KNVB om eens een niet NL coach aan te stellen.

Reken alleen niet op dat WK volgend jaar, want dat komt gewoon nog te vroeg. Maar dat is ergens ook wel prima, want NL zou dat WK toch moeten boycotten tbh.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 28-06-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
LZ86 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:10:
Tja, heel verrassend dat de Boer een slechte coach is? Dat wisten alle mensen die een beetje voetbal volgen toch allang?

Het was eerder een half wonder dat de groepsfase aardig ging. Als in de groepsfase een tegenstander van formaat had gezeten was het NL elftal al eerder afgegaan hoor. Wellicht dat het wat zand in de ogen heeft gestrooid.

Er zit echt wel toekomst in het NL elftal, maar dat hangt wel af van de ontwikkeling van enkele bepalende spelers verder (Malen, Gravenberch) evenals het ontbreken van achterlijke fouten zoals de Ligt ze nog wel eens maakt.

Reken alleen niet op dat WK volgend jaar, want dat komt gewoon nog te vroeg. Maar dat is ergens ook wel prima, want NL zou dat WK toch moeten boycotten tbh.
Dat boycotten is echt onzin. Overal ter wereld zijn problemen. Niet mijn probleem om heel eerlijk te zijn. Kan met de hele wereld medelijden hebben, maar daar heb ik geen tijd voor. In Zuid-Afrika was het niet best, in Amerika ook niet (1994) en ga zo maar verder.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Dat boycotten is echt onzin. Overal ter wereld zijn problemen. Niet mijn probleem om heel eerlijk te zijn. Kan met de hele wereld medelijden hebben, maar daar heb ik geen tijd voor. In Zuid-Afrika was het niet best, in Amerika ook niet (1994) en ga zo maar verder.
Tussen niet best en stadions gebouwd met het bloed van moderne slaven zit nogal een verschil :P

De wereld heeft alle reden om dat WK te boycotten. Jammer dat de FIfa zo corrupt als de pleuris is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:24
KillaZ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:33:

Het meest typerende vond ik wel dat Denemarken - Walen een vergelijkbare situatie had waarbij Wales Denemarken dwong de lange bal te hanteren. Hjulmand pareerde dat in de 13e (!) minuut door zijn centrale verdediger in te schuiven.

Dat had met Blind natuurlijk een hele simpele zet zijn geweest, die heeft bij Ajax zijn beste wedstrijden voor de verdediging gespeeld.

Daarnaast kwamen 7 van de 38 lange ballen van Stekelenburg aan.....nadat Wout Weghorst inviel 8)7
In het topic van de wedstrijd typte ik gisteren dit:
De Tsjechen hadden het tactisch gewoon beter voor elkaar. Zetten continu druk op de man op het moment dat de bal van NL naar het middenveld ging en blokkeerden daarmee alle afspeelmogelijkheden. Als je dan geforceerd moet lopen gaan zoeken, wordt het doorgaans niet beter. Een omzetting naar 4-3-3 had ook niet geholpen, met de inschuivende en uitzakkende middenvelders had Tsjechië het middenveld compleet in handen. Blind had wellicht als een soort libero meer moeten gaan inschuiven om een soort 4-4-2 in balbezit te creëren, dan schep je ruimte om driehoekjes te gaan voetballen en kan je in de opbouw onder de druk van het Tsjechische middenveld uit voetballen. Maar ja, je tactisch plan aanpassen aan een tegenstander die je eigenlijk gewoon de baas zou moeten zijn doe je ook niet snel. Dan wordt het dus vlees noch vis, een zaadpot en ga je er vrij kansloos en gefrustreerd af.
Blind laten inschuiven was een prima oplossing geweest inderdaad. Ik kan het VI Pro artikel helaas niet lezen want geen abbo.

Ook over die lange ballen op Weghorst: zo speelt hij bij Wolfsburg helemaal niet en daar is hij helemaal niet goed in. Hij is helemaal geen klassiek aanspeelpunt maar een frommelaar die je in de 16 moet hebben lopen als er ballen in komen. Niet de man die je wilt laten uitzakken om als een kapstok je spel aan op te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door donleone83 op 28-06-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
LZ86 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Tussen niet best en stadions gebouwd met het bloed van moderne slaven zit nogal een verschil :P

De wereld heeft alle reden om dat WK te boycotten. Jammer dat de FIfa zo corrupt als de pleuris is.
Niet mijn probleem. Zoals gezegd worden er vaker toernooien gehouden in landen waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Dan zou Nederland ook niks meer mogen organiseren, want ja hier is een grote mate van discriminatie > toeslagenaffaire etc etc. Zo kun je altijd wel een reden zoeken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 16:52
Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Voor nu zou ik wel inzetten op Bijlow als eerste keeper, niet dat er veel andere keuze is maar het is ook geen drama als hij eerste keeper is. Op de langere termijn is gewoon hopen dat er een talentvolle keeper ook daadwerkelijk doorbreekt. Dan denk ik inderdaad aan Gorter, Scherpen maar misschien ook een Verbruggen, Raatsie en van Sas.

Maar het probleem bij de keepers, speelt eigenlijk door de hele selectie. Over de gehele selectie gezien mist er eigenlijk echt kwaliteit, spelers die echt het verschil kunnen maken in een wedstrijd. Achterin heb je dan wel de Vrij, van Dijk en de Ligt die echt toppers zijn op hun positie en dan nog de Jong op het middenveld. Maar dat zijn de posities die niet een wedstrijd kunnen doen kantelen.

Blind, van Aanholt, Veltman, Promes, de Roon, Klaassen, Berghuis, Luuk de Jong, Weghorst zijn niet de spelers die het Nederlands elftal naar een hoger niveau kunnen tillen. Als Wijnaldum en Depay dan ook nog niet in de wedstrijd zitten dan kun je het helemaal vergeten.

Het is dan echt te hopen dat spelers als Malen, Timber, Wijndal, Gravenberch, Gakpo en nog andere aankomende talenten wel kunnen doorgroeien tot echte toppers want anders ziet het er niet heel zonnig uit de komende jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Niet mijn probleem. Zoals gezegd worden er vaker toernooien gehouden in landen waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Dan zou Nederland ook niks meer mogen organiseren, want ja hier is een grote mate van discriminatie > toeslagenaffaire etc etc. Zo kun je altijd wel een reden zoeken.
Slavenarbeid waar doden bij vallen. Voor bouw van stadion voor WK .. Toeslagenaffaire... Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
DoeEensGek schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Slavenarbeid waar doden bij vallen. Voor bouw van stadion voor WK .. Toeslagenaffaire... Hmmm
Dat is niet van dezelfde orde, maar zo kun je dus van elk toernooi wel iets vinden. Lekker belangrijk allemaal.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr_Size
Niet mijn probleem, lekker belangrijk..

Lekker makkelijk om zo vanuit je ivoren toren in het hooghartige Nederland neer te kijken op de rest van de wereld hè?? 8)7

Beetje off topic om er hier verder op in te gaan, maar een beetje meer inlevingsvermogen in het leed van de wereld zou je niet misstaan. Zeker wat er in Qatar (is) gebeurd is gewoon een grote schande. Sowieso had dat land al nooit host moeten worden van het WK natuurlijk, maar iets met Fifa en corruptie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 17:33
donleone83 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Ook over die lange ballen op Weghorst: zo speelt hij bij Wolfsburg helemaal niet en daar is hij helemaal niet goed in. Hij is helemaal geen klassiek aanspeelpunt maar een frommelaar die je in de 16 moet hebben lopen als er ballen in komen. Niet de man die je wilt laten uitzakken om als een kapstok je spel aan op te hangen.
Is ook geen sneer naar Weghorst maar naar De Boer: Als je ziet dat al je lange ballen niet aankomen, verander je je plan. Ik snap werkelijk waar niet dat mannen als Lodeweges en van Nistelrooij dat niet zien.

Als simpele amateurvoetballers de oplossing zien, waarom ben je dan als bondscoach zo stronteigenwijs en blijf je "gewoon" voetballen?

