Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Paar keer een goeie periode, ook genoeg slechte periodes imo. Zou het zeker niet prima noemen. Maar we zien het volgende week wel, zo'n oefenwedstrijd valt weinig over te zeggen.
Met het voetbal van vandaag kun je in ieder geval de poule overleven, daar dacht was ik na Schotland niet zo zeker van

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01:21
P2 in de poule moet zeker lukken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:17
Gonadan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Op zich is het bij PSG ook al jaren allemaal 'net niet'. ;)
De lat ligt daar dan ook niet echt hoog, Bakker speelt daar ook.

[Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 06-06-2021 20:00]

XXXV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten_E
ephymerous schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:00:
[...]

De lat ligt daar dan ook niet echt hoog, Bakker speelt daar ook.
Heeft hij al eens gespeeld voor Oranje?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Exocet schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:57:
[...]

Met het voetbal van vandaag kun je in ieder geval de poule overleven, daar dacht was ik na Schotland niet zo zeker van
Aanvallend liep het soms best lekker imo, maar verdedigend. Dat je tegen zo'n ploeg toch nog best wat kansen tegen krijgt, dat is niet helemaal lekker. Maar goed, denk dat het uiteindelijk wel iets beter loopt, dus denk ook wel dat we de poule overleven (nouja, dat lijkt me wel een zekerheidje).

Vond Memphis vandaag iig wel goed, Weghorst, tsjah, hij scoort, vond hem verder niet zoveel bijdragen en beetje ongelukkig. Veel van de passing leek ook niet helemaal lekker te lopen, maar ik denk wel dat als het er echt om gaat, dat het allemaal toch wel iets beter gaat lopen.

Zodra ze een tegenstander van formaat treffen echter.. Dat zal lastig worden, maar wie weet. Ik denk wel dat we vrij aardige spelers in de selectie hebben, als het dan allemaal even lekker loopt, wie weet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Nou, De Boer kan vast doen alsof we er klaar voor zijn.

Heb alleen de tweede helft gezien. Scary hoeveel kansen ze nodig hebben voor een goal, en nog scarier hoe makkelijk Georgië na die derde van Nederland toch druk kan uitoefenen en een aantal grote kansen mag creeëren.

Nee, niet overtuigd hier.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Snowdog
Maarten_E schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Heeft hij al eens gespeeld voor Oranje?
Jong Oranje wel afgelopen jeugd EK, was niet echt een succes imo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:01:
[...]

Jong Oranje wel afgelopen jeugd EK, was niet echt een succes imo.
Inderdaad, net als Botman erg zwak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:01:
Nou, De Boer kan vast doen alsof we er klaar voor zijn.

Heb alleen de tweede helft gezien. Scary hoeveel kansen ze nodig hebben voor een goal, en nog scarier hoe makkelijk Georgië na die derde van Nederland toch druk kan uitoefenen en een aantal grote kansen mag creeëren.

Nee, niet overtuigd hier.
Ik ook niet, maar dat was ik onder VG ook niet..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:55
Tis me een beetje ontschoten maar wat zorgde er de tweede helft er nu voor dat het opeens wel ging lopen?

Weghorst is, als hij vlak bij het doel goed wordt aangespeeld, wel dodelijk.

Verdedigend is het soms gatenkaas, voorin schort het aan zakelijk afmaken.
Maar enfin we zullen zien wat oranje doet volgende week.

[Voor 26% gewijzigd door Harribo op 06-06-2021 20:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maarten_E
Harribo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:02:
Tis me een beetje ontschoten maar wat zorgde er de tweede helft er nu voor dat het opeens wel ging lopen?

Volgens mij werd er toen in 4-3-3 gespeeld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Niet online

Hij is een soort De Jong 2.0, alleen jonger. Ben geen super fan, hij lijkt op Giroud, maar die is/was echt van internationale klasse.

Denk dat het vooral kwam doordat er meer aanvallend werd gespeeld door meer risico te nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog

Was een goeie goal, maar verder vond ik hem eigenlijk maar weinig echt goed doen. Toch lastig, ook omdat ik denk dat hij in ons spel niet heel goed past. Althans, ik heb dat vandaag niet gezien. Ik denk dat het lastig is om hem nog echt goed in te passen, aangezien het EK volgende week al begint.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:24
Wat is dit voor kansloos gedoe zeg :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Weghorst kan wel meer dan afmaken, kijk zijn goals maar eens terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Niet online
remco112 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:07:
Wat is dit voor kansloos gedoe zeg :+
Bedoel je het interviewen van Tom Egberts? 😙

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remco112
foxgamer2019 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Bedoel je het interview van Tom? 😙
Haha de presentatie van de spelers met die zielige gekreukte doekjes. Tom Egberts kan er inderdaad helemaal niets van. Die kan elk interview dood-maken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Snowdog
Exocet schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:07:
Weghorst kan wel meer dan afmaken, kijk zijn goals maar eens terug.
Zal zeker waar zijn, maar wat heeft hij vanavond bijgedragen behalve die goal? Ik vond het maar weinig en heb hem eigenlijk maar weinig goeds zien doen. Ik denk niet dat je zijn kwaliteiten nu nog makkelijk kan inpassen in dit elftal als het toernooi volgende week al begint.

Persoonlijk zou ik liever de Jong zien als pinchhitter, ook een speler die vooral met het hoofd makkelijk scoort en een "never give up"-mentaliteit heeft. Denk dat ze allebei voor de basis niet nodig zijn, aangezien we niet dat soort voetbal spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Niet online
Waarom staat die Weghorst daar zo lekker in de camera te kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Zal zeker waar zijn, maar wat heeft hij vanavond bijgedragen behalve die goal? Ik vond het maar weinig en heb hem eigenlijk maar weinig goeds zien doen. Ik denk niet dat je zijn kwaliteiten nu nog makkelijk kan inpassen in dit elftal als het toernooi volgende week al begint.

Persoonlijk zou ik liever de Jong zien als pinchhitter, ook een speler die vooral met het hoofd makkelijk scoort en een "never give up"-mentaliteit heeft. Denk dat ze allebei voor de basis niet nodig zijn, aangezien we niet dat soort voetbal spelen.
Hoewel ik het met je eens ben, zie ik Weghorst momenteel in beter vorm dan de Jong.

Normaal stel je zo'n speler op als je in de counter speelt, zoals bij Frankrijk destijds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:10
Hmm een glitch :? Bel Chinezen :? Portal gun :?

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

Acties:
  • +6Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:35

snmght

imho dan he

Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Weghorst won veel duels en passte daarna naar Oranje. Dat leverde nu verder niets op maar is wel degelijk zeer nuttig. Ik zie wel muziek in Weghorst & Depay als koppel.

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4Henk 'm!

• remco112
Uit het interview met de Boer blijkt dus dat hij met de Roon blijft spelen. Onbegrijpelijk!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harribo
snmght schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Weghorst won veel duels en passte daarna naar Oranje. Dat leverde nu verder niets op maar is wel degelijk zeer nuttig. Ik zie wel muziek in Weghorst & Depay als koppel.
Weghorst moet hier ook gewoon aan wennen. Hij doet veel goed vind ik.
Denk dat hij nog wel beter kan worden.

Kwestie zal meer zijn hoe je wilt spelen en of je dan Weghorst nodig hebt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
snmght schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Ok , ik moet eerlijk zeggen dat ik dat idee niet had. Ik vond dat Weghorst niet echt een hele nuttige bijdrage leverde en ik denk ook dat deze formatie gewoon niet helemaal werkt. Ik denk persoonlijk dat de Jong op die positie beter uit de voeten kan, ook omdat hij gewoon een dienende speler is en het geeft je door de lucht wat meer mogelijkheden.

Probleem is dat het op basis van een wedstrijd als vandaag moeilijk is om conclusies te trekken, aangezien je tegen een vrij zwak team speelt. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken als we idd zo gaan spelen tegen wat betere teams en ik hoop wel dat Weghorst het dan gewoon goed gaan doen, maar eerlijk gezegd was ik vandaag niet onder de indruk (en dat tegen een zwakker team).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Snowdog daar kan ik verder inkomen, indrukwekkend is het vandaag nooit geworden maar dat was bijna niemand. Blind en De Vrij vond ik prima en dan heb je het wel gehad.

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
remco112 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:23:
Uit het interview met de Boer blijkt dus dat hij met de Roon blijft spelen. Onbegrijpelijk!!
Na vandaag kun je toch niet anders dan twijfelen aan de Roon. Die was echt verschrikkelijk vandaag, zowel aanvallend als verdedigend.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Snowdog
snmght schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:25:
@Snowdog daar kan ik verder inkomen, indrukwekkend is het vandaag nooit geworden maar dat was bijna niemand. Blind en De Vrij vond ik prima en dan heb je het wel gehad.
Nouja, ik vond Depay wel prima ook, maar goed, dat is controversieel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harribo
Wat de Roon liet zien, en dan heb ik het over het verdedigen, dat kan eigenlijk niet.

Dat is ons grootste probleem, goed verdedigen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harribo
Trouwens, keeper vraagstuk lijkt mij inmiddels wel beantwoord : gewoon Stekelenburg op doel, prima degelijke keeper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
Harribo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:42:
Trouwens, keeper vraagstuk lijkt mij inmiddels wel beantwoord : gewoon Stekelenburg op doel, prima degelijke keeper.
Heeft vandaag niet heel veel te doen gehad toch? Maar goed, zou hem ook liever zien dan Krul hoor. Ik vind dat Krul bij terugspeelballen en het meevoetballen nooit zo'n lekkere "synergy" (weet even niet hoe het beter te zeggen) heeft met de rest van het elftal. Stekelenburg is een prima doelman, dus vind het prima als hij 1e keeper is. Denk echter wel dat het daar uiteindelijk niet echt vanaf zal hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:08

Pinobigbird

doesn't share food!

Miki schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Hmm een glitch :? Bel Chinezen :? Portal gun :?
Zijnet. Leek er in te gaan, en ze waren denk ik voorbarig met de update.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:07
De tweede helft zat ik met mijn vriendin in een Italiaans eettentje hier in Haarlem. Misschien bracht dat geluk ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:53
Met de Roon wil ik wel eens weten wat zijn instructie en rol is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:34
De Roon en Wijnaldum vond ik echt matig tot slecht vandaag. Op één of andere manier komen daar veel foute passes vandaan en gaat het allemaal te traag.

Ben benieuwd wanneer de Boer ingrijpt!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D-e-n
Sydney08 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:26:
De Roon en Wijnaldum vond ik echt matig tot slecht vandaag. Op één of andere manier komen daar veel foute passes vandaan en gaat het allemaal te traag.
De Roon vond iedereen niet best vandaag. Maar het koppel Depay-Wijnaldum wordt bijvoorbeeld in het AD genoemd als één van de weinige lichtpuntjes dus in hoeverre zien we allemaal niet wat we willen zien? Om maar eens te vergelijken: wat was de laatste degelijke pot van Frenkie de Jong in Oranje? Italië uit? Hoor je niemand over.

"ingrijpen" is ook zo'n vage uitdrukking want als we iedereen hier zijn zin geven spelen we straks met hooguit vijf man. Moeten we juist niet proberen het elftal zo in te richten dat én De Jong, én Wijnaldum én Depay renderen? Want dat kan gewoon, zoals door Koeman al is bewezen.

Dit soort discussies doet me overigens denken aan een periode onder Advocaat. Kluivert en van Nistelrooij stonden in de spits. Dat liep voor geen meter en half Nederland (lees: Amsterdam) eiste het wisselen van v Nistelrooij, terwijl een ander deel Kluivert eruit wilde. Terwijl het natuurlijk helemaal niet aan die twee spelers lag maar aan het gebrei erachter. Hetzelfde hebben we ergens eind jaren negentig gehad Met Bergkamp, die kwam volgens zogenaamde kenners ook niet tot zijn recht in Oranje. Of dat gezeik rond v Bommel onder van Basten: ging ook nergens over.

[Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 06-06-2021 21:42]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:44
D-e-n schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:34:
[...]

De Roon vond iedereen niet best vandaag. Maar het koppel Depay-Wijnaldum wordt bijvoorbeeld in het AD genoemd als één van de weinige lichtpuntjes dus in hoeverre zien we allemaal niet wat we willen zien? Om maar eens te vergelijken: wat was de laatste degelijke pot van Frenkie de Jong in Oranje? Italië uit? Hoor je niemand over.

"ingrijpen" is ook zo'n vage uitdrukking want als we iedereen hier zijn zin geven spelen we straks met hooguit vijf man. Moeten we juist niet proberen het elftal zo in te richten dat én De Jong, én Wijnaldum én Depay renderen? Want dat kan gewoon, zoals door Koeman al is bewezen.

Dit soort discussies doet me overigens denken aan een periode onder Advocaat. Kluivert en van Nistelrooij stonden in de spits. Dat liep voor geen meter en half Nederland (lees: Amsterdam) eiste het wisselen van v Nistelrooij, terwijl een ander deel Kluivert eruit wilde. Terwijl het natuurlijk helemaal niet aan die twee spelers lag maar aan het gebrei erachter. Hetzelfde hebben we ergens eind jaren negentig gehad Met Bergkamp, die kwam volgens zogenaamde kenners ook niet tot zijn recht in Oranje. Of dat gezeik rond v Bommel onder van Basten: ging ook nergens over.
Ik zou na gisteravond bijna zeggen, laat de Jong maar achter in beginnen centraal zoals Koeman ook deed. Dan heb je in ieder geval een beetje opbouw van achteruit, in plaats van die vreselijke de Roon. Wat die daar op het middenveld doet geen idee, maar het helpt voor geen meter. Dan kun je evt. Blind op het middelveld zetten (kan). Zit me ook af te vragen wat een goeie van de Beek zoals in z'n Ajax dagen daar zou kunnen doen.

Wijnaldum vond ik ook erg matig. Hij heeft weer blijkbaar last van z'n Oranje "dip". Als hij zo PSG naar een hoger plan moet brengen, geen idee.

Van mij mag de Boer gewoon 4-3-3 spelen, weten de spelers in ieder geval wat er gevraagd wordt en krijgen we zeker geen de Roon op het middenveld (hoop ik).

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• loekf2
remco112 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:10:
[...]

Haha de presentatie van de spelers met die zielige gekreukte doekjes. Tom Egberts kan er inderdaad helemaal niets van. Die kan elk interview dood-maken.
Tom Egbers is al zwaar over de datum, maar bij de NOS snappen ze dat niet. Hij is ziek geweest en een tijdje uit de running (2019, half jaar ofzo), maar doe mij z'n vervangers van toen maar.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:48

pro_6or

amateur_60r

De opstelling boeit me eigenlijk niet zo. Wat mij betreft spelen we 0-10-0 of een of andere andere pupillen opstelling, maar zet gewoon mensen die het spel versnellen, die oplossing maken ipv dichtbrijen in het veld. Klaassen, frenkie, blind, depay. Is van de beek mee? Kan die het nog? Dat soort jongens. Geen de Roon, die slaat alles dood. Keeper is ook wel oud aan het worden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:48

pro_6or

amateur_60r

loekf2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:17:
[...]

Tom Egbers is al zwaar over de datum, maar bij de NOS snappen ze dat niet. Hij is ziek geweest en een tijdje uit de running (2019, half jaar ofzo), maar doe mij z'n vervangers van toen maar.
Dit vind ik al heel erg lang. “Straks een samenvatting van Ajax eeeuuh,..., ... Feyenoord.” Kom op zeg. Dat programma over zijn Engelse roots (of iig die van zijn moeder) verklaarde een hoop van de dingen die me aan hem zo tegen staan. Al was dat programma zelf wel echt heel leuk en goed gemaakt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Wanneer de Ligt fit is dan mag hij centraal met de Vrij achterin. De Vrij speelde zeer goed gisteren. Dan zie ik graag Blind voor de twee centrale verdedigers spelen als verdedigende middenvelder;

Geen de Roon en geen Wijnaldum. De Roon sowieso niet,dat vind ik echt een verzwakking in het spel, Wijnaldum komt totaal niet tot zijn recht in een 5-3-2. En Weghorst, kan mij niet overtuigen, harde werker maar geen spits voor het NL elftal. Met een Depay en Malen voorin hoop ik dat Klaassen meer in de 16 kan opduiken en dat het spel via de Jong richting Depay en Malen gaat. Alleen zal Depay minder egoistisch moeten spelen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:53:
Gaten genoeg maar er word niemand diep gestuurd, en maar de bal rond spelen.

Dat of Frankie geeft idiote instructies.

Beide zijn mogelijk
Yup. Dit is ook het probleem. Balbezit word heilig verklaard. Risico met een dieptepass staat de doodstraf op.
Er was in beide wedstrijden genoeg ruimte maar op de een of andere manier durft een speler dat niet aan.
Liggen dan veel meer kansen om het uit te spelen maar nee hoor niet proberen diep aan te vallen.
Dat is ook de Boer, die staat bekend om zijn brei voetbal.

Vooral breier Frenkie, soms is hij gewoon een man voorbij maar zodra hij ff snel telt dat er meer dan 4 tegenstanders staan op weg naar de keeper, kapt hij weer af en gaat het breed.
Dat gaat 19 vd 20 keer zo, om moe van te worden.

Krijg het gevoel dat je hem wel kunt missen want verdedigend hakt hij ook nergens in, net als de Roon, die overal naast zit.
In de as op het middenveld werd er nauwelijks verdedigd. Mag de Vrij het oa weer oplossen.

Daarom ben ik ook tegen gravenberch, ondanks dat hij echt wel geweldige capaciteiten heeft, doet hij zelfs nog minder aan verdedigen en sjokt hij dan als een bejaarde terug.

Verdedigen, dat is het probleem nu. Middelmatige teams lopen er al door heen nu.
Kans krijgen we toch vroeg of laat wel.

[Voor 4% gewijzigd door Harribo op 07-06-2021 09:27]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loekf2
Harribo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Yup. Dit is ook het probleem. Balbezit word heilig verklaard. Risico met een dieptepass staat de doodstraf op.
Er was in beide wedstrijden genoeg ruimte maar op de een of andere manier durft een speler dat niet aan.
Liggen dan veel meer kansen om het uit te spelen maar nee hoor niet proberen diep aan te vallen.
Dat is ook de Boer, die staat bekend om zijn brei voetbal.

Vooral breier Frenkie, soms is hij gewoon een man voorbij maar zodra hij ff snel telt dat er meer dan 4 tegenstanders staan op weg naar de keeper, kapt hij weer af en gaat het breed.

Krijg het gevoel dat je hem wel kunt missen want verdedigend hakt hij ook nergens in, net als de Roon, die overal naast zit.
In de as op het middenveld werd er nauwelijks verdedigd. Mag de Vrij het oa weer oplossen.

Daarom ben ik ook tegen gravenberch, ondanks dat hij echt wel geweldige capaciteiten heeft, doet hij zelfs nog minder aan verdedigen en sjokt hij dan als een bejaarde terug.

Verdedigen, dat is het probleem nu. Middelmatige teams lopen er al door heen nu.
Kans krijgen we toch vroeg of laat wel.
Dat is wel maf, want bij Barcelona gaan bijna alle ballen van de Jong naar voren, staat ie ook om bekend. Dat moet het karma van de Boer zijn, die inderdaad in z'n Ajax tijd bal bezit heilig verklaarde.

Ga dan maar alsjeblieft 4-3-3 spelen, zo hebben we aan de Jong ook niets.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:27
Han schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:03:
Wanneer de Ligt fit is dan mag hij centraal met de Vrij achterin. De Vrij speelde zeer goed gisteren. Dan zie ik graag Blind voor de twee centrale verdedigers spelen als verdedigende middenvelder;

[Afbeelding]

Geen de Roon en geen Wijnaldum. De Roon sowieso niet,dat vind ik echt een verzwakking in het spel, Wijnaldum komt totaal niet tot zijn recht in een 5-3-2. En Weghorst, kan mij niet overtuigen, harde werker maar geen spits voor het NL elftal. Met een Depay en Malen voorin hoop ik dat Klaassen meer in de 16 kan opduiken en dat het spel via de Jong richting Depay en Malen gaat. Alleen zal Depay minder egoistisch moeten spelen.
Als je het zo neerzet is het gewoon 442 met de punt naar achter. :) Zou ik overigens een hele verbetering vinden. Ik zou niet weten waarom een Wijnaldum niet in het systeem zou passen en een mindere speler als Klaassen wel. In feite gewoon een soort 10 positie en qua type speler zijn ze behoorlijk vergelijkbaar.

Ik zou gewoon 433 spelen. Niet omdat ik nou zo'n fan ben van 433, maar daar hebben we de spelers voor, iedereen kent het en gezien de gebrekkige kwaliteiten van De Boer en de korte voorbereiding is een heel ander systeem er gewoon niet in te slijpen. Bovendien moeten we eerst maar eens de groepsfase zien te overleven, en dat zijn voornamelijk teams die het niet erg vinden om ons de bal te gunnen.

Met de huidige selectie:
Krul
Dumfries, De Vrij, De Ligt, Wijndal
F. De Jong
Klaassen, Wijnaldum
Berghuis, Weghorst, Depay
loekf2 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:47:
Dat is wel maf, want bij Barcelona gaan bijna alle ballen van de Jong naar voren, staat ie ook om bekend. Dat moet het karma van de Boer zijn, die inderdaad in z'n Ajax tijd bal bezit heilig verklaarde.
Wat ik mee krijg van het Spaanse voetbal is dat hij ook weleens teveel ballen terug of opzij speelt, zeker als het even niet loopt. Dat zit een beetje in zn spel. Zie bijv. hier, een geweldige statistiek maar er zit amper een bal bij die echt naar voeren gaat. Vrijwel elke bal is rond de middenlijn die gegeven wordt naar een speler die ook rond de middenlijn staat. Van de 81 passes is er niet 1 met een bestemming in de buurt van de vijandige 16 en slechts 2 komen voorbij halverwege de helft van de tegenstander.

[Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 07-06-2021 09:57]

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:26

Shabbaman

Got love?

ph4ge schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:49:
Met de huidige selectie:
Krul
F. De Jong
Klaassen, Wijnaldum
Zo heb je twee buitenspelers die naar binnen trekken en nog steeds niemand die een voorzet op Weghorst geeft.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:19
Ik zou dit oranje eigenlijk wel eens willen zien spelen tegen Jong Oranje.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ph4ge
Shabbaman schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:52:
[...]

Zo heb je twee buitenspelers die naar binnen trekken en nog steeds niemand die een voorzet op Weghorst geeft.
Zowel de backs als Klaassen en Wijnaldum kunnen buitenom gaan, de buitenspelers kunnen af en toe wisselen. Berghuis heeft niet voor niets heel veel assists, die kan ook wel een bal klaarleggen dat heeft hij ook in Oranje laten zien.

Malen centraal voor Weghorst of Gakpo voor Depay die dan centraal gaat kan ook. Maar ik wil meer van Weghorst zien, net als Berghuis mannen in vorm die gebrand zijn om echt wat te laten zien.

[Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 07-06-2021 10:08]

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

[...]

Als je het zo neerzet is het gewoon 442 met de punt naar achter. :) Zou ik overigens een hele verbetering vinden. Ik zou niet weten waarom een Wijnaldum niet in het systeem zou passen en een mindere speler als Klaassen wel. In feite gewoon een soort 10 positie en qua type speler zijn ze behoorlijk vergelijkbaar.

Ik zou gewoon 433 spelen. Niet omdat ik nou zo'n fan ben van 433, maar daar hebben we de spelers voor, iedereen kent het en gezien de gebrekkige kwaliteiten van De Boer en de korte voorbereiding is een heel ander systeem er gewoon niet in te slijpen. Bovendien moeten we eerst maar eens de groepsfase zien te overleven, en dat zijn voornamelijk teams die het niet erg vinden om ons de bal te gunnen.

Met de huidige selectie:
Krul
F. De Jong
Klaassen, Wijnaldum

[...]
Dit zou ik dus ook doen.

De Roon valt in de ‘5-3-2’ compleet uit de toon omdat hij in dat systeem steeds te laat is en lucht staat te dekken / een paar meter tekort komt / niet doordekt en de bal verovert in de as.

Bij herhaling gezien: Depay in dubbele dekking aangespeeld (kansloze pass), De Roon op 3 meter en de bal voor de tegenstander - tegenstoot waar De Roon niets (meer) aan kan doen, en terug sjokt.

Ook meerdere keren gezien: Blind met 40-50m lucht in zijn rug, en achter de feiten aanhobbelend.

Dan staan er dus 3 centrale verdedigers, en wandelt de tegenstander (ja, van het niveau Schotland, Georgië) er vrij eenvoudig doorheen en heeft één of meer man voorin vrij lopen.

Vervang De Roon door Klaassen / Gravenberch en laat die 3e CV gewoon weg, hij voegt niets toe, geen CV liep op te bouwen. Alleen Timber en Aké deden dat enigszins.

Zet Blind evt. op LB, slechter dan Wijndal het invulde kan hij haast niet, en zijn passes komen meestal wel aan.

En zet dan Malen/Gakpo, Depay en Luuk/Wout in de voorhoede. Veel meer dynamiek en balvastheid voorin, en je creëert veel meer kansen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[Afbeelding]

Eens met een groot deel van je opstelling! Ik zou Timber voor Dumfries zetten, Wijnaldum voor Klaassen en eventueel Weghorst voor Malen.

De Ligt / De Vrij met Blind er voor lijkt me logisch. Anders gezegd: ik vind dat die drie altijd moeten spelen. Je kan ze ook nog alledrie CV zetten in een vijfmansverdediging of Blind op LB.

Ik ben op zich ook fan van Klaassen maar Wijnaldum kan echt wel beter dan hij de afgelopen wedstrijden heeft laten zien. Ik zou hem nu niet passeren.

Gravenberch t.o.v. De Roon lijkt me een no-brainer. Als we nou met De Roon geen kansen weggaven kon je nog pleiten voor De Roon maar laten we dan maar gewoon gaan voetballen en zorgen dat wij er meer scoren. ;)

Weghorst heeft bij mij een grote gunfactor en ik denk wel dat zijn inzet en strijd een katalysator kan zijn voor de anderen. Tegelijkertijd vond ik Malen ook goed invallen gisteren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Met de huidige selectie:
Krul
F. De Jong
Klaassen, Wijnaldum

[...]
4-3-3 is misschien nog wel beter want niemand weet waar ie moet lopen in dit systeem.

Ik zou dan eerder denken aan:
Stekelenburg
Timber De Vrij De Ligt Wijndal
Blind
F de Jong Wijnaldum
Berghuis Malen Depay

Of Gakpo en Weghorst voorin ten koste van Berghuis en Malen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
Doe dan Gakpo voor Depay. Ik heb zo'n idee dat de rest beter gaat voetballen als dat meneertje niet alles opeist.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
De rest heeft dan ook vaker en/of langer de bal.
Het gaat ook allemaal zo traag, Depay had beter wat veel meer aan zijn snelheid/wendbaarheid kunnen doen i.p.v. enkel in de krachthonk hangen.
Leuk voor het aanzicht die bonkige spieren, maar je hebt er bar weinig aan als je zo speelt.

Slagerij Martínez is geopend!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:26:
Met die 5-3-2 is het nou niet dat er zoveel spelers nog voor hem staan waar ie de bal kwijt kan. Dumfries ging dan nog wel eens diep, Wijndal had de afwachtende ziekte en stond alleen maar stil, die zou juist continu diep moeten gaan op het moment dat Frenkie z'n man uitspeelt. Wijnaldum stond veelal naast hem, van de Roon hoef je al helemaal geen diepgang te verwachten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ph4ge
Ramzzz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:17:
Vervang De Roon door Klaassen / Gravenberch en laat die 3e CV gewoon weg, hij voegt niets toe, geen CV liep op te bouwen. Alleen Timber en Aké deden dat enigszins.
Precies dit. En als je dat aanpast door bijv. Blind als vrije man centraal achterin te zetten die veel moet inschuiven speel je eigenlijk 4-4-2.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harribo
Ik zie hier mooie termen voorbij komen. :)
Afwachtende ziekte... Zeer besmettelijk volgens mij.....
en de Katalysator van het team.. (y)

Edit : zag Wijndal 2x er doorheen rennen, ok houdt niet over, maar ja komt die bal weer niet

[Voor 25% gewijzigd door Harribo op 07-06-2021 12:45]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:52

gws24

Thinking is hard!

Als je niks te doen hebt kan je op dit moment live de training volgen:

https://nos.nl/collectie/...al-in-aanloop-naar-het-ek

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• remco112
gws24 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:14:
Als je niks te doen hebt kan je op dit moment live de training volgen:

https://nos.nl/collectie/...al-in-aanloop-naar-het-ek
Dank! Als je moeite hebt om in slaap te vallen, moet je even naar Alfons Groenendijk luisteren. Wat tergend saai!

Ben nu penalty's aan het kijken, die Krul is wel een mannetje hoor! :D Houdt er veel tegen!

[Voor 10% gewijzigd door remco112 op 07-06-2021 13:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
remco112 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:43:
[...]Ben nu penalty's aan het kijken, die Krul is wel een mannetje hoor! :D Houdt er veel tegen!
Simpel voor de tegenstander; ze hoeven de bal er enkel omheen te krullen.

Slagerij Martínez is geopend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

De beste stuurlui staan, zoals gebruikelijk, aan wal.
Louis van Gaal brengt lofzang op het 1-5-3-2-systeem, ook voor Oranje de beste tactiek

Louis van Gaal (69) ontdekte als trainer dat voetbal meer behelst dan het 1-4-3-3-systeem, zeg maar het Ajax-dna. Een lezing van de meester. Hoe de buitenspeler uit de gratie is geraakt en over de zegeningen van drie verdedigers in het centrum.

[…]
In dit geval, de Grote Roerganger Die Er Bijna Het Meeste Uit Wist Te Halen.

Benieuwd wat voor opstelling hij zou bouwen met dit ‘materiaal’.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:51
Moeten we de keeper ook benoemen in het systeem? Is er wel eens iemand die 2-4-3-2 heeft gespeeld? Of 0-5-3-3? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:51

[Afbeelding]

Prima opstelling met dit materiaal. Ik zou Timber neerzetten voor Dumfries (meer voetbal), maar dat is een kwestie van invullen. Klaassen kan eventueel Wijnaldum zijn. En laat die twee voorin maar zwerven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-06 14:13

Baseman77

We move

D-e-n schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:34:
Maar het koppel Depay-Wijnaldum wordt bijvoorbeeld in het AD genoemd als één van de weinige lichtpuntjes dus in hoeverre zien we allemaal niet wat we willen zien?
"We allemaal"?
Je bedoelt een specifiek groepje in deze topic.

Zo ongeveer de rest van de wereld ziet wel dat Depay veruit de belangrijkste aanvaller van Oranje is en een van de weinige toppers van Oranje is. En dat, sinds de start van Koeman als bondscoach tot nu, Wijnaldum en/of Depay direct betrokken zijn bij 47 van de laatste 67 goals van Oranje (en bij die 20 goals waarbij ze niet betrokken zijn zit o.a. een 0-7 tegen Gibraltar).

Je zou bijna gaan denken dat Depay vroeger een snoepje van een aantal hier heeft afgepakt ofzo _O-

[Voor 10% gewijzigd door Baseman77 op 08-06-2021 09:15]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• D-e-n
@Baseman77
De reacties hier zijn soms nog slechter dan die op VI. ;)

Dan klaagt men dat Wijnaldum een modale werker is en Depay geen wereldtopper maar dan zie ik vervolgens opstellingen met Klaassen (bij uitstek een niet bepalende speler die afhankelijk is van ploeggenoten), een werkpaard als Weghorst of een jeugdspeler als Gakpo. Of dan zou Wijnaldum ongeschikt zijn voor 532 terwijl hij het onder van Gaal en Koeman gewoon gespeeld heeft, met succes. Waar hebben we het dan over inderdaad?

Wat me verder opvalt: iedereen zit maar met dat middenveld te kutten maar waarom zetten we allemaal blind Wijndal als linksback? Als er iemand moeite heeft met 532 is het Wijndal wel. En backs maken of breken je 532.

De discussie of je 532 moet spelen tegen de tegenstanders in de groep is een moeilijk maar als je dat doet zou ik het doen met spelers die ook als middenvelder kunnen spelen, die meer kunnen dan die lijn bewaken. In dat licht bezien is het raar dat Karsdorp er niet bij zit want ook Timber is geen wingback. Maar je kunt het anders ook zo doen.

Krul(Stekelenburg)
De Ligt-De Vrij-Blind
Promes(Dumfries)-De Jong-Wijnaldum-Gravenberch-v Aanholt
Depay-Malen

Ik ga voor Gravenberch omdat je op die manier een koppel hebt van twee dynamische middenvelders. Klaassen is toch wat te statisch in dit systeem. De Roon komt meer van pas tegen de grote jongens.

Verder ga ik totaal niet mee in de hype met Weghorst. Malen lijkt me met zijn diepgang het perfecte maatje voor Depay. Van Aanholt als back lijkt me verder een abc-tje. En anders nog liever Blind als back.

[Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 08-06-2021 09:33]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
Grootste minpunt van Depay is gewoon zijn houding/uitstraling. Dat zorgt bij veel mensen voor een (flinke) aversie. Hij kan 49 dingen goed doen, lijdt dan een keer knullig balverlies of gaat vanuit een kansloze hoek op doel schieten en dan zijn veel mensen er weer klaar mee.

Zijn statistieken zijn inderdaad geweldig. Er zijn de afgelopen jaren maar weinig spelers geweest die deze statistieken kunnen overleggen. En bij gebrek aan beter is hij inderdaad onze beste speler, maar als je dan vergelijkt waar we vandaan komen, met Robben, Van Persie, Sneijder, dan is Depay en Wijnaldum gewoon een flinke stap terug.

En als we dan zijn houding en instelling er bij nemen, dan valt daar genoeg op aan te merken. Voor mijn gevoel weet hij heel goed dat hij één van de belangrijkste spelers in oranje is, en wil daarom alles opeisen. Een beetje zoals het knapste meisje in de klas, die donders goed weet dat ze er goed uit ziet en zich daar ook naar gedraagt. Daar komt een flinke dosis hoogmoed bij kijken. Een kritiekpunt wat er ook al was toen hij voor PSV speelde. Hij toont zich niet als een speler die ook in dienst kan spelen van het team, omschakelen is een vies woord, het gaat regelmatig te frivool, met balletjes achter 't standbeen, hakjes en andere zaken, wanneer 't ook gewoon makkelijk kan. Als 't lukt is dat natuurlijk geweldig, als 't niet lukt sta je wel mooi voor lul en ben je de kop van jut.

Met de spelers die we nu hebben kan dat niet. Je moet daarbij ook zakelijk zijn, want we zijn niet op 't niveau van 10 jaar terug. Dan moet je ook weten wanneer je dus terug moet schakelen, de bal goed bij je moet houden en je niet te makkelijk van de bal moet laten zetten. Je moet ook weten wanneer je gewoon een bal voor moet geven in plaats van de tribune in moet schoppen. Dat ontbreekt er bij Depay vooral aan. Hij zal 't misschien niet zo bedoelen, maar hij lijkt vooral voor zichzelf te staan voetballen, niet voor die 10 anderen die op 't veld staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Het is heel simpel, er wordt nu 5-3-2 gespeeld voor Depay waardoor er diverse basisspelers niet goed spelen. De Ligt/Blind/De Jong/Wijndal, allemaal omdat ze dit niet gewend zijn of gewoon niet echt passen bij het systeem.

En dan speelt Depay vaak ook nog een draak van een wedstrijd maar wel met goals, niet zo gek dat er dan weerstand is.

Ik ben 100% van mening dat een Nederlands elftal zonder Depay veel beter zou draaien als team. Het is leuk dat ie zoveel scoort, maar als de rest van't elftal slechter speelt ga je er netto toch op achteruit.

Sowieso bizar dat het elftal om Depay moet draaien terwijl De Jong toch echt de beste speler van Oranje is, die wordt dan opgeofferd zodat Depay af en toe een goaltje kan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:26
Donny haakt af

Acties:
  • +3Henk 'm!

• remco112
Had geen verschil gemaakt, zegt genoeg dat er geen vervanger wordt opgeroepen.

Was wel de ideale kans op Karsdorp op te roepen natuurlijk!

[Voor 13% gewijzigd door remco112 op 08-06-2021 10:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D-e-n
Terranova schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:20:
Het is heel simpel, er wordt nu 5-3-2 gespeeld voor Depay waardoor er diverse basisspelers niet goed spelen. De Ligt/Blind/De Jong/Wijndal, allemaal omdat ze dit niet gewend zijn of gewoon niet echt passen bij het systeem.

En dan speelt Depay vaak ook nog een draak van een wedstrijd maar wel met goals, niet zo gek dat er dan weerstand is.

Ik ben 100% van mening dat een Nederlands elftal zonder Depay veel beter zou draaien als team. Het is leuk dat ie zoveel scoort, maar als de rest van't elftal slechter speelt ga je er netto toch op achteruit.

Sowieso bizar dat het elftal om Depay moet draaien terwijl De Jong toch echt de beste speler van Oranje is, die wordt dan opgeofferd zodat Depay af en toe een goaltje kan maken.
Waar haal jij vandaan dat we 532 spelen voor Depay? Volgens mij spelen we 532 omdat De Boer denkt dat we tegen grote landen in het mes lopen als we 433 gaan spelen. Depay heeft verder ook prima gefunctioneerd in een 433 volgens mij, vooral als terugvallende centrumspits dus het kan met Depay prima anders. In mijn herinnering was het interim-coach Grim die dat als eerste probeerde maar dat terzijde :)

De Jong kan overigens ook prima in een 532 uit de voet. Dat doet hij bij Barcelona ook. De Ligt kan het ook, De Vrij speelt het elke week en voor Blind zou het ideaal moeten zijn omdat hij dan naast De Ligt en De Vrij meer ruimte krijgt om op te bouwen. In een 433 moet hij weer gewoon linksback spelen waarschijnlijk.

Wijndal komt inderdaad niet uit de verf. Maar in mijn ogen is die totaal niet van belang bij de keuze van je systeem. In een 532 kan hij prima op de bank plaatsnemen.

[Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 08-06-2021 10:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

remco112 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Waarom zou je geen vervanger oproepen? Vreemd.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:14

Gynnad

* * *

Gunner schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Waarom zou je geen vervanger oproepen? Vreemd.
Dat is vreemd inderdaad, zou het nu ook niet mogelijk zijn om een vervanger op te roepen van iemand die het EK voor Jong Nederland heeft gespeeld?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

Karsdorp schijnt op Curaçao te zitten.

Ik ga ervan uit dat tal van spelers nu op vakantie zijn.

[Voor 6% gewijzigd door strafschop op 08-06-2021 11:48]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:16
Vrijdag begint dan eindelijk het EK! We hebben er weer zin in :)F :)B
Ondertussen hebben we de Frontpage gehaald met de grootste Tweakers F.C. voetbalpoule ooit!

91 registraties zijn inmiddels goed gekeurd. Nog zo'n 20 aanmeldingen zijn nog in onderzoek.
We hebben hele mooie prijzen voor dit EK.

Plek 1: Bol.com bon twv. 20.-
Plek 2: TBA
Plek 3: Bioscoopbon twv. 10.

En nog een prijs voor de actiefste onderaan eindigende deelnemer.

Meedoen is gratis en gezellig! Kijk voor alle info in dit topic. Zie jullie ook daar!
Tweakers FC Euro 2020 (EK2021) Voetbalpoule

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hij zag zelf ook wel in dat hij geen toevoeging is op dit moment? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remco112
strafschop schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Wat een vreselijk ordinaire vrouw heeft hij eigenlijk :N

Betekent dit dat Gakpo nu in zijn eentje op de tribune moet gaan zitten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:30
[...]

Ik zou als bondscoach oproepen met de mededeling dat je kan komen en anders was het de laatste oproep.
Het is een eer en er is een plekje vrijgekomen. Wil je niet dan prima, voor jou een ander.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
Zou inderdaad een kans zijn om een eerdere afvaller er toch weer bij te halen, ook al is de kans op speeltijd niet heel groot.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Ankona
Of een extra coach oproepen

alles kan off-topic

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Ik ken een team wat met z'n alle op vakantie was en het EK won.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:51:
Grootste minpunt van Depay is gewoon zijn houding/uitstraling. Dat zorgt bij veel mensen voor een (flinke) aversie. Hij kan 49 dingen goed doen, lijdt dan een keer knullig balverlies of gaat vanuit een kansloze hoek op doel schieten en dan zijn veel mensen er weer klaar mee.

Zijn statistieken zijn inderdaad geweldig. Er zijn de afgelopen jaren maar weinig spelers geweest die deze statistieken kunnen overleggen. En bij gebrek aan beter is hij inderdaad onze beste speler, maar als je dan vergelijkt waar we vandaan komen, met Robben, Van Persie, Sneijder, dan is Depay en Wijnaldum gewoon een flinke stap terug.

En als we dan zijn houding en instelling er bij nemen, dan valt daar genoeg op aan te merken. Voor mijn gevoel weet hij heel goed dat hij één van de belangrijkste spelers in oranje is, en wil daarom alles opeisen. Een beetje zoals het knapste meisje in de klas, die donders goed weet dat ze er goed uit ziet en zich daar ook naar gedraagt. Daar komt een flinke dosis hoogmoed bij kijken. Een kritiekpunt wat er ook al was toen hij voor PSV speelde. Hij toont zich niet als een speler die ook in dienst kan spelen van het team, omschakelen is een vies woord, het gaat regelmatig te frivool, met balletjes achter 't standbeen, hakjes en andere zaken, wanneer 't ook gewoon makkelijk kan. Als 't lukt is dat natuurlijk geweldig, als 't niet lukt sta je wel mooi voor lul en ben je de kop van jut.

Met de spelers die we nu hebben kan dat niet. Je moet daarbij ook zakelijk zijn, want we zijn niet op 't niveau van 10 jaar terug. Dan moet je ook weten wanneer je dus terug moet schakelen, de bal goed bij je moet houden en je niet te makkelijk van de bal moet laten zetten. Je moet ook weten wanneer je gewoon een bal voor moet geven in plaats van de tribune in moet schoppen. Dat ontbreekt er bij Depay vooral aan. Hij zal 't misschien niet zo bedoelen, maar hij lijkt vooral voor zichzelf te staan voetballen, niet voor die 10 anderen die op 't veld staan.
Helemaal mee eens. Ik keek de laatste 20 minuten van de wedstrijd van zondag en je zag dit telkens terug. Hij speelt een beetje als een tiener op een Cruyff court, die technisch de beste is, maar ook verwacht dat iedereen zijn genialiteit gewoon begrijpt. Maar zoals bij een tiener op een Cruyff court, werkt dat zelden goed.

Je loopt je stuk op de verdedigers, die weten dat ze enkel jou moeten verdedigen. Je geeft passjes af die niet worden begrepen door je teamgenoten. Je verspeelt de bal te vaak omdat je graag je trucjes wil laten zien.

Ondanks dat, kom je vrijwel elke wedstrijd in een positie om te scoren en dat lukt vaak (dankzij je technische kwaliteiten) en dan ben je de held. Maar als dat niet gebeurt...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Ik ken een team wat met z'n alle op vakantie was en het EK won.
Dat is wel de mythe.

Toen Denemarken werd opgeroepen als vervanger

- liep de Deense competitie nog
- en stond er al een oefenwedstrijd tegen Rusland gepland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Verdediger nr 18 in de selectie? We gaan toch geen 7-1-1 spelen hopelijkl?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
strafschop schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Dat is wel de mythe.

Toen Denemarken werd opgeroepen als vervanger

- liep de Deense competitie nog
- en stond er al een oefenwedstrijd tegen Rusland gepland.
Weet ik, maar niet alles doodchecken. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

tlpeter schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Ik zou als bondscoach oproepen met de mededeling dat je kan komen en anders was het de laatste oproep.
Het is een eer en er is een plekje vrijgekomen. Wil je niet dan prima, voor jou een ander.
Het is een eer maar ook voor een professioneel voetballer zal er meer in het leven zijn dan halsoverkop je vakantieplannen overboord gooien. Elke speler in de voorselectie (waar ze mee mogen stoppen maar dat is een ander verhaal) zal er rekening mee houden maar als je dan al teleurgesteld bent met afvallen is de keuze voor rust niet heel verwonderlijk. Met in het achterhoofd dat je niet de eerste noch de tweede keuze bent voor de positie lijkt me dat als "laatste oproep" bestempelen een groot zwaktebod.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Het is een eer maar ook voor een professioneel voetballer zal er meer in het leven zijn dan halsoverkop je vakantieplannen overboord gooien. Elke speler in de voorselectie (waar ze mee mogen stoppen maar dat is een ander verhaal) zal er rekening mee houden maar als je dan al teleurgesteld bent met afvallen is de keuze voor rust niet heel verwonderlijk. Met in het achterhoofd dat je niet de eerste noch de tweede keuze bent voor de positie lijkt me dat als "laatste oproep" bestempelen een groot zwaktebod.
Prima als je dan je vakantie belangrijker vindt, maar dan mag je daarna ook niet klagen als je nooit meer opgeroepen wordt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:35:
[...]
. Elke speler in de voorselectie (waar ze mee mogen stoppen maar dat is een ander verhaal)
Reglementen. Elke bond moet uiterlijk 30 dagen voor de eerste wedstrijd een realistische lijst aanleveren.

Ze doen het ook allemaal, al denken sommige dat dit iets van de KNVB is..

[Voor 10% gewijzigd door strafschop op 08-06-2021 12:48]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Als je nu op vakantie bent en al een paar weken geen drol hebt gedaan is het ook maar de vraag of je over een paar dagen ineens wedstrijdfit bent. Je hebt ook de hele voorbereiding gemist. Dus ik kan me voorstellen dat Frank denkt "naaaaah, het zijn ook maar drie wedstrijden weet je, dan hebben we genoeg spelers".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:48:
Als je nu op vakantie bent en al een paar weken geen drol hebt gedaan is het ook maar de vraag of je over een paar dagen ineens wedstrijdfit bent. Je hebt ook de hele voorbereiding gemist. Dus ik kan me voorstellen dat Frank denkt "naaaaah, het zijn ook maar drie wedstrijden weet je, dan hebben we genoeg spelers".
't is wel einde seizoen he, zo snel verandert hun conditie nou ook weer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

toolkist schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:49:
[...]

't is wel einde seizoen he, zo snel verandert hun conditie nou ook weer niet.
Nou heb ik nog beelden van Jan Ullrich in het voorseizoen voor de geest... Maar je hebt gelijk natuurlijk, ze zullen nog wel een stukje kunnen voetballen. Het zal van speler tot speler verschillen hoe fit hij nu is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

Napo

toolkist schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Prima als je dan je vakantie belangrijker vindt, maar dan mag je daarna ook niet klagen als je nooit meer opgeroepen wordt...
Vakantie daarmee wellicht afdoende rust nemen voor een komend seizoen, het gezin na de teleurstelling prioriteit geven en wie weet welke omstandigheden er nog meer kunnen zijn om een late oproep te weigeren. Allemaal valide redenen wat mijn inziens geen basis moet zijn om de specifieke speler dan maar nooit meer op te roepen.

Het is vijf weken aan planning dat je kan omgooien voor een rol in een team waar je niet in voor kwam en ik kan me goed voorstellen dat de teleurstelling op dit moment nog de overhand zou hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Deadsy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:45:
Lekker dat vd Beek wedstrijdritme op kan doen, zo heb je er tenminste iets aan op het Ek {sarcasme modus}
Ook dat niet
https://www.nu.nl/voetbal...vervanger-opgeroepen.html
Wat Van de Beek precies mankeert, is niet bekendgemaakt.
Heeft ie er gewoon geen zin in?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Vakantie daarmee wellicht afdoende rust nemen voor een komend seizoen, het gezin na de teleurstelling prioriteit geven en wie weet welke omstandigheden er nog meer kunnen zijn om een late oproep te weigeren. Allemaal valide redenen wat mijn inziens geen basis moet zijn om de specifieke speler dan maar nooit meer op te roepen.

Het is vijf weken aan planning dat je kan omgooien voor een rol in een team waar je niet in voor kwam en ik kan me goed voorstellen dat de teleurstelling op dit moment nog de overhand zou hebben.
Je bent professional en je weet dat de kans aanwezig is. Daarbij is het niet een onzinnig oefenwedstrijdje maar 1 van de 2 belangrijkste landentoernooien die er zijn.
Dan is het graag of niet, en bij niet wat mij betreft ook helemaal niet meer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ph4ge
Als De Boer spelers op standby had willen zetten had hij dat met ze af moeten spreken. Het hele schema van die spelers wordt geregeld voor ze in overleg met de club, zodat ze de voorbereiding volgens plan kunnen volgen en fit zijn als het weer moet. Als de afspraak is dat ze nu op vakantie mogen dan gaan ze.

Ik zie dat overigens als geen probleem. Ik denk zelfs dat het een enorme boost is om alsnog opgeroepen te worden en dat dat opweegt tegen een paar dagen niet trainen.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-06 13:47

Acties:
  • +5Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 20:00
Was wel de kans om Queency Menig alsnog op te roepen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Verdediger nr 18 in de selectie? We gaan toch geen 7-1-1 spelen hopelijkl?
Karsdorp ten faveure van Dumfries natuurlijk :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

Napo

remco112 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Wat een vreselijk ordinaire vrouw heeft hij eigenlijk :N
Wat een vreselijk onpasselijke opmerking. Wel weer een nieuw niveau dat we hier bereiken. Van het vallen over hoedjes en flamboyant gedrag van speler naar het bekritiseren van de partner :/

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:17
Napo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Wat een vreselijk onpasselijke opmerking. Wel weer een nieuw niveau dat we hier bereiken. Van het vallen over hoedjes en flamboyant gedrag van speler naar het bekritiseren van de partner :/
Haha jij komt nooit in de voetbalkantine?

XXXV

Acties:
  • +3Henk 'm!

• remco112
Napo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Het is maar waar je je druk om maakt! 8)7

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Heren, laten we niet over elkaar vallen om een onschuldige opmerking. We zijn hier voor een vriendelijke sfeer. De rest mag in het feedback topic als er discussie nodig is over het niveau :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True