Op basis van wat? Bizar dat opeens de naam van Ten Cate opeens overal op popt.
Laatste clubs vanaf 2010:
Al-Ahli FC
Umm-Salal SC
Shandong Luneng Taishan
Sparta
Sparta (techn. adviseur)
Al-Jazira Club
Al-Wahda FC
Al-Ittihad
Al-Wahda FC
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Op basis van wat? Bizar dat opeens de naam van Ten Cate opeens overal op popt.
Waarom toch die focus op een Nederlandse coach? Echt scraping the bottom of the barrel met dit soort namen hoor. Ten Cate heeft niks gedaan deze eeuw wat hem een betere kandidaat maakt dan De Boer.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zeker zeker. Maar dat is geen optie zo lang de KNVB een salariscap heeft van 1 miljoen euro.Dr. Strangelove schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:37:
[...]
Waarom toch die focus op een Nederlandse coach? Echt scraping the bottom of the barrel met dit soort namen hoor. Ten Cate heeft niks gedaan deze eeuw wat hem een betere kandidaat maakt dan De Boer.
We hebben gewoon geen coaches beschikbaar in dit land die echt overtuigen. Dus misschien eens buiten de deur kijken.
Je denkt verkeerd. Als je dna 433 is wat bijna elke speler kan dromen en waarbinnen je positiespel veel beter is dan zegt dat verder niets over dat er gaten zouden vallen, ik verwacht een veel beter oranje in dat systeem.Waah schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:31:
Tja als 2 spelers van Kroatië door 5 verdedigers heenwandelen, dan zou ik zeker niet wisselen naar 4 verdedigers ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 28-06-2021 12:42 ]
Die vent van Tsjechië kost vast geen miljoen.CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:39:
[...]
Zeker zeker. Maar dat is geen optie zo lang de KNVB een salariscap heeft van 1 miljoen euro.
Op basis van 1 wedstrijd denk jij dat het een geweldige coach is?Dr. Strangelove schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:43:
[...]
Die vent van Tsjechië kost vast geen miljoen.
Dit. Frank (en volgens mij verder niemand in het team) heeft de ballen om Depay ergens op aan te spreken. In ieder ander team had 'ie al op de bank gezeten.Ankona schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:55:
[...]
Ik denk dat Depay "groter" is dan De Boer en dat De Boer hem daarom niet op zijn plek kan zetten zoals Koeman dat wel kon. (en we zullen zien hoe dat straks bij Barca gaat worden)
Depay kan echt wel een goede speler zijn, hij heeft alleen een sterke leider nodig.
Ah weigerde hij? Heel zwak. Misschien komt hij nog eens terug op zijn wanprestatie in een docu of derde rangs rapnummerremco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:49:
Memphis 'de grote' Depay is toch onze reserve-aanvoerder? Als het goed gaat, zie je hem constant voor de camera verschijnen, maar gisteren weigerde hij een interview te geven. Dat zegt toch alles over die nep-vedette![]()
Wel heel toevallig dat De Ligt, De Vrij, De Jong, Dumfries en Wijnaldum wel voor de camera verschijnen.
Een beetje vreemd? Een volslagen idioot zonder realiteitszin. Heb je die docu over hem gezien?
[ Voor 38% gewijzigd door ephymerous op 28-06-2021 13:05 ]
XXXVI
't was niet serieus. Als ik serieus was dan had ik gezegd dat hij het niet eens zou willen denk ik.CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:44:
[...]
Op basis van 1 wedstrijd denk jij dat het een geweldige coach is?
Ja, Voetbalprimeur meldde dat zowel Malen als Depay niet een interview wilden geven. Van Malen kan ik het wel een beetje begrijpen, die zat er waarschijnlijk helemaal doorheen. Maar Depay wil toch zo graag een leider zijn? Dan moet je er ook op dit soort momenten staan!! Kijk de Ligt eens door het stof gaan, niets dan respect voor zijn volwassen interview!ephymerous schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:00:
[...]
Ah weigerde hij? Heel zwak. Misschien komt hij nog eens terug op zijn wanprestatie in een docu of derde rangs rapnummer
[...]
Een beetje vreemd? Een volslagen idioot zonder realiteitszin. Heb je die docu over hem gezien?
Ik ben benieuwd of hij door Messi op zijn plaats gezet gaat worden, zeker als die verhalen kloppen dat Messi soms een halve dictator in de kleedkamer is.remco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:07:
[...]
Ja, Voetbalprimeur meldde dat zowel Malen als Depay niet een interview wilden geven. Van Malen kan ik het wel een beetje begrijpen, die zat er waarschijnlijk helemaal doorheen. Maar Depay wil toch zo graag een leider zijn? Dan moet je er ook op dit soort momenten staan!! Kijk de Ligt eens door het stof gaan, niets dan respect voor zijn volwassen interview!
Naast dat ik Depay een verschrikkelijk overschatte voetballer vind, vind ik het ook een lul eersteklas.
De interviews na wedstrijden zijn over het algemeen van een betrekkelijk laag niveau dat de meerwaarde ervan discutabel is. Hoewel sommige spelers daar beter mee omgaan dan andere moet je mijns inziens niet al te veel waarde aan hechten.remco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:07:
[...]
Ja, Voetbalprimeur meldde dat zowel Malen als Depay niet een interview wilden geven.
Prima allemaal, maar dan moet je ook zeggen: 'Ik hoef geen reserve-aanvoerder meer te zijn, want ik wil alleen de lusten, niet de lasten'Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:28:
[...]
De interviews na wedstrijden zijn over het algemeen van een betrekkelijk laag niveau dat de meerwaarde ervan discutabel is. Hoewel sommige spelers daar beter mee omgaan dan andere moet je mijns inziens niet al te veel waarde aan hechten.
Veel open deuren, weinig inhoud en daarbij een overdaad aan mediatraining zodat ze toch echt niet iets fouts zeggen. Spelers zijn net klaar met een wedstrijd gun ze hun rust ipv direct een camera en microfoon voor hun te zetten indien ze er op dat moment geen zin in hebben. Depay kan er overigens net zo goed compleet doorheen zitten als Malen waarbij je dat bij de eerstegenoemde zelfs eerder kan verwachten dan bij Malen.
Verwijderd
Oh, meneer had geen zin. Dat was tijdens de wedstrijd nog niet opgevallen:PNapo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:28:
[...]
De interviews na wedstrijden zijn over het algemeen van een betrekkelijk laag niveau dat de meerwaarde ervan discutabel is. Hoewel sommige spelers daar beter mee omgaan dan andere moet je mijns inziens niet al te veel waarde aan hechten.
Veel open deuren, weinig inhoud en daarbij een overdaad aan mediatraining zodat ze toch echt niet iets fouts zeggen. Spelers zijn net klaar met een wedstrijd gun ze hun rust ipv direct een camera en microfoon voor hun te zetten indien ze er op dat moment geen zin in hebben. Depay kan er overigens net zo goed compleet doorheen zitten als Malen waarbij je dat bij de eerstegenoemde zelfs eerder kan verwachten dan bij Malen.
Dat zou niet mijn conclusie zijn. Meer verdedigers betekent niet dat je beter verdedigt. Het hele toernooi lag er ruimte tussen het middenveld en de verdediging, waar geen van de 3 centrale verdedigers echt wisten wat ze ermee moesten doen. Er was een matige organisatie omdat ze dit niet gewend zijn. Waarschijnlijk zou een andere veldbezetting met een verdediger minder juist een sterkere verdediging opleveren.Waah schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:31:
Tja als 2 spelers van Kroatië door 5 verdedigers heenwandelen, dan zou ik zeker niet wisselen naar 4 verdedigers ;-)
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ben zelf wel fan van Hyballa, hij heeft pas echt karakter en gif, altijd, misschien is hij daarom wel beter als bondscoach dan als clubcoach. Maar er zal wel een andere, slechte keus, uit de corporate pyramide genaamd KNVB komen, die zitten er niet voor goed beleid, alleen voor geld/carriere zoals altijd bij dat soort organisaties.VDS91 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:16:
Kijk eens naar een Bielsa, Löw of Sampaoli.
[ Voor 49% gewijzigd door KleineJoop op 28-06-2021 14:00 ]
Dat het in de wedstrijd niet loopt maakt het nog niet dat een speler geen zin heeftVerwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Oh, meneer had geen zin. Dat was tijdens de wedstrijd nog niet opgevallen:P
Hij zal wel moeten, anders krijgt ie geen bal aangespeeld.. En denk maar niet dat ie überhaupt een vrije trap mag nemen met Messi in het veld.Pompi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:17:
[...]
Ik ben benieuwd of hij door Messi op zijn plaats gezet gaat worden, zeker als die verhalen kloppen dat Messi soms een halve dictator in de kleedkamer is.
Hij was bij Lyon natuurlijk 1 van de sterren maar bij Barcelona staat hij denk ik wel onder Messi, Aguero en Griezmann in de pikorde. En dat zijn alleen nog maar de aanvallers. Een Pique zie zulk gedrag ook niet pikken.
Die spelers verdienen bakken met geld dankzij de kijkers. Dan hebben ze ook maar even door de vervelende interviews heen te werken.Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:28:
[...]
Precies dat!remco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Prima allemaal, maar dan moet je ook zeggen: 'Ik hoef geen reserve-aanvoerder meer te zijn, want ik wil alleen de lusten, niet de lasten'
XXXVI
Verwijderd
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Maar zijn houding zodra het even niet meezit doet mij soms anders vermoeden. Is denk ik ook iets persoonlijks, maar ik erger me kapot aan spelers die bij voorspoed hun verantwoordelijk wel pakken, maar bij tegenspoed zich zo laten kennen.Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:04:
[...]