30 lange ballen die niet aankomen, bij nummer 5 moet je al achter je oren krabben. De Boer had gewoon geen idee wat hij moest doen tegen de druk van, met alle respect, de Tsjechie.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Als je de statistieken bekijkt heeft ie 't prima gedaan ja, maar één van de beste? :D Echt veruit niet. El Ghazi is niet veel beter geworden de laatste jaren. Misschien wel wat beter dan Promes, maar dat is 't dan ook wel. Brengt weinig extra's als 't niet loopt, dus wat dat betreft had ie er prima bij gepast :X Wat mij betreft meer dan terecht dat hij er niet bij zat. Als ik Aston Villa fans over 'm hoor is 't vooral een speler die zijn doelpunten mee pakt, maar als 't niet loopt speel je effectief met 10 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Mr_Size schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:21:
Niet mijn probleem, lekker belangrijk..

Lekker makkelijk om zo vanuit je ivoren toren in het hooghartige Nederland neer te kijken op de rest van de wereld hè?? 8)7

Beetje off topic om er hier verder op in te gaan, maar een beetje meer inlevingsvermogen in het leed van de wereld zou je niet misstaan. Zeker wat er in Qatar (is) gebeurd is gewoon een grote schande. Sowieso had dat land al nooit host moeten worden van het WK natuurlijk, maar iets met Fifa en corruptie.
Correct. Hard gezegd, maar ik hoef geen deugpunten te scoren om hier iets van te vinden. Overal in de wereld is ellende. Als ik mij daar mee bezig moet houden 8)7 Heb genoeg aan mijn eigen sores ;)

Eens hoor. WK had daar nooit gehouden mogen worden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:24
Audiowaste schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Voor nu zou ik wel inzetten op Bijlow als eerste keeper, niet dat er veel andere keuze is maar het is ook geen drama als hij eerste keeper is. Op de langere termijn is gewoon hopen dat er een talentvolle keeper ook daadwerkelijk doorbreekt. Dan denk ik inderdaad aan Gorter, Scherpen maar misschien ook een Verbruggen, Raatsie en van Sas.

Maar het probleem bij de keepers, speelt eigenlijk door de hele selectie. Over de gehele selectie gezien mist er eigenlijk echt kwaliteit, spelers die echt het verschil kunnen maken in een wedstrijd. Achterin heb je dan wel de Vrij, van Dijk en de Ligt die echt toppers zijn op hun positie en dan nog de Jong op het middenveld. Maar dat zijn de posities die niet een wedstrijd kunnen doen kantelen.

Blind, van Aanholt, Veltman, Promes, de Roon, Klaassen, Berghuis, Luuk de Jong, Weghorst zijn niet de spelers die het Nederlands elftal naar een hoger niveau kunnen tillen. Als Wijnaldum en Depay dan ook nog niet in de wedstrijd zitten dan kun je het helemaal vergeten.

Het is dan echt te hopen dat spelers als Malen, Timber, Wijndal, Gravenberch, Gakpo en nog andere aankomende talenten wel kunnen doorgroeien tot echte toppers want anders ziet het er niet heel zonnig uit de komende jaren.
Sorry maar dit vind ik best wel onzin eerlijk gezegd. 5 (!!!) van je 11 basisspelers dit EK zijn vrijwel onomstreden in de internationale top van het voetbal (dat is voor het gemak Memphis even meegerekend). Met een as met De Ligt, De Vrij, Van Dijk straks weer, De Jong, Wijnaldum en Depay heb je, hoe je ook speelt, een luxeprobleem in je selectie. Als je ze allemaal in hun kracht kan laten spelen met een coach die tactisch goede keuzes maakt, heb je een prima basis staan voor de komende paar toernooien. Een grillige buitenspeler die onvoorspelbaarheid brengt zou top zijn, maar dat is precies hoe je Depay moet gebruiken. Voor in de as van het veld met weinig ruimte is niet compatibel met hoe hij speelt.
KillaZ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Is ook geen sneer naar Weghorst maar naar De Boer: Als je ziet dat al je lange ballen niet aankomen, verander je je plan. Ik snap werkelijk waar niet dat mannen als Lodeweges en van Nistelrooij dat niet zien.

Als simpele amateurvoetballers de oplossing zien, waarom ben je dan als bondscoach zo stronteigenwijs en blijf je "gewoon" voetballen?

30 lange ballen die niet aankomen, bij nummer 5 moet je al achter je oren krabben. De Boer had gewoon geen idee wat hij moest doen tegen de druk van, met alle respect, de Tsjechie.
Helemaal met je eens!

[ Voor 14% gewijzigd door donleone83 op 28-06-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Overigens wel grappig dat uitgerekend Wijnaldum een enorme kut partij speelde. Focus lag meer op het regenboogvlagje natuurlijk. Lag de focus maar op de partij man man man.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
donleone83 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Sorry maar dit vind ik best wel onzin eerlijk gezegd. 5 (!!!) van je 11 basisspelers dit EK zijn vrijwel onomstreden in de internationale top van het voetbal (dat is voor het gemak Memphis even meegerekend). Met een as met De Ligt, De Vrij, Van Dijk straks weer, De Jong, Wijnaldum en Depay heb je, hoe je ook speelt, een luxeprobleem in je selectie. Als je ze allemaal in hun kracht kan laten spelen met een coach die tactisch goede keuzes maakt, heb je een prima basis staan voor de komende paar toernooien. Een grillige buitenspeler die onvoorspelbaarheid brengt zou top zijn, maar dat is precies hoe je Depay moet gebruiken. Voor in de as van het veld met weinig ruimte is niet compatibel met hoe hij speelt.

[...]

Helemaal met je eens!
Wat ons weer terugbrengt op het kernpunt.

De Boer had nooit bondscoach moeten worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 16:52
donleone83 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:25:
Waarvan 3 er centrale verdediger zijn, dan hangt het voor de rest ook best wel af van Frenkie en Depay. Alle vier de wedstrijden die het Nederlands elftal heeft gespeeld waren niet groots. Natuurlijk lag dat aan het tactische deel van bondscoach maar we kunnen ook niet ontkennen dat een aantal spelers door de ondergrens is gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
over ong 18 maanden begint het WK in Qatar. Heb sterk het idee dat dat een regelrechte aanfluiting voor NLD gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Audiowaste schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:36:
[...]
maar we kunnen ook niet ontkennen dat een aantal spelers door de ondergrens is gezakt.
Maar daar greep hij niet op in. Memphis speelde 3 wedstrijden ronduit kut. Dan speelt hij gisteren nog slechter. Alle corners naar de getver, elke vrije trap naar de verdoemenis, veel balverlies, etc etc.

Waarom haal je hem er niet af? Om die "ene bevlieging" die misschien komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Tja, ik denk dat Memphis voor De Boer te veel een 'heilig huisje' is. M.a.w.: die wissel je dus nooit, ook al gaat het nog zo kut. Gewoon tactisch heel slecht van De Boer...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Memphis 'de grote' Depay is toch onze reserve-aanvoerder? Als het goed gaat, zie je hem constant voor de camera verschijnen, maar gisteren weigerde hij een interview te geven. Dat zegt toch alles over die nep-vedette :r

Wel heel toevallig dat De Ligt, De Vrij, De Jong, Dumfries en Wijnaldum wel voor de camera verschijnen.

[ Voor 20% gewijzigd door remco112 op 28-06-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
PWM schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Maar daar greep hij niet op in. Memphis speelde 3 wedstrijden ronduit kut. Dan speelt hij gisteren nog slechter. Alle corners naar de getver, elke vrije trap naar de verdoemenis, veel balverlies, etc etc.

Waarom haal je hem er niet af? Om die "ene bevlieging" die misschien komt?
Vooral die corners, met sterke koppers zou je toch wat meer rendement verwachten.
Ik met m'n kelderklasse niveau kan nog betere corners nemen. Zo moeilijk is't ook weer niet voor iemand met een redelijke trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
LZ86 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Wat ons weer terugbrengt op het kernpunt.

De Boer had nooit bondscoach moeten worden. :P
Je kan wel 100 andere trainers neerzetten, ze doen allemaal nagenoeg hetzelfde.

Het aantal top trainers is gewoon nihiel. En die kiezen echt niet zomaar voor het Nederlands Elftal.

Nee ik zie weinig nut om De Boer eruit te knikkeren. Dit verlies moeten we de spelers aanspreken. Uwe hoogheid Memphis die niet eens een fatsoenlijke in de loop bal kan geven op Promes. Die uiteindelijk bij de zijlijn de bal kan ophalen. Sorry maar dan springen zowat de tranen in me ogen :|. Net verkocht aan Barcelona! ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Mr_Size schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:44:
Tja, ik denk dat Memphis voor De Boer te veel een 'heilig huisje' is. M.a.w.: die wissel je dus nooit, ook al gaat het nog zo kut. Gewoon tactisch heel slecht van De Boer...
Ik denk dat Depay "groter" is dan De Boer en dat De Boer hem daarom niet op zijn plek kan zetten zoals Koeman dat wel kon. (en we zullen zien hoe dat straks bij Barca gaat worden)

Depay kan echt wel een goede speler zijn, hij heeft alleen een sterke leider nodig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
DoeEensGek schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Je kan wel 100 andere trainers neerzetten, ze doen allemaal nagenoeg hetzelfde.

Het aantal top trainers is gewoon nihiel. En die kiezen echt niet zomaar voor het Nederlands Elftal.

Nee ik zie weinig nut om De Boer eruit te knikkeren. Dit verlies moeten we de spelers aanspreken. Uwe hoogheid Memphis die niet eens een fatsoenlijke in de loop bal kan geven op Promes. Die uiteindelijk bij de zijlijn de bal kan ophalen. Sorry maar dan springen zowat de tranen in me ogen :|. Net verkocht aan Barcelona! ;(
Er zijn al meerdere buitenlandse trainers geweest die aangegeven hebben juist GRAAG voor Nederland willen werken. Logisch > top land, veel historie etc. Het is voor trainers juist een enorme uitdaging met Nederland eindelijk die wereldtitel te veroveren. Bielsa en Guardiola zouden het graag doen hebben ze in het verleden weleens gezegd. Wel moet de KNVB snel stoppen met dat salaris van 1 miljoen 8)7 Dat is behoorlijk laag.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:26:
Overigens wel grappig dat uitgerekend Wijnaldum een enorme kut partij speelde. Focus lag meer op het regenboogvlagje natuurlijk. Lag de focus maar op de partij man man man.
Vanwaar denk je dat zijn inzet op de regenboogvlag ook maar enige invloed heeft gehad op de partij die hij op de mat heeft gelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Er zijn al meerdere buitenlandse trainers geweest die aangegeven hebben juist GRAAG voor Nederland willen werken. Logisch > top land, veel historie etc. Het is voor trainers juist een enorme uitdaging met Nederland eindelijk die wereldtitel te veroveren. Bielsa en Guardiola zouden het graag doen hebben ze in het verleden weleens gezegd. Wel moet de KNVB snel stoppen met dat salaris van 1 miljoen 8)7 Dat is behoorlijk laag.
Bielsa lijkt me geweldig. Die pakt die arrogante mannetjes wel aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ankona schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat Depay "groter" is dan De Boer en dat De Boer hem daarom niet op zijn plek kan zetten zoals Koeman dat wel kon. (en we zullen zien hoe dat straks bij Barca gaat worden)

Depay kan echt wel een goede speler zijn, hij heeft alleen een sterke leider nodig.
Koeman is geen haar beter als de Boer, allemaal dertien uit één dozijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
remco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:58:
[...]
Die pakt die arrogante mannetjes wel aan!
Depay is een beetje vreemd maar de meeste spelers van Oranje kan ik toch weinig arrogant noemen. De Jong, De Ligt, De Vrij, Wijnaldum zijn toch allemaal vrij nuchtere gasten.

Ik ben ook voor een buitenlandse coach als de Nederlanders ongeschikt blijken maar ik word een beetje moe van het stickertje dat er gelijk op zo'n ploeg geplakt wordt. Ik denk dat wij als volgers arroganter zijn dan de spelers want ik heb het idee dat we de ploeg dus nog steeds overschatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
DoeEensGek schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Koeman is geen haar beter als de Boer, allemaal dertien uit één dozijn.
Koeman lukte toch wat De Boer niet lukt: resultaat halen met deze spelers. En over het cv van de Boer hoeven we het allang niet meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Bijlow heeft de potentie. Drommel kan er geen klote van.
Bizot doet af en toe domme dingen.

De keepers carousel bij Ajax moet nog op gang komen. Scherpen is afgetest blijkbaar (hoewel die wedstrijden op het EK waren best OK). Pasveer, Gorter en Roggeveen hebben ze nu binnen gehaald. Hopelijk krijgt Gorter speeltijd komend seizoen.

Stekelenburg vind ik afgaande op het EK eigenlijk over de houdbaarheidsdatum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:31
_Bailey_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:38:
over ong 18 maanden begint het WK in Qatar. Heb sterk het idee dat dat een regelrechte aanfluiting voor NLD gaat worden...
Eerst maar eens zien dat we ons uberhaupt kwalificeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05
Henkie_NtA schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Eerst maar eens zien dat we ons uberhaupt kwalificeren.
Wordt een zware dobber nog. Uit tegen Noorwegen is een hell of a game als eerste wedstrijd na deze zeperd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:50:
[...]

Kijk jij de wedstrijd nog maar even na. 1 of 2 spelers van Tsjechië die 5 Nederlandse verdedigers in de luren legden en dat gebeurde meerdere malen. Dat op een klein stuk veld.
Ik heb werkelijk niemand gezien behalve de cv's en Dumfries die er echt in kleunde.
Ook niet scherp en vaak te laat.
Dat zei ik ook over gisteren. Maar jij claimt vervolgens dat dat onder andere bondscoaches wel gebeurde, ik zeg van niet. Want dat is nooit de speelstijl van deze groep spelers geweest. Daarvoor moet je naar de vorige generatie, met Vlaar, Nigel de Jong, van Bommel, etc. DIE kleunden erin als het niet liep, niet Frenkie/Wijnaldum/Blind/van Aanholt/vul maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Je had gewoon 4 3 3 moeten spelen..

Wijndal, de vrij, timber, dumfries
Blind, de jong, wijnaldum
Berghuis, depay, malen

En als je dan toch gaat wisselen, breng dan een Klassen en Berghuis ipv die domme kut wissels van gisteren. Jammer, de route lag open en qua elftal is het helemaal niet zo slecht verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
AMARONE schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:19:
Je had gewoon 4 3 3 moeten spelen..

Wijndal, de vrij, timber, dumfries
Blind, de jong, wijnaldum
Berghuis, depay, malen

En als je dan toch gaat wisselen, breng dan een Klassen en Berghuis ipv die domme kut wissels van gisteren. Jammer, de route lag open en qua elftal is het helemaal niet zo slecht verder.
Wat is dit voor opstelling dan?! :D

Denk dat je je verdediging om wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
loekf2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Bizot doet af en toe domme dingen.

De keepers carousel bij Ajax moet nog op gang komen. Scherpen is afgetest blijkbaar (hoewel die wedstrijden op het EK waren best OK). Pasveer, Gorter en Roggeveen hebben ze nu binnen gehaald. Hopelijk krijgt Gorter speeltijd komend seizoen.

Stekelenburg vind ik afgaande op het EK eigenlijk over de houdbaarheidsdatum.
Bizot heeft leuke reflexen maar in het totaal plaatje vind ik het geen goede keeper. Vangt weinig en heerst niet in de 16.
Gorter heeft m.i. een risicovolle keuze gemaakt door nu naar Ajax te gaan. Ik denk dat die beter in Deventer had kunnen blijven of naar bijvoorbeeld Heerenveen kunnen gaan. Gewoon nu eerste keeper bij een ED club zijn en niet het voorbeeld van Scherpen volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
remco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Wat is dit voor opstelling dan?! :D

Denk dat je je verdediging om wil draaien.
Ja, uiteraard :') bedoel even qua namen de meest logische imo.

Timber liet zien dat hij in goede vorm is, dat heb ik de ligt nergens zien doen en dan ook nog zo'n domme fout maken gisteren.

De rest spreekt voor zich.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Timber mag de schoenen van de Ligt nog niet poetsen...
En die zou dan nu zogenaamd beter zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Henk Ten Cate kom er maar in :) _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
Tja als 2 spelers van Kroatië door 5 verdedigers heenwandelen, dan zou ik zeker niet wisselen naar 4 verdedigers ;-)
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.