Ik deed een vriendelijk verzoek, ophouden dus.
[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 08-06-2021 21:23 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 08-06-2021 21:23 ]
Bij Spanje doen ze dat dus wel. 6 extra spelers die nog opgeroepen kunnen worden blijven trainen en zijn dus niet op vakantie gegaan.ph4ge schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:33:
Als De Boer spelers op standby had willen zetten had hij dat met ze af moeten spreken. Het hele schema van die spelers wordt geregeld voor ze in overleg met de club, zodat ze de voorbereiding volgens plan kunnen volgen en fit zijn als het weer moet. Als de afspraak is dat ze nu op vakantie mogen dan gaan ze.
Ik zie dat overigens als geen probleem. Ik denk zelfs dat het een enorme boost is om alsnog opgeroepen te worden en dat dat opweegt tegen een paar dagen niet trainen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Niet waar.Quad schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:00:
[...]
Bij Spanje doen ze dat dus wel. 6 extra spelers die nog opgeroepen kunnen worden blijven trainen en zijn dus niet op vakantie gegaan.
[ Voor 6% gewijzigd door strafschop op 09-06-2021 10:19 ]
Het gaat daar niet helemaal naar wens…strafschop schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:15:
[...]
Niet waar.
Los cuatro jugadores, que estaban de vacaciones, han acudido sin dudar a la llamada de Luis Enrique y alguno de ellos podría colarse en la lista de la Eurocopa
Van de eerste vijf waren er vier al op vakantie.
Kepa werd pas een dag later opgeroepen. Die stond ook niet op stand-by.
Niet vaccineren EK-selectie komt Spanje duur te staan: twee besmettingen
Waarom zijn onze voetballers niet gevaccineerd voor het EK Voetbal, vraagt Spanje zich af, nu alweer de tweede speler in La Selección positief test op het coronavirus. De besmettingen - en de angst voor meer - schoppen de voorbereiding van Spanje volledig in de war.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
XXXVI
En welke vleugelverdedigers wil je opstellen die een bal voor het doel kunnen slingeren?Pompi schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:31:
Als we toch 532 moeten spelen, kunnen we dan niet het volgende doen:
5 verdedigers
Wijnaldum en Frenkie
Memphis
L. de Jong en Weghorst
Memphis dan met een vrije rol achter de 2 lange en sterke spitsen. Dan kan hij zoals hij graag wil gaan zwerven en af en toe diep gaan. Die 2 spitsen zijn beide een 2-mans spitsen duo prima gewend.
Als de LWB en RWB dan gewoon ballen voor het doel gooien, is er altijd wel iemand die hem kan koppen of dat de afvallende bal voor iemands voeten valt. Speel je verder ook met genoeg zekerheid achterin en hoef je Marten de Roon tenminste niet op te stellen. Dan laat je binnen deze opstelling de meeste mensen nog enigszins in hun beste rol spelen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dumfries heeft toch een prima voorzet? En Timber moet dat vast ook wel kunnen met de balcontrole die hij als CV heeft laten zien. Heeeel eventueel zou je nog een Promes als RWB kunnen gebruiken, zoals hij in zijn tijd bij Sevilla deed. Als aanvaller raakt hij geen pepernoot, maar misschien kan hij nog van nut zijn met voorzetten.Malfunctions schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:44:
[...]
En welke vleugelverdedigers wil je opstellen die een bal voor het doel kunnen slingeren?
Blind, ok. Maar die is verdedigend dan weer kwetsbaar. Maar op rechts?
voetballers en zelfkritiekephymerous schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:23:
Die Marten de Roon heeft geen zelfkritiek Hij weet toch zelf ook wel dat hij schadelijke persoonlijke informatie heeft over de bondscoach. Een andere reden om 'm op te stellen is namelijk niet te bedenken.
Oranje gaat voor eerste zege op EK sinds 2008
Het klinkt surrealistisch, maar de laatste keer dat het Nederlands elftal een EK-wedstrijd won, is dertien jaar geleden. Destijds werd Roemenië in de voor Oranje zeer succesvolle groepsfase van het EK 2008 met 2-0 verslagen.
Sindsdien werd vier keer verloren op een EK (in 2008 van Rusland in de kwartfinales en in 2012 van Denemarken, Duitsland en Portugal in de groepsfase), waarmee Nederland tot de landen met de langste verliesreeks op een Europees kampioenschap behoort. Het record is in handen van Joegoslavië, dat tussen 1968 en 2000 zes keer verloor.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Feitelijk natuurlijk geheel correct, Willem II heeft bijvoorbeeld al meer dan 21 jaar niet weten te scoren in de Champions League. Uiteindelijk zijn het niet meer dan sensationele titels die clicks kunnen genereren.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:04:
Rare statistiek, dus als iemand op het EK meedeed (en dus verloor), daarna tot 2016 niet meedeed aan het EK. En in 2016 een wedstrijd wint, dan heeft volgens deze berichtgeving 28 jaar geen EK wedstrijd gewonnen.