Dat het in de wedstrijd niet loopt maakt het nog niet dat een speler geen zin heeft
Ongeacht zijn voetballend bijdrages in het Nederlands elftal is hij niet de beste persoon om reserve aanvoerder te zijn. Dat is overigens geen schande maar sommige spelers zijn er meer voor geschikt dan Depay.remco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Prima allemaal, maar dan moet je ook zeggen: 'Ik hoef geen reserve-aanvoerder meer te zijn, want ik wil alleen de lusten, niet de lasten'
Wat verdient een speler als Depay voor een wedstrijd in Oranje dan?toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Die spelers verdienen bakken met geld dankzij de kijkers. Dan hebben ze ook maar even door de vervelende interviews heen te werken.
Het meest verontrustende is nog dat Frank de Boer het zelf zó weer opnieuw zal doen. ‘Ja, hoor’, zei hij direct na de uitschakeling. ‘Ik weet zeker dat we verder kunnen met 5-3-2, wat ik trouwens liever 3-5-2 noem. Ik vond ons dominanter spelen dan Tsjechië, alleen gaat het in zulke wedstrijden om momenten. Malen krijgt de kans op 1-0 en die moet erin. Gebeurt niet, een minuut later krijgen we rood en is het de wereld op z’n kop. Ik vind dus niet dat dit aan het systeem ligt. Je zag onze wingsbacks Denzel Dumfries en Patrick van Aanholt op de achterlijn, onze middenvelders kunnen dit spelen en achterin ook. Maar je moet wel scherp zijn op de juiste momenten.’
Op de vraag waaróm het fout ging, gaf hij geen antwoord. Het lag niet aan het systeem, het was een beetje pech en te veel spelers waren niet helemaal fit en uit vorm op het verkeerde moment, zo stelde de bondscoach. Binnenkort evalueert hij samen met de KNVB. Als De Boer dan nóg niet zelfkritisch kan zijn en dingen ziet (dominantie) in een systeem (5-3-2) dat effectief (nul schoten op doel tegen Tsjechië) helemaal niets heeft opgeleverd, is het aan de bond om wél de juiste conclusie te trekken.
K to the KillaZ
Dan ben je echt helemaal van de kaart. De 2e helft met 4 3 3 tegen Macedonië zag je gewoon dat de veldbezetting zoveel beter was dan in de eerste helft met 5-3-2.
Nee!ephymerous schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:09:
[...]
Precies dat!
Kijk je alweer uit naar de felle Ajax - Feyenoord discussies het volgend seizoen?
Compleet met je eens! Wijnaldum wilt geen aanvoerder zijn, Depay kan geen aanvoerder zijn. Ik had die band direct aan de Ligt gegeven, met de Vrij als reserve-aanvoerder.Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:12:
[...]
Ongeacht zijn voetballend bijdrages in het Nederlands elftal is hij niet de beste persoon om reserve aanvoerder te zijn. Dat is overigens geen schande maar sommige spelers zijn er meer voor geschikt dan Depay.
In het elftal zou vrijwel iedereen een betere keuze daarvoor zijn.
Ik zou een De Vrij wel als reserve aanvoerder willen zien. Kan af en toe goed boos worden maar houd verder zijn emoties goed onder controle. Lijkt dus een beetje het Van Bommel type te zijn, iemand die jou wel op je plek kan zetten maar in het veld niet te ver uit de bocht vliegt.Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:12:
[...]
Ongeacht zijn voetballend bijdrages in het Nederlands elftal is hij niet de beste persoon om reserve aanvoerder te zijn. Dat is overigens geen schande maar sommige spelers zijn er meer voor geschikt dan Depay.
Geen idee wat de premies precies zijn, maar die zijn meer dan prima. Nog los van wat ze van de clubs al betaald krijgen. Bij het WK 2010 blijkbaar al 100k per speler na het bereiken van de kwartfinales.Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:12:
[...]
[...]
Wat verdient een speler als Depay voor een wedstrijd in Oranje dan?
We gaan nu toch niet doen alsof de meeste voetballers waanzinnig verdienen he? Weleens gekeken naar een honkballer, basketballer of formule 1 coureur? Dan verdient een voetballer gemiddeld gezien echt een broodkruimel. Hamilton 48 MILJOEN per jaartoolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Geen idee wat de premies precies zijn, maar die zijn meer dan prima. Nog los van wat ze van de clubs al betaald krijgen. Bij het WK 2010 blijkbaar al 100k per speler na het bereiken van de kwartfinales.
Bij het WK 2010 was de totale prijzenpot 300m ofzo, bij het EK nu 340m dus ik geloof niet dat die premies voor de spelers omlaag zullen zijn gegaan.
Dus als je bij werkgever A goed betaald krijgt moet je derhalve ook maar zaken uitvoeren voor werkgever B omdat je over de gehele linie rijkelijk beloond wordt?toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Geen idee wat de premies precies zijn, maar die zijn meer dan prima. Nog los van wat ze van de clubs al betaald krijgen.
Ik ben het deels wel met de Boer eens hoor. Zoals ze 5-3-2 spelen is het meer een verkapte 4-3-3 (Dumfries stond rechtsbuiten ipv rechtsachter).
Het ligt wat genuanceerder, het is een combinatie van het (verkeerd) toepassen van het systeem en een mandekking ipv zone.ElPaco schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:41:
[...]
Ik ben het deels wel met de Boer eens hoor. Zoals ze 5-3-2 spelen is het meer een verkapte 4-3-3 (Dumfries stond rechtsbuiten ipv rechtsachter).
Het probleem gisteren was dat niemand er zin in had en de Boer niet iemand in de selectie heeft die de gasten op het veld wat peper een hun reet kan stoppen. Je had gisteren bij wijze van spreken van Bommel in kunnen brengen voor de Roon om zo het vuur in het team aan te wakkeren, dan was het waarschijnlijk nog beter gaan lopen.
K to the KillaZ
En zou De Ligt dan rechtsachter zijn? Je krijgt een hele scheve bezetting als aan de andere kant niet hetzelfde gebeurt, slecht in balans.ElPaco schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:41:
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 28-06-2021 15:03 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De zone van Dumfries zou opgevangen kunnen worden door De Vrij / de Jong. Ook dat was een gekke keuze van de Boer: In feite stond de Ligt tussen Blind (Links) en de Vrij (rechts). Terwijl de Ligt jaren lang de rechter man van het duo was en de Vrij bij Inter de rol van "libero" vertolkt.ph4ge schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:02:
[...]
En zou De Ligt dan rechtsachter zijn? Je krijgt een hele scheve bezetting als aan de andere kant niet hetzelfde gebeurt, slecht in balans.
Een verkapte 433 heeft geen zin. Een rechtsback is geen rechtsbuiten, en 2 centrale spitsen zijn wat anders dan buitenspelers..
K to the KillaZ
Hamilton krijgt 32 miljoen dollar per jaar aan salaris, niet 48 miljoen. Dat laatste is inclusief allerlei sponsordeals etc. En dan heb je het over een coureur die élk jaar wereldkampioen wordt voor 7 jaar.CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:40:
[...]
We gaan nu toch niet doen alsof de meeste voetballers waanzinnig verdienen he? Weleens gekeken naar een honkballer, basketballer of formule 1 coureur? Dan verdient een voetballer gemiddeld gezien echt een broodkruimel. Hamilton 48 MILJOEN per jaar
Messi krijgt ook geen 70+ aan salarisWaah schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:12:
[...]
Hamilton krijgt 32 miljoen dollar per jaar aan salaris, niet 48 miljoen. Dat laatste is inclusief allerlei sponsordeals etc. En dan heb je het over een coureur die élk jaar wereldkampioen wordt voor 7 jaar.
Vergelijk dat met een Messi.... die 71 miljoen verdient, kaalen in euro's
Je kan niet roepen " de meeste voetballers verdienen niet waanzinnig", om vervolgens aan te komen met de absolute wereldtop
Daar zit het verschil tussen Nederlanders en de rest. De KNVB als werkgever zien.Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:41:
[...]
Dus als je bij werkgever A goed betaald krijgt moet je derhalve ook maar zaken uitvoeren voor werkgever B omdat je over de gehele linie rijkelijk beloond wordt?
Als je gaat honkballen in het equivalent van de Jupiler league (dus een subklasse in een land wat níét honkbal speelt in de grote regionen, zoals een spaanse competitie bij voetbal) mag je denk ik in je handjes knijpen als je uberhaupt betaald krijgtCryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:14:
[...]
Messi krijgt ook geen 70+ aan salarisVele malen minder. Ik heb het niet zo zeer over de toppers, maar over de gemiddelde speler. Dan liggen de bedragen in het voetbal beduidend lager dan in het honkbal, basketbal en F1. Mijn neefje (keeper van een Jupiler League club geweest) mocht het doen met 1400 euro netto en een Toyota Yaris
Daarom keept hij nu ook in de hoofdklasse
Wel zwart maar goed
Waarom Stekelenburg niet (als hij dat wil), rustige persoonlijkheid en bakken ervaring?remco112 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:31:
[...]
Compleet met je eens! Wijnaldum wilt geen aanvoerder zijn, Depay kan geen aanvoerder zijn. Ik had die band direct aan de Ligt gegeven, met de Vrij als reserve-aanvoerder.
Je negeert het deel over bonussen voor EK/WK maar gewoon? Ook van de KNVB krijgen ze flinke bedragen...Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:41:
[...]
Dus als je bij werkgever A goed betaald krijgt moet je derhalve ook maar zaken uitvoeren voor werkgever B omdat je over de gehele linie rijkelijk beloond wordt?
Die zal toch wel zn laatste interland hebben gekeept? Was al discutabel dat hij er bij zat en vervolgens een basisplaats kreeg, maar heeft sindsdien niet overtuigd en zit straks weer gewoon op de bank bij zn club. Bovendien kan je straks echt niet meer om de jonge garde heen en is Cilissen er ook gewoon weer bij.Gormenghast schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:36:
[...]
Waarom Stekelenburg niet (als hij dat wil), rustige persoonlijkheid en bakken ervaring?
Dat valt wel mee. Sowieso krijgen spelers wanneer ze spelen voor hun land ook salaris vanuit de KNVB. Dus stel je speelt voor Ajax, dan krijg je dus en je Ajax salaris en de premie van de KNVB. Dat ligt tussen de 5.000-25.000 euro per wedstrijd, afhankelijk van of het een oefenpot is of EK/WK etc.toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Je negeert het deel over bonussen voor EK/WK maar gewoon? Ook van de KNVB krijgen ze flinke bedragen...
Daarom vroeg ik ook naar wat ze nu precies krijgen maar zowel ik als jij lijken daar totaal geen beeld bij te hebben. Er is een aanname dat het veel is maar daar blijft het ook bij. In wat voor range zitten de flinke bedragen?toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Je negeert het deel over bonussen voor EK/WK maar gewoon? Ook van de KNVB krijgen ze flinke bedragen...
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Vrij simpel: omdat Stekelenburg helemaal nooit niet meer in het Nederlands elftal had mogen spelen. Ik snapte de keuze op zich best, maar hij is duidelijk passé. Alle 4 de goals tegen dit toernooi zag hij er niet goed uit. Het waren zeker geen grote fouten van de keeper, maar hij heeft ook nooit uitgestraald te heersen in de 16. Mij blijft het beeld van de 0-1 gisteren bij: een twijfelende keeper die komt maar zonder overtuiging en dus onder de bal door gaat. Nul belangrijke reddingen. Daarnaast traag met zijn spelhervattingen en onzuiver in de passing. Een Cillessen, Krul, Bizot, Bijlow of Drommel hadden het sowieso niet slechter gedaan.Gormenghast schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:36:
[...]
Waarom Stekelenburg niet (als hij dat wil), rustige persoonlijkheid en bakken ervaring?
Lezen svp... 100k in 2010 voor overleven groepsfase WK in een toernooi met minder prijzengeld. Dus dat is nu echt niet ineens 10k ofzo.Napo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:05:
[...]
Daarom vroeg ik ook naar wat ze nu precies krijgen maar zowel ik als jij lijken daar totaal geen beeld bij te hebben. Er is een aanname dat het veel is maar daar blijft het ook bij. In wat voor range zitten de flinke bedragen?
Wel delen door de hele selectietoolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Lezen svp... 100k in 2010 voor overleven groepsfase WK in een toernooi met minder prijzengeld. Dus dat is nu echt niet ineens 10k ofzo.
Rustig maar @toolkist, zolang je aannames als basis gebruikt om zo uit de hoek te komen is je argumentatie niet bijzonder sterk.toolkist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Lezen svp... 100k in 2010 voor overleven groepsfase WK in een toernooi met minder prijzengeld. Dus dat is nu echt niet ineens 10k ofzo.
Volgens mij haalt ie een potje Fifa 21 door elkaar en wat er daadwerkelijk gebeurd is.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Maar als je dan 4-3-3 speelt, zou je dan Dumfries rechtsbuiten zetten of kies je dan liever voor een andere speler?ElPaco schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:41:
[...]
Het probleem gisteren was dat niemand er zin in had en de Boer niet iemand in de selectie heeft die de gasten op het veld wat peper een hun reet kan stoppen. Je had gisteren bij wijze van spreken van Bommel in kunnen brengen voor de Roon om zo het vuur in het team aan te wakkeren, dan was het waarschijnlijk nog beter gaan lopen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
[ Voor 32% gewijzigd door Luxicon op 28-06-2021 22:22 ]
...
Dit inderdaad. En daarmee maak je je elftal voorspelbaar, kwetsbaar en weinig flexibel. Koeman deed dit juist goed.KillaZ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Het ligt wat genuanceerder, het is een combinatie van het (verkeerd) toepassen van het systeem en een mandekking ipv zone.
Ik had in de voorbereiding al het idee dat De Ligt het niet zo zag zitten met 5-3-2. Die eerste oefenwedstrijd (wat was het, Georgië ofzo) speelde hij ook als een dweil. Ik denk dat De Boer hem maar in het midden heeft gezet zodat De Ligt in ieder geval iemand naast zich heeft, want blijkbaar is het te moeilijk om als buitenste verdediger te verdedigen? Tsja.KillaZ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:08:
[...]
De zone van Dumfries zou opgevangen kunnen worden door De Vrij / de Jong. Ook dat was een gekke keuze van de Boer: In feite stond de Ligt tussen Blind (Links) en de Vrij (rechts). Terwijl de Ligt jaren lang de rechter man van het duo was en de Vrij bij Inter de rol van "libero" vertolkt.
Hoe dan ook, kutwedstrijd, kutkeuzes
[ Voor 12% gewijzigd door Shabbaman op 28-06-2021 22:56 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Een goede coach zou (snel genoeg) inzien dat zijn huidige opzet in de wedstrijd niet werkt en voert TIJDENS de wedstrijd wijzigingen door en/of verandert van tactiek.Shabbaman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:56:
[...]
Dit inderdaad. En daarmee maak je je elftal voorspelbaar, kwetsbaar en weinig flexibel. Koeman deed dit juist goed.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb dat voor de kans van Malen en de overtreding van de Ligt niet gezien. De nul schoten op doel zegt ook veel. De lange passes van Stekelenburg die 2 van de 3 keer balverlies opleverden ook niet. Het klopte tactisch gewoon niet. Hoe kan het dat je tegenstander met 1 spits speelt, wij met 3 centrale verdedigers en we niet onder de 'druk' vandaan kunnen voetballen. Defensief was het hele toernooi al matig ondanks de 3-5-2 of 5-3-2. Dat het wel kan om een tactische omzetting te doen heeft Denemarken tegen Wales laten zien.Luxicon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:18:
Al was alles anders als Malen scoorde, of de Ligt geen hands maakte..
https://nos.nl/collectie/...-bondscoach-ter-discussieDe KNVB voert deze week al gesprekken met Frank de Boer om diens toekomst als bondscoach van het Nederlands elftal te bespreken. Na de teleurstellende uitschakeling van Oranje in de achtste finale van het EK tegen Tsjechië, ligt De Boer flink onder vuur.
Uit diverse hoeken klinkt het zelfs dat de kans klein is dat De Boer nog op de bank zit als het Nederlands elftal op 1 september de WK-kwalificatie hervat met een cruciale uitwedstrijd tegen Noorwegen.
Nederland is geen Ajax natuurlijk. Die gasten spelen maar een paar potjes per jaar samen, dus super-vloeiend zoals bij Ajax de tegenstander wegtikken gaat ze nooit lukken. Je moet het hebben van individuele klasse, hard werken en cup-fighters mentaliteit (zoals Zwitserland gisteren). Alle drie die facetten heb ik dit toernooi niet gezien bij Oranje.PolarBear schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:48:
[...]
Ik heb dat voor de kans van Malen en de overtreding van de Ligt niet gezien. De nul schoten op doel zegt ook veel. De lange passes van Stekelenburg die 2 van de 3 keer balverlies opleverden ook niet. Het klopte tactisch gewoon niet. Hoe kan het dat je tegenstander met 1 spits speelt, wij met 3 centrale verdedigers en we niet onder de 'druk' vandaan kunnen voetballen. Defensief was het hele toernooi al matig ondanks de 3-5-2 of 5-3-2. Dat het wel kan om een tactische omzetting te doen heeft Denemarken tegen Wales laten zien.
Toen we met 10 man stonden was het helemaal on inspirerend. Ik kan mij een wedstrijd Chelsea - Ajax herinneren waar Ajax met 9 man stond en meer creëerde dan het Nederlands elftal in een hele 8e finale.
Wat het Nederlands elftal goed kan gebruiken is een ervaren coach van buiten Nederland die iets objectiever naar de spelers kijkt, durft uit te gaan van statistiek en meer tactisch onderlegd is. Maar dat zal wel niet gebeuren.
ElPaco schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:02:
Vraag is alleen, wie dan?
Het gaat ook om mentaliteit. Na de rode kaart en de 1-0 tegen gebeurde er niets. Geen aanvalszin, geen wervelde slotfase, geen alles of niets. Dat heeft deels te maken met ingespeeld zijn, maar ook met mentaliteit, veerkracht en wil. Als Oranje de laatste 30 minuten volle bak had aangevallen was de wedstrijd wellicht anders uitgevallen. Dan hadden we misschien ook wel een extra tegendoelpunt weggegeven maar veel meer kans gehad om te scoren dan nu.Erapaz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:06:
[...]
Nederland is geen Ajax natuurlijk. Die gasten spelen maar een paar potjes per jaar samen, dus super-vloeiend zoals bij Ajax de tegenstander wegtikken gaat ze nooit lukken.
Dat vond ik nog het meeste beschamende. Dat je met tien man komt en met 2-0 verliest omdat je 1-0 bent achtergekomen en alles of niks speelt, ok. Dan ga je strijdend ten onder.PolarBear schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:12:
[...]
Het gaat ook om mentaliteit. Na de rode kaart en de 1-0 tegen gebeurde er niets. Geen aanvalszin, geen wervelde slotfase, geen alles of niets. Dat heeft deels te maken met ingespeeld zijn, maar ook met mentaliteit, veerkracht en wil. Als Oranje de laatste 30 minuten volle bak had aangevallen was de wedstrijd wellicht anders uitgevallen. Dan hadden we misschien ook wel een extra tegendoelpunt weggegeven maar veel meer kans gehad om te scoren dan nu.
[ Voor 67% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-06-2021 12:17 ]
Gordon? Geen idee wie het is.....
Elect a clown, expect a circus.
Die mentaliteit heb ik het hele toernooi niet gezien, stond ook in mijn post, geen cup fighters.PolarBear schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:12:
[...]
Het gaat ook om mentaliteit. Na de rode kaart en de 1-0 tegen gebeurde er niets. Geen aanvalszin, geen wervelde slotfase, geen alles of niets. Dat heeft deels te maken met ingespeeld zijn, maar ook met mentaliteit, veerkracht en wil. Als Oranje de laatste 30 minuten volle bak had aangevallen was de wedstrijd wellicht anders uitgevallen. Dan hadden we misschien ook wel een extra tegendoelpunt weggegeven maar veel meer kans gehad om te scoren dan nu.
Zoals bewezen in 1998 kan een ‘softe’ coach / people manager met een grote reputatie als speler, met een solide keiharde trainer ernaast hoge ogen gooien.ElPaco schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:02:
We mogen dromenVraag is alleen, wie dan? We kunnen we gezamenlijk iemand uit dit topic naar voren schuiven toch? Met input van iedereen hier
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Cocu, dat is toch ook die coach die na PSV overal mislukt? Past perfect in het rijtje dus..Ramzzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:33:
[...]
Zoals bewezen in 1998 kan een ‘softe’ coach / people manager met een grote reputatie als speler, met een solide keiharde trainer ernaast hoge ogen gooien.
Dus bijv. Cocu (reputatie als speler) met Henk Ten Cate zou prima kunnen.
Je zou het met Pierre van Hooijdonk kunnen proberen. Die tolereert alleen zijn eigen ego, weet niets van heilige huisjes, weet alles beter.donleone83 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:51:
[...]
Cocu, dat is toch ook die coach die na PSV overal mislukt? Past perfect in het rijtje dus..
Je hebt voor een nationaal team m.i. juist een resultaattrainer nodig die boven de groep staat, ego’s niet tolereert en heilige huisjes omver trapt. In NL zijn dat Koeman, LvG en Dickie Advocaat. Daar houdt het wel op helaas want die gaan het allemaal niet doen. Het alternatief is de België route met Martinez waarbij je een trainer een aantal jaar met een vrij vaste groep de kans geeft patronen in te slijpen en op een herkenbare manier te gaan voetballen. Maar ja, vind maar eens een bewezen succestrainer die deze uitdaging aan wil gaan. Dan moet je toch buiten NL gaan kijken.
alles kan off-topic
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-06-2021 13:17 ]
Tomorrow is not today!
alles kan off-topic
Hij lijkt mij inderdaad geschikt, het is maar een periode van 1,5 jaar en in september moeten ze er staan. We moeten echten niet de illusie hebben dat er dan wat opgebouwd wordt.Ankona schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:23:
Dat wordt gewoon Dick Advocaat.
Die vent zit zich thuis toch al te vervelen en er moet iemand staan die in september al resultaat kan pakken.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Frank Rijkaard die heeft zich ergens bewezen? Die titels hadden ze ook zonder trainer wel gewonnen bij Barcelona. Voor de rest is ie overal voortijdig ontslagen en bij Sparta zelfs gedegradeerd.Lordy79 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:38:
Dus om toch een serieuze naam te noemen: Frank Rijkaard. Die heeft het eerder ver geschopt maar zich ook als clubtrainer bewezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 29-06-2021 13:42 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ach, als je de champions league wint en met Oranje de halve finale haalt vind ik wel dat je iets hebt gepresteerd.Gunner schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:41:
[...]
Frank Rijkaard die heeft zich ergens bewezen? Die titels hadden ze ook zonder trainer wel gewonnen bij Barcelona. Voor de rest is ie overal voortijdig ontslagen en bij Sparta zelfs gedegradeerd.
Die CL-finale herinner ik me welLordy79 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Ach, als je de champions league wint en met Oranje de halve finale haalt vind ik wel dat je iets hebt gepresteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 29-06-2021 14:13 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Is ook een beetje geluk geweest. Zo'n grote reputatie had Martinez niet toen hij naar België ging. Swansea, Wigan en Everton, dat zijn geen echte topclubs. Een FA cup had hij dan weer wel gewonnen.donleone83 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:51:
[...]
Het alternatief is de België route met Martinez waarbij je een trainer een aantal jaar met een vrij vaste groep de kans geeft patronen in te slijpen en op een herkenbare manier te gaan voetballen. Maar ja, vind maar eens een bewezen succestrainer die deze uitdaging aan wil gaan. Dan moet je toch buiten NL gaan kijken.
Als 1 bekerwinst genoeg is, is Fred Rutten vrij.Anton.net schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:15:
[...]
Is ook een beetje geluk geweest. Zo'n grote reputatie had Martinez niet toen hij naar België ging. Swansea, Wigan en Everton, dat zijn geen echte topclubs. Een FA cup had hij dan weer wel gewonnen.
Maar het heeft gewerkt in België, dus zou voor Nederland ook een interessante piste kunnen zijn. Gewoon een persconferentie organiseren met de boodschap: ''wij zoeken een nieuwe bondscoach, iedereen mag zich aanmelden, overtuig ons dat jij de beste keuze bent.''
Als daar niks uitkomt kan je nog steeds terugvallen op een veiligere keuze als Dick Advocaat
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 29-06-2021 14:22 ]
Volgens het AD gaat het alleen nog over de ontslagvergoeding:Dr. Strangelove schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:16:
De Boer vandaag al op het matje bij de KNVB. Als ze de cojones maar hebben om hem eruit te schoppen. Nog voor de 1/8ste finales voorbij zijn, nieuwe coach voor het EK is afgelopen. Ff doorpakken.
Trek een zak geld en huur Guardiola in. Duur, maar heb je ook wat
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Misschien viel het niet op, maar met de 'softe people manager' met een 'sterke man erachter' bedoelde in exact die man, ja.Lordy79 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:38:
De enige goede, zekere alternatieven zijn Dick Advocaat en Louis van Gaal maar volgens mij willen die niet meer.
Of - zoals ik al eerder schreef - we moeten iemand regelen die Michels tot leven kan wekken.
Dus om toch een serieuze naam te noemen: Frank Rijkaard. Die heeft het eerder ver geschopt maar zich ook als clubtrainer bewezen.
En anders gewoon toch een buitenlander.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
dat vind ik zo'n onzin. Betaal zo'n man gewoon per wedstrijd en nu zou hij na een slechte prestatie ook nog een ontslagvergoeding moeten krijgen?loekf2 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:25:
[...]
Volgens het AD gaat het alleen nog over de ontslagvergoeding:
Ik vind elke CL winst knap maar natuurlijk hangt veel af van je materiaal en dan zit je bij Barca meestal wel goed.Gunner schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:12:
[...]
Die CL-finale herinner ik me wel![]()
Als de tegenpartij niet heel vroeg een hele twijfelachtige rode kaart had gehad (keeper) had die finale er heel anders uit kunnen zienToch blijf ik erbij dat dat met dat Barcelona-elftal niet zo heel uitzonderlijke prestatie was.
Hoe zie je het dan voor je dat je een bondscoach voor een langere tijd bind en ze niet de eerstevolgende trein naar Barcelona nemen?Lordy79 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:02:
[...]
dat vind ik zo'n onzin. Betaal zo'n man gewoon per wedstrijd en nu zou hij na een slechte prestatie ook nog een ontslagvergoeding moeten krijgen?
Koeman had volgens mij een clausule dat als Barcelona zich zou aandienen, hij weg zou mogen. Dus dat is iets speciaals.Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:10:
Hoe zie je het dan voor je dat je een bondscoach voor een langere tijd bind en ze niet de eerstevolgende trein naar Barcelona nemen?
Zo'n clausule had je nu natuurlijk niks aan gehad aangezien de kwalificatie voor Qatar pas net begonnen isLordy79 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Koeman had volgens mij een clausule dat als Barcelona zich zou aandienen, hij weg zou mogen. Dus dat is iets speciaals.
Maar als je nou gewoon in een toekomstig contract zet dat als Nederland zich niet plaats voor het WK2022, de KNVB het recht heeft om het contract te ontbinden zonder afkoopsom/ontslagvergoeding.
Omgekeerd kan de bondscoach een flinke premie tegemoet zien als Nederland zich wel plaatst en het schopt tot [noem maar wat] de halve finale van het WK.
Enfin, ik ben een stuurman aan wal; er zullen vast goede redenen zijn dat het niet zo werkt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Een contract zou zekerheid moeten geven aan beide partijen, dit is meer een eenzijdige zekerheid voor de KNVB en in mindere mate voor de bondscoach, een bondscoach die tot op een bepaald niveau afhankelijk is van de spelers, hun vorm of blessures en hoe de tegenstander is. Welke trainer gaat zijn verdere loopbaan dermate afhankelijk maken van factoren waar hij/zij weinig tot geen invloed op heeft?Lordy79 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Koeman had volgens mij een clausule dat als Barcelona zich zou aandienen, hij weg zou mogen. Dus dat is iets speciaals.
Maar als je nou gewoon in een toekomstig contract zet dat als Nederland zich niet plaats voor het WK2022, de KNVB het recht heeft om het contract te ontbinden zonder afkoopsom/ontslagvergoeding.
Omgekeerd kan de bondscoach een flinke premie tegemoet zien als Nederland zich wel plaatst en het schopt tot [noem maar wat] de halve finale van het WK.
Enfin, ik ben een stuurman aan wal; er zullen vast goede redenen zijn dat het niet zo werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 29-06-2021 16:21 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 51% gewijzigd door Terranova op 29-06-2021 16:29 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nee, echthallom schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:32:
De boer gaat weg
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq