Kadioglu doet ook niks goed
Wat is dat toch dat er geen kritiek mag komen op Oranje U23 of ‘Oranje’ (en/of spelers).
Beginnen die verschrikkelijke kitsch reclames van alle grootgrutters hun vruchten nu al af te werpen!?
Nederland staat binnen 27 seconden 0-1 achter dus dat zegt wel degelijk iets over scherp beginnen en focus hebben. Vroeger kwamen deze jongens op een fiets en werden gehaald met busjes. Nu rijdt de helft al een S65 AMG dus ik begrijp goed dat sommige dingen belangrijker zijn dan voetbal.
Boem 1-2 voor de “kinderen”!
Beginnen die verschrikkelijke kitsch reclames van alle grootgrutters hun vruchten nu al af te werpen!?
Nederland staat binnen 27 seconden 0-1 achter dus dat zegt wel degelijk iets over scherp beginnen en focus hebben. Vroeger kwamen deze jongens op een fiets en werden gehaald met busjes. Nu rijdt de helft al een S65 AMG dus ik begrijp goed dat sommige dingen belangrijker zijn dan voetbal.
Boem 1-2 voor de “kinderen”!
Gelukkig staat er een Ajacied in het veldephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:21:
Toch opmerkelijk dat het totale Nederlandse voetbal in een vrije val is beland, op Ajax na dan. Jammer hoor
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ook dat is typisch Nederlands: voetballers als Bosvelt of Kuijt onderschatten. Die hadden ook gewoon een keurige basistechniek en de tactische bagage en de snelheid van denken om mee te kunnen.KlaasjeNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:16:
[...]
Spelers als Bosvelt en Kuijt kwamen voetballend ook veel tekort, maar wisten dat te compenseren door inzet te tonen. De matige voetballers van nu kunnen dat laatste niet eens meer opbrengen, waardoor er alle reden is om kritisch te zijn.
Keurig. De manier hoe hij naar achter loopt, is bijzonder slim!
Het gaat nog zowaar spannend worden
[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 03-06-2021 22:26 ]
En nu door! Hoewel ik vermoed dat het voor Duitsland 2x aanzetten is en ze staan weer met 2 doelpunten verschil voor.
En die is weer wat meer waard geworden. Ik ben benieuwd welke middelmatige Engelse club de hoofdprijs voor Perretje gaat betalen
XXXVI
Ajax leidt ook geen excellente aanvallers meer op en had ook twee coaches van buiten nodig om succes te boeken in het buitenland.ephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:21:
Toch opmerkelijk dat het totale Nederlandse voetbal in een vrije val is beland, op Ajax na dan. Jammer hoor
Ik heb net 20 minuten zitten kijken (werk hoeft morgen ineens toch niet af te zijn) maar jong oranje wordt echt op alle fronten overklast door de jonge Duitsers. Er zit totaal geen bezieling in.
Als het een halve finale is, en je staat 2-0 achter, dan hoor je elke meter gras op te vreten. Wordt je uitgespeeld, neerhalen die gast. Alles doen om te winnen zit er totaal niet in. Deze gasten zien eruit alsof ze straks nog lekker een biertje drinken en daarna een potje FIFA gaan spelen. "Verloren? Ja jammer, maar ach.."
Als het een halve finale is, en je staat 2-0 achter, dan hoor je elke meter gras op te vreten. Wordt je uitgespeeld, neerhalen die gast. Alles doen om te winnen zit er totaal niet in. Deze gasten zien eruit alsof ze straks nog lekker een biertje drinken en daarna een potje FIFA gaan spelen. "Verloren? Ja jammer, maar ach.."
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Klopt, die zien gelukkig zo nu en dan dat er wat mis is. Daar gaat het mis bij de KNVBD-e-n schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:26:
[...]
Ajax leidt ook geen excellente aanvallers meer op en had ook twee coaches van buiten nodig om succes te boeken in het buitenland.
En eens hoor, de laatste topper uit de jeugd was Patrick Kluivert.
[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 03-06-2021 22:28 ]
XXXVI
Je bedoelt dat de KNVB een buitenlander moet aantrekken in de staf?ephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Klopt, die zien gelukkig zo nu en dan dat er wat mis is. Daar gaat het mis bij de KNVB
Edit:
Een aanvallende speler als Sneijder tel ik ook nog mee.
[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 03-06-2021 22:30 ]
Kuijt bij Feyenoord was van een andere orde dan Kuijt in oranje. Pas jaren later begreep ik waarom er altijd iemand in de hoek stond met een zak wortels want dan kwam Kuijt weer voorbij gedraafd en die liep dan altijd net even wat sneller.D-e-n schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:25:
[...]
Ook dat is typisch Nederlands: voetballers als Bosvelt of Kuijt onderschatten. Die hadden ook gewoon een keurige basistechniek en de tactische bagage en de snelheid van denken om mee te kunnen.
Bij Feyenoord was Kuijt de leider, de dirigent. Past veel beter bij die stijl van voetbal dan wat het NL elftal (in die tijd) voor voetbal speelde.
Zullen we onze eigen voetbal bond en nationaal team opzetten?
Ik herinner me Castillon nog! Hahaephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Klopt, die zien gelukkig zo nu en dan dat er wat mis is. Daar gaat het mis bij de KNVB
En eens hoor, de laatste topper uit de jeugd was Patrick Kluivert.
De nieuwe Kluivert
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WC7UMSbifrJRemxvtzQNyTTn.jpg?f=user_large)
Sorry, stond onder de douche
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Plons! Was een goed alternatief geweest.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Überhaupt capabele mensen, nationaliteit vind ik niet van belang.D-e-n schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:29:
[...]
Je bedoelt dat de KNVB een buitenlander moet aantrekken in de staf?
Edit:
Een aanvallende speler als Sneijder tel ik ook nog mee.
XXXVI
Maar is het probleem niet dat er te weinig capabele mensen zijn? Op het moment dat de mogelijke opvolging van Ten Hag ter sprake komt roept iedereen om Bosz en als het om een nieuwe bondscoach gaat komen ook altijd weer oude namen als Ten Cate langs.ephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Überhaupt capabele mensen, nationaliteit vind ik niet van belang.
Het probleem is dat men altijd trainers neemt met naam, hun prestaties vind de KNVB niet belangrijk.D-e-n schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:36:
[...]
Maar is het probleem niet dat er te weinig capabele mensen zijn? Op het moment dat de mogelijke opvolging van Ten Hag ter sprake komt roept iedereen om Bosz en als het om een nieuwe bondscoach gaat komen ook altijd weer oude namen als Ten Cate langs.
Waarom nooit een trainer die het bij zijn clubs goed gedaan heeft maar geen grote naam heeft?
En dan heb je nog vd Looi, niemand weet hoe die zijn baan gekregen heeft
FFFFFUUUUU
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Schuurs verreweg man of the match. Aan Nederlandse kant althans
Tomorrow is not today!
Het is een beetje de cultuur hier. Zodra er hier zo'n typische moderne trainer langskomt dan krijgt hij van de oude meute van de Telegraaf en VI het stempel "laptoptrainer" en wordt er geroepen om "ervaring in de top". Dat trainen een serieus vak is wordt dan vergeten.Deadsy schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:38:
[...]
Het probleem is dat men altijd trainers neemt met naam, hun prestaties vind de KNVB niet belangrijk.
Waarom nooit een trainer die het bij zijn clubs goed gedaan heeft maar geen grote naam heeft?
Het is echt bezopen dat iemand als van Bronckhorst zolang heeft mogen blijven zitten, dat zo weinig kranten kritisch zijn op Advocaat of dat er zelfs tijdens het succesvolle CL seizoen van Ten Hag nog gezeurd werd om zijn manier van praten.
Van tactisch vooruitstrevend zijn we in Nederland juist afgegleden naar een landje van de oude stempel.
Niemand van enige allure wil Jong Oranje leiden, Van de Looi voelde zich wel geroepen maar die hebben nooit bijzondere trainers.Deadsy schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:38:
[...]
Het probleem is dat men altijd trainers neemt met naam, hun prestaties vind de KNVB niet belangrijk.
En dan heb je nog vd Looi, niemand weet hoe die zijn baan gekregen heeft
Foppe toch?dutchgio schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:47:
[...]
Niemand van enige allure wil Jong Oranje leiden, Van de Looi voelde zich wel geroepen maar die hebben nooit bijzondere trainers.
⏩ PVOutput☀️
Ja die wel en met een goede lichting, maar dat is al weer ruim 10 jaar geleden.
Deze Zwitser is inderdaad niet echt zo neutraal als zijn land normaal is. Of... hij kan er niks van, maar hoe kom je dan aan de halve finale van een EKremco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:47:
Wat een bizar slechte scheids eigenlijk
Die lichting die won was toch helemaal niet zo goed? Niet als je naar doorgebroken spelers kijkt.dutchgio schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:50:
[...]
Ja die wel en met een goede lichting, maar dat is al weer ruim 10 jaar geleden.
jammer, op naar het echte EK
[ Voor 9% gewijzigd door jaapstobbe op 03-06-2021 22:52 ]
Dat zal niet veel beter gaanjaapstobbe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:51:
jammer, op naar het echte EK :,)
Vraag me af welke spelers we gaan zien in het grote Oranje over een aantal jaar. Als dit de toekomst is, maak ik me zorgen.
Denk dat we het beste voetbal van de komende zomer al hebben gezien.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wellicht Boadu, Kluivert of Renschremco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:52:
Vraag me af welke spelers we gaan zien in het grote Oranje over een aantal jaar. Als dit de toekomst is, maak ik me zorgen.
Nee hoor, PSV begint over een maandje pasMaarten_E schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:52:
Denk dat we het beste voetbal van de komende zomer al hebben gezien.
Duitsland heel sterk, Nederland inzetloos. Prima samenvatting.
Tot zondag!
Tot zondag!
⏩ PVOutput☀️
Waarschijnlijk vrijwel niemand, treurige bedoening is het.remco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:52:
XXXVI
Teze en Rensch misschien. Verder niet heel bijzonder.remco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:52:
Uiteindelijk is inderdaad vrijwel niemand ver gekomen, volgens mij was het destijds als talenten wel een goede selectie.D-e-n schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:51:
[...]
Die lichting die won was toch helemaal niet zo goed? Niet als je naar doorgebroken spelers kijkt.
Boadu? Zie ik niet gebeuren. Voetballend zó zwak. Kluivert vind ik ook niet veel beter geworden als ik hem vergelijk met een aantal seizoenen geleden.
Rensch, Bijlow en misschien Schuurs. De rest doet leuk mee.
Dat dacht de verslaggever ook, maar als je af en toe Duits voetbal kijkt dan weet je dat ze 'Finale, Finale' zingen...PolarBear schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:45:
[...]
Denk dat de keeper van Duitsland, Finn Dahmen, al zijn familie en vrienden heeft meegenomen.

Ik herinner me alleen Aisatti. Het was vooral een goed ingespeeld elftal met veel arbeid en met een realistische opportunistische speelwijze.dutchgio schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Uiteindelijk is inderdaad vrijwel niemand ver gekomen, volgens mij was het destijds als talenten wel een goede selectie.
Jong Oranje heeft volgens mij zelden de grootste talenten. Zeker de aanvallers schuiven vaak snel door naar het grote Oranje.
Gravenberch en Timber zitten er al bij.remco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:52:
Bijlow, Schuurs, Brobbey, Teze, Boadu en Rensch moeten het ook wel kunnen halen.
Malacia misschien ook nog, want achter Wijndal zit er op het moment weinig en als een Blind stopt komt er sowieso een plek vrij als back-up voor LBremco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Boadu? Zie ik niet gebeuren. Voetballend zó zwak. Kluivert vind ik ook niet veel beter geworden als ik hem vergelijk met een aantal seizoenen geleden.
Rensch, Bijlow en misschien Schuurs. De rest doet leuk mee.
Malacia had een aantal goede acties vandaag ja. Hopelijk gaat die nog flink groeien!Pompi schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:58:
[...]
Malacia misschien ook nog, want achter Wijndal zit er op het moment weinig en als een Blind stopt komt er sowieso een plek vrij als back-up voor LB
Tegen Frankrijk was hij ook erg goed.ElPaco schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Malacia had een aantal goede acties vandaag ja. Hopelijk gaat die nog flink groeien!
Die is de laatste tijd echt sterk inderdaad! Zowel rechtsback als linksback.ElPaco schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Malacia had een aantal goede acties vandaag ja. Hopelijk gaat die nog flink groeien!
.
[ Voor 115% gewijzigd door toolkist op 04-06-2021 07:55 ]
Jammer dat van der Vaart er niet bij zat, was het helemaal feest.remco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:05:
Godsamme, ik geniet echt van die analyses van zowel Janssen als Affelay! Messcherp en goudeerlijk!
Volgens mij hadden ze in de rust ook over Botman, dat die halverwege de 1e helft gewisseld had moeten worden. Zijn daar echt wel kritisch, maar noemen ook genoeg positieve dingen, absoluut.
⏩ PVOutput☀️
Jong Oranje liet gisteren vanaf minuut 85 eindelijk wat vechtlust zien, de wil om te winnen, waar velen hier het over hadden. Duels werden feller en er werd meer afgejaagd. De echte nood kwam pas in de blessuretijd, maar dat was ongeveer anderhalf uur te laat.

(klik op het plaatje voor het bijbehorende nieuwsbericht)
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 04-06-2021 08:55 ]
Ik vind met name Affelay een verademing om te zien. Van Hooijdonk is ook de beroerdste niet. Die hebben het hart op de tong liggen waar wel op een manier die fair is.Quad schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:29:
[...]
Jammer dat van der Vaart er niet bij zat, was het helemaal feest.![]()
Volgens mij hadden ze in de rust ook over Botman, dat die halverwege de 1e helft gewisseld had moeten worden. Zijn daar echt wel kritisch, maar noemen ook genoeg positieve dingen, absoluut.
Ik blijf het wel apart vinden dat die Botman zo'n hoge ogen gooit. Die heb ik dit jaar 4x in actie gezien (twee keer tegen Oranje, twee keer tegen Ajax) maar missen doe ik hem niet.
En toch speelt die Botman bij de kampioen van Frankrijk en heeft hij volgens mij altijd in de basis gestaan. Dan kan je blijkbaar toch wel iets.Typhone schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:54:
[...]
Ik vind met name Affelay een verademing om te zien. Van Hooijdonk is ook de beroerdste niet. Die hebben het hart op de tong liggen waar wel op een manier die fair is.
Ik blijf het wel apart vinden dat die Botman zo'n hoge ogen gooit. Die heb ik dit jaar 4x in actie gezien (twee keer tegen Oranje, twee keer tegen Ajax) maar missen doe ik hem niet.
Maar ja, Marten de Roon is altijd vaste kracht bij Atalanta en een grote meneer daar maar in het Nederlands elftal wil het niet echt vlotten.
Feit dat je kampioen wordt zegt ook lang niet alles, stranger things have happenedVlassie1980 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:31:
[...]
En toch speelt die Botman bij de kampioen van Frankrijk en heeft hij volgens mij altijd in de basis gestaan. Dan kan je blijkbaar toch wel iets.
Maar ja, Marten de Roon is altijd vaste kracht bij Atalanta en een grote meneer daar maar in het Nederlands elftal wil het niet echt vlotten.
Botman is, net als de Roon en Hateboer, een voetballer die alleen in een specifieke speelstijl rendeert, helaas eentje die doorgaans niet door Oranje gespeeld wordt.
Je vergeet Depay nog die alleen een keeper en 9 verdedigers nodig heeft om te floreren.BoB_HenK schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:48:
[...]
Botman is, net als de Roon en Hateboer, een voetballer die alleen in een specifieke speelstijl rendeert, helaas eentje die doorgaans niet door Oranje gespeeld wordt.
Die eerste 2 goals van de Duitsers kun je gewoon voorkomen. Als je dan matig speelt, maar probeert te scoren kun je nog geluk hebben.
Hopelijk hebben ze hun lesje geleerd.
Hopelijk hebben ze hun lesje geleerd.
[ Voor 36% gewijzigd door Mosin op 04-06-2021 10:19 ]
Met z'n kont in de 16 hangen ja, niet met ruimte achter zich spelen.Vlassie1980 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:31:
[...]
En toch speelt die Botman bij de kampioen van Frankrijk en heeft hij volgens mij altijd in de basis gestaan. Dan kan je blijkbaar toch wel iets.
Affelay begint mi steeds meer een analyse persoonlijkheid te worden met rake duidelijke teksten en no nonsens. Top.Typhone schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:54:
[...]
Ik vind met name Affelay een verademing om te zien.
Die analyseert beter dan dat hij speeldeHarribo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:43:
[...]
Affelay begint mi steeds meer een analyse persoonlijkheid te worden met rake duidelijke teksten en no nonsens. Top.
Hij moet alleen afleren om continu 'ik bedoel' te zeggen, dat is imo zo irritant.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Yes, net nog even twee kaartjes Nederland - Duitsland Oostenrijk gescoord via de UEFA. Fijn dat er nog iets van de extra tickets bij de fans terecht komen.
Heb zelf ook even ingelogd op de portal, had mijn pijlen gericht op Nederland - Oekraïne (andere twee wedstrijden kon niet i.v.m. werk). Maar op de één of andere rare manier stond die wedstrijd niet eens in het lijstje. Dat snap ik eigenlijk niet, die 4000 extra kaarten gelden neem ik aan voor alle wedstrijden en niet alleen voor de laatste 2 poulewedstrijden. Even de informatie van de UEFA in de gaten houden dan maar, wellicht komt er nog een kans.PolarBear schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:57:
Yes, net nog even twee kaartjes Nederland - Duitsland Oostenrijk gescoord via de UEFA. Fijn dat er nog iets van de extra tickets bij de fans terecht komen.
Kon zelf alleen Nederland-Oostenrijk kiezen, dat was ook de enige wedstrijd waar ik kaartjes voor had. De andere wedstrijden waren elders in Europa. Niet naar gekeken.
Omdat de tactiek en speelstijl van Atalanta en Lille perfectr bij hun passen qua tekortkomingen .Vlassie1980 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Voor die van Oranje zijn beide niet echt geschikt.
Klopt, maar is dat het probleem van de spelers of een tekortkoming van de bondscoach door deze spelers te gebruiken in een systeem waar deze niet in passen ?Deadsy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Omdat de tactiek en speelstijl van Atalanta en Lille perfectr bij hun passen qua tekortkomingen .
Voor die van Oranje zijn beide niet echt geschikt.
Sowieso, heb wij niet het spelersmateriaal om possession-based voetbal te spelen met als gevolg een supertraag en voorspeelbaar oranje.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
beide, de spelers zijn te beperkt en de bondscoach is ongeschikt.Bossie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:22:
[...]
Klopt, maar is dat het probleem van de spelers of een tekortkoming van de bondscoach door deze spelers te gebruiken in een systeem waar deze niet in passen ?
Sowieso, heb wij niet het spelersmateriaal om possession-based voetbal te spelen met als gevolg een supertraag en voorspeelbaar oranje.
Ik vond Koeman al een beperkte bondscoach maar de Boer is nog een flink stuk erger.
Koeman een beperkte bondscoach? Hij haalde het maximale uit de spelersgroep.Deadsy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:12:
[...]
beide, de spelers zijn te beperkt en de bondscoach is ongeschikt.
Ik vond Koeman al een beperkte bondscoach maar de Boer is nog een flink stuk erger.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
De Jolyon Palmer van het Nederlands voetbal.
Noord-Macedonië wint met 4-0 van Kazachstan, om de een of andere reden vraag ik mij af of Oranje daar toe in staat was geweest. Ze gaan er in ieder geval tot nog toe met een beter gevoel op het EK af dan wij.
Je moet op het juiste moment pieken, wij zitten nog altijd onder die piek, dus helemaal prima. Komt allemaal wel goed op het EK. Ik zie ons wel de halve finales halen, zelfs met Frank.Maarten_E schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:00:
[...]
De Jolyon Palmer van het Nederlands voetbal.
Noord-Macedonië wint met 4-0 van Kazachstan, om de een of andere reden vraag ik mij af of Oranje daar toe in staat was geweest. Ze gaan er in ieder geval tot nog toe met een beter gevoel op het EK af dan wij.
Tja, ik zie ons ook wel ver komen maar dat komt deels door de opzet van t toernooi en de loting; het zou zomaar kunnen dat t eerste grotere voetballand pas ik de halve finale tegenstander zal zijn
Sorry, beperkte trainer is de betere term.Xfile schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:57:
[...]
Koeman een beperkte bondscoach? Hij haalde het maximale uit de spelersgroep.
Het voetbal onder hem was vaak niet om aan te gluren
Dat zeg je goed. Bij het Nederlands elftal wordt er doorgaans beperkt getraind. Tijdens het seizoen drie wedstrijden in 10 dagen inclusief reistijd dat is vaak niet meer dan herstel. Of bedoelde je dat niet?Deadsy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:19:
[...]
Sorry, beperkte trainer is de betere term.
Het voetbal onder hem was vaak niet om aan te gluren
In 2014 had bondscoach Louis van Gaal vijf weken voorbereiding op het WK waarvan hij er twee gebruikt heeft voor het verdedigen in 1-5-3-2.
En waarom zal dan een bondscoach die voornamelijk spelers heeft die in 4-3-3 of 4-4-2 gewend zijn te spelen dan kiezen voor dit uiterst beperkte systeem (‘based on results’ met dit ‘materiaal’)?strafschop schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Dat zeg je goed. Bij het Nederlands elftal wordt er doorgaans beperkt getraind. Tijdens het seizoen drie wedstrijden in 10 dagen inclusief reistijd dat is vaak niet meer dan herstel. Of bedoelde je dat niet?
In 2014 had bondscoach Louis van Gaal vijf weken voorbereiding op het WK waarvan hij er twee gebruikt heeft voor het verdedigen in 1-5-3-2.
Als je nota bene 3 CV’s (2 zeer ervaren en 1 opkomend toptalent) hebt opgesteld en er loopt nog altijd een speler doorheen alsof ze er niet staan, dan doe je niet zomaar een beetje iets niet goed.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zoals je al aangeeft, beter maken ga je de spelers niet als bondscoach dus moet je tactisch sterk zijn en Koeman is net als de Boer tactisch vrij zwak.strafschop schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Dat zeg je goed. Bij het Nederlands elftal wordt er doorgaans beperkt getraind. Tijdens het seizoen drie wedstrijden in 10 dagen inclusief reistijd dat is vaak niet meer dan herstel. Of bedoelde je dat niet?
Koeman zette alles in op een actie van Depay en er werd vond ik niet echt gebruik gemaakt van andere opties.
Daardoor was het vaak billenknijpen.
Koeman zette na kritiek van de media wel andere spelers op maar maakte geen gebruik van hun sterke kanten en bleef gewoon alles op Depay in zetten.
Er zijn zat landen met minder goed materiaal, maar die wel goed voetbal weten te spelen.
En de Boer gaat hiermee door, alleen is hij tactisch nog zwakker en waar Koeman nog goed omging met de spelers buiten het veld weet de Boer dit ook totaal te verknallen.
@Ramzzz
Als ik ze soms zie spelen heb ik het gevoel dat ze of overladen worden met tactische instructies en dus continu zitten na te denken of dat ze instructies gekregen hebben die totaal niet werken.
Of jij begrijpt de keuzes die soms gemaakt worden niet?Deadsy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:40:
[...]
.. en Koeman is net als de Boer tactisch vrij zwak.
"Het heet niet voor niets een voorbereidingswedstrijd. Daar kun je dingen uitproberen", zei de keuzeheer. Hij vervolgt: "We hebben de afgelopen maanden laten zien dat we 4-3-3 goed aankunnen. Daar maak ik me niet zo'n zorgen om."Ramzzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:17:
[...]
En waarom zal dan een bondscoach die voornamelijk spelers heeft die in 4-3-3 of 4-4-2 gewend zijn te spelen dan kiezen voor dit uiterst beperkte systeem (‘based on results’ met dit ‘materiaal’)?
Tegen een tegenstander waartegen dat systeem niet gaat werken.strafschop schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:21:
[...]
Of jij begrijpt de keuzes die soms gemaakt worden niet?
[...]
"Het heet niet voor niets een voorbereidingswedstrijd. Daar kun je dingen uitproberen", zei de keuzeheer. Hij vervolgt: "We hebben de afgelopen maanden laten zien dat we 4-3-3 goed aankunnen. Daar maak ik me niet zo'n zorgen om."
En dat doe je uiteraard nog een keer, na bewezen ongeschiktheid.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat is tegenwoordig inderdaad maar afwachten met dit Oranje.Maarten_E schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:00:
[...]
Noord-Macedonië wint met 4-0 van Kazachstan, om de een of andere reden vraag ik mij af of Oranje daar toe in staat was geweest.
De Boer vind ik echt 3x niks. Straalt geen gezag uit ook.
En dan dat onware geneuzel achteraf laatst en die domme knipoog. Lijkt wel een politicus dan.
De Boertjes konden vroeger al niet goed leren, zie wrs daar al het gebrek aan intelligentie en creativiteit om moeilijkheden op te lossen.
Ze hadden de mazzel dat ze goed konden voetballen, daar hadden ze het bij moeten laten mi.
Koeman haalde hier veel meer uit mi. Tuurlijk, ging ook niet altijd van het leien dakje, maar hij wist dit Oranje wel wat op te zwepen en beter te laten renderen. Er stond iemand en met ideeën.
En opzwepen is nodig, want de Nederlandse mentaliteit laat nog wel eens te wensen over.
En het ligt niet zozeer alleen aan het systeem. Het ligt aan de spelers of ze dat goed gaan invullen. Het systeem wordt te belangrijk gemaakt als ik zo rond lees.
Op een bepaald punt is voetbal geen wiskunde meer maar een combinatie van concentratie, inzet, passie, inzicht, techniek en lef. Daarmee dwing je dan ook echt wat af.
Laat veel van die facetten nu niet altijd aanwezig zijn.
Gelukkig lopen we er nu al tegen aan. (Nog) niet op het moment supreme.
Enfin, Amen
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 06-06-2021 07:53 ]
Hoi iedereen, voor het EK hebben we per poule een topic. T.z.t. komt er voor de finales nog een apart topic. Mochten jullie dus over het EK willen praten dan kan dat in een van deze topics.
Groep A
Groep B - Belgie
Groep C - Nederland
Groep D
Groep E
Groep F
Met goedkeuring van @Outerspace
Groep A
Groep B - Belgie
Groep C - Nederland
Groep D
Groep E
Groep F
Met goedkeuring van @Outerspace
Dat lijkt me een beetje onnodige overkill maar ok.
Mensen zullen vnl reageren in poule c waar Nederland speelt denk ik.
Heb er destijds zelf ook wel over nagedacht.
Maar ok, prima.
En wat als de poules voorbij zijn?
Mensen zullen vnl reageren in poule c waar Nederland speelt denk ik.
Heb er destijds zelf ook wel over nagedacht.
Maar ok, prima.
En wat als de poules voorbij zijn?
[ Voor 69% gewijzigd door Harribo op 06-06-2021 11:31 ]
Dit was zo besproken in het Sport Feedback topic, vandaar deze opzet @Harribo. Als de poules voorbij zijn kunnen die topics op slot en komt er 1 EK finales topic waarin de rest van de wedstrijden besproken kan worden.
Welke andere opties? We hebben geen andere opties helaas. Depay is geen wereldtop maar de realiteit is dat Malen of Gakpo ook maar talenten zijn die internationaal niks hebben bewezen, dat Weghorst of De Jong modale spitsen zijn die in het tijdperk Kluivert, v Hooydonk etc.. wellicht niet eens geselecteerd zouden worden en dat Bergwijn of Kluivert zich door hun sportieve keuzes niet verder ontwikkelen.Deadsy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Koeman zette alles in op een actie van Depay en er werd vond ik niet echt gebruik gemaakt van andere opties.
De oorzaak staat hierboven. Op het moment dat je aanvallend geen supergeneratie hebt zul je als team aanlopen tegen het probleem dat alle andere nationale team uit de subtop ook hebben: het is moeilijk defensieve ploegen stuk te spelen.Daardoor was het vaak billenknijpen.
Tegen Frankrijk en Duitsland heeft de ploeg van Koeman wel prima wedstrijden op de mat gelegd met prima tactische ingrepen, soms zelfs tijdens de wedstrijd. Dat heb ik De Boer nog niet zien doen dus wat dat betreft zijn we er flink op achteruit gegaan.
Zoals?Er zijn zat landen met minder goed materiaal, maar die wel goed voetbal weten te spelen.
In mijn ogen is het grootste probleem van Oranje het overschatten van de selectie, en dan met name aanvallend. Daardoor vinden mensen spelers als Dumfries of De Roon "te min" omdat ze "voetballend tekort komen" en wordt de verwachting gewekt dat we tegenstanders met balbezit en mooi spel omver zouden moeten spelen.
Van dat laatste heeft ook De Boer last. Het woordje "domineren" zit nog steeds teveel in zijn vocabulaire. Terwijl je met deze groep niet vies moet zijn van een beetje opportunisme.
@D-e-n
Ja ik weet, we proberen ze te vergeten maar bijvoorbeeld het IJsland van een aantal jaren geleden?
Was nou ook niet een team met toppers, maar ze speelden wel als een team, niet alle ballen op 1 speler.
En ze klopten ons en gingen wel naar het EK.
Ja ik weet, we proberen ze te vergeten maar bijvoorbeeld het IJsland van een aantal jaren geleden?
Was nou ook niet een team met toppers, maar ze speelden wel als een team, niet alle ballen op 1 speler.
Man, man, man, dat gezeur op Depay is toch wel een beetje om moe van te worden.D-e-n schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:00:
[...]
Welke andere opties? We hebben geen andere opties helaas. Depay is geen wereldtop maar de realiteit is dat Malen of Gakpo ook maar talenten zijn die internationaal niks hebben bewezen, dat Weghorst of De Jong modale spitsen zijn die in het tijdperk Kluivert, v Hooydonk etc.. wellicht niet eens geselecteerd zouden worden en dat Bergwijn of Kluivert zich door hun sportieve keuzes niet verder ontwikkelen.
Echte wereldtop is hij idd niet, maar hij zit er dicht tegenaan. Ik kan me nog tijden herinneren waarin we het hadden over v Persie of Huntelaar, waarvan die eerste echte wereldtop was (maar er in het NL elftal ook niks van kon) en die 2e volgens velen zou moeten spelen ondanks dat hij ongeveer een speler van niveau Depay was zou ik zeggen (net onder wereldtop dus).
Waar hebben we het over zeg? Vanwaar die enorme haat richting Depay en niet richting de vele andere spelers in dit team die net zo goed geen wereldtop zijn en waarschijnlijk verder van de wereldtop afstaan dan Depay? Ja, ego dit, vrije trappen dat en dan nog de geweldige grap dat Berghuis het wel net zo goed of zelfs beter zou doen. Ja, denk het ook wel ja...
Maar IJsland speelde dus super verdedigend. En dat is nu net waar iedereen over klaagt aangaande Oranje. Jij hebt het ook over "billenknijpen". Terwijl die IJslanders niet anders deden: elke wedstrijd was spannend, of het nu tegen de toppers was of Georgië uit.Deadsy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:37:
@D-e-n
Als onze bondscoach denkt zoals die van IJsland kan ik je garanderen dat al die hoegenaamd "technisch beperkte" voetballers waar hier nu over geklaagd wordt in de basis staan.
@Snowdog
Volgens mij neem ik het zelfs op voor de keuze voor Depay
Dat wel, maar wel weer met de kanttekening dat het geen wereldtop is en allemaal gebrek aan beter waardoor het toch weer een negatieve ondertoon heeft. Maar goed, ik vind het gewoon apart dat hij zoveel kritiek krijgt, wat imo niet helemaal gerechtvaardigd is. Ik lees over andere spelers die afgelopen wedstrijd vrij belabberd speelden een stuk minder en de kritiek op hen lijkt stukken milder.D-e-n schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:59:
[...]
@Snowdog
Volgens mij neem ik het zelfs op voor de keuze voor Depay
Heeft (mijn inziens) alles te maken met de houding van Depay. Het is met afstand de beste aanvaller, maar ook zeldzaam egocentrisch.Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:04:
[...]
Dat wel, maar wel weer met de kanttekening dat het geen wereldtop is en allemaal gebrek aan beter waardoor het toch weer een negatieve ondertoon heeft. Maar goed, ik vind het gewoon apart dat hij zoveel kritiek krijgt, wat imo niet helemaal gerechtvaardigd is. Ik lees over andere spelers die afgelopen wedstrijd vrij belabberd speelden een stuk minder en de kritiek op hen lijkt stukken milder.
Precies dat. De Ligt zal zo'n beetje de beste speler in de selectie zijn, zie je die zich ooit als Depay gedragen? Of de Jong, Wijnaldum, De Vrij, etc.remco112 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Heeft (mijn inziens) alles te maken met de houding van Depay. Het is met afstand de beste aanvaller, maar ook zeldzaam egocentrisch.
Opstelling Nederland: Stekelenburg; Dumfries, Timber, De Vrij, Blind, Wijndal; De Roon, F. de Jong en Wijnaldum; Depay, Weghorst
Verdediging vind ik er echt goed uit zien zo! Zonde dat de Roon weer speelt, pure overkill als je 5-3-2 gaat spelen. Weghorst ben ik ook totaal niet overtuigd van in dit systeem.
Verdediging vind ik er echt goed uit zien zo! Zonde dat de Roon weer speelt, pure overkill als je 5-3-2 gaat spelen. Weghorst ben ik ook totaal niet overtuigd van in dit systeem.
Het is vooral overkill tegen dit soort tegenstanders.
Als het tactisch goed staat heb je niet nog een breker nodig.
Als het tactisch goed staat heb je niet nog een breker nodig.
Ik mis de Ligt toch wel hoorremco112 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:37:
Opstelling Nederland: Stekelenburg; Dumfries, Timber, De Vrij, Blind, Wijndal; De Roon, F. de Jong en Wijnaldum; Depay, Weghorst
Dit topic is gesloten.