Tel het aantal wedstrijden dan niet gewonn is, dat lijkt me een logischere statistiek.
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 11-06-2021 13:25 ]
Sorry, ik ben een beetje uit de voetbatrivia, maar wat is het antwoord?MeNTaL_TO schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:04:
Rare statistiek, dus als iemand op het EK van 1988 meedeed (en dus verloor), daarna tot 2016 niet meedeed aan het EK. En in 2016 een wedstrijd wint, dan heeft volgens deze berichtgeving 28 jaar geen EK wedstrijd gewonnen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Als je met Turpin moet vergelijken... dan zelfs Gözübüyük nog best ok. Of dat vrouwtje dat laatst een wedstrijd van het NL elftal probeerde te leiden maar het totaal niet kon volgen.Harribo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:24:
Duitser Brych fluit Nederland Oekraïne.
Dat is wel vaak een goede relaxte scheidsrechter.
Beter dan een Turpin.
alles kan off-topic
Ik ga voor deze boodschap aan Frank de Boer
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 49% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-06-2021 20:17 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Nou ik denk dat Depay echt wel wat meningen heeftHarribo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:54:
Valt me op dat zowel de Boer als de spelers allemaal van die slappe positieve teksten hebben in de media.
Sfeer is goed, we hebben er vertrouwen in, spelen goed etc etc
Net alsof de supporter achterlijk is... Iedereen kan toch zien dat er van alles aan schort.
Irritant.
Zegt ook genoeg dat dit Oranje geen persoonlijkheden met een mening herbergt. Zie je terug in het veld.
WK98 waardeloze groepsfase noemen is scorebordjournalistiek. Tegen België en Mexico had Nederland vooral pech en een domme Kluivert en tegen Zuid-Korea liep het als een trein. Die groepsfase was qua spel in lijn met de rest van het toernooi.DirtyBird schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:21:
WK '98: waardeloze groepsfase, met 5 punten door, schitterende wedstrijden tegen argentinie en brazilie.
En wanneer was t, 2004 ofzo, die droompoule waarbij italie en frankrijk werden afgedroogd. Heel NL op rozen, kansloos onderuit in de kwartfinale.
Doe mij maar een matige poulefase
Dat was het Ek2008 met van Basten. Kansloos eraf tegen Rusland van guus hiddinkDirtyBird schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:21:
En wanneer was t, 2004 ofzo, die droompoule waarbij italie en frankrijk werden afgedroogd. Heel NL op rozen, kansloos onderuit in de kwartfinale.
Doe mij maar een matige poulefase
Ik zat met wat vrienden in een coffeeshop die wedstrijd te kijken.. we wisten niet wat we zagen! Rusland was echter... twilight zone.. niks lukte.KingKoning schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:49:
[...]
Dat was het Ek2008 met van Basten. Kansloos eraf tegen Rusland van guus hiddink
[ Voor 43% gewijzigd door Nibbz op 12-06-2021 10:02 ]
13:37
In dit geval oneens, ik vind het een vrij logische statistiek. De meeste Nederlanders vinden dat oranje gewoon op een EK thuis hoort een zelfs ver hoort te komen.Napo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:11:
Feitelijk natuurlijk geheel correct, Willem II heeft bijvoorbeeld al meer dan 21 jaar niet weten te scoren in de Champions League. Uiteindelijk zijn het niet meer dan sensationele titels die clicks kunnen genereren.
Welkom in de hedendaagse mediawereld
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In 2024 kunnen ze natuurlijk berichten dat ze al 3 jaar (normaal 4) geen wedstrijd op het EK hebben gewonnen indien ze zich kwalificeren. De statistiek vertekend bijzonder snel bij dit soort eindrondes. 1 slechte editie en 1 jaar niet kwalificeren (wat inderdaad best wel een schande is met de huidige aantallen deelnemers) en je zit al op de 12 jaar.Gonadan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:15:
[...]
In dit geval oneens, ik vind het een vrij logische statistiek. De meeste Nederlanders vinden dat oranje gewoon op een EK thuis hoort een zelfs ver hoort te komen.
In dat licht is het om je kapot te schamen dat je zo lang niet mee gedaan hebt, laat staan een wedstrijd gewonnen.
Maar dat is mijn punt. Het vertekent helemaal niets, het wordt gewoon pijnlijk duidelijk hoe hard we ons moeten schamen.Napo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:54:
[...]
In 2024 kunnen ze natuurlijk berichten dat ze al 3 jaar (normaal 4) geen wedstrijd op het EK hebben gewonnen indien ze zich kwalificeren. De statistiek vertekend bijzonder snel bij dit soort eindrondes. 1 slechte editie en 1 jaar niet kwalificeren (wat inderdaad best wel een schande is met de huidige aantallen deelnemers) en je zit al op de 12 jaar.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 104% gewijzigd door Harribo op 15-06-2021 17:42 ]
Ja ging niet helemaal goedElPaco schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:12:
@Harribo volgens mij heb je per ongeluk op quote geklikt ipv wijzig
Dit topic, als je het over FdB en anderen omtrent het NL elftal wilt hebben.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
[ Voor 68% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2021 00:42 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Met welke opties...?ph4ge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:50:
Kan iemand een polletje maken over het lot van Frank de Boer?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Probleem is alleen, wie stel je dan aan als bondscoach? En nog groter probleem; de zelfde spelers staan over 1,5 weer in het veld bij het WK, we hebben gewoon niks beter. Spelers als Depay, Wijnaldum en de Roon zullen gewoon weer van de partij zijn. Wij zijn gewoon middelmaat qua nationale elftal waarbij de verwijtingen na enkele overwinningen tegen mindere tegenstanders onrealistisch hoog is.ph4ge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:50:
Kan iemand een polletje maken over het lot van Frank de Boer?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wijnaldum deelde gewoon in de malaise maar Wijnaldum stond in menig lijstje met uitblinkers van de eerste ronde, pikte ook zijn gebruikelijke goal weer mee dus why oh why zou De Boer die niet hebben moeten opstellen?Luxicon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:46:
Opzich vond ik de tactiek van de Boer prima, al stonden er denk ik hier en daar namen opgesteld die eruit mochten, bijvoorbeeld Wijnaldum. De linksback bij NL is ook geen feest. De spitsenpositie is al tijden een probleem.. wel met Depay i.c.m. spitsen tot op heden. Volgens mij kan dit elftal veel beter, maar ligt de nadruk teveel op Depay en Wijnaldum. Minder op het collectief. Zie steeds Depay, Wijnaldum en Dumfries elkaar zoeken.. alsof ze zich af willen scheiden van de rest.
Ben het met je eens dat we voorin weinig hebben, al denk ik wel dat Malen in potentie de absolute top kan halen.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:05:
[...]
Wijnaldum deelde gewoon in de malaise maar Wijnaldum stond in menig lijstje met uitblinkers van de eerste ronde, pikte ook zijn gebruikelijke goal weer mee dus why oh why zou De Boer die niet hebben moeten opstellen?
En wie anders in godsnaam? Aan Klaassen als tien heb je ook alleen maar wat als je in de zestien komt. Dat is ook geen creërende speler. Feit is dat we er daar ook te weinig van hebben. Dat is ook gewoon het hele probleem van Oranje. We hebben alleen De Jong maar die scoort dan eigenlijk nog te weinig.
Op Depay valt het nodige aan te merken en hij is een momentenvoetballer maar accepteer nu eens dat we niet beter hebben. Weghorst is maar een modale zwoeger en Gakpo komt net kijken.
Het gebrek aan realisme lijkt me ook het probleem van De Boer. Ik hoor hem nog steeds praten over "dominant spelen". Maar welk systeem we ook spelen: we hebben aanvallend niet de kwaliteit om iedere tegenstander zomaar de wil op kunnen leggen.
Dus dan kunnen we in dit soort forums gaan mekkeren op Wijnaldum of De Roon of het feit dat De Jong nu slecht speelde. Maar dat is over meerdere wedstrijden niet het probleem van Oranje.
[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 27-06-2021 22:13 ]
- Vierendelen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mwha, het is wel de nummer 40 van de wereld ranglijst he. Ik zeg ook niet dat je ze totaal weg moet spelen, maar Tsjechie heeft gewoon de betere kansen gehad. Voor de rest heeft NL 1 keer met Malen voor de goal gestaan. Tsjechië speelde met 1 spits .. Tegen 5!!! Verdedigers. Hoe kan je dan in godsnaam 2 100 procent kansen weggeven?D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:14:
@FrankoNL
Ik vind ook dat De Boer het slecht heeft gedaan. Maar besef dat geen enkel land buiten de absolute toppers 90 minuten dominant speelt tegen een stug land als Tsjechië. Dat is onrealistisch.
[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 27-06-2021 22:20 ]
Vrij zorgwekkend dat Frank de Boer niet verder komt dan 'details' en 'momenten'. Terwijl het Nederland de hele wedstrijd niet gelukt is om fatsoenlijk onder de minimale pressing van Tsjechië uit te spelen #nedtsj
— Pieter Zwart (@PieterZwartNL) 27 juni 2021
Kan iemand het artikel lezen (https://www.vi.nl/pro/ana...olberg-in-stelling-bracht)? Heb zelf geen vi abonnement maar ben wel benieuwd.De bondscoach van Denemarken had gisteren 13 minuten nodig om exact hetzelfde tactische probleem op te lossen https://t.co/UxVH0CJ2wU
— Pieter Zwart (@PieterZwartNL) 27 juni 2021
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dit zegt alles.gws24 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:20:
Alleen het feit al dat hij Promes inbrengt voor Malen, zeker gezien de invalbeurt van Promes de vorige wedstrijd, is gewoon een brevet van onvermogen. En de verklaring dat Malen maar 60 minuten zou kunnen spelen is echt lachwekkend, dat was blijkbaar zijn plan van tevoren al en blijkbaar kan hij daar niet van afwijken als de situatie daarom vraagt.
[Twitter][Twitter] Kan iemand het artikel lezen (https://www.vi.nl/pro/ana...olberg-in-stelling-bracht)? Heb zelf geen vi abonnement maar ben wel benieuwd.
0 schoten op doel... Das voor t eerst in 31 jaar sinds de statistieken worden bijgehouden.Waah schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:20:
heb ik een andere wedstrijd gekeken? Het begin van de wedstrijd kwam Tsjechië er niet aan te pas. Met genoeg aanvallend vermogen.
Die Zwart van VI heeft altijd interessante stukken die verder gaan dan het slechte spel van Jantje of Pietje. Maar nee, geen abbo hier.gws24 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:20:
[Twitter][Twitter] Kan iemand het artikel lezen (https://www.vi.nl/pro/ana...olberg-in-stelling-bracht)? Heb zelf geen vi abonnement maar ben wel benieuwd.
D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:24:
[...]
Die Zwart van VI heeft altijd interessante stukken die verder gaan dan het slechte spel van Jantje of Pietje. Maar nee, geen abbo hier.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
En daarom kijk ik liever naar de westrijd dan de statistiekenLordy79 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:22:
[...]
0 schoten op doel... Das voor t eerst in 31 jaar sinds de statistieken worden bijgehouden.
Peter Bosz of Van Bronckhorst. Wellicht wil Advocaat nog een laatste kunstje doen. Voor mij part Ron Jans. Letterlijk elk ander persoon is beter geschikt.Han schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:05:
[...]
Probleem is alleen, wie stel je dan aan als bondscoach? En nog groter probleem; de zelfde spelers staan over 1,5 weer in het veld bij het WK, we hebben gewoon niks beter. Spelers als Depay, Wijnaldum en de Roon zullen gewoon weer van de partij zijn. Wij zijn gewoon middelmaat qua nationale elftal waarbij de verwijtingen na enkele overwinningen tegen mindere tegenstanders onrealistisch hoog is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Rustig over nadenken? Over twee maanden moet je er staan, uit tegen Noorwegen. Een wedstrijd die zeker niet veel eenvoudiger gaat zijn dan deze pot tegen Tsjechië. Verlies je hem, dan staat het WK fors op de tocht en bij dat WK heb jij in elk geval niks te zoeken.Frank de Boer gaat de komende weken nadenken of hij bondscoach van het Nederlands elftal wil blijven. Hij zei dat na de uitschakeling van Oranje door Tsjechië op het EK.
"Daar hoef ik nu geen antwoord op te geven. Daar ga ik de komende weken rustig over nadenken", antwoordde hij op de vraag van verslaggever Jeroen Stekelenburg of hij bondscoach wil blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-06-2021 22:27 ]
Heb jij toevallig per ongeluk naar een wedstrijd van Italië uit de groepsfase zitten kijken?Waah schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:25:
[...]
En daarom kijk ik liever naar de westrijd dan de statistieken![]()
Laatste pass ging steeds niet goed. Das zeker een ding... We doen nu net of het superslecht stond. Het was gewoon (in het begin) aanvallend voetbal. Wat we allemaal zó geweldig vinden om te zien.
Maarja, de kwaliteiten van Oranje zijn daar nu niet helemaal naar
Gewoon een buitenlandse trainer strikken.ph4ge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:25:
[...]
Peter Bosz of Van Bronckhorst. Wellicht wil Advocaat nog een laatste kunstje doen. Voor mij part Ron Jans. Letterlijk elk ander persoon is beter geschikt.
Dat we van Tsjechië verliezen heeft niks met het materiaal te maken, idem verlies tegen Turkije. Die hebben geen beter materiaal.
Misschien moeten we meneer Michels maar eens necromansjen...D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:28:
@ph4ge
Gio? Die hebben we als Feyenoorders afgemaakt om zijn beperkte tactische bagage. Krijgt hij dan een hulplijn naar de aanleunwoning van Advocaat?
Er is vast wel ergens op deze aardbol een betere trainer dan De Boer te vinden. Tactisch is hij keihard door het ijs gezakt. Zijn analyse na de wedstrijd zou al voldoende moeten zijn om hem te ontslaan. Volstrekt ongeschikt.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:28:
@ph4ge
Gio? Die hebben we als Feyenoorders afgemaakt om zijn beperkte tactische bagage. Krijgt hij dan een hulplijn naar de aanleunwoning van Advocaat?
Maar dat valt toch wel mee? De kern van het elftal speelt gewoon in de Europese top, en dan was van Dijk er nog niet eens bij. Dit is echt een prima selectie waarmee je, zeker met deze loting, gewoon de halve finale moet kunnen halen. Ik vind deze selectie echt niet minder dan pak hem beet Italië.GrooV schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:30:
De boer is kansloos.
We hebben echt geen super lichting maar elke andere fatsoenlijke coach had er iets van gemaakt.
Hij kan spelers niet motiveren en maakt rare keuzen, weg er mee.
HOEZO WISSEL JE DE BESTE AANVALLER ALS JE MET 10 MAN STAAT??? Als malen op was dan gaf ie dat zelf wel aan…
[ Voor 6% gewijzigd door FrankoNL op 27-06-2021 22:32 ]
Zeker maar dan wil ik er graag eentje voor terug die 't wel kanph4ge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:31:
[...]
Er is vast wel ergens op deze aardbol een betere trainer dan De Boer te vinden. Tactisch is hij keihard door het ijs gezakt. Zijn analyse na de wedstrijd zou al voldoende moeten zijn om hem te ontslaan. Volstrekt ongeschikt.
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 27-06-2021 22:34 ]
Malen eruit vind ik nog tot daar aan toe, het is Promes erin wat het volkomen onbegrijpelijk maakte.GrooV schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:30:
HOEZO WISSEL JE DE BESTE AANVALLER ALS JE MET 10 MAN STAAT??? Als malen op was dan gaf ie dat zelf wel aan…
Dus een buitenlander want alle nederlanders hebben dezefde verrotte cursus coach betaald voetbal gedaan. Geen idee wat ze daar leren maar een beetje realistisch voetballen naar de mogelijkheden van je spelers is er blijkbaar niet bij.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:32:
[...]
Zeker maar dan wil ik er graag eentje voor terug die 't wel kan
De Jong en Wijnaldum zouden toch echt wel in staat moeten zijn om het spel te bepalen. Met Malen voorin heb je een zeer getalenteerde speler die echt wel potentiële top is.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:32:
[...]
Zeker maar dan wil ik er graag eentje voor terug die 't wel kan
@FrankoNL
Onze sterren spelen vooral achterin. Dan kun je niet verwachten dat we dominant de tegenstanders omver spelen.
Ehhh wat? Ja aanvallend, maar geen enkel idee of systeem. Rennen met kippen zonder kop.Waah schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:25:
[...]
En daarom kijk ik liever naar de westrijd dan de statistieken![]()
Laatste pass ging steeds niet goed. Das zeker een ding... We doen nu net of het superslecht stond. Het was gewoon (in het begin) aanvallend voetbal. Wat we allemaal zó geweldig vinden om te zien.
Maarja, de kwaliteiten van Oranje zijn daar nu niet helemaal naar
De Roon eraf, blind doorschuiven. Dan heb je veel meer voetbal op het middenveld en ontlast je De Jong die in dubbele dekking stond. Andere optie is De Roon eraf en Gravenberch erbij. Ook dan heb je veel meer voetbal en diepgang. Dan kunnen de Tsjechen zich niet meer op De Jong focussen en moeten ze gaan kiezen.forzav schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:36:
Het grootste probleem is de arrogantie geweest om gedurende de wedstrijd de tactiek niet aan te passen aan Tsjechië.
Het middenveld leek helemaal nergens op en gaf niet thuis, daar had je de eerste helft al in moeten grijpen door een verdediger eraf te halen / of doorschuiven naar het middenveld. De 3 werden fysiek afgebluft en konden zowel aanvallend als verdedigend niets brengen.
Alles moest en kon alleen maar van de backs komen, veel te voorspelbaar en te beperkt, wat al snel duidelijk werd. 0 schoten op doel, 10 gelukte passes van Wijnaldum
[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 27-06-2021 22:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 27-06-2021 22:41 ]
Flopte hij weer? Dat valt wel mee hoor. Die tackle in de eerste helft was briljant en voorkwam een zekere 1-0.Harribo schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:37:
Trouwens dat de Ligt weer de fout in gaat... Dat deed hij voor het ek ook al, die domme fouten maken.
Zei tijdje geleden nog hier of het niet beter was om Timber te laten staan.
Maar tegen Oostenrijk speelde de Ligt goed.
Maar nu flopte hij weer, het is geen toeval.
Maar ja tis gebeurd nu, we kunnen er weinig aan doen.
Zo stabiel is de Ligt dus niet. Ondanks een paar goede ingrepen.
Floppen, bedoel ik foutje maken, zal het ff veranderenFrankoNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:38:
[...]
Flopte hij weer? Dat valt wel mee hoor. Die tackle in de eerste helft was briljant en voorkwam een zekere 1-0.
Oh ja het zijn zeker goede spelers, het is alleen geen absolute top (op de jong na).FrankoNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:31:
[...]
Maar dat valt toch wel mee? De kern van het elftal speelt gewoon in de Europese top, en dan was van Dijk er nog niet eens bij. Dit is echt een prima selectie waarmee je, zeker met deze loting, gewoon de halve finale moet kunnen halen. Ik vind deze selectie echt niet minder dan pak hem beet Italië.
Het verschil met Italië is dat zij wel een werkend systeem hebben, naar de kracht van de spelers.
[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 27-06-2021 22:52 ]
Ten Hagph4ge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:25:
[...]
Peter Bosz of Van Bronckhorst. Wellicht wil Advocaat nog een laatste kunstje doen. Voor mij part Ron Jans. Letterlijk elk ander persoon is beter geschikt.
Dat we van Tsjechië verliezen heeft niks met het materiaal te maken, idem verlies tegen Turkije. Die hebben geen beter materiaal.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Beide totaal ongeschikt. Bosz geen winnaar (nooit wat gewonnen en speelt veel TE aanvallend). Bronckhorst is hetzelfde laken een pak als De Boer.ph4ge schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:25:
[...]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Maar is het niet treurig dat een trainer die al een eeuwigheid geen topclub meer heeft getraind de enige kandidaat zou zijn?CryptoNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:26:
[...]
Beide totaal ongeschikt. Bosz geen winnaar (nooit wat gewonnen en speelt veel TE aanvallend). Bronckhorst is hetzelfde laken een pak als De Boer.
Oorspronkelijk wilde de KNVB Ten Cate aanstellen en dat is de enige juiste trainer voor dit elftal. Iemand die ook echt overwicht heeft op een team en je heel hard op je sodemieter geeft als je niet dat wat men vraagt. Daarnaast is Ten Cate WEL iemand die het juiste systeem bij dit elftal kan zoeken en implementeren.
Mocht Ten Cate alsnog geen optie zijn, dan ALTIJD een buitenlandse coach pakken. Er is gewoonweg niemand in Nederland geschikt.
Zie hierboven. Ten Cate was kandidaat nummer 1, maar enkele bobo's van de KNVB haalde liever F. de Boer op, aangezien zij vrienden zijn met F. de Boer. Totale waanzin, maar dat is eerder gebeurd met Cruijff/Beenhakker.Jumpman schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:36:
De Boer is niet goed, erg jammer dat Koeman dit niet heeft afgemaakt. Ik zou zo niet weten wie je aan moet stellen.
Iemand als V Gaal komt eens per 25 jaar voorbij. Je moet een goede people manager aanstellen zoals Ten Cate en niet zo zeer een tactisch genie, alhoewel V Gaal de uitzondering op de regel is. De KNVB heeft keus genoeg, MAAR in het buitenland. En dat is toch prima?D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:37:
[...]
Maar is het niet treurig dat een trainer die al een eeuwigheid geen topclub meer heeft getraind de enige kandidaat zou zijn?
Ten Hag en dat zeg ik als Ajacied is totaal ongeschikt als bondscoach. Dat is iemand die een lange tijd met een groep moet werken. Die tijd heb je niet bij een land.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:40:
@CryptoNL
Ik ben helemaal voor een buitenlandse trainer. Buiten Ten Hag zie ik ook geen uitgesproken kandidaat namelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 27-06-2021 23:45 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
[ Voor 12% gewijzigd door DarkFire1985 op 27-06-2021 23:47 ]
Wat jij wil kan niet. Je moet een people manager hebben die tactisch alles wel snapt, maar niet zo zeer een genie. Die tijd heb je gewoon niet. Je bent maximaal 1-2 weken telkens bij elkaarDarkFire1985 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:46:
Wat mij betreft moet je juist een tactisch genie hebben. Daar valt veel te winnen. Het NL-elftal is niet de plek om alles in te slijpen zoals bij competitievoetbal. Je moet er gelijk staan met spelers die vaak hooguit elkaars tegenstander zijn.
Ook zou het wel fijn zijn als we eindelijk eens een trainer krijgen die verder kijkt dan de club.
Ik heb niet de oplossing maar neig toch iedere keer naar een buitenlandse trainer.
Een genie kan binnen vijf minuten zien welke omzetting te doen. Kan toch handig zijn.CryptoNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:48:
[...]
Wat jij wil kan niet. Je moet een people manager hebben die tactisch alles wel snapt, maar niet zo zeer een genie. Die tijd heb je gewoon niet. Je bent maximaal 1-2 weken telkens bij elkaar
Michels was geen geweldige coach, ook al is hij de enige met een prijs. Tactisch genie was Cruijff, V Gaal etc. Ik ben benieuwd, maar ik mag toch hopen dat ze de Boer morgen nog buitenflikkeren.D-e-n schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:58:
[...]
Een genie kan binnen vijf minuten zien welke omzetting te doen. Kan toch handig zijn.
Michels heb ik wel eens binnen 't half uur zien wisselen. We verloren uiteindelijk toch maar dat was door een eigen doelpunt
Michels was geen v Gaal of Cruyff nee.CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:00:
[...]
Michels was geen geweldige coach, ook al is hij de enige met een prijs. Tactisch genie was Cruijff, V Gaal etc. Ik ben benieuwd, maar ik mag toch hopen dat ze de Boer morgen nog buitenflikkeren.
Overigens zou het mij niet verbazen als NL ineens op het WK weer een halve finale/finale gaat halen ala 2010. Toen was de aanloop ook niet geweldig toernooien ervoor
Ik denk dat we geen outsider blijven, maar langzaamaan toegroeien naar een van de favorieten. Nederland presteert altijd in golfbewegingen. Dan paar jaar niet kwalificeren, dan meedoen maar niet heel ver komen en dan ineens halve en finales achterelkaar.D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:06:
[...]
Michels was geen v Gaal of Cruyff nee.
Verder zullen we de komende jaren een outsider blijven. Dan kun je altijd met een beetje geluk en een goed concept een halve finale spelen (sowieso krijgen we nu ook zeker al één verrassing) maar favoriet zijn we voorlopig niet.
Want een Maken of Gakpo is niet in één keer een nieuwe Robben of Bergkamp.
Het probleem blijft dan toch hetzelfde: super goede verdedigers en super goede middenvelders maar geen wereldtop voorin. Want El Ghazi en Danjuma zijn dat ook niet. Dat soort spelers zie je bij ploegen als Denemarken ook.CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:10:
[...]
Ik denk dat we geen outsider blijven, maar langzaamaan toegroeien naar een van de favorieten. Nederland presteert altijd in golfbewegingen. Dan paar jaar niet kwalificeren, dan meedoen maar niet heel ver komen en dan ineens halve en finales achterelkaar.
Je hebt straks 2 van de beste middenvelders ter wereld, waarvan 1 al een van de beste is (De Jong en daar komt Gravenberch bij). Bijlow gaat op de goal en je gaat dalijk mannen selecteren die ook daadwerkelijk goed gespeeld hebben. Ik noem een El Ghazi en een Danjuma Groeneveld. Beide waren om onverklaarbare wijze niet geselecteerd.
Komt wel goed
[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 28-06-2021 00:27 ]
Mwa ik verwacht dat er wel wat aan gaat komen. Ik noem een Brobbey die ik als de Nederlandse Lukaku zie en die het echt heel goed gaat doen. Komt wel goed, meeste landen hebben niet enkel toppers voorin staanD-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:25:
[...]
Het probleem blijft dan toch hetzelfde: super goede verdedigers en super goede middenvelders maar geen wereldtop voorin. Want El Ghazi en Danjuma zijn dat ook niet. Dat soort spelers zie je bij ploegen als Denemarken ook.
We mogen ons in Nederland wel eens gaan afvragen waarom we die toppers niet meer voortbrengen. Daar gaat iets structureel fout.
Ik weet niet waar zijn plafond ligt. Maar hoe zijn carrière loopt is nu precies een voorbeeld van waar het fout kan gaan anno nu.CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:27:
[...]
Mwa ik verwacht dat er wel wat aan gaat komen. Ik noem een Brobbey die ik als de Nederlandse Lukaku zie en die het echt heel goed gaat doen.
België heeft De Bruyne en Lukaku, Portugal heeft Ronaldo. Of denk aan de Engelse of Duitse aanvallers die gewoon bij Duitse of Engelse topclubs spelen. Een land als Spanje heeft ook geen pure afmaker maar heeft wel legio dribbelaars op hoger niveau.Komt wel goed, meeste landen hebben niet enkel toppers voorin staanFrankrijk uitzondering, maar die spelen als een krant.
De Bruyne is een middenvelder. Wij hebben Frenkie, ook wereldklasseD-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:47:
[...]
Ik weet niet waar zijn plafond ligt. Maar hoe zijn carrière loopt is nu precies een voorbeeld van waar het fout kan gaan anno nu.
Vroeger kwam zo'n jongen snel in Ajax 1, speelde zich op zijn 19e in de basis en debuteerde daarna in Oranje. Zo maakten Gullit en van Basten op jonge leeftijd waardevolle minuten op hoog niveau, in tegenstelling tot leeftijdsgenoten in het buitenland. Nederland was koploper met talentontwikkeling tussen 17 en 21 jaar.
Nu komt hij bij de selectie maar juist op dat moment krijgt hij Haller voor zijn neus en moet hij het doen met invalbeurten en minuten op een lager niveau in de eerste divisie. Vervolgens verkast hij jong naar het buitenland waar hij maar moet afwachten of hij een plek in de elf krijgt. Er gaat tijd verloren die niet altijd meer wordt ingehaald.
[...]
België heeft De Bruyne en Lukaku, Portugal heeft Ronaldo. Of denk aan de Engelse of Duitse aanvallers die gewoon bij Duitse of Engelse topclubs spelen. Een land als Spanje heeft ook geen pure afmaker maar heeft wel legio dribbelaars op hoger niveau.
Dat missen wij helaas nu.
De Bruyne is een aanvallende middenvelder. De Jong komt meer van achteruit, is meer een Xavi zeg maar.CryptoNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:49:
[...]
De Bruyne is een middenvelder. Wij hebben Frenkie, ook wereldklasseDe landen die je noemt hebben ook 1 echte topper, rest eromheen redelijk. Precies mijn punt.
Wat betreft het WK. Ik zou als speler uit principe al niet gaan. Die gasten zijn allemaal financieel onafhankelijk. Maar goed het maakt hen niets uit blijkbaar, anders ging je niet. Als ze er maar goed uitzien op Instagram. Lege hulzen. Ik hoop in in ieder geval dat NL er niet bij gaat zijn. Spandoeken en statements zijn nutteloos.Dr. Strangelove schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:26:
Rustig over nadenken? Over twee maanden moet je er staan, uit tegen Noorwegen. Een wedstrijd die zeker niet veel eenvoudiger gaat zijn dan deze pot tegen Tsjechië. Verlies je hem, dan staat het WK fors op de tocht en bij dat WK heb jij in elk geval niks te zoeken.
Opzouten, nu.
Absoluut, met spelers als Blind en Klaassen op het middenveld, Gakpo, Malen en Berghuis in de aanval en een verdediging met De Ligt, De Vrij, Malacia en Dumfries. Zet dan Bijlow op goal en geef Wijnaldum en/of De Jong nog een kans, dan staat daar echt wel iets waar je ver mee kan komen.FrankoNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:31:
[...]
Maar dat valt toch wel mee? De kern van het elftal speelt gewoon in de Europese top, en dan was van Dijk er nog niet eens bij. Dit is echt een prima selectie waarmee je, zeker met deze loting, gewoon de halve finale moet kunnen halen. Ik vind deze selectie echt niet minder dan pak hem beet Italië.
Het verschil met Italië is dat zij wel een werkend systeem hebben, naar de kracht van de spelers.
alles kan off-topic
Ik zie de vooruitgang niet. Over De Roon en het nut van een balafpakker kun je discussiëren maar in principe was Wijnaldum/De Jong gewoon duidelijk je beste duo. Blind en Klaassen lopen ook niet over van het loopvermogen dus als het huidige middenveld het al niet bij kon houden wil ik niet weten wat Blind/Klaassen was overkomen.Ankona schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:26:
[...]
Absoluut, met spelers als Blind en Klaassen op het middenveld, Gakpo, Malen en Berghuis in de aanval en een verdediging met De Ligt, De Vrij, Malacia en Dumfries. Zet dan Bijlow op goal en geef Wijnaldum en/of De Jong nog een kans, dan staat daar echt wel iets waar je ver mee kan komen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